קוביד גרסת 1890

מאמר מרתק בכתב עת מדעי מכובד שפורסם הקיץ מעלה את האפשרות שקוביד-19 משחזר בעצם את דרכו של נגיף קורונה אחר שהסתובב בעולם בשנת 1890. בשנה זו הכתה בעולם אחת המגפות הגדולות של המאה התשע עשרה אשר כונתה בפי כול: ״השפעת הרוסית״. באותם ימים לא הייתה קיימת ההבחנה המודרנית בין נגיף השפעת לבין נגיפי קורונה אשר לרוב גורמים הצטננות קלה יותר. השפעת הרוסית גבתה את חייהם של מיליון בני אדם.

בעוד שידוע למדע בוודאות, בעקבות עבודת שחזור מונומונטלית, שהשפעת הספרדית שבאה אחרי מלחמת העולם הראשונה אכן נגרמה משפעת, אין מידע על הגורם האמיתי לשפעת הרוסית והוא לוט בערפילי ההיסטוריה.

ישנו נגיף קורונה נפוץ בשם HCoV-OC43. רבים מאיתנו נדבקים בו מפעם לפעם ומצטננים, ונוגדנים אליו נמצאים אצל רובנו. בדיקה גנטית של קצב המוטציות שלו מעלה שהוא הגיע מהבהמות אל האדם סמוך לשנת 1890. הייתה זו באמת תקופה שבה מגפות גדולות פקדו עדרי בקר. האם יתכן שהנגיף גרם את המגפה הגדולה אז ולאחר מכן, כאשר בני האדם נחשפו אליו עוד בילדות וגופם פיתח איתו היכרות, הפך להיות נגיף הפוגש דרך קבע באנושות אך כבר לא ממיט עליה אסון?

המאפיין הבולט ביותר של קוביד-19, העובדה שהוא פוסח על ילדים או שפגיעתו בהם מינימלית, היה ניכר גם בשפעת הרוסית. דיווחי הרופאים של אותה תקופה העידו על כך שהנגיף אינו מסוכן לילדים, אבל הוא מסוכן מאוד לזקנים. זה אינו מאפיין של שפעת אשר מסוכנת גם לילדים. הייתה גם מקבילה ללונג-קוביד. הסימפטומים התמשכו והתמשכו בחלק מהחולים בשפעת הרוסית אפילו אחרי שהחלימו לכאורה. כמו בקוביד גם בשפעת הרוסית העריכו שקיימת הדבקה אסימפטומטית ניכרת שמקשה למנוע את התפשטות המחלה. כמו בקוביד גם בשפעת הרוסית אזור גיאוגרפי שבו הייתה מעט תחלואה בשלב ראשון ספג יותר בשלב שני, דינמיקה אופיינית לבניית חיסון עדר. דלקת ריאות קטלנית במיוחד, פגיעה בטעם ובריח, בעיות לב אחרי ההחלמה, קרישי דם, שמנים פגיעים יותר מרזים, כאבי ראש בקרב מחלימים – כל מאפייני הקוביד הוזכרו גם לגבי השפעת הרוסית.

אם ההיסטוריה אכן חוזרת על עצמה אזי קוביד-19 יהפוך לחלק מנגיפי הקוביד הנפוצים אשר גופנו נחשף אליהם מפעם לפעם. אבל התגובה כבר לא צפויה להיות קטסטרופלית ברוב המקרים מאחר שהחשיפה הראשונית כבר קרתה, והגוף פיתח זיכרון חיסוני. נראה שבימינו החיסון כבר סיפק הגנה ראשונית כזו ואפילו מי שנדבק אחרי קבלתו סובל ממחלה קלה יותר. עם זאת, באופן מדכא למדי, עדיין רואים שזקנים שחוסנו פעמיים ונחשפו לנגיף הקוביד אחרי זמן, חולים ומתים בשיעורים לא זניחים. ה-FDA אמנם עדיין מצוי בהכחשה לגבי כך ומתמהמה לאשר את חיסון הבוסטר באמריקה, אבל הוא עוד יתפכח ובקרוב. האם באמת נצטרך אנחנו כולנו להיחשף בפועל לנגיף בשלב מסוים ולחלות או שרצף קבלת החיסונים יגן עלינו, דבר שבני המאה התשע עשרה לא היו יכולים לקוות לו? את זה עוד נדע.

105 תגובות בנושא “קוביד גרסת 1890

  1. זה קצת מזכיר את השאלה שהייתה לי בבגרות בביולוגיה: האם עקרות תורשתית? אם האבא היה עקר והבן עקר האם יש לצפות שהנכד יהיה עקר?

    Liked by 3 אנשים

  2. לי הפוסט הזכיר את התיאוריה של*כל בעלי החיים* (מחיידק ומעלה), החיים כיום על כדור הארץ, היה אב קדמון משותף אחד ויחיד. אב קדמון שחי לפני כ 4 מיליארד שנים (או אפילו יותר).
    תיאוריה המתבססת על ממצאי מיפוי גנטי של עשרות רבות של מיני חיים. (*)

    אם תיאוריה זו נכונה – אזי על אחת כמה וכמה די סביר שיתגלו קווי דמיון גם בין וירוסי הקורונה העכשווים לבין מגפות שהשתוללו במהלך המאה ה-19. כמו מגפת השפעת הרוסית.

    מה שכמובן לא יכול לשלול את התיאוריה ש"השפעת הרוסית" בכלל לא הייתה שפעת אלא סוג של קורונה קדומה.

    ###########
    (*) קטע מערך הויקיפדיה על נושא האב הקדמון המשותף:

    " … הנחת המוצא המשותף
    —————————————
    ייתכן כי צורות חיים נוצרו ונכחדו באופן בלתי תלוי פעמים רבות במהלך העידנים. אם כן, מניין לנו כי לכל היצורים החיים בימינו יש אב קדמון משותף? אכן, בהיעדר תצפיות ישירות על כל מהלך החיים עלי אדמות, לא ניתן להוכיח הנחה זו. עם זאת, כל הנחה חלופית צריכה לתת מענה לדמיון המולקולרי העצום בין כל היצורים החיים הידועים, לרבות:

    אצירת המידע התורשתי בחומצות גרעין (RNA ולעיתים גם DNA).
    תרגום המידע התורשתי באמצעות אותו הקוד הגנטי לייצור חלבונים מאותן חומצות אמינו, עם אותה כיראליות. שינויים קלים בקוד הגנטי אותרו במיטוכונדריה וביצורים אחרים, אך רוב הקודונים מקודדים בדיוק לאותן חומצות אמינו בכל היצורים החיים בימינו.
    שימוש ב-ATP כ"מטבע אנרגיה".
    שימוש ב-NAD כנשא אלקטרונים.
    שימוש בריבוזומים להרכבת חלבונים.
    שימוש בתעלות יונים מולקולריות בררניות להולכת יוני נתרן, אשלגן, כלור וסידן דרך קרום התא.
    קיימים חריגים שונים לנקודות דמיון אלה, אך כל היצורים החיים המוכרילם למדע ניחנים לפחות בחלקן. בפרט, מימוש הקוד הגנטי, על יתרונותיו ומגרעותיו, בכל היצורים החיים המוכרים מהווה עדות חזקה למוצאם המשותף …"

    https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%90%D7%91_%D7%94%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%9C

    אהבתי

  3. מענין המחקר. רק זה לא זה שלא הייתה אבחנה בין נגיף שפעת לבין נגיפי קורונה. זה ברור למעשה. אלא, שלא ידעו בכלל על קיומים של וירוסים אז, אז בטח ובטח. וזה מצויין שם באמת במחקר.

    טוב, המחקר מתרכז בסימפטומים. וזה מענין. גם יכול לתעתע. ההבדלים או האבחנות באמת, בטעם וריח. תפקוד קוגנטיבי, בעיות נויירולוגיות, פסיכיאטריות. אוביסים (שמנים מאוד בוא נגיד) גם מועדים מאוד לחלות קשה. מחלות לב וכלי דם וכו…

    בסך הכל, פגיעה מולטי מערכתית קשה מאוד בקורונה, וכך על פי הסימפטומים של השפעת הרוסית. זוהי אבחנה מרכזית חשובה מאוד.

    הוא מציין, שגברים יותר מנשים עשויים לחלות, כזהות בין הרוסית לקורונה. לא ברור שכך הדבר לגמרי.

    יש פה באמת ים סיבוכים. אבל מענין….

    להתראות

    אהבתי

  4. אוף טופיק,

    פרופ' דן שיפטן על משמעויות הארוע של בריחת חלק מרוצחי היהודים מבית כלא ישראלי.

    (למרות שלאחר פרסום תנאי מאסרם – תהיתי מדוע הם בכלל רצו לצאת ממנו. היה סביר יותר בעיני שכל אחיהם וחבריהם ינסו לפרוץ לתוכו פנימה ולהינות משלל תנאיו).

    כתבה שכותרתה:
    "די להתמכרות של מערכת הביטחון לשקט תעשייתי".

    https://www.google.com/amp/s/www.israelhayom.co.il/news/defense/article/4457727%3famp=1

    קטע מהכתבה:
    ————————
    " … ביזיון הבריחה מהכלא הוא הסימפטום. פגמיו ייחקרו ויתוקנו, אך הכשל המבני מחייב ניעור של מנגנון אכיפת החוק וחלק ממדיניות הביטחון. הכשל המבני מתמקד בהתמכרותה של המערכת לשקט – על חשבון המענה הנדרש לחברה חפצת חיים, מול האיום של אזרחים מופקרים ואלימים, מול פושעים וטרוריסטים מבית וכנגד אויבים מחוץ.

    ישראל אינה מתמודדת כנדרש בכל הספקטרום: מסרבני החיסונים והפדופילים, דרך פורעי "נוער הגבעות", עבור בתרבות הפשע של החברה הערבית ובסחטני הפרוטקשן, עבור בחרדים אלימים ובבליינים מופקרים, המשך במחוללי הפוגרומים בעכו ובלוד ובח"כים המתרצים את השתוללותם, וכלה ביחס המפנק לטרוריסטים בכלא ובניסיון לפייס את חמאס.

    בכל המקרים נדרש מרשויות החוק והביטחון מענה תקיף הרבה יותר.
    אלא שהמשטרה מתמחה בחוסר אונים, בעליבות ובפחדנות: מערכת המשפט מפגינה רחמנות כלפי אכזרים, ומתאכזרת לציבור הרחב;
    שירות בתי הסוהר משתף טרוריסטים בעסקת "שקט בכל מחיר", במקום לדכא אותם;
    צה"ל מרוסן מדי ביחסו לפורעים היהודים ביהודה ושומרון; ובמערכת הביטחון מפנטזים על "הסדרה ארוכת טווח" ושיקום הרצועה, במקום למנוע בכוח את התעצמות חמאס.
    במגוון ממשלות ולמרות חילופי האישים, מפגין הדרג המקצועי "ראש קטן", והדרג הפוליטי לא נותן גיבוי ל"ראש גדול". את ההוכחה שאפשר גם אחרת, נותנים מערכת הביטחון וצה"ל בהתמודדות עם האתגרים האסטרטגיים של ישראל. שם גם פועלת ההרתעה במיטבה.

    שורשיו של הכשל המבני הזה, המאפיין לאחרונה חלק גדול של הדמוקרטיות, נעוצים בהטיית הדיון הציבורי מן החתירה לטובת הכלל, אל התמקדות במראית העין: ממה שאחראי ומיטיב עם הציבור ועם פרטיו לאורך זמן, אל מה שנראה טוב בעת תקתוק המצלמה. אלימות ודיכוי אינם נראים טוב. לכן המשטרה נמנעת מעימותים ומניחה לפושעים, לפורעי חוק ערבים, לחרדים קיצוניים ולבליינים לכפות את אורחותיהם על הציבור. לכן שב"ס מעדיף אוטונומיה והבנות מרופפות פיקוח עם טרוריסטים, במקום לשבור את רצונם. משאיות חומרי בניין ל"שיקום עזה" (בעיקר עזה תחתית) נראות טוב מפורעים פצועים ומחבלים הרוגים על הגדר. כך נשמר ה"שקט" המזויף בעזה, בכלא גלבוע, בכבישי הנגב ובשדות הגליל.

    ל"שקט" השקרי הזה יש מחיר: הוא מעודד את הטרור, את הפשע ואת ההפקרות, ומחולל בהמשך אלימות רבתי. …"

    Liked by 2 אנשים

  5. לאל רום,
    כתבת:
    "קמיליה, התעניינת בזמנו, באותו צייד פדופילים וכו…. "
    ————
    ליתר דיוק – התעניינתי בעיקר בהמוני קורבנות העבר של אותם פדופילים, ובהמוני הקורבנות הפוטנציאלים / העתידים שלהם.

    (הרבה הרבה פחות באותו צייד / סחטן פדופילים, במניעי מעשיו ובגזר דינו.)
    מה שהוביל אותי לחשוש מההשלכות העתידיות של *אי* פרסום פרטיהם של אותם עשרות חשודים בפדופיליה וההימנעות מהעמדתם לדין.

    למיטב ידיעתי יתכן ובחבורה מסוכנת זו נכללים גם מורים בחטיבת ביניים, מדריכי גלישה, רופאי שיניים המתמחים בהתקנת גשרים, ועוד ועוד אנשים להם מגע ישיר עם ילדי.

    אבל תודה על תשומת הלב וההפניה לכתבה.

    אהבתי

  6. יאיר,
    שאלת:
    "מה הקשר בין תיאורית האב הקדמון לקווי הדימיון בין שפעת רוסית לקורונה?"
    —————-
    קשר אסוציאטיבי בלבד.

    הטענה שיש לא מעט קווי דמיון בין פילים לבין יתושים (לדוגמא), מכניסה לפרופורציות אחרות את הטענה שיש לא מעט קווי דמיון בין וירוסי השפעת הרוסית לבין וירוסי הקורונה.

    אהבתי

  7. כן, התכוונתי לקייס קמיליה. הקייס פשוט ידוע כקייס של "צייד הפדופילים". זוכר בהחלט את מהות הענין שגילית או הזוית באמת. רק שכך קוראים לקייס עצמו פשוט.

    אהבתי

  8. מספר מדינות מייצרות כיום את החיסון שלהן בעצמן. ככל הנראה גם בישראל קיים חיסון יעיל אלא שהמצב הנוכחי מנעו מלנסות אותו בצורה אפקטיבית ועל פי הפרוטוקולים כך שהוא יקבל הכשר. אחד החיסונים או תערובת שלהם יעלים את המחלה.
    יש לא מעט חברות המייצרות תרופות שנועדו להקל על המחלה בשלבים מקודמים וכרגע זה הכיוון. בסופו של דבר יהיו לנו ערכות ביתיות ונבדוק אם אנחנו חולים וניקח מיד תרופות כנראה בשאיפה של תרסיס.
    תוך שנה ותשעה חודשים עברנו ממצב של מגפה למצב שאפשר לטפל בנושא ומעט אנשים נפטרים, תוך זמן קצר תהיה פריצת דרך.

    איך זה לא ממוטט את הכלכלה של מדינות. מובטלים, חברות שקורסות, חברות תעופה, תחבורה, ספנות.

    לגבי צייד הפדופילים, ראיתי סרטים מארה"ב של מורות בבגדי "נידונים למוות" עם אזיקים לאחר סקס עם תלמיד בן 16-17. זה לא מוגזם?
    כולו סקס.

    אהבתי

  9. קצת אוף טופיק, עדיין שפעת רוסית במובן מסוים – נקודה שחורה לבנט שלא מנע את הטיסות לאומן:

    https://www.ynet.co.il/judaism/article/hjsnf00pzy

    "אומן: שיעור נדבקים גבוה – 13.5% חיוביים לקורונה"

    גם בנט כושל בניצול היותה של ישראל מדינת אי. את התוצאות (אני מקווה שלא) נראה בקרוב.

    אהבתי

  10. אמחייה, האם אנחנו באמת מדינת אי? עובדים מגיעים מעזה ומהשטחים. חוץ מזה גם במדינת אי צריך שתוף פעולה של התושבים והתנהגות דקטטורית כמעט. אתה יכול לראות את כל אלו שחוזרים מאומן מחוייבים ללכת למלונית קורונה על חשבונם?

    אהבתי

  11. https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001384331
    שלוש הערות על החלטת העליון בארה"ב בעניין ההפלות בטקסס
    החלטתו הטרייה של בית המשפט האמריקאי שלא לפסול את חוק ההפלות השמרני של מדינת טקסס מתסיסה את השמאל בארה"ב • מה אפשר ללמוד מהפסיקה על התערבות בתי המשפט בנושא זכויות אזרח?

    אהבתי

  12. שי, לפני שנים עקבתי בדריכות אחרי שוק הנדל"ן בסין, מצפה לקריסתו כמו שבלוגר הערך שעקבתי אחריו, עדו מרוז, הזהיר. ההתמוטטות לא קרתה ובשלב מסוים עמדתי על דעתי הכלכלית, והבנתי שגם אם היא תקרה – ממשלת סין תייצר בועה כזו או אחרת שתייצב את כלכלתה. למדינות שיש להן מטבע משלהן, תעשיית ייצור חזקה ואין להן פרלמנט שמשתק את הממשלה – יש מרחב פעולה עצום. מאז הפסקתי לעקוב אחרי הנושא הזה וגם עדו מרוז מתמקד היום, כמו שאני רואה בטוויטר שלו, בהתנגדות למדיניות הקוביד והחיסונים ולא בנדל"ן הסיני.

    אהבתי

  13. תודה על הקישור. החוברת של ליב״ה מעניינת ומי שהפיק אותה עשה עבודה טובה בייצוג עמדתו, אבל האמת היא שהומוסקסואליות, כמו כל דבר, היא ביולוגית ואין לה שום קשר ליחסים במשפחה והבלים כאלו.

    Liked by 1 person

  14. כוונתי להומוסקסואליות גברית. זה קצת אירוניה: לחוברת היה קייס יותר חזק אם הייתה מדברת על לסביות, המיניות הנשית גמישה, מאחר שהיא לא מקובעת כל כך סביב אלמנטים פיזיים שמעוררים משיכה מינית.

    אהבתי

  15. רינגו הגיב:
    9 בספטמבר 2021 ב- 16:22
    חייל להתעסק במזגן של מיכאלי…. . כפי שאמרתי, ביבי אינו גאון ואינו אסון וכך גם הממשלה החדשה….

    ללא ספק ביבי גאון. הביצועים שלו בפני עצמם במשך השנים בתנאים מורכבים בוודאי הוכחה לכך, ההימורים שלו הצליחו, אף תמריץ שמתעב אותו חורק שיניים ומודה שבמפתיע ביבי שוב צדק. הניסיון הרב שלו ושל חברי ממשלותיו בוודאי שמשחק תפקיד באיכות הביצוע בהשוואה לליצנים הנוכחים. גם העובדה שהוא הצליח כל כך הרבה פעמים לעמוד בראש ממשלות שבקושי היה להן רוב מעידה על כשרונו. לממשלה החדשה יש רק מטרה אחת, להרוס את כל מה שנתניהו בנה. דור רביעי למאכילות חתולים.
    בנט ראש הממשלה? זה סיפור שמזכיר את סחטן הפדופילים של אל רום

    Liked by 1 person

  16. מה אותו פרופסור דינשטיין המובא לעי"ל מבין במה? הוא מבין המצב בשטח ? מצבנו בעולם ? בכלל משפט בינלאומי פלילי ? מאיפה הוא מבין ? מלא טענות כרימון.

    אלו עניינים סבוכים מאוד. התובעת/ תובע בהאג חוקרים פה. זה קל מאוד לאתר איזה כשלים או בעיות לכאורה, בתוך איזה מצב סבוך מאוד.

    קשה מאוד מאידך, להבין:

    מה היה קורה אלמלא כך היו נוהגים. הכי קל לפטפט דברי הבל. בקלות דעת.

    מאיפה לו לדעת ? הוא קרא בגצי"ם בדבר ? הוא גורס שלארגונים בינלאומיים, אין מקום בגיבוש אמנות ודינים בינלאומיים. אבל, הרי האו"ם בעצמו הוא ארגון בינלאומי. הוא לא קשור לגיבוש אמנות ? יש גם נורמות רכות בינלאומיות ( soft law). נורמות רכות מושפעות מאוד מהתנהגות ולחצים של ארגונים בינלאומיים. מאיפה הוא יודע הבן אדם ?

    הנה, נזכיר או נמחיש, או למי שלא יודע, בג"צ החיסולים הממוקדים דאז. פסיקה תקדימית. חשובה מאוד. פורצת דרך בעולם המשפטי הבינלאומי הפלילי. מאזנת בצורה נאותה, בין הרבה שיקולים מורכבים מאוד.

    כדאי לקרוא למשל דבר כזה קלאסי, ולהבין שזה לא פשוט כל הפטפוטים האלו על מוסר, אתיקה ואללה:

    https://bit.ly/3ho0FK5

    אהבתי

  17. משה במקום לקרוא חוברות אני מציע שתלך לדבר עם גייז. דתיים, חילוניים, יהודים, ערבים, תבדוק מה באמת קורה ומה דעתם על טיפולי המרה.

    אהבתי

  18. אוף טופיק

    פיסת היסטוריה לבלוג שהוא *גם כלכלי*

    המדינה בה נולד רעיון התקציב השנתי + בועה פיננסית מהעבר הרחוק

    http://www.historicalmoments2.com/%D7%90%D7%99%D7%96%D7%95-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%97%D7%AA%D7%95%D7%9E%D7%94-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%A7%D7%A6%D7%99%D7%91

    קטע מהכתבה:

    " …. בעבר, המלך או השלטון הוציאו כסף לפי ראות עיניהם בלי להידרש למסמך מסודר המפרט את המהלכים הכלכליים של המדינה.

    בריטניה הוציאה את התקציב הראשון ב-1720, לאחר התפוצצות "בועת הים הדרומי", בועה פיננסית שהממשלה הבריטית השקיעה בה אקטיבית. לאחר התפוצצות הבועה, רבים זעמו על מוסד המלוכה והשרירותיות בה הוא מנהל את המדינה ואת הכסף הציבורי בפרט. בתגובה, משנות ה-60 של המאה ה-18 החל פרסום שנתי קבוע של תקציב המדינה.

    מטרת התקציב הייתה כפולה: לפקח על הטלת מיסים כבדים מצד המלך, ולשלוט ביעילות על ההוצאה הציבורית. את התקציב המוכר לנו היום, ארה"ב החלה להגיש רק לאחר העברת חוק התקציב של 1921, שחייב את הנשיא להגיש לקונגרס תקציב אחוד לכל ענפי הממשלה הפדרלית.

    אודות בועת הים הדרומי … (1720-1711)

    חברת הים הדרומי (South Sea Company) נוסדה ב-1711 במטרה לסייע במימון המלחמות של אנגליה נגד המתחרות במאבק ההתפשטות הקולוניאלי. במסגרת זו קיבלה החברה על עצמה את החוב שנוצר בעקבות המלחמה נגד ספרד (שעמד בשלב ההוא על כ-9 מיליון פאונד) והממשלה העניקה לה בתמורה מונופול על המסחר מול המושבות בספרד. ההסדר החדש נקבע בחוק שהעביר בית הלורדים: כל בעלי החוב של אנגליה העבירו את זכויותיהם מול הממשלה לחברת הים הדרומי וקיבלו עבור הזכות מנייה של החברה, שהפכה בעלת החוב החדשה של ממשלת אנגליה. הממשלה התחייבה להחזיר לה את ההלוואה בתשלומים נושאי ריבית שנתית נאה של 6% והסכומים שקיבלה הועברו לבעלי החוב כדיבידנדים. …"

    Liked by 3 אנשים

  19. אם Evergrande תכריז על פשיטת רגל יהיה לזה אפקט גדול על שוק הבנייה ועל השוק הפיננסי, אבל אין לזה קשר רב למחירי הדירות או בועת הנדלן. אם חברת בנייה גדולה בארץ תתמוטט האם זה יוריד את מחירי הדיור? בכל אופן היא כנראה תצליח להיחלץ, המהמרים חושבים שהיא תצא מזה.

    אהבתי

  20. מצביע נגד המלצה, רחוק מפנטסטיק, פטטיק נכון יותר לומר. (ונשארו לי שלוש אותיות פנס בסגול וחיריק שביחד באנגלית מתארות את דני אורבך) הסיפא של דני אורבך מזעזע, תוצר בית המטבחיים של הליברלים מהארוורד שהפך להיות חסיד שוטה של מפלגת רע"מ. אם הוא מנתח אירועים פוליטיים היסטורים בדרך זו מה הוא יעשה לספר ההסטוריה הישראלית לעת זיקנתו?

    אהבתי

  21. פוקסי
    בתחום הפוליטי ביבי באמת גאון. היכולת שלו לתמרן בשדה הפוליטי ולצאת כשידו על העליונה פעם אחר פעם בהחלט מרשימה מאוד. כראש ממשלה – היו לו תכונות טובות וטובות פחות, היו לו הצלחות וגם כשלונות, הוא ממש לא איזה עילוי חד פעמי. בהשוואה הסטורית, בן גוריון ואשכול הפכו את ישראל ממדינת עולם שלישי נחשלת למדינה מודרנית עם צבא שהביס פעמיים את צבאות ערב. בגין עשה מהלך הסטורי ענק מול מצרים. שלושת אלו לכל הפחות הם עדיפים על נתניהו.
    במאזן הכללי ביבי הביא יותר תועלת מנזק עד שהתחרפן ב- 2019, יצא למתקפה נגד כל גורמי שלטון החוק וגרר את המדינה לטירוף הבחירות.

    Liked by 1 person

  22. בעיני רשומת הביקורת של דני אורבך על ספרו של עמית סגל הייתה מעניינת. היא אפילו הגבירה מעט את רצוני לקנות את הספר ולקראו.

    אבל איני מקבלת את טענתו של דני אורבך שבעיית עומק של המערכת הפוליטית הישראלית היא תרבות ההחרמות והפסילות.

    איני מסוגלת לשים את האצבע על *בעיית העומק*, האחת והיחידה, של הפוליטיקה הישראלית.
    אבל ברור לי שאני דוחה על הסף את טענת דני אורבך שהפסילה על הסף של מפלגות *אנטי* ציוניות אינה מחויבת המציאות.

    בעיני הבעיה הקשה היא דווקא הפוכה: שבית המשפט העליון מונע פסילה מראש של מפלגות ושל מועמדים ש*לא* מוכנים לקבל את היותה של המדינה גם יהודית וגם דמוקרטית.

    כאשר יש (לתפיסתי) לפסול על הסף כ 15-20 חברי כנסת, מאוד מאוד קשה, עד בלתי אפשרי, לגוש אחד להגיע לרוב מוצק חסין סחטנות – יתר (לפחות 65 חכ'ים מתוך 100-105 חכ'ים "שבאים בחשבון").

    מאוד ברור לי שמי שבחר להצביע עבור רע'מ (כמו דני אורבך) יפסול על הסף את טענתי זו.

    אהבתי

  23. רינגו,
    כדי להעריך את נתניהו צריך להשוות אותו לראשי ממשלה שכיהנו בתקופה שהוא היה פעיל פוליטית – רבין, פרס, ברק, שרון, אולמרט. הפער בינו לביניהם הוא שמיים וארץ.

    Liked by 1 person

  24. מעולם לא בחרתי בנתניהו כראש הליכוד (מלבד בבחירה הישירה מול ברק), כיון שנתניהו הוא יותר מרכז מימין.
    ועל-אף כל זאת הוא האדם הכי אמין בימין !!
    הוא הכי אמין כי כל הדמויות הפוליטיות בימין (בתקופת פעילותו הפוליטית) עברו צד כשהיה נוח להם. שרון היה "מלך ההתנחלויות" אבל הוא מכר את עצמו ויישם מדיניות שמאל קיצונית. אולמרט צמח בליכוד אבל אחר-כך עבר לשמאל. בנט צווח על כל רפיסות בנוגע ליישום מדיניות ימין בממשלות נתניהו, והבטיח להקים ממשלה של "ימין אמיתי סוף סוף", אבל ביום פקודה מכר את עצמו והקים ממשלת שמאל.
    ביבי היחיד שידע מהיכן הוא הגיע ושמר על עצמו. נכון שאנחנו יודעים שהוא כשהוא ייבחר הוא יישם מדיניות מרכז ולא ימין, זה נכון שמדובר באדם שהוא שועל לא קטן (ולא כדאי לקנות ממנו מכונית משומשת), אבל הוא היה די עקבי לאורך הדרך.
    כלומר אצל נתניהו ידעת (וזה עדיין כך) שאם תבחר בו הוא לא יהיה ימין, אבל ידעת מה מה אתה תקבל.
    וזה לא דבר קטן בעיני. להיפך, זה דבר גדול מאוד. כי ככה בונים מחנה, וככה בונים עתיד.
    לדעתי הוא הראש ממשלה הכי טוב שהיה פה ב-40 שנה האחרונות.

    Liked by 2 אנשים

  25. רינגו וקמיליה

    "היכולת שלו לתמרן בשדה הפוליטי ולצאת כשידו על העליונה" – אתה הושפעת מהטענות החוזרות ונשנות שהוא מנהל פולחן אישיות, זה לא ידו על העליונה, הוא מוביל קבוצה ומדינה. "ידנו על העליונה" והוא בפרוש עילוי חד פעמי. תתבונן בכל המנהיגים שהיו לנו בדור האחרון, כולם חובבנים. אין מקצוענים כמו באמריקה שרוכשים ניסיון ברמת המדינה ועולים בהדרגה. אצלנו הניסיון נרכש במתנ"ס.
    קשה להשוות לבן גוריון, תקופה הרבה פחות מורכבת פוליטית, היתה אהדה ליהודים וגם בן גוריון עשה שפע שגיאות שתקועות לנו בגרון, לגבי לוי אשכול היו הרבה ביקורות על תפקודו ולגבי בגין למרות פולחן האישיות שלו לא בטוח שההסכם שלו עם מצריים היה הדבר הנכון כפי שנעשה. בכל מקרה זו תקופה שונה.
    "יצא למתקפה נגד כל גורמי שלטון החוק וגרר את המדינה לטירוף הבחירות." זה כאילו לומר שהרבצתי לך עם הסנטר שלי בברך שלך. הוא התגונן בפני גורמי השלטון והחוק שהחליטו לפגוע בו בכל הכלים המלוכלכים. ומה זה גרר לטרוף בחירות? זו הייתה בחירה שלו? אנא, בלי סופרלטיבים. טול קורה מבין עיניך, טרוף הבחירות הם השלישיה של לפיד, סער והרוסי המגעיל שלא ברור מה הוא רוצה. הממשלה הנוכחית היא ברמה של ועד בית.
    לגבי אורבך, יתכן שהוא מעוות את הדברים של עמית סגל שמאז שיצא עם הספר והפך להיות ידוען התנפח כמו בלון ומאבד את הקשר כמו שקורה להרבה מהם, עוד יקים מפלגה. הרבה עתונאים עברו להיות שרים, מסלול שהיה שייך פעם לעווד"ים.
    תראי איך אורבך מאשים את נתניהו בכל חצ'קון שיוצא לו על קצה הלשון. עיוור למציאות.
    קשה לפסול 15-10 חברי כנסת, אבל זו לא הייתה הסיבה שלא הוקמה ממשלת ימין עם 70-75 חברי כנסת. אורבך הסביר שלדעת סגל זה האינטרס האישי של כל מנהיגי המפלגות הקטנות שדופק אותנו. חייל זקן הצביע שחלק מהמפלגות מאוכלסות באומרי כן שהולכים באופן עיוור אחרי המנהיג, ללא כשרון אישי עם ניסיון ניהולי של גנון והאכלת חתולים, בלי שהם מיצגים בכלל את הרעיון המפלגתי.
    ברגע שהערבים הבינו שיש להם משקל וכוח הם יתחילו להצביע בהמוניהם ויקשו עוד יותר להקים מפלגה בלעדיהם.

    מזכיר את הספר המוות המוזר של אירופה

    Liked by 1 person

  26. אני מסכים לחלוטין עם הפוסט של אורבך. תרבות החרמות לא יכולה להשתלב עם שיטת הממשל הנוכחית.
    לקמיליה, אם בג"ץ היה משנה את דרכו אולי הוא היה חוסם את בל"ד מלרוץ, אבל זה לא כזה ביג דיל. לבל"ד יש היום מנדט אחד בודד בכנסת. גם שופטים ימניים לא היו מעזים לחסום את רע"מ או את חד"ש מלרוץ.

    יאיר, לא ראיתי שום דבר שבנט עשה עד עכשיו שהיה באמת משמאל לנתניהו. אם נתניהו לא בגד במצביעיו כשרץ על טיקט ימין ומשל מהמרכז, גם בנט לא בגד בהם. את זה אני יכול להגיד כמצביע מרוצה מאוד שלו.

    בעצם, בנט עשה דבר אחד משמאל לנתניהו – הפסיק את העימות הפומבי עם הדמוקרטים בנושא אירן, אבל ברור שזו הייתה מדיניות שהביאה אותנו למצב רע מאוד. מלכתחילה זו אולי הייתה בחירה נבונה, אם טראמפ היה נשאר לשלוט, אבל הוא לא.

    Liked by 1 person

  27. ביבי היחיד שידע מהיכן הוא הגיע ושמר על עצמו. נכון שאנחנו יודעים שהוא כשהוא ייבחר הוא יישם מדיניות מרכז ולא ימין, זה נכון שמדובר באדם שהוא שועל לא קטן (ולא כדאי לקנות ממנו מכונית משומשת), אבל הוא היה די עקבי לאורך הדרך.
    כלומר אצל נתניהו ידעת (וזה עדיין כך) שאם תבחר בו הוא לא יהיה ימין, אבל ידעת מה מה אתה תקבל.

    מהדברים שאתה אומר פה מתקבל הרושם שאתה אומר "אני יודע שאני בוחר בנוכל אז אני לא מופתע". כדי להעביר את הנקודה שלך הגזמת.
    אתה לא בוחר בו רק כי הוא עקבי, אתה בוחר בו כי הוא מוכשר ועושה את העבודה בשבילך.
    הוא ימני אבל נאלץ להתפשר על האמצע כי אין לו ברירה. אין לו ברירה גם כי אין לו רוב מוחץ בממשלה וגם בשל קושי במדיניות חוץ.

    Liked by 1 person

  28. לא אמרתי שאני בוחר בנוכל שמרמה אותי. אני בוחר ב"קוסם" שעושה את העבודה עבורי.
    ואני לא חושב שהוא מתפשר בגלל שאין לו ברירה. זה היה נכון בהתחלה ולא בהמשך.
    עם השנים ביבי הגיע לעמדה שהוא יכל לא להתפשר, ולעמוד על שלו, אבל הוא לא עשה זאת בגלל תפיסת עולמו.

    אהבתי

  29. לתמריץ,
    כתבת:
    " … אם בג"ץ היה משנה את דרכו אולי הוא היה חוסם את בל"ד מלרוץ, אבל זה לא כזה ביג דיל. לבל"ד יש היום מנדט אחד בודד בכנסת. גם שופטים ימניים לא היו מעזים לחסום את רע"מ או את חד"ש מלרוץ. …"
    ————————
    אני מסכימה שזהו תיאור נכון של המצב / של המצוי.
    הסיכוי שהשופטים יסכימו להחלת חוק הכנסת (ש*רק* למועמדים התומכים במדינה יהודית ודמוקרטית יש זכות להיבחר) הוא קלוש עד זניח.

    אך איני מוכנה לקבל מצב זה בשיוויון נפש.
    שני נימוקים:

    א. לא רק בל'ד, אלא גם חד'ש (הפסיאודו "מתונה") מתנגדים להמשך קיום המדינה היהודית ומתפללים לתבוסתה המהירה.
    התמיכה הגורפת שלהם ב"אסירים" ביטחונים וב"זכויותיהם" – לא החלה לאחר בריחת השישה מהכלא.
    מנהיגיפם אלו הם חלק אינטגרלי מהתרבות המסוכנת של "הערצת השאידים".

    קשה גם שלא לראות את הקשר בין דבריהם לבין הפרעות שחוללו המוני פלסטינאים בעלי תעודות זהות ישראליות במהלך המבצע הצבאי האחרון. לא רק שלא קראו להפסקה מידית של כל המהומות אלא אפילו ליבו את האש.

    כלומר, לתפיסתי מנהיגי ציבור אלו מסיתים את ציבור בוחריהם (והפלסטינים ביו'ש ובעזה) לאלימות כלפי ישראל, יערותיה והיישוב היהודי שבתוכה.

    ב. כל המפלגות הערביות תומכות בתנועת ה BDS ומהללות את פעיליה. תמיכה שמשמעותה היא גם חוסר נכונות להכיר בזכות ההגדרה העצמית של עם אחד בלבד (כלומר סוג של אנטישמיות).
    חמור מכך, נכונות ביהמ'ש להכניס לפרלמנט הישראלי מחוקקים הקוראים להחרמה של המדינה – מתכתבת ישירות עם ספרו של דאגלאס מארי על התאבדותה של אירופה.
    (((למי שעדין לא קרא את הספר – מאוד מומלץ לצפות בראיון שהביא פוקסי))).
    בעיני זוהי חוסר נכונות של ביהמ'ש להכיר בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה מהמנסים להחריבה. משהו שגובל בנכונות להתאבד / בקריאה להתאבד.

    אהבתי

  30. הקריאה האחרונה של "המתון" איימן עודה (שברור לכל שאינו מסית לאלימות):

    ח"כ עודה: "אם שישה אסירים הצליחו לפרוץ את הכלא – מיליוני פלסטינים יעצרו את הכיבוש"
    יו"ר הרשימה המשותפת התייחס למחבלים שנמלטו מכלא גלבוע אחרי לכידת ארבעה מהם, וכתב בפייסבוק כי "אם בעבר סוגיית האסירים ירדה ועלתה בסדר העדיפויות, היום היא נוכחת בעוצמה".
    ח"כ כסיף: "הנמלטים יעונו רק כי הצליחו להערים על 'האדונים'"

    יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, כתב הבוקר (יום שבת) בפייסבוק (((בערבית בלבד))) אחרי תפיסת ארבעה מתוך ששת המחבלים שנמלטו מהכלא כי "אם שישה אסירים הצליחו לפרוץ את הכלא הצר והצפוף, אז מיליונים מהעם הפלסטיני יכולים לעצור את הכיבוש – כך שהאנשים ישוחררו והאסירים ישוחררו".

    Liked by 2 אנשים

  31. שכחתי להוסיף את הנימוק השלישי, ההיבט בו אנו דנים עכשיו:

    ג. העובדה שמיעוט משמעותי מחברי הכנסת הם אנשים מסוכנים, שאסור לתת להם כל לגיטמציה – מקשה על הקמת קואליציות יציבות.
    חמור מכך, היא נותנת עדיפות בהרכבת קואליציה לראשי מפלגות שהם חסרי אחריות לאומית / חסרי מעצורים (כדוגמת בנט, לפיד וליברמן).

    Liked by 1 person

  32. עם השנים ביבי הגיע לעמדה שהוא יכל לא להתפשר, ולעמוד על שלו, אבל הוא לא עשה זאת בגלל תפיסת עולמו

    ומהי תפיסת עולמו?

    אהבתי

  33. הוא נכנס להתנצחות פרועה עם אובמה, תמך בימין ונשכר פעמיים. קיבלנו תקציב בטחוני של 3.8 ביליון ואת אהדת טראמפ. תמריץ אמר שלדעתו טוב עשה בנט שהפסיק את העימות הפומבי עם הדמוקרטים בנושא אירן, אבל כעת כל תומכי ישראל בקונגרס יגידו: אם ישראל לא עושה כלום בנידון למה שאנחנו נלחם עבורה.

    אמת, הוא נזהר לא לטלטל את הסירה. הוא היה יכול לנקוט בהרבה צעדים קיצוניים יותר, בעזה, בשטחי C, ביחסים עם ירדן , לבנון, עם מצריים.
    מרדכי קיידר פרסם היום ראיון בה הוא אומר שהסכם בין ארה"ב לאירן יגרום לאירן להפעיל לחץ על השכנות וירחיק אותן מהסכמי אברהם. ושארה"ב כנראה עומדת לפרסם מסמכים חסויים שבני המלוכה הסעודים היו מעורבים בהפלת התאומים מה שירחיק את דעת הקהל מסעודיה ויחליש אותה מול אירן וירחיק אותה מישראל.

    אהבתי

  34. אינני מקל ראש בפועלו של ביבי. אמרתי שאני חושב שהוא ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה כאן ב-40 שנים האחרונות.
    הוא אכן תפס 2-3 דברים שלתפיסת עולמו הם הכי קריטיים (כמו נושא איראן) אך בכל השאר הוא העדיף שלא לגעת (משילות, מערכת המשפט, צבא בחצי קלאץ', משטרה תת-רמה, ….).

    אהבתי

  35. רבין היה ראש ממשלה טוב לפחות כמו נתניהו – בתקופתו נחתם הסכם השלום עם ירדן והחלה הפריחה הכלכלית בישראל. ברק היה ראש ממשלה טוב יותר מנתניהו – הוא סיים את החזקת הכוח המיותרת שלנו בלבנון ללא פצועים או הרוגים. שרון היה ראש ממשלה טוב יותר – לדעתי ההתנתקות מעזה הייתה נדרשת עם כל הכאב והצער. לדעתי לשרון גם היו תוכניות לגבי העמקת השליטה הישראלית ביהודה ושומרון, תוך פיצול השטחים הפלסטינים דה-פקטו אולם שרון יצא מכלל פעולה לפני שהגיע לשם.

    לגבי ראשי ממשלה בעבר – אתם באמת משווים את האתגרים שעמדו בפני בן גוריון לאתגרים שעמדו בפני נתניהו? בתקופת בן גוריון היה סימן שאלה אמיתי לגבי המשך קיום המדינה. נלחמנו במספר מדינות ערב בעת ובעונה אחת, עם צבא חלש בהרבה מהצבא של היום. לוי אשכול הביא לניצחון המרשים במלחמת ששת הימים. הוא גם אחראי על הובלת מספר פרוייקטים לאומיים חשובים כגון מפעל המים הלאומי (המוביל הארצי). למעשה כל אחד מראשי הממשלה בשנים הראשונות עמד בפני אתגרים קיומיים למדינה.

    נתניהו אדם חכם מאוד ומוכשר, והוא גם אחד הפוליטיקאים הטובים ביותר שהיו אי פעם בישראל. אבל להשוות אותו לראשוני המנהיגים שלנו זה קצת מגוחך. הוא פשוט לא עמד בפני אתגרים באותו סדר גודל.

    אהבתי

  36. אפרופו ביבי ( יש פה מגיבים אגב, עם שיפוט מהתחת, אינפנטילי לגמרי) אז הנה לנו, פסק דין לאחרונה בעליון. ערעור פלילי. 2 מפגרים אומללים לכאורה. בסך הכל לכאורה, סיוע לעבירה של הפרת אמונים ( אותה עבירה שביבי גם נאשם בה).

    שימו לב, הם סייעו. לא ביצעו כמבצעים ראשיים. אלא סייעו למעשה. אי אפשר להאשים בעבירה של הפרת אמונים, בלתי כי אם עובד ציבור. במקרה הזה, 2 הנאשמים, לא היו עובדי ציבור, אלא נזקקו לשירות ציבורי, בקשר לקבלת אישור יבוא מזון, ממהנדסות מזון במשרד הבריאות וכו… נתנו להן כרטיסי מתנה נטענות משהו, בסך של כמה מאות שקלים בכל שנה. גרסו שזה היה מתוך נימוס, או חשבו שזה איזה נוהג אצילי, מערוף משהו.

    הם ערערו לעליון, ועתרו לאי הרשעה. כלומר, הם אשמים, הורשעו, אבל, בוא נגיד, שהאינטרס האישי השיקומי לטענתם, צריך לגבור בנסיבות הענין של עבירה זניחה יחסית, על האינטרס הציבורי בענישה והרתעה וכדומה.

    בהרכב, הנדל וענת ברון, היו בדעת רוב לביטול ההרשעה. אלרון ( אפרופו ימין עלק, מינוי של שקד עלק) גרס שאין לבטל ההרשעה. נצטט אותו:

    " קראתי את חוות דעתו של חברי השופט נ' הנדל, ולצערי אין בידי להסכים עימו.בניגוד לעמדת חברי, איני סבור שיש לבטל את הרשעת המערערים, אשר הורשעו כל אחד בשתי עבירות של סיוע להפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון. זאת, בשים לב לחשיבותה העקרונית והמעשית של עבירת המרמה והפרת האמונים, שעליה עמדתי בין היתר בע"פ 3817/18 מדינת ישראל נ' חסן (3.12.2019) (להלן: עניין חסן). האיסור הפלילי הקבוע בעבירה זו נועד להגן על שלושה ערכים, אשר, כפי שנקבע בדנ"פ 1397/03 מדינת ישראל נ' שבס פ"ד נט(4) 385 (2004) "נוגעים לרמה המוסרית של החברה כולה ולתחושת הלכידות והמחויבות של הפרטים החברים בה". הערך המוגן הראשון הוא אמון הציבור בעובדי הציבור, שהוא מצרך יקר ערך; הערך השני הוא שמירה על טוהר המידות של פקידי הציבור, אשר פגיעה בו פוגעת הן בטיב המלאכה והן בנראות של העשייה הציבורית; והערך השלישי הוא הגנה על האינטרס הציבורי עליו מופקדים עובדי הציבור, כך שלא יעמידו עצמם במצבים שבהם הם עלולים לפעול באופן שאינו ראוי (עניין חסן, פסקאות 12-11). חברי סבור כי טובות ההנאה שהעניקו המערערים למהנדסות מזון בשירות המזון הארצי של משרד הבריאות הן "בסכומים נמוכים מאוד יחסית", ועל כן הפגיעה באינטרס הציבורי פחותה. ואולם, על פי כתבי האישום המתוקנים, שני המערערים נתנו לשתי מהנדסות מזון בשירות הציבורי טובות הנאה בשווי של אלפי שקלים לכל אחת מהן, על פני מספר שנים, תוך שהציבו אותן במצב של "ניגוד עניינים מהותי". בתקופה הרלוונטית המשיכו המהנדסות להעניק למערערים שירות במסגרת תפקידן כמהנדסות מזון. על פי כתב האישום נגד המערער 2, בנוסף לכרטיסי המתנה הוא העניק לאחת משתי המהנדסות גם טיפולים מסוגים שונים, בעלות של כ-3,000 ש"ח. אותה מהנדסת המשיכה לטפל בבקשות הייבוא שהוגשו מטעמו בתקופה הרלוונטית "ולהעניק להן עדיפות ככל שהתאפשר". איני סבור כי סכומים אלו הם פחותי ערך, וממילא חומרת העבירה טמונה בעיקרה בהצבת עובדות הציבור במצב של ניגוד עניינים מהותי, ולא רק בסכומים הפרטניים ששולמו. "

    עד כאן הציטוט:

    אז תארו לכם, מה ביבי עשה בתורת ראש ממשלה אם יוכח אכן, ואני מאמין שיוכח בעליל. לכל הגורסים שהיה פה איזה צייד מכשפות, צייד ראשים על ביבי. תראו מה עושים לשני מפגרים מן היישוב, שספק אם הבינו מה הם עושים בכלל. אנשים נורמטיביים אגב, בלי שום רקע פלילי.

    כאן לפסק הדין:

    https://bit.ly/3AbcI4U

    אהבתי

  37. amehaye,
    תסביר בבקשה לביביסט נמוך מצח למה צריך לחסל נוסעי אוטובוסים כדי להחשב לראש ממשלה מצטיין

    אהבתי

  38. תמריץ,
    נראה לי אתם פותרים בקרוב את בעיית עזה כמו שפתרתם זה עתה את בעיית הקורונה, סליחה הכוונה כמובן לדלתא.

    אהבתי

  39. תפיסת עולמו – "אל תנענעו את העגלה פן יקרו דברים בלתי צפויים".

    אין בישראל ימין קיצוני שילחץ עליו לבצע צעדים אגרסיביים יותר. הימין הקיצוני מוקצה ומאוס. התעמולה של השמאל הציגה אותו באור שלילי.
    פתרונות כשל רחבעם זאבי , אפילו לצורכי מיקוח לא יתקבלו כיום. יורשיו החילוניים, אריה אלדד, חסרי כריזמה. ממשיכי הרב כהנה נרצחו ברובם על ידי הערבים. לפני 30 שנים ירי מעזה או זריקת אבנים בשטחים לא היו מתקבלים בסובלנות בציבור. ההפגנות של הערבים הישראלים כעת בעת בריחת האסירים היו מעוררות תגובה, כיום זה מתקבל בהבנה. זו תופעה כלל עולמית שאת הכל ניתן לפתור בדיבורים. אפילו בעניין אפגניסטן מאשימים את הממשל האמריקאי שהוא נמנע מלהידבר עם הטאליבן, מה שמדגיש את חוסר הבנת המציאות. אולי זו אחת הסיבות שהוא פשוט מגיב בצורה פסיבית. למרות שמדברים על גוש ימין של 70 פלוס מינוס, אין יותר ימין.

    Liked by 2 אנשים

  40. חייל ותמריץ אני אשמח להסביר את עניין האוטובוסים המתפוצצים. זה פשוט – מה שאתם טוענים לא נכון עובדתית. מצד אחד יש אמת בכך שהחמאס לא היה מרוצה משיחות שלום שעלולות להביא להסדר קבע, וזו הייתה אחת הסיבות לעליית טרור המחבלים המתאבדים. מצד שני לא נתניהו מיגר את הטרור.

    כאן יש טבלה וגרף המראים את שכיחות פיגועי הטרור לפי שנים:

    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%99%D7%92%D7%95%D7%A2%D7%99_%D7%94%D7%AA%D7%90%D7%91%D7%93%D7%95%D7%AA_%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C

    כאן יש טבלה המציגה את ראשי ממשלת ישראל לפי שנים:

    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%90%D7%A9_%D7%9E%D7%9E%D7%A9%D7%9C%D7%AA_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C#%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99_%D7%9E%D7%9E%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C

    הצלבה של הטבלאות מראה שאכן הייתה עליה מסויימת בפיגועי הטרור בזמן שלטונו של יצחק רבין ודעיכה בזמן שלטון נתניהו בשנות ה-90. אולם גל הטרור השני, הידוע גם בשם "האינתיפאדה השנייה", החל אמנם בימי ברק אולם הגיע לשיאו דווקא בימי אריק שרון, ודעך בימי אולמרט. לנתניהו לא היה שום קשר לכך. למעשה יכול מאוד להיות שדעיכתו של גל הטרור – הקטן יותר – בשנות ה-90 לא קשורה בכלל לנתניהו והוא היה דועך בכל מקרה, כמו שיכול להיות שהאינתיפאדה השנייה פשוט דעכה ללא קשר לזהות ראש הממשלה.

    כפי שרואים, הטענה שנתניהו חיסל את הטרור היא חסרת ביסוס לחלוטין, וזאת לפני שמביאים בחשבון את התקפות הטילים מעזה שהחליפו את פיגועי ההתאבדות.

    אהבתי

  41. אמחייה, במטוטא, נאיביותך זועקת 🙂

    לדבריך:
    "רבין היה ראש ממשלה טוב לפחות כמו נתניהו – בתקופתו נחתם הסכם השלום עם ירדן והחלה הפריחה הכלכלית בישראל. ברק היה ראש ממשלה טוב יותר מנתניהו – הוא סיים את החזקת הכוח המיותרת שלנו בלבנון ללא פצועים או הרוגים. שרון היה ראש ממשלה טוב יותר – לדעתי ההתנתקות מעזה הייתה נדרשת עם כל הכאב והצער."

    כל המנהיגים שמנית ביצעו פעולה שדומה להגדלת החוב הלאומי במטבע זר. הם העבירו את הבעיה לדורות הבאים.

    רבין נרצח ביום בו מסע הבחירות של המפלגה שלו החל 6 חודשים קודם לבחירות כי היה ברור שה"שלום" ששמעון פרס תקע לו בגרון נכשל עם 2000 הרוגי שלום. הוא היה מובס בבחירות טוטאלית עד התחתונים לולי היה נרצח והיה נמחק מהמפה הפוליטית ומספר ההיסטוריה הישראלית. כמעט אפשר לחשוב שהוא אירגן להירצח על ידי הימין כדי שיעלו אותו לדרגת אל וזה יעזור למפלגה. שקלתי לפתח קונספירציה כזו. (גוגל "תכין 3 מעטפות", זו הייתה השלישית) רבין קיבל את תפקיד ייצוגי כראש המפלגה רק היות והוא הוכתר גיבור הניצחון ב 67, גולדה ושאר המנהיגות זזה ממקומה כדי שהמפלגה תמשיך לשלוט ומשכה בחוטים מאחורי מנהיג האנמי שלא הוכשר כלל להיות מנהיג. שמעון פרס בעל הניסיון להטט אותו כל הדרך לקבר וגרם לו לחתום נגד רצונו. אולי כדאי שתקרא את הספר של סגל למען ישכילו דרכיך במבוכות האפלים של הפוליטיקה.
    הסכם השלום עם ירדן היה תולדה של הסכם השלום עם מצריים שנחתם מנסיבות כלכליות בלבד. מצריים לא יכלה ללוות כספים כי הבנקים באירופה אמרו שחסר טעם להלוות כשההשקעות שלהם בתשתיות מפוצצות על ידי הישראלים בכל פעם מחדש ועמדו על הסכם שלום. כנ"ל אמריקה. וירדן עד היום מראה לנו את אהבתה בכל הזדמנות בכל מוסדות האו"ם ואנחנו נותנים לה מים בששון.
    פריחה כלכלית ? מגיעה אחרי מלחמה, ב 73 וכך גם ארע ב 67 שסיימה מיתון, אין קשר למנהיגות רבין.
    רבין נכשל טוטאלית כמנהיג, אבל אחרי קדיש אמרו אמן. מורשת רבין אהוי.

    ברק – סיים את החזקת הכוח בלבנון (וזה עושה אותו מנהיג עדיף על ביבי??) 150 אלף טילים בלבנון? אבדן הרתעה מוחלט שם וגם בשטחים כתוצאה מהנסיגה. זה תפוח אדמה לוהט שעלול לעלות במדינה ומאות אלפי הרוגים. אפילו בסוריה אנחנו חוששים לפגוע בפעילי חיזבאלה הלבנונית.
    שרון- הוביל למצב הנוכחי חסר הפתרון בעזה. ההתנתקות הייתה צריכה להיעשות אחרת לא בצורה אמריקאית, אם בכלל. הרי איש לא דמיין שנהיה במצב המטורף בו אנחנו נמצאים שנים רבות ללא מוצא. ומה ציפינו שהם יעשו בסיר לחץ שלהם? יתחילו לדוג ויפתחו ריביירה וקאזינו?

    אי אפשר להשוות מי מהנ"ל בכישוריו לנתניהו שעבר תקופה ארוכה מכולם ומורכבת. אבל הטענות של יאיר צודקות, יתכן שהוא לא נכשל כי הוא רק כיבה שרפות ומשלם על כך שלא טיפל בבעיות הבירוקרטיות מהבית ששוות החלפה של נתניהו במנהיג אחר, אבל איפה יש עוד מנהיגים ברמה? בעולם המערבי בכלל כל המנהיגים בינוניים מינוס. האם ביידן היה המוכשר מכל המועמדים לעמוד בראש המעצמה מספר 2 בעולם? אולי אנחנו צריכים גם לייבא ממשלה מסין?

    Liked by 3 אנשים

  42. פוקסי בימי ממשלת נתניהו הראשונה, בשנות ה-90, נהרגו 73 חיילים רק באסון המסוקים. מעבר לכך בכל שנה איבדנו חיילים בלבנון, בשהות שלא באמת מנעה מחיזבאללה להתעצם ולפתח מערך טילים. השהות הזו הייתה לא יעילה מכל בחינה ורק הובילה לשחיקה שלנו, לא שלהם. היציאה מלבנון הייתה אחד הדברים החכמים שאהוד ברק עשה.

    הפריחה הכלכלית בשנות ה-90 קשורה ישירות לרבין, וספיציפית ל"חזון השלום" של פרס ורבין. אמנם זה היה חזון עיוועים אולם הוא הביא להשקעות עתק מחו"ל – בעיקר בהייטק, אבל לא רק – תהליך שלא פסק עד היום.ייאמר לזכות נתניהו שהוא השכיל להמשיך את הצמיחה, גם בימיו כראש ממשלה בשנות ה-90 וגם בימיו כשר אוצר.

    לגבי עזה, איך בדיוק אתה מציע לפתור את המצב?

    אהבתי

  43. אל רום
    הפסק של השופט אלרון הוא בהחלט פסק ימני ופסק האחרים הוא פסק שמאלני. המקרה אינו דומה למקרה ביבי. עד עכשו במשפט ביבי הדיון הוא האם בכלל היה התערבות לטובת נתניהו לעומת הרגיל אצל פוליטיקאים אחרים והמקביל בפסק הדין הנ'ל לא נתון בספק בכלל ברור שהם נתנו מתנה לא רגילה לרגולטור.
    גם אם נניח שהתביעה תוכיח שהיה התערבות מעבר לרגיל עבור נתניהו יש עוד משוכה.
    סיקור אוהד שניתן עבור הטבה רגולטורית הוא שוחד. השאלה הגדולה היא האם הסיקור אוהד ניתן עבור הטבה רגולטורית. האם אדם שהוא בעל עיתון ועובדי העיתון שלו מכפישים חבר שלו האם הוא יתערב למעט את ההכפשות בגלל עצם החברות ולא כציפיה להטבה רגולטורית או שאדם סביר לא עושה זאת עבור חבר שלו ולכן חזקה שזה נעשה עבור שוחד.
    בפסק הדין שהבאת המקרה הוא שיבואן נתן מאות שקלים לאדם שהוא מכיר כרגולטור כמתנת חג – האם אדם סביר עושה זאת כמתנה למכר ברמה הזאת ללא ציפיה לתמורה רגולטורית?

    בפסק הדין הנ"ל דעת הרוב היתה לחמול על הנאשמים ולבטל את ההרשעה בגלל טענותיהם על פגיעה בלתי מידתית בהם. אחת הטענות של השופט אלרון היתה שהם לא הוכיחו את הפגיעה בהם. החמלה עליהם ועוד בלי הוכחה מזכירה את החמלה על המסתננים האם אלרון נראה כאן השמאלני?!

    המתווך המוזכר בפסק הדין זה בעצם מה שמכונה היום 'מאכער' וזה בעצם גילגול של מה שהיה פעם 'עסקני מפא"י' ברור שימני יתייחס יותר בחומרה לצורת ההתנהלות הזאת. השמאלנים היום כמובן לא יודו בפירוש שהם מכשירים את צורת ההתנהלות הזאת – הם ידברו גבוהה גבוהה על טוהר שהשירות הציבורי אבל בשורה התחתונה הם ירשיעו כמה שפחות התנהלות כזאת.

    Liked by 1 person

  44. אמחיה
    יש לך נתונים על כך ש"בשהות שלא באמת מנעה מחיזבאללה להתעצם ולפתח מערך טילים" עד כמה שזכור לי לא היו שום דיווחים על התעצמות טילית של חיזבאללה בתקופה שצה"ל היה שם. ולא על התעצמות חיזבאללה בכלל. הם בלי ספק היו קוץ מעצבן אבל עד כמה שזכור לי הם לא הלכו והתעצמו יותר ויותר משך התקופה שצה"ל היה שם.

    Liked by 1 person

  45. משה ואלרום
    גם אנחנו נותנים מתנות קטנות ליחס אוהד. יש מקומות שאתה עובד עם אנשים באופן קבוע או נזקק להם (שרותי בית חולים לחולים כרוניים למשל) ויחס טוב עם אנשים עוזר. יש גם אנשים שמתחשבים בך ועושים את המגע אתם והבירוקרטיה קלים יותר ואתה מודה להם במתנה סמלית. זה לא שוחד. זה קטנוני לקרוא לכל מתנה שוחד.
    בפוליטיקה מקובל לעשות הסכמים, סיקור אוהד במסגרת שמור לי ואשמור לך איננו שוחד.
    כשאתה נותן למישהו פה לייק או מחמאה אתה מקווה לאווירה חברתית נעימה יותר ושיעמוד לצידך בויכוח או אם יש הסכמה שתתנהל באוירה מכובדת, האם זה שוחד?
    וכשאתה קורא לעמית "מגיב, עם שיפוט מהתחת, אינפנטילי לגמרי" אתה יכול לצפות שתקבל הפוך משוחד, הוא יתייחס אליך ולתגובות שלך כמו לעורך דין שחצן אינפנטילי עם כושר שיפוט מהתחת

    אהבתי

  46. אמחייה,
    להגיד שהטרור צמח בלי קשר לרבין (אוסלו) וברק (לבנון וקמפ דיוויד) זה בעייתי. הפעולות שלהם הובילו ישירות לגלי טרור. במבחן הזמן שתי הפעולות אגב היו מוצדקות ומועילות אבל בזמן אמת בוצעו בצורה איומה.
    ביבי לעומת זאת הוא שמרן וחששן גדול ולכן נמנע באופן מוחלט מכל מהלך משמעותי. יש בזה הרבה יתרונות ולכן כהונתו באמת מוצלחת במישור המדיני בטחוני. עיקר הבעייה איתו היא נטייתו להרחיק בעלי כישורים ולטפח חנפנים עלובים שלא יהוו איום על שלטונו. כמו כן הוא נמנע ממהלכים חשובים גם במדיניות הפנים, בעיקר אחרי שמהלכיו המעולים (באמת) כשר אוצר פגעו מאוד בפופולריות שלו. לכן, אחרי 11 שנות שלטונו המשטרה, השבס, הפרקליטות, הרכבת ועוד ועוד – כולם נראים כמו חבורת ליצנים.
    פוקסי, מסכים איתך שההיצע בתחום המנהיגים די עלוב, גם בישראל וגם בעולם. מצד שני אני לא חושב שזה מצב חדש במיוחד. מי מנשיאי ארהב בעשרות השנים האחרונות עשה עליך רושם של עילוי?

    Liked by 5 אנשים

  47. העימות המוגבל עם חיזבאללה היה מתיש וכואב אבל כנראה הגביל את יכולת ההתעצמות שלו. ישראל לא הייתה אז מכורה לשקט כי לא היה שקט ממילא. אז אפשר היה לתקוף בלבנון בלי לפחד כל כך. אני לא אומר שבגלל זה היציאה מלבנון הייתה טעות. זה יהיה עניין להיסטוריונים.

    אהבתי

  48. מדברי רינגו: "עיקר הבעייה איתו היא נטייתו להרחיק בעלי כישורים ולטפח חנפנים עלובים שלא יהוו איום על שלטונו."

    שזה ההפך לחלוטין מבנט, לפיד, ליברמן, גנץ?
    סער בעל כישורים?
    מנהיג לא יכול שלא להחזיק ולמשוך בעלי כישורים אליו. ראש ממשלה לא יכול לתפקד לבד. נטייתו להרחיק כשרונות מבוססת על הכפשות של שונאיו או מציאות?
    מדוע באמת הוא מצא את עצמו תקוע עם בית משפט עויין ויועץ משפטי מופרע ועם משטרה עלובה…
    היות הוא נאלץ לתת תפקידים בחירים מדי לבעלי מפלגות אחרות כשהנאמנים לו מקבלים את השאריות ולא את תפקידי השרים החשובים.

    ההיצע בתחום המנהיגים די עלוב, בעצם היו די הרבה מועמדים לא רעים בארה"ב, לא אצל השמאל שנה שעברה, אבל לא מעט אצל הימין לפני 5 שנים. מדוע באמת אין מנהיגים? כי במדינות דמוקרטיות בעלות כלכלה קפיטליסטית המוכשרים הולכים לנהל חברות ולא צריכים את הכוח והשכר אפסי. במדינות שאינן דמוקרטיות תפקיד שלטוני פרושו כוח, ביטחון, וכסף.
    לכן אולי צריך להיות קצת סובלני יותר לנתניהו שהיה יכול בשקט לנוח שנה, לעשות מכה בסיבוב הרצאות, מה שעשה אהוד ברק, ולחזור בלי צורך לבקש הלוואות למשפט או סיגרים. למה הוא יושב עם שכר אפסי ולמה הוא מחכה?

    אהבתי

  49. במשחק ליגת העל בכדורגל, שנערך אמש באצטדיון סמי עופר, מגרשה הביתי של מכבי חיפה, נשמע הקהל האורח, זה של קבוצת בני סכנין שואג קריאות: "ברוח ובדם נפדה את אל אקצה"
    קבוצת בני סכנין, יש לציין היא קבוצת הדגל של המגזר הערבי ובעבר נוהלה על ידי מאזן גנאים, שמכהן היום כחבר כנסת בקואליציה, מטעם מפלגת רע"מ, בהנהגת מנסור עבאס.
    בינואר 2019, בעקבות ההפגנות נגד חוק הלאום, הגיעה המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) דאז, עו"ד נורית ליטמן כי בקריאה זו אין קשר לטרור. לטענתה של ליטמן "עבירות ההסתה לאלימות ולטרור דורשות יסוד תוכני, של תמיכה או עידוד לאלימות או טרור, וכן יסוד הסתברותי", וכן "הוכחה של אפשרות ממשית שההתבטאות תוביל בפועל למעשי אלימות או טרור". עוד הוסיפה בקביעתה כי "ההתבטאויות אינן מפורשות או מובהקות ואינן בהכרח מהוות עידוד, אהדה או תמיכה למעשה אלימות או טרור".

    אהבתי

  50. פוקסי
    מסכים איתך שהתנהלות אנושית סבירה של נתינה כל עוד לא הוכח שנתינה זו היתה עבור הטבה רגולטרית מסוימת לא יכולה להחשב כשוחד ואפילו מקרים בתחום האפור לא יחשבו כשוחד. אדם ששכן שלו הוא רגולטור בנושא שנוגע לו והוזמן לחתונה של הבן של הרגולטור ונתן לו מתנה כספית בתחום המקובל אפילו בקצה העליון של התחום המקובל – זה לא יחשב כשוחד.
    נתינת כסף לרגולטור כמתנה לחג אינה מקובלת בשום אופן. אנשים למכרים שלהם שולחים ברכות לחג למכר יותר חביב אולי עציץ בכמה עשרות שקלים. ברכה לחג גם מחניפה מאוד לרגולטור לא תהיה שוחד אבל כסף גם אם הוא סכום קטן ביחס לעבירות שוחד מקובלות – לתת כמה מאות שקלים לרגולטור בנסיבות שאדם סביר לא עושה זאת – חזקה שזהו שוחד.

    Liked by 2 אנשים

  51. משה,

    בחייך, מה אתה כותב לנו פה? מן הדברים שלי, אפשר היה להסיק, ששמאל /ימין לא רלבנטי כלל, ולא שאלרון בימין או בשמאל. אלא, כפי שאני מסביר שוב ושוב, אין לשופטים קשר לשמאל ימין. העמדה הפוליטית שלהם, לא משורבבת, ולא יכולה להיות משורבבת לשפיטה. התוצאות הן אקראיות אני מסביר שוב ושוב.

    נו, ולגופו של ענין, איזה ג'יבריש אתה כותב לנו פה. על פי כתב האישום, וואלה ואלוביץ, ציפו להטבה רגולטורית, אדירת מימדים, וקיבלו אותה. קיבלו אותה על התחת של הציבור.

    במקרה שהבאתי, כולה אנשים נורמטיביים כפי שכתבתי, שנתנו הטבה בסך כמה מאות שקלים בשנה, למהנדסות מזון, והעמידו את המהנדסות במצב של ניגוד עניינים. ובכל זאת, הפרקליטות, לא ריחמה עליהם. השופטים בעליון רק, 2 מהם, ריחמו עליהם (לא רגשית, אלא, משפטית יותר).

    אז תאר לך, מה פקינג עשה ביבי. אותם השניים, רק סייעו למעשה. לא ביצעו בצוותא המעשה. לא היו מבצעים ראשיים. ביבי:

    בתורת ראש ממשלה. בתורת שר תקשורת וראש ממשלה. עשה דברים על פי הנטען, כמבצע ראשי, אפשר להקיא ממש. מעודי לא קראתי כדבר הזה.

    קראת בכלל כתב האישום, אתה יודע על מה מדובר ?

    ואפילו אם היית הולך ימין שמאל. אזי, הימין הוא זה שגורס שהעבירה הזו בכלל, עבירה של הפרת אמונים, היא מופשטת, לא ברורה. כך טוען תדיר הימין. האליטה המשפטית השמאלנית, ממנפת אותה, על מנת להפיל פוליטיקאים מן הימין. אז אפילו סובייקטיבית, כך תופסים הדברים. אלא, שאלרון, נחשב סובייקטיבית בימין, וראה גם ראה מה הוא כותב על העבירה כפי שציטטתי לעי"ל.

    אז בשני המקרים או התיקים כללית, מדובר בעבירה ברורה של הפרת אמונים. אבל, במקרה לעי"ל, חומרה זניחה לכאורה, ותראה מה עשו להם הפרקליטות. במקרה של ביבי, גם הפרת אמונים (וגם שוחד כמובן) חומרה אדירה, ותראה איך מייללים מפגרים, שזה צייד ראשים של אליטה משפטית. בתורת ראש ממשלה, ושר תקשורת. צריך להבין, איך מתייחסים שופטים בחומרה לעבירות כאלו, בשביל להבין הענין.

    פוקסי,

    הזהרתי אותך, ושוב פעם שלישית. אל תתעסק איתי, אל תגיב עלי. אתה לא קולט, לא מבין מה אתה עושה. זה שתחבר את השם משפחה ופרטי, לא יעשה את זה שונה. אתה פקינג מפגר. קורטקס בגודל של גרגר אפונה יש לך. זו פעם אחרונה בהחלט שאני מזהיר אותך. לא להגיב עלי, לא להתעסק איתי. כך אהיה משוכנע לחלוטין, וקבל עם ועדה כך, שכאשר אגיע לשוטה מניאק כמוך, הכל מגיע לו. הכל במו ידיו, בקור רוח, הביא את זה על עצמו.

    נ.ב: שיפוט מן התחת שכתבתי של מגיבים, בקשר לביבי כללית, גיאופוליטית שלטונית, ולא בקשר לחוק ומשפט שיהיה ברור. אני מסטר בחוק ומשפט ( לא פורמלית) אבל, לא ממנף אבל זאת על אנשים שלא מבינים בדבר. והוכחתי לא פעם, בכל תחום, שהוא המנהיג הכושל, והכסיל ביותר שהיה אי פעם למדינת ישראל. בעליל הוכח.

    להתראות

    אהבתי

  52. פוקסי,
    נתניהו מנהיג גדול אבל יש לו שני כשלונות בולטים, משפט/חוק וצבא. אלו שתי מערכות שהוא ויתר מראש על השליטה בהן ושם הוא גם נכשל במינויים. שי ניצן, מנדלבליט ואלשייך (שלהם חלק נכבד במפלתו). גנץ ובוגי (רמטכ"ל ושר ביטחון איומים) בצבא. בתחומים חשובים לו, חוץ ובטחון (אירן) וכלכלה היו לו מינויים מוצלחים כמו דרמר, יוסי כהן שטייניץ וכ"ץ.
    להשוות את נתניהו למי מהליצנים, ראשי מפלגות היחיד, שמתמודדים מולו (לפיד, גנץ, ליברמן, בנט וסער) זה בדיחה גרועה. צחוק הגורל הוא שבעלי הIQ הגבוה בוחרים בגנץ ובלפיד שאפילו לחפש בגוגל הם לא מסוגלים

    Liked by 2 אנשים

  53. משה,

    רק נמחיש זאת. סעיף 284 לחוק העונשין, כותרתו, "מרמה והפרת אמונים". מצטט:

    מרמה והפרת אמונים

    284. עובד הציבור העושה במילוי תפקידו מעשה מרמה או הפרת אמונים הפוגע בציבור, אף אם לא היה במעשה משום עבירה אילו נעשה כנגד יחיד, דינו – מאסר שלוש שנים.

    עד כאן הציטוט:

    אז כתוב לנו, שעובד ציבור, העושה במילוי תפקידו, מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור, ייענש. ודוק:

    לא כתוב איזה מעשה. כתוב מעשה. לא מפורט איזה מן מעשה זה. הימין, גורס, שהעבירה סתמית, כללית, מופשטת, לא ברורה. והפרקליטות והאליטה המשפטית, ממנפת זאת על פוליטיקאים מן הימין וצדה אותם כמו חיות.

    אז נוכחנו במו עיננו, מה עושים לאנשים מן היישוב, בלי שום קשר לפוליטיקה בקשר לעבירה זו( המחשה זניחה, יכולתי פה, להביא עשרות מקרים). ועוד נוכחנו, שאלרון, לכאורה בימין (כך נתפס סובייקטיבית הדבר) והוא עצמו, מטיף לגבי חשיבות העבירה הזו וכדומה, כפי המצוטט לעי"ל.

    אבל, זה כאמור "אם כבר"…… מה שאני אבל כותב עליו תדיר, זה:

    שאין קשר בין שופטים ושפיטה, לשום עמדה פוליטית. ולכן, אתה רואה, כיצד אלרון, בימין לכאורה, מטיף לגבי חומרת העבירה, ובכלל ענת ברון והנדל, מרחמים לכאורה, על 2 הנאשמים. כי אין קשר פשוט. זוהי שפיטה מקצועית. אלו תוצאות אקראיות.

    להתראות

    אהבתי

  54. כפי שכתבתי לא פעם. מוטב לנאשם להפוך לפדופיל ולעמוד מול שופט במדינת ישראל, יותר טוב לו, מאשר להיות עובד ציבור שמואשם בשוחד או הפרת אמונים, או שחיתות שלטונית. שופטים, הבטן מתהפכת להם מן העבירות האלו. הסלידה של השופטים מן העבירות של שחיתות שלטונית, קשה מאוד. ואין לזה שום קשר לביבי. הנה נצטט הרבה לפני ביבי:

    השופטת בעליון דאז, שטרסברג כהן, ב- ע"פ 1877/99 , מדינת ישראל נ' חיים בן עטר:

    " שיטתנו החברתית והמשפטית מתייחסת בחומרה מיוחדת לעבירות השוחד. מעשה שוחד הוא במהותו פעולה במצב של ניגוד עניינים. מטרתו של מתן שוחד היא לגרום לכך שבעת ביצוע התפקיד הציבורי, יעמוד לנגד עיניו של עובד הציבור אינטרס של אדם שאת טובתו הוא מבקש ולא אינטרס של הציבור שעובד הציבור משמש כנאמנו. מעשה השוחד טומן בחובו סכנת השחתת מערכת המינהל הציבורי והסטתה לפעול שלא על-פי קריטריונים ענייניים, שלא על-פי הנורמות הראויות למינהל ציבורי תקין ושלא על-פי החוק. מעשה השוחד משחית את מידות עובדי הציבור ופוגע ברקמה העדינה של מערכת היחסים בין הפרט ובין עובד הציבור המושתתת על הגינות, ענייניות, אי-משוא פנים ושוויון. הוא נוגס בתשתית המבנה החברתי ופוגע באמון הציבור במינהל, שהוא יסוד הכרחי לקיומה של חברה מתוקנת."

    כאן:

    https://bit.ly/3nnfwbE

    אהבתי

  55. תמריץ,
    בנט ברמה גבוהה? אולי ביחס ללפיד וגנץ. לא עולה על סער וליברמן ורחוק מאד מנתניהו. גם אם היה גדול הגאונים הפוליטיים אין בכוחו להוביל שום מהלך משמעותי. אפילו נתניהו דן את עצמו לשיתוק כשהקים קואליציה עם גנץ

    אהבתי

  56. אל רום
    אתה רוצה לומר לי שבר דעת יאמין שהיה קשר בין הפרסומים של וואלה לאישור מתן ההטבות לבזק? אתה רוצה להגיד לי שהוא לא היה נותן את ההטבות לבזק אם לא היו מפרסמים מה שהוא רצה?
    אם אתה מבקש שאני לא אגיב לתגובות שלך אז אתה מבקש הטבה חריגה וזו תהיה מעילה באמון ציבור הקוראים.

    "זה שתחבר את השם משפחה ופרטי" ????????? מה הסריטה שלך? המשפחה שלי במקור ממלבורן ושם הם היו ועדיין עורכי דין.

    חייל זקן, אני מסכים אתך ב 100% אבל השאלה היא מדוע הוא ויתר על משפט/חוק וצבא. הרי בית המשפט ירד על ראשי ממשלה מאז רבין והדולרים, דרעי, אולמרט. ולגבי הצבא הוא די ידע מה קורה. זה חסר הגיון (כמו אל רום)

    אהבתי

  57. חייל עם כל הכבוד לנתניהו, בנט סער וליברמן הם שועלים פוליטיים לא קטנים. אף אחד לא נולד פוליטיקאי טוב, זו יכולת נרכשת ושלושתם כבר שרדו מספיק זמן בפוליטיקה בשביל לפתח את היכולת הזו, ולראיה הם הדיחו את נתניהו.

    לגבי כישורי ההנהגה שלהם אני מסכים עם תמריץ, בנט נראה כמו ההימור המוצלח ביותר, אולם גם סער לדעתי מוכשר מאוד. לגבי ליברמן, לא הייתי רוצה אותו כראש ממשלה אולם דווקא כשר אוצר הוא מינוי לא רע. בענין גנץ, לצערי הוא מתחיל ללמוד את המשחק. אני אומר לצערי כי הוא מסתמן בעיקר כפוליטיקאי קטן שהאידיאולוגיה שלו מסתכמת בהגדלת הפנסיה התקציבית.

    אהבתי

  58. משה אתה צודק, כנראה שחיזבאללה ביצע את עיקר התעצמות הטילים והבונקרים אחרי היציאה מלבנון. אולם אני עדיין חושב שהיציאה הייתה מוצדקת, ובסופו של דבר חיזבאללה היה מגיע לאותו מקום, פשוט במחיר הרבה יותר כבד עבורנו. עובדתית כבר שנים ש(כמעט ו)לא נהרגים לנו חיילים בלבנון או בגבולה.

    אהבתי

  59. הוכחתי לא פעם, בכל תחום, שהוא המנהיג הכושל, והכסיל ביותר שהיה אי פעם למדינת ישראל. בעליל הוכח.

    לא הייתי פה כשהוכחת, אתה יכול לתת תקציר בשפה שגם מרוקאי יכול להבין?

    אהבתי

  60. אין בעיה דרור, זולל קוסקוס שכמוך. אפנה אותך בהמשך ללינקים פה מתמריץ. אקח אותך ברצינות ממש. אל תטעה. הסיכוי אגב שאדם כמוך דרור, יודה בכך בעליל, הוא קלוש ביותר ( אם תבין בכלל). אבל, אני בודק מה זה עושה לך באמת בפנים, מה זה עושה לקוראים. נתעלם באצילות נפש.

    אהבתי

  61. אגב דרור, אם היית קורא הכתב אישום, היה מספיק לך או לכל אדם בר דעת, שמינימום של אלוהים בליבו. אבל, אני אהיה הוגן, ויותר מהוגן:

    אתעלם לגמרי מכתב האישום. משל לא קיים.

    אהבתי

  62. דרור, כתבתי שלא אתבסס על כתב האישום. מה הבעיה שלך, אתה מפגר ? ואפילו כך, הייתי יותר מהוגן, כי כתב האישום, אלו המקורות הכי מבוססים וחזקים לגבי ביבי אגב. מקורות, לא אשמה או חפות אם לכך התכוונת.

    איך נסביר לך זאת בעדינות ? תסביר לנו…..תכל"ס:

    נתחיל אולי, עם ענין מתודולוגי. מסתבר, שכנראה אתה עצמך, כל פעם מסתתר מאחורי אייקון אחר. בכלל, זה לא השם שלך אולי, בטח לא המלא הרי.

    נתחיל עם זה, שאתה רצוי שתשאיר פה שם מלא. משפחה, פרטי וכדומה. שלא נראה פה גיבור מקלדת כפי שפה בפוסט רצ"ב לינק, טרחת להתגבב איתי, וכל פעם, תחת מעטה של אייקון שונה. שאת הפדיחות, תאכל ביושרה ואומץ לב של ממש.

    הנה כאן:

    האמונה הטפלה של נפתלי בנט

    נעבור, ללינק שהפניתי אליו, ולא טרחת לקרוא אפשר לשער. ממש לא מזמן. הפניתי להתגבבות ביני לבין החייל הזקן, על המעשה האוילי והנורא של ביבי באיראן. מבצע המוסד. עלק מבצע הירואי. אבל, השוטה ביבי, סיכן חיי סוכנים. סיכן מודיעין אנושי. סיכן מקורות מודיעין, גרם לאיראנים להתחיל לשדד מערכות בקשר לביון נגדי. הכל, על תוכנית שפג תוקפה, מן העבר, בשביל לעזור לטראמפ לסגת מהסכם הגרעין עם איראן, בלי שום אמתלא. האיראנים עמדו לגמרי בהסכם.

    כאן, תקרא התגבבות שלי עם השוטה הזקן:

    https://tamritz.wordpress.com/2020/12/18/מדוע-אני-מוקסם-מאבישי-בן-חיים/comment-page-1/#comment-46531

    זוהי רק טעימה ככה מקדימה, מתאבן. למה מסוגל ביבי. מה הוא עשה כאשר החזיק ברסן השלטון. ושוב, למען ההגינות הגורפת לגמרי, נתעלם מכתב האישום הנורא נגדו.

    ושוב, רצוי שתשאיר פה השם המלא שלך. שלא ניווכח, כפי בלינק לעי"ל, שענין לנו במניפולטור נאלח. נוכחתי בזה לגביך אגב, לפני הלינק לעי"ל. והפניתי אותך לשם.

    אהבתי

  63. דרור,

    פה למשל, תמריץ עם כל הכבוד, עשה דבר מגוחך להדהים:

    ספר מתים, וכך קבע שביבי מה ? מומחה למלחמה בטרור.

    לך תקרא בן נעוות המרדות, קרא התגובות שלי שם.

    אתה יודע מה, גם מגיבים אחרים שם גיחכו בבוז מוכמן משהו. לא ממש מצוי, די נדיר, אבל, זה מה שקרה שם. עד היום, אפשר לתמוה על כך משהו.

    כאן:

    נתניהו עדיין מומחה למלחמה בטרור

    אהבתי

  64. amehaye,
    בנט, סער וליברמן אינם שועלים פוליטיים. הדימוי הנכון הוא עכברים פוליטיים. שלושתם פעלו כדי להחליף את נתניהו בתפקיד מנהיגי הימין ועשו זאת תוך כדי הצגת נתניהו כשמאלן. הם אמנם הצליחו להדיח את נתניהו אבל קיבלו במקומו את לפיד כמנהיג ששלושתם חוסים בצילו. אין להם סיכוי להחליף את לפיד ובימין הם שרופים. לליברמן ובנט יש אופק פוליטי (כשחקני נישה) משום שלשניהם יש בסיס מגזרי אבל סער (שהיה בעבר מועמד ריאלי להחליף את נתניהו) נידון לכליה כפי שקרה לכל מי שעזב את הליכוד.

    Liked by 1 person

  65. דרור,

    את נתניהו מחשיבים כאיזה קוסם מגוחך. איש שיווק גאוני. האמת היא, שאפילו בזה, הוא נפל מפגר לגמרי. יכולתי פה להאריך ולהמחיש.

    התדמית שלו מבית, לא כל שכן בינלאומית, של איזה נהנתן שוטה. מניפולטור שטוח. יותר הגיוני לקנות במיליארדים קוביית קרח מאסקימוסי, מנתניהו משהו. טסה יד שניה אפילו.

    הנה כאן למשל. ידוע אותו אירוע, סרקוזי ואובמה בפגישה. לא ידעו שהמיקרופונים פתוחים. שים לב, לדיבור בינהם, משיחים לפי תומם על נתניהו השקרן. אבל, המשיח לפי תומו, באמת ידבר הרי.

    כאן:

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4145270,00.html

    אהבתי

  66. דרור,

    נעבור קצת לתגובות. אפשר להקיא, כאשר קוראים תגובות של סתם אנשים מן היישוב על נתניהו. עמך וכדומה. השנאה מטורפת לגמרי. חסרת גבולות ממש. התדמית שלו, בלתי נתפסת. קוסם, גאון שיווקי. אין ספק בדבר.

    נפנה פה לתגובות בטור דיעה בהארץ. אחרי שהוא כבר לא ראש ממשלה בכלל. שים לב, הרבה תגובות גם בעד ביבי. הרוב נגדו. שיהיה ברור, שאין פה ממש מניפולציה. לא נמחקו תגובות בעד ביבי.

    מפריד בקו בין תגובה לתגובה. הנה:

    429

    ליאור נתן04:23 26.08.2021

    נתניהו כמילותיך איש נאלח, טינופת שהרסה כל חלקה טובה בישראל, ההתנהגות של ישראלים בזמן הקורונה עם חוסר הערבות ההדדית זוהי השקעה של הגנב נתניהו. אני מאחל לו כל רע.

    ——————————————–

    426

    עירית19:46 25.08.2021

    נאחל לעצמנו, שישאר מר נתניהו היכן שנמצא, ויפטור אותנו ממנו ובני משפחתו. שיעשה לביתו ולמשפטו, ושהממשלה החדשה תמשיך לפעול למעננו, כמו נבחרת ציבור ולא כמו ביביהו האופורטיוניסט

    ——————————————–

    413

    אריק ישראלי

    13:46 25.08.2021

    מלאך החבלה, נוכל חסר ערכים ומעצורים.
    ————————————-

    406

    נתניהו רוקד על הדם09:53 25.08.2021

    בזה יש לנתניהו וותק ונסיון רב. הבחור חסיד פנוי של דת השטן. הכל קשר להשיג את המטרה. הכל!!
    בכל מקום שהתפוצץ מטען בתחנות או באוטובוס והכל שרוף וחלקי גופות ודם נפוצים מסביב, תוך דקות דהר למקום נתניהו
    מיקם את המצלמות והמירופונים ופתצח בריקד על הדם.
    לא היה לא נשמע ולא נראה כדבר הזה מאז מהפכת הרבנים – תקופת סוף הבית השני עת רקדו הרבנים על הדם של מתנגדיהם. והיה שם הרבה הרבה דם.
    של צדיקים.

    ———————————-
    404

    ברכה08:23 25.08.2021

    איש מגעיל שכל האמצעים כשרים כדי להאדיר את עצמו העלוב.
    ——————————–

    361

    האזרח א'

    14:05 24.08.2021

    נתניהו תמיד היה טינופת, הוא טינופת עכשיו ותמיד יהיה. האיש לא ראוי להיות עובד ציבור. לדעתי האישית גם לא כשיר נפשית לשרת במשרה ציבורית.

    ———————————-

    355

    סנדי13:10 24.08.2021

    עד מתי ? עד מתי ? עד מתי ? נשמע על האיש מהוואי, האיש המבחיל, הנאלח, והמגעיל הזה. עד מתי , ריבונו של עולם ?

    ———————————-
    341

    רמי11:17 24.08.2021

    האיש הכי דוחה שקיים בעולמנו. לו רק היינו יכולים להשתחרר ממנו לעד ולהירפא ממנו.

    ————————————

    318

    ירון08:55 24.08.2021

    כי האיש הדוחה הזה תמיד היה ותמיד יהיה המיץ של הזבל. העובדה שכל כך מצליח לו מוכיחה לאיזה עם דפוק הפכנו. שאולי באמת צדק, כנראה צריך כאן איזו מלחמה של בני האור בבני החושך.

    ———————————-
    315

    טיול מהאופוזיציה08:47 24.08.2021

    יושב לו הקיסר, יושב לו עם סיגר.
    אישתו עם כוס שמפניה ורודה.
    והילד התינוקי מצייץ כרגיל.
    ואז מתקשרת גלית היפה, השיגה את מירי בחצי שנייה.
    אם אתה לא עייף אדוני הקיסר, בוא, תתקשר, איזה מזל, נפצע חייל למשפחה מסכנה, אבל מה זה חשוב, הם בעדך.
    וכולם ישכחו כמה מתים היו בתקופתך , שלא לדבר על פצועים.
    שאף לו שאיפה נעימה מהסיגר, המזכירה התקשרה ברגע של צער, חושב הקיסר, השגתי לי נקודה, איזה מזל. שיתוף פעולה בא לי בזמן.

    ———————————-

    300

    הנאמן

    07:39 24.08.2021

    נתניהו היצור המגעיל ביותר הנוכל השקרן המושחת ביותר כמה מאושר אני שהוא וחבורת הכלבים המאולפים שלו בחוץ!
    רפואה שלמה ללוחם ובהצלחה לממשלה הטובה שלנו.
    —————————-

    280

    נתניהו הוא חלאת המין האנושי.06:01 24.08.2021
    לא תארתי לי שאני מסוגל לתעב אדם שאיננו אויב מוצהר כמו שאני מתאב את נתניהו. עם החיוך הנלעג שלו . מבחיל מכוער וכמוהו כנראה הדבילים תומכיו

    עד כאן ציטוטי התגובות:

    כאן לכתבה או טור דיעה בהארץ:

    https://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.10143796

    מי מצביע לביבי אז תדיר ? יש לו בייס קבוע שמצביע לו תדיר. מה שיהיה לא יהיה. נניח אנשים כמוך. אתה המחשה של האליטה יחסית( תאר לך). תיכף, נשאיר פה, נהג מונית שאומר כך:

    אפילו ביבי, יפרוץ דרך החלון לביתי, יאנוס הבת שלי, אמשיך ואצביע ביבי.

    כאן לטור דיעה בהארץ (אחרי הפציעה הקשה של המגבני"ק בעזה לאחרונה):

    https://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.10143796

    אהבתי

  67. כאן לכל המעונין, בג"צ (פסק דין) מאוד מענין:

    העותר, חוקר באקדמיה, חוקר את פרשת הרצח של ד"ר ישראל קסטנר דאז. מבקש חשיפה של מסמכים מארכיון המדינה, שב"כ וכדומה.

    כאן:

    https://bit.ly/3BZ0RHI

    מי שלא מבין משהו, יכול לשאול כמובן…….

    אהבתי

  68. אתה יודע מה דרור,

    או איך שפעם החייל הזקן ניסח זאת באופן מבריק ( לא בטוח שזה הוא, אולי השתין נגד הרוח, מוזר):

    התומכים של נתניהו גרס החייל הזקן ? אפילו ישדוד קצבת הביטוח לאומי של זקנות אומללות, ימשיכו להצביע ביבי.

    נשאיר לינק אחר כך…..

    אהבתי

  69. רק פה רצ"ב לינק, טראמפ עצמו, הודה למעשה, שהמודיעין הישראלי, הביא הוכחות במבצע באיראן, לתוכנית גרעין אשר כבר פג תוקפה, ונפסקה ( ב- 2003 , עסקינן בתוכניות תיאורטיות, שלא באו לידי ביטוי בשטח כמובן).

    נצטט את טראמפ, והודעה לעיתונות בקשר ליציאה מן הסכם הגרעין:

    Intelligence recently released by Israel provides compelling details about Iran’s past secret efforts to develop nuclear weapons, which it lied about for years.

    נתרגם ספונטנית:

    מידע מודיעיני שהובא על ידי ישראל לאחרונה, מוכיח בעליל את הנסיונות בעבר של האיראנים, לפתח נשק גרעיני. בקשר לכך הם שיקרו בעבר.

    ודוק:

    לזה בדיוק נחתם הסכם הגרעין. הרי האיראנים בכלל צדדים לאמנה לאי פיתוח נשק גרעיני. מחוייבים רק לגרעין לחשמל וכדומה. אז למה העולם לחץ על הסכם גרעין ? ברור, כי לא רוצים שיגיעו לנשק גרעיני. כי לא ממש האמינו להם. כי הסכנה לכאורה, לא פשוטה מהם.

    אז מה חידש המבצע של המוסד? את זה ידעו לפני כן ! ולכן הרי היה הסכם גרעין, בשיתוף של כל המעצמות העולמיות.

    והם עמדו בהסכם. ועם התוכנית לעי"ל, הפסיקו כבר ב- 2003 הרי.

    אז היה פה מבצע אוואנטה מסוכן. שופוני מסוכן ביותר. לשום ענין ודבר.

    ואיפה אנו עכשיו:

    במקום פיקוח חודרני של האו"ם (הסוכנות לאנרגיה אטומית). במקום איראנים שעומדים בהסכם על פי כל פרמטר כמעט הסוכנות הודתה. אנו עכשיו, עם העשרה כבר של 60 אחוזים, ואולי על סף מלחמה ותקיפה באיראן.

    למה זה טוב ? רק לפירומנים מפגרים. כך נתניהו, פיספס אגב, פאזה אחרי פאזה בהתפתחות וההשתלשלות של העניינים.

    הוא חשב למשל, שיארוב לאובמה בקונגרס, בעת האישור על הסכם הגרעין עם איראן. השוטה, אפילו לא ידע, שזה בכלל יהיה הסכם רשות מבצעת (Executive agreement) ולא אמנה בינלאומית. זו הראשונה, בניגוד לאחרונה, לא צריכה אישור של הקונגרס. הוא חשב, ששם יטרפד הכל.

    ועוד נמשיך פה, ונוכיח בכל התחומים הדבר….. כלכלה, שיווק, כללי, פוליטיקה, זאנגה זאנגה.

    כאן להודעה של טראמפ לעיתונות:

    https://trumpwhitehouse.archives.gov/briefings-statements/president-donald-j-trump-ending-united-states-participation-unacceptable-iran-deal/

    אהבתי

  70. על פי אלכס ג'ון (Infowars) אתם לא קולטים ( אפרופו מיקרופונים פתוחים, והמשיח לפי תומו):

    נטען שהורוביץ, שר הבריאות, גרס בפני שקד, שבעצם כל הסיפור של התו הירוק, למעשה הפעלת אמצעי לחץ על אנשים שיתחסנו. איזה פדיחה מן התחת זו……

    בשביל אלכס ג'ון, זה מטעמים…. הוא אוכל דברים כאלו בלי מלח…. איזה גיחוך.

    כאן:

    https://www.infowars.com/posts/hot-mic-catches-israeli-health-minister-admitting-vaccine-passports-are-about-coercion/

    לא שמעתי רק על זה עדיין…..פה הכוונה, לראשונה שם.

    אהבתי

  71. אמחיה
    שכחנו משהו מאוד חשוב. אתה תמיד מדבר על זה שהבדואים בנגב זו בעיה מספר 1 (יחד עם הקצבאות לחרדים) האחראי הראשי לכך הוא רבין.
    ציטוט מויקיפדיה "בשנת 1993 לאחר הקמת ממשלת ישראל ה-25 בראשות יצחק רבין חודש תשלום קצבת הילדים לכל ילד ללא מבחן הכנסות ובוטלה ההבחנה בין יוצאי צבא לשאינם כאלו."
    איך אתה מחשיב אותו כראש ממשלה טוב?

    אהבתי

  72. משה זו אכן החלטה אומללה, מן הסתם בלחץ החרדים מצד אחד, וה"סוציאליסטים" מהצד השני. כל ראש ממשלה עושה דברים חיוביים ושליליים. חלק מהדברים השליליים מבוצעים כי אין להם ברירה, וחלק מתוך שיקול מוטעה. אני חושב שהסך הכל בתקופת רבין היה חיובי אבל כמובן היו הרבה דברים שליליים. ממליץ לקרוא את הספר "בעיניים פקוחות" של משה פרל, הוא מסביר הרבה מאוד החלטות כלכליות אומללות כדוגמת זו שציינת.

    לצערי המצב מאז רק החמיר.

    אהבתי

  73. אוף טופיק,

    ראיון עם תומר פרסיקו לרגל הוצאה לאור של ספר חדש שלו.
    כותרתו, די להפתעתי, "יש היום אינפלציה של זכויות אדם".

    https://www.calcalist.co.il/style/article/bk9i006hgf

    קטע מהראיון:
    ————————
    " …. אחד הדברים שאני מנסה להראות בספר הוא עד כמה החוב של הליברליזם המודרני והמשטר הדמוקרטי למסורת היהודית הוא גדול. עד כמה הרעיונות שהתעצבו במסורת שלנו הובילו בסופו של דבר — כמובן בתוספת יסודות אחרים — לעולם המערבי המודרני. לדחות את הליברליזם פירושו לדחות גם מהות יהודית שורשית. ולחלופין לדחות את המסורת היהודית פירושו לוותר על אחד האוצרות התרבותיים שהביאו למציאות הנוכחית".

    אתה חוזר עכשיו מברקלי, קליפורניה, שם נרדף לשיח בוער על זכויות אדם וזכויות מיעוטים, שיח שלפעמים נוגע באבסורד. לא לקחו שם ברצינות רבה מדי את רעיון האינדיבידואל?

    “יש עכשיו אינפלציה של זכויות. ב־1948 האו”ם שחרר הצהרה בדבר זכויות אדם, היתה רשימה יפה של זכויות יסוד, אבל מאז נוספו עשרות זכויות למיניהן. היום אנשים נוהגים לחשוב שכל דבר הוא זכותם, זה אינדיבידואליזם מועצם. רואים את זה אפילו בקרב מתנגדי החיסונים: מצד אחד ודאי שלאדם יש אוטונומיה על גופו. מצד שני הם חושבים שזה מקנה להם זכות להיכנס למקומות ציבוריים ולסכן אחרים. הם לא מכבדים את הרצון של אחרים לא להסתכן בהידבקות מהם. רווח מעין אינדיבידואליזם מוקצן וחריף שאדם לא יכול להעלות על דעתו הגבלה כלשהי על האוטונומיה שלו".

    "אחת הטרגדיות הגדולות בישראל היא שהחילונים דוחים את היהדות כאנטי־דמוקרטית והדתיים דוחים את הדמוקרטיה כאנטי־יהודית"

    במובן זה, השיח האקדמי נעשה אגרסיבי.

    “בברקלי, כשם קוד לשמאל רדיקלי, יש מיקרו אגרסיות: אסור לך לפגוע ברגשות שלי על ידי הבעת דעה שאני לא מסכים לה. השיח סביב מיניות טרנסית מפותח בצורה עצומה אבל למעשה נוגע לחלק מאוד קטן באוכלוסייה. זו תפיסה שלפיה לא משנה בכלל לאיזה גוף נולדתי, הזהות שלי נובעת כולה מהפנימיות שלי, וגם החברה צריכה להתייחס לכך בהתאם. אני לא מבקש הכרה מאף אחד, כי רק אני קובע לא רק את המגדר שלי אלא גם את המין שלי. זו עוד דוגמה לקיצוניות האינדיבידואליזם המודרני, ולמחשבה שהעולם הפנימי שלנו הרבה יותר חשוב מהעולם החיצוני”.

    רעיון צלם אלוהים יכול לאזן את המצב?

    “הרעיון הזה ממלא תפקיד בכך שהוא יוצר את המרחב הליברלי וההתייחסות השווינית לכל בני האדם באשר הם. אז עכשיו אולי צריך רעיון אחר, שמדגיש חברה, קהילה, מצע רעיוני ערכי משותף".

    יש לך רעיון כזה? “אמנה חברתית” מזן חדש?

    “אם חושבים על זה, מבינים שהתפיסה האינדיבידואליסטית הקיצונית בסוף מאכלת את עצמה וחותרת תחת ההיגיון הפנימי של עצמה. היו במאה ה־20 תופעות היסטוריות שנולדו כריאקציות לאינדיבידואליזם – המקרסיזם, הפאשיזם, הנאציזם, עם הצהרות שזה יחזיר לקהילתיות שבטית חמה או אחווה שהיתה לכאורה לפני העידן המודרני. אבל זה הביא יותר נזק מתועלת”. …"

    Liked by 1 person

  74. תמריץ,
    לא הקדמתם קצת את חגיגות סיום העונה?

    Liked by 1 person

  75. אל רום, אני רואה שאיש לא מתיחס אליך פה אז אולי אני צריך להבין שכנראה דיון אתך הוא לא חזון נפוץ פה והסיבה היא דלילות הדיון??

    "והוכחתי לא פעם, בכל תחום, שהוא המנהיג הכושל, והכסיל ביותר שהיה אי פעם למדינת ישראל. בעליל הוכח." הבה ונראה את המאסטר הגאון במשפט ובהוכחה בלוגיקה ומריחה

    נתחיל בדוגמה "ב: על פי אלכס ג'ון (Infowars) אתם לא קולטים ( אפרופו מיקרופונים פתוחים, והמשיח לפי תומו):
    נטען שהורוביץ, שר הבריאות, גרס בפני שקד, שבעצם כל הסיפור של התו הירוק, למעשה הפעלת אמצעי לחץ על אנשים שיתחסנו. איזה פדיחה מן התחת זו……"
    זו רכילות חסרת ערך מהותי. בארה"ב אתה עולה במדרגות הסולם המדיני עם הכשרה מבית ספר של איבי ליג, אתה פוליטיקאי מקצועי מנוסה כמעט תמיד עו"ד מה שמעיד שחוש המוסר שלך הוסר בלובוטומי כתנאי קבלה לתואר.
    בישראל מספיק שאתה טוען שהמשפחה שלך האכילה חתולים כדי להיות כשר לתפקיד שר הבריאות.
    תו ירוק נותן הכשרה וביטחון מצד אחד ומצד אחר מעודד אנשים להתחסן. מה הוא אמר שם שלא היה ברור מאליו? איזה חידוש היה בזה??? הוכחה למה? זוטי דברים
    האנטי ביביזם עם הוכחות לכאורה:
    כך גם טענת המקרופונים הפתוחים שלך כשסרקוזי אוכל הצפרדעים האנטישמי אומר לכאורה שביבי שקרן ואובמה: שהוא צריך לסבול אותו וההצגה של עיתון עוין כאילו לכאורה העיתונאים הסכימו לשמור את הדברים בסוד מה שלכאורה נותן למידע גושפנקא של אמינות, ידיעות אחרונות מגלה ששני טיפוסים דוחים צוטטו שהוא שקרן. זו ההוכחה שלך? אפילו נסיבתית זו לא. מה זה אומר? גורנישט.
    נמשיך: לגבי המבצע באירן של חטיפת המסמכים. מה אתה מנסה להסביר בטענה הזו ? שהוא סיכן את האנשים בשטח? אתה חושב שהאירנים לא גילו שבועות אחרי זה שהמקום נשדד? הדברים שנתניהו הציג העביר לאמריקאים מקידמא דינן, ולכן יש להניח שזה היה ידוע לאירנים שהאמריקאים קיבלו, סייעו לטראמפ להבהיר לציבור מדוע הוא יוצא מההסכם. דעת הקהל חשובה, המבצע הוסיף לנו כבוד וכשיש כבוד מקשיבים. ההסכם היה פגום מהיסוד, להגיד היה הסכם והאירנים לא שברו את ההסכם זה נאיבי וילדותי. הם לבטח לא עמדו בו, וההסכם היה עלוב, הוא לא חסם פיתוח טילים שישמשו למשלוח פצצות אטום. רוב הזמן כבר עבר מאז חתימת הסכם, אז מה עשית? דחית את הייצור הפצצה בכמה שנים ונתת למדינה שמצהירה מראשי הגגות שהיא נגד העולם המערבי את המימון לרצוח אותך?
    נמשיך: ואיזה משקל יש ל"נהג מונית אמר לי: גם אם ביבי אונס את הבת שלי, אני מצביע לו" זו הוכחה למה? האם זה נסיון להוכיח שיש לביבי תומכים פרימיטיבים? אם בכלל אמר את זה איזה נהג מונית או סתם המציא את זה עתונאי, הרי זה ביטוי נפוץ: נהג המונית שלי אמר לי לקנות טבע, נהג המונית שלי אמר לי שהצליחו להפיק אנרגיה מהתכה אטומית. ועוד העילת את השטות המעופשת הזו פעמיים.
    נמשיך: "נעבור קצת לתגובות. אפשר להקיא, כאשר קוראים תגובות של סתם אנשים מן היישוב על נתניהו. עמך וכדומה. השנאה מטורפת לגמרי. חסרת גבולות ממש. התדמית שלו, בלתי נתפסת." אני מתקשה להאמין שאנשים מהישוב העלו שכזה. זה עתון הארץ, בסין היו עושים חנוכיה מהכתבים. אם הייתי מאמין בזה זה לא היה משליך על ביבי אלא על מערכת התעמולה המסואבת של השמאל.
    נמשיך: "תמריץ עם כל הכבוד, עשה דבר מגוחך להדהים: כך קבע שביבי מה ? מומחה למלחמה בטרור."
    תמריץ העלה בפניך נתונים שחור על גבי לבן, גישה מדעית, מספרים. אתה יכול להתווכח ולומר שפחות הרוגי טרור בזמנו לא עושה אותו מומחה טרור ולהסביר מדוע. מאחר ולא ביבי יצא מעזה, אנחנו יכולים רק לעשות ספקולציות מה היה קורה לו..זה לא שונה מסיפור לבנון. אם מחר החיזבאלה התפרק אז בדיעבד הצליח לברק, אם נחטוף ברד טילים אז הוא נושא באשמה. במקרה של ביבי השאלה היא רק אם הינו נכנסים לעזה בנקודות מוקדמות יותר האם זה היה מקטין את הסכנה העתידית. אם היינו נכנסים לציר פילדלפייה מה זה היה מועיל או מוריד.
    בקיצור שום הוכחות לא קיבלתי ממך לכלום. אתה יכול לומר שזה מצב של מי שנופל מהקומה ה 100 ובדרך אומר בינתיים הכל בסדר את זה אני אקבל ואאשר.

    לפני שאתה מבקש את שמי ראוי לך להעלות את שמך אוכל גפילטפישים ומלקק שופטים שכמותך, לא שזה אכפת למישהו, ואל תגיד שאל רום זה שמך. אלכסנדר רום? אלמליח רום? אלחמדלולה רום? רומן פולנסקי? רום וקוקה קולה? מש רום?

    זה די ברור שאתה מחזיק פה תיקיה מצולמת על כל אחד, מנהג שמתאים ליוצאי מדינות טוטאליטריות ולתולעי מערכת המשפט שלנו.

    אם זה המצב הדמיוני: הפלסטינים הישראלים בממשלה, המוסלמים מפגינים בגלוי ובאלימות בערים ישראליות, העזאתים יורים טילים, החיזבאלה אוגר ואנחנו פוחדים להגיב, ממצב של כיבוש בירות מדינה הפכנו לשפנים, אז אולי באמת ביבי נכשל. באינטרפולציה אנחנו קרובים לחורבן בית שלישי וזו שריפת אסמים. יתכן שבעתיד הסטוריונים ישאלו איך זה לא טפח לנו בפנים.

    אהבתי

  76. כפי ששיערתי דרור אכן. אתה רב שוטים, וזה יהיה בזבוז זמן מסוים ומראש לגביך. אבל, מה שחשוב, זה מה שזה עשה לך בפנים, ולקוראים כמובן. כמו הרבה חלאות, אתה מעדיף אלימות, על פני כל דבר אחר. ולכן, התגובה שלך הייתה אלימה ומגוחכת. אל תחשוב, שדברי הבל עלק מהותיים שכתבת, יש להם איזה משמעות, לאור האלימות הפסיכית שהפגנת בתגובה. האלימות הייתה הרבה מעבר לתיבול, זאת הייתה מנה עיקרית של ממש. וברור למה הדבר. הבנת ומראש שכך, שלא אבזבז יותר זמן עם ליצן כמוך.

    למעשה, בקושי התחלתי משהו עם נתניהו הכסיל….אבל, נגמור פה.

    ואכן, לא בכדי, לא שמת השם שלך המלא. לא העלת על דעתך אפילו. ברור כשמש הדבר. במקום זה, טרחת להפוך יוצרות לגבי השם שלי. ברור גם זה למה.

    אין לי זמן כרגע. תמשיך לבלות פה דרור בבלוג. ואני אשפיל אותך עד עפר. לא תאמין מה אעשה לך. אתה תיקח סכין סמוראים קצרה, ותחתוך לעצמך הקרביים מהשפלות שאביא עליך פה, וכמובן, אתה ואתה בלבד הבאת זאת על עצמך.

    אתה עוד תעשה חיים פה…. הקוראים והמגיבים יחגגו לך על התחת פה.

    אהבתי

  77. כפי שכתבת, או כפי הנהג מונית לעי"ל:

    אפילו ישדוד קצבאות ביטוח לאומי של זקנות אומללות, ימשיכו להצביע ביבי. אז העדת על עצמך שוטה זקן. אם כי אני לא בטוח שאתה מצביע ביבי, אבל, פירגנת לו לא פעם פה. האם תכחד בדבר ? והנה לעי"ל הרי. פירגנת לכסיל האימתני ביותר, שידעה מדינת ישראל, בטח ובטח בתורת ראש ממשלה.

    אלא שחייב להודות, זה היה מבריק. אז ספר לנו, השתנת נגד הרוח ?

    אהבתי

כתיבת תגובה