ההיפך נדב ההיפך

נדב איל כתב טור בידיעות היום על כך שבמקום להתעסק בבחירות רביעיות היינו צריכים להתעסק בחיסונים: לחסן, לחסן, לחסן. כמה חבל ובכמה חיי אדם יעלה לנו שינוי סדר העדיפויות. נדב איל גאון, באמת מהעיתונאים המוכשרים בפלנטה. היה מהראשונים לזהות את משמעות אירוע הקורונה הגלובאלי. אבל נפל פה. במקום לחשוב על תמריצים, חשב על סיסמאות פח פופוליסטיות.

האמת היא שאבינו שבשמים או אלוהי התמריצים חולל סיטואציה נהדרת כשלקח את ראש הממשלה נתניהו, אחד האנשים החזקים בעולם עם יכולת פלאית להזיז את הגבינה, ונתן לו תמריץ על קיצוני בעוצמתו לוודא שכמה שיותר אנשים יתחסנו עד יום הבחירות, הישג שיוכל לשווק להמונים כהצדקה להישארותו בבלפור ולא במעשיהו. הישג שיוכל לגמד איתו את בנט וסער. כרגע ישראל מובילה במתן חיסונים לנפש. אם כך ימשיך להיות, יהיה זה קלף ענק של נתניהו בבחירות ואפילו אם בכל אופן תם עידן נתניהו, זהו הישג מופת לחתום איתו מורשת.

לכן הדבר הנפלא ביותר שקרה לתהליך של חיסון אזרחי ישראל הוא הבחירות שבפתח. כן, הקושי ללכת ולאכול מסטיק בעת ובעונה אחת אינו העיקר. כמו תמיד התמריצים הם העיקר.

57 תגובות בנושא “ההיפך נדב ההיפך

  1. בהקשר הזה אפשר להביא את מאמרו של עמית סלונים באתר וואלה. לפי דבריו, נתניהו היה הישראלי הראשון שקיבל את החיסון של פייזר, אבל במקום לחגוג את היום ההיסטורי שמבשר את תחילת סיום המשבר, הוא נאלץ להתמודד עם שמועות מגוחכות. בסופו של דבר, הוא ייזכר בדברי ההיסטוריה כנוכל שאי אפשר להאמין למילה שלו, וחבל.

    הוא ממשיך ואומר שבאותו יום שהוא התחסן משדרי הטלוויזיה לא היו חגיגיים במיוחד, וזה קצת מוזר ובעיקר חבל, כאילו בכל יום עולם המדע מתכנס כדי לפתור את המשבר הכי גדול של המאה ה-21 וכל הידע והחוכמה של העולם הזה מוזרק בבת אחת לתוך הזרוע הלבנה כל כך של האיש שניהל בצורה מזעזעת כל כך את המשבר. יש רגע טלוויזיוני יותר גדול מזה? מצד שני, קשה לשדר היסטוריה כאשר במשדרי חדשות רציניים נאלצים להתייחס לשמועה המגוחכת לפיה בית החולים הגדול והמתקדם בישראל הוא חלק ממזימה להזריק פלצבו לראש הממשלה.

    מקור: https://e.walla.co.il/item/3406072

    אהבתי

  2. הנוסע בזמן,
    אם תוציא את האף מואלה תגלה שנתניהו עשה עבודה מצויינת במשבר הקורונה. כך טוענים בקרן המטבע, בחברות דרוג האשראי, בשער השקל ובבלומברג. ואם זה לא מספיק לך מה דעתך על ניהול הליך ההתחסנות? https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

    Liked by 1 person

  3. תמריץ, רק לא ממש מובן הקשר. הבחירות יהיו במרץ. עד מרץ, אפשר להניח, שכמות גדולה מאוד של חיסונים יינתנו. כמות שלא תכסה טוטאלית, אבל, אולי באמת תגיע לדיכוי המגיפה והכלה משמעותית מאוד.

    אז התעסקות בבחירות, לאיו דווקא באה על חשבון חיסונים. מסלולים מקבילים.

    ההתעסקות בבחירות יש איתה בעיות. לא ברור כלל וכלל, שזה יפריע ממשית לחיסונים.

    אם זה היה סתם המשך ניהול המגיפה. בעיה יכול היה להיות. לא נראה שחיסונים כלל וכלל. יש ממשלת מעבר, והיא תמשיך לדאוג לחיסונים. גם מבלעדי ממשלת מעבר כמובן.

    סך הכל, מדינה קטנה, אורבנית בעיקר. מערכי חירום מאוד מאוד מיומנים. הצבא מעורב. אין בעיה מיוחדת כאן.

    להתראות

    Liked by 4 אנשים

  4. הנה כאן התחשיב:

    על פי מומחים, צריך 2 שליש לחיסון עדר בקירוב.

    על פי ההערכה, 80 אלף ביום יחוסנו.

    כלומר:

    שאחרי 3 חודשים, יחוסנו 7 מליון ו- 200 אלף.

    אז זה יספיק בהחלט עושה רושם.

    כאן על חיסון עדר מחיסונים:

    https://learningenglish.voanews.com/a/how-many-people-need-vaccines-to-reach-herd-immunity-/5667984.html

    וכאן בוואלה, על 80 אלף ביום כאן:

    https://news.walla.co.il/item/3403780

    אהבתי

  5. אני התכוונתי לדימוי וזה לא רק בוואלה. ראיתי ברשת אין ספור תגובות של אנשים שלא מאמינים לחיסונים.

    אהבתי

  6. הנוסע בזמן,
    בישראל מתקיימים שני יקומים נפרדים
    זה של ה"רקלאביבי"
    לו רק הייתה לישראל אנגלה מרקל
    לא מתרברבת, עונה על כל שאלה, מנמקת כל החלטה, מסבירה כל הנחיה ונאה מקיימת. ניהול משבר הקורונה של קנצלרית גרמניה הוא מודל למנהיגות
    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5724417,00.html
    וזה של ה"רקביבי"

    אהבתי

  7. אני יודע שכל העולם התחרפן.המחאה היא בכל העולם כמו כן האמון במוסדות בשקיעה כבר במשך שנים. זה רק עושה את זה יותר עצוב.

    אהבתי

  8. זה נחמד שנתניהו גם מואיל מדי פעם לעשות את העבודה שלו, אבל לא ברור לי מדוע זה צריך להשפיע על המשפט. זה קצת כאילו שפועל בניין יטען "נכון שאנסתי ורצחתי, אבל תראו איזה בית יפה בניתי". מי שעבר על החוק צריך להיענש בלי הקלות רק בגלל שהוא גם במקביל עשה את מה שהוא היה *אמור* לעשות.

    למעשה גם אם עשה דברים "טובים" מעבר להכרח אני לא רואה מדוע זה מצדיק הקלות. אם נמשיך את הדוגמה, אם אותו פועל בנין היה גם מתנדב במוסד לנוער בסיכון, או מעביר זקנות את הכביש וכיו"ב, זה היה מצדיק הקלה בעונש? לא מבין את השטויות האלה.

    Liked by 1 person

  9. חייל זקן נוהג לקרוא "היידה אוחנה" *או* "אוחנה הביתה" לאחר פרסום הישג משמעותי של המשטרה *או* של תקלה ומחדל מאוד רציני שלה.
    די מוזרה בעיני ההנחה המובלעת בכך לגבי כוחו של שר בממשלה. כאילו ביכולתו להכניס, תוך שנה – שנתיים, שינויים מאוד משמעותיים (לטוב ו/או לרע), במנגנונים ממשלתיים אדירים, עם מסורות פעולה ארגוניות שהתקבעו במהלך עשרות שנים.

    באופן כמעט דומה, אני די סקפטית לגבי כוחו האמיתי של ראש ממשלה בישראל
    להכניס שינויים משמעותיים בתפקוד המנגנונים הציבוריים. אפילו של ראש ממשלה מאוד ותיק במשרתו, שנתפס כ"מאוד חזק".

    נדמה לי שמהירות מתן החיסונים לאוכלוסיית ישראל, ע'י מערכת הבריאות הממשלתית, בתי החולים, קופות החולים וסניפיהן והפרמדיקים בדימוס של חיל הרפואה – כמעט ואינה מושפעת מהמוטיבציות של ראש הממשלה.
    לטוב ולרע – המהירות תושפע בעיקר מנקודות החוזק ונקודות החולשה של המגזר הציבורי בישראל.

