מה אסור לגזור מנגזרת שנייה?

בלוגר בתפוז כתב רשומה שבה הציג היטב את הקייס שכנגד טענת ההתאסלמות של אירופה. הטענות בקצרה: התחזיות מצביעות על גידול איטי בהרבה בשיעור המוסלמים באירופה מזה שמאיימים בו המפחידים, וקצב הגידול של המוסלמים הולך ונעשה איטי יותר.

יש דמיון מפתיע בין אנשי הימין שמנסים לשכנע אותנו שבעתיד נוכל לספח את השטחים כי קצב הגידול באוכלוסיה הערבית בשטחים הולך וקטן, לבין אלו שמתנגדים לימין האירופאי הנוצרי ולהתססותיו ומרגיעים מפני החשש מהתאסלמות אירופה. גם אלו וגם אלו טוענים לירידה בקצב הגידול של האוכלוסייה המוסלמית.

אבל אני חושב שדמוגרפיה היא עניין חשוב מכדי לבנות יותר מדי על ספקולציות לגבי השינוי בקצב הגידול. כפי שכתבתי, לא בונים מדינה על נגזרת שנייה. יהיה זה חוסר אחריות מצד אירופה להמשיך להתעלם מסכנת ההגירה המוסלמית (כפי שעושה למשל שוודיה שבשנה אחת לבדה קיבלה מספר פליטים מוסלמים השקול לאחוז שלם מאוכלוסייתה!).  אך יהיה זה גם חוסר אחריות מצדנו להתעלם מסכנת המדינה הדו-לאומית.

 

65 תגובות בנושא “מה אסור לגזור מנגזרת שנייה?

  1. הלינק לתפוז כנראה עובד רק מטלפונים לא ממחשב.

    קראתי הבוקר על ההאטה בקצב גידול האוכלוסין ביפן וכנראה שהתחזיות די עיקביות ודי מדויקות. אלא שביפן יש מעט מאד משתנים.
    כל הסימנים מראים שהגידול במספר המוסלמים באירופה יאיץ עם ההתפתחויות הפוליטיות.

    באנגליה חלה עליה קטנה במספר הלידות למשפחה אבל פילוח של זה מראה שהגידול נובע ממספר גבוה יותר של לידות בקרב משפחות מוסלמיות.
    שוודיה פתחה את הגבולות למהגרים סורים שעה שמדינות כמו ירדן לבנון ותורכיה סוגרות גבולות. השם הנפוץ ביותר לתינוק שנולד בחלק ממדינות אירופה הוא מוחמד.

    אהבתי

  2. גיא בכור טועה לחלוטין. קיומה של הרשות הפלסטינית הוא אינטרס ישראלי עליון. דבריו חסרי שחר בשלב הנוכחי – מה בדיוק התמריץ של ירדן לשלב לתוכה את תושבי הגדה המערבית?

    אהבתי

  3. אורי, גם בישראל מוחמד הוא השם הנפוץ ביותר.
    לי הקישור לתפוז עובד ממחשב. אם לא עובד לך, חפש בגוגל את הבלוג "פ.י.מ.פ."

    אהבתי

  4. לפעמים צריך להרוס כדי לבנות מחדש. אם הסכם אוסלו צריך לחלוף ולהתבטל מהעולם אז מתי? הרי הזמן מתאים. יש לישראל שנתיים של קונגרס משתף פעולה וכנראה 4 שנים. האירופאים יהיו עסוקים במשבר כלכלי. דעש מרתיע את העולם הערבי. אירן חלשה. קטאר במצב כספי ופוליטי לא טובים. אולי זה הזמן לתת לרשות להתפרק ולהגדיר גבולות חדשים. במקום שיטרידו אותנו בבתי משפט בינלאומיים ובתעמולה באירופה. אולי הגדה תחולק לאזורים בשליטת ראשי ערים.
    אם אין כסף אין אינטרס להרבה עובדי רשות וחמס. נחזור לתקופה שקדמה לערפאת

    יתכן שהקשיים שיש לנו עם עזה יפתרו בסיוע המצרים שמדברים על העברת חלק מהפליטים מחאן יונס לאיסמעליה. יתכן שפרושו אזרחות מצרית ותנאים שיעודדו הגירה.
    לירדן אין אינטרס, אבל אם מצבם הבטחוני וביחוד הכלכלי יחמירו הם ישמחו לקבל מאתנו ומהאמריקאים את הכספים שהרשות מקבלת. במקום שנשלם לעובדי הרשות נשלם לעובדים הירדנים. האירועים בעירק פוגעים ביצוא הירדני. בעבר 500 משאיות היו עוברות ביום לעירק כיום רק כ 25. מסלול נסיעה של משאית תובלה היה כ 400 ק"מ כיום בשל דעש זה כ 2000. עד לשנה האחרונה הכלכלה הירדנית צמחה יפה והיא נפגעת מהמהומות מעבר לגבול ומהפליטים.

    אהבתי

  5. אורי,
    קראתי עכשיו את המאמר של גיא בכור.
    אז רק לידיעה למי ששכח, ישראל יכלה לבטל את הסכמי אוסלו ולפרק את הרשות הפלסטינית בקלות במבצע "חומת מגן". אנחנו כבר הרסנו את כל המוקטעה ודאגנו שערפאת יזרז את עלייתו השמיימה ושלטנו בכל ערי הגדה. אבל בכל זאת ממשלת ימין בראשותו של אריק שרון לא עשתה זאת.
    בנוסף, תראה איזו הזדמנות מדהימה הייתה לנו לחסל את בעיית החמאס בעזה הקיץ. יש לך את א-סיסי שרוצה לחסל את החמאס ומבחינתו שימותו גם עשרות אלפי פלסטינים. ככה גם סעודיה וירדן ועוד מדינות ערביות.
    אבל אנחנו לא יכולים לעשות כל מה שאנו רוצים. אנחנו לא מדינה עצמאית ובטח ובטח לא אימפריה כמו ארה"ב.
    פשוט מצחיקות אותי הטענות בימים האחרונים בסגנון של גיא בכור "אך גם ארה"ב הקפיאה כספים של איראן או צפון קוריאה". אנחנו לא יכולים לעשות מה שמדינות ענק יכולות לעשות. צביעות תמיד הייתה בעולם ותמיד תהיה.

