2100, עד כמה קיצוני זה יכול להיות?

כתבתי לא מעט בבלוג על הדמוגרפיה המשתנה של האנושות. הירידה בילודה בארצות המפותחות לעומת הפריון הגבוה באפריקה וגם במדינתנו יוצאת הדופן. עד כמה התוצאה יכולה להיות קיצונית?

מאמר שפורסם במגזין הרפואי המעולה (אחד החשובים בעולם) לנצט על הדמוגרפיה של העולם ב-2100 נותן לכך הצצה. בחרתי להציג את הנתונים בדרך מגמתית משהו. עבור הארצות שבהן הילודה שומרת על עוצמתה כמו ישראל וארצות אפריקה בחרתי להניח שככה יימשכו הדברים ולהציג את האופציה הקיצונית לטובת הריבוי הטבעי ואילו בארצות שבהן הילודה קורסת ונראית קורסת עוד משנה לשנה בחרתי להציג את האופציה הקיצונית לטובת ההידלדלות. ככה ניתן לקבל מבט על האפשרות הקיצונית ביותר למפנה דמוגרפי בעולם.

עבור ישראל התסריט הזה מייצר אופציה הונג קונגית. ייתכן שהנגב והגליל יישארו די שוממים יחסית, אבל חלק ממה שמחוץ להם יצטרך להיות צפוף בבניה דחוסה לגבהים כמו באי קאולון בהונג קונג. אלף קמ"ר בצפיפות של קאולון מאפשרים אוכלוסיה של 40 מיליון.

מדינה אוכלוסיה במיליונים (בתחזית קצה שמקצינה את המגמה הנוכחית)
ניגריה 1,055
סין 455
קונגו 346
טנזניה 258
ארה"ב 248
רוסיה 66
בריטניה 55
גרמניה 54
ישראל 41
אירן 37
קנדה 37
אוסטרליה 27
איטליה 24
דרום קוריאה 20
פולין 11
רומניה 8
ניו זילנד 6
אוסטריה 5
צ'כיה 5
דנמרק 4
פינלנד 4
יוון 4
בולגריה 1.5

73 תגובות בנושא “2100, עד כמה קיצוני זה יכול להיות?

  1. בכוונה לא הכנסתי, כי אין שם מגמה קיצונית שמעניין להקצין אותה עוד. הילודה יורדת אבל לא משהו מטורף כמו באירופה או בדרום קוריאה, והפריון מעל רמת התחלופה. אין שם איזה משהו לדמיין כמו בסין או דרום קוריאה או ספרד, שבהן אם נשים ימשיכו להוליד ילד אחד בממוצע אז תהיה שממה.
    לפי לנצט אוכלוסיית הודו תהיה בין 700 מ' לבין 1.7 מיליארד. עם ממוצע מוערך באזור המיליארד.

    אהבתי

  2. מהאופן בו הצגת את הנתונים ניתן לחשוב שישראל תהיה המדינה התשיעית בגודלה בעולם.. אני מבין שלא זו היתה כוונתך. בכל מקרה מצב של 40 מיליון איש בישראל נראה סביר מבחינה דמוגרפית אך זוועה מבחינת החיים כאן – אלא אם יהיה שיפור עצום בתשתיות התחבורה ובחינוך לסגר וניקיון.

    אהבתי

  3. בעיקר דילגתי על המון מדינות אפריקניות לא מעניינות במיוחד שיהיו עמוסות באינספור בני אדם. אבל יש גם את צרפת, ברזיל ועוד.

    אהבתי

  4. טוב, כל זה בלי הקורונה. הקורונה תהא לה משמעות אפשר להניח, ולא מבוטלת. כלומר, אם המסקנה שלהם, שהפריון יורד, הילודה יורדת וכדומה, ויש לנקוט אמצעים כמובן, אזי, לאור הקורונה והיום שאחרי הקורונה ( אם בכלל) זה משהו אחר לגמרי. יש מצבים שהסגרים מביאים בייבי בום, יש מצבים הפוכים לכך. יש מצב, שאם נהיה תחת קורונה מתגלגלת שנים, בעצימות נמוכה או בינונית, זה ישפיע מאוד על הילודה אפשר להניח. קשה לחזות כרגע לגמרי.

    להתראות

    אהבתי

  5. תמריץ , זה לא רק אשכים. אשכים זה פריון. אבל, זה משפיע על דמוגרפיה, על הרצון או אי הרצון להביא ילדים בכלל וכדומה. גם עצם התמותה מן המחלה כמובן. עצימות נמוכה או בינונית מתגלגלת של הקורונה אפשרית ותשפיע אם אכן, כפי שכתבתי וכו….

    אהבתי

  6. מענין גם לקרוא ההשלכות על הפיריון והילודה, בגין הכלכלה והקורונה או הקשר בינהם, מצטט מן המאמר לעי"ל שהבאתי:

    The shutdowns are resulting in large economic losses. With high-income countries set to experience the steepest fall (−6.1% in 2020 according to the International Monetary Fund, versus −1% for developing economies), millions of households will be affected. Given the irreversible nature of childbearing and the substantial costs associated with child-rearing, unemployment and lost income will necessarily reduce fertility. This was the experience of the 2008 Great Recession, when overall fertility declined, particularly in countries that had the strongest economic downturns (12). In addition, a stronger feeling of uncertainty will make couples postpone any long-term investments—children being prime examples—and therefore reduce fertility further. Coping mechanisms for dealing with uncertainty will consequently matter. There is evidence that, in periods with unexpected increases in economic uncertainty, fertility declines less in areas characterized by stronger trust and social capital (13).

    נתרגם ספונטנית ותמציתית:

    הסגרים גרמו לאובדן הכנסות קשה. מדינות עם הכנסה גבוהה סבלו וסובלות קשה יותר ( מינוס 6.1 אחוז על פי הקרן המוניטרית העולמית נ' מינוס 1 למדינות מתפתחות) . מליוני משקי בית ייפגעו. אובדן הכנסה, חייב להשפיע כמובן, על גידול ילדים ופיריון, זה הלקח מן המשבר הכלכלי הגדול ב- 2008, כאשר הפריון בכללותו ירד, בייחוד במדינות עשירות יותר או מדינות שנפגעו קשה יותר מן המשבר. בנוסף תחושה של אי יציבות גורמות לזוגות לדחות השקעות ארוכות טווח, וילודה הינה בבחינת כזו. מנגנונים להתמודדות עם אי יציבות יהיו משמועתיים וחשובים כמובן לאור מצב כזה. יש הוכחות לכך, שבמקומות בעלי אמון וסולידריות חברתית גבוהה יותר, תחושת אי יציבות, תהא פחות משפיעה ומשמעותית בקשר לילודה.

    יש הרבה פקטורים מצויינים במאמר הזה. מומלץ ( פקטורי ילודה בקשר לקורונה).

    להתראות

    Liked by 1 person

  7. אשכים זה פריון מבחינה אנטומית כמובן. אנטומית רפואית, לא על כך כתבתי. לא על כך המדובר.

    אהבתי

  8. נזכרתי בשני דברים, לכאורה לא קשורים לפוסט:
    א. אחד המוטיבים החוזרים בסרטוני אנימציה לילדים: יצור כלשהו רץ במלוא מהירותו, אך הוא לא שם לב שלפניו תהום עמוקה וממשיך לרוץ. רק לאחר מספר צעדים באויר הוא קולט שאין שום קרקע תחת רגליו. בשל המודעות לכך שהוא באויר (ורק בשלה) גורמת לו לצנוח ולהתרסק על קרקעית התהום.

    ב. ארבעת פרשי האפוקליפסה (מחזון יוחנן בברית החדשה): מלחמות, רעב, מגפות ומוות.

    א + ב – יתכן שהמודעות לחומרת הבעייה (של המדינות בעלות קצב הילודה המסחרר) תגיע אליהן מאוחר מדי, והתוצאה תהיה מאוד הרסנית. אבל יתכן שהן תתעוררנה בזמן, ותבצענה שינוי כיוון הרבה פחות הרסני ומכאיב.

    ———–
    כיום מדינות אפריקה העניות, בעלות שיעור הילודה המסחרר, מסתמכות על תמיכה וסיוע של מדינות עשירות / של אירגונים בינ'ל + כספי הצעירים שהיגרו מאפריקה, והצליחו למצוא עבודות במדינות עשירות.

    אך ב 2100, כשאותן מדינות עשירות יתכווצו (וילמדו להסתמך יותר על מיכון מתקדם) – הן לא תהינה זקוקות לזרם (הולך וגובר) של מיליוני צעירים אפריקאים בשנה.
    קשה גם להאמין שמדינות אלו ,(שאחוז ניכר מאוכלוסייתן המכווצת יהיה דור שני, שלישי או רביעי למהגרים מאפריקה ואסיה) יוכלו וירצו לתרום בנדיבות כה רבה לקונגו, לטנזניה ולשאר שכנותיהן.

    מכאן שלא קשה לנחש ש*אם* מדינות אלו לא תשכלנה להקטין בזמן, ובצורה דרמטית, את קצב הילודה שלהן – צפוי בהן רעב המוני, פלישות אל /מתוך המדינות השכנות, וכנראה גם מחלות ומגפות
    זו למעשה דרכו של הטבע להקטין אוכלוסיות של בעלי חיים שהתרבו מעל יכולת הקיום דל הנישה האקולוגית שבה הן חיות.
    מה שיביא לבסוף למוות ולקיטון אוכלוסיה – שלא דרך הקטנה מראש של הילודה, אלא דרך ארבעת פרשי האפוקליפסה.

    (די בדומה לחיה שרצה בשיא מהירותה, בעיינים סגורות וללא טיפת מודעות, אל התהום שיביא להתרסקותה)

    #################

    (((* ניתן להשליך גם למגזר החרדי בישראל – עליו דובר בפוסט הקודם.
    מגזר שעלול להפוך ממיעוט קטן, שדי קל לתמוך בו ולפרנסו, לכמחצית ויותר מהאוכלוסיה. מכאן דבעתיד הלא מאוד רחוק מגזר זה יאלץ להסתמך בעיקר על מקורותיו.
    אלא אם החרדים מתוחכמים דים, מסוגלים לנבא מראש את הצפוי להם *אם* לא יקטינו דרמטית, ביוזמתם, את קצב הריבוי שלהם ו/או יתחילו להכשיר את ילדיהם למקצועות רבי הכנסה במאה ה 21)))

    אהבתי

  9. אם בישראל יהיו 41 מיליון איש יכולה להיות בעיה קשה בלפרנס אותם.
    הבעיה עלולה להיוצר אם יהיה מחסור במזון. זוכרים שבתחילת תקופת הקורונה היה מחסור חמור במכונות הנשמה. ישראל היתה מוכנה לשלם הון תועפות לכל מכונת הנשמה אבל פשוט לא הסכימו למכור לה. מה יקרה אם יהיה מחסור חמור במזון בעולם?
    בעית המזון בישראל עלולה להיות חמורה עוד יותר בגלל שבונים בתים דוקא בשטחים שיכלו לשמש לגידולים חקלאיים.
    בעיה דומה יכולה להיות לגבי מים ואנרגיה.
    יחד עם זאת נראה שיש כמה מדינות בעולם שקרובות לזה הרבה יותר מאשר ישראל.

    אהבתי

  10. תמריץ, אם רק היית יודע, מה מייחסים לביל גייטס בקשר למגיפה, בקשר לדמוגרפיה וכאלו קונספירציות ( על ידי מלומדים) היית נבעת ממש. הוא מתכנן ילודה בעולם השלישי ? אתה יודע מה, אפנה אותך אחר כך…..

    אהבתי

  11. לפי מה שנכתב ממשלת ישראל הוציאה 190 מיליארד ש"ח על הקורונה.
    לאן הלך הכסף הזה? אם כסף זה היה מתחלק בין כל משפחות ישראל 2.5 – 3 מיליון משפחות. כל משפחה היתה אמורה לקבל כ-70 אלף ש"ח בממוצע. נחלק מספר זה ל-8 חודשי הקורונה ונקבל 9 אלף ש"ח בממוצע למשפחה לחודש.
    נניח לרגע ש-95 מיליארד ש"ח כלומר מחצית הכסף הזה חולקה למובטלים החדשים. בממוצע היו 600 – 700 אלף מובטלים נוספים. אז כל מובטל קבל כ-130 אלף ש"ח במשך 8 חודשים כלומר 16 אלף ש"ח לחודש. זה סכום כפול מדמי האבטלה המכסימליים. ומה קרה ל-95 מיליארד ש"ח נוספים? מי קבל אותם?

    Liked by 1 person

  12. פה תמריץ, נכתב על ידי פיטר קוניג ( Peter Koenig) הוא כלכלן ידוע, עבד בבנק העולמי, באו"ם ( ארגון הבריאות העולמי) מומחה למים ואיכות הסביבה וכדומה רזומה.

    קרא מה דעתו, בכלל, וביל גייטס בפרט בקשר לקורונה:

    https://globalriskcommunity.com/profiles/blogs/the-farce-and-diabolical-agenda-of-a-universal-lockdown

    Liked by 1 person

  13. אגב, מדהים לקרוא על הבלגן הצפוי עם החיסונים בארה"ב. משבר אמון קשה ביותר. מדינות רוצות להחליט על מדיניות עצמאית לגבי בחינת החיסונים וכדומה. אין אמון כבר גם ב- FDA בחלק מן המדינות ולהרבה אזרחים בכלל בארה"ב. הטענה הינה שטראמפ לוחץ על חיסונים לפני הבחירות בנובמבר. וסכנה כרוכה בדבר. מומלץ לקרוא. כאן:

    https://khn.org/news/distrusting-trump-states-plan-to-vet-covid-vaccines-themselves-bad-idea-say-experts/

    אהבתי

  14. חשוב מאוד, לקרוא כאן ההצהרה החד משמעית, של ראש ארגון הבריאות העולמי, בקשר ונגד ( נחרצות) הדוקרטינה של "חיסון העדר". מפאת החשיבות, נצטט הדברים:

    Herd immunity strategy is 'simply unethical,' says head of World Health Organization

    “Herd immunity is achieved by protecting people from a virus, not by exposing them to it," said Director-General Tedros

    The head of the World Health Organization warned against the idea that herd immunity might be a realistic strategy to stop the pandemic, dismissing such proposals as “simply unethical."

    At a media briefing on Monday, WHO Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus said health officials typically aim to achieve herd immunity by vaccination. Tedros noted that to obtain herd immunity from a highly infectious disease such as measles, for example, about 95 percent of the population must be immunized.

    “Herd immunity is achieved by protecting people from a virus, not by exposing them to it,” he said. Some researchers have argued that allowing COVID-19 to spread in populations that are not obviously vulnerable will help build up herd immunity and is a more realistic way to stop the pandemic, instead of the restrictive lockdowns that have proved economically devastating.

    “Never in the history of public health has herd immunity been used as a strategy for responding to an outbreak,” Tedros said.

    Tedros said that too little was known about immunity to COVID-19 to know if herd immunity is even achievable.

    “We have some clues, but we don’t have the complete picture,” he said, noting that WHO had documented instances of people becoming reinfected with coronavirus after recovering from an initial bout of the virus. Tedros said that while most people appear to develop some kind of immune response, it's unclear how long that lasts or how robust that protection is — and that different people have varying responses.

    “Allowing a dangerous virus that we don’t fully understand to run free is simply unethical," he said.

    WHO estimates less than 10 percent of the population has any immunity to the coronavirus, meaning the vast majority of the world remains susceptible.

    Tedros also noted countries had reported record-high daily figures of COVID-19 to the U.N. health agency for the last four days, citing surges in Europe and the Americas in particular.

    כאן:

    https://www.nbcnews.com/health/health-news/who-says-herd-immunity-strategy-simply-unethical-n1243009

    Liked by 1 person

  15. לגבי תאוריות קונספירציה על הקורונה, לצערי יש צרוף של נסיבות שמעיד שההתלהבות לסגרים בעולם משרתת חברות שמלכתחילה מואשמות בעודף כח על היחיד, חברות כמו גוגל , פייסבוק, טוויטר, אמזון , מיקרוסופט, אפל , אסוס, עלי-אקפרס וכו' נהנות מאד מההכרח שלנו לשבת בבית ולצרוך תכנים, ובעצם הכל, דרך האינטרנט.

    נוצר מצב דומה לסרט מטריקס. אנשים יושבים בקפסולות (בתים) שלהם, מוזנים דרך צינורות (שליחים ואינטרנט), ומייצרים אנרגיה (עובדי הייטק שעובדים מהבית, שאר העובדים ממילא פחות חשובים מבחינת מט"ח).

    האם זה טוב לשלטון? למי שרוצה לשלוט באופן טוליטרי על חיי היחיד זה מצויין. וזה טוב לכל אותן חברות הענק של האינטרנט. זה רע לעסקים הקטנים, הפלאפל חנות הבגדים, השווארמה, אבל אין להם את הכוח שיש לאמזון ולאסוס ולגוגל.

    לא מאמין שיש קונספירציה עולמית, אבל יש צרוף נסיבות שדוחף לכיוון משטר טוטליטרי לאזרח

    Liked by 1 person

  16. אוכלוסיית האי מנהטן היא 28 אלף תושבים לקמ"ר. כלל לא רע לגור שם. קאולון איננו אי אלא פנינסולה, בליטה של היבשת מוקפת ים שני צדדים. צפיפות האוכלוסין בה היא 43 אלף תושבים לקמ"ר והם גרים בבניה נמוכה. האי הדחוס ביותר בעולם הוא האי אפ לי גאו עם 70 אלף איש לקמ"ר, והיות והוא בנוי בצורה מודרנית וחדישה בבניה גבוהה כמעט ולא רואים שם אנשים ברחובות. על פי ספר השיאים של גיניס רובע מונג קוק בקאולון מכיל 130 אלף איש לקמ"ר בבניה נמוכה ישנה והם חיים באושר בדירות יקרות מבתל אביב. השיא העולמי הוא בעיר מוקפת החומה קאולון בו היתה שנים רבות הצפיפות מליון ורבע תושבים לקמ"ר. בתל אביב 7600 תושבים לקילומטר רבוע.

    בהנחה שיבנו ערים חדשות מודרניות אין מגבלת אוכלוסיה בישראל. עד שנגיע ל 40 מליון, הנינים ימצאו פתרונות.

    אין סיבה לא לבנות ערים חדשות בנגב עם רכבות של 350 קמ"ש, שיביאו אותם למרכזי קניות ברבע שעה, הרכב האוטונומי עליו דיברת רבות, המוניות המרחפות, היכולת לעבוד מהבית, למלא מצברים מהשמש ומיים באידוי מתאימים לנגב, וגם רמת הגולן ריקה.
    ניתן גם למלא בהדרגה את הים בפסולת בניין ולבנות רבי קומות וכולם ימשיכו לגור באיזור החוף בהמשך שדרות בן גוריון במספרי המינוס.

    מדוע לא לבנות בנגב ערי חרדים?

    Liked by 2 אנשים

  17. הצעה ברוח ליברטיאנית, של מוטי היינריך מהבלוג קו ישר, להתמודדות עם מגפה (כחלופה למדיניות סגרים כפויים וכד').
    כותרת הפוסט: זכויות אדם בצל הקורונה.
    פוסט די ארוך, שמנסה להתמודד עם דילמות מוסריות רבות שקשורות בהגנת הציבור – הן מהידבקות והן מפגיעה בזכויות האדם שלו.

    הצעה זו מתחברת להגיג שעבר בי בקשר להתנהגות המתריסה של חלק ניכר מהמגזר החרדי:
    שיתפללו / ילמדו / יעשו כרצונם.
    אך כל מי שיזוהה בודאות (לדוגמא באמצעות צילומים) כמפר הנחיות קורונה בכוונה תחילה – לא יורשה לקבל שירותים רפואיים ציבוריים הקשורים לקורונה. לא בקופות החולים ולא בבתי החולים.
    אם, לדוגמא, משפחתו תבקש שיחובר למכונת הנשמה – יהיה עליה לשלם אלפי שקלים לכל יום אשפוז.
    + אנשים שנדבקו בקורונה בגלל מגע עם נשא מאחת החסידויות המתריסות (ויצליחו להוכיח זאת ברמת סבירות די גבוהה) יוכלו לתבוע ממנו ו/או מהאדמור שלו פיצויים על הנזקים הגופנים /הנפשים / הכלכלים שנגרמו להם ולבני משפחתם.

    https://kav.org.il/%D7%94%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96%D7%99/item/2574-%D7%96%D7%9B%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%93%D7%9D-%D7%91%D7%A6%D7%9C-%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%94

    הסיפא של הכתבה:
    ——————————
    " … פתרונות היפותטיים אפשריים (*)

    (*) היפותטי – כי אדם יכול להידבק גם אם שמר על כללי הזהירות, כי אין יכולת לזהות בוודאות מי באמת שמר על הכללים ומי משקר, כי לא קיימת יכולת לזהות מי הדביק את מי, וכי לצערנו עדיין לא קיימת מדינת חופש.

    • פתרון אפשרי למדינות האטטיסטיות הקיימות (כדוגמת ישראל):

    המדינה לא תגביל את החרות. לא תכפה סגר, לא בידוד, ולא מעקב. היא רק תמליץ.
    אבל, אם מי שלא ישעה להמלצה יחלה, וניתן יהיה להוכיח כי התעלם מההמלצה –
    מערכת הבריאות של המדינה תסרב לטפל בו. שימצא גורם מטפל אחר. בדיוק כמו
    אדם שעזב את רכבו עם דלת פתוחה, מפתח באוטו, והרכב נגנב – לחברת הביטוח
    אין מחויבות לפצותו.

    • פתרון אפשרי למדינת חופש (היפותטית):

    אותו הדבר, רק שמערכת הבריאות הפרטית וגם ביטוחי הבריאות הפרטיים יסרבו
    לטפל בו – הוא הפר את הסכם הביטוח.

    תביעת נזיקין: נדבק יתבע את המדביק על הנזקים שגרם לו. במקרה של מוות –
    התביעה תהיה על הריגה. כל אדם הוא מדביק פוטנציאלי, ולכן יסתכן בתביעה.
    אם לא ינקוט באמצעי זהירות נאותים (מרצונו החופשי) וידביק אנשים – הוא יחטוף
    כמה וכמה תביעות, מכל איש שהדביק – חלקן אולי בגין הריגה. זה יעלה לו ביוקר.
    מצד שני, צריך לקזז מהאשמה את אחריותו של הנדבק שבחר, מצידו, לא לנקוט
    באותם אמצעי זהירות, וכך נחשף לסכנה

    אהבתי

  18. מדינה שבה תביעות משפטיות כאלו נפוצות לא נראית לי מדינת חופש.. האמת היא הפוכה ממה שהיינריך אומר: מה שמעניק חופש זו הוודאות המשפטית. ומה שנותן ודאות משפטית זו הכפייה של המדינה, וההבנה שאם באמת התנהגות מסוימת היא רעה וחמורה, המדינה בטח הייתה אוכפת ומונעת אותה.

    אהבתי

  19. קמיליה,
    משווה ומעלה.
    מי שנהג מעל המהירות המותרת לא יקבל טיפול רפואי
    מי שהעליב שוטר אתיופי ישללו לו את רשיון הטיס
    מי שחשפה דדיים על סמל לאומי לא תהיה רשאית לקנות חזיות

    אהבתי

  20. הקטנת קצב הילודה צריכה להתחיל הרבה שנים לפני שיבוא האסון הדמוגרפי. בסין הכריזו לפני 40 שנה על מדיניות של ילד אחד קצב גידול האוכלוסיה ירד אבל עדיין היה גידול אוכלוסיה למשך יותר מדור. רק עכשיו החל תהליך הפוך של קיטון האוכלוסיה.

    אהבתי

  21. arn
    הכסף שהממשלה העבירה ישירות לכיסי האזרחים הוא רק חלק (לא גדול לדעתי) מההוצאה. יש גם: רכישת ציוד רפואי, הקמת מעבדות ורכש שוטף של ציוד עבורן, גיוס עובדים למעבדות, לחקירות אפידמיולוגיות ולפיקוד העורף, פיצוי לעסקים וחברות גדולות (כמו פוקס ימ״ש) וכן הלאה.
    oj
    מסכים שאין בישראל בעיית מקום – אפשר וצריך לבנות צפוף וגבוה. הבעיה היא, כפי שכתבתי, בתחום ההתנהגות. 40 מיליון איש לא רק מתגוררים ועובדים הם גם מטיילים ומבלים. למרבה הצער חופים ופארקים לא ניתן לבנות לגובה. כל עוד ישראלים נוהגים להשאיר טינופת בכל מקום ולהתקוטט בעזרת כסאות פלסטיק, הגדלת מספר האנשים משמעותה העצמת הגיהנום שנקרא ״המרחב הציבורי בישראל״.

    Liked by 2 אנשים

  22. למנהטן, הונג-קונג ויתר המקומות הצפופים יש עורף ענקי (ארצות-הברית וסין) שמפרנס אותם. הם לא נמצאים לבד. אבל לישראל אין עורף כזה.

    כמו כן מי שרוצה לעזוב את מנהטן או את הונג-קונג יכול לקחת את חפציו ולקנות או לשכור דירה במקום אחר. בישראל אופציה זו לא קיימת. עזיבת ישראל זה תהליך הגירה מורכב בגלל ש: 1). בכלל לא בטוח שהמדינה שאילה תרצה להגר תקבל אותך. 2). תהליך הגירה בדרך כלל עולה כסף. 3). אתה לא מכיר מספיק טוב את השפה, את המנטליות ואת המנהגים של תושבי המקום. 4). יהיה לך קשה להתקבל למקומות עבודה (הרבה יותר קשה מאדם מקומי).

    כדאי לזכור: אם מדינת ישראל תהיה צפופה יהיה קשה לה לספק את המזון, המים והאנרגיה הדרושים לתושביה. אם יהיה מחסור בדברים אלו תהיה בעיה להשיגם ממש כמו שהיתה בעיה להשיג מכונות הנשמה בתחילת הקורונה (כסף לא עזר כאן).

    Liked by 1 person

  23. פינת הטרלול הישראלי

    Liked by 1 person

  24. אין כמו מסורת מפוארת. איפה מתגייסים?
    היידה צ'ייני
    Quarter of crew on £3billion nuclear submarine dubbed 'HMS sex and cocaine' test positive for coronavirus after defying orders and going drinking at bars and strip clubs near US naval base
    https://www.dailymail.co.uk/news/article-8837335/Quarter-crew-3billion-nuclear-submarine-dubbed-test-positive-coronavirus.html?fbclid=IwAR1EzR58E6GJ1y3LDMiY1OUHyxoOV6dUy03BWeIwUxwmo9ZXP6Xr7vgtWOc

    אהבתי

  25. ישראלים צריכים לעשות סופ"שים ביוון ובקפריסין ואם ארדואן לא יעמיד לעצמו ממשיכי דרך אז גם בטורקיה.. הארץ כבר קטנה מדי לנופש. מקווה שיהיה מכוניות מעופפות שיגיעו עד שם.

    אהבתי

  26. לרינגו:
    יש לך איזה מקור שעליו אתה מסתמך בקשר ל-190 מיליארד ש"ח שהוציאה הממשלה? האם אותו מקור מפרט על מה היא הוציאה את הכסף הזה בדיוק?
    רכישת ציוד, הקמת מעבדות, גיוס עובדים למעבדות, חקירות אפדימיולוגיות, כספים לפיקור העורף – זה תהליך שמספק עבודה להרבה אזרחים (אם מוציאים עליו כל כך הרבה כסף) כך שזה אמור היה לחסל את האבטלה.
    כמה כסף הוציאו על פיצוי לעסקים? בכל אופן אם שפכו עשרות מיליארדי שקלים על העסקים אז איך זה שהם מתלוננים?

    אהבתי

  27. אם מדינת ישראל תהיה במצור מוחלט ללא בעלי ברית וללא יכולת או מוכנות צבאית לפרוץ את המצור ניתן יהיה לגרום לאזרחיה למות מרעב ומצמא. ייתכן שזה נכון גם היום.

    אהבתי

  28. לחייל זקן
    😊
    כתבת:
    1. "מי שנהג מעל המהירות המותרת לא יקבל טיפול רפואי …"
    ——————-
    ההצעה נפסלת על הסף – כיון שהיא עלולה לפגוע אפילו בי עצמי!
    איני מכירה אף נהג/ת, כולל אני עצמי, שלא נוהג/ת לעיתים מעל המהירות המותרת.
    השוואה הראויה להתנהגות בתקופת הקורונה, הפוסלת קבלת שירותים רפואיים *על חשבון הציבור*, היא למי שרשיון הנהיגה שלו נפסל בשל עבירות תנועה מאוד חמורות. למרות הפסילה – הוא נהג, ביצע עבירות תנועה נוספות ותאונה עם נפגעים.
    האם מגיע לשור מועד שכזה לקבל שירותים רפואיים על חשבון הציבור? לתפיסתי – לא!

    2. " … מי שהעליב שוטר אתיופי ישללו לו את רשיון הטיס .."
    ————————–
    (((סתם תהיות כלליות:
    – האם חוקים המתייחסים רק לציבור מסוים – אינם מסמנים אותו כציבור של חסרי ישע, הזקוקים להגנה מיוחדת?
    – האם אין כבר יותר מדי תקנות המפלות לטובה (או לרעה) את ילדי העולים מאתיוםיה ונכדיהם?)))

    אמנם אין כל סכנה שישללו לי את רשיון הטיס (כיון שאין לי כזה), אבל *גם* הצעה זו עלולה לפגוע באינטרסים האישיים שלי.
    א – אני מנסה לשכנע את ילדי שאם הם חשים פגיעה או עלבון – זה כיון שהם *בחרו לאפשר* למישהו לפגוע בהם ולהעליב אותם. אם ילדי ישמעו על חוק שכזה הם עלולים *להתחיל* לפקפק באכסיומות החינוכיות של אמם

    ב – גם המסורת התרבותית הפרוסית – בולשוויקית (עליה גדלתי) אינה נוטה להתרשם יותר מדי מרגשות ענוגים פגועים, ולשנות כיון בגללם. אפילו אם בעורם של הנעלבים הפיגמנטים מאוד צפופים.

    3. " … מי שחשפה דדיים על סמל לאומי לא תהיה רשאית לקנות חזיות."
    ——————-
    מודה שהצעה זו, ועוד ממך, כל כך הפתיעה אותי – עד שנשארתי חסרת מילים

    Liked by 1 person

  29. חייל אני לא מכיר הרבה תיקים שנהגו בהם בכל כך הרבה זהירות, והקפדה על קוצו של יוד, כמו תיקי נתניהו. אם צריך לפסול את תיקי נתניהו אז צריך לפסול את כל התיקים של כולם אי פעם, לשחרר כל מי שבבית הכלא ולשלם פיצויים לכל מי שהורשע במשהו מאז קום המדינה.

    למעשה אני אטען את הטענה ההפוכה – במערכת משפטית הוגנת נתניהו גם היה נחקר ואולי נשפט על תיק הצוללות ועל ענין המניות. כמו כן הייתה נפתחת חקירה על כל נושא הגז. לצערנו אנחנו עדיין לא שם, ואם זה תלוי בנתניהו ותומכיו גם אף פעם לא נגיע.

    במאמר מוסגר, עצוב לי שדוקא אנשים דתיים כל כך מסנגרים על אוסף של אנשים שלכולם ברור שהשחיתות לא זרה להם. לפעמים נראה לי שאני – החילוני הגמור – היחיד שקרא את דברי הנביאים.

    אהבתי

  30. נכון שאם מדינת ישראל תהיה במצור מוחלט היא לא תחזיק מעמד אבל יש גם מצבי ביניים. למשל מצב של מחסור במים, מזון או אנרגיה כלל עולמי.
    כמו כן אפילו אם לא יהיה מחסור עולמי בדברים אלו ישראל יכולה להיות בבעיה אם היא לא מסוגלת לספק אותם לעצמה. היא צריכה לתת משהו בתמורה לדברים האלו. אז מה היא תתן שמדינות אחרות לא יכולות לייצר בעצמן? היא יכולה להיות מרכז סחר אבל מרכז סחר יכול להיות בכל מקום בעולם. היי-טק? אני משער שכל מקום בעולם יכול להקים מפעלי היי-טק (בנוסף צריך לציין שההיי-טק הישראלי מרביתו הוא בתוכנה) ולסגור את הפער בינו לבין ישראל במשך הזמן. כמובן שצריך לציין שככל שאוכלוסית ישראל תתרבה היא תצטרך לקנות ויותר ויותר מים, אנרגיה ומזון (בקצב אקספוננציאלי). בנוסף: מחירי הדירות יעלו, הצפיפות בכבישים תעלה, זיהום האויר יעלה ואסונות הטבע יעלו. יתכן וישראל תוכל להסתדר עם 40 מיליון תושבים (ואפילו עם יותר מכך) אבל בטוח שהסיכוי של 10 מיליון לשרוד גבוה מהסיכוי לשרוד של 40 מיליון תושבים ו-10 מיליון תושבים יחיו ברמת חיים גבוהה הרבה יותר מ-40 מיליון.

    אהבתי

  31. ארן
    המקור שלי ל 190 מיליארד הוא אתה, אתה זה שנקב במספר הזה כאן. אני עצלן מכדי לחפש נתונים בנושא, רק ציינתי שהכסף המחולק ישירות לאזרחים בוודאי לא אמור להסתכם למספר הזה כפי שהחישוב שלך מניח.
    חייל,
    הציטוט של עמית סגל לא חכם בלשון המעטה. יש הבדל גדול בין המצב במרץ, של חוסר ידיעה מהו היקף התחלואה, ביצוע מאות בודדות של בדיקות ביום ומחסור מוחלט בציוד וידע רפואי, לבין המצב כיום. מה הוא מציע, לחכות שנה עד שנגיע לעשרה נדבקים ביום?

    אהבתי

  32. amehaye

    שים לב שלא התייחסת עניינית לאף אחת מהטענות שעלו במאמר של רן ברץ

    זה המשטרה עושה תרגילי חקירה פסולים לעברייני סמים מטייבה, לא מצדיק ביצוע אותם תרגילי חקירה לראש הממשלה וצוותו

    לדעתי מה שהולך לקרות זה יום כפורים של הפרקליטות, גם ובעיקר אם נתניהו יורשע וישב בכלא, כל ראש ממשלה מהימין יהיה מחוייב על ידי הבוחרים לנקות את הפרקליטות, או לחילופין שיחוקק חוק צרפתי בשלוב עם הגבלת כהונה

    אהבתי

  33. 3718 חוק צרפתי עם הגבלת כהונה זה רעיון טוב. אבל רק אם מייבאים את *כל* הסעיפים של החוק הצרפתי. תומכי החוק הצרפתי בישראל מתעלמים מחלק מהסעיפים בארץ המקור, הגבלת הכהונה שציינת היא אחד מהם.

    לגבי תרגילי חקירה פסולים, אני חושב ההפך ממך. אם משתמשים בהם לסוחר סמים קטן, על אחת כמה וכמה שצריך להשתמש בהם כנגד אדם שיש לו כל כך הרבה כוח והשפעה כמו ראש ממשלה. יש מקרים שבהם *מותר* לבצע דברים שכעקרון אסור לבצע באופן רגיל. בתי המשפט לפעמים מאשרים, ובצדק, ראיות שהושגו בדרכים שהן לפעמים פסולות, כאשר החשיבות של ראיות אלה גדולה מספיק. זה עניין של טרייד-אוף בין הנזק מהדרכים הפסולות לבין התועלת שבראיה. אני משוכנע שאל רום יכול להסביר את הענין לעומק, אני אישית לא מומחה למשפט. חשוב לשים לב שהטענות במאמר שהביא חייל לא מדברות כנגד עצם הראיות, אלא כנגד הדרך בה השיגו אותן.

    לגבי ניקוי אורוות בפרקליטות, אכן יש צורך לבצע, כמו גם במשטרה, בבתי המשפט, בכנסת ובממשלה. אולם אם נלך לפי סדר הלכלוך, בתי המשפט הם הנקיים ביותר (או לפחות היו, עד המהפכה של איילת שקד וחברה הטוב אפי נווה – וכן, אני מודע לכל עניין אהרון ברק שהוא אכן נגוע בשחיתות, ענין רות דוד וכו' וכו'. כאמור נקיים ביותר *יחסית* לאחרים), אחריהם הפרקליטות, אחריה המשטרה, ואחריהן בהפרש ניכר הכנסת שהפכה לעיר מקלט לפושעים, מושחתים וסתם אופורטוניסטים שגונבים מכולנו.

    Liked by 1 person

  34. amehaye

    תרגילי חקירה שלגיטימים נגד סוחרי סמים לא לגיטימים נגד צוות ראש הממשלה, או כל אדם נורמטיבי שהוא.

    לדוגמא, אם תאיים על נרקומן שתזריק לו סמים, ברור שזה שונה מאשר אם תאיים על אדם נורמטיבי שיזריקו לו סמים. או אם תאיים להושיב אותו בתא מעצר עם רוצחים , או אם תבוא לעצור אותו באמצע הלילה מול ילדיו והשכנים
    עבור סוחר סמים המעצר מול השכנים וישיבה עם רוצחים היא אות כבוד. עבור אדם נורמטיבי מדובר בעונש קשה מנשוא.

    לגבי ניקוי הכנסת מול ניקוי הפרקליטות – האזרחים מנקים הכנסת כל 4 שנים. מה קורה בפרקליטות במובן זה?

    Liked by 1 person

  35. 3718 ברור שאת תרגילי החקירה צריך להתאים למקרה. תרגילי החקירה שנעשו לצורך השגת העדויות בתיקי נתניהו לחלוטין לגיטימיים לדעתי, אנחנו לא נגיע כאן להסכמות

    לגבי הפרקליטות, כבר אמרתי – אני מסכים לחלוטין שצריך לבצע שם נקיון. אבל איך זה קשור לתיקי נתניהו? איך אמר בן גוריון – "נילחם בהיטלר כאילו אין ספר לבן, נילחם בספר הלבן כאילו אין היטלר". אנחנו צריכים להילחם על ניקוי אורוות בפרקליטות כמו גם על משפט צדק לנתניהו – ולכל המושחתים בכנסת – בראיית מבחן בוזגלו הפוך (ח"כ, ובוודאי ראש ממשלה, צריך להיות יותר *ישר* מהאדם הממוצע ולהיענש באופן חמור יותר). ואני עדיין מחזיק בדעתי שכמות הזוהמה בפרקליטות נמוכה משמעותית ממה שאנשי נתניהו מנסים להציג.

    דבר נוסף. מכל העדויות, הראיות וכו' שאנחנו מודעים להן היום, די ברור שנתניהו אשם – ומעבר לכך כנראה הוא אשם גם בפרשיות שאנחנו עדיין לא יודעים עליהן (למשל מתווה הגז, "אבא שלי נתן לאבא שלך מליארדים" וכו'). נתניהו יודע את זה, הפרקליטים שלו יודעים את זה, כל מי שעיניו בראשו כבר הבין את זה. מאחר ולנתניהו יש סיכוי נמוך לצאת בזול מהמשפטים, האסטרטגיה שלו היא להרוס את מערכת המשפט. בין השאר הוא מצליח לבצע את זה כי הוא מייצר זהות בין המשפט האישי שלו לבין כל הימין הפוליטי.

    זו אחיזת עיניים. אם מחר נתניהו יעלם מהעולם הפוליטי, מי שייבחר לראשות הממשלה יהיה… איש ימין. זאת מהסיבה הפשוטה שאין באמת שמאל בישראל – פחות מ-20% מקולות המצביעים הלכו למפלגות שמאל, והמספר הזה רק יורד עם הזמן. האינטרס שלנו, כאזרחים, הוא להעיף את נתניהו וחבורת חדלי האישים שהוא מוקף בהם, ולהביא במקומם אנשים ראויים יותר, ויש כאלה. לדעתי גדעון סער, ישראל כץ, יואב קיש, אפילו אמיר אוחנה יכולים לתפקד בצורה משמעותית יותר טובה אחרי שנתניהו וחבר מרעיו (מיקי זוהר, מירי רגב, דויד ביטן וכו' וכו') ירדו מהבמה הפוליטית. אז גם ניתן יהיה להקים ממשלת אחדות אמיתית במקום יצור הכלאיים המפלצתי שיש היום, ולהיות פחות תלוי בקולות החרדים – דבר שבאופן אירוני ישפר את מצבם של החרדים.

    אהבתי

  36. amehaye,
    קרא, ותחי נפשך

    עמוס ירון דרש מגנור 20 אלף דולר
    לחודש עבור ייעוץ בעסקת הצוללות

    ניצן, מנדלבליט. מדוע לא נחקרו יתר המעורבים [צילום: פלאש 90]
    יואב יצחק
    ליברמן לחוץ – דרושה חקירה ומעמד עד מדינה לשרון שלום

    מיקי גנור העיד: איש סודו של ליברמן שרון שלום דרש 300 אלף אירו שוחד
    יואב יצחק
    לאחר לחצים כבדים על שגרירות קפריסין בישראל מצד גורמים שונים ובהם מצד נאמנו של ליברמן שרון שלום, מונה גנור לקונסול כבוד של קפריסין בישראל; שר החוץ ליברמן השתתף בטקס המינוי * שלום התחייב לסייע לגנור בהזמנת כלי שיט בתקופת כהונת ליברמן כשר החוץ ולאחר מכן כשר הביטחון * תמורת זאת דרש 300 אלף אירו * גנור דיווח על-כך למפעיליו בחברת טיסנקרופ ומסר את המידע כעד מדינה במסגרת "עדות ניקיון"
    לרשימה המלאה
    במסגרת עדות הנקיון חשף מיקי גנור בפני חוקרי המשטרה: עמוס ירון, מי שהיה מנכ"ל משרד הביטחון, ובעת היותו איש פרטי, דרש ממנו סכום כסף גדול כדי לסייע לו מכוח מעמדו וקשריו האישיים במערכת הביטחון לאחר שסירב, הגיע אליו תחקירן מידיעות אחרונות עמוס ירון לא זומן לחקירה – כפי שלא זומנו לחקירה אביגדור ליברמן ושרון שלום, למרות המידע הבעייתי שמסר גנור אודותם, המצריך עדותם מנדלבליט מיקד את החקירה באנשי ומקורבי נתניהו ובפועל נמנע ממיצוי הדין עם בכירים אחרים
    ▪ ▪ ▪
    https://www.news1.co.il/Archive/001-D-432580-00.html

    Liked by 1 person

  37. אהבתי

  38. חייל אני לא נגד נתניהו. אני נגד שחיתות, ומבחינתי צריך לחקור את כל מי שמעורב, ולהעניש במידה ויורשעו במשפט. אין לי סימפטיה מיוחדת לאף אחד, ההפך – מבחינתי נבחרי ועובדי ציבור צריכים לעמוד ברף גבוה יותר מהציבור הכללי, ולהענש בהתאם.

    המדינה נמצאת באחד המשברים הכלכליים הגדולים אי פעם, ונתניהו לא העביר עדיין תקציב ל*2020*. ברור לכולם שתקציב ל-2021 הוא יעביר רק אם יצליח איכשהו לבטל את התיקים נגדו. אם לא יצליח, ילך לבחירות. אם זה לא "שתישרף המדינה העיקר שאני אצא מזה", אז אין לי מושג מה כן. זה כבר לא ענין של כן תיקים – לא תיקים, זה ענין של פגיעה ברורה ומוחשית במדינה. צריך להיות עיוור מוחלט כדי לא לראות מה קורה, וכפי שכבר אמרתי, לאחר לכתו הרי לא תקום ממשלת שמאל. תקום ממשלת ימין, או ממשלת אחדות ימין מרכז.

    השמאל לא יצליח להדיח אותו, רק אנחנו מהימין יכולים.

    Liked by 1 person

  39. אגב שחיתות, קק"ל. גנץ תומך בהשארת דני עטר בראשות קק"ל – אדם לא לגמרי נקי שעומד בראש גוף מסואב שהיה צריך לפרק מזמן. אז בא הליכוד והציע לפרק… לא, הליכוד תומך במין דיל מוזר עם הפרקליטות, שבמסגרתו חיים כץ יעמוד בראש קק"ל, וכך יחמוק מקלון.

    כאמור, השחיתות נמצאת בכל מקום.

    אהבתי

  40. amehaye,
    הבעיה היא ש"לא ביבי לא חוקרים" הפכה לעמדה אידיאולוגית. כך ניתן הכשר פוליטי לפשעי הפרקליטות הן בפרשיות ביבי והן בפרשיות לא קשורות כגון רות דוד, זדורוב ונספחיה שכללו נסיון להטיית עדות והתנכלות למומחית מטעם ההגנה, סגירת תיקים המונית לאנ"ש על ידי מח"ש ועוד.

    Liked by 2 אנשים

  41. תמריץ,
    עתידות:
    1. כל השגיאות שנעשו ביציאה מהסגר הראשון יחזרו גם ביציאה מהסגר השני
    2. אוגדת עובדי הכפייה של היחידה הרב מימדית יפיקו פחות קטיעות של שרשרות הדבקה מ20 הפקידות של משרד הבריאות
    3. בחנוכה סגר שלישי

    אהבתי

  42. amehaye,
    רק דיברנו…

    אהבתי

  43. amehaye,
    הפרקליטות זו מתמנה שלא מפסיקה לתת…

    בעקבות חשיפת News1 / דרמה בפרקליטות
    אורי כרמל, משה סעדה ודובי שרצר
    מסרו עדות המפלילה את ניצן ודנינו
    דנינו. קיבל הדלפות מניצן [צילום: טלוצ'ו, פלאש 90]
    שרצר. מסר עדות מפלילה [צילום: איתמר לוין]
    כרמל. ערך תרשומות [צילום: תמר מצפי]
    מנדלבליט. נמנע מחקירה [צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90]
    החשד: ניצן טירפד חקירת מח"ש על יחסי שוחד בין דנינו לפקודתו
    יואב יצחק
    חשיפה בלעדית ב-News1 * המידע המפליל: דנינו ניצל לרעה את תפקידו כמפכ"ל משטרה וקיים יחסי מין עם צ' שהייתה כפופה אליו * ניצן ומח"ש נמנעו מלהורות על חקירה פלילית, ובמקום זאת "תימרנו" את הטיפול לקצין בודק שהיה מנוע, בשל פקודות המשטרה, מלטפל בפרשה בשל היותו בדרגה נמוכה מדנינו * התוצאה: החשדות לא נחקרו, למרות שניצבים הועמדו לדין וסולקו מהמשטרה * החלטת הנציב התעכבה במשך חודשים לבקשת שי ניצן, שביקש ארכה לתגובה בנימוק: "אני עסוק בתיקי נתניהו"
    לרשימה המלאה
    בלעדי כפי שחשפנו ב-News1: הבדיקה מבוצעת ע"י הנציב דוד רוזן היא מתמקדת בשלושה עיקרים: א) שי ניצן מנע חקירת דנינו באזהרה בפרשת תלונתה של צ' נגד רוני ריטמן; והורה לאחר מכן לדובי שרצר להדליף לדנינו, בטרם נחקר כעד, כי קיימת קלטת המתעדת שיחתו עם צ'; ב) שי ניצן קיבל מסעדה ומכרמל מידע מחשיד נגד דנינו שעלה במחקרי תקשורת, ובנוכחותם התקשר לדנינו והדליף לו מידע זה; ג) ראש מח"ש קרן בן-מנחם הסתירה מידע מהנציב רוזן בעיצומה של הבדיקה בפרשה
    https://www.news1.co.il/Archive/001-D-430009-00.html

    אהבתי

  44. רמת החיים מאוד גבוהה בערים מערביות צפופות כמו ניו יורק, הונג קונג, פריז וברצלונה. הצפיפות לא רק יוצרת בעיות אלא גם פתרונות. למשל מטרו או גורדי שחקים הופכים לכדאיים. הבעיה בישראל שחלק גדול מה-40 מיליון לא למדו ליבה אבל בעיה אחרת. מלבד זאת העולם פתוח. מי שיסבול בישראל העתידית, שיעבור לאירופה השוממת.

    אהבתי

  45. לתמריץ,
    כתבת:
    1. " … רמת החיים מאוד גבוהה בערים מערביות צפופות כמו ניו יורק, …. "
    —————————
    חלק מרמת החיים הגבוהה במנהטן הצפופה היא בזכות הסנטרל פארק (וההשקעה בפארקים נוספים כמו פארק מסילת הרכבת ז'ל) + קלות היציאה בסופי שבוע מהעיר לאזורים כפריים.
    מה שאמור ללמד את ישראל על חשיבות מניעת המשך בנייה, סלילת כבישים ו"פיתוח" בשטחים (נרחבים מספיק) שיתוכננו להקמת פארקים לאומיים, עירונים ושכונתיים (עבור אוכלוסיה של 40 מיליון איש).
    טיסה לחו'ל (ואפילו רק עד איי יוון) על כל הכרוך בה – אינה פתרון התאווררות מהעיר הצפופה, בכל חופשה, חג וסוף שבוע, עבור רובה המכריע של אוכלוסיית ישראל.

    אבל הקשיים הנוכחיים ביישום מגבלות הקורונה, על קבוצות לחץ רבות ומגזרים הנחושים שלא לציית לחוקים ולתקנות, מעלה בי סקפטיות לגבי יכולת השלטונות למנוע "פיתוח" של השטחים בהם אמורים לקום אותם פארקים הכרחיים.

    2." … הצפיפות … יוצרת … גם פתרונות. למשל … גורדי שחקים הופכים לכדאיים. הבעיה בישראל שחלק גדול מה-40 מיליון לא למדו ליבה אבל בעייה אחרת…"
    ———————
    זו לא בדיוק בעייה אחרת אלא לב בעיית הצפיפות.
    .
    בניה גבוהה מ 5-6 קומות הופכת למאוד יקרה (ולכן רוב הבנייה, ברוב ערי העולם, התבצעה עד גובה זה). אפילו שינוע מים לגובנ של עשרות מטרים מהקרקע, כך שישמר לחץ מים נאות בצינורות, אינו זול.

    חשוב מכך, עלויות התחזוקה החודשית של גורדי שחקים, פר מ'ר / פר דייר, הן גבוהות ביותר. מספיק לחשוב על עלויות התחזוקה היקרה של מספר מעליות "בטוחות לשימוש".
    7בתחזוקה עלובה – שכונות גורדי שחקים הופכות תוך 20-30 שנה לסלאמס מוזנח ומדכא, שאף בעל אמצעים, אפילו צנועים, לא ירצה להישאר לגור בו.
    קשה לי להניח שאוכלוסיה, שחלק ניכר ממנה לא למד לימודי ליבה מעבר לרמה של כיתה ד', תצליח לשלם את דמי הניהול החודשיים ההכרחיים לתחזוקה השוטפת של בניין המגורים שלו (אפילו אם יקבל סבסוד מאוד נדיב לרכישת דירה בבניין זה). .

    3. " … . מלבד זאת העולם פתוח. מי שיסבול בישראל העתידית, שיעבור לאירופה השוממת.
    .."
    ——————-
    אני מניחה שאירופה לא תהפוך לשוממה.
    אם כי מאוד סביר שאחוז הבלונדינים, כחולי העיינים ובעלי צפיפות הפיגמנטים הנמוכה בעורם – ילך ויפחת בהתמדה.
    ניתן להניח שחלק ניכר מצאצאי המהגרים לאירופה מאסיה ומאפריקה – ישמרו בקפידה על תרבות אבותיהם. כולל נורמות הרבייה המטאורית בארצות מוצאם.

    איני שותפה לאדישות שמבטא תמריץ כלפי הירידה מהמדינה.
    מכאן, מוגש בעיני ההכרח לאמץ מרכיב מתוכניתו של י.ד. (לפרוץ ימה וקדמה, צפונה ונגבה).
    את ההכרח של ישראל לפרוץ הימה.

    Liked by 2 אנשים

  46. קמיליה כל מה שאמרת הוא אמת ביחס לטכנולוגיה של המאה ה-21. אבל בטכנולוגיה של המאה ה-22 יכולות להיות מכוניות מעופפות לקפריסין או מעליות קלות יותר לתחזוקה וכדומה.

    אהבתי

  47. לתמריץ,

    בילדותי, במאה ה 20, הייתי בטוחה שממש בקרוב (כנראה כשאגיע לגיל תיכון) בני אדם יוכלו גם לדאות ולעוף /לטוס.
    התלבטתי רק לגבי השאלה האם רצוי שכלי התעופה האישיים יותקנו בתוך תרמילי גב (מה שיקשה על נשיאה במקביל של ילקוט בי'ס) או בתחתיות ארגזים עם גלגלים, שיוכלו להכיל אדם + משא נוסף (מה שיקשה על אחסון עשרות ארגזים שכאלו בחלל מוגבל (,כמו כיתת בי'ס).
    בעייה ש"פתרתי" בהנחה שכלי התעופה האישיים יהיו זולים דיים בכדי שיהיו לי גם תרמיל מעופף וגם ארגז מעופף.

    עלי להודות שעדין, במאה ה 21, לא הצלחתי להתגבר כליל על אכזבתי מקצב הפיתוח של הטכנולוגיה שובת הדמיון הזו. (בשולים גם מאי ההתיישבוות של בני אדם בכוכבים אחרים, ואפילו מהעיכובים בפיתוח המכוניות ללא הנהג.)

    למרות זאת, אני מוכנה להניח כמעט הכל על הטכנולוגיות של המאה ה 22. מאה שבה כבר לא אחיה.

    אהבתי

כתיבת תגובה