הנשיא הבא

חידת הגיון: מיהו הנשיא הבא אבל לא ג׳ו ביידן? תשובה: בנימין נתניהו. יש סיכוי טוב שביבי ירצה להחליף את רובי בבית הנשיא. בנשיאות יש גם מימון הוצאות מלא וגם הפסקה מיידית של ההליכים המשפטיים נגדו.

השאלה המעניינת היא האם האנטי ביביסטים יהיו מרוצים. הם ירוויחו את סילוקו של ביבי מהנהגת המדינה בפועל. אבל מובן שהדבר לא ישביע את רצונם כי אין להם דבר נגד מדיניותו של ביבי. גם הם כמו יתר האזרחים מרוצים מהשקט הבטחוני, מהניסים המדיניים, מהכלכלה החזקה עד לקורונה ואילו נזקי הקורונה עצמה כבר יחלפו עד הבחירות לנשיאות.

השנאה לביבי היא שנאה אישית לאיש, לסגנונו ולרעייתו וגם ואולי בעיקר לאופי המלוכני מסורתי שלובש שלטונו, דבר שחילונים אשכנזים אינם מסוגלים לשאת. אבישי בן חיים מגדיר זאת היטב במילים אחרות. נשיאות לביבי תשמר את סמלי המלוכה הזו ותעורר ביריביו סלידה עצומה. לכן תהפוך לקרב גדול שספק אם ישרוד את בית המשפט העליון.

49 תגובות בנושא “הנשיא הבא

  1. לא יקרה, תמריץ.
    לא נשיאות, לא עסקת טיעון, ולא עסקת חנינה.
    "אין כלום כי לא היה כלום" חייב להתברר בבית המשפט, כולל מיצוי מלא של הדין עם ראש ממשלה שנאשם שלקח שוחד, ועבר עבירות מרמה והפרת אמונים, הכל בזמן שהוא מכהן בתפקיד.
    כל תרחיש אחר ואפשר באמת לסגור את המדינה.

    Liked by 2 אנשים

  2. אני לא סבורה שנתניהו יוותר על ראשות הממשלה לטובת הנשיאות.
    השנאה החולנית של אנשים בשמאל לנתניהו היא אותה שנאה חולנית שהייתה להם כלפי שמיר וכלפי בגין, ואותה שנאה חולנית שתופגן כלפי המנהיג הבא של הימין שיבוא לאחר נתניהו.
    זה לא משנה מי יעמוד בראש הימין, הם אנשים חולים של שנאה ומדון. הסיפורים על דאגה לדמוקרטיה, "שסע ופילוג בעם", אהבה לאחר וכו' הם רק מסיכה. בזמן אמת רואים טוב מאוד עד כמה הם אוהבים את האחר (ולא חסרים סיפורים גזענים של כל אותם חברי קיבוצים שמדירים ערבים ומסתננים מישובם היקר).

    Liked by 3 אנשים

  3. תמריץ,
    גם אם ביבי היה חושק בתפקיד הנשיא (לדעתי הוא לא) אין לו סיכוי להיבחר כי חלק גדול מהח"כים של הליכוד לא יצביע עבורו. זו אותה קבוצה שבחרה את ריבלין על אפו וחמתו של ביבי.

    אהבתי

  4. kb, אנחנו כבר שנים מהמרים אחד נגד השני בעניין זה. האמת שחשבתי שביבי כבר מזמן יחפש פתח מילוט אז טעיתי בעיתוי אבל עדיין משוכנע לגבי ההתנהגות

    אהבתי

  5. תמריץ, ספקולציה מעניינת. אבל, צריך לשים לב לנוסחו המדוייק של החוק ( חוק יסוד: נשיא המדינה) מצטט:

    חסינות בפני דיון פלילי

    14. נשיא המדינה לא יובא לדין פלילי; התקופה שבה נמנעת, מכוח סעיף זה, הבאתו של נשיא המדינה לדין בשל עבירה, לא תבוא במנין תקופת ההתיישנות של אותה עבירה.

    עד כאן הציטוט:

    אז המילה "יובא" מרמזת על לשון עתיד, או לשון של מתח זמן סימולטני. אבל, נתניהו, כבר עמד לדין למעשה, וההליך מתגלגל. אם כך יטען הטוען, לא רלבנטי לנתניהו הדבר כלל. בכך, בג"צ יצטרך להכריע. מה שברור שזה לא מובן מראש. מאידך אכן, הפרשנות התכליתית, מקיימת אי העמדה לדין. שהרי, הוא נשיא עם ערך וחשיבות סמלית כמובן. התפיסה של המחוקק, הינה שזה מבזה להעמיד לדין, נשיא , בפלילים, בעודו מכהן כמובן. זה סותר את התכלית של: ממלכתיות, הדר, איחוד העם סביב נשיא מכהן, וכדומה. פה בג"צ יצטרך לשבת על המדוכה כמובן.

    מעבר לזה, אתה טועה טעות קשה. הקורונה היא זו שגלגלה את המצב וחשפה אותו, וזיהתה שחיתות אישית, או אופי מושחת אישי, עם תכל"ס מדיניות אינסטרומנטלית. אם פעם ציבורים הפרידו בין לבין, היום, הרבה יותר מדי ציבורים, מפסיקים להפריד בין הענין האישי או התכונות האישיות, לבין, המדיניות בפועל. כך אנו רואים תופעה, שהמון צעירים, מתעוררים פתאום, נעשים אקטיבים פוליטית, ומפסיקים להיות אדישים, ובלבד כפי רק לאחרונה, שיסופק להם איזה קפה מ-שיט אנזימי, או איזה סושי מלא שרצים. הזמנים השתנו פה.

    להתראות

    Liked by 1 person

  6. השנאה של אנשים בשמאל לנתניהו מקורה בחוסר היכולת שלהם לקבל שאמיתותיהם כשלו במציאות (ע"ע פיגועי אוסלו), ובעקבות כך מפלגותיהם נפלו אלקטורלית.
    אני קורא עכשיו את "זכרונות אבו-יוסוף". הוא מתאר את המציאות המורכבת של רצועת עזה (ממבט של קצין זוטר/בינוני במינהל האזרחי שם) ואיתה את העיוורון והחד-גווניות של אורן שחור, מתן וילנאי וחבריהם שניסו לאנוס את המציאות בשביל שתתאים לאג'נדת השלום שלהם.
    אלו אנשים שישנאו את אלו שחשפו את קלונם ברבים ולקחו מהם את ההנהגה המדינית במקום לערוך חשבון נפש ולהודות בטעות.

    Liked by 2 אנשים

  7. יאיר, אני באמת חושב ששנאת ביבי כיום יותר מתאימה לפרדיגמת ישראל הראשונה והשנייה של אבישי בן חיים מאשר לימין מול שמאל. התקווה הנוכחית של אנשי מרכז שבנט יגאל אותם מביבי ממחישה זאת.

    זה שונה מהמצב שהיה בזמנו אחרי רצח רבין ושנאת ביבי באמת לבשה אופי שונה אז.

    אהבתי

  8. תמריץ,
    זה גם נכון מה שאתה כותב, ועדיין בנט מתאים להם (כרגע) כי בנט עדיין לא הביא קבלות מבחינה מדינית-בטחונית ולכן הוא לא דורך להם על היבלות ומזכיר להם את הכישלונות שלהם.
    בנט גם מתאים להם כי הוא מדבר בצורה יותר ממלכתית-מרכזית מאשר ביבי. מבחינה זאת, אף שבחרתי בבנט בכל הבחירות (ועדיין תומך בו), אני חושב שחסר לו משהו שיש לביבי.
    ביבי יותר דומה לטראמפ בכך שהוא מצפצף על השמאל (לא אישית אבל ציבורית. טראמפ גם אישית) לעומת בנט שיש בו צד שמתחנחן לשמאל. בנט הוא חלק מהציונות הדתית ודתיים-ציונים תמיד היו צריכים אישור מהשמאל/ישראל הראשונה. למעשה, בציונות הדתית יש צדדים לכאן ולכאן:
    אליטת המתנחלים האידיאולוגית (סגל, הראל, העצני, ….) רואה את עצמה יותר ישראל הראשונה, אבל הדור הבא (ריקלין ושות') מחוברים יותר לישראל השנייה. גם הצד האידיאולוגי של הדור השני (כמו סמוטריץ') יותר מחובר לישראל השנייה. זאת תוצאה של ההתנתקות והיקפה רק יילך ויגדל.

    לכן אולי עכשיו אלקטורלית כדאי לבנט לבחור בישראל הראשונה, אבל לדעתי זה לא נכון אלקטורלית לטווח הארוך.

    Liked by 2 אנשים

  9. יאיר אני חושב שהמצב הוא בדיוק להפך ביבי ממש לא מצפצף על השמאל ביבי מאוד מכבד ומאמין באליטות השמאל. הוא עמד כחומה בצורה להגן על מאחזי הכח שלהם במערכת המשפט ובתקשורת. בנקודה הזו הוא ממש להפך מטראמפ. כרגע ביבי עומד נגדם בגלל בעיה אישית ואפילו כרגע הוא לא מדבר על שינויים מהותיים לשנות את הרכב הכח במערכות האלו לא תקשורת חופשית ולא בחירת שופטים באופן הוגן לפי חלקי הציבור. ביבי רואה באליטות אנשים שהגיעו לעמדות כח בגלל שהם ראוים להיות שם (משהו דומה לתמריץ שרואה בהם בעלי איי קיו גבוה ובעלי מידות תרומיות) הוא רואה בהם באמת אנשים מורמים מעם רק שהם טועים משום מה בדרכם המדינית. סמוטריץ' ובנט ממש לא כך הם רואים באליטות במערכת המשפט והתקשורת אנשים שהגיעו למעמדם על ידי מאבק כוחני ותו לא. יש בניהם אנשים יותר חכמים ופחות חכמים כמו בכל חברה. (ואפילו אם באופן כללי האיי קיו בשמאל יותר גבוה בסופו של דבר לא חסרים בימין אנשים בעלי איי קיו לא פחות גבוה לתפקידי המפתח). בנט מתאים להם יותר כרגע פשוט כי הוא לא בראש הימין אם הוא יהיה בראש הימין אז הוא יתאים להם בדיוק כמו נתניהו.

    Liked by 3 אנשים

  10. ישראל פרוש טען אצל דרוקר שזה ההסכם עם גנץ.

    השאלה הגדולה היא האם ביבי יחזור לאחר סיום הנשיאות לממשלה

    אהבתי

  11. תמריץ אתה מפספס ציבור גדול של אנשים כמוני, שלא מובלים מתוך שנאה לנתניהו אלא מתוך רצון למדינת חוק ומנהל תקין. גם היום אני סבור שנתניהו מוכשר בדברים רבים, והיה יכול לתרום רבות למדינה אילולא היה כל כך מושחת. הענין הזה של יושר אישי מעולם לא היה חזק במיוחד אצל פוליטיקאים, אבל בשנים האחרונות הדרדר לתהומות שלא חשבנו שיגיע אליהם. הציבור הזה אינו שונא את נתניהו, אלא כעקרון רוצה לנקות את המערכת – על כל גווניה הפוליטיים, משמאל ומימין – משחיתות.

    כרגע נתניהו הוא האוייב הגדול ביותר של מדינת חוק ומנהל תקין, שלא לדבר על הפגיעה הברורה והמוחשית שהוא גורם לישראל בהתנהלותו הנוכחית, שכל כולה מונעת מהאינטרס האישי שלו – למשל אי העברת תקציב וכו'. נכון שיש אנשי שמאל שישנאו כל איש ימין באשר הוא. אבל במקרה הזה יש לא מעט אנשי ימין שרוצים להדיח את נתניהו בדיוק מהסיבות שציינתי.

    אסור לאפשר לנתניהו להיות נשיא בתמורה לביטול כתבי האישום נגדו. איזה מין מסר זה יעביר לציבור? שמותר לך לפשוע כל זמן שאתה יכול לתפוס את המדינה בביצים? שאם תצליח לשכנע מספיק רפי שכל שתפרו לך תיקים אז יסלחו לך על הכל? שהכנסת היא עיר מקלט לעבריינים? אני חושב שתומכי נתניהו לא מבינים את הנזק העצום שטמון בויתור על שוויון בפני החוק.

    מעבר לזה, אמרתי כבר בעבר – נבחרי ציבור צריכים לעמוד ברף גבוה יותר מהציבור הרחב. לנבחרי ציבור יש עדר של יועצים משפטיים שכל עבודתם היא לעזור לנבחרים להישאר בגבולות החוק. לאזרח הקטן אין את הפריבילגיה הזו. לנבחרי ציבור יש גם כוח גדול ויכולת השפעה גדולה בהרבה מזו של האזרח הקטן. על מנת לאזן את מצב הדברים, נבחר ציבור צריך גם להיענש ביתר חומרה מהאזרח הקטן, כאשר הוא עובר עבירה. לתת פרס לאיש ציבור שסרח זה רעיון עיוועים.

    Liked by 2 אנשים

  12. לא דנתם בשאלה האם ביבי ירצה בכלל להיות נשיא.
    כל אלו פה המתעבים את ביבי, ק.ב, ארן, תמריץ, רינגו- ביבי נמצא פה מתוך אמונה שלמה שהוא מיטיב עם ישראל. הרי הוא היה מזמן יכול לפתוח בקרירה נוסח אהוד ברק ובסידרת הרצאות בארה"ב ולהיות עשיר יותר מסיינפלד. הוא הקריב את חייו בשביל להתמודד עם "בעלי אי קיו גבוה" לא יהיה לו עניין בתפקיד יצוגי נטול השפעה.
    תתבוננו בהשגים שלו למרות כל ההכשלות של הימין, ההשגים ולא הצורה שהאישיות שלו של אשתו וילדיו מוצגת.
    לאחר שלושה מסעי בחירות הוא הציע לאופוזיציה להצטרף לממשלה בתקווה שהמדינה תהיה חשובה להם יותר מהשנאה העיוורת כלפיו וזה לא עזר. השמאל ליבה אובססיה כלפיו והמתחים הנפשיים של הקורונה העבירו אותם על דעתם והרחיקו אותם מהמציאות.
    אין סיבה שהוא לא יהיה ראש ממשלה מוצלח ל10 השנים הבאות. השגים נמדדים כם ביכולת לנצל הזדמניות מקריות והוא עשה זאת היטב.

    בכתבה שהעלה חייל זקן גיורא גולדברג היה היחיד שקלע, ודעתו נבואתו די זהה לדעה של קרולין גרינברג שכנראה לא במקרת פה כי דעותיה הפוכות מאלו של תמריץ שמעוניין בה רק בשל היותו פמיניסט נלהב כצעקתו ולא בשל דעותיה שזכו פה למספר הליקים הגדול בשל התוכן.
    "זה לא משנה מי יעמוד בראש הימין, הם אנשים חולים של שנאה ומדון. הסיפורים על דאגה לדמוקרטיה, "שסע ופילוג בעם", אהבה לאחר וכו' הם רק מסיכה"

    Liked by 1 person

  13. יאיר לדעתי המצב ממש הפוך ביבי ממש לא שם פס על השמאל – להפך הוא מאוד מעריך את אליטות השמאל ומשתוקק ללטיפה מהם. הוא חושב שהאנשים שהגיעו למוקדי הכח במערכת המשפט ותקשורת הם אנשים מורמים מעם והם אלו שראויים להיות שם גם אם הם טועים בהשקפתם המדינית (משהו בסגנון האמונה של תמריץ שמדובר באנשים בעלי איי קיו גבוה ומידות תרומיות אבל הרבה יותר חזק) ולכן נתניהו עמד כחומה בצורה לחזק את מעמדם ונגד כל שינוי לבחירה הוגנת ותואמת לציבור של שופטים ונגד תקשורת חופשית. בנט וסמוטריץ' אינם כאלה ההשקפה שלהם שאלו שנמצאים בעמדות מפתח פשוט ניצחו במאבק כוחני וזהו, מצדם לא מדובר באנשים מיוחדים ואין להם שום צורך בליטוף מהם יש להם כמובן צריכים פוליטיים בפרסום ומיתוג והם מתנהלים בהתאם אבל אין כאן שום סנטימנט של הערכה. להם ברור שאת מוקדי הכח במערכת המשפט ובתקשורת יש לשנות (וגם אם נניח שבאופן כללי האיי קיו בשמאל יותר גבוה בסופו של דבר לא חסר ימנים לא פחות חכמים לעמדות המפתח).
    אמחיה לדעתי הציבור שחושב כמוך קטן מאוד. לדעתי ביבי מושחת קטן מאוד אם בכלל, בכל הדיבורים שביבי מושחת אני מוצא הררי פטפטת ושום הוכחות אנשי מערכת המשפט הרבה יותר מושחתים ממנו. השחיתות הכי גדולה של ביבי שהוא מנע ניקוי אורוות במקום השחיתות הגדול ביותר כלומר מערכת המשפט. ובנקודה הזאת אני כמוך אני חושב שביבי צריך ללכת. זה מחדל חמור מאוד שעליו ביבי צריך ללכת. אבל בניגוד אליך אני מכיר בזה שציבור קטן מאוד חושב כך. ולכן כל עוד ביבי לא יועף בהליך אנטי דמוקרטי הוא ישאר.

    Liked by 1 person

  14. לי לא נראה שהמצב הכלכלי היה טוב אפילו לפני הקורונה. במשך 30 השנים האחרונות היו לדעתי שינויים לרעה.
    מחירי הדירות עלו מאוד כך שלמרבית הצעירים קשה לקנות דירה, הפנסיות הפכו לגרועות יותר מאשר הפנסיות תחת שלטון מפלגת העבודה, הבריאות במצב די גרוע (היא כמובן טובה יותר מאשר מה שהיה לפני 50 שנה אבל זה רק בגלל התפתחויות טכנולוגיות), גם התחבורה במצב לא כך כך טוב (האמת היא שגם תחת שלטון מפלגת העבודה היא לא היתה במצב טוב), למרות גילוי אוצרות טבע (כמו הגז) מצבנו לא משתפר כלל.
    המצב הבטחוני הוא טוב אבל זה התחיל עוד בימי שרון שהצליח לדכא את האיתיפדה השניה.

    אהבתי

  15. אוסיף גם שהדברים של קרוליין גרינברג "זה לא משנה מי יעמוד בראש הימין, הם אנשים חולים של שנאה ומדון. הסיפורים על דאגה לדמוקרטיה, "שסע ופילוג בעם", אהבה לאחר וכו' הם רק מסיכה" הם עיקר הסיפור כאן

    אהבתי

  16. א-מחייה, למה אני מפספס? הנימוקים שלך הם נימוקים קלאסיים של ישראל הראשונה וכפי שכתבתי עוינות לסגנון המלוכני-מסורתי של ביבי.

    אהבתי

  17. למנחם:
    אני לא יודע מה שאיפןתיו או רצונותיו של ביבי אבל דע לך שיש הרבה אנשים שמחפשים את השררה והשלטון יותר מאשר את הכסף. יש כאלו שרוצים להראות שהם המנהיגים, הם הבוסים, הם הקובעים, הם המפקדים. אנשים אלו מוכנים לותר על הרבה כסף (למרות ויתורם ישאר להם עדיין כסף בשפע) כדי להשיג שררה ושלטון.

    אהבתי

  18. תמריץ,

    אתה לא מפספס בכלום, א-מחייה מייצג את העיוורון של אותם אנשים שבטוחים שביבי הוא המושחת באדם, ובאותה נשימה לא מציעים שום אלטרנטיבה, או לחילופין מציעים אלטרנטיבות גרועות יותר. מדובר בשנאה אישית נטו על זה שהם נכשלים שוב ושוב. וביבי הוא הסמל לזה.

    אלו אותם אנשים שקראו לבגין רוצח ב 1982 , והיום הם מהללים אותו. ההבדל הוא שבגין היה חלש ונשבר, וביבי לא נשבר, ולכן השנאה אליו עולה ופורחת.

    Liked by 1 person

  19. בקשת הבהרה:
    למה הכוונה ב
    "אופי מלוכני מסורתי" ?
    + מדוע הוא מעורר סלידה עזה דווקא בחילונים אשכנזים?

    (הקטע בפוסט בו תמריץ כותב: " … שנאה אישית לאיש, לסגנונו ולרעייתו וגם ואולי בעיקר לאופי המלוכני מסורתי שלובש שלטונו, דבר שחילונים אשכנזים אינם מסוגלים לשאת. אבישי בן חיים מגדיר זאת היטב במילים אחרות. נשיאות לביבי תשמר את סמלי המלוכה הזו ותעורר ביריביו סלידה עצומה…")

    *****
    כיון שגם אני חילונית אשכנזית (ונמנית עם בני הקבוצה אותה נוהג לתקוף אבישי בן חיים) אני מנסה לפשפש ברגשות שבני הזוג בנימין ושרה נתניהו, אישית, מעוררים בי.

    עלי להודות שבני הזוג, כמו גם בנם יאיר, אינם מעוררים בי כל רגשות חיבה או אהדה. למעשה להפך.
    לכל היותר אני מסוגלת לנוד להם מעט (בעיקר על הבן הצעיר אבנר, במקום השני על שרה, ומעט אפילו על יאיר ) על העובדה שהם נרדפים, די באכזריות, ע'י התקשורת. ללא אף טיפת אהדה או חמלה. מה שאמור לספק איזשהן "נסיבות מקלות" לפסק הדין שלהם.

    בימים נדיבים במיוחד – אני נזכרת שאנשים לא לגמרי אחראים לבחירה בהפרעות הנפשיות שלהם. הפרעות די קשות, שאני משוכנעת בקיומן אצל הגברת נתניהו.

    אך בימים גרועים במיוחד – שרה נתניהו מזכירה לי את מיס פיגי (אהובתו של הצפרדע קרמיט מסדרת הילדים חבובות). חזירה חמדנית ווולגרית, עוטת תכשיטים, שמשוכנעת שאין בעולם אף אחד שישווה לה. היא אולי מלכה בעיני עצמה – אך ממש לא בעיני.
    במילא מלכים ומלכות לא נוהגים לצאת למסעותיהם בעולם עם שקי כביסה מלוכלכת (בכדי שיכובסו על חשבון מארחיהם). וכל שאר "נוהגי החיסכון" המביכים /מביישים שלהם.

    אז איפה פה האופי המלוכני – מסורתי שלהם?

    "

    Liked by 1 person

  20. הייתי אומר שזה הרעיון שמכוחם של ערכים מסורתיים ולאומיים יכול להיות מישהו שנמצא בראש ההיררכיה. הוא מרשה לעצמו דברים שאחרים היו נענשים עליהם. יש כאלו ששווים אבל הוא שווה יותר. בקיצור ההיפך המוחלט מרעיון הקיבוץ שהוא סמל אשכנזי חילוני. בדרך ויזואלית הייתי מציע: הסתכלו נא בתמונה המפורסמת שבה אישה בשכונת עוני בדרום תל אביב, אמא של חברת הכנסת מאי גולן, מנשקת את ידו של ביבי ואמרו איזה רגשות זה מעלה בכם.

    Liked by 1 person

  21. קמיליה, את מתארת תכשיטים, חזירה חמדנית וולגרית וכדומה. אז לכך הכוונה בעיני אנשים, באופי מלוכני פשוט. התפיסה של הרבה ציבורים, זה שהם עסוקים בעצמם, בראוותנות, באורח חיים נהנתני וכדומה. אז זה מזכיר משהו מלוכני בעיני אנשים.

    זה בעיני אנשים.

    לגבי שרה נתניהו, צריך קצת לסייג:

    היא טיפוס קצת שונה ממה שמתארים אותה. היא פסיכולוגית ילדים. עובדת בעיריית ירושלים. נושאת הרבה חמלה כלפי ילדים, הורים לילדים, חיילים בודדים. לא פעם היא פועלת בתחומים אלו.היא תמיד מנסה לחזק ידיים להורים וילדים. למשל, ילדים חולי סרטן וכאלו. הרבה עושה בקשר לכך. גם אם זה יותר סימבולי מאשר תכל"ס דומה לעבודה שוטפת.

    על כך, היא צנועה מבחינה תקשורתית. היא לא מחפשת ראוותנות תקשורתית. היא תמיד בצילם של הדברים. היא לא מנסה למנף את התקשורת, בשביל להביע עצמה וגדולתה תדיר. היא שומרת על פרופיל די נמוך מבחינה זו.

    אז צריך בהחלט לסייג את האופן שבו משרטטים אותה. זה לא מה שמאפיין כפי במקומות אחרים בעולם, לא כל שכן ההיסטוריה האנושית, אנשי מלוכה במובן הרסמי של הדבר. אין צורך להפריז.

    בעלה, סיפור שונה. היא סיפור אחר קצת. אבל, לא כך נתפסים הדברים כמובן. בעיני ציבורים והתקשורת, אין הרבה הבדל בין שרה נתניהו, לבעלה.

    להתראות

    Liked by 1 person

  22. קמיליה, גם צריך לראות דברים בפרופורציות. לא רק שצריך לסייג מה שכותבים על שרה נתניהו, אלא, שהבעיה עם נתניהו עצמו כפי הנטען בכתבי האישום, זה לא נהנתנות פרופר כמובן. אלא, המינוף, של נכסים ציבוריים, בשביל טובות הנאה אישיות. זה דבר שלא יעלה על הדעת כמובן.

    אבל, לקבל קצת פרופורציות, מה קורה בעולם, למה הכוונה באמת ובתמים בסגנון מלוכני נהנתני, אז כאן למשל ( ועוד במדינות עניות לרוב כמובן). תחת הכותרים:

    "מלך סווזילנד דורש מיליוני דולרים לשיפוץ ארמונותיו"

    "למרות הבצורת המתמשכת במדינה האפריקאית, החליט המלך שיש להשקיע 15 מיליון דולר בארמונות עבור 11 נשותיו. בשנה שעברה הפנה 1.5 מיליון דולר מהתקציב למכוניות פאר"

    https://news.walla.co.il/item/490469

    אהבתי

  23. 3718 החיים הם לא שחור ולבן. אני אולי אפתיע אותך, אבל לדעתי נתניהו רחוק מלהיות המושחת באדם. יש מושחתים ממנו, חלקם הרבה יותר. אני כן חושב שהוא מושחת, ושהוא משתמש בכוח שבידיו על מנת לחמוק מאימת הדין. לי זה די ברור, לאנשים כמו משה משה זה לגמרי לא ברור. משה משה משוכנע שרודפים את נתניהו על לא עוול בכפו. חייל, לעומתו, מבין שנתניהו כנראה אשם, אבל חייל אומר, ובצדק מסוים, שמאחר ורוב הפוליטיקאים מושחתים אין סיבה לרדוף דוקא את נתניהו. ההבדל ביני לבין חייל הוא של גישה, ההבדל ביני לבין משה משה הוא של אמונה. אני כמובן מאמין שאני צודק – הרי בין השאר, גם חייל במידה מסויימת מסכים עם העובדות. אני כן מסכים, לצערי, שרוב מצביעי הימין מסכימים עם משה משה. אם היו מסכימים עם חייל לפחות היינו תמימי דיעים לגבי העובדות…

    משה משה, אם היית מגלה מחר שכל ההאשמות כנגד נתניהו נכונות – האם היית משנה את דעתך?

    למנחם ב. (הצחקת את בגין. בני בגין התפוטר מהליכוד בדיוק בגלל שהוא סמן ליושרה אישית, בדומה לאביו) אומר רק שנתניהו זוכה בכבוד ויקר אותם הוא כל כך אוהב, אבל מעבר לכך אני לא אופתע אם הוא גם דאג לעצמו למטמון פרישה לא קטן – חלקו בפרשיות שנחשפו וחלקו בפרשיות שכנראה לא יחשפו לעולם.

    אסיים ואומר שהצבעתי בעבר לליכוד בין השאר בגלל שנתניהו עמד בראשות הליכוד, כך שלקרוא לי שונא ביבי זה קצת מגוחך. אני פשוט לא "ביביסט".

    אהבתי

  24. amehaye,
    בכל הקשור לכתב האישום נגדו לא סברתי מעולם שנתניהו אשם ואני רואה בתיקי 1000, 2000 ו4000 תיקים תפורים למעט ההאשמה על קבלת מתנות ממילצ'ן שלגביה המחלוקת היא על היקפן. למרות האמור לעיל גם תיק 1000 הוא בעיני תיק תפור כי מתקיימת בו אכיפה סלקטיבית. כל ראשי הממשלה בדור האחרון (רבין, פרס, ברק, שרון ואולמרט) קיבלו מתנות בסכומים גדולים יותר ולא הועמדו לדין. (אולמרט לא הועמד לדין על אוסף העטים ושאר הצ'ופרים שהוא קיבל במתנה)

    Liked by 1 person

  25. חייל אני זוכר שאמרת בזמנו שנתניהו מינה את מנדלבליט ואלשייך כדי שיעזרו לו לגנוב סוסים. אולי לא הבנתי את דבריך נכון.

    אהבתי

  26. amehaye,
    זכרת נכון אבל פירשת לא נכון. הפירוש שכיוונתי אליו הוא עיקום החוק וגיוס מערכת המשפט כדי לשרת את האינטרסים של ראש הממשלה כפי שעשה שי ניצן בהתנתקות וכמו שנהג מנדלבליט ביחס לאשכנזי כשהיה פצ"ר

    אהבתי

  27. תמריץ, האם אתה מעודד תגובות שטנה בבלוג?
    קרולין גרינברד: "זה לא משנה מי יעמוד בראש הימין, הם אנשים חולים של שנאה ומדון."
    תמריץ: "קרולין חסרו לי תגובותייך.."

    אהבתי

  28. הבנתי. זו תגובה מסיתה בלשון המעטה ומלאה שנאה כלפי ציבור יהודי שלם (וגם לא יהודים).
    צר לי שעברת לצד המאפשר תגובות שטנה כלפי ציבור שלם ומעודד מלחמת אחים.

    תחשוב טוב האם בתור יהודי אתה רוצה לעודד פה שנאה כלפי יהודים ובני אדם בכלל.

    איבדת אותי.
    אם זו התשובה שלך אז סיימתי להיכנס לאתר.

    אהבתי

  29. ד, אני מצטער.. אבל אני לא יכול להתעסק בצנזור המגיבים פה (אלא במקרים קשים). מציע פשוט להתעלם ממי שלא בא לך טוב. אני בטח נגד שנאה.

    אהבתי

  30. לד'

    באחת התגובות לפוסט הקודם נכתב:
    ————
    " … הסיפוח, כפי שכבר טענתי כאן בעבר, הוא בלוף, סוכריה שמנופפים בה מול רפי השכל ומטורפי הימין כשמנסים למצוא חן בעיניהם לפני הבחירות. סיפוח הוא מהלך מטורף …". .
    ———–

    חוות הדעת המובעת בו כלפי מצביעי הימין ומניעיהם אינה נתפסת בעיני כפחות (או כיותר) חמורה מדעתה של קרולין גרינברג על מצביעי השמאל ומניעיהם :
    —————
    " …זה לא משנה מי יעמוד בראש הימין, הם אנשים חולים של שנאה ומדון …"
    —————-

    בעיני זו מעין הוכחה נוספת לעובדה שהרגישות ל"הסתה" / ל"פגיעה חמורה ברגשות" / ל"העלבת ציבורים שלמים" וכד' – היא מאוד סלקטיבית. תמיד תלוי מי ניצב בצד המעליב ומי נמצא בצד סופג העלבון.

    עצה כללית (לכל הצדדים) היא להפחית את רגישותם לכינויי גנאי ועלבונות / להגיע לדה- סינסטיזציה של רגשותיהם הפגועים.

    אך חשוב מכך, יש כאן שאלה של חופש ביטוי / של צנזורת הפוליטיקלי קורקט.
    לאחרונה אנשים רבים מדי מפחדים מלבטא ברבים את דעותיהם האמיתיות מהחשש שמישהו יפגע מדי ויכעס מדי.
    אין כוונתי שחופש הביטוי אמור להיות מוחלט וחסר כל מיגבלות. הוא חייב להעצר לפני הסתה לאלימות ונטילת החוק לידים או בקריאות לסנקציות וכד'.
    אבל לתפיסתי, אף אחת משתי ההתבטאויות הנ'ל לא תסית אנשים, אפילו קיצוניים, לבצע מעשי אלימות. כלומר לא קרולין גרינברג ולא המגיב האחר – אפילו לא התקרבו לגבול המצדיק חסימה של חופש הביטוי.

    סיכומך: " … איבדת אותי. אם זו התשובה שלך אז סיימתי להיכנס לאתר."
    היא כמובן זכותך המלאה.
    אך אתה עלול למצוא את עצמך מגביל את עצמך רק לאתרים שבהם כולם מאוד דומים לך, ומחזיקים בדעות מאוד דומות לדעותך.
    בתוך מעין תיבת תהודה ענקית. חבל.

    Liked by 3 אנשים

  31. קמיליה,
    "סוכריה שמנופפים בה מול רפי השכל ומטורפי הימין" – אני לא אוהב את המילים האלה גם בלשון המעטה אבל להבנתי לא הייתה הכוונה פה לכלל ציבור הימין וזאת לעומת קרולין שכן התכוונה לכלל ציבור השמאל ולא רק למטורפים ורפי השכל שבו (שיש אותם בכל המחנות, כולל השמאל כמובן).

    הבעיה הקשה היא שתמריץ נשמע כמעודד תגובות כמו של קרולין. אחרת איך אפשר להסביר את תשובתו שהוא התגעגע לתגובות שלה?

    את כתבת פה "אך חשוב מכך, יש כאן שאלה של חופש ביטוי / של צנזורת הפוליטיקלי קורקט.
    לאחרונה אנשים רבים מדי מפחדים מלבטא ברבים את דעותיהם האמיתיות מהחשש שמישהו יפגע מדי ויכעס מדי.
    אין כוונתי שחופש הביטוי אמור להיות מוחלט וחסר כל מיגבלות. הוא חייב להעצר לפני הסתה לאלימות ונטילת החוק לידים או בקריאות לסנקציות וכד'."

    זאת אומרת, שאם לדוגמא מישהו יכתוב שכל היהודים מפיצי מחלות, שולטים בכל הבנקים בעולם, דומים למקקים ועכברים ושאר "מחמאות" אז מבחינתך זה תקין לחלוטין כי זה לא מסית לאלימות ונטילת החוק לידיים ולא קורא לסנקציות?

    את חושבת שקרולין לא הייתה יכולה לנסח את דבריה אחרת? אפשר גם להשתמש במילים קשות אך הרבה פחות פוגעניות ומכלילות.
    היא לא נשמעת לי רפה שכל בכלל, ההיפך מכך. ולכן אני מזועזע.
    ובנוסף היא גם מקבלת עידוד מהאנשים באתר בדמות שלושה לייקים + עידוד מבעל הבלוג להמשיך לכתוב תגובות כאלה.

    לידיעתך, אני קורא ומתעניין באתרים ימניים ושמאלנים. בכולם אני לא מתעמק בכלל בחלק של התגובות, להבדיל מפה שבתגובות מתקיים הרוב המוחלט של הדיון. אז אני לא אחיה בתוך תיבת תהודה ענקית.

    אהבתי

  32. ד, קרולין יודעת היטב (גם מהתכתבות בפרטי) מה דעתי על תגובות מסיתות. עם זאת היא בהחלט אורחת קבועה פה בבלוג ולכן בירכתי אותה על שובה. ממש לא הייתה בכך הזדהות עם התוכן הבוטה.

    אהבתי

  33. אני מתמוגגת מנחת, אבל ראשית אבקש את התנצלותי מתמריץ, על כך שכתיבתי גנבה את הפוקוס מהפוסט שלו, שוודאי נכתב בעמל רב.
    ד' פשוט מוכיח את טענתי לגבי השמאל. הם נורא פלורליסטים, אבל הם לא רוצים להיות נוכחים במקומות בהם מושמעים דעות אחרות.
    הם תומכים נלהבים של חופש הביטוי, אבל אך ורק כשהוא מגיע מהצד שלהם.
    לא לשווא השמאלנים בטוחים – פעם אחר פעם – שהם הולכים לנצח בבחירות. זה קורה בגלל שהם מקיפים את עצמם באנשים דומים להם, וחוסמים ומתרחקים מכל מי ששונה מהם. הם חיים בבועה, מנותקים מהעם, ואח"כ מתפלאים – איך זה ששוב הפסדנו בבחירות? "הרי 100% מהאנשים שסביבי הם שונאי ביבי שהולכים בבלפור עם מסננת על הראש ודילדו ענק!"
    ברשותכם אלך לשתות קפה ולצחוק, כי החיים יפים.

    Liked by 2 אנשים

  34. ד
    התגובה שלך מוכיחה את התאוריה של קמיליה "בעיני זו מעין הוכחה נוספת לעובדה שהרגישות ל"הסתה" / ל"פגיעה חמורה ברגשות" / ל"העלבת ציבורים שלמים" וכד' – היא מאוד סלקטיבית. תמיד תלוי מי ניצב בצד המעליב ומי נמצא בצד סופג העלבון." כשאני קראתי את דברי קרולין לא ראיתי שם שום הכללה היא דברה על "השנאה החולנית של אנשים בשמאל" 'אנשים בשמאל' זה בפירוש לא כל השמאל. ואילו בציטוט "רפי השכל ומטורפי הימין" אני רואה הכללה. הביטוי 'מטורפי הימין' לא נשמע מדבר על חלק מהימין. אתה רואה את הדברים הפוך אף שמבחינה מילולית קשה לי לראות שאתה צודק.

    Liked by 2 אנשים

  35. אני חייב להוסיף סיפור אישי בהמשך לדברי קרולין (שאני מקווה שעדיין לא כתבתי עליו כי אז אני סתם חפרן):
    אחרי בחירות מועד א' ישבתי בפגישת עבודה עם מישהי שאנחנו שותפים לפרויקט מסוים בשנה האחרונה.
    היא בחורה מאוד אינטליגנטית (כלומר מסוגלת לקרוא עיתונים ותקשורת בצורה ביקורתית), בשנות השלושים שלה (כלומר לא נולדה אתמול), נשואה (אני מעריך שהיא הכירה כמה אחרים לפני שהתחתנה), עם 2 ילדים (שיש להם חברים מבית-ספר ומחוגים, והורים לחברים הללו), והיא גרה בקיבוץ דרומית-מזרחית לחיפה.
    והיא אמרה לי בכנות: "אני יודעת שחצי מהעם בחר בביבי, אבל אני לא מכירה אף אחד שמצביע לו".
    עניתי לה: "סליחה שאני לא יכול לעזור לך (כי גם אני לא הצבעתי לביבי), אבל אני כן מכיר הרבה אנשים שהצביעו לביבי".

    Liked by 2 אנשים

  36. חברים, זוהי התגובה האחרונה שלי פה והכניסה האחרונה לאתר.
    אני בטוח לחלוטין שלא אחסר לכם.
    קמיליה, לא הפתעת אותי בתשובה שלך. את אפילו לא מנסה קצת להתנצל על הסגנון שלך, גם לא למראית עין.
    לידיעתך, אני גם קורא הרבה מאוד זמן אתרים ימניים כמו "מידה", "מקור ראשון" ואחרים. אבל את כמו תמיד מכלילה ומקטינה אנשים שאת בכלל לא מכירה כי בזה כך נראה את מצטיינת.

    תמריץ, חבל לי אישית שלא אקרא את הפוסטים החכמים והמעשירים שלך. נהניתי מהבלוג המשובח שלך מספר שנים (נדמה לי כמעט מההתחלה) ומכל התגובות המהנות, השנונות והמחכימות.

    אבל הפעם באמת זה חצה את הגבול שלי. לפעמים חייבים לעשות מעשה.

    תמריץ, ממליץ לך לחשוב טוב עם עצמך אם אתה מוכן לעודד בבלוג שלך את שיח השטנה והמפלג בעם שרק הולך ומתגבר בשנים האחרונות.
    גם לך יש איזושהי אחריות בנושא בתור בעל בלוג ציבורי שמאות קוראים אותו (אם לא אלפים רבים).

    מאחל לכולכם ללא יוצא מהכלל הצלחה, אושר ובריאות בחיים

    אהבתי

  37. ל ד'
    (בתקווה שלמרות הכל תמשיך לקרוא את התגובות. לפחות בפוסט הנוכחי).

    ((( + אני גם מניחה שלא התכוונת דווקא אלי כאשר כתבת:
    " … קמיליה, לא הפתעת אותי בתשובה שלך. את אפילו לא מנסה קצת להתנצל על הסגנון שלך, גם לא למראית עין.". אם אני טועה – אשמח אם תסביר לי מה כל כך נורא בסגנוני. אולי אוכל להשתפר.)))

    ###############

    בתגובתך אלי כתבת:
    " … אם לדוגמא מישהו יכתוב שכל היהודים מפיצי מחלות, שולטים בכל הבנקים בעולם, דומים למקקים ועכברים ושאר "מחמאות" אז מבחינתך זה תקין לחלוטין כי זה לא מסית לאלימות ונטילת החוק לידיים ולא קורא לסנקציות? …"
    ——————
    טעית.
    יצא לי לקרוא מספר ספרים ומאמרים על רציחות עם /"טיהורים" דתיים או אתניים או פוליטיים וכד'.
    הטענה החוזרת, בניסוחים שונים, היא שלפני שמתחילה ההשמדה בפועל (או הגירוש או ההרעבה או העיקורים הכפויים וכד) – תמיד מתבצע שלב מקדים של "הכשרת הלבבות" של קבוצת המקרבנים הפוטנציאליים.
    בכדי לדרבן מיעוט משמעותי לבצע במו ידיו את האקטים האכזריים הנדרשים + להניע המונים לא לנסות למנוע את רצח שכניהם / עמיתיהם לעבודה וכד' – עולה ההכרח בשני מרכיבים:

    1. חובה לשלול מקבוצת הקורבנות הפוטנציאלית את אנושיותה. כלומר לבצע לה דה-הומניזציה.
    כיון שכל בני האדם, בכל החברות בעולם, למעשה גודלו על הטאבו של "לא תרצח בן אנוש אחר" (אלא אם ….). חיות, מאידך, מותר לשחוט. מכאן, שהקורבנות הפוטנציאלים תמיד מושווים לחיות מעוררות רתיעה וסלידה כמו מקקים, ועכברושים. בתרבויות מסוימות גם נחשים ארסיים, חזירים ועוד.

    2. חובה לשכנע ש"חיות" אלו אינן רק מגעילות אלא גם מזיקות. הרי לא מקובל שבני אדם יטבחו, סתם כך ללא כל סיבה מתקבלת על הדעת, במיליוני פריטים של אחד מבעלי החיים.
    הנזקים הפוטנציאלים יכולים להיות כלכליים (כמו תפיסת שטחים או עושק הרכוש), פלילים חמורים (כמו רצח ילדים), הפצת מחלות מסוכנות ועוד.

    ((( נדמה לי שמיותר לציין שעל פי התעמולה הגרמנית /הכלל אירופית, בשנות השלושים של המאה ה 20, אהבו לצייר את היהודים כעכברושים או עלוקות, ולטעון שהם מזיקים אנושות לכל חברה שהם חיים בתוכה. כולל בהפצת מחלות מסוכנות (בעבר) כמו עגבת, בדרדור אנשים חרוצים והגונים לעוני מרוד ועוד ועוד )))

    מכאן שאני מאוד רגישה לנסיונות לבצע איזושהי דה – הומניזציה של המחנה היריב או של חלק ממנהיגיו + כאשר לדה הומניזציה נלווית טענה לנזקים האדירים שיחוללו אם אף אחד לא "יטפל" בסכנה.
    הצגה שעלולה להסית טיפוסים "בעייתים" (כדוגמת יונה אברושמי או יגאל אמיר) לנסות להציל את העם והמדינה ע'י רציחת חיות האדם המסוכנות שהוצגו בפניו.

    לתפיסתי הדוגמאות בבלוג (רפי שכל, מטורפים, שטופי שנאה וכד' וכד') היו קרובות יותר לקללות ועלבונות מאשר להסתה, שעלולה להתגלות כמסוכנת.

    אהבתי

  38. קרולין אכן יש קבוצה די גדולה בשמאל – אבל לחלוטין לא מדובר על כל השמאל – שחיה לה בתוך בועה ושונאת כל מה שמריח מ"ימין". הם משוכנעים שכל מה שרע במדינה מגיע מאותם "ימניים" ושאם רק השמאל היה עולה לשלטון היינו חיים בגן עדן.

    באותה מידה יש קבוצה לא פחות קטנה של מצביעי ימין שמתעבת כל מה שהמילה "שמאל" מחוברת אליו. לא סתם נתניהו הפך את המילה "שמאלן" לכינוי גנאי – הוא ידע שיש כר פורה לשימוש הזה. הקבוצה הזו חיה בחרדה מהיום בו "השמאל" יעלה לשלטון (יחד עם הערבים, כמובן).

    שתי הגישות מטופשות אבל שיהיה לך בהצלחה לשכנע מי מהצדדים.

    אהבתי

  39. אמחייה,
    זה לא כזה דיכוטומי.
    אני למשל, אפילו שאני לא מתעב כל מה ש"שמאל" מייצג (אני פשוט חושב שהם לקחו הכל לאקסטרים וביטלו אמיתויות פשוטות הרבה יותר), על-אף כל זאת אני חושש שמא השמאל יעלה לשלטון.
    אני פחות חושש מניצחון מזדמן בבחירות כאלו או אחרות בגלל כישלון פוליטי מקומי של הימין.
    אני יותר חושש מתמיכה עממית ברעיונות האקסטרים ההזויים הללו (שתוביל את השמאל ליישם את הרעיונות שלו בתופסו את השלטון).

    אהבתי

  40. יאיר אני יכול להרגיע אותך, השמאל לא יגיע לשלטון בשנים הקרובות. המספרים פשוט לא מתחברים. הדרך היחידה בה מי מהשמאל יגיע לעמדת השפעה היא בקומבינות בסגנון מה שקורה בממשלה הנוכחית, בה שרידי המערך (העבודה? לא סגור איך קוראים להם היום) הצטרפו לממשלת נתניהו.

    אהבתי

כתיבת תגובה