    הימין יכול היה לעצור את הזרמת הכספים לפלסטינים ממזמן אך לא עושה זאת. ביבי אפילו לא מפסיק את הזרמת המלט לעזה !!!! וזאת אפילו אחרי שהחמאס מודיע בפומבי שהוא מחדש את בניית המנהרות ומשתמש במלט מישראל (כי מצרים פועלת חזק מאוד נגד המנהרות). ואח"כ עוד אומרים שהשמאל נכנע לטרור…. פחחחח….. ממש "חזק בביטחון"….

    לגבי הפיתרון שלו בסעיף 8 לבעיית הגדה, משמ לא ריאלי כיום. הלוואי והיינו יכולים להביא לכך שירדן תיקח אחריות על הפלסטינים בגדה, זה יהיה הפיתרון האידיאלי.
    כרגע אין שום סיבה שהוא ייקח את זה על עצמו. הירדנים מתמודדים עם המון בעיות פנימיות שעולות המון כסף כמו מעל מיליון פליטים מסוריה (נראה לי 1.5 מיליון) שממומנים בינתיים ע"י האו"ם. מי יביא לו כסף כדי לטפל ב-2 מיליון איש נוספים? הרי אם אין רשות פלסטינית אז ארה"ב ואירופה לא מחוייבות להזרים כספים כפי שהם עושים היום.

    אולי אם דעא"ש יעשו מהלך בעתיד לכיוון ירדן אז נוכל לעשות איתו עסקה בסגנון: אנחנו נעזור לך צבאית לשמור על הממלכה אבל בתמורה תיקח חזרה חסות על הפלסטינים בשטחי A ו-B ותוותר על שטח c.

    אהבתי

  6. אורי,
    תודה על הלינק לכתבה. ידוע לי כבר הרבה שנים שהפלסטינים משקרים לגבי נתוני האוכלוסייה שלהם. הם מסרבים שנים ארוכות לעשות מפקד אוכלוסין רשמי שמפוקח בינלאומית. ברור שהנתונים ה״רשמיים״ שלהם מוטים מאוד כלפי מעלה.
    דבר אחד לא הבנתי מהכתבה, בסופו של דבר כמה פלסטינים הוא מעריך שיש בגדה?

    אמרתי בתגובה קודמת, הפלסטינים בגדה שונים מאלה שבעזה. שני זנים שונים לגמרי. הפלסטינים בגדה פחות דתיים בגדול, יותר משכילים וקרובים יותר אלינו. מלבד הערים שכם וג׳נין שהם דתיים מאוד יחסית.
    אני בטוח כמעט לגמרי שהילודה בגדה הרבה יותר נמוכה משל עזה. בדיוק כמו שהילודה אצל החילוניים נמוכה יותר משל הדתיים.

    אבל מה כל זה בא להגיד בסופו של דבר? שכדאי לספח עוד 1-1.5 מיליון מוסלמים? אולי אז באמת יהיה פה שלום אמיתי ונפסע יחד ברומנטיות לעבר השקיעה משולבי ידיים… ואשרי המאמין

    אהבתי

  7. בעיקרון אוכלוסיה מדלדלת לא אמורה ליצור בעיה. פשוט דואגים להדפיס מספיק כסף כדי שיהיה לכולם יותר על מה לבזבז. אבל הבנקים והממשלות עדיין מהססים עם הדפסת הכסף וחבל.

    אהבתי

  8. הירי היום בפריז זה אירוע היסטורי בלוח הזמנים של התאסלמות אירופה:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4612444,00.html

    בעצם המוסלמים הקיצוניים כבר אוכפים בצרפת את הגבלת חופש הביטוי.

    לכל דבר יש את תגובת הריאקציה, ומארין לה פן בטח תיבנה מהתגובה הקשה לאירוע הזה וכך גם מפלגות אחרות באירופה שהן אנטי מוסלמיות. זה מבשר רעות גם לגוש האירו, כי מתנגדי האיסלאם מתנגדים לרוב גם לאירו.

    אהבתי

  9. תמריץ,
    אי אפשר להדפיס כספים עד אין סוף. שילוב של אוכלוסייה מידלדלת עם גידול עצום בבסיס הכסף עלול להביא כמעט בוודאות לאינפלציה מאוד גבוהה. זה מתחיל לקרות עכשיו ביפן.
    עם זאת, כיוון שהיום הגלובליזציה מאוד חזקה יחסית לעבר אז הדפסת כספים של אחת הכלכלות הגדולות מביאה בהכרח להדפסת כספים בשאר המדינות כדי להשוות את תנאי הסחר.

    בנוגע לצרפת, אני לא בטוח שזה יהיה ארוע היסטורי. אם היו בחירות אוטוטו אז כן.
    הצרפתים ינסו בטח לרצות את הטרוריסטים ובטח יקשו בעתיד על פרסום סאטירה הפוגעת באיסלאם.

    מקווה שזה יגרום להם להזדהות איתנו יותר.

    אהבתי

  10. חשבתי שהתדלדלות אוכלוסין תביא למספר גדול יחסית של גימלאים ומספר קטן מדי של עובדים. זה בערך מה שמשה שלום מדבר עליו. גמלאים חוסכים, צעירים מבזבזים ומיצרים. אם נשלב את זה עם החשש מפני אוטומציה שתוביל לאבטלה אולי זה יתקזז.
    במסגרת הנבואות ל 2015. אם לא יהיו כספים לרשות והיא תתפרק האם התוצאות לא יהיו טרור שיפגע בכלכלה ויוריד את מחירי הדיור?

    אהבתי

  11. אורי, לישראל אין שום אינטרס למוטט את הרשות הפלסטינית, ולכן הרשות הפלסטינית לא תתמוטט. ביבי מזין את שלטון החמאס בעזה כדי לשמור על היציבות, ובוודאי שיעשה כן גם לשלטון אבו מאזן בשטחים.

    ד, אין שום אינפלציה ביפן (פרט לאפקט החד פעמי של העלאת המע"מ המטומטמת וההרסנית שעשו).
    אינפלציה מאוד גבוהה יכולה להתרחש רק כשהמשכורות עולות. אם כוח הקניה של אנשים לא גדל, מאיפה תבוא האינפלציה? בינתיים המשכורות היפניות קפואות לחלוטין.

    לגבי צרפת, אני כן מרגיש שנחצה פה קו היסטורי. לא יודע אם מקביל ל-11 בספטמבר, אבל קו היסטורי משמעותי. מה גם שכבר כמה שבועות שהצרפתים סופגים עוד פיגוע טרור ועוד פיגוע טרור. ועם הפיגוע האחרון כל זה הפך להיות מלחמת דת ממוקדת. מתישהו כישוף התקינות הפוליטית מתפוגג. מה עוד שהצרפתים הם שוביניסטיים מטבעם.

    אהבתי

  12. אורי, התדלדלות האוכלוסייה לא מביאה לידי מחסור, אלא לידי שפע. תחשוב על משבר הדיור – האם הוא היה קיים בארץ, אם הייתה מגמה של צמצום באוכלוסיה? ברור שלא.
    נוצרת בעיה כשיש שפע עצום מחד, אבל לאנשים יש פחות מדי כסף לצרוך אותו. לכן צריך להדפיס כסף לפתור את הבעיה. זה הפיתרון הכי טריוויאלי וקל אבל איכשהו השנים חולפות ואירופה ויפן לא מצליחות לשכנע את עצמן להדפיס מספיק כסף.

    אהבתי

  13. קיצור תמריץ, אני הבנתי את זה.
    זה סוג של בלוף שאסור לדבר עליו, הפיל בסלון , השקר האציל.
    פסיכולוגיה חיובית של שפע שמגשימה את עצמה. זה בדיוק מה שהציעו האקזיסטניאליסטים.
    א.) ספר לעצמך סיפור(להלן , שקר או הדפסת כסף) שתאמין בו .
    ב.) שכח את א'

    בגלל זה תמיד יצילו את הבנקים אבל אסור שתהיה להם ודאות כזאת מראש.

    בסדר, בסדר , אתה לא חייב לאשר או להכחיש דבר.

    אהבתי

  14. תמריץ,
    אינפלציה לווא דווקא קשורה לעליית שכר. האינפלציה בארץ גבוהה מעליית השכר.
    היום הכל אלקטרוני, נניח שהבנק המרכזי היפני ילחץ על כפתור וידפיס עוד 4 טריליון דולר עד סוף החודש (שזה שווה ערך לכל התמ״ג שלהם), המטבע ייחלש בעשרות אחוזים, האינפלציה תנסוק מבלי שהשכר עלה.

    אותו דבר קרה בגרמניה של אחרי מלחמת העולם הראשונה. הם הדפיסו כסף בטירוף והייתה היפר-אינפלציה מבלי שהשכר במארקים גרמנים זז.

    לגבי צרפת, זמנים יגידו. הלוואי שאתה צודק והצרפתים והאירופאים יתפכחו כבר. ויפה שעה אחת קודם….

    אהבתי

  15. לגבי הרשות אני מבין, לגבי עזה- מדוע הרשות מסייעת להם ומדוע ביבי?
    גם לדעתי הספור בפאריז קיצוני מדי מכדי לעבור עליו לסדר היום. קודם טבחו את השוטרים בחוץ ואחרי זה נכנסו לבניין.

    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/11330255/Paris-Charile-Hebdo-attack-Masked-gunmen-shoot-man-on-pavement.html

    אהבתי

  16. ולערוף ראש של חייל בלונדון ופיצוץ אוטובוסים שם פחות קיצוני???
    לא ראינו שהאנגלים הצביעו למפלגה חדשה שאוסרת על הגירה.

    אתם עוד תראו שבזמן הקרוב הצרפתים יוציאו חוק או תקנה שאוסר על פירסום קריקטורות הפוגעות בדתות.

    אהבתי

  17. גיא, אני לא בטוח לחלוטין שירדתי לסוף דעתך. האמונה שהכול סיפורים היא פוסט מודרניזם שאיני מחבב. אבל גליונות אקסל הם באמת סיפור, לא מציאות פיזית.

    ד, זה נכון שההיפר אינפלציה בגרמניה לא באה ישירות דרך עליית משכורות אלא דרך המרות מט"ח של הממשלה כדי לאפשר לה לעמוד בתשלומי הפיצויים. אבל פיחות יצטרך להיות מאוד משמעותי כדי ליצור אינפלציה משמעותית, כי רוב הדברים שהיפנים צורכים מבוססים על שכר עבודה יפני ולא על יבוא. מחיר האנרגיה אמנם משמעותי, אבל לפחות כרגע הוא עובר הוזלה שאפילו גדולה מההוזלה של הין.

    אורי, http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/648/548.html

    אהבתי

  18. אם מדובר בלהתייחס למושגים בחשדנות או התנערות מהאמת המוחלטת אני בעד.
    אם מדובר בזה שאין עדיפות למערכת השקפות אחת על רעותה והכל רק מנקודת המתבונן אני כמובן נגד.

    כל תרבות "משחקת משחקים" , אני יודע שאילו משחקים ולא מתיחס אליהם ברצינות (במובן של אוי ואבוי)אלא בכנות או כמו בגישה הספקנית מקבל ומכבד את מוסכמות הזמן והמקום.

    אהבתי

  19. תמריץ,
    אתה צודק. זה מאוד קשור לסוג הכלכלות. כלומק, מה התלות שלהם ביבוא. אבל בגדול, הדפסה אינסופית בקצב גבוה מאוד יכול להביא לאינפלציה גבוהה מבלי שהשכר יעלה כמעט.

    יפן עורכת ניסוי כלכלי כזה בשנתיים האחרונות. זמנים יגידו אם זה עבד להם. זה הניסוי המוניטארי הגדול בכל הזמנים.

    אהבתי

  20. תמריץ , אני ממש ממש קצר במשאבים היום , אולי מחר אענה יותר מפורט.

    יש שם יאיר (אולי שלנו) שאומר
    "…..אבל, לגבי הטענה של עדו על ההגדרה המוטעית של הררי על מיתוס – אני לא מסכים.מיתוס זה לא רק מיתולוגיה, מיתוס זה סיפור. זה לא אומר שהסיפור לא נכון, זה רק אומר שהסיפור הוא הדבר שמעצב והוא מה שעובר קדימה לדורות הבאים ומשמש בסיס חינוכי ותרבותי….."

    יש אחרים שמשתמשים בהגדרה כזאת למשל:

    A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
    Alan Watts

    וגם , אם לא שמת לב : זאת אינה מקטרת 🙂

    אהבתי

  21. נמצאו המשאבים (התבטלה ישיבה – אל דאגה חצי משרה – מחר חופש)
    טוב, אז קראתי את הפוסט(בניגוד למחבר שלא סיים את הספר)וגם את רוב התגובות שענו לו היטב ולטעמי אין טעם לחזור על הדברים( שאפו למגיב עומרי שציין את הבין-סובייקטיביות).

    יובל הררי לא מחדש הרבה למי שמכיר קצת זן.
    —————————————————–
    לא רק שחברת פזו היא פיקציה(בין-סובייקטיביות), יש לי הפתעה בשבילך!

    ה"אני" ה"אגו" הינו המצאה חברתית , אשליה , מציאות מדומיינת לצרכי קונבנציה (לבוא ביחד – מוסכמה) . במובן זה הוא אמתי כמו שהכסף אבל על אי בודד אין להם משמעות.
    לכן כשבאים למסטר זן ואומרים לו "יש לי בעיה" הוא שואל בחזרה מי זה "אתה" שיש לו בעיה?

    דקארט אמר "אני חושב משמע אני קיים"
    אני חושב משמע אני קיים רומז על כך שהאני מתקיים רק כאשר אני חושב.
    משמע שהאני הוא תוצר של חשיבה, ואילו המצב של להיות אחד עם הטבע הוא מצב בלתי אמצעי כלומר נטול מחשבה(NO MIND – מו שיין). בטח דקארט שהיה שבוי במיתוסים(*) מערביים לא חשב על זה אפילו.

    לכן אומרים בזן , זן מצביע לירח. אל נתבלבל בין האצבע לירח.

    (*) להיטפל ליוונים עם ההגדרה המתנשאת של המיתוס (רק כסיפור אגדה , אכילס)
    זה לא הוגן מאחר ואצלם פותחה דוקטרינת ההיסטוריה . הרודוטוס היה הראשון שגם שילב ספרות תוך כדי הניסיון לספר גם עובדות אמיתיות בעוד תוקדידיס היה יותר שיטתי ולוגי ונחשב למעשה לאבי הריאליזם ומדעי המדינה ( כתב על המלחמה הפלופונסית)

    אהבתי

  22. בינונו לא תאמין שלא עשיתי בחיי מדיטציה (במתכוון ) . בשבילי שחייה על הגב
    בקיבוץ השכן בקיץ בחוץ ולהביט על השמיים היא המדטציה הכי טובה שיש.

    אהבתי

  23. אם מדובר בלהתייחס למושגים בחשדנות או התנערות מהאמת המוחלטת אני בעד. אמר גיא.
    לא, אתה לא בעד. המציאות מסביבנו היא אמת. כולם נוהגים ככה לא כי הם כבשים אלא כי כנראה זה הטוב ביותר מכל העולמות. אתה פשוט הולך לאיבוד בין תוקידידס לאצבע שמצביעה על הירח. המיתולוגיה יפה כדי לתת רקע והשוואה למציאות. מוסיפה נקודות התיחסות ומסבירה למה האמת היא אמת. המיתוס,( לא בהגדרה של ויקיפדיה או של הררי)כסברה רווחת אך מוטעית עובדתית, הוא בדרך כלל על נושאים שוליים. שהמיים מסתובבים בכיור לכיוון ההפוך באוסטרליה זה מיתוס אבל למי זה משפיע על החיים? זוגיות,כסף,חוב- זה גם מיתוס אבל זה מציאותי אז בוא נקרא לזה משהו שונה ממיתוס. יש להבדיל בין מיתוס למציאות ריאלית. הזן והירח זה יותר שיחת סלון לא נראה לי שאתה מפיק מזה משהו שמוסיף לחייך. בינתיים נראה לי שאתה נהנה מכל הדברים ככל אחד האדם. אני מצטער לאכזב אותך אבל אתה נורמלי. תתנחם בזה שבתקופתנו זה הישג נדיר רוב האנשים סביבנו לא שפויים.
    כמובן שיש להטיל ספק בכל דבר ולנסות להבין אותו אישית, אבל זה שאנחנו לא מבינים כל דבר לא שולל אותו ורק נזיק לעצמנו אם נעשה רק מה שאנחנו מבינים ולא מה שמקובל.
    שחיה על הגב בחוף של קיבוץ זה טוב, תהנה מזה כל עוד אתה יכול כי עוד מעט לא יהיו קיבוצים.
    לגבי הכתבה על הררי. קראתי את הספר ונהנתי אבל חשבתי שהוא תפר אותו בתפרים גסים שכופים את דעתו על ההסטוריה. ללא ספק השפה המדוברת והתקשורת הם שעשו את האדם מה שהוא וללא ספק הגישה לכסף זמין אפשרה את המהפכה התעשיתית. לולי הבורסה לא היו תרופות ומחשבים
    אולי כדאי למצוא את רובים חיידקים ופלדה, בכל כך הרבה בלוגים דנים בו בהתלהבות
    Rushton's r/K theory גיא אם יהיה לך זמן פנןי בעבודה תקרא קצת עליו

    אהבתי

  24. בוקר טוב אורי , קראתי רובים חיידקים ופלדה , אחפש היום על התיאוריה של רושטון.
    חוצמזה אני כן בעד וזכותך להיות נגד. אני לא אתחסד ואטען שאיני מתנשא לעיתים אבל כשאני עושה זאת יש לי באחורי התודעה את הידיעה שאני צריך את
    ה Instanding בשביל להיות Outstanding וזה כמובן גם רק בנושאים שאני מחשיב.
    בכל מקרה הגדרה מגדירה גדרות מעצם ההגדרה ותמיד משאירה בחוץ איזה חלק מהעולם שנוח לה.
    לגבי שיחות סלון …. לא הייתי בשיחה סלון מעניינת שנים , אם בכלל ואני נוטה לברוח מהם כמו מאש.
    לגבי הקיבוץ שיקראו לזה איך שהם רוצים העיקר שישאירו לי את הבריכה.
    האמת שהקיבוצים חווים גידול דמוגרפי לאחרונה אם כי המתכונת האידיאולגית שונה.

    טוב, באמת אין לי זמן (מכין סנדויצים לילדים) … אז הנה משהו שימשיך להסביר
    חלק נוסף מה"תפיסה" ( נראה לי שתאהב את המבטא)

    אהבתי

  25. רובים חיידקים ופלדה- אולי תעביר בסקנר, נקרא כולנו ונעשה חוג ספרות על כל פרק? אני אעביר בתמורה את אפלטון ואתון נכנסים לבר…הבנת פילוסופיה דרך בדיחות
    אני לא חושב שאתה מתנשא, להפך, תן לי להעליב אותך ולהגיד שלדעתי אתה לא מעריך את עצמך מספיק 🙂
    צורת ההתבטאות שלך בדרך כלל גורמת לי הרגשת רווחה שלא פסו עוד אנשים נורמליים בעולם.

    אגב גיא בכור השווה הבוקר את הרצח בעתון הפריסאי למגדלי התאומים ב 9 11. להזכירכם קראתם את זה פה אצל תמריץ לראשונה.

    אהבתי

  26. תודה,אורי.
    יש לי גם את אפלטון ואתון …בכיף אחפש את רובים … ואעביר (נתחיל מפרק 1).

    לתמריץ כבר מגיעה גלידה.
    א.) אובמה כבר עובר ברייטיינג את ה51% מאז הפוסט של תמריץ.
    ב.) 012
    ג.) הרצח בעתון הפריסאי = למגדלי התאומים ב 9 11.

    וזה בשביל שלא יתחיל לתפוס מעצמו ולהתנשא על עם קוראיו :

    אהבתי

  27. שאלתי פעם מישהו איך הוא מצלם תמונות כל כך טובות והוא ענה לי שהוא מצלם הרבה אז משהו מזה יוצא טוב, אז כך כנראה גם לי מאז שהתחלתי להרבות בפוסטים.

    אהבתי

  28. לגיא,
    אכן אני המגיב בבלוג של עדו מרוז.
    [נ.ב. בלוג מצוין. מי שעוקב אחרי עדו יכול להרוויח יפה מאוד]

    אהבתי

  29. בעקבות המלצות של יאיר תמריץ ואחרות מבלוגים אחרים החלטתי להתעמק יותר בבלוג , שאכן התגלה כמצויין של עדו מרוז . בעבר יצא לי כנראה לקרוא בו מספר פוסטים אך מאחר ואני משקיע מדדים לאורך שנים שמרוצה מהתשואה שמתאימה למטרותיי לא התעמקתי מידי ולא קראתי פוסט אחרי פוסט.

    ובכן, בפוסט "מי שלא מסוגל להפסיד 50% מהכסף, שלא ייכנס לבורסה"
    התבקש עידו לכתוב ע"י מגיבים פוסט בנושא ״האם אני עדיין נחשב למשקיע ערך?״ מאחר והוא התחיל כנראה להשקיע באופציות ואת מרבית הונו בסקטור אחד.
    —————————————————————————–
    הוא ענה : "הגדרות לא מעניינות אותי."

    בשלב זה נוצר אצלי דיסוננס מה שהתחלף מהר בחיוך כשהתחוור לי שהייתה לו בפוסט אחר(שתמריץ הציג לעיל )טרוניה רצינית עם ההגדרה הצרה של המיתוס.

    אם כך תמריץ, בהמשך לטענתי מתגובה קודמת מפוסט אחר, מסתבר שטענתו של
    הרקליטוס בדבר זה שאינך יכול להיכנס לאותו נהר פעמיים או בגירסתי שה"אני"
    של אתמול אינו ה"אני" של היום נכונה לעוד אנשים מלבדי. אני , חוץ ממקרה זה ,
    בדרך כלל לא עושה עושה עניין גדול מהגילוי.

    אהבתי

  30. בתשואות הוא בודאי מלך.
    מצאתי עוד טעות אצלו. הוא טען איפה שהוא שהתורה של איינשטיין ביטלה את זאת של ניוטון בעוד שהיא מכילה ומרחיבה אותה אבל אינה פוסלת אותה.

    תמריץ , לא ראיתי אותך מגיב שם בכלל, אני חושד שאתה משתמש שם בפסבדונים . מהטמה במבי זה אתה? 🙂

    אל דאגה, לגלות את יאיר זה היה קל … אני עוד אגלה מי אתה באמת 🙂

    אהבתי

  31. כשהוא מביע דעה על סין נשמע שהוא לא ניסה להבין לעומק את האופי של החברה בה הוא חי. גם קשה לי להבין איך הוא עושה תשואה כזו בלי לחשב את עלויות גלגול אופציות. נראה לי שהכל אצלו על הנייר

    אהבתי

  32. תודה תמריץ. קראתי את החלק על סין ואני מסכים עם האבחנה של אורי.
    עם זאת נראה לי שהתשואות אמיתיות. אולי תשואות היתר גורמות להיבריס
    מה כאשר הוא מתאר את ספרו של הררי וגם את רובים חיידקים כשטויות.
    אני חושב שאפילו אם הם נראים לו כשטויות עדיף להשתמש בביטוי "נראים לי שטויות" או "נראים לי שגויים" ולא מטעמי PC אלא מטעמי מנהרת המציאות שתיאורה הבאתי בסרטון לעיל. נראה לי (שימו לב – לא אבחנה מוחלטת – יכול להיות שאני טועה) שהפניה להצהרות מוחלטות באה איפה שהוא לכסות על חוסר ביטחון או חוסר רצון\יכולת לראות דברים מנקודת מבט אחרת או באה לחזק החלטות שהתקבלו וחוסר רצון להרהר בהם(אני כמובן מודע שאנשים מצהרים שהם יכולים לטעות ובפועל מתנהגים בדיוק להיפך). זה כמובן מוביל ל "הגדרות לא מעניינות אותי." ומצד שני להתקעש על הגדרות צרות של מיתוס ולא להודות אולי בטעות ייחוס.

    עדיין , אני חושב שהבלוג טוב מאד באספט שמתאר השקעות. השאלה שצריכה
    להישאל אם/כמה חסידי הבלוג היו מחזיקים מדבריו לולא היה מצליח בהשקעותיו?

    אחרי האבחון הפסיכולגי שבוצע על גלי הרשת 🙂 אני רוצה לשאול אם תמריץ משקיע ערך?
    אם כן, אני אציין שהוא הראשון שנתקלתי בו ברשת שאין בו טיפת היבריס.
    אם כן2, לא ניתקלתי בבלוג בתיאור של השקעות. מדוע?

    אהבתי

  33. אני לא בטוח שאני נטול יוהרה. כשאני עומד על עמדותיי בנושאים מקרו כלכליים אני די בטוח בעצמי. אולי יתר על המידה.
    עם התשואות של עדו אני חושב שזכותו המלאה להפגין הבריס.. הוא אמנם לוקח סיכונים עצומים בתיק שרובו אופציות, אז איני חושב ש-99% מבני האדם מסוגלים לפעול כך גם אם היו משקיעים מוכשרים באותה מידה.
    ענייני במקרו-כלכלה התחיל דווקא מתוך עניין בהשקעות. בהתחלה פעלתי לפי קיצורי דרך מטופשים (היהודים טובים בנדל"ן, אז נשקיע בחברה של מוטי זיסר. טכנולוגיה נקייה זה העתיד, אז נשקיע במדד הקלינטק. סין תהיה הכלכלה הכי גדולה בעולם. אז נשקיע בסין). עברתי כל מיני גלגולים אבל היום אני משקיע הרוב במדדים ושם קצת כסף במניות שאני משתכנע מהבאזז בבלוגים ובפורומים השונים שהן השקעות ערך טובות.
    הבעיה איתי שאני מתחיל לקרוא דו"ח כספי של חברה ונרדם תוך דקה. למות משעמום.

    אהבתי

  34. בזבוז זמן לקרוא דוחות של חברות ישראליות הם כולם מועלים בכספים של המשקיעים, מחלקים שכר מופקע למקורבים ועושים למשקיעים גרוע ממיקל מילקין

    אהבתי

  35. קראתי לפני כמה ימים כתבה על תפוזי ישראל שהזכירה לי משפט שתמריץ אמר, שהוא איננו אוהב סרטים ישנים כי הם איטיים מדי. בכתבה נאמר שתפוזי ישראל אינם מבוקשים יותר כי יש סוגים חדשים של תפוזים שקליפים בקלות רבה יותר ומתאימים לשוק המודרני שאין לו סבלנות וזמן לקלף תפוזים. ה קליפים:
    en.wikipedia.org/wiki/Tangelo

    אהבתי

  36. מי שמשקיע ובערך בונה על תשואת הדיוודנד יפגע פחות אף מנפילות של 50% בשוק שכן הדיוודנד יפגע בפחות
    http://www.multpl.com/s-p-500-dividend-yield/
    ניתן לראות בגרף שאחוז הדיוודנד עולה מאוד כאשר יש בשוק מפולות וכנראה נפגע פחות בערכו המוחלט.

    תמריץ , לגבי היבריס והגדרות … מתוך ויקיפדיה
    ——————————————————————————-
    היבריס (ביוונית, ὕβρις) במובנו המודרני הוא רגש של גאווה וגבהות־לב מוגזמים, הגוררים בעקבותיהם עונש ותבוסה. ביוון העתיקה היה מובנו של המושג שונה מעט, והתייחס לפגיעה בוטה בזכויות הזולת, אשר מביאה להשפלתו‏.
    ——————————————————————————-
    עצם ההודעה והניסוח שלך סותרים את ההודאה בדבר ההיבריס ומראים שאתה נטול אותו. בכל מקרה לא ניכר אצלך בכלל הפירוש השני (יוון העתיקה) ורואים
    שהתבטאויותך נטולות עודף טוסטסטרון מוגזם. אפילו שאתה כותב על קישור כמגוכח אתה מבקש תחילה סליחה. דבר שקשה להעיד על משקיעי ערך אחרים.

    אהבתי

  37. אורי בוקר טוב, הניתוחים שלכם על הפוסט של תמריץ "והרי התחזית" מעניינים כרגיל . אין לי הרבה מה לתרום בנושא.

    לא יודע אם עניתי לשאלותיך …

    "….. אבל למי זה משפיע על החיים? …… " ו
    "…. הזן והירח זה יותר שיחת סלון לא נראה לי שאתה מפיק מזה משהו שמוסיף לחייך"

    אז נזכרתי שאפשר להשוות(יש איזה מסטר זן סיני שהשווה) את המשחק של הזן למשחק האגרוף שמשחקים עם ילד קטן. כל העת הוא רוצה לגלות מה יש באגרוף וכמובן שמסתירים ממנו . בסוף הוא כמובן מגלה שלא היה באגרוף דבר 🙂 . אם אתה זוכר את הרגשתך כשהיית קטן אתה בוודאי תודה שהמשחק לא היה לשווא.

    אהבתי

  38. גיא: אלו החיים, אתה מנסה לגלות ובסוף מוצא שאין באגרוף דבר
    אלי אשד:
    ביום ג' 13.1 2015 אתן בשעה 11 בבוקר בבית בן גוריון בשדרות בן גוריון מספר 17 בתל אביב הרצאה מטעם החברה לחקר המקרא בנושא :"עלייתה שקיעתה גסיסתה ומותה של האימפריה המצרית בארץ כנען מימי האבות ועד לתקופת השופטים ".

    בהרצאה אדון בסיפור השתלטותם הזוחלת של הפרעונים המצריים על ארץ כנען מימי האבות דרך תיאור מסעו של הפקיד המצרי הגבוה שנהת לארץ כנען ביצירה הספרותית המפורסמת והמוערכת ביותר שאותה יצרו המצרים

    נדון ביצירת האלף בית בידי כנענים שחיו בסיני ובארץ מצרים בהשפעה מצרית

    אדון ההשתלטות הכנענית על מצרים בתקופת העם המכונה "החיקסוס "שהיגיע מארץ כנען ( מהעיר חצור ?) כדי לשלוט בחלקים של מצרים.

    אדון בהשתלטות החוזרת של מצרים של פרעה תחותימס השלישי על ארץ כנען תוך התמקדות בקרב הראשון בהיסטוריה שעליו אנו יודעים קרב מגידו ,ובהשתלטות הראשונה על עיר שעליה אנו יודעים ,ההשתלטות המצרית על יפו.,ובשירותי הריגול והמודיעין הראשונים שעליהם אנו יודעים ,אלו של ארץ מצרים ושל ערי כנען.

    אדון בשקיעת האימפריה המצרית בארץ כנען בימי הפרעה המצרי המונותאיסט אחנאתון בגסיסתה בימי רעמסס השני לאחר קרב קדש בין מצרים והחיתים בסוריה

    ולבסוף אדון במותה של האימפריה בארץ כנען כפי שהוא מתואר ביצירת הספרות המצרית "מסעו של ואן אמון " שהוא מעין תמונת מראה אפלה של הסיפור הקדמון על מסעו של שנהת,סיפור מסעו של כהן מצרי בכיר בארץ כנען שפרקה מעליה את שלטונה של מצרים הקורסת.
    דמי ההשתתפות בהרצאה 30 ₪.
    הציבור מוזמן.

    אהבתי

  39. זה נראה אחלה בחלה ומעניין.
    רק מה? יום שלישי ב1100? בתל אביב? זה רק למובטלים עשירים שגרים בתל אביב.
    אני עובד בחצי משרה , יום שלישי פעם כן, פעם לא. הפעם כן.
    גם אם לא …. צריך לשלם 40 שקל רכבת + 30 שקל הרצאה + ארוחת צהריים
    ובזבוז זמן…. ומי יחכה לילדים שחוזרים ב1300?

    אז הנה על הנושא בחינם. בזמן שנחסך בדרכים אפשר לטייל שעה בטבע.

    אהבתי

  40. ומתי תחיה גיא? כשתהיה בכסא גלגלים? זה ללכת לבן גוריון ולספוג את האוירה, להכיר אנשים חדשים. החוויה שונה, אלי אשד מספר ספורים מהפנט תוכל לשאול אותו של מי היו הספרים עם יהודה המכבי על הכריכה. בבניין על יד מספר 15 גר הרופא של בן גוריון ד"ר סרבו. הבת שלו למדה אתי בבית ספר. פולה בן גוריון היתה הביבי סיטר שלה והיא היתה משחקת על הרצפה במטבח כשהבית היה בית .
    במה אתה עובד?

    אהבתי

  41. למה ככה? אני בדיוק מתכנן טיול לזאגורוחוריה ולאולימפוס עוד חודשיים וכל זה בזמן שאישתי "מרשה" לי לעבוד בחצי משרה או מתי שבא לי ולטוס לבד. צריך קצת קונסידריישין לא לפוצץ כסף על סתם או לתכנן פיצוצו בדרך המועילה ומביאה ערך ביותר. לא ככה?

    אני עובד באנליזה של נתונים , קצת כלכלה , קצת מחשבים , קצת אינטואיציה והרבה חרטולוגיה.

    אהבתי

  42. בוקר טוב
    אולי תמריץ יאפשר לגיא בלוג אורח לאחר הביקור שלו ב זאגורוחוריה
    תטייל עם קבוצה? או תשכור רכב?

    לגבי הקרב במגידו: על פי מה שאני קורא זה נחשב לקרב המתועד הראשון בהסטוריה. הנוצרים מאמינים שהקרב האחרון יהיה הארמגדון בו המשיח ילחם עם האנטיקריסט. ארמגדון זה שיבוש של הר מגידו.

    יש כיום 6000 שפות מדוברות בעולם, 4200 דתות פעילות, וסך הכל מאז שחר ההסטוריה חיו 102 בליון אנשים שהאמינו ב 28 מליון אלים שונים.

    העתונות מלאה בסיפורים על הזעזוע שעובר על צרפת לאחר הארועים האחרונים. הפוליטיקאים עסוקים בלהרגיע את המוסלמים שהם לא אשמים. ל"הארץ" יש ביקורת על ביקור ביבי בפריז וכנראה גיא בכור לא כל כך הגזים כשטען ש"הארץ" כמו אל גזירה ממומן ומבטא גורמים בעלי אינטרסים אנטי ציוניים.
    הקריקטורות שהעלה העיתון הצרפתי צרלי הבדו חסרות טעם וולגריות. הוא העלה בעבר קריקטורות פרובוקטיביות של כמרים ורבנים. עתון שראוי שיעלם מהעולם קיבל פרסומת חינם והתפוצה שלו תעלה מאד.

    סנטור רנד פול שבדרך כלל שונא את כל הזרים נפגש עם שלדון אריסון וכעת הוא עושה מאמצים לחסל את כל המענקים האמריקאים לפלסטינים

    גיא הנה מלון שמצאתי באינטרנט לעיונך
    http://www.adventure-greece.co.il/Dynamic.asp?cid=62688

    והנה סיפור של מישהי שטילה באיזור
    http://tinyurl.com/pxbrhbb

    אהבתי

  43. היי אורי,
    הנתון של ה102 מיליארד מדהים ונראה נכון. מאיפה הוא. תחשוב שלפחות עשירית
    מהמין האנושי נולדה חיה ומתה במאה האחרונה.

    לגבי , תודה על הלינקים , את האחרון היכרתי . עושה חשק לא?
    הזמנתי עכשיו כרטיסים , 190 דולר כרטיס. אני נוסע עם חבר שזמין לטיולים כאלה כמעט מיידית. לוקחים רכב .. יעלה 130 יורו לשבוע בערך. עושים טרקים יומיים כשאפשר. זה חופש אז לא מתכננים לפרטי פרטים ,קוראים יום-יומים מראש לאן הולכים.

    נוסעים בסוף מרץ , לפני תחילת הזמן המומלץ שהוא אפריל.
    מניסיון זה זמן מעולה , תחילת הפרימה ורה , הכבישים ריקים , המקומות ריקים .
    שקט , זול המזג אוויר קריר ומתאים להליכה בכיף.

    לפני שנתיים היינו בפלופונס ומרכז יוון . נפלא, גם האוכל.
    כשהמזג האוויר נוח כיף לטייל ולטפס על מקומות כאילו למשל .
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%A1
    אני חושב שזה היה המקום האחרון שגרו בו אנשים שקראו לעצמם עדיין רומאים.
    זה ליד ספרטה , חבל לקוניה.
    מכאן לאקוני שכן הספרטנים דיברנו לעניין ולא התפלצפו כמו באתונה.

    אהבתי

  44. מעניין מאד, לא ידעתי שהביזנטים נכנסו כל כך לתוך יוון ולא ידעתי שהאריכו ימים עד תקופת העותומנים. לבטח טיול נהדר. המחירים של הטיסות נשמעים גבוהים בהשוואה לטיסות בדרום מזרח אסיה. עדיף לטייל עם עוד גבר מאשר עם נשים.
    תתחיל דיאטה עכשיו אם אתה רוצה להנות מהאוכל ללא נקיפות מצפון 🙂
    המספרים מכאן

    http://atheism.wikia.com/wiki/How_many_gods%3F

    http://godisimaginary.com/i28.htm

    אהבתי

  45. אורי , כמו שאתה בטח יודע שום דבר בחיים לא מושלם.
    החבר שאני מטייל איתו הוא צמחוני שעכשיו נעשה טבעוני. אוי הברוך! 🙂
    צריך קצת להתפשר אבל בסך הכל הוא לא מסתכל לי בצלחת או עושה לי
    פרצופים כשאני טוחן ת'גירוס.

    מיסטרס נכבשה ב1460 כשבע שנים אחרי קונסטנטינופל ( נקראה ביזנטיון לפני קונסטנטינוס) וזה היה הסוף באמת של האמפריה הביזנטית או הרומית המזרחית.

    אתה יכול לראות פה : יש שם מפה לאורך שנים וניתן לראות שהייתה להם שליטה
    האמצע המאה ה-15 בדרום הפולופונס.

    http://tinyurl.com/6g6cru

    אני מניח שהמחירי טיסות באירופה למרחקים זהים (שעתיים ועשרים דקות) אף
    יותר זולים למרות שזה מחיר מבצע. זה כמובן קשור ליוקר המחייה.

    כשתגור באיים ביוון נראה שיהיה לך כדאי לעזוב אותם לקראת שיא עונת התיירות ולעבור להתגורר בצפון יוון. נראה לי יותר שקט וממוזג.

    אהבתי

  46. ביוון יש מבחר גדול של סלטים, החבר שלך היה גווע ברעב בסין
    אם אתה מתקרב ל 50 אולי כדאי שתתחיל גם אתה להצטמצם בבשר וחלב
    קראתי שבממוצע בגיל 53 מתחיל מהפך פיזי אצל גברים, מערכת החיסון נחלשת

    העתיד הצפוי למין האנושי?
    http://content.time.com/time/magazine/article/0,9171,2048299,00.html

    אהבתי

  47. יש עוד כמה שנים טובות, אני כבר מצטמצם. בטיולים אני קצת פותח רסן ומקווה
    שימציאו מערכת עיכול סייבורגית במהרה.

    אהבתי

  48. כל האמצעים כשרים: בדיית העוני של מרכז אדווה 12/01/2015
    מאת

    קראתם שאתם עניים? העובדות אומרות אחרת • דו"ח 'תמונת מצב חברתית לשנת 2014' של מרכז אדווה מייצר שלל כותרות על אי-שוויון ופערים, אך נכשל כישלון מחפיר לבסס אותן • יתרה מכך, העובדות המופיעות בדו"ח עצמו מעידות כי המצב רק הולך ומשתפר • טיעונים אמורפיים, נימוקים סובייקטיביים וסילוף – מסתבר שהכל כשר כשהמטרה מקדשת את האמצעים

    http://mida.org.il/2015/01/12/%D7%9B%D7%9C-%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%A6%D7%A2%D7%99%D7%9D-%D7%9B%D7%A9%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96-%D7%90%D7%93/

    אהבתי

  49. אם מצא חן בעיניך הנה ביקורת של פול אלן מייסד מיקרוסופט על קורצוויל ובסופה של התגובה יש לינק לתשובה של קורצוויל שמעקרת את ההתנגדות היפה של אלן.
    החלק המעניין הוא שהאלגוריתמים התפתחו בצורה שתורמת עוד יותר לבצועי המחשב מאשר ההתפתחות הטכנולוגית. ובאמת יש לאחרונה פריצות דרך גם בזהוי קולי וגם בעיבוד נתונים. יש מספר גדול מאוד של אנשים שעובדים במחשבים וההתקדמות לא תלויה במספר מצומצם של חוקרים. יש לא מעט חברות שעובדות על מחשבי קואנטום. הנעלם הוא מה יהיה כשמחשב יוכל להתחיל לתקן את טעויותיו שלו עצמו ולחקור לבד. כמה מהר תהיה ההתקדמות אז. עולם שמכוניות נוסעות בו לבד כבר נשמע הגיוני לחלוטין. עולם של סיבורגים שנוכל לשוחח אתם נשמע סביר. מה יקרה אם המחשבים יחליטו שאין להם רצון לעבוד עבורינו וימצאו תחומי התענינות אחרים?
    אלא שכל זה לא יקרה עד 2045

    http://www.technologyreview.com/view/425733/paul-allen-the-singularity-isnt-near/

    אהבתי

כתיבת תגובה