עוד קורבן בבריחה של ביבי מהכלא

הקואליציה מנסה למכור את המתווה המרוכך החדש שלה כפשרה. זהו מאמץ מתואם שכולל גם קינות של כמה מחברי הימין, כמו טלי גוטליב ודוד אמסלם, על עומק הפשרות שרוטמן הכנוע נסחף אליהן. כמובן, זהו בולשיט. המתווה הנוכחי מקדם את הפיכת המשטר הישראלי לארדואני כמעט כמו קודמו, וההבדלים לא ניכרים לעין לא מזוינת. הקואליציה רוצה לשלוט בזהות נשיא העליון ושופט נוסף. מי ששולט בשני אלו שולט בכל עניין משפטי שיקר ללבו. כי תמיד הנשיא יוכל לקבוע הרכב של שלושה שבו יישבו הוא, השפוט השני ועוד שופט חסר חשיבות.

אפילו אין כאן תחכום מסובך. מתווה הנשיא למשל מעביר את השליטה לימין בבית המשפט העליון לאורך שנים, בהנחה שבריאותו של נועם סולברג תישאר תקינה, בהנחה שהימין ישלוט גם בכנסת הבאה וגם אז בלי למנות שופטים שפוטים מובהקים. זה תהליך השתלטות מורכב ורב פרטים. פה מדובר בהשתלטות גסה כאן ועכשיו.

ראיתי שאפילו עמית סגל מנסה בשעות אלו למכור את הבלוף  המובהק לציבור כפשרה. אהבתי מאוד את סגל כל השנים, קניתי את ספרו, הלכתי להרצאותיו, האזנתי לו בקשב כשטען לפני שנים, שביבי לא יפרוש בעקבות המשפט וילחם עד הסוף. חשבתי שהוא טועה, אבל התברר שאני טעיתי.

הקריירה העיתונאית של עמית סגל היא אובדן גדול. הוא היה מן הסתם העיתונאי הפוליטי הכי מוכשר וחריף בתולדות המדינה. אבל עכשיו הוא נדבק בכתם של שותפות בניסיון לארדואניזציה של ישראל. על אף שאינו חרד"לי באורחות חייו, הוא מגיע משבט מסוים ובחר בנאמנות לו, במלחמת האזרחים הלא אלימה (לעת עתה) המתחוללת כיום מול עינינו. כמה מצער. אפילו הקריירה של סגל היא קורבן בתוכנית הבריחה של ביבי מהכלא. מזל שאחרי סילוק איילה חסון ושרון גל נותר לנו 13 על השלט. לשמוע או לראות את אנשי הצד השני בטלוויזיה זה מעורר תיאבון כמו להאזין לרדיו דמשק במהלך מלחמת יום כיפור.

53 תגובות בנושא “עוד קורבן בבריחה של ביבי מהכלא

  1. תמריץ,
    הפכת פתטי מתמיד, ערוץ 13? הרי צופיו מתמעטים בקצב שהתמעטו תומכי בנט/שקד. על הIQ של עובדי הערוץ וצופיו הנותרים אין טעם להכביר מילים. שים לב מה קורה במדינה בהמשך לנטישת הערוץ
    למרות הכל: ישראל מטפסת למקום גבוה במיוחד במדד האושר העולמי
    https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-989388

    אהבתי

  2. למרות זאת, כותבי הדוח לא מצליחים להסביר באופן מלא את הקפיצה של ישראל למקום הרביעי. אני סבורה כי הדירוג הושפע מנושא שאינו נשאל באופן ישיר בסקר, והוא רמת התקווה והאופטימיות בקרב חלקי האוכלוסייה כתוצאה מממשלת האחדות והשינוי הרחבה שהונהגה בישראל בשנה שעברה. מושגים אלה של תקווה ואופטימיות קשורים לחוסן לאומי ולמעורבות אזרחית במבט לעתיד החברה. כל זה היה נכון ב 2022. אולם, התקופה הנוכחית, והשלכותיה הצפויות של הרפורמה המשפטית עשויות לשנות את המצב הרגשי של אזרחי ישראל. ניתן להניח שאם הסקר היה נערך בתקופה הנוכחית, תוצאותיו היו שונות ודירוגה של ישראל היה נפגע", הוסיפה.

    Liked by 1 person

  3. תמריץ,
    ושוב פעם כהרגלך לאחרונה אתה נתלה בפרשנות עקומה כשהעובדות לא מסתדרות עם התיזה. "ממשלת אחדות ושינוי רחבה"? כמה אפשר לחרטט?

    אהבתי

  4. לא טקסט שלי. ציטטתי מהכתבה שאתה שלחת. אני לא חושב שהאושר היה בגלל הממשלה הקודמת, אבל בניגוד לנוכחית, היא גם לא חיבלה בו.

    Liked by 1 person

  5. לא ברורה לי ההערכה לעמית סגל. היה שלב בקריירה העיתונאית המפוארת שלו שבה הפעילות התקשורתית שלו לא שירתה את האינטרס של נתניהו באותו הזמן? ואני גם מעריך שזה גם הרגע לנגישות הגבוהה שלו למידע פנימי…

    אהבתי

  6. סגל אדם מאוד חריף. אני יודע להעריך אייקיו גבוה.. בתקופת ממשלת השינוי סגל יכול היה לירות בתותחים כבדים יותר אם היה ביביסט על מלא. הוא ואבא שלו שניהם בקו ממלכתי שהיום כבר לא מצוי בימין העמוק. אבל לחגוג את המתווה הארדואניסטי הנוכחי.. זה מוחק את זה.

    אהבתי

  7. אל תמעיטו בחריפות של מנסור עבאס.. זה קרוב לגאוני.

    הצעת מנסור עבאס בועדת החוקה:

    שריון ערך השוויון האזרחי בתוך חוק כבוד האדם וחירותו.
    שריון עקרון ייצוג הולם לכל המגזרים לרבות החברה הערבית במערכת המשפט

    הרכב הוועדה:
    3 שרים
    3 שופטים אחד מהם ערבי
    3 חברי כנסת מהקואליציה
    2 חברי אופוזיציה
    1 חבר כנסת ערבי מהסיעות הערביות

    הרכב מאוזן שימנע השתלטות צד אחד על מינוי שופטים ותורם לפתרון המשבר.

    בעברית: רע״ם תניח לביבי למנות שופטים כרצונו, בתנאי שיתן לה דברים שמוצאים חן בעיניה..

    אהבתי

  8. עמית סגל לא ביביסט על מלא, אבל הוא בהחלט מתעב "שמאלנים" על מלא.
    אם ה"שמאל" נגד, הוא בעד, ולהיפך.
    כבר שנים זה ממש המודל העסקי שלו.

    אהבתי

  9. זה קצת עצוב כי הילדים של עמית סגל לא ירצו לחיות במדינה שהחקיקה הזו יוצרת. הוא הרי לא מגדלם לחרד״ליות אלא לחשיבה מערבית ליברלית.

    אהבתי

  10. גם ביבי הוא לא ביביסט על מלא. יש לו כל מיני אנשים שמשרתים את האינטרסים שלו, וקהלים שונים צריכים דמויות שונות.

    אהבתי

  11. עמית סגל לא נגד הרפורמה? אז הוא ביביסט "ואני כבר לא אוהב אותו"
    נדבר שנרב לא נגד הרפורמה? "הוא איבד את זה" (או משהו דומה)
    פרופ' אומן בעד הרפורמה? ……

    תראו כמה הפכת את הכל לצבוע.
    כל מי שלא רואה את האור שאתה רואה הוא בצד הלא נכון.
    אם זאת לא מחלת נפש, אז מה כאן הגורם לכל ההתנהגות הזאת?

    Liked by 1 person

  12. "אבל עכשיו הוא נדבק בכתם של שותפות בניסיון לארדואניזציה של ישראל".
    יכול להיות יכול להיות שעמית סגל מאמין ברפורמה באמת ללא רצון להפוך את ישראל לדיקטטורה?
    יכול להיות שהוא תומך בה ללא שום קשר לביבי?
    עלתה במוחך האפשרות הזאת?

    אהבתי

  13. יאיר, פרופ׳ אומן ושנרב הם לא אנשים פוליטיים. אני מבין את זה שהם קונים את זה שמדובר במערכה נגד הפרוגרסיביות ולא בהפיכת העליון לחלק ממשפחת הפשע. עמית סגל קצת יותר מתוחכם מזה. או לפחות אמור היה להיות.

    אהבתי

  14. חייל מדוע תמיד העבריינים הם חברי ליכוד?

    ומדוע *שר המשפטים* בא לחגוג איתם. אולי הוא מחפש שרים לממשלה הבאה, מי יודע.

    אהבתי

  15. חוק מעולה אבל בלי שינוי במערכת המשפט היישום יהיה בעיקר נגד … נערי גבעות שכותבים גרפיטי מעתה גרפיטי יחשב איום (כמובן לא בכל המגזרים רק של נערי הגבעות) וודאי עם הזכרת השם של כהנא. לגובי הפרוטקשן הבדואי השופטים ימצאו הסברים למה זה לא נכנס להגדרה של 'איום' (ותמריץ לא יתווכח איתם על הגדרות)

    Liked by 1 person

  16. תמריץ,
    פיתרון פשוט לבעיית הנשיא היא רידוד משמעותי של סמכויותיו, בעיקר בקביעת הרכבים והרחבת מותבים.

    קשה לי לראות את הקואליציה מתנגדת להצעה כזו אם תגיע מצד האופוזיציה.

    Liked by 1 person

  17. אמחיה
    בעניין התמונה של השר לוין עם משפחת פשע. התגובה הרפלקסיבית היא לציין את אהוד ברק – ג'פרי אפשטיין וכדו'. אבל הנקודה העקרונית כאן היא אחרת לגמרי. בדמוקרטיה יש צדדים מכוערים, כמובן צריך להשתדל לצמצם אותם כמה שיותר אבל דמוקרטיה על הצדדים המכוערים שבה עדיפה מדיקטטורה. בהמון העם יש טיפשים רשעים ופושעים ובתחרות מלכת היופי המלך הפילוסוף מנצח בהליכה את המון העם. מצגות על תחזיות טובות של התנהלות מלך פילוסוף יוצאות יותר טוב ממצגות של תחזיות טובות של ציבור הכולל אספסוף. וכן להפך מצגות של תחזיות אפוקליפטיות על התנהלות של המון העם הרבה יותר מוצלחות מתחזיות אפוקליפטית על התנהלות המלך הפילוסוף. המלך הפילוסוף מתחכך אך ורק עם חבריו הנאורים יפי הבלורית והתואר. אין ספק שאלבום התמונות שלו הרבה יותר מוצלח משל מנהיג דמוקרטי שמתחכך עם ציבור רחב שכלולים בו אלמנטים מאוד לא נעימים.
    השמאל מנצח בהצגת תחזיות, בתמונות וכדו' אבל מבט יותר מעמיק על הטבע האנושי ועל ההיסטוריה האנושית גורמת לי להעדיף את הדמוקרט.
    אז כן התמונה של יריב לוין וישראל כץ עם משפחת פשע ממלא אותי מבוכה ובושה אבל עדיין אני מעדיף אותם על יאיר לפיד ואהרון ברק.

    Liked by 1 person

  18. משה, אתה חושב שכל הטוב שהיה פה ב-75 השנים האחרונות הוא מובן מאליו. ההיפך הוא הנכון: מדינה עם פיז״ה כזה נמוך כמו ישראל שיש לה תמ״ג כזה היא נס חריג וייחודי. אבל כנראה הפיז״ה לא סתם מכתיב את התמ״ג. יש לזה סיבות עמוקות שאת התגלמותן אנו רואים כיום. אם ישראל תיצמד לטורקיה שכנתה בדירוג הפיז״ה, אז התמ״ג לנפש יצנח פי שישה. קשה אפילו לתפוס מה זה אומר.

    Liked by 2 אנשים

  19. עשור ביבי עשה עבודה מדהימה בלשחרר את הפוטנציאל הכלכלי והיצירתי של האליטה הישראלית, תוך כדי שהוא בולם את מחלות הנפש שלה (הסוציאליזם, הגישה הנאיבית ההזויה שלהם למזרח התיכון והקושי שלהם להתחבר לזהות דתית או אתנית).

    עכשיו הוא הורס הכול, אולי כי משפחתו משוגעת ובעיקר כי מערכת התמריצים האישית שלו טולטלה בידי כתבי האישום.

    אהבתי

  20. לא ברור לי איפה ראית בדברי ש"כל הטוב שהיה פה ב-75 השנים האחרונות הוא מובן מאליו"
    לגבי נס הפיז"ה, ההשכלה הגבוהה המדעית בישראל הפרוגרסיבים עדיין לא הרסו אותה. הם הרסו את ההשכלה בבתי הספר ואת ההשכלה במדעי הרוח והחברה. ההשכלה הגבוהה המדעית בישראל בהחלט לא נמוכה. הנס הוא שהיא עדיין מנותקת משאר מערכות ההשכלה. זה מדהים שתוצרי מערכת החינוך הפרוגרסיבית מצליחים להגיע להשגים יפים בהשכלה המדעית הגבוהה. כמובן שאסור לסמוך על הנס ולתקן חזרה את מערכת החינוך ביסודי ובתיכון ולהרים את ציוני הפיז'ה. מלחמה בפרוגרסיבים רק תעזור להתרחק מטורקיה בציוני הפיז"ה.

    Liked by 1 person

  21. אהבתי את ההספד על הקריירה של סגל. מחכה לפוסט שאומר שאיילה חסון היא בהמה ביביסטית.
    הפוסטים שלך מתחילים להישמע כמו כלכליסט.

    Liked by 2 אנשים

  22. משה, אתה מקובע על פרוגרסיביות כשורש כל רע. האייקיו הנמוך הוא שורש כל רע. איך אני יודע? כי כולם רוצים להגר למדינות של אייקיו גבוה, לא משנה כמה הן פרוגרסיביות.

    Liked by 1 person

  23. "כי כולם רוצים להגר למדינות של אייקיו גבוה, לא משנה כמה הן פרוגרסיביות." כדאי שתבדוק את הנתונים. כשהייתי צעיר ארצות הברית היתה מוקד משיכה הרבה יותר חזק מאשר היום.

    Liked by 1 person

  24. לא ידעתי שכולם רוצים להגר ליפן, דרום קוריאה, סינגפור, סין וטאייואן. התורים ליד השגרירות די קצרים שם.

    Liked by 2 אנשים

  25. תמריץ,
    פרוגרסיביות אינה שורש כל הרע (וגם לא ביבי), אבל להבנתי זה המחסום הנוכחי של החברה המערבית, ואף מקום מפלתה.
    מקום כמו ארה"ב יכול להרשות לעצמו להיות פרוגרסיבי כי המחיר נמוך (למשל תמיד יגיעו סטודנטים מצטיינים מחו"ל לעשות את העבודה המחקרית במקום הסטודנטים האמריקאים שעסוקים ב"הכלה וקבלה" וב"אזורים ללא-לבנים").
    בישראל המחיר מופיע מהר יותר (ולכן אנחנו גם חסינים יותר מארה"ב).

    Liked by 1 person

  26. סינגפור מאוד אטרקטיבית. בשאר המדינות השפה מאוד קשה, וסין היא כמו ישראל המתוכננת. מנהיג ללא הגבלת כוח וקדנציות. זה באמת מעציב. כתבתי פעם פוסט שמתאר את העניין המחודש של סינים מהגרים במולדת. אבל אז באו הסגרים המטורפים של הקוביד ורמיסת השוק החופשי ובעיקר נטילת הכוח חסרת המעצורים של שי.

    Liked by 1 person

  27. יאיר, אני ודאי לא אגן על פרוגרסיביות שקיללתי בעשור של כתיבת בלוג.

    אבל אם אדם רעב מאוד והוא מלעיט את עצמו באוכל עד שנחנק, אז הוא מספק צורך בסיסי באוכל במחיר של מניעת צורך בסיסי אפילו יותר בחמצן. והתוצאה רעה מאוד. והנמשל שאם ניאבק בפרוגרסיביות על ידי התנערות מהערכים הבסיסיים של הדמוקרטיה מאז המאה ה-18, כגון הפרדת רשויות, אז פשוט ניחנק. וזה מוות פתאומי וחריף יותר ממוות מרעב שיש הרבה זמן לטכס מולו עצה.

    אהבתי

  28. משה בשביל לקדם את התלמידים בישראל צריך למנוע גם פרוגרסיביות מטורללת – שמתנגדת למדע טוב מתוך פוליטיקלי קורקט וגרוע מזה – וגם שמרנות פסיכית. מספיק לראות את הרעיונות בחומר הלימוד במקומות מסויימים בארה"ב כדי להבין ששני הקצוות לא לגמרי חזקים במדע.

    Liked by 2 אנשים

  29. משה יריב לוין הוא שר המשפטים. אם היית רואה את מפכ"ל המשטרה, או את נשיאת בית המשפט העליון, מגיעים לחגוג עם עבריין, כיצד היית מגיב?

    יריב לוין רוצה למנות את נשיא בית המשפט העליון. יריב לוין מקורב לעבריין. משהו בשני המשפטים האלה לא מתחבר לי, אבל אולי אני מוזר.

    במדינה מתוקנת יריב לוין היה מתפטר והממשלה הייתה נופלת. אבל אנחנו לא חיים במדינה מתוקנת, אנחנו חיים ברפובליקת בננות בה זה לגמרי לגיטימי ששרים בממשלה יגיעו לאירוע של משפחת פשע.

    אהבתי

  30. "ריב לוין רוצה למנות את נשיא בית המשפט העליון. יריב לוין מקורב לעבריין. משהו בשני המשפטים האלה לא מתחבר לי" הם אכן לא מתחברים. המשפט השני פשוט לא נכון. אצל אדם שמנהגו ללכת למסיבות אך ורק של מקורבים – כשהוא הולך למסיבה של עבריין זה מראה על מקורבות. אצל אדם שמנהגו ללכת למסיבות של הרבה אנשים שאינם מקורבים לו – המסקנה שהוא מקורב בגלל שהיה במסיבה אצלו אינה נכונה. פוליקאי במפלגה דמוקרטית יש הגיון בכך שיגיע למסבות של הרבה אנשים שאינם מקורבים לו. נשיאת הליון ומפכ"ל המשטרה אין שום הגיון בכך. אם מפכ"ל המשטרה יבוא למסיבה של רות דוד זה פסול, אבל משפטנים שעבדו יחד איתה ובאים למסיבות שלה אין שום הגיון לפטר אותם. דברים צריכים להבחן לפי ההגיון בנסיבות ולא לפי 'איך זה מצטלם' או לפי שבלונות. כשרבין לחץ יד לעראפת זה מביך ומביש שראש ממשלת ישראל לוחץ יד לאדם המתועב הזה עם זאת אני בשום אופן לא רואה ברבין מקורב של עראפת. כשזהבה גלאון מבקרת בקבר של ערפאת זה כן מקורבות.

    אהבתי

  31. בוודאי שאין להיאבק בפרוגרסיביות על ידי התנערות מהערכים הבסיסיים של הדמוקרטיה, אלא ע"י חזרה לערכים הבסיסיים של הדמוקרטיה. נושאת המאבק היום בציבור וב"עם" זה הפרוגרסיביות.

    אהבתי

  32. משה, ההיתממות שלך לא לרוחי. חלק מהחיים הפוליטיים של איש ליכוד זו התחככות בגורמי עולם תחתון, וכנראה חלק מהפוליטיקאים מתחככים חזק יותר מאחרים. את שטייניץ לא היינו רואים שם.

    אהבתי

  33. "חלק מהחיים הפוליטיים של איש ליכוד זו התחככות בגורמי עולם תחתון, וכנראה חלק מהפוליטיקאים מתחככים חזק יותר מאחרים. את שטייניץ לא היינו רואים שם."
    נכון הביקור הזה של לוין שם בהחלט מאכזב ומביש וזו בהחלט סיבה להעדיף את שטייניץ על לוין. ועדיין לוין עדיף על דיקטטורים נוסח לפיד – אהרון ברק.
    (וגם התחככות פחות חמורה משחיתות בפועל וגם מבחינה זו לוין עדיף על פני חלק מהנאורים)

    Liked by 1 person

  34. קראתי שוב את הדברים שלי ואכן אני חוזר בי מהדימויים של רבין לוחץ יד לערפאת או עובדים עם רות דוד – המעשה של לוין חמור מוסרית והדימוי של מקרים שהם נימוס בלבד לא תואם. בכל אופן הביקור של לוין אינו חציית קו השחיתות, אין בה שחיתות בפועל ואין בה מקורבות רעיונית.

    אהבתי

  35. לזה שתוהה מדוע רק חברי ליכוד הם עבריינים – זה בגלל בתי המשפט שנוטים להתעלם מהעבריינות של חברי החונטה מהשמאל, ע"ע השחיתות של האתרוג שמת, המימד החמישי, הדי.ג'יי מהגילדה, החבר של הפדופיל וכו'.
    עוד סיבה למה רפורמה.

    Liked by 1 person

  36. קרולין את יכולה לפרט? אני לא מכיר חברי כנסת מהשמאל או מהמרכז שמגיעים לאירועים של עבריינים. גם לא שמעתי על עבריינים שמקורבים לחברי כנסת כאלה, ולעומת זאת בליכוד זה לא דבר חדש.

    אהבתי

  37. amehaye,
    המפלגות שלכם אינן דמוקרטיות ואין בהן כינוסים ושמחות שחברי הכנסת מגיעים אליהם. אבל אולמרט לדוגמא הוא גיבור תרבות אצלכם ומככב בערוצים שלכם כמטיף

    אהבתי

  38. חייל אולמרט מעולם לא היה גיבור תרבות אצלי או אצל מי ממכרי, ואני מוכן להתערב שאם יבוצע משאל 90% מהציבור הליברלי יוקיע אותו וה-10% הנוספים פשוט לא מודעים למעלליו. זה לא משהו שאפשר לאמר על העבריינים שמעורבים בליכוד לעומת הבייס של הליכוד. הרי גם כאן דנו בכך שביביסטים סלחנים יותר לעבריינות – למשל של ראשי ממשלה – כל עוד ראש הממשלה מביא גם ערך חיובי.

    אהבתי

  39. אסתר חיות שפטה בתיקים של בעלה – עבריינות יותר חמורה מלהגיע לאירוע של עבריין.
    בג'ץ הכשיר את השוחד של אריק שרון – עבריינות יותר חמורה מלהגיע לאירוע של עבריין.

    אהבתי

  40. משה אני מסכים שאם חיות שפטה בתיקים של בעלה זה חמור מאוד. אני גם מסכים לחלוטין שפרשת האי היווני חמורה ביותר. להבנתי וגם לפי ניתוחים היסטוריים שרון התכוון לבצע את ההתנתקות בכל מקרה, אולם זה לא מוריד מהחשד – שהוא אכן מבוסס מאוד לדעתי – שבג"ץ ויתר לשרון בגלל ההתנתקות.

    אמרתי בעבר, עוד מהרגע הראשון. בג"ץ לא חף מכשלים. אבל המהפכה המשטרית לא פותרת את הבעיה אלא מחמירה אותה בסדרי גודל. אתה כועס על בג"ץ שוויתר לממשלה על פשעים כי הוציאה את תוכניתה את הפועל, וכדי לפתור את זה אתה רוצה בג"ץ שאוהד את הממשלה? אין בזה הגיון.

    אהבתי

  41. 3718 אולי לא הייתי ברור. בדיונים כאן אצל תמריץ חלק מהמגיבים אמרו שזה בסדר אם ראש הממשלה עושה לביתו, כמו גם עובר עבירות "קלות" (ואולי יותר מזה) כל עוד הוא מקדם את ישראל. זאת אומרת מדובר בענין עקרוני שעבירה על החוק יכולה להיות מולבנת. אני נגד הלבנת עבירות, ונגד מקרים שקרו בעבר כמו פרשת האי היווני.

    אהבתי

  42. אמחייה,

    החוק בעיני לא קדוש. כמו שהתנ"ך או הגמרא לא קדושים. אני אתיאיסט. מפעיל שיקול דעת לפי המקרה.

    כמו שיוסף לפיד אמר פעם (כשהסביר למה אפשרי רוה"מ עם כתב אישום): אם אתה שורט אוטו של מישהו (עבירת "היזק לרכוש בזדון" או משהו כזה) , העונש הוא עד 3 שנות מאסר, ואתה נחשב עבריין.

    אם יש לך ראש ממשלה מעולה ששומר על חופש, ושקט, ומביא שגשוג כלכלי, ונניח ששרט פעם אוטו למישהו, האם לא תבחר בו בגלל זה, כאשר נניח לצורך הדיון שהאלטרנטיבה היא מישהו כמו מנחם בגין, זך וטהור, אך יביא לקריסה כלכלית של 400% אינפלציה , מלחמה אינסופית בלבנון, וחוסר שליטה כללי במדינה?

    אם נניח שאלו 2 האלטרנטיבות שלך, במי היית בוחר?

    ולמען הדיוק. אני בעד הגבלת כהונה, וחוק צרפתי, אך כזה שבו אפשר לתבוע אחרי הכהונה. כדי למנוע מצב של הטיית בחירות על ידי הפרקליטות מצד אחד (כמו שאני מאמין שקורה עכשיו), אך גם למנוע עבירות שהאיש יהנה מהן אחרי כהונתו.

    Liked by 1 person

  43. 3718 אני מסכים שזה הכל עניין של מינון. אני גם חושב שעברות זניחות לא אמורות להפריע. השאלה מצטמצמת למתי עבירה היא חמורה מספיק. אגב אני גם בעד חוק צרפתי, הגבלת קדנציות, דחיית משפט וכו'. יש רק מקרה אחד שהסדר כזה לא מכסה, והוא דיקטטור בהתהוות. אני לא אומר שזה בהכרח המצב כאן, אבל זו נקודה למחשבה.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה