חוק ההפלות בטקסס רע ליהודים, כנראה

בטקסס נכנס לתוקף חוק שתוכנו מסובך אבל השורה התחתונה שלו אינה מסובכת: קליניקה לא יכולה לבצע שם הפלות בלי להסתכן בתביעות נזיקין.

אחרי שני דורות שבהם הגן בית המשפט העליון של ארה״ב על חוקיות ההפלות הוא מסרב להמשיך לעשות זאת. השפעת שלושת המינויים השמרנים של טראמפ ניכרת.

על פניו מדובר בהתפתחות שרעה למפלגה הרפובליקנית. היא מעלה לסדר היום נושא שבו רוב הציבור האמריקני עומד נגדה. רוב האמריקנים תומכים בחוקיות ההפלות, והמוסר הדתי שמרני שאוסר עליהן הוא כבר לגמרי מחוץ לאופנה.

מה שרע לרפובליקנים רע לכאורה גם לנו, כי הרפובליקנים הם כיום הפרו ישראלים באמריקה. כרגע נראה שהרפובליקנים מתכוונים למות על גבעה שמבחינת רוב האמריקנים וגם רוב הישראלים היא צחיחה וחסרת ערך. עם זאת כרגיל משתלם לזכור שהעולם מסובך ומוקדם לדעת מה ההשלכות הצפויות.

47 תגובות בנושא “חוק ההפלות בטקסס רע ליהודים, כנראה

  1. תמריץ,

    זה ממש לא ככה. העליון שם, לא דן בסוגיה בכלל. הוא דן בעניינים פרוצדורליים ולא בסוגיה חזיתית(של האם החוק הטקסני הוא חוקתי בכלל, אלא עסקינן בכלל בצו מניעה זמני משהו נקרא לזה).

    מה שקורה, זה שביצעו מעקף בחוק, על ידי כך, שלמעשה, אזרחים מן היישוב כאילו אוכפים החוק, לא המדינה ושלוחיה אוכפים החוק. ואז, אי אפשר לתבוע המדינה. מעין תרגיל מסריח.

    מחמת קוצר הזמן, והסיבוכים, והתקדימיות, בדעת רוב נדחה הדבר כרגע בעליון.

    כדאי לצטט מן העליון:

    Although the Court denies the applicants’ request for
    emergency relief today, the Court’s order is emphatic in
    making clear that it cannot be understood as sustaining the
    constitutionality of the law at issue. But although the
    Court does not address the constitutionality of this law, it
    can of course promptly do so when that question is properly
    presented.

    נתרגם ספונטנית:

    למרות שבית המשפט דוחה בקשה המבקשים לצו זמני דחוף, בית המשפט מודע לכך, שזה לא מתמודד עם טענת האי חוקיות של החוק ( טקסני). בית המשפט יעשה זאת, כאשר, פרוצדורלית יהיה הולם הדבר.

    כאן אגב לעליון:

    יש ללחוץ כדי לגשת אל 21a24_8759.pdf

    Liked by 1 person

  2. על פי רוב תירוצים פורמליים שנתלים בפרוצדורה הם תירוץ לעמדה אידיאולוגית של השופטים. אם כי ייתכנו עדיין הפתעות בהמשך.

    אהבתי

  3. יכול להיות שאתה צודק, צריך להבין אבל שזהו אחד הנושאים היחידים בפוליטיקה האמריקאית שלא עברה תזוזה שמאלה בשנים האחרונות. מדיניות החוץ הנאו-שמרנית של בוש כבר מזמן היסטוריה, אובמה-קייר לא בוטל, הדמוקרטים מצליחים להעביר תקציבים נדיבים, הומואים יכולים להתחתן, חוגי ימין מתלוננים תדיר על cancel culture ועל איפה טרנסג׳נדרים יכולים להשתין (סערה בכוס תה אבל לא משנה) ושלא נעים להיות ימני בארה״ב היום. אבל נושא ההפלות עומד בפרץ ולא נראה שהרפובליקנים מתקפלים. לא יודע כמה הזוית הישראלית חשובה פה אבל נצחונות מדי פעם לרפובליקנים מעלים את המוטיבציה של התומכים במפלגה.

    Liked by 2 אנשים

  4. אילו לא תירוצים תמריץ. הפרוצדורה היא מהות בעיקרון. זה החוק ומשפט. גם המיעוט מסכים עם הבעיה (עם עצם הבעיה) אבל גורס, שיש פתרונות אחרים למעשה כרגע לבעיה וכו….

    נניח כך, בצורה נניח יותר פשוטה:

    אדם, לא מיוצג. האם זו בעיה מהותית ? לא, העובדה שהוא לא מיוצג, לא מהווה מהות. מה זה רלבנטי, האם הוא אשם או לא אשם למשל ? אם ביצע העבירה אם לאיו.

    אתה תאמין במה שכתבתי לעי"ל ? ספר לנו…

    יש מקרים, שמהות לוקחת פרוצדורה, ויש מקרים אגב, שפרוצדדורה לוקחת מהות. למשל:

    התיישנות. לא תוכל להגיש תביעה אחרי 7 שנים, ולא משנה שאתה צודק במאה אחוז.

    להתראות

    אהבתי

  5. תמריץ,
    ממשלת הIQ ממילא עושה הכל כדי להתנתק מהרפובליקנים. כמה חברי קונגרס רפובליקנים נפגשו עם בנט/לפיד/גנץ?
    למזלנו מיכאלי שוהה בארה"ב והיא יכולה להציל את הקשר עם האוונגליסטים

    אהבתי

  6. היעד של ממשלת הריפוי הוא לרפא את יחסינו עם הדמוקרטים. לא אומר שיזיק להיפגש עם אוננגליסט או שניים אבל ברור שהערך המוסף של הממשלה הוא בחיזוק קשרים עם הדמוקרטים.

    אהבתי

  7. תמריץ,
    בינתיים הם מתמקדים בניתוק הקשר עם הרפובליקנים. נתניהו הקפיד להיפגש עם כל חבר קונגרס שרצה/הסכים, רפובליקני או דמוקרטי.
    "בייעה" לביידן זה חיזוק הקשר?

    אהבתי

  8. רק הבהרה:

    למי שקורא הכתבה בג'וריסט, יש שם טעות כתיב ( אבל, עם השלכה מהותית ביותר פשוט).

    נצטט הטעות:

    This measure is different from other abortion preventative laws of its kind, as it cannot be enforced by the date, but the plaintiffs may be entitled to significant financial damage instead.

    אלא, שבמקום:

    cannot be enforced by the date

    צריך להיות:

    cannot be enforced by the state

    כלומר, כפי שציינתי, לא המדינה אוכפת החוק ( שאותו היא חוקקה) אלא, האזרחים אוכפים זאת.

    להתראות

    אהבתי

  9. רק איזשהיא הבהרה נוספת מתחייבת פה:

    יתהה התוהה, בשביל מה מדינה תחוקק חוק, שלא היא תאכוף אותו? אלא אזרחים. הרי כך או כך, היה למדינה רוב בבית המחוקקים להעביר החוק.

    אם כך, יסודו של התרגיל המסריח כפי שכתבתי, בכך:

    שהמחוקק הטקסני הבין, שהחוק לא ישרוד בבתי המשפט הפדרליים. הוא יבוטל פשוט( אקטיביזם שיפוטי עלק).

    אז הם עשו תרגיל כזה, שלמעשה, האכיפה שלו, תהא על ידי אזרחים, והמדינה או מי מבין עובדיה לא יהיו לכאורה, צד להליכים. אם לא תהא צד להליכים המדינה או עובדיה, אז:

    תיווצר בעיה פרוצדורלית. ודוק:

    הבעיה תיפתר בסוף. אבל, הם עשו את שלהם, לפעמים, להראות שהם דבקים באידיאולוגיה שלהם, ועושים משהו.ואז, יוכלו להאשים בתי המשפט.

    כפי שפה מאשימים את בג"צ, במקום תכל"ס לנהל כמו שצריך המדינה.

    להתראות

    אהבתי

  10. זה חסר ערך, מחתימים את הלקוח על וייבר ונגמר הסיפור. הוא מוותר על זכותו לתביעות נזקין. השופטים מביעים את דעתם האידיאולוגית בעקיפין מבלי לקבל ביקורת.

    אהבתי

  11. המסקנה שלי מכל המאורעות האחרונים סביב הקורונה היא, שהאדם חושב שהוא יצור לוגי מתוחכם, אבל למעשה 90% מהזמן הוא מתרץ בדיעבד בטיעונים בעלי הגיון חלקי, את הלגיטימציה לרצונותיו האישיים, שהם לרוב ילדותיים, אנוכיים, ואף הייתי אומר חייתיים.
    עבור ״תחושת שיגרה״ (מה זו השגרה המדוברת? היא שונה מהשגרה לפני עשור ששונה מהשגרה לפני עשרים שנה), נהנתנות, ואי דחיית סיפוקים, אנו מוכנים להקריב אנשים על מזבח משל היינו בני שבט המאיה, שהיו זובחים אנשים לאלים שלהם.

    אנו לוקים ביכולת הסתכלות אמיתית על האחר, הכלתו, הבנתו, וחמור מכך ביכולת המבט והתכנון קדימה.
    זהו עיוורון בלתי ניתן לריפוי. רק בדיעבד, כל אחד שיאבד בן משפחה, או יחלה בצורה קשה, ידבר מעט אחרת.

    על כן, נהנה מימי פומפיי, אך האנושות לא תצליח להציל עצמה מעצמה, ללא שינוי תודעה.

    אהבתי

  12. אולי הבחירה של המחוקק הטקסני, מלבד הטריק "עוקף הבג"ץ" שהם עשו, היה להעביר את הויכוח מהמגרש החוקתי (אסור/מותר) למגרש החברתי/כלכלי (דיני נזיקין). במצב שכזה, אני לא בטוח שזה בניגוד לדעת רוב הציבור האמריקאי. גם אם רוב הציבור מתנגד לאיסור הפלות בחוק, זה לא אומר שהוא מתנגד לתביעת נזיקין מצד העובר או האב או האם.

    צריך לחכות ולראות אם זה ייצור דיון ציבורי, ואם כן זה גאוני מבחינתם. זה בעצם אותו טריק של מהלכים חברתיים אחרים. גם התנועה הלהט"בית עבדה ככה. השיא היה צו נשיאותי שמחייב רישום נישואי גאים, אבל ההתחלה הייתה איסור הפליית גאים לעבודה, איסור מניעת טיפול רפואי, …. ושאר נושאים שהיה קל לכולם לבלוע ולקבל.
    זה יכול להיות גם המקרה כאן.

    אהבתי

  13. העובר יכול לתבוע? איזה עובר? היום הפלות נעשות עם כדורים. אפשר לתבוע רק על נזקים פיזיים

    אהבתי

  14. ממש לא יאיר.

    אנו פשוט לא רגילים לזה פה ממש. אבל, בארה"ב, זה ענין של שגרה ממש, שחוקים מאותגרים בבית משפט פדרלי, ומתבטלים פשוט. על ימין ועל שמאל. לטקסנים נמאס כך מן התקדים של שנות השבעים, לגבי הפלות, וידעו שאין סיכוי כמעט שיעבור בבית משפט פדרלי החוק.

    מעבר לזה, שום דיון אין כאן. בארה"ב, הנושא נדון ונטחן לעייפה מזה שנים על גבי שנים. בלי סוף. אין צורך להביא זאת לתודעת הציבור, זה שם תדיר.

    זה פשוט תרגיל מסריח וזהו.

    להתראות

    אהבתי

  15. מאוד מומלץ המאמר הזה כאן:

    תנועה בארה"ב, שצוברת לה תאוצה. על דרך ה:

    Defund the police

    כלומר, דה -תקצוב של המשטרה ( בשביל למנוע גזענות של שוטרים וכדומה) כך:

    Defund racism

    כלומר, דה -תקצוב לגזענות.

    במה הדברים אמורים ? ובייחוד בקשר למדינת ישראל:

    ישנה העברה של כספים בארה"ב, מעמותות פטורות ממס, למתנחלים וכדומה. הנושא אגב נדון גם בבתי משפט. והקריאה הינה זו, להפסיק לתת להם לגיטימציה, פטור ממס וכדומה, שהרי, הם מטפחים קולוניאליזם לכאורה, ג'נוסייד לכאורה בפלסטינאים וכדומה. כך גם לגבי עליונות לבנה בארה"ב וכדומה.

    מאוד מומלץ, כאן:

    https://english.palinfo.com/articles/2021/9/3/defunding-nonprofit-racism-from-new-york-to-palestine

    אהבתי

  16. חוק ההפלות הוא בעייתי מאוד בלשון המעטה. חבל שדווקא לשטות כזו הרפובליקנים נתפסים. החוק הזה יכול להציב בעיות בפני מי שעברה אונס, למשל, מלהפיל. הוא יכול להקשות על ילדות שנכנסו להריון לא מתוכנן. נשים עם האמצעים לכך פשוט יבצעו את ההפלה במדינה אחרת. המשמעות היא שנשים עניות לא תוכלנה להפיל בעוד עשירות כן – מה שמטיל מעמסה נוספת על מי שעני גם כך. נשים שרוצות לבצע הפלה פשות יבצעו את זה באופן לא חוקי תוך סיכון גדול. יש עוד הרבה בעיות אחרות.

    באופן כללי אם חוק כזה עובר צריך להעביר במקביל חוק ש"המדינה" (משלמי המיסים) תממן את כלל הוצאות המחיה של הילוד עוד מההריון. יש לי הרגשה שאם עבור כל ילוד שמנעו את ההפלה בזמן מישהו יצטרך לשלם כמה מליונים, ההתלהבות מלהעביר חוקים כאלה תרד פלאים.

    זה אגב נכון גם לעמותות כמו "אפרת" בישראל, שמשקיעות משאבים רבים למנוע הפלה, אולם ברגע שהילד נולד הן נעלמות. אתם רוצים למנוע הפלה? תפגינו את הרצינות והמחוייבות שלכם במימון כלל החיים של היילוד. אני בטוח ש"אפרת" ישמחו לתת כמה מליוני שקלים עבור כל ילוד, כי קדושת החיים.

    Liked by 2 אנשים

  17. amehaye

    לגבי עמותת אפרת, אני חושב שהם נגד הפלות, אך לא נגד אימוץ.

    אין להם בעיה עם מי שמוסרת הילד לאימוץ אחרי הלידה. לפי הבנתי יש תור של שנים רבות לאימוץ תינוקות בריאים בישראל, ולכן פריחת נושא הפונדקאות והאימוצים בחו"ל.

    כך שההשתלחות באפרת בנושא מימון התינוקות מנותקת מהמציאות. אין שום בעיה במימון גידול תינוקות על ידי הורים מאמצים.

    אהבתי

  18. 3718, גם לשיטתך אפרת לא נושאים בתוצאות המעשים שלהם.

    גם אם נתעלם מהסיכונים שבהריון ובלידה – בסופו של יום רוב הילדים שנולדים בגלל "אפרת" לא מאומצים. הם נודדים בין בתי אומנה או שהם מגודלים ע"י הורים שלא נמצאים במצב לגדל אותם. כאשר ילדה בת 16 צריכה להתמודד עם הריון במקום עם בגרויות, כאשר נולדים ילדים עם תסמונת דאון או מומים אחרים כי "קדושת החיים", כאשר אמא ל-2 ילדים אוספת בקבוקים ברחוב כי אין לה כסף לאוכל – מקרה אמיתי – זו "קדושת החיים" של אפרת. כאשר אישה נאלצת ללדת את הילד של מי שאנס אותה, כאשר נערה נאלצת למסור את הילד שלה לאימוץ – כי היא לא יכולה לגדל אותו – והנפש שלה נשרטת לכל החיים, זו "קדושת החיים" של אפרת.

    הם מתעלמים לחלוטין מכל הנזקים שהם גורמים להם, וכמובן רוחצים ידיהם מכל מה שקורה אחרי הלידה. מבחינתם זו כבר בעיה של מישהו אחר. העמותה הזו היא ההגדרה המילונית לביטוי "הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות". כולי תקווה שיום אחד כל מי שנפגע מהם יתבע אותם עד שיפשטו רגל. במדינה מתוקנת היו גם מכניסים אותם לכלא.

    אהבתי

  19. ואני אפילו לא התחלתי לדבר על כל המניפולציות הבזויות שהם מפעילים על נשים במצוקה. יש לי הרבה מה להגיד על "אפרת", ושום דבר ממה שיש לי לאמר אינו חיובי.

    אהבתי

  20. amehaye

    אתה כותב ש "בסופו של יום רוב הילדים שנולדים בגלל "אפרת" לא מאומצים, בסופו של יום רוב הילדים שנולדים בגלל "אפרת" לא מאומצים"

    לפי מה שאני יודע, תינוקות בריאים מאומצים מהר. ורוב מוחלט של התינוקות שנולדים הם בריאים. הטענה שתינוקות שנולדים בגלל אפרת הם תינוקות חולים ברובם, היא חסרת ביסוס.

    אהבתי

  21. אמרת: מה שרע לרפובליקנים רע לכאורה גם לנו, כי הרפובליקנים הם כיום הפרו ישראלים באמריקה. כרגע נראה שהרפובליקנים מתכוונים למות על גבעה שמבחינת רוב האמריקנים וגם רוב הישראלים היא צחיחה וחסרת ערך.

    הבה ונשווה את זה לנשואי להט"ב, רוב הציבור הישראלי כיום מקבל את זה, האם הרבנות צריכה לשנות את עקרונותיה על פי האופנה ולאשר חופה וקידושין?
    הרפובליקנים לא ימותו על הגבעה, זוהי סטיטמנט. הם יתכנסו לדגל. רק הכרזה ואיש לא ישלול את ההפלה, הבקשה היא לקחת את הנושא ביותר כובד ראש ופחות קלות דעת. זה בערך כמו להכריז שמדינת ישראל היא מדינת היהודים ולא מדינת כל אזרחיה. איש לא מתכוון לשלול את האזרחות הישראלית מאותם אזרחים שמביעים תמיכה באחיהם על ידי שריפת מכוניות משטרה או תקיפת אזרחים מבני דת הכלבים והחזירים בשדרות הציונות בחיפה.
    זה טוב ליהודים שהרפובליקנים לא שוכחים את העקרונות שלהם, באותה מידה הם ישכחו את האהדה שלהם לישראל ויחליטו שאין טעם למות על הגבעה שנקראת מדינת ישראל אותה הם אוהדים מסיבות משיחיות כשרוב הציבור חושב אחרת.

    Liked by 2 אנשים

  22. אוף טופיק,

    גיליתי מספר רשומות *קצרצרות" ומעניינות שהתפרסמו באתר חדשות המדע.
    לדוגמא:
    – האם בעלי הפרעות קשב וריכוז מחלימים מהר יותר מקורונה? ואם כן: כיצד ניתן להסביר זאת?
    – זיהוי הזדקנות המוח והגוף באמצעות מהירות ההליכה בגיל 45

    https://madanews.co.il/

    בחרתי להעתיק רשומה שלישית על השפעות של מקורות גנטים /אבולוציונים על מרדנות ואי – קונפורמיות. (לדוגמא בקרב אלו שבחרו לצאת בשאלה / לחזור בתשובה)

    בכל מקרה, אתר שמלא בחדשות גרועות לפרוגרסיבים, שמנסים לשכנע אותנו להאמין שהסביבה החברתית (הכוללת אפליה לרעה ואפליה – מתקנת) היא האחראית העיקרית / הבלעדית לכל הישגנו וכל כשלונותינו.

    —————————————————————————————–

    " דבורים הנולדות על מנת למרוד בדעות הקבוצה

    פורסם ב 09/01/2021 מאת עופר בן חורין | 1 תגובה

    בני אדם, כמו אורגניזמים רבים אחרים, חיים בקבוצות. ישנן חברות אשר מאופיינות ביתר אחידות ובמניעת יצירתיות מצד פרטיהם (חברות טוטליטריות בעיקר), אך ישנן חברות אחרות המאופיינות בעידוד ליצירתיות. מסתבר במחקרים שלעיתים אנשים ההולכים נגד נורמות הקבוצה יכולים להוביל לדרכים חדשות היעילות להישרדות ולהצלחה בגלל יצירת רבגוניות סגנונות הלמידה – מחקר חדש מגלה כך גם לגבי דבורים.

    דבורת הדבש נראית כסוג של פועלת בכוורת, אך מתברר שישנן דבורים אשר נולדות ממוקדות ויש דבורים אחרות הנולדות עם אופי אינבדואלי קבוע מלידה. האופי הזה מתאפיין בהם עוד כשהם זחלים. הדבורים הממוקדות ממוקדות במזון הקיים ומתעלמות מכל מידע חדש ואילו הדבורים האינדיבידואליות הן סקרניות ואז הן פתוחות ללמוד על מקורות מזון חדשים לכוורת וכך מגדילות את הישרדות המושבה שלהם. במהלך המחקר הצליחו החוקרים ליצור אוכלוסיות של דבורי דבש ממוקדות וסקרניות ועקבו אחריהם בעזרת סימוני נקודות צבע על החזה שלהם. הם הצליחו להוכיח שהדבורים התנהגו באותה התנהגות שהתנהגו הוריהם, מה שתמך שאכן מדובר בהשפעה גנטית.

    מעבר לתרומה הגדולה של מחקר זה לתחום הכוורנות, אפשר להעלות את ההשערה שאולי בעצם גם אצלנו קיים חיווט גנטי מסוים לכיוון אנשים סקרניים יותר מול אנשים ממוקדים יותר במטרה לאפשר הישרדות אבולוציונית טובה יותר.

    קישור לכתבה על המאמר באתר The conversation

    Liked by 1 person

  23. טליתא זו לא הצהרה, זה חוק. ויש לו תמיכה רחבה בקרב קבוצות שמרניות מסוימות בארה"ב.

    אני לא מזלזל בתמיכה של הרפובליקנים, כולל האוונגליסטים. אבל במקום לתמוך בחוקים בעייתיים – בלשון המעטה – כמו ההפלות, מעדיף לייצר תמיכה באמצעים חיוביים, כמו למשל כאן:

    https://www.ynet.co.il/news/article/syxdrurzt

    בניו זילנד, שבה רווח הנרטיב הפרו-פלסטיני בנוגע לסכסוך, הוקמה "קואליציית הילידים למען ישראל" שהציבה לעצמה מטרה: חשיפת האוכלוסייה הילידית בניו זילנד למורשת היהודית והגדלת התמיכה בישראל בקרבה. ראש הקואליציה: "הנרטיב הפרו-פלסטיני גרם פעמים רבות לאנטישמיות"

    "לדברי נגארו, "אנחנו נפעל להעלות את התמיכה בישראל בקרב הילידים באמצעות חינוך ותרבות. אנחנו מכירים בכך שהיהודים הם התושבים המקוריים של ארץ ישראל, ששמרו על קשר עם מולדתם במשך אלפי שנים למרות גירוש, קולוניאליזם ורדיפה. הקואליציה מזדהה עם היהודים בכל הנוגע לשמירת ההיסטוריה העתיקה שלהם, הקשרים העמוקים למולדתם ההיסטורית, ההמשכיות התרבותית, ההתחדשות המרשימה של השפה העברית והקמת מדינת ישראל במולדת העתיקה. כל הדברים האלה משמשים השראה לעמים הילידים"."

    Liked by 1 person

  24. לכבוד השנה החדשה:
    נעמי שמר ולהקת הגשש החיוור, שרים על תפוח בדבש.
    כשעדין היו צעירים ורעננים (יפים הם כנראה מעולם לא היו).
    הקלטה מ 1978.

    יתכן ואמינותם משתווה לזו של אביגדור ליברמן, הנוהג לענות לשואלים בשלומו: "הכל דבש".
    אבל הם, בניגוד לליברמן, מעוררים בי נוסטלגיה וגעגועים לעבר.

    ההומור של להקת הגשש החיוור התישן. כנראה ללא תקנה.
    אך אני מקווה שתחזורנה בקרוב לאופנה להקות זמר המתאמצות ליצור הרמוניות קוליות

    Liked by 1 person

  25. מאוד מענין לקרוא כאן, על חזון חדש ( או מעין למעשה) של הסינים, הכל בקשר לחלוקת עושר ופירות הצמיחה. מתחילים להתעסק גם עם נניח חלוקה יותר שיויונית של העושר על פי החזון המעין חדש, ועוד גישות שונות ומשונות.

    יש רוויה בכמות המיליארדרים והמליונרים, והצמיחה יותר איטית. נישות חדשות.

    כאן:

    https://www.nbcnews.com/news/world/china-created-more-billionaires-u-s-now-it-cracking-down-n1278438

    אהבתי

  26. אל רום, טעות בידיך, אין פה חזון חדש או כוונה להתחלק באושר ובעושר. זוהי אזהרה והבהרה לבליונרים החדשים שיבולע להם אם הם יעזו להתמודד עם המפלגה ועקרונותיה, וזריקת פרורים להמונים כדי להראות שדואגים להם. זה הכול רק משחקי כוח, מניעת התחברות של נאמנויות שונות נגד השליט. יש בפוליטביורו הרבה מתחים בעקבות ההשתלטות של שי גין פינג וכנופייתו על השלטון ללא מועד פקיעה.

    אהבתי

  27. אך אני מקווה שתחזורנה בקרוב לאופנה להקות זמר המתאמצות ליצור הרמוניות קוליות
    קמיליה:
    באופנה מקובל כיום מה שצורם. הסיבה שהגשש החיוור, לאכזבתך, לא מדבר אליך היא שהרמה של סף הגירוי עלתה. המידיה קיצונית יותר, גסה יותר אגרסיבית יותר. זהו קליק ביט. אף אחד לא רוצה לשמוע שהכל טוב ומאושר, אנשים רוצים לשמוע דרמות, כאב, הרס לא יצירתי. זו הסיבה שאנשים נמשכים לשמוע שהחיסון מושך גלי 5G ושביל גיטס רוצה להשמיד את האנושות ושיש בתי ספר שלא מקבלים מורים מחוסנים כי החיסון משיל חלבונים הרסניים. הכל מסביבנו דרמה, אף אחד לא רוצה הכל דבש. הגשש החיוור היו, כמו נעמי שמר, הרמוניה, משפחה, אחווה. אפילו את נעמי שמר בערוב חייה לכלכו והאשימו שביטויי אהבת ישראל שלה היא ביטויי קיצוניות ימנית.

    Liked by 1 person

  28. אולי הפעם הלינק לא ישבר
    (אם לא: ניתן להיכנס ליו טיוב ולחפש "הגשש החיוור תפוח בדבש")

    אהבתי

  29. טעות בידי מס הכנסה ? חשבת על זה שכך זה מוצג? בבחינת חזון חדש. גם אם זה לא היה חזון חדש.

    ואגב, הם לא ממש צריכים להזהיר אף אחד. כל אחד שם מוזהר מראש. לסינים יש בעיה אחת מרכזית, אם אתה בכלל מבין משהו במשהו:

    איך לתחזק חוזה בין האזרחים למדינה. המדינה דואגת לעושר וצמיחה ורמת חיים. והאזרחים, מצייתים.

    אבל, הפערים גדלים. יש חשש לאי שקט חברתי וכדומה. והממשל הסיני, רוצה להמשיך לתחזק החוזה הזה, רק באופן יותר מותאם פשוט.

    נצטט למשל את אוואן, מומחה לסין, בכיר לשעבר במח' המדינה האמריקנית. הנה:

    If you're the General Secretary of the Chinese Communist Party, the first five things you think about when you wake up in the morning are largely domestic: first, how to keep the Chinese Communist Party in power; second, how to grow the economy at a requisite percentage to keep the country stable and keep yourself in power, because that's the basic social contract between the Party and the public—you stay out of organized politics and we'll give you opportunities to get rich; third, how to create the ten to eleven million new jobs a year that they need to keep the public satisfied; fourth, how to deal with a demographic time bomb, where the country's getting old before it's getting rich; and, fifth, how to deal with a growth model that's energy-intensive but energy-inefficient and extremely environmentally unfriendly. The last one matters to the Party politically because the number one source of social protest in China, other than land seizures for real estate deals by local officials, is environmental protest.

    נתרגם ספונטנית:

    אם אתה המזכ"ל של המפלגה הקומוניסטית הסינית, הדבר הראשון שאתה חושב עליו עם יקיצה בבוקר, אלו ענייני פנים. ותחילה, איך לתחזק המפלגה הקומוניסטית בשלטון. שנית, איך להתמיד בצמיחה בשביל לתחזק יציבות והמפלגה בשלטון, מכיוון שזהו החוזה הבסיסי בין המדינה או המפלגה לבין הציבור: האזרחים לא מתערבים או מתעסקים עם פוליטיקה מאורגנת ומאוגדת, ואנו מצידנו נעניק להם עושר ורמת חיים. שלישית: איך לייצר 11 מליון מקומות עבודה חדשים בשביל לייצר שביעות רצון כללית. רביעית: איך להתמודד עם פצצת זמן חברתית דמוגרפית, בחברה בה אזרחים נעשים זקנים לפני שהם נעשים עשירים. וחמישית: כיצד לשלב אנרגיה ירוקה עם צמיחה, הרבה מחאות בקשר לכך ( הרס הסביבה) שני לכך, רק הפקעת קרקעות.

    הבנת מר ברוך ?

    כאן לריאיון איתו:

    https://millercenter.org/the-presidency/presidential-oral-histories/evan-feigenbaum-oral-history-part-i

    אהבתי

  30. אגב משה, אם כבר, נהפוך הוא, השופטים הישראלים, למדו ולא מהם למדו:

    שתבין, בעולם המערבי, נהוגות שתי שיטות משפט:

    קונטיננטלית, ו- Common law. במדינת ישראל, נוהגת השיטה האחרונה, זו של ה- Common law. השיטה עצמה היא בריטית למעשה. מדינות ה- Common law הינן:

    אוסטרליה, ישראל, ארה"ב, קנדה, ובריטניה עצמה כמובן. ודוק, גם ניו זילנד.

    וטוב שכך. השיטה עצמה, עוגנת על חירות, זכויות אדם. הליך משפטי הוגן לעילא. לא היית חי איך שאתה חי היום, בחירות ובטחון, אלמלא השיטה המשפטית הזו הנוהגת כאן.

    אם היית חי בסוריה למשל, השביחה היו עוקרים לך הציפורניים, מצליפים בך ללא רחם. ושופט ? היו מראים לך איפה אתה חי. אתה רוצה שופט שעובד אצל כוחות הביטחון ? אצל המשטרה ? השב"כ ? לא רוצה לעלוב בך פה.

    אהבתי

  31. מס הכנסה,

    כדאי שתבין:

    קרוב למחצית הסינים ( אומר משהו כמו חצי מיליארד סינים) חיים בתנאים פרימיטיביים מאוד יחסית, והכל באזורים חקלאיים. נצטט מויקיפדיה:

    Rural society in the People's Republic of China comprises less than a half of China's population (roughly 45%) and has a varied range of standard of living and means of living. Life in rural China differs from that of urban China. In southern and coastal China, rural areas are developing and, in some areas, statistically approaching urban economies. In northwest and western regions, rural society remains perceived as of a low standard and primitive. Basic needs such as running water and accessible transportation are a problem in these areas.

    בתמצית ספונטנית:

    קרוב לחצי מן הסינים חיים באזורים חקלאיים. יש הבדל ניכר בין סינים באזורים חקלאיים לבין אלו אורבניים. בצפון מערב ובמערב, חיים סינים בתנאים פרימיטיביים, נעדרי תשתית בסיסית: מים זורמים, תחבורה וכדומה.

    עד כאן:

    זוהי פצצת זמן חברתית מבחינת המפלגה הקומוניסטית. ולכן, הם מדברים עכשיו, על פיזור עושר יותר שיויוני ונאות.

    כאן:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Rural_society_in_China

    אהבתי

  32. חסן לודג'ינסקי
    שוב. אני נאלץ להיות הפארטיפופר של החגיגה שלכם.
    מה שקורה באגפים הביטחוניים בשב"ס הוא תוצר של מדיניות המשרד לביטחון פנים וגם באחריותו של הבוס של שרי הבט"פ לאורך עשר ויותר שנים.
    בתוך שב"ס נמצאת האוטונומיה הפלסטינית האמיתית; שם יש משילות, יש משכורות בזמן. ובעיקר, יש פטור מנוכחות אפקטיבית של כוחות שיטור ישראליים.
    לאורך השנים חשבו שבחשבון הכללי, כך עדיף. מאחר ואי שקט במתקנים, זולג אל השטח ביש"ע ואפילו אל ערביי ישראל.
    ולכן מה שעושים בתאים של אסירים פליליים( חיפושים, מסדרים, פריש מיש בין החדרים)-לא עושים באגפים הביטחוניים.
    לא הייתי מפטר את מיסטר וורדן; פרדי בן שטרית או איך שקוראים לו.

    Liked by 1 person

  33. "בכירים לשעבר בשב"ס טענו כי בכלא הותקנה מערכת לחסימת תקשורת סלולרית (טלפונים ניידים) בעלות של מיליונים כבר לפני יותר משנה. אולם, המערכת לא הופעלה לטענתם, לאור החשש שהדבר יגרום למהומות בכלא."

    היה הסכם ג'נטלמני שהם ישתמשו בטלפונים רק כשיתקשו בלימודי תואר שני כדי לקבל את פתרונות הבחינות. הפ פשוט לא עמדו בהסכם כך שלא היה פה מחדל של שרותי הביטחון.

    "מתגברת ההערכה כי הקבוצה קיבלה סיוע חיצוני והשתמשה בטלפון סלולרי אחד לפחות" (מתגברת ההערכה? השתמשו ב AI כדי להגיע למסקנות? השתמשו בטלפון אחד, עם זאת לא נשללת האפשרות שהשתמשו ביותר מאחד, זוהי התקדמות ממשית בחקירה, לא נשללת האפשרות שהם התקשו לישון טוב באותו הלילה ובסבירות גבוהה אחד לפחות סבל מעצירות)

    לפני 7 שנים נעשה ניסיון בריחה מאותו אגף, מישהו מאותה תקופה הרים טלפון ואמר: זכריה תנסה לחפור בבית שימוש חלול שם מלמטה והיהוד בטח חסכו במלט.
    בכלל יתכן שבית הכלא נבנה על ידי פלסטינים מהשטחים.

    אהבתי

  34. משה זה קצת מצחיק להאשים את השופטים. יש להם טווח משחק מוגבל במסגרת החוק. ספציפית בכתבה בערוץ 7 חסרים פרטים – במקום אחר נכתב שראש ממשלת ניו זילנד בודקת כיצד ניתן לשנות את החוקים בשביל למנוע מצבים כאלה בעתיד.

    אהבתי

כתיבת תגובה