אולי קם לנו שר אוצר דגול

האם ישראל כ"ץ שר אוצר דגול? קשה להאמין, אבל ככה זה נשמע מציוץ של ניתאי ענבי מגל"צ.

מספר בכירים באוצר: ישראל כ"ץ הוא משהו שלא ראינו. שר אוצר שחושב שאין מגבלת משאבים בעולם. הוא חושב שהוא משחק בכסף של משחק מונופול.

האם עד כדי כך שפר מזלנו לקבל שר אוצר שמבין שכסף באמת אינו שונה בהרבה משטרות מונופול, והעיקר הוא להדפיס מספיק שטרות כדי שאפשר יהיה לשחק כמו שצריך? ימים יגידו. הבכירים באוצר אולי באו לקלקל אבל יצאו מברכים.

מה שבטוח, בימים אלו שבהם שער השקל נוסק לעומת הדולר לגבהים מפחידים, ששיעורי האבטלה מפלצתיים ושמועסקים רבים מצויים באפס מעשה לקראת החיסון הגואל – נקודת המבט שמיוחסת לשר כ"ץ עדיפה עשרת מונים על זו של שר האוצר הבריטי (השמרני!) שמעלה תוכניות מטורללות להעלאת מס חברות ומס רווחי הון כדי לפצות על גרעון הקורונה. כאילו יש איזו  הרמוניה אידיאלית בכלכלה שמחייבת שבריטניה תהרוס את תמריצי המשקיעים כדי לפצות על ההרס שזרעו הקורונה והברקזיט.

76 תגובות בנושא “אולי קם לנו שר אוצר דגול

  1. חובות הפנים (לא חובות החוץ) של המדינה זה פיקציה. זה לא חוב אמיתי. חוב אמיתי (כמו משכנתא) זה חוב שאדם פורע אותו לאט לאט עד שהוא נעלם. לעומת זאת חובות המדינה הולכים וגדלים כל שנה. המדינה כל שנה משלמת (כביכול משלמת) חלק מהחוב אבל במקביל לוקחת הלוואה עוד יותר גדולה. כלומר המדינה לעולם לא משלמת חובות אלא רק ממחזרת חובות.
    יש דרך פשוטה מאוד למחוק את כל החובות. אם המדינה תנפיק בעצמה את הכסף ללא חוב (כפי שמציע ערן הלדסהיים בבלוג "כלכלה אמיתית") החובות ימחקו לאט לאט.
    הדבר היחידי שיכול להגרם עקב הגדלת החוב זה אינפלציה אבל יש בעולם מדינות עם חוב (כביכול חוב) הרבה יותר גדול מישראל ואין שם אינפלציה. לכן אנו עדיין רחוקים מזה.

    אהבתי

  2. אם המדינה תנפיק בעצמה כסף ללא חוב היא תפסיד את הדבר הכי חשוב בכלכלה – חוכמת ההמונים של השווקים. העובדה שהחוב נסחר בשווקים נותנת תמחור מתמיד לרמת הסיכון שלו. זה פטנט גאוני ואחת ההמצאות הגדולות ואסור לוותר עליה.

    אהבתי

  3. יש 2 סיבות לקחת חוב במקום להדפיס כסף:

    1) לקחת חוב שואב כסף מהשוק, ומוריד את האינפלציה. אם מזרימים אותו חזרה לשוק אחר כך אז האפקט נייטרלי.
    2) מספק בסיס יציב לחוסכים, למשל לקרנות פנסיה. החוסכים, במיוחד לזמן קצר (למשל אנשים מבוגרים בקרנות פנסיה), לא יכולים לחכות להתאששות ממשבר, ולכן שמים אותו בחוב ממשלתי.

    Liked by 1 person

  4. אני מופתע מהביטחון העצמי שלך והנחרצות לגבי לקיחת חוב בשעורים שלא נראו. ישראל אינה ארצות הברית או יפן. הבעיה היותר גדולה מה השימוש שנעשה בחוב . האם הוצאות הממשלה הן יעילות ? ובישראל התשובה היא לא ולא. מי שמשלם את המחיר על כך הוא הישראלי הממוצע עם רמת חיים נמוכה . מעל 50 שנה הישראלי הממוצע חי ברמת חיים בקצה התחתון של מדינות המערב.ללא שינוי מדיניות זה לא ישתנה.

    Liked by 1 person

  5. יואב, את שתי הסיבות שאתה אומר אפשר היה לכאורה לעקוף. את הראשונה באמצעות שינוי מס הכנסה או מע"מ בהתאם לאינפלציה (כהצעת MMT), את השנייה על ידי פנסיה תקציבית לכולם. וזה לכאורה יכול היה לעבוד. העניין הקריטי הוא לדעתי ההסתייעות בחכמת ההמונים של השווקים כדי לתמחר חובות (ופנסיות). זו הסיבה שלמרות שאני מאוד אוהב את נקודת המבט של MMT על כספים וחוב, אני חושב שמרשם המדיניות שלה הוא אסון. בלי חוכמת הבורסה אנחנו אבודים.

    אהבתי

  6. פוסט חשוב. אבל, כץ כלל לא ממש חושב כך. לראייה, הוא חושב לקצץ למשל, בשכר המיגזר הציבורי. אז איך בדיוק הוא חושב כך ? ( וטוב שהוא לא חושב כך). כאן למשל:

    "כץ בוחן: קיצוצים של 45 מיליארד שקל במגזר הציבורי לתקופה של 3 שנים
    בין השאר שוקל שר האוצר להעביר בתקציב הקרוב קיצוצי שכר זמניים או קבועים, ביטול זמני של תשלומי ביגוד והבראה, ביטול תוספות שכר על ותק וקיצוץ בפנסיות התקציביות הגבוהות. זאת לנוכח גובה הגירעון והאפשרות להעלאת מסים"

    https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3837195,00.html

    טוב, ברור שצריך לעזור בתוכניות סיוע שונות. אבל שוב:

    הקורונה הינה גורם חיצוני שמשתק מגזרים וכלכלות. כולם סובלים מן הקורונה. יהא טבעו של המשק אשר יהא. אבל, כאשר משק הוא פתלוגית חולה, אזי, הזרמות דנן, זה מטורף לגמרי. משק עצלן, מפגר, לא מפותח, לא סיזיפי, לא תחרותי, לא מזרימים לו כספים בלי הכרה. רק הזרמות פונקציונליות, לשיפור המבנה והכלכלה עצמה.

    למה משול הדבר:

    אדם מסומם תדיר. פתלוגית מכור לסמים. אז תיתן לו סמים בחינם, יהיה עוד יותר מסומם. כך בהתאמה:

    זה תלוי במשק. אם המשק הוא בריא ופעיל, אז גורם חיצוני לא ניתן לשליטה כפי הקורונה, יכול לאפשר סיוע. זאת הואיל והמשק לא פתלוגית חולה. אבל, משק חלש ממילא, שיסתמך על הזרמות ציבוריות. זה מטומטם ברמות ממש.

    להתראות

    Liked by 3 אנשים

  7. כמה שנים צריכה להיות האינפלציה של מדינת ישראל ורוב העולם המערבי מתחת ליעד והריביות – לעמוד על אפס כדי לשכנעך שצריך עוד כסף שיזרום במשק? עשור, עשרים שנה, חמישים שנה?

    תמיד עדיף שימוש יעיל מלא יעיל, אבל במילא כל עוד יש קפיטליזם בישראל הכסף תמיד יזרום בסוף לשוק הפרטי ושם הצרכנים יעשו בו שימוש יעיל.

    אהבתי

  8. המשך נושא המאבק על נחל האסי.

    נקודת מבט לא טריויאלית של ד'ר רן ברץ.
    הוא תוקף את סכנת ההסתמכות על מושג "הצדק החלוקתי" ועל פסיקות בתי המשפט על השאלה "מה צודק".
    ברץ טורח להזכיר לכולנו שאחרי תושבי בית שאן עומדים רוב אזרחי הגליל (פלסטינאים בעלי תעודת זהות ישראלית) + (לא ללא סיבה) הקרן לישראל חדשה;

    https://www.makorrishon.co.il/opinion/259333/#/search;query=%D7%90%D7%95%D7%9E%D7%9F

    קטע מהכתבה:
    ————————
    " …. מדוע זה מסוכן? מפני שההתיישבות בישראל התבססה על עיקרון אחד: ציונות. לא "צדק חלוקתי" ולא מוסר אוניברסלי. הצרכים הלאומיים קבעו. כדי לממש את היעדים ההתיישבותיים הללו ערכה הממשלה הסכמים ופשרות והקצתה משאבים. רבים מהמקומות האלה יושבו בתלאות ובקשיים גדולים, אך ברבות השנים חלקם הפכו לאטרקטיביים. ואז בא השמאל ואומר: למה להם מגיע ולאחרים לא? צריך לפתוח הכול מחדש.

    אם העקרונות הללו מתקבלים, כל ההסדרים שמדינת ישראל קיבלה הופכים להפקר, ומבחינה ציונית המשמעות היא אסון לאומי. הנה, הקרן החדשה לישראל לא משאירה מקום לספק בעניין. השבוע היא צייצה: "המאבק על נחל האסי החזיר אל סדר היום את רעיון הצדק החלוקתי שאנו מקדמים מיום הקמתה של הקרן".

    הציוץ הזה לווה בסרטון עם פרופ' אלכסנדר קדר, שמסביר שלא מדובר רק בניר־דוד והאסי, אלא ב"שטחי שיפוט באופן כללי" וב"שאלות הרבה יותר גדולות: איך מחלקים את משאבי הטבע במדינה". קדר הוסיף שמדובר ב"סכסוך אתנו־מעמדי", ו"מי שחסר בשיח הזה בינתיים הוא כמובן הפלסטינים אזרחי מדינת ישראל, שהאסי ובית־שאן קודם היו שלהם".

    מדובר באג'נדה של שמאל קיצוני טיפוסי. "מה שחסר זה תפיסת עולם כוללת שמדברת על צדק לכולם", טוען קדר. "צריך לקחת את זה קדימה לסוג של חשיבה מחודשת על החברה הישראלית". אכן, על זה אפשר להסכים: המאבק הזה איננו רק על האסי. אם תפיסת ההנדסה החברתית הפוסט־ציונית הזו תנצח, זו תהיה התחלת הסוף של מדינת ישראל הציונית. …"

    Liked by 1 person

  9. קמיליה,
    ברץ טועה הן בעובדות והן בפרשנות הפוליטית. אחד מהעיקרים של הכת הפרוגרסיבית הוא איחוד מאבקים. המאבק על שיחרור האסי תוקע טריז בין יפי הבלורית והתואר לבין הקרן החדשה/הקשת המזרחית. הבבונים צריכים לאמץ גישה בגיניסטית של "אנו מאחלים הצלחה לשני הצדדים"

    אהבתי

  10. הIQ הגבוה מתחרפן. היידה ביבי

    אהבתי

  11. לא הבנתי מה זאת "חוכמת ההמונים של השווקים"? מרבית ההמונים לא מבינים בכלכלה ואינם יודעים לתמחר נכסים פיננסים. התמחור נעשה ע"י קבוצה קטנה של אנשים שמבינים והם מנהלים את כל כספי ההמונים. ברגע שנכס פיננסי נראה להם זול הם קונים אותו. ברגע שנכס פיננסי זה נראה להם יקר הם מוכרים אותו.
    לקיחת חוב לא מקטינה את כמות הכסף בשוק אלא ההפך מגדילה אותו. ברגע שמישהו (אדם, חברה או ממשלה) לוקח הלוואה הבנק מייצר גיבוב של מספרים במחשב (וקורא לזה כסף) ונותן ללווה. הכסף נוצר יש מאין ע"י תקתוק מספרים למחשב. הלווה משתמש בכסף ובכך מכניס אותו לשוק (אף אחד לא יקח הלוואה בלי שישתמש בה). ברגע שאותו מישהו מחזיר את ההלוואה, הבנק מוחק את גיבוב המספרים שיצר ובכך מוציא את הכסף מהמחזור. בשטה הנוכחית אם כולם יחזירו את חובותיהם, כל הכסף יעלם מהמחזור.
    חוב ממשלתי לא יועיל לקרנות הפנסיה (למעט אותם אג"ח מיוחדות שהנפיקה הממשלה לקרנות בריבית של כ-5%) כי הוא אינו נושא ריבית. הריבית על האג"ח היום היא בסביבות האפס.
    ברור שהגדלת החוב לא תוכל לממן יבוא (חוץ מאשר בארצות-הברית ששולטת כלכלית בעולם בגלל שהמטבע שלה הוא מטבע בין-לאומי) אבל זו לא המטרה של הגדלת החוב. בעולם שלנו יש משאבים בשפע לכל התושבים. ההגבלות על הכסף מונעות מתושבים את השימוש במשאבים אלו ולכן יש מחסור מלאכותי. ברור שאם היה מחסור במשאבים בעולם הגדלת החוב לא תעזור.

    אהבתי

  12. מאיפה תדע מתי יווצר מחסור אמיתי וכבר אי אפשר להדפיס כסף? אי אפשר לסמוך על אף קבוצת מומחים קטנה שתדע. רק הבורסה יכולה לתת ניבויים טובים בנושא.

    אהבתי

  13. דרך חלופית לתפוס את המאבק על האסי:
    הקרן לישראל חדשה והקשת הדמוקרטית המזרחית הצליחו להעמיק את הטריז שבין יפי הבלורית והתואר (בעיני עצמם) לבין ה"בבונים" (בעיני יפי הבלורית והתואר).

    אמנם לא ניתן להתעלם מהמשקעים השלילים שבין עיירות הפיתוח (ושות') לבין הקיבוצים (ושות'). ולא מעוצמת הרצון ל"צדק ונקמה".
    אבל אסור להתעלם מהעובדה שיש לשתי קבוצות אלו מטרות משותפות ואויבים משותפים. שתי קבוצות אלו הן ציוניות, ומתנגדות לקונספט של צדק אוניברסלי במדינת כל אזרחיה וכל מסתנניה.
    שתיהן גם אמורות לנסות לשמור על האדמות ומקורות המים בצפון הארץ ודרומה (פרט לרצועה צרה של מישור החוף שבין חדרה לגדרה שליהודים רוב מוצק בה ) מקביעת עובדות בשטח (שבדיעבד בתי המשפט יכשירו).

    אין לי בעיה לאחל הצלחה לכל הצדדים בכל המאבקים שבין הקשת הדמוקרטית המזרחית, הקרן לישראל חדשה והמוני צאצאיה, הרשימה המשותפת ומקדמי האקטיביזם השיפוטי בישראל. אבל נדמה לי שלפחות במאבק על האסי כל הנ'ל עומדים באותו צד.

