ההתעללות הסאדיסטית של השמאל בערבים

אני אוהב פרדוקסים, והפרדוקס שאני מרבה לחשוב עליו בימים אלו נוגע בהתעללות הסאדיסטית של השמאל בנפש הערבים.

יש כאלו שמנסים לקשור את ידי ישראל בתגובתה לאלימות הערבים, בתוך ישראל או בעזה, פשוט כי הם רוצים בפירוקה בשלבים. ושלב ראשון הוא החלשתה והחלשת הלגיטימיות שלה להגיב באופן מרתיע. למשל כאלו הן חברות הקונגרס האמריקני רשידה טאליב ואלכסנדרה אוקסיו קורטז. אצלן אין פרדוקסים.

אבל יש כאלו שבאמת רואים בדמיונם מדינת ישראל משגשגת ומתפקדת, ועדיין חושבים שיש לקשור את ידיה, לדבר ללא הרף על צמצום פגיעה, על איפוק, על ריסון. זאת מתוך אמונה שאיפוק יוריד את גובה הלהבות או לפחות יקנה לגיטימציה בינלאומית. בפועל תגובה מאופקת, חלשה, עלובה, לא מרתיעה היא בגדר התעללות אכזרית, סאדיסטית ממש, בנפש הערבים. הערבים יכולים לקבל את קיום ישראל במזרח התיכון מתוך הבנה שהיא מעצמה אזורית שאין דרך מעשית למוטט אותה ושכל התגרות בה היא הרת אסון. מה שנקרא "קיר הברזל". אבל הם לעולם לא יוכלו לקבל את קיום ישראל אם יחשבו שהיא חלשה ולא מרתיעה. לגלות שישראל חלשה ואז להתאפק מלהילחם בה זהו עינוי סאדיסטי עבור הערבי. זו קבלה של השפלה איומה שלא תיתכן. לקבל את מרות הבריון של השכונה זה דבר אחד, לא נעים ככל שיהיה. לקבל את מרות החלשלוש של השכונה זה דבר אחר, השפלה שהיא מעבר לנסבל.

התגלגלות המבצע עד עתה, בניגוד לכל התשבוחות העצמיות, לא מעוררת הרתעה מי יודע מה על אף כמה הישגים נאים מאוד בתחום המנהרות. הבריטים, עם מתורבת פי אלף מהעזתים, חגגו את ניצחונם בפוקלנד, שהפך את מרגרט תאצ'ר מראש ממשלה כושלת על סף אסון אלקטורלי למנהיגה גדולה. הבריטים ספגו אז יותר אבידות (255) מאשר ספגו העזתים עד כה לפי רישומי משרד הבריאות  שלהם. הבריטים נאבקו על אי חסר חשיבות במרחק אלפי קילומטרים. העזתים נאבקים על מהות קיומם: פלסטין ואל-אקצה היקרים להם מכול. מי שחושב שהמחיר שמשלמים עכשיו בעזה הוא מרתיע בטווח הארוך משקר לעצמו עד גיחוך. וגם ערביי ישראל לא משלמים מחיר של ממש לעת עתה, אם כי את זה ניתן יהיה לפתור בהמשך על ידי חיזוק המשטרה. לעת עתה אירוני לחשוב שתחת השר לבטחון פנים שלמה בן עמי בזמנו התגובה הייתה נחרצת בהרבה מאשר תחת השר לבטחון פנים אמיר אוחנה.

133 תגובות בנושא “ההתעללות הסאדיסטית של השמאל בערבים

  1. חיזוק המשטרה?? אחרי מה שראינו פה צריך לפרק את המשטרה ולאפשר לכל אזרח להתחמש מול הפורע הערבי.
    אין הבדל בין האזרחים הגרמנים של שנות ה-30 למה שמכונה פה בטעות "ערביי ישראל".

    Liked by 1 person

  2. תמריץ,

    אתה יושב לך, טוחן סברות כרס, בתוך הקופסא שלך. אין לזה שום קשר לשום מציאות. אין לזה אחיזה, רק בראש שלך, או טורי דיעה שטוחים שקראת.

    תחילה, צריך להבדיל בין ההנהגה לבין סתם אזרחים. מה שקובע, זה קודם כל ההנהגה של העזתים או פלסטינאים ערבים אחרים. סתם אזרחים, מטבע הדברים, יש התפלגות יותר כאוטית.

    מה הם חושבים אז עלינו ? הדבר האחרון, זה שאנו חלשים ומורתעים:

    הם חושבים, שיש לנו נשק אמריקני משוכלל. צה"ל הוא מכונת מלחמה אדירה ומשוכללת. הדבר החשוב באמת, זה שיש לנו צבא אכזרי, שלא נודע כמותו באכזריות הבלתי נתפסת בתולדות המין האנושי. כך הם משוכנעים.

    אבל, הם גם משוכנעים שאנו חלשים. לא צבאית כפי שאתה מדמה. לא בגלל היסוס בהפעלת כוח. אלא:

    אנו חברה מערבית. חברת צריכה. מנוונת. חסרת תודעה ערכית. חסרת אמונה בצדקת הדרך. אנו כובשים אכזריים, קולוניאלים נתעבים, שנישלו עם שלם כמעט מאדמתם. מקומנו לא כאן. אנו נטע זר. הצדק ההיסטורי לצידם. המוסר הכללי אוניברסלי גם לצידם. ולכן:

    זה רק שאלה של זמן. החלש מפתח ככלל, חוש של צדק פואטי. רחב טווח. החזק והאגרסור הוא בעליל ובהכרח לא מוסרי. מנוון. והעדר האמונה בצדקת הדרך, ובזכויות יושר יפילו את הישות הציונית לגבי דידם. רק שאלה של זמן. אם לא הם. בניהם. לא בניהם, בני בניהם.

    כך הם רואים הדברים.

    על כך, ככל שהם סובלים מפעולות איבה, יותר ויותר בעולם מגלים אהדה כלפיהם. לא מעט בעולם הזה, אוהבים לסלוד את הצבא הישראלי, ציוני, האכזר, הכובש. והם נבנים מזה. מתעודדים מזה מאוד.

    סתם המחשות זניחות:

    נניח בצוק איתן. 500 ילדים כולל תינוקות נהרגו. תמונות הופצו בכל העולם. תינוקות מחוררים מרסיסים איומים למשל.

    בעולם הביעו סלידה, שאט נפש. בוז. והם התעודדו מאוד מכך. מאידך, הם מייחסים לצבא הישראלי ממילא, אכזריות חסרת מעצורים ממש.

    צא מזה, אין לזה שום קשר למציאות……

    אהבתי

  3. נניח פה רצ"ב באל ג'זירה, לקרוא תיאורים אותנטיים של עזתים על המתקפה של צה"ל. הם נבעתים מן האכזריות. יש הטוענים, יותר גרוע מצוק איתן אפילו. התיאורים לא פשוטים.

    אגב, זניח ממש.

    לחשוב שהם חושבים, שאנו חלשים, מורתעים, החלשלושים של השכונה. אלו מחשבות מטורפות ממש. הם משוכנעים, שמדובר, בצבא חסר מעצורים.

    למרות שהצבא הישראלי, אין תקדים בהיסטוריה האנושית, להקפדה כזו של צבא, בתנאים כה קשים, על כללי המלחמה, והכללים ההומניטריים הבינלאומיים. אבל, התוצאות בעייתיות ביותר.

    אבל, ככה זה. כולנו סגורים בתוך קופסאות.

    כאן:

    https://www.aljazeera.com/news/2021/5/14/palestinians-in-gaza-recount-ruthless-horrors-of-israeli-raids

    אהבתי

  4. תמריץ,
    ברוך הבא לשבט הבבונים אבל האמונה שלך במשטרה קצת תמוהה

    אהבתי

  5. ניתוח מדויק של המצב, אבל לצערי, שמאלני לא יבין אותו.
    זה לא קשור לתפיסות על ביטחון או על מידת המחויבות לערכים יהודים.
    זה עמוק יותר: זה קשור בעצם ההבנה של מהי תרבות, איך נפש האדם מושפעת מהתרבות שהיא חיה בתוכה, מגוון התרבויות שיש, והשוני ביניהן.

    וזה מוסיף גם זלזול של השמאלני בערבים, מלבד העינוי הסדיסטי. השטחה של הערבי לכדי "ישות אנושית אחת" שפועלת על-פי קוד ערכים "כללי" (שכמובן השמאלני הגדיר מהו).

    Liked by 3 אנשים

  6. בין אם האחראים לכך יהיו המשטרה או השב״כ, אם ירצו שקט בקרב ערביי ישראל ישיגו אותו כי ישראל הצליחה בעבר בכך ובניגוד למצב בשטחים שבו ישראל נתנה לערבים אדמה ואפשרות להתעצם, בתוך ישראל לא היה באמת שינוי. מה שעבד בעבר ימשיך לעבוד בעתיד. וגם אחרי אוקטובר 2000 המצב נרגע.

    Liked by 2 אנשים

  7. הילדים של חוק הלפרט, אלו שמתפרעים בלוד ביופו ובפאראדיס וחיפה לא מכירים את מה שהיה בעבר. עבורם זו המדינה שלהם ואנחנו הגוזל. הם לא יודעים וגם לא מעניין אותם שלפני 70 שנה היה אפשר להעלות אותם על משאיות ולהוריד אותם בעזה. זו גם הסיבה שהם מרגישים נוח בלגנוב לשקר ולרמות את האזרחים ואת המדינה, זו חובה ומיצווה עבורם. זה לא יכול להשתפר רק להחמיר. ואין לזה פתרון כיון שאיש לא יעלה אותם על משאיות כפי שהעלו את מתישבי גוש קטיף וימית ויוריד אותם מעבר לגבול

    https://en.wikipedia.org/wiki/High_trust_and_low_trust_societies

    Liked by 1 person

  8. המצחיק הוא שאין דבר שמאיים עליהם יותר מאשר להיכנס לקואליציה כשווים או לסיים עם הסכם שלום. כל התדמית העצמית שלהם כאויבים תעלם. וכשזה קורה הם יוצאים מדעתם ומתחילים להשתולל. שני הפעמים שערבי ישראל החלו במהומות היה אחרי קמפ דיוויד שאיים לסיים את הסכסוך והיום כשהתכוונו ברצינות להכניס אותם לקואליציה והסתבר שהיהודים לא רואים בהם אויבים. הושיעו הצילו! עכשיו הערבים חוזרים להיות אויבים והכל בא על מקומו בשלום. אין איום גדול יותר על הסדר מאשר השוויוניות השמאלנית. הערבים צריכים להיות אויבים ואם היהודים לא נותנים להם להיות אויבים הערבים יהפכו להיות אויבים בכוח. אכן השמאל הוא האויב הגדול ביותר של השלום.

    Liked by 4 אנשים

  9. תמריץ אוחנה החליש את המשטרה בהוראתו של נתניהו. שנתיים בלי מפכ"ל היו צריכות לתת לך רמז. הדג מסריח מהראש, ואוחנה הוא בסך הכל נושא כלים.

    Liked by 1 person

  10. י.ד. אני לא בטוח שזה נכון, לדעתי מי שמתנגד לשלום אצל הערבים הם הלאומנים הקיצוניים, השאלה היא מה חלקם בחברה. בפעם הקודמת המהומות התחילו בין השאר כי חמאס פחד לאבד את מעמדו בעקבות השלום. הפעם אגב חמאס תכנן לתקוף את ישראל זמן רב מראש כך שלא ברור אם הכנסת רע"מ לקואליציה קשורה.

    אהבתי

  11. אמחייה,
    אני מתנגד לנרטיב שמפומפם בתקשורת, ושנראה שאתה מסכים לו בתגובתך האחרונה.
    הנרטיב הזה טוען ש"קיצונים משני הצדדים השתגעו והם ממררים את החיים לכל השאר".
    זה לא המצב. המצב הוא שיש כאן תנועה לאומית-דתית שמתנגדת להיותנו פה ולריבונותנו פה. זה הסיפור שקרה כאן !

    Liked by 2 אנשים

  12. יאיר המצב ברור לי. אני טוען *שהפעם* זה לא ענין של סיכוי לשלום שהתחיל את הסבב. הסבב הזה תוכנן הרבה מראש, ובכל מקרה אין שום דיונים על שלום כזה או אחר עם הפלסטינים – לכל היותר דובר על שיפור איכות החיים של הערבים הישראלים, לא בדיוק עילה למלחמה.

    Liked by 1 person

  13. אני אוסיף שלדעתי לאחוז גבוה מאוד של הערבים *הישראלים* יש שאיפה נסתרת – או לא כל כך נסתרת – לסלק אותנו מפה, והם סובלים אותנו בעיקר כי אין להם ברירה.

    Liked by 1 person

  14. התיאוריה שערביי ישראל לא יכלו לסבול את השוויון שרע״מ הצליחה לקדם ולכן יצאו לרחובות להתפרע היא מעניינת. לא יודע אם אני מסכים במאה אחוז או לא, אבל מעניין.

    Liked by 1 person

  15. יאיר,
    שתי התשובות נכונות. יש כאן תנועה דתית לאומית שמתנגדת להיותנו, והיא פועלת באמצעות קיצונים וצעירים מופרעים. הדרישה מהציבור הערבי המתון לרסן את הצעירים היא צבועה. למה, יהודים מתונים יצאו בהמוניהם להשתלט על הדפוקים שעשו לינץ׳ בערבי מסכן? האם אתה היית יוצא להתעמת עם חבורת ערסים משתוללים, בידיעה ברורה שהמשטרה לא תגן עליך לא עכשיו ולא אחר כך?
    מי שצריך לרסן את המשתוללים היא המשטרה, שמצבה ידוע לכולם. עם זאת אני חושב שראוי לציין שכוחות אכיפה בכל העולם, כולל כאלה שנחשבים טובים בשגרה, מתקשים להתמודד עם מצבים של השתוללות המונית – כח האדם פשוט אינו מספיק כדי להתמודד עם אלפי מתפרעים בבת אחת.

    Liked by 1 person

  16. אמחיה,
    השאלה היא למה הערבים הישראלים פתחו פתאום במהומות? זה לא קרה בסבבים הקודמים והתיאוריה הזו באה לתת לכך תשובה. קודם הם נחשבו אויבים והסדר הטבעי נותר על כנו. עכשיו הם פתאום הפכו לשותפים ואת זה הם לא יכלו לסבול. הם הרי אדוני הארץ ואויבי המפעל הציוני. מה פתאום הופכים אותם לש"ס או לאגודה??

    אהבתי

  17. אגב הדפוקים שיצאו לבצע לינץ', צריך לטפל בהם בדיוק כפי שצריך לטפל בפורעים הערבים. שלא לדבר על הפחדנות הבסיסית שלהם – מילא היו יוצאים להתמודד מול פורעים ערבים, או לשמור על רכוש יהודי (כפי שאגב עשו קבוצות של דתיים לאומיים וכל הכבוד להם). הדפוקים הפחדנים האלה יצאו למצוא אנשים חפים מפשע וחלשים, כדי להתעלל בהם.

    Liked by 2 אנשים

  18. י.ד. לדעתי הם פשוט ניצלו את חולשת המשטרה וחוסר המשילות באופן כללי. הזעם תמיד היה שם.

    אהבתי

  19. הייתי שמח אם מישהו יוכל להסביר לי כמה דברים על נמבצע בעזה (במיוחד מהחייל הזקן שאני מניח שהוא מבין בעניני צבא):
    1. אמרו שצה"ל הטעה את החמאס בכך שעשה רושם שהוא מתכנן כניסה קרקעית, אז החמאסניקים ירדו למנהרות ואז צה"ל הפציץ אותם וחיסל אותם. אני לא מבין? הרי המנהרות הן מגן מצוין מפני התקפות אויר כי האדמה היא ההגנה הכי טובה. אז לפי הבנתי דוקא הירידה למנהרות גרמה לחמסניקים להיות מוגנים יותר טוב מפני הפצצות מהאויר. אז איזה תרגיל היה כאן?
    2. טוענים שנהרגו כ-100 אנשי חמאס מתוך כ-20 אלף. זה סכ"ה חצי אחוז. זה לא נשמע כמכה אנושה ולא נשמע כהישג. כמו כן טוענים שהחמאס עדיין לא איבד את יכולותיו. אז איזה מין הישג זה?
    3. העלו 160 מטוסים לאויר כדי להפציץ את החמאס. איך זה שצריך להעלות כמות כזו של מטוסים נגד כוח כל כך חלש כמו החמאס שאין לו מטוסים, צי או נשק כבד?
    4. ברדיו אמרו לדובר צה"ל שהעתונאים כועסים שצה"ל הטעה אותם לגבי המתקפה הקרקעית. דובר צה"ל התנצל על זה. למה הוא התנצל? שהעיתונאים יכעסו.

    אהבתי

  20. ארנ, 3 מסביר את 1. כדי לפגוע במנהרות תת קרקעיות צריך הפצצה מטורפת. כשאתה מצליח אתה לוכד את כולם במקום שקשה להיחלץ ממנו ושיכול לקרוס עליך. לגבי 2, אני גם לא חושב שהמבצע הזה הוא הישג גדול. לצערי.

    אהבתי

  21. רינגו
    יהודים מתונים לא יוצאים בהמוניהם מסביב לאותם קיצוניים צעירים מופרעים באופן שמקשה על המשטרה לטפל בהם.
    יהודים מתונים לא מצביעים לחברי כנסת שתומכים באותם קיצוניים צעירים מופרעים.
    ואגב אף שאתה צודק ששום מתון נורמלי לא יצא אישית להתמודדות עם חבורת ערסים אבל אני די בטוח שאם התופעה הזאת היתה קיימת במגזר היהודי בהקפים של אפילו רבע ממה שקיים במגזר הערבי והמשטרה לא היתה מתערבת היהודים המתונים היו מתארגנים באיזה צורת התמודדות נגד אותם צעירים ערסים משתוללים.

    אהבתי

  22. י.ד
    הערבים הישראלים שפתחו במהומות הם צעירים שלא ידעו את אליק רון. הדור הקודם ידע שהתגובה להתפרעויות מסוג זה תהיה ירי חי. הדור הנכחי חווה מזה שנים את המשטרה כגוף חלש ולא נוכח שאינו מרתיע איש. אם היו השוטרים מיד בתחילת האירוע יורים למוות בכמה מתפרעים העסק היה נסגר הרבה יותר מהר. לייחס לצעירים המתפרעים תודעה פוליטית מורכבת המקשרת את ההתפרעות למעשיו של מנסור עבאס זה מוגזם.

    Liked by 5 אנשים

  23. ואגב רינגו אתה יכול לראות בסרטון של הלינץ' בבת ים שמי שהציל את הערבי לא היתה המשטרה אלו היו מתונים יהודים. (היו מקרים שערבים הצילו יהודים מלינץ' אבל זו תופעה שולית)

    Liked by 1 person

  24. רינגו,
    מסכים חלקית.
    כמובן שיש לציין שהתופעה של חוסר אונים מול מוסלמים/ערבים אינה ייחודית לנו. היא קורית גם במדינות אירופה.

    אהבתי

  25. מי אמר שעיקר קריסת המנהרות מקורה בהפצצה אווירית?
    אולי זאת היתה הסחה לפעילות של טמינת פצצות מוקדמת במנהרות החמאס? או טכנולוגיה אחרת של חפירה בתווך הקרקע?

    אהבתי

  26. נתניהו צריך ללכת.

    בשביל להחזיר את המשילות צריך בין השאר משטרה חזקה, וזה לא יקרה תחת נתניהו, כפי שכבר ראינו.
    בשביל לטפל במשפטיזציה ובבעיות בפרקליטות וכיו"ב צריך שר משפטים שיהיה מוסכם לפחות גם על מפלגות המרכז. זה כמעט קרה עם מינוי גדעון סער לשר המשפטים, מינוי מצויין לדעתי. דיעותיו של סער ידועות, הוא תומך נלהב ברפורמות – ובמקביל אף אחד לא חושד שהוא שליחו של נתניהו, כך שהוא יכול לחולל שינוי לטובה.
    בשביל לטפל בעניינים כמו אסון הר מירון צריך קואליציה בלי חרדים.
    בשביל לטפל באסון הדמוגרפי שעומד לבוא עלינו – מצד הבדואים שמאיימים על רוב יהודי בארץ בכלל ועל הנגב בפרט, ומצד החרדים שעלולים להביא לקריסה כלכלית של ישראל (ובלי כלכלה אין צבא) – צריך קואליציה בלי חרדים. קואליציה חזקה ויציבה של ימין – מרכז.

    כל הדברים האלה יכולים לקרות רק אם נתניהו יפרוש.

    Liked by 1 person

  27. מספר מחשבות

    א. יש למהומות 2021 גם היבט חיובי.
    שנים רבות ניסו לערב את השב'כ בטיפול בבעיות הקשות של חוסר המשילות במגזר הערבי, באגירת כלי נשק (שנגנבו מצה'ל), בטרור החקלאי, בהשתלטות על קרקרקעות המדינה ועוד ועוד.
    גוף שמכניס את משטרת ישראל לכיס הקטן שלו, וניתן לקוות שאם רק יתחיל לפעול בכיוון – יראה הישגים הרבה יותר גבוהים משל המשטרה.
    אבל השב'כ תמיד טען שמדובר רק / בעיקר בבעיות אזרחיות – פליליות, ולא מתפקידו לעסוק בכך.
    נדמה לי שלאחר המהומות האנטישמיות הנוכחיות השב'כ יתקשה להמשיך לטעון שהציבור הערבי בישראל אינו מועד לנסות לעזור לאויבי המדינה במלחמות על רקע לאומני-דתי. כלומר – לבעייה השייכת גם לשב'כ.

    ב. בהיבט השלילי – להערכתי ההישג המרשים ביותר של החמאס, בסבב זה, הוא הצלחתו לגייס ולהפעיל את ערביי ישראל ומזרח ירושלים. הישג שאני מעריכה שהחמאס עוד ינופף בו.
    מה עוד שהרשות בראמאללה לא הצליחה לגייס אותם (פרט להצלחת מה באוקטובר 2000, אבל בקנה מידה הרבה יותר קטן מהנוכחי).

    ג. היבט חיובי נוסף, עם כי קטן יותר הוא חשיפת מה של העמדות האמיתיות של ראשי הציבור הערבי. (חוץ כמובן מבעיני אלו שמשוכנעים, מעבר לכל ספק, שנתניהו הוא זה שיזם את הסבב הנוכחי (בכדי לסכל את הקמת ממשלת השינוי – ריפוי – איחוי). והוא גם זה שאחראי להעברת כלי נשק מצה'ל ולהתחמשות המגזר הערבי.).
    ההימנעות של מנהיגי הציבור הערבי מגינוי מיידי, נחרץ וחד משמעי של המעשים – אמור לסדוק מעט את חומות ההכחשה וחוסר הנכונות לקלוט את המציאות.

    ד. תמריץ כתב בפוסט: "… לקבל את מרות הבריון של השכונה זה דבר אחד, לא נעים ככל שיהיה. לקבל את מרות החלשלוש של השכונה זה דבר אחר, השפלה שהיא מעבר לנסבל."
    אני מניחה שאנו *עדין* לא נתפסים כחלשלוש של השכונה.
    הקשבתי אתמול (או שלשום?) לראיון עם איימן אודה באיזושהי רשת ישראלית (?). המראיינים למעשה התחננו בפניו לגנות את המהומות ולנסות להרגיע את הרוחות. לבסוף הוא הואיל בטובו להגיד (בעברית כמובן!) שלא כדאי לצעירים הערבים לפתוח עכשיו במהומות קשות כיון שכוחות הביטחון יותר חזקים מהם, והם עלולים להינזק. זהו כמובן לא הניסוח המדויק של דבריו – אך זו בהחלט כוונת הדברים.
    יתכן שהוא ניסה להוכיח שגם האחמאדים הם מוסלמים נאמנים. כאלו שדוגלים בדוקטרינה של כניעה לכאורה בפני חזקים – עד הגעת רגע הכושר בו הצד השני נחלש. הוא ניסה להזהיר את הצעירים המתפרעים שרגע הכושר *עדין* לא הגיע.

    ה. סביר בעיני שהערבים תופסים את השמאל הישראלי כ"אידיוטים השימושים" שלהם. מכאן – כחלשים. יתכן שהם מזהים את החרדים כחלשים – ולפיכך ריבוי ההתנכלויות, בעלות הניחוח האנטישמי, בחרדים ירושלמים (התנכלויות שהועלו בגאווה לרשת הטיקטוק).
    אך נדמה לי שהם מתקשים לייחס חולשה לאנשי הימין בכלל ול"מתנחלים" בפרט. אמנם הם נתפסים בעיניהם כמפלצות, אך לפחות כמפלצות חזקות.

    Liked by 5 אנשים

  28. arn,
    1. צה"ל פיתח אמצעים ותו"ל לפגיעה במנהרות. במצב רגיל אנשי חמאס נטמעים באוכלוסיה האזרחית ולא ניתן לפגוע בהם. צה"ל ניסה למשוך אותם למנהרות שתכנן לתקוף כדי לנצל בצורה אופטימלית את היכולת החדשה שלו.
    2. 100 חמאסניקים במכה עם פגיעה מאד מינורית באזרחים זה הישג מצויין מול ארגון גרילה. הישג נוסף הוא פגיעה קשה במערך הלחימה החמאסי בצפון הרצועה כאשר נלקח ממנו הייתרון העיקרי שלו בשטח
    3. למה 160 מטוסים? מן הסתם נדרש יחס מאד גבוה של ק"ג חימוש למטר מנהרה. מספר המטוסים שהופעלו נגזר מאורך המנהרות שבהן רצו לפגוע. אורך המנהרות שבהן ניתן לפגוע במקביל נגזר ממספר המטוסים
    4. בצה"ל נהגו עד כוכבי למנות את האלוף הכי טיפש לרמטכ"ל ואת התת-אלוף הכי טיפש לדובר צה"ל. הנוהג השני נותר

    Liked by 1 person

  29. קמיליה מחרה ומחזק – גם מנסור עבאס לא גינה את המהומות, הוא קרא לפורעים "להיות חכמים".

    אהבתי

  30. נשיא אוניברסיטת תל אביב משקר
    אנחנו היהודים יותר מכל עם אחר צריכים להבין את המשמעות של פגיעה באדם רק בשל מוצאו או הלאום שלו. מה שזעזע אותי במיוחד בלינץ' שבוצע באזרח הערבי אפילו יותר ממכות המוות שהנחיתו מי שהכו אותו הוא הקהל הרב שעמד מסביב, הקהל הפסיבי שצפה במתרחש ולא עשה דבר. איזה מראה איום ונורא
    אני מסתכל שוב ושוב בסרטון ומי שהציל את הערבי זה אנשים מהקהל מסביב והם עשו את זה די מהר – תוך דקה בערך.
    אולי הוא חושב שהמצילים זה שוטרים שהתחפשו לאזרחים או אולי אפילו ערבים שהתחפשו ליהודים ?! לבעלי האיי קיו הגבוה הפתרונים.

    Liked by 2 אנשים

  31. משה,
     אני חלילה לא טוען שהערבים והיהודים באותה רמה. אבל מהמגזר הערבי אין לי ציפיות אחרות. ברור לי שאנחנו נמצאים בעימות לאומי מולם שיכול להיות רדום ויכול להתפרץ. לצפות מהם להיות אזרחים נאמנים זו ציפיה שמאלנית מנותקת. האם אתה היית אזרח נאמן במדינה שקמה על חורבות העם שלך, ומגדירה עצמה במוצהר כמדינה שאינה של העם שלך? ברור שלא. אני ציוני, אני לא מצפה מערבים להיות ציונים גם כן. גם מהמתונים שבהם אני לא מצפה לסכן עצמם כדי להציל בית כנסת משריפה. אני כן מצפה מהמשטרה לטפל בהם באופן יומיומי וגם כשהם מאבדים רסן.

    Liked by 1 person

  32. רינגו,
    התפקיד של דו"ץ הוא של תועמלן (עם מאות עוזרים ותקציב ענק) ולא של תרצן

    אהבתי

  33. בלחץ הרב טאו.

    הרב טאו סובר שלשיטת הרב קוק ליהודים אסור להיכנס להר הבית אבל לערבים אין איסור (ובזה הוא הולך בשיטת השדה חמד שמביא הרב בקשי דורון במאמר עם הכותרת המתממת תיירות מוסלמית בארץ הקודש שבו הוא דווקא אוסר על כניסת ערבים להר הבית).

    אהבתי

  34. מדהים שמדינה עם יחס כוחות כל כך לא סימטרי *מקווה* שהצד החלש יסכים לא להציב תנאים. כנראה שבשביל לפתור באמת את בעיית עזה צריך מישהו שיודע לדבר ערבית. נניח בשאר אל-אסד, או במקרה שלנו, מצרים.

    אהבתי

  35. חייל,
    אתה חושב שזה מקרי שהטיפול בפרעות תשפא בתחומי הארץ, הוא ככ פושר ובדיליי..?

    אהבתי

  36. שמעון הגרגשי,
    השב"כ (כמו אמ"ן) תמיד מפספס ארועים מהותיים. המשטרה אימפוטנטית כל השנה ונשלטת על ידי התקשורת והפרקליטות. לא מקרי אלא בלתי נמנע

    אהבתי

  37. חייל,
    נאיבי אתה לא, אז מתכחש?
    אין שמץ של חשד שזו מדיניות של העומד בראש? זה שירת יפה מאוד את הפלת בנט ועוד לבוא..

    אהבתי

  38. שמעון הגרגשי,
    בוודאי שזה המצב. אנחנו הביביסטים מצביאים לו בגלל שהוא קוסם שבאמצעות קריצה שולח את השבאב לשרוף בתי כנסת. היידה ביבי

    אהבתי

  39. חייל,
    אנ לא חושב שהוא שלח ת שבאב להתפרע.
    אך ברגע שהחלה התפרעות, עיקב ופישר את התגובה, כדי לקצור הון פוליטי.
    היידה ביבי.
    כמובן גם שאתה לא ביביסט. יש רף IQ לביביסטים. לא התקבלת. חדל קשקשת.
    מולי באותיות.

    אהבתי

  40. שמעון הגרגשי,
    "עיקב ופישר את התגובה" זה ביבי מאז ומתמיד בכל עניין ודבר. זה סותר את התזה שלך במקרה הזה

    אהבתי

  41. אז המשטרה תפסה חשוד כבר, בזריקת בקבוק התבערה לבית ביפו.

    מסתבר שהוא ערבי (החשוד) וכפי שחשדתי, ייתכן בהחלט, שפשוט עסקינן בטעות בזיהוי. כלומר, הוא חשב בית של יהודים פשוט.

    ימים יגידו אם אכן כך …..

    כאן:

    https://www.ynet.co.il/news/article/Bkp3a2yYO

    אהבתי

  42. אם צה"ל לא מתכוון להכנס קרקעית לעזה בשביל מה הוא מפציץ את המטרו? זה לא איום עבורנו, אין בזה יתרון צבאי כרגע.

    ומה כבר יש להפציץ שם? ברבי קומות לא פוגעים, פגעו ב 4, בבנק? נמנעים מלפגוע באזרחים, בחברת חשמל ומתקני מים כי זה יביא למשבר הומניטרי. אם הם מפעילים את הטילים עם סמס למה לא משבשים להם את הטלפונים? בקיצור הכל בכאילו

    אהבתי

  43. רם נריה,

    כל תחושת הביטחון שלהם, נובעת למעשה מן המטרו או רשת המנהרות. זה מערער להם לגמרי הביטחון. המפקדות נמצאות שם. המפקדים הבכירים נמצאים שם.

    התנועה שלהם, לא פעם, נעשית ממקום למקום, דרך מנהרות פשוט. אז זה משבש להם התנועה, וחושף אותם לחיל האויר פשוט, ולמימשק אלקטרוני ממילא.

    על כך, שם הם מכינים טילים לשיגור. שם הם מאחסנים טילים.

    הם יוצאים ממנהרה לפעמים, יורים, ובורחים מיד חזרה. כך חטפו את גולדין למעשה.

    כל התפיסת עולם שלהם, סביב מנהרות. זוהי פגיעה מורלית קשה מאוד.

    נ.ב: המנהרות עמוק באדמה. שיבוש אלקטרוני מאוד בעייתי.

    להתראות

    Liked by 2 אנשים

  44. רק למחץ:

    אם הם לא בטוחים במנהרות. הם לא בטוחים בשום מקום. זה המסר עכשיו. עד עכשיו הם הרגישו בטוחים שם. זה נגמר בעיקרון.

    לפעמים אסור לשכוח, לוכדים כמות גדולה של לוחמים בתוך המנהרה ( אם יודעים על תיזמון מדוייק) ובאחת הם הולכים.

    זה גיים צ'נז'ר של ממש.

    נ.ב: רק לא לבלבל בין מנהרות תקיפה או סער ( צוק איתן) לבין המנהרות מטרו, שאלו האחרונות, יעדים מבוצרים של ממש.

    אהבתי

  45. הועתק מהטויטר של הסולידית:

    1. הנאנסת אשמה

    ציטוט
    ‏Tal Schneider טל שניידר تال شنايدر
    · 12 במאי
    חברי כנסת כמו @AyOdeh ו @Ahmad_tibi מזהירים כבר למעלה משנה, שהאלימות בחברה הערבית תגלוש החוצה ותפגע בציבור הכללי. ארגוני פשיעה, משפחות פשע. הנה, זה קרה.
    הסולידית
    @hasolidit
    ·
    2. 12 במאי
    מחשבותיי בימים אלה עם תושבי עפולה, כרמיאל ונוף הגליל, שנאבקו באומץ נגד הפיכתן לערים מעורבות, ותויגו כגזענים חמומי מוח על ידי צייצנים "רב-תרבותיים" מרמת השרון (הידועה בקהילה הערבית הגדולה שלה)
    הסולידית
    @hasolidit
    ·

    3. 12 במאי
    לא יתכן "דו קיום" בין חברה דמוקרטית לחברה קדם-דמוקרטית שרואה באלימות מנגנון לגיטימי לפתרון בעיות.
    הסולידית
    @hasolidit
    ·

    4. 12 במאי
    הסיפור יסתיים ברגע שכולנו נתעתק את השם בטוויטר לערבית וננזוף ביהודים אחרים על "גזענותם

    Liked by 3 אנשים

  46. ומתוך הנחה, שיש הצלחה ממשית בפגיעה במנהרות. לא רק על פני השטח. אבל, סביר להניח שזה אכן פגע ממשית במנהרות שכוונו אליהם.

    אהבתי

  47. ניבוי כלכלי:
    ירחדת ערכי הנדל'ן בערים מעורבות או המאוימות לההפך לכאלו.
    לא רק לוד ועכו אלא גם כרמיאל, נהריה וחיפה.

    Liked by 1 person

  48. לא שזה יהיה ממש בהכרח רלבנטי לערים מעורבות כמובן כתבתי בצחוק. אבל, זה לא צחוק שיש תיירות מלחמה או תיירות צבאית. בזמנו גם מתנחלים פעלו בכיוון ממש.

    פה על תיירות מלחמה או צבאית אגב:

    https://www.haaretz.co.il/gallery/trip/.premium-1.2384386

    https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001187979

    אהבתי

  49. פרופסור ג'רמי סיגל גורס, שהאינפלציה בארה"ב עשויה להגיע ל-20 אחוזים בגין ההרחבות המוניטריות של ג'רום פאוול וכדומה ביקורת קשה הוא משמיע.

    קשה להאמין. מופרז בעליל. בו זמנית הוא שורי על המניות.

    כאן:

    https://laptrinhx.com/en-ca/inflation-could-spike-to-20-in-the-next-few-years-as-the-us-money-supply-explodes-says-wharton-professor-jeremy-siegel-0zgbE5m/amp/

    אהבתי

  50. אני מבין שהפגיעה במנהרות יש לה איזה ערך, אבל זה נגזרת שניה או שלישית.
    בינתיים אנחנו מורידים בניינים לאחר התראת פינוי, פה ושם פוגעים בחולית חיסול, פוגעים קשות בתדמית ישראל, ובעיקר לא ברור לאן מתקדמים ומה רוצים להשיג.
    מאז צוק איתן מפמפמים לנו שהפעם הבאה תהיה שונה. בינתיים לא הבנתי מה משיגים כאן + החמאס מיתג את עצמו כמגן ירושלים ומנהיג (חלק מ)ערביי ישראל.
    יש אצלנו אסטרטגיה או שהכל רק שיקולים קואליציוניים?

    אהבתי

  51. לתמריץ,

    לעניות דעתי, אם תהיה "ירידת ערכי הנדל"ן ליהודים" אזי המחירים ירדו. ואם לא נומינלית אזי לפחות בהשוואה למחירי הנד'לן בשאר אזורי הארץ.
    וזאת למרות שאכן סביר להניח, במדינה בה היצע הדיור נמוך כרונית מהביקוש לדיור, ש"הערבים ימשיכו לבוא."

    משתי סיבות:
    א. כאשר אוכלוסייה יותר אמידה (יהודים) מתחילה לנטוש אזור /עיר / שכונה, ובמקומה נכנסת אוכלוסיה פחות אמידה (ערבים) – המחירים צפויים לרדת. מתחיל מעגל קסמים – כיון שמחירי הנדל'ן הזולים מושכים עוד ועוד עניים יחסית, ואלו מבריחים את העשירים יחסית (מעין תהליך אנטי – ג'נטריפיקציה).
    ב. נדמה לי שבערים הקרויות "מעורבות", או חצי מעורבות, היהודים הם עדין הרוב, ורוב הנדל'ן הוא ברשותם. זה נכון לפחות לגבי חיפה, נהריה וכרמיאל אליהן התייחסתי.
    כאשר בקרב הרוב הנטייה למכור גדולה מהנטייה לקנות, ובקרב המיעוט – ההפך, המגמה הכללית אמורה להיות של היצע דירות גדול מהביקוש. מה שאמור להוביל לירידת מחירים.

    תקן אותי אם אני טועה.

    Liked by 1 person

  52. לאנשים יש יכולת הדחקה לכן לגבי חיפה או כרמיאל לא יודע אם יהיה פקטור. אולי זה טוב לחרדים. ראשי הערים יבינו שבהשוואה לאלטרנטיבה הם שיחוק רציני ויקדמו את הגעתם. לוד ועכו מצטיירות באמת כמקומות מסוכנים ויהיה קשה להדחיק זאת.

    אהבתי

  53. מה שצריך לעשות עכשו הוא להעיף את הווקף מהר הבית זה יגחך את החמאס כ'מגן ירושלים'. אבל ביבי יעשה את ההפך הגמור.

    Liked by 2 אנשים

  54. איתמר, מסכים איתך. המבצע מבולבל מאוד. לעת עתה הציבור מוכן להמתין לנס המיוחל. אני תוהה אם אחרי המבצע כשיתברר שהחמאס בכלל מרגיש שניצח, אז הציבור ירגיש אחרת. לכאורה היינו בסרט הזה אבל אני חושד שהפעם זה באמת שונה מבחינת החמאס אפילו לעומת צוק איתן. לא היה במבצע הנוכחי שום דבר שבאמת ירתיע אותו מסיבוב חוזר בתוך שנה. אנשים צריכים להתייחס לדחף לירות לישראל של חמאס כמו שהם מתייחסים לדחפים אנושיים אלמנטריים כמו מיניות או חיפוש זוגיות או הורות או אפילו כמיהה לעשות ספורט. ככה יהיה להם יותר מובן כמה קשה להרתיע דחף כזה ולמה אין שום סיכוי ש-200 הרוגים וכמה מגדלים יספיקו להרתיע לזמן משמעותי.
    נחמה מסוימת שמבחינת חיזבאללה זה שונה כי השמדת ישראל רק במקום השני מבחינתו והגנה על השיעים בלבנון מקום ראשון.

    אהבתי

  55. לאמחייה ולאיתמר

    תהיתם לגבי האסטרטגיה של "גוליית" הישראלי בהשוואה לחלשלוש החמאסי.
    חיים רמון מאפשר להבין מדוע נתניהו, וכל אלו שמקבלים את תפיסת העולם שלו, מקפידים לא לפגוע קשות מדי בחמאס. תהיה התנהגותו נוראה ככל שתהיה.
    (וזאת גם אם לא מסכימים עם תפיסת העולם של חיים רמון והצעותיו).

    אהבתי

  56. קמיליה,
    גם אני בעד השארת החמאס אבל אך ורק אחרי מבצע חומת מגן 2 שיטהר את הרצועה מנשק. לאחריו לא אכפת לי שישראל תחתום הסכם עם החמאס שמכיר בו כרשות פלסטינאית שניה האוטונומית מן הגדה. ככה יהיה אפשר גם לחלק את הכסף ביניהן בצורה שוויונית יחסית בלי תלות בקפריזות של אבו מאזן.

    אהבתי

  57. לגבי דברי חיים רמון בסרטון שקמיליה הביאה:
    1. זה נכון שיש מטרה לפרק בין הגדה לעזה, אבל זה לא נכון שאם שלטון החמאס ימוטט אז הרש"פ תכנס. הרש"פ כבר היתה שם והובסה בידי האחים המוסלמים. אני לא אומר שלא צריך למוטט את שלטון החמאס, אבל ההנחה שהרש"פ תכנס במקום אין לה על מה לסמוך. או שהג'יהאד האיסלאמי (עוד זרוע של האחים המוסלמים) ישתלט, או שהרש"פ תשתלט למשך שנה-שנתיים ואחר-כך החמאס או זרוע אחרת של האחים המוסלמים תעיף שוב את הרש"פ.
    האם לחינם החמאס השתלט על עזה, ולא על רמאללה? האם הבעיות היסודיות של עזה יפתרו תחת שלטון הרש"פ?

    2. מסכים עם חיים רמון שהנוכחות של ביבי גרמה לשמאל לאבד את כל ערכיו.

    Liked by 2 אנשים

  58. קמיליה תודה על הסרטון. אכן ישנן נקודות מעוררות מחשבה בלי קשר אם מסכימים עם חיים רמון או לא.
    ההפרדה בין עזה והגדה היא אסטרטגיה ברורה. רק העתיד יגיד האם זו גאונות או איוולת.
    אבל גם במסגרת האסטרטגיה הזו – אי אפשר להיות קצת יותר מוצלחים?
    למשל – מה האורך האופטימלי של סיבוב בעזה. מה אסטרטגיות היציאה האפשריות (כרגיל 'מחפשים תמונת ניצחון'. אולי יעשו העתק הדבק לתמונות מששת הימים). האם נכון לעבוד ברף איומים וציפיות גבוה (ולהתאכזב) או דווקא להיפך, והכי חשוב – האם אפשר להשתמש בתקציב הביטחון העצום בצורה קצת יותר אפקטיבית (אולי ניקח ייעוץ מהחמס).

    Liked by 2 אנשים

  59. תמריץ,
    מי שמדבר על מיטוט החמאס ועל כיבוש הרצועה חי בסרט. החמאס זה עזה ועזה זה חמאס. גם אם צה"ל ישחט את סינואר, דפ ו30000 החיילים שלהם יקום חמאס חדש תוך מספר שנים. לגבי כיבוש הרצועה שתי עובדות. 1. הסד"כ של צה"ל היום הוא חצי ממה שהיה בזמן חומת מגן. 2. צה"ל לא מסוגל להחזיק בשטח שאין בו התיישבות יהודית ראה רצועת הביטחון בלבנון. צה"ל בנה את עצמו כצבא של אש מנגד. זה הדבר היחיד שהוא יודע לבצע ולכן זו שטות לצפות ממנו לפעול באופן שונה.

    Liked by 2 אנשים

  60. במהלך קריאת הרשימה של היינריך על "זיבולי השכל של האקדמיה, התקשורת והמשפט" נפל לי האסימון:
    לא מדובר רק על התעללות סדיסטית של השמאל בנפש הערבים, מדובר גם בגזענות מהסוג הנחות. כזה שרואה בערבי כלא אחראי למעשיו.
    תודה על הקישור !

    אהבתי

  61. משה הפוסט בקו ישר – כל מילה בסלע. רק תיקון קטן, אם אני מבין נכון נאשמים בבית המשפט מצמיחים לעצמם כיפה על הראש פשוט כי יש הקלות לדתיים בבתי הכלא (בבחינת "אם קצת קשה אז דתיים").

    אהבתי

  62. מסכים עם חייל זקן לשזה לא מעשי למוטט את החמאס

    להערכתי הסיבוב הנוכחי לא התחיל בגלל אל-אקצה או שייח-ג'ראח , אלא בגלל ביטול הבחירות ביו"ש על ידי אבו מאזן, כי החמאס היה צפוי לנצח שם, זה היה הפרס הגדול שחמאס חיכה לו, ושם נמצאת האכזבה הענקית של חמאס

    אז אנשים מדברים על מיטוט החמאס בעזה? קודם נראה אותכם ממוטטים אותם ביו"ש. הרי היינו כפסע מהשתלטות שלהם שם.

    ומי שחושב שהפסדנו בסיבוב הזה, שיקח בחשבון את מה שכתבתי, ויחשוב שוב.

    אהבתי

  63. גם אני מצטרפת להמלצת משה על מאמר הדעה של מוטי היינריך בקו ישר.

    בחרתי להעתיק דווקא תגובות של קוראי המאמר. בעיני מענינות כשלעצמן:
    ——————————————–
    " …
    המצב הנוכחי בו המדינה מגינה על פושעים ולוקחת נשק מאזרחים ישרים הוא בלתי נסבל
    ציטוט
    0#3 הדגמה מופלאה — לוי. 2021-05-15 18:36
    להלן קישור למאמר דעה שפורסם אתמול, 14.5.2021, ב- ynet …
    https://www.ynet.co.il/news/article/SyaIlFid00#autoplay

    כותבת המאמר היא ד"ר לתקשורת, מרצה בכירה במכללה, ומתמחה בסוציולוגיה של האמונה.

    גיבור המאמר שלה הוא מוחמד, בן ה-18, תושב כפר לא מוכר בפזורה הבדואית בנגב.

    ודעתה מאד מכילה. נראה כי גם את עדותו של מוחמד עצמו: "היינו לוקחים את האופניים שלהם ועושים איתם סיבובים", הוא מספר וצוחק. "היו צועקים עלינו. קוראים לנו גנבים. אבל אם יש להם כל כך הרבה אופניים, מה אכפת להם לתת גם לכאלה שאין להם?

    כמובן שמומלץ לקרוא הכל (אולי זה קצת קשה מבלי להתרגז/לגחך/להיות מתוסכל/וכו'), אבל הנה, בתמצית, הקשר להצעת מוטי לשינוי הפרדיגמה.

    דברי הבחור מוחמד …
    לפני זמן מה נורו ונפצעו קשה שני בני משפחה קרובים מאוד שלו. הרקע, לדברי מוחמד, נעוץ בעובדה שאחד מהשניים מחזיק בתפקיד מכובד בכפר, ובני חמולה אחרת ניסו להשתלט על התפקיד באמצעות רצח. מיד אחרי הירי שרף מוחמד עסק של בני משפחת היורים. "הייתי חייב", הוא אומר, "הם פגעו במשפחה שלי".
    המשטרה לא עצרה את היורים אף שלטענת מוחמד היא יודעת במי מדובר. מצד שני, גם את מוחמד היא לא עצרה.
    "אני לא מפחד מהשוטרים", הוא אומר, "הם לא יכולים לעשות לי כלום". הוא כן מפחד, לעומת זאת, מנקמת דם של המשפחה היריבה, כי "תמיד הם יכולים לירות עלי".

    הפרדיגמה החדשה תשנה את המשוואה, הבחור כן יפחד מהשוטרים ! הם יהיו לא פחות מסוכנים עבורו מנוקמי הדם היריבים.
    ציטוט
    0#4 חוזר: כי מציון תצא תורה: אפס סובלנות לאלימות — שחרורון 2021-05-15 23:24
    מצטט לוי.:
    להלן קישור למאמר דעה שפורסם אתמול, 14.5.2021, ב- ynet …
    https://www.ynet.co.il/news/article/SyaIlFid00#autoplay

    כותבת המאמר היא ד"ר לתקשורת, מרצה בכירה במכללה, ומתמחה בסוציולוגיה של האמונה.

    גיבור המאמר שלה הוא מוחמד, בן ה-18, תושב כפר לא מוכר בפזורה הבדואית בנגב.
    .

    מוחמד לא מבין שהשוטרים הצילו את חיו. בעולפ שאזרחים ישריפ יבינו שמשטרה זה אשליה, וזה גוף שפועל רק כנגד אנשים ישרים, סופו של מוחמד היה כמו כל גנב קלאסי. לאחר סיבוב קצר באפונים הגנובים הוא היה נתלה על העץ הקרוב

    תקופת המעבר מאשליה של צדק וצדק מבוזר היא אלימה ולא כל חברה שורדת אותה. חלק יוצאים בצד הטוב וחלק מסימים בחברה בדואית צמאת דם. …"

    אהבתי

  64. הערונת ליאיר,
    כתבת: " …לא מדובר רק על התעללות סדיסטית של השמאל בנפש הערבים, מדובר גם בגזענות מהסוג הנחות. כזה שרואה בערבי כלא אחראי למעשיו."
    —————-
    כבר הומצא לתפיסה זו שם: "גזענות של ציפיות נמוכות".

    Liked by 2 אנשים

  65. חייל
    אני מסכים אתך שמיטוט החמאס במובן הטוטאלי הוא בלתי אפשרי אבל עם זאת חיסול מלא של צמרת החמאס הנוכחית + חיסול כמות משמעותית של לוחמי החמאס (לפחות כמה אלפים) היא הכרחית לתמונת ניצחון – שגם בעיני העולם הערבי תחשב תמונת ניצחון. אחרת הסכמי אברהם ילכו לפח. מעמד ישראל בעיני כל מי שמתחיל להתקרב אליה בעולם הערבי יתמוטט.

    אהבתי

  66. משה,
    לוחם חמאס זה מונח מאד גמיש. חמאס הוא המעסיק הכי גדול ברצועה. כדי להיות שכיר באונר"א עליך להיות חבר חמאס. מותר לחסל שכיר באונר"א? אם תשובתך היא לא מה מעמדו של שכיר באונר"א שיש אצלו בבית קלאצ' וחומרי נפץ? איך תדע להבדיל ביניהם?.
    אחת הטעויות הגדולות של צה"ל היא הימנעות מירי ארטילרי סטטיסטי לעבר מקורות ירי. זה מעשה לגיטימי לפי החוק הבינלאומי ואפקטיבי הרבה יותר מהחמ"מ היקר שצה"ל מטיל בעזה

    Liked by 1 person

  67. חייל שאלה בנושא עסקאות הנשק עם ארצות הברית
    בישראל היה פעם פרוייקט הלביא שבוטל (לטעמי טעות) בכל אופן הטכנולוגיה של הפצצות החכמות היא לא הרבה יותר קטנה מסדר גודל של מטוס הלביא – למה לא מייצרים את הפצצות בארץ וזהו.

    אהבתי

  68. הערה נוספת: הבתים בשייח ג'ראח יש עליהם פסק דין של בית משפט ובהמתנה להחלטה של העליון בערעור. האם מישהו שמע איזה קול מהעולם שמכבד את פסק בית המשפט או שאומר נחכה לפסק הבג'ץ ונקבל אותו מה שהוא לא יהיה? יש כאן עוד מסמר בארון מתים של האגדה שבג'ץ מכובד בחו'ל והוא מגן עלינו. אף אחד בחו'ל לא שם שום דבר על בג'ץ – הם מכבדים אותו אך ורק כשהוא פוסק לפי טעמם.

    אהבתי

  69. החוק בשייח גראח הוא חוק של אפרטהייד. יהודים יכולים לחזור לנכסיהם וערבים לא. אז מה זה משנה איך בית המשפט יפרשו. החוק עצמו רקוב.

    אהבתי

  70. משה,
    לרוב החימושים שהאמריקאים מוכרים לנו יש מקבילה ישראלית, בדרך כלל עדיפה. היתרון העיקרי של החימוש האמריקאי הוא המחיר – 0.

    אהבתי

  71. תמריץ,
    החוק הוא אמנם חוק אפרטהייד אבל במקרה של שייח ג'ראח אתה טועה. מדובר בהסכמי שכירות מוגנת שחתמו השוכרים מול הממשלה הירדנית. בעלי הביית היהודים נכנסו בנעלי הממשלה הירדנית ואולצו (על ידי החוק) לכבד את הסכמי השכירות. צווי הפינוי הוצאו שנים רבות לאחר שהשוכרים הפסיקו לשלם דמי שכירות. גם הפשרה שהוצעה להם בדמות תשלום החוב והחזרת זכויות הדייר המוגן סורבה בהוראת הרשות הפלשתינית. אבל בן גביר אחראי

    Liked by 2 אנשים

  72. כתבה מתורגמת, סופר חשובה, על מדיניות ממשל ביידן הראשון / אובמה השלישי.
    מצד שני – מאוד מאוד ארוכה, ומחייבת נשימה לטווח רחוק.

    https://mida.org.il/2021/05/16/%D7%94%D7%94%D7%99%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%97%D7%93%D7%A9/

    מדיניות אמריקאית מפחידה כיון שהיא מבוססת על הנחות יסוד מוטעות.
    זו גם מדיניות שמחייבת מבצעי הטעייה והונאה. כולל של ידידותיה המסורתיות (לשעבר) של ארה'ב.
    בין שאר הנושאים – גם מדוע ממשל אובמה היה כה נדיב בהענקת נשק לישראל.

    קטע מהכתבה:
    ————————–
    " … ראשית, לאפשר לטהראן תוכנית נשק גרעינית בלתי מוגבלת עד 2031; שנית, לסיים את הסנקציות על המערכת הכלכלית והפיננסית האיראנית; שלישית, ליישם מדיניות של קבלה לאיראן וזרועותיה בעיראק, סוריה, תימן ולבנון; ורביעית, לכפות את המדיניות על בעלות-הברית הקרובות ביותר של אמריקה. אם ארצות-הברית תקיים את הציוויים האלה, אזי סוג של איזון אזורי טבעי ימצא את מקומו. ארצות-הברית, זו צורת החשיבה, תסיר את עצמה סופית ממצב המלחמה שכפו עליה בעלות-ברית מסורתיות, עם האג’נדה האנטי-איראנית שלהן. לאחר מכן, ההתקשרות הדיפלומטית עם איראן תהיה הכלי העיקרי הדרוש לשמירת היציבות האזורית. (אם אתם מטילים ספק בנוגע לכך, קראו בעיון רב את המאמרים של מאלי וסאליבן ב- “Foreign Affairs”.)

    תיאוריה חלולה
    ההיערכות-מחדש נשענת, אם להתבטא בעדינות, על תיאוריה חלולה. היא טועה לגבי אופייה של הרפובליקה האסלאמית והיקף שאיפותיה. משטר שהוביל קריאות “מוות לאמריקה” במשך 40 השנים האחרונות הוא משטר רדיקלי באופן יסודי. הרפובליקה האסלאמית רואה עצמה כמעצמה עולמית, מנהיגת העולם המוסלמי, והיא חושקת בהגמוניה על המפרץ הפרסי – ובעצם על המזרח-התיכון כולו. אבל המכשיר היחיד שהיה לה אי-פעם כדי להשיג את יעדיה הוא חתרנות אזורית.

    האייתוללה חמינאי, ראש הפרויקט העצום הזה, הוא אדון הכאוס. אחרי הנפט, פריט הייצוא העיקרי של הרפובליקה האסלאמית הוא מיליציות הטרור בפיקוד משמרות המהפכה – הייצוא היחיד שאיראן מייצרת בעקביות ברמה שאין שני לה. מאלי וסאליבן טעו לגמרי כשטענו שלמעשה בעלות-הברית שואבות את ארצות-הברית לסכסוך עם איראן. לא בעלות-הברית, אלא הרפובליקה האסלאמית מכסה את העולם הערבי במיליציות טרור, מחמשת אותם בכלי נשק מונחים מדויקים, ומעצבת את הברית שהיא מובילה כ”ציר ההתנגדות”. היא עושה זאת מסיבה אחת פשוטה: היא נועדה להשמיד את הסדר האמריקני במזרח-התיכון.

    רשת המיליציות והתוכנית הגרעינית של איראן הפכו אותה לחזקה מספיק כדי להיות גורם מרכזי בכל פינה בעייתית במזרח-התיכון, אך לא חזקה דיה לבנות סדר חלופי. כאן טמונה סתירה מסקרנת בפרויקט של חמינאי. איראן אינה יכולה להחזיק או לייצב אזורים שנמצאים במחלוקת ללא עזרה של העמידה האמריקנית.

    אותה סתירה מייסרת את ההיערכות-מחדש, שאדריכליה חושבים ששותפות עם איראן היא הדרך לסיום ההתערבויות הצבאיות האמריקניות במזרח-התיכון. אלא שהניסיון מעיראק וסוריה הוכיחו את כישלונו של חזון זה. במשמרתו של אובמה, כאשר ארה”ב הוציאה את חייליה מעיראק, השפעתה של איראן גברה באופן אקספוננציאלי. ומה קרה? מיליציות נתמכות איראן נבטו כמו עשבים שוטים בכל מקום. כתוצאה מכך, התוהו ובוהו יצר את הוואקום שמילאה המדינה האסלאמית, מה שאילץ את אובמה להתערב צבאית מחדש – אך כעת כאשר הצבא האמריקני משמש למעשה כחיל האוויר של מיליציות איראן. אובמה לא סיים את המעורבויות הצבאיות; הוא פשוט החליף צד. …"

    Liked by 2 אנשים

  73. נלקח מהטוויטר של גדי טאוב.
    מה ששלח אותי לקרוא כתבה זו (למרות אורכה):

    ————————————–

    @GadiTaub1
    16 שע׳
    למקרה שעוד לא שעמתם את זה ממני: זה מאמר חובה, מפני של"עורכי חדשות חוץ" במקומותינו אין מושג ירוק, או אפילו ראשית הבנה, למה שבאמת קורה בממשל ביידן.
    טוב שיש "מידה", עשוי מנוי שייתן להם חמצן חודשי כי אין להם תחליף.

    ————————————

    ציטוט ציוץ
    ranbaratz
    @RanBaratz
    · 16 במאי
    חיכיתם חיכיתם, כססתם ציפורניים, תלשתם שיערות — ובצדק — והנה הוא כאן!!
    החדש של דוראן על ממשל ביידן והמזה"ת.
    חובת קריאה. חובת *שיתוף*. שנדע מה מצפה לנו.
    וזכרו: דברים כאלה יש רק ב'מידה'. אז מנוי וכו', עשו עכשיו.
    תודה לאליזבט רימיני על התרגום,
    וחג שמח!

    —————————–

    Gadi Taub
    21 שע׳
    טוב שיש
    @MidaWebsite
    שתרגמו את המאמר הזה לעברית. זה המאמר הכי חשוב שתקראו החודש – ואולי השנה. מי שניזון מהתקשורת הישראלית פשוט לא יבין את מדיניות ממשל ביידן במזה"ת, ואת גודל האתגר שמחכה לנו.
    קריטי.
    לא פחות.
    @Doranimated
    &
    @AcrossTheBay

    Liked by 1 person

  74. פינת הטרלול הישראלי
    שביתת מחאה של עובדי סלקום: "אל תתנו לקיצוניים לקבוע לנו את סדר היום"
    מנהלי קבוצת סלקום קראו לעובדיהם לצאת היום (שלישי) לשביתת מחאה בת שעה, כדי להעביר מסר של שלום ודו-קיום. "אנחנו חברה מגוונת המקפידה לשמור על המרקם המיוחד, שכולל כבוד ואחווה בין עובדיה". מאות עובדים יהודים וערבים הפסיקו את עבודתם למען המסר המאחד
    https://www.mako.co.il/study-career-career/articles/Article-844bf82f22f7971027.htm

    אהבתי

  75. מזכיר קצת את האוטובוסים שהיו מביאים למפעל באחד במאי בכדי שכל העובדים יעלו ויסעו להביע את הזדהותם האמיתית עם ערכי תנועת העבודה.

    Liked by 2 אנשים

  76. יש איזושהי הנחה של בעלי שררה כמו מנהלים בכירים, שביכולתם לגרום לשינוי תודעתי אצל הכפופים להם, אם רק ….
    "אם רק נמחיש להם שזה לטובתם"
    "אם רק נסביר להם את הברור מכל" (שמשום מה לא היה ברור עד עכשיו)
    "אם רק נהיה כנים ונעביר את המסר הזה בתקשורת פנים-ארגונית"
    ……

    מנהלים בדרגי הביניים מכירים במציאות שאין להם יכולת לשנות תודעה, אלא רק התנהגות (והם מסתפקים בזה, אין להם יומרות נוספות).
    מנהלי/מנהלות משאבי אנוש משתפים/ות פעולה עם ההנהלה בכדי להישאר נדרשים/ות בארגון.

    אהבתי

  77. אין לי דבר וחצי דבר נגד פעילות מהסוג שבוצעה בסלקום.
    פשוט אני מגחך על הצורך של ההנהלה לדחוף את העובדים לעשות את זה.
    אם זה חשוב לעובדים והם מאמינים בזה – הם יכולים לעשות זאת בעצמם.

    אהבתי

  78. אודי מנור ההסטוריון סיים לכתוב בימים אלו ספר מצויין וקולח בסגנון הררי: תקציר תולדות הסכסוך הפלסטיני, אפשר לפנות אליו אישית ולבקש אותו היות והספר עדיין לא נפוץ מאדדדדדדדדדד ממליץ
    הוא אדם ידידותי ובעל חוש הומור ומגיב תמיד ומוכן לנהל שיחות

    Udi Manor

    אהבתי

  79. ציטוט ארוך ממאמר של המזרחן מוטי קידר:
    ".. אנשים אצלנו, שאורח חייהם ודרך חשיבתם מנותקים מדת, מנסים לשכנע אותנו שהבעיה היא טריטוריאלית, לאומית, כלכלית, אזרחית ו/או משפטית, כי הם אינם מסוגלים להבין, להפנים ולהודות בעובדה שבסיס הבעיה שלנו עם שכנינו היא דת האסלאם, שעל פיה ליהודי אין זכות למדינה בכל שטח שהוא כי היהודי חייב לחיות תחת כנפי האסלאם כ"אהל ד'ימה", "בני חסות", במצב של "מסכנה" – מסכנות, עם זכויות מוגבלות בלבד.
    על פי האסלאם, היהדות (כמו כל הדתות האחרות) היא "דין באטל" – "דת בטלה" – בעוד שרק האסלאם הוא "דין חק", "דת אמת", ולכן אין שום הצדקה להקמת מדינה יהודית וקיומה. על פי הגישה האסלאמית, היהודים אינם עם אלא קהילות השייכות לכל אומות העולם, ולכן אין עם יהודי הזכאי למדינה משלו. על פי האסלאם, פלסטין בכל שטחה היא שטח ווקף אסלאמי שאין דרך להוציאו משלטון האסלאם ולכן למדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית, אין זכות קיום אפילו אם הייתה בשטח סנטימטר מרובע על חוף תל אביב. את מלחמת הדת נגד ישראל הוביל חאג' אמין אלחוסייני, ובהמשך תנועת האחים המוסלמים, בסניף הפלשתיני שלה חמאס, ובסניף הישראלי שלה, התנועה האסלאמית. כל הפלגים הללו מקבלים את השראתם מהדת, לא ממשהו אחר."

    https://www.20il.co.il/בסיס-הבעיה-שלנו-עם-שכנינו-היא-דת-האסלא/

    Liked by 3 אנשים

  80. אוחנה הביתה
    https://www.israelhayom.co.il/opinions/article/1149387/
    אבל אולי הוא רק מיישם את ההוראות של ביבי.
    אבל בכל זאת אחרי ההודעה האומללה והגזענית של המפכ"ל הוא היה צריך להודיע על הדחת המפכ"ל גם אם זה נגד ביבי.
    מעניין אם ביבי היה ממסמס את זה.

    אהבתי

  81. יאיר,
    ובל נשכח שע"פ קידר המאבטח של רבין הוא שרצח אותו.

    אמחייה,
    הסיפור הזה שב"ל יפשוט ת רגל, זה לומר שמדינת ישראל תפשוט ת רגל. אתה מאמין בזה?
    מזכיר את הדוחות ששליש מהמדינה עניים..

    Liked by 2 אנשים

  82. שמעון ביטוח לאומי מתנהל כיחידה חשבונאית נפרדת, הוא יכול להגיע לפשיטת רגל בלי קשר למדינה. בכל אופן אני מאמין בכך לחלוטין, כל מה שצריך הוא חשבון פשוט. כל זמן שמקבלי הקצבאות והסובסידיות גדלים באופן אקספוננציאלי אולם ההכנסות לא, התוצאה ברורה. מדובר בעיקר על חרדים ובדואים (וגם על פלסטינאים באופן אבסורדי) אבל לא רק.

    אהבתי

  83. שמעון,
    1. גם אם קידר סובר שהמאבטח של רבין הוא שרצח אותו (כמו רבים מאוד מכל גווני הקשת הפוליטית) עדיין מדובר במומחה בתחומו, שיודע ערבית על בוריה, מכיר לעומק את הטקטסטים המכוננים של האיסלאם, את ההיסטוריה של הערביות, ועוד. הייתי מציע להתמודד עם דבריו במישור הטענות.

    2. מסכים לגבי שפשיטת רגל של הביטוח הלאומי זה פשיטת רגל של מדינת ישראל, גם אם מדובר במוסד נפרד לכאורה (גם בנק ישראל נפרד אבל מצחיק להסתתכל עליו בנפרד). כמובן שזה לא אומר שאמחייה לא צודק שיש כאן בעיה שחייבת טיפול. הביטוח הלאומי לא יפשוט את הרגל אבל המשמעות היא שכולנו נשלם יותר ויותר על קצבאות.

    אהבתי

  84. בהמשך לקישור שהביא חייל זקן לעדי שוורץ – בישראל דיברו על העובדה שהאיחוד האירופי ניסה להעביר איזושהי הודעה גנרית של "קריאה להפסקת אש", 25 מתוך 26 מדינות הצביעו בעד, אבל הונגריה הטילה וטו כי זה לא פרו־ישראלי מספיק? נראה לי כמו משהו שישראלים צריכים להיות מודעים אליו.

    Liked by 3 אנשים

  85. אוחנה לא בסדר, והוא צריך לשים את המפתחות, אבל אני מרחם עליו.
    לא יודע אם מישהו היה יכול לנהל זאת הרבה יותר טוב. זה משהו בילד-אין בניהול של מערכות ציבוריות שהיכולת של השר היא בעיקר להתראיין בתקשורת ומי שמנהל בפועל את העבודה זה מפכ"ל המשטרה, ובעיקר התרבות הארגונית של הארגון. תפקיד השר הופך בפועל למי שתפקידו לדאוג שיגיע כסף.
    מעטים אלו שיכולים לעשות שינוי של ממש במשרדים שלהם.

    Liked by 1 person

  86. בתגובה לקריאה " אוחנה הבייתה! " / " המפכ'ל הבייתה! " :

    היש משהו הגיוני יותר, בתקופת מהומות מסכנות חיים, מלשלוח את השוטרים לעבוד בזום מהבית?

    Liked by 1 person

  87. אני תמיד נהנית להקשיב לכל התבטאות חדשה של מוטי קידר (כמו גם לדברי דן שפטן).
    כנראה כיון שברובם המכריע של המקרים אני נוטה להסכים עם תאור המציאות שלהם (עם זאת שלעיתים קרובות אני חולקת על המלצותיהם).

    למרות זאת, בהתייחסות למאמר האחרון של קידר שהביא יאיר, אני מטילה ספק גם בתאור המציאות.
    קידר כתב:
    " … אנשים אצלנו, שאורח חייהם ודרך חשיבתם מנותקים מדת, מנסים לשכנע אותנו שהבעיה היא טריטוריאלית, לאומית, כלכלית, אזרחית ו/או משפטית, כי הם אינם מסוגלים להבין, להפנים ולהודות בעובדה שבסיס הבעיה שלנו עם שכנינו היא דת האסלאם. …"
    —————–
    אני נאלצת להודות שאכן קשה לחילונים (שכמותי) לתפוס את עוצמת ההשפעה של אמונות דתיות. מנגנון הפעולה זר לנו מדי.
    אבל להערכתי גם סביר להניח שאנשים דתים – מאמינים (כמו קידר) יטו לייחס חשיבות יתר למרכיב האמונות הדתיות.

    א. אי אפשר להתעלם מהעובדה ש*חלק* מקהל הערבים, הן המסיתים והן המוסתים, אינם ערבים מוסלמים אלא ערבים נוצרים.
    אסור לשכוח שערבים נוצרים מילאו תפקידים דומיננטים, ולעיתים גם הובילו, את מפלגות הבעת ותנועות טרור אנטי ישראליות. כלומר את ביטוי הלאומנות הכלל ערבית, שקוראות לאחדות העם הערבי (מעבר לכל הבדלי הדתות בין הערבים). קבוצות שגם שנאת ישראל חרותה על דגלם. כולל קריאה לגרש את נציגי הקולוניאליסטים (כלומר אותנו) חזרה אל מדינות מוצאם של הוריהם, סביהם, והורי סביהם. כיום, רבים מהם נמצאים במפלגת בל'ד. מפלגה שקשה להאשים אותה בפייסנות כלפי היהודים – הישראלים.
    קשה להסביר את שנאת הערבים הנוצרים אלינו בדת האיסלם.
    הם כנראה מנסים להסיט את האנרגיות הדתיות לאנרגיות לאומיות.
    אני גם משערת שמצב ערבים – נוצרים במזרח התיכון די דומה למצבם של יהודים במדינות מאוד אנטישמיות. לפחות חלק מהיהודים מנסים להסיט את האש מעצמם אל קבוצות יהודים אחרות. הם יתקפו יהודים "אחרים", בתקווה שהאנטישמים יתפסו אותם כיהודים היוצאים מן הכלל / השימושים שלהם. באופן דומה, ערבים נוצרים מנסים להסיט את אש הטיהורים האתנים במזרח התיכון מעצמם אל היהודים.

    ב. לפחות חלק מתומכי רק'ח, המפלגה הלאומנית – קומוניסטית (((שילוב מדהים))), אינם מוסלמים -מאמינים. בלשוננו הם יקראו חילונים. או לכל היותר כ "מסורתים"
    איני יכולה לפסול על הסף שחלקם אפילו השתתפו בקריאות המשולהבות לגבי חזרתו של "צבא מוחמד" לחסל את צאצאי שבט חייבר.
    להערכתי הקריאות הקצובות אינן בהכרח ביטוי של אמונה דתית. יהיה תוכן הקריאות אשר יהיה.
    לקריאות קצובות, של קהלים גדולים, יש עוצמה אנרגטית משלהבת. אנשים חשים שהם מתמזגים עם יישות גדולה שבעתיים מהם עצמם. הם הופכים מיחידים ל"המון". תחושה שלפחות לחלק מהאנשים היא משכרת.

    ג. גם בהתייחס לערבים – מוסלמים, המעידים על עצמם שהם מאמינים באיסלם ובמוחמד נביאו – לא הייתי פוסלת גם מוטיבציות שאינן קשורות לדת האיסלם.
    קידר עצמו טען, בהרצאות אחרות שלו, שהחברה הערבית בארץ מושפעת יותר מהתרבות השבטית (הקדם מוסלמית) מאשר מדת האיסלם.
    כאשר חברה שלמה מוחאת כפים, לגבר שרצח את אחותו או את בתו (בטענה שהתנהגותה עלולה לפגוע בכבוד ששכניו מייחסים לו) – זו חברה שלמעשה פועלת בניגוד לציווי מוחמד. לטענת קידר מוחמד ניסה להילחם בנוהג הרציחות על רקע "כבוד המשפחה" אך כשל. רציחות שכאלו עדין נפוצות בישראל, ירדן, הרשות הפלסטינית ועזה.
    כלומר, אולי ניתן להסביר את עוצמת השנאה של מוסלמי ארצנו ליהודים – לא *רק* בדת האיסלם אלא גם בתרבות השבטית שלהם. כמו ניסיון לרצוח ולהשמיד את כל מי שנתפס בעיניהם כפולש, המאיים על אדמתם ועל רכושם.

    למניעת אי הבנות – איני טוענת שאין * גם* מרכיב דתי משמעותי בהתנגדות המוסלמים להמשך הקיום של ה"יישות הציונית". אבל אני מעמידה בסימן שאלה את טענת קידר שזהו המרכיב היחידי.

    Liked by 5 אנשים

  88. אמחייה,.
    גם עומר מואב אומר שאין דבר כזה שב"ל פושט רגל.
    זה עוד קשקוש שמאלני להראות כמה מצבנו גרוע.
    זה נכון שלמימון קצבאות כמו היום ידרשו הרבה יותר מיסים או מקורות מימון בעוד 20 שנה.
    מן הסתם זה גם נכון לחינוך חובה, ומע הבריאות וכו וכו.
    ימצאו פתרונות או יקצצו בשירותים. נשרוד די טוב גם כך.

    אהבתי

  89. יאיר,
    אם מותר לשאול, אתה מסכים עם קידר לגבי מות רבין?

    למען הסר ספק,
    אני חושב שפולחן הקדושה שהשמאל עשה מרבין הוא מגוחך בעליל.

    אהבתי

  90. קמיליה,
    את שוב מגיעה עם "הראש החילוני" שלך וטוענת שזה שיש נוצרים בתקיפות האלימות זה אומר שהמניע המוסלמי אינו העיקרי.
    זה שזה הגיע מהאיסלם, לא אומר שגם ערבים נוצרים לא חושבים כך. אנחנו נמצאים בעידן של השכלה, ולכן הגבולות בין דתות מאוד ברורים, אבל זה לא נכון לעבר. למשל, אין אתר ארכיאולוגי יהודי שאין בו פסיפסים רומאים/יוונים/… (או מיצגים ויזואלים אחרים) שכוללים גם אלילים וכדומה …
    אנחנו מדברים על תרבויות שכוללות שכבות של שכבות. חלקן נוצריות, חלקן פרה-מוסלמיות, חלקן מוסלמיות, חלקן עובדות-אלילים. זה עולם שלם. לא כזה שאפשר להכניס ל"קיצור תולדות האנושות". גם ביהדות יש המון שכבות, אבל מאות שנים של לימוד והעמקה (היהדות מאוד אוריינית מאז חורבן הבית) די זיקקו את התכנים והעמידו אותם בכיוון מאוד ברור (לא את הכל, אבל את הרוב).

    אני לא בטוח שהנוצריות של הערבים במזרח התיכון היא הנוצריות המצטיירת לנו בראשנו, קרי פרוטנסטנטיות הולנדית קהילתית קלילה, או קתוליות עם אדריכלות גותית כבדה. ההשפעות כאן אחרות. (כמובן שיש קשר משמעותי בין נוצרים באשר הם). צריך מומחה לנושא. אולי יש השפעות מוסלמיות על הכנסיות הערביות. צריך לברר. [למיטב זכרוני דווקא הכנסיות מהאזור שלנו (כמו הכנסיה הקופטית) הן הכנסיות היותר אותנטיות מבחינה נוצרית].

    ובוודאי שאת צודקת לגבי קידר. זאת כתבה קצרה והוא הביא בה נקודה אחת.
    מההרצאות שלו ביוטיוב הוא נוקט במתודה מאוד מעשית. הוא יודע שיש הרבה השפעות לכל דבר, אבל הוא מוביל את הצופים ישירות לנקודות החשובות לדעתו. הוא לא טיפוס של סחור-סחור.

    Liked by 2 אנשים

  91. אני לא חושב שהמאבטח של רבין רצח אותו. אני כן חושב שידו של השב"כ הייתה במעל, במובן זה שהם איבדו שליטה על "שמפניה" והיו שותפים בהסתה נגד רבין. הם לא רק צפו על הביצה אותה הם ניסו למנוע. הם שחו בתוכה ויצרו גלים. ואני חושב שמרגלית הר-שפי הואשמה על לא עוול בכפה, בכדי לכסות על הסיפור ולמנוע מהציבור מלהאשים את השב"כ על חלקו בסיפור.

    Liked by 1 person

  92. ברור לי שארגונים כמו שב"כ אמורים להיות עמוק בתוך סיפור בכדי להצליח במשימתם. אבל במקרה של איום על ראש ממשלה, כולל קרע עמוק בעם בעקבות מעשה של רצח, עוצרים את החשודים ומפוצצים את הסיפור במיידי. במקום זה הם אירגנו טקסי פולסא-דנורא.

    אהבתי

  93. מי שמנהל בפועל הוא מפכ"ל המשטרה, אבל זה בדיוק הענין. אוחנה לא מינה מפכ"ל קבוע במשך יותר משנתיים בהוראתו הישירה של נתניהו, והוא הורה כך ממניעים זרים. מכאן ששניהם צריכים לשים את המפתחות על השולחן. אוחנה גם לא היה השר לבטחון פנים ב-12 שנה האחרונות, אבל נתניהו היה גם היה ראש הממשלה. ברור מי אחראי לחוסר המשילות.

    Liked by 1 person

  94. amehaye,
    אוחנה שר משטרה רק שנה. הסיבה שלא מונה מפכ"ל קבוע היא שמנדלבליט קבע שיש שיש מניעה משפטית לעשות זאת בממשלת מעבר

    אהבתי

  95. א מחייה,
    אז אמר..
    מבקר המדינה אמר ככ הרבה דברים.
    השאלה אם עושים מזה מטעמים ממניעים פוליטיים
    עע דוח/פסטיבל העוני כל שנה

    אהבתי

  96. חייל, נעזוב את אוחנה. ביבי היה לפני ממשלות המעבר והוא חלש מאוד בנושא המשילות. הוא נתן לזה יד בכך שמנע רפורמות משמעותיות. והיו גורמים שפעלו בנושא. גם בנושא בית המשפט, גם בנושא הבדואים ובנושאים נוספים. בזה אמחייה צודק.

    Liked by 2 אנשים

  97. מעבר למה שיאיר אמר, הרי הייתה ממשלה קבועה למשך כמה חודשים (ממשלת נתניהו-גנץ הראשונה), ועדיין לא מונה מפכ"ל.

    אהבתי

  98. יאיר,
    דעתי אף מחמירה משלך. אני מייחס לנתניהו אחריות גדולה יותר מאשר זו של אהרון ברק. למרבה הצער, אם מסתכלים על האלטרנטיבות מסתבר שיש תחתית מתחת לביבי. ומי מוביל לשם? הימין שמימין לביבי

    אהבתי

  99. חייל,
    אני מנחש שאתה מתכוון לבנט.
    אתה יודע שאני מתנגד (במצב של היום) לבנט כראש ממשלה, אבל בטווח הארוך אני רואה בו מועמד ראוי. אין אנשים מושלמים ובנט סביר. לקרוא לו תחתית זה לא נכון בעיני.
    אם תוכל להצביע על מישהו אחר מתאים יותר ממנו – אשמח לשמוע וגם לתמוך בו אם רלוונטי.

    Liked by 1 person

  100. יאיר,
    תליתי תקוות באוחנה אהל הוא אכזב. אין לנו תקומה בלי ביבי. בנט ושקד מינו מנכלי"ם שמאלנים עוד בתקופה שהם נחשבו לימין על מלא. משילות לא תגיע מהם.

    אהבתי

  101. יאיר,
    שים לב כמה אנשי ימין (כביכול) חתמו להרצוג. אפילו הסמוטריץ' שמחה רוטמן שפירסם על זה פוסט מטומטם. מה לימין ולמשילות?

    אהבתי

  102. אני כבר לא מצפה למשילות מבנט ושקד, אבל מרוטמן אני כן מצפה – לפחות בכל הנוגע לבית-משפט.
    אין לי הסבר לתמיכה שלו בהרצוג, ואני לא יכול לבדוק את חברי הכנסת שאני מאמין בהם על כל צעד ושעל.

    אהבתי

  103. יאיר,
    …לא יגעת ומצאת אל תאמין. רוטמן שרף את עצמו היום. איך הוא יפעל בוועדה לבחירת שופטים לנוכח התקדים הזה? התשובה מצויה בפוסט שלו. מדובר באסון פוליטי

    אהבתי

כתיבת תגובה