סגרים כסיגרים ועוד על בדידות

באינטרנט מסתובב מכתב קורע לב של בחור שהחליט להתאבד בגיל צעיר. הנימוק: בדידות. בדידות היא אחד מגורמי הסבל הגדולים בחיים, ומוטב אם היה מוקדש לה חלק מתשומת הלב הציבורית שמוקדש לנושאים אחרים חשובים פחות, כמו בבריטניה שם מונתה ב-2018 שרה לענייני בדידות. בדו"ח הוועדה הציבורית שהובילה להקמת המיניסטריון מצוין שמעגל חברתי רופף מסוכן לבריאות כמו עישון 15 סיגריות ליום. ועוד יחקרו מן הסתם את השפעותיה הבריאותיות של מגפת הקורונה מבחינה זו – היא בודדה אנשים והרחיקה אותם ממכריהם. בטח מתישהו ייצא המאמר שיפסוק שנזקם של סגרים היה רב מתועלתם בשל חמש עשרה הסיגריות שכל בודד עישן מטאפורית בימי הסגר. בעידן של זום ווטסאפ אפשר אולי לתקשר גם ממרחק, אבל זה לא אותו דבר. הקמפיין של ג'ו ביידן לנשיאות יודע זאת ומעמיד בחזית שידורי התעמולה שלו סבתא שמאשימה את דונלד טראמפ וגישתו הרשלנית למגפה בכך שהקשר שלה עם נכדיה מתמצה בזום.

אבל זום כן עוזר ובסך הכול העידן המודרני, בניגוד להשמצות, טוב לבודדים הצעירים.  הבדידות המשמעותית ביותר היא זו הנוגעת לחוסר יכולת למצוא זוגיות ולהקים משפחה. כאן הגיעה המצאה מופלאה לטובת הנשים: בנק זרע. אפילו נשים שלא מצאו את זיווגן, אינן אמורות ואינן צריכות להישאר עריריות. בשנים האחרונות מתווספת לכך גם היכולת להקפיא ביציות. העידן המודרני נחמד לנשים בדרך נוספת, נסתרת יותר – אין כבר מלחמות גדולות. אחרי מלחמת העולם הראשונה נשים נידונו לחיי רווקות מאחר שהגברים שהיו יכולים להתחתן איתן פשוט מתו בשדות הקרב של המלחמה הגדולה. חוסר האיזון הדמוגרפי הגיע אז למדרגה קיצונית. מן הסתם דברים דומים אפשר לראות היום בעדה העלאווית בסוריה. ככה זה במלחמות, עד תום המלחמה הגברים סובלים. לאחריה הגברים ששרדו נהנים משוק דייטינג שמוטה לטובתם והנשים אומללות. בחורה צעירה ורואה למרחוק שחייתה בדרום ארה"ב כתבה ב-1864, לקראת תום מלחמת האזרחים, לעיתון:

אחרי תום המלחמה, איזה הבדל גדול יהיה במספר הזכרים והנקבות. גמרתי בדעתי לא להיות בתולה זקנה, אבל עם הון צנוע ומעט יופי, אני חוששת שיהיה לי קשה להגשים את משאלתי.

עם זאת מחקרים שנערכו בנושא הראו שהאפקט הפוסט מלחמתי שתוצאתו "בתולות זקנות" היה אז הרבה יותר קטן מהמצופה. כמו בכל תחום בחיים האנושיים בני אדם יודעים לעשות התאמות שמסייעות להם להתמודד עם סיטואציה שמוטה נגדם.

גם היום, אפילו ללא מלחמות, מגיע גיל מסוים בשנות השלושים שבו המאזן הדמוגרפי מטה את הכוח לצד הגברי. יש יותר נשים בשוק הפנויים פנויות. בתולים מרירים שתהו מדוע בנות לא שמות עליהם מגלים פתאום בגיל מסוים שהם נחשקים בשוק הדייטים. במדינה כמו ישראל שבה השנתונים הולכים וגדלים יכול להתווסף לכך גורם נוסף משמעותי – גברים נוטים להזדווג לנשים צעירות מהן, ולכן עומד לרשותם היצע בנות זוג גדול יותר מהיצע בני הזוג שעומד לרשות הנשים, שמסתכלות מעלה בשנתונים ולא מטה.

83 תגובות בנושא “סגרים כסיגרים ועוד על בדידות

  1. פוסט חשוב, סוגיה חשובה. הקורונה הזו, באמת עושה שמות ברחבי העולם מבחינות אלו. לא פחות קשה הנושא של תעסוקה תחת קורונה. מצב רוח הוא כמובן כללי, ונושא הרבה פקטורים. הזהות של הרבה יותר מדי אנשים, כרוכה ב- עבודה, תעסוקה, השתלבות בארגון, תכלית קרייריסטית וכו…. מבלעדי, הרבה יותר מדי, מרגישים, תלישות, ניכור, דימוי עצמי נמוך וכדומה. זה גורם גם לאלימות במשפחה. הרסני ביותר.

    אלא שהקורונה, מחמירה המצב פי כמה. אדם לא פעם, חסר בחירה. סיזיפיות הרבה פחות עוזרת. מגזרים שלמים משותקים. אין ממש חלופות לעבודה, יצירה, פרנסה וכו…. וזה מאוד הרסני. מעבר לבידוד חברתי, שהוא אגב, בעיה לא פשוטה, גם בלי קורונה.

    אז הפוסט או הסוגיה חשובים מאוד, צריך לקחת בחשבון, תוצאות ארוכות טווח, קשות מאוד. על פי הערכות, הקורונה תיגמר, הסיפור לא ייגמר מיד. זה ייקח שנים עד אשר כלכלות ואנשים ישתקמו מן הסיפור.

    להתראות

    Liked by 1 person

  2. ג'ודי שלום ניר מוזס: "בא לי להצית את עצמי כדי למנוע הליכה לבחירות"

    פירומן
    לפני 1 שעות
    רק על זה הייתי הולך לבחירות

    אהבתי

  3. הולכות ומצטברות העדויות על השפעת הקשרים המשפחתים והחברתים על אורך החיים והבריאות הגופנית והנפשית

    לדוגמא, ד'ר מיכאל הרלינג (המתמחה באנטי אייגינג) מיקם את הרישות החברתי כמפתח החשוב ביותר, מתוך 10 מפתחות, לבריאות הגופנית והנפשית. כלומר, כחשוב יותר מתזונה, פעילות גופנית, שינה ועוד ועוד.(*)

    הבשורה הטובה היא שזוגיות ו/או הורות אינן הדרך היחידה למניעת דכאונות והתאבדויות.

    כלומר, אין הכרח להשתמש בפריוילגיה של בני העולם הראשון, במאה ה 21, לקנות לעצמם ילדים ביולוגיים באמצעות קניית תרומת זרע / ביצית + השכרת רחם אנושית לתשעה חודשים.
    מה עוד שעולות בעיות רבות במשפחות חד הוריות (ויהיה זה של גבר או אישה). נראה שזוגיות (בלי קשר למין /למגדר של בני הזוג), כולל "זוגיות' של אם וסבתא, היא כמעט תנאי הכרחי לתפקוד מתמשך טוב של ההורים ושל הילדים. כולל השפעות על ההסתברות שהילדים יסיימו לימודים, לא יגיעו לכלא ועוד.

    (המשך יבוא)

    ####################
    ' (*) המפתחות החשובים ביותר למניעת נזקי הגיל (Anti-Aging)
    ——————–
    מפתח ראשון – חברה וקהילה
    המפתח החשוב ביותר והמשפיע ביותר על בריאותינו שעולה ממחקרים רבים הוא הרישות החברתי. יחסים בין אישיים בעלי משמעות, יחסים שמעניקים ביטחון, יחסים קרובים ותומכים רגשית, קהילה הדוקה, הם תנאי הכרחי לבריאות מיטבית.
    המחקר הפרוספקטיבי הארוך ביותר שנעשה בהיסטוריה הוא המחקר העוקב של הרווארד ( GRANT STUDY+ GLUECK STUDY ). שלושה דורות של חוקרים עקבו אחרי יותר מ 700 גברים במשך יותר משבעים וחמש שנים מתחילת שנות הארבעים של המאה הקודמת ועד היום. הגורם החשוב ביותר המקושר לתוחלת חיים בריאה ולבריאות מוחית הוא איכות הקשרים הבין אישיים של האדם. בדידות, במילים אחרות, עושה אותנו חולים, פגיעים, כאובים ומתים צעירים יותר. כאשר אנחנו צעירים אנחנו נוטים לחשוב שכסף וכבוד מקושרים לאושר ולחיים טובים, אך זאת טעות כמובן. יחסים בין אישיים טובים מקושרים באופן חיובי לכל מדד של בריאות. לכן מומלץ לשים מפתח זה בעדיפות ראשונה ולעבוד כדי להשיג אותו. יחסים בין אישיים חשובים יותר מכל שיטת תזונה או תוסף מזון או אימון גופני כזה או אחר או בדיקת סוכר או קולסטרול גבוהים.
    חיים יומיים בקהילה, בחברותא, במשפחה רב דורית מספקים לנו מסגרת תומכת, משמעות בחיים, מגע מתמיד עם אנשים צעירים וזקנים מאיתנו וזה הכרחי כאמור, לבריאות תפקודית. …"

    אהבתי

  4. הבדידות היא אחת התופעות השליליות של החיים המודרנים.
    פעם היו דואגים לשידוך בין אנשים כך שהצעירים\הצעירות לא היו צריכים לשבור את הראש איך למצוא בן\בת זוג. היום לצערנו זה לא כך.
    נראה לי גם שאלו שלא מוצאים בן\בת זוג מתביישים בכך בגלל סטיגמה חברתית (סטיגמה מטופשת זו קובעת שאתה לא יוצלח אם אינך מסוגל למצוא בן\בת זוג).
    הם מתביישים לפנות להורים\חברים\מכרים שיכירו להם בן\בת זוג.
    עדיף היה להחזיר את עולם השידוכים.

    אבל יש דבר נוסף: מי אמר שאתה חייב למצוא בן\בת זוג ולהקים משפחה? אני לא בטוח שזה מתאים לכולם.

    אהבתי

  5. (המשך התגובה הקודמת)

    ניתן לקוות שהאחד הלקחים החשובים מתקופת הקורונה יהיה העלאת החשיבות הנתפסת של זוגיות ושל הורות.
    אבל אני מעט סקפטית.

    לפיכך, חשוב להתייחס גם לחלופות אפשריות לזוגיות ולהורות (למרות דהן פחות טובות מהמקור):

    א. הידוק הקשר עם אחד (או יותר) מבני המשפחה המורחבת ו/או אחד החברים. לדוגמא עם סב/תא או נכד/ה, או בן/בת דוד, אחיין/נית וכד'.
    המצב הרצוי: שהאדם יוכל לדווח שאם יקלע בעתיד למצוקה אמיתית יהיה לו עם מי להתקשר גם ב 2 או ב 3 בלילה.

    ב. התנדבות לעזור, למשך תקופה ממושכת, ליחיד מסוים (או למספר מצומצם של אנשים). לדוגמא לילד הזקוק לעזרה לימודית ו/או ל"אח"/"אחות" בוגר/ת, לקשיש ערירי, לנזקק מספר פעמים בשבוע לליווי או לייעוץ וכד'.
    (להבדיל מהתנדבות לתרום כספים או חפצים או למטרה מופשטת כלשהי).
    המצב הרצוי: שהאדם ירגיש שאם יאונה לו משהו – יהיו אחר/ים שיחושו בחסרונו ויסבלו בגלל יציאתו מחייהם.

    ג. התנדבות להגיע מספר פעמים בשבוע לבית חולים או למעון ילדים בכדי לחבק תינוקות או פעוטות שננטשו.
    הוכח שמגע ממושך של "עור אל עור" חיוני לא רק לבריאות הגופנית והנפשית של תינוקות אנושים אלא גם לבריאות המתנדבים. (למעשה המתנדבות) בהשוואה לשאר בני/ות גילם.

    ד. גידול חיות מחמד. נמצאה השפעה דרמטית לגידול כלבים (המחייבים גם יציאה מהבית לפעילות גופנית מספר פעמים ביום), והשפעה חיובית גם לגידול של חתולים, ואפילו חיות מחמד אחרות.
    גם חיות מחמד יכולים לתת לאדם תחושה שאינם לבד בעולם ומישהו יסבול אם יעלמו לפתע מחייו.
    למרבה הפלא – קשישים בבתי אבות, שקיבלו תפקיד לדאוג לצמחים במספר עציצים, התגלו כמעט יותר בריאים מקשישים שקיבלו משימה לדאוג לחפצים דוממים או שלא קיבלו אף משימה.

    Liked by 1 person

  6. לתמריץ,
    כתבת: "הדרך לילד מוצלח בעיניי קשורה לבחירה טובה מקטלוג תרומת הזרע/תרומת הביצית.. הכול בגנים."
    ————-
    איני מזלזלת בחשיבות המטענים הגנטים. להפך.
    אבל במחקרים על החשיבות היחסית של תורשה בהשוואה לסביבה מודגשות שתי נקודות:
    1. יש אפקטי אינטרקציה בין תורשה לבין סביבה
    2. קיימות סביבות חריגות שהן "רעילות" לגידול ילדים – יהיה אשר יהיה מטענם הגנטי של הילדים. לדוגמא במקרים של הורים "חסרי מסוגלות הורית", מזניחים ו/או מתעללים (פיזית או מינית).

    הורים לילדים אמורים למלא שורה מאוד ארוכה של תפקידים:
    – לפרנס את המשפחה (ברמה "טובה דיה")
    – לנהל את כל משימות משק בית ותחזוקתו, כולל ניקיון, כביסות, תיקונים וכד' (ברמה "טובה דיה")
    – לדאוג לכל הצרכים הפיזיים + הנפשיים + החברתיים + הלימודיים של כל אחד מהילדים (ברמה "טובה דיה")
    – לשמר לאורך זמן על הבריאות הגופנית והנפשית שלהם עצמם. (ברמה "טובה דיה")

    נראה לי שהסיכוי שאדם בודד (אם חד הורית או אב חד הורי) יצליח למלא את כל התפקידים הנ'ל (ברמה "טובה דיה") הוא די קטן.
    על אחת כמה וכמה במצבי חירום (לדוגמא כאשר הוא או אחד מהילדים חולה במחלה קשה).

    מכאן הולכת עולה ההסתברות שהורה בודד, שבחר את המטען הגנטי של ילדיו מקטלוג מהודר, יספק לאותו צאצא מוצלח גנטית סביבה די רעילה להתפתחותו.

    זכור לי שזועזתי מנתונים מארה'ב, על ההסתברות שבנים שגדלו ללא אב לנשור מהתיכון ולהפוף לפושעים ו/או לקורבנות פשיעה. זאת בהשוואה לילדים אחרים, שגדלו באותן שכונות בדיוק ובאותו חתך סוציו-אקונומי אך עם אב נוכח.
    קשה לי להניח שקיים שוני במטען הגנטי של שתי הקבוצות הנ'ל. למרות שלא ניתן לשלול השערה זו על הסף (קיום שוני גנטי משמעותי בין אבות נוכחים לאבות נפקדים).

    אגב, נדמה לי (אם כי איני יודעת בודאות) שהמידע בקטלוגים של "תורמי" הזרע/הביציות חלקי ומוגבל. הוא כנראה פחות מהידע שניתן לצבור מהיכרות ממושכת עם גבר/אישה מסוימים ומספר מפגשים עם בני משפחתו.
    כפי שלרוב קורה לפני שזוג כלשהו מחליט, לאחר היכרות די ממושכת, להביא ילדים לעולם ולגדלם במאמץ משותף.

    Liked by 2 אנשים

  7. אני לחלוטין מסכים שתרומת זרע ותרומת ביצית אינן דרכים אידיאליות כלל וכלל להקים משפחה אבל אם האלטרנטיבה היא כלום, אז לרוב בני האדם הן עדיפות מכלום.
    אין ספק שלאבות נעדרים יש גנטיקה בעייתית וכפי שכתבת בעצמך. לצד זאת אני חושב שרוב החד הוריים מסוגלים להיות הורים טובים דיים.

    אהבתי

  8. לא יתכן שהיום יש יותר נשים פנויות מגברים פנויים. מחצית האוכלוסיה היא גברים ומחצית האוכלוסיה היא נשים. על כל גבר שמתחתן ומפסיק להיות פנוי יש את האשה שמתחתנת איתו וגם היא מפסיקה להיות פנויה. לכן מחצית הפנויים\פנויות הם נשים ומחציתם הם גברים. יש שויון מוחלט בתחום הזה.
    קשה לי להאמין שנשים מעדיפות להתחתן עם גבר שמבוגר מהן בהרבה. קשה להאמין שמרבית הנשים יעדיפו גברים בגיל של אבא שלהם על גברים בגילן.
    אינני יודע אם גברים מבוגרים נוטים להתחתן עם נשים צעירות אבל אם זה כך זה אומר שיש עודף גדול של גברים צעירים שקשה להם למצוא בת-זוג כי בנות הזוג הצעירות מעדיפות גברים מבוגרים. כמו כן יש עודף גדול של נשים מבוגרות.

    אהבתי

  9. לפי הטבלה האחרונה של הלמ״ס שראיתי חוסר האיזון אמנם מתחיל רק בגיל 40 והלאה. יכול להיות שעוד קודם מספר ההומואים גדול ממספר הלסביות וגם זה פקטור.

    אהבתי

  10. מטורף לגמרי. איזה אזרח טקסני, מואשם עכשיו, לא להאמין:

    הוא קיבל סיוע בגין הקורונה. סיוע פיננסי פדרלי. תוכנית סיוע לעסקים קטנים וכדומה. שימו לב, מה עשה על פי ההאשמות, עם הכסף, מצטט:

    Price allegedly used the loan proceeds not for payroll expenses, but for lavish personal purchases, such as expending the loan money on a Lamborghini Urus, a Rolex watch and real estate transactions. He also allegedly spent thousands at strip clubs and other Houston night clubs. The complaint further alleges Price used a portion of the loan money to buy a 2020 Ford F-350 pickup truck.

    נתרגם ספונטנית:

    פרייס (השם שלו) מואשם בכך, שהשתמש בהלוואות לא לתשלומי משכורות כפי שמיועד הדבר. אלא לרכישה של מכונית למבורגיני, שעון רולקס, ועסקאות נדל"ן. ועוד על פי האישומים הוא בזבז אלפים במועדון חשפנות ומועדוני לילה אחרים. ועוד: קנה פורד פיק אפ ( נניח עם ארגז מטען אחורי) .

    קולטים ?

    כאן , משרד המשפטים האמריקני:

    https://www.justice.gov/opa/pr/texas-entrepreneur-charged-spending-covid-relief-funds-improper-expenses-including

    להתראות

    אהבתי

  11. לתמריץ:
    לפי הלמ"ס בסוף 2018 חיו בישראל 4.5 מיליון נשים בערך. לא ראיתי מידע על מספר הגברים אבל ככל הידוע לי מספר תושבי ישראל כיום הוא 9.2 מיליון. אם נקח רבוי של 2% לשנה הרי בסוף 2018 היו בישראל 8.9 מיליון תושבים. נפחית מזה את 4.5 מיליון הנשים יצר לנו 4.4 מיליון גברים.
    כלומר יש 100 אלף נשים יותר מגברים. זה בערך הפרש של 2%. כלומר יש 51% נשים ו-49% גברים.
    אבל לפער הזה יש הסבר פשוט: נשים חיות בבמוצע 4 שנים יותר מגברים. בגלל שרוב מקרי המוות של גברים ונשים הם בגיל מבוגר אני משער שיש פער משמעותי רק בגילאים מבוגרים (60 וצפונה). ביתר הגילאים כנראה אין פער.

    אהבתי

  12. לא צריך לשער. יש טבלאות מפורטות של הלמ״ס. מגיל 40 מתחיל פער. אפילו פער קטן מטה את יחס הביקוש וההיצע ממש כמו בתמחור נפט – הפער בין הביקוש להיצע יכול להיות קטן אבל זה מספיק כדי שמחירו יצנח/יזנק.

    אהבתי

  13. התפתחות מאוד מעניינת אגב ( תופעה שהתחילה לפני הקורונה אגב, ומרמזת גם על העתיד שאחרי הקורונה אולי):

    "האוצר: קבוצת עוגן – המלכ"ר הראשון שייחלק הלוואות בערבות מדינה"

    "המשרד אישר כי הקבוצה שנמצאת בתהליך מול בנק ישראל להפוך לבנק החברתי הראשון ומונה חמישה ארגונים פיננסיים ללא מטרות רווח, תעניק הלוואות בתנאים משופרים. לעסקים קטנים ובינוניים עם מחזור של עד 5 מיליון שקל יוענקו הלוואות בהיקף של עד 200 אלף שקל ולמלכ"רים עד 650 אלף שקל"

    https://www.ynet.co.il/economy/article/r1hRLvTZw

    אהבתי

  14. תמריץ,
    מה אתה אומר על הנוק אאוט שערוץ 12 תקע לנתניהו? הריאיון עם אברושמי מוכיח מעבר לכל ספק שנתניהו התחיל להסית ולפלג כבר בזמן שהיה סוחר רהיטים.

    אהבתי

  15. היחידה הרב מימדית של כוכבי
    עופר וינטר בטקס קבלת הפיקוד על אוגדה 98:
    "זה היום עשה ה׳ נגילה ונשמחה בו'. ה׳ תן בי ענווה תן גבורה ותן בי את חכמת הלב על מנת שאדע להוביל את האנשים הללו באתגרים הניצבים בפנינו".
    דבריו של וינטר, גרסת דובר צה"ל:
    "היום אני מקבל על עצמי את הזכות לפקד ולהוביל על העוצבה היקרה והמשמעותית הזו. מתוך תחושת שליחות ובענווה גדולה. אני מתחייב לתת את כל כולי ולפעול יחד עמכם, הלוחמים והמפקדים ולהמשיך להתכונן למלחמה ולהילחם בעת הצורך, בתחבולה ובעוצמה על מנת להכריע את האויב ולהסיר איום מעם ישראל״
    https://www.idf.il/%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%A4%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%93-%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96/2020/%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%9E%D7%A4%D7%A7%D7%93-%D7%90%D7%95%D7%92%D7%93%D7%94-98

    אהבתי

  16. חייל צבא שלמפקדיו יש נאמנות "כפולה" הוא צבא בעייתי. מה יקרה כאשר הפקודות שיקבלו יסתרו את אמונתם או את הוראות הרבנים? צריך להפריד דת מצבא כמו שצריך להפריד דת ממדינה, וזה בלי קשר לצנזורה של דובר צה"ל.

    אהבתי

  17. חייל לגבי ארנון איתיאל, גם אם יש אמת לפחות בחלק מדבריו, אין מזרחי שמאלני? באמת? היום יש הרבה אשכנזים ימניים (אגב גם פעם היו) והרבה מזרחיים שמאלניים. אני מכיר אישית כמה, משני הסוגים, וגם קצת קשה להתעלם מחברי הכנסת של השמאל – אמיר פרץ, איציק שמולי וכו' שידועים באשכנזיותם.

    אהבתי

  18. amehaye,
    לא מטריד אותך שדובר צה"ל משקר בלי למצמץ בעניין לא ביטחוני? זו התרבות הצבאית של הגנרלים הישראליים שהפכה לפרקטיקה גם בעניינים מבצעיים ובגיבוי הדרג הפוליטי

    אהבתי

  19. amehaye,
    "יפי הבלורית והתואר" זו קבוצה שכל ישראלי מכיר את המאפיינים שלה. רק הם יכולים לומר על עצמם "שחר של יום חדש" ועל הערסים "ארצי שינתה פניה". הדוגמא של פרץ שהובאה על ידך רק מחזקת את הפוסט של איתיאל. הרי כשפרץ נבחר לראשות העבודה החלה הנהירה החוצה של האשכנזים בהובלת פרס כשאחריו צועדים גבעתיים והקיבוצים

    אהבתי

  20. אמחייה, אין פה שום נאמנות כפולה. זה סתם מיתוס אצטקי או תבנית לשון ממוחזרת וקלישאית. אופיה הטבוע של מדינת ישראל, הוא זה, שהיא מדינת היהודים. זה האתוס עליו הוקמה מדינת ישראל. זוהי ההשראה להקמתה. אך סביר שמבחינה אידיאולוגית חינוכית אם כך, מוסדות, רשויות, אנשים, נושאי משרה, יעגנו על מורשת ישראל כמקור השראה ( להבדיל ממקור סמכות). אין בזה שום פסול. נהפוך הוא, טבעי הדבר. וכך גם הדבר בפועל.

    אזי, נאמנות כפולה, היא לא רלבנטית כאן. תמיד יש פוטנציאל לנאמנות כפולה:

    נניח שאדם רואה בפרופסור מן השמאל גורו, וזה האחרון, מדיח אותו לסרב לשרת בכלל בצבא. או בשטחים. אזי זה אסור. אזי זה פסול. אז גם אותו חייל הרי יש לו נאמנות כפולה:

    מחד לפרופסור ולאידיאולוגיה שלו או של השמאל, מאידך:

    לצבא. אז הרי זוהי תופעה מערכתית אוניברסלית. היא תיתכן בכל מצב בכל תחום. אז:

    אין צורך לשרטט זאת, כאילו, יש קונפליקט טבוע,ייחודי ובלתי מתיישב, בין הצבא, לבין הדת היהודית או מורשת ישראל.

    כולם משרתים, כולם מצייתים לפקודות, ואין גחמות אידיאולוגיות או אישיות כאן. וזהו זה.

    להתראות

    אהבתי

  21. אני מאשים גם את השופטים
    כאזרח אני מזועזע, כמשפטן אני מתבייש. חפשו באינטרנט "מעצר דוד ביטון" וצפו בסרטון. שני שוטרים מתנפלים על אזרח ללא מסיכה שהתמהמה בהצגת תעודת זהות, מחשמלים אותו ב"טייזר", מפילים אותו, ובהיותו חסר אונים, ממשיכים לחשמלו ולהכותו באגרופים ובמכשירי הטייזר הקשיחים. לסרטון פסקול מצמרר: האזרח נאנק מכאבים, ועד ראייה קורא: "שוטר! די! הרגתם אותו ממכות! הוא מראה לכם תעודת זהות! כולו דם!!!". קריאותיו נופלות על אוזניים ערלות, והבריונים במדים ממשיכים לחשמל ולהכות. האזרח נזקק לטיפול בבית חולים, עם פגיעות בארובת העין, בראש ובשאר חלקי הגוף, וסבל מחולשה ומהקאות, שלא מנעו מהשוטרים לקחתו מבית החולים לבית המעצר, ללא רחמים, בטענה השגורה בפי שוטרים שתוקפים אזרחים: האזרח תקף את השוטרים. מכאן להליכי המעצר – כרוניקה של תקיפת אזרח שמוצגת כתקיפת שוטרים:
    https://www.israelhayom.co.il/opinion/789369

    אהבתי

  22. amehaye,
    דובר צה"ל פירסם סרט על חילופי המפקדים באוגדה 98. נחש מי נחתך החוצה מהסרט

    אהבתי

  23. חייל זקן, מה זה רק 3 חודשים ? זו הייתה ענישה קשה על פי כל אמת מידה. השופטת הייתה בסדר גמור. אין פה שום ענין ובעיה. ובכלל, המאשימה (הפרקליטות) עתרו לעונש וקיבלו אותו ( אם כי המינימום, שהוא 3 חודשים).

    ביחס למקרים דומים בעבר, היא הוענשה קשות. אין ספק. היא בכלל אומללה בטירוף. קצת חמלה. לא קראת אפשר להניח. תנסה לקרוא, לא תבין משהו, תשאל אותי. כאן לגזר הדין:

    יש ללחוץ כדי לגשת אל

    להתראות

    נ.ב: היא גם קיבלה על תנאי אגב, לא רק בפועל.

    אהבתי

  24. ושתבין חייל זקן, כי עושה רושם שלא הבנת:

    היא הרגה את אמא מתוך רשלנות ( ואפילו פחות מזה). לא כיוונה לשום תוצאה כזו.

    וענישה, שלא כמו מה שחושבים, זה דבר סבוך. אבל, יותר משזה סבוך, זה סיסטמתי. זה לא גחמה של שופט. זה מאורגן להפליא, בתוך עקרונות, מיתחמים, היסטוריה פסיקתית ( מקרים דומים בעבר) וכו…. אין פה גחמות של שופטים. אלו מחשבות הבל.

    להתראות

    אהבתי

  25. חייל זקן, תקרא ותבין, צירוף מקרים מאוד אומלל. היא לא התכוונה להרוג אותה, ועוד בטח כך. זה מטורף, נצטט:

    על מנת שהאם לא תתעורר והנאשמת תוכל להצליח בהתגנבותה, לא הדליקה הנאשמת אור בחדר השינה והסתפקה בתאורה חלשה שיצרה אלומת האור שהגיעה מהמטבח. היא לא התבוננה היטב לעבר מכשולים אפשריים, ולא נקטה בפעולות זהירות מתבקשות ומתחייבות. עם כניסתה לחדר השינה, בקרבת הדלת ובתחילת המעבר הצר, נתקלה הנאשמת בשואב האבק שהיה מונח על רצפת המעבר הצר מבלי שהבחינה בו, מעדה לפנים לכיוון המיטה, איבדה אחיזה בסיר ובו תערובת השמנים הלוהטת, וחלק ניכר מתכולתו נשפך על פלג גופה העליון של אמה.

    עד כאן הציטוט:

    אז היא פחדה שאמא תקלוט אותה בגלל סוגיה אחרת. לא הדליקה אור. לא התבוננה היטב למכשולים אפשריים. נתקלה באקראי בשואב האבק שהיה מונח במעבר צר. מעדה. איבדה אחיזה. והשמנים הלוהטים נשפכו על האמא.

    מה עוד אתה צריך יותר מזה ?

    להתראות

    אהבתי

  26. amehaye,
    בעקבות לחץ של אירגון תורת לחימה הסכים דו"ץ לפרסם גם את החלק שחתך מהסרטון שהפיץ אתמול אבל לא הצליח להתאפק וקיצץ מהחלק המקוצץ את החלק הדוסי שלו. מעניין איך צה"ל מצליח תמיד למנות את הקצין הכי טיפש בקבע לדובר שלו. הפרחים לצה"ל…

    אהבתי

  27. אל רום,
    אתה נוהג לשוטט בבית עם סיר שמן רותח כשאתה מחפש משהו? הנסיבות מוכיחות רצח בדם קר באמצעות שמן חם

    Liked by 1 person

  28. איזה נסיבות חייל זקן ? לא ידעת על שום נסיבות הרי, וכבר הצהרת שהיא " טיגנה" את אמא שלה. והנסיבות מצוטטות שם. אז מה אתה כותב לנו פה? שבמקום עם סכין, מזלג, מערוך, מזלג ציידים ואללה. היא חישבה הפוך על הפוך, את זויות התאורה ? את השואב אבק שנתקעה בו ? את המעבר הצר וכדומה ? את זה שאמא נעלה את ארון השמנים, והחביאה המפתח ? היא הרי הפכה לשבר כלי. חלאס, אין צורך להפריז פה. גם התביעה הודתה בכך. היא עצמה ( ספיר) הודתה ומראש בדבר וכדומה. אל תהיה חכם יותר מן הפרקליטים עצמם שתבעו. מן השוטרים שחקרו. בטח מן השופטת. ואם אתה אכן יותר חכם:

    אל תכתוב לנו פה בעלמא דברים. בוא נראה אותך מוכיח זאת. ולפני כן קורא ומבין בכלל, במה עסקינן.

    זה מתסכל. אני יודע. היית רוצה להאמין אחרת. אבל, לא תוכל לעמוד בזה. האמן לי. תשאיר את זה למקצוענים.

    להתראות

    אהבתי

  29. אל רום,
    יש פרקליטות בתוך הפרקליטות. שום אדם בר דעת לא יקנה את הסיפור הזה. אני מוכן לבנות פרגולות לכל עובדי הפרקליטות אם ימצאו אדם (לא רוצח) אחד שמחפש בביתו דברים כשהוא מחזיק בידיו סיר שמן רותח

    אהבתי

  30. חייל זקן, זה קייס פשוט. יש קייסים , בערימות, אלפים אביא לך, לא תאמין איזה דברים מטורפים קורים בעולם הזה. ומסביר לך, היא רקחה איזה תכשיר נטורופתי. מצטט:

    ביום 21.4.2016בסמוך לשעה 1:00אחר חצות, פנתה האם לישון בחדר השינה. במקביל, ניגשה הנאשמת למטבח לצורך רקיחת תכשיר נטורופתי ניסיוני, שמרכיביו היו שמנים ומינרלים שונים. לצורך כך העמידה על הכיריים סיר, לתוכו שפכה כ- 750מ"ל תערובת שמנים. לאחר כ– 20דקות במהלכן חוממה תערובת השמנים לטמפרטורה גבוהה, ביקשה הנאשמת להוסיף לה מלח. לצורך כך,החליטה לנסות להתגנב לחדר השינה החשוך, לצעוד במעבר הצר סמוך למיטה, ליטול את המפתח שהונח תחת ראשה של אמה, לפתוח את חדר הארונות ולקחת ממנו את המלח הנחוץ לה, מבלי להעיר את אמה. כיוון שביקשה להמשיך ולערבב את תערובת השמנים, נטלה עמה הנאשמת את הסיר ובו התערובת הלוהטת, במקום להביא את המלח אל הסיר. זאת, הגם שהתלבטה אם לפעול כאמור, נוכח מודעותה לסיכון הכרוך במעשה זה. טרם ניגשה לחדרה של האם, הוסחה דעתה מן ההתלבטות בשל שיחת טלפון לה לא ענתה, מבן זוגה לשעבר. היא נטלה את הסיר ובו תערובת השמנים הלוהטת, החזיקה ביד אחת בלבד באחת מידיות הפלסטיק, תוך השענת ידית הפלסטיק השנייה על בטנה, ערבבה במקביל באמצעות כף את תערובת השמנים הלוהטת באמצעות ידה השנייה וצעדה כך אל חדר השינה של אמה.

    עד כאן הציטוט:

    אז אתה קורא: היא הייתה צריכה להוסיף מלח.אבל לקחה איתה הסיר, במקום להביא המלח לסיר. התלבטה האם לענות לטלפון שנכנס, ותוך כדי תנועה ערבבה השמנים, וכך נכנסה לחדר של האמא.

    זה אולי נקרא לך מטורף בדיעבד. כולם חכמים בדיעבד. אתה לא מאמין איזה דברים אנשים עושים. אולי תתעסק עם עגורנים שנופלים פה על הראש של אנשים תדיר. נניח איזה אחד, ראשו בשמיים, בראש העגורן, הביא מנגל על האש. לא צוחק. דברים מטורפים. היא סתם אישה אומללה. תניח לה.

    הנה כאן, תחת הכותר:

    " תיעוד: מפעיל עגורן עשה "על האש" בגובה עשרות מטרים"

    העובד פרסם ברשתות החברתיות תיעוד מתוך העגורן בירושלים – וקרא לחבריו להצטרף ל"ארוחה מעולה". להגנתו טען כי מדובר במנגל חשמלי. משרד העבודה סגר את אתר הבנייה למשך חודש "

    אתה לא מאמין, איזה תאונות קורות ולמה. איזה דברים מטורפים. אני יכול לגולל לך פה בלי הפסקה, לא תצליח להחזיק האוכל בקיבה.

    כאן:

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5554636,00.html

    להתראות

    אהבתי

  31. ומה זה פרקליטות בתוך פרקליטות ? עלק דיפ פרקליטות. עם המיתוסים המגוחכים האלו. למה אתה מתכוון ?

    אהבתי

  32. אל רום,
    לפי המתואר ידית אחת הושענה על בטנה לפיכך במקרה של נפילה השמן הרותח היה נשפך עליה. אין שום היתכנות לסיפור המעשיה הזה והנתונים לא מאפשרים הסבר אחר מזה של רצח בכוונה תחילה

    Liked by 1 person

  33. אל רום,
    פרקליטות בתוך פרקליטות זה הגוף בפרקליטות הדואג לאנ"ש כמו אורי מסר (בעלה של המשנה ליועמ"ש), ליאת בן ארי, יהודה שפר (המשנה לפרקליט המדינה שדרס אדם למוות) ועוד רבים וטובים (כמו בכירי רשות המיסים שרות דוד סגרה את תיקם ובאופן פילאי התיק בוער)

    אהבתי

  34. חייל זקן, אבל, היא מעדה מסבירים לך. ברגע שאדם מועד, אז הוא נופל כלפי חוץ. וכך כנראה גם השמן הרותח. נניח אתה נתקל במשהו ומועד. אז אתה נופל כלפי חוץ, לכיוון נניח: קדימה. אז יכול להיות בהחלט שכך קרה הדבר. שהרי, אם היא חישבה הדבר, אזי, זה היה הפוך על הפוך מטורף לגמרי. לא סביר שהיה קורה כך הדבר. ונצטט שוב,חלק רלבנטי לתהייתך:

    " ….מעדה לפנים לכיוון המיטה, איבדה אחיזה בסיר ובו תערובת השמנים הלוהטת, וחלק ניכר מתכולתו נשפך על פלג גופה העליון של אמה"

    עד כאן הציטוט:

    כלומר, היא מעדה לפנים, לכיוון המיטה. היא ומה שהיא מחזיקה בו מטבע הדברים. עכשיו, ידית אחת הושענה על בטנה, אבל, זה לא משנה ממש. כי בכל מקרה, הכיוון הוא לפנים. וזה רק משענת. זה לא אחיזה. אין לזה ממש משמעות. ויודגש כאן רק:

    מבחינת הנאשמת או על פי הבנתה, על מנת שהרקיחה של התרופה תצליח, היא הייתה צריכה לערבב כל הזמן החומר. ולכן, עשתה זאת בתנועה (על מנת לא להפסיק הערבוב).

    יודגש שהיא הפכה לשבר כלי ממש. מצטט מתוך הכרעת הדין ( לא גזר הדין שהשארתי לעי"ל):

    כעת נמצאת הנאשמת במצב של עוני, התנתקות מכל מקורות התמיכה שהיו לה, והישרדות פיזית ונפשית. היא חשה באשמה, ומכאן גם במחשבות אובדניות, איבדה משקל רב, וסובלת מסימפטומים פוסט טראומטיים.

    ועוד מצטט מהכרעת הדין:

    מסמכים רפואיים שהוגשו, מלמדים כי מאז הארוע סובלת הנאשמת מכאבים חזקים בבית החזה, כאבים כרוניים שונים, קוצר נשימה, דלקות בחוט השדרה, ועוד, כשהרופאים קושרים בין מצבה הפיזי למצבה הנפשי. בענין זה אפנה בין היתר למסמך אותו ערך ד"ר אהרון אלכסנדרוביץ, מומחה ברפואה פנימית, המציין כי הנאשמת אף אובחנה כסובלת מפוסט טראומה, ונרשמו לה תרופות שונות.

    עד כאן הציטוט:

    אז, כרגע אין משהו אחר. כל הגרסה והעיבוד שלה, מעידים בעליל ממש, על הריגה ברשלנות או קלות דעת. המצב הנפשי שלה אחרי ההריגה, לא תואם, מי שעשה כדבר הזה בקור רוח מתוכנן ממש. תרשים הזרימה של האירועים, לא תואם מחשבה של רצח בכוונה תחילה. האישיות שלה גם לא מתיישבת עם כך ( האישיות הכללית לפני האירוע או בכלל).

    הפרקליטות גם מקבלת זאת כך בעיקרון. אין מה לחפור כרגע.

    להתראות

    אהבתי

  35. חייל זקן, אתה סתם ממחזר דברים שאתה קורא ( דברי הבל). יש כמו בכל מערכת, מקרים קשים, חריגים וכו… ומטפלים בהם. הראתי למשל בעבר, כיצד הפרקליטות, המערכת עצמה, העמידה לדין את גלאט ברקוביץ, בגין הדלפות וכו… הדלפות שכמובן, תאמו : שמאל אליטיסטי. אבל, בכל זאת עמדה לדין. אין שום דבר כזה, פרקליטות בתוך פרקליטות, כפי שאין דבר כזה, דיפ סטייט. יש חייזרים כן. אין דבר כזה. קשקוש בגרוש.

    אהבתי

  36. ולזכור היטב, המשטרה והפרקליטות, קיבלו הגרסה שלה או של הריגה בקלות דעת. זה לא כזה פשוט. שוטרים חופרים, מחפשים הפללה, מחפשים להעצים האשמה וכו… לא היה להם ממש, כיצד להפליל אותה יותר קשה. יש לזה משמעות. לא היו חילוקי דיעות של ממש בדבר. אלו חוקרים מנוסים. פרקליטים מנוסים. שופטת מנוסה. אין משהו אחר כרגע. לא סביר שיכלו להעמיד אותה על רצח בכוונה תחילה, ולא עשו זאת.

    אהבתי

  37. אל רום,
    אדם שמועד מגיב באופן אינסטינקטיבי על ידי שליחת ידיו לפנים ושמיטת מה שהוא אוחז. לפי הסיפור שלה השמן היה ניתז בעיקר על רגליה. אין התכנות פיסיקלית למה שבית המשפט כותב.
    קרא מה שפרופסור סנג'רו כותב על שוטרים, פרקליטים ושופטים מקצוענים

    סגרים כסיגרים ועוד על בדידות

    אהבתי

  38. חייל זקן, אותי לא מענין מה מלומדים כותבים. אני כותב הדברים, כשלעצמם, בדמותם ובצלמם, והם האמת.ההבדל הוא, שכל דבר, אני מוכיח בעליל, בצורה ברורה, חד משמעתית, שלא משאירה ספק לאדם לרוב. כל אחד יש לו איזה זוית, איזה מרירות, אותי אבל, זה לא מענין. אותי מענין מה הם הדברים. ואני יודע מה הם.

    היתכנות פיזיקלית ? אתה גם פיזיקאי עכשיו. צריך הרי לחשב כל כך הרבה דברים במצב כזה, שזה בלתי אפשרי כמעט , בלי שיחזור מצולם. זה סביר סביר בהחלט. כל הנסיבות האופפות המעשה מעידות על כך.יש פה המון פקטורים פוטנציאלים, המון פרמטרים אפשריים מבחינה של ווקטורים וגיאומטריה. זה מה שקרה סביר מאוד להניח. כל מארג הראיות והנסיבות, מתיישבות טוב מאוד בקייס הזה. לחפור סתם, זה לא חוכמה גדולה. זו חוכמה של שרלטנים עם כל הכבוד.

    אהבתי

  39. עוד כמה מילים חייל זקן:

    זוהי מערכת סבוכה. מורכבת. מופעלת באכזריות ( בלית ברירה לרוב) כלפי אנשים קטנים וגדולים כאחד. מערכת כזו, חייבת לייצר אנטגוניזם. מי שעוסק בחלוקת צדק, או עשיית צדק, יטעה. וטעות כאן, היא פקינג אכזרית להדהים. נניח אדם ישב 20 שנה בכלא סתם. מטורף. אז מטבע הדברים:

    יש לך אנשים, מסתכלים מבחוץ, באופן שטוח, לא משיגים בדברים, ועוגנים על אי עשיית צדק. זה דבר טוב. אבל, גם שטוח מאוד, קורץ מאוד, פופוליסטי מאוד, נהנתני מאוד מבחינה רגשית וכו…. זה קל. אבל, להבין מה קרה וקורה, לרדת לרזולוציות אכזריות, של ננו ממש, כירורגיית ננו. זה סיפור מן התחת. להציע גם הצעות אפקטיביות לשיפור, זה בכלל סיפור.

    על כך, לכולם יש זוית:

    עורכי דין האחרונים לשאול אותם על המערכת ( וטוב שכך). הם לגמרי מוטים. את מי ? את העם ? חברי הכנסת ? השופטים עצמם, שותקים לרוב, אסור להם גם אחרת. והם לא יכולים להבין את עצמם או להעיד על עצמם הרי. אז זה המצב שנוצר. אבל אני, אין לי זויות. אני חותך נטו. וזהו.

    אהבתי

  40. אל רום,
    חיים חפר כבר סיכם עבורנו את המשפט הזה:
    "פעם ראיתי מרפסת בלי אור,
    טיפסתי אליה לאורך צינור,
    רציתי רק לבדוק את מצב המנורה –
    לפתע מי מופיע? המשטרה.
    אדוני השופט! אדוני השופט!
    זאת האמת וכל האמת,
    אז למה אתה לי בית סוהר רושם?
    אינני אשם, אינני אשם.

    לגברת אחת באוטובוס
    פיניתי מקום מתוך נימוס,
    אבל מרוב צפיפות ומחנק –
    הכנסתי לה ת'יד לתוך הארנק.
    אדוני השופט! אדוני השופט!
    זאת האמת וכל האמת,
    אז למה אתה לי בית סוהר רושם?
    אינני אשם, אינני אשם.

    יום אחד פוגש אני בתייר
    שרצה להשקיע באיזה דבר,
    אז מכרתי לו בית שלא היה שלי –
    כי לא רציתי שיסע מפה עם יחס שלילי.
    אדוני השופט! אדוני השופט!
    זאת האמת וכל האמת,
    אז למה אתה לי בית סוהר רושם?
    אינני אשם, אינני אשם.

    היה לי שכן נורא ואיום
    שלא רצה לחיות איתי בשלום,
    כשחטבתי עצים, בא פתאום המסכן
    והכניס את הראש מתחת לגרזן.
    אדוני השופט! אדוני השופט!
    זאת האמת וכל האמת,
    אז למה אתה לי בית סוהר רושם?
    אינני אשם, אינני אשם.

    אדוני השופט, אל תהיה כזה מין…
    למה באדם אתה לא מאמין?
    רק לא בית סוהר, למען השם –
    אינני אשם, אינני אשם."

    Liked by 1 person

  41. תמריץ,
    איך זה שהמדריך מהמכינה שחניכיה טבעו בשיטפון נתבע על הריגה ואילו המטגנת נתבעה על גרימת מוות ברשלנות?

    אהבתי

  42. ורק לפינאלה חייל זקן:

    אם היה פרקליט שוטה, מעמיד כתב אישום על רצח רסמי בכוונה תחילה. הרי הייתה מזוכית למעשה ( ככה תיאורטית כללית ). על מה זה היה עומד ? נניח איזה מניע היה לה בקור רוח להרוג את האמא וליפול לתהום כזו צפויה ? איך יוכיחו כדבר הזה ? בשביל להוכיח שהיה צריך ליפול גם עליה שמן, היה צריך שיחזורים מאוד מדוייקים , ולא בנמצא. שהרי, רק על זה, זה היה עומד ? אשמת רצח, בגלל שלא נכוותה בעצמה מן השמן ? והרי אין שום נסיבה, שום ענין פה, שיעידו על רצח בכוונה תחילה. ואם אכן רק הריגה ברשלנות / קלות דעת. היא פקינג קיבלה עונש לא פשוט ( מסיבות די סבוכות).

    אהבתי

  43. וחייל זקן, אתה הפנית ללינק פנימי, לא הבנתי ממש. ונניח שזה אכן בועז סנג'רו. אז הוא כותב על מקרה של טייזר על אזרח. הוא לא כתב על המון פסקי דין, שבהם שופטים חייבו המשטרה בנזיקין , בגלל שימוש לא נאות וסביר בטייזר. ים פסקי דין כאלו.

    למשל לאחרונה:

    ת"א 11644-01-14 פשרל נ' מדינת ישראל. ביצוע מעצר ( או מעין ) עם טייזר וחישמול. הכל בבית חולים. והשופט הטיל אשם יותר ממסוים על המשטרה והשוטרים, וחייב אותם בנזיקין.

    אשאיר לינק אחר כך.

    ולזה התכוונתי. זויות ואללה. את כל התמונה, רק אני יודע.

    להתראות

    אהבתי

  44. אל רום,
    סעיף 7 מכתב האישום מעמיד אותה באותה מידת אשמה כמו מי שיוצא לכביש מסומם או שיכור והורג אדם.
    "בטרם צאתה להתגנבות באופן זה, לרגע קל, התלבטה בינה לבין עצמה בדבר, נוכח מודעותה לסיכון הבטיחותי הניכר הכרוך בדבר"

    אהבתי

  45. חייל זקן, לכן מדובר בהריגה ברשלנות או קלות דעת. וזה פקינג סעיף רצחני. זוהי הריגה. קולט ? לא תאונה. הריגה.

    ועוד, לינק לחשמול עם טייזר ותשלום פיצויים לאדם שנעצר. ים פסקי דין כאלו. אותו בועז כמובן לא יטרח. לכן, רק מה שאני כותב. אף אחד אחר לא. כל השאר, אנשים טובים. אבל, מוטים. כאן:

    https://bit.ly/31AtlqM

    אהבתי

  46. חייל זקן, זה לא קשור. מה שקשור, זה שתאונה יכולה להיגרם, מדברים אקראיים. ואנשים נהרגים. אבל, הם לא פעלו בהכרח מקלות דעת או מרשלנות. אז למעשה כמו שיכור:

    אדם שנהג שיכור, יכול ויואשם בהריגה. זה תלוי. אבל:

    זה עדיין לא אנלוגיה. מכיוון שנהיגה מאופיינת בפרמטרים סטנדרטיים. פה זה מישהי, בתוך הבית שלה, ונהגה בספונטניות. אין פרמטרים בעיקרון. אבל, נהיגה:

    אדם צריך רישיון. ביטוח. לציית לחוקים וכדומה. להיות פיכח. פה מדובר על מקרה אחר לגמרי. רצף של פעולות אקראיות, ספונטניות, שהוליד תוצאה קשה מאוד. אותו מקרה במטבח למשל, באם אישה הייתה מועדת, לא היה מייצר דבר כזה. זה הכל.

    תאונות דרכים, זה גם ענין של מדיניות שיפוטית ציבורית. זה מגיפה. יש הרתעה. הענישה שונה. לא כך לגבי סירי שמן בבית כמובן.

    להתראות

    Liked by 1 person

  47. שים לב חייל זקן, כמה החמירו איתה:

    רצית תעבורה, בבקשה. נהיגה ברשלנות, שגרמה למוות. רשלנות בעליל. הנהג קיבל 6 חודשי שירות. לא מאסר בפועל. כאן:

    יש ללחוץ כדי לגשת אל 28600217.pdf

    שוב, זה יותר מורכב מזה. אבל, היא הייתה בביתה מבצרה. נהגה בספונטניות. לא נהגה ברכב במרחב הציבורי. על פי סטנדרטים מתבקשים מאוד נוקשים.

    אהבתי

  48. אם בית המשפט מסיק שמדובר באישה נורמטיבית שקרה לה ולאמה אסון מקרי חריג ונורא, אין ממש טעם במיצוי הדין. כמו שאין טעם בהענשת הורה ששכח ילד ברכב.
    נהיגה ותאונה זה סיפור אחר. זו מכת מדינה שאין מנוס מלהשתמש בכל הדרכים כדי להרתיע מפניה. אם יבוא יום ויהיה רכב ללא נהג ותאונות דרכים יהיו דבר נדיר וכמעט בלתי אפשרי ורק בנסיבות מאוד חריגות ומוזרות יצא שמישהו הרג מישהו בדרכים בטעות, גם אז לא יהיה טעם למצות איתו הדין.

    הסיפור של טיול המכינה הוא יותר מורכב.. למען האמת גם שם אני חושב שהפיתרון הוא מערכתי בלקיחת אחריות של חדר המצב של משרד החינוך ולא עריפת ראש כזה או אחר. אבל לא מדובר בטעות רגעית.

    Liked by 1 person

  49. תמריץ,
    הנרטיב של התיק סותר את ההגיון. להחזיק שמן רותח ביד אחת, לערבב אותו ביד שנייה ולחפש מפתח ביד שלישית. לא נעשה שיחזור ואפילו לא נבדקה טענת האקס המתקשר באמצע להטוט השמן. זה לא משפט זה משפח

    אהבתי

  50. מוצא חן בעיני הנסיון להבחין בין מקרים חריגים שבהם אין כל טעם לנסות למצות את הדין לבין מקרים המהווים "מכת מדינה" ובהם מאוד חשוב ליצור הרתעה.
    או לתקן דרכי התנהגות רווחות.

    בשוליים, לא ברור לי מה הקשר בין "מיצוי הדין" לבין השאלה האם הנאשמת היא "אדם נורמטיבי" אם לאו. יתכן שרצוי להתייחס למעשיה בסלחנות דווקא אם אינה לגמרי "נורמטיבית". (אגב נדמה לי, מזכרוני המעורפל את דברי אחיותיה, שאינה לגמרי שפויה. אבל יתכן ואני טועה).

    גם לא ברור לי מה בכלל משמעות עונש ה"על תנאי" שקיבלה. שהעונש יופעל אם תרצח / תהרוג ברשלנות פושעת גם איזושהי אימא חלופית? אם תטגן למוות כל אדם אחר?

    *****

    בעיני גם השאלה של העמדה לדין של מטגני פעוטות במכוניות סגורות – אינה כל כך פשוטה.
    ברור לי שהאחראי למוות של הילד לעולם לא יוכל לסלוח לעצמו. עונש חמור יותר מכל מה שבית משפט יוכל לפסוק לו. גם ההסתברות שיפקיר למוות ילד נוסף היא אפסית.
    מצד שני, במדינה מערבית חמה (כמו ישראל, אוסטרליה טקסס ועוד ועוד) כן מדובר במכת מדינה.
    כללית, לא ברור לי כיצד ניתן להעביר את הטסט השנתי מכונית, שבה מותקנים מושבי בטיחות לפעוטות, ואין בה לפחות אמצעי בטיחות אחד שנועד לצמצם את הסיכוי לשכחת ילדים ברכב. אפילו אם יעילות כל אחד האמצעים הקיימים אינה יותר מבינונית.
    בהעדר תקנה מחייבת שכזו – הייתי רוצה שבית המשפט, שיפסוק בענינו של מי ששכח ילד ברכב, יפרסם שהקל / שהחמיר בדינו של האופה ילדים למוות אם טרח להצטייד באמצעים למניעת שכחה של ילדים ברכב או לא טרח לעשות זאת.

    אהבתי

  51. אגב, טענת חייל זקן ש" … לא נעשה שיחזור ואפילו לא נבדקה טענת האקס המתקשר באמצע להטוט השמן." היא טענה כלפי מקצועיות המשטרה ו/או הפרקליטות.
    (מאוד קשה לי להעמיד פני מופתעת).
    לא כלפי בית המשפט וחומרת /קלות העונש שפסק.

    אהבתי

  52. האמת היא שכל המטרות של המשפט הפלילי – צדק, הרתעה, הגנה על הציבור מהעבריין אינן רלוונטיות בהורה נורמטיבי שמותיר ילד ברכב.

    אהבתי

  53. לתמריץ,
    כתבת: " האמת היא שכל המטרות של המשפט הפלילי – צדק, הרתעה, הגנה על הציבור מהעבריין אינן רלוונטיות בהורה נורמטיבי שמותיר ילד ברכב."
    —————-
    יכולה להיות מטרה נוספת למערכת המשפט הפלילי (אם כי מאוד סמויה) – השארת נושא חשוב במרכז סדר היום התקשורתי.
    רוב האירועים של שכחת ילדים במכונית יורדים מסדר היום, ונשכחים, אחרי מספר מועט של מהדורות חדשות. עצם הגשת כתב אישום, תחילת המשפט, פרסום פסק הדין וכד' – לא יאפשרו להדחיק כל כך מהר את הנושא.
    מכאן אולי גם יגדל הסיכוי שהמחוקקים יכפו על כל מסיעי ילדים להתקין במכוניותיהם מתקני אתרעה כנגד שכחת ילדים. בעיני "אביזר בטיחות" חיוני מעין כמותו.

    ############

    בהמשך לקישור של חייל זקן לעתיד חברת וואווי הסינית.

    מהבלוג של גדי טאוב:

    @GadiTaub1
    ·
    4 שע׳
    למקרה שהחמצתם. אם ארבעה בכירים של ממשל טראמפ נושאים ארבעה נאומים חריפים מאד נגד סין, זה לא מקרה. זה אומר שנפלה החלטת מדיניות כבדה מאד, ושלמם מסובבים את הספינה הענקית של מדיניות החוץ האמריקאית. פיטר ברקוביץ' יועץ שר החוץ, מסביר.
    .
    The China Challenge and America's Founding Principles | RealClearPolitics
    realclearpolitics.com

    אהבתי

  54. לכל המעונין, בתוצאות ההיתדיינות המשפטית בין "הצל" לבין דרוקר ( פוסטים בפייסבוק וכדומה) אז כאן לפסק הדין:

    https://bit.ly/30LctOE

    להתראות
    נ.ב: מי שלא מבין משהו, יכול לשאול כמובן

    אהבתי

  55. רק הבהרה, התדיינות משפטית, בין נועה דרוקר לבין " הצל " ( לא לחשוב אולי בטעות,רביב דרוקר).

    אהבתי

  56. אמחייה,
    אלוהים תמיד הופיע בפקודות הקרב כי אלוהים הוא לטובת הטובים ואנחנו הטובים. זה רק אצל הקומוניסטים ואצל הנאצים שהוציאו את אלוהים (אצל הקומוניסטים החזירו במלחמת העולם השנייה).

    אהבתי

  57. י.ד. אבל אלוהים תמיד מופיע אצל שני הצדדים. כיצד נדע מיהם הטובים ומיהם הרעים? מלבד הכלל הפשוט שהטובים הם תמיד אנחנו…

    אהבתי

כתיבת תגובה