בדמדומי עידן הדלתא

פרופ׳ גילי רגב משיבא היא חלוצה של האנושות במלחמה בנגיף הקורונה. מאז תחילת קמפיין החיסונים המעבדה הסרולוגית שלה מספקת מידע רב ערך וראשוני בעולם. עם זאת, לעניות דעתי, השבוע הייתה לה מעידה חמורה. בראיון לווינט היא הביעה אכזבה מהחיסון הרביעי. דבריה קצת הוצאו מהקשרם, והרי יש הרבה אנשים שאוהבים להוציא מהקשרם דברים שקשורים לחיסונים. מה שרצתה להגיד הוא שהבוסטר הרביעי מחזיר אותנו למצב אחרי הבוסטר השלישי, דהיינו נותן לנו עוד 4-5 חודשים, לא יותר מזה. מכיוון שהתחסנות כל 4-5 חודשים לאורך זמן אינה מה שחלמנו עליו, התוצאה מאכזבת.

המסקנה שיסיק הצופה התמים היא שכדאי לוותר על החיסון הרביעי כי אחרת אין קץ להתחסנות. אבל זו מסקנה אומללה. יש סיבה אמיתית לחשוב גם בעת הזו שדלתא הייתה סוף המגפה עבור מחוסנים. נגיף הדלתא מרוכז בדרכי הנשימה התחתונות, בעוד שאומיקרון כנראה מוכיח שאבולוציונית כדאי לנגיף להתרכז בדרכי הנשימה העליונות ולהיות מדבק יותר, אך מזיק פחות. מי שחוסן אינו צריך לחשוש מאוד מאומיקרון. ברם, הדלתא עדיין יכול להיות מאוד לא נעים עבורו. בעוד חמישה חודשים ספק אם יהיה דלתא בעולם. האומיקרון יכחיד אותו כפי שהוכחדו האלפא, הבתא והגמא שהיו כה נוראים בזמנם. אם מתחשק לאדם בסיכון לוותר על החיסון המציק והמתמיד הזה, שיוותר עליו אז, בעידן האומיקרון. לא היום, בדמדומי עידן הדלתא. מה עוד שבעתיד תהיה זמינות נרחבת יותר של תרופות לנדבקי קורונה כמו הפקסלוביד.

54 תגובות בנושא “בדמדומי עידן הדלתא

  1. העתק תגובתי האחרונה לפוסט "משוגעים תרדו מהבדיקות".
    נראה לי שהיא מתאימה יותר לפוסט זה.

    ###############

    א. כנראה ירדו מטירוף הבדיקות בלית ברירה. בגלל מרד, סמוי או גלוי, של ההורים.
    (לפחות כל עוד ליברמן, קמצן הקורונה, הוא שר האוצר).

    אחוז אדיר מההורים לא יכולים ו/או לא מוכנים לממן מכיסם את עלות המוני הבדיקות הנדרשות.
    בעיקר הורים למספר ילדים במערכת החינוך ו/או מהעשירונים הנמוכים. אך לא רק הם.

    ב. *אולי* יתברר כאזעקת שווא. אבל *אולי לא* :
    (((אין וודאות שהאומניקרון הוא הזן המוצלח אבולוציונית האחרון)))
    ————————————————————————————————-

    " …מחקר חדש חשף כ-12 מקרי הידבקות בווריאנט חדש של נגיף הקורונה במרסיי. הווריאנט החדש – שזכה לשם B.1.640.2 – אותר לראשונה אצל נוסע שהגיע מקמרון, ומסתמן כי יש לו 46 מוטציות חדשות. הדבר עשוי להעיד כי מדובר בזן שעשוי, בדומה לאומיקרון, "להפוך עמיד יותר לחיסון, ומידבק יותר מהנגיף המקורי".

    עם זאת, החוקרים הצרפתים מדגישים כי אין כרגע סימן לכך שהוא מתחרה עם האומיקרון, הווריאנט הדומיננטי ביותר במדינה, שאחראי כיום ליותר מ-60 אחוזים ממקרי התחלואה בשטחה. על פי הדיווחים בצרפת, הזן החדש התגלה ב-10 בדצמבר על ידי חוקרים מ-IHU Mediterranee Infection. "

    אהבתי

  2. היחידה הרב מימדית של כוכבי

    Liked by 1 person

  3. הכתבה הכי חשובה בעיני בעיתונות היום:

    https://www.ynet.co.il/judaism/article/s1gci9nnk#autoplay

    שדרן בריטי חרדי בכיר התפטר מה-BBC: "הם חצו את הקווים ועברו לאנטישמיות גלויה" לאחר 35 שנים ב-BBC הודיע השבוע הרב יהודה יונה רובינשטיין, איש רוח ורב חרדי מוכר בבריטניה, על הפסקת שידוריו ברשת הממלכתית. הסיבה לדבריו: הצטברות של סיקורים אנטישמיים, ששיאם – האשמת נערים יהודים במתקפה של מוסלמים נגדם. "היהודים בבריטניה הפסיקו לקנות את השקר של ה-BBC, ואני חלק מהקהילה"

    זה מסמן מספר תהליכים חשובים ביותר שהולכים להשפיע עלינו בשנים הקרובות (בעצם, כבר משפיעים עלינו):

    1) אנטישמיות מוסלמית גלויה ובוטה ולא מוסתרת באירופה, כולל באמצעי התקשורת. אי אפשר להסתיר יותר.
    2) פגיעה בקהילות יהודיות תביא בהכרח ליותר עליה לארץ של יהודים דתיים. כלומר, אנטי ציונות שתחזק את הציונות.
    3) עליה של תנועות ימין באירופה כתגובה לעליית האיסלם ימין שיראה בישראל שותף.

    מעניין איך לפיד יתמרן בכל זה. האם ימשיך להתחנף לאויבים ולזלזל בידידים? ולא ברור לי איך חבר בעלי ה IQ ה"גבוה" שבחרו בו ימשיכו להתעלם מהמציאות.
    מצד שני, כמה זמן הוא יכול להיות בשלטון אם תתחזק עליה חרדית לארץ? הולך להיות מעניין.

    Liked by 4 אנשים

  4. בהמשך לנושא ה BBC , ובקישור לטראמפ, אם תאגיד ממשלתי עם הסטוריה מפוארת כמו ה BBC משקר מסיבות אידאולוגיות בנושא פעוט כמו תקרית בין נערים, למה שתאגידי תקשורת פרטיים ותאגידים ממשלתיים אחרים, לא ישקרו מסיבות אידאולוגיות בנושאים גדולים יותר , כמו מה שקרה בגבעת הקפיטול, או זיופי בחירות.?

    זה נכון שחייבים לשמור על כללי המשחק, אבל האם דיווחים שקריים בוטים בתקשורת כדי להנדס תודעה הם שמירה על כללי המשחק? והאם אפשר להאמין דיווחים על מה שקרה בגבעת הקפיטול, או בבחירות? אם התקשורת מנסה להנדס תודעה לכיוון הנוח לה, למה לטראמפ אסור?

    Liked by 3 אנשים

  5. בנושא הפוסט, יש משהו שאולי לא ברור מספיק להרבה אנשים. ידוע שהחיסון המקורי משמעותית פחות יעיל כנגד האומיקרון, אולם עדיין יש לו יעילות מסויימת, קטנה ככל שתהיה. הבוסטר מגדיל את מינון הנוגדנים בדם בסדר גודל – ולכן צפוי גם שהיעילות של החיסון המקורי כנגד *האומיקרון* תגיע לרמה לא רעה, לפחות למשך מספר שבועות. לכן חשוב שכל מי ששייך לאוכלוסיה בסיכון יקבל את המנה הרביעית.

    Liked by 2 אנשים

  6. 3718 אם אתה מחפש מניפולציות עיתונאיות אין צורך ללכת רחוק. הנה דוגמה לעריכה של ynet:

    הגרסה המקורית:
    http://web.archive.org/web/20180307111656/https://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5138864,00.html

    "אני: אדם קידנה, בן 7. ההורים שלי נולדו באריתראיה. שני ההורים שלי באו מאריתריאה כשהיו בני 16-17 כי הם רצו להיות עם כל החברים שלנו וגם כי הם רצו לעבוד ובאריתריאה אין עבודה. אני נולדתי בארץ ואני חושב שנישאר תמיד בארץ ישראל. "

    הגירסה הנוכחית:
    https://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5138864,00.html

    "אני: אדם קידנה, בן 7. ההורים שלי נולדו באריתראיה. שני ההורים שלי באו מאריתריאה כשהיו בני 16-17. אני נולדתי בארץ ואני חושב שנישאר תמיד בארץ ישראל. "

    מצא את ההבדלים.

    Liked by 3 אנשים

  7. ל 3718,

    האמנם עלייה חרדית לארץ, בהקפים שיהפכו את לפיד ומפלגתו לבלתי בחירים, תחזק את
    מדינת ישראל / את הציונות?

    ספקותי

    Liked by 1 person

  8. מאחר ולפיד ומפלגתו מחזיקים ב כ 20 אחוז מהקולות ויש צורך לרדת מ 3.5% כדי לא להבחר, יהיה צורך בפי 6 חרדים מכלל האוכלוסיה הנוכחית, ואומנם אם יעלו 54 מליון חרדים לישראל יאיר לפיד ומפלגתו יהפכו ללא בחירים.
    אפשרות נוספת היא: גידול האוכלוסיה החרדית הוא 4% לעומת 1 וחצי של הכלל. חישוב זריז יראה שהדור ה24 של תומי לפיד יהיה הדור בו יהיה לחרדים רוב שימחק את מפלגת לפידמהמפה הפוליטית. 24 במקרה הוא גם מספר הדורות בין בית דוד לישו המשיח.

    Liked by 1 person

  9. אוף טופיק,

    ראיון עם מחבר הספר "מהפך 1977 – 1981 ארבע השנים שבהן שינתה ישראל את פניה".

    רוב הראיון מרוכז במנחם בגין, בנימה אוהדת (לטעמי מעט אוהדת מדי).
    אך מאיר פינות לא מספיק מוכרות לגבי תקופה זו והשלכותיה עד ימינו.
    .
    כמו כל מה שהניע את בגין לבטל את מכסת הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות (רמז – לא *רק* שיקולים פוליטים צינים של קניית החרדים).

    בהקשר לנושא החילון שהעלה יאיר : ד'ר משה פוקסמן שע"ל טוען שבגין היה ראש הממשלה הדתי הראשון בישראל, שחבש לראשו כיפה שקופה.

    https://www.israelhayom.co.il/magazine/hashavua/article/6781664

    קטע מהראיון:

    " … המחויבות שלו לקהל המזרחי לא היתה מס שפתיים.

    "לא. עברתי פעם על פרוטוקול סגור שלא היה אמור להתפרסם. בגין דיבר שם עם נציגי התנועה בעיריית ת"א וכינה את שכונת התקווה וכרם התימנים כ'משכנות הפאר שלנו'. בגין גם הרים את הפרויקט החברתי הגדול ביותר מאז קום המדינה ועד היום – פרויקט שיקום שכונות. הוא גם יזם את חוק תיכון חינם ששיפר את האפשרויות של עדות המזרח להיכנס פנימה לשוק, את חוק הבטחת הכנסה – ואלה חוקים שהביאו לו עוד חמישה מנדטים ב־81'. הדור השני הביא את הדור הראשון, והחיבור הזה לליכוד מתרחש עד היום. אני חושב שנתניהו חי היום הרבה על האדים של בגין".

    יש לך הסבר איך בגין, אפשר לומר פולני־אשכנזי, ידע להיכנס לליבם של בני עדות המזרח?

    "זו שאלה טובה. הקשר ביניהם נולד עוד באצ"ל. גם הוא נרדף במחתרת, ורבים הפנו לו עורף, אבל לא עדות המזרח. מעבר לכך, בעולי הגרדום של האצ"ל אתה רואה את השילוב העדתי – פיינשטיין וברזני, דרזנר ונקר, גרונר ואלקחי, וייס וחביב. בהמשך, עם קום המדינה, אנשי האצ"ל הביאו לבגין עוד תומכים. בכל שבוע במוצאי שבת הגיעו אליו הביתה אוהדים רבים שלו מכרם התימנים ומשכונת התקווה. היתה שם אהבה, והמסורתיות והכבוד שהעניק להם תרמו לכך".

    למשל?

    "אתן לך דוגמה: בן־גוריון הגיע למעברות בלבוש חאקי קצר. אבל בגין הגיע עם חליפה – סימן לכבוד גדול. הם הרגישו את המסורתיות שלו, שלא נפגעה מאורחות המודרנה. הוא דיבר את השפה שלהם, דיבר יהדות, וגם היה צנוע – גר בדירת חדר וחצי בדמי מפתח בת"א, כזכור. הוא מעולם לא ידע כמה עולה מכונית, אך תמיד ידע כמה עולה כיכר לחם. זה תרם לכך בתפיסתו כראש הממשלה המזרחי הראשון, כאמור, למרות אהבתו לגפילטע פיש".

    Liked by 3 אנשים

  10. תמריץ,
    אם הביביסטים בחומש הם תתי אדם, מה המעמד שלנו, הביביסטים הרגילים? האם גם אנחנו תתי אדם אן שמותר לנו להתהדר בתואר מישלינג?

    אהבתי

  11. Data from the UK found that Moderna and Pfizer vaccines in two doses were only 10% effective in preventing symptomatic infection from Omicron 20 weeks after the second dose.

    Also, the same study, published by the UK Health Security Agency, found that booster doses are up to 75% effective in preventing symptomatic infection two weeks after receiving the dose. Efficiency decreases over time, however, the effectiveness begins to decline after about four weeks, according to the study.

    The boosters were 55% to 70% effective in preventing infection at five to nine weeks, and 40% to 50% effective 10 weeks after receiving the dose.

    Liked by 1 person

  12. משהו ביכולת ההתבטאות של יאיר גולן פגום.. ולא נותר לנו אלא לתת קרדיט לצה״ל שמקדם אנשים לפי קריטריונים מהותיים ולא לפי בעיות קלות בכושר הביטוי.

    אהבתי

  13. רוחות של שינוי?

    https://www.ynet.co.il/news/article/hyeddcqhy

    "השינויים בהוראות הפתיחה באש במרחב הקלו מאוד על הלוחמים בהיתקלות עם עבריינים."

    ואני אוסיף שחוק שיהפוך קנאביס לחוקי יכרות חלק גדול מהבסיס הכלכלי של הפשיעה בחברה הערבית והבדואית. דבר נוסף מעניין מהכתבה – מסתבר שהיום מהגרי עבודה לא חוקיים מסתננים לישראל מגבול ירדן. מצד אחד נראה שהגדר יעילה, מצד שני כנראה צריך עוד גדר – ולהתחיל לגרש אותם בהמוניהם כולל הילדים.

    Liked by 1 person

  14. לתמריץ,
    כתבת:
    "משהו ביכולת ההתבטאות של יאיר גולן פגום.. ולא נותר לנו אלא לתת קרדיט לצה״ל שמקדם אנשים לפי קריטריונים מהותיים ולא לפי בעיות קלות בכושר הביטוי."
    ——————————

    חולקת קשות על תפיסתך את יאיר גולן.

