מהנעשה בקורונה

שתי ידיעות בנושא הקורונה בעלות אופי מעט סותר לכדו את תשומת לבי. האחת: צוות ימאים יצא למסע בספינה. כמעט כולם נדבקו בקורונה במהלכה, אבל לא שלושה מלחים שמראש נמצאו בעלי נוגדנים לקורונה. זו ראיה ישירה שהנוגדנים, שאותם גם חיסונים יודעים לחולל, מגנים מפני המגפה.

הידיעה השניה: יש מקרי הידבקות חוזרת בקרב החרדים בברוקלין, כחמישה חודשים אחרי פרוץ המגפה בשכונתם. אין מדובר לעת עתה באירוע שכיח וככל הידוע הוא קרה רק בקרב אלו שהנוגדנים שלהם דעכו. גם היו מקרים שבהם כאלו שטיפלו בחולי קורונה מבלי לחלות, חלו כעבור זמן מהידבקות אחרת. דהיינו אם חשבו שיש להם איקס פקטור שמגן עליהם מהקוביד, הם התבדו.

בסך הכול יש בכך חיזוק להשקפת המיינסטרים לגבי הקורונה בניגוד לשלל הקונספציות המתחרות. מצד אחד, אין חסינות תאי טי מסתורית כמו שטוענים אי אלו פרופסורים. או שיש חסינות שניכרת בבדיקות דם או שאין. מצד שני, הנגיף כן מקנה חסינות מהידבקות חוזרת אבל זו דועכת עם הזמן.

ניתן לומר אם כך בסבירות גבוהה שהחיסון לכשיגיע יגן על מקבליו מקוביד-19, אבל לצד מתן החיסון יידרש ניטור של רמת הנוגדנים בדם. מן הסתם הדבר ייכלל בבדיקת דם סטנדרטית שתיערך פעם או פעמיים בשנה וכל מי שנוגדניו נחלשו יישלח לקבלת מנת חיסון נוספת בחדר האחות. זו תהיה אופרציה יקרה ומייגעת, בפרט אם לחיסון תופעות לוואי לא נעימות, אבל היא עדיפה בהרבה על השיתוק שאוחז בעולם מאז מרץ.

13 תגובות על ״מהנעשה בקורונה״

  1. תמריץ, רק שים לב, במאמר שהפנית, הוא ציין, שההדבקה החוזרת, הייתה מלווה בסימפטומים חלשים יחסית. זוהי נקודה חשובה אגב.

    וצריך לשים לב אגב לגילויים אחרונים או עדכניים:

    מסתבר, שהוירוס האורגינלי מסין, קיבל 3-4 מוטציות חדשות, שכנראה עושות אותו יותר קטלני ( על פי חוקרים בלוס אלמוס ובעוד מקומות בעולם). המוטציות החדשות התגלו באיטליה וגרמניה, ומשם לאירופה כולה, וארה"ב ואמריקה הלטינית. השאלה, איך זה ישפיע אם בכלל על החיסון לבוא. זה באמת יכול להיות סיפור.

    אשאיר לינקים אחר כך……

    אהבתי

  2. נראה לי שהקורונה משתוללת במזרח התיכון. במדינות כמו סעודיה, בחריין, קטר, עירק, כווית, ישראל יש עליה גדולה במספר המתים.
    הקורונה משתוללת גם באמריקה: יש עלי גדולה במספר המתים בפרו, ברזיל, צילי, מקסיקו, ארצות-הברית, פנמה. אבל זה קורה כבר כ-2-3 חודשים.

    נראה לי שהקורונה פוגעת באיזור מסוים בעולם למשך זמן מה ואחר-כך זה נרגע ואיזור אחר נפגע.

    אהבתי

  3. במעין המשך לגל מחשבות מחרידות על טבע היצור האנושי, מכל הגזעים, מכל החתכים הסוציו-אקונומים ומשני המגדרים (האונס ההמוני באילת ובקיבוץ שומרת, ההתעללויות בפעוטות בלוד בחיפה ועוד, ההתעללויות בקשישים סיעודים, ההתעללות במפגינים של נאמני הרודן לוקשנקו … )

    פוסט של דני אורבך, הראשון משלושה, המנסה (או מתיימר?) להסביר מדוע היפנים כל כך הצטיינו בפשעי המלחמה שלהם בתקופת מלחמת העולם השניה.
    (((ועד היום, בניגוד לגרמניה המערבית, סרבו לקבל אחריות למעשיהם))))

    במקרה זה – מומלץ לקרוא גם את התגובות.

    https://dannyorbach.com/2020/08/22/%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%94%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%A8-%D7%90%D7%AA-%D7%A4%D7%A9%D7%A2%D7%99%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%99%D7%A4%D7%9F-%D7%91/

    Liked by 1 person

  4. לקמיליה ולכל מי שחושב כמוה:
    צריך לציין שפשעי הנאצים היו חריגים בצורה מאוד יוצאת דופן הרבה יותר מפשעי היפנים.
    כמו כן צריך לציין שגם למערב יש קופת שרצים כבדה ביותר מאחוריו. צריך לציין את הפשעים שנעשו בקונגו הבלגית, את סחר העבדים, את הניצול שניצלו מדינות אירופה המערביות (בעקר אנגליה וצרפת) את מושבותיהן באסיה ואפריקה במאות ה-18 וה-19 ואת מעשי הטבח באינדיאנים.

    אהבתי

  5. כמה עובדות על מלחמת ה"אסי" בניר דוד
    1. אדמת הקיבוץ היא של הקרן הקיימת (מייסדי הקיבוץ לא רכשו אותה)
    2. נחל האסי מעולם לא היה ביצה אלא תמיד היה נחל איתן עם מיים צלולים
    3. המלריה חוסלה בארץ בשנות ה20. הקיבוצניקים היחידים שחלו מאז במלריה היו כאלו שטיילו באפריקה. קיבוץ ניר דוד נוסד ב1936
    4 שיפוץ אפיק הנחל בוצע במימון ממשלתי
    5. בהסדר הקיבוצים קיבל הקיבוץ מעל 100000000 (מאה מיליון) שקלים. קרוב למיליון שקל למשפחה
    6. מתוך חוק המים תשי"ט – 4 . זכותו של אדם בקרקע אינה מקנה לו זכות במקור מים הנמצא באותה קרקע או העובר בה או בגבולה
    7. כתבה בדבר משנת ייסוד הקיבוץ – http://www.jpress.nli.org.il/Olive/APA/NLI_heb/SharedView.Article.aspx?href=DAV%2F1937%2F08%2F30&id=Ar00309&sk=37F4A4E7

    אהבתי

  6. נקודת מבט שונה על המאבק על גדות נחל האסי.

    (ובשוליים גם שלילה של תפיסת אל רום את הקיבוצניקים כמונעים בעיקר מחתירה לחיי שלווה פסטרולים בחיק הטבע. לכל הפחות לגבי דור מייסדי הקיבוצים ו/או קיבוצי השומר הצעיר).

    מוטי היינרייך מתחיל מסקירה היסטורית על בעיית הבעלות על הקרקעות, הדי שוממות, של עמק בית שאן. החל מסוף התקופה העותמנית והמנדט הבריטי. כולל"גאולת הקרקעות" ע'י יהודים קפיטליסטים עשירים לטובת הקמת קיבוצים "סמי קומוניסטים".

    הוא ממשיך לתקופת המדינה ו"הסדר(י) הקיבוצים", ומסיים בעמדתו האישית לגבי הפיתרון הרצוי.
    עמדה די מפתיעה לאור העובדות ההיסטוריות שאסף והאידיאולוגיה האנטי קיבוצית שלו .
    היינריך מעלה לראש סדר העדיפויות את ההכרח בהפרטת קרקעות המדינה. הרבה לפני חשיבות הנסיון להגיע ל"צדק". כיון שלטענת היינריך, למחזיק בקרקע אמורה להיות זכות ראשונים עליה – אזי שתי גדות האסי אמורות להפוך לרכושם הפרטי של חברי הקיבוץ.

    הכותרת שבחר לפוסט:
    "שתי גדות לנחל האסי.
    זו שלנו, זו גם כן.
    הקונפליקט האידיאולוגי של הקיבוץ".

    https://kav.org.il/%D7%94%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96%D7%99/item/2566-%D7%A9%D7%AA%D7%99-%D7%92%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%A0%D7%97%D7%9C-%D7%94%D7%90%D7%A1%D7%99,-%D7%96%D7%95-%D7%A9%D7%9C%D7%A0%D7%95-%D7%96%D7%95-%D7%92%D7%9D-%D7%9B%D7%9F-%E2%80%93-%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%94%D7%90%D7%99%D7%93%D7%99%D7%90%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A7%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A5

    קטע מאמצע הפוסט:
    ——————————–
    " …. תנועת "השומר הצעיר" הייתה האגף השמאלי-הקיצוני של תנועת העבודה בארץ ישראל. מדובר בתנועה קומוניסטית לכל דבר (פרט לנושא הציונות). האידיאולוגיה הייתה זהה לזו של המפלגה הקומוניסטית ברוסיה, והיא תמכה ללא סייג (פרט לעניין הציונות) בברית המועצות ובמשטרו של סטאלין ברוסיה. "סטאלין אבינו, רוסיה אמנו" – לא הייתה רק סיסמה, אלא אמונה עמוקה בצדקת הדרך. התנועה התנגדה כמובן לרכוש פרטי (כל הרכוש בבעלות "העם"). הדרך הבלעדית להגשמת הציונות, לדעתם, הייתה הקמת קיבוצים. החזון הרחוק היה הקמת מדינה יהודית-קומוניסטית. היו ביניהם שגרסו שאם הצבא הרוסי יפלוש לארץ ישראל יש לקבלו בפרחים. כאלה היו מקימי קיבוץ ניר דוד.

    הקיבוץ – חיים בצל קונפליקט נפשי ואידיאולוגי

    כבר מראשית הדרך נוצרה סתירה בין התנהלותם לבין אמונתם היוקדת, חיים בצלו של שקר עצמי. אמונה אידיאולוגית לוהטת בהנדסה חברתית של אנשים, מול התנהגות הפוכה בפועל: הקומוניסטים האדוקים של קיבוצי "השומר הצעיר" רכשו את קרקעות הקיבוץ בתרומות של גדולי הקפיטליסטים היהודים בעולם. ראשוני הקיבוץ אף הרחיקו לדרום אפריקה כדי לגייס אישית תרומות נוספות מעשירי הפדרציה הציונית בדרום אפריקה, סוחרי יהלומים ובעלי חוות – כדי שהסוציאליסטים לא ירעבו, בכל זאת צריך סיוע של קפיטליסטים…

    לפני קום המדינה מומן הסוציאליזם של הקיבוץ באמצעות תרומות של קפיטליסטים מוצלחים. אחרי קום המדינה שונתה השיטה תחת שלטון מפא"י – מעכשיו, כבר לא תרומות מטוב ליבם של תורמים. הקיבוצים, שמידי מספר שנים התדרדרו כלכלית אל סף פשיטת רגל, "חולצו" מעתה באמצעות כפיית מיסים (על ידי המדינה) על יתר האזרחים. כך וגם כך, מודל "החילוץ המתמשך" של הקיבוצים מפשיטות רגל פעל בהצלחה משנות ה-20 עד לשנות ה-80.

    עקב עליית הליכוד לשלטון (1977) צומצמה בהדרגה הזרמת כספי מדינה לקיבוצים עד לפשיטת רגל סופית של התנועה הקיבוצית – "תספורת חובות" של כ- 19 מיליארד שקלים (במחירי 2007). היקף החוב האמיתי חסוי ושמור במגרות מטה "הסדר הקיבוצים" בתל אביב. היקף הזרמת כספי משלם המיסים לקיבוצים מאז קום המדינה טרם נחקר.

    קיבוץ ניר דוד נהנה מהיקף מחיקות החוב הגדול ביותר יחד עם הקיבוצים אפיקים, שדות ים וסאסא (כנראה למעלה מ-100 מיליון שקלים לכל קיבוץ). כיום, כולם קיבוצים תעשייתיים, מצליחים ומבוססים – בזכות יישום עקרונות "קפיטליסטים".

    הקונפליקט וחיי השקר האידיאולוגי של קיבוץ ניר דוד לא נבע רק מדרך מימון הקיבוץ. חברי "השומר הצעיר" נשאו את הדגל המרקסיסטי של "אחוות עמים". הקומוניסטים היהודים כנראה היו היחידים שבאמת האמינו למצג שווא זה. גם הקומוניסטים הרוסים צידדו ב"אחוות עמים" ובתנאי שישכנו לבטח תחת המגף הרוסי ובחסות הטנקים של הצבא האדום…

    בצמוד לקיבוץ ניר דוד שכן הכפר הערבי א-סאח'נה, 580 תושבים (על פי אתר ה"נכבה"). במלחמת השחרור (1948) גורשו או ברחו תושבי הכפר לעבר הירדן – עשרות בתי הכפר (אולי "חושות") נהרסו ונכתשו לעפר. קרקעות הכפר סופחו לניר דוד ללא היסוס אידיאולוגי, "אחוות העמים" לה הטיפו – נשכחה.

    הנפש האידיאולוגית של הקיבוצניקים נותרה חצויה גם היום. כלפי חוץ הם נושאי "הדגל החברתי" המובהק (המונח המודרני לסוציאליזם) – 83% מחברי ניר דוד הצביעו בבחירות לכנסת ה-20 למפלגות השמאל עבודה-מרץ. סוציאליסטים של כורסה, כל עוד לאידיאולוגיה אין השלכות על רכושם הפרטי – שתי גדות לנחל האסי. …"

    אהבתי

  7. ל arn,

    כתבת: "לקמיליה ולכל מי שחושב כמוה:
    צריך לציין שפשעי הנאצים היו חריגים בצורה מאוד יוצאת דופן הרבה יותר מפשעי היפנים.
    כמו כן צריך לציין שגם למערב יש קופת שרצים כבדה ביותר מאחוריו. צריך לציין את הפשעים שנעשו בקונגו הבלגית, את סחר העבדים …"
    ————————

    בגלל אי הבנה של עמדתי – התפרצת לדלת פתוחה.

    מעולם לא הנחתי שבני הגזע הלבן / האירופים / המערביים – מתנהגים בצורה אנושית יותר (או פחות) מבני גזעים ויבשות אחרות.
    כפי שגם אינני מניחה שבנות המגדר אליו נולדתי הן מוסריות יותר (או פחות) מאשר גברים.
    הן אמנם לא מבלות את זמנן באונס קבוצתי, אך בלתי אפשרי להתעלם מחלקן בהתעללות בפעוטות ובקשישים חסרי ישע.

    הצטברו יותר מדי עדויות שבני אנוש מסוגלים לעיתים להתנהג בצורה "לא אנושית" כלפי חלשים מהם. אנשים שלפחות בחלק מזמנם אטומים לחלוטין למצוקת הזולת וסבלו (או אפילו נהנים מגרימת מצוקה וסבל).
    מה שמעמיד בסימני שאלה כבדים את המשמעות המיוחסת למונח "התנהגות אנושית".

    לאחרונה אני שוברת את הראש בנסיון להבין מדוע לעיתים הימצאות בחברת עמיתים מעודדת להתנהג בצורה מייטיבה ואלטרואיסטית יותר ולעיתים בצורה אטומה וסדיסטית יותר. אין לי מושג מהם המשתנים המבחינים בין שתי התופעות.

    אהבתי

  8. קמיליה, מזל שלפחות כתבת – "ובשוליים". זה אפילו לא זה. אני תיארתי את המהות של הקיבוץ. מהו הקיבוץ. הקיבוץ כמודל. מהו הקיבוץ אובייקטיבית. לא תפיסה אינידיבידואלית של אדם או של קבוצה, לגבי הקיבוץ. המובאות שלך עוסקות לא פלא, ב- רה- נרטיביזציה ( נרטיב) של הקיבוץ וההיסטוריה שלו . ממש במודה אגב. לייצר רה- נרטיביזציה של מוסדות המדינה, תהליכים היסטוריים, האבות המייסדים וכו…. תופעה מאוד מוכרת.

    זה כמו לתאר חרדים, על בסיס המלחמה שלהם לתקציבים בכנסת ובממשלה. מה זה חרדי, או להיות חרדי, זה מעבר לכך כמובן. הקיבוצים כמו כל מגזר, נלחם על חיו התקציביים. כך כולם פה לצערנו.

    הקיבוץ כמהות הוא מה שהוא. ואין לכל זה קשר פשוט. והקיבוץ אכן, הינו מורשת היסטורית. יצירה חברתית ייחודית מאוד בתולדות האנושות. כך הדברים. והמובאות או הלינקים שהשארתי בפוסט הקודם אכן, ממחישים זאת לעילא. אם כי רחוק מלמצות הענין כמובן.

    להתראות

    אהבתי

  9. קמיליה, ולגבי התהייה שלך לגבי עמיתים והתנהגות דו קוטבית לגביהם. את מניחה שיש משתנים. את לא מניחה, שיש אולי אותו מוצא להתנהגות. הרי נניח בסך הכל, אדם מרגיש בנוח בחברת אנשים קרובים אליו. אם הוא מרגיש בנוח, מרגיש "בבית" אזי זה בגלל שיש לו הערכה כלפיהם. הערכה חיובית מטבע הדברים, אין להרבות בדבר כי הוא ברור. אלא, שבדיוק אותה ההערכה, תגרום לו לא פעם להרגיש בנוח, לפרוק אגרסיות עליהם ( זה תלוי מאוד גם באישיות וברמת האינטיליגנציה הרגשית). בחברת אנשים זרים, אנשים מדכאים אינסטינקטים ראשוניים ביתר קלות. מדכאים אגרסיות. והם פורקים אותם לא פעם, איפה שמקבלים אותם איך שהם. נניח בעל ואישה, מקבלים אחד השני איך שהם. נשבעו אמונים בברית עולם אחד לשני. כלומר:

    מה הסכנה כבר בכך שתפרוק אגרסיה על האישה? היא שלך ! אין לך בעיה גדולה לא פעם, של פוליטקלי קורקט, של תדמית, של סכנה לקריירה, של פדיחות וכדומה. מכבסים הכל בבית.

    אז זה פשוט יותר נוח, יותר טבעי. יותר משתלם או כרוך בפחות סכנה להשירדות. אז זה נובע מאותו מקור. מי שאוהב אותך הכי הרבה, אתה יכול לשנוא אותו הכי הרבה.

    זוהי תופעה מוכרת לעילא.

    להתראות

    Liked by 1 person

  10. חייל,
    בעניין האסי הבעיה היא כי שני הצדדים צודקים.
    העובדות שהבאת הן נכונות ברובן (לגבי המלריה אתה מגזים, סבא שלי חטף מלריה פעמיים בעמק יזרעאל בשנות החמישים). ועדיין, האם סביר בעיניך כי תושבי ניר דוד של היום יצטרכו לארח בחצר ביתם, בחינם, אלפי אנשים מדי יום? כיצד יוכלו לקיים חיים נורמליים?
    ואוסיף כי למרבה הצער ישראלים אינם נוטים לנפוש בצורה נעימה ולהותיר נקיון וסדר אחריהם. זו אינה טענה גזענית, זו פשוט המציאות. כל אתר טבע בישראל נראה כמו מזבלה אחרי שעברו בו המוני המטיילים.
    ואחרית דבר: מי שרוצה לרחוץ באסי יכול לעשות זאת בסחנה או בקטע שמזרחית לניר דוד. ההתעקשות על הכניסה לקיבוץ עצמו היא יותר דווקאות מאשר צורך אמיתי.

    Liked by 1 person

  11. רינגו,
    זו דווקאות ואפילו נקמה, אבל צודקת. אני חייב להודות שאני די מתענג על הטיעונים הקפיטליסטיים של אנשי השומר הצעיר. לדעתי ניתן להגיע לפיתרון של פשרה, למרות שהחוק די ברור בעניין, אם הוא יכלול חלוקה מחדש של שטחי העמק בין בית שאן למועצה האזורית (כיום כ8000 מול 270000 דונם) והפסקת הזרמת השפכים של ניר דוד (וקיבוצים נוספים) לנחל חרוד שעובר ליד בית שאן. (ראיתי בפיד שניר דוד לא משלמים על המיים של האסי שמזינים את בריכות הדגים שלהם אבל לא מצאתי מקור לכך)

    Liked by 1 person

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: