עשר שנים לבלוג

היום לפני עשר שנים פתחתי את הבלוג. זו הזדמנות להודות מקרב לב לקוראים ולמגיבים. כמה נחמד שאפשר לנהל פה דיון אינטליגנטי אנונימי, משהו שאבד קצת מהאינטרנט עם בוא הרשתות החברתיות. למדתי והחכמתי ונהניתי ושועשעתי. תודה!

14 תגובות על ״עשר שנים לבלוג״

  1. זו הזדמנות להודות גם לך תמריץ !!
    אני חושב שהתארגנה כאן קבוצה מעניינת, שלא משקפת את החברה בכללותה, אבל מתארת את מה שעובר עליה בעשור האחרון.
    נברך את עצמנו בשיח מעניין ופורה ואותך תמריץ ב"יפוצו מעיינותיך חוצה".
    וגם בברכת שבת שלום.

    Liked by 2 אנשים

  2. תודה רבה יאיר ושבת שלום. מסכים שפרופיל המשתתפים פה מעניין ומשקף מעין ״קבוצת מיקוד״ של חלקים מהחברה שלנו.

    אהבתי

  3. פרופיל המגיבים הקבועים בבלוג זה – ייחודי. תערובת שלא יצא לי להיתקל בשכמותה בכל אתר אחר בבלוגוספרה העברית.
    גם מגוון הנושאים שבהם עוסק הבלוג מצטיין ברוחבו. קל לי יותר לחשוב על התחומים שבלוג זה לא יעסוק בהם מאשר על הנושאים שבהם הוא חוזר ועוסק (מזויות שונות).

    צר לי שלא יצא לי להכיר את הבלוג כבר לפני עשור.

    Liked by 1 person

  4. לולא המפגש בבלוג זה עם אנשים בעלי השכלה תורנית, כדוגמת יאיר, מעולם לא היה יוצא לי להכיר פסוק כדוגמת "יפוצו מעינתיך חוצה", ואת משמעויותיו.צ

    שלא לדבר על הכרת לא מעט מושגים מעניינים בכלכלה. כגון "מחירים דביקים" (קושי להוזיל מחירים / משכורות / תנאי עבודה – אלא אם יוצרים אינפלציה)

    ##############
    (הועתק מויקיציטוט)
    יָפ֣וּצוּ מַעְיְנֹתֶ֣יךָ ח֑וּצָה
      בָּ֝רְחֹב֗וֹת פַּלְגֵי־מָֽיִם׃

    רש"י
    ———-
    "יפוצו מעינותיך חוצה" – סוף שתקנה תלמידים ותורה הוראות ברבים ויצא לך שם

    "ברחובות" – עיר תפוצינה פלגי מימיך
    רלב"ג
    ———–
    ואחר שיגיע לך השלמות בעיון, "יפוצו מעינותיך חוצה" להשפיע מהם לזולתך יפוצו מהם "פלגי מים ברחובות" אשר ימצאו שם אנשים רבים ללמד אותם חכמתך ולהישירם אל השלמות כי עם שזה הענין בלכתך אחרי עצתי ראוי מצד עצמו להיטיב לזולתו הנה יתוסף שלמותך בו.

    מצודות (כל הפרק)
    ————–

    מצודת דוד
    "יפוצו" – אז יפוצו מעינותיך חוצה עד כי ילכו ברחובות פלגי מים, ר"ל תזכה לבנים אשר יצא שמעם למרחוק.

    מצודת ציון

    "יפוצו" – ענין פיזור.

    "פלגי מים" – אמת המים.

    מלבי"ם
    ———–
    "יפוצו מעינותיך חוצה", היינו שיפוצו למודיו לבניו ותלמידיו ואח"כ שיפוצו "ברחובות פלגי מים" שיש הבדל בין חוץ לרחוב, שהחוץ הוא אחורי הבתים ואין נמצאים שם רק בני הבית, והרחוב הוא המקום הרחב לפני הבתים ששם הוא רשות הרבים, שאח"כ כל ישראל ישאבו וישתו מי חכמתו, ויהיו פלגי מים המתפשטים לכל עברים, כמ"ש שנעשה כמעין המתגבר וכנהר שאינו פוסק:

    נחמיאש
    —————-
    וכן הוא אומר: יפוצו מעינותיך חוצה ברחובות פלגי מים, ע״כ. וכן בפרק א׳ מעבודה זרה (דף מט:): עולא רמי: כתיב שתה מים מבורך וגו׳, אלא בתחילה מבורך ובסוף מתוך בארך. ובמדרש: יפוצו מעיינותיך חוצה, אם ראית דור שמחבבים עליו דברי תורה – יפוצו מעינותיך חוצה, ואם לא – "יהיו לך לבדך ואין לזרים אתך" (פס' יז).

    Liked by 3 אנשים

  5. מהנה לקרוא ומהנה לכתוב. דיון אינטלגנטי בלי צורך בהזדהות פרסונלית על יתרונתיה וחסרונותיה. מזל טוב תמריץ.

    Liked by 1 person

  6. תמריץ
    תודה רבה על הבלוג. הבלוג הזה תופס מקום חשוב אצלי כמקום הן להעשרה והן להנאה מדיונים ברמה גבוהה מעניינים ופוריים. ואחרי התודה העיקרית לתמריץ תודה גם למשתתפי הבלוג שתורמים רבות לעניין ולרמת הבלוג.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: