לונג קוביד, היסטריה, ריקודים וטרנסים

מאז פרצה הקורונה לחיינו התחלנו לשמוע על תופעת "לונג קוביד", חולים בקורונה סוחבים תסמינים לטווח הארוך. בכל מקום מתייחסים ל"לונג קוביד" כאל עובדה רפואית שאינה שנויה במחלוקת, אבל נתקלתי בעמדה שונה והראיות שלצידה מעניינות. הראיה המרכזית היא שכאשר אנשים טוענים שיש להם לונג קוביד אחרי הידבקות בקורונה ועורכים להם בדיקת דם לגלות האם אכן נדבקו, מוצאים שאין הבדל בסימפטומים המדווחים בין מי שבאמת נדבק לבין מי שרק חשב שנדבק. יוצא דופן רק אובדן הריח המתמשך שמאפיין את מי שבאמת היה להם קורונה.

דבר נוסף לשים לב אליו הוא שיש יותר נשים שלוקות בלונג קוביד מאשר גברים. לפי אחד המחקרים הפער עצום, לפי מחקר אחר הפער לא כזה גדול. בוינה של המאה ה-19 פרויד הראה שנשים פיתחו תסמינים גופניים מסיבות נפשיות, דבר שנקרא היסטריה. תופעת ההיסטריה פחות משמעותית בתקופתנו, האם לונג קוביד מסמל את חזרתה המחודשת? 

העובדה שנשים נסחפות יותר בקלות לזהות את עצמן עם תופעה חברתית-פיזית חדשה ניכרה כבר בשטרסבורג בשנת 1518, אז פרצה מגפת ריקודים. זה אירוע כזה מעניין וחריג שיהיה נחמד להעתיק את דברי הויקיפדיה בנושא:

ההתפרצות החלה כאשר אישה בשם פראו טרופאה יצאה לאחד הרחובות בעיר שטרסבורג, והחלה לרקוד בהתלהבות וללא הפסקה במשך ארבעה עד שישה ימים רצופים. בתוך שבוע, 34 אנשים נוספים הצטרפו, ובתוך חודש, היו כ-400 רקדנים, בעיקר נשים.

כשמגפת הריקודים החמירה, אצילים מודאגים ביקשו את עצתו של הרופא המקומי, ששלל סיבות אסטרולוגיות או על טבעיות, במקום זאת הודיע כי המגפה היא "מחלה טבעית" שנגרמת כתוצאה מן "הדם החם" של הרוקדים. אך במקום לעשות להם הקזת דם כנהוג באותה תקופה, הרשויות דווקא עודדו את הריקודים, בין היתר על ידי הקצאת אולמות עבור הרוקדים ואפילו בנייה של במת עץ עבורם. הסיבה שגרמה לרשויות לנהוג כך, הייתה האמונה שרק אם החולים ימשיכו לרקוד ברציפות ובלי מנוחה, יום ולילה – הם ירפאו. כדי להגדיל את האפקטיביות של ה"ריפוי", הרשויות אף שילמו למוזיקאים שינגנו בחצוצרות ותופים ולרקדנים מקצועיים שילוו אותם. המוזיקה שימשה כדי לגרות אותם להמשיך לרקוד וכתרופה לחולאים שלהם. במהלך אותו חודש נעשו גם ניסיונות לגירוש שדים, אך בסופו של דבר, עד סוף הקיץ מתו רבים מן הרוקדים מהתקפי לב, שבץ, או תשישות.

יש טוענים שגם בימינו מבצבצת מגפה חדשה שפוקדת בנות צעירות: הן מגיעות למסקנה שהן בעצם בנים ומתחילות בטיפולים לשינוי מין. יש ויכוחים סוערים בנושא, אבל הנתונים מראים שאם בעבר היו הרבה יותר גברים שעוברים טיפולים לשינוי מין והופכים לנשים, הרי שהיום השתנה המצב ושיעור הבנות שהופך לבנים עלה מאוד עד שהוא משתווה למספר אלו שעושים את הדרך ההפוכה או אף עולה עליו. השאלה האם התופעה קשורה להדבקה חברתית ולהיסטריית המונים בין בנות צעירות שנויה במחלוקת חריפה.

121 תגובות בנושא “לונג קוביד, היסטריה, ריקודים וטרנסים

  1. מה קרה, תמריץ? שתית מיץ אומץ? בן שפירו הדביק אותך באובססיית הטראנסים?
    כמה חוסר PC בפוסט אחד, ראוי להערכה

    Liked by 1 person

  2. יש הבדלים בין המינים לשני הכיוונים. יכולתי גם לכתוב פוסט על כך שגברים הרבה יותר אלימים מנשים. אבל זה כל כך ברור מאליו שזה יהיה שעמום.

    אהבתי

  3. האם אפשר לצרף למשוואה את כל ההיסטריות האחרות שנפלו עלינו לאחרונה ? שוויון לכולם בכל מחיר עד ביטול המדע? אהדה היסטרית של שחורים בארה"ב, אהדת הפמיניסטיות, הדיבור זכר ונקבה וטרנסג'נדר, הוקעת המתנגדים לשינויים, מתנגדי האקלים, הירוקים למיניהם- קולטי שמש תחנות רוח מכוניות חשמל, סובלנות לפרוטשנרים בדויים, לשלטון בתי המשפט? שתיית מים מבקבוקים, שימוש בסלולרי, מוזיקה מזרחית,שימוש בשחקני קולנוע שחורים במקום בו היו בעבר לבנים, שמנות בביקיני על ספורט אילוסטריטור, איסור בשימוש המילה כושי, מצעד הלהט"ב תביעות משפטיות נגד פוליטיקאים על מה שהיה בעבר מקובל, התלהבות ממילים יפות ולא מתוכן, אני לא יכול להפסיק לכתוב

    אהבתי

  4. ישנה תופעה מעניינת של בני נוער (שוב, בעיקר בנות) שמפתחים תסמינים של תסמונת טורט. חוקרים גילו שהדבר קשור באופן הדוק עם מעקב אחרי משפיעני רשת חולי טורט, שמשתפים באופן רציף את חייהם ותסמיניהם באינסטגרם וטיקטוק.
    מסתבר שהתופעה נוטה לחלוף אם מתעלמים ממנה. מה יש לאמר, סבתא שלי כבר ידעה לפני 70 שנה שילד עושה הצגות רק אם מתייחסים אליו.
    העלייה בכמות הטרנסים.ות נובעת מאותו מקום. טרנסים מקבלים המון ייצוג וכבוד בתקשורת והופכים לגיבורים (ראה למשל ספיר ברמן לאחרונה). בני נוער מאוד מושפעים מכך ורוצים גם הם להרגיש מיוחדים ומפורסמים. כמובן ישנם גם מקרים של אי התאמה מגדרית אמיתית ואין לזלזל בהם.

    Liked by 2 אנשים

  5. תודה תמריץ על המידע ועל העלאת הנושא.
    לי ברור ללא צל של ספק שקיים מצב של "הדבקה חברתית".
    מצחיק בעיני שהליברליזם/פוסט-מודרניזם/סוציאליזם שרואים בכל דבר "הבנייה חברתית" מתעלמים מכך ורואים בטרנסיות ובתופעות נוספות כ"גילוי פנימי של האדם את מהותו האמיתית".

    Liked by 1 person

  6. כמות הטרלול סביב הטראנסים פוגעת לדעתי במעטים שאכן סובלים מחוסר התאמה מגדרי. באותו הקשר, קטע מעולה של דייב שאפל:

    מי ששמו עצמם לנציגי הטראנסים החליטו להעלב מהקטע ולהחרים את מר שאפל, וזה מעיד הרבה יותר על המחרימים מאשר על שאפל.

    Liked by 1 person

  7. תמריץ בנושא הפוסט, הרבה יותר בנות מאשר בנים בגילאי העשרה מגיעות לבתי חולים עם תסמינים פסיכו-סומטיים לחלוטין. ההבדל הוא מובהק – אצל בנים זה כמעט ולא קורה. המקור שלי הוא רופאי ילדים שאני מכיר, אבל מניח שאפשר למצוא מאמרים בנושא.

    Liked by 1 person

  8. תמריץ, בד"כ הכתיבה שלך עמוקה ומגובה בנתונים. בפוסט הזה, השתדלת, חיפשת וליקטת מידע שתומך בהיפותיזה שחשבת שהיא שנונה ואמיצה, אך לצערי ההפך הוא הנכון. מה שיש כאן זה את האבא והאמא של הטיית הישרדות.
    אז עכשיו נשים גם מזייפות לונג קוביד… אני דוקא מכיר לא מעט גברים עם לונג קביד. יכול להיות שיש כאן קשר לחרדות, אבל החיבורים שעשית והדוגמאות שבחרת ממש מוגזמים. צייד מכשפות זה דבר מאד פופולארי ומוכר בקלות (במיוחד כשמאשימים נשים בקלות דעת והתפתות ליצרים והיסטריה), אבל גם מאד מסוכן.
    במיוחד השימוש הלכאורה "מדעי" במאמר נאצה מסית ופוגעני (בסגנון "פטיש המכשפות") של ליסה ליטמן בנושא טרנסים.
    מדובר במאמר שגוי ולא מקצועי שפורסם ב-2018 בכתב העת PLUS ONE (שידוע ככתב עת שמאפשר לדעות לא מגובשות להיכתב). המאמר מבוסס על עבודה לא מקצועית וספג ביקורת חריפה על שיטות המחקר (סקר מוטה של הורים בלי כל ביסוס מדעי), ובעקבות זאת כתב העת פתח את המאמר לדיון שבעקבותיו המאמר עבר "תיקון" מאסיבי (כלומר שינוי כמעט לחלוטין, כולל הכותרת, המסקנות ופרקים נרחבים בו) . בנוסף, הנשיאה של האוניברסיטה והרקטור של האוניברסיטה שבה בוצע המחקר – שניהם גינו את חוסר המקצועיות של המחקר והציעו שהדבר האחראי והנכוןן לעשות זה פשוט להתעלם מקיום המאמר, לא להתייחס אליו ולא להזכיר אותו:
    The most responsible course of action was to stop publicizing the work published in this particular instance. We would have done this regardless of the topic of the article
    מאז פרסום המאמר, פורסמו עשרות עבודות מדעיות מבוססות שלא מצאו שום קשר כפי שציינת, ואפילו סתרו את התוצאות של המאמר המקורי.
    בקיצור- שקר גס (ובריוני) שמבוסס על שמועות מוזרות ושהנזקים העצומים שלו לא יתוארו.
    הפוסט הזה במתכונתו הנוכחית הוא במה לפייק ניוז מאד מסוכן. לא לכבודך הפוסט הזה…
    ובנוסף יש גם את זה: בסקר של 5 שנים בינתיים (הסקר עוד יימשך) הרוב המוחלט של טרנסים/יות ילדים מתמיד:
    https://www.usnews.com/news/health-news/articles/2022-05-04/most-transgender-children-stick-with-gender-identity-5-years-later-study

    Liked by 1 person

  9. סלומון, מכבד את התגובה וגם את המידע המעניין ממעקב הטרנסים. לא כתבתי עמדה מפורשת בעד תיאוריית ההתפרצות המהירה של טרנסיות כי אני יודע שיש גם ראיות סותרות. מצד שני העלייה התלויה בתופעת הטרנסים Female-to-male כן אומרת דרשני. הטבע האנושי לא השתנה בשנים האחרונות, הנורמות החברתיות כן. וגם אם נניח שטוב שיש יותר ליברליות שמאפשרת לבני אדם לחשוף את טבעם האמיתי, אי אפשר שלא לשים לב שאלו בנות שתמיד רגישות יותר לפסיכו-סומטי ולהדבקה החברתית, שיש אצלן עליה חדה בטרנסיות.

    Liked by 1 person

  10. עוד משהו ביחס לדברים של סלומון. תגובות שליליות ממנהלי מוסדות אקדמיים למאמר רלוונטיות אולי אם מדובר במאמר טכני לחלוטין בנושא פיזיקלי שמתי מעט מכירים. כשמדובר במאמר ביקורתי בהקשר של הקהילה הטרנסית שכיום נמצאת בליבת הקרב הפוליטי-תרבותי באמריקה, הדברים שאמרו הבכירים האקדמיים בגנות המאמר הם בלתי נמנעים מבחינת התמריצים שמופעלים עליהם. זה לא אומר כלום בגנות המאמר, אבל גם לא אומר שהדברים נכונים. צריך לשקוע בעדויות, בסיפורים ובסטטיסטיקות כדי להחליט.

    Liked by 2 אנשים

  11. salomon אולי המאמר של גב' ליטמן הוא קשקוש, אבל הטיית התופעות הפסיכו-סומטיות בגיל ההתבגרות מגובה גם במאמרים. הנה 2 התוצאות הראשונות בגוגל:

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2233615/

    "Explanations for female excess psychosomatic symptoms in adolescence: evidence from a school-based cohort in the West of Scotland"

    https://bmcpublichealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12889-021-12109-5

    "Mental distress among young adults – gender differences in the role of social support"

    Liked by 1 person

  12. א. הטענה כנגד קיום גורמים פיזיולוגים (להבדיל מנפשיים) שיוצרים לונג קוביד – אינה חזקה. העובדה שקיימים *גם* אנשים, שמדווחים על סמפטומים דומים, למרות ש*הם* לא חלו מעולם בקורונה, אינה יכולה לחזק (או להחליש) את ההשערה שהסמפטומים של הקבוצה שלכאורה כבר הבריאה מהקורונה – נובעים מסיבות פיזיולוגיות (או רק מסיבות נפשיות).

    במשך עשרות שנים רופאים נטו להתייחס לתלונות אמורפיות (בעיקר מצד נשים) על חולשה וכאבים לא מוסברים כבעייה נפשית. גם לאחר שנכנס לשימוש המונח פיברומיאלגיה – רופאים רבים תפסו אבחון זה כגובל באבחון פסיכיאטרי. רק לאחרונה גילו דרך לזהות מי באמת חולה בפיברומיאלגיה. ויותר מכך – מהי עוצמת המחלה שלו/ה באמצעות בדיקת דם. הסתבר ש"האשם" בפיברומיאלגיה הוא עולם החי שנמצא בבני המעיים של החולים. תחום שרק בימינו *מתחילים* לפצח את תעלומותיו המרובות.
    מכאן שלא הייתי ממהרת להכריז על תופעת הלונג קוביד כהדבקה חברתית נטו.

    ב. נמצא, בהרבה מאוד מחקרים, מסוגים שונים ומשונים:
    1. ב*ממוצע*, הבריאות (כולל הבריאות הנפשית) של בנות טובה מבריאותם של בנים.
    למרות זאת קיימות מחלות ששכיחותן בקרב נשים גבוהה משמעותית משכיחותן בקרב גברים. לדוגמא כל המחלות האוטו-אימוניות שבהן הגוף תוקף את עצמו.
    2.ב*ממוצע* בנות נוטות להיות יותר קונפורמיות מבנים. מה שכמובן שלא מונע את הויכוח האם קונפורמיות זו נובעת בעיקר מגורמים תרבותיים בתהליך הסוציאליזציה של הבנות או מגורמים אחרים.

    מכאן שלא כל כך אמור להפליא אותנו שתהליכי ה"דבקה חברתית" ו"היסטריה קבוצתית" שכיחים יותר בקרב נשים. כולל, כנראה, ההדבקה באמונה שנולדו בגוף הלא נכון, ושירווח להם רק לאחר שישנו דרמטית את גופם.

    אבל, עצם הקיום של האפשרות הנ'ל אמורה לחזק משמעותית את הסתייגות מתחילת טיפולי שינוי מין *לפני* גיל ההתבגרות המינית. או בכלל בקרב קטינים.
    למיטב זכרוני, השלב בחיים שבו הקונפורמיות נמצאת בשיאה מגיע בכיתות ז' – ח'. לאחר עלייה עקבית מגילאי 3-4. ומתקופת שיא זו הקונפורמיות נמצאת בתהליך ירידה. בתחילה (בגילאי תיכון ותחילת שנות העשרים) בירידה איטית, אך בשנות הארבעים – חמישים ומעלה הירידה הולכת ומואצת. הקשישים הם הקבוצה ההכי פחות קונפורמית.

    Liked by 2 אנשים

  13. מעניין למה בנות שחושבות שהן בנים – זו מגפה חברתית אבל בנים שטוענים שהם בנות – זה משהו תקין.

    Liked by 1 person

  14. מצ'ב החלופה הקלילה למאמרים מדעיים רציניים בז'רגון האנגלית האקדמית – קטע מהויקיפדיה העברית על קונפורמיות.

    מצד שני, עוצמת ההשפעה של "רוח התקופה" חזקה אפילו יותר בקרב עורכי הויקיפדיה מאשר בתוך העולם האקדמי (אליו התייחס תמריץ בתגובה קודמת). לראייה – הטיעון המובלע, בקטע הויקיפדיה שהבאתי, שכל הבדלי המגדר נובעים מתהליך הסוציאליזציה של הבנות בהשוואה לתהליך שעוברים הבנים.

    #######################

    " …
    הגורמים המעודדים קונפורמיות יותר מאחרים.
    ___________________________________
    תרבות
    ———–
    ערכים תרבותיים נמצאו כמשפיעים על קונפורמיות. סטנלי מילגרם מצא שאינדיבידואלים בנורווגיה (שהיא תרבות קולטיביסטית) מפגינים רמות גבוהות יותר של קונפורמיות מאשר אינדיבידואלים מצרפת (שהיא תרבות אינדיבידואליסטית)[16]. באופן דומה, ברי שחקר שתי אוכלוסיות שונות – בני הטמנה (ממערב אפריקה הנחשבים כקבוצה קולקטיביסטית) והאינואיטים (צפון אמריקה, הנחשבים כקבוצה אינדיבידואליסטית) – מצא שבני הטמנה מתנהגים באופן יותר קונפורמי מהאינואיטים כשהם נחשפים למטלות המעודדות קונפורמיות[17].

    מגדר
    ————
    נורמות חברתיות לעיתים מבססות הבדלים מגדריים. חוקרים מדווחים על הבדלים באופן בו גברים ונשים מתנהגים באופן קונפורמי ביחס להשפעה חברתית זו[18]. למשל, נשים ניתנות לשכנוע יותר בקלות ועל כן גם יותר קונפורמיות בסיטואציות של לחץ חברתי מגברים[19]. הבדלים בהתנהגות מגדרית נובעים מהחיברות שבני אדם עוברים, משמע מהדרך שבה החברה מחנכת אותנו. הסיבה בגינה החיברות לנשים וגברים שונה היא השוני התפקידים החברתיים של גברים ונשים מימי קדם. נשים לרוב לומדות להיות פייסניות ופשרניות וגברים לומדים להיות יותר עצמאים[20].

    גיל
    ———-
    הגיל הוא גורם משפיע על התנהגות קונפורמית כך שככל שהגיל עולה כך הקונפורמיות פוחתת. בגילאים צעירים ילדים זקוקים לאישור והכרה חברתית גדולה יותר מידי קבוצת השווים, על כן חלק מהילדים והמתבגרים מתנהגים באופן קונפורמי כדי לחוש שייכות ולהתקבל על ידי הקבוצה[7]. למשל, ממחקר על ילדים ומתבגרים אוסטרלים בין הגילים 3–17, נמצא שהקונפורמיות יורדת עם הגיל[6]. במחקר נוסף שבחן אנשים בין הגילים 18–91 מצא שהמשתתפים המבוגרים יותר, הפגינו פחות קונפורמיות לעומת המשתתפים הצעירים[21].

    גודל הקבוצה
    ———————
    למרות שנראה הגיוני שלחץ לקונפורמיות יעלה ככל שהקבוצה תגדל, בניסויי מעבדה התברר שלקבוצה הקטנה השפעה גדולה על חבריה. במחקרים שנעשו בהתבסס על מחקריו של אש נמצא כי קבוצה המונה בין שלושה לחמישה משתתפים תעורר קונפורמיות גדולה יותר מאשר השפעה של אדם אחד או שניים. אבל הגדלת מספר האנשים מעל לחמישה אינה משנה במידה משמעותית את מידת הקונפורמיות[4]. קונפורמיות זו מתרחשת בגלל שלאנשים יש נטייה להאמין שפירוש הסיטואציה של אנשים אחרים במצבים שאינם חד משמעיים היא יותר נכונה משלהם (השפעה נורמטיבית)[7]. גם במצבים בהם הקבוצה טועה באופן שהוא מובהק, הקונפורמיות תהיה מושפעת מהשפעה נורמטיבית כפי שקרה בניסויים של אש.

    לכידות קבוצתית
    —————————
    זוהי תחושת ה"אנחנו" וכמה ובאיזו מידה חברי הקבוצה מחוברים וקשורים זה לזה באופן הדדי. ככל שהלכידות הקבוצתית גבוהה יותר, כך גדלה ההשפעה של הקבוצה על החברים בה. נטיית האדם היא לדבוק בקבוצתו (לחשוב מה שחברי הקבוצה חושבים ולעשות את מה שחברי הקבוצה עושים). למשל, בניסוי שבדק את הקשר שבין דמיון קבוצתי להעדפה מוזיקלית, נמצא שלאחר שנאמר לאנשים שאנשים הדומים להם העדיפו יצירה מוזיקלית מסוימת, גם הם העדיפו את אותה היצירה. נוסף על כך, נמצא שהם לא אהבו יצירה כשאנשים השונים מהם אהבו[22]. באופן דומה, דעה של מישהו מקבוצה אחרת תשפיע עלינו פחות מדעה של מישהו מהקבוצה שלנו גם אם דעתו היא דעת מיעוט. לדוגמה, הטרוסקסואל התומך בזכויות ההומוסקסואלים ישפיע יותר על דעת הטרוסקסואלים מאשר הומוסקסואל שישמיע טענות דומות[4].

    אהבתי

  15. תמריץ,
    משווה ומעלה.
    לצד הלונג קוביד של נשים ניתן לצרף את תופעת השורט בנט אצל חולי הבנטיזם. התופעה קיצונית עד כדי כך שאיש מהם לא העלה על דעתו לבקש מהמדינאי הבינלאומי הדגול לתווך בסיכסוך שפרץ בין פוטין ללפיד. עורו הבנטיסטים

    אהבתי

  16. זה נראה כאילו בנט איבד עניין במילוי תפקידו בדומה למה שקרה לרבין אחרי ההתפטרות בגין חשבון הדולרים. רבין ביקש לפרוש לחלוטין מהתפקיד ואהרון ברק אמר לו שהחוק לא מאפשר. בסוף יצא לחופשה ופרס מילא מקומו.

    אהבתי

  17. תמריץ,
    בנט יחזור רכוב על גבי סערת אוסלו ג, או יהפוך לפנליסט/נביא זעם כמו ברק (צונאמי מדיני)?

    אהבתי

  18. בנט איבד עניין במילוי תפקידיו כי כל המלל המנופח של "באנו לעשות" ו"באנו לתקן" היה עורבא פרח. המטרה הייתה להיות ראש ממשלה בכל מחיר ותו לא. ברגע שזה ירד מהפרק – גם תפקיד שר החוץ, שר האוצר והיועץ המשפטי לממשלה יחד לא ירצו אותו.

    Liked by 1 person

  19. אוף טופיק,

    ראיון שמתחיל כתשדיר שירות / פרסום, מעט משעמם, למועמד ראוי לפריימריס בליכוד. רומז שאולי נמצא תחליף לדר' יובל שטינמיץ שפרש. אבל המרואיין מסרב לפרט בראיון את תוכניתו (שסוכמה עם נתניהו) להוריד את יוקר המחייה בישראל ו/או להפחית את הרגולציה. החלטה שבעיני היא תמוהה.

    בהמשך הוא יוצר בצופים ספקות רציניים לגבי היכולת לנצח במאבקי כוח חשובים (כמו מול סמכויות הפקידות הבכירה והמערכת המשפטית) כאשר אחד הצדדים (ורק אחד מהם) לא מוכן להוריד את הכפפות + בונה על המלצותיה של איזושהי וועדה ציבורית שתוקם בעתיד (אולי עוד וועדה בראשות שופט?).

    באמצע, סיפור מעניין קצר (בערך מדקה 23 עד 28) על הדרך שבה אגף התקציבים (והסיוע המשפטי התומך בו) כופים על קשישים סיעודיים (שחלקם גם מעוטי אמצעים) לספק שכר ותנאי עבודה מפליגים בגובהם למטפלים זרים. חשוב מכך, הנימוקים שלהם. (אגב, נראה ששמחון אינו מודע לכך ששכר של 8,000 שח הוא רק חלק מהבעיה, לא כולה) עוד חלק קטן מיוקר המחייה בישראל, והעובדה שהמדינה אמנם עשירה אך אזרחיה די ענים.

    Liked by 1 person

  20. פינת נעים להיזכר.
    היום לפני 20 שנה תקף הצבא האמריקאי הכחול מדינה מזרח תיכונית בעלת צבא אדום. מטרת ההתקפה היתה להמחיש את עליונות התו"ל האמריקאי החדש, RMA – Revolution in Military Affairs. בצה"לית – צבא קטן וחכם. התו"ל החדש עמד על 2 רגליים, מודיעין קרוב למושלם שייצר בנק מטרות וחימוש מונחה מדוייק שישמיד את אותן מטרות. מדובר בתרגיל הצבאי הגדול בהיסטוריה שנקרא אתגר המילניום 2002 MC02 שתקציבו הועמד על רבע מיליארד דולר והתבסס על שילוב של יחידות מתרגלות וסימולציות מחשב. כדי להבטיח את הצלחת הצבא הכחול עתיר הטכנולוגיות והאמצעים שלפו האמריקאים מהבוידעם גנרל מארינס זקן בשם ואן-ריפר והעמידו אותו בראש הצבא האדום הנחות. המטרה האופרטיבית של הצבא הכחול היתה נחיתה מהים, השמדת הצבא האדום והשתלטות על מדינת הצבא האדום. ואן ריפר חסר המודיעין והאמצעים נערך למלחמה אסימטרית. הוא הטמיע את הגייסות שלו בקרב האוכלוסייה האזרחית, נמנע מתקשורת אלקטרונית והשתמש בשליחים בלבד. הצטייד במלאי גדול של טילי ים-ים וחוף-ים פשוטים ובנה ארמדה של ספינות דייג זעירות, חלקן חמושות בטילים וחלקן ממולכדות בחומרי נפץ.
    מספר ימים לאחר תחילת הקרבות הצבא הכחול לא הצליח להתקרב למימוש מטרותיו. הוא ספג אבידות קשות כולל אובדן של 13 ספינות מלחמה. בשלב זה עצרו המפקדים את התרגיל, השיבו את המצב לקדמותו והודיעו לואן ריפר שהלחימה שלו תתחיל רק לאחר שהכח הכחול ינחת מהים. היזהרו מחיילים זקנים…

    Liked by 5 אנשים

  21. יאיר, תמיד היה ככה תמיד יהיה. משפט דרייפוס? תראה את סיפור ביבי, מחצית האנשים משוכעים שהוא נתפר מחצית שהוא נוכל ומחצית לא יודעים מה לחשוב. וכולם קוראים אותו מידע ולא מבינים איך זה לא ברור לצד השני. בית משפט הוא לא מקום למצוא צדק אלא פשרה במקרה הטוב ואם הנושא ידוע לציבור אז ירצו את הצד הרעשני יותר שמיוצג בדרך כלל ע"י העתונות. המשטרה תמיד משכה אנשים מעוטי כשרון בעלי דחפי רודנות במקרה הטוב סדיסטים במקרה הרע. הכנסת מושכת אנשים שמעונינים ביוקרה, המשטרה מושכת אנשים בעלי נטיות אלימות.

    Liked by 1 person

  22. מושיק קוברסקי: העדות של הדס קליין מלאה סתירות וסילופי עובדות

    למרות שהוא לא מדייק, הוא נותן תמונה קצת פחות קיצונית. עמחייה, הנושא הטריד אותך? תן לזה צ'אנס. למרות שברור לי שאף אחד מאתנו לא ישנה את דעתו.

    Liked by 1 person

  23. ליאיר,
    קבל קטע עדכני מהטויטר של גדי טאוב. בין השאר הוא מנסה לענות על שאלתך "איך אמות הסיפים לא רועדות?"

    Gadi Taub
    37 דק׳
    בני תרבות מקיאים מקהלם אנשים כמו איילת שקד.

    ——————————
    לימור סמימיאן דרש
    · 43 דק׳
    שי ניצן שנכנע אותה לא להקים ועדת חקירה לרות דוד. טרפדה את חוק היועמ"שים של אמיר אוחנה. פירקה את גוף הביקורת על הפרקליטות. "מנדלבליט אדם ישר". "שי ניצן ומנדלבליט לא יתפרו לאף אחד תיק. זאת אגדה אורבנית" – "תרומת" שרת המשפטים איילת שקד למניעת שינוי במערכת אכיפת החוק והמשפט.
    לא נשכח.

    ——————————
    נתנאל גלסנר 🇮🇱🇮🇱
    24 ביולי
    מדובר בתעמולה המתוחכמת בעולם.
    הם נכנסים לך לתת מודע ומזהמים אותו.
    אייטם שאין לו שום קשר לנתניהו מציבים תמונה של נתניהו בדיוק בכיתוב ״אי סדרים״.
    זאת הדרך שהם הטריפו מדינה שלמה וגרמו לאנשים לשנוא את נתניהו יותר ממה שהם אוהבים את הילדים שלהם.

    Liked by 1 person

  24. אגב, אני מאוד מתחרטת שאיני חברה באף מפלגה. לו הייתה לי זכות הצבעה בליכוד – הייתי יודעת מה לעשות בה.

    Liked by 1 person

  25. לעדנה,
    תודה על טופס ההצטרפות.
    אבל התפקדות *כעת* לא תאפשר לי להשתתף בפריימריס הקרובים.
    הייתי אמורה להתעורר לפני יותר מ 16 חודשים.
    (ולצערי גם איני מסוגלת לנבא מתי יהיו הפריימריס הבאים בליכוד).

    ____
    " … אנחנו מפרסמים שישנו קרב בליכוד, שעוסק בכ-20 אלף אנשים שהתפקדו למפלגה על ידי חברי כנסת חדשים – חלקם בולטים מאוד ברשתות החברתיות, כמו חה"כ גלית דיסטל אטבריאן ושלמה קרעי, שפקדו אלפי אנשים.

    אבל בגלל תקופת ההכשרה בליכוד, שלפיה מי שיכול להצביע הוא מי שחבר 16 חודשים במפלגה – הם לא יוכלו להצביע מכיוון שהם התפקדו לפני פחות משנה. אותם חברי הכנסת ונוספים ביקשו את התערבותו של נתניהו וגורמים נוספים בליכוד בנושא – אבל נתניהו נמנע מלעשות זאת

    הנימוק הרשמי שלו הוא שמדובר בעניין מסובך שצריך לשנות בשבילו את החוקה ולכנס את חברי מרכז הליכוד – וההבנה היא שנוח לו עם רשימת הליכוד בהרכבה הנוכחי, והוא לא רוצה לשנות סדרי בראשית.

    מהליכוד נמסר בתגובה: "ההפך הוא הנכון – נתניהו הוא זה שיזם את המפקד הענק לליכוד בשנה האחרונה והוא מעוניין בכך שכל מתפקדי הליכוד יצביעו בפריימריז ויבחרו באופן דמוקרטי את רשימת הליכוד לכנסת. נתניהו מעריך מאוד את פעילותם המוצלחת והאמיצה של חברי הכנסת גלית דיסטל ושלמה קרעי שהוזכרו בכתבה".

    אהבתי

  26. לא רואה שום בעיה עם גנרלים טרנסים, ואני חושב שזו גאווה למדינה שמאפשרת לאזרחיה מימוש עצמי ומגדרי לפי הבנתם. זאת להבדיל מחשש להדבקה חברתית בקרב קטינות שיחשבו שהן טרנסיות אפילו שהן לא, שזו יכולה להיות בעיה רצינית.
    בינתיים לא רואים שהצבא של פוטין נטול הטרנסים מצליח מי יודע מה מול צבא שמקבל גיבוי מערבי.

    אהבתי

  27. תמריץ,
    משווה ומעלה
    במקום לרכוש מל"טים מאירן הרוסים צריכים לסרס את הגנרלים שלהם

    אהבתי

  28. סביר שאם הרוסים היו מסרסים את הגנרלים שלהם, העם הרוסי היה חי עכשיו בשלום ובשגשוג ולא מעורב במלחמה הרסנית. בפרפרזה על גולדה, אם רוסיה תניח את נשקה לא תהיה יותר מלחמה. אם המערב יניח את נשקו לא יהיה יותר מערב.

    אהבתי

  29. תמריץ,
    מקווה שבני דודינו קוראים אותך. כנראה שזה סוד החיבור של בנט ועבאס. ה53 מיליארד כולל גם איזה מיליון לעידוד טרנסיות ברהט?

    אהבתי

  30. אייקיו נמוך גורם גם לטרנספוביה וגם ליכולת נמוכה לייצר טכנולוגיות נשק ולהשתמש בהן להכרעת האויב. כל עוד הערבים מתעבים טרנסים אנחנו מסודרים. לאירן יש גרסה ייחודית לה: הומופוביה אבל קבלת טרנסים.

    Liked by 1 person

  31. תמריץ,
    אז קפיטליזם כבר לא עובד? בואינג ולוקהיד מרטין צריכות לספור טרנסים במקום רווחים?

    Liked by 1 person

  32. קמיליה הכתבה במעריב שיאיר קישר לא מראה על שום תפירת תיקים. היא כן מראה על מנהל לא תקין בעניינים לא קשורים, לכאורה על מנת לא להתעכב בתיק נתניהו. כאמור לא תקין בכלל אבל לא מעיד בשום צורה על תקפות תיקי נתניהו.

    אהבתי

  33. amehaye,
    משווה ומעלה.
    ביטול רו נגד ווייד יהפוך את ארצות הברית למדינת עולם שלישי

    אהבתי

  34. נתן ה אני אצפה בסרטון של קוברסקי ברגע שיהיה לי זמן. בינתיים נראה לי שפספסת תגובה שלי לפוסט קודם:

    האייקיו של ראש הממשלה

    התקציר הוא "לגבי החסינות של נתניהו אתה טועה. הוא ביקש חסינות *אחרי שהצהיר שהוא לא יבקש* אבל משך את הבקשה כדי למנוע מעצמו מבוכה לאחר שנוכח שלא יהיה לו רוב בכנסת לקבלת החסינות." קישרתי גם למקורות הרלוונטיים.

    אהבתי

  35. חייל אתה צוחק אבל זה מה שקורה. אנשים באופן כללי מהגרים ממדינות ליברליות פחות למדינות ליברליות יותר, ובמיוחד עובדי הייטק ודומיהם. יש עכשיו הגירה טיפין טיפין של אנשים כאלה מארה"ב למקומות אחרים. אני בספק אם הטפטוף הזה יתגבר, אבל יש מספיק הסטוריה מהעבר הקרוב בשביל לדעת שזה נכון.

    שנינו יכולים לצחוק על הטרלול הליברלי – והם לחלוטין הפכו להיות אלה שעכשיו כופים בכוח את דעתם, כמו למשל המקרה של דייב שאפל שקישרתי אליו – אבל אם מתעלמים מהפסיכים כדאי לזכור שהרבה יותר אנשים מוכשרים היגרו מרוסיה לארה"ב מאשר להפך, בדיוק בגלל שארה"ב (הייתה) ליברלית יותר.

    אהבתי

  36. amehaye,
    ההגירה לארצות הברית לא התחילה לאחר מתקפת הטרנסים. כבר בתקופת העבדות היתה הגירה גדולה. הסיבה היא חירות כלכלית (קפיטליזם)

    Liked by 1 person

  37. https://www.theepochtimes.com/covid-jabs-impact-both-male-and-female-fertility_4619827.html?utm_source=morningbriefnoe&utm_campaign=mb-2022-07-26&utm_medium=email&est=OrnGNATUPqNUemkhxnG%2Bp%2FuaeWvOUJTQBpn%2BbyxaTJEuJh79nbxb8fGM58187Q%3D%3D

    עמחייה, אתה צודק, הוא ביקש ומשך. אני לא רואה בזה פגם שהוא ביקש חסינות לשם כך היא קיימת. אני גם לא חושב שלו היתה הצבעה בעד או נגד היא היתה נעשית ממניעים מוסריים אלא מפלגתיים.
    עדיין לפי התגובות שלך נראה לי שלא למדת את הנושא לפרטים או שאתה כל כך עויין שאתה מתעלם.

    הנה משהו שעלה בדעתי, תנסה להבין מניעים, זה נותן חלק מהתמונה:
    הדס קליין העירה במשפט שלה שלו שרה נתניהו היתה יודעת שהיא מזרחייה היא לא היתה מתיחסת אליה כחברה. הנה מה שקרה שם לדעתי. הדס קליין עלתה מבין השורות. היא גילתה נאמנות למילצין כשמצאה מישהו שמעל בכספים וקודמה בשל כך. האופי שלה נראה די קטנוני ומניפולטיבי. היא היתה משרתת מזרחית שנאלצת לשרת את כל הגחמות של שרה נתניהו האשכנזיה הדוחה, להיות נחמדה אליה גם כשהיא לא סובלת אותה, לראות את השגעונות שלה את ההנאות שלה מהחיים היוקרתיים, את הרודנות שלה כאשת ראש ממשלה כשהיא עצנה שרה נתניהו כלומניקית והדס קליין עובדת קשה ומוכשרת יותר לדעתה, אז היא החליטה לנקום. היא ניסתה לחזור על אותו סיפור של המעילה כנאמר כל כלב בא יומו. היא פנתה במקור לעתונאי בן כספית אותו היא הכירה כשראיין את מילצין פגשה אותו בבית קפה וסיפרה לו את הסיפור, בן כספית היה הסוכן המשטרתי שניסה והצליח לגלגל את הסיפור תוך לחצים במשטרה וליועץ המשפטי, עוד סיפור בדומה לשאר כ 7 תביעות משפטיות שהוגשו נגד שרה נתניהו בשנים האחרונות. בן כספית המשיך לפגוש את הדס קליין והיא סיפרה לו על התקדמות החקירה והוא פירסם. היא היתה היוזמת והעדה. כיצד אתה מצפה שהיא תהיה עדה אוביקטיבית במקרה כזה? זה נגד האינטרס שלה להיות גיבורה.
    לגבי המיסוי, היה קיים חוק שמאפשר 10 שנות פתור ממס ובמקרה יוצא דופן פרטני 10 שנים נוספות. אז מילצן ביקש. מילצן היה חבר של כולם שנים רבות, אנשים אוהבים להתחכך עם ידוענים, שחקני קולנוע פוליטיקאים. נתן להם מתנות ואירח את כולם. כשלא חידשו לו את הויזה הוא פנה לכולם לא רק לנתניהו. תהיה אוביקטיבי.

    אהבתי

  38. אמחייה,
    מדינות ליברליות יותר הן גם עשירות יותר אבל זאת לא אקסטרפולציה שניתן למשוך עד אינסוף.
    האימפריה הרומאית עשתה עוד מאותו דבר שהיא הכירה אבל זה הוביל אותה לחידלון.
    לומר המערב הגיע להישגיו בגלל החירויות שהוא העניק לאזרחיו (שזה נכון) לא אומר שטרנסיות מובילה להישגים. ממש לא.
    הרבה לפני טרנסיות (ולהט"ביות באופן כולל רק שטרנסיות זה מצב חריג יותר) מה שהביא את המערב להישגיו זה קודם כל ערכי משפחה. ללא דאגה לדור הבא אין חיסכון, פתרון בעיות, חשיבה לטווח ארוך וכו' …

    עוד דבר שהביא את המערב להישגיו זה גם אנשים יצירתיים שחיו בתוך תרבות שכולאת חלקים מסוימים ומתירה חלקים אחרים.
    תרבות כמו האיסלאם שכולאת את כל הכיוונים היצירתיים של האדם ומכפיפה אותו לאללה בלבד – לא יכולה להגיע להישגים.
    אבל תרבות שסטייה מהתלם (המיני למשל) אסורה אבל יצירתיות בדמות אומנות, ספרות, כלכלה (ועוד ….) מותרת – מנתבת אנשים בעלי נטייה לפריצת דרך (מכל הסוגים) ליצירה ועשייה.
    שזה בדיוק מה שקרה למערב. המערב הוא גם אבי חירויות הפרט אך גם (היה) אבי ההטרונורמטיביות (לעומת תרבויות אחרות). זה מקרי? לא נראה לי.

    Liked by 1 person

  39. לאמחייה,
    כתבת:
    " … הכתבה במעריב שיאיר קישר לא מראה על שום תפירת תיקים. היא כן מראה על מנהל לא תקין בעניינים לא קשורים, לכאורה על מנת לא להתעכב בתיק נתניהו. כאמור לא תקין בכלל אבל לא מעיד בשום צורה על תקפות תיקי נתניהו."
    ——————-
    הכתבה אכן לא מוכיחה שתפרו לנתניהו תיקים.
    תאורטית, יתכן שפשעיו של בנימין נתניהו חמורים יותר משל יוליוס רוזנברג, ברני מיידוף והארווי וינשטיין גם יחד. תיאורטית, יתכן גם שכל הטוענים הרבים (מהילה גרסטל ועד משה סעדה) על קיום תרבות ארגונית חולנית בפרקליטות ובמשטרה הם רמאים מועדים ו/או חולי נפש שאיבדו כל קשר למציאות. מכאן שרות דויד, שי ניצן, רוני אלשייך (ושותפיהם) ראויים לפרס ישראל על התנהלות מופתית וטוהר המידות.
    אבל כתבה זו מספקת עדות *נוספת* למוטיבציית היתר של חוקרי המשטרה והפרקליטים הבכירים להעמיד את נתניהו לדין. מוטיבצית יתר שבשלה היו מוכנים לעוות את כל כללי הדין והצדק בהמוני מקרים אחרים, לא לחקור כלל חשדות להתנהלות פלילית חמורה של בכירים אחרים, לסכל מינויים בהמצאת האשמות שווא, להפעיל לחצים גובלים בפלילים על עדים ועוד ועוד.

    בעבר תהיתי האם הדין האמריקאי, שפוסל את הבאת "פירות העץ המורעל" כראייה במשפטים פליליים, אינו מקל מדי עם פושעים מסוכנים, ומאפשר את שחרורם לרחובות. נראה לי סביר לא לאפשר לחוקרי משטרה ולפרקליטים לזכות בציונים לשבח בתיקם האישי, על אחוז הרשעות גבוה של כל מיני פושעים זוטרים – *אם* אנשי מערכת אכיפת החוק השתמשו בדרכים לא חוקיות בכדי להציג לביה'מש ראיות. מעין הפושע מ/לפושע – פטור. אבל האילוץ לזכות מחוסר ראיות *לא מורעלות* פושעים מסוכנים, רק כיון שהראיות לפשעיהם הושגו בדרכים בלתי חוקיות, נתפס בעיני כמחמיר מדי.
    אבל הגילויים ההולכים ומצטברים על חולייה של מערכת אכיפת החוק והסדר בישראל, שרבים מהם מתגלים סביב משפט נתניהו (וגל הירש), שינו את דעתי לגבי דוקטרינת פירות העץ המורעל.

    אגב, כנראה בשונה מיאיר, לא כתבה זו היא שזעזעה אותי ביותר. זועזתי יותר מהפרקטיקה של שירות בתי הסוהר לסרסר בגופן של חיילות בסדיר בכדי להשיג מידע ו/או "שקט" מאסירים בטחונים. ליתר דיוק, מהעובדה שדרגים בכירים מאוד בשב'ס ידעו על כך, אך החליטו להסכים בשתיקה עם הפרקטיקה ולסתום את פיותיהן של אלו שהעזו להתלונן. שיא השפל המוסרי בעיני, שהיה אמור לגרור גל ענק של עריפות ראשים. גל ש(עדין?) לא בוצע.

    Liked by 1 person

  40. קמיליה לדעתי את מבלבלת בין דברים שונים. הסיטואציה היא לא בינארית. הטענה ש"או שנתניהו אשם ומכאן שרות דויד מלאך, או שנתניהו זכאי ורות דויד שטן" היא מאוד פשטנית. אפילו אם נלך לפשטנות הרי ש"נתניהו אשם וגם רות דויד אשמה" זו אפשרות לגיטימית. זה שהפרקליטות חולה במובנים מסויימים לא גורר את המסקנה שנתניהו (או כל חשוד אחר) הוא חף מפשע. אין בזה שום הגיון.

    אני שמח שמתגלים כל חוליי הפרקליטות, אור השמש מחטא וכו'. אבל אסור להתבלבל ולהסיק מכך שנתניהו או כל אחד אחר הם בהכרח זכאים או, חמור מכך, נרדפים לחינם. זו פשוט מסקנה שגויה.

    אהבתי

  41. יאיר אני בגדול מסכים איתך אבל חלוק לגבי הסיבות המדוייקות להצלחה או למפלה. לדעתי מה שהפיל את האימפריה הרומית זה בעיקר שחיתות, מכל מיני סוגים, אבל לא בדקתי את ההסטוריה.

    לגבי המערב, וארצות הברית בפרט, הם סובלים כרגע מטרלול שמאלני עמוק באופן כללי. לא מדובר רק בעניין הטראנסים אלא גם בתנועת ה- BLM, קיצוץ תקציבים למשטרה, הכנסת "פליטים" שהם מהגרים לא חוקיים, תמיכה של ליברלים באיסלם וכו' וכו'. בגדול הם עברו מחירות וחופש לאיזו מוטציה שנותנת חירות לפושעים ועברינים ומצמצמת את החופש של שומרי החוק.

    אגב תנועות הנגד הימניות קיצוניות שקמו בעקבות הטרלול השמאלני מסוכנות בעיני לא פחות אבל זה כבר נושא אחר.

    אהבתי

  42. לאמחייה,
    כנראה לא הצלחתי לנסח בבהירות מספקת את עמדותי.
    שנינו מסכימים שאין בינאריות, ובהחלט יתכן שגם נתניהו וגם רות דויד (ושלל שותפיה) אשמים.

    אבל אני, כנראה בניגוד לך, מוסיפה ש*אם* יגזר עלי לבחור בין לרדוף ולהוקיע את הלכאורה פושע נתניהו לבין לרדוף ולהוקיע את הלכאורה פושעת רות דויד ושותפיה – יותר חשוב ויותר דחוף בעיני לטהר את מערכת החוק והמשפט של ישראל. אפילו אם כתוצאה מכך לא ימוצה הדין עם מספר פושעים חשובים.

    לאחרונה עלתה בי האסוציאציה לתקופה המקרטיסטית בארה'ב. המטרה הלגיטימית והחשובה לאתר בארה'ב סוכנים קומוניסטים ולנטרלם לא יכלה להכשיר הפיכה של סוכנות ממשלתית לאכיפת החוק והסדר לארגון פשיעה וסחיטה באיומים. ארגון שהטיל טרור על מדינה שלמה, ובעיקר על כל הפוליטיקאים שבה.
    לחרדתי, קווי הדמיון לישראל 2022 הולכים ומתווספים.

    Liked by 1 person

  43. אוף טופיק,

    ד"ר יבגני קלאובר, מביה"ס לממשל ומדע המדינה באוניברסיטת ת"א, שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ב-103FM על המשבר המתהווה בין ישראל ורוסיה, ברקע האיום הרוסי לסגור את פעילות הסוכנות היהודית.
    לא רק הסוכנות היהודית: רוסיה מרחיבה את הפעילות נגד ארגונים יהודים
    —————————
    "צריך תמיד לחפש את הגורמים הגאופוליטיים והטריגר. הטריגר היה ההתבטאות של גנץ, ששם נאמר שמדובר בתמיכה הישראלית באוקראינה שהיא תמיכה החלטית. עכשיו זאת לא מדיניות החוץ הרשמית, אנחנו מנסים לנווט בין רוסיה לאוקראינה, אנחנו צריכים את רוסיה בשביל סוריה ואיראן אבל יש לנו יחסים מצוינים עם אוקראינה. זו לא העמדה הישראלית, זה לא משהו שמנוסח כמדיניות משרד החוץ. לכן, זה הרגיז את פוטין. אני חושב שהיועצים הפוליטיים של גנץ עשו שיעורי בית לא מספקים, גם של לפיד", פתח ד"ר קלאובר את דבריו.

    "אם היו נעשים שיעורי בית והיו בודקים שפוטין הגיע לוועידת איראן והלך לו שם ממש לא טוב, הוא לא קיבל את המזל"טים כי ישראל הפציצה וזה הכעיס אותו עוד יותר, וגם האמריקאים הודיעו שאם האיראנים מוכרים את המזל"טים האלו לרוסים זה יעכב את תהליך היציאה מהסנקציות ובכל מה שקשור לתהליך הגרעיני. לא היה צריך להגיד לגנץ את האמירות האלה, כי עכשיו פוטין מחפש תמיכה בעולם. נכון שרוב המדינות לא תומכות בו אבל עם ישראל יש פה יחס מיוחד, מאוד רגיש. כיוון שזה שלטון מאוד פרסונלי אנחנו שואלים האם פוטין הוא אנטישמי בעצמו והתשובה שלי היא לא. ברוסיה יש שני סוגים של אנטישמיות, האחד היא של פוטין שהיא לא קיימת כיוון שהוא גדל עם יהודים ואנשי התקשורת שעובדים לטובתו הם יהודים. היה פה טריגר על פניו משפטי, אבל מה שאנחנו טוענים שזה לא משפטי אלא פוליטי ואנחנו צודקים", הוסיף. לבסוף נשאל ד"ר קלאובר מה עוד יכולה ישראל לעשות, והשיב: "לקדם את האינטרסים של ישראל ביתר נמרצות בסוריה. פוטין בסוריה עכשיו מאוד חלש, זאת עוד אחת מהמכות. הטורקים והאיראנים לא רוצים לראות שם את הרוסים. ארדואן בכלל לא נותן לרוסיה אישור טיסה. טורקיה בסוריה מאוד חזקה. ברגע שהוא נחלש ואנחנו רואים חיילים סורים במלחמה באוקראינה, זאת ההזדמנות לקדם את האינטרסים שלנו. אנחנו צריכים לנצל את חלון ההזדמנויות, הוא נחלש מבחינת לגיטימציה של העולם. גם אם פוטין מחסל את זלנסקי זה לא ישנה כלום במלחמה. מה כן יכול לשנות? נשק יום הדין מבחינתו של פוטין שזה מערכות ה־Himars, הוא לא ציפה שההשקעה של משרד הביטחון בצבא הרוסי תוך שבוע יעלם. המערכות משנות את התמונה"

    Liked by 2 אנשים

  44. מה יהיה עם מחירי הדיור ומחירי ההשכרה שעולים כל הזמן?
    זו תופעה שקיימת בחלקים גדולים מהעולם ולא רק בישראל.
    אינני מבין למה הממשלות בעולם לא עושות משהו? הן יכולות להוריד את מחירי הקרקעות, לקבוע מחירים מקסימליים לדירות, להטיל מס הכנסה כבד על הבעלים והמנהלים של חברות הבניה. כמו כן הממשלה יכולה לבנות בעצמה בתים ודירות ולהשכיר\למכור אותם במחירים סבירים. האם זה בגלל העיקרון הקפיטליסטי שלא צריך לעשות כלום ותבוא איזו יד קסמים נעלמה שתתקן את המצב?

    אהבתי

  45. arn,
    נפלת קורבן לתעמולה של המדיה שמנסה להגן על הממשלה. באירופה הדיור מתייקר רק במספר קטן של ערים גדולות. זו בעייה לא פתירה מאחר ולא ניתן לייצר שם היצע שישיג את הביקוש. בישראל הבעייה היא ארצית והממשלה, שהיא מונופול של הקרקעות, היא הגורם העיקרי לבעייה

    Liked by 1 person

  46. arn וחייל לדעתי העניין דווקא כן פתיר. שוק חופשי הוא לא חזות הכל. הממשלה בהחלט יכולה להחליט שהיא מגבילה בעלות על דירות לדירה אחת לכל אזרח, ורק לאזרחים מעל גיל 18 שהם גם תושבים, ז"א אזרחים בחו"ל לא יוכלו להחזיק דירות בישראל.

    אפשר לצעוק שהגבלות כאלה אינן הוגנות, אינן תואמות ל"שוק חופשי" וכו'. אבל זו בדיוק מהותה של ממשלה, לפעול כדי לפתור בעיות שהשוק לא יכול לפתור בעצמו, כמו למשל, להבדיל, מפעלים מזהמים. הממשלה בהחלט יכולה להחליט שדירה היא לא מכשיר השקעה לגיטימי, או לפחות להגביל מאוד את אפשרויות ההשקעה כאמור.

    בפתרון כזה יש לא מעט בעיות, כולל למשל מה עושים עם חברות שכל מהותן השקעה בנדל"ן, אבל גם את זה אפשר לפתור ע"י הגבלת כמות הדירות שמותר להשקיע בהן ל-5% מהשוק נניח.

    אפשר גם למסות דירות שעומדות ריקות, ויש לא מעט כאלה.

    לבסוף אפשר גם להפסיק לתמרץ ילודה מטורפת. זה ידרוש חיסול כל ההטבות שבדואים וחרדים מקבלים, כולל הטבות שלכאורה מטיבות עם כולם (חינוך "חינם", טיפול שיניים "חינם" וכו').

    יש הרבה מה לעשות אבל זה דורש הרבה מאוד עבודה קשה מול הרבה אינטרסים מנוגדים. הרבה יותר קל להפריח הבטחות פופוליסטיות.

    אהבתי

  47. לחייל הזקן:
    עם כל המוזרויות שיש בארצות-הברית נראה לי שהיא רק הולכת ומתחזקת. לפני 40 שנה נחשבה רוסיה כשווה בעוצמתה (ואולי אפילו חזקה יותר)
    מארצות-הברית. היום רוסיה חלשה יותר. רוסיה איבדה מדינות רבות שהיו בשליטתה המלאה או תחת חסותה. גם כיום רוסיה כושלת באוקראינה. עברו 5 חודשי מלחמה ואין שם הכרעה כלל. אם רוסיה לא מסוגלת להביס את אוקראינה תוך שבוע אז איך היא אמורה להתמודד נגד ארצות-הברית וברית נאט"ו? לדעתי אם לא היה לרוסים נשק אטומי, ארצות-הברית וברית נאט"ו היו מסוגלות לכבוש ולהכניע את רוסיה כולה.

    אהבתי

  48. הסיבה שמספר הנשים שרוצות להיות גברים עולה היא תנועת המי טו. הדרישה הקיצונית שלהם לשוויון כל כך תוקפנית שנשים מבינות את האמת שהדרך היחידה להיות כמו הגברים היא להיות גברים. שכל השאר זה רק נידמה לי

    אהבתי

  49. לחייל הזקן: מה ששמעתי זה מהמדיה. אין לי מקור מידע אחר. אבל השאלה היא על סמך מה אתה קובע שרק בישראל התייקר? מאיפה מקורות המידע שלך שטועות שבאירופה\ארה"ב לא התייקר? יש לך מקורות מידע על כל מקום ומקום באירופה?
    למה אתה חושב שהמדיה מנסה להגן על הממשלה (אני מניח שאתה חושב שהמדיה מנסה להגן על ממשלת בנט\לפיד כי היא נגד נתניהו)? ההתיקרויות היו גם בתקופת הממשלה הקודמת של נתניהו. היו אז לפחות 7 שנות התיקרות ובעצם הן החלו גם בתקופת אולמרט. אם זו הגנה של המדיה על הממשלה, אז בכך המדיה מגינה גם על ממשלות נתניהו ואולמרט.
    ל-א-מחייה: אתה צודק. גם מי שחושב שצריך שוק חופשי צריך להבין שכאשר השוק החופשי נכשל (ובדירות הוא נכשל בגדול) הממשלה צריכה להתערב.
    לתמריץ: הגבלת המשקיעים והגבלת מחירי ההשכרה לא תפגע בשוכרים. הגבלה זו תוריד את מחירי הדירות ותאפשר לחלק מהשוכרים לקנות דירה כך שהביקוש לדירות להשכרה יקטן. חוץ מזה הממשלה יכולה בעצמה לבנות ולהשכיר דירות במחיר מוזל.

    Liked by 1 person

  50. arn אפשר בקלות למצוא מידע על כך. לומר "מאיפה אתה יודע מי אמר לך" זה לא טיעון תקף.
    יש לי חברים המתגוררים באירופה ואני שומע מידע דומה. המחירים לא עולים שם אלא כפי שחייל מתאר, רק בערים גדולות מסויימות ובפרק זמן קצרים. לאחרונה שמעתי שפורטוגל אופנתית. זו כנראה תערובת של חברה ודרך חיים. לפני כ 15 שנה חיפשתי בית באמסטרדם באותו רחוב המחיר לא עלה מאז. הסיבה נעלמת גם עבורי. יש חברות שמקובל להשקיע בדיור מסיבות כלכליות יש חברות ששכירות יותר כלכלית. מאחר והריבית ירדה סביר שדירה תהיה השקעה טוב. יש מדינות בהן הדירות בנות מאות שנים ודורשות תחזוקה גבוהה, זה כאב ראש שצריך להביא בחשבון. יש גם חוקי שכירות שמקשים לסלק דיירים ביחוד כיום כשהדירים הם לא בעלי תרבות דיור. גם המדינות באירופה גדולות יותר וותיקות יותר ואין אצלן מדבר כמו אצלנו ויש אופציות רבות יותר וכמובן רכבות תחתיות.
    באנגליה יש שילוב של דיור של המדינה למעוטי יכולת עם דיור פרטי וחוקים לטובת השוכר. ובכל זאת מחירי הדיור עולים מאד ערים הגדולות אך עדיין אפשר לקנות בערים קטנות ולקבל החזר גבוה. באנגליה יש שרות תחבורה מעולה שמאפשר לגור בפרברים הזולים ולעבוד בעיר.
    ישראל היא מצב יוצא דופן. אגב גם אצלנו היו שנים שמחירי הדירות ירדו.
    מה רע בלעודד אנשים להשקיע בדירות? זוהי קרן פנסיה בטוחה יחסית.

    Liked by 1 person

  51. בחברה הסובלת מצמצום דמוגרפי משמעותי מחירי הדירות יהיו בירידה מתמדת. היצע הדירות עולה באופן חד על הביקוש. אז במרכזים הגדולים עדיין יש ביקוש ניכר אבל בכל שאר המקומות מחירי הדירות קורסים.

    Liked by 3 אנשים

  52. נתן – מוזר לי לשמוע על הניסיון שלך באמסטרדם. על איזה רחוב מדובר? אני גר באמסטרדם והמחירים כבר הרבה שנים לא מפסיקים לעלות, וממה שאני שומע זה ככה בכל המדינה. זו אחת הבעיות המשמעותיות שמדברים עליהן בכל מקום בתקשורת מכל קצוות הקשת הפוליטית, וכל מיני תקנות חדשות מופיעות כל הזמן לנסות להגביל קניית דירות להשקעה (קצת בכיוון של מה שמתאר אמחייה). אני שומע דברים דומים גם מבריטניה.

    אני כידוע תומך שוק חופשי מובהק אבל דיור במדינה צפופה זה תחום עם מונופול טבעי ואין מנוס ממעורבות ממשלתית כלשהי. רק צריך שהיא תיעשה בחוכמה (בטח לא עם דברים כמו "מחירים מקסימליים" או בנייה ממשלתית). פה בהולנד יש חקיקה די מורכבת, אני עדיין לא לגמרי מתמצא, אבל הדיור מחולק פה לשלוש קטגוריות – דיור זול, בינוני ו"חופשי", לכל קטגוריה יש רגולציה שונה (או היעדר רגולציה), ויש מנגנונים שדואגים שחברות הבנייה יבנו תערובת של השלושה בכל מקום. לצערי, גם בלי להכיר את הנושא לעומק, אני מרשה לעצמי להניח שרגולציה דומה בישראל תיעשה הרבה פחות טוב (לא שישראל כזאת גרועה, אבל רוב המדינות בעולם כולל ישראל מתנהלות הרבה פחות טוב מהולנד).

    בשורה התחתונה, כמו שי.ד. אמר, אין ממש מנוס מזה שכשהאוכלוסייה עולה מחירי הדיור יעלו ולהיפך. בדרום איטליה, למיטב ידיעתי, עדיין זול.

    אהבתי

  53. שאלה לכלכלנים שבבלוג:
    מה דעתכם.על הסברי שטייניץ לסיבות לאינפלציה, וחשוב לכך על תחזיותיו.

    (לא הכרחי להתייחס לטענתו שהוא מהבודדים בעולם שכבר לפני יותר משנה וחצי – הצליח לנבא את העתיד לקרות. ולטענתו שרק בזכות הגז הטבעי "שלו" – ישראל במצב פחות גרוע משאר העולם המערבי)

    אהבתי

  54. ההסבר של שטייניץ שהמגפה יצרה חוסר איזון בייצור אינו מופרך. היא גם יצרה חוסר איזון בצריכה, יותר צריכה של מוצרים ופחות על שירותים. על זה נוסף תקציב רחב מדי של ממשל ביידן וכמובן המלחמה באירופה והמחסור באנרגיה שכבר התחיל קודם בגלל תנאי רוח קשים באירופה.
    מבחינת ניבוי – חלק מהדברים יסתדרו, אבל האנרגיה באירופה תישאר בעיה קשה כל עוד פוטין הוא פוטין. וכן, העצמאות האנרגטית ששטייניץ נלחם עליה מצילה אותנו ונותנת לנו כוח מול אירופה.

    Liked by 1 person

  55. תזכורת לעובדה שאנו חיים באזור שבו החלופות הן:
    1. דיקטטורה או
    2. משטר איסלמיסטי או
    3. אנרכיה

    (בשולים, גם תזכורת למידת השפעתה של "הקהילה הבינלאומית")

    https://m.ynet.co.il/articles/bku9ap039

    רובה המכריע של הכתבה:
    " …
    11 שנה אחרי "האביב הערבי": תוניסיה חוזרת לדיקטטורה?
    ———————————
    " … גורמי אופוזיציה בתוניסיה החרימו את ההצבעה שנערכה שלשום, ולפי נתונים רשמיים רק פחות משליש מבעלי זכות הבחירה התוניסאים התייצבו להצביע. מבין המצביעים 94.6% תמכו בחוקה החדשה שמקדם הנשיא סעיד, ורק 5.4% הצביעו נגדה. החוקה, שסעיד עצמו השתתף בניסוחה, תיתן בידי הנשיא סמכויות נרחבות ביותר, תפחית את השפעתם של הפרלמנט ומערכת המשפט, ולמעשה תסיר מהמערכת הפוליטית התוניסאית איזונים ובלמים.

    התהליך שעובר על תוניסיה מעורר עניין מיוחד בעולם, משום שהיא המדינה שהציתה את מהפכות "האביב הערבי" במזרח התיכון בתחילת העשור הקודם. בינואר 2011, אחרי ימים של הפגנות המונים נגדו, ברח הנשיא דאז זין אל-עבדין בן עלי מהמדינה, בתום 23 שנים שבהן שלט בה ביד ברזל. כשאזרחי מדינות ערביות אחרות ראו כיצד שברו המפגינים בתוניסיה את מחסום הפחד מפני המשטר, החלו גם הם להתקומם, וכך הודחו בין השאר נשיא מצרים חוסני מובארק, שליט לוב מועמר קדאפי ונשיא תימן עלי עבדאללה סאלח. ….

    בשנים הראשונות שלאחר הדחת בן עלי סימנו במערב את תוניסיה כסיפור ההצלחה היחיד שהניב "האביב הערבי", המדינה הערבית היחידה שאכן הולכת ונעשית דמוקרטיה בעקבותיו, אבל בשנה האחרונה נרשם בה שינוי כיוון ממשי: ביולי אשתקד הקפיא הנשיא הנוכחי קייס סעיד את פעילות הפרלמנט ופיזר את ממשלתו, ולאחר מכן נטל לעצמו את הסמכות לשלוט מכוח צווים והדיח עשרות שופטים – מעשה שהוביל לכמה גלי הפגנות.

    למרות הביקורת עליו, סעיד נחשב למנהיג פופולרי, וזוכה לגיבוי מחלקים נרחבים מאוד בעם: בשנת 2019 ניצח בבחירות לנשיאות תוניסיה עם יותר מ-70% מהקולות, וסקרים עדכניים מלמדים שגם כעת שיעור האהדה לו בציבור עומד על יותר מ-50%. אמנם יריביו מאשימים אותו כי במעשיו ביצע הפיכה שלטונית לכל דבר, אך תוניסאים רבים רואים בצעדים שנקט צעדים בלתי נמנעים על רקע הקיפאון הכלכלי, העלייה בשיעור האבטלה, הירידה בכוח הקנייה והמיאוס שחש הציבור כלפי האליטה הפוליטית.

    רבים מתומכי החוקה החדשה שמקדם סעיד מאמינים שהיא תשים סוף לשנים של מבוי סתום פוליטי שנגרם מהמאבקים בין סיעות הפרלמנט השונות, ותפחית את השפעת המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט התוניסאי, א-נהדה, שהיא מפלגת איסלאמיסטית שרבים מאזרחי המדינה סולדים ממנה.

    שיעור ההצבעה הנמוך במשאל העם שלשום נרשם כאמור בצל הקריאות מצד האופוזיציה להחרים את המשאל. מתנגדי הנשיא סעיד האשימו אותו בין השאר כי בכך ששינה את הרכב ועדת הבחירות הוא פגע בעצמאותה, וטענו כי למפלגות פוליטיות שרצו לנהל קמפיין נגד החוקה המוצעת לא ניתנה אפשרות לעשות זאת. אשת האופוזיציה סמירה א-שוואשי, שכיהנה בעבר כיו"ר הפרלמנט, אמרה שבהחלטתם להיעדר מהקלפיות הראו תוניסאים רבים שהם "לא ייקחו חלק בפשע הזה שמבוצע נגד הדמוקרטיה ונגד תוניסיה". "חזית ההצלה הלאומית", ארגון של מפלגות אופוזיציה, הפציר בסעיד להתפטר וכינה את תוצאות משאל העם "פיאסקו".

    גם הקהילה הבינלאומית מביעה דאגה. מחלקת המדינה האמריקנית ציינה אתמול את שיעור ההצבעה הנמוך, והזהירה כי הפחתתם של האיזונים והבלמים בחוקת תוניסיה "עלולה לחבל ביכולת להגן על זכויות האדם ועל חירויות היסוד". האיחוד האירופי מסר היום כי הוא ער לתוצאות הראשוניות של משאל העם בתוניסיה, וקרא לשלטונות שם לשמור על חירויות הפרט ועל זכויות היסוד שלו."

    Liked by 1 person

  56. רשימת חברי הכנסת שהצביעו *נגד* הקמת וועדת חקירה בנושא סרסור החיילות – סוהרות.

    (רמז: לא רק שפוטי כחול לבן, יש עתיד, רע'מ והמשותפת. גם חברי ימינה דאז, והרוח הציונית בהווה לא מתביישים להופיע ברשימה זו)

    https://mobile.twitter.com/ptr_dvd

    content://media/external/downloads/3389

    אהבתי

  57. קמיליה, את מדברת על כנסת שבה הימין הצביע נגד חוק האזרחות ונגד תקנות יו״ש וזו ההצבעה ששובה את עינייך? לגופו של עניין, הח״כים הפכו לבובות של משמעת קואליציונית עם השנים. להבנתי זה לא היה ככה בימים עברו.

    Liked by 1 person

  58. תמריץ
    ההצבעה בימין נגד חוק האזרחות ותקנות יש היתה במטרה להפיל את הממשלה ולהביא לבחירות וכנסת וממשלה שיביאו חוק אזרחות ותקנות יו'ש יותר חזקות. האם אלו שהצביעו נגד וועדת חקירה על הסרסור בסוהרות עשו זאת במטרה להביא טיפול יותר חזק בסרסור בסוהרות?

    Liked by 3 אנשים

  59. משה, הליכוד הכשיל גם דברים שבהם אין לו התנגדות אידיאולוגית כמו המטרו. ככה עובדת משמעת קואליציונית היום. במובן מסוים אנחנו יותר דפוקים מהפוליטיקה האמריקנית שם כן יש (מעט) רפובליקנים ודמוקרטים מתונים שמסוגלים לשתף פעולה.

    אהבתי

  60. ארנ, סליחה על התגובה המאוחרת. הסטטוס קוו הוא תקין מפני שכאדם שמרן אני מניח שיש סיבה אמיתית לכך שדברים הם כפי שהיו מזה שנים. להבנתי הטרנס מסוג בן שהופך לבת לא הפך לנפוץ פתאום פי כמה, כפי שהפך הסוג ההפוך. אני מניח שיש באמת מתי מעט שנולדו גברים ושמרגישים נוח בהרבה בגוף ההפוך. וזה דבר שכולם מכירים מזה שנים. השאלה האם הטרלול הפרוגרסיבי יוצר הדבקה חברתית וגורם פתאום לגל המוני מהסוג הזה. נראה שגל כזה הוא דבר שקרה עם בנות שרוצות להיות בנים.

    אהבתי

  61. תמריץ,
    מי שמצביע לרשימות שאין בהן הליך דמוקרטי חוטא גם בראייה סימטרית של קואליצייה ואופוזיציה

    אהבתי

  62. תמריץ, שתי הערות על המשמעת הקואליציונית:

    א. גם אני חושב שההחלטה של הליכוד להצביע נגד כל מיני דברים מתוך "משמעת אופוזיציונית" היא הזויה ומצערת, אבל הם לפחות אמרו את זה במפורש. האם ימינה לפחות אמרו איפשהו שהם מצביעים בכאב נגד צו מצפונם כדי לשמור על הקואליציה? בדיון בכנסת לא נראה שמישהו אמר משהו.

    ב. קמיליה במקור העלתה את הסוגייה כתגובה להערתך (או לפחות מיד אחריה) שהרוח הציונית היא המפלגה שייחלת לה. אז לחלוטין לא רלוונטי ש"אבל הליכוד". אפשר בהחלט לתמוך במפלגה למרות חסרונותיה ולחשוב שהיא הפחות גרועה מבין החלופות, אבל לפחות תסכים שזו לא הייתה שעתה היפה של שקד ושאפשר לייחל גם למשהו טוב יותר. או אל תסכים, אולי היה איזה היגיון מאחורי זה. אבל בלי "אבל הליכוד".

    Liked by 2 אנשים

  63. תמריץ מפלגת "הרוח הציונית" יכולה גם להיקרא מפלגת "חצי בהריון". הם גם רל"ב אבל גם לא פוסלים ישיבה עם נתניהו. אני לא רואה איך הם יעברו את אחוז החסימה כאשר רוב המצביעים בישראל כיום מצביעים בעיקר לאור הנושא הזה. ביביסטים לא יצביעו להם כי הנדל והאוזר, והם גם לא אוהבים במיוחד את שקד. רל"בים ימניים לא יצביעו להם כי הם לא פוסלים ישיבה עם נתניהו, ורל"בים שאינם ימין בכל מקרה לא יצביעו להם.

    Liked by 2 אנשים

  64. שי, בכנות לא התעמקתי בנושא אבל בדרך כלל ההצבעות אוטומטיות בדברים האלו. משמעת אופוזיציונית היא חידוש. משמעת קואליציונית כבר קיימת שנים.

    אהבתי

  65. תמריץ,
    הבחירה הקודמת שלך זו מתנה שלא מפסיקה לתת

    אהבתי

  66. אני חושב שפריימריז זה כבר פאסה. מה שכן חשוב, להגברת הדמוקרטיזציה, זה להוריד את אחוז החסימה ל-1.5% או אפילו לאחוז כמו מהכנסת השניה. לפיד מנע זאת לאחרונה ומאחל לו שיזכה לראות את מרצ והעבודה שתיהן בחוץ.

    אהבתי

  67. תמריץ,
    ברשותך אפנה מכאן לכבוד נשיא רוסיה, הוד מעלתו פוטין, בקריאה שלא יכנע לשתדלנות של הרצוג ולפיד ויסגור לנצח נצחים את הסוכנות. זה גוף שכל תכליתו מציאת גויים רוסיים שזכאים למענק קליטה. אלה מביניהם שלא מסתפקים במענק ומחליטים לאתגר את שוק הנדל"ן המקומי גם הופכים לליברמניסטים. הידה פוטין

    אהבתי

  68. לתמריץ,
    כתבת:
    1. " … את מדברת על כנסת שבה הימין הצביע נגד חוק … ונגד תקנות …"
    ————-
    כפי שכבר ציינו שי שפירא, חייל זקן ומשה, השאלה נגד איזה חוקים האופוזיציה הצביעה נגד, ומה היו או לא היו שיקוליה, אינה רלוונטית לדיון בנושא התנהגות מפלגות הקואליציה ושיקוליהן.

    האם תוכל להסביר מדוע בכיר מסוים בקואליציה החליט להתנגד להקמת וועדת חקירה בנושא פשעי השב'ס (ואולי גם צה'ל)? ומדוע נושא זה היה חשוב כל כך בעיניו עד שתבע לאכוף בגינו משמעת קואליציונית? ואפילו חשוב יותר – מדוע נושא זה נתפס כפעוט חשיבות בעיני ראשי כל המפלגות האחרות כך שהחליטו להיכנע לרצונו בנושא (רב חשיבות) זה?

    2. " …הימין הצביע נגד חוק האזרחות ונגד תקנות יו״ש. זו ההצבעה ששובה את עינייך? …"
    ——————–
    לתפיסתי, כאשר מערכת שלטונית חיונית וחסרת תחליף הולכת ומסתאבת, ומתחילה להתנהג כקבוצת פשע שבה יד רוחצת יד (בשיטת השמור לי אשמור לך), הנזק למדינה ולמשטר הדמוקרטי חמור לתפיסתי שבעתים מ*כל* חוק ספציפי כזה או אחר. או איזושהי תקנה שניתן יהיה לשנותה בקלות בעתיד.
    טיוח הפשיעה החמורה כנגד הסוהרות נתפס בעיני כהמשך ישיר לטיוח של הפשיעה החמורה ברשות המיסים & של רות דויד, מעללי שי ניצן ואחזקת יוע'מש לממשלה בגרונו. ועוד ועוד זרועות של אותה הידרה אולטרה מסוכנת.
    ***
    (בשולים, עלי להודות שזועזעתי אישית מהידיעה על קנוניה של מספר גורמים בכירים כנגד חיילות סדיר חסרות ישע. זו הייתה הפעם הראשונה בחיי שבה תהיתי האם אין הצדקה למשתמטות משירות בצבא, ושאולי רצוי שאמליץ לבתי, כשתגיע שעתה להתגייס, לחמוק מהשירות. לא אעשה זאת – אבל רק בגלל הביטחון שלבתי ולחברותיה יהיה גב חזק דיו בכדי שיבטיח שלהן לא יעזו לעולל זאת. אך איני מסוגלת שלא להזדעזע מגורלן של חיילות שמגיעות מרקע פגיע יותר. )

    Liked by 1 person

  69. קמיליה נתחיל מזה שהפגיעה בחיילות / שוטרות אירעה כשנתיהו היה בשלטון. רוח המפקד וכיו"ב. נמשיך בכך ששחיתות ויד רוחצת יד קיימת בכל ממשלה, ולדעתי הרבה יותר בממשלות נתניהו. כמו כן אני לא רואה כיצד ועדת החקירה כאן שונה מהחלת התקנות ביו"ש, למעשה התקנות ביו"ש לדעתי חשובות לא פחות וכל השאר תירוצים. ולבסוף אני אומר שוב, כפי שזה נראה הקואליציה לא הייתה נגד ועדת חקירה, מדובר פשוט בהטרלה של האופוזיציה שהחליטה להביך את הקואליציה במקום להגיע להסכמה – ולדעתי הייתה מוקמת ועדת חקירה אם האופוזיציה הייתה באמת מעוניינת בכך. אבל לאופוזיציה חשוב יותר להטריל מאשר לדאוג לחיילות.

    אהבתי

  70. תמריץ
    מלחמת האחים הרצינית הראשונה בעם ישראל היתה במעשה פילגש בגבעה. מקרה פרטי מזעזע לא יכול להתקבל באדישות גם אם אינו מקרה בעל השלכות לאומיות מרחיקות לכת. אדישות לזה היא איבוד האנושיות הבסיסית. סיפור הסרסור בסוהרת צריך לזעזע כל אדם שפוי. כמובן שאחד האשמים העיקריים בסיפור הזה הוא נתניהו שהמדיניות הזו השתרשה עמוקות בזמן כהונתו – עם זאת בזמן נתניהו זה היה סמוי. המצב שבו זה ציבורי, והמוני חברי כנסת יכולים בפומבי להתעלם מזה – להשתין בקשת על המוסר האנושי הבסיסי ביותר ועל הערבות ההדדית ברמה הכי פשוטה, זו חציה ברגל גסה של קו אדום בוהק.

    Liked by 2 אנשים

  71. amehaye,
    אתה תמים. פרשת הסוהרות, פרשת רות דוד ופרשת פגסוס וההאזנות הלא חוקיות ארעו כולם בתקופת הליכוד. כך גם פרשת הצוללות והאסון במירון. מדוע מנעה הקואליציה את חקירת הפרשות הראשונות ומיהרה להקים ועדטת חקירה לפרשות האחרונות. כל מי שעיניו בראשו מבין את הסיבה. מדובר בחקירות שיובילו לפגיעה במוקדי הכח שסייעו למפלגות הקואליציה ולכן הם נהנים מחסינות מוחלטת

    Liked by 2 אנשים

  72. משה, השאלה אם ההצבעה נגד הייתה ניסיון טיוח (ואז דבריך אמת) או אי הסכמה פרוצדורלית זמנית ואז זו מחלוקת קואליציה אופוזיציה רגילה,

    אהבתי

  73. חייל אני לא לגמרי תמים. אני בעד לחקור את כל הפרשות ולא ממש אכפת לי אם יפגע מוקד כח כזה או אחר. הבעיה היא שכל צד דוחף לחקור רק את הפרשות שיפגעו בצד השני ומנסה למנוע חקירה של פרשות שיפגעו בו. אין פה צדיקים.

    Liked by 1 person

  74. בענין פרשת החיילות, לכאורה דווקא יש לקואליציה אינטרס שהענין יחקר שהרי הוא התרחש בימי נתניהו, לכן לא לגמרי ברור לי מה קורה שם. כאמור לדעתי, וכפי שתמריץ אמר, זה יותר ענין של פרוצדורה והטרלה מאשר התנגדות אמיתית.

    Liked by 1 person

  75. amehaye,
    אין סימטריה בין הצדדים. בכל הקשור למערכת המשפט הקואליציה תגן על כל עוולה. קח כדוגמא את כלא גלבוע. הקואליציה הקימה וועדת חקירה לבריחה מהכלא אבל מנעה חקירה של פרשת הסוהרות שארעה באותו כלא. הסיבה להיפוך העמדות היא שחקירת פרשת הסוהרות מאיימת על בכירים בפרקליטות ואילו פרשת הבריחה לא תחרוג משב"ס

    Liked by 4 אנשים

  76. חייל הייתי שמח אם המחנה שכרגע נמצא באופוזיציה היה מטהר את הפרקליטות, אבל כפי שזה נראה הטיהורים האלה יהיו יותר בסגנון סטאלין מאשר בענין של להעמיד לדין את מי שסרח.

    אהבתי

  77. פינת (לא) נעים להיזכר
    היום לפני 77 שנים ארעה התקפת הכרישים הגדולה בהיסטוריה. לקראת סוף מלחמת העולם II יצאה הסיירת הכבדה אינדיאנפוליס למשימה של הובלת חלקי פצצת האטום "ילד קטן" לאי טיניאן. לאחר מספר ימי הפלגה, בים הפיליפינים, טורפדה על ידי צוללת יפנית, התהפכה וטבעה תוך 12 דקות. 300 מאנשי הצוות ירדו למצולות עם הספינה, כ900 ניצלו כאשר רק לחלקם היה מקום על הסירות. דם הנפגעים משך למקום להקות של כרישים שנערכו לסעודה מתמשכת. הפיקוד הימי האמריקאי לא ידע על אובדן הספינה והניצולים זוהו במקרה על ידי מטוס סיור ימי כעבור 3 ימים. מבין כ900 מלחים ששרדו את המתקפה היפנית נותרו בחיים 317 ניצולים בלבד. חלק גדול מהמתים (אין מספר מדוייק) שימשו כמזון לכרישים.
    מפקד הספינה צ'ארלס מקווי עמד לדין צבאי עקב אובדן הספינה והיה הקברניט היחיד שנשפט על אובדן ספינתו. ב1968, כשהיה בן 70, התאבד. ההחלטה להעמיד אותו לדין יוחסה מאוחר יותר לסכסוך ישן שהיה למפקד הצי, אדמירל קינג, עם אביו של מקווי. בשנת 2001 ביטל הקונגרס את הרשעתו בעקבות לחץ ציבורי.
    אחד הגיבורים בסרט "מלתעות" של שפילברג הוא דייג זקן ומומחה לכרישים בשם "קווינט" (משוחק על ידי רוברט שאו) שהוא ניצול של האינדיאנפוליס (מספר על כך בסרט). קווינט נשכר על ידי השריף מרטין ברודי לצוד את הכריש שתוקף את העיירה אבל סופו שהוא ניצוד על ידי הכריש כמו חברין לשרות.
    באוגוסט 2017 נמצאו שרידי הספינה בים הפיליפינים בעומק 5500 מטר על ידי משלחת שמימן פול אלן (השותף של גייטס)

    Liked by 3 אנשים

  78. אמחייה, הטהור שנעשה נגד נתניהו כעת הוא בסיגנון סטלין, אתה לא רואה את זה ממש כפי שהיו אנשים בתקופת סטלין שחשבו שזה מוצדק

    Liked by 1 person

  79. רותם כבר הגענו למסקנה שבמקרה הטוב מדובר באכיפה בררנית. למעשה יש מי שאוהדים את נתניהו בדיוק בגלל שהוא קצת נכלולי.

    חייל ויאיר לא דיברתי על הוצאות להורג (למרות שהיו פעילי ליכוד *שכן* דיברו על זה, לא ברור עד כמה ברצינות), אלא יותר בסגנון של להכפיף את הפרקליטות למרותם כך שהם יוכלו לבצע עבירות ושחיתויות באין מפריע.

    אהבתי

  80. אמחייה,
    גם אני לא דיברתי על הוצאות להורג, אלא על הכפפת הפקידות למרות המפלגה.
    במופגן ובאופן ברור לחלוטין, בהיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל והציונות זאת התנהגות אופיינית לשמאל ולא לימין.
    הימין מעולם לא עשה זאת והוא גם לא מסוגל לעשות זאת. הוא ותרן מדי.
    השמאל לעומת זאת, עשה זאת וגם יעשה זאת שוב ושוב אם יקבל את הכח הנדרש.

    Liked by 1 person

  81. יאיר הימין עדיין לא עשה זאת, אבל בבירור הוא התחיל, ראה למשל את מינויו של מתניהו אנגלמן. "מבקר" המדינה בבירור ליטף את נתניהו, אבל נזכר מה התפקיד שלו כשעלתה ממשלת בנט. אני לגמרי בעד שיעשה את העבודה שלו, חבל שהוא לא עשה זאת כשאנשי שלומו היו בשלטון.

    באותו אופן הימין גם מבצע שינויים ברשות השופטת. כבר היום יש שופטים שמרנים יותר בבית המשפט העליון, ובהחלט היו נסיונות לבצע שינויי גברי גם בפרקליטות, או לפחות בענין היועץ המשפטי וכיו"ב. אני בעד שינויי גברי והכנסת אנשים עם ראיית עולם ימנית יותר, אבל לא על חשבון מקצועיות והתקרנפות.

    אהבתי

  82. העתק תגובה שהשארתי בבלוג של י.ד.
    ———————————————————

    בדרך להשגת יותר מ 61 מנדטים – הכרח לגייס *גם* את מגזר דוברי הרוסית.
    לרובם נטייה ימנית, אך כמחצית מדוברי הרוסית לא הולכים להצביע!

    טענה שבעשרים השנים האחרונות הליכוד ביצע אאוט-סורסינג של הטיפול במגזר זה לליברמן (שהשתלט על דוברי הרוסית דרך הרשויות המקומיות, משרד הקליטה, נתיב וכל כלי התקשורת דוברי הרוסית). כיום ליברמן בצרות בגלל תמיכתו המופגנת בפוטין.

    כולל ניתוח די מעניין של מלחמת רוסיה – אוקראינה, וההתנהגות הישראלית הרצויה בסוגיה (רמז: ההפך המוחלט מהתנהגות יאיר לפיד. לדבר הרבה הרבה פחות ולעזור לאוקראינה הרבה יותר).

    ###############
    ממהרים יוכלו להסתפק בצפייה מדקה 14 עד דקה 34. כ 20 דקות.

    ###############

    בוריס אפליצ'וק
    @aplichuk
    2 שע׳
    מזמין אותכם לצפות בראיון שנתתי לגדי טאוב בנושא הפריימריז, הקול "הרוסי" שהליכוד הפסיד, רפורמה במערכת המשפט, ההתנהלות הכושלת של ממשלת לפיד/בנט במלחמה בין רוסיה לאוקראינה ועוד.

    Gadi Taub
    · 3 שע׳
    בסיס המצביעים של הליכוד צריך להתרחב אל ציבור דוברי הרוסית, כמו שהתרחב אל הציבור המזרחי בשנות השבעים. זה ציבור ימני. מחדל שהליכוד משאיר אותו לליברמן. כך אמר לי בוריס אפליצ'וק שמתמודד בפריימריז (ושכל מי שמגיע למחאות הימין מכיר אותו).

    #שומר_סף 145.

    Liked by 1 person

  83. "באותו אופן הימין גם מבצע שינויים ברשות השופטת. כבר היום יש שופטים שמרנים יותר בבית המשפט העליון, ובהחלט היו נסיונות לבצע שינויי גברי גם בפרקליטות, או לפחות בענין היועץ המשפטי וכיו"ב. אני בעד שינויי גברי והכנסת אנשים עם ראיית עולם ימנית יותר, אבל לא על חשבון מקצועיות והתקרנפות."
    אמחיה תוכל לציין איזה שופט שמרן נכנס על חשבון 'מקצועיות והתקרנפות'? או איזה משפטן שמרן נכנס לפרקליטות ונכנס על חשבון 'מקצועיות והתקרנפות'?

    אהבתי

  84. משה בענין ההתקרנפות ציינתי את מר אנגלמן. בעניין המקצועיות דיברתי בעיקר על אוסף השופטים הבינוניים שהגב' שקד יחד עם חברה הטוב מר אפי נווה הכניסו לבתי המשפט.

    היו עוד מקרים. למשל נתניהו ניסה להשפיע על זהות היועץ המשפטי לממשלה, מסיבות ברורות. במקרה אחר אמיר אוחנה, בשליחותו של נתניהו, מינה את סיגל יעקובי לתפקיד ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים. סיגל יעקובי ניסתה לטרפד את המינוי של ליאת בן ארי ולמנות במקומה את אורלי בן-ארי גינזברג, שוב מסיבות ברורות. היה את מקרה דן אלדד, שרצה לחקור את פרשת המימד החמישי. בתחילה מנדלבליט תמך בכך, כפי שראוי. בהמשך כנראה הסתבר למנדלבליט שמניעיו של מר אלדד אינם טהורים. היו בינהם חילוקי דיעות מקצועיים והוא ביקש לסיים את תפקידו של אלדד. מניח שאם נחפש נמצא עוד דוגמאות.

    אהבתי

  85. אמחיה
    לגבי השופטים הבינוניים שהכניסו שקד ונווה – אשמח אם תציין מיהם שופטים אלו ומאין לך שהם שופטים פחות טובים מממוצע השופטים המצוי.
    לגבי ליאת בן ארי ואורלי בן ארי גינזבורג – אשמח להצגת ביסוס לכך שליאת בן ארי מקצועית יותר מאורלי בן ארי גינזבורג.

    אהבתי

  86. בפינת נעים להיזכר: יאיר נתניהו מודה שנתניהו האב מינה בזמנו את ויינשטיין לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה כדי לסגור את תיקי ליברמן (אז הם עדיין קראו לליברמן "ימין"):

    אהבתי

  87. דודו, הנה דוגמא:

    https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3793990,00.html

    "השלב הראשון במינויים של שופטים הוא הגשת מועמדות מלווה בהמלצות. בהמשך המועמד מוזמן לוועדת המשנה הראשונה, בה חברים 3 מתוך 9 חברי הוועדה לבחירת שופטים. הוועדה מראיינת את המועמד ומחליטה אם להעביר אותו לשלב הבא: קורס מיון מועמדים לשיפוט.

    מהעדויות עולה כי הוועדה הראשונה שהתכנסה בספטמבר 2015 התרשמה מכרייף באופן חיובי, העניקה לה ציון 7.5 ושלחה אותה לקורס מועמדים לשיפוט. זמן קצר לאחר מכן, בסוף ינואר 2016 השתתפה כרייף בקורס אך כאמור נכשלה בו כישלון חרוץ: היא קיבלה ציון 4.5, מתוך 10. "

    "…מעל 7 זה עובר ובין 6 ל־7 זה גבולי. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה ש־6 זה לא עובר. מבחינתי 6 ומטה הולכת עם המלצה מילולית של אי־התאמה"

    אהבתי

  88. לגבי ליאת בן ארי ואורלי בן ארי גינזבורג, מנדלבליט בכלל העדיף את לימברגר:

    https://news.walla.co.il/item/3330866

    "לאחר ויתורה של בן-ארי גינזבורג, מנדלבליט שיגר מכתב לשר המשפטים בו הציע גם את מועמדותיהן של התובעת בתיקי נתניהו והמשנה לפרקליט נורית ליטמן. עם זאת הדגיש היועמ"ש כי המועמד המתאים ביותר בעיניו נותר שלמה למברגר"

    "בהודעה מטעם מנדלבליט נמסר כי "לאור הנסיבות שנוצרו וכדי למנוע מצב שבו מינוי ממלא המקום הופך מושא למחלוקת ולעימות בינו לבין השר, הוא הציע לשר בעל פה לשקול גם את מועמדותם של אורי קוטב וציון אילוז, שבניגוד לדברי השר הינם גם בעלי ניסיון במשפט פלילי""

    לגבי ההתנגדות לבן ארי גינזברג,

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5644243,00.html

    "מנדלבליט מצדו טען כי עקב העיתוי הרגיש, עקב מהלך מערכת בחירות וטיפול ממלא מקום פרקליט המדינה בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, עליו להיות הגורם הדומיננטי בהחלטה ולכן הוא העדיף את למברגר שהוא בעל הניסיון הרב ביותר בתחום. נציב שירות המדינה הודיע לאוחנה ולמנדלבליט בשבוע שעבר כי הוא תובע מהם להגיע להסכמות ולבוא להתייעצות עמו."

    במילים אחרות אוחנה בחר בה בשביל למסמס את תיקי נתניהו, ומנדלבליט ושות' לא התכוונו לאפשר לו את זה. לגב' גינזברג היה מספיק אינטגריטי בשביל להתפטר ברגע שהבינה שהיא פשוט כלי משחק.

    אהבתי

  89. אמחיה
    זה שנתניהו מינה את ויינשטיין כדי שימרח ויסגור את תיקי ליברמן לא אומר שויינשטיין משפטן ברמה פחות גבוהה ממני מזוז יצחק זמיר או כל יועץ משפטי אחר.
    כנ'ל לגבי בן-ארי גינזבורג זה שנתניהו בחר בה בשביל שתמסמס את התיקים נגדו לא אומר שביכולות המשפטיות שלה היא לא שמה בכיס הקטן את למברגר ומנדלבליט ביחד.
    לגבי אתי כרייף לא הבאת מה הציון הממוצע של השופטים כך שאי אפשר לדעת אם הציון שלה מתחת לממוצע וגם אם הציון שלה מתחת לממוצע צריך לעשות ממוצע של כל השופטים שמינו נווה ושקד ולראות אם באופן כללי המינויים שלהם מתחת לממוצע בכל קבוצה יש טובים יותר וטובים פחות על סמך מינוי אחד שהוא פחות מהממוצע אי אפשר להסיק שהמינויים של שקד ונווה מתחת לממוצע.
    דבר נוסף באופן כללי ציונים היא הדרך לבדוק איכות של מי שעוד לא עבד – מי שכבר עבד הדרך הנכונה לבחון את איכותו היא עבודתו. כלומר אם יש לך שני בוגרי מדע טילים נסיק מי יותר טוב על ידי ציוניהם. אבל שני מדעני טילים שכבר מייצרים טילים כמה שנים הדרך הנכונה לבדוק מי יותר טוב היא מי ייצר טילים יותר טובים. כשיש תוצרים בפועל – הציונים מהעבר הוא פקטור שולי. היות ואתי כרייף הייתה שופטת בפועל הדרך להראות שהיא פחות טובה מהמוצע הוא להראות שפסקי הדין שכתבה הם ברמה פחותה מהממוצע.

    אהבתי

  90. אין שום אינדיקציה שאורלי בן ארי גינזבורג התכוונה למסמס תיק של אף-אחד. זאת הכפשה מרושעת.
    ה"מערכת" התנגדה לה, על-אף הניסיון הרב שהיה לה, בגלל שהיא לא הייתה חלק מהקליקה ולא ראתה עצמה כפופה לדעותיו ושיטות עבודתו של שי ניצן.
    ההתנהגות של המערכת לאורלי בן ארי – יותר משהיא מלמדת עליה היא מלמדת על שכרון הכח של אנשי הפרקליטות.

    אהבתי

  91. אמחייה,

    מסמוס תיקי נתניהו היה הדבר הנכון לעשותו

    שכרון הכח של הפרקליטות גורם לקטסטרופה במערכת הפוליטית שלנו. ואני לא מדבר רק על נתניהו, אני מדבר גם על אולמרט, שרון, ברק , וכל ראש ממשלה אחר שהמערכת תרדוף. פשוט כי הוא ראש הממשלה, והם רוצים להראות לו מי הבוס האמיתי במדינה.

    Liked by 1 person

  92. לא יודע אם יימצא פה מישהו עכשיו שיטרח למצוא את פסיקותיה של כרייף ולעבור עליהן, אבל התנהגותה מאז שפרשה לא מלמדת שהיא חומר של שופטת

    Liked by 2 אנשים

  93. תמריץ
    בנקודה הזאת אתה צודק. ההתנהגות הכללית שלה לא מרשימה. לעבור על הפסיקות שלה זו טרחה גדולה לכן ההנחה הסבירה שהיא אכן לא משהו ועל מי שרוצה לטעון שהיא כן טובה לעבור על הפסיקות שלה ואולי יוכיח ההפך.

    Liked by 2 אנשים

  94. יאיר, משה, 3718 זה בדיוק הענין. אני בעד שימנו את מי שיעזור לעשות ניקוי אורוות (פרשת רונאל פישר ורות דוד וכיו"ב). אני גם בעד שיחקרו את מי שאתם טוענים שהם "אנשי שלומנו", דהיינו אהוד ברק עם פרשת העמותות כמו גם הכספים הרבים שהגיעו לזוגתו המורה גב' נילי פריאל עבור "יעוץ". את גנץ והמימד החמישי. את ליברמן ומה שקרה אי אז כשנתניהו עזר לו למסמס את התיקים נגדו. מי בדיוק עומד מאחורי יאיר לפיד וכו' וכו'.

    אבל זה לא מה שקורה. כל המינויים שנתניהו ושות' ניסו לדחוף נועדו אך ורק למסמס את תיקי נתניהו ולחקור *אך ורק* את מתנגדיו הפוליטיים. לא מעניין אותי להחליף כנופיה אחת באחרת. לא מענין אותי שאנשי שלומנו יתחלפו באנשי שלומנו אחרים אשר יהיו מוגנים מחקירות והעמדה לדין. זו בדיוק הסיבה לכך שמינוי וינשטיין בזמנו נראה לי שערורייתי וכך גם כל מינוי אחר שנועד למסמס תיקים.

    יאיר לא נהיה תמימים. מדוע נתניהו, באמצעות שליחו אוחנה, התעקש כל כך על גב' גינזברג? מדוע ניסו לקדם את דן אלדד? כאמור לחקור את פרשת המימד החמישי זה דבר ראוי אבל בין השורות ברור שמר אלדד היה אמור לקדם אג'נדה נוספת בשליחות אדונו, בדיוק כמו מינוי ויינשטיין בזמנו ומינויו של אנגלמן לאחרונה.

    אהבתי

  95. לגבי השופטים הגב' כרייף היא רק דוגמה. אני זוכר שהיו טענות על מספר לא קטן של שופטים מתוך הבערך 300 ששקד דאגה יחד עם נווה למינויים. כאמור טענות בדבר המקצועיות שלהם.

    אהבתי

  96. amehaye,
    לא הבנת את פרשת רות דוד. מה שהגיע לבית המשפט זו פרשייה מהזמן שרות דוד כבר הייתה עןרכת דין פרטית. מה שנקבר ובוער אלו חשדות שהיו כנגדה מהתקופה שהייתה פרקליטת מחוז. החשד המפורסם כנגדה היה סגירת פרשת רשות המיסים יומיים לאחר שהתיק הונח על שולחנה.
    הטענות שלך לגבי המינויים של נתניהו הם ספקולציה חסרת שחר כמו הטענות נגדו על נטייתו לצאת למלחמות/מבצעים למען עצמו.

    Liked by 1 person

  97. אני מצטט את פרופ' מאוטנר (לא חשוד בימניות):
    "גם מה שהם עשו עכשיו לאורלי בן-ארי גינצבורג (שהיתה מועמדת למ״מ פרקליטת המדינה מטעם שר המשפטים אמיר אוחנה, א.ב.ד) זה סיכול ממוקד, שהוא פרק ב' אחרי מה שהם עשו קודם לכן להילה גרסטל. אחד מתלמידיי, שסיים את לימודיו לפני 18 שנה, עבד כמה שנים טובות עם אורלי בן-ארי גינצבורג. וכל השנים – הרבה לפני שהפרשה האחרונה התפוצצה – הוא היה אומר לי עליה שהיא משפטנית בחסד עליון, שהיא מנהלת צוותים בחסד עליון, שהיא פרקליטה בעלת איכויות נדירות.
    כשהתפוצצה פרשת המינוי שלה, התקשרתי אליו. אמרתי לו: בטח יש לה בעיה ביחסי אנוש. הוא אמר לי: יש לה יחסי אנוש ממש טובים. הבעיה שלה היא אחרת: היא פשוט לא בקליקה. היא לא מתרועעת איתם. היא לא הולכת לכנסים שלהם. היא לא מתערבבת איתם. היא לא משלהם. מה שחשוב לה זה המשפחה שלה והעבודה שלה.
    "והכי נורא שהם השמיצו את הרקורד המקצועי שלה. הרי כשערן שנדר ושי ניצן מונו לתפקיד פרקליט המדינה היה להם גם ניסיון וגם כישורים פחותים בהרבה משלה! העיתונאי יהודה יפרח הראה את זה במאמר מפורט ב'מקור ראשון'. היירוט שלה לא היה קשור לניסיון ולכישורים שלה. היא יותר מעשרים שנה פרקליטה פלילית. והיא ניהלה את התיקים הכי כבדים והכי מסובכים שיש. אז איך אפשר היה לטעון שאין לה ניסיון?"
    https://www.zman.co.il/76890/

    ממליץ לך לקרוא את כל הריאיון.

    אהבתי

  98. חייל לגבי רות דוד אני דוקא יודע על מה מדובר, ואכן לצערי החשדות שהיו נגדה בעת שהייתה בפרקליטות לא הגיעו לכדי תביעה ויש כאן חשד כבד לטיוח.

    אהבתי

  99. לגבי מינויי נתניהו הרי שויינשטיין ואנגלמן סיפקו את הסחורה. ויינשטיין מסמס את תיק ליברמן כפי שציפו ממנו וכפי שיאיר נתניהו העיד בטוויטר, ואנגלמן הפך ל"מלטף" בזמן נתניהו. הוא נזכר שהוא צריך לבקר רק כאשר התחלפה הממשלה. לגבי מינויים אחרים לא זכינו לגלות וטוב שכך.

    אהבתי

כתיבת תגובה