בנט צריך לגבור על סער ונצא מהפלונטר

אני אצביע "ימינה" בבחירות הקרובות. הנימוק העיקרי לכך הוא שימינה מוכנה להשתתף בשני הגושים, גם בגוש ביבי וגם בגוש אנטי ביבי, ובכך הצבעה לה מרחיקה את הבחירות החמישיות.

אבל ישנו עוד ניואנס. אחרי הבחירות שתי המפלגות, של בנט ושל סער, צפויות להתאחד. אי אפשר לשים סיכה בין האידיאולוגיות הזהות שלהן. אבל כדי שהדבר יקרה אחד מהם צריך לקבל את מרותו של השני. אם גדעון סער יקבל את הובלתו של בנט, פתוחה הדרך לממשלת רוטציה נתניהו – בנט, שתוציא את המדינה סוף סוף מהפלונטר. סער אמנם התחייב לא לשבת תחת ביבי, אבל אם בנט יהיה ראשון ברוטציה הוא לא יפר את ההבטחה. הוא לא יישב תחת ביבי, הוא יישב תחת בנט. ומה יקרה עוד שנתיים במועד החילופים? עד אז אלוהים גדול. כדי שסער יוכל לקבל את בנט כמוביל, ימינה צריכה לעקוף את תקווה חדשה.

אין כל כך אופציה הפוכה – שבנט יישב תחת סער, כי הדבר לא ישרת את בנט במאומה. הוא יכול לבדו להשתחל לגוש ימין-חרדים. הוא לא צריך את סער לשם כך. ואם יהיו בחירות חמישיות, לבנט יש בייס דתי-לאומי שיאפשר לו לשרוד אותן. דבר שאי אפשר להגיד על סער שמצביעיו בעיקרם שמאלנים שרוצים להחליף את ביבי.

ולמה זה טוב לביבי? לא ברור אם זה טוב וייתכן שלא יתלהב מהרעיון שייצא בקרוב מבלפור לטובת גילת בנט ובעלה. אבל בהנחה שכחול לבן עוברת (או בהנחה שהיועץ המשפטי יפסוק שממשלת החילופים בתוקף גם אם גנץ כבר לא חבר כנסת), הוא בכל מקרה הולך להיות ראש ממשלה חלופי בקרוב, אם לא יכריע את הבחירות לטובתו. המשך הלופ האינסופי כבר לא משרת אותו.

כל זה אם לא יהיו 61 לימין (מינוס סער). אם יהיו 61, ביבי יהיה ראש הממשלה. בלי טריקים ובלי שטיקים. מי יודע אם בסתר הקלפי בנט לא מצביע לרע"מ בכלל.

66 תגובות בנושא “בנט צריך לגבור על סער ונצא מהפלונטר

  1. הספיק לי להצביע לבנט פעם אחת, וגם זה היה יותר מידי. הבן אדם פופוליסט נחות.
    מדבר כמו טוקבקיסט שלא מבין שראש הממשלה כפוף לגחמות של שותפיו לקואליציה, החלטות בג"צ ומעל הכל – ההחלטות של מנדלשיט.
    הרעיונות של בנט טובים ברובם, אבל אי אפשר ליישם אותם כשיש בג"צ, גפני בועדת כספים ואישה שאין לה כלום בין האוזניים (שאשא-ביטון) שתסכל כל פעולה שנתפסת בעיני חלולים שכמותה כ"פעולה ניאו-קפיטליסטית חזירית".
    בגלל זה אצביע מחל. ביבי יצטרך את בנט להקמת קואלציה.
    קול לבנט לעומת זאת יכול לזלוג להקמת קואליציה עם אחיו לפיד וסער (שכרגע רץ מפאב לפאב לשתות שוטים. נו טוב, לפחות הוא לא נוהג אחרי זה).

    Liked by 2 אנשים

  2. האמת שדימויו של בנט השתפר בעיניי עם השנים. אבל בראש ובראשונה אני מעריך את נקודת הפתיחה שלו לפוליטיקה. היותו קצין מילואים שנאבק בסכנה ובטמטום של התוכניות המבצעיות שהוגשו לו ומנסה להגיע לדרגים הגבוהים כדי לשנות את רוע הגזירה.

    Liked by 1 person

  3. תירוצים של המנהיג למה לא נעשתה רפורמה במערכת המשפט ועוד פאשלות חמורות (כמו שימור הכח האדיר של ההסתדרות, אי פינוי חאן אל אחמאר) תמיד יהיו. הצבעה לביבי היא בדיוק הצבעה לאי שינוי במערכת המשפט שימור כח ההסתדרות וכו' . סער /בנט לא יותר טובים מביבי אבל הדרך היחידה שמנהיג לא יתרץ תירוצים אלא יבצע זה אך ורק אם הבוחרים יענישו בקלפי את המנהיג שלא ביצע.

    Liked by 4 אנשים

  4. תמריץ,

    זה כשלעצמו, רעיון מענין. איך להצביע כך, שזה ידחה או יעקר בחירות שוב, לפני קדנציה מלאה. מושגית מענין. אבל:

    אתה מחד, גורס לדחות בחירות כך כפי המוצע על ידך, מאידך, אתה כותב לנו על רוטציה, ובנט לפי דעתך יהיה ראשון ( כאילו אפשר להאמין שביבי ייתן לדבר כזה לקרות) ואחר כך, אתה כותב, אלוהים גדול.

