ותר גנץ ותר

גנץ צריך לוותר על התקציב הדו שנתי ולאפשר העברת תקציב לחודשים הנותרים של 2020. הדבר ישרת את המדינה שסוף סוף יהיה לה תקציב כלשהו ושתחמוק מאסון אמיתי – בחירות רביעיות חוזרות ב-2020, אך הוא גם ישרת את גנץ עצמו.

גנץ כרגע מאוד לא פופולארי ובחירות חוזרות יהיו אסון עבורו. באמצע 2021 ייתכן שמצבו ישתפר מאוד. מדוע? מאחר שהוא יהיה ראש הממשלה עוד לפני מועד הרוטציה. נראה שבחוגי האליטות מתגבש קונצנזוס שנתניהו חייב להיכנס לנבצרות עם תחילת שלב שמיעת הראיות במשפטו. על פי חוק היסוד ממלא מקומו לכל דבר הוא גנץ. חוק היסוד ככל הנראה (הנושא מסובך ולא ברור לגמרי) יקנה לגנץ בשלב זה את כל מה שצריך כדי לזכות באהדת הבייס – למשל היכולת לפטר את אמיר אוחנה. בסך הכול גנץ די שובה לב מטבעו. אם המצביעים שלו יאמינו שגידל ביציו בחזרה ויראו שביבי גורש מהזירה בברכתו הם ישובו אליו.

יאיר לפיד ובוגי יעלון בגישתם שונאת ביבי הניהליסטית פספסו לחלוטין את היתרונות שבעליית בני גנץ על הגלגל השלטוני. כמו שאמר אריק שרון לפוליטיקאים מתחילים: תמיד תהיו על הגלגל, לפעמים למעלה, לפעמים למטה. כרגע גנץ למטה, מאוד למטה בדעת הקהל. עם כניסתו לממשלה הוא עלה על הגלגל ולכן בשלב מסוים צפוי לעלות, בסיוע האליטות המשפטיות.

ישנה בדיחה על אדם שמתפלל לאלוהים שיזכה בפיס. כל בוקר הוא מתפלל לכך בדבקות. יום אחד יוצאת בת קול עצבנית משמיים: ״תקנה כבר כרטיס!״

גם למדינת ישראל יש אלוהים והוא הבג״ץ. הבג״ץ היה צריך שבני גנץ יקנה כרטיס כדי למצוא עבורו את הנסיבות שבהן יזכה בתפקיד ראש ממשלה. גנץ קנה אותו בהחלטתו להצטרף להנהגת המדינה כראש ממשלה חלופי.

מבחינת ביבי עדיפות היו בחירות בנובמבר, אבל אם גנץ יסכים לתקציב חד שנתי, ביבי יתקשה להתעקש לקחת את ישראל לבחירות בשיא הקורונה וכאשר הפוליטיקאים החרדים זועמים על העדר תקציב מאושר עבור צאן מרעיתם. ביבי יצטרך לחכות ליוני, אבל עד אז הכול יהיה שונה.

ואפילו אם התיאור פה יתברר כשגוי עדיין משתלם לגנץ לקרב בין הבחירות הבאות לבין מועד חילופי הרוטציה. אם יווצר שוב קיפאון גם אחרי בחירות 2021, בשלב מסוים יגיע מועד החילופים הקבוע בחוק והוא יהיה ראש הממשלה של ברירת המחדל.

161 תגובות בנושא “ותר גנץ ותר

  1. א. תקציב לחודשיים זה לא תקציב ולא פותר כלום.
    ב. ההסכם הקואליציוני לא מאפשר לגנץ כראש ממשלה לפטר את שר מטעם הליכוד, למשל את אוחנה.
    ג. אם הולכים לתקציב חד שנתי ו נתניהו ינצל את דיוני התקציב הבא כדי לגרור לבחירות, ההסכם הקואליציוני בטל וגנץ לא יהפוך לראש ממשלה חלופי גם אם יהיה קפאון לאחר הבחירות.

    Liked by 2 אנשים

  2. אגב אם הסכם קואליציוני קובע אז גנץ יהפוך לראש ממשלה כבר בגלל הכשלת התקציב בידי ביבי.. אבל כמובן שהסכם קואליציוני אינו חקיקת יסוד שיכולה להקים ולהוריד ממשלות.

    אהבתי

  3. תמריץ,
    חסר רק הצונאמי המדיני אם לא מורידים את נתניהו ואז יהיה לך פוסט מושלם

    אהבתי

  4. אתה סותר את עצמך
    מצד אחד אתה אומר שעדיף להעביר תקציב חד שנתי מצד שני אתה אומר שאין להסכמים הקואליציונים תוקף.
    למה שגנצ יהיה ראש ממשלה אם אין להסכמים תוקף?

    אהבתי

  5. תמריץ,

    לידיעתך, אתה והאליטות המשפטיות המגוחכות שלך, בג"צ מהסס הרבה יותר, באם להתערב בהסכם קואליציוני, מאשר חוקי הכנסת. מאיפה אתה מביא את האפס המשפטי הזה ? נצטט מבג"צ שהוגש לאחרונה נגד ההסכם הקואליציוני ( של כחול לבן הליכוד ממש, פסק דין תמצית נימוקים משפטיים). מצטט:

    ההסכם הקואליציוני המונח בפנינו הוא הסכם חריג, גם בהשוואה להסכמים קואליציוניים שנראו במקומותינו בעבר ואף עמדו לדיון בפני בית משפט זה בשל קשיים שהתעוררו לגביהם. עמד על כך היועץ המשפטי לממשלה בציינו כי "הוראות ההסכם כמכלול כוללות אגד משמעותי של שינויים חוקתיים מוקשים, ובתוכם מודלים תקדימיים לפעילות הממשלה, הרכבה ויחסיה עם הכנסת" (סעיף 195 לתצהיר התשובה מטעמו).השאלה הניצבת בפנינו היא: האם ההסכם הקואליציוני נוגד עקרונות חוקתיים וחוקיים והאם הוא סותר את תקנת הציבור עד כי יש להורות על בטלותו או על בטלות חלק מסעיפיו.

    ותכל"ס:

    גם בסוגיה זו נקדים אחרית לראשית ונציין כי אף שההסכם מעורר קשיים משפטיים לא מבוטלים, החלטנו כי לעת הזו אין מקום להתערב באיזה מסעיפיו .

    עד כאן הציטוטים:

    בג"צ נזהר מאוד בכגון דא. אתה ממציא דברים פורחים באויר, על כל מיני אליטות ואללה. בלי להבין כלום.

    ואגב, יש משיח חדש שמתגבש. גדי איזנקוט. בסוף החייל הזקן יעשה מעשה באמת חוששני. אשאיר לינקים אחר כך.כאן לבג"צ המצוטט:

    https://bit.ly/3hHNLUS

    להתראות

    אהבתי

  6. פיקו, גנץ נשבע אמונים כראש הממשלה החלופי של מדינת ישראל לא לפי הסכם קואליציוני אלא לפי חוק יסוד.

    אהבתי

  7. אל רום,
    לפי דרוקר אייזנקוט הוא גנרל גדול בגלל שהצטיין באי עשייה. מציע לדרוקר לקרוא את דו"ח בריק.
    תמריץ,
    אולי תוכל להסביר לנו את הפטיש של בעלי הIQ הגבוה לגנרלים כושלים?

    Liked by 1 person

  8. זה ממש משעשע, הרי כשהקימו את הממשלה הזאת הבטיחו שההסכם הקואליציוני מבוצר, סגור וגמור, ונותן "תאריך תפוגה" לנתניהו. בחתימתו ממש. אני עוד זוכר את עמית סגל בחדשות מסביר שזה ההישג הכי גדול והכי משמעותי של גנץ. "לפי החוק כמעט אין דרך להימנע מזה" (ציטוט מה- 14 למאי, https://www.mako.co.il/tv-morning-news/articles/Article-d7dad8bb1911271027.htm).

    עכשיו כולם מסבירים שבעצם הכל שטויות, שכשעושים עסקים עם נוכל צריך לקחת את זה בחשבון. מעניין מי יהיה הפראייר הבא.

    אהבתי

  9. רק כאן, בג"צ מאוד חשוב למעסיקים:

    כידוע, בגין הקורונה, נכנסו לבידוד אנשים. לבידוד נכנסו גם אנשים בריאים ( חולים סטטיסטים). צריך לפצות אותם בדמי מחלה בגין הבידוד. המעסיקים התנגדו. המדינה הייתה בעד (הפיצוי). בג"צ קבע פה אחד, זוהי הרחבה פרשנותית של המונחים " מחלה" ו- " דמי מחלה". ולכן התוצאה הסופית היא זו:

    לא תהא החזרת כספים רטרוספקטיבית ( אחורה) למי שכבר נכנס לבידוד וקיבל דמי מחלה וכדומה. ההסדר החדש, יוחל מכאן והלאה.

    כאן:

    https://bit.ly/2P3bp1O

    אפשר לשאול כמובן, מי שלא מבין משהו….

    אהבתי

  10. תמריץ, זה לא כזה חדש, יש מספר עבודות שמראות שחיסונים מסוגים שונים מקושרים עם ירידה בתחלואה במחלת האלצהיימר. לאו דווקא בהקשר של חיסון לשפעת, למשל חיסון BCG לשחפת – מחקר שנעשה בבי"ח הדסה בארץ –
    (https://journals.plos.org/plosone/article/file?id=10.1371/journal.pone.0224433&type=printable).
    זה מתחבר להרבה מחקרים שמראים קשר ברור בין פעילות לקויה של מערכת החיסון לבין התפתחות מחלות נוירודגנרטיביות. ייתכן שכאשר מעוררים את מערכת החיסון כנגד פתוגן ספציפי (שחפת, שפעת…), משהו עובד גם באופן כללי יותר ועושה ריסטארט מסויים לחלקים ממערכת החיסון.

    Liked by 2 אנשים

  11. ג׳וש, אני מהמר שגנץ יהיה ראש ממשלה. בתואר המלא או לפחות כממלא מקום כשביבי נבצר. הוא עלה על הגלגל. נחיה ונראה.

    אהבתי

  12. תגובת הליכוד: כל הסכם אפשר להפר
    הכל פוליטי, אין שום הבדל אמיתי בין להעביר תקציב של רבעון ואז תקציב של שנה לבין להעביר תקציב של שנה ורבעון, ואם הכל פוליטי עדיף ללכת עכשיו לבחירות מאשר בעוד שנה שכולם יראו שביבי עשה ממך סמרטוט כשהוא לא יקיים את ההסכם

    אהבתי

  13. אלרום,
    יש דוגמא למקרה בו בית המשפט אכף הסכם קואליציוני או הטיל סנקציות על מי שהפר הסכם פוליטי?

    אהבתי

  14. אוף טופיק,
    העתידן ד'ר רועי צזנה על ההשלכות (כולל ההשלכות הכלכליות) של הקורונה.

    לדוג' השלכות המעבר למודל עבודה היברידית (בחלק מהימים מהבית ובחלק מהימים מהמשרד) על תעשיות הרכב, המוסכים ועוד.
    אפילו חשוב מכך – הקשר בין מהירות השינויים לבין יציבות הבנקים.

    https://madaduhcom.wordpress.com/2020/07/28/post-corona_world_opportunity/

    קטע מסוף הכתבה:
    ——————————
    " ….עוברים למודל עבודה היברידי? אתם תיסעו פחות, תחלו פחות, תהיו יותר עם הילדים והאשה בבית (להחלטתכם אם זה טוב או רע) ותזהמו פחות את הסביבה.

    המשרדים מצטמצמים בגודל? מצוין! המשמעות היא שנפתח מרחב עצום במרכזי הערים, שיכול לשמש עכשיו למטרות אינספור: להקמת דירות מגורים, לפתיחת מעבדות מייקרים, להקמת חוות עירוניות אנכיות (כן, אני רציני, יש אנשים שעושים את זה ומסבים קומות שלמות לייצור מזון), ועוד ועוד. האפשרויות אינסופיות – צריך רק להיות מוכן לנצל אותן.

    והממשלה מתייעלת? נו, קודם שזה יקרה ואז נדבר. אבל אם היא באמת תצליח בתמורה הזו, הרי שהחיים של כולנו יהפכו להיות הרבה יותר נוחים, רגועים, זולים ויעילים.

    הבעיה האמיתית היא במהירות השינוי. שינויים מהסוג הזה היו יכולים לקחת עשרות שנים, כך שעובדים שפוטרו מעבודתם היו יכולים למצוא מקצוע חלופי, והבנקאים היו משנעים באיטיות את הכסף שלהם מהשקעות כושלות למוצלחות יותר. עכשיו השינויים האלו מתרחשים בשנה אחת, וההשלכות המתגלגלות יטלטלו ויזעזעו את העולם.

    ושוב, חדשות טובות: אם תהיו זריזים וחכמים, אתם יכולים להיות מהמיליונרים או מהמיליארדרים החדשים שירוויחו בגדול מהשינוי הזה. אם תזהו מראש את השימוש בחדש בנדל"ן שבעיר, ותדעו לרכוש שטחים ריקים בזול ולהסב אותם לצרכים חדשים – אתם תהיו חלק מהמנצחים הגדולים של העידן החדש. אם תבינו מראש אלו שירותים יחליפו את תעשיית הרכב הכושלת – תרוויחו בגדול. ואם תהיו מאלו שמפתחים את ה- GovTech – את הטכנולוגיה שבבסיס הממשל הדיגיטלי – הרי שבוודאי תמצאו ממשלות רבות שירצו לרכוש את המוצרים שלכם …."

    אהבתי

  15. שכחתי להוסיף שהועלתה השערה שאחוז המקרים הקשים והתמותה מקורונה, הגבוה יחסית בקרב חרדים (בארץ ובארה'ב), קשור למחסור חמור יחסית בקרבם בבויטמין D (קוד הלבוש החרדי מקפיד לחשוף לשמש שטחי עור מזעריים בלבד).

    Liked by 1 person

  16. אנונימי, ב- 2015, עתר לפיד, כנגד המינוי של ליצמן כסגן שר הבריאות , במעמד של שר. המינוי הזה, הוא על בסיס הסכם קואליציוני. בג"צ קבע, שאין תוקף משפטי, למוסד של : " סגן שר במעמד של שר" ( הבריאות במקרה כזה). משמע: בג"צ התערב בהסכם הקואליציוני.

    כאן לבג"צ החלקי:

    https://bit.ly/3303Pxp

    להתראות

    אהבתי

  17. אגב, לכל המעונין, סעיף 30 להסכם הקואליציוני בין כחול לבן לליכוד, כך, מצטט:

    בסמוך להקמת הממשלה ולא יאוחר מ – 90יום ממועד השבעת הממשלה, תבטיח הקואליציה העברה מסודרת של תקציב המדינה, לרבות תקציבים מיוחדים להתמודדות עם משבר הקורונה. התקציב יהא דו שנתי לשנים .2020-2021תקציב המדינה יעודכן מעת לעת בהתאם לצרכים המשתנים של המדינה בעת משבר זו. תקציב המדינה יעודכן בראשית שנת 2021ובאותה העת יאושר כבר תקציב לשנת .2022אם לא תהיה הסכמה על עדכון תקציב ,2021יראו את התקציב המקורי שאושר כתקציב 2021ולא יראו בכך אי אישור של התקציב. בסוף שנת 2022יאושר התקציב לשנת .2023תקבע הוראת חוק המאפשרת הגשת תקציב דו שנתי ועדכונו מידי שנה לשנתיים הבאות .

    אהבתי

  18. אז אנו קוראים:

    התקציב יהא דו שנתי. העדכונים והאלתורים, יהיו על הבסיס של התקציב המסודר כאמור. זה נוסח הסעיף .למעשה, הנוסח קצת קלוקל , אקליד אותו ידנית שוב בתכוף.

    אהבתי

  19. אז שוב לסעיף 30 להסכם הקואליציוני ( כחול לבן- ליכוד) מצטט:

    בסמוך להקמת הממשלה ולא יאוחר מ- 90 יום ממועד השבעת הממשלה, תבטיח הקואליציה העברה מסודרת של תקציב המדינה, לרבות תקציבים מיוחדים להתמודדות עם משבר הקורונה. התקציב יהא דו שנתי לשנים 2020- 2021. תקציב המדינה יעודכן מעת לעת בהתאם לצרכים המשתנים של המדינה בעת משבר זו. תקציב המדינה יעודכן בראשית שנת 2021 ובאותה העת יאושר כתב תקציב לשנת 2022. אם לא תהיה הסכמה על עדכון תקציב 2021, יראו את התקציב המקורי שאושר כתקציב 2021 ולא יראו בכך אי אישור של התקציב. בסוף שנת 2022 יאושר התקציב לשנת 2023. תקבע הוראות חוק המאפשרת הגשת תקציב דו שנתי ועדכונו מידי שנה לשנתיים הבאות.

    וכאן, לינק נוסף להסכם עצמו, עושה רושם שיש בעיה:

    https://bit.ly/3053GXn

    אהבתי

  20. אל רום,
    נתת דוגמא למקרה בו בג"ץ לא אפשר לממש הסכם קואליציוני.
    אני שאלתי אם אתה מכיר מקרה בו בית משפט כפה קיום של הסכם פוליטי, או הטיל סנקציה כלשהי על מי שלא עמד בו.

    אהבתי

  21. אנונימי, שאלת מה ששאלת. ועל זה עניתי. מה זה לכפות קיום של הסכם פוליטי ? זה מה שקרה. שהרי:

    יש הסכם. וההסכם לכאורה הופר. שהרי, אי אפשר שכפי ההסכם, ליצמן יהיה סגן שר במעמד של שר. אז בג"צ , התערב. שהרי אי אפשר לאכוף ההסכם במובן זה.

    אולי אתה חושב, שכל ההסכם צריך להיות נאכף או מופר. אבל, לא עלה בדעתך, שלרוב מדובר על סעיף מסויים. אז מה זה הסכם ? במקרה דנן, היה סעיף של השר ליצמן, ובג"צ התערב בו, ובקשר אליו.

    ובג"צ לא מטיל סנקציות. ממתי בג"צ מטיל סנקציות ? סנקציות מוטלות על אדם או גוף, מכוח חוק, על ידי רשות ציבורית אוכפת. בג"צ לא מטיל סנקציות, הואיל והוא לא רשות ציבורית אוכפת. בחוזים בכלל אין סנקציות. יש תרופות כנגד הפרות, ומקסימום, בג"צ או בית משפט יותר נכון, מורה על נתינת התרופה או הסעד כפי בחוזה.

    להתראות

    אהבתי

  22. אנונימי, מה שחשוב להבין, זה שבג"צ לרוב ייטה לא להתערב. אבל, כאשר יש בעיה שהיא חוקתית/ חוקית בהסכם הקואליציוני ( כלומר, הפרה של החוק, או של עיקרון חוקתי, או סתם: תקנות הציבור) בג"צ יתערב. וזה כל מה שצריך להבין ולדעת. ומה שהבאתי, ממחיש זאת.

    אהבתי

  23. חייל, לפיד פשוט לא אוהב חרדים. הוא היה מונע את זה משנאת המן, לא מאהבת מרדכי. למרות שלאור כל ההתרחשויות הפוליטיות האחרונות, אני כבר לא אופתע אם לפיד יכנס למיטה עם החרדים.

    אני אגב מתלהב עוד פחות ממך מכל הענין של מע"מ 0 בזמנו. זו הייתה אחת התוכניות האוויליות.

    אהבתי

  24. אנונימי, אם אתה אבל מתענין בנושא, ורוצה עוד המחשות:

    אז כאן להלן, בג"צ של חברי כנסת דאז, לבטל סעיף ( מדגיש: סעיף) בהסכם הקואליציוני, בין יהדות התורה, לבין הליכוד. כאן:

    https://bit.ly/2ElV1re

    אהבתי

  25. אנסה להסביר אחרת את שאלתי.
    אני תוהה אם יש דוגמא בה אחד הצדדים להסכם קואליציוני (או הסכם פוליטי אחר) פנה לבית המשפט כדי שיסייע לו לממש את ההסכם שבעיניו מופר על ידי הצד השני, כמו שעושים באופן תדיר כאשר מדובר בחוזה רגיל בין אנשים פרטיים.

    דוגמאות דימיוניות:
    1. כחול לבן תעתור לבג״ץ על מנת שיורה לשר האוצר להגיש תקציב דו שנתי, כפי שמתחייב על פי ההסכם הקואליציוני עליו חתומה הליכוד.
    2. עוצמה יהודית עותרת רגע לפני סיום הגשת הרשימות לבחירות האחרונות, על מנת לחייב את הבית היהודי לממש את הסכם הריצה המשותפת עליו הם חתומים.

    יש סיבה לחשוב שבג"ץ לא יגלגל עתירות מעין אלה מכל המדרגות?

    אני מחפש דוגמא אחת בה בית משפט הורה למישהו לפעול בהתאם להסכם פוליטי שחתם עליו, רק בגלל שחתם עליו (כלומר, בלי שיש סיבה חוקית לחייב זאת גם אלמלא היה הסכם).

    אהבתי

  26. אנונימי, רק נמחיש הדבר באמצעות מתודולוגיה רזה:

    נניח דני ומשה כורתים הסכם. דני צריך להביא למשה סחורה עד תאריך מסויים. אם לא יביא בתאריך המוסכם הסחורה, דני ישלם כפיצוי 10 אלפים שח' על פי ההסכם. באם החוזה יופר ( משמע: דני לא הביא הסחורה, וגם סירב לשלם הפיצוי ) אזי, בית משפט יאכוף ההסכם, או התרופה ( משמע תשלום של : 10 אלפים שח' ). אבל, באכיפה כזו, בית משפט לא מטיל סנקציות. אלא, אוכף ההסכם על פי תוכנו פשוט.

    אלא שבענייננו, עסקינן כמובן בהסכם פוליטי. הוא קצת שונה בטבע שלו. אבל, לא לענין כרגע.

    ולמי שמעונין, בג"צ חשוב לעצמאים:

    תחת הקורונה, עצמאים עתרו בגין אי שיויון בתשלומי אבטלה וכדומה פיצויים ומענקים בגין הקורונה, הכל לעומת שכירים. בג"צ דחה העתירה, לא מתערב בדבר. זוהי מדיניות ממשלתית בעיקרון. זה לא מקרה כזה קיצוני של התערבות. כאן :

    https://bit.ly/3g7ERQv

    אהבתי

  27. כאן למעונין, עתירה מאוד חשובה ומעניינת ( לא בבג"צ, אלא במחוזי ירושלים) . התנועה לחופש המידע, מבקשת תמלילים וחומרי רקע מישיבות הממשלה הראשונות, שעסקו בהתמודדות עם הקורונה, בטענה למחדלים קשים, שקיפות ציבורית וכדומה. כאן למעונין:

    https://bit.ly/309xAdn

    אהבתי

  28. תמריץ,
    לדעתי אדם צריך לעמוד במילה שלו, והעובדה שביבי שוב לא עומד במילה שלו היא פשוט מקוממת והיא אחת הגורמים לצרות המרובות שעוברות על ישראל. נזכיר שפעם קודמת ביבי לא עמד במילה שלו לתת את משרד הביטחון לבנט שבתגובה שבר את הכלים וגרר את כולנו לשלוש מערכות בחירות מיותרות. ביבי עמוד במה שחתמת עליו ותעביר תקציב דו שנתי. אחרת התוצאה תהיה עוד מערכת בחירות (אנשים לא אוהבים שמשחקים בהם(.

    חייל זקן,
    זו לא מורשת אייזנקוט אלא מורשת ביבי שמעדיף צעצועים יקרים על פני ביטחון בסיסי.

    Liked by 2 אנשים

  29. תמריץ,
    א. התגובה הקודמת שלי משום מה נשלחה שוב בגרסה קצת שונה. אתה מוזמן למחוק אותה אם תרצה.
    ב. אני מסכים איתך, אבל מהתגובות הראשונות של אל רום התרשמתי (אולי בטעות) שהוא סובר אחרת, וניסיתי להבין מה הסיבה לכך.

    אהבתי

  30. אנונימי, אין למעשה סיבה שלא ( בתיאוריה). זה למעשה הסכם פוליטי, ולא הסכם רגיל. לכן, זה בתיאוריה. אבל, ייתכנו מצבים, שהסכם טעון פרשנות סבוכה, זאת, גם אם הוא פוליטי. וייתכן שבג"צ, אם יעתרו אליו, יצטרך לפרש ההסכם בצורה מסויימת. נניח:

    סיעה מסויימת, טוענת לאכיפה והפרה של הסכם. הסיעה מנגד, תגרוס, שמבחינה חוקתית, ההסכם לא יכול להיאכף, והייתה אי הבנה בחתימה. בג"צ , אם ייעתרו אליו, ייתכן ויצטרך, לפרש ההסכם, מכיוון שפירוש ההסכם, כרוך בהבנה או בפרשנות משפטית רחבה חוקתית, שרק בג"צ, הוא המוסמך לה אולטימטיבית. אז הפרשנות של בג"צ, ממילא תכריע את גורל ההסכם, והאכיפה שלו.

    ייתכן מקרה כזה בתיאוריה.

    כדאי אולי לצטט ולהבהיר, מה ההבדל בין הסכם פוליטי לרגיל, ומכאן להבין התשובה. הנה חשין ,מבג"צ ולנר לעי"ל, מצטט:

    " להבדיל מ " הסכם משפטי" ומ " התחייבות משפטית " האמורים להיות מרוכזים , נחרצים , ספציפיים וחד – משמעתיים בלשונם, " ההסכם הפוליטי" וה" התחייבות הפוליטית" אינם מכוונים עצמם, אלא להתוויית קווי מדיניות עקרוניים לפעילות הגופים שחתמו על ההסכם ונטלו על עצמם התחייבות: היסוד העיקרי המאפיין " הסכם פוליטי" ו" התחייבות פוליטית" הוא בהתחדשותם מיום ליום ובהקימם מיום ליום ומשעה לשעה , הסכמה על דרך פעולה מסוימת בתחום הציבורי. בעוד שבהסכם משפטי מגבשות עצמן ההתחייבויות אחת ולתמיד, בעת כריתתו של ההסכם, הרי יש מעין " מאזן אימה" מתמיד בין השותפים להסכם הפוליטי, שבו כל העת בוחנים הם איש את רעהו, והמשך קיומו של ההסכם תולה עצמו במסקנות שכל אחד מהם מסיק לעצמו"

    עד כאן הציטוט:

    כלומר, שחוזה או הסכם רגיל, קובעים בצורה סופית, חד משמעית, את מערכת היחסים בין שני הצדדים. חוזה פוליטי לעומת זאת, כל הזמן מותלה (תלוי) בדינמיקה פוליטית, ובבחינה הדדית של מהלכי הצד השני, או, גם תגובות הריבון או צרכי הריבון ( העם). החוזה כאילו, יותר פתוח ודינמי.

    אבל, שוב, יש מצבים, כפי בבג"צ לעי"ל עם יהדות התורה, שהפריזמה דרכה נבחן ההסכם, הייתה פריזמה של יחסים קונסטיטוציונים. יחסי הרשויות במדינה ( הפרדת רשויות וכו…) וכאן, נזקקים לפרשנות של בג"צ. אז, זה בתיאוריה, אבל, כלל לא מן הנמנע.

    להתראות

    אהבתי

  31. וכפי שהבאתי לעי"ל הדוגמא עם יאיר לפיד ויהדות התורה, בג"צ קבע שהסעיף לא תקף. מדוע ? מכיוון שלא היה חוקתי ( סגן שר במעמד שר). אם בג"צ יכול לקבוע שסעיף מסויים לא תקף חוקתית, אז הוא קובע את גורל ההסכם גם. במקרה הזה זה בטלות של סעיף אחד. וזה מה שלרוב קורה. אבל, העיקרון מובן.

    מה שחשוב להבין שוב:

    זה הניתוח המשפטי חוקתי. שרק בג"צ מוסמך לגביו כבית משפט חוקתי עליון ביותר.

    נ.ב: יש שני בגצי"ם שהשארתי לעי"ל. אחד, יהדות התורה ולפיד ( סגן שר). והשני, ש"ס ומערכת החינוך. יש שני לינקים לעי"ל.

    אהבתי

  32. אבל, שוב להדגיש הכלל, בג"צ נמנע מלהתערב, רק במצבים חריגים וקיצוניים, הוא מתערב.וזה כאשר ההסכמה בין הצדדים, מבוססת על הפרה של עקרונות חוקתיים או חוק ברור וכדומה. הסכם, שתקנות הציבור, לא יכולות לסבול אותו.

    אהבתי

  33. תלונה מאוד מעניינת הוגשה לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג:

    איגודי עובדים רפואיים בברזיל, נגד הנשיא בולסנרו.המתלוננים טוענים, שההזנחה שלו וההתעלמות מן המגיפה, הם בבחינת פשעים נגד האנושות, ואפילו לטענתם, מגיע הדבר עד כדי ג'נוסייד וכו… כבר הוגשה תלונה אחת נגדו לא מזמן ( השארתי לינק פה) על הרג ורדיפה של ילידים באמזונס, והשחתה על היערות שם וכו….

    אין הרבה סיכוי ( ראה שבדיה למשל ) אבל, מאוד מענין לכל המעונין, כאן בג'וריסט, ושם תמצאו לינקים לתלונה וכדומה:

    https://www.jurist.org/news/2020/07/brazil-health-worker-unions-urge-icc-to-investigate-president-over-pandemic-response/

    אהבתי

  34. ושוב לחדד אנונימי:

    אם סעיף מסוים בהסכם, לא תקף בג"צ קובע ( כפי שכבר קבע) המשמעות היא, שהוא אוכף ההסכם למעשה. למה ? מכיוון שההסכם אז, לא יכול להיות כפי שהוא. אז צריך או לשנותו, או להחליפו, או לעקר סעיף ממנו.אבל, איך שהוא, לא יעבור. כלומר:

    שהוא קובע שהסכם כפי שהוא, לא תקף למעשה. אז כאילו, אכף ההסכם, או, שווה ערך לאכיפת הסכם אפקטיבית. זה לא כמו הפרה של הסכם בדיוק, אבל, קביעה לגבי תקפותו, רק מסיבות אחרות.

    אהבתי

  35. אילון מאסק טוען שהשמאל (האמריקאי) מאבד את המרכז. הסיבה – תמיכת הדמוקרטים (ולו תמיכה שבשתיקה) במהומות.
    מה שיכול להתפרש כהערכה אוביקטיבית ו/או כאזהרה אוהדת שסיכויי טראמפ בבחירות הקרבות אינם מבוטלים.

    כתגובה לחוות הדעת – חלק מלקוחותיו / לקוחותיו הפוטנציאלים מבטלים הזמנות מטסלה.

    כלומר, אופנת ההענשה המחמירה של מי שמעז להתבטא באופן שאינו ערב לאוזני השמאל – הולכת ומתגברת.
    מה שעלול להפוך את סקרי הבחירות הקרובים ללגמרי לא אמינים.

    https://www.meshekil.com/ReadNews/432

    Liked by 2 אנשים

  36. מאוד מומלץ, מאוד יעיל, ריכוז של התיאוריות וההוכחות ( או ראשית הוכחות ) לגבי מוצא הוירוס קורונה, בעיקר בקשר לכך, שהוא זלג על פי דעת רבים, ממעבדה בסין, ודווקא מן המעבדה בסמוך לשוק החיות ( Web market). הדבר הזה משוגע לגמרי מה שהולך פה. מאוד מומלץ:

    https://besacenter.org/perspectives-papers/covid19-origin/

    להתראות

    אהבתי

  37. פינת הטרלול הישראלי (תרומת היחידה הרב מימדית של כוכבי)

    אהבתי

  38. רק הצצה לשלל תיאוריות, בדבר הוירוס, ויצירתו או הפצתו בידי אדם ( ממיגוון סיבות, בעיקר הסינים) מצטט מן המסמך אליו הפניתי( Besa Center, מרכז בגין סדאת , נכתב על ידי דני שהם, מיקרוביולוג) כך:

    British military and intelligence expert Col. (ret.) Richard Kemp said he had been told by an unnamed insider that there was a “very high probability” that SARS-CoV-2 was released unintentionally from a Wuhan lab and was a “man-made variation.” He said he was tipped off about a warfare facility near Wuhan by a senior foreign intelligence source who said analysts “strongly suspected” China’s WIV.

    Kemp added,

    It is very likely to be the case. I was also led to believe governments were very unlikely to come out and say it outright, but that China had been made aware that intelligence agencies had significant evidence. The virus came from an animal that had been involved in testing in the WIV, and had ended up in the wet market. It was believed then and now that an unscrupulous member of staff sold it for personal profit without considering it may be infected. That is how it got out… a postulation known to be true but [that] cannot be backed up by absolute evidence.

    נתרגם ספונטנית:

    המומחה הבריטי למודיעין צבאי ריצ'רד קמפ, גרס שנאמר לו על ידי גורמי מודיעין פנימיים( אנונימי) שישנה סבירות גבוהה מאוד, שהוירוס שוחרר שלא במתכוון ממעבדה בהואן, והוא מעשה ידי אדם ( הוירוס עצמו), ומוזכר בסיפור למעשה, על ידי גורם מודיעיני בכיר, מעבדה צבאית חשודה ליד השוק הסיני כאמור.

    ועוד הוא מצוטט ישירות:

    זה כנראה הסיפור. לא ישירות נאמרים הדברים, אבל, הסינים מודעים לחשדות והוכחות לכך בידי גורמי ביון מערביים. הוירוס בא מחיה אשר בוצעו עליה ניסויים במעבדה, ומשום מה, סיימה דרכה בהגיעה לשוק החיות בהואן. הגרסה הינה, שמישהו מתוך המעבדה, מכר חיה לצרכי רווח אישי פשוט, מבלי שיהיה מודע לכך, שהיא פשוט נגועה בוירוס. כל כמה שזו גרסה נפוצה , אין הוכחות מוחלטות עדיין.

    עד כאן התרגום:

    ואגב, יש גם שלל מקורות פנימיים אם לאיו, לא אנונימיים, כמו ג'ורג' פומפיאו, סנאטורים בארה"ב, אנשי מודיעין וכו… כדאי לקרוא המסמך.

    להתראות

    אהבתי

  39. רק תיקון טעות בתרגום לעי"ל:

    מי שמכר החיה על פי הגרסה, לא שלא היה מודע לגמרי, אלא יותר זה, שלא לקח בחשבון העובדה, פעל באנוכיות נניח, באדישות קרימינלית וכו…בקשר לאפשרות שהחיה הייתה נגועה בוירוס.

    הרבה גרסאות מדהימות. אבל, הרבה מהן, דווקא סביב: וירוס מהונדס על ידי אדם, נזלג מן המעבדה, ודווקא זו ליד שוק החיות.

    אהבתי

  40. נושא בו דנו בבלוג בעבר:
    האם האינטרס הישראלי הוא לשמר את אונרא או ליבשה?

    ראיון של גדי טאוב עם עדי שוורץ, השותף של עינת ווילף לחיבור הספר על בעיית הגידול המעריכי במספר צאצאי הפליטים מ 1948, וקידוש "זכות השיבה".

    לטענתו, חשיבה מדינית ברמה של מח'טים, הממוקדים רק בשימור השקט בגזרתם בחודש – חודשים הקרובים, מוביל את ישראל להתחנן למדינות האיחוד האירופי להמשיך את הזרמת הכספים לאונרא.

    מעניין שקריאה זו לייבש את אונרא לא מגיעה מצד ימין. לטענת ווילף ושוורץ (הנוטים לשמאל) שימור ארגון אונרא למעשה מונע את פיתרון שתי המדינות. פיתרון זה יוכל להפוף לישים רק לאחר שמיליוני
    "הפליטים" יפנימו שאין כל סיכוי שהעולם "יחזיר" אותם לנחלת הורי סביהם. שהחיים ברצועת עזה אינם במאהל זמני (כפי שמפמפמת באוזניהם מערכת החינוך של אונרא), ולפיכך כדאי להם להשקיע בפיתוח רצועת עזה. כיון שבה גם ישארו.

    50 דקות. ממהרים יוכלו להסתפק גם ב 15-20 הדקות האחרונות.

    Liked by 1 person

  41. הערה לתשעה באב ולדברי עדי שוורץ: העם היהודי חלם אלפיים שנה גם בלי אונר״א. אני חושב שזו טעות לנקוט צעדים כדי לייבש את הלאומיות הפלסטינית. זה גדול עלינו. חשיבה בנוסח מח״טים זה בדיוק מה שצריך.

    אהבתי

  42. לא רואה פסול בכך ששמאלנים יגלו לוחמנות מול אויבים אלימים ברברים. יעזור להם להזדהות עם מצבה של ישראל במזרח התיכון.

    Liked by 1 person

  43. תמריץ,
    משהו כזה?
    ובכל זאת לרגל עיד אל אדחה יש לי מסר מקרב לבבות: כלבים ערבים מסריחים,אנחנו נטפל בכם אם תעזו להתחרע על חוק הלאום

    אהבתי

  44. חייל, כתבת משהו באירוניה אבל רוב האנשים לא מבינים אירוניה כמו שכל מי שכתב משהו אירוני בחייו יודע ולא רציתי להשאיר משהו כל כך גזעני בתגובות.

    אהבתי

  45. מומלץ לקרוא ולקלוט או לקבל מושג, מה הקורונה הזו, יכולה לעשות, או תעשה לצערנו. מעבר ממעמד ביניים חזק ויצרני, לעוני פשוט.

    כאן בכלכליסט:

    "במשבר הקורונה, פחות משנתיים מובילות ממעמד הביניים לעוני

    בדיקה של עמותת "לתת" חושפת כיצד משבר הקורונה והיעדר רשת ביטחון כלכלית מהמדינה עלולים לדרדר במהירות גם משפחות מבוססות לקושי לשלם על מזון • מה שקורה עכשיו זה רק קדימון, משבר העוני האמיתי יגיע ב־2021 "

    https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3842320,00.html

    אהבתי

  46. כצופה מהצד אני רואה שני עדרים מוסתים. עדר של "שמאל" מוסת וכנגדו עדר של "ימין" מוסת. למישהו מגיעות מחיאות כפיים, פשוט לא ברור לי מי האומן (אומנים?).

    אהבתי

  47. אמחייה, אם אתה עדיין לא בעניינים, זה כבר מעבר להסתה, זה כבר קרבות סכינים,ולא שפים וכדומה.

    אהבתי

  48. אמחייה, כאן למשל:

    " המפגין שהותקף בת"א: "התנפלו עלינו עם סכינים ובקבוקים, המשטרה נעלמה"

    שי סקלר בן ה-27, שתמונתו מדמם הפכה לסמל האלימות נגד המפגינים בת"א, שחזר בשיחה עם ynet את הבהלה אמש: "אחד ממנהיגי התוקפים הצביע עליי וצעק – 'הוא צריך לחטוף הכי הרבה'". עדי ראייה: "הם הגיעו אחרי המשחק של מכבי ת"א. אחד מהם צעק 'עכשיו!'". 4 נעצרו, שניים קשרו עצמם למקום ומוסרים את גרסתם"

    https://www.ynet.co.il/article/HJ9XFlkZP

    אהבתי

  49. תמריץ, זכור לי שאמרת שאם ביבי לא יקיים את ההסכם הקואליציוני אז אתה באמת תשנה את דעתך עליו וזה לא יעבור בשקט בקרב מצביעיו.
    והנה, מגיע רגע האמת ואתה כמובן נסוג בך ומטיל את האשמה על גנץ (ועוד לא דיברתי על ההצבעה על וועדת חקירה לשופטים שגם הייתה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני).
    אתה מתנהג כמו ביביסט מושבע. כולם לא בסדר, כולם אשמים חוץ מביבי כמובן.

    מתי תכניס לך טוב טוב לראש? ביבי הולך לבחירות. נקודה.
    גם אם גנץ יתקפל (ויש סיכוי גבוה שזה יקרה) הוא ימצא את הדרך ללכת לבחירות בנובמבר.
    מה שמניע אותו זה רק מצבו המשפטי. הוא לא יכול להרשות לעצמו שבינואר יתחיל המשפט בקצב של 3 דיונים בשבוע. זה מחרפן אותו ובמיוחד את משפחתו.
    הוא לא יכול להרשות לעצמו שהממשלה הזו תחזיק מעמד 3 או 4 שנים כי עד אז המשפט יסתיים או יתקרב לסיומו.

    המטרה שלו היא להקים ממשלה משלו, להחליף את היועץ המשפטי ולשים במקומו יועץ משפטי לקקן ש"פתאום" ימצא פגמים בראיות המשפטיות ויקריס את כל התיקים כנגדו.

    לגבי הרמאים עלובי הנפש העונים לשם גנץ ואשכנזי – אין מילים בכלל לתאר את מעשה יהודה איש קריות שהם ביצעו פה.
    טמטום שכזה לא נראה אף פעם.
    השמדת ערך עצומה והכי מהירה בהיסטוריה למותג " רמטכ"ל " שנראתה אי פעם בפוליטיקה המקומית והעולמית.
    גם כניסתו הקרובה של גדי אייזנקוט לפוליטיקה תסתיים באסון מבחינתו עקב הטראומה הנפשית ששתי עלובי הנפש האלה הותירו אצל המצביעים.

    Liked by 1 person

  50. מתוך https://nypost.com/2019/08/09/jeffrey-epsteins-alleged-sex-slave-reveals-the-men-she-claims-she-was-forced-to-sleep-with/

    "Minsky’s widow, Gloria Rudisch, denied to The Post that he had sex with Giuffre or any of the other girls at Epstein’s residences.

    She said that she and Minsky visited Epstein’s residences in New York and Palm Beach “three or four times at the most” and that they always went as a couple.

    “We were always together,” she said. “We didn’t stay at his house or anything.”"

    אלמנתו של מינסקי טוענת שאין סיכוי שהוא שכב עם המתלוננת פשוט מכיוון שהם תמיד ביקרו אצל אפשטיין ביחד. כמובן ייתכן שהוא שכב איתה בהזדמנות אחרת, אבל התלונה נגדו נשמעת לא מאוד מבוססת.

    אהבתי

  51. תמריץ, שמח לשמוע על שינוי דעתך על ביבי.

    ולכל מצביעי המרכז-שמאל פה באתר, חייבים להפסיק להצביע לגנרלים למיניהם (ולא משנה כמה כריזמה יש להם). הדבר היחיד שמעניין אותם זה להיות שר הביטחון.
    ביטחון זה הדבר היחיד שהם מכירים והשיא המקצועי מבחינתם זה להיות שר הביטחון כי זה קצה הפירמידה שהם מכירים מאז גיל 18 שהתגייסו לצבא.

    אהבתי

  52. לתמריץ,
    כתבת: " הערה לתשעה באב ולדברי עדי שוורץ: העם היהודי חלם אלפיים שנה גם בלי אונר״א. אני חושב שזו טעות לנקוט צעדים כדי לייבש את הלאומיות הפלסטינית. זה גדול עלינו. חשיבה בנוסח מח״טים זה בדיוק מה שצריך."
    ————————
    1. תזכורת חשובה לגבי תשעה באב: לולא התנועה הציונית החילונית, שהמירה אלפי שנות חלומות ותפילות במעשים, העם היהודי היה יכול להמשיך לחלום על שיבה לארצו לפחות עוד 4,000 שנה.

    2. בהעדר מוסד מיטיב ונדיב, כדוגמת אונרא, לא רק שהעם היהודי לא הצליח לגדול, או אפילו לשמור על האחוז שלו באוכלוסיית העולם, אלא שהוא הלך וקטן.
    תחת כנפי אונרא – קצב הריבוי הטבעי של שוכני "מחנות הפליטים" הפלסטינים הוא מהגבוהים ביותר בעולם. אם לא הגבוה ביותר. ברוח ימינו אלו – ה"פליטים הפלסטינים" הולכים ומתרבים בסדרה מעריכית.
    אני בסה'כ רוצה שהאויבים המרים ביותר של העם שלי (נכון להיום) לא ילכו ויתרבו בסדרה מעריכית. (בשולים, אשמח גם אם מערכת החינוך שלהם תפיץ פחות אנטישמיות. וגם בכך מערכת החינוך של אונרא מאוד מצטיינת).

    3. איני שוגה באשליות לגבי השפעתנו הפוטנציאלית על הלאומיות הפלסטינית. או אפילו על התרבות הפלסטינית, הפנטזיות שלה והאנטישמיות ושנאת ישראל המובנית בה.
    לצערי אין לי אשליות אפילו לגבי יכולתי להשפיע על הערכים והעמדות של יהודים – ישראלים. על אחת כמה וכמה של בני עמים אחרים.

    4. בניגוד לווילף ושוורץ – גם הפסקתי מזמן לחלום על השלום בין העמים, שיושג מייד לאחר שהפלסטינים יוותרו על זכותם לחזור לנחלת סבי-סביהם, ויתחילו להשקיע את האנרגיות שלהם וכספי התרומות בפיתוח כלכלי של מקומות היישוב הנוכחיים שלהם.
    (((כפי שכבר כתבתי בעבר על עמדתי לגבי פיתרון בעיית עזה – ניתן יהיה לעודד הגירה מסיבית מרצועת עזה רק לאחר שצאצאי הפליטים יונעו לחפש את עתידם ביבשות אחרות. *גם* לצורך כך ייבוש אונרא הוא צעד חיוני, לא רק לצורך חלומות על שלום בין העמים )))

    5. לתפיסתי "חשיבה של מח'טים" חשובה אם, ורק אם, לא נאלץ לשלם על מחדלי ההווה בריבית נשך. או בריבית דה ריבית רצחנית. כלומר גם בעיני השגת שקט לטווח קצר היא מטרה נפלאה, אך רק כל עוד איננו פוגמים אנושות בעתיד ארוך הטווח שלנו.
    אני גם תומכת בהמשך התקיפות בסוריה, למרות הסכנה שיובילו להידרדרות ביטחונית. במקום לשגות בפנטזיות (של מח'טים שקודמו משום מה לדרגת רמטכ'ל) שמאות אלפי הטילים המכוונים אלינו מלבנון יחלידו. או שלעולם לא יעשה בהם שימוש.

    Liked by 1 person

  53. אם המחשבה היא דמוגרפית הכלי לצמצום ילודה זה פשוט העלאת רמת החיים והעלאת המודעות לזכויות האישה. אונר״א אולי תשמח לשתף פעולה.

    אהבתי

  54. amehaye,
    גם מינסקי וגם דרשוביץ'.
    חז"ל: "כל הגדול מחברו ייצרו גדול ממנו…"

    אהבתי

  55. תמריץ בתגובה לפוסט המקורי, ביבי לא יצטרך לחכות ליוני:

    https://www.ynet.co.il/article/HkMdPZlZv

    "בריאיון הבוקר (ה') לאולפן ynet הצהיר השר כץ כי "אין סיכוי" שנתניהו ישית על עצמו סנקציות לקראת "נקודת היציאה" הבאה לבחירות (במקרה של תקציב חד-שנתי), בחודש מרץ הקרוב, ובכך יעניק מעין תעודת ביטוח לגנץ."

    אהבתי

  56. חישובי קורונה
    בשיא הגל הראשון היו 365 מאושפזים במצב בינוני/קשה, עכשיו אנחנו כבר ב476.
    גמזו הביתה. יוחזר ברבש

    אהבתי

  57. גנצי אחי,
    כולם יודעים מי היה הסוס שלך בצבא (סוס בצבא = קצין שמתקדם בסולם הצבאי וגורר אחריו עדת לקקנים קבועה) שסידר לך פנסיה גנרלית, הרמון של פקידות לשכה (מי צריך את אפשטיין) ומחק לך את המחדלים והפדיחות. עינינו הרואות שלכל ג'וב ממשלתי מוצעים גנרלים עם חלב בקו"ם על השפתיים ואילו הרעות והכרת הטוב מה יהא עליהן?
    הבטחתי לחייל קריירה עשירה
    רא"ל שאול מופז

    אהבתי

  58. Dear American Jewish boys,

    Please, please, take your Oedipal rage and find another outlet for it. It’s not Israel’s fault you hate your parents. Leave us out of this.

    I understand, I get it. You were 12, you were at summer camp, and someone gave you a heroic version of Israel’s history, and now that you’re suddenly surrounded at university by theologians of the grand church of intersectionality, you feel the need to renounce,

    Fine. Renounce your summer camp. Renounce your parents. But leave us out.
    https://forward.com/opinion/451724/dear-american-jewish-boys-please-take-your-oedipal-rage-and-find-another/?fbclid=IwAR0YnLtstdxAYewpOX1HoUM9AuWy6HPv9L6W5oltXb1hX9iZIOkhskWmHE8

    Liked by 1 person

  59. קצת הטריד אותי הסיפור של אותה לימור שהביא החייל הזקן. ההשערה שלי הייתה, שהיא כנראה ידועה במרחב הציבורי פרופוגנדי זה מכבר. ולכן כנראה תוקפים אותה באכזריות. מסתבר אכן, שהיא מקורבת על פי הרבה פרסומים לנתניהו ומשפחתו, נואמת בהפגנות, פובלציסטית וכדומה. אז, מבחינת השמאל והמרכז, קופת שרצים תלויה לה למראשותיה. די מסכנה. כאן למשל:

    https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-780484

    אהבתי

  60. אל רום,
    מדובר באשה חכמה ומשכילה, בעלת ידע מעמיק בתחום שבו נשכרה לייעץ אבל בעלת IQ נמוך על פי דוקטרינת תמריץ

    אהבתי

  61. דוקטרינת תמריץ, היא כמו דוקטרינת דאחייה. יש בה משהו, אבל, לוקחת הכל איתה. אבל, בכל זאת יש בה משהו. אבל, בגלל גרעין או גרעינון של אמת או אמיתות, לא צריך לשפוך המים עם התינוק.

    אהבתי

  62. קצת סיפורים או נתונים מאחורי הקורונה:

    " U.S. renters owe $21.5 billion in back rent; Republicans offer no eviction relief"

    סך הכל האיחורים בתשלומי שכירות בארה"ב, מגיעים ל: 21.5 מיליארד דולר. כאן:

    https://www.reuters.com/article/us-usa-housing-evictions/u-s-renters-owe-21-5-billion-in-back-rent-republicans-offer-no-eviction-relief-idUSKCN24U394

    אהבתי

  63. לכל המעונין:

    פורסם מחקרשל מרכז המחקר והמידע של הכנסת, החוקר האבטלה של צעירים בעקבות הקורונה. נדביק כאן עיקרי הדברים:

    מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