יש רק פיתרון אחד ריאלי מול דלתא

נגיף הקורונה בצורתו ההודית, מה שמכונה וריאנט דלתא, מותיר את הממשלה מבולבלת. החיסון כבר לא כל כך אפקטיבי אבל עדיין אפקטיבי מספיק כדי שלציבור הרחב לא יהיה שום עניין בחזרה לסגרים ולא תהיה שום מוטיבציה לכבד את ההגבלות. מצד שני יש סימנים ראשונים מבריטניה שהנגיף כן מאיים על מבוגרים מחוסנים ויכול לשלוח אותם למיטת בית חולים ואף לגרוע מזה.

אי אפשר לכפות על הציבור גזירות שהמוטיבציה שלו לקיימן היא אפס. אנשים צעירים בריאים, שבלאו הכי הקורונה אינה איום כל כך גדול עליהם, מבינים היטב שאחרי שקיבלו שתי מנות חיסון האיום שואף לאפס. הם לא יכבדו את ההגבלות. התמריץ לא קיים, מה לעשות.

אפשר היה להתייאש ולשוב לספור את מתינו הישישים והחולים, אבל יש דברים שניתן לעשות. ניתן לחסן כמה שיותר נערות ונערים, כדי להגביר את חסינות העדר, והממשלה עשתה מאמצים בכיוון. והדבר העיקרי: ניתן להתחיל להציע מנה שלישית לכל מי שעבר את גיל 70. נכון שה-FDA עוד לא אישר זאת, אבל כרגע אנחנו במצב חירום גרוע מאמריקה מבחינת תפוצת הדלתא ואין זמן לבזבז. פה ושם אנחנו צריכים להיות האור לגויים. מגפה היא כמו מלחמה. צריך להסתמך על הממצאים הראשוניים של פייזר שמצדיקים מנה שלישית ולא לחכות לפרסומים בנייצ׳ר. ממש כפי שהבריטים העדיפו לחלק מנה אחת לרבים מאשר שתי מנות למעטים בראשית ההתחסנות על אף שבכך חרגו מהפרוטוקול המאושר.

מקבלי המנה השלישית הישישים יידעו שמדובר בפתרון שעוד לא עבר אישור מלא ויצטרכו לחתום על טופס הסכמה. פייזר כבר הזריקה לנסייניה בפעם השלישית וראתה ששום אסון לא קורה. אין ממה לפחד. רפואה אינה סוציאליזם. לא כולם שווים. שתי מנות מתאימות לבן 12, אבל ברור לכל מי שקורא נתונים שאין די בהן לבני 70 או 80. התגובה החיסונית שלהם חלשה בהרבה. רואים זאת בבדיקות הסרולוגיות. גם בעולם ללא דלתא ההיגיון הרפואי היה אומר שצריכים לתת להם עוד מנה. בטח ובטח בעולם הדלתא. הגוף של זקנינו צריך להכיר היטב את הנגיף ולהיות בהיכון לסילוקו.

102 תגובות בנושא “יש רק פיתרון אחד ריאלי מול דלתא

  1. תמריץ,

    רק צריך לדעת, שהרבה מאוד אנשים, סובלים מפגיעות נלוות קשות מאוד, ומערכתיות ממש בגין הקורונה. פגיעות במוח, קוגניציה שנדפקת, חוש הטעם והריח שמתעוות, ועוד הרבה פגיעות מערכתיות.

    עדיין לא ממש מובן למה. אבל, מודעות לכך, יכולה להיות תמריץ רציני להתחסן, גם לצעירים, אפילו שסכנת מוות, לא הכי גדולה כמובן לצעירים.

    הדלתא באמת בעייתי מאוד. קצב התחלואה וההדבקה קשים מאוד. לא מובן למה לגמרי. יש הגורסים שכמויות הליחה הגדולות גורמות לכך. התבססות הנגיף באף יותר טובה ומשמעותית. יש הטוענים, שהחדירה שלו לתאים מהירה יותר וקלה יותר.

    נשאיר לינקים אחר כך….

    Liked by 1 person

  2. ודאי שלצעירים יש תמריץ גדול להתחסן. אבל אחרי שני חיסונים לא יהיה להם כבר תמריץ גדול להסתתר מהקורונה. ואני לא חושב שיש הוכחות שנגיף הדלתא פוגע בצעירים מחוסנים בצורה קשה. אני חושב שאשפוז של צעיר מחוסן הוא דבר נדיר מאוד.

    Liked by 1 person

  3. לא כל כך נדיר. ואגב, פגיעה בחוש הריח למשל, מעט קשור למערכת החיסון. גם צעירים, יבעתו מן המחשבה, של פגיעה בחוש הריח למשל.

    אגב המאמר שם על פגיעה בחוש הריח מאוד מומלץ( בכלל האתר מאוד מומלץ). עשו סריקות CT להבין התופעה, וזה מוסבר בצורה מאוד מאורגנת.

    מי שלא מבין אגב משהו, יכול לשאול….

    Liked by 1 person

  4. כאן תמריץ, כתבה למשל מן 24.01.21 מצטט:

    זינוק חד: יותר צעירים נדבקים בנגיף

    הקורונה כמעט ולא גורמת לתחלואה חריפה בקרב ילדים, ועדיין – נתוני משרד הבריאות שנחשפים לראשונה ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet מעוררים דאגה רבה. 51,218 ילדים נדבקו מתחילת החודש, לעומת 34,495 בשיא הגל השני. 138 מהם אושפזו בשבועות האחרונים, 9 במצב קשה או קריטי. עם פתיחת מערכת החינוך המתוכננת כבר בשבוע הבא והתפשטות המוטציה הבריטית, המספרים עלולים רק לזנק.

    עד כאן הציטוט:

    אז בכל זאת, 138 אשפוזים רק בגל הזה בכמה שבועות. אלו צעירים מאוד (אז תלוי גם למה קוראים צעיר).

    אז אי אפשר לקרוא לזה ממש נדיר.

    כאן:

    https://www.ynet.co.il/health/article/Sk2XauckO

    אהבתי

  5. ואלו קטינים, כלומר, מתחת לגיל 18 אגב…. זה לא כולל כל הצעירים. צעירים זה נניח עד גיל 30 ניתן לטעון.

    אהבתי

  6. תמריץ,
    אני מתפלא עליך, לכתוב על המגיפה בלי לקרוא את הספר? חוץ מזה כותב הספר הבטיח שהוא יחסל את המגיפה תוך 4 שבועות מיום מינויו לראשות הממשלה (לא כולל את היום הראשון שבו יסדיר את ההתיישבות)

    Liked by 1 person

  7. עוד דבר מענין, אפרופו תמריץ לצעירים להתחסן, זה שבעצם, יש הרבה מקרים, שבהם איבוד חוש הריח, מהווה סימפטום לעצם ההידבקות והתחלואה, אבל, לפני המחלה עצמה. כלומר, לפני שאדם חולה בקורונה ממש, הוא מאבד את חוש הריח או נפגע בחוש הריח.

    אהבתי

  8. האם יש טעם בהגבלות כדי למנוע הדבקת בני 12 מינוס שלא מחוסנים? התשובה לא. כי הקורונה פחות מסוכנת להם משפעת ומעולם לא היו הגבלות בשל שפעת.

    אהבתי

  9. אני לא יודע כמה הוא היה חכם פה, הוא פשוט ראה חיסונים שהולכים לפוג, פלוס עליה בתחלואה, פלוס אי הקפדה להנחיות – שווה להחליט לחלק חיסונים שוב בפעימה שלישית וכך למשטר הציבור, לעודד חבר'ה להגיע להתחסן ולהפחית וקטורים מעבירי הנגיף.

    לא יודע למה בנט מתנגד, הוא בדרך כלל נראה כפזיז ממהר, כעת נראה שהוא גם הססן גדול.

    Liked by 1 person

  10. אגב, זה לאיו דווקא רעיון הכי טוב ( אם כי סביר כמובן). יש מחקרים, שמעידים, שייתכן מאוד, שהחיסון הוא לשנים. הפייזר והמודרנה, יעילים בעיקרון, נגד הדלתא. אז בשביל מה? מוטב להמתין, עם כל הכלים, כל המשאבים ( גם הנפשיים) למוטציה חס וחלילה ( ויש סיכוי טוב בעתיד) שעליה החיסון לא יעבוד. ואז להשקיע משאבים גדולים. כך, להשתולל על כל ואריינט, יכול להקהות חושים של הציבור. יכול לגרום להשקעה עצומה של משאבים באופן סתמי.

    אז צריך לחשוב על הנקודה הזו.

    כאן למשל, מחקר הטוען, שהחיסון יכול להיות יעיל, במשך שנים סיכוי טוב על פי המחקר( אם כי, על קבוצה לא הכי גדולה. נזכיר, מה שקובע, זה תאי ה-B אלו בעלי זיכרון לטווח ארוך, לייצור נוגדנים, ולא רק רמת הנוגדנים בדם):

    https://www.bmj.com/content/374/bmj.n1675

    Liked by 1 person

  11. אנחנו רואים בעינינו שמחוסנים זקנים מאושפזים.. השאלה אם מנה שלישית תעזור? סביר מאוד שכן. מחקרי פייזר מראים שהיא מקפיצה כמות נוגדנים.

    Liked by 1 person

  12. תמריץ,

    כפי שהסברתי בעבר, אצל זקנים, מערכת החיסון פחות יעילה.

    וזו לא השאלה. השאלה למה מנה שלישית ? היא מקפיצה כמות נוגדנים, בגין החיסון גם יכול להיות. החיסון עצמו. אבל, מה שקובע, זה האם לנוכח הידבקות, האם הגוף, מערכת החיסון, תאי B זוכרים ומייצרים נוגדנים.

    בינתיים, החיסון עובד בעיקרון על דלתא ניתן לטעון. מוטב לחכות ניתן לטעון, לעתיד הרבה יותר יותר בעייתי, של ואריינט קשה, צפוי, שעליו החיסון לא יעבוד. ועד שיתאימו חיסון, יעבור זמן קריטי.

    הרי יש ים ואריינטים. כל פעם, יחסנו ? מבלי לבדוק המשמעויות ?

    אז אלו שאלות שחייבים לשאול אותן פשוט….

    אהבתי

  13. *נכון לרגע זה*, נראה לי שהחלטת הממשלה להתייחס למדד מספר החולים קשה שמאושפזים בבתי'ח (במקום למדד של מספר המאומתים) – מוצדקת.

    מה שלא שולל את הצורך בהקדמת רפואה למכה, ונקיטת צעדים נוספים:

    א. חיסון במנה שלישית (או אפילו רביעית) של כל מדוכאי החיסון. כלומר של כל אלו שקיימת סיבה להניח שרמות הנוגדנים שלהם לנגיף, גם אחרי 2 זריקות, נמוכה מדי. לדוגמא: הלוקים במחלות אוטו- אימוניות, כל מושתלי האברים המקבלים תרופות למניעת דחייה של האבר המושתל ועוד.
    כלומר לא *רק* קשישים.

    ב. הגברה משמעותית של הפיקוח על כל הנכנסים לארץ מנתב'ג. כולל מציאת דרכים ל"סימון" המגיעים לארץ מדרום אמריקה (וממוקדי קורונה מסוכנים אחרים) – למרות שהם משתמשים בטיסות המשך.

    ג. הגברה משמעותית של הפיקוח על הנדרשים להיכנס לבידוד

    Liked by 1 person

  14. אגב, כאן תחת הכותר:

    Pfizer Vaccine Less Effective Against Delta Infections but Prevents Severe Illness, Israeli Data Show
    Vaccine protects 64% of people against Delta and is 94% effective at preventing severe illness, according to Health Ministry data

    סטטיסטיקה מישראל, מעידה, שהחיסון פחות יעיל נגד דלתא( של פייזר). אבל, מונע מחלה קשה או תחלואה קשה.

    כאן:

    https://www.wsj.com/articles/pfizers-covid-19-vaccine-is-less-effective-against-delta-variant-israeli-data-show-11625572796

    אהבתי

  15. אסור לשכוח גם, עוד נקודה לקחת בחשבון:

    החיסון הזה ניתן עליו, אישור של ה- FDA כאישור חירום. לא שגרתי. לא נבדקו כדבעי כמובן, ההשפעות לטווח ארוך. ויש חשד רציני להשפעות לטווח ארוך פה. ארגון הבריאות העולמי, מכיר בכך.

    אז להשתולל כל כמה חודשים, על חיסון ? זה בעיה אולי פה. על ואריינט שיש עליו חיסון למעשה ( גם אם לא אפקטיביות טוטאלית כאמור).

    אסור לשכוח גם, עד היום בעולם, קרוב ל- 2 מיליארד בסך הכל התחסנו. צפויים פה עוד שנים של מגיפה. המון ואריינטים פוטנציאלים קשים עתידיים.

    צריך לחשוב גם על כל הנקודות האלו….

    להבדיל גם כמובן, בין הידבקות ( כולם נדבקים למעשה) לבין תחלואה קשה כפי הכותר לעי"ל.

    להתראות

    Liked by 1 person

  16. פה אגב, ארגון הבריאות העולמי, מודה שיש סכנה בקטע של דלקת לבבית וכדומה, בקשר או בזיקה או בגין חיסוני פייזר ומודרנה. עדיין, היעילות של החיסון, גוברת בהרבה על הסיכונים לשיטתם. אלא שאלו הסיכונים הידועים עד כה, לטווח יותר מיידי וקצר. לא ברור לטווחים יותר ארוכים.

    כאן:

    https://news.un.org/en/story/2021/07/1095622

    אהבתי

  17. תמריץ,
    עוד פקטור שיכול להבדיל בין רמת החיסון של מבוגרים לבין רמת החיסון של צעירים, הוא הזמן הרב יותר שעבר (בממוצע) מאז שחוסנו במנות הראשונות.

    אהבתי

  18. שווה קריאה למתעניינים בכלכלה גלובלית

    Liked by 2 אנשים

  19. עתירה מאוד מעניינת פה ( פסק דין למעשה):

    לא פחות מ- 895 עותרים, כנגד ההפרטה של שירותי בריאות בבתי הספר. מתלוננים על יחס משפיל, מבזה וכדומה מלאים טענות כרימון. רוצים להעביר הסיפור לקופות החולים. נדחה על הסף, מסיבות יותר טכניות.

    כאן:

    https://bit.ly/2U2K31Y

    אהבתי

  20. חייל,
    לא הבנתי מה אתה רוצה ממירב מיכאלי.
    העניין עם עמיר פרץ הוא ממש מוזר. אשמח אם יש כאן מישהו שמכיר את מנגנוני הכח הנסתרים שגורמים לגנץ למנות פוליטיקאי עלוב וכושל כמו פרץ לתפקיד כלשהו. הוא חייב לו משהו? זה אמור לעזור מול ועד העובדים? באמת מעניין.

    Liked by 1 person

  21. כאן לפסק הדין המשלים ( בג"צ) בקשר להסדרי הפונדקאות לגברים חד מיניים וכו… נזכיר רק:

    הפסק דין הראשון, היה חלקי. ניתן למחוקק פרק זמן של 12 חודשים לצורך קידום תיקון חקיקה.

    אבל, המערכות לא עמדו במשימה ( בין היתר, נטען בגלל קורונה וכו…). עתה צריך לתת סעד אופרטיבי לעותרים, שכן המצב הזה מבחינת בג"צ לא יכול להימשך (הפליה כאמור).

    הסעד האופרטיבי, יהא זה של ביטול ההגדרות בחקיקה ( הגדרות אשר מדירות באופן גורף מהסדר הפונדקאות גברים יחידים ובני זוג מאותו מין). אבל תכל"ס יותר, מצטט:

    " משכך, אציע לחבריי ליתן שהות של שישה חודשים בטרם ייכנס הסעד המוצע לתוקפו, וזאת על מנת לאפשר התארגנות מנהלית מתאימה (להלן: תקופת הביניים). עם זאת, כדי להימנע מפגיעה נוספת בזכויות היסוד של גברים יחידים ובני זוג מאותו מין, אציע כי ביחס לאוכלוסיות אלה לא תובא בחשבון תקופת הביניים לצורך חישוב "הגיל הקובע" לעניין מגבלת הגיל המקסימאלי שבסעיף 5(א)(1ג)(א) לחוק ההסכמים ובסעיפים 11 ו-13(ה)(1) לחוק תרומת ביציות (ראו בהקשר זה: סעדים חוקתיים, בעמ' 373-370). למותר לציין כי עד לכניסת הסעד לתוקפו, פתוחה בפני הכנסת האפשרות לחוקק תיקוני חקיקה בהתאם לקביעות בית המשפט בפסק הדין החלקי ולאמות המידה שהותוו בפסק דין זה."

    מי שלא מבין משהו, יכול לשאול כמובן…..

    כאן:

    https://bit.ly/3e77NJa

    אהבתי

  22. רינגו,
    התגובה שלי היתה בעניין ה"פראבדה". מיכאלי מתעניינת בעובדים, מיכאלי והמזגן, מיכאלי והמיץ. ככה נראה ריפוי?

    אהבתי

  23. תמריץ,
    כמה זמן יקח לבג"ץ לקבוע שהמדינה צריכה לממן פונדקאות להומואים כמו שהיא מממנת טיפולי פוריות לנשים סטרייטיות?

    Liked by 1 person

  24. אבל ביבי…

    Liked by 1 person

  25. לכל המעונין, כאן רצ"ב לינק, לבג"צ משטר החילופים ( חוק יסוד הממשלה, אי אמון, מימון מפלגות וכדומה):

    https://bit.ly/3AUJyrz

    מי שלא מבין משהו, יכול לשאול כמובן……

    אהבתי

  26. יאיר האפשרות השנייה היא שיש כאן עוד קומבינה, שמריחה אפילו פחות טוב. אין לי מושג מה היא, אבל המינוי הזה תמוה לא פחות מהג'וב החדש של כחלון, שאני משוכנע שהוא קיבל אותו רק בגלל הכישורים הנדירים שלו.

    אהבתי

  27. אמחייה,
    אולי יש עוד קומבינה. אני לא יודע. אני מנחש שאתה מתכון לקומבינה כלכלית של הבאת חוזים יפים לתעשיה האווירית. לא נראה לי שפרץ מסוגל לכך. הוא לא מגיע מהגברדיה הנכונה.
    במקרה הזה נראה לי שפרץ סלל את דרכו של גנץ לממשלה, ובדרך שרף את עצמו (וסוף סוף) סיים את דרכו הפוליטית.
    בגלל שהוא נשכב על הגדר במובן מסוים עבור גנץ, גנץ גומל לו "טובה". זה נראה לי ההסבר.
    אולי ידו של חיים כ"ץ בסיפור הזה במטרה להגן על עובדי התעשייה האווירית מפיטורים אחרי סיום הקורונה. סיכוי נמוך כי הליכוד כבר לא בשלטון ונראה לי שהדיפ-סטייט של משרד הביטחון קפץ מאוד מהר לכיס של גנץ.

    Liked by 2 אנשים

  28. הציבור הישראלי נשאל מיהו האדם המועדף עליו לתפקיד ראש הממשלה?
    נתניהו 40%
    לפיד 24%
    בנט 14%
    לא יודע 8%

    הפער בין "בנט" ל"לא יודע" הוא ערך השגיאה הסטטיסטית של הסקר.

    אהבתי

  29. בוגי יעלון יודע לבחור חברי מפלגה:

    בראשית היה עו"ד איימן אבו-רייא

    https://www.kan.org.il/item/?itemid=97966

    אחר כך גדי יברקן שכידוע שמר אמונים לכל אורך הדרך.

    ועכשיו מסתבר שהיה לפחות עוד תכשיט אחד:

    https://www.ynet.co.il/news/article/sk00drqka00

    הותר לפרסום: זהו איש העסקים הבדואי שמואשם במסירת ידיעה לאיראן

    עמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי, העביר מידע על הלו"ז והמיקום של גנץ: הותר לפרסום כי יעקוב אבו אל-קיעאן, בעבר חבר במפלגתו של יעלון, הוא איש העסקים שנעצר לפני מעט יותר מחודש. בכתב האישום תואר שאמר לאותו גורם שהוא חבר קבינט ושיש בידיו מידע על פעילות צה"ל בחו"ל

    חייל אולי באמת צריך מישהו שהוא קצת נוכל, לפחות כדי שידע את מי לא להביא למפלגה…

    Liked by 1 person

  30. amehaye,
    מה שבוגי עשה בפוליטיקה זה כלום בהשוואה למה שעשה בצבא. גנץ לבוגי זה כמו ברק (אהוד) לבנט

    אהבתי

  31. יאיר,
    יכול להיות שגנץ מחזיר טובה לפרץ שהצטרף אליו לממשלה, אבל פרץ לא סלל את דרכו לממשלה.
    גנץ לא באמת היה צריך אותו בשביל לעשות את המהלך שעשה.

    אהבתי

  32. אוף טופיק.

    מהטוויטר של התמנון האיטר:
    ———————————————
    בתור התחלה כדאי אולי שישראל תפרוס את חסותה על היהודים בישראל. סתם זורק רעיון

    בתגובה לטוויטר של Idan Eretz:
    ______________________________
    צרפת פרסה חסות על הנוצרים בלבנון.
    איראן פרסה חסות על השיעים בלבנון.
    סעודיה פרסה חסות על הסונים בלבנון.

    הגיע הזמן שישראל תהפוך לספונסר הרשמי של הדרוזים בלבנון.

    הצג שרשור זה

    Liked by 2 אנשים

  33. מה שדורון מצא כותב מתעלם מהמילה ״חיסונים״.. כן יתכן (לא בטוח) שבהינתן מצב החיסונים קורונה היא מה שיורם לס חשב. אבל הוא חשב ככה בלי החיסונים. יחי ההבדל הענק.

    Liked by 2 אנשים

  34. כשגנץ נזנח לאנחות בידי לפיד ויעלון, כשחצי ממפלגתו עזבה אותו והשמיצה אותו בראש כל חוצות … או אז גם שלושה מנדטים מסכנים של מפלגת העבודה ובעיקר נאומי התמיכה הממלכתיים של פרץ …. מאוד מאוד מקלים על כניסה לממשלה.

    Liked by 2 אנשים

  35. אבל דורון מצא צודק שאין שום שיפור בהתנהלות הממשלה הנוכחית לעומת הקודמת מבחינת קורונה.
    כולם סומים באפילה, כולם עוסקים בניסוי ותעייה. השאלה איך עוטפים זאת שיווקית.
    הממשלה הקודמת הביאה סגרים וחיסונים. הנוכחית כנראה שלא זה ולא זה.

    אהבתי

  36. וזה לא נכון שלממשלה הנוכחית אין מידע.
    לממשלה הקודמת לא היה מספיק מידע כי הקורונה הייתה חדשה. לממשלה הנוכחית יש המון מידע. השאלה מה היא עושה איתו.

    Liked by 1 person

  37. אפרופו אותו איש עסקים בדואי ובוגי:

    באתר משרד המשפטים, תחת הכותר:

    "כתב אישום נגד איש עסקים ישראלי שהיה בקשר עם אזרח עיראקי ומסר לו מידע"

    נדביק פה, ערוך ונקי כמובן:

    " על פי כתב האישום, במסגרת הקשרים העסקיים של הנאשם, נוצר קשר בינו לבין אזרח עיראקי בשם ח'יידר, המתגורר בתורכיה ובעיראק. לקראת הבחירות שהיו בישראל, הצטרף הנאשם לרשימת תל"מ, ופרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונות עם בכירים בתל"מ ובכחול לבן, ביניהם בוגי יעלון ובני גנץ. בשיחות עם ח'יידר, פיאר הנאשם את עצמו, טען כי הוא נמנה בין מקבלי ההחלטות במדינה, כי הוא חבר קבינט וכי מדינת ישראל עתידה לבצע פעולות תקיפה בקרוב.

    במספר רב של מועדים, מסר הנאשם לח'יידר מידע שנודע לו, בישראל, אודות פעילותם של כוחות הבטחון בישראל, פעילותו של שר הבטחון בני גנץ, ועסקאות צבאיות שנעשו בין ישראל לארצות הברית ועוד. מידע זה נודע לו מהתקשורת, או מקשריו עם אנשים שונים בישראל. על פי כתב האישום, הנאשם עשה כן, על מנת להעלות את ערכו בעיני האיראנים ולקבל תמורה עבור המידע שמסר, שכן ח'יידר אמר לנאשם, כי יש אנשים בכירים מטהראן שמתעניינים בו ורוצים לפגוש אותו.

    בין היתר, הודיע הנאשם כי שר הבטחון בני גנץ, אשר כונה בתכתובת "הבחור שאצלנו", חזר מאמריקה, כי סיכם על מכירה וקניה מהאמירויות, וכי ישמע עוד דברים חדשים בעוד מספר ימים, וכן סיפר לו על מפגשים בין ישראל, סעודיה והאמירויות. במהלך שיחה זו, הודיע ח'יידר לנאשם כי דיווח הלאה את מה שסיפר לו הנאשם, וכי התבקש לפנות לנאשם, ולבקש ממנו כי יגדיר את מיקומו העדכני של שר הביטחון. השניים המשיכו להיות בקשר והנאשם המשיך לעדכן בידיעות שונות אודות ההתנהלות של כוחות הביטחון והממשלה.

    במהלך הקשר, ניסו השניים לתאם מפגש עם האיראנים, בהסכמת הנאשם ובעידודו, במדינות שונות, החל מעיראק, ירדן, תורכיה ומדינות אחרות, אך ללא הצלחה. כאשר ניסו לתאם מפגש בדובאי, הודיע ח'יידר לנאשם כי בקשתו לויזה לנסיעה לדובאי סורבה וביקש את סיוע הנאשם מול השב"כ, אשר הבטיח שיסייע לו.

    מכתב האישום עולה, כי השניים ניסו להסוות את מהות הקשר ביניהם בשיחות ובקשר ביניהם לאורך הזמן, בכך שדיברו גם על מסחר, באופן שנחזה להיות כאילו הקשר ביניהם תמים, והתכנון למפגש עתידי הוא על רקע מסחרי. כמו כן, לא העלו על הכתב חלק ניכר מהשיחות ביניהם, אלא דיברו בוואטצאפ.

    בכתב האישום צוין, כי הנאשם במעשיו, קיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ עבור איראן, ואין לו הסבר סביר לכך. בנוסף, מסר הנאשם ביודעין לאויב או בשבילו, ידיעה שעלולה להיות לתועלת האויב, ויש במעשיו אלו כדי לפגוע בביטחון המדינה.

    התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי ומחלק פח"ע בימ"ר נגב. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד אלכס דרנבוים מפרקליטות מחוז דרום (פלילי). "

    כאן:

    https://www.gov.il/he/departments/news/13-07-21-06

    Liked by 2 אנשים

  38. לכל המתעיינים בחסידות סאטמר ( יותר נכון, אלו המכונים "קהילת היישוב הישן" במקרה דנן) בג"צ מאוד מענין ( היו גם קודמים אגב).

    הם מסרבים להכיר במדינה ומוסדותיה כמובן, לא רוצים אפילו מכאן, שיחול עליהם ההסדר של "תורתם אמנותם" לא רוצים להתגייס. אלא שכאן, מבקשים גם פטור, מעצם ההתיצבות להליכי רישום וגיוס ( מה שנקרא: "צו ראשון" והלאה).

    כאן(לא ארוך, 6 עמודים משהו):

    https://bit.ly/3hE4sDu

    אהבתי

  39. ereztadmor
    @tadmorerez48
    ·

    תדע כל אם עבריה כי הפקידה את כספי המיסים שלה ושל בעלה בידי חברי מפלגתה של פאינה קירשנבאום במשרד האוצר ובוועדת הכספים.

    אהבתי

  40. תמריץ,
    לאן נעלמתם, אתה ושאר בעלי הIQ? לא ביבי לא מעניין?
    הרצאה של בנט במכללה לביטחון לאומי אתמול קרעה את האינטרנט עם למעלה מאלף צפיות

    אהבתי

  41. כשלא לומדים לימודי ליבה…
    בנאומו של שר החוץ בפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות הוא ביקש להרחיב את המושג "אנטישמיות", וקבע כי הוא כולל בתוכו את סוחרי העבדים, את בני שבט הטוטסי שטבחו בשבט ההוטו, את הקנאים המוסלמים אנשי דאעש ובוקו חראם, ואת האנשים שהורגים במכות צעירים מקהילת הלהט"ב. האנטישמיות לדעתו היא "כל מי שאכול שנאה עד כדי כך שהוא רוצה לרצוח, להשמיד, לרדוף ולגרש אנשים רק בגלל שהם שונים ממנו".
    https://www.israelhayom.co.il/opinions/article/3410058/

    Liked by 1 person

  42. בדיוק מן הדברים הללו חששתי בהקמת הממשלה הזאת.
    כי הרי הקורונה תטופל די דומה בין הממשלות, וגם האיומים הביטחוניים די מוסכמים על כולם.
    אבל יש כאן שמאל שמעוניין, לפחות חלקו, לחתור תחת אושיות הזהות הישראלית ולנתק אותה מן הזיכרון ההיסטורי ומן הבסיס היהודי שלה.
    לכן חוץ מזה שלפיד מתגלה שוב, כפילוסוף עם טיעונים ברמה נמוכה מאוד, הוא ממשיך בפעולותיו ל"נרמול" היהודים:
    "רצח זה רצח זה רצח", לא משנה אם זה רצח בעת שוד, השמדת עם מסיבות כלכליות/קולניאליסטיות, או השמדת עם על רגע אידיאולוגיה של עליונות גזעית. אצלו הכל שווה.
    אנחנו נתעורר עוד כמה שנים ורק אז נבין את עומק המשבר שהבבל"ת של לפיד מוביל אליו.
    בעצם אנחנו כבר שם.

    Liked by 3 אנשים

  43. הפסיקה שהביא משה מאוד מעניינת (גם בגלל זהות השופטת הדתייה).
    אני חושב שהפסיקה הולכת לכיוונים מוגזמים.
    אני לא מעוניין בחברה שבה מעליבים אנשים אבל לא יכול להיות שגם לאדם דתי אין את הזכות להתבטא.
    אולי המקרה שם היה במטרה לפגוע, אבל לא יכול להיות שיכפו עלי להגדיר גבר כאישה.

    אהבתי

  44. בעניין שופרסל, יש כאן מדרון חלקלק. מצד אחד צריך לאפשר לכל אחד להתייחס לעצמו כפי שהוא רוצה, כולל ניתוח לשינוי מין וכיו"ב. אולם במקביל צריך לאפשר לכל אחד אחר להתייחס לאותו אדם כפי שהאחר רוצה. אם ניקח את העניין לאבסורד, מה יקרה כשמישהו יחליט שהוא מזדהה בתור מלך העולם ודורש מכולם לפנות אליו בתואר הוד מלכותו, ואם לא יעשו כך יתבע אותם? הרי זה מגוחך.

    יש כאן שטח אפור מסויים, שהרי איננו רוצים לאפשר קללות למשל. וייתכן שלדבר לאדם שעבר ניתוח לשינוי מין לפי מין אחר יכול להחשב להטרדה או פגיעה, בדיוק כמו שאם ידברו אליי בלשון נקבה זה לא ימצא חן בעיני. אבל אלו כבר ניואנסים ואפשר לפתור כל מקרה לגופו.

    Liked by 1 person

  45. להבנתי השופטת טעתה בפסיקתה.
    היא הרשיעה את המוכרת (בעצם את שופרסל) לפי חוק לשון הרע שאוסר העלבת אדם בשל נטייתו המינית (ראו עמ' 6).
    אבל במקרה הזה, המוכרת לא העליבה את הטרנסג'נדרית בגלל נטייתה המינית. היא בכלל לא יודעת מה הנטייה המינית של הטרנסג'נדרית.

    Liked by 1 person

  46. יאיר,

    השופטת לא ממש טעתה בכלום. לא הבנת הפסק דין.

    המוכרת הבינה את הבעיה. ומה שמוכיח זאת, והפליל את המוכרת, זה שהיא פנתה שוב ושוב, בלשון זכר, לאיזבל, למרות המחאות החוזרות והנשנות שלה, ולמרות הפניה למנהל.

    זה ביזה את איזבל. אמנם לא לשון הרע בכוונה לפגוע או בזדון או פלילי. גם התביעה לגבי הפרת פרטיות, הפליה, רשלנות נדחו וכו…

    אבל, לגבי לשון הרע, היא קיבלה סכום מסויים כפיצוי.

    נצטט:

    "אך במקרה שלפני איזבל הבהירה ושבה והבהירה כי היא מבקשת כי יפנו אליה כאשה, ואף אמרה כי הפניה אליה בלשון זכר אינה מכבדת אותה. אך המוכרת לא כיבדה את מבוקשה של איזבל, המשיכה לפנות אליה בלשון זכר, ואף לעגה לה במרומז( אף כי לא התרשמתי כי המוכרת צחקקה כטענת איזבל).

    עד כאן הציטוט:

    אז, אין אמת דיברתי. שהרי המוכרת הבינה שהמין שלה הוא טרנסג'דרי, ועובדה שהתעקשה שוב ושוב על כך למעשה. אין גם תום לב, שהרי, חזרה שוב ושוב, ולא טעתה למעשה. ואדם סביר, היה רוצה, וזוהי תפיסה אובייקטיבית, שיתיחסו אליו, על פי תפיסת המין הסובייקטיבית שלו, לאיו דווקא על פי המין הביולוגי. והמוכרת, הבינה כל זאת.

    אם כי המוכרת לא העידה, והכל למעשה היה מן הסרטון.

    אם יש טעות לשופטת, לא מה שאתה חושב כלל וכלל.

    להתראות

    אהבתי

  47. הבנתי את נושא ההבנה, אבל לאחר שיש הבנה מצד המוכרת היא יוצרת היקש בין נטייה מינית לזהות מגדרית (בעמוד 6).
    הידיעה לבדה של המוכרת שהטרנסג'נדרית מעוניינת שיקראו לה כגבר, אינה מספיקה לשם הרשעה.

    אהבתי

  48. ישנה איזו פינה של אי שפיות בניסיון להתעקש שיפנו אליך במגדר מסוים כשהגוף שלך שייך למגדר אחר. זה כמו אדם ההולך לעבר התהום בצוק ומתעקש שהוא נמצא על מישור. למעשה מבחינת הנזק הגופני של ניתוח הוא לא כל כך רחוק מהנזק הגופני של נפילה לתהום מצוק.

    אהבתי

  49. יאיר, אתה משום מה, מייחס הפרדה לענין לשון הרע, בין המגדר, לבין הנטייה המינית. אבל, באותו עמוד, נצטט את השופטת:

    " ההלכה הפסוקה הכירה בהתבטאות המייחסת לאדם נטייה מינית השונה מנטייתו האמיתית כלשון הרע"

    עד כאן הציטוט:

    כלומר, האבחנה בין מגדר פה לבין נטייה מינית, מעט רלבנטית. השופטת מוסיפה ומצטטת שופטת אחרת באותו עמוד:

    "כאשר עורכים מבחן אובייקטיבי, ניתן להגיע למסקנה ולפיה אדם, בין אם הוא הטרוסקסואל ובין אם הוא הומוסקסואל מוצהר, לא ירצה למצוא עצמו "משויך" ב"פרסום כלשהו, כבעל נטייה שונה מנטייתו האמיתית"

    עד כאן הציטוט:

    אנלוגיה רזה תמצה זאת:

    נניח משה הוא הומו מודחק. לא מקיים יחסים עם גברים. נעול בארון עדיין. אבל, נמשך לגברים. לא לנשים. הוא מספר זאת לגדי. גדי הולך ומפיץ שהוא הומו.

    אז גדי, פגע במשה, על דרך הפרת העיקרון, של : רצונו של אדם, כבודו. הוא גם סיפר דבר שהוא לא אמת למעשה.

    זה מסביר זאת.

    אהבתי

  50. השופטת דנן היא שעושה את ההיקש בין מגדר לנטייה מינית, וטענתי היא שההיקש הזה לא נכון.
    את רצונו של אדם כבודו ניתן להחיל רק כאשר זה עומד בתנאים של חוק איסור לשון הרע.
    החוק מונה נטייה מינית אבל לא מדבר על מגדר.
    זאת הרחבה שהשופטת עושה בעצמה, והיא לא לפי לשון החוק.

    אהבתי

  51. אבל יאיר, מסבירים לך, שזה כך על פי ההלכה הפסוקה כפי שציטטתי. מהו החוק, אתה לא מבין, גם לא יכול להבין. רק השופטים מבינים. אף אחד אחר לא יכול להבין, למעט שופטים, מהו החוק. לקרוא החוק, לא עוזר כלום. אתה יכול לקרוא שנתיים, לא תבין כלום ממילא. רק שופטים, ובאופן מוגבל ביותר, עורכי דין.

    אהבתי

  52. רק תיקון או הבהרה, רק שופטים, ובאופן מוגבל ביותר, עורכי דין, ליטיגטורים יש להוסיף ( כלומר, מופיעים בבתי משפט).

    אהבתי

  53. י.ד. יש אנשים שבאמת מרגישים שהגוף שלהם שונה מהמין האמיתי שלהם. אפשר להתייחס לזה כאל מחלת נפש, אין לי מושג מה ההגדרה האמיתית. אולם אם מה שיגרום להם להרגיש טוב הוא ניתוח קוסמטי, הורמונים וכו' – היכן הבעיה? סתם על מנת לסבר את האוזן, אפילו באיראן השמרנית מאפשרים לגברים לבצע "שינוי מין".

    צריך להבדיל בין מי שסובל מבעיה אמיתית לבין סתם טרמפיסטים שרוצים קרדום לחפור בו. צריך גם להבדיל בין חופש הפרט לעשות כרצונו (כל עוד הוא לא פוגע באחר) לבין חופש האחר לעשות גם הוא כרצונו. לכך התייחסתי בדוגמה של מי שמזדהה בתור "מלך העולם". ולבסוף צריך גם קצת הגיון פשוט, לדוגמה לא לאפשר לגבר שעבר ניתוח לשינוי מין להתחרות מול נשים בספורט. ארה"ב למשל כרגע דוהרת במדרון החלקלק הזה בלי ברקסים.

    Liked by 1 person

  54. סכום הפיצוי מוגזם ומופרך לחלוטין. רק להזכר כשאמנון אברמוביץ' כינה את בן גביר נאצי בתקשורת סכום הפיצוי היה שקל אחד. גם אם נניח שהמתלונן/ת אינה ממין זכר פניה אליה בלשון זכר בנוכחות אולי 2-3 אנשים מזכה אותה לכל היותר ב10 אגורות.

    בחוק תחת הכותרת פרסום מהו: "אם היתה מיועדת לאדם זולת הנפגע והגיעה לאותו אדם או לאדם אחר זולת הנפגע" היות והיה את המנהל והיו אולי כמה לקוחות אחרים ששמעו הסיקה השופטת שיש כאן פרסום. זוהי שגיאה בהבנת הנקרא. המילה פרסום משמעותה מעשה בעל מימד של חשיפה וגילוי – בדרך כלל פרסום הוא לציבור הרחב אבל אכן יש גם מימד של חשיפה ליחיד כמו הומו שלא יצא מהארון ומישהו רוצה לפגוע בו אז הוא מספר את לאבא שלו או למישהו שלא יודע והידיעה שלו תפגע בהומו – יש כאן 'פרסום'. אבל אמירה שאינה מחדשת דבר ל2-3 נוכחים אינה פרסום. זו יכולה להיות העלבה אבל אין לה שום דבר עם 'פרסום לשון הרע'.

    זה בנוסף לטענות הנכונות של יאיר ואמחיה שזכותה המלאה להגדיר עצמה כנקבה אבל אין לה שום זכות לכפות על מישהו אחר להגדיר אותה כנקבה לכן מי שמגדיר לפי המין הביולוגי זו זכותו המלאה. ולא הגיוני שכל אחד יחליט להעלב מאיך שפונים אליו אם זה לא בצורה שלא מכבדת אותו כראוי. האם דוקטור יכול לתבוע קופאית שקוראת לו מר כהן ולא דוקטור כהן בטענה שפונים אליו כמו אל בבון ולא כמו אל בעל איי קיו גבוה?

    Liked by 3 אנשים

  55. היחידה הרב מימדית של כוכבי

    Liked by 2 אנשים

  56. מצ'ב שלושה נושאים שגדי טאוב בחר הבוקר לצייץ מחדש:
    שלושה נושאים מאוד חשובים בעיני.

    חשובים יותר מאשר עם הנכונות, האולטרה-פרוגרסיבית של האליטות, להתייחס במלוא הרצינות לאלו שרגשותיהם הענוגים נפגעו /שבחרו להעלב קשות ממשהו או ממישהו.
    מטריד אותי רק שתופעה זו כבר הגיעה לבתי המשפט בישראל.
    אני חוששת שזו רק סנונית ראשונה מיני רבות. הסחת דעת, כמעט מושלמת, מהנושאים שאנו באמת אמורים לדאוג בגינם.

    1. יוסי יהושוע
    @YehoshuaYosi
    חשיפה: ב׳שומר החומות׳ זימן צה״ל כ-500 נהגי משאיות ואוטובוסים להובלת טנקים ונגמשים, דרך חברות אזרחיות. המערך הזה נשען, ברובו, על החברה הערבית בישראל. הנתונים המדאיגים: רק 40 נהגים התייצבו. הפעם צה״ל הצליח להתארגן.עכשיו תחשבו על המלחמה הבאה כשיפעילו כוחות יבשה …

    (((נושא אליו התייחס גם בריק)))

    2. עקיבא ביגמן שהציל תוכי
    @akibigman·
    הכי חסר לי הבוקר:
    מכתב נרגש של קונגלומרט חוקרי השואה הממלכתי, המכונה "יד ושם"

    (((בהתייחסות לדברי ראש הממשלה העתידי של מדינת הלאום היהודי / שר החוץ הנוכחי – שאנטישמיות כוללת כמעט כל סוג של שנאה בעולם = ריקון המונח אנטישמיות מתוכנו)))

    3. Ben-Dror Yemini
    הפנטזיה של בר-לב
    השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, האשים השבוע את המדינה באלימות הערבית. מישהו צריך לספר לו שאין לו מושג על מה הוא מדבר, שזה היה העשור המושקע ביותר, עם צמצום פערים מדהים – והאלימות רק התגברה.

    (((מה שמהדהד את הממצא שעיסוק במלחמות תעמולה ובטרור הוא פריווילגיה של בני המעמד הבינוני פלוס ומעלה. מכאן ששיפור המצב הכלכלי של אוכלוסייה עוינת – צפוי להגביר את ביטויי העוינות שלה))).

    אהבתי

  57. רק עכשיו ראיתי שגם חייל זקן התייחס ליוסי יהושוע.
    מומלץ לקראו עד הסוף.

    אגב, נדמה לי שקורסים לנהגי רכבים כבדים אינם מחייבים התעמקות מוקדמת ב"לימודי ליבה" + נהיגת רכבים כבדים היא פרנסה לא כל כך רעה. אפילו להורים מרובי ילדים שאינם כל כך אטרקטיבים בשוק העבודה המודרני.

    *****

    נושא שהוא אולי פחות חשוב, אבל מהווה, לפחות עבורי, חידוש:

    https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=39125900

    החלק האחרון של מאמר הדעה:
    ——————-
    " … בקריאתם של ראשי רשתות השיווק לחרם צרכנים מסתתר פרט קריטי שהם לא מספרים לכם, והוא שהאפשרות להוזיל את מוצרי המזון נמצאת בפועל בידיים שלהם.

    במקום זה הם שולחים את כולנו למלחמת חורמה ביצרניות, העיקר שרווחי רשתות השיווק לא ייפגעו.

    הסוד הגדול שרמי לוי ושאר ראשי רשתות השיווק לא היו רוצים שייחשף נקרא "תמחור דינמי".

    תמחור דינמי מאפשר לגבור על כשל שוק מהותי שקיים היום ברשתות השיווק ברחבי הארץ, כאשר אלה לא משקיעות משאבים ומאמצים רבים במכירת כלל המוצרים הקיימים בסופר, אלא נאחזות בהסכמי החזרה דרמטיים מול יצרניות המזון. משמעותם של הסכמים אלה שמוצרים שתוקפם קצר מדי יוסרו מהמדפים, ייזרקו לפחי האשפה או יושמדו, ובתמורה תְזַכֶּה היצרנית את רשת השיווק על אותם המוצרים שלא נמכרו. בזבוז מזון בסדר גודל שאי אפשר לתאר. ההערכות מצביעות על השמדת והשלכת 2% מכלל המזון שנמכר על ידי היצרניות.

    לנו הציבור זה עולה מיליונים!

    תמחור דינמי, המונהג כבר במקומות שונים בעולם, מביא את הבשורה שתצמצם את התופעה. התמחור הדינמי קובע כי מחירו של מוצר ילך וירד ככל שמועד התפוגה שלו מתקרב.

    אם שילמתם על גביע מילקי 6 שקלים כשתוקפו שבועיים מהיום, בעוד שבוע תוכלו לרכוש אותו ב־50% הנחה, ויומיים לפני מועד התפוגה שלו הוא כבר יימכר ב־75% הנחה, במחיר של שקל וחצי בלבד.
    מילקי בשקל וחצי? לא מכירה מישהו שיתנגד.

    המשמעות? אנחנו נקנה בזול, הסופרים יפסיקו להשמיד מזון ראוי למאכל, הסכמי ההחזרה עם היצרניות יתייתרו והמשק כולו ירוויח בגדול.

    ברשתות השיווק טוענים כבר שנים ארוכות שיישומו של תמחור דינמי בישראל דורש מהן משאבים שאין להן. ברור, כי לשלוח את הציבור למלחמה ביצרניות המזון קל בהרבה. עכשיו הזמן לומר לכל ראשי רשתות השיווק: המאבק ביוקר המחיה והמאבק למען סביבה נקייה וירוקה יותר – שניהם בידיים שלכם. יש לכם את הכוח לומר "עד כאן". אם יש מאבק שראוי להילחם למענו, בטח בימים אלה של פוסט קורונה ובעיצומו של פלונטר פוליטי שאותותיו נראים בכל תגית מחיר בסופר, זה המאבק על התמחור הדינמי, והוא כאמור בידיים שלכם.

    אמרו ללקוחותיכם עוד היום: אנחנו פועלים למענכם, אנחנו לוקחים אחריות. אין לי ספק שהציבור ימהר ללכת אחריכם והרווח יהיה כולו שלכם, שלנו ואפילו של דור העתיד.

    הכותבת היא מנכ"לית וממייסדי ארגון The Natural Step ישראל, העוסק בצמצום בזבוז מזון וקיימות. "

    Liked by 1 person

  58. קמיליה,
    השוק הקימעונאי בישראל הוא תחרותי ויעיל. מדי מספר שנים יש קריסה של רשת גדולה ולא יעילה. רשתות מצליחות (וציבוריות) כמו רמי לוי ושופרסל מרוויחות בסביבות 3%. מי שמסוגל לייעל שרשרת אספקה יכול להקים סטארט-אפ ולהרוויח הרבה כסף. אני בספק אם רמי לוי זקוק לעצות של מנהלי עמותות

    אהבתי

  59. כתבה שכותרתה: "לקורא יאיר לפיד – תמיר ורצברגר, מנהל יחסי החוץ של הליגה לפעולה והגנה באירופה, משיב לנאום האנטישמיות התלוש מהמציאות של שר החוץ, יאיר לפיד

    https://mida.org.il/2021/07/15/%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%90-%D7%99%D7%90%D7%99%D7%A8-%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%93-%D7%9C%D7%94%D7%9C%D7%9F-%D7%90%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%A9%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%AA/

    קטעים מהכתבה:
    ———————————
    "… יאיר לפיד (נאם)…
    “האנטישמים לא היו רק בגטו בודפשט. האנטישמים היו סוחרי עבדים שזרקו מספינות עבדים למי האוקיינוס עבדים כבולים בשרשראות. האנטישמים הם בני שבט ההוטו ברואנדה שטבחו בבני שבט הטוטסי. האנטישמים הם קנאים מוסלמים שהרגו בעשור האחרון יותר מ-20 מיליון מוסלמים אחרים. האנטישמים הם דאעש, ובוקו חארם. האנטישמים הם אנשים שהורגים במכות צעירים מהקהילה הלהט״בית. האנטישמים הם כל מי שרודף אנשים לא בגלל מה שהם עשו, אלא בגלל מה שהם”.

    את הדברים הללו לא אמר פעיל בי.די.אס או פרוגרסיבי שונא ישראל בארצות הברית. את הדברים הללו אמר שר החוץ של מדינת ישראל בכנס שעסק במאבק באנטישמיות.
    מזה כעשור נעשים מאמצים עילאיים, הן על ידי ארגונים ופעילים שעוסקים במאבק באנטישמיות והן על ידי חוקרים באקדמיה, להגדיר את האנטישמיות החדשה ולמצוא נוסח אחיד שיהיה מוסכם ומקובל על קשת רחבה ככל הניתן בקהילה הבינלאומית. … היה ברור ומוסכם כי המונח “אנטישמיות” מתייחס אך ורק לשנאת יהודים.
    ….
    שואת יהודי אירופה הותירה צלקת עמוקה בעולם המערבי אבל אנטישמיות היא וירוס, וגם לוירוס הזה יש וריאנטים. עם היווסדה של מדינת ישראל ובהינתן העובדה שאנטישמיות הפכה לעבירה פלילית ברוב המדינות המערביות, לצד קהילות יהודיות קטנות ומוחלשות שנותרו באירופה, הפכה מדינת ישראל למטרה הבאה של האנטישמים.

    על אף שביטויי השנאה למדינת ישראל בהחלט מזכירים את הסימפטומים המזוהים עם אנטישמיות הסכסוך הישראלי-ערבי והשיח הפרוגרסיבי בשנים האחרונות הפכו את הביטויים הללו למקובלים ולגיטימיים באצטלה של ביקורת על מדינת ישראל והמדיניות שלה אל מול הפלסטינים.
    יחד עם זאת בעשור האחרון יותר ויותר חוקרים ומומחים בנושא מזהים את אותם ביטויי שנאה למדינת ישראל כסוג שלישי של אנטישמיות ומגדירים אותה כאנטישמיות חדשה, המבוססת על אלמנטים ומוטיבים לאומיים.

    בהגדרה של הברית הבינלאומית לזכר השואה לאנטישמיות החדשה הכירו כבר מרבית מדינות אירופה, כולל הפרלמנט האירופי בשנת 2016 והמגמה של יותר ויותר מדינות היא לאמץ את ההגדרה הזו כהגדרה המוסכמת והמקובלת לאנטישמיות החדשה.

    אחרי כל האמור לעיל הזעזוע מהדברים של שר החוץ הישראלי הוא גדול עוד יותר. מה שעשה יאיר לפיד הוא לא פחות מפיגוע במאבק באנטישמיות. לקחת את השנאה הכי עתיקה, הכי רצחנית והכי מוכוונת קולקטיב ולהפוך אותה לנחלת הכלל זה קודם כל להותיר את דמם של הקורבנות היהודים הבאים – כי אם הכל אנטישמיות אז אין בעצם קווים אדומים וגבולות גזרה ושום דבר בעצם זה לא אנטישמיות.

    דבר שני זו זילות בלתי נסבלת בתופעה שעלתה לעם היהודי מיליוני קורבנות במשך אלפיי שנים, ששמה על אותו משקל את היהודים, שנשלחו לגזים ולמשרפות באושוויץ כצאן לטבח, עם מלחמות שבטים ברואנדה או סוריה.

    הבעיה היא שכאשר הדבר מגיע משר החוץ הישראלי זה לא יעצר שם. שונאי ישראל יושבים בצד ומחככים ידיים בהנאה – למה מגיע להם כל הטוב הזה? מאיפה הביא להם לפיד את המתנה הזאת כי למה בעצם שיאשימו את ישראל שהיא מדינת אפרטהייד או מדינה פאשיסטית אם אפשר, על פי שר החוץ שלה בכבודו ובעצמו, להאשים אותה באנטישמיות?
    …."

    #############

    אגב. מחבר הכתבה מייחס ליאיר לפיד בורות וחוסר הבנה בנוגע לאנטישמיות. להערכתי תמיר טועה.
    לתפיסתי לפיד נשא נאום זה במאמץ למצוא חן (ולהתחנף) לשמאל הפרוגרסיבי בארה'ב ובאירופה. שמאל שהאנטישמיות מהסוג השלישי הולכת ומתגברת בקרבו.
    מה שמצביע על סדרי העדיפויות של ראש הממשלה העתידי שלנו (שכנראה מכהן כיום גם כמפקד על מי שמחזיק זמנית בתואר ראש ממשלת ישראל).

    Liked by 3 אנשים

  60. כנראה שיש קבוצה של אנשים שכל מטרתם להחליף את המגדר שלהם (שינוי מין אין כאן. את המין לא ניתן לשנות, אפשר רק לחתוך ולעצב את איברי הגוף האחרים כך שיתאימו לזהות הרצויה). אבל אני חושב שעליהם אנחנו פחות שומעים. וגם לא ברור לי האם הניתוח הזה אכן פותר את הבעייה שלהם. אין לי מידע על הנושא.

    אנחנו יותר שומעים על אנשים שבזים לחברה על הקטנות שלה בעיסוק מה המין שלך, שמתנגדים לחלוקה הקשיחה בין גברים לנשים, אבל מן הצד השני זקוקים נואשות לקבלה של הסביבה ולהסכמה שלה, עד כדי חיתוך איברים משמעותיים.

    אם המטרה של אנשים אלו הייתה לשנות את המגדר שלהם אז הנושא היה עניין רפואי בלבד (או בעיקר) אבל זה לא מה שקורה. ככל שנושא הטרנסים מקבל יותר ויותר במה, אני יותר ויותר משתכנע שהסיפור כאן הוא לא על "אני אישה בגוף של גבר" או להיפך. כי הרי אם מישהו מרגיש שהוא בן-המין השני, אז המטרה שלו צריכה לעשות ניתוח לשינוי מגדר עם כמה שפחות חשיפה, ולהופיע בדמות הרצויה ללא היסטוריה מעיקה.
    אבל זה לא מה שקורה (כמובן שיש כאלו שזה בדיוק מה שהם עושים). בפועל אנחנו רואים אנשים שלא מזדהים כגברים או כנשים אלא כטרנסג'נדרים, שחושפים קבל עם את תהליך השינוי שלהם, שמשתפים מה הם החליטו "לשמור" מהמין האמיתי שלהם, ודוגמאות רבות נוספות. כלומר העיקר זה היציאה מההגדרת המגדר הקודמת ולא הגעה להגדרת המגדר הסופית. ולכן אנחנו גם חשופים להמון "מצבי ביניים" של אנשים שלא החליטו מה הם, ולמעשה מעדיפים את המצב הזה.
    מה כן הסיפור?
    גדי טאוב טוען שהסיפור הוא על "אני אחליט מה אני ואתה לא תגיד לי מה לעשות" שזה בעצם פירוק החברה.
    דאגלס מארי טוען שהסיפור הוא מיני בעיקרון, על אנשים שרוצים לחוות את העונג המיני שבני המין השני חווים.
    שני ההסברים נראים לי חלקיים ביותר. אני עוד לא מבין מה הסיפור.
    אני כן מבין שאני לא מעוניין בעיסוק המוגזם והחשיפה העצומה שהנושא הזה מקבל. בעיקר כאשר זה משגע את השכל לאחרים שמתלבטים לגבי זהותם ומחליטים לעשות מעשים בלתי הפיכים כמו הורמונים וניתוחים.

    Liked by 1 person

  61. אין ספק שיש גברים שנולדו נשיים ביותר. רואים זאת בקלות לפי שפת גוף וניואנסים. ואם מוחם אומר להם שהם לחלוטין אישה – זה גם לא מפתיע. וההיפך נכון גם לנשים שנולדו מאוד גבריות.
    מה שדגלאס מארי אומר נכון לגברים סטרייטים רגילים בגינוניהם שפתאום מחליטים שהם נשים. יש בסיס לחשוב שמדובר במימוש של פנטזיה מינית חזקה.

    אהבתי

  62. חייל
    אני מעריך מאוד את אישתון, לדעתי הוא מהעיתונאים הבודדים בארץ שטורח לחקור ולהבין היטב בנושאי הכתיבה שלו. בפוסט המדובר הוא מערבב בין המון פרשיות שונות ואישית לא הצלחתי להבין את הנקודה מלבד כולם מושחתים ובעיקר הפרקליטות והמשטרה.
    בנוסף יש לי בעיה עם השימוש הרב במילה "שלנו" – הגז שלנו, האדמה שלנו וכד'. זה ז'רגון סוציאליסטי קלאסי. כשנוח, נותנים ליזמים לעבוד קשה ולסכן כסף בחיפושי גז או בהקמת תחנות כח. כשהם מצליחים, פתאום הגז הוא "שלנו". אבל את אבטחת האסדה לא אנחנו צריכים לממן, אלא הטייקונים, כי הגז הוא פתאום לא "שלנו".

    Liked by 1 person

  63. רינגו,
    לא סובל את אישתון אבל היער שהוא מצייר (להבדיל מכל עץ ועץ) הוא די משקף. כך פועלת כל מערכת ממשל. במערכת עם איזונים ניתן לרסן את התופעות האלו אבל זה לא המצב במקומותינו. היום אתה שומר סף ומחר אתה חוצה את הסף

    Liked by 1 person

  64. אכן ממשלת אחדות.
    אחרי שבנט ומיכאלי צולמו משלבים ידיים עיתון הדת"ל ערוץ 7 משלב ידיים עם "הארץ".
    מנדלבליט הסמיק: "מי היה מאמין"
    היועמ"ש הופתע לקבל מחמאה מראש הממשלה בישיבת קבינט הקורונה, "אחד האנשים הכי חכמים ומנוסים כאן".
    העיתונאי יוסי ורטר סיפר בעיתון "הארץ" על המחמאה שקיבל היועץ המשפטי לממשלה בישיבת קבינט הקורונה, אחרי שנים שבהן כבודו נרמס על ידי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.
    https://www.inn.co.il/news/499165

    אהבתי

  65. פינת הטרלול האמריקאי
    הFBI בעקבות השטאזי פותח מלשינון משפחתי. גוד בלס אמריקה…

    אהבתי

  66. פינת הטרלול הישראלי
    הערבים נלחמים על הכסף הממשלתי. חסרים עוד 50 מיליארד כדי להביא לשלום פנים ערבי

    Liked by 1 person

  67. קמיליה ביפן יש תמחור דינמי למוצרי מזון. אין לי מושג עד כמה העניין הזה יעיל אבל יש בכך הרבה הגיון.

    אהבתי

  68. מומלץ להקדיש 8 דקות לצפייה בסרטון זה.
    הן כהמלצת צפייה בסרט קולנוע חדש, ואפילו חשוב יותר – לאלו שיחליטו שלא לצפות בכל הסרט.

    כולל גם אסוציאציות לתקופתנו. לדוגמא – אליטות, המנוכרות לבני עמן, ותומכות באויב הרומי.

    ***

    ככל שיוצא לי ללמוד על חורבן הבית הראשון – כך אני קולטת שהידע (המועט להדהים) של בוגרי החינוך הממלכתי על הנושא מוטה קשות + נעשה רבות (בכוונה או שלא בכוונה) בכדי ליצור ניכור בין החילונים לבין תשעה באב.

    הדגש על חורבן בית המקדש (להבדיל מחורבן העם היהודי והגלייתו) מנכר את החילונים +
    ההבנה שהעם היהודי התרסק והוגלה לא בגלל קשקושי "שנאת חינם", ותגובה רגשית מוגזמת לעלבונות ולביוש פומבי (כמו בסיפור קמצא ובר קמצא). בפועל השתוללה בארץ מלחמת אחים / אזרחים מרובת קורבנות. מה שעשה את מלאכת הליגיונות הרומיים, שבאו לדכא את המרד, לקלה להחריד.

    .

    אהבתי

  69. לחייל זקן ואמחייה,

    כפי שכתבתי – איני מכירה מספיק את נושא התמחור הדינמי למוצרים בעלי תאריך תום תוקף.

    מצד אחד, ניתן לחשוב על צמצום משמעותי בזריקת מזון (באותנ רשת השיווק שתנהיג תמחור דינמי) + דרך למשוך לקוחות מרשתות אחרות (הן המעוניינים למצוא מוצרים מאוד זולים והן בעלי מודעות סביבתית חזקה והתנגדות לזריקת מזון).

    מצד שני – שינוי מתמיד במחירי המזון יחייב תוספת כוח אדם ו/או אוטומציה ושיפור טכנולוגי משמעותי בדרך סימון המחירים ברשתות השיווק. (נושא בו יפן נמצאת הרבה מאוד צעדים לפני ישראל). ואולי גם שינוי רגולטורי (ויתור על חובת מדבקת מחיר על כל פריט ופריט).

    *יתכן* שעלות הכנסת השינוי לא מצדיקה את תועלותיו.
    אבל *יתכן* גם שרשתות השיווק הישראליות אינן כל כך שונות מחברות הבנייה הישראליות. או מהבנקים הישראלים. הן לא תכנסנה שינויים ניהוליים וטכנולוגים – אלא אם לא תהיה להן כל ברירה אחרת.

    אהבתי

  70. קמיליה,
    את מציעה רגולציה ממשלתית שתאלץ את הקימעונאים להתייעל?

    אהבתי

  71. מאוד מומלץ לקרוא הכתבה, די מדהים למעשה, לראשונה שומע על כך. נדביק פה הכתבה, ערוכה ונקיה:

    Israeli dynamic pricing co Wasteless raises $2m

    The company's technology automatically cuts the price of products on the shelf when their expiry date approaches.

    Israeli dynamic pricing startup Wasteless has closed a $2 million financing round led by Dutch venture capital fund Slingshot Ventures. The company has raised $400,000 to date from private investors. The money raised will be used to continue development of the product, recruit R&D employees, and expanding Wasteless's marketing and market penetration efforts.

    Wasteless has developed dynamic pricing technology that automatically cuts the price of products on the shelf when their expiry date is approaching. The price of a product is determined by a machine learning system that accumulates a large volume of knowledge from all the supermarkets of the participating chains. In addition to the technology's consumer value, the system increases the chains' sales, while simultaneously significantly reducing the amount of food thrown away.

    Wasteless is now about to begin a project for installing its system at 900 branches of the Island UK supermarket chain. The company recently completed a pilot project at a supermarket chain in Spain. Figures from the project show that the system increased the chain's revenue by 6.3% and reducing the amount of trash produced by the chain by a third. The pilot was part of scientific research led by Prof. Robert Sanders at the University of California at San Diego.

    Figures from the EU show that one third of the food produced is thrown away at the cost of €65 billion just in the EU, with a negative effect on global warning and access to food and resources.

    Wasteless cofounder and CEO Oded Omer told "Globes" that the technology developed was arousing great interest in Europe due to high awareness of environmental protection and prevention of food wastage, as reflected in supporting regulation. "We are about to submit our candidacy for several global grants amounting to tens of millions of dollars, such as a $15 million budget in the Horizon 2020 Project, in which we are part of a five-company consortium," he said.

    According to Omer, the struggle against food wastage is an expanding sector in which Wasteless's technology exactly meets the needs. "We're dealing with waste and can say that that everything now known about food wastage is incorrect. The figures are much greater. It's a scandal how much food we're throwing away. We make it possible to take garbage that harms the environment and turn it into money for investors, with an advantage in purchasing power for consumers and less effort spent on garbage handing for supermarkets."

    Wasteless's dynamic pricing algorithm set product prices based on variables such as remaining inventory, brand strength, orders and sales volume, store location, socioeconomic status of customers, etc. The prices, which are displayed on electronic screens attached to the shelves on the chains' shelves and e-commerce websites, are automatically updated. Dynamic pricing is an accepted procedure in sectors such as passenger flights and hotels, but technical limitations have hitherto prevented its use in the retail sector.

    Wasteless cofounder and CMO Ben Biron says, "Without a doubt, the most enjoyable experience during the pilot was watching consumers, both baby boomers and millennials, come to the supermarket and make more aware and judicious buying decisions to the same degree because of Wasteless's pricing. We encourage consumers to be better citizens of the world, and to take part in the war against food wastage, while at the same time enjoying more attractive prices."

    Omer and Biron founded the company together with CTO Yossi Regev in 2016. All three of them formerly worked at big data beverages company WeissBeerger, acquired in 2017 by Anheuser Busch InBev. Wasteless has 15 employees in its offices in Amsterdam and Tel Aviv, and will soon open offices in New York.

    מי שלא מבין משהו, יכול לשאול כמובן. חשוב להדגיש, דבר כזה, עוזר מאוד במלחמה נגד זיהום הפלנטה, ושינוי האקלים.

    להתראות

    Liked by 2 אנשים

  72. לפיד לא קולט שכאשר אנטישמיות לא מוגדרת שנאת ישראל אלא שנאה של אי קבלת הזר באופן כללי אז ישראל איננה הפתרון לאנטישמיות אלא הבעיה המסמנת אותה (אי קבלת הפלשתינאים והמוסלמים).

    Liked by 3 אנשים

  73. אני בספק אם לפיד טרח אי פעם לחשוב באופן מעמיק על הסוגיה הזו אן על כל סוגיה אחרת. היותו הבא בתור למשרת ראשות הממשלה היא המינוס הכי גדול של ממשלת השינוי.

    Liked by 3 אנשים

כתיבת תגובה