דנמרק מצביעה נגד ההגירה

דבר סנסציוני קרה בדנמרק. גוש הימין ניצח את הבחירות, ומפלגת הימין הקיצוני שמתנגדת בתוקף להגירה, מפלגת העם הדני, קיבלה את מספר המנדטים הגדול ביותר בתוך הגוש. ניצחונו של גוש הימין היה די צפוי, ואין זה מפתיע שהבוחרים הדיחו את ראש ממשלת השמאל (הזכורה בעיקר מהסלפי עם אובמה וקמרון) אך ניצחונה של מפלגת העם הדני בתוך הגוש הוא הפתעה גדולה. דבר זה דומה למה שהיה קורה בארץ אילו גוש הימין היה מנצח את הבחירות והמפלגה הגדולה בגוש הימין הייתה הבית היהודי ולא הליכוד. התפתחות כזו מעוררת שאלות חוקתיות: האם במצב כזה לא טבעי שראש המפלגה הגדולה ביותר בגוש יהיה ראש הממשלה? אולם כפי שהיה צפוי גם אם הדבר היה קורה בארץ, שאר המפלגות בגוש לא ששות להקים ממשלה עם המפלגה הקיצונית ביותר.

הרקע להתפתחות הפוליטית ברור למדי. מלחמת האזרחים בסוריה וגלי הפליטים מאפריקה מכבידים על דנמרק. הדנים תמיד היו ידועים כסובלניים וכנאורים במיוחד, אך גלי ההגירה מארצות העולם השלישי אתגרו את הסובלנות שלהם. דנמרק כבר הגבילה בעבר את ההגירה, ואינה מקבלת את מסות המהגרים שמקבלת שוודיה (הדנים מקבלים בערך מספר השקול לרבע אחוז מהאוכלוסייה שלהם כפליטים מדי שנה, בעוד שהשוודים מקבלים מספר העומד על אחוז שלם), אבל מקבלת מספיק כדי להתעצבן. מדוע השוודים משלימים עם המשך ההגירה ובשיעורים עצומים, בעוד הדנים אינם מוכנים להשלים איתה? מה יש בעם השוודי ששונה מהעם הדני? אולי לדנים אכפת יותר מהיהודים שלהם. העם הדני כולו קיבל עיטור חסיד אומות העולם קולקטיבי מיד ושם כהכרת תודה על הירתמותו להצלת היהודים במדינה בזמן השואה, וגם בבחירות אלו הדהדה המשמעות של ההגירה המוסלמית על הישארות היהודים במדינה בעקבות הפיגוע שבוצע בירי סמוך לבית כנסת בחודש פברואר השנה.

כמו עוד מפלגות השייכות לימין החדש באירופה גם מפלגת העם הדני סוגדת לאדמה עליה יושבת מדינת ישראל. זהו תהליך אירוני שמתחולל באירופה מפרספקטיבה ישראלית ויהודית. גלי ההגירה המוסלמית הופכים את היבשת לבלתי נסבלת לחיים יהודים מצד אחד, ומצד שני מעוררים תגובת ריאקציה שמחזקת כוחות פוליטיים אירופאים ימניים שאוהדים מאוד את ישראל ונחושים לשמור עליה מסנקציות ומחרמות.

9 תגובות בנושא “דנמרק מצביעה נגד ההגירה

  1. אכן תוצאה מפתיעה. הימין מתחזק באירופה אבל בוא לא נחשוב לרגע ששם כולם בעדינו כמו הימין הרפובליקאי באמריקה.
    האנטישמים נמצאים באירופה בצד הימני של המפה. הם חורטים על דגלם את שנאת הזרים, פשוט המיקוד שלהם כרגע הוא על המוסלמים (לאחר שבעיית היהודים באירופה נפתרה ברובה ע"י גרמניה).

    בטווח הארוך המוסלמים באירופה יתחזקו דמוגרפית אם כי בקצב מתון יותר מבשנים האחרונות.

    לנו פה זה לא הכי משנה. אנו כבר עלינו על דרך המדינה הדו-לאומית. בעוד שאירופה בדרך לבצע התנתקות מהמוסלמים, מדינת ישראל בדרך לאיחוד איתם…. אחחח האירוניה…..

    http://news.walla.co.il/item/2864893

    אהבתי

  2. אני מאוד חשדן כלפי הכתבות שאומרות כמה הפלסטינים רוצים אזרחות במדינה דו לאומית. בכל מקום שהדבר היה אפשרי הפלסטינים העדיפו עימות עם ישראל על פני השלמה איתה. ממש באופן שיטתי ועקבי. כשהיה נדמה שהדבר משתנה בהסכמי אוסלו, באה האינתיפאדה והראתה שזה היה מקסם שווא. אמנם היום אבו מאזן המתון יחסית שולט אך עושה זאת בכוח שליטת צה"ל בגדה.
    חתירה לאזרחות במדינת ישראל היא חתירה להשלמה ומנוגדת אם כך בתכלית לאסטרטגיה הפלסטינית שהכרנו עד היום.

    אהבתי

  3. לגבי הימין האירופאי, אני חושב שברוב אנשי הימין החדש אין שמץ אנטישמיות. היא עברה לשמאל. בשוודיה ובצרפת הימין טוהר מאנטישמיות ובארצות אחרות מעולם לא הייתה בו אנטישמיות. בגרמניה מתחיל רק עכשיו להתרקם ימין חדש נגד ההגירה ונראה מה ייצא ממנו.

    אהבתי

  4. קראתי היום שאמש התפרסם ביון שכ ביליון יורו הוצאו אתמול מהכספומטים והבנקים במזומן ביוון היות ויש שמועה שביום שני הבנקים לא יפתחו

    וקצת על העתקה של סטודנטים

    http://mida.org.il/2015/06/18/%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%A4%D7%97%D7%93-%D7%9C%D7%98%D7%A4%D7%9C-%D7%91%D7%A8%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%93%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%99/

    אהבתי

  5. אורי, כל פעם שאני שומע על כסף שנמשך מבנק יווני, אני תוהה איך בעליו היה טיפש להשאירו עד עכשיו. בקצב הנוכחי בתוך ימים יחסמו את הוצאות הכספים.

    אהבתי

  6. בגלל השיטה הכלכלית יש מעט כסף לאנשים ואז הם בטח לא יכולים לקלוט הגירה.

    מה גם שהמהגרים לא באים בטוב,בנחת אלא מקורח.

    אהבתי

  7. תמריץ, בימין האירופי יש את האנטישמיות הישנה ובשמאל שם יש את האנטישמיות החדשה – שנאת מדינת ישראל.

    לגבי הכתבות על המדינה הדו-לאומית, אתה צודק לגבי הפלסטינים אך מדובר בהנהגה הפלסטינית הישנה שנהגה כך. אולי הדור החדש (בני 40 פלוס) מסתכל על הדברים אחרת?
    ובכלל, האינטרס של הפלסטיני הוא לקבל אזרחות ישראלית. הרשות הפלסטייית רקובה משחיתות. למה שיקבל אותה בתור מדינה? עדיף לו לקבל אזרחות מהמדינה הדמוקרטית העשירה ביותר במזרח התיכון ולינוק מעטיניה.
    הוא יקבל פה אזרחות, ייצוג בפרלמנט, זכויות אזרח, מערכת משפט תקינה, ביטוח לאומי, רפואה מתקדמת ועוד.

    זה ברור שזה עדיף להם להתחבר אלינו. אם אני מבין את זה אז בסוף גם האסימון הזה ייפול גם להם. בטח ובטח כאשר כל שנה שעוברת ללא התקדמות מרחיקה מהם עוד יותר את אפשרות הקמת מדינה נפרדת.

    אני אישית כבר השלמתי עם זה שאנחנו בדרך למדינה כזו ועושה הכנות בהתאם.

    אהבתי

כתיבת תגובה