משוגעים, תרדו מהבדיקות

לפעמים אנשים מתעסקים באובססיה בדברים שמטרידים אותם, אבל ההתעסקות הזו אינה מועילה להם דבר. היא יוצרת אשליית שליטה, אבל מותירה אותם עם אפס שליטה בפועל. כזה הוא טירוף הבדיקות הנוכחי שהממשלה מעודדת. תורים ענקיים של אנשים שמחכים לבדיקת קורונה. הכול מתוך אשליה שיש תועלת בבדיקות האלו, ושיש דרך לעצור את המגפה באמצעותן. אבל אין. לא בשלב זה. המגפה תשטוף את כולנו. הבדיקות חיוניות בעיקר כדי לתת למי שנמצא בקבוצת הסיכון התראה שעליו להתחיל לקבל את תרופת הפקסלוביד של פייזר (בתקווה שיש ממנה מספיק לכולם). צריך להתמקד בקבוצה זו ואת כל השאר צריך לשחרר לעיסוקיהם. מי שמרגיש טוב, שילך לעבודה ולבילויים. מי שלא, שיישאר בבית. מי שחושש להידבק כי חושב שהסיכון האישי עבורו גבוה, שיישאר בבית גם כן ויעבוד מרחוק.

36 תגובות בנושא “משוגעים, תרדו מהבדיקות

  1. מסכים ומעלה, גם כל הבידודים מיותרים. אין שום סיכוי לעצור את האומיקרון, וכל טירוף הבדיקות והבידודים גורמים רק לנזק בלי שום תועלת מעשית.

    אהבתי

  2. "לפעמים אנשים מתעסקים באובססיה בדברים שמטרידים אותם … היא יוצרת אשליית שליטה, אבל מותירה אותם עם אפס שליטה בפועל. כזה הוא טירוף הבדיקות הנוכחי שהממשלה מעודדת".
    חשבתי שכל מהותה של הממשלה הנוכחית הייתה לבטל את "שיטת הפחד של ביבי בעזרתה הוא שולט בציבור", אבל כנראה שקיבלנו עוד מאותו הדבר והפעם על הצד הרע שלו.

    ותמריץ, בא ונודה על האמת: בנט אינו לגמרי ראש הממשלה. הוא יותר מנכ"ל הממשלה או שר במשרד ראש-הממשלה. ההתנהלות שלו, הכח הפוליטי שמאחוריו, התמיכה הציבורית שהוא זוכה לה, היכולת לכפות את שריו ….. כל אלו (ועוד) אינה כפי שהורגלנו לראשי ממשלה עד היום (כולל ראשי ממשלה שכיהנו ברוטציה).
    אתה רואה כאן תמריץ ליציבות שלטונית ולניהול מקצועי. אתה צודק, אבל אני גם רואה כאן מתווה לאיבוד דרך, לחציית קווים ובעיקר לפגיעה בדמוקרטיה (=שלטון העם ורצון הבוחר). אני מאוד מקווה שבנט לא יגיע למצבים הללו ויתמקד רק ב"ניהול מקצועי".

    Liked by 2 אנשים

  3. יאיר, כתבתי את הפוסט זמן קצר לפני שהממשלה פטרה מחוסנים מבדיקות. כך שתלונתי נעלמה מייד.

    חוץ מזה אני צריך לחזור בי ממשהו בפוסט, יש רק 10,000 מטופלים אפשריים בפקסלוביד. הכמויות קטנות מדי. זה לא פיתרון. על רקע זה החיסון הרביעי הוא הכרחי. אין באמת פיתרון אחר. טוב שהחליטו עליו. גם זה לזכות הממשלה.

