המהגרים טובים לכלכלה, בינתיים

המשבר הכלכלי הגדול באירופה נובע מחוסר הנכונות של הממשלות לנצל את סביבת הריבית הנמוכה ולהגדיל משמעותית את תקציביהן. דבר דומה אירע בשנות השלושים, בשנות השפל הגדול. העולם שקע במאפליה של קמצנות ממשלתית. המשבר נפתר אז בדרך איומה ונוראה – אדולף היטלר החליט שיש לו סיבה טובה להגדיל את תקציבי מדינתו – שאיפה פסיכופטית להתחמש, להשתלט על העולם ולהשמיד את כל היהודים. החלטתו בתורה אילצה גם ממשלות אחרות לחרוג מעבר לכל סייג תקציבי כדי להשיב מלחמה שערה. המשבר הכלכלי נפתר. העולם נרפא מקמצנותן של ממשלות, אבל באיזה מחיר.

ההגירה הגדולה לאירופה שאנו רואים מול העיניים, שאולי תיזכר בהיסטוריה כעומדת בחשיבותה לצד אירועים כדוגמת תום מלחמת העולם ונפילת חומת ברלין, יכולה להיות משורטטת בקווי מתאר דומים.   חבורת פסיכופטים במזרח התיכון החליטה לפתוח במלחמה שבה כל זוועה מותרת ומתקבלת בברכה. החלטתם עתידה לאלץ ממשלות אחרות להתמודד עם המשבר שנוצר בכל מחיר. לא ברור מה יחליטו לעשות ממשלות אירופה עם המלחמות במזרח התיכון וגל ההגירה שהביאו. אם יחליטו לשקם אצלן את כל הפליטים – זה יעלה להן הון עתק. אם יחליטו לצאת למבצע צבאי אפקטיבי – גם זה יעלה המון כסף, ולא רק כסף.

אם גרמניה ושוודיה ימשיכו בשנים הקרובות להוסיף אחוז שלם לאוכלוסייתן מהמזרח התיכון מדי שנה בשנה, הלחצים התקציביים יהיו עצומים. הממשלות כנראה לא יעזו להעלות מסים, או לקצץ בתוכניות סיוע לאזרחיהן כדי לממן את קליטת הפליטים, כי כבר ככה האזרחים ממורמרים וזועמים (באחד הסקרים האחרונים בשוודיה – מפלגת הימין הקיצוני הגיעה למקום הראשון. בשוודיה!). כך שיש סיכוי טוב שהממשלות ייאלצו לנקוט מדיניות תקציבית מרחיבה. זה בדיוק מה שאירופה צריכה.

אפשר להעריך שבטווח הארוך תהיה להגירה לאירופה השפעה טקטונית. מדינת הרווחה תצטרך לחלק את פירוריה בין הרבה יותר אנשים, והעניים הנוכחיים של אירופה יצטרכו להסתגל למערכת פחות נדיבה ולפנים חדשות שיצוצו בשכונות שלהם. המעמד הבינוני-גבוה של אירופה יוכל ליהנות משפע עבודה זולה, אבל ישלם על כך מחיר בתחושת הביטחון האישי, בניכור מהמדינה שפעם חשב ששייכת לו ובקימוט מצח מול מדדי אי השוויון המאמירים שיתפרסמו בעיתונים. בטווח הקצר, עוד לפני שהשינויים הגדולים האלו יורגשו בשטח, ההרחבה התקציבית הצפויה יכולה להביא צמיחה.

23 תגובות בנושא “המהגרים טובים לכלכלה, בינתיים

  1. תמריץ , תודה על הפוסט , בחייך תמריץ , תקצר כאן היריעה , הפוסט מלא בפירכות עם כל הכבוד , אני רק לא מבין :

    אפילו חצי מילה על לאומנות ?? געזנות ?? כתבת על גדול הפסיכופטים , היטלר ?? ולא חצי מילה על מוקדי השנאה היוקדת והפתלוגית שלו , ותוצאותיהם .

    לא שמת לב , בצרפת , בלגיה , אנגליה , הונגריה , יון , לאומנות גואה בטירוף , לא חשבת איך כל זה עשוי להיגמר ??

    הלאומנות , טבועה באדם , מוטב להשלים עם זה , ולהיות קונסטרוקטיבי .

    להתראות

    אהבתי

  2. הפליטים מסוריה לא נמצאים במצב שבו הם חייבים להגיע לאירופה כדי לחיות. הם עוברים בדרך במדינות עניות שבהן היו יכולים למצוא מחסה בסיסי, כמו לבנון וירדן.
    מבחינת המדינה הקולטת, קליטה של ערבים מוסלמים לא הוכיחה את עצמה בעבר, מה שכמובן אי אפשר להגיד על קליטת יהודים.

    אהבתי

  3. תמריץ , יש דברים לא פחות גרועים משואה . אסור לשכוח :

    אנחנו אוהבים להתיחס לשואה כאל מגדלור רם ונישא , על אוקינוס הזמן , שאין עליו , ולא יהיה עליו ! האמת היא :

    שבמהלך ההיסטוריה האנושית , היו מעשי זוועה יותר מדהימים ואכזריים מן השואה גופא , מה שמיחד השואה , אינה עוצמת הזוועה הקורפורלית , אלא :

    התעשיתיות החולנית , הסרט ייצור , סרט נע בלתי נתפס , בקור רוח לא נתפס , בדבקות חולנית , למרות שהווארמכט היה קצר במשאבים , הם העדיפו להמשיך להקצות משאבים לוגיסטיים להשמדה , מאשר להקצותם לצבא הגרמני במזרח , אל מול הרוסים .

    לכן ייחודה של השואה , אינה במימד הזוועה הגרעיני מהותי , אלא :

    באקסטנציה החולנית תעשייתית של הדבר .

    לכן , עם כל הכבוד :

    התעללויות קשות במהגרים , הקצנה בעולם פולרי ומתוח בין ציביליזציות ( מוסלמי נ' נוצרי ) , מלחמה עולמית קשה , או אזורית קשה , המשך הלגיטימציה לדעא"ש וארגונים איסלאמיים קיצוניים , ומעל הכל :

    החרפה והזילות שמחלחלת , בכל הנוגע ליחס אנושי לבני אדם חיים ונושמים , והמראות והתמונות קשות מאוד .

    להתראות

    אהבתי

  4. מדוע שלא יקימו מספר מחנות פליטים ענקיים באירופה. על איים בים התיכון. אם הפליטים העזתים יושבים מליון וחצי איש בשטח של 350 קמ"ר כריתים גדולה פי 25 מעזה. אם הם ישבו במחנות פליטים יגיעו רק אלו שבאמת זו שאלה של חיים ומוות עבורם. יש מספר איים יונים שהאוכלוסיה שלהם בין מאות לאלפים בודדים ושיטחם עשרות ק"מ רבועים. הם יכולים להיות מחנות פליטים לקבוצות שונות ויהיה ניתן לעזור להם ואולי אפילו לכלכלת יון. אם הפליטים הפלסטינים מחכים 67 שנים לחזור לחיפה ויפו המוסלמים יכולים לחכות שנה שנתים עד שהמצב יתבהר בסוריה.
    לא סביר יותר להעביר אותם למצריים, סיני, עירק, סעודיה.
    מה קרה שהאפריקאים החלו להציף בהמוניהם את אירופה? מדוע לא קודם לכן?

    אהבתי

  5. הגרעין האיראני ? כן, יש לתקוף עכשיו!
    אם ישראל לא תתקוף בהקדם את מטרות הגרעין באיראן, יתפח כדור שלג זה ויתפוס תאוצה ולא יהיה בר עצירה. גם נראה כי קיימים היום תנאים מתאימים לביצוע תקיפה ישראלית, כך טוען סא"ל (מיל') ד"ר רפי אופק במאמר דעה מיוחד

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/721/824.html/tb

    אהבתי

  6. ואיך מדינות המפרץ העשירות חומקות מביקורת כי אינן קולטות את אחיהן הפליטים? כתבה בטמקא היום.

    באירופה המצב ברור
    הימין הקיצוני יעלה ואף פשיזם.. לבסוף השערים יסגרו. האם גם גרוש?
    בסוף גם היהודים יסבלו יותר

    אהבתי

  7. "…על פי התכנית, יוקמו אזורים מיוחדים שם ישהו המהגרים עד להחלטה בעניינם ואם בקשתם תידחה, הם יגורשו.
    מקביל, אישר הפרלמנט במדינה את שורת החוקים שנועדו להגביר את היכולת לעצור את זרם המהגרים למדינה. במסגרת החקיקה החדשה, למשטרה יינתנו סמכויות נרחבות יותר ומהגרים שיחצו את הגבול בצורה לא-חוקית עלולים להיכנס לכלא…"

    בשלבים יתחילו להעלות ולבצע צעדים קיצוניים שכיום נראים לא מוסריים. וכרגיל מאחר ולא הגיבו בזמן יצטרכו להשתמש בפטיש גדול יותר. השמאל יצטרך לשנות את גישתו בנושא או שהימין יעלה לשלטון ויבצע צעדי חרום שלא רק קשורים להגירה אלא לכלכלה או מדיניות חוץ.

    יהיה פשוט יותר אם תושבי אוסטרליה יקבלו אזרחות באירופה. הפליטים יקבלו לא מדינה משלהם כפי שהציע אל רום, אלא יבשת שלמה. היא תיקרא אמריקה החדשה ותהיה פתוחה לכל המהגרים. אפשר יהיה בתור מחווה סימלי להעביר לשם את פסל החירות מניו יורק, עם הכתוב :"קבצו אלי את כל נדחי העולם".

    ההגירה המוסלמית לאירופה לא התחילה עם המהפכות בסוריה, כבר לפני 10 שנים ויותר מנהיגים מוסלמים התיחסו אליה ככיבוש השלישי של אירופה בידי האיסלם.

    אהבתי

  8. קראתי על הנשים, שטויות. כתבה מעוותת ובכינית. הי טק אגב זה התחום השני אחרי עורכי דין שי שבו ממילא נשירה של עובדים, אז שיעסו גם השוואות לנשירה של גברים. ואם מעדיפים כברים על נשים אז זו אולי דעה קדומה אבל היא מבוססת על משהו אמיתי.

    אהבתי

  9. אורי , ממה שהבנתי ההפרדה לא נובעת מטענות פמינסטיות שהיכולות המתמטיות תלויות בהפנמה של ערכים תרבותיים של תפקידי מין אלא שמדובר בטענות האבולוציות שהחשיבה הנשית שונה בבסיסה ולכן מצריכה סביבת לימוד שונה. חלק מהמורים שמדברים שם כאילו מסכימים עם הטענות הפמניסטיות שהכל ענין תרבותי אבל אם מקשיבים להם טוב טוב הם אכן משתמשים בטענות האבולוציוניות.
    אני מבין מהסרט שגם אם היה שינוי קיצוני בערכים תרבותיים או שהיינו מצליחים
    להפריד אותם במעבדה עדיין היה צורך בכיתות נפרדות ע"מ להעלות את השגי הבנות משום שמדובר ב[חשיבה הנשית שונה].

    אהבתי

  10. לא חושב שהעדיפות של גברים במדעים מדוייקים הופכת אותם ל טובים יותר או עדיםים על נשים.

    נהפוך הוא
    שלא לדבר על המוני עבדי הייטק הכלואים בכלוב הזהב ונשמתם בוכה

    אהבתי

  11. כפי שלי זכור עבודה בהי טק זו עבודת אומנות ויצירה והיא מהנה ביותר.
    התכונות שגורמות לגברים להיות עדיפים במדעים מדויקים הופכים אותם להיות טובים ועדיפים על נשים וחיות אחרות

    אהבתי

  12. ממה שזכור לי ממהייטק שליש מהעובדים וחצי מהמנהלים …..
    סובלים ….. בעצם לצערי הם אפילו נראים כנהנים ….. מתסמונת אספרגר.

    אם כל אחד בבלוג המזרח תיכוני הזה מחליט לחגור חגורה ולהתפוצץ על אחרים אז גם לי מותר 🙂

    תמריץ, אפשר לוותר על הליברליות ולמחוק תגובתי זו.

    אהבתי

  13. חלילה למחוק. בכל תולדות הבלוג נדמה לי שהתערבתי בתוכן של תגובה אחת בלבד שכללה דימויים מיניים גרפיים מאוד.

    אהבתי

  14. דווקא מהתגובה ההיא אולי אפשר היה ללמוד הרבה. קראתי בבוקר מאמר על האם הגודל קובע או לא, אבל הוא היה בעתון הארץ וכששמאלנים מדברים על הנושא הם בעד שוויון. אשתי טוענת שהגודל כן קובע אבל היא בטוחה שבכוונה לגודל של המנות במסעדות.

    היטק זה המקצוע השני אחרי עריכת דין שאנשים עוזבים אותו. ככל שאדם משכיל יותר כך יותר יש לו את ההרגשה שהוא מבזבז את זמנו בשטויות, זה בגנים.
    ראיתם פעם רצי מרתון? 101 אחוז מהם נראים סובלים לפני אחרי ובזמן, אז אם הם נראים…זה לא אומר הרבה. עדיף להיות איש הי טק מאיש מרתון.

    אהבתי

כתיבת תגובה