2015 – השנה הקריטית של אירופה

אם היו שואלים אותי בתחילת השנה האזרחית אם אני צופה שזו תהיה שנה קריטית עבור אירופה, הייתי מהנהן בראשי בחוזקה. היה ברור לי שזו הולכת להיות שנה דרמטית. אלכסיס ציפראס הרי הולך לנצח בבחירות ביוון, להוציא את ארצו מגוש האירו ולהתחיל כדור שלג שימוטט את הגוש. על הדרך הוא אולי גם יתסיס באירופה אווירה שמאלנית רדיקלית ובין השאר אנטי ישראלית קיצונית. שום דבר מזה לא קרה ולאחרונה ציפראס אפילו נצפה בירושלים מחויך וידידותי לצד ביבי בביקור רשמי בישראל.

פחות משנה עברה אבל נדמה שחיים שלמים חלפו להם בכל מה שקשור ליוון ולאירו. המצב שם נרגע בדרכו האומללה. חלק מכך נובע מהחלטותיו הפחדניות של ציפראס, חלק אחר מהחלטותיו האמיצות של מריו דרגי. על ידי הפיחות החד בערך האירו מול הדולר הוא סלל לאירופה נתיב התאוששות, גם אם ארוך ומייגע, שאולי יותיר את גוש האירו שלם.

אבל באירופה קרה במקום זאת משבר אחר, מהותי ועמוק יותר ממאה משברי אירו – משבר התקינות הפוליטית. אירופה כפי שהתהוותה בעשורים האחרונים ביססה עצמה על ערכים של שוויון וסובלנות, על דבקות בחוק הבינלאומי ועל גישה מתנשאת וביקורתית כלפי מדינות המערב שאינן נוהגות כמוה, או במילה אחת – ישראל. יוסי שריד המנוח היה פוטנציאל לראשות ממשלת ישראל רק בדמיונות של מספידיו מהשמאל, אבל מדינות אירופה באמת יכלו להרשות לעצמן ראשי ממשלה מסוגו.

ואז באו המהגרים. לא שהגירה לא חוקית מהעולם השלישי חדשה לאירופה. כבר בסדרה המרתקת של ניצן הורוביץ מ-2008 על עולם העתיד הוא הקדיש פרק למהגרים הלא חוקיים דרך טנריף.  אבל עד עתה ההגירה הייתה במספרים שאירופה יכולה הייתה לספוג. אירופה הלבנה אמנם מצטמקת דמוגרפית בעשורים האחרונים, אך היא עדיין נהנית מהדיבידנד הדמוגרפי של המהפכה התעשייתית. חיים באיחוד האירופי חצי מיליארד בני אדם, והם יכולים לקלוט מדי שנה כמה מאות אלפים מהעולם השלישי.

אבל עכשיו המהגרים באים בקצב שמשנה הכול. בקצב שבו הגיעו מהגרים לגרמניה בחודש או בחודשיים האחרונים, בתוך עשור או שניים כבר לא תהיה גרמניה, אלא עוד מדינה מזרח תיכונית באמצע אירופה. מאגר הפליטים הרי אינו מוגבל. המזרח התיכון ואפריקה בהתפוצצות אוכלוסין שלא תמה.

שוודיה תפסה את עצמה בדקה התשעים וסגנית ראש הממשלה, מעין זהבה גלאון של שוודיה, פרצה בבכי כשהודיעה על סגירת השערים. מן הסתם גם גרמניה קרובה לנקודה זו. אבל מה יעשו המדינות האלו עם הפליטים שימשיכו לנהור כדי להתאחד עם משפחותיהם, עם אחיהם, עם בני הדודים? יקימו להם סהרונים ומתקן חולות משלהן? ארדואן אולי יסכים לחסום את הפליטים תמורת כמה מיליארדים, אבל יש אינספור נתיבי הסתננות אחרים.
ומה יעשו מדינות אירופה עם הנגע של דאעש שפושה בקהילות המוסלמיות? גם אם תומכי דאעש הם מיעוט, הם אינם מיעוט אפסי. אין שום דבר שמייחד את הקהילות המוסלמיות בצרפת ובבלגיה פרט לכך שהן גדולות במיוחד. ככל שהאוכלוסיה המוסלמית תגדל במדינות אחרות, כך צפוי להתעצם איום הטרור גם בהן.

התקינות הפוליטית אינה מכשירה מדינות להתמודד עם האיומים האלו. גיא בכור המשיל את אירופה בחוכמה לעוף הדודו שנכחד מאחר שהסביבה נטולת הטורפים במאוריציוס השכיחה ממנו את יכולת התעופה.  אם אירופה הנוצרית תכחד או לא יידעו רק בני הדורות הבאים, אבל בני אדם מטבעם הם בעלי כושר הסתגלות גדול מזה של עופות. הדודו לא הצמיח כנפיים, אבל אירופה תשתנה, התקינות הפוליטית תאבד מכוחה ביבשת, ושנת 2015 תיזכר כשנת מפנה.

116 תגובות בנושא “2015 – השנה הקריטית של אירופה

  1. אומרים שלדודו היה טעם של עוף. סתם , יש דיווחים גסטרונומים שהמתישבים העדיפו בשר יונים ותוכים על בשרו שהיה מר. עניין נוסף ולא פחות חשוב למטפורה של גיא בכור הוא שהדודו כמו ציפור המואה שנכחדה בניו זילנד עם הגעת המאורים לשם לראשונה במאה ה13(לפני כן לא דרכה שם כף רגל אדם!) תוך 150 שנה הוא שהסיבה העיקרית שהציפרים נכחדו כ"כ מהר לא הייתה ע"י צייד אלא משום שהיו רגישות מאד ושבירות לשינויים קלים בסביבה האקולוגית(חיות שהאדם הביא שהתחרו על מקומות קינון , מחלות וכו…). כלומר מם התרבות שיביאו איתם המתיישבים לאירופה יכחיד וישנה את תרבות התקינות הפוליטית במהרה גם אם לא יפגע פיזית בפרטים הנושאים אותה.

    אהבתי

  2. ניחוש לגבי הריבית בארץ? אחוז או פחות.

    גיא, נכון, האפקט הפיזי של הטרור הוא די זניח בסך הכול בהשוואה לסרטן או לתאונות דרכים, אבל האפקט הפסיכולוגי-תרבותי דרמטי.

    אהבתי

  3. צריך לזכור שהאדם הלבן באירופה לא סתם שלט בעולם מאות שנים, אלא בגלל שהוא מוכן לעשות מה שצריך כדי להישאר בשלטון ולא בוחל באלימות שלידה דאעש נראים כמו שבט צופים בצפון תל אביב (מהכיבושים האכזריים של האימפריה הרומית ועד הטירוף הרצחני של ברית המועצות)
    לבני האדם הרבה יותר קל להזכיר איך נוהגים באלימות כשהם בסכנה מאשר להזכיר לדודו לעוף.

    אז שואלים אם הנמרים האירופיים הפכו חברבורותיהם אחרי מלחמת העולם? אולי כן. אבל נמר מבוית שמנסים לתקוף אותו, יחזיר מלחמה כמו אחרוני הנמרים באפריקה ובמזרח התיכון.

    אהבתי

  4. יש הרבה חיות טרף שגדלו בגן חיות ולא יכולות להתקיים בטבע בלי כרטיס אשראי. נמר מבוית חסר את הנסיון שיש לנמר רחוב מוסלמי.
    הבריטים והצרפתים לא למדו להתמודד עם הפליטים המוסלמים שלהן לכן כנראה גם לא יצליחו הגרמנים או השבדים. מעניין שלאמריקאים אין בעיה להגיד לא מוחלט.
    המהגרים ידרשו עוד 65 שנים מדינה דו לאומית, ינקטו בשיטות של חברי הכנסת המוסלמים שלנו להציג עצמם כקורבנות וידחפו מקלות לכל גלגל שינים שאפשר בשם הדמוקרטיה.
    אבל ישראל לא יותר טובה. גם אנחנו הולכים בדרך ללא מוצא. אף אחד כבר לא אומר: יש לערבים 21 מדינות משלהם, שילכו הפליטים לשבת בעירק.
    20 בליון דולר תרומות שהלכו לרשות הפלסטינית מאז הסכמי קמפ דיויס יכולו ללכת על משכנתה להקמת מדינה פלסטינית במקום אחר.

    .

    אהבתי

  5. רע פה, הם חוזרים ואומרים לנו. אבל עכשיו הגיע הנתון שמוכיח זאת בצורה שאינה משתמעת לשני פנים: נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קובעים: אחד מכל שני ישראלים משתכר מתחת לשכר החציוני!

    http://tinyurl.com/zwkf3pk

    אהבתי

  6. אורי, מצחיק – נתון פסיכולוגי ידוע הוא שרוב האנשים מאמינים שרוב האנשים הם מעל הממוצע.
    ישראל לא צפויה לבעיה דמוגרפית, כל עוד לא תספח את השטחים. בגלל השיעור הגדל של החרדים באוכלוסיה צפוי שבשנים הקרובות הפריון של נשים יהודיות יעלה על הפריון של מוסלמיות, והעליה היא הרי יהודית ולא מוסלמית. אירופה לעומת זאת הייתה בבעיה דמוגרפית עוד לפני הפליטים.
    כמובן, זה לגבי הערבים. בעתיד הרחוק יש בעיה דמוגרפית אפשרית עם החרדים.

    אהבתי

  7. תודה על הפוסט תמריץ . טוב , באמת סיבוכים פסיכים לגמרי , אבל נקודה מענינית מאוד :

    הטורקים כפי שאתה אולי יודע , מזה שנים מנהלים משא ומתן עם האירופאים לגבי חברות באיחוד האירופי . האירופאים , מערימים קשיים , בין היתר , בגלל זכויות אדם בטורקיה ( בין היתר : עונש מוות כדרך משל … ) .

    ייתכן בהחלט , שהטירוף של הפליטים, יסלול דרכם לאיחוד . מאוד מענין המצב הזה , אפשר לקרוא כאן :

    http://theconversation.com/turkey-is-buying-its-way-into-the-eu-with-a-deal-that-wont-solve-the-refugee-crisis-49331

    להתראות

    Liked by 1 person

  8. תמריץ
    מצחיק לדבר על אי הבעיה הדמוגרפית תוך התעלמות מילודת ערבים בשטחים…

    השאלה היא מה המצב בין הים לנהר

    אהבתי

  9. אין מנגנון נראה לעין שיכריח את ישראל לקחת אחריות על הפלסטינים בשטחים. איך זה בדיוק יקרה? חוטובלי תהיה ראש ממשלה ותחליט לתת לכל פלסטיני אזרחות? קשה להאמין.

    אהבתי

  10. מה זה משנה אזרחות או לא
    אם עוד 50 שנה השטחים ועזה וערביי ישראל יהיו יותר מאיתנו
    אז כללי המשחק טיפה זזים
    ואז עוד טיפה
    ועוד טיפה
    וכמובן שאז ציביון המדינה עלול להיות שונה מאוד וחרדי

    אהבתי

  11. כתבה מעניינת על שוודיה. מי יתנני מכונת זמן לצפות במה שיהיה שם בעשרות השנים הקרובות. תקינות פוליטית מחשבת את קצה לאחור.

    אהבתי

  12. שמעון , האם אתה עושה צחוק מכישורי הקופי-פייסט שלי?
    האם היום הוא הבלק סאנדיי של התגובות ואתה רוצה שאני אבזבז תגובה סתם?
    בסדר , זה לא עולה לי כסף, רק זמן .מה שמהווה הוכחה נוספת שהמשוואה החלמאית שהצגתי בפוסט הקודם לא תקפה.

    אם כבר תגובה אז אתמול הקשבתי לעוד הרצאה נחמדה רלוונטית שמומלץ
    לשמוע בזמן העבודה ולא לבזבז פנאי שמיועד לבטלה גמורה.
    http://www.ranlevi.com/2011/07/07/ep98_inflation/

    בברכה.

    אהבתי

  13. הצצה נדירה לתוככי המעורבות האיראנית בסוריה 06/12/2015
    יוסף מנשרוף

    אלפי מתנדבים איראניים נלחמים בסוריה, מקבלים משכורות חודשיות וגם פיצויים למשפחות החללים • אך למרות המערך המאורגן והסיוע האווירי הרוסי, התקדמות איטית ניכרת במלחמה מול האסאלמיסטים הסונים. מדוע? • ראיון שהעניק לאחרונה חייל איראני ממשמרות המהפכה המשרת בסוריה, מספק הצצה נדירה למתרחש בשטח וחושף פרטים רבים שהמשטר מנסה להסתיר

    http://tinyurl.com/oj7ueng

    אהבתי

  14. אורי, כתבה יפה על האירנים בסוריה. שיהיה לכל הצדדים בהצלחה….

    תמריץ, כתבת ש"אין מנגנון נראה לעין שיכריח את ישראל לקחת אחריות על הפלסטינים בשטחים". שכחת את מילת המפתח "היום". בעתיד זה כבר ממש לא בטוח.
    ג'ון קרי הציג עמדה שהופכת ליותר ויותר מקובלת שישראל מתקרבת להיותה מדינה אחת לשני עמים והפיתרון של שני מדינות לשני עמים מתרחק.
    ברגע שהקהילה הבינלאומית תאבד תקווה לפיתרון שני המדינות אז תראה כבר הרבה יותר לחץ לכיוון הענקת זכויות אזרח מלאות לפלסטינים.
    בנוסף, יש סימנים ברורים יותר ויותר שימיה של הרשות הפלסטינית מתמעטים. זה לא ייקח יום. שנה או שנתיים בגלל השחיתות אבל משטרים שמבוססים על שחיתות נוטים לקרוס בסופו של דבר וכשזה יקרה, זה יקרה מהר.
    הדור הצעיר הפלסטיני סולד מהרש"פ שלדעתם הפכה למשת"פ עם ישראל (ואני מבין את ההשקפה הזו) וזה ממש לא מוסיף לייצוב הרש"פ.
    קריסת הרש"פ תקבור כמעט בוודאות את פיתרון שני המדינות.

    הכי מעניין זה שמפלגת העבודה והשמאל שותק לגמרי לאחר דבריו של קרי ולא מחזק אותו. היחיד שהגיב זה יאיר לפיד.
    מפלגת העבודה איבדה את דרכה לגמרי או שהם פשוט מחכים להיכנס לממשלה ולכן לא תוקפים את ביבי.

    אהבתי

  15. ד. לפעמים עדיף לתת לדברים להתפרק לגמרי ולא לנסות לתקן. זו הגישה של מאו טסה טונג. להרוס עד היסוד ולבנות מחדש. עדיף שהרשות תתפרק, שהפלסטינים יתחילו בפיגועים, ואז נכבוש את הכל נהרוס נפנה ננקה נעביר. תהיה הצדקה.
    באותה הדמנות נספר איך הם מתחילים לשתף פעולה עם דעאש.
    כעת כשהאירופאים מתחילים להבין שלחיות עם פליטים מוסלמים יש צדדים לא נעימים אולי הם יבינו את ההתנגדות שלנו לחיות עם פליטים שיש להם מקום אחר, בעזה,בסיני? המצרים מאבדים את סיני שיקימו שם מדינה פלאסטינית. צריך בהדרגה להעביר את הפלסטינים מהגדה לעזה והעולם יקבל את הפשרה הזו. רק רילוקישן בתוך תחומי הרשות. יש כל כך הרבה מדינות ערב למה שהם יתמזגו אתנו? הי העדיף שדאש ישתלט על ירדן ואז קל יותר היה ליצר מדינה פלסטינית שם.
    ד. זמן משחק תפקיד. בעוד 50 שנה אנשים יגידוף טוב אז מה אתה רוצה פעם היה פעם ועכשיו זה עכשיו. אתה צריך ליצור עובדות בשטח

    אהבתי

  16. כולם התנהגו ככה, לכן אנחנו ברי מזל שנולדנו במאה ה 20. כמובן היה מוצלח יותר לו נולדנו במונקו ולא במזרח התיכון, אבל…די דיינו דיינו.

    אהבתי

  17. אם היינו נולדים באי הדרומי בניו זילנד במאה ה21 לאחר הסינגולריות היה אפילו עוד יותר טוב.

    אהבתי

  18. יכולתי לנחש מי כתב את זה עוד לפני שנכנסתי לתגובות.
    אחרי הסנגולריות לא תצטרך גוף או מדינה או חשבון חשמל או חיתולים. תצטרך להזהר רק מאנטיוירוסים

    אהבתי

  19. תחזיות 2016
    ­Cyberespionage will rise sharply; interest rates will not. There will be big breakthroughs in how you get around, including an affordable “hoverboard.” And most important, there will be modest but real GDP growth­—between 2.6% and 2.8% in the U.S., higher in emerging economies—as a resilient world defies fears of a China-driven crash.
    http://fortune.com/predictions-2016-future-business/

    אהבתי

  20. אורי, העולם רואה את פיגועי הפלסטינים בצורה שונה לגמרי מדעאש. הפלסטינים משולים ללוחמי חופש שנלחמים בכיבוש. הם לא מביעים איתנו עכשיו שום הזדהות למרות הפיגועים באירופה.
    הרעיון הזה שהעולם יקבל פינוי בכח של כ-2 מיליון פלסטינים לעזה זה הזוי.
    כבר היום עזה היא אחד המקומות הכי צפופים בעולם אז אתה רוצה לדחוף לשם עוד 2 מיליון?!?!

    ודרך אגב, אני בעד התפרקות הרש"פ כי זו לצערי הדרך היחידה להזכיר לעם ובמיוחד לימין את המחיר האמיתי של הכיבוש שנשכח פה לגמרי בגלל אוסלו.

    אהבתי

  21. תמריץ, אתה צודק שלמנהיגי ונהני הרש"פ אין אינטרס לפרק אותה כיום ולכן אמרתי שזה כנראה ייקח שנים אבל אתה מתעלם מהרבה סימנים בשטח להתפרקותה ובמיוחד לחוסר שביעות הרצון ממנה ההולך וגובר ובמיוחד מאבו מאזן בקרב הדור הצעיר.
    רוב המשטרים קרסו למרות שהנהנים לא רצו שזה יקרה….

    אלוהים יודע מה יקרה במלחמות הירושה אחריו. נקווה שמישהו חזק ישתלט עליה מהר ושלא תיקלע למלחמות ירושה ארוכות שכנראה עלולה להביא לפירוקה.

    אהבתי

  22. פוסט יפה של גיא בכור. אבל בכל דבר שהוא רואה בו נס, אפשר למצוא שלילה.
    קריסת מחירי הנפט יכולה להגביר חוסר היציבות במזרח התיכון. ההתאסלמות של אירופה היא לא רק אסון ליהודי היבשת אלא גם יכולה לסיט את הפוליטיקה האירופית בטווח הארוך נגד ישראל. אובדן העניין בסוגיה הפלסטינית מגביר הסכנה למדינה דו לאומית. קריסת מדינות ערב מול דאעש עלולה להביא לפה את האנרכיה. אנרכיה בגולן תהפוך חיים בקצרין לגיהנום ואנרכיה בסיני תמרר את החיים לתושבי אילת.

    אהבתי

  23. ד. לוקח זמן לשנות דעה, ובדרך כלל בנושאי פוליטיקה שלא קשורים להם אנשים לא מעמיקים. אירופאים שעמדו לצד הפלסטינים והרגישו צדקנים דמוקטים מגיני חלשים ירגישו בקרוב אחרת. עושים השלכות.
    בעזה יהיו ממילא עוד 10 שנים עוד 2 מליון אנשים על ידי ריבוי טבעי. ואגב עזה לא כל כך צפופה. החישובים מטעים. בהונג קונג יש פי כמה יותר אנשים לקילומטר מרובע והונג קונג ברובה הררית ולא מיושבת.
    אפשר להתחיל להעביר לשם תושבי כפרים או תושבי ירושלים טיפין טיפין מתוך הסבר שזה לצרכים ביטחוניים

    אהבתי

  24. קדימה אורי, יש ממשלה ימנית ולא עושה את זה…. זו לא ממשלה בראשות מרצ…
    יש ממשלה ימנית שמגשימה את חלום השמאל הקיצוני והימין הקיצוני.

    אהבתי

  25. חבל שלא יאפשרו לדעאש לכבוש את ירדן. לולי השטויות שהם עשו באירופה הם עוד היו מצליחים להקים חליפות על באמת. בשלבים מוקדמים הם הלהיבו את המוסלמים באזור. ד. עדיף שלא יהיה מישהו חק שיחליף את אבו מאזן, עדיף שהרשות תתפרק בצורה שתצדיק התנהגות קיצונית,

    אהבתי

  26. התגובה הזו והכתבה המצורפת הולמת יותר את הבלוג על מכונית אוטונומית. המכונית דיווחה למשטרה שהיתה מעורבת בתאונה למרות שהנהג הכחיש.
    קראתי לפני שבועיים על רצח בין 17 שנים לערך שנפתר לאחר שבבדיקה גנטית המחשב גילה שהרוצח הוא קרוב משפחה של מישהו מסוים. המשטרה הצליבה את האיכון הטלפוני מלפני 17 שנים של כל קרובי המשפחה עם איזור הרצח באותו זמן ואתרה את הרוצח.
    כנראה שהפשע הפשוט יהפוך להיות נחלת המשכילים ובעלי עמדות המפתח ואפילו את זה לא ישאירו לשכבות העניות

    http://www.mako.co.il/nexter-internet/Article-831e2e0789c7151006.htm?Partner=rss&utm_source=start&utm_medium=Content&utm_campaign=start_Content&Partner=start_Content

    אהבתי

  27. אורי, אני כבר כתבתי בעבר שאני בעד השתלטות דעאש על הגדה כי זה יאפשר לנו לעשות פיתרון קיצוני נגד הערבים שם כמו שאתה מתאר.
    השתלטות דעאש על הגדה תחסל את הבעיה הפלסטינית כי אז יהיה לנו התמודדות מול דעאש. ונגד זה העולם לא יוכל להיות נגדנו (או לפחות יהיה לו הרבה יותר קשה).

    אהבתי

  28. לצערי אנחנו רק מדמיינים. דעאש עומד להעלם מהמפה בשנת 2016, זה בתחזיות שלי לשנה הבאה יחד עם ארוע טרור לא קונבנציונלי באירופה, חתימת ברית ערים תאומות בין עיר מישראל ומרוסיה וביבי מתגרש משרה ומתחתן עם פלסטינית כדי להרגיע את האנטיפאדה ואת אובמה

    אהבתי

  29. המדינה שתיתן 800 אירו בחודש לכל אזרח
    לביטוח הלאומי במדינה הסקנדינבית יש תוכנית לצמצום שיעור האבטלה הגבוה שעומד על שיא של 8.7%. עלות התוכנית – 52.2 מיליארד אירו בשנה

    פינלנד מתכננת לשלם לכל האזרחים שלה, בלי קשר לרמת ההכנסה שלהם, 800 אירו (1,187 דולר) מדי חודש כחלק מתוכניתה הלאומית להכנסה בסיסית לכל אזרח.
    על פי המוסד לביטוח לאומי בפינלנד (KELA), התשלום שיינתן לכל אזרח במדינה יהיה פטור ממס ויחליף את כל חבילות ההטבה האחרות הקיימות, בהן דמי אבטלה ותוכניות להבטחת הכנסה.

    אהבתי

  30. אורי, הכתבה על תכנית החלוקה היא אחת המטומטמות והמתיימרות שקראתי בחיי. כמות ההטעיות שם היא ענקית וגם בתגובות שם העלו טענה שסותרת לגמרי את דברי הכתב ה"מוכשר" הזה.
    ומה ההתלהבות מהקמילה הזו? עוד אחת שכותבת דברי הבל ושטנה כנגד השמאל.

    אהבתי

  31. ד , ככה בטח לא נקדם את מאמצי להביא לבלוג מגיבות.
    חוצמזה , על אילו דברי הבל ושיטנה אתה מדבר?
    א.) " גם אם מספר המצביעים בקרב קוראי העיתון(הארץ) שווה למספר המצביעים בחצי מעברה."
    ב.) "כוחה של המערכת הפוליטית מוגבל והוא במגמת הצטמצמות." –> לא כ"כ רחוק מהדעות שתמריץ מביע (אם אני לא טועה — תיקון יתקבל בברכה).
    תמריץ כתב –>
    "הנאיביות של שופטי בג"ץ אולי מסכנת את צביון המדינה, אך כנראה זו של עמיתיהם האירופים מצילה אותה." מתוך http://tinyurl.com/p957yz4
    ג.) שאר דברי קמילה הן כבר קליסקות שאני אכבד אצטט במלואן:
    ———————————————————————-
    "ב. המהדורה האנגלית של העיתון מגיעה לכל השגרירויות הזרות, משרדי החוץ של מדינות העולם, והעיתונים והירחונים הנחשבים ועוד. ממנו הם לומדים על ישראל ופשעיה. ישראלים חייבים להבין במה הזרים מוזנים

    ג. העיתון מעניין. ולו רק בכדי להכיר את האויב ולהבין את כוונותיו ותוכניותיו."

    ו
    ————————————————————————–
    "המאמר מעט אנרכוניסטי.

    כבר מזמן השמאל הפסיק להבטיח שטחים תמורת שלום. ההבטחה שעליה שוררו שירים בתקופת הסכמי אוסלו
    הוא אפילו הפסיק להבטיח שטחים תמורת שקט בטחוני. ההבטחה שהייתה בתקופת ההתנתקות מסיני
    עכשיו התמורה ירדה לשטחים תמורת הפסקת התיעוב המוסרי מהכיבוש ואי החרמה ע’י העולם הנאור

    למעשה, חלקים רבים מהשמאל ויתרו כבר על הרעיון שלפלסטינאים תהיה מדינה עצמאית, אותה יאלצו לכלכל בכוחות עצמם. הם עברו לרעיון מדינה דו לאומית, נטולת אפרטהייד, שתכיר בזכות השיבה. כלומר שהמיעוט היהודי יפרנס את הרוב הערבי עד שיברח מהאזור"
    ———————————————————————-

    אהבתי

  32. בדיוק זה גיא. ממתי השמאל מוכן לוותר על שטחים בשביל אי החרמה מהעולם?
    או שהשמאל עבר לפנטז על רעיון מדינה דו לאומית נטולת אפרטהייד??
    מה זה השטויות האלה??
    השמאל הקיצוני והימין המאוד לא קיצוני בעד מדינה דו לאומית. השמאל הקיצוני בעד אזרחות מלאה לכל האזרחים במצב הזה והימין הלא קיצוני הוא בעד מדינה דו לאומית בפועל ואי מתן זכויות אזרח לפלסטינים.

    השמאל (רובו והלא קיצוני כמו חד"ש) מעוניין פשוט להיפרד מהפלסטינים אם בהסכם או בלי וזאת בשביל שמירת צביון המדינה היהודית הציונית עם רוב יהודי מוצק. המקסימום שהיינו רוצים אלה אותם יחסי שלום שיש לנו עם המצרים.

    ודרך אגב, גם הימין של בגין הבטיח לנו שלום אמיתי, חם ומדהים עם מצרים. כזה ששנינו נצעד יד ביד אל השקיעה וראינו איזה שלום "חם" יש לנו איתם….

    גיא, אתה מכיר את הסדרה "משחקי הכס"? ואני מתכוון להיכרות מאוד טובה איתה.

    אהבתי

  33. גיא, ושלא לדבר על התייחסותה לקוראי "הארץ" כאוייבי המדינה. מבחינתה צריך לתלות אותם בכיכר העיר. אם זו לא הסתה פרועה אז מה זה בדיוק???

    האם מישהו פה קרא לקוראי עיתונים או אתרים ימניים כאויב או בוגד??

    מדובר באדם פאשיסטי ולא דמוקרטי בעליל. היא מייצגת את הימין של היום. או שאתה איתי או שאתה אויב וצריך לערוף את ראשך.
    אירן זה כבר פה….

    אהבתי

  34. בוא נתחיל עם מה שאנו מסכימים.
    א.)הקטע על עיתון הארץ נראה חד וקולע.
    ב.)"כוחה של המערכת הפוליטית מוגבל והוא במגמת הצטמצמות."

    הקטע האחרון עליו נראה שאתה מלין ,אני מסכים, קצת מובלגן ו/או נעשה בו סלט אבל אני הבנתי את הכוונה.

    מדובר במה שנתפס שיהיה שיפרוץ עלינו השלום.
    בשלב א' אמרו שאם ניתן מדינה ויהיה שלום נוכל לנסוע לאכול חומוס בדמשק.
    בשלב ב' אמרו שאם ניתן מדינה רק ערפאת יוכל לטפל בהם בלי בג"ץ ובלי בצלם.
    בשלב ג' אמרו שהריבוי הדמוגרפי ירסק אותנו והרחם הפלסטיני וכו…
    בשלב ד' אמרו שהכלכלה שלנו תהיה הרבה יותר חזקה ונקבל תמיכה והאירופאים יהיו לטובתינו אם הם יעזו לעשות בעיות ( ראה כמה היו האירופאים לטובתינו אחרי שעשינו ניסוי מדעי קטן בעזה וכמה הסתלבטו על ביבי שצעק חמאסטאן ב2005)
    בשלב ה' כמו שאמרה מדברים על התיעוב המוסרי מהכיבוש ואי החרמה ע’י העולם הנאור(שברור שהוא לא נאור ולא בטיח – ראה שבדיה,צרפת) הרצוג בשביל ההתייפיפות אפילו הציע לקלוט כמה מהגרי עבודה (סליחה פליטים) ולתת אדמה(הרי אי אפשר לישבם באויר) בשביל אלעק מצפון או התחנפנות.(זכור שגם אתה ביקרת את העניין אבל מדובר בראש מחנה שדובר בו).

    אני , בצעירותי (בטיפשותי – אבל לא ידעתי מה שאני יודע היום) הצבעתי למרץ ב1992 ולעבודה ב1996 ואני זוכר טוב מאד את הסיפורים ומה שאני טענתי (אומנם במעט הויכוחים שהשתתפתי בהם)

    הנקודה החשובה, אם זה מגיע למצב שמדובר באפרטהייד או החיים שלי אז ברור במה אני בוחר. העניין שאנו תקועים להם כמו עצם בגרום בעוד הם רוצים לשסף לנו את הגרון. כל שטח שנעזוב , בטח בתקופה הנוכחית , ישמש אותם ויסיע להם במטרתם העיקרית.

    מכיר את משחקי הכס.
    נראה שהשמאל הוא שחקן יותר במשחק כי הוא יודע לשמור על מעוזי כוחו טוב מאוד גם כשהוא אינו בשלטון ואינו זוכה לתמיכת הרוב.

    אהבתי

  35. אני לא ראיתי שהיא מתייחסת לקוראים אלא לחלק מהכותבים.
    דעתי שעיתון הארץ אינו האויב אלא שהוא מציג קולות שלא רחוקים מקולו של האויב.דעתי שמי שמחרים מוצרים או קורא להחרמה אינו בדיוק ידיד.
    בסדר , אפשר לקרוא אבל לדעת לפלטר.

    אהבתי

  36. גיא בכור כמדומני טען שהארץ מסובסד על ידי גופים שמאלנים קיצונים באירופה ומיצג אותם. לפעמים הדברים שכתובים שם באמת גורמות לי לרצות לתלות את הכתבים בכיכר העיר. תכופות הרעיונות שלהם עמוק בתוך בגידה,התאבדות ופסיכופטיות. הכרות שלי עם כמה מאלו מראה שזה משבר ילדות עמוק שנגרם מאבא שברח עם המורה בבית ספר עממי.

    אהבתי

  37. אני ממש לא מקוראי "הארץ" ותמיד חשבתי שהסיסמא שלהם "עיתון לאנשים חושבים" הוא מטומטם ומתנשא. אבל אני חייב להודות שלפני כשנה ההורים שלי קיבלו חודש חינם שלו ואני חייב להודות שהוא באמת עיתון מעניין עם מאמרים ארוכים ומעניינים ובנושאים שידיעול ומעריב לא עוסק בהם לרוב.
    ואין ספק שהוא מאוד שמאלני. אבל זה חשוב במדינה דמוקרטית שקולות כאלה יישמעו גם אם הם מאוד לא נוחים שיציגו תמונה מורכבת יותר של המציאות.

    גיא, אם הכתבים הם אויבים/בוגדים אז גם מי שקורא אותם הוא כזה. ההיסק מאמירה כזו הינו מתבקש.
    ברוסיה העבירו חוק שגם עשית בסך הכל לייק בפייסבוק (הרגיל או הרוסי) והזדהית עם האופוזיציה אז זו עבירה פלילית.

