המתנות של טראמפ לביידן

באופן מביך ומגוחך הנשיא טראמפ מסרב להכיר בתבוסתו וממשיך באניגמה של נשיאותו המוזרה שנעה בין הישגים מפתיעים ויוצאי דופן לבין התנהגויות של ילד בן שמונה. אף על פי כן הוא מותיר לממשיכו, הנשיא הנבחר ביידן, שתי מתנות ענקיות שמבטיחות שכלכלת אמריקה, לפחות בתקופה שאחרי החיסון הגואל לקורונה, תשגשג. המתנה הראשונה היא קיצוץ מס החברות. עם 21 אחוז מס בלבד, ניגוד חריף למס הדרקוני שקדם לו, ארה״ב היא עדיין מגדלור קפיטליסטי ושוק המניות שלה יכול לפרוח. ביידן עלול היה לפגוע, שלא בטובתו, בקיצוץ המס הזה בלחץ הפרוגרסיבים. לעת עתה נראה שהסנאט ימנע אותו משטות זו.

מתנה שנייה שטראמפ הותיר לביידן היא נגיד ובנק מרכזי ששכללו את אמנות הדפסת הכסף. הנכונות של הפד לקנות נכסים, לרבות אג״ח תאגידי, תבטיח את המשך הפריחה של הכלכלה האמריקנית. זה לגמרי לא טריוויאלי שנשיא רפובליקני יותיר פדרל ריזרב שמתנהג כך. טראמפ ראוי להערכה על מורשת זו שהיה פעיל מאוד לגביה בהטפותיו בטוויטר להרחבה מוניטרית.

כאשר כלכלת ארה״ב תשגשג תחת ג׳ו ביידן יהיו מי שיאמרו שהדבר מוכיח שטראמפ לא היה קשור לשגשוג בתקופתו כלל. לא יהיה זה נכון. המורשת של המסים הנמוכים והכסף הזורם במשק שהוא מותיר תמשיך לשרת את אמריקה ולא רק אותה.

50 תגובות בנושא “המתנות של טראמפ לביידן

  1. תמריץ,
    אתה מתעלם מהרצון הדמוקרטי למחוק את מורשת טראמפ. התסריט היותר הגיוני הוא הפיכת הדוקטרינה הקליפורנית לפדרלית

    אהבתי

  2. תמריץ, תשמע , זה מופרז, ולא מדוייק ממש. את המס חברות, הוא הוריד בעיקר, בשביל, להחזיר אופשור כסף ( offshore )חזרה לארה"ב.

    תאגידים גדולים, החזיקו ים כסף מעבר לים. מפעלים העבירו מעבר לים. הוא רצה להחזיר מפעלים אמריקנים חזרה לאמריקה, וכסף חזרה לאמריקה. לא ממש עבד.

    הוא לא ממש הצליח בכלום בכלכלה. הוא רצה שהשווקים יעלו ויעלו, על מנת להציג הישג ממשי אריתמטי ממש. אבל, השווקים עלו ועלו, והמשיכו לעלות, הרבה לפניו. זה מגמה שהמשיכה והמשיכה. ריבית נמוכה, מעלה בורסות. זה פשוט. אין לטראמפ ממש קשר לכל זה. זה מימי בן ברננקי ממש.

    הקורונה פשוט הרגה אותו. אולי היה נבחר שוב אלמלא הקורונה. הקורונה הרגה את כולם ( חוץ מנשים מצליחות, ניו זילנד, טיוויאן וכו….). אבל, מנהיג כמו טראמפ, היא בייחוד תהרוג. ללא רחם ממש.