    Liked by 3 אנשים

  4. אוף טופיק:
    האם המסכות גורמות נזק אקולוגי חמור?
    נניח שבישראל אדם משתמש ב-300 מסכות בשנה כלומר הוא השתמש ב-600 מסכות בשנתיים מאז שפרצה הקורונה.
    נניח ש6 עד 7 מיליון איש השתמשו במסכות. יוצא שבישראל השתמשו ב-4 מיליארד מסכות.
    לפי זה יוצר שבעולם השתמשו ב-3 טריליון מסכות (אני שבעולם בממוצע כל אדם משתמש במעט פחות מסכות מאשר ישראלי).
    לא שמעתי על ניסיון למחזר את המסכות & לדאוג שהם יושמדו כך שלא יגרם נזק אקולוגי.
    kt ang,h gk thrdubho kanhr, vxchcv anscrho gk zv/
    3 טריליון מסכות משומשות שהושלכו לאשפה מסוגלות לדעתי לגרום לזיהום רציני.

    Liked by 1 person

  5. תמרץ,
    מה המקור למספר 10,000 מטופלים אפשריים בפקסלוביד?

    אהבתי

  6. הטורים לבדיקות הקורונה כמעט ושכנעו אותי שהממשלה קראה פוסט קודם של תמריץ ובאמת מאמינה שאנו לקראת סוף המגפה.
    הטורים הענקיים רק נועדו לוודא שסוף מיוחל זה יגיע במהירות האפשרית (לאחר שכל העומדים בתור, שעדין לא נדבקו בקורונה, יצליחו להדביק את כל מי שמחכה לפניהם ואחריהם).

    אבל התיאוריה מעט נפגעת מהידיעה שהעומדים בתורים עלולים להידבק גם בזן הדלתא ו/או בשפעת מצויה (ו/או בכל מחלה מדבקת אחרת). אף אחד לא מסוגל להבטיח שידבקו דווקא בזן אומניקרון חלוש יחסית וידידותי למדי.

    מכאן, שבתי החולים שלנו נמצאים בסכנת קריסה. או, לכל הפחות, בסכנת מתן טיפולים ברמה ירודה בהרבה מכפי שהיה מקובל בארץ בחודשי החורף שלפני עידן הקורונה. כלומר עוד חורף עם תמותה עודפת.

    מה שמחזיר אותי בהכרח לחמיצות הכללית שלי לגבי תפקודי הממשלה הנוכחית (אם כי עלי להודות שחמיצות זו מלווה אותי מאז שממשלה זו הוקמה).

    Liked by 2 אנשים

  7. יאיר בדרך כלל עדיף ראש ממשלה מנכ"ל על פני ראש ממשלה ריכוזי. יש מצבים מסוימים בהם לראש ממשלה ריכוזי יש יתרון אבל זה לא אחד מהם.

    אהבתי

  8. אמחייה,
    אין שום סתירה בין מנכ"לות לריכוזיות. יש מנכ"לים ריכוזיים ויש שלא. ויש ראשי ממשלה ריכוזיים ויש שלא. זאת לא הנקודה שאנחנו מדברים עליה.

    נראה לי שאנחנו מדברים על ההבדל בין ראש ממשלה "משתף" שרק מרכז את פעולות הממשלה (ולזה שנינו קראנו "מנכ"ל) לראש ממשלה "בעל חזון מוצק" שמוביל ומנחה את שריו (ונראה לי שלזה קראת "ראש-ממשלה ריכוזי" ואני קראתי "ראש ממשלה כפי שהורגלנו עד היום").

    זה נכון שלפעמים עדיף ראש ממשלה משתף, אבל מדינת ישראל מתאפיינת באתגרים קשים ומתמשכים. במצב שכזה, עדיף ראש ממשלה בעל חזון מוצק, ובעיקר כזה שמייצג ציבור רחב.
    אולי לבנט יש עדיין חזון, אבל בממשלה שהוא הקים אין מקום לחזון הזה. לא לחזון המדיני שלו (לא למדינה פלסטינית), לא לחזון הלאומי שלו (ארץ ישראל לעם ישראל על-פי תורת ישראל), לא לחזון הפוליטי-מבני שלו (הפרדת רשויות), ולא לחזון הכלכלי שלו (תכנית סינגפור). מסתבר גם שהחזון הבריאותי ("איך לנצח מגפה") שהיווה את העילה לפירוק גוש הימין ולהקמת ממשלת שמאל לא ממש מקובל על הממשלה.
    ועל הכל, וזה הכי חשוב, אין לו מספיק תמיכה ציבורית מאחוריו.
    ולכן הוא רק מנכ"ל.