    אבל, זה בדיוק, מה שעשוי לקיים בחירות שוב לפני הזמן הרי. חוסר יציבות. תרבית לאופורטוניזם. ראה גנץ וביבי הרי. הממשלה הייתה שור מועד להתפרק, ומראש. גנץ היה נאיבי בטירוף. ערכי מאוד, אבל נאיבי.

    אבל, באם הרעיון כל כך מוצא חן בעיניך, אתה צריך לחשוב על משהו אחר:

    לחפש איזהוא הגוש הדינמי יותר, ובעל הפוטנציאל הגדול יותר. ואין ספק שזה גוש המרכז- שמאל. למה:

    יש כמה וכמה ווקטורים:

    הראשון, הקולות הצפים ( 30 מנדטים בקירוב) הם אלו המכריעים בחירות. רובם במרכז.

    השני, הנושאים שעל הפרק. קורונה. בעלי עסקים קטנים. התאוששות כלכלית. שנאת חרדים שצברה תאוצה עצומה. ואנטי ביבי כמובן. כל זה, מרמז להצבעה לגוש מרכז, ולא לביבי. (ואכן, הליכוד קצת עלה לאחרונה ( בגלל החיסונים)).

    לעומת זאת, הליכוד, הציונות הדתית, אפילו בנט שירד בסקרים, וכדומה, זה גוש מקובע יחסית. רק חיפוש אחרי גוש גדול נגדי, יכול להביא להכרעה ברורה.

    כך למשל, לפיד, מ- 11 מנדטים, עלה עכשיו ל- 18 (אחרי שהגיע כבר לעשרים). למה ? אנטי ביבי, ושנאת חרדים.

    כך סער. ירד אמנם ל- 9 משהו. אבל, כבר היה ב- 14 משהו. מאיפה הם:

    אם כך, אנטי ביבי. רצון של ליכודניקים ( ולא שמאלנים, איך הגעת לזה?) לחזור לליכוד טהור יותר. ממלכתי. ישר. בקיצור: להחזיר עטרה ליושנה. וגם קולות צפים, במצב רוח תורני מה שנקרא.

    אז אם היית עושה הערכה גולמית, אז כך:

    18 לפיד. 9 סער. כחול לבן 4. עבודה 7. בנט 10 נניח. ליברמן 7. מרצ 4.

    ומה נשאר לנו ? חרדים, כאשר סער ינהל המשא ומתן נניח. או בנט. אולי גם ערבים, שיהיו בקואליציה, אבל, לא בממשלה.

    ואנו הרבה הרבה מעבר ל- 61 בדוחק רב.

    ולא שאתה בונה בדי עמל, ובערטילאיות, איזה קואליציה שבנויה על בנט, עם 9 מנדטים ( שיש עוד סיכוי שיירדו).

    זה לא דינמי. לא חותך לכאן לשם, כמות רצינית של מנדטים.

    תחשוב 30 מנדטים צפים ( ויותר אפילו) והרבה יותר אפשרויות ייפתחו.

    להתראות

    Liked by 1 person

  5. תמריץ,
    טוב ויפה, אבל הסיכוי שביבי יסכים להיות שני ברוטציה אחרי בנט הוא אפס. ברגע שביבי אינו רוה"מ הוא גם לא יכול להיות שר (הלכת פנחסי) ודרכו לכלא סלולה.
    מלבד זאת למרות שאני חולק על דעותיה וסגנונה של קרולין אני מסכים לחלוטין עם אבחנתה כי בנט מועמד מאוד לא מרשים. מדבר הרבה, חלש מאוד בביצוע. וגם מביך בטיקטוק.

    Liked by 2 אנשים

  6. ייתכן שביבי לא יסכים. בוויתור לבנט יש גם אלמנט שאין בוויתור לגנץ – ויתור על הנהגת הימין. אבל ימים יגידו.

    אהבתי

  7. אין ספק תמריץ, ביבי יקריב בשביל רעיון גדול ממנו. יעני, כמו למשל הובלה של הימין. אתה כנראה, לא יודע מי זה ביבי כלל וכלל. אתה חי בלה לה לנד. פלאפל לנד.

    בעצם כן. רק דבר אחד. הוא גרס שהוא היה תוקף באיראן. ואם צריך, מתפטר אפילו. זה אפשר, קצת, קצת יותר להאמין לו. אבל, אפילו זה, יותר מתיישב עם ביבי פיסטוקים, מאשר איזה רעיון גדול יותר ממנו עצמו והקיבה שלו.

    אהבתי

  8. אל רום אולי לא הבנת מה אמרתי. בזמנו ביבי הסכים לרוטציה עם גנץ. רוטציה עם בנט תהיה קשה לו יותר כי יש בה גם ויתור על הנהגת הימין.

    לכאורה למה לביבי ללכת על רוטציה שבה לא יהיה ראשון. כבר עדיפות לו בחירות חמישיות. אבל אם גנץ נותר בכנסת, בחירות חמישיות משמעותן שגנץ נהיה ראש ממשלת המעבר.

