האם כדאי להשקיע בביטקוין?

כולם מדברים בזמן האחרון על הביטקוין, המטבע הדיגיטלי המהפכני. האמיצים שבינינו שוקלים לרכוש כמה ביטקוינים ולקוות שערכם ימשיך בדהרה המסחררת כלפי מעלה. הרי כל אחד יודע שבשווי של מגש פיצה בביטקוינים בראשית ימי הביטקוין, אפשר להיות היום מולטי-מיליונר.

אז האם כדאי להשקיע בו? ובכן, ראשית צריך להבין שאין כזה דבר להשקיע בביטקוין. ההשקעה בביטקוין אינה השקעה. היא אינה מניבה פירות. ניתן להמר על ביטקוין כפי שאפשר להמר על כרטיס פיס. אולי בהצלחה ואולי לא. השקעה זה לא.

אבל ההבדל הסמנטי הזה פחות חשוב – נניח שביטקוין הוא הימור. האם הוא הימור מוצלח? ובכן, העתיד אינו לנו לדעת, אבל אני מפקפק בכך.

כיום מי שמעלים את מחיר הביטקוין הם הסינים המחפשים כל דרך להוציא כסף מחוץ לארצם, אך מוגבלים בידי החוקים הנוקשים של הממשלה הסינית. הביטקוין בא לעזרם. אולם אם הביטקוין יצליח מדי, הממשלה הסינית תחסום אותו. לחילופין מצד שני, ייתכן שתחליט דווקא לאפשר זרימת הון חופשית יותר, וגם כך תייתר את תפקיד הביטקוין.

מה שמטריד יותר הוא שמטבע שעובר טלטלות חדות כלפי מעלה צפוי לעבור גם טלטלות חדות כלפי מטה, כשתתחיל טלטלה כזו, עלולה להיווצר פאניקה שתפחית את הערך מטה מטה, ולא תהיה לה כל תחתית, כי אין שום ערך ריאלי לביטקוין שיתחום מלמטה את ערכו.

7 תגובות בנושא “האם כדאי להשקיע בביטקוין?

  1. זה בדיוק מה שקרה שלשום.
    הסינים אסרו על מוסדות פיננסיים להשתמש בביטקווין והוא ירד בשליש מערכו

    אהבתי

  2. זה מזעזע לחשוב שבמקום לכתוב את הטור הזה יכולתי לשים 10,000 ש"ח בביטקוין (900$) ולהחזיק היום 660 אלף ש"ח. ואם הייתי שם 100 אלף..

    אהבתי

כתיבת תגובה