    אהבתי

  9. תמריץ,
    הממשלה נכשלת בכל מה שהיא יוזמת. כיתה ירוקה, תו ירוק/סגול, בדיקות, טיסות לחו"ל, חיסוני ילדים. אין שר אחד לרפואה חוץ משרי ימינה שאפילו טורח לדווח לראש הממשלה על מהליכיו, חלקם עושים מהלכים מתריסים על הראש שלו. ביידן לא עונה לטלפון. אתה סובל ממינון יתר של אברמוביץ/וייס/שומפלבי/כספית

    Liked by 1 person

  10. אני מסכים לדברי חייל. לא כהתרסה כנגד בנט, אלא בגלל שאני לא חושב שאפשר לקיים ממשלה טובה ללא שלממשלה יש קווי יסוד משותפים (באמת. לא על הנייר).
    "ניהול טוב" יכול לבוא רק על-גבי ממשלה מתפקדת יחדיו. זה העיקרון של השיטה הפרלמנטרית. והמציאות גם מוכיחה זאת.
    אין לממשלה הזאת שום דבר במשותף. וגם על הדבר היחיד שיש לה במשותף (קורונה) הם לא שותפים.

    אהבתי

  11. יאיר,
    עעצירת חיפושי הגז, לא התרסה?
    המצור על חומש, לא התרסה?
    ארוחת ערב עם אבו-מאזן, לא התרסה?
    פיטורי מנכ"ל משרד החינוך, לא התרסה?
    הקפאת השקעה בכבישי יו"ש, לא התרסה?

    Liked by 2 אנשים

  12. כתבתי שאני מסכים לדבריך לא בגלל שאני מתריס כנגד בנט (שדעתי עליו ידועה) אלא בגלל שאני לא מאמין שניתן לקיים ממשלה "מתפקדת" כפי שתמריץ מתאר ללא שהממשלה תהיה בעלת קווי יסוד משותפים.

    Liked by 1 person

  13. מהרשימה שכתבת אני מרוגז על הכל.
    אבל עצירת חיפושי הגז אינה בכלל עניין פוליטי אלא הזיה וחוסר הבנה של שרים בממשלה. תודה על התזכורת – הוכחה נוספת שהממשלה אינה מתפקדת.

    אהבתי

  14. אוף טופיק,

    מעט על אסונות במקומות אחרים ובזמנים אחרים.
    במקרה זה – שורת אסונות תעופה בבריה'מ. על "הקש" ששבר את כנף המטוס.

    חשוב מכל, על החסינות מראש מכל אשמה של המורמים מעם בעיני עצמם ("הגנרלים"), ועל המכשול, הכמעט בלתי עביר, של הפקת לקחים אמיתית מאירועים ומאסונות.

    (((מה שמזכיר לי אסוציאטיבית את כל התרעות יצחק בריק, ואת הדרכים בהם איזושהי ועדת חקירה עתידית תנסה להסביר כיצד התעלמו מאזהרותיו, ומדוע רק הש.ג. הוא האשם)))

