סבירות גבוהה למלחמה

אנטולי קרלין הוא אחד הכותבים הכי מבריקים שאני מכיר בבלוגוספירה באנגלית, והוא גם לאומן רוסי קנאי. שילוב ייחודי מאוד. למי שעוקב בנשימה עצורה אחרי פוטין ומזימותיו כדאי לקרוא אותו. הוא מעריך בוודאות כמעט מוחלטת שצבא רוסיה יפלוש בקרוב מאוד לאוקראינה ויכבוש את כולה (אולי למעט לבוב והאזורים המערביים ביותר). זה הפוסט. אם הוא צודק, אז המאה ה-21 הולכת לאירוע הקיצון השלישי שלה (אחרי הפלת התאומים והקוביד).

הוא מעריך שמול פערי הכוחות הצבא האוקראיני יקרוס מייד, ושהמחשבה שאומה כמו אוקראינה (עם שיעור פריון שעולה רק במקצת על ילד לאישה) תחזיק לוחמת גרילה היא מגוחכת. ימים יגידו.

87 תגובות בנושא “סבירות גבוהה למלחמה

  1. גרילה משמעותית באירופה היתה רק בפולין ובסרביה. חמלניצקי ופטליורה לא מעוררים אמפטיה

    אהבתי

  2. בכל מקרה הנסיבות השתנו מאז מלחמת העולם השניה.

    אני חושב שזו בעיה שנשיא אוקראינה יהודי. אם האסון הגדול של הלאומיות האוקראינית יקרה במשמרת שלו, יהיה את מי להאשים.

    Liked by 3 אנשים

  3. זה מקובל לשלב בעלי-עניין בהכנת דוח ממלכתי, אבל כאן זה ממש חד-צדדי באופן מוקצן.
    ובעיקר בדיחה לפרסם את זה אחרי קריסת מדיניות האנרגיה הסולרית האירופאית.

    אהבתי

  4. אחת האפשרויות שקרליין ציין הוא שהתאריך ההיסטורי שבו תחזור עטרה ליושנה, כלומר שתקום מחדש "רוסיה הגדולה" (באמצעות איחוד רוסיה, בלרוס ו*רוב* אוקראינה) יהיה ה 22.2.22
    תאריך שיהיה קל לתלמידי בי'ס לשנן. נראה שנאלץ לחכות לפחות עד תאריך זה בכדי לדעת מי צודק.

    לתפיסתי חלק מעניין בניתוח של קרליין הוא ניסיונו להיכנס לראשו של פוטין. להערכתו – המניע העיקרי של פוטין הוא שאיפתו לאחד תחת כנפי הציוויליזציה הרוסית 200 מיליון איש. כולל אוכלוסיית אוקראינה. מניע דמוגרפי מעט מפוקפק לאור הגיל הממוצע של אוכלוסיית אוקראינה ושיעור הילודה המאוד נמוך שלה.

    קטע רלוונטי:
    Putin definitely thinks. But here goes. The value of Ukraine is not in its territory, nor less its sovok rustbelt industries, nor even less its position on the invasion route to Moscow (spoiler: We live in the ICBM age). Ukraine’s value is, forgive the triteness, in its people, or its human capital – namely, 35 million 95+ IQ people who are very close to and compatible with Russians, who are indeed an intrinsic part of the All Russian nation. Now if Russia was prepared to expend a rather high cost in welfare funds and knock on effects on integrating 1.5 million genuinely quite “alien” Chechens, then paying a drastically more modest price (per capita) for 35 million of its own kith and kin is eminently rational. Although Russia’s 145 million people can still generate sufficient economies of scale to maintain political sovereignty and to run a largely self-contained technological civilization, complete with its own IT ecosystem (read: sovereign memetic space, “socially distanced” from the Woke nihilism of the West), space program, and technological visions. But creating and then sustaining such a world-civilization will certainly be considerably easier in a restored “Russian World” that unites Russians, Belorussians, and Ukrainians under one banner in a Slavic superpower of 200 million people stretching from Brest to Vladivostok

    ניתן לתהות, על פי אותו הגיון, ששלב הבא בשיקום תפארתה של "רוסיה הגדולה" יהיה תביעה מישראל להחזיר לרוסיה כמיליון עולים מבריה'מ וצאצאיהם – שגם האי.קיו. שלהם גבוה מ 95.

    Liked by 2 אנשים

  5. הIQ הגבוה נותן עבודה

    אהבתי

  6. הטיעונים של קרלין על כך שהרוסים לא מוכנים לשחרר את אוקראינה מהמרחב הרוסי מזכירים מאמר של עמיתו של קרלין באתר האנטישמי בו הם כותבים: https://isteve.blogspot.com/2014_03_02_archive.html
    ב-2014 טוען סיילר פוטין התנהג כמו גרוש שמשתלט על בית הנופש שאשתו לשעבר קיבלה בהסכם הגירושין. עכשיו פוטין (על פי פירושו של קרלין, עמדה שקרלין עושה רושם מסכים איתה) מתנהג כמו גרוש שמאיים שיהרוג אותה אם לא תחזור אליו.

    Liked by 2 אנשים

  7. קמיליה,

    ישראל לא מאיימת בהצטרפות לנאטו …

    למרות שישראל היא בבירור במחנה האמריקני, עדיין אנו משתדלים ללכת בין הטיפות במתיחות בין ארה"ב-רוסיה-סין.

    נקווה מאד שלא נצטרך להכריע בצורה החלטית. למזלנו, ישראל מעולם לא נאלצה לשלוח כוחות צבא למלחמות לא לנו מעבר לים.

    Liked by 1 person

  8. פרשנות שונה מהמקובל, שיצא לי לשמוע מכמה עולים (מאוד לא מייצגים מבריה'מ)

    (((עדיין לא ברור לי האם להכלילה בקטגורית תיאוריות הקונספירציה אם לאו, אך בעיני היא מעניינת. ספקולציה אחרת על המתרחש בין אוזנו הימנית של פוטין לאוזנו השמאלית. כנראה כבר בימים הקרובים נווכח מי מהן הייתה קרובה יותר למציאות))).

    א. העולם כיום נחלק ל:
    1- קבוצת המנסים לערער את הסטטוס קוו הבינ'ל (סין – בעלת כוחות הייצור, רוסיה – בעלת משאבי הטבע, וגרמניה – בעלת עוצמה מדעית- טכנולוגית ),
    2- קבוצת המנסים, במיטב יכולתם כדי דלה, לשמר את המצב הקיים (בריטניה, פולין, אוקראינה, טאייואן ועוד),
    3- קבוצת הצופים מהצד לראות מי ינצח (טורקיה, צרפת ועוד).

    – ליבה של ארה'ב בקבוצה 2. היא לרוב ליד בריטיניה. אך בנושא אוקראינה ממשל ביידן החליט לשתף פעולה דווקא עם ברית שלושת הכוחות העולים. כלומר עם קבוצה 1.

    ב. ביידן ופוטין תיאמו ביניהם את המתקפה על אוקראינה.
    – פוטין ירוויח כמה אזורים במזרח אוקראינה ודרומה (על אוכלוסייתם הפרו-רוסית) + ירתיע את נאטו מהמשך נסיונות התרחבות. הוא ירשם בספרי ההיסטוריה כמי ש*התחיל* להחזיר את רוסיה לגדולה שאבדה לה.
    – ביידן ירוויח הכרה ביכולתו למנוע מלחמה גדולה, שהייתה עלולה להידרדר למלחמת עולם (אלמנט חשוב לאחר המכה התדמיתית שספג בנסיגה מאפגניסטן).

    ג. ראיות התומכות (((לתפיסתי – מאוד חלקית))) בסעיף ה':
    – הסכמת ממשל ביידן להסיר את כל העיצומים שהטיל טראמפ על הקמת הצינור הצפוני (עוקף מזרח אירופה) מרוסיה לגרמניה
    – כל ההתראות האמריקאיות על הערכות רוסיה לפתיחה ב"מלחמה גדולה" ומועדה מגיעים *רק* מכלי התקשורת של המפלגה הדמוקרטית (ניו יורק טיימס. סי.אנ.אנ ועוד. לא מערוץ כמו פוקס ניוז).
    הפחדות שחשיבותן העיקרית היא להצגת "הישגו העתידי העצום" של ביידן.

    Liked by 1 person

  9. חייל
    אוויל כמו דודי אמסלם משחק ישר לידיים של מערכת המשפט, כי במקום להעביר ביקורת עניינית הוא צורח ששונאים אותו כי הוא מזרחי. כך מובטח לכולנו שאף אחד לא יתייחס ברצינות לביקורת על מערכת המשפט או ינסה לשנות אותה.
    נתניהו (כמו בהרבה מקרים) דווקא עושה את הדבר החכם כדי להציג את הצד שנלחם נגד מערכת המשפט כשפוי ורציונלי (כמובן גם לא מזיק לו להרוויח כמה נקודות אצל השופטים נוכח הסיטואציה המפשטית שלו).

    Liked by 1 person

  10. במחשבה שניה זה יהיה אירוע הקיצון הרביעי של המאה. השלישי היה הקוביד. השני היה בחירת דונאלד טראמפ לנשיא.

    אהבתי

  11. רינגו,
    דודי אמסלם איננו אוויל אלא משיב למערכת המשפט כגמולה. העובדה שאסתר חיות טרחה להגיב לו מעיד כי המתקפה שלו הצליחה. לגבי נתניהו אינני נכנס למערכת השיקולים שלו.

    Liked by 1 person

  12. י.ד.
    דודי אמסלם משיב למערכת המשפט כגמולה כמו שיגאל עמיר השיב לשמאל כגמולו. – כמובן שאין שום השוואה בעניין החומרה של המעשה של יגאל עמיר. אבל מבחינת קידום עמדות הימין לעומת שמאל – זו אותה אווילות.

    אהבתי

  13. עם זאת לדעתי נתניהו עשה טעות כשהתנער מדבריו הוא היה צריך לומר משהו כמו 'לאמסלם יש ביקורת צודקת על מערכת המשפט ואף שהסגנון הדברים לא מתאים צריך להתרכז בתוכן ולא בסגנון'. בסופו של דבר יש כאן מאבק ערכי נגד אנשים במערכת המשפט ונתניהו חייב להראות שהוא נחוש בנושא זה – זה דבר הרבה יותר חשוב מאיזה בעיה סגנונית ולנתניהו יש כבר עבר עשיר של חוסר פעולה נגד הריקבון במערכת המשפט.

    Liked by 2 אנשים

  14. דודי אמסלם התמקד בשני שופטים ימניים ודתיים מינץ ווילנר. זה מראה כמה עמוק הפער בין מזרחים לימין דתי לאומי אשכנזי, שמשתקף גם בממשלה הנוכחית. וכמובן השתקף גם בהתנתקות. המזרחים מסגנון אמסלם מאמינים במלוכנות לאומית, כלומר הליכה ראש בקיר אחרי מלך גדול וחזק שמייצג את ערכי הלאום, גם אם מדובר בהתנתקות. הדתיים הלאומיים מאמינים ברעיונות אידיאולוגיים.

    Liked by 1 person

  15. אמנם הפערים בין שני הצדדים עדינים ודקים יחסית כיום. הדתיים לאומיים ברובם מוקיעים את בנט. המזרחים לא מתחשבנים עם סמוטריץ׳ שמנע מביבי ראשות ממשלה.

    Liked by 1 person

  16. מי שחושב שנתניהו יעשה משהו עם מערכת המשפט לכשהוא ייבחר שוב – טועה בגדול.
    בנושא זה, אמסלם הוא אידיוט שימושי של ביבי, כמו רבים נוספים.

    Liked by 1 person

  17. על משקלו טענתו של בנט במהלך השנים האחרונות – "תבחרו בי בשביל לחשק את ביבי ימינה", אני חושב שהאדם היחיד היום במערכת שמבין לעומק את הנושא, והוא מנומק, יסודי ויודע מה המהלכים המעשיים שצריך לעשות זה שמחה רוטמן. ולכן מי שרוצה לעשות רפורמה במערכת המשפט צריך לבחור בו.

    אהבתי

  18. וכמובן גם אמין. כי גם סער ושקד מבינים מה צריך לעשות אבל הם חתכו למקומות אחרים.

    אהבתי

  19. רינגו,
    נתניהו מאמת את המשפט של מאיר אריאל "מי שנדפק פעם אחת לא יכול להיגמל מזה…". הרי אסתי חיות דפקה בקבוק ערק ביום שבו הוגש כתב האישום נגד נתניהו.
    אמסלם עושה עבודה מצויינת בחשיפת החונטה המשפטית ובגיוס המחנה הלאומי למאבק בהם. אני יותר אמסלמיסט מביביסט

    אהבתי

  20. נראה לי שהסבירות למלחמה גדלה מאוד. שמעתי שהרוסים טוענים שהאוקראינים הפציצו גן ילדים במחוזות של תומכי רוסיה באוקראינה. האוקראינים טונעים שלא היה ולא נברא וזו פרובוקציה. לא משנה מי צודק הדבר הזה מגדיל מאוד את סיכויי המלחמה.

    Liked by 1 person

  21. י.ד.
    אתה כותב "העובדה שאסתר חיות טרחה להגיב לו מעיד כי המתקפה שלו הצליחה" – באיזה אופן היא הצליחה? מה ההישג שהשיג אמסלם?
    לראייתי הוא מאשש את הטענה (הלא נכונה) כי מתנגדי בגצ הם בורים גסי רוח ושטופי שנאה. לבגצ ותומכיו הוא עושה רק טוב.
    חייל
    בגצ הוא גוף רב עוצמה והיושבים בו הם חכמים. כדי להיאבק בהם צריך לגייס אנשים חכמים. אף אדם חכם לא מגויס על ידי אמירות עילגות ברמה של גן ילדים.

    Liked by 1 person

  22. רינגו,
    יש שני סוגי מאבקים. יש מאבק המקבל את המקום של בג"ץ ורק רוצה לכוון אותו למקום הנכון. ויש מאבק נגד עצם הלגיטימיות של בג"ץ. אלו שני מאבקים שונים. אילת שקד מייצגת את המאבק הראשון, ובמקרה הזה דודי אמסלם את המאבק השני. כאשר דודי אמסלם מתייחס לשופטי בג"ץ כחבורת שתיינים הוא פוגע בעצם הלגיטימיות שלהם; מדובר בחבורת אנשים היושבים בכיסא לא להם. והעובדה שאסתר חיות מזדעקת מעידה שהוא פגע בנקודה רגישה. היא כמובן לא תעשה מאמץ לשנות את כללי הבחירה של שופטי בג"ץ ולהעביר אותם לגוף האמיתי הלגיטימי שזו הכנסת אבל היא מנסה להציג את בג"ץ כגוף עממי – גם אנחנו היינו במעברות ואנחנו שותים עראק. זה רמיה אבל היא חשה שדודי אמסלם משקף ביקורת ציבורית הולכת וגוברת שסופה מהפכה.

    נתניהו כדרכו יושב על הגדר ולא נוקט עמדה בוויכוח. למעשה אני חושב שנתניהו חושב שבג"ץ איננו חשוב באמת. בזמנו אהרון ברק היה ליכודניק ועקץ את מפלגת העבודה היטב בשתי ממשלות רבין. אבל מעבר לזה אני חושב שנתניהו לא חושב שמערכת המשפט באמת חשובה. לטעמו הדבר החשוב הוא שלא יפריעו לדברים הגדולים באמת בסופו של דבר נתניהו הוא המייצג האמיתי של עם ישראל וזה מה שחשוב. הגרירה למשפט זה מכה בכנף אבל לא דבר שמסיט את נתניהו מהדברים החשובים באמת. האם הוא צודק בעמדה הזו? לא יודע אבל נתניהו מסתכל על דברים מנקודת מבט שלא תמיד היא ברורה לי. ולכן אני נזהר מלשפוט אותו.

    Liked by 1 person

  23. משה,
    אני לא שמרן ולכן הביקורת הזו לא מדברת אלי. המאבק בבג"ץ יסתיים כאשר הכנסת תקבל לידיה את הליך מינוי שופטים ותעשה טיהור במערכת המשפט. על הגישה של שקד לקבל את הגזלנות של בג"ץ ורק לנסות לערוך בו שינוי מבפנים אמרה כבר אותה ילדה לרבי יהושע בן חנניה שהצטדק שהשביל בשדה כבר נכבש בידי אחרים "ליסטים שכמותך כבשוה".

    Liked by 1 person

  24. תמריץ,
    אני לא חושב כמוך שזה רק סיפור בו "מזרחים מסגנון אמסלם מאמינים בהליכה אחרי מלך גדול וחזק שמייצג את ערכי הלאום".
    אני חושב ש:
    1. מזרחים מאוד נהנו משלטון נתניהו. "כלכלת הטפטוף" (המושמצת בידי השמאל) כנראה עובדת והמצב הכלכלי הכולל השתפר, ואיתו המצב של המזרחיים.
    2. אני חושב שהקונספט המזרחי הוא "גדולה וגבורה במקום אחד" ונתניהו בהחלט מעניק חבילת עבודה כוללת. גם בגשמיות (כלכלה טובה) וגם ברוחניות (זהות יהודית).
    ולכן יש הבדל בין ההליכה שלהם אחרי שרון לבין ההליכה שלהם אחרי ביבי. אצל ביבי זה יותר בהלימה אליהם.

    Liked by 1 person

  25. י.ד.
    הטיעון שלך על שני מאבקים שונים מעניין, אבל גם במקרה זה אמסלם מזיק למאבק השני ולא מועיל לו. אם המטרה היא לערער על עצם הלגיטימיות של שופטי בגצ, הדרך לעשות זאת היא באמצעות טיעונים ענייניים (למשל, שהם אינם נבחרים על ידי הציבור, שהם חונטה סגורה, שהפסיקות שלהם מוטות וכדומה). כשאמסלם צווח שהם שתיינים שונאי מזרחים הוא אולי משכנע את החלק המטומטם ביותר בציבור, והחלק הזה הוא נטול כח ויכולות פוליטיות. את האנשים החכמים, בעלי יכולת ההתארגנות וההשפעה, הוא מרחיק שכן הם לא ירצו להיות מזוהים עם טיפוס כמוהו ועם אמירות כאלה.
    בספר 1984 האזרחים נמצאים במעקב תמידי ותחת משטרת מחשבות, מלבד הפרולים (הפועלים הפשוטים) שהשלטון מניח להם, שכן שום מהפכה לא תצמח מהם. את מי אמסלם מגייס? רן כרמי בוזגלו? מטיפוסים כאלה תצא הבשורה?

    Liked by 1 person

  26. יד
    שופטי הבג'ץ הם אנשים מעל הממוצע וודאי אינם טיפשים ושתיינים והניסיון להתייחס אליהם כך לא יוביל לשום מקום.
    איילת שקד לא חולקת על זה שבג'ץ במתכונתו הנוכחית לא לגיטמית – השאלה היא איך משנים את המצב. שינויים קלים בתוך המערכת לשיטת שקד היא התחלה של דרך שתוביל בדיוק לאותו מקום שאליו מכווין גם אמסלם – שבינתיים דרכו של אמסלם לא שינתה כלום ואולי אף הזיקה. שקד אכן עשתה שינוי קטן מאוד – אבל עשתה שינוי מועיל. ודאי שעדיף לעשות שינוי חד וחלק – (כמו למשל הקמת בית משפט לחוקה מאויש באופן ראוי ומתאים) אבל מסופקני אם איילת שקד כשהיתה שרת משפטים יכלה לעשות זאת.
    (הערה חשובה: כתבתי שהשופטים הם מעל הממוצע אבל חשוב להדגיש שלא הרבה מעל הממוצע. מתמטיקאי \פיסיקאי ממוצע הוא ברמה הרבה יותר גבוהה מהשופטים וסביר שאפילו מהנדס ממוצע הוא ברמה יותר גבוהה מהם. במאבק באנשי מערכת המשפט בהחלט חלק מהנושא הוא שראשי המערכת צריכים להיות ברמה אינטלקטואלית\אנושית – מעל מה שיש עכשו – אבל זה יכול להעשות על ידי הצגת רמה גבוהה ולא על ידי הצגת רמה נמוכה)

    אהבתי

  27. רינגו,
    לא מנצחים מאבק פוליטי עם טיעונים ענייניים. את נתניהו הורידו באמצעות תפירת תיקים. המטרה של אמסלם היא להוציא לקלפיות 300000 ליכודניקים שנשארו בבית בבחירות האחרונות. את זה משיגים באמצעות חיכוך במערכות שרואות בהם אויב

    אהבתי

  28. י.ד.
    אני סבור שנתניהו טעה הפעם טעות קשה. בפרשת אלאור אזריה והסכם הפליטים עם האו"ם מיהר להתיישר עם האמסלמים. אם לא יעשה זאת גם כאן הוא עתיד להוציא את הרוח ממפרשי הביביסטים התוקפים את מערכת המשפט. ללא המאבק הזה הליכודניקים יישארו בביית בבחירות הבאות

    Liked by 2 אנשים

  29. חייל
    כשביבי לא היה צריך את הציונות הדתית הוא הכניס את לבני/ברק וזרק את הציונות הדתית (מתוך קריאה נכוחה של המציאות שהם לא ינקמו בו ויחזרו אליו כשהוא יצטרך אותם). אני מתחיל לחשוב שביבי לא מתכנן לחזור אז הוא כבר לא צריך יותר את האמסלמים אז הוא יעשה להם בדיוק מה שעשה עם הציונות הדתית.

    Liked by 1 person

  30. Alex Grinberg טוען שתמרון הכוחות הרוסיים וריכוזם בגבול לא אומר דבר בפני עצמו. המטרה של פוטין היא לשבש כל קבלת החלטות עצמאית באוקראינה ובשביל זה לא צריך לכבוש אותה.

    אבל אני חושב שניתן להוציא מדבריו נקודות יותר כלליות וחשובות (לא רק הסיפור האוקראיני):
    * הדרך להבנת המהלכים של רוסיה עוברת בהבנת המטרות שלה והמטרות הללו הינן לקבל הכרה כמעצמה בעזרת זיעזוע של המערכות המקומיות והעולמיות. מכאן השימוש הרב בדיסאינפורמציה, ושכירת האקרים.
    * אין דבר כזה מלחמה היברידית, וליתר דיוק תמיד הייתה מלחמה היברידית.
    * המערב נמצא במשבר זהות ותרבות ולכן הוא לא מסוגל להילחם על שום דבר.
    * הרוסים נתפסים כערמומים כאשר הם בעצם לא ערמומים אלא חסרי מעצורים יחסית למערב.
    * הצגת "הערמומיות הרוסית" היא פרי דימיון מערבי בלבד שלא מסוגל לתפוס את חוסר המעצורים המוסרית (ולכן גם לא מסוגל לעמוד ולהילחם).

    Liked by 3 אנשים

  31. נסיון שלי להיכנס לראשו של נתניהו כאשר:
    א. הסתייג ב*נחרצות ובחריפות* מהצהרות דודו אמסלם / הצהיר שהוא למעשה תומך בחיות (להבדיל מהסתייגות מעומעמת יותר ומעורפלת יותר).
    ב. הצהיר *פומבית* שהוא מתנגד לדברי אמסלם ולסגנונו (להבדיל מהאפשרות שהיה קורא לו לשיחה *דיסקרטית*, מסביר את הסתייגויותיו ותובע ממנו לשנות כיוון).
    ג. החליט *לא* לקרוא לציבור להשתתף בהפגנת הימין שנערכה אתמול + לא הגיע אליה בגופו (הסתפק בשליחת סרטון וידיאו). כאילו הפסיק להיות מנהיג מחנה הימין.

    מוטיבציות אפשריות
    (שאינן מוציאות זו את זו, וסביר להניח שלפחות חלקן מתקיימות במקביל):

    A. מוטיבציות *אישיות* של בנימין נתניהו:
    1. נסיון שלו למצוא חן בעיני שופטי העליון, שעתידים לחרוץ את דינו ואת גורלו. כלומר מניע הגנה עצמית קלאסי.
    2. הוא עצמו אשכנזי, צאצא "האליטה של רחביה". מכאן שקל לו יותר להזדהות עם שופטי העליון מאשר עם הנציגים המזרחיים – העממיים של הליכוד. סביר להניח שתקיפת שופטים על נסיבות הולדתם, ודברים נוספים שאינם תלויים במעשיהם ובמחדליהם – מציבים גם אותו כמועמד לתקיפה. מה שמהדהד את דברי מירי רגב שהגיע המועד בו הליכוד ישים בראשו מנהיג מזרחי (להבדיל מעוד מנהיג אשכנזי).
    3. הוא עצמו הקפיד תמיד לשמור על סגנון מאופק, שכלתני ו"ממלכתי". סביר להניח שקשה לאדם נתניהו להעריך בחיוב (בלשון המעטה) סגנון מתלהם, רגשני ו"אובר – עממי".

    B. מוטיבציות הקשורות לקידום מטרות מחנה הימין בכלל והליכוד בפרט:
    4. אמונה שכאשר מפלגה, ההשואפת לחזור להיות מפלגת שלטון, מוותרת על השימוש בסגנון ממלכתי מאופק – היא מחבלת קשות בסיכוייה לחזור לשלטון. מה שאולי מותר למפלגת נישה קטנה – אסור לליכוד.
    5. אמונה שאם תתלקח "מלחמת" אשכנזים – ספרדים – גוש הימין בכללותו ומפלגת הליכוד בפרט ינזקו קשות. מכאן שחובתו להשתיק את דודו אמסלם, מירי רגב וכל שאר מלבי השריפות. להערכתו שיקול זה חשוב אף יותר מההפחתה הפוטנציאלית בנכונות להגיע לקלפיות של חלק ממצביעי הליכוד (כהערכת חייל זקן).
    6. המעטה (לתפיסתי) בחשיבות התייצבותו בראש הפגנות הימין. יתכן גם שאינו ממעיט בחשיבות הנושא, אלא שהוא חושף שאכן (כטענת משה) אינו מתכוון לבצע come back מלא ולעמוד בראשות מחנה הימין.

    ***

    מבט כולל על סעיפים 1-6
    אני חוששת שהמנהיג הנוכחי של גוש הימין הוא מנהיג במשרה חלקית בלבד.
    למרות שאין כרגע בימין מתחרים רציניים לנתניהו בכושר תפיסת המציאות והניתוח שלו (לפחות לגבי סעיפים 4+ 5).
    אבל נראה ששיקוליו האישיים כנראה גוברים על שיקולי טובת המדינה /הגוש / המפלגה. מה שיכול להסביר את הטעות שלו (לתפיסתי) לגבי סעיף 6.

    מכאן שלפחות כרגע – תמריץ צודק בטענתו שהאינטרסים האישיים של נתניהו מנטרלים את יכולתו להנהיג את המדינה.

    אהבתי

  32. זה קצת אירוני להסכים איתי לגבי הבעיות בתפקוד של ביבי, דווקא כאשר הוא סוף סוף מתנהג בצורה נורמלית ועוצר את ההתבהמות של הליכוד.

    Liked by 1 person

  33. תמריץ
    זה שביבי "עוצר את ההתבהמות בליכוד" ממש לא אומר שהוא מתנהג בצורה נורמלית.
    אתן לך משל – יש בית מלוכלך ובעל הבית לא דואג לנקות אותו. יום אחד פורצת שריפה וגורמת נזקים אדירים לחיים ולרכוש ואז בעל הבית נזכר להיות "נורמלי" ובמקום לטפל בשריפה הוא מטפל בנקיון הבית. נו סוף סוף מתנהג בצורה "נורמלית".
    הבהמיות של אמסלם היא בסגנון ובטקט. הבהמיות של אסתר חיות הוא בתוכן ובערכים. ביום רגיל יש מקום להתעסק בבהמיות של אמסלם. ביום שיש התנגשות בין הבהמיות הסגנונית של אמסלם לבהמיות הערכית של אסתר חיות – לי ברור לצד מי אני. כל אחד ו"הנורמלי" שלו.

    Liked by 1 person

  34. חייל
    300 אלף הליכודניקים שלא הצביעו בבחירות האחרונות עשו זאת על אף קמפיין אגרסיבי שהיה מאוד ממוקד בהתקפות על מערכות אכיפת החוק, ועל אף שהיה ברור כי הפסד בבחירות עלול לעלות לביבי בכלא. אני מעריך שלפחות חלק מאותם ליכודניקים בחרו לא להצביע ליכוד דווקא בגלל הקמפיין הזה ובגלל טיפוסים כמו רגב ואמסלם. בנוסף אני מניח שמצביעי סער קורצו מחומר דומה.
    אמסלם אולי מעורר חלק מהרדומים אבל מוסיף לדחות את החלק האחר ומשפר את סיכוייו של סער לשרוד כמפלגת ימין "ממלכתית". אני מניח שגם ביבי חושב ככה.
    כוחו של הליכוד תמיד היה ביכולת לגשר בין חילונים ליברליים למזרחיים מסורתיים. ככל שהאמסלמים מתחזקים הליכוד עלול לאבד את האגף הליברלי שלו, ואז ביבי יישאר עם טיפוסים כמו הדעתן שהבאת.

    Liked by 2 אנשים

  35. רינגו,
    ה300000 שלא הגיעו היו חשופים לתעמולה חד צדדית של 3 ערוצי טלוויזיה + תחנות הרדיו הממלכתיות ורוב העיתונות הכתובה. לאחר 10 עדי תביעה התמונה התהפכה ונוסף המידע על הריגול של המשטרה/מערכת המשפט כנגד ממשלת הליכוד. האזנת סתר כנגד 1500 איש מסביבת נתניהו, גם אם נעשתה כחוק, היא מעשה חתרנות נגד הדמוקרטיה. המפתח להוצאתם מהבית הוא לעורר את זעמם כנגד המערכת שמדכאת אותם ואמסלם מוליך בדיוק לשם.
    אין שום תחכום במהלך של נתניהו, הוא פשוט חוזר על עמדותיו הישנות בלי שלמד מנסיונו שלו. שים לב שהמהלך של נתנהו התקבל בשלילה בעיקר אצל הביביסטים

    Liked by 1 person

  36. משה,
    ה"בהמיות" של אמסלם היא הסגנון המוערך על ידי ועל ידי רוב הביביסטים. ברוך השם, רוב הליבנתים כבר לא איתנו ואין יותר צורך להתאים את הסגנון לזה של הפיינשמקרים. גם כשהדיחו את ברדוגו דיברו על הסגנון שלו, זה הסגנון שהביא אותי ועוד מאות אלפי אחרים להאזין לתוכנית שלו.

    Liked by 1 person

  37. חייל
    הסגנון הזה אותי הוא מרחיק – אבל בבחירה בינו ובין אסתר חיות אני בוחר באמסלם התוכן יותר חשוב לי מהסגנון. אבל נראה לי שיש רבים כאלה שהוא מרחיק אותם עד כדי שיעידפו את הליבנים על פניו. בשאלה האם הסגנון של אמסלם מושך יותר אנשים מאשר אלו שהוא דוחה יכול להיות שאתה צודק אבל זה לא משנה גם את אלה שהוא דוחה אסור לימין לאבד. הפתרון צריך להיות שתי מפלגות ימין עם שתי סגנונות שמשתפים פעולה זו עם זו או איזה מבנה שמכיל את שתי הסגננות – אחרי שננצח את השמאל יהיה לנו את הלוקסוס לנהל מאבק על הסגנון בימין. ואגב ברור שברדוגו לא הודח בגלל הסגנון זה רק אולי התירוץ.

    Liked by 1 person

  38. הבעיה עם מה שאמסלם אמר, זה שכרגיל התקשורת נטפלת לטפל ולא לעיקר.

    3 עתירות שלו נדחו על ידי בית המשפט העליון. הוא תהה מדוע כל עתירה של התנועה לאיכות השלטון זוכה להתייחסות רצינית, כאשר העתירות שלו נדחות על הסף. וזאת השאלה האמיתית שראויה לתשובה רצינית, ולא התשובה ש"גם אני שתיתי ערק".

    התשובה שקיבל מבג"ץ היא שאין לו "זכות עמידה", אבל נראה שלג'ינג'י מהתנועה לאיכות השלטון יש זכות עמידה בכל נושא שבעולם בבג"ץ. כך שנראה ש"זכות העמידה" שמורה רק למי שחפצים ביקרו.

    Liked by 2 אנשים

  39. משה,
    מצביעי "סגנון" שהעדיפו מפלגות סגנון לא נולדו עם מפלגת סער. זו תופעה שימיה כימי הליכוד. אם לא תקום אלטרנטיבה יסתמו את האף ויצביעו ליכוד. אני מעריך שביבי ימצא דרך לרדת מהעץ עליו טיפס כפי שעשה בפרשת אזריה. עד עכשיו לא נמצא אפילו ביביסט אחד שתמך במהלך שלו. אפילו שטייניץ שאשתו מועמדת לעליון שומר על דממה

    אהבתי

  40. לפי מה שכולם אומרים אין לאוקראינה שום סיכוי במקרה שתפרוץ מלחמה.
    מה יהיה אם רוסיה תרצה להמשיך לאחר אוקראינה למזרח ומרכז אירופה ואח"כ למערב אירופה? יש צבאות שיכולים לעצור אותה?

    אהבתי

  41. לתמריץ,
    כתבת:
    " זה קצת אירוני להסכים איתי לגבי הבעיות בתפקוד של ביבי, דווקא כאשר הוא סוף סוף מתנהג בצורה נורמלית ועוצר את ההתבהמות של הליכוד."
    ————————–

    א. לא באמת חלקתי עליך בנוגע לבעיות בתפקוד של נתניהו, חסרונותיו ומחדליו.
    אבל כן חלקתי על תפיסתך את האלטרנטיבה (קואליציית בנט, לפיד, אחים מוסלמים ואנטי ציוניים אחרים) כהרבה פחות גרועה מהקואליציה שהקים נתניהו או שהיה עתיד להקים.

    ב. מסכימה אתך שחשוב שראש מפלגת הליכוד יעצור את הכיוון אליו מוביל אמסלם את הליכוד.
    אם כי פחות בגלל סגנונו הבהמי (הגדרה שאני מסתייגת ממנה, ומעדיפה להמיר את שם התואר "בהמי" בשמות תואר כמו "מתלהם" / "לא פרלמנטרי" וכד'). אלא בעיקר כיון שלתפיסתי אסור למצב את מפלגת הליכוד כמתחרה במפלגת ש'ס הסקטוריאלית (עם קמפיינים של מזרחיים מקופחים / שקופים / מופלים לרעה / זועמים וכד'). אני חושדת שחייל זקן טועה בחישוב ההפרש בין מספר תומכי הליכוד שיבקרו סוף סוף בקלפי לבין מספר המתלבטים האם להצביע דווקא לליכוד שיחליטו בשלילה. (האפשרות שלא תוקם אף מפלגה שתנסה להתחרות בליכוד נתפסת בעיני כדמיונית).

    עם זאת, העובדה שנתניהו בחר לפרסם את שיחת הטלפון שלו (המתנצלת? המתרפסת?) עם אסתר חיות – לא נתפסת בעיני כחלק הכרחי, או אפילו כחלק רצוי, מהמאבק של נתניהו בעצירת הכיוון אליו מוליך אמסלם. אני נוטה לחשוד ששיחת טלפון זו נועדה בעיקר לשרת את האינטרסים האישיים של מואשם בפלילים. אמנם איני יכולה לזקוף התנהגות שכזאת לחובת אף אדם שמואשם בפלילים – אך מבחינתי זו גם לא עילה מוצדקת לבחור דווקא בו לראשות הממשלה.

    ג. גם לולא היו לי הסתייגויות מהמהלך האחרון של נתניהו (כפי שהבעתי בסעיף ב') – קשה לי להגדיר את התנהגותו לאחרונה כ" סוף סוף מתנהג בצורה נורמלית".
    כלומר הוא מתנהג ב"צורה נורמלית" לאדם פרטי העומד למשפט. אולי אפילו ב"צורה נורמלית" לראש מפלגה קטנה, שחובה עליו לשמור שלא תסטה ממסלולה התקין.
    אך ציפיותי מראש הקואליציה / מראש מפלגה המתחרה על הקמת הקואליציה הבאה – הרבה יותר גבוהות מאשר "טיפול" (נאות או לא נאות) באמסלם ושות'.
    לתפיסתי לאחרונה נתניהו הפסיק לנסות להנהיג את מחנה הימין. ראייה אפילו לא ברורות לי עמדותיו בנושאי חוץ שונים, בנושא מאזן הכוחות הרצוי בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת, על הנסיון להקים גופי ביקורת אפקטיביים על המשטרה והפרקליטות, על הסדרי הקרקעות בנגב ובגליל ו"הכשרת" בנייה בלתי חוקית, על היחסים המתבגרים בין הליכוד לבין סמוטריץ ובן גביר, על הנוכחות בהפגנות אותן הימין מנסה לקדם ועוד ועוד ועוד.
    להערכתי לגוש הימין אין כרגע אף מנהיג מתפקד. ואקום שאני מקווה שיתמלא בקרוב.

    אהבתי

  42. לפי הסקרים המתפקדים של הליכוד רוצים את ברקת, שהוא מועמד ממלכתי מאוד. אז מי שמצפה מאמסלם להוליך את הליכוד יקבל ההיפך.

    אהבתי

  43. ואם רוסיה תמשיך להתקדם אחרי אוקראינה לתוך תחומי נאט"ו, האם יש לנאט"ו יכולת צבאית לעזור אותה (ללא עזרת ארצות-הברית)?

    אהבתי

  44. אמנם אני לא מצביע ליכוד, אבל לי קשה עם ברקת כי אני לא מכיר אותו, לא ברור מה הוא חושב, מה הוא יקדם. הוא נמצא כבר שנים רבות בליכוד ובכל הזמן הזה הוא אכן "ממלכתי" מבחינת הסגנון (ואני בעד), אבל הוא די פרווה ברמת התוכן.
    בחירה במנהיג ליכוד יכולה להיות לשנים רבות ולכן אני לא חושב שברקת זאת בחירה נכונה עד שהוא לא יפתח את הקלפים.

    Liked by 2 אנשים

  45. גם נראה לי שברקת זאת מין תשובה לבנט, ואני לא חושב שצריך לבחור במישהו שצריך לתת תמונת ראי לבנט כי בנט כבר פאסה.

    Liked by 1 person

  46. חייל
    אני חושב שהרבה מצביעי 'סגנון' לפני סער הצביעו לפיד\גנץ או שלא הצביעו. בבחירות האחרונות לגוש הימין (ליכוד, ש"ס, חרדים, ציונות דתית, ימינה, תקווה חדשה, ישראל ביתנו) היו 72 מנדטים. אני לא חושב שהגוש הזה הגיע אי פעם ל70 מנדטים – כלומר יש בערך 4 מנדטים למצביעי הסגנון. (אם לא יותר)

    אהבתי

  47. חייל אתה בטוח לגבי "האזנת סתר ל-1500 איש בסביבת נתניהו"? ככל שידוע לי המשפט הזה לא נכון בהרבה מאוד מובנים. אפילו "כלכליסט" כבר חזר בו מרוב ההאשמות בנושא הזה.

    אהבתי

  48. לגבי העתירות של אמסלם, להבנתי הן נדחו עקב עניינים טכניים. זה המקום להזכיר שבג"ץ דוחה הרבה מאוד עתירות, כולל כל מיני עתירות שהוגשו ע"י גורמי אופוזיציה בזמנו בעניינים שקרו כש*נתניהו* היה בשלטון. האם באמת יש כאן אפליה או סתם אכלו-לי-שתו-לי?

    אהבתי

  49. בענין רוסיה אוקראינה, נראה שהמלחמה כבר החלה. אני מאמין שפוטין לא ימשיך אחרי כיבוש אוקראינה, לפחות לא מיידית. אם הוא ימשיך מיידית המערב יתעשת ותתחיל מלחמת עולם. מצד שני אם הוא יבשל את הצפרדע לאט הוא יקבל את מה שהוא רוצה בלי הרבה סיכון. לדעתי בהנחה והוא יכבוש את אוקראינה, הוא יתחיל לאיים על מדינות אחרות שהיו שייכות בעבר לברית המועצות, אבל זה יקרה בשלבים.

    Liked by 1 person

  50. amehaye,
    המקור למספר הזה הוא המשטרה (מדובר במספר צווי האזנה שהוצאו, אין פירוט של אופן ההאזנה). לטענתה הוצאו צווים כחוק. העיתונאי תומר גנון שחשף את פרשת פגסוס לא חזר בו. זה העיתון שהחליט להוריד פרופיל. הפרופיל של תןמר גנון ( https://twitter.com/tomer_ganon ) נעלם מהטוויטר (נכון להרגע) מוקדם יותר הוא פירסם שהתחייב לא לחשוף מקורות ולכן אינו מפרסם את החומר שבידיו

    אהבתי

  51. משה,
    בבחירות האחרונות ליברמן כבר היה עמוק בשמאל. יש קבוצה דת"לית ששונאת את הליכודניקים וגם את החרדים וזה הבייס הנוכחי של בנט (4 מנדטים). לימין לא היו אף פעם מעל 60 מנדטים. אם יקבל 61 בבחירות הבאות זה יהיה נס. סיפורי הסגנון לא החלו עם אמסלם. כל מי שעומד בראש הליכוד הוא משסה ומסית. כך היה עם בגין וגם עם החבר של חיות, נתניהו.

    אהבתי

  52. תמריץ,
    המתפקדים של הליכוד לא משתפים פעולה עם סוקרים. הסקרים האלה חסרי ערך

    אהבתי

  53. amehaya

    בהחלט יתכן שבג"ץ שדחה בגלל נימוקים טכנים את עתירות אמסלם עשה זאת בצדק. אלא שיש בעיה עם ההתנהלות בסיטואציה.

    הטיעון שצוטט בעיתונות היה אי "זכות עמידה" של אמסלם, וכולנו יודעים שהנושא בוטל מזמן עבור עמותות השמאל, כך שמגיעה לציבור תשובה מפורטת יותר בנושא.
    התשובה של אסתר חיות בסגנון "שתיתי ערק עם ביטון", היא לא תשובה עניינית.

    Liked by 2 אנשים

  54. ולגבי ההתבטאויות הפרובוקטיביות של אמסלם, יש לי התחושה שאלמלא הניסוחים, התגובה שלו לא היתה מגיעה לכותרות, ולא היינו דנים על זה פה. היא היתה נדחקת לעמודים האחרונים של העיתון, אם בכלל היתה מוזכרת (על מי אני עובד, היא לא היתה מוזכרת כלל בשום כלי תקשורת, הנושא היה סתם מתפוגג)

    Liked by 3 אנשים

  55. חייל
    בהנתן מפלגת סגנון/סער שתלך עם הליכוד ולגוש הזה יהיה מעל 61 מנדטים בלי ליברמן – ליברמן יעבור מעמוק בשמאל לעמוק בימין במהירות האור.
    הטענות על בגין שהוא משסה ומסית שבאו מצד שמאל ידועות. לא זכור לי שמצד ימין היו שותפים לזה.

    אהבתי

  56. 3718
    אתה צודק. ובעקבות דבריך אני קצת חוזר בי – אם אכן הניסוחים של אמסלם יביאו לדיון בבעייתיות של מערכת המשפט זה בהחלט שווה את זה.

    אהבתי

  57. חייל
    מכתיבתך פה בתגובות אני מתרשם שאתה אדם חכם ורהוט. תוכל להסביר לי מה אתה מוצא בסגנון של אמסלם, ברדוגו ודומיהם? בלי קשר לדעות פוליטיות, הסגנון שלהם דוחה בעיני. אני רוצה לחיות בחברה בה אנשים מתייחסים אחד לשני בכבוד גם כאשר יש ביניהם חילוקי דעות. כשנבחרי ציבור או אנשי תקשורת מתבטאים בצורה גסה ולא עניינית זה גורם להיפך. למען הסר ספק גם סגנונו של נתן זהבי וגם אמירותיו של אולמרט לגבי מחלת הנפש של משפחת נתניהו דוחים בעיני באותה מידה.

    Liked by 1 person

  58. רינגו,
    אי אפשר להפריד בין הסגנון לתוכן. אמסלם וברדוגו מתבטאים באופן שמושך קהל. אתה מעדיף את לימור לבנת?

    אהבתי

  59. תמריץ,
    צייצן עדיף על אסטרטג?

    אהבתי

  60. חייל עד כה ראיתי הרבה דיבורים ואפס הוכחות בכל הקשור לשימוש של המשטרה בכלים כגון פגאסוס ודומיהם. כאשר תהיינה הוכחות והמספרים האמיתיים יהיו ידועים, נדבר. בינתיים זה מתחיל להריח כמו עוד נסיון לספין.

    אהבתי

  61. amehaye,
    הפרקליטות דיווחה על שלושה נסיונות פריצה שאחד מהם הצליח. זה לא מספיק?

    אהבתי

  62. חייל עם כל הכבוד אני אמתין לתוצאות של בדיקה רשמית. מתניהו אנגלמן כבר הודיע שהוא יחקור את הענין. הוא ביביסט ידוע, כך שאני מצפה שהפעם הוא סוף סוף יעשה את העבודה שלו.

    אהבתי

  63. amehaye,
    בדיקוןת רשמיות? אשמח אם תסביר לי את משמעות "אנומליות טכנולוגיות אוטומטיות", "נתונים עודפים" ו"כשל רוחבי"

    אהבתי

  64. חייל בינתיים נראה שמישהו עשה סיבוב על כלכליסט:

    https://www.ynet.co.il/news/article/hkrcbtkec

    יש ללחוץ כדי לגשת אל ______________________21_2_____.pdf

    "סיכומם של דברים:הבדיקה הטכנולוגית העלתה כי אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות מערכת פגסוס שבידיה ללא צו שיפוטי, מכשיר טלפון של מי מבין רשימת האנשים שפורסמו בתקשורת.יתרה מזאת,על בסיס בדיקה שנערכה בכל המקרים בהם המידע שנשלף מהמערכת אפשר לבדוק זאת,לא נמצאה גם כל אינדיקציה לניסיונות הדבקה. בכל הנוגע למערכת הנוספת שבידי משטרת ישראל ונבדקה בידי צוות הבדיקה,לא היו כל אינדיקציות להדבקות או ניסיונות הדבקה אל מי מבין רשימת האנשים שפורסמה"

    מקריאת הPDF נראה שמי שבדקו את הענין היו בעלי רקע במחשבים. כמובן יכול להיות שכולם משקרים, אבל זו תזה פחות סבירה.

    אהבתי

  65. amehaye,
    זה חירטוט מארץ החירטוטים. "אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות מערכת פגסוס שבידיה ללא צו שיפוטי" = הודאה באשמה. הוצאת צו האזנה אינה מתירה שימוש בפגסוס. כדי להכשיר את עצמם לכאורה היה עליהם לפרסם את הצווים ואת התכולה שנשאבה מהטלפונים. הרי הפרקליטות הודתה כבר בנסיון פריצה ל3 מספרים מהרשימה שמתוכם 1 צלח ובו נשאבו "נתונים עודפים". די בזה כדי להפריך את הנאמר בדו"ח. הפרקליטות גם מאשרת את נכונות הרשימה שבידי כלכליסט שכן אין בדו"ח הכחשה לביצוע האזנה למי מהרשימה.

    אהבתי

  66. חייל מתוך ה-1500 הם פרצו לאחד ויחיד, וגם זה עם צו כחוק. כלכליסט התחילו טוב עם החשיפה בענין השימוש בפגאסוס, ואז ירו לעצמם ברגל כשהתחילו עם תיאוריות קונספירציה.

    אהבתי

כתיבת תגובה