    לא מדובר על "יכולת ביטוי" שראויה לשיפור, אך חסרת חשיבות מרובה לתפקודו של קצין בכיר בצה'ל.
    גם לא מדובר על בורות היסטורית מצויה (לגבי השימושים המחרידים שנעשו בביטוי "תת אדם": דה הומניזציה של קבוצת אנשים, המאפשרת פסיכולוגית את השמדתם ההמונית. בדומה להשמדת עכברושים נתעבים).

    אסור להתעלם מהעובדה שבנוסף ל"תתי האדם", יאיר גולן אחראי גם למשפטים הבאים ול"תובנות" הבאות (מהזכרון):
    * מה שמחריד אותי בזכרון השואה אלו תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה לפני 70-80 שנה (ובכדי להוסיף חטא קל על פשע כבד – בעקבות התגובות לאמירה זו הוא דרש לפטר מגל'צ את עירית לינור וקובי אריאלי כיון שהעזו לתקוף מפקד לשעבר באותו צבא)

    * האיום על הרמה המוסרית שלנו חמור יותר מהאיום האיראני (!)

    * ביידן טוב לישראל יותר מטראמפ

    *****
    להבנתי גולן מבטא השקפת עולם קוהרנטית, של חלק ניכר מהשמאל הישראלי. השקפת עולם שממנה גם נגזרות "תובנותיהם" לגבי המציאות (לתפיסתי תובנות מעוותות, העלולות להוביל להחלטות טרגיות)

    נדמה לי, אם כי איני בטוחה, שאביו של יאיר גולן הוא ממוצא גרמני. אך גם אם לא – לתפיסתי יאיר גולן בסה'כ מצטרף לצאצאים הרוחנים של מגנס, שוקן ודומיהם.
    מהיכרותי עם יהודים שנמלטו בשנות השלושים ממרכז אירופה לארה'ב או לישראל – כל חייהם הם נקרעו בין אהבה והערכה עזה לגרמניה לבין חלחלה מיחס האנשים שהכירו, וכל כך העריכו, ליהודים שכמותם. כלומר הם חוו משבר זהות עמוק. כולל התלבטות האם הם למעשה חלק מהתוקפים או חלק מהקורבנות.
    הם היו חיבים לענות לעצמם על השאלה איך קרה שתוך שנים ספורות מי שהיו שכניהם, הקולגות שלהם ואנשים שהם העריכו, הפכו להיות חלק מהזוועה הנאצית.
    הפתרון שעלה בדעתם הוא להניח שכל עם (כולל כמובן – העם היהודי) , בכל נקודת זמן, עשוי תוך שנים ספורות להתדרדר להיכן שהגיעה גרמניה בתקופת הרייך. לתפיסתם אין הבדל מבחינה זו בין עם לעם, בין תקופה לתקופה וכו'. מאחר שזה המצב, תפקידו המקודש של כל אדם נאור הוא לבחון כל הזמן את סביבתו ולחפש סימנים המעידים על כך שתהליך כזה מתחיל. בכדי שיהיה ניתן לנסות לעצור את הדברים לפני שיגיעו להקמת תאי גזים וכו'.
    ומי שמחפש בהתמדה (כמו גולן ושות') – תמיד מצליח למצוא עוד ועוד סימנים.

    השקפת עולם כזו, מלבד העיוותים הטמונים ביסודותיה, עלולה להוביל מפקדים בכירים בתה'ל להחלטות טרגיות.
    ניתן לגזור ממנה, לדוגמא, שדם חיילי צה'ל אמור להיות זול בהרבה מדמם של אויבנו. כיון שרק סיכון חיי חיילנו, בכדי לנסות להימנע מפגיעה *לא לגמרי הכרחית* באויבנו – לא יכול להעיד על הידרדרותנו לנאציזם.
    שלא להוסיף שאני מצפה שהרמטכ'ל יעסוק הרבה יותר בסיכון האיראני מאשר בחינוך חיילי צהל (וכלל אזרחי ישראל) לשמירת רמה מוסרית גבוהה דיה (להשקפתו של גולן).

    Liked by 3 אנשים

  15. "איר גולן אמר גם דברים של טעם בסגנון אינטליגנטי, דבר שקורה לטראמפ לעתים רחוקות מאוד."
    זה באמת מעניין להשוות בין יאיר גולן לטראמפ – מבחינת הסגנון ודאי יאיר גולן ינצח אבל מבחינת התוכן יש להניח שאפשר למצוא כמה דברי טעם של יאיר גולן מאידך סביר שגם אצל טראמפ אפשר למצוא כמה דברי טעם – מעניין מי ינצח.
    טראמפ נוהג לדבר בלי לחשוב ומוציא מפיו שטויות – זו בעיה חמורה. יאיר גולן נוהג לדבר עם לחשוב – וכשמוציאים מהפה כאלו דברים אחרי חשיבה זו אולי בעיה יותר חמורה.

    Liked by 2 אנשים

  16. חייל בשבילך
    "הגנרל האגדי ג'ורג' פטון היה אדם בוטה וגס רוח. פטון אמר שחיילים שחורים אינם מספיק חכמים לנהוג בטנק, ושחיילים יהודים מסריחים. הוא גם נהג בחייליו בקשיחות קיצונית. פטון דרש מכל החיילים לחבוש קסדות, כולל מרופאים צבאיים בחדר ניתוח, וכשביקר בבית חולים סטר לחיילים שאושפזו בגלל הלם קרב ובעט בהם. בגלל כל אלה הסתבך שוב ושוב עם התקשורת ועם מפקדיו, ובזמן הפלישה לנורמנדי מצא עצמו מפקד על מערך הטעיה של רכבי דֶמה בחוף בריטניה. אך כשהמשיכה המלחמה, המפקדים הבכירים גילו שאינם יכולים בלעדיו. פטון קיבל את הפיקוד על הארמייה השלישית, והביס את הגרמנים ביעילות ובמהירות. נחמד שיש גנרלים שמדברים יפה, אך בסופו של דבר צריך גם גנרלים שמוכנים להילחם – ושיודעים להילחם."

    Liked by 1 person

  17. אוף טופיק,

    על תיירות פלסטינה א'י – לבנון – מצרים בשנת 1938.
    ו/או עוד ראייה לחוסר המודעות המוחלט של האליטה העברית בארץ לעתיד להתחולל, תוך תקופה קצרצרה (הן באירופה והן במערב אסיה).

    "עולם שלם, טמיר ומופלא". מסע למצרים, 1938

    קטע מהפוסט:
    ———————–
    " …. שנתיים קודם לכן, ב-1936, נחתם ההסכם האנגלי-מצרי, צעד הדרגתי נוסף בדרך להשתחררות המדינה מן הכתר הבריטי. נקבע בו, בין היתר, כי הצבא הבריטי יעזוב את מצרים, למעט הכוחות החיוניים להגנה על תעלת סואץ וסביבותיה. ובינתיים החלו דיווחים על האוזן הקשבת של רבים באליטה המצרית למצוקות הפלסטינים. זה קרה בעקבות המרד הערבי הגדול, זה המכונה בהיסטוריוגרפיה רווית הדם של היישוב העברי "מאורעות תרצ"ו-תרצ"ט". "התנועה הפלשתינאית הקיצונית, המצטיינת בחושים מחודדים מאוד להכרת כל שינוי בפוליטיקה הבינלאומית והמזרחית בפרט, מנצלת בזריזות רבה את המתהווה והמתרחש במצרים", כתב פרשן עברי באותם ימים. הוא תיאר גם כיצד מהווה מצרים יעד מרכזי לתעמולה הגרמנית והאיטלקית "העוסקת בשקידה להחדיר לכל תא מצרי, לכל נקבובית מצרית, את ארס השנאה וההתנגדות ליהודים, לציונות ולפוליטיקה הבריטית במזרח".

    אבל כל אלה לא הפריעו לקבוצת התיירים מארץ ישראל, בימים האחרונים של 1938. "כל היום וכל הערב וחלק ניכר של הלילה אנו עסוקים בנסיעות, סיורים ותיורים באותו מקום נפלא ששמו קהיר – פריז של המזרח הקרוב", דיווח אבא להוריו על נייר מכתבים של מלון "אקסטאדי", בשדרות פואד הראשון. הם מצאו שם, כך כתב "עולם שלם, טמיר ומופלא" בפירמידות של גיזה ובספינקס הסמוך אליהם. בצל הפירמידה בגיזה הצטלם עם מטיילת מן הקבוצה, אסתר בכרך, צעירה שהייתה באותם ימים מזכירתו של יושב ראש בנק אנגלו-פלשתינה, שיהיה עוד כעשור שנים לבנק לאומי לישראל.

    כשהגיעו לקהיר טלפן אבא לאהוד בן-יהודה, בנו של מחיה הלשון העברית, מכר של המשפחה מירושלים, אשר שהה באותה עת בבירה המצרית. בן-יהודה השתכן באחד ממלונות היוקרה המפורסמים של העיר באותן שנים, "קונטיננטאל סבוי". הוא הזמין את אבא ושותפתו למסע לפגישה במלון היוקרתי. הוא יפה ומפואר, התמוגג אבא במכתבו להוריו, "אפילו יותר ממלון המלך דוד", סמל ההדר הקולוניאלי בירושלים.

    באולם הכניסה רחב הידיים של המלון גילה אבא מתקן שעורר את פליאתו. ניצב שם ארגז שעליו כתוב "רויטרס", ומתוכו "הולך ויוצא גליל נייר שעליו נרשמות בלי הפסק, על ידי מכונת כתיבה, כל החדשות האחרונות מכל העולם וכן החדשות המקומיות, ובעיקר המחירים של בורסת הכותנה. והדבר היפה הוא שעל מכונת הכתיבה כותב מישהו במשרד רויטרס, ופעולות המכונה מועברות באופן חשמלי על ידי חוטים מתחת לאדמה לכל אותם הארגזים העומדים בבתי המלון הגדולים". בן-יהודה הזמין מכר יהודי מצרי עם מכונית, שהוביל את אבא ויוכבד לביקור שני בפירמידות. הפעם לאור הכוכבים …."

    Liked by 1 person

  18. לתמריץ,
    אולי יעניין אותך

    הופיעה רשומה על משחקי ילדים חרדיים בבלוג עונג שבת.
    בלוג שאיני מצליחה להדביק קישור אליו או לאחת מרשומותיו.

    במקום זאת, קטע קצר מתוך הרשומה אליה התכוונתי.
    מי שיטרח להיכנס למקוקר – יוכל לחזות בכל הרשומה, כולל כמובן המוני הצילומים של המשחקים.

    " … סידורים וחמישה חומשים (טוב, כאן זה ממש מתחייב).

    וזהו המשחק 'היט געשעפֿט' (חנות כובעים). 'איזה כיף להחליף כובעים' כתוב באנגלית. לרשות המשחק עומדות חמש בובות, שעל ראשיהן ניתן לחבוש שבעה סוגי כובעים חרדיים, משטריימל וספּודיק ועד כובע 'ירושלמי'. הערכה כוללת גם קופסאות מיוחדות לאחסון הכובע ואפילו ארון כובעים, מברשת ומראה. בובות 'ברבי' חרדיות…

    יש גם משחקי בובות של דמויות מופת: רבי (חסידי), ראש ישיבה (ליטאי) מחזיק בידו כרך מהתלמוד הבבלי, ושתי 'רעבעצין', כלומר נשות רב, האחת אוחזת בסידור ורעותה עטופה בסינר (בכל זאת מישהי צריכה לבשל).

    וכאן משפחה חסידית כשרה: אבא ואמא, בן (מחזיק ספר תורה) ובת (מחזיקה בובה).

    וכאן הלהיט הגדול לקראת פסח: ארבעה בנים שכנגדם דיברה תורה.

    האהוב עליי ביותר הוא כמובן זה 'שאינו יודע לשעול'…

    במשחק 'ווער איז עס?' (מי זה?) תוכלו להפוך כל קלסתר סתמי לדיוקן יהודי – הוסיפו לו זקן או לה כובע, והרי לכם אַ כּשר ייִד. איזה כיף לשחק במשחק 'פֿול מיט אידיש חן' (מלא בחן יהודי).

    באגף משחקי הרצפה תמצאו פאזל ענק (מאה חתיכות) של 'ערב שבת'.

    כיכר השוק היא כמובן של עיירה מזרח אירופית טיפוסית, שבה לא רק הכל הרמוני, נקי ומסודר, אלא בעיקר אין אף אישה או גוי…

    אפשר כמובן לקנות מודלים מוקטנים של האמבולנסים שמפעילים מתנדבי 'הצלה' (Hatzolah), כולל אורות שנדלקים וכבים וצלילי סירנה …."

    Liked by 1 person

  19. היחידה הרב מימדית של כוכבי
    אמון הציבור בצה"ל: אין מקום לזיופים
    הציבור נחשף למבצע שומר החומות, שדוברר כהצלחה מסחררת אף שבפועל קרה ההפך • וביחס הפוך לביצועי הצבא, ניצח הרמטכ"ל על העלאת הפנסיות לאנשי הקבע
    https://www.israelhayom.co.il/opinions/article/6891123

    אהבתי

  20. ההסבר המלומד למצב המשטרה (בתגובתו האחרונה של חייל זקן).

    אמנם מלפני 3 שבועות – אך נשלח אלי רק היום.
    לחרדתנו – לא התיישן כלל.

    Liked by 2 אנשים

  21. בהמשך למערכון של זהו-זה, למי ששואל איפה כל השוטרים…

    בצ: כמה אנשי משטרה חקרו את תיק 4000?
    ניר שוורץ (בכיר בלהב): לא ספרתי, אבל כל היחידה התעסקו בו. כמה מאות אנשים.
    בצ: כלומר כמה מאות אנשים עוסקים רק בתיק 4000?
    שוורץ: נכון

    Liked by 3 אנשים

  22. בידוק עובדות לממשלה

    אהבתי

  23. ביבי כארדואן
    ארדואן תפס ישראלית שצילמה את הארמון שלו
    בנט תפס 4 ישראליות שצילמו את קניון חולון וקטי שיטרית
    אבל ביבי, שם זה התחיל

    אהבתי

  24. אוף טופיק,

    עומר מואב טוען שקיים קשר בין סובלנות היתר (של ישראלים) לחזירות ולבריונות לבין תגמול היתר שניתן לוותיקים ולפנסיונרים על חשבון חסרי או מעוטי הוותק.

    לתפיסתי – הקישור שהוא מבצע בין שתי התופעות מעט חלש.
    אך התופעות עליהן הוא מצביע – אמיתיות, חשובות ומזיקות.

    http://omermoav.com/%d7%94%d7%aa%d7%a8%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%9b%d7%a1%d7%99%d7%91%d7%94-%d7%a0%d7%95%d7%a1%d7%a4%d7%aa-%d7%9c%d7%9e%d7%91%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%a9%d7%9b%d7%a8-%d7%94/

    קטע מהפוסט:
    ———————–
    " … בבריטניה, למשל, אם אתה מרים את הקול על נותן שירות פשוט לא תקבל שירות. צודק, לא צודק, בכלל לא משנה. אבל בישראל יש סובלנות לבריונות.

    ואיך זה קשור למבנה השכר בישראל? המגזר הציבורי חריג בהשוואה לעולם בשיפוע של השכר עם הוותק. השכר הנמוך לצעירים והשכר הגבוה הרבה הרבה יותר לוותיקים, ובפרט הפערים בין דור א לדור ב, מזיק מאוד לשירות הציבורי. מחד, קשה לגייס צעירים וצעירות, ומאידך, הוותיקים והוותיקות מקבלים שכר מופרז על חשבון הציבור. הוועדים אשמים? הוועדים זה האמצעי, אבל וועדים יש גם במקומות אחרים. ובצה"ל אין וועד, ובכל זאת, כפי שמדווח אבי בר-אלי, דהמרקר:
    אבי בר אלי, "עובדי נמלים על מדים". באתר דהמרקר 12 בינואר 2022

    ארבע תובנות מציף דו"ח הממונה על השכר בנוגע למדיניות התגמול במערכת הביטחון — ובייחוד מציפה ה"הברקה" שבהשוואה הבינלאומית בין השכר הנהוג בצה"ל, לזה שנהוג בצבאות מקבילים לו במערב. התובנה הראשונה מהדו"ח היא שמערכת הביטחון היא לא ממש בועה. היא משקפת את חוליי השכר שמאפיינים את כלל השירות הציבורי בישראל — אם כי במידה מוגזמת. הכוונה היא לתשואה לוותק החדה מדי בצבא, שכעת מתברר כי היא גם מופרכת בקנה מידה עולמי. זוהי תופעה שאינה אפקטיבית מבחינת הארגון, עומדת ביחס הפוך לתפוקה ובאה בהגדרה על חשבון הצעירים בעלי הכושר המבצעי, אף שהארגון זקוק להם.
    בצה"ל — וכך גם בשב"ס ובמשטרה.
    בין אם אלה מורים במערכת החינוך, סוורים בנמל, שוטרים או נגדים בצה"ל — עיקר ההוצאה על שכר זורם בישראל דווקא לאלה שממילא "מסודרים": דור א', ותיקים ופנסיונרים. אלה לעולם שומרים לעצמם את רוב הקופה, גם במחיר כריתת הענף שעליו ישבו, שעה שאת כספם ממילא שיריינו במנגנונים פנסיוניים מובטחים.
    אז מה קיבלנו? בריונות וחזירות, וסובלנות לבריונות וחזירות."

    Liked by 1 person

  25. פינת הIQ הגבוה

    Liked by 1 person

  26. לקמילה:
    מרבית העולם לא ידע ב-1938 מה עתיד לקרות. גם לגבי אלו שניחשו מה יקרה ספק גדול אם הם ניחשו זאת בגלל תבונה או ראיה מרחיקת–ראות או סתם בגלל ניחוש מוצלח. כדי לקבוע שאדם הצליח לחזות מה יקרה בגלל תבונתו, עליו נחזות את העתיד עשרות רבות של פעמים עם אחוז נמוך מאוד של טעויות.
    צריך לציין: מרבית בני-האדם מתקשים לחזות את העתיד. זה לא משנה אם הן מהאליטות או לא.

    אהבתי

  27. arn אתה שוכח שכל מי שהיה חי ב 1938 ובן 35 פלוס עבר את מלחמת העולם הראשונה כבוגר, גם באירופה גם בארץ. בהחלט רבים צפו אפשרות למלחמת עולם חוזרת, וגם עשו מאמצים להימנע מכך.
    השאלה מה זה לחזות את העתיד. אין הרבה אפשרויות בתחום המדיני. בפועל כל אחד מומחה בתחום שלו ויכול לחזות את העתיד בדיוק רב יותר מאשר חסרי תבונה. אתה כבר הבעת בעבר סקפטיות בכישורי העתידות של מומחים.
    ועם בעתידות עסקינן, מה אתה חושב יעלה בגורל המגעים בין פרקליטי נתניהו לבין הפרקליטות לגבי הסכם שיחסל את עתידו המדיני של נתניהו (קלון). האם הם יוכלו להמשיך עם המשפט של האילוביצים? האם המטרה להציל רעידת אדמה משפטית? בשביל מה לנתניהו לקחת הסכם שיש עמו קלון שמחסל אותו כיום כשהמשפט יגמר בעוד 3 שנים פלוס ערעור. להשקפתי כל הדיונים האלו הם בבל"ת ולא יצא כלום מזה.

    אהבתי

  28. לדאוד אל-נטור:
    לפי מה שקראתי רבים חשבו בשנת 1938 שנעשה הסכם שלום עם גרמניה ולא תפרוץ מלחמה. ברור שהיו גם שחשבו ההפך אבל לפי מה שקראתי בכל הספרים המחשבה הראשונה היתה השלטת.
    כאשר אדם חוזה משהו בעתיד ומתברר שצדק – זה לא אומר שהוא חכם בתחומו ומוצלח בלחזות את העתיד. כדי להוכיח שאתה כזה אתה צריך לחזות את העתיד בצורה נכונה אולי 100 פעמים. פעם אחת יכולה להיות סתם מקריות.
    אני באמת מביע סקפטיות לגבי מומחים בכל מיני תחומים. כדי להאמין להם – דרושה הוכחה שהם צודקים. אני לא סומך על סקרים שונים כי פשוט אי-אפשר לבדוק את נכונותם. כמו כן אנשים יכולים לשקר בסקרים ואין לך דרך לדעת זאת. כדאי שלעשות ניסוי כדי לבדוק אם משהו הוא נכון או לא – זו דרישה מדעית.
    לגבי נתניהו – אני כלל וכלל לא מתעניין ולא עוקב אחרי משפטו.

    אהבתי

  29. יש לי שאלה לגבי הנטיעות בנגב:
    עד כמה שהבנתי שטחים אלו נוצלו ע"י הבדואים כדי לשתול גידולים שמספקים לנו מזון.
    למה לנטטוע עצים שככל הידוע לי לא מספקים לנו מזון במקום גידולים שמספקים לנו מזון.
    זאת ללא קשר מי ינטע את הגידולים הנ"ל. הממשלה או הבדואים.

    אהבתי

  30. חייל נראה שרע"מ והשמאל הם התקווה שלך:

    https://www.calcalist.co.il/local_news/article/h1brooltf

    "בעקבות לחץ של שר הביטחון גנץ, הצעת החוק המעגנת את תשלום הפנסיות לאנשי הקבע נכנסה לסדר היום של הוועדה, במטרה להעלותה להצבעה ראשונה במליאה כבר ביום שני. המכשול: אישור של רע"מ"

    "במפלגת העבודה ובמרצ יש התנגדות לחוק. גם אם הוא יעבור בוועדת השרים לחקיקה בהתנגדותם של שרים ממפלגות אלה, הרי שחברי הכנסת של העבודה ומרצ יידרשו לתמוך בהם. אלא שח"כים בשתי המפלגות – ובהם מוסי רז ומיכל רוזין (מרצ) – מתנגדים לחוק הפנסיות."

    Liked by 1 person

  31. ועדין העובדה שהעמידו ראש ממשלה מכהן שעשה דברים גדולים למען עם ישראל לשיטתם על שטויות והבלים צריכה להטריד אותם.

    אהבתי

  32. לא הבנתי איך תופעת הבריונות והצעקות קשורות למבנה השכר במגזר הציבורי בישראל?
    נראה לי שמבנה שכר זה יכול לעודד אדישות, חוסר איכפתיות וזלזול של נותני השרות במקבלי השרות כי נותני השרות לא צריכים לחשוש שיענשו או יפוטרו במקום עבודתם בגלל שרות גרוע. הם יכולים לצפצף על מקבלי השרות. אם הם נותני שרות ותיקים, מקום עבודתם מובטח. אם הם נותני שרות צעירים אז שכרם הוא נמוך ויכולתם למצוא מקום עבודה חדש, גבוהה יותר. נראה לי שמבנה שכר ותנאי תעסוקה כאלו נותנים דוקא לנותני השרות יותר כח ממקבלי השרות. במבנה שכר כזה קל דוקא לנותני השרות לסלק את מקבלי השרות החצופים הביתה ולא לתת להם שרות.
    לי נראה ששתי התופעות (מבנה השכר בשרות הציבורי והבריונות) הן תופעות לא קשורות אחת לשניה.

    אהבתי

  33. אהרון ברק נחלץ להגן על המערכת. לדעתי הוא מבין שהמשפט עצמו חושף שחיתות , לא מהצד של נתניהו (שם הכל מזמן בכותרות העיתונים, כך שאין חשיפות חדשות), אלא גם ובעיקר מהצד של המשטרה והפרקליטות. ולכן התמיכה שלו בהסדר טיעון.

    ולכן אני מתנגד להסדר טיעון. למרות שברור לי האינטרס של המערכת בהסדר כזה, וגם האינטרס של נתניהו שצריך לשלם בהון עתק וזמן על הגנה משפטית, עם סיכון לעונש חמור יותר.

    Liked by 1 person

  34. 3718. הצעד של המומחים בלנסות להסיר את נתניהו מכסאו בטענות קלושות, מבלי לצפות את כלל התוצאות, מאמת את הטענה של arn שלעתים תכופות מומחים לא צופים את העתיד כראוי. רבים מהם שחצנים והאיד שלהם משפיע על התחזיות.
    האינטרס של נתניהו זה להגיע להסכם ללא קלון, כך הוא משאיר את הנושא מאחוריו עוד מספר חודשים וממשיך הלאה כמו כלום. הוא מציע לפרקליטות לרדת מהעץ ולא להסתכן בתוצאות. זה הרי לא משפט רגיל ולא משנה מה יהיה פסק הדין, הן לא יתקבלו באהדה על ידי חלק גדול מהעם. היועץ המשפטי הנוכחי לא יהיה פה עוד 3 שנים והיועץ החדש לא נושא באחריות למשפט.
    אהרון ברק מבין שהשופטים יעמדו בפני מצב בעייתי והוא מנסה לשמור על כבודם ולחלץ אותם מביקורת העם. המשטרה והפרקליטות כבר אבדו את אמון העם.

    Liked by 2 אנשים

  35. דאוד אל נאטור,

    מסכים איתך לגבי כל מה שכתבת, ולכן אני נגד עיסקת טיעון.

    הגילויים בבית המשפט על החקירה הזו הם כל כך הזויים שכדאי שהחשיפה הזו תמשך כמה שיותר זמן.

    אהבתי

כתיבת תגובה