    תראה מה שארדואן עשה מאז שעלה לשלטון ואיך טורקיה נהפכה לפאשיסטית. זה בדיוק מה שאנשי ימין (לא כל כך קיצוניים) רוצים.
    גם ארדואן התחיל את הפאשיזם שלו בצעדים כנגד העיתונות אם אני זוכר נכון.
    גם אחת הפעולות הראשונות של פוטין היה כנגד כלי תקשורת שלא היו מזוהים עם השלטון.
    אין פלא שהימין בארץ כל הזמן מדבר כנגד התקשורת. תבדוק בהיסטוריה ותראה שדיקטטורות תמיד מסיטוך כנגד התקשורת ופועלת כמעט מיידית עם עלייתה לשלטון לסתימת פיות.

    כל קול טיפה שונה ישר מוגדר על ידי הימין כשמאלני והרי ידוע שהשמאל כולו מורכב מבוגדים….. זו עובדה ידועה שרק הימניים שירתו ומשרתים בקרבי בעוד שכל השמאלנים התחמקו מגיוס או במקסימום שירתו בחיל התחזוקה… ראה ערך כל הקיבוצניקים והמושבניקים הבוגדים ועוד רבים אחרים….

    לא סתם הימין מקשר תמידבין שמאלני לבוגד. כי בוגד דינו מוות.
    בעולם זה יותר גרוע כי תמיד התקשורת סומנה כשמאלנית ויהודייה…. נשלטת על ידי בעלי ההון… ובעלי ההון ברובם יהודים….. ויהודים הם עם בוגדני…..

    אהבתי

  38. ד' , אהבתי את התגובה שלך. בסך הכל לפני כ15 שנה (אם הייתי מתאמץ בניסוח) יכול להיות שהייתי מגיב אותה בעצמי(חוץ מהדוגמאות האקטואלית שהבאת שהתרחשו אחרי).

    לגבי העיתון וחלק מהדעות שמוצגות בשמאל הישראלי יש כנראה איזה ניואנס שהשתנה שאני כנראה לא יכול לשים עליו את האצבע במדויק.
    ממה שנראה לי יכולתיב1992 ויותר ב1996 לאחוז בהשקפת עולם דומה לשלי היום ובכל זאת להצביע לשמאל הישראלי. השמאל נע הרבה יותר שמאלה או שהדעות שהוצגו אז היו מצג שווא לגבי מה יהיה אם לא יצליח הסיכון שנלקח.
    לגבי התקשורת , כנראה שאתרים כמו מידה מתחזקים כי הם משקפים איזה תחושה של סתימת פיות ושיח לא באמת פתוח באמצעי התקשורות המרכזיים.
    סתימת פיות הזו מתרחשת גם כאשר מועברת ביקורת ואז מתחילים לספר את הסיפור שכל הדיקטטורות סתמו פיות וכולי … ככה שאי אפשר באמת להעביר ביקורת. בכל אופן , אני לא אומר שאין להציג את הדעות או שמי שכותב אותן בוגד אלא שהעיתון משקף השקפות שלשמחתי נהיות אזוטריות והקריאה בו מעצבנת. אם המצב הוא כפי שתיארה קמילה –> " המהדורה האנגלית של העיתון מגיעה לכל השגרירויות הזרות, משרדי החוץ של מדינות העולם, והעיתונים והירחונים הנחשבים ועוד. ממנו הם לומדים על ישראל ופשעיה. ישראלים חייבים להבין במה הזרים מוזנים" – אז אני מסכים לחלוטין שיש כאן בעיה ומניפולציה של דעת הקהל בעולם – אז אם זה מה שהשגרירויות הזרות מקבלות אז משרד החוץ צריך לדאוג לאזן את התמונה ומדבריך נראה לי שגם אתה מסכים.

    יותר חשוב , לצומת לב השמאל אני המנדטים שעברו לימין והתקשורת המתנשאת עושה הכל בכדי להשאיר אותי כאן, זה לא המחנה הטבעי שלי אבל נראה לי שאני אשאר.

    וסתם הערה … התחלת למלא את הדלי כשכתבת
    "תמיד חשבתי שהסיסמא שלהם "עיתון לאנשים חושבים" הוא מטומטם ומתנשא."
    ואז נראה שבעטת בו כאשר כתבת
    "שיציגו תמונה [מורכבת יותר] של המציאות".

    כמו שאומרים בזן :
    הפשטות היא המורכבות האולטמטיבית.

    מורכבות היתר מביאה לטמטום מתנשא. השמאל הוא אובר-קווליפייד לפתור את הבעיות באיזור הזה שלא חושב ו/או משחק לפי החוקים המורכבים.

    אהבתי

  39. גיא, לפעמים אתה באר-תגובו ולפעמים אתה באחלה תגובות של שכל ישר. כמו שף שגם ממציא מחדש את הבישול המולקולרי וגם מגיש שווארמה מעולה.

    אהבתי

  40. תודה , חייב להודות שתחום התגובות הפוליטיות אינו תחום שאני חש בו בנוח להתבטא ואיני מרגיש בו בבית. יותר מזה אין לי ניסיון להציג את הטיעונים מהצד הימני של המפה 🙂 זה הכל טרה אינקוגניטה בשבילי.

    אהבתי

  41. גיא, חשבתי שהוא מטומטם ומתנשא לפני שקראתי אותו. אחרי שקראתי אותו מצאתי אותו מאוד מעניין, מעמיק (וממש לא רק בנושאים פוליטיים אלא בהרבה אחרים), עם עברית יפה ורהוטה ואכן קצת אליטיסטי ששם גם קצת יותר דגש על נושאי תרבות.
    הוא אכן קול שונה בין כלי התקשורת.
    אני גם לא מבין מה המהומה לגביו. הוא תמיד היה עיתון קטן שרוב קוראיו מרוכזים בתל אביב רבתי.
    ומאיפה ה"עובדה" הזו שהוא מופץ לכל השגרירים הזרים ומשרדי החוץ? על בסיס מה היא טוענת זאת?
    אני בטוח שבנוסף אליו, השגרירויות גם מקבלות את כל העיתונים והוא ביניהם. ממנה משתמע כאילו שהם מקבלים רק את "הארץ". ממש בדיחה הקמילה הזו.

    ובימינו אלה באמת נראה לך שהשגרירויות הזרות וממשלות זרות מסתמכות רק על עיתונים כמקור מידע?!?! העיתונות זה מוסד אנכרוניסטי שייעלם עם דורנו.
    הנוער של היום ואפילו בני העשרים לא קוראים שום עיתון ובטח לא קונים אותו. קוראים היום רק עיתונים שניתנים בחינם.

    כל התגובות שלה ושל רבים שם מייצגים דעות פאשיסטיות לחלוטין. ובטח ובטח אלה הקשורים לתקשורת.

    וגם אני הצבעתי לימין אבל מסיבות אחרות משלך אבל לא עברתי שום שינוי אידיאולוגי. אני תומך לחלוטין בהנחה הבסיסית והעיקרית של השמאל שהיא היפרדות מהפלסטינים. מצידי שיירקבו בגדה המערבית ובעזה.

    אהבתי

  42. ד' , שכחתי לציין שכנראה הייתי בזמנו הקורא היחיד של המדור הספרותי שלהם(וגם לא כל פעם) .
    גם אהבתי לקרוא את מדור הכלכלה ובמיוחד את רולניק. גם הוא עיצבן אותי כששאל בערך שבע פעמים את בנט על אקיבוש באיזה רעיון בדה-מרקר טי.וי. בנט שאל אותו האם מדובר בכיבוש מלפפונים.

    לגבי טענות ההפצה שמעתי אותם גם מאיזה חבר שאני מחזיק ממנו והמידע הצטלב לי יפה . לי אישית אין בקיאות בנושא.

    הטענות שלך לגבי מקור מידע נראות נכנות. יש לי השערה לא במוססת שהאליטות עדיין קוראות יותר עיתונים.

    יותר חשוב … חייב לרוץ להדליק נרות.

    שיהיה חג שמח לך ולכולם.

    אהבתי

  43. עתון הארץ כתוב יפה יותר מהמתחרים על ידי אנשים משכילים. תמריץ העלה פה במספר הזדמנויות את העובדה ששמאלנים על פי רוב משכילים מהימנים. זה מזכיר את האתר של דני אורבך, אדם משכיל שכותב בצורה מהנה מאד דברים שלא תמיד נכונים. זה צורם ומבלבל. קשה להפנים שהמשכילים מדברים שטויות בשפה יפה והפחות משכילים צודקים יותר. בדומה לשעון דיגיטלי שמראה בצורה ברורה יותר את הטעות אבל לא בהכרח מדויק יותר מהאנלוגי.
    הרבה אנשים עדיין קוראים עתון, כמו שהרבה אנשים עדיין הולכים לקולנוע למרות שאפשר להוריד הכל. קריאת עתון זה בפני עצמו עיסוק וקריאה של "הארץ" מכיון שהוא טוב מונעת מאתנו להתבצר בדעות שלנו עם החברה שחושבת כמונו.

    גיא, לא רק השמאל זז שמאלה, המציאות זזה ימינה, או חזרה לימין בתקופה בה האופי והחברה נהיתה בעלת ערכים הומנים שמאלנים. בן גוריון לא האמין לערבים יותר מאשר המנהיגים הנוכחים ומי שנולד בחיפה יודע שערבי תמיד נשאר ערבי.

    אהבתי

  44. אורי, בוקר טוב. פעם נוספת התגובה שלך מתאריך מאוחר נכנסה לפני תגובות מתאריך מוקדם. בתור אדם שנראה בעל מצפון חברתי היית מצפה ממך שתשתמש במכונת הזמן שהמצאת לשימושים יותר יעילים מאשר סיבוך מערכת התגובות.
    אשר לתוכן התגובה אני מסכים עם רובה ורק אציין שהייתי מאד שמח אם הדו קיום בחיפה היה מועתק לכלל המזרח התיכון .

    אהבתי

  45. גיא, גם הימין מייחס לעיתון "הארץ" איזו השפעה מאגית על ישראל והעולם. כאילו שכל השמאל בישראל ושאר העולם (האנטי ישראלי) מקבלים את המידע שלהם בלעדית מ"הארץ".
    ובכלל הימין פה מייחס השפעות מאגיות על ידיעות אחרונות, הארץ, ערוץ 2 ו-10. אז איך אפשר להסביר שמאז 1977 כ-80% מהזמן הימין בשלטון למרות כל הקסמים המאגיים האלה??
    ברור שזו הסחת דעת של הימין. כל הדיקטטורות עושות זאת באמתלות שונות של דמוקרטיה.
    ארדואן מכניס לכלא עיתונאים אבל טוען שטורקיה דמוקרטית ואין בעיה לעיתונאים להביע דעה אופוזיציונית אבל בתנאים מסויימים. פוטין אותו דבר.

    ידעת שבבחירות ברוסיה שמים קלפי שקופה כך שהמשקיפים של הקלפי רואים בדיוק למי הצבעת? (וכך יודעים לזהות שמית את מי שמעז להצביע כנגדו). כשהתלוננו על כך אז הכלבלבים המשרתים של פוטין אמרו:"מה אתם רוצים? זה הכי דמוקרטי שיש, שקיפות מלאה".

    אהבתי

  46. ד' , אין ספק שיש להיזהר מהלגיע למצב שאתה מתאר ובכל זאת מומלץ להיזהר מלהתדרדר לכשלים לוגים מסוג המדרון חלקלק.
    http://tinyurl.com/zjbqqlc
    בנתיים אני רואה שתמריץ הרחיב בעבר על שלב ד' מהיפותזת השלבים שלי.
    http://tinyurl.com/not79ho
    (אני עדיין באמצע הקריאה אך מרגיש בנוח עם הטקטס ובנוח להפנותך.)

    אהבתי

  47. תמריץ כותב שם: אנחנו הולכים ליצא להם גז. נגוז נחלום. איך אפשר לסמוך עליהם? זה לא כמו לעשות עסקים עם הבריטים. אפשר לסמוך עליהם שלעולם אי אפשר לסמוך עליהם.

    משאל: האם טראמפ צודק,טועה או גבינה צהובה כשהוא מבקש לאסור כניסת מוסלמים לארה"ב עד שהדברים יתבהרו?

    אהבתי

  48. המצב המשונה הזה שבו מוסלמי כמילה שלילית מחליף את היהודי וצריך להתמודד עם זה אחרי ששנים רבות הותננו לחוסר אפליה, המצב המשונה הזה לא יכול להיות מקרי. אנחנו עכברים במבחן והישות העליונה אומרת: בוא ננסה עליהם עכשיו את האנטישמיות כשהם בצד השני של המיתרס ונראה איך הם יתמודדו עם הפרדוקס.

    מה ברור פה? שמוסלמי צריך תשומת לב מיוחדת? טראמפ צודק. האיסלם הוא איום על החברה המערבית. אין סיבה להקל עליהם. . כשהמצב ירגע ויפתרו את בעית דעאש והאיסלם הקיצוני אפשר יהיה להוריד את רמת הביקורת. שכל מוסלמי יבקש במדינתו ויזה ויעבור בדיקה והוכחה שאיננו קיצוני. בקשה סבירה.

    אהבתי

  49. שקלול הסקרים מראה שדונלד טראמפ נכון לאמש זוכה ל 35.6 אחוז מקולות הנסקרים יותר מאי פעם. למרות ההערות ולמרות הביקורת הקטלנית. הביקורת היא כנראה של אלו שממילא לא יצביעו לרפובליקנים.

    אהבתי

  50. אורי, הביקורת עליו היא רק מאלה שלא יצביעו לרפובליקאים?? אתה בטוח?
    הדמוקרטים מתפללים שטראמפ יהיה המועמד הרפובליקאי כי אז הסיכויים שלהם לזכות יותר גדולים. כל הבכירים במפלגה הרפובליקאית יוצאים כנגדו וההתבטאויות שלו. אפילו יו"ר המפלגה הרפובליקאית בישראל יצא כנגדו.
    אלה לא אנשים שלא יצביעו לרפובליקאים….
    http://m.globes.co.il/news/m/article.aspx?did=1001087044

    אהבתי

  51. יש להבדיל בין שיטת הבחירות למפלגה לבין הבחירות לנשיאות. מבין המצביעים הרפובליקנים התמיכה בו עולה. לא רק זה אלא שאין לו תחליף שההנהגה יכולה למשוך לכיוונו. טד קרוז שעולה למקום השני הוא בעל דעות שמרניות נוקשות מימים ימימה. ההנהגה תאלץ לבלוע את הגלולה.
    מה שטראמפ עושה הוא את התהליך המקובל, לבחירות המוקדמות הוא נע ימינה ובבחירות לנשיאות הוא יזוז למרכז.
    מבין כלל הבוחרים יש לקלינטון יתרון קל על טראמפ, לא יתרון מוחץ. כשהם יעמדו אחד מול השני אנשים יראו דברים אחרת. אתה יכול לראות את קלינטון בדיביט מולו? היא אדם קר ואנוכי ודוחה מאד.
    גם המפלגה הרפובליקנית תציג אותו באור אחר ואתה תתחיל להשתכנע שהוא מה שארה"ב צריכה. ובעצם למה לא? הוא לא צבוע כמו אובמה.

    אהבתי

  52. ד. אתה מצטט עתונים במקום לגבש דעה לבד. העתונים לא יודעים טוב יותר ממך, גם הם קוראים עתונים. להם יש אינטרס בידורי. תנסה להרגיש את הנושא, להיות מעט יותר פתוח לשינויים. זה לא הקהל הישראלי שמצביע זה הקהל האמריקאי עם טעם שונה, תנסה להכנס לנעליו. למה בחרו את אובמבה, למה דחו את קלינטון. יש תנועת מטולטלת כל פעם מגזימים לכיון הנגדי. אישית אני מעדיף את בוש.
    טרמפ כבר דיבר לפני שנים על התמודדות לנשיאות וגם בעבר היה לו ביקוש גדול והסקרים הצביעו לו הצלחה. היה לו זמן להתכונן. הוא בדרן, הוא עושה הצגה, אי אפשר להיות טיפש ולרמות את כל האנשים כל הזמן. הוא החלום האמריקאי. האם קלינטון מיצגת את העם? אתה שומע את המיעוט הקולני, ממש כמו שהיה בבחירות האחרונות בארץ. גם כשבגין נבחר היו תגובות הסטריות.
    אם אתה היית צריך להצביע למי היית מצביע? לטראמפ או לקלינטון. מה דעתך על התגובה שלו: יש לעכב את הכניסה של מוסלמים לארה"ב עד שדברים יאורגנו?
    מה דעתך על התגובות נגדו?

    אהבתי

  53. די להקשיב לטראמפ כמה דקות כדי להבין כמה הוא שטחי ונרקיסיסט. בושה לאומה האמריקנית ותמרור אזהרה מפני יכולתם של פופוליסטים להצליח פוליטית, גם אם אמריקה עד עתה הייתה חסינה לכך.
    איש הסקרים נייט סילבר אומד את סיכויי טראמפ לזכות במועמדות בשני אחוזים.

    אהבתי

  54. אורי, אני מופתע לגמרי שאתה חושב שאחד כמו טראמפ ראוי להיות נשיא המעצמה מספר אחד בארה"ב. קלינטון הרבה יותר ראויה ומתאימה ממנו לתפקיד. הוא מעורר בי געגועים לבוש ג'וניור שלדעתי היה הנשיא הכי טיפש שהיה אי פעם לארה"ב.
    והמדרון הוא חלקלק מאוד…. היום אוסרים כניסת מוסלמים, מחר סינים, מחרתיים הינדואים ושבוע הבא יהודים.
    אנחנו כיהודים אמורים להזדעק מזה ראשונים.

    ותקרא קצת על טראמפ, הוא ממש לא סיפור הצלחה עסקי כזה גדול כפי שהוא משווק את עצמו. הוא פשט רגל מספר פעמים ואבא שלו המאוד עשיר הציל אותו בתחילת הדרך כמה פעמים כשהציל אותו כספית. לולא אביו העשיר אף אחד לא היה שומע עליו.

    אהבתי

  55. ד. אני אישית מעדיף את ג'ב בוש, ולא מעט מאלו בתחתית הרשימה עדיפים לטעמי. ואם היה עלי לבחור בין קלינטון לטראמפ היתי בוחר בטראמפ. קלינטון תמשיך במדיניות של אובמה וזו לא טעמי. היא לא טובה יותר מטראמפ. ואני מכיר את סיפור אי ההצלחה של טראמפ אבל זה לא קשור לנושא.
    המדרון החלקלק זו שטיפת מוח, גישה חסרת קומון סנס. אתה באמת חושב שהיום האימיגרישן לא בודק בשבעים ושבע עינים כל מוסלמי? פשוט לא מודים בזה, זו צביעות. מה שאתה אומר זה : הבה נמשיך בסיסמאות. טראמפ קורא לסלק את הצביעות. המשפט שלך: היום אוסרים מוסלמים מחר נזירות בתולות הוא דיקלום ללא מחשבה. איך היית מקבל את זה אם מוסלמים מחברון היו עוברים לגור בשכונה שלך ושרים שירי ניקמת דם ביהוד בלילות?
    המוסלמים החליטו לפתוח בג'יהד, זה לא כל מי שמחזיק דרכון מסוג מסויים, זה חלק ממי שטוען שהוא מוסלמי. הרבה מאד מהם מזדהים עם אחיהם, עם מי הם יזדהו? הם כותבים בפיסבוק, תורמים כספים, הם קודם מקצינים ואחרי זה מתפוצצים. אם זו היתה בדיקה גנטית היית אומר: אחוז גבוה מהמוסלמים נוטים לפתח תסמונת שבמקרים רבים נגמרת בבום. את זה היית מקבל?. אם זו היתה התקפת לב? סוכרת?או היית אומר לרופא שהוא גזעני? הרופא שלי אמר לי להתנסר ממוסלמים.
    זה מה שטראמפ אומר. עד אשר נברר מה קורה פה לא לצרוך סוכרים ומוסלמים.
    בחיים אנחנו נוהגים על פי נסיון, וזה לא מצב שונה. מוסלמים מנהלים מלחמת קיום נגד העולם המערבי ולפעמים אתה צריך להיות חכם ולא צודק. הנה עוד משפט מצלצל כי כנראה רק משפטים מצלצלים עובדים על ההגיון שלך.

    אהבתי

  56. ד , קבל כאן שי צנוע ממני , אותו אני נושא עמידי לאורך שנים-
    ערכה קטנה לזיהוי שטויות.
    https://www.brainpickings.org/2014/01/03/baloney-detection-kit-carl-sagan/
    למטה ניתן לראות כיצד נראה המדרון החלקלק מהצד השני.
    http://tinyurl.com/jkquepv
    (לא יודע אם זה בסדר או מקובל אבל מודה שכאן שאני כל הזמן צוחק מהבדיחה של עצמי 🙂 )

    אהבתי

  57. אורי, איזה ניסיון פוליטי יש לו? מה המדיניות שלו?
    כל הזמן אני רק שומע דמגוגיה מצידו. שום דבר פרקטי שיחזיק מים בעולם האמיתי.
    אם איזשהו נשיא יורה לבצע את כל מה שהוא אמר: גירוש היספאנים, שלילות אזרחות, אי קבלת מהגרים מדת מסויימת ועוד אז אני כמעט בטוח שבית המשפט העליון לא יתיר זאת.
    בעבר, ארה"ב עשתה פעולות קשות כנגד היפנים האמריקאים והגרמנים האמריקאים אבל זה היה בזמן שהיא הכריזה מלחמה כנגדם.
    וגם הוא (בדומה לאובמה) לא הכריז עדיין שארה"ב נמצאת במלחמה נגד המוסלמים.