    אני מניחה שבמרץ הקרוב, לפני שלשול פתק ההצבעה לקלפי, יזכרו לנתניהו יותר את אחריותו לעצם קיום בחירות רביעיות במהלך שנתיים, את החשד שמדובר בנוכל כושל, שהתכוון למכור *פעם אחת יותר מדי* את הבטחת השווא שלו לקיים רוטציה, או את ההחלטות הממשלתיות הדי תמוהות בנוגע לסגרים ולפתיחתם (כמו ההחלטה התמוהה להחזיר את הילדים לבתיהם ב 13.00, בהנחה שכך הילדים עדין לא יספיקו להדביק זה את זה בקורונה).

    מכאן, אני די מפקפקת בהנחה שאפילו אם ישראל תזכה במקום הראשון בעולם במספר מחוסנים למאה אלף איש (או למקום מאוד מכובד אחר) הדבר יסיט מנדטים נודדים רבים אל מפלגת הליכוד.

    אהבתי

  10. קמיליה,
    המחסום העיקרי לשיפור בעבודת המשטרה הוא הפרקליטות ובג"ץ. הפרקליטות חטפה את מח"ש והפכה אותה לכלי שבאמצעותו היא מבטיחה שהמשטרה תשרת את מאבקי הכח שלה ובג"צ משלים את המלאכה בכך שהוא בולם את המערכת הפוליטית מהתערבות בגופים סטטוטוריים.
    את צודקת בייחוס היקף החיסונים למבנה היעיל של מערכת הרפואה הישראלית אבל הרכש המהיר והמקיף שלהם נזקף כולו לזכות נתניהו

    Liked by 1 person

  11. המנוח לא התלונן אז לא חוקרים…

    אהבתי

  12. תמריץ,
    קבל תחזית של בעל IQ של 2 ספרות.
    אין שום מצב שהימין קופץ מ60 ל80 ח"כים. במקרה הטוב זה ייגמר ב65 בתנאי שאכן הרשימה הערבית תתכווץ. בנט וסער ביחד (אבל רצים בנפרד) לא שווים 20 מנדטים. אם ביבי+החרדים+בנט מביאים מעל 56 ח"כים אז ביבי מרכיב ממשלה בקלי קלות ובמחיר זול. אפילו אם סער לא יבוא רוב חבריו ידלגו לממשלה תמורת ג'וב טוב. אם כח"ל ישרדו גם הם ימהרו לנשק את היד של ביבי ועוד לא דיברנו על האיסלמיסטים. הדבר הטוב שיצא מכל הבוג'רס הפוליטי זה שליברמן יוכל לשחק שש בש עם איימן עודה. נותר רק לבדוק אם לברקת תהיה סבלנות להמתין עד 2030

    Liked by 1 person

  13. תמריץ,
    אחד הנמהרים איך הכתרת את סער בפוסט הקודם לרהמ.
    לפי הסקרים אין קואליציה לשום צד.
    ואנו יודעים מה הסקרים של 3 חודשים לפני שווים.. במיוחד למפלגה חדשה כמו סער.
    ובציוחד עם האשף ביבי.
    אני מהמר גם על סיבוב ב' לבחירות 2021.

    האם אנו חוזים פה בהקמת קדימה ב'?

    יחד עם זאת, קדימה הוקמה עי רהמ מכהן מהליכוד

    Liked by 1 person

  14. קמיליה, ביבי נלחם על כל מנדט כפי שעליה מפתיעה של מנדט או שניים בגוש (כנראה בשל האתיופים) הצילה אותו מקואליציית גנץ-ערבים ב-2020. אני כן חושב שמנדט או שניים הישג היסטורי בחיסונים יכול להביא.

    אהבתי

  15. אז הנה, עוד קייס, עוד בג"צ, רודפים את התובעת במשפט של נתניהו ( ליאת בן ארי).

    התנועה למשילות ודמוקרטיה, הגישו עתירה כנגד שר המשפטים, היועמ"ש, וליאת. בעתירה הם טוענים, שהיא קיבלה שירותי דוברות ושירותים משפטיים, שלא כדין, על חשבון הציבור. הקונפיגורציה העובדתית, הסתברה כהזויה. הן מבחינה משפטית, הן מבחינה עובדתית כאמור.

    נטען לגבי איזה הפגנה מול ביתה, שזה היה בנה, הסתבר זה לא בנה בכלל. היא לא קיבלה שירותים, לא משפטיים, לא שירותי דוברות ולא בטיח. הדוברת של המשרד (המשפטים) פשוט, הגיבה לשאלות שהיא נשאלה. לא יוזמה של ליאת, לא יוזמה של הדוברת. ענתה לשאלות כפי הנוסח שליאת הגיבה עליהם. הדוברת היוותה רק צינור פרופר להעברת מסרים באופן לאקוני.