    להתראות

    Liked by 1 person

  3. @חייל זקן – אתה מתעלם מהסנאט. הרופבליקנים יקחו את מושב באלסקה ובודאות גבוהה מאוד את המושב בצפון קרולינה, מה ששם אותם על 50 סנטורים. בתסריט הטוב ביותר, הדמוקרטים זוכים ב-2 סנאטורים בבחירות החוזרות בג'ורג'יה ואז גם להם יש 50 סנאטורים (פלוס סגן נשיא שובר שיוויון). מה זה אומר? שהסנאטור הכי ימני במפלגה, ג'ו מנצ'ין מוירג'ניה המערבית הוא זה שיקבע איזו הצבעות יקומו ויפלו. אני ממליץ לכולם להסתכל על רקורד ההצבעות שלו. דוקטורינת קליפורניה? הצחקת את מערב וירג'ניה.

    Liked by 1 person

  4. הסיכוי שג'ורג'יה תצביע לסנאט דמוקרטי נראה נמוך. בג'ורג'יה יש תיקו בין טראמפ לביידן, אבל בכל מקום הרפובליקנים פופולאריים מטראמפ בערך ב-1.5%. המועמד לסנאט היה קרוב מאוד לעבור את סף ה-50%. וגם בבחירות שאינן בחירות לנשיאות מצביעים שחורים משתתפים פחות, אם כי הפעם יהיה המון פרסום וקמפיין, אז אולי זה יהיה שונה. ראיתי שבאתרי ההימורים זה בערך 80-20.

    אהבתי

  5. כן, "בתסריט הטוב ביותר", הכוונה לתסריט הטוב ביותר לדמוקרטים. בגלל שזה מירוץ כפול לשליטה בסנאט, יש מצב שזה הולך להיות המירוץ לסנאט היקר בהיסטוריה. כל כך יקר שאני לא אתפלא אם תהיה לו תרומה ממשית לתל"ג של ג'ורג'יה השנה.

    אהבתי

  6. בהמשך למשפט הפותח את הפוסט:
    "באופן מביך ומגוחך הנשיא טראמפ מסרב להכיר בתבוסתו …." –

    נזכרתי ביחסו של טראמפ אל ג'ון מקיין.
    יחס שיתכן וגם הוא תרם משמעותית לתבוסתו של טראמפ.

    קיצור הפרשה:
    מקיין היה טייס שמטוסו הופל ונלקח בשבי הויטקונג. עונה קשות, ולמרות זאת, במשך שנים, סרב שישחררו אותו לפני שחרור שאר השבויים האמריקאים. לאחר שחרורו מהשבי זכה באותות כבוד ונתפס כאחד מגיבורי המלחמה האמריקאים המפורסמים / הגדולים.
    לימים נבחר, פעם אחר פעם, כנציג מדינת אריזונה, מטעם הרפובליקאים, לסנט.
    התמודד בבחירות לנשיאות ארה'ב מול ברק אובמה – והפסיד לו.

    באחד בעימותים הטלוויזיונים טראמפ הצהיר שלתפיסתו כל מי שנופל בשבי לא יכול להיות גיבור מלחמה ((( !!! )))
    הצהרה שזעזעה רבים. בעיקר במדינתו אריזונה, אך לא רק בה. (גם אני זועזעתי)

    ((( השערה שלי: הצהרה זו נובעת מהדיכוטומיה שעושה טראמפ בין ווינרים לבין לוזרים. מי שנופל בשבי – הופך ללוזר. מי שמוכתר כגיבור מלחמה – הופך לווינר. מכאן נובע שמבחינת טראמפ – תופעה בה שבוי מלחמה מוכתר כגיבור מלחמה – כוללת סתירה פנימית מהותית))).

    אחרית דבר:
    מקיין, שחלה בסרטן מוח, ביקש בצוואתו שהנשיא טראמפ לא יבוא להלוויתו. הלוויה בה השתתפו כל נשיאי ארה'ב שעדיו חיים, פרט לטראמפ.
    בחודשים האחרונים, אלמנתו של מקיין הפצירה במצביעי מדינת אריזונה, אפילו מהרפובליקאים שבהם, לא להצביע לטראמפ אלא לביידן.

    תוצאת מדינת אריזונה, האדומה, בבחירות לנשיאות 2020:
    ביידן זכה ב 49.5 מול טראמפ 49.

    תוצאות בחירות קודמות:
    2008 – ג'ון מקיין
    2012 – מיט רומני
    2016 – דונלד טראמפ
    2020 – ג'ון ביידן

    אפשר להוסיף שבבחירות אלו, מצביעי אריזונה גם בחרו לסנט מועמד דמוקרטי. תרומתם הצנועה הנוספת לממשל הדמוקרטי העתידי.

    כנראה שלעולם לא יהיה ניתן להוכיח האם תוצאות אלו קשורות, או לא קשורות, להצהרת טראמפ ששבוי אינו גיבור. אבל בעיני זו מעין נקמה מאוחרת של הנפגעים.

    Liked by 1 person

  7. עיקר שכחתי:
    מי שתופס את העולם כנחלק בין ווינרים לבין לוזרים – לא יהיה מוכן לתפוס את עצמו כאחד מהמוני ה"לוזרים".
    אם טראמפ יודה שהפסיד בבחירות, שבאופן כללי נוהלו די בהגינות וביושר, אזי בעיני עצמו הוא למעשה יכריז על עצמו כלוזר.
    משהו שעבור טראמפ הוא כמעט משימה בלתי אפשרית.

    Liked by 2 אנשים

  8. תמריץ,
    שואל את עצמי, מה מכל שמיוחס לטראמפ, זה באמת טראמפ?
    לפי האינטיליגנציה שהוא מפגין, קשה להאמין שהוא יזם מהלכים אינטיליגנטים כלשהם, ואם לא הוא, מי משך בחוטים?
    בהחלט הגיוני עבורו מהלכים של ריב בארגז החול, כמו עם סין או אירן..
    אבל לגבי השאר….

    אהבתי

  9. קמיליה, כתבת:
    "…באחד בעימותים הטלוויזיונים טראמפ הצהיר שלתפיסתו כל מי שנופל בשבי לא יכול להיות גיבור מלחמה…"

    יש בתיאור הזה כדי להציג מצב בו לטראמפ בסה"כ היתה דעה סדורה, ומה לעשות, הוא חושב שאם אדם נופל בשבי הוא לא יכול להיות גיבור מלחמה.

    בפועל, הדברים שהוא אמר, בסגנונו הגס והאינפנטילי, היו בוטים בהרבה, וכוונו ספציפית למקיין:
    “He’s not a war hero,” said Trump. “He was a war hero because he was captured. I like people who weren’t captured.”

    זה היה בתקופה בה טראמפ היה מצוי בקמפיין לראשות המפלגה הרפובליקנית, ורצה להדגיש הוא מגיע מבחוץ, non-establishment. הרגיש צורך לטנף על כל מי שהפסיד במפלגה לפניו לדמוקרטים. מיט רומני ומקיין היו המטרות העיקריות שלו.

    מקיין מעולם לא סלח. מסתבר שגם לא אריזונה.

    Liked by 1 person

  10. קראתי הספר של ג׳ון בולטון על התקופה עם טראמפ והגעתי למסקנה שהנשיא לא כל כך מטומטם. הוא כן היה מסוגל להבין סוגיות ביחסי חוץ וכו׳ למרות אנקדוטות מוזרות כמו זו שהסיק שמנהיג האופוזיציה בוונצואלה הוא גבר חלש מכך שאשתו הייתה נטולת טבעת נישואים.

    אהבתי

  11. נטול ח,
    העובדה שהדמוקרטים לא שולטים בסנט תמנע גם את הוצאת השגרירות מירושליים. אכן, לטירלול הפרוגרסיבי יש (בינתיים) גבולות. גוד בלס אמריקה.

    אהבתי

  12. לא נראה הגיוני שג׳ו ביידן היה מבזבז הון פוליטי יקר על הזזת השגרירות מירושלים.. ספק אפילו אם ברני סנדרס היה עושה זאת. אלכסנדריה אוקסיו קורטז כן.

    אהבתי

  13. תמריץ,
    מבין הקבוצות שמרכיבות את המפלגה הדמוקרטית הקבוצה הכי אנטי ישראלית היא היהודים. בעבר הכסף היהודי במפלגה הדמוקרטית היה מתגייס למען פרו ישראלים וכנגד אנטי ישראלים אבל בשנים האחרונות חל מהפך והיהודים, בהובלת הג'ייסטריטים, התגייסו במרץ לטובת מועמדים שונאי ישראל. בכל הנוגע לישראל התמריצים של הנבחרים הדמוקרטים התהפכו

    אהבתי

  14. תמריץ, טראמפ הוא דפוק בראש. כל התנהגותו והאופן בו הוא מתבטא מתאימים לאדם בעל הפרעת אישיות חמורה.
    זה לא אומר שהוא טיפש – יכול להיות שהוא נבון למדי, וזה גם לא אומר שהוא לא יכול להביא הישגים, במישור המזרח תיכוני בוודאי שהביא להישגים נאים.
    אגב גם היטלר, עוד דפוק בראש עם אינטיליגנציה לא נמוכה, הביא לגרמניה הישגים יפים מאוד ואלמלא היה מחליט להסתער על ברית המועצות היה כנראה ממשיך לשלוט באירופה המערבית בשלווה עוד שנים לא מעטות.
    חייל, הניתוח ממקור ראשון נחמד אבל סתם חוכמה בדיעבד. בפועל טראמפ היה במצב טוב עד הקורונה. אני בטוח שאלמלא המגפה היה מנצח שוב. אלא שהניהול שלו את הקורונה היה עלוב עד כדי גיחוך, ובנוסף הדרך בה התמודד עם מהומות ג׳ורג׳ פלויד היתה גם כן גרועה. הוא יכל להוכיח את עצמו במנהיג אמיתי בשתי הסיטואציות הללו ובחר לרצות את הבייס שלו. אלא שהבייס שלו לא מספיק גדול, וההתנהלות הזו הרחיקה ממנו רפובליקאים מתונים ודחפה יותר מצביעים דמוקרטיים לקלפי.
    בסיכומו של עניין נראה כי טראמפ הביא להישגים במקומות בהם נדרשה בעיקר עבודת מו״מ אגרסיבית, אך נכשל בניהול אופרציה גדולה המחייבת שיתוף פעולה ואמון רחב בין גורמי ממשל והציבור. טראמפ יודע לריב ולהתווכח אך אינו יודע להניע אנשים. זה אגב גם תואם את הקריירה העסקית שלו שהתמקדה בביצוע עסקאות ולא בהקמה וניהול של חברות.

    Liked by 1 person

  15. רינגו,
    אני מוחה על ההשוואה להיטלר ומסכים עם שאר הניתוח. גם ביבי הוא מדינאי גדול ומנהל קטן אבל להבדיל מטראמפ הוא מומחה בבניית קואליציות. החלופות לשניהם הרבה יותר גרועות

    Liked by 1 person

  16. תמריץ האם אתה סובר שלטראמפ אין סיכוי בבית משפט העליון בגלל שאין לו קייס או שיש לו קייס אבל אין סיכוי שבית המשפט יעמוד מול הבליץ התקשורתי?

    אהבתי

  17. עשרה לעגולה, זה לא בהכרח לגמרי מטורלל. חוקי היובש די הזניקו את המאפיה בארה"ב. חקיקת חוקים שמסדירים את העניינים שהעולם התחתון מתעסק בהם – הימורים, זנות, סמים וכו' – יכולה לצמצם את הפשיעה, ולא רק בגלל שדברים שהיו בעבר לא חוקיים הם פתאום חוקיים.

    אהבתי

  18. נטול ח,
    יש לך מעריצות בטוויטר

    אהבתי

  19. לפי מה שקראתי הטענות לצד של טראמפ הם
    א. לפי החוקה האמריקאית דרך ההצבעה בכל מדינה נקבעת לפי החוק שחוקק בבבית המחוקקים של אותה מדינה ולצווי המושלים אין תוקף בנוגע להצבעה. בחוקי המדינות יש חוק המאפשר להצביע בדואר למי שלא יכול ויש פרצדורה לכך. ההרחבה של האפשרות הזאת שנעשתה בצווי המושלים אינה חוקית. הצבעה שנעשתה באופן לא חוקי יש לפוסלה בלי קשר לשאלת היותה מזוייפת.
    ב. גם אם נניח שהצבעה לא חוקית מתקבלת אף שנעשתה באופן לא חוקי זה ודאי כל עוד אינה מזוייפת. אם יש טענות על הצבעה שהיא מזוייפת אז אם ההצבעה נעשתה כחוק על הטוען שהיא מזוייפת להוכיח אבל אם ההצבעה נעשתה שלא כחוק נטל ההוכחה מוטל על הטוען שאינה מזוייפת.
    אני לא יודע אם הטענות האלה נכונות לפי החוקה האמריקאית אבל פשוט לא ראיתי שום טענה נגדית עניינית אחרת.

    אהבתי

  20. אגב קראתי גם כאלה שטוענים שיש הוכחות לזיופים. את זה אני גם מחזיק בחזקת קשקוש עד שנראה את ההוכחות. לא בגלל שלא סביר שהיו זיופים – להפך, אבל הוכחות אפשר לקבל רק כשרואים אותם לא סיפורים על הוכחות.

    Liked by 1 person

  21. כאן אגב לכל המעונין, התביעה של טראמפ והמפלגה הרפובליקנית, לבית משפט עליון של אריזונה, בקשר לאי סדרים בבחירות או בספירות וכו… מי שלא מבין משהו, יכול לשאול כמובן:

    https://bit.ly/3lhmYBm

    אהבתי

  22. א-רום אתה מטורף אם אתה מצפה שמישהו יקרא 36 עמודי תביעה משפטית באנגלית, אם קראת ויש ערך נא תמצת.

    התביעה של טראמפ והמפלגה הרפובליקנית, לבית משפט עליון של אריזונה, בקשר לאי סדרים בבחירות או בספירות וכו… מי שלא מבין משהו, יכול לשאול כמובן:

    אהבתי

  23. רק הסבר תמציתי:

    על פי הנטען בכתב התביעה, עובדים בקלפיות, היו מורים לבוחרים, ללחוץ על כפתור ירוק, אשר מריץ את הפתק הצבעה הלאה. אבל, הכפתור הירוק, למעשה עוקף התראה, של המערכת הצבעה האלקטרונית, התראה שמשהו לא תקין על פניו בפתק.

    כאשר יש התראה של המערכת האלקטרונית, שמשהו לא תקין בפתק, צריך לבדוק הדבר, ואחר כך להריץ הלאה הפתק הצבעה ( אחרת, ייפסל בהמשך, ועשוי ליצור למשל, מה שנקרא : overvote כלומר, הצבעה לשני מועמדים בו זמנית).

    אלא שעל פי הנטען, על פי עדויות של בוחרים, עובדי הקלפי, היו פשוט אומרים לבוחר, ללחוץ ישר על הכפתור הירוק, ולעקוף ההתראה. וזה דבר פסול פשוט.

    להתראות

    Liked by 1 person

  24. חייל, אין כוונתי שטראמפ גרוע כמו היטלר אלא רק להצביע על כך שגם דפוק גדול יכול להביא להישגים.
    לגבי ביבי הוא בכלל לא קרוב לטראמפ ואני מתכוון לטובה. ביבי עם כל חסרונותיו הוא בפירוש מאוד אינטליגנט ואינו דפוק בראש. ביבי הצליח לנווט את ישראל בצורה די טובה דרך איומים לא פשוטים – הגרעין האיראני, ההתעצמות האיראנית בסוריה, משבר כלכלי עולמי והקורונה. טראמפ ברגע שהיה צריך לייצר איזושהי מנהיגות מול משבר התגלה כפסיכי שממליץ לשתות חומרי חיטוי ומתקוטט עם מומחי הרפואה שלו.
    אני אישית חושב שכרגע ביבי מביא יותר נזק מתועלת אך בחשבון הכללי עדיין עשה טוב לישראל.
    לעומת זאת טראמפ היה טוב לישראל אך גרם בארה״ב נזק משמעותי והחלופות בפירוש עדיפות גם אם לא מאוד מרשימות.

    אהבתי

  25. הכל דיבורים,

    תמשיך עוד קצת "במדרון", ויש לך תימצות. כך או כך, כתבתי שאפשר לשאול משהו באם לא מבינים. פשיטא, באם לא מבינים כלום אפילו, ואפילו לא קראו כלום, אפשר פשוט לשאול:

    האם אפשר לקבל תמצות ?

    נ.ב: התמצות שלי עלה, לפני התגובה שלך. היה שיהוי בכרונולוגיה של העלאות התגובות.

    אהבתי

  26. אבו עלי אקספרס:
    ואם אתם רוצים סיכום של ההיבט הפלסטיני בצורת רשימה תמציתית, אז לנוחותכם, סוכנות הידיעות העזתית, שהאב (מזוהה חמאס), סיכמה את הנזקים שגרם טראמפ, בעיני הפלסטינים, לסוגיה הפלסטינית:

    1. הכרה בירושלים כבירת ישראל
    2. הפסקת הזרמת תקציב לרש"פ.
    3. סגירת משרדי אש"פ בוושינגטון.
    4. הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן.
    5. הכרזה על עסקת המאה.
    6. סירוב לשיבת הפליטים הפלסטינים.
    7. העברת השגרירות האמריקאית לירושלים
    8. ביטול תקציב אונר"א.
    9. הפך את ההתנחלויות ללגיטימיות.
    10. הוביל את תהליך הנורמליזציה של מדינות ערב עם ישראל.
    11. נתן לישראל ריבונות ביטחונית בין הים לנהר.

    Liked by 2 אנשים

  27. רינגו נתניהו עשה בעבר דברים חיוביים, אבל הטיפול בקורונה אינו אחד מהם. הניהול של משבר הקורונה הוא מתחת לכל ביקורת, בכל מובן – רפואי, כלכלי, לוגיסטי, תכנוני… פשוט מדהים איך אפשר לפשל בצורה כל כך יסודית. ומה שעצוב יותר הוא שהסיבה לכך ידועה.

    לגבי טראמפ הוא לא המליץ לשתות חומרי חיטוי. מציע לך לשמוע את המקור כאן

    בתרגום חופשי, הוא אמר ש"הוא שמע שאולטרא סגול הורג את הוירוס מאוד מהר ושצריך לחקור את זה כדרך טיפולית – דרך העור או איכשהו מתוך הגוף. כמו כן הוא אמר שחומרי חיטוי הורגים את הוירוס מהר, ושאולי כדאי לחקור גם את האפשרות הזאת, כמובן באמצעות רופאים וכיו"ב."

    כל אדם עם השכלה מינימלית יכול להסיק מיד שטראמפ לא מבין יותר מדי ברפואה, בלשון המעטה. תמריץ אולי יסיק מכך שמדובר באידיוט, אני חושב שהוא פשוט בור להפליא בנושאים מסויימים. בכל אופן הטענה שהוא המליץ לשתות או להזריק אקונומיקה (bleach) ושאר חומרים מחטאים היא, איך לומר, פרשנות מאוד ליברלית (הא) של דבריו.

    Liked by 3 אנשים

  28. מס חברות גבוה זהו מס לא הוגן וצריך שיהיה נמוך (אם בכלל).
    כביכול מס זה מוטל על חברות שהן כביכול מאוד עשירות (ברובן) אבל חברות הן גוף דומם שהמס לא קובע לגביו מאומה.
    בפועל המס מוטל על בעלי המניות.
    אבל על בעלי המניות מוטל גם מס נוסף: מס על דוידנדים מהמניות או מס על עליית ערכם של ניירות הערך (בארצות-הברית זה כל שנה בישראל זה רק כשמוכרים אותם אבל בכל מקרה מוטל מס).
    כלומר התוצאה היא כפל מס.
    בעלי המניות אינם דוקא האנשים העשיריים. בעלי המניות זה כולנו. כולנו מושקעים במניות בין אם השקענו באופן עצמאי או דרך קרנות ההשתלמות או דרך קופות גמל או דרך קרנות הפנסיה.
    כלומר כולנו משלמים כפל מס.

    לדוגמא נניח שמס חברות הוא 30% והמס שמוטל על יחידים שמשקיעים בבורסה הוא 25%.
    נניח שאדם השקיע בכמה חברות והרוחים שלו השנה מאותן חברות היו 50 אלף ש"ח.
    15 אלף ש"ח (30%) מזה החברות משלמות למס הכנסה. נשאר לו 35 אלף ש"ח.
    25% ממה שנשאר שזה כמעט 9 אלף ש"ח הוא משלם בגלל דוידנדים שחולקו או בגלל שערכם של המניות עלה והוא צריך לשלם על זה מס.
    נשאר לו 26 אלף ש"ח. כלומר הוא שלם 48% מס על רווחיו. זה נשמע הרבה במיוחד שאותו אדם זה אדם ממוצע (או קצת יותר מזה) מבחינת הכנסה כספית.

    Liked by 2 אנשים

  29. סוף סוף מצאתי מישהו שמבטא את רגשותי.
    למרות השוני בהעדפותנו הקולינריות

    noamfathi
    @noam_fathi
    ·
    21 שע׳
    כמו אחרי כל פרידה, גם עם טראמפ נכנסתי עכשיו אל 5 שלבי האבל:
    – הכחשה
    – כעס
    – דיכאון
    – גליל פרינגלס שמנת בצל
    – עוד גליל פרינגלס שמנת בצל

    Liked by 1 person

  30. פוסט חשוב ב – excess of democracy ( דרק, משפטן, מומחה לדבר) מנתח את האפשרות שדנים בה, לשנות את תוצאות הבחירות, על ידי השפעה על האלקטורים ( הקולג'). כלומר, המאמר דן באפשרות ובסיכוי ( הקלוש ממש) שאלקטורים יהפכו עורם ויהפכו למה שנקרא: Faithless electors ובמקום לביידן, יצביעו לטראמפ ( ב- 14 בדצמבר, במפגש האלקטורים). אין סיכוי ממש.

    כאן:

    https://excessofdemocracy.com/blog/2020/11/no-the-electoral-college-will-not-give-the-presidency-to-donald-trump

    אהבתי

  31. חייל, שומר עושה מה שפוליטיקאי צריך לעשות – לתמרץ את תומכיו. המציאות קשה יותר, הדמוקרטים קיווו לניצחון סוחף סטייל 08, זה לא קרה. אם הם מצליחים לחלץ תיקו בסנאט, כל חקיקה תהיה תלויה בחסדיהם של הסנאטורים הכי שמרנים במפלגה. אפילו ב-08', עם כמעט 60 סנאטורים, אובמה נאלץ לוותר על ה-public option בתוכנית הבריאות שלו עקב התנגדות של ג'ו ליברמן, הסמן הימני במפלגה.

    אהבתי

  32. נטול ח,
    גל הטירלול הפרוגרסיבי סחף גם את המיינסטרים הדמוקרטי. מקווה מאד שאתה תימצא צודק בהערכתך לגבי החסמים הפוליטיים. ליתר ביטחון ארשם לקורס ללימוד סינית

    אהבתי

  33. למען הסר ספק, אני לא חושב שמנצ'ין יציל אותנו מהסכם איראני וכו', הכוונה שלי יותר לכיוון ענייני-פנים אמריקאים

    אהבתי

כתיבת תגובה