    בוש עוד היה מושל מדינה והיה לו קצת ניסיון והבנה איך פוליטיקה מתנהלת אבל טראמפ רק ניהל עסק בלי אופוזיציה שכל המנהלים שם היו כלבלבים שלו.
    איך הוא יתנהל כשהמפלגה שלו (עוד בלי להחשיב את האופוזיציה) מתעבת אותו ובזה לו? איך הוא יעביר חוקים במצב כזה?

    התרומה היחידה שאני מייחס לו היא שהוא בעצם מייצג משקל נגד לכל הפוליטיקלי קורקט שפושה בארה"ב ובאירופה. הוא יכריח את הפוליטיקאים להיות ברורים יותר במסרים שלהם ולא להמשיך לדבר פרווה.

    ואיך אתה יכול להשוות את מצבה של ארה"ב מבחינת המוסלמים לזה שלנו פה? ארה"ב לא סובלת מיום הקמתה מטרור מוסלמי וניסיון להשמדתה על ידי מדינות ערביות.

    ורק לאזכר, יהודים אמריקאים היו בין הבוגדים הגדולים ביותר בביטחון ארה"ב (מסרו לסובייטים את סודות הפצצה האטומית, פולארד הוגדר כאחד המרגלים החמורים בתולדות ארה"ב ורבים אחרים). אז לפי זה גם צריך לאסור על כניסת יהודים לארה"ב, לא כך?

    אהבתי

  58. ד, בקשר לפיסקה האחרונה(שנראה לי שנופלת תחת כשל לוגי מספר 20
    http://www.merriam-webster.com/dictionary/weasel%20word) אני באמת תוהה אם אתה עושה את עצמך ואתה לא רואה את עשרות ההבדלים. מפאת קוצר היריעה נתחיל בזה שפעולות הריגול לא בוצעו בשם היהדות, בענין פולארד כנראה יש החמרה דווקא משום שהיה יהודי(וזו החלשה שבטענותי) ובעיקר בהבדל בין דת קטנה ונרדפת לדת גדולה ורודפת שמרכיב מרכזי בה הוא הגיהאד והכופרים בה ושמרבית הסיכסוכים בעולם מתרחשים בסביבתה. אין ספק שרוב המוסלמים בעולם אינם טרוריסטים אך אין ספק שרוב הטרוריסטים היום בעולם הם מוסלמים. בירדן השבוע לא הכניסו יהודים עם כיפה, בערב הסעודית אין חופש פולחן וידוע שהם ממנים מסגדים מסיתים במערב. מצד אחד אתה טוען שאתה נגד הפוליטקלי קורקט ומצד השני אתה טוען שאין לפחות להקשות על הגירת מוסלמים ו/או לבצע בדיקת פרופילים כמו שמבוצע בכניסה לארץ?

    אהבתי

  59. אין לו נסיון, ולקלינטון יש נסיון בהקדחת תבשילים שלא לטעמי. אז איזה טבח לבחור?
    צורת הבחירות שלהם לא מתאימה למאה ה21. או אולי כן.

    אם ארצות הברית תכניס כל שנה 100 אלף פליטים סורים האם אתה חושב שביניהם לא יהיו כמה גיס חמישי? הוא אמר שבניו ג'רסי הערבים חגגו את נפילת התאומים, אתה חושב שזה לא נכון? חגגו בכל מקום.

    היו לי כמה פולניות בימי חיי והן היו כולן איומות במיטה. אני אפילו זוכר היטב איך אומרים בפולנית : אני רוצה הביתה. אני מציע להעביר חוק שיאסור כניסת פולניות לישראל עד שהנושא יובהר.

    אהבתי

  60. אני לא מבין איך נייט סילבר מחשב 2% לטראמפ. אני בטוח שהוא מציץ בסוכנויות ההימורים אז הנה הליין הימורים לנשיאות:
    Hillary Clinton -140
    Marco Rubio +350
    Donald Trump +650
    Ted Cruz +1000
    Bernie Sanders +1500
    Jeb Bush +1500
    Chris Christie +3300
    Ben Carson +5000
    John Kasich +10000
    Carly Fiorina +10000

    ובצורה יותר פשוטה: טראמפ 1 ל 6, זה לא נראה לי הימור לונג שוט 🙂
    http://www.paddypower.com/bet/politics/other-politics/us-politics?ev_oc_grp_ids=791149

    אהבתי

  61. למטה הכותרת הראשית עכשיו ב ווינט בשביל שדורות העתיד לא ישפטו אותנו מחוץ לקונטקסט.
    ———————————————————–
    "אנשי דאעש חדרו עם דרכונים מזויפים לארה"ב"
    חקירת הפיגועים בפריז העלתה כי 8 מהגרים נכנסו לאירופה עם אותו דרכון מזויף של אחד המחבלים. דו"ח אמריקני חושף כי דאעש מפעיל שוק משגשג של זיוף דרכונים בסוריה ואנשיו נמצאים בשטח ארה"ב. אובמה אמר השבוע: "יש איום טרור ממשי על ארה"ב"
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4738037,00.html
    ———————————————————–

    וגם
    גורשו מירדן כי החזיקו כיפות: "אסור להחזיק בחפצים יהודיים"
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4737601,00.html

    אהבתי

  62. אורי , רק עכשיו קראתי את פיסקתך האחרונה 🙂
    הענייןשאתה לא בישראל . היתכן שאתה רוצה את כל הפולניות בשביל עצמך?
    רק לציין שאחרי כמה דייטים שלי שהיו באלף הקודם אני הייתי זה שאמר את האמרה.

    אם אני לא טועה וזוכר אומרים זאת בערך כך: חוטדש דה דומו.

    אהבתי

  63. גיא, כוונתי הייתה שהאנטישמים היו יכולים בקלות להשתמש בבגידות האלה כנגד היהודים. האמריקאים בשנות החמישים אכן רדפו את הקומוניסטים עקב דמגוג זול ביותר ומחריד ותקופה זו נחשבת אחת החשוכות בתולדות ארה"ב (מקארתיזם) וגם ביניהם היו המון יהודים שנרדפו.
    תראה איך רוב האוליגרכים ברוסיה הם יהודים. אף אחד לא רואה את זה? המזל הגדול הוא שפוטין עצמו לא אנטישמי אחרת מזמן היהודים היו נרדפים שם תדיר.

    אורי, גם אם אתה לא מרוצה מתבשילי קלינטון אתה לא יכול לרגע לטעון שהיא פחות ראויה מטראמפ. גם אני לא אוהב את תבשילי ביבי אבל אני לא יכול לטעון שלפיד ראוי ממנו כי זו בדיחה (וזה לפני שהוא היה שר אוצר).

    אני האחרון שיטען שלא צריך לפעול נגד המוסלמים. אני טוען פה כל הזמן שמבחינתי צריך לסגת מהגדה ולהקים חומה ענקית בינינו בדומה לחומה הצפונית ב"משחקי הכס" (למי שמכיר) ולתת לפלסטינים לסבול בלי גישה לכלכלה הישראלית. אתם אלה שמתעקשים לחיות לידם וביניהם במקום להתרחק מהם.

    אבל צריך להודות במורכבות המציאות. ארה"ב והמערב לא יכולים סתם כך להכריז מלחמה נגד האיסלאם. המוסלמים הם מעל מיליארד איש בעולם, נראה לי קרוב ל-20% מאוכלוסיית העולם (משהו בין 15-20% אם אני לא טועה).

    אהבתי

  64. גיא, גם אחרי פיגועי 9.11 בוש לא הכריז מלחמה נגד המוסלמים והאיסלאם וזה אחרי שאוסמה קרא מפורשות למלחמה נגד ארה"ב והמערב אז למה פתאום מצפים מאובמה להכריז על זה?

    אהבתי

  65. אחמד אל מוחמד. שם יחודי מאד. ורק שמונה אנשים בעלי דרכון עם שם זה? בהחלט כמו שאובמה אומר זו לא מלחמה של אמריקה נגד האיסלם. אומנם הם קוראים לעצמם החליפות האיסלמית וטוענים לזכויות יוצרים. אז איך נגדיר אותם בלי להעליב את הדת? איסלמים קיצונים כבר מותר או שאסור שהמילה איסלם תזכר. מוסלו-פילים? על מישקל קורבנות ועדת פיל. אני בטוח שזה יצלצל טוב לגיא.

    אהבתי

  66. ד, אני גם בעד החומה שתיארת ומכיר את דעותיך בנושא ולכן חלק מדבריך הפליא אותי. אני מזכיר שבין להכריז מלחמה על האיסלם לבין צעדים מסויימים שייעשו בגלוי ואחרים במחשכים יש דרך רבה.
    בקשר לטיעונים שאנטישמים בארה"ב או ברוסיה עלולים להשתמש באמצעים שינקטו למטרות אנטישמיות אז פתגם סיני עתיק גורס ש:
    When the wrong man uses the right means, the right means work in the wrong way
    ( 當錯了人用正確的方式,正確的是指在錯誤的方式工作)
    וצריך כמובן להילחם באנשים הרעים בכל מקום.

    אורי צדקתי. בדקתי עכשיו בגוגל טרסלייט פוליש ויצא : Chcę do domu

    חוצמזה : מוסלו-פילים זה מבריק ודו משמעי.

    אהבתי

  67. הטראומה שפולניות יכולות לגרום. פולסטראומטיק. גם אני בדקתי. שלי היתה אומרת ואשמה דודומו ואני לא מצליח למצוא מה זה אולי קח אותי הביתה.

    איפה תהיה החומה הזו של ד וממה היא תהיה עשויה?

    אהבתי

  68. סקר: הציבור האמריקאי חושש מטרור כמו בתקופה שאחרי ה-11 בספטמבר
    44% מהציבור חושבים ש"סביר מאוד" שתתרחש מתקפת טרור בארה"ב בחודשים הקרובים ו-19% חושבים שזו הבעיה הדחופה ביותר. המרוויח הגדול הוא דונלד טראמפ אבל מסתבר שגם ממנו הציבור חושש לא מעט

    http://www.haaretz.co.il/news/world/america/us-election-2016/1.2796708?from=start.co.il

    אהבתי

  69. נראה שיואב קרני הקדיש פוסט לנושאים שדוינו כאן :
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001087482#fromelement=hp_deot
    ————————————————————
    מה לעשות בשנאת מהגרים, היא שאלה רצינית מכדי שהתשובה עליה תהיה טבולה ברוטב של צדקנות ושל ספיקת כפיים. הוולגריות של טראמפ כמובן נואלת מעיקרה, אבל בייחוד מפני שהיא מנוסחת בלשון גורפת, בלי שים לב לחוקה ולחוק, ומתוך ויתור אופייני על השכל הישר.

    תגובה, המגבילה את עצמה להתנערות מוסרית, אינה מספיקה. מוטב להיזהר באנלוגיות היסטוריות. אפליית יהודים באירופה מתחילת המאה ה-19 ואילך לא הייתה תוצאה של התבדלותם העוינת והאלימה, כי אם בייחוד של רצונם להתערות בסביבתם. יהודי צרפת וגרמניה יצאו מגדרם להפגין לויאליות. האנטישמיות המודרנית בחלה בנאמנותם, ראו מקרה דרייפוס, ורצתה לחזור ולהדוף את היהודים אל גטאותיהם.

    במזרח אירופה המצב היה שונה, מפני שהקיסרות הרוסית הכשילה את התערות היהודים. מספר ניכר שלהם אמנם השתתפו בתנועה המהפכנית הסוציאליסטית; ואחדים מילאו תפקידים חיוניים לחלוטין באלימות ובטירור נגד המשטר (אם כי מעולם לא בטירור חסר אבחנה נגד אזרחים). אבל היהודים לא היגרו אל רוסיה. הם מצאו את עצמם בגבולותיה, לאחר שהתחילה להתפשט מערבה.
    ————————————————————
    וגם
    אגב, מספר אינטלקטואלים ימניים באמריקה קראו לעיון חוזר בפרשת כליאתם של היפנים. ביניהם בלטו גם שמות יהודיים, כמו דניאל פאייפס ומישל מאלקין. פאייפס, מומחה לענייני המזרח התיכון והאסלאם, בנו של היסטוריון מפורסם, כתב כי כליאת היפנים הייתה "רעיון טוב", הכולל בחובו "לקחים לימינו".
    ————————————————————

    אהבתי

  70. יואב קרני היה שנים רבות כתב של הארץ. הוא רגיש מאד לטיפשים ולא מתפשר בקלות. הוא נמס למראה אנדר פריבליג'ס, איך הוא סובל את הודו ארץ של רמאים ונוכלים אני לא מבין.
    הולגריות של טראמפ היא סגנון משחק מסויים, כל הפוליטיקאים משחקים אין הבדל. כולם אומרים לציבור מה שהוא רוצה לשמוע.
    ההלקאה העצמית של האמריקאים על כליאת היפנים נעשתה דורות לאחר הארוע כאשר הדורות הבאים כבר לא חוו את אייום המלחמה והמוסר השתנה. ערביי ישראל באופן טבעי עומדים לצד אחיהם וקרובי משפחתם ולו ישראלי בארה"ב היה מתבקש לרגל עבור ישראל בעת מלחמה קשה היה לו לסרב לשתף פעולה.

    אהבתי

  71. במחשבה וקריאה שניה, הסכוי של טראמפ להיות נשיא קטן מאשר סוכנויות ההימורים נותנות לו. יש לו יותר מתנגדים שלא יצביעו עבורו ויהי מה מאשר לכל אחד אחר. למרות שיש לו 36% מקולות הרפובליקנים ה64% לא יצביעו עבורו ויתלכדו מאחורי מועמד אחר ברגע שיתחיל דילול מועמדים לאחר שהבחירות יתחילו. גם העובדה שהמתמודד הקרוב אליו קרוז הוא בעל דעות דומות בעוכריו, הרבה קיצונים יעדיפו לבחור קרוז מאשר בטראמפ שהוא קולני וולגרי. זה ישחק לידי רוביו.
    טראמפ הצליח לפגוע בהרבה מיעוטים וגם אם הוא יבחר לנציג הרפובליקנים הרבה רפובליקנים יעדיפו לא ללכת להצביע מאשר להצביע עבורו.
    אם מרקו רוביו יעמוד מול קלינטון הוא כנראה יזכה. אני היתי שם את הכסף על רוביו, 1: 3.5. נראה לי הימור טוב

    אהבתי

  72. שקט פה היום.
    אורי בטח בחופשה.
    אז הנה משהו מעניין –>
    הדגל וציוצי שוקן
    ————————–
    ציוץ: "גם אחרי יום העצמאות אנחנו מורידים את הדגל". ואת זה אומר הבעלים של עיתון לאנשים חושבים? כשמורידים דגל בגלל שהאירוע הסתיים – זה אותו הדבר כמו להוריד אותו מתוך כניעה לדרישה?
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001088164#fromelement=hp_deot
    —————————
    האם אילו טיעוני העיתון לאנשים חושבים לאנשים חושבים?
    הרשו לי לצטט את מר שמעון חש..
    פחחחחחחח

    אהבתי

  73. בוקר טוב גיא, היתי יומיים מעבר לגבול בסין. מחוז קנטון, ככה תראה עזה כשיבוא שלום. חפשתי דלתות, חלונות עם זכוכית כפולה, מקלחונים, מטבחים ובעיקר מגבר GSM בתידרות 800-2100 לטלפון. משהו שיגביר את האות באיזור שאין בו קליטה. מישהו מתמצא בנושא? אני לא פותר את הבעיה.
    בקרתי בבנין של מוצרי אלקטרוניקה בסיטונאות, רוחב של בלוק, 5-6 קומות, אורך חצי קילומטר, מככר דיזנגוף ועד ארלוזרוב. רציתי לקנות חוט USB לטלפון שלי. חוט צבעוני מצופה בד באורך מטר USB בצד אחד מיני USB צד שני. 2.2 יואן ליחידה. זה בערך 1.3 ש"ח. מינימום יש לקנות 50 יחידות. כמה עולה חוט כזה בארץ?
    שוחחתי עם מישהו מאיזור חיפה שעובד שם במחשבים. זוגתו הסינית בת שלישית במשפחה. הממשלה שרפה לה את הבית לאחר שהם עברו את מספר הילדים המותר. לטענתו מספר הילדים הלא רשומים גדול הרבה יותר ממה שהמדינה מצהירה. זה טוב לכלכלה, כל הילדים הלא רשומים עוברים לערים לעבור בשכר נמוך מאד במפעלים. להרבה אפשר לפדות את עצמך ולהרשם תמורת קנס אדיר.
    להרבה מהילדים הלא רשומים האלו יש כבר ילדים לא רשומים.

    אהבתי

  74. אורי ,מעניין העניין עם הילדים.
    לצערי , לא מבין בעיסקי הארביטראז שדיברת בהם אך נראה שהימים שארצה להבין בהם באים וקרובים. כרגע , אני נח אך אני מניח שיגיע היום שאתעניין יותר ואז אבקש ליצור איתך קשר במישני ( במייל) בשביל להעמיק הידיעה.

    אהבתי

  75. גדעוו עשת כתב לאחרונה מאמר מעניין בידיעות, מאוד אנטי שוק חופשי. בעד פיקוח מחירים ונגד הסתמכות על תחרות. הראיה: מחירים של כבלים שנמכרים בכל חנות ועדיין יקרים בהרבה מבמזרח.

    אהבתי

  76. אורי , אולי משהו שיקל קצת על הפולסטראומטה.
    מבדיקה אצל מקורות יודעי דבר התברר ש ואשמה דודומו זה
    בשפה עממית(*) משהו כמו [תזדחל הביתה].

    (*) כנראה שיצאת עם מישהי מהפריפריה הפולנית ולא מהבומהה של ורשה 🙂

    אהבתי

  77. תודה עבור המידע, אני אחפש אותה ואלשין לנכדות שלה, הנקמה המאוחרת

    אהבתי

  78. לגבי האנטי ישראליות של ציפראס:

    מעיתון הארץ היום:
    http://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.2823523

    דיפלומטים אירופאים שמעורבים בניסוח ההחלטה [נגד ההתנחלויות] מספרים כי שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ואנשי שירות החוץ של האיחוד האירופי הביאו במקור נוסח מרוכך יחסית. לדבריהם, כאשר נציגי חמש המדינות הגדולות ביבשת ראו את הטיוטה, הם דרשו להחריף אותה באופן משמעותי.

    "מוגריני רצתה להפשיר קצת את היחסים עם ישראל ולפרסם החלטה מרוככת", אמר דיפלומט אירופאי, "אבל חמש המדינות הגדולות התייצבו ואמרו – אנחנו לא יכולים להתכחש למדיניות שלנו בנוגע להתנחלויות ולהבחנה בין ישראל לשטחים. המדינות היחידות שבעצם תומכות בעמדה הישראלית הן ****יוון****, קפריסין והונגריה".

    אהבתי

  79. טור מעולה של מארק סטיין. מסכם 10 שנים של אזהרות דמוגרפיות.
    http://www.steynonline.com/7428/it-still-the-demography-stupid

    Europe by the end of this century will be a continent after the neutron bomb: The grand buildings will still be standing, but the people who built them will be gone. We are living through a remarkable period: the self-extinction of the races who, for good or ill, shaped the modern world.

    אהבתי

  80. טור מצויין, מעורר חלחלה. העברתי אותו הלאה למספר אנשים. פרושו של דבר שערש התרבות המודרנית, זו שהביאה למהפכה התעשיתית יחזור לעבר. יפסיק לקדם אותנו לטכנולוגיה משופרת לרפואה משופרת לתרבות עשירה, לביטוי אישי

    אהבתי

  81. בהחלט. תמריץ, שורות הסיכום אפילו יותר חשובות. במיוחד בדגש על האירוע החשוב בדורינו. ההיסטוריונים ישאלו גם איפה היה ועל מה דיבר מנהיג המעצמה המערבית הגדולה כשאירועים אלו היו בעיצומם והאם זירז אותם במדיניותו.

    It's the biggest story of our time, and, ten years on, Europe's leaders still can't talk about it, not to their own peoples, not honestly. For all the "human rights" complaints, and death threats from halfwits, and subtler rejections from old friends who feel I'm no longer quite respectable, I'm glad I brought it up. And it's well past time for others to speak out

    אהבתי

  82. באותו נושא כתב היום הראל סגל
    ______________________________
    אני חוזר לתמונה. קמפיין הסברה לפליטים: אסור לצבוט ישבני נשים. בחייאת, מה, הם לא יודעים? כל אחד מאותם גברים ערבים שהמודעה מיועדת להם יודע היטב מהי המשמעות של מבט לא במקום בקהילות האותנטיות שלהם. לא צביטה, מבט. צביטה בישבן של אישה נשואה היא כבר עילה לרצח.

    אז למה באירופה כן? למה מול הפונדקאים הנדיבים שלו הוא מעז? כי הוא בז להם, כי הוא לא מכבד אותם. האלמנט החשוב ביותר בציביליזציה הערבית, הכבוד, אינו קיים. כי לאירופית הכופרת אין כבוד, ואין איום הכרוך בפגיעה בה. המהגרים מבינים את זה. הם מפנימים ומחצינים באופן אינטואיטיבי את העתיד האירופי. זוהי מלחמה על זהות ועל קיום.

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/749/844.html

    אהבתי

  83. כתבה מורכבת (שחלקים ממנה נכונים בעיני ואחרים עדין לא עיכלתי) אודות הקשר בין הפליטים באירופה לבין הפמיניזם האירופאי. שווה קריאה:
    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-109107-00.html

    מעט ציטוטים:

    "הפמיניזם המודרני סימן לעצמו שני אויבים. השטן הגדול הוא הזכר לבן העור הנוצרי/יהודי, שמניעיו האפלים מתחילים מכיבוש האישה, עוברים דרך אונס מאורגן הקרוי נישואין, ומגיעים עד לקולוניאליזם של הילידים באפריקה, אמריקה ואוסטרליה. לעומתו היליד כהה העור, או הפליט כהה העור, חף מיצרים אפלים מעין אלה, ולכן ברוכים המהגרים הבאים מכל העולם ומוזמנים להתענג על מנעמי אירופה ושלוחותיה … יש קשר אמיץ ורעיל בין הפמיניזם הלוחמני לבין האנטישמיות בת ימינו … הפמיניזם הבינלאומי היה לבמה לשנאת הציונות כאשר "ההצהרה אודות השוויון" של כנס שנת האישה של האו"ם 1975 היה הראשון להגדיר את הציונות כגזענות. מדינת ישראל, המדינה היחידה במזרח התיכון שבה יש לנשים גם שוויון וגם החופש לקדם את חירויותיהן, היא המוקצה של הפמיניזם הבינלאומי."

    "הפמיניזם המודרני שולל את המשפחה הגרעינית בשל היותה אמצעי לדיכוי האישה וקשירתה לגבר מסוים. הפמיניזם תומך פוליטית בחלוקת משאבים "צודקת", דהיינו נטילתה מן העובדים וחלוקתה ל"נזקקים", ולכן הוא תומך פוליטית בפתיחת הגבולות לכל דורש, בנימוקים של צדק חברתי … הפמיניזם הפוליטי פועל כדי לבטל את המצוינות לטובת חלוקה שווה של הפרסים, ללא קשר למאמץ ותוצאות אמת … לפוליטיקה הפמיניסטית יש תוצאות שלא נצפו. מרבית הגברים שנולדו בחברה הנמצאת בשלטון פמיניסטי של חד-הוריות, גדלו על חשבון משלם המיסים, ללא אב, ולכן ללא משמעת אבהית. גם מיעוטם שגדלו במשפחות גרעיניות סובלים מדיכוי השאיפה לתחרותיות והצטיינות, לטובת בינוניות ממוסדת, ללא הערכה עצמית … אחרי שלושה דורות של פמיניזם, החברה והפוליטיקה המערבית מורכבות מנשים ומגברים מסורסים. לגברים המסורסים אין הרצון ואין המוכנות לעשות את הדבר הקשה מכל – להכפיף את היצר להיגיון, לקיים את התא המשפחתי, לזון, לפרנס ולהגן על האישה והילדים. התוצאה היא העמקת השבר במבנה החברה, כשגברים מעדיפים להישאר אצל אימא עד לגיל העמידה, ולנשים אין ילדים. גרמניה … היא מדינה של 0.9 ילדים לאשה, בעוד שהמינימום הדרוש לקיום האוכלוסייה הוא 2.1 ילדים לאשה. ללא ילדים, ללא גברים עובדים, התוצר החקלאי והתעשייתי מתחיל לקרוס … [מכאן] מתחילה התביעה לייבא גברים מאותם אזורים בעולם המשופעים בגברים גבריים למילוי השורות המתדלדלות של הגברים שהיו ואינם. מישהו צריך לעבוד כדי לקיים את חזון מדינת-הרווחה הפמיניסטית.

    ולמה שיעשו זאת? שלושה דורות של חינוך לרגישות אך לא למעש, לשוויוניות ולא להצטיינות, לבטיחות אך לא להסתכנות, לשנאה עצמית, תיעוב עצמי וזלזול בכל הערכים של הגבריות, השאירו את הגברים האירופיים ללא כל רצון להסתכן למען נשותיהם. … הגורם לפלישה הגדולה של זכרים מוסלמים מיוחמים לארצות המערב היא התנועה הפמיניסטית".

    אהבתי

  84. זה טקסט קיצוני. האמת יותר פשוטה – אחרי מאות שנים של אכזריות ודיכוי כלפי נשים וחלשים שהגיעו לשיאן בזוועות מלחמת העולם השנייה, המערב החליט להפוך כיוון, אבל כמו בכל תגובת ריאקציה, גם פה הגיעו להגזמה.

    אהבתי

  85. בישראל הפמניסטיות נוטות להיות שמאלניות קיצוניות, פמיניסטיות פעילות מתיחסות לנושא כמו לקלט דתית. אולי הגברים המוסלמים יגרמו לנשים הגרמניות להעריך את הגברים שלהן יותר אבל בסופו של דבר כל אותן פמניסטיות יתחתנו עם המוסלמים כי נשים חסרות הגיון.
    אפרופו הטענה מהכתבה: הבנים לומדים שהיגיון הוא שקר ורגש הוא אמת, אני מסופק מאד אם זה נכון.

    אהבתי

  86. למערב חסרה עצם האיזון – ריאקציה נלקחת לקיצון ואולי יש חוסר בתרבות במנגנון של אופוזיציה נאמנה. הקשבתי בשבת בבוקר , אומנם חלקית כי הילדים צעקו באוטו,לתוכנית של יצחק נוי הוא אמר שם לגבי יפן שב2015 הוגשו כ8500 בקשות לקלוט פליטים. עכשיו , לדעתי הלא מלומדה מדי ,המצב של יפו מהבחינת זכויות הנשים , פמניזים , הילודה והכלכלה זהה פחות או יותר לאירופה והם בכל זאת אישרו רק 12 בקשות לקליטת הפליטים.

    אהבתי

  87. כדאי לעקוב אחרי הפייסבוק של שפי פז. פעילת שמאל לסבית שהפכה למובילת המאבק נגד המסתננים בדרום תל אביב. יכול להיות שפמיניסטיות באירופה יגיבו בחלקן באותה צורה, אבל זה תהליך. הפמיניזם נתפס כחלק ממלחמת קודש בשם העיקרון שהחלש תמיד צודק, ושינוי בהגדרה יהיה איטי.

    אהבתי

  88. הטקסט בהחלט קיצוני, אבל יש בו מספר נקודות ריאליות:
    – יש קשר מסוים בין הפמיניזם העולמי לבין תנועת ההחרמה של ישראל. חלק מהפרסונות שותפות ל-2 המהלכים גם יחד.
    – בישראל מתקיים שיויון לנשים, ועם זאת היא המדינה היחידה המותקפת במזרח התיכון אודות יחסה לנשים.
    – יש קשר בין פמניזם קיצוני לבין פירוק המשפחה האירופאית – פירוק שמוביל להפחתת הילודה שם.
    – יש קשר בין פירוק המשפחה לבין מדינת הרווחה – השני מאפשר את הראשון ביתר קלות.
    – יש השפעה של פירוק המשפחה על חינוך, פרודוקטיביות, חוסן חברתי וכדומה. (גם אובמה עסק בנושא הזה והוא מדבר על ההשלכות השליליות של פירוק המשפחה השחורה בארה"ב. הנתונים שם קיצוניים בהחלט. לא זוכר כרגע את המספר אבל אחוז הילדים השחורים שגדלים במשפחות חד הוריות הוא עצום, מעבר לכל מגזר אחר).

    אהבתי

  89. כתבה של אובריאן על המחיר שתשלם בריטניה אם היא תצא מהאיחוד האירופאי:
    https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2016/03/03/everything-you-need-to-know-about-britain-leaving-the-european-union/

    לפי אובריאן יציאה שכזאת תגרום לפגיעה אנושה בכלכלה הבריטית ל-10 השנים הקרובות? למה? כי יציאת בריטניה מהאיחוד משמעה יציאת בריטניה מהסכם הסחר החופשי האירופאי. אמנם הוא מסכים שניתן לחתום על הסכם סחר חדש גם אם יוצאים מהאיחוד, אבל הוא טוען שזה יקח כ-10 שנים לגבש הסכם כזה, ובזמן הזה הכלכלה הבריטית תתכווץ כי 45% מהיצוא הבריטי מופנה לאירופה.

    הטיעונים שלו נשמעים לי מופרכים. להערכתי בריטניה לא מייצאת לאירופה נעלים ובגדים, קרי טכנולוגיה נמוכה. כלומר היא לא חיה על יצוא שיש לו תחרות אגרסיבית. היא ככל הנראה מייצאת שירותים ומוצרים שאירופה קונה בגלל קרבת בריטניה לאירופה או בגלל האיכות שלהם. כלומר, (ככל הנראה) אירופה צריכה את בריטניה לא פחות משבריטניה צריכה את אירופה. במצב שכזה ניתן לחתום על הסכם סחר חדש בתנאים טובים.

    בנוסף, אובריאן טוען שיציאת בריטניה תגרום לבסוף לקריסת הסטרלינג, כאשר להבנתי המצב הוא הפוך לחלוטין. זה מזכיר לי שכאשר התרחשה הורדת דירוג לאג"ח האמריקאי כולם צפו את החלשות הדולר, כאשר התוצאה הייתה הפוכה – הדולר התחזק (כתחזיתו של באפט). יציאת בריטניה מהאיחוד תחליש את היורו וכספים יעברו לבריטניה ולא להפך כדברי אובריאן.

    המאמר של אובריאן נשמע כאוסף הפחדות. הדבר היחיד שיש צדק בדבריו, הוא שיציאת בריטניה מהאיחוד יכולה להוביל לפרישת סקוטלנד מבריטניה. בזה יש היגיון. לא היגיון כלכלי, אבל היגיון לאומי, בעיקר רגשות לאומיים סקוטיים כנגד אנגליה.

    נ.ב.
    הערכה שלי – בריטניה לא תצא מהאיחוד, אבל היא תקבל הסכם טוב יותר משהוצע לה כרגע על-ידי בריסל. ההצעה הזאת תהיה טובה לבריטניה אבל בעצם היא תרוקן חלקית מתוכן את המהות של האיחוד – שיויון ואחדות בין המדינות החברות. ומרגע שזה יקרה, סחר הסוסים רק יתחזק בתוך האיחוד, והלחצים יגברו. בקיצור, האיחוד ינהל את אירופה בערך כמו שהסולטן התורכי שלט בממלכתו ערב מלחמת העולם הראשונה.

    אהבתי

  90. קראתי עכשיו את אובריין. יאיר, אני מסכים איתך בכל מילה. מזכיר לי מה שחשבתי על הפוסט של אורי כץ בעניין חוק שכירות הוגנת או על פוסט של "הרוכב לאוטובוסים" על אובר. פוסט ברמה נמוכה שמהווה חריג קיצוני לבלוג שמורכב כמעט אך ורק מפוסטים מעולים.

    אהבתי

  91. אגב אפילו אם היציאה מהאיחוד היא אסון, היא יכולה להועיל לכלכלה כמו שפוקושימה עזרה לכלכלת יפן. בעידן דפלציוני כל יצירת מחסור שהיא יכולה להיות סיבה עבור אנשים לקום בבוקר ולפתור את בעיית המחסור, לספק עבודה ותחושת משמעות לעובדים. כך גם בנק ישראל מנע מיתון על ידי יצירת אסון נדל"ן.

    אהבתי

כתיבת תגובה