    רק הערה או הסתייגות קלה של בג"צ. שצריך היה כך להבהיר בתגובות עצמן שהתגובות אינן בעבור ליאת כאדם פרטי. אלא, כנוסחן וכלשונן הועברו מליאת, לשואלים. והכל בנוגע לתפקידה המשפטי בכלל כאמור.

    צדים אותה כמו חיה, מכל עבר.

    כאן לבג"צ:

    https://bit.ly/3pzEUJd

    Liked by 1 person

  16. אל רום,
    מפלגת המשפט בפעולה

    Liked by 2 אנשים

  17. אל רום,
    יש עוד (ג'וש בריינר נותן עבודה)

    אהבתי

  18. תמריץ,
    איך הצליחו בהוליווד להעלים את העובדה שבכל הסרטים שלהם לחג המולד אין אפילו פלשתיני אחד שמשחק את יש"ו? בלקפייס לא עובד גם בשביל ערבים?

    אהבתי

  19. אל רום,
    בוודאי תשמח לדעת שהפטנט של חקירה משותפת על ידי החוקרים והנחקרים נהגתה על ידי מח משפטי עילאי שהיתה מניעה משפטית למנות מישהו מלבדו לפרקליט המדינה. קרא ותחי נפשך

    אהבתי

  20. חייל זקן, כמה פעמים צריך להסביר ולהמחיש לך, להוכיח לך, שאתה סתם זיין שכל. הא ? אתה מביא לי איזה אללה של ג'וש ועבודה עברית.

    אפשר להתפוצץ ממך. אתה לא מבין כלום. כלום מכלום. ותפסיק כבר להתבטא במה שאתה לא מבין בו כמו איזה מסומם בקריזה.

    הסברתי לך, אתה רוצה להבין. תשאל.תבין. ואחר כך תזיין המוח.אתה מביא לנו איזה ג'וש מפגר משהו.

    אהבתי

  21. לגבי החיסונים בישראל, שמעתי שמועות שישראל שילמה מחיר גבוה פי שניים ואולי אף יותר ממדינות אחרות, על מנת לקבל קדימות בקבלת החיסונים. נניח שהשמועה נכונה. לפי הפרסומים מנת חיסון של פייזר עולה בסביבות 20$. נניח שישראל רכשה 20 מליון מנות – שיכסה גם את הבוסטר וגם שיהיה ספייר. נניח שישראל שילמה 40$ למנה. סה"כ העלות היא כ-800 מליון דולר – וזה כנראה חסם עליון על העלות. העלות העודפת על מנת לקבל את החיסונים בהקדם היא במקרה הזה לכל היותר 400 מליון דולר.

    כעת בהנחה שאכן החיסונים הגיעו מספר חודשים מוקדם יותר מאשר לו היינו משלמים את המחיר הרגיל, הרי שנרוויח מספר חודשים בהם המשק יהיה כבר אחרי המגיפה בגדול. 400 מליון דולר בשביל לקבל מספר חודשים של משק בפעילות רגילה זה כסף קטן.

    הבעתי בעבר את דעתי, ואני עדיין חושב – משלל סיבות – שנתניהו צריך לפרוש מהחיים הפוליטיים. אבל במקרה הספציפי הזה השיקול לדעתי היה נכון, שלא לומר מובן מאליו. לפעמים נתניהו עושה את הדבר נכון.

    Liked by 2 אנשים

  22. תמריץ
    האמת לא מבין לא את נדב אייל ולא אותך. מרגע שהחיסונים מגיעים לישראל, דבר שכבר נחתם והובטח, איזו השפעה יש לבחירות או לתמריצים של ביבי על קצב ההתחסנות? יש מנגנון בריאותי יעיל יחסית בישראל. איך הבחירות מעכבות אותו? האחיות מפסיקות לחסן בשלוש בצהריים ורצות להפגין? וביבי, מה בדיוק אמור לעשות? לפתוח עמדת חיסונים בבלפור ולחסן בעצמו אחרי שעות העבודה?

    Liked by 2 אנשים

  23. amehaye,
    אני לא יודע איזו פרמיה שילמה ישראל עבור הקדמת האספקה של החיסונים (אין מחלוקת על הכדאיות) אבל חלק מהפרש המחיר נובע מהעובדה שהאיחוד האירופי והאמריקאים קונים כמות גדולה פי 40. כמו ההבדל בין מכולת לרשת מרכולים

    Liked by 2 אנשים

  24. רק לצורך הבהרה פה אגב ( בקשר למותו של סנדק ):

    על פי החוק, מח"ש יכולה וצריכה להסתייע במשטרה כמובן, על מנת לחקור שוטרים פשוט. במקרה הזה, את זירת התאונה למשל. למשטרה יש את המידע, הלוגיסטיקה התשתית וכו… אין בזה שום דבר חריג בעיקרון.

    נצטט את החוק: פקודת המשטרה ( נוסח חדש), כך סעיף 49י' (ב), מצטט:

    (ב) בכל פעולה שהמחלקה מוסמכת לעשות רשאית היא להסתייע במשטרה בהתאם לכללים שיקבעו פרקליט המדינה והמפקח הכללי.

    עד כאן הציטוט:

    אז נחכה ונראה מה קרה שם בדיוק. אלו לא דברים פשוטים כלל ועיקר לא.

    כאן לפקודת המשטרה לכל המעונין:

    https://www.nevo.co.il/law_html/law01/290_002.htm

    אהבתי

  25. חייל זקן,

    מי זה מזלכם? אני לא קשור לאף אחד. רק לאמת ולצדק. קודם כל, תכניס לעצמך לראש.

    לא כתבתי כלום על הפרשיה. כתבתי רק, בניגוד לקיואים המפגרים שאתה מביא, שהמשטרה ומח"ש יכולים וצריכים לשתף פעולה לפעמים. ועל פי חוק ממש, כפי המצוטט לעי"ל.

    אתה בכלל מבין מה זה בג"צ? אלכס שטיין בסך הכל, הוציא צו על תנאי סביר מאוד להניח אם מבינים שם על מה המדובר בכלל. זה דבר שקורה תדיר. הצו על תנאי, מורה לצד השני, להתייצב ולהסביר העמדה שלו.

    או שמא רצית ששופט, ישמע רק צד אחד, בלי את הצד השני, וכך יחליט ?

    אין לזה שום קשר לאלכס שטיין. רק ערימות של רפי שכל. בנצ' של מפגרים, שחושבים ששופט הוא איזה פוליטיקאי או איזה יו"ר וועד עובדים.

    מסביר לך, שאתה מפגר עז מצח. אתה לא קולט.

    אהבתי

  26. חייל זקן,

    הנה אצטט לך את נוסח ההחלטה, במדויק, של אלכס שטיין. להלן:

    1. העתירה תועבר לדיון בפני מותב תלתא בהקדם האפשרי.

    2. בנסיבות העניין ולאור העובדה שהעתירה תידון בקרוב, לא מצאתי מקום ליתן סעד ארעי.

    ועוד החלטה, מצטט:

    1. המשיבה תמסור תגובה תמציתית לעתירה עד ליום שישי, 25.12.2020 שעה 10:00.

    2. לא ראיתי לנכון ליתן סעד ארעי בשלב זה.

    הנה, כאן לשתי ההחלטות המצוטטות:

    https://bit.ly/3mPGTXZ

    https://bit.ly/37OeNrD

    שים לב, כמה לאקוני ושגרתי הדבר. שים לב, נניח לשיטתך שאלכס שטיין איזה צדיק בסדום. הרי הוא סירב לתת להם סעד ארעי. סירב לצו ביניים משמע. אין לזה קשר לכלום מסבירים לך.

    יש לך ראש, טיל קורנט, לא יחדור אותו. תחדל עם זה. אתה מתעתע בציבור. מלכלך על מערכות ואנשים. בלי להבין שמץ של דבר.

    אהבתי

  27. רק "מוטב תלתא" כמצוטט:

    משמעו, הרכב של שלשה שופטים (מארמית, תלת: שלש, ומוטב, משמע: הרכב).

    אהבתי

  28. עוד פעם חייל זקן, אתה פקינג מכונה מקולקלת שאי אפשר לתקן.

    אין סיכוי אפילו שהיו דוחים על הסף. אי אפשר בכלל לדחות על הסף דבר כזה. אתה לא מבין בדבר פשוט.

    הרי הבאתי ים של פסקי דין, שמוכיחים בעליל, שהשופטים בשמאל לכאורה, אבל, פוסקים לטובת הימין לכאורה, אינספור פעמים.