    https://www.calcalist.co.il/calcalistech/article/r10cqbjsk

    קטע מהכתבה:
    ————————–
    " … נתעכב רגע על מנטליות סובייטית. כל חקירת אירוע ברוסיה של אז התחילה בשאלה אחת: את מי בשום פנים ואופן אסור להאשים. למה? כי למרות הטענה הקומוניסטית לשוויון, ברוסיה התקיים מעמד אצולה עליון של גנרלים ופוליטיקאים בכירים.
    ואחד מהאליטה הזאת היה יכול להרוס את חייו של כל אדם מתחתיו – בכיר ומוערך ככל שיהיה – ממש בשתי מילים. בקלות היה מאבד האומלל את תאריו ורכושו, חירותו ולפעמים אף את חייו. הכל, בגלל איזה אלוהים בעיני עצמו שהחליט להצביע עליו כבוגד או מורד.
    הקברניט טופולב תאונת מטוס
    "האחדות שלנו בלתי ניתנת להשמדה". כן? חכו שיתעצבן איזה גנרל(צילום: euromaidanpress )
    ולכן, הסיכוי להגיע לאמת ברוסיה הסובייטית היה אפסי, אפילו כשהיה ברור לכל שהסתרתה גרמה, גורמת ותגרום למקרי מוות ואסונות. כפי שניחשתם, הערך הסובייטי לחיי אדם היה נמוך להבחיל, אבל לא כשמדובר בגנרל מפונפן או פוליטיקאי מפורסם. ולכן, אסון הטופולב קיבל יחס מאוד מיוחד, ממש מהרגע הראשון. את זה אי אפשר לטאטא מתחת לשטיח, אי אפשר להסתיר.
    הקברניט טופולב תאונת מטוס
    עוברים על שברי הטופולב(צילום: TASS)
    השלב הראשון בחקירה התמקד בלחפש איזה סוכן מבפנים, מחבל שתול. זה היה קצת קשה כי נו, כל הקצינים של ספרידונוב נהרגו יחד איתו ולאחרים לא היתה גישה למטוס. אחד שאמור היה לטוס איתם שוחרר ונסע לפגוש את בתו, אך נמצא גם הוא נקי מאשמה. אחרי חקירות מפחידות ומכאיבות מאוד של כל מי שנגע בטופולב או הסתכל עליו יותר מדקה רצוף, ויתרו השלטונות על אפיק זה.
    השלב הבא היה להתעמק במטוס עצמו: מצבו המכני היה סביר, ומבחינת המטה הרוסי זה היה די והותר; הרי אסור, בשום פנים ואופן, להודות שמשהו לא בסדר במטוס כזה – פאר ההנדסה הסובייטית. …"

    Liked by 2 אנשים

  15. משום מה הודבק בטעות גם סרטון שאינו רלוונטי לתגובה זו.
    אפשר להתעלם ממנו.

    אהבתי

  16. הסרטון של יודוביץ היה מצויין, ממש שווה. תאונות מטוסים ברוסיה לא כל כך, ביחוד היות והכתב ידוע בהגזמות קיצוניות ובבל"תים מדמיונו הפורה על בסיס צֶדֶק פִּיּוּטִי.

    אהבתי

  17. סנוניות של שינוי חיובי?

    https://www.ynet.co.il/news/article/bjo9dfg3y

    "בחודשים האחרונים צה"ל הקל את מדיניות הוראות הפתיחה באש באזור גם מול סוגיית הגניבות מבסיסים ומשטחי אימונים בנגב, והתיר לחיילים לירות ברגליים של גנבי ציוד צבאי, גם אם לא מדובר בכלי נשק או בתחמושת."

    Liked by 1 person

  18. פינת הטרלול הישראלי

    Liked by 2 אנשים

  19. כזה הוא טירוף הבדיקות הנוכחי שהממשלה מעודדת
    ומדוע הממשלה מעודדת? כדי שפחות נבקר את תפקודה? נהייה עסוקים בהיסטריה ולא במאבקים עם האופוזיציה? כשיש ממשלה שמרגישה לא לגיטימית היא תשתמש בכל התחבולות

    אהבתי

  20. גם השכר ושעות העבודה של המתמחים ושל הרופאים הבכירים מתקשרים עקיפות לנושא "המשוגעים" והתנהגותם.

    תשובה חלקית לתהייה כיצד התקציבים שמושקעים במערכת הבריאות (((ובמערכת החינוך וכוחות הבטחון))) הולכים ועולים בהתמדה – אך הציבור לא מרגיש שום שיפור משמעותי.
    ותשובה טובה לתהייה מדוע שעות העבודה של המתמחים ב 2022 אינם משתנים משמעותית (לדוגמא לרמה לה זוכים, כמובן מאליו, נהגי רכבים כבדים וטייסים).
    בשולים – עוד סיבה שבגללה לא כדאי לאנשים בעלי יכולת בחירה לעזוב את המרכז ולגור בפריפריה.

    https://www.israelhayom.co.il/health/article/6673304

    תחילת הכתבה:
    ————————–

    " … על פי דו"ח על הוצאות השכר במערכת הבריאות, משכורת המומחים הבכירים עלתה משנת 2009 ב-77% • בבתי החולים שכר הגברים גבוה ב-21% משכר הנשים • רופאים בפריפריה מבצעים יותר תורנויות בהשוואה למקביליהם במרכז

    מיטל יסעור בית-אור
    2/1/2022, 09:55, עודכן 2/1/2022,

    שכר הרופאים המומחים הבכירים עלה משנת 2009 ב־77%, כמעט כפול ביחס לעלייה בשכר המתמחים – כך עולה מדו"ח על הוצאות השכר במערכת הבריאות.

    בקרב הרופאים נמצאים גם פערי השכר הגבוהים ביותר: השכר הממוצע עומד על 35 אלף שקלים, בעוד השכר הממוצע למשרה בעשירון העליון מגיע ל־78,756 שקלים. רופא שמבצע גם ניתוחים במסגרת קיצור תורים (אחה"צ) משתכר בעוד כ־12 אלף שקלים בחודש.

    כמו כן, רופאי בתי החולים בפריפריה מבצעים בממוצע 5.6 תורנויות בחודש, לעומת 4.8 תורנויות של הרופאים במרכז. מחברי הדו"ח ציינו כי "בגיבוש המתווה לקיצור התורנויות, יש להבטיח כי הפערים בין המרכז לפריפריה יצומצמו". מספר התורנויות הגבוה ביותר הוא של המתמחים בכירורגיה כללית וברפואת ילדים (5.7 בחודש), אחריהם מיילדות וגינקולוגיה (5.2), והכי מעט תורנויות הן אצל רופאי אף אוזן גרון (4.9) ורופאי עיניים (4.2). …"

    אהבתי

  21. חייל
    אם נהיה כנים, הברדק הנוכחי מול הקורונה זהה לברדק שהיה בימי ממשלת ביבי. זה לא שלביבי היו הצלחות כאלה גדולות. ההבדל המשמעותי הוא שהציבור רובו מחוסן ולכן המחיר שאנחנו משלמים על הברדק יחסית נמוך. הכיתה הירוקה זה רעיון טוב שלא עובד מול האומיקרון, וחיסוני ילדים לא היו עובדים גם אם ביבי היה מופיע כל ערב בשמונה ומתחנן לציבור. לגבי שאר טענותיך, הממשלה הקיימת היא ממשלת מרכז שמאל וכך היא מתנהלת. כל אחד שם משפר עמדות לקראת הסיבוב הבא, ולבנט נשאר רק להאחז חזק בגלגל ולקוות שלא יעוף ממנו רחוק מדי (וכמובן לקוות שביבי יישאר בזירה ויכריח את כל החבורה המוזרה להישאר יחד ולקבל את מלכותו המפוקפקת). יחסית למצב הזה, אני חושב שבנט מתפקד די בסדר.

    Liked by 1 person

  22. לא הייתי אומר ממשלת מרכז שמאל כאשר אין מצב לויתורים טריטוריאליים. זה הרי הדבר שבגללו בימין סוגדים לביבי: לא נסוג (פרט לחברון. וגם כמה אחוזים בהסכמי ווי). אז גם בנט לא נסוג.

