האמת של הווילה, האמת של הג׳ונגל

מעורר השתאות איך בתוך שנה התהפכו היוצרות – כל מה שהיה טוב ונכון לפני 7 באוקטובר הפך לנוראי אחריו, וכל מה שהיה נוראי לפני ה-7 באוקטובר הפך לנכון אחריו.

הביביסטים, סמוטריץ׳ ובן גביר – הקטר שגרר את המדינה לתהום לפני ה-7 באוקטובר הם עכשיו הקטר שגורר אותה לניצחון מול החמאס. הם אלו שכפו על ביבי את הכניסה לרפיח למורת רוחם של אנשי הממשל האמריקני, שהזהירו אזהרות שווא היסטריות מאסון הומניטרי. ואילו אנשי המחאה וקפלן ששמרו על המדינה בטרם ה-7 באוקטובר הם היום מפיצי התבוסה והחולשה, שמאיימים על הניצחון במלחמה ומשעבדים עצמם לכל מניפולציה של חמאס.

הכיצד יתכן? הנטייה הטבעית היא להסכים באופן עקבי עם הצד האחד או לחילופין עם הצד השני. אולם, כפי שהסברתי בפוסט הזה, אין לעולם אמת אחת. יש שתי אמיתות. האמת ההולמת את עולם הג׳ונגל שבו קיפצו אבותינו מעץ לעץ. ומנגד, האמת ההולמת ציביליזציה טכנולוגית מורכבת ומתוחכמת, חברת שפע השואפת לשיתוף פעולה המועיל לכולם ולא תחומה למשחק סכום אפס שמכתיב מחסור נצחי במזון. ישראל היא וילה בג׳ונגל. חוקי הוילה אינם חוקי הג׳ונגל.

כל עוד השאלות במרכז סדר היום הציבורי נוגעות לחדשנות, יצירה, קשרי ידידות עם העולם הנאור ומאבק בשחיתות לבנטינית, אלו אנשי האייקיו הגבוה שיש להקשיב להם. ואילו כאשר הג׳ונגל מגיח לחיינו, כפי שאירע ב-7 באוקטובר, יש לשלוח את אנשי הג׳ונגל להתמודד איתו בברוטליות ובעוצמה. בעולם הג׳ונגל כל מה שלא נפתר בכוח, נפתר בעוד יותר כוח.

אנשי הג׳ונגל הם לא דווקא מקפצי עצים באופן אישי. לעתים קרובות אנשי הג׳ונגל האיכותיים ביותר יהיו דתיים בשל כוחה של הדת לשמר תפיסות ג׳ונגל עתיקות מימים עברו גם בקרב אנשים שבאופן אישי הם בעלי אייקיו גבוה. אבל מצד שני חלק מהם יהיו מלבבים כמו שומעי לקחו של איתמר בן גביר, אנשים שמשדרים לצופה המוטרד שהם שייכים בכל מהותם לעידן פראי יותר בקיום האנושי. זו לא סיבה לבטל אותם ואת תפיסותיהם. המלומד שיושב ומנסה להבין את הג׳ונגל מהכורסא הנוחה שבסלון של הווילה תמיד יידע עליו פחות ממי שחי את הג׳ונגל בגופו ובנפשו.

18 תגובות בנושא “האמת של הווילה, האמת של הג׳ונגל

  1. הבעיה היא שאנשי הג'ונגל שלהם חכמים ומתוחכמים יותר מאנשי הג'ונגל שלנו

    אהבתי

  2. אנשי הוילה שלהם? מתי ראית מישהו מפגין בעזה? מזמן נזרקו מהקומה השמינית בלי מצנח

    בצד השני שולטים אסטרטגים עם תעוזה ויכולת עמידה. ובצד שלנו שולט שילוב מוזר של פירומנים ופחדנים עם אפס יכולת תכנון

    אהבתי

  3. אם הבנתי את רוח הפוסט, אנשי וילה תאורטיים היו עזתים המגנים את חמאס וקוראים לו להכנע. כמובן שאין כאלה. הקרקס בהאג עם הצביעות וחוסר הצדק שבו הוא יישום של חוקי הג׳ונגל דווקא. אבל אולי אני לא הבנתי נכון.

    Liked by 1 person

  4. ג׳ק, יש פנים לכאן ולכאן. אני חושב שמוסלמים אחמדיים מהסוג של התובע יכולים להיקרא אנשי הוילה. והם אפקטיביים נגד ישראל כי אנשי וילה מול אנשי וילה זה כוחות.

    אגב יש בטוויטר מעט מאוד פלסטינים שהם בבירור אנשי וילה. מעניין לקרוא אותם. שונאים את החמאס, אך מאשימים גם את ישראל. מטבע הדברים כבר לא חיים בשטחים.

    Liked by 1 person

  5. תמריץ,

    גם לפני המלחמה הרפורמה הייתה דרושה בעיקר כדי שנוכל להטיל על עצמנו פחות מגבלות בהתנהלותנו בג'ונגל (כדוגמת פרימטר, נוהל שכן, סוגיות הגירה וכו'). אנשי הווילה הצליחו להביא לקדמת הבמה זוטות מעולמם בזכות שליטתם בסדר היום כל עוד אין אירועים שחזקים גם מהם.

    Liked by 1 person

  6. הרפורמה הייתה נחוצה נואשות, ולכן סער ביצע אותה ב-2008. החבר פרוגרסיבי מביא חבר פרוגרסיבי בביהמ״ש העליון נפסק מאז.

    אהבתי

  7. ג׳ק,
    אני מסכים שההנהגה בישראל היא כושלת בקנה מידה הסטורי.

    עם זאת להשוותה למנהיגי הצד השני ״בעלי התעוזה ויכולת העמידה״ זה לא השוואה תקפה. שני הצדדים לא פועלים תחת אותם חוקים ואילוצים. מנהיגי ישראל צריכים להתחשב בכללים הנהוגים בעולם המערבי ולנווט בין הצורך לחסל את חמאס לבין הצורך להמשיך ולקבל תמיכה ונשק מהמערב. בנוסף הם צריכים לתמרן בתחום הפוליטי ובהתאם לכללי המשחק הדמוקרטיים. בעולם בו אנו חיים היום, גם שיקולי הבחירות של ביידן נכנסים למערכת האילוצים של גלנט.

    סינוואר לעומת זאת צריך שני דברים בלבד: סבלנות והתמדה.

    Liked by 2 אנשים

  8. רינגו,

    מסכים שהקונטקסט חשוב. אבל לסינואר יש חזון ויש אסטרטגיה לטווח ארוך למימושה (ולא רק לשרידותו). זה לא קשור לאילוצים חיצוניים.

    אהבתי

  9. שתהיה בריא תמריץ,

    קפלן שמרו על המדינה, רק לדעת קפלן וחבריהם. אנשים שמעודדים סרבנות כנגד דיקטטורה שהם המציאו בראשם, כשברור לכל שהמטרה היא הפלת הממשלה בכל מחיר, הם מגיני המדינה רק בראש המעוות של מחנה רלב שאיבד את הדרך מזמן.מנהיגתם, שקמה ברסלב שצועקת בפשיסטיות, שהמתיישבים ביוש הם נאצים שמחפשים לרצוח ערבים בליל שישי, היא מגינת המדינה של הערבים אולי.

    והנה כמה מפתיע, הם ממשיכים באותו קו, רק בשינוי כותרות. ואכן התבוסתנות, יחד עם כל גנרלי האולפנים, זועקת לשמיים.

    די ברור שהם צועקים עכשיו חזק כדי להסיט ת דיון מהאחריות המשותפת לאסון

    Liked by 1 person

  10. ואכן כשאתה גר בגונגל, עדיף שאנשי הוילה ישארו ב וילה, שיקמה וחבריה שישארו במכון ויצמן ובהייטק בהרצליה םיתוח ויעסקו משם בענייני וילה , הייטק ומדע. ואת כל מה שקשור להתמודדות עם הגונגל, ישאירו למי שמבין ב גונגל.

    הבעיה שאנשי הוילה האלה, חושבים שהם יכולים לנהל את מה שקורה בהגונגל, בחסות האמריקאים יקיריהם. ועוד שורפים ת מדינה על כך.

    אין סוף לעיוורון

    Liked by 1 person

  11. בג״ץ לא קשור רק לג׳ונגל אלא גם לכך שהוילה לא תיהפך לג׳ונגל, כמו שהיו רוצים מירי רגב ודומיה.

    את ההפיכה המשטרית עבור ביבי וכנופייתו אני מדמה לפרסומת הישנה על מעדן החלב. בשבילו זה דני, בשבילך זה סידן. בשביל הימניים השוטים הרפורמה המשפטית הייתה מאפשרת לדפוק את השמאל והערבים. בשביל ההנהגה הליכודית-חרדית היא תאפשר לדפוק את כל יתר האזרחים על ידי שחיתות חסרת מעצורים.

    אהבתי

  12. במחילה תמריץ,

    הפרקטיקה שבגץ יכול להפוך החלטות, לשנות מדיניות על כל דבר בכל זמן בכל מצב, גם כשאויבי ישראל בתחפושת הם העותרים, אינה אפשרית כלל בסביבת גונגל. זה אולי היה אפשרי באירופה, ולכן גם רירופה בדרך הבטוחה להפוך ג'ונגל.

    במדינה חפצת חיים החיה בג'ונגל המזהתי, יש דחיפות בשימת גבולות חוקיים גם לבגץ.

    Liked by 1 person

  13. ובל נשכח את דיוני בגץ לגבי הוראות פתיחה באש בגדר בעזה או בהתעסקות שלהם ו או של היועמשית בתפריט של חלאות הנוחבה. או איסור גירוש האריתראים שמחריבים את דר תא.

    יקומו האינטיליגנטין ויאמרו בגץ לא התערב בהופ באש בגדר, הרי ברור לכל אדם עם שכל בראשו, שאינו פרוגרס מתייפיף-נאטר או רלב, שרק הדיון בדבר ובקשת ההבהרות מצהל, גרם לצהל לסרס את עצמו מראש

    Liked by 1 person

  14. אנחנו רואים שבגץ ממשיך לנהל את המדינה, דה פקטו, גם אחרי 2008, כך שהרפורמה לדבריך, אם נעשתה, אינה מספיקה.

    בברכה

    Liked by 1 person

  15. רפורמה במינוי שופטים בעליון משפיעה מטבע הדברים בדיליי של עשור. העובדה שביבי מינה את לבני לשרת משפטים ב-2013 אפילו עיכבה את ההשפעה ליותר מעשור.

    אהבתי

כתיבת תגובה