    אהבתי

  14. קמיליה,
    המלחמה על האסי גורמת להסטה של משאבי הקרן ממה שנתפס כמטרה אסטרטגית, בלפור, למטרה טקטית, האסי. כל בבון שיכנס לתגובות בדף של ניר דוד ילקק את השפתיים למרות שאת החומר הטוב הם מוחקים

    אהבתי

  15. arn, אתה מדבר mmt-ית שוטפת ואני אוהב את זה, אבל כאמור לדעתי הם מפספסים את החשיבות של השימוש בבורסה לתמחר חובות וריביות.

    אהבתי

  16. אוף טופיק,

    מעט בדומה להתעצמות המאבק הקיומי העתידי על מימי הנילוס – צפויה גם התעצמות המאבקים הקיומיים על מימי הפרת והחידקל. נהרות אלו הולכים ומתייבשים. גם בשל בניית סכרים והטית נחלים בטורקיה ובאיראן. כלומר שהמאבק העתידי יהיה בין עירק לבין אירן וטורקיה.
    ברור שכמות המים העתידית לא תוכל לספק את צרכי האוכלוסייה העירקית
    מה שגם אמור להזכיר לנו שיש השלכות לגידול פראי וחסר אחריות של אוכלוסיית מדינות ערב. כולל כמובן גם סוריה, מצרים ועירק.

    (((נראה שבחרנו להתגורר בשכונה מעניינת מדי)))

    https://www.makorrishon.co.il/international/260223/

    קטע מהכתבה:
    ————————-
    " … בבצרה התפרץ ב־2018 משבר בשל מחסור במי שתייה. השנה, מחנק תקציבי חסר תקדים שנגרם כתוצאה ממחירי נפט נמוכים אילץ את הממשלה להשעות את ההשקעות בתשתית. מומחים מזהירים שסכרים חדשים בלבד לא יצילו את הנהרות של עיראק. לדבריהם, גישה בת קיימא תובטח רק באמצעות עסקאות חלוקת מים עם אנקרה וטהרן.

    השיחות עם טורקיה, שהתמקדו בסכר איליסו העצום על החידקל, הושעו לשנתיים אך חודשו במאי, עם הקמת ההממשלה החדשה בעיראק. חמדני נשבע שהמתקפה האווירית והקרקעית המתמשכת של אנקרה נגד כוחות כורדיים בצפון עיראק לא תפריע לשיחות "החיוביות", שכללו הסדר למילוי סכר איליסו.

    איראן ממזרח הפעילה גם היא סכרים חדשים, שהפחיתו את הספיקה היוצאת ממאגרי דוקן ודרבנדח'אן בכורדיסטן העיראקית מ־45 מ"ק בשנייה ל־7 בלבד, ובאזורים מסוימים פחת הזרם לספיקה של 2 מ"ק לשנייה בלבד, "כלומר, קטיעה כמעט מוחלטת", לפי משרד המים. אך חמדני נותר אופטימי, ולדבריו המשא והמתן המקיף עם טהרן מתנהל היטב.

    כמדינה שקולטת מים ממקורות אחרים, לעיראק אין הרבה מינוף. "טורקיה יכולה לפתוח במלחמת מים בכל רגע, בכל פעם שמתאים לה", מקונן מוחמד אל־צ'ליאוי, שמנהל קואופרטיב חקלאי באל־דיוואניה, במחצית הדרך בין בצרה לבגדד. הבצורות שמחקו את הקציר של עיראק בין 2016 ל־2018 היו רק טעימה ממה שעלול לבוא בהמשך, טוען אל־צ'ליאוי, ומזהיר שבתוך חמש שנים הפרת והחידקל עלולים להתייבש, להרוג את חיות הבר ולהגביל מי שתייה.

    "לעיראק יש פתרון אחד בלבד: שימוש בלחץ כלכלי נגד טורקיה", אומר צ'ליאוי. הוא מציע שבגדד תגביל ייבוא סחורות ושירותים מטורקיה. אחרים הציעו לסחור בנפט גולמי תמורת מים, כמו בתוכנית שהוביל האו"ם בשנות התשעים, שאפשרה לעיראק – גם תחת עיצומים כבדים – לסחור בנפט תמורת מזון ותרופות.

    אולם עיראק, מפיקת הנפט השנייה בגודלה ב־OPEC, צריכה לפעול במהירות. לפי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, העולם משתמש בפחות נפט גולמי, וכמעט 40 מיליון תושבי עיראק זקוקים ל־71 מיליארד מ"ק מים בשנה. ב־2035, כאשר בניית הסכרים בטורקיה ואיראן תסתיים, עיראק צפויה לקבל רק 51 מיליארד מ"ק בשנה. אוכלוסיית "הארץ שבין שני הנהרות" תצמח עד אז ליותר מ־50 מיליון. בשבילם, המים היקרים האלו עלולים להיות לא יותר מזיכרון רחוק …"

    Liked by 2 אנשים

  17. לחייל זקן,
    כתבת: " .. המלחמה על האסי גורמת להסטה של משאבי הקרן ממה שנתפס כמטרה אסטרטגית, בלפור, למטרה טקטית, האסי …"
    —————-

    נראה שאנו חלוקים קשות לגבי תפיסת המטרות האסטרטגיות והמטרות הטקטיות של הקרן לישראל חדשה. (ו/או על ההגדרה מהו אסטרטגי ומהו טקטי).

    לתפיסתי מטרת העל של הקרן היא להפסיק את המשך קיומה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, ולהפכה למדינה על-לאומית או מולטי-לאומית.

    ממטרת על זו נגזרות המטרות האסטרטגיות של הקרן
    (כרגע עלו במוחי חמש מטרות אסטרטגיות. כנראה שיש יותר):

    א. העברת כוח החלטה רב ככל האפשר מהמערכת הפוליטית (שלצערם הרב ל"בבונים" יש בה כוח רב מדי) אל המערכת הפקידותית והמשפטית (שלקרן יש השפעה גדולה על ה"חינוך הפרוגרסיבי" של בכיריה ועל סיכויי קידומם בסולם הדרגות).

    ב. העמקת העימותים, הסכסוכים והפילוגים בין קבוצות ציוניות, שכולן תומכות בהמשך קיומה של מדינת הלאום היהודי.
    לדוגמא בין "ישראל השניה" ותושבי עיירות הפיתוח לבין "ישראל הראשונה" והקיבוצים.

    ג. הקטנת המוטיבציה לשרת בצה'ל /בכוחות הביטחון.

    ד. הגדלת מספרם וכוחם של ה"מתנגדים הטבעיים" להמשך קיומה של ישראל כמדינה היהודית:
    – ערבים (גם באמצעות "איחוד משפחות" עם ערבים מהמדינות השכנות),
    – עובדים זרים מאסיה, אירופה ואפריקה וילדיהם.
    – עולים לא יהודים ממדינות חבר העמים (כולל טיפוח חלופות עוקפות רבנות בכדי להפחית בקרבם את המוטיבציה להתגייר).
    – הגדלת ההשפעה של יהודים פרוגרסיבים / רפורמים מהעולם, שעצם הקיום של מדינת לאום יהודית היא מבחינתם נטל מביש. למרות שברור שהם אינם מעוניינים בקבלת אזרחות ישראלית.מ

    ה. עידוד היהודים להצטופף ברצועה צרה ככל האפשר של מישור החוף – כך שלא יהודים יוכלו להשתלט על שטחים נרחבים ככל האפשר. (בנגב, בגליל, בשטחי C ועוד).
    *גם* בתקווה שצפיפות היתר ומחירי הדיור יעודדו יהודים לרדת מהארץ.
    (ברור שאחרי שהמוני בית-ישראל יקבלו אישור חוקי לטייל בחופשיות בין בתי קיבוץ X – גם המוני תושבי היישובים הערבים שבסביבה יזכו לטייל בחופשיות בין בתי כל הקיבוצים, המיצפים, והיישובים העבריים – שטרחו להקיף את עצמם בגדרות גבוהות. כידוע – בישראל רק ישובים יהודים מנסים להגן על עצמם בגדרות, עם מחסומי כניסה ושומרים.
    די סביר להניח ש"פריצת הגדרות" תיצור גל בריחה של יהודים למישור החוף או לנתב'ג. ).

    *****
    מכאן שלהיפטר מנתניהו, מוקדם ככל האפשר, זו בסה'כ מטרה טקטית.
    לתפיסתם הכריזמה של נתניהו מפריעה להעברת השליטה במערכת הפוליטית מגוש "היהודים" אל גוש ה"ישראלים – הקוסמופוליטים").
    ליתר דיוק מאדם שיותר מדי קשה להם לשלוט בו אל מי שיהיה להם יותר קל לתמרן ולתעל (לדוגמא אל אהוד ברק / גנץ / אשכנזי / לפיד …).

    אבל גם להם ברור שתקופת נתניהו תסתיים בקרוב במילא, גם אם יעמדו בחיבוק ידים. במקרה הגרוע ביותר מבחינתם – הוא יפרוש כשיגיע לגיל 77. או 88.
    חשוב מכך, שאסור להם להרשות למיליוני מצביעים, שקרן וקסנר לא הצליחה לחנך כהלכה, להשתמש בכוחם להצביע בבחירות ולהשפיע על עתיד מדינת הלאום של העם היהודי. שהמאמץ המרכזי שלהם אמור להתמקד בהחלשת כוחה של המערכת הפוליטית.

    הבית- שאנים ותומכיהם, הפונים לקבל סעד וצדק מבית המשפט כנגד הקיבוץ, מקדמים בכך (כמובן מבלי דעת ובחוסר מודעות) את מטרות הקרן להחרבת מדינת הלאום של העם היהודי .

    אהבתי

  18. קמיליה,
    אם נסכם את מטרות הקרן שפירטת מדובר ברצון לבצע מהפה. כל מהפיכה זקוקה לעריפת ראש של מלך

    אהבתי

  19. קמיליה, את עושה קצת עוול לקרן החדשה. זה כמו לשאול מה מטרת החרדים ולהגיד שמטרתם שכל אישה יהודיה תחיה בעוני נורא, כשהיא צריכה לפרנס את בעלה הפרזיט ושנים עשר ילדיהם. לא ולא. מטרתם שיבוא המשיח והכול יהיה נפלא.
    המטרה של הקרן החדשה היא לבטל היררכיות. סביר להניח שהאוטופיה הזו של ביטול ההיררכיות תסתיים נורא כפי שקורה לאוטופיות דומות, אבל ברור לי שאנשי הקרן מאמינים באמת ובתמים שיחיו בגן העדן האוטופי שתיאר ג'ון לנון באימג'ן.

    Liked by 1 person

  20. קמיליה
    הזיהוי של המחאה נגד ביבי עם אג'נדה פוסט/אנטי ציונית הוא תעמולה ביביסטית. אני מניח כי בקרב המוחים יש רבים המזדהים עם האג'נדה. אבל יש גם רבים אחרים (כמוני) שהם ציונים לגמרי, תומכים במדינה יהודית ומאמינים כי על שלטונו של ביבי להסתיים. לא בגלל היותו מחסום למהפכה הפרוגרסיבית, אלא כי הוא מוביל ממשלת חרפה של 36 שרים שמטרתה היחידה שימור כוחו והצלתו ממשפט. הוא הפך למקיוואליסט מוחלט – טובת הציבור לא רק שאינה העיקרון המנחה אותו, היא אפילו לא העשירית ברשימת המטרות. וזאת מבלי שהזכרנו את חבורת חדלי האישים, החנפנים המחליאים המקיפים אותו, אותם הוא מרומם ומפקיד בידיהם כוח ושררה. ואת השיח האלים, המסית והפלגני שהפך לטון המרכזי בפוליטיקה והתקשורת תחת חסותו ובעידודו.

    Liked by 1 person

  21. חייל
    אין צורך לתקוע טריז בין הקשת המזרחית ויפי הבלורית, הם אויבים מאז ומעולם. לגבי הקרן החדשה אני בספק כמה מהקיבוצניקים של היום מזדהים עם מטרותיה – קיבוצניקים אינם ליברלים גדולים על אף נטייתם להצביע שמאל, שנובעת יותר ממנהג הסטורי מאשר ממודעות פוליטית מפותחת והזדהות עם האג'נדה של מרצ. באופן כללי קיבוצניקים אוהבים צדק חברתי כל עוד הדבר אינו נוגע להם אישית, מה שנכון אגב לרוב האידאולוגים.
    בקשר לאסי, לדרוש מאדם לפתוח את ביתו בפני המוני ישראלים שיטנפו אותו באופן קבוע זו צביעות. ראוי שיהיה פתרון צודק וסביר כמו למשל פיתוח האסי מחוץ לגבולות הקיבוץ והזרמת מים לבית שאן.

    Liked by 2 אנשים

  22. קמיליה, באמת מענין הנושא של מלחמות המים. חשוב להדגיש, שגם שינויי אקלים אחראים לכך ( תהליכי מדבריזציה). יש באמת את הסכסוך בין אתיופיה, מצרים וסודן, על הסכר הגדול החדש באתיופיה. בינתיים הם לא מגיעים להסכמה. מי יודע מה יהיה. את יכולה לקרוא כאן למשל, ב- UN dispatch :

    https://www.undispatch.com/the-grand-ethiopian-renaissance-dam-is-a-major-hydroelectric-project-and-sparking-a-conflict-over-water/

    להתראות

    אהבתי

  23. קמיליה לפי מה שתיארת נראה שבנימין נתניהו הוא מושתל של הקרן החדשה. נכון להיום אין מסית מוכשר או פלגן בעל השפעה גדול ממנו.

    למעשה נתניהו הוא זה שויתר על סיפוח הבקעה, או בכלל על תוכנית טראמפ, מה שהיא לא הייתה. אז מי בדיוק דואג לצופף את כל היהודים ברצועת חוף קטנה?

    אהבתי

  24. אל רום,
    מה דעתך?

    אהבתי

  25. חייל זקן, לידיעתך:

    כך מורה אותנו סעיף 255 לחוק העונשין, מצטט:

    255. האומר או כותב דבר על שופט או דיין לענין כהונתו בכוונה לפגוע במעמדו, או מפרסם דברי גידוף נגד שופט או דיין כדי להחשיד או לבזות את דרכי השפיטה, דינו – מאסר שלוש שנים, אולם ביקורת כנה ואדיבה לטיב החלטתו של שופט או דיין בדבר שיש בו ענין לציבור לא תהא עבירה לפי סעיף זה.

    עד כאן הציטוט:

    שים לב, לא מדובר רק על מי שכותב ואומר דברי בלע על שופטים בהליך שיפוטי של ממש. אלא, באופן כללי מי שכך כותב על שופטים ( למשל ברשתות חברתיות). עד כה, הנהלת בתי המשפט, ריחמו פה על אנשים. מתי העמידו לדין ? העמידו בעבר כאלו שבהליך שיפוטי רסמי פגעו בשופטים ובמערכת. אבל, לא סתם בלוגרים עיתונאים וכו…. ממש ריחמו פה על אנשים. אם היו רוצים, היו מתחרעים.

    מעבר לזה, פורסם עכשיו נוהל של היועמ"ש לגבי הענין. ועכשיו, פועלים לפי נוהל ברור ומסודר. אשאיר אותו בהמשך.

    להתראות

    Liked by 1 person

  26. כאן חייל זקן ( וכל המעונין):

    " הוראות נוהל של מנהל בתי המשפט"

    " נוהל עבודה ובקרה לטיפול בפרסומים פוגענייים ברשת"

    יש ללחוץ כדי לגשת אל נוהל-עבודה-ובקרה-לטיפול-בפרסומים-פוגעניים-ברשת.pdf

    נ.ב.: לא של היועמ"ש כפי שכתבתי בטעות, אלא, של מנהל בתי המשפט כאמור.

    להתראות

    אהבתי

  27. רינגו,
    לא מדובר רק בקיבוצניקים אלא בקואליציה של קבוצות שהמכנה המשותף שלהן הוא האמונה העמוקה שהם שווים יותר (גנרלים, פרופסורים, משפטנים, טייסים והייטקיסטים. ראה תגובות בדף של ניר דוד).
    לגבי "פתיחת הבית" שמע סיפור. בעברי גרתי בבית צמוד קרקע ביישוב באזור המרכז. יום אחד קיבלתי הודעה מהמועצה המקומית על הפקעת 40% משטח הגינה הפרטית שלי לצורך הרחבת הכביש. תוך מספר שנים הפכה הסמטה הצרה והשקטה לציר כניסה ויציאה מהיישוב. כפיצוי נדרשתי לשלם גם דמי פיתוח שכן המועצה הוסיפה מדרכות ותאורה. לא עזרו טענותי שהסבא שלי סלל כבישים לפני הקמת המדינה

    אהבתי

  28. אל רום,
    מה דעתך?

    אהבתי

  29. חייל זקן, לא מובן, נניח שמה שכתוב הוא נכון, מצטט:

    "לטענת הפרקליטות זהו נייר עבודה פנימי, שאין חובה להעבירו להגנה כי גם הסנגורים היו יכולים לשמוע את ההקלטה עצמה"

    אז מה יש בזה לפי דעתך ? אתה פה בשנית, זורק כפפה לדוג'ו, ויוצא בתכוף. ומי בדוג'ו ? מאסטרים של חגורות אדומות. שחורות. סמוראים ואללה. אבל, אתה מהר זורק כפפה, ורץ החוצה. אולי תכתוב לנו, מה יש לדעתך, במה שאתה מצטט כמו משוגע ברצף פה .

    הרי לסניגורים יש ההקלטות. התמלול, הוא רציו של 1:1 של ההקלטה. נניח יש הקלטה, שדני אומר למשה:

    " יצאת מדעתך, אני לא שודד הבנק מחר איתך"

    אז מה הפרקליטות העלימה לכאורה ? בסך הכל, הכיתוב, התימלול ( דף נייר, או קובץ דיגיטלי) שבו כתוב מה שמוקלט בדיוק:

    " יצאת מדעתך, אני לא שודד הבנק מחר איתך"

    הרי הסניגורים יכולים בעצמם לתמלל ההקלטה. ואם יש אי מיתאם, אזי, הם יעלו את זה במשפט. ועד שלא יתוקן, או שהעיוות לא יילקח בחשבון, אין להסתמך על כך מבחינת השופט. או שהעיוות הוא זניח, נניח איזה מילת חיבור או אות חיבור כמו ו' החיבור, ובנסיבות הענין, אין לה הרבה השפעה.

    מעבר לזה, שמבחינה משפטית, ניתן לטעון, שזהו נייר עבודה פנימי, ושהם ( הפרקליטות ) לא מחוייבים בגילוי שלו. אבל, ניתן גם לטעון טיעוני נגד. אבל, לא ממש מהותי כרגע. סתם חופרים כמו משוגעים, בלי להבין דבר וחצי דבר.

    להתראות

    אהבתי

  30. אל רום,
    מתי התגובה גרועה מהמעשה?
    הליצן של בית המלוכה צבט את המלך בישבנו
    המלך: השתגעת?
    הליצן: סליחה, חשבתי שזה הישבן של המלכה
    אז הפרקליטות…
    מצד שני אם הנהלת בתי המשפט מצנזרת את האינטרנט אז מה לנו הלין על הפרקליטות

    אהבתי

  31. חייל זקן, זוהי לא בדיוק צנזורה בן אדם. פה לא מצנזרים החומר, בטח לא לפני שהוא עולה. הדברים עולים. אחרי שהם עולים, אזי, אם יש חשש ממשי, לביצוע עבירה ( על ידי הפרסום ) או חשש לחיי שופט, או פגיעה חמורה במערכת, אזי:

    מגישים תלונה במשטרה קודם ( בעיקרון) ואחר כך, מסירים הפרסום. אבל, זה אחרי שיש נוהל ופרוטוקול מוסדר. היועמ"ש בוחן את החומר, מאזנים את ערך חופש הביטוי עם הפגיעה ואפשרות ההסרה וכדומה.

    נניח שהסתה לאלימות וגזענות הינה עבירה. אזי, אם מתפרסם חומר כזה, ומוכח ככזה, אזי, צריך להסיר הפרסום. זה הכל. אלא:

    שכאן, גורמים מקצועיים מחליטים על כך ( כלומר: יועמ"ש, והנהלת בתי המשפט וכדומה ) לא סתם אפילו בלוגרים שלא מבינים כלום בדבר.

    אז, מדובר בפרוטוקול מוסדר. גורמים מקצועיים. הסרה בדיעבד. אחרי שמסתבר שעסקנין למעשה בעבירה. זוהי לא צנזורה. אז תיקח הליצן שלך מן התחת של המלכה פה.

    להתראות

    אהבתי

  32. רק נמשיל זאת עם עבירות אחרות:

    נניח עבריין עבר עבירה עם או באמצעות רכוש מסויים. אזי, הרכוש יחולט על ידי המדינה ( יוחרם על ידי המדינה). נניח עבריין רוצה להתפרסם ולכתוב ספר, בהתבסס על קורות עבירה שביצע. המדינה או החוק לא יאפשרו לו. אותו כנ"ל:

    אם יש בפרסום עבירה מוכחת, אחרי שנבחן הדבר ומוצה הדבר, על ידי גורמים מקצועיים, אזי:

    הפרסום צריך להיות מוסר.אלא אם כן, אתה רוצה חייל זקן, שאדם יתהדר בנוצות של מעשה עבירה. מעין זיכרון עד. מציבה הירואית למעשי גבורתו וכו….

    אין לזה קשר לשום צנזור.

    אהבתי

  33. לרינגו,
    כתבת: " … הזיהוי של המחאה נגד ביבי עם אג'נדה פוסט/אנטי ציונית הוא תעמולה ביביסטית. אני מניח כי בקרב המוחים יש רבים המזדהים עם האג'נדה. אבל יש גם רבים אחרים (כמוני) שהם ציונים לגמרי, תומכים במדינה יהודית ומאמינים כי על שלטונו של ביבי להסתיים. לא בגלל היותו מחסום למהפכה הפרוגרסיבית, אלא כי הוא מוביל ממשלת חרפה של 36 שרים שמטרתה היחידה שימור כוחו והצלתו ממשפט. הוא הפך למקיוואליסט מוחלט … "
    ——————-

    אני מסכימה אתך שבהפגנות מול בית ראש הממשלה התקבצו בעלי אג'נדות מאוד שונות זו מזו.
    חשוב לי לציין שעם רבות מהן גם אני מזדהה.

    לדוגמא:
    – עצמאיים ופרילנסים המנסים להשפיע על המדיניות הכלכלית
    – מוחים כנגד הניהול הכושל של משבר הקורונה
    – המתנגדים (משלל סיבות, שלפחות חלקן מאוד מוצדקות בעיני) להמשך שלטונו של נתניהו
    – בעלי צרכים נפשיים עזים ליסוע מדי ראש השנה לאומן

    אך לתפיסתי על *כל* ראשי הארגונים החברתיים והעמותות, הפעילים הפוליטים והמפגינים
    – להכיר היטב ולעומק את המונח "אידיוטים שימושיים" ואת השימושים שנעשו בהם +
    – לנסות להעריך האם יתכן שכוונותיהם הנאצלות והטהורות אינן מנוצלות לרעה ע'י מושכי חוטים ציניים הנסתרים מהעין. כדוגמת המנהלים הראשיים של הקרן לישראל חדשה.

    פוסט, לא ארוך, על המונח "אידיוטים שימושיים":
    (אפשר גם לעיין בערך הויקיפדיה על המונח – אך להערכתי הוא פחות מוצלח)

    https://www.google.com/amp/www.zeevgalili.com/2011/09/15950/amp

    אהבתי

  34. הבאתי קטע מהפוסט הנ'ל של גלילי:

    " … "אידיוט שימושי"
    זהו מונח שטבע אבי המהפכה הקומוניסטית לנין, כדי לאפיין את מיליוני האנשים שבמערב הדמוקרטי שניתן לרתום אותם בלי ידיעתם בשרות הקומוניזם.

    לנין קבע שעם יריב אין להתווכח אלא יש להשמיד אותו. והיריב בעיניו היו המשטרים הסוציאל דמוקרטיים של המערב. המטרה הייתה להרוס משטרים אלה מבפנים.

    את הדרך להריסת המשטרים מבפנים פיתח גרמני מחוגו הקרוב של לניו, וילי מינצנברג. השיטה הייתה להקים ארגונים אד-הוק למען עניינים שונים ומגוונים, שמאחוריהם אינטרסים סמויים. כך הוקמו במהלך השנים בכל רחבי העולם המערבי וגם בישראל ועדי פעולה שמשכו אליהם המונים, שיצאו להפגנות כי האמינו שהם פועלים למען מטרה צודקת.

    שיטת מינצנברג כללה עריכת אירועי תרבות, אמנות וספורט בעלי אוריינטציה פוליטית, הפצת סרטים, מימון קבוצות תיאטרון, עריכת משפטי ראווה, הרצת קמפיינים המבוססים על דיסאינפורמציה, ארגון מצעדי מחאה, הקמת ארגוני ״שלום״, ארגונים ״אנטי־פשיסטיים״ ארנוני נשים, וארגוני סולידריות. הפעלת "מועדוני תרבות" ו"קבוצות דיון" והקמת ארגוני ידידות. במקרים רבים, המעגלים הארגוניים האלה יצרו ״חזית עממית״ וכל זאת בלי לחשוף את היד הבוחשת בפעילות זו מאחורי הקלעים.

    מינצנברג הבין את התועלת הרבה שמגולמת באינטלקטואלים הליברלים, אנשי הרוח והאמנים הגדולים. כל אותם אנשים, שלנין באינסטינקט היה מעדיף לירות בעורפם. משהבחין בחשיבותם למערכה נגד המשטרים הדמוקרטיים של ״הקפיטליזם הבורגני״, כינה אותם ״אידיוטים שימושיים״.
    .."

    Liked by 2 אנשים

  35. לתמריץ,
    כתבת: " … את עושה קצת עוול לקרן החדשה. ….
    …. המטרה של הקרן החדשה היא לבטל היררכיות. סביר להניח שהאוטופיה הזו של ביטול ההיררכיות תסתיים נורא כפי שקורה לאוטופיות דומות, אבל ברור לי שאנשי הקרן מאמינים באמת ובתמים שיחיו בגן העדן האוטופי שתיאר ג'ון לנון באימג'ן."
    —————–

    אתה צודק בכך שחשוב מאוד לנסות להעריך מה בעצם מסתתר אחרי המטרה של ביטול מדינת הלאום של העם היהודי.
    וגם בכך שלתפיסת הרדיקלים הם מכוונים להשגת איזושהי אוטופיה עתידית
    (למרות שאנו מניחים שגם אוטופיה זו, ככל קודמותיה, צפויה לקרוס על ראשי החולמים הגדולים ביותר).

    אך קשה לי לקבל את הערכתך שמטרת העל הסופית שלהם היא ביטול כל ההיררכיות.

    ניתן לטעון שהם תומכים בביטול כל מדינות הלאום + מהילת כל אוכלוסיות / תרבויות / דתות /שפות העולם זו בזו.
    לראייה כל נסיונותיהם לקדם את פרויקט מהילת כל לאומי אירופה זה בזה + הוספת מיליוני זרים / מסתננים / לא אירופאיים לכל קלחת.

    ניתן היה להסיק מכך שהמטרה הקדושה (של ביטול מדינת הלאום של העם היהודי) – אינה חריגה.
    הם היו מעוניינים לבטל גם את מדינת הלאום של הדנים, של הפינים, של ההונגרים, של הצ'כים ועוד ועוד ועוד.
    אך להערכתי אין אף מדינת לאום אחרת שבה מושקעת עשירית, או אפילו מאית, מההון הפוליטי, המאמצים והכספים המושקעים בישראל וברש'פ.
    הן מצד אישים וארגונים יהודיים והן מצד אישים וארגונים נוצרים.
    לדוגמא, פיטר ביינרט טרח לפרסם בניו יורק טיימס מאמר ארוך שבו הוא מסביר מדוע דווקא לעם היהודי אין כל זכות למדינת לאום משלו. אך לא הוא, ולא עיתונו, טענו שגם לדנים, לפינים (ולפלסטינים (!) אין זכות למדינת לאום משלהם.
    כלומר הלאום היהודי ומדינת ישראל "זוכים" ליחס מאוד מאוד לא שיוויוני.
    אנו בראש (או למעשה בתחתית) ההיררכיה שהם יוצרים בין מדינות, ובפער ענקי מכל השאר.

    (((אסוציאציות לאנטישמיות / אוטו אנטישמיות / חשש יהודים בתפוצות שיחשדו בהם ב"נאמנות כפולה" /רגשות אשם על מסעי הצלב נגד מוסלמים וכד' וכד' הם באחריות בעל האסוציאציות))).

    יש בעייה נוספת עם מטרת העל המשוערת של "ביטול כל ההיררכיות".
    גם באיחוד האירופי הם מנסים להעביר כוח החלטה והשפעה, רבים ככל האפשר, מהממשלות של המדינות הסמי – עצמאיות (שנבחרו באופן דמוקרטי ע'י מיליוני או עשרות מיליוני מצביעים) אל קליקה די קטנה של ה"על – אירופיים" היושבים בבריסל.
    מהלך זה למעשה חותר תחת הממשלים הדמוקרטים (שבמהותם, באמצעות מתן כוח הצבעה שווה לכל אזרח, אמורים להחליש פערי כוח היררכיים) ומקדם הקמת משטר אוליגרכי.
    משטר בו עוד ועוד כוח, משאבים וסמכויות החלטה יועברו מהמדינות אל בכירי הפקידים היושבים בבריסל.

    אולי משטר אוליגרכי (או אצולה) הוא מעט פחות היררכי ממשטר דיקטטורי (או מלוכה) – אך ברור שהוא הרבה יותר היררכי ממשטר דמוקרטי.

    ברור שהם מייעדים לעצמם (ולבכירי עושי דבריהם) את כל תפקידי האוליגרכים הגדולים.

    אבל אני מוכנה להסכים אתך שהם יעדיפו לשלוט על המונים שהם חסרי כל כוח במידה שווה זה לזה. ללא שום היירכיות בתוך ההמונים הנשלטים. כיון שכל מי שראשו יהיה גבוה במעט מראשי ההמונים – יהיה עלול לאיים על המשך שלטונם.

    אהבתי

  36. קמיליה, לא רוצה להיות בוטה מדי אבל במידה רבה את נופלת להלך חשיבה אנטישמי. בעלי אייקיו גבוה הם לעתים קרובות בעלי יכולת הפשטה עצומה. בעלי יכולת הפשטה עצומה לא מסוגלים לשאת היררכיות. אין לזה קשר לקונספירציות שליטה. הכול נובע מכוונות טובות שאייקיו גבוה (מדי) יוצר.
    בפרט היהודים הנאורים, שכנראה עיון תלמודי רב שנים של אבותיהם העצים בהם את יכולת ההפשטה למימדים גרוטסקיים, באמת רוצים טוב לעולם, וכך גם ג׳ון לנון. כמובן שיש בזה גם צביעות מסוימת כי הם בעלי אמביציה אישית ורוצים להוביל את ביטול ההיררכיות וכך להפוך להיררכיה חדשה אבל תמיד יש סתירה בין חלק המוח המטפל בפוליטיקה לבין חלק המוח המטפל בעניינים אישיים – לא מדובר בקונספירציה.

    אהבתי

  37. חייל הדג מסריח מהראש.

    אפשר לאמר עד מחר שראש הממשלה לא קשור למצבו של צה"ל. מצד שני אפשר גם לזכור שבימיו של, למשל, לוי אשכול כוחו של צה"ל נבנה כחלק מאסטרטגיה שהגיעה ישירות ממנו. עכשיו כדאי להיזכר מי עמד בראש הממשלה ב-10 השנים האחרונות.

    מעבר לכך נורמות השחיתות מחלחלות. כאשר כל המנהיגים, והמפקדים הבכירים, נהיים יותר ויותר מושחתים, המוטיבציה של החייל הפשוט נפגעת. מדוע שהחייל הפשוט יהיה הפראייר היחיד?

    אהבתי

  38. א-מחייה, אתה מעט מגזים בתיאור ההשחתה ההולכת ומתמשכת. להיפך, ברור שהשחיתות מתמעטת כל שנה וזה חלק מתהליך השיפור המתמיד של הציביליזציה. רק מה, ברגע שהתהליך הזה הגיע לקודקודו של ביבי נוצר בקלש חזק מאוד. זו בעיה, אך מכאן להגיד שההשחתה גוברת – המרחק רב.

    אהבתי

  39. amehaye,
    אני מסכים אתך שנתניהו הוא האחראי הראשי לירידה המתמשכת בכושרו של צה"ל. הוא גם האחראי הראשי לגידול הסרטני של מערכת המשפט אבל יש הבדל בין השניים. החולשה של צה"ל אינה תוצר של המדיניות שלו אלא של חולשתו העיקרית (הנובעת מאופיו) כמנהל והיא מינוי הבכירים סביבו. למעשה, המערכת הצבאית ממנה את הרמטכ"ל שימשיך את הדוקטרינה של קודמו. לגבי מערכת המשפט יש הבדל. לנתניהו היה צורך פוליטי לחזקה כדי שתאזן את הימניות של בוחריו. לצד זה בולטים גם שם המינויים הכושלים שלו. 5 האנשים המרכזיים במשפט המתנהל מולו (ניצן, מנדלבליט, חפץ, הרו ופילבר) הם מינויים שלו.

    אהבתי

  40. רינגו,
    ציינת את הציונים המפגינים בבלפור אז אני משווה ומעלה.
    הידעת? המפגינים בבילעין ונעלין חזרו בתשובה ציונית ונעלמו מהשטח מאז החלו ההפגנות בבלפור.

    אהבתי

  41. תמריץ,
    איפה הצל"ש לפרס שסידר להיפסטרים של גואה אפשרות לטוס מעל ערב הסעודית?

    אהבתי

  42. אז בקשר לאונס במלון באילת, הדברים מתגבשים והוגשו כתבי אישום. מצטט ( משרד המשפטים):

    "כתב אישום נגד 11 נאשמים בגין ביצוע עבירות מין כלפי קטינה במלון "הים האדום" באילת

    פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה כתב אישום נגד 11 נאשמים, מתוכם 3 בגירים ו-8 קטינים, המייחס לכל אחד לפי חלקו עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות, סיוע לאינוס בנסיבות מחמירות, מעשים מגונים, אי מניעת פשע, פגיעה בפרטיות ועוד.

    על פי כתב האישום, הקטינה כבת 16 הגיעה לאילת יחד עם שתי חברותיה והן התאכסנו בוילה בעיר. ביום 12.8.2020 בשעות אחר הצהריים, הגיעה הקטינה עם החברות למלון "הים האדום", והן שהו בבריכה של המלון יחד עם מכריה של החברה.

    באותה עת שהו בבריכה גם הנאשמים איליזיר מאירוב (נאשם 1) ואיסי רפאילוב (נאשם 2). הנאשם 2 שידע כי הקטינה בת 16, הציע לה לצאת איתו לבילוי, אך הקטינה סירבה. לאחר שבריכת המלון נסגרה, עלו הקטינה והחברות לחדר של המכרים בקומה 2 במלון, שם שתתה הקטינה כמות גדולה של אלכוהול אשר גרמה לערפול חושיה, עד שהייתה במצב בו אינה מסוגלת לשלוט במעשיה וברצונותיה.

    בסביבות השעה 19:00, פלשו הנאשמים 1 ו-2 לחדר פנוי בקומה 2, מבלי שנרשמו בקבלת המלון או שילמו עבור השהות בחדר. בשלב כלשהו, יצאה הקטינה מהחדר של המכרים יחד עם חברתה. הנאשם 2 ניגש אליה, אמר לנוכחים שהוא יכול לעזור, שכן יש לו הכשרה במתן עזרה ראשונה, והוביל את הקטינה לחדרו.

    לאחר מכן, ביצעו הנאשמים 1 ו-2 וכן הנאשמים 6 ו-7 בזה אחר זה, במשך כשעה, לעתים בצוותא, עבירות מין בקטינה באכזריות, תוך אובדן צלם אנוש, ותוך התעלמות מופגנת ממצוקתה, עד אשר הוצאה הקטינה מהחדר על ידי הנאשם 3, לבקשת חברתה. הנאשם 2 שהה כל זמן האירוע בחדר ואילו שאר הנאשמים ביצעו על פי כתב האישום את העבירות המיוחסות להם, ויצאו מהחדר.

    בנוסף, הנאשם 2 צילם את הנאשם 1 בזמן ביצוע העבירה, באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו ובהמשך שלח אליו את הסרטון.

    פירוט האישומים:

    הנאשמים 1 ו-2 איליזיר מאירוב (27) ואיסי רפאילוב (28) והנאשמים 6 ו-7, תאומים בני 17: מואשמים בביצוע עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות כלפי הקטינה, שלא בהסכמתה החופשית, תוך ניצול מצב המונע ממנה לתת הסכמה חופשית, ובהיותם בחבורה.

    יתר הנאשמים:

    אושר שלמה (19) ו-6 קטינים נוספים מואשמים כי ביצעו כל אחד לפי חלקו עבירות של סיוע לאינוס ועבירות של מעשים מגונים, בכך שחלקם נכחו בעת ביצוע מעשי האינוס וסייעו לו בעצם נוכחותם, צחקו והתבוננו במתרחש ובכך אפשרו והקלו על ביצוע מעשי האינוס
    וכן אחרים שהתבוננו בקטינה ששכבה ערומה על המיטה וזאת לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני ומבלי שעשו דבר על מנת לעצור את מעשי האינוס שהתבצעו בחדר.כתב האישום מייחס לנאשמים את העבירות הבאות:

    נאשם 1: איליזיר מאירוב – אינוס בנסיבות מחמירות.
    נאשם 2: איסי רפאילוב – אינוס בנסיבות מחמירות, סיוע לאינוס בנסיבות מחמירות, עבירות רבות של מעשים מגונים ופגיעה בפרטיות לפי חוק הגנת הפרטיות.
    נאשמים 6 ו-7: אינוס בנסיבות מחמירות.
    נאשם 3: סיוע לאינוס בנסיבות מחמירות ואי מניעת פשע.
    נאשמים 4 ו-5: סיוע לאינוס בנסיבות מחמירות.
    נאשם 9: אושר שלמה – מעשים מגונים ואי מניעת פשע.
    נאשמים 8 ו-10: מעשים מגונים.
    נאשם 11: שידול למעשה מגונה.

    לנאשמים 1 ו-2 עבר פלילי בגינו ריצו מאסרים בפועל.
    הפרקליטות מבקשת לעצור עד תום ההליכים את הנאשמים 1 ו-2 וחמישה קטינים נוספים.
    בעניינם של שאר הנאשמים, הסכימה הפרקליטות לשחרור בתנאים מגבילים.

    ביחס לשאר החשודים בפרשה, טרם התקבלה החלטה סופית.

    כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד רותם יוחנני-הר ציון מפרקליטות מחוז דרום (פלילי)."

    כאן:

    https://www.gov.il/he/departments/news/02-09-2020-01

    אהבתי

  43. חייל מה שמצחיק (לא מצחיק בכלל) זה שאחרי המלחמה הבאה, כשנספוג מי יודע כמה הרוגים ופצועים, יגידו כולם שהכתובת הייתה על הקיר. שוב יופיעו כתבות בעיתונים שהימ"חים היו ריקים בשעת פקודה, הציוד חלוד ומתפורר, החיילים נשלחו לקרב בתוך מלכודות מוות ממונעות כי הנגמ"שים הממוגנים בדיוק היו בתיקון, שיש חוסר בכשירות בסיסית לחיילים, שבנס בכלל יצאנו מזה.

    ועדיין לא יעשו כלום.

    Liked by 1 person

  44. לגבי "שר אוצר דגול" –
    לפני 3 חודשים הכניס אותנו לטרלול של תקציב חד/דו שנתי כדי לספק תירוץ לבחירות.
    כעת עדיין לא מתחיל לעבוד על תקציב 2021, ועושה במשרד האוצר מה שאוחנה עשה במשרד המשפטים, כאוס לשם כאוס.
    יזכר כשר האוצר הגרוע בתולדות המדינה.

    אהבתי

  45. חייל
    נוכחותם של אנשי שמאל קיצוני (ממפגיני בילעין) בהפגנות בלפור אינה אומרת כי כל המוחים הם אנשי שמאל קיצוני הזויים. באותה מידה, נוכחותו של רן כרמי בוזגלו בין המפגינים בעד נתניהו אינה אומרת כי כל תומכי נתניהו הם רפי שכל על גבול השפיות. המחאה נגד נתניהו (וגם בעדו אגב) היא לגיטימית. הנסיון לייצר זהות של התנגדות לנתניהו == התנגדות למדינת ישראת כמדינת הלאום של היהודים הוא גם בזוי וגם שקוף. נתניהו מלך בדברים כאלה.

    Liked by 1 person

  46. פינת הטרלול האמריקאי

    אהבתי

  47. לחייל הזקן:
    לגבי צה"ל: האם פרשת הנגמ"ש קרבות בעזה בשנת 1914 (נדמה לי שבשכונת סגעייה) נובעת מאותה מדיניות שלדעתך גורמת להחלשת כוחו של צה"ל? האם זה נכון שנגמ"ש כזה לא צריך להיות כלל בצה"ל (אפילו לא לצורך אימונים)?
    בעבר תחת השלטון הסוציליסטי צה"ל היה במצב הרבה יותר טוב ממה שאתה מתאר כיום, אז מדוע אתה כל כך תומך בקפיטליזם?
    החוב הפנימי של ממשלת ישראל נמוך מאוד יחסית למערב (צריך לציין שחוב פנימי זה לא ממש חוב אמיתי). חוב נמוך פרושו שהממשלה מוציאה פחות כסף גם לצבא גם לבריאות גם לתחבורה וגם לכל יתר הדברים. כל הדברים האלו במצב לא טוב ולכן צריך לייצר יותר כסף (כלומר בימנו בגלל שהכסף נוצר מחוב יש להגדיל את החוב). לחילופין אפשר לייצר כסף לא כחוב (ע"י הממשלה). זה יחסוך את הריבית שהמדינה צריכה לשלם לבנקים.

    אהבתי

  48. כשתמריצים גורמים לתוצאות לא צפויות (ישר לפינת הטרלול האמריקאי של חייל):

    מרצה בכירה התחזתה לשחורה: "שיקרתי שנים"
    ד"ר ג'סיקה קרוג, מרצה בכירה להיסטוריה באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, הדהימה כשחשפה שהיא לא אישה שחורה – אלא יהודייה לבנה. היא סיפרה שברוב חייה הבוגרים היא חיה תחת זהויות שחורות: "שיקרתי בכל נשימה"
    https://www.ynet.co.il/article/ryK0GfWND

    Liked by 2 אנשים

  49. פינת הטרלול הישראלי

    אהבתי

  50. לכל המעונין, הנחייה חדשה של פרקליטות המדינה, חשובה לעת הזו באמת, נושאת הכותר:

    " מדיניות העמדה לדין בתיקים שנפתחו על רקע הפגנות או אירועי מחאה"

    כאן:

    https://bit.ly/3byhb6c

    אהבתי

  51. אהבתי

  52. חייל, אם התחלת לצטט את אלי ציפורי וכנרת בראשי, מן הראוי שלא תשמיט את הכיתוב "פינת הטרלול הישראלי", יהיה רלוונטי לכל מה שהם "כותבים".

    אהבתי

  53. לכל המעונין:

    " מדד אלרוב: רכישת דירה ממוצעת דורשת 27 שנות עבודה
    מתחילת העשור היכולת של משק בית לרכוש דירת 4 חדרים ממוצעת התרחקה בארבע שנות הכנסה. בינתיים, על רקע הקורונה, חלה ירידה של 1% במחירי דירות "

    כאן:

    https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3848427,00.html

    אהבתי

  54. קשה לי לקבוע עמדה בקשר לאסי: מצד אחד מקורות המים שייכים לכולם ומצד שני נראה לי מאוד הגיוני שיושבי הקיבוץ יתנגדו לכך שאלפי אנשים יפלשו לשטחם וכמובן בהתאם להתנהגותו של הישראלי הממוצע, יטנפו וילכלכו את השטח הזה בכמויות עצומות של זבל.
    השאלה היא הא אי-אפשר לפתור את הבעיה באחת מ-2 הדרכים?
    1). הסטת האסי כך שלא יבור בקבוץ ואז הוא יפתח לכולם.
    או: 2). בנית נחלים מלאכותיים שרק תושבי בית-שאן יוכלו להכנס אילהם (כל האחרים לא יוכלו להכנס או יוכלו להכנס בתשלום).

    אהבתי

כתיבת תגובה