    אהבתי

  23. רינגו,
    ההשוואה לא במקומה. המגיפה נפלה על ממשלת ביבי כרעם ביום בהיר, ללא ידע, מידע, ואמצעים. למרות תנאי הפתיחה השונים הצליח (חלקית) לשלוט בקצב ההתפשטות באמצעות סגרים, ריחוק חברתי וכו', לחסן לפני כל העולם ולהתכונן למתן בוסטרים בעתיד על ידי רכש מאסיבי (כנגד החבלות של גנץ). ממשלת בנט עם אפס מעשים מבצעת בפועל את הדוקטרינה השבדית מהגל הראשון. יוחזר ביבי!!!

    Liked by 2 אנשים

  24. תמריץ,
    גם רבין ושרון לא נסוגו בחצי שנה הראשונה. הנסיגה הגיעה לאחר הכנה ממושכת. ההתנכלות לחומש, העברת הכספים לרשות והארוחה בראש העיין הם צעד ראשון. לאחר שביידן יעביר את ההסכם עם אירן ירושליים והנסיגות יעלו שוב על השולחן

    Liked by 2 אנשים

  25. תמריץ,
    לאן נעלם ברל כצנלסון?

    Liked by 1 person

  26. חייל
    האמצעים בהם השתמש ביבי היו נכונים לשעתו. מה היית מציע לבנט לעשות היום? להטיל סגר כדי למנוע את התפשטות המחלה? לסגור שוב את בתי הספר? זה נעשה שלוש פעמים בעבר, הציות של הציבור והיעילות של המהלך ירדו כל פעם. ביום אחרי הסגר כולם יוצאים להסתובב והמחלה תחזור במוקדם או במאוחר. האם הגיוני בעיניך כיום להרוס את הכלכלה והחינוך כדי להציל ממוות כמה עשרות אנשים שרובם סרבני חיסון?

    Liked by 1 person

  27. רינגו,
    הייתי מציע לבנט להתפטר ולהחזיר את ביבי. בנט איבד קשר למציאות ובכל הקשור לקורונה אנחנו חיים באנרכיה

    אהבתי

  28. א. כנראה ירדו מטירוף הבדיקות בלית ברירה. בגלל מרד, סמוי או גלוי, של ההורים.
    (לפחות כל עוד ליברמן, קמצן הקורונה, הוא שר האוצר).

    אחוז אדיר מההורים לא יכולים ו/או לא מוכנים לממן מכיסם את עלות המוני הבדיקות הנדרשות.
    בעיקר הורים למספר ילדים במערכת החינוך ו/או מהעשירונים הנמוכים. אך לא רק הם.

    ב. *אולי* יתברר כאזעקת שווא. אבל *אולי לא* :
    ———————————————————————-
    " …מחקר חדש חשף כ-12 מקרי הידבקות בווריאנט חדש של נגיף הקורונה במרסיי. הווריאנט החדש – שזכה לשם B.1.640.2 – אותר לראשונה אצל נוסע שהגיע מקמרון, ומסתמן כי יש לו 46 מוטציות חדשות. הדבר עשוי להעיד כי מדובר בזן שעשוי, בדומה לאומיקרון, "להפוך עמיד יותר לחיסון, ומידבק יותר מהנגיף המקורי".

    עם זאת, החוקרים הצרפתים מדגישים כי אין כרגע סימן לכך שהוא מתחרה עם האומיקרון, הווריאנט הדומיננטי ביותר במדינה, שאחראי כיום ליותר מ-60 אחוזים ממקרי התחלואה בשטחה. על פי הדיווחים בצרפת, הזן החדש התגלה ב-10 בדצמבר על ידי חוקרים מ-IHU Mediterranee Infection. "

    אהבתי

כתיבת תגובה