    הבאתי ערימות פה של פסקי דין כאלו.

    אבל, לך תשכנע הונגרי, שגולש לא בריא. איזה סיכויים יש עם אחד כמוך. פצחנית, בונקרית, לא תחדור לו הראש.

    אהבתי

  29. הג'יפ, הפנסיה והשאלה היהודית
    "איני יכול עוד להרגיש הזדהות עם הקולקטיב הזה. תמחקו אותי"
    אברהם בורג מבקש מבית המשפט לבטל את רישומו כיהודי במשרד הפנים. מבחינתו, בכלל לא מדובר בצעד רדיקלי. חוק הלאום הפך את זה לצעד הכרחי

    https://www.haaretz.co.il/magazine/.premium.HIGHLIGHT-MAGAZINE-1.9395786

    אהבתי

  30. דיווח מעניין של אבו עלי אקספרס
    אם הידיעה נכונה אז מגיעה מחמאה לכוכבי על רב מימדיות בפעולה

    תקיפה הלילה בסוריה

    הנה לפניכם הדיווח הרשמי של סוכנות הידיעות הסורית בעניין התקיפה. נסו לגלות מה שונה הפעם:

    "בדיוק בשעה 00:40 ביצע האויב הישראלי תקיפה באמצעות מטח טילים מצפון העיר טריפולי בלבנון לעבר אזור מציאף במחוז חמאה המערבי. מערכות ההגנה האווירית הסוריות הצליחו להפיל את מרבית הטילים."

    אעזור למי שלא גילה: בפעם הראשונה, למיטב זכרוני, הסורים לא מציינים שהיתה תקיפה אווירית או שהשתתפו בה מטוסי קרב ישראלים.

    ומה מעניין בזה?
    ע"פ כלי תקשורת ערבים התקיפה התבצעה מהים. הטילים שוגרו הפעם מכלי שיט.
    הנה כך קורא הלבנוני בסרטון המצורף לפניכם.
    אציין עוד כי בטרם התקיפה דווחה בהלה בקרב אזרחים לבנונים ששמעו וראו מטוסי קרב בשמי ביירות וערים נוספות בלבנון – החשש היה כי מטוסי הקרב הישראלים יתקפו בלבנון, וזאת לאור המתיחות המורגשת לקראת סיום כהונת טראמפ.

    בכל אופן יעד התקיפה הלילה היה המכון למחקרים מדעיים במציאף וע"פ מקורות ערביים הותקפו בו אתרים לייצור טילים לטווח קצר ובינוני המנוהלים על ידי גורמים איראנים.

    Liked by 1 person

  31. רק תיקון טעות לתגובתי לעי"ל המסבירה מהו מותב תלתא:

    כתבתי "מוטב" במקום "מותב" בטעות.

    אהבתי

  32. אכן צדקת.

    אך קיים פער בין טענתך, בפוסט אחר, לבין טענתך בפוסט זה.

    בפוסט אחר טענת שאין יותר הלימה בין האינטרס האישי של נתניהו (כנאשם בפלילים) לבין האינטרס הכללי של טובת המדינה.
    ואילו בפוסט זה כתבת: "… אבינו שבשמים או אלוהי התמריצים חולל סיטואציה נהדרת כשלקח את ראש הממשלה נתניהו, … ונתן לו תמריץ על קיצוני בעוצמתו לוודא שכמה שיותר אנשים יתחסנו עד יום הבחירות, הישג שיוכל לשווק להמונים כהצדקה להישארותו בבלפור ולא במעשיהו. הישג שיוכל לגמד איתו את בנט וסער. כרגע ישראל מובילה במתן חיסונים לנפש . …"

    לא ברור לי באיזה מצבים / משתנים א' נכון ובאיזה מצבים /משתנים ב' נכון?

    שאלה שהופכת לאקוטית עבור המתלבטים למי להצביע (כמוני) – שבוע בלבד לפני הבחירות.

    Liked by 1 person

  33. קמיליה אני אשחק את פרקליט השטן פה. נתניהו עשה את שלו, נתניהו יכול ללכת. אני מוקיר לו תודה על כך שהוא גם מדי פעם עושה את העבודה שלו – לשם כך הוא נבחר, לפחות בעבר – וכעת לאחר שגם תרם קצת לישראל נאחל לו בהצלחה בהמשך.

    זה כמובן לפני שאני מזכיר את ההתנהלות השערוריתית עם ייבוא אלפי חרדים מוכי קורונה מארה"ב, השארת נתב"ג פתוח למוטאציות הרבה אחרי הדקה ה-90, הדקה ה-100 וגם הדקה ה-250, ושאר כשלים. אם הניהול שלו לא היה כל כך כושל והתמריצים שלו לא היו כל כך מעוותים יכולנו להיות במקום אחר לגמרי גם בלי החיסון. כדאי להזכיר לכולם שישראל היא מדינת אי דה-פקטו, ונתניהו לא השכיל – או לא יכול היה, בגלל התמריצים שלו כאמור – לנצל את זה.

    למעשה בגלל ההתנהלות השערוריתית שלו, לולא החיסון היינו "זוכים" לראות מה קורה במדינה בה המגיפה משתוללת ללא בקרה, והיינו יכולים לדעת בדיוק כמה מתים וכיו"ב יש כאשר האוכלוסיה מגיעה באופן טבעי לחסינות עדר. כל זאת בעיקר בזכות השותפים הטבעיים של נתניהו – החרדים והערבים – ששמו קצוץ על ההוראות. החיסון היה חבל ההצלה היחיד שלו, והוא הצליח בעיקר בזכות מנגנון קופות החולים שנתניהו ניסה, ולמזלנו לא הצליח עדיין, להרוס.

    לי אין שום התלבטות למי להצביע, גם אם בסופו של יום ההצבעה שלי היא למי שלדעתי מהווה את הרע במיעוטו. וזה לא נתניהו.

    אהבתי

  34. ודבר קטן לסיום, קשה לי להשתחרר מההרגשה שיש פה קצת "שמור לי ואשמור לך". נתניהו נתן לפייזר יד חופשית בישראל, במה שהוא במידה מסויימת ניסוי בקנה מידה ענק (ניסוי שלי אישית אין בעייה איתו, אבל עדיין ניסוי). בתמורה מנכ"ל פייזר נותן לנתניהו מחמאות. בסופו של יום בזכות נתניהו פייזר יכולה להציג את הנתונים ולזכות בביקושים מטורפים מכל העולם.

    אהבתי

  35. amehaye,
    כל תכנת מליגה ב יכול לכתןב את הקוד של פייסבוק. קלי קלות. מה הצוקי הזה חושב לעצמו?

    אהבתי

  36. חייל זה נכון, ולכן הוא קנה את ווטסאפ ואת אינסטגרם, כדי שלא יאיימו על ההגמוניה של פייסבוק. היה קונה גם את טיקטוק אבל הם כבר גדולים מדי. ויש עוד טוענות לכתר… כאשר אתה בראש התפקיד שלך הוא להרוג את התחרות, וזה בדרך כלל לא לטובת הצרכנים.

    Liked by 1 person

  37. לאמחייה,

    כתבת: "אני אשחק את פרקליט השטן פה …"

    לא הבנתי מי הלקוח שלך? / למי אתה נותן את תפקיד "השטן"?

    אהבתי

  38. קמיליה, נכון. אחרי הבחירות תמונת התמריצים של נתניהו תהיה שונה ומוטה מאוד לטובת דברים שבאים לחנוק את המערכת המשפטית או לרצות את בנט שיצטרך תמיכתו לחוק צרפתי.

    Liked by 2 אנשים

  39. תמריץ,

    תאוריית היד הנעלמה של אדם סמית אומרת שאם כל אדם יעבוד עבור הרווחה שלו, בסופו של דבר נגיע לאופטימום במשק.

    מפת התמריצים של נתניהו פשוטה מאד, הוא רוצה להשאר בשלטון, ולשם כך, הוא רוצה שהבוחרים ירגישו טוב, ולכן יעשה הכל כדי שיהיה טוב לבוחרים, וכדי שיבחרו בו. מה רע בזה? ואיזה מנהיג אחר עובד לפי מפת תמריצים אחרת? היד הנעלמה במיטבה.

    מה בעצם אנחנו רוצים במקום? מישהו שיעשה מה? יהרוס ההסתדרות, יסגור את נתב"ג, יתן מדינה לפלסטינים, יבטל קצבאות הפנסיה לצבא הקבע, יבטל הקצבאות לחרדים, יעשה טרנספר לערבים? מי אמר שזה מה שהבוחרים רוצים? הרי בין הבוחרים נמצאים גם החרדים וגם הערבים ובסוף הכל זה שקלול הרצונות של כולם לתוך איזשהי פשרה משונה. כך שזה לא משנה אם המנהיג הוא נתניהו או לפיד או גנץ.

    וזוהי הבעיה האמיתית, שאין אידאולוגיה. כולם במרכז. ונשאר לבחור רק על בסיס אישי . על בסיס אישי נתניהו בכמה דרגות מעל האחרים.

    באותו נושא, הצחיק אותי מולי אדן מאינטל (שעבר) שכתב שהפעם יבחר לפיד (ובעבר הוא בחר ליכוד? הצחיק אותי) , ואני אומר, הרי לא הייתם מקבלים את לפיד (נטול הבגרות) לאף תפקיד בחברת אינטל, אז אתה מציע אותו לתפקיד רוה"מ שלי? נתניהו (וגם בנט) הצעירים לעומת זאת היו יכולים להתקבל לתפקידי שיווק בחברות הייטק ללא בעיה .

    Liked by 1 person

  40. 3718 כפי שתמריץ אמר, מפת התמריצים של נתניהו תשתנה אחרי הבחירות. להבנתי להישאר בשלטון זה משני מבחינתו לעומת להישאר מחוץ לכלא, וזה התמריץ החזק ביותר שלו – ולא, כפי שכתבת, לעשות טוב לבוחר.

    אהבתי

  41. התמריצים של נתניהו הם לטובת דברים שבאים לחנוק את מערכת המשפט?! התמריץ העיקרי של נתניהו הוא לחזק את אנשי מערכת המשפט בתקווה שבתמורה הם לא יפגעו בו. נתניהו אדם חכם מאוד אבל גם אנשים חכמים מאוד לפעמים אטומים מול המציאות, הסיכוי שהוא יקבל את התמורה שקול לסיכוי שביידן יפלוש צבאית לאירן. אבל נתניהו בנושא הזה ובנושא התקשורת משלם לאליטות מראש ובמזומן.

    Liked by 3 אנשים

  42. משה אני חושב שבנושא מערכת המשפט אתה לא קורא נכון את המפה. מערכת המשפט אינה מושחתת ברמה שגורמי ימין מסויימים אוהבים להציג אותה, ולנתניהו עדיף לפגוע בה – ע"י קיצוץ סמכויות, מינוי אנשי שלומו וכיו"ב – מאשר לנסות לזכות בחסדה. המשחק של נתניהו בעקרון מבוסס על חוק צרפתי כלשהו, משיכת התביעות באמצעות מינוי פרקליט מדינה אוהד, או אם יכלו כל הקיצים הטלת ספק בסמכותו של בית המשפט.

    Liked by 1 person

  43. אמחיה
    אני לא חולק על עיקרי דבריך. רמת השחיתות במערכת המשפט אינה שונה מהותית מרמת השחיתות בכלל החברה הישראלית. יש שחיתות שגורמת לפעמים נזקים גדולים אבל רחוקה מאוד מלהיות ברמה של סכנה קיומית לחברה או נזק קטסטרופלי. וההתנהלות העדיפה מבחינת נתניהו היא שינויים במערכת כפי שציינת. אבל כפי הנראה נתניהו הוא זה שחולק על דבריך – הכתובת על הקיר כבר שנים ארוכות ונתניהו היה המונע של שינויים בכיוונים שהצעת. אפילו היום שנתניהו מדבר על שינויים במערכת המשפט – גם מי שעדיין פתי להאמין שהוא מקיים את מה שהוא אומר – הוא לא מדבר על שום דבר ספציפי אפילו אם יהיה נס ונתניהו ישנה משהו במערכת זה יהיה משהו כמו הרחבת מספר חברי הוועדה לבחירת שופטים אבל המפתח יהיה בדיוק אותו מפתח שינוי קוסמטי בלבד. (אגב גם ההצעה של שימוע לשופטים היא שינוי קוסמטי השימוע לא ישנה שום דבר השופטים בשימוע יענו תשובות מעורפלות והוועדה תמשיך לבחור בדיוק את מי שהיא בחרה גם בלי השימוע ואפילו הם יענו תשובות אמיתיות ורובם המוחלט גם יגידו מפורש את הדעות שלהם זה ימנע מהוועדה לבחור בעיקר שופטים שמביעים דעות של מרץ?!)

    אהבתי

כתיבת תגובה