    אהבתי

  9. תמריץ איזה שמאלנים בדיוק מצביעים לסער? הוא יותר ימני מהליכוד. שמאלנים יצביעו לכל היותר לליברמן, וגם זה כנראה שלא. אני אופתע אם יהיה אפילו מנדט אחד של אנשי שמאל (מרכז? יש עדיין שמאל?) שיצביעו ימינה מלפיד.

    אהבתי

  10. תמריץ, הבנתי יפה מאוד. אתה פשוט מבולבל משום מה.

    אתה גרסת שנתניהו עשוי להסכים לרוטציה עם בנט, ושבנט יהיה בה ראשון. כך בפוסט.

    אחר כך, בתגובה נוספת, גרסת פתאום, בעקבות תגובתי, שביבי לא יסכים אולי. אבל, גרסת אגב אורחא בתכוף, שבוויתור לבנט יש אלמנט שאין בוויתור לגנץ משמע: ויתור על הנהגת הימין.

    אז אפשר לראות זאת בשני פנים:

    ביבי יתקשה יותר, או, יתקשה פחות לוותר ( בסיטואציה אל מול בנט).

    מתוך הפוסט, צריך להבין, שהוא ייטה לוותר על הנהגת הימין, בשביל הימין, לטובת הימין, ולא לטובת עצמו פשוט. כך, שיותר קל לו לוותר לבנט, מאשר לגנץ. ויתור לבנט, ישאיר הימין בתמונה.

    אני גיחכתי, וברור למה, כפי המצויין בתגובה.

    עכשיו, מתוך התגובה האחרונה, אפשר להבין פתאום, שאתה גורס, ובניגוד לכתוב בפוסט, שיהיה לו יותר קשה לוותר לבנט, מאשר לגנץ ( בכל מקרה זה מגוחך)כי כאן הוא מוותר על הנהגת הימין, ולא הנהגה בכלל. אבל, בפוסט, השתמע לגמרי אחרת פשוט.

    הסיפא של התגובה, מעט רלבנטי.

    אהבתי

  11. הבה נחזור לעולם הסימולציות. בסימולציה התמוהה הקודמת הזדעזעתי שחלק מכם תמך בהחלטה של אורבך להצביע לרע"מ ועבר לסדר היום

    קמילה כתבה: לתפיסתי, עוד דוגמא מעציבה ליתכנות קשר הפוך בין השכלה ומספר נקודות IQ לבין שכל ישר.

    זו לא סתם עוד דוגמא, זו דוגמא פר אקסלנס מספר אחת. אורבך, אדם שהדוקטורט שלו זו זו היסטוריה צבאית של אומה יפנית בתקופתה האלימה מצביע למפלגה שבמצע שלה לחתוך לו את הביצים?. הוא לא למד משהו מכל הלימודים שלו? הוא התחלק על השכל ואתם כולכם מבינים אותו? תמריץ י.ד. 3718? אתם יכולים להבין יהודי שהולך להצביע בעד הרס עצמי? לתליין שלו? מה אתם נוצרים שמגישים את הלחי השניה? כל מי שמעיר מילה לכאורה גזענית אתם מעלים לצלב, כל גבר שמעיר הערה מינית הוא חלאה, כל הערה שמזכירה אתיופי גורמת לכם להלבין, אבל להצביע למפלגה שמטרתה למחוק אותכם ומשפכתכם וצאצאיכם, שם יש הבנה?

    פתאום קמיליה נראת הכי הגיונית פה מכולם.

    אנחנו כאלו חזקים עם כל החוסר שיתוף פעולה ביננו שזה בדיוק הזמן להצביע לאויב !!!!!! (זה באירוניה ובבוז למי שלא הבין.)

    כל כך אנחנו כועסים על חוסר שתוף הפעולה בינינו שנלך ונצביע לרומאים שרוצים להרוס את חומות ירושלים ולהכחיד את הבית השלישי? אולי באמת הנוצרים צודקים והבחירה עם השכל עברה לשאר אומות העולם.

    רע"מ כמו כל מפלגה אחרת וכל ערבי פלסטיני אחר רוצה בחיסול המדינה, כמו ערפאת וכמו קורונה וירוס הם יגידו מה שאתם רוצים כדי להסתנן לתוך המערכת ואתם חושבים שאם תראו להם אהבה ותאמצו אותם לחיקכם הם יהפכו להיות ציונים, בנים אוהבים. ימצצו משדיכם ויגדלו להיות משהו אחר מזאבים.

    Liked by 3 אנשים

  12. הימין מוכן להוסיף למצביעים למפלגות הערביות קולות של שני מיליון פלסטינים מיו״ש. אורבך מוסיף בסך הכול קול אחד.

    אהבתי

  13. תמריץ, זה מצחיק שאתה אומר שהימין יוסיף שני מליון פלסטינים מיו"ש. ביבי מעולם לא עשה זאת.
    היחיד שדיבר על סיפוח היה בנט. עוד שיכור שמדבר על ארץ ישראל השלמה הוא גדעון סער.
    ומה אומר אתמול בנט אצל רינה מצליח? שהוא וסער ישבו יחד בקואלציה שאינה של נתניהו.
    במילים אחרות, אתה נותן את קולך ליאיר לפיד. מדוע אם כך להצביע למתווך ("למה לממן סוכן?") – תצביע ישר ללפיד ותחסוך מאיתנו את כניסתו של הקירח וה"זמרת" לכנסת.

    אהבתי

  14. חשבתי על התסריט המוצג פה עוד.. ביבי לא יוותר על הנהגת הימין. שווה לו לתת לגנץ להחליפו בהמשך השנה ולא לוותר. כבר עדיף מבחינתו להיבחר לנשיא. גם זו אופציה.

    אהבתי

  15. השנאה שלך לביבי מעוורת אותך, אתה לא מסוגל להבין שיש לו עקרונות ושזה לא הכל איגו. אתה באמת מאמין שהוא יתן לגנץ שבקושי יעבור את אחוז החסימה להיות ראש ממשלה? כשכל הציבור התאכזב מגנץ ורואה אותו כשלון הוא יתן לו לקבוע החלטות גורליות? אתה מדבר על ביבי מאותה פוזיציה שדיברת על טראמפ למרות שעם הזמן התחלת להבין שטעית, ועל אובמה למרות שעם הזמן גם שם התחלתה להבין שטעית. בל נגזימה פן תפריזה

    Liked by 1 person

  16. יכול להיות שאין הבדל בין האידיאולוגיות של בנט וסער (לא שלגמרי ברור לי מה האידאולוגיה של סער ומפלגתו), אבל זה משנה רק למי שמצביע מתוך השוואה קפדנית של אידיאולוגיות, ואני בספק אם יש הרבה כאלה. בפועל, להערכתי, סער הוא הצבעת "ימין" (עם כל מה שאומרת המילה המעורפלת הזאת) עבור אנשים אליטיסטיים מדי בשביל להצביע ליכוד ואלרגיים מדי לכיפות והתנחלויות מכדי להצביע לבנט. לא נראה לי שהם יעברו בקלות להצביע למפלגה כל כך "לא משלנו" כמו ימינה. כמו שאמרתי באחת התגובות בבלוג שלי, אם במקום להילחם בסער החילונים הביביסטים היו מקימים אותו בעצמם ובונים את תקווה חדשה בתור חלופה לגיטימית לליכוד שלא מחרימה את ביבי, הם היו עכשיו מתכוננים לקואליציית ענק ימנית.

    Liked by 1 person

  17. שי סער הוא בעד התיישבות בשטחים. להבנתי ההבדל (הבאמת קטן יחסית) בין סער לבנט הוא שבנט דתי לאומי וסער סוג של מסורתי. מעבר לכך סער קצת יותר ליברל בתחום חופש הפרט. אני כחילוני אתאיסט ימני מסוגל להצביע לסער אבל לא לבנט.

    דבר נוסף שצריך להבין בענין הרל"ב. למרות השם, חלק מהענין הוא המיאוס מהמטען שנתניהו מביא עימו – דוד ביטן, דוד אמסלם, מיקי זוהר ושאר "תכשיטים" משכמם ומטה. לנתניהו לפחות יש גם תכונות חיוביות, האנשים שהוא מקיף עצמו בהם חסרי תקנה – וזה מכוון. נתניהו דואג להוריד כל מי שיכול לאיים על מעמדו, ואנחנו נשארים עם הבררה.

    אהבתי

  18. תמריץ,
    התסריט שלך אפשרי רק אם סער יהיה הגרוש ללירה. כאשר בנט הוא הגרוש ללירה אז האופציה לא קיימת. לכולם ברור שסער זו מפלגת אווירה ולכן בבחירות הבאות בנט+סער=בנט. בנט לא יכול לשחק צ'יקן עם נתניהו כי ברור לו שאם הוא ימנע ממשלת ימין הוא ימצא את עצמו אחרי הבחירות דופק שוטים יחד עם סער.

    אהבתי

  19. אין שום תסריט שנתניהו מסכים למשהו עם יתרונות ארוכי טווח (שני ברוטציה) עבורו או עבור הגוש שלו. הוא כל כולו במלחמה על הטווח הקצר (משפט), ובשביל זה הוא לא יכול לפנות את בלפור.

    אם בנט ישלים 61, תהיה ממשלת ימין-חרדים-משיחית. "על מלא".
    אם בנט לא ישלים 61, הוא ומפלגות החרדים והערבים יצטרכו לעשות חושבים אם מעוניינים להמשיך לסבבי בחירות נוספים בשביל ביבי.

    בכל מקרה, אם יש 61 לגוש הרל"ב בכנסת הבאה, הדרך לצאת מהפלונטר לא השתנתה – היא עוברת בחקיקה בכנסת, החלפת יו"ר הכנסת, איוש רוב בועדות הכנסת, והעברת חוק שמעתה והלאה (החל מהכנסת הבאה) ח"כ שעומד נגדו כתב אישום לא יכול לקבל מהנשיא את המנדט להרכבת ממשלה. התמריץ של נתניהו לגרור אותנו לעוד ועוד סבבי בחירות כדי להישאר ראש ממשלת מעבר יעלם.

    Liked by 1 person

  20. לסער אין אידאולגיה. זו מפלגת פליטים.
    התקווה החדשה שמורה לפוליטיקאים הכושלים שערקו למפלגה שלו. עכברושים שברחו לספינה של סער (שטובעת, כי סער ונהיגה לא הולכים יחד).

    אהבתי

  21. kb,
    אין גבול לטרלול הרל"ביסטי? מה טעם בחוק אנטי-ביבי? הרי אם יש רוב לממשלת ביבי רוב זה יבטל את החוק לפני הקמת ממשלה חדשה

    אהבתי

  22. עתידן, מה זאת אומרת יתן לגנץ? החוק יתן לגנץ. לא הוא.
    אי אפשר להזכיר טראמפ וביבי בנשימה אחת. הראשון הוא הליצן הגדול של דורו. השני הוא (עם כל מגרעותיו הלא מעטות) המדינאי הגדול של דורו.

    אהבתי

  23. חייל, אני לא חושב על החוק כחוק "אנטי-ביבי", הייתי תומך בחוק כזה גם בלי קשר לפלונטר הנוכחי. כתב אישום על שוחד זה לא חקירת משטרה או בדיקה בפרקליטות. אם הפרקליטות הגיעה לידי החלטה של הגשת כתב אישום כלפי ח"כ, הוא לא יכול יותר להיות חלק מהממשלה. אף אחד פה לא נמשח למלוכה ואנחנו בשיטה פרלמנטרית ולא נשיאותית, יש 119 ח"כים אחרים שיתכבדו להרכיב קואליציה.

    אבל אני זורם איתך. החוק עובר בכנסת הבאה ה- 24. אף אחד לא הצליח להרכיב קואליציה. עושים בחירות לכנסת ה- 25. בכנסת הזו יש נניח רוב לגוש ביבי. המנדט מוטל על ראש מפלגה אחרת, נניח במקרה הכי חיובי עבור ביבי, מוטל על בנט או סער. איזה אינטרס יש להם להחזיר את הגלגל אחורה כדי שביבי יוכל שוב להכניס את המצב לדד-לוק של מערכות בחירות? אין בזה שום הגיון. אז תגיד, הליכוד ידרשו שכדי להיכנס לקואליציה צריך להעביר כזה חוק… לא נשמע לי הגיוני – נוגד את האינטרסים של מספר 2 והלאה במפלגה הזאת, וגם כנראה דרישה שתשלח את הליכוד לאופוזיציה.

    אהבתי

  24. kb,
    להטלת המנדט אין משמעות. סוף דבר חבר כנסת שגייס 61 ח"כים יהיה ראש ממשלה. בדרך לשם אותם 61 ח"כים יכולים לחוקק כל מה שעולה על דעתם

    אהבתי

  25. החלטתי שהפעם אנסה למצוא נימוקים *לתמוך* בפוסט (במקום, כהרגלי, לנסות למצוא נקודות עליהן ניתן לבקרו).
    קמצוץ חשיבה חיובית,
    אולי לכבוד היום הראשון של האביב.

    עשרה נימוקים להצביע דווקא לימינה של בנט:

    1. שפע החסרונות של נתניהו (מיותר לפרט)

    2. שפע החסרונות של סער (מיותר לפרט)

    3. שפע החסרונות של לפיד (מיותר לפרט)

    4. שפע החסרונות של ליברמן (מיותר לפרט)

    5. בהשוואה לארבעה מהתמודדים הנ'ל לראשות הממשלה – רק לבנט הוכחות, די מרשימות, ליכולת ניהולית טובה, או לפחות סבירה, בדרג של מנכ'ל חברה. כל השאר הוכיחו יכולת ניהולית די עלובה, או שתפקודם כמנכ'לי המדינה העתידים יהיה בגדר "חתול בשק". הימור כבד מדי.

    6. רק לתקווה החדשה של סער ולימינה של בנט קיים אינטרס חזק לא להגיע לבחירות חמישיות (שאר השחקנים ירוויחו ממשלת מעבר וסבב בחירות נוסף, או לפחות מניחים שלא ינזקו מכך).
    בנט, בניגוד לסער, לא כבל את ידיו בהתחייבות להעדיף סבב בחירות נוסף על תמיכה בממשלת נתניהו. מכאן שהוא היחיד שניתן לסמוך עליו שבאמת יעשה כמיטב יכולתו למנוע מאיתנו להגיע לסבב בחירות נוסף.

    7. העובדה שבנט הצליח לחמוק מכל הלחצים של המרכז – שמאל להצהיר שלא ישב תחת נתניהו, ומכל הלחצים של נתניהו לחתום על שבועת אמונים לליכוד, מלמדת שבנט עלה כמה כיתות בתמרונים פוליטיים. בעיני הוא הוכיח עקומת למידה די מרשימה, שניתן לקוות שתיושם גם לגבי הרבה נושאים אחרים.

    8. חשבון הבנק של בנט מוכיח שהוא מסוגל לזהות סטארט-אפים מבטיחים, כבר בתחילת דרכם, ולהשקיע בהם. כיון שעשה זאת יותר מפעם אחת – קשה להסביר זאת במקריות טהורה. המרחק מכאן ליכולת חשיבה אסטרטגית לגבי מדינת ישראל, שמיוחסת בעיקר לנתניהו, כבר אינו גדול. (מה עוד שגם נתניהו וגם בנט ידועים כקוראים שקדנים בספרי עיון. מה שנותן לשניהם לא מעט נק' חיוביות בעיני).

    9. בניגוד לחלק משאר המתמודדים, תדמיתו של בנט בעיני היא של נקי כפים. שאינו חשוד בשחיתות.
    אולי גם חשבון הבנק של בנט מקטין במעט את הסיכון שיתפתה לקבל שוחד.
    משהו שמדינת ישראל כיום מאוד זקוקה לו.

    10. ישנן נקודות חיוביות רבות ב"תוכנית סינגפור" של ימינה.
    כולל המאבק בעודף הביורקרטיה והרגולציה. כמו גם בעצם נכונותם להתמקד בשיפור מצבם של עסקים קטנים ובינונים.
    ***

    אפילו הצלחתי למצוא דובדבן לקישוט העוגה של מפלגת ימינה.
    חיים רמון, בכובעו כפרשן פוליטי (בעיני פרשן די ממולח), טוען שהיחיד שיוכל לכבוש את מבצר בלפור הוא בנט.
    10 דקות.

    Liked by 3 אנשים

  26. מסכים עם הכול, קמיליה. החיסרון העיקרי שאני מוצא בבנט שהוא סיפוחיסט אותנטי בניגוד לביבי שהוא סיפוחיסט אופורטוניסטי.

    Liked by 1 person

  27. קיימת גם האפשרות שאחדים מחברי מפלגתו של סער, שהם ימנים במקור, יעדיפו להצטרף לנתניהו מאשר ללכת לבחירות נוספות.

    אהבתי

  28. מי מופתע?

    אהבתי

  29. רק לכל המעונין:

    בקשר לפרשת נוה והשופטת כרייף (לשעבר):

    חשוב להדגיש, התיק נסגר, מסיבות רבות. הסיבה העיקרית והיסודית (לא נוכל להיכנס לסיבוכים) הינה זו, שהראיות בתיק ( משמע, הסלולרי של נווה) הושגו בדרך בעליל לא חוקית. מבחינת הפרקליטות, הסיכוי קטן, שבית משפט, יקבל את הראיות. למה ? גם כאן הרבה סיבות, העיקרית הינה זו:

    שיוכח בעליל בבית משפט, שאלמלא האי חוקיות שבהשגרת החומרים מן הסלולרי שלו, לא היו ראיות, לא היו יכולות להיות ראיות. במצב כזה, אין הרבה סיכוי להרשעה, או שהראיות יהיו קבילות למעשה.

    מה כן:

    הפרשיה די מזעזעת. ואני חוזר ומדגיש תדיר, שיטת בחירת השופטים כאן, פסולה מעיקרה. פוליטיקאים לא בוחרים שופטים. רק נשיא בית משפט עליון, צריך לבחור שופטים. מינוי שופט, זה ענין מקצועי, מורכב מאוד, מזקיק כישורים ואישיות מאוד מאוד ייחודיים.

    כך קורה, שהשופטת לשעבר כרייף, למרות אי התאמה מבחינת המסלול (היא נכשלה במסלול למינוי) בכל זאת,שמונה מתוך תשעת חברי הוועדה הצביעו בעדה. זוהי שערוריה. ורק יצוין כאן, שהיו מקרים נוספים כאלו, שמועמדים שכשלו, בכל זאת נבחרו. היא לא המקרה היחיד.

    וזה מוכיח מה שאני טוען שנים בקשר לכך. שופטים זה לא משחק.

    כאן להחלטה לא להעמיד לדין:

    https://bit.ly/3c5BHgk

    Liked by 1 person

  30. חייל התיק לא נסגר מחוסר אשמה, אלא מקושי תיאורטי בהלבנת הראיות. לדעתי היו צריכים להעמיד לדין ולתת לשופט להחליט אם להלבין את הראיות או לא.

    אהבתי

  31. אמחייה,

    רק זאת יש לדעת:

    אסור לפרקליטות, להגיש כתב אישום, אם היא חושבת שסיכויי ההרשעה נמוכים. זה מעילה באמון הציבור, ובזבוז משאבי ציבור מאוד מאוד יקרים.

    אהבתי

  32. בטח תמצאו ענין כאן בפסק הדין הכה מדובר, בית דין אזורי לעבודה, לגבי מניעת התייצבות לעבודה, על ידי מעסיק, לגבי עובד, לא מחוסן, ושלא מציג בדיקת קורונה שלילית וכדומה:

    https://bit.ly/3tMDwVD

    מי שלא מבין משהו, יכול לשאול כמובן.

    אהבתי

  33. תמריץ, הזהרת פה בעבר פעמים רבות מסכנת הסיפוח, והנה אתה עומד להצביע לבנט שאתה טוען שהוא סיפוחיסט אותנטי. הכיצד? סכנת הסיפוח גדולה בהרבה מסכנת הבחירות חמישיות. לא כך?

    אהבתי

  34. רינגו, התשובה פשוטה – כי ביידן נשיא ארה"ב ולפיכך הסכנה לסיפוח עד ינואר 2025 היא אפס. אם הכנסת הזו תכהן עד נובמבר 2025 כפי שהיא אמורה, ויהיה נשיא אמריקני שיקבל סיפוח, אולי באמת אצטער על הצבעתי. אבל מכיוון שקולי הבודד במילא לא יכריע גורלות, לא אחשוב כל כך רחוק.

    אהבתי

  35. תשובה טובה, אאתגר אותך עוד:
    בהנחה שיום אחד עלול לקום בארהב נשיא שיאפשר סיפוח, הרי עדיף לנו שכוחות תומכי סיפוח בישראל יהיו חלשים ככל האפשר ביום זה.
    מכאן שהדבר הנכון הוא לא להצביע לבנט ולקוות שייפול עם הזמן מתחת לאחוז החסימה (כמו שכבר קרה לא מזמן).
    הטענה "קולי האחד אינו משפיע" מייתרת את הדיון כולו…

    אהבתי

  36. מאוד קשה לתכנן כל כך רחוק.. ולראיה בנט יכול להיות ראש ממשלה אחרי הבחירות כאשר בסיבוב ראשון לא עבר את אחוז החסימה.

    אהבתי

  37. בכל אופן הסיפוחיזם של בנט הוא חיסרון עצום בו מבחינתי ועדיין לעומת האלטרנטיבות הוא נראה לי היום ההצבעה הטובה ביותר

    אהבתי

  38. רק הערה מאוד חשובה, בקשר לפסק הדין לעי"ל שהשארתי( קורונה, חיסון עובדים- מעביד וכו…):

    זוהי לא החלטה סופית. זוהי החלטה זמנית. צו זמני פשוט. כרגע, המאזן נוטה לטובת המועצה המקומית, ולא לטובת העובדת- מבקשת. כלומר, שומה עליה לקבל ההחלטה, להתחסן, או להציג בדיקה שלילית, או, להיות מושעית מן העבודה לעת הזו. אבל, זוהי לא החלטה עיקרית. רק צו זמני, צו ביניים. עוד תבוא החלטה עיקרית על כל ההשלכות.

    נצטט:

    ביום 19.2.21 הגישה המבקשת את הבקשה שבכותרת בגדרה התבקשו סעדים זמניים שונים ובכלל זאת ביטול החלטת ראש המועצה מיום 10.2.21: מתן צו המורה לרשות המקומית למנוע את השעייתה ולהשיבה לעבודתה באותו היקף משרה ובאותו תפקיד:לקבוע כי המשיבה אינה יכולה לחייב את המבקשת בחשיפת מידע רפואי רגיש ואישי וכן להורות למשיבה לוודא כי לא מתקיימת כלפי המבקשת התנכלות מצד מי מעובדי/ גורמי המשיבה בקשר עם המחלוקת מושא הבקשה.

    עד כאן הציטוט:

    הכל כאשר המבקשת הינה סיגל אבישי (מועסקת כסייעת ומשלבת ילדים בבית הספר "נוף צורים"). והמשיבה מנגד, המועצה המקומית כוכב יאיר (מפעילת בית הספר).

    להתראות

    אהבתי

  39. amehaye,
    נפלת עכשיו מהירח? אשם או זכאי לא שייך כאן וגם לא עלה דבר חדש בשימוע. התיק נסגר בגלל ההקלטות שיש לנווה. הוא שיחרר רק הקלטה אחת ובפרקליטות הבינו מיד את הרמז.

    Liked by 1 person

  40. amehaye,
    אם לא הבנת אזי היה ברור מלכתחילה שלא יתנהל משפט כנגד נווה גם אם 10 שופטות היו מעידות שאנס את בנותיהן. מערכת המשפט השיגה את שלה כשסילקה אותו מתפקידו כראש לשכת עורכי הדין. העמדתו למשפט היתה פותחת תיבת פנדורה (מגובה בהקלטות) ולכן לא היה בישראל מקורב למערכת המשפט (חוץ מגליקמן) שהיה מוכן להמר על זה שיתקיים משפט כנגד נווה. זה ניצחון גדול למערכת שגם חיסלה אותו וגם סתמה לו את הפה. היידה שי ניצן.

    Liked by 2 אנשים

  41. אהבתי

  42. חייל מצד אחד משהו רקוב בממלכת הפרקליטות, וחבל שאין דרך לפרסם את כל ההקלטות של אפי נווה. אור השמש וכו'.

    מצד שני טלי גוטליב: "שפיכת דמם של המעורבים". עם כל הכבוד לגב' גוטליב, זו לא שפיכת דם כשהעובדות נכונות. כל השאר דמגוגיה.

    אהבתי

  43. אמחיה – אפשר לשפוך דם עם עובדות נכונות. למשל תיאור כזה: מחלקה נפלה בשבי ורב"ט אבי כהן נשבר בחקירה בשבי ומסר פרטים מסווגים. נניח שכל התיאור הוא עובדות אמיתיות רק שהוא לא מתאר את כל העובדות כאשר שאר העובדות הם שכל המחלקה נשברה בחקירה ומסרה פרטים מסווגים ואבי כהן לא היה זה שנשבר ראשון היו כמה וכמה שנשברו לפניו.
    מה שאפי נווה עשה פסול. אבל הרושם הכללי שנווה התנהג פחות או יותר כמו כולם והצגתו כחריג שיותר רע מהכלל היא אכן שפיכות דמו. (ואגב המינוי שאהרון ברק סידר לאשתו לא פחות פסול ממה שנווה עשה)

    Liked by 2 אנשים

  44. amehaye,
    משהו רקוב? הכל רקוב. גם ראש הלשכה הקודם שלא היה משת"פ של המערכת, חוטר ישי, חוסל כמו נווה. זו מערכת שקימבנה לעצמה חסינות מוחלטת. לצערי אין סיכוי לתיקון תחת נתניהו

    אהבתי

  45. לתמריץ,

    על פי חלק מתומכי ההצבעה לליכוד, (כמו גדי טאוב, רן ברץ ושמעון ריקלין), גם נפתלי בנט כבר אינו חלק מגוש הימין. להערכתם הוא מתכנן להעביר קולות מהימין אל מחנה יאיר לפיד, ולמנוע מנתניהו מלהגיע ל 61 מנדטים.
    גדי טאוב אפילו מכנה את מפלגתו "מרכזה".

    אם אתה מעריך את פרשנותם הפוליטית הזו – חששותיך מהאפשרות שנפתלי בנט ינסה לספח שטחים ביו'ש ויצליח לעשות זאת אמורים להצטמצם.

    ###########################

    גם אבשלום בן צבי, מהבלוג עמדת תצפית, כתב פוסט על התלבטויותיו למי להצביע.

    אמלק: הוא מתלבט בין העבודה, מרצ וכחול-לבן. רגשית – שייך לעבודה.
    אבל נטייתו, אם כי עדין לא וודאית, להצביע לגנץ.

    אז למי מצביעים?

    אהבתי

  46. הרושם שלי הוא שגנץ יפתיע ויהיה הרבה מעבר לאחוז החסימה, אבל האנשים שאני מכיר כמובן אינם מייצגים

    אהבתי

  47. אז זה המקום לכתוב. אשמח לקרוא גישה תמריצית בנושא. תודה.

    מעניין האם היום בציבור העבדות החוקית אנו פוגעים יותר בעבדים המודרניים הלא חוקיים.

    ומעניין והאם על ידי איסור על הזהות אנו מעודדים עבדות מינית מחרידה.

    אהבתי

  48. קטע מהטוויטר של ימנית ליברלית.
    הוכחה שיש אנשים שבחירות מוציאות מהם את מיטבם

    #########################

    21 במרץ
    חלום שלי: ליברמן מקים תא גאה בישראל ביתנו.
    ·
    21 במרץ
    מסתמן: בן גביר יתנה כניסה לממשלה במינוי אפי נווה לנציב הביקורת על הפרקליטות במקום השופט רוזן.
    ·
    21 במרץ
    המחנה הליברלי השפוי תמונה של גב כף היד עם האצבע המורה מצביעה כלפי מטה

    רביב דרוקר:
    סופה לנדבר, לשעבר בכירה בישראל ביתנו:
    "ליברמן מנע העברת חוקים בנושא דת ומדינה, הוא משקר – יש לו סלידה מהקהילה הגאה"
    @LiberalRiWo
    ·
    21 במרץ
    סקר עומק פנימי: עריקותו של אלקין כבר בספק.

    · 21 במרץ
    בכנס של סער מבטיחים הפתעה חדשה: ובכן, יום טוב סמיה.

    אדם גולד Adam Gold
    27 באוק׳ 2020
    למעשה, באופן מדהים, יש פה עסקת "עד אנטי-מדינה".
    תמורת גניזת עדויות והקלטות מביכות/מפלילות נגד בכירי פרקליטות ושופטים – הקלטות שיסייעו בשקיפות, תיקון המערכת והשבת אמון הציבור – הפרקליטות מבטלת אישומי 'שוחד' שפתחו כאן מהדורות ותוארו כפרשה החמורה בתולדות מערכת המשפט. ישר מהמקפצה

    אהבתי

  49. לבוימול
    ציטוט מדבריך
    "כל כך אנחנו כועסים על חוסר שתוף הפעולה בינינו שנלך ונצביע לרומאים שרוצים להרוס את חומות ירושלים ולהכחיד את הבית השלישי? אולי באמת הנוצרים צודקים והבחירה עם השכל עברה לשאר אומות העולם".

    מאיפה הבאת את הרומאים (או שהתכוונת לרמאים)?

    אהבתי

  50. אלקין שר התיירות, שרן השכל ראש ועדת כלכלה + שיריון לשניהם ואנחנו מסודרים

    אהבתי

  51. אם נשים את הציניות בצד לרגע, אני חושב שמגיע שאפו לנתניהו. הליכוד הגיע למספר מנדטים מרשים בבחירות האלה, וזה לגמרי רשום על שמו של איש אחד. הייתי שמח לתוצאה אחרת אבל כשמגיעה מחמאה אז מגיעה.

    אהבתי

  52. תמריץ, חזון אחרית הימים הגיע: מנסור עבאס הוא שיכריע מי יהיה ראש הממשלה. אין על ביבי, גם עשה שלום עם האמירויות וגם הכניס את הערבים עמוק לתחום הלגיטימי במשחק הפוליטי הישראלי. תענוג.

    Liked by 3 אנשים

  53. נתניהו צריך לשלם לרע"מ כמו שהוא משלם לחמאס. זה הפרד ומשול קלאסי. תוקע טריז בין הערבים לבין עצמם וגם בין הערבים לבין השמאל. בן גביר והסמוטריצ'ים לא יפריעו. דווקא בנט עלול לעשות בעיות

    Liked by 2 אנשים

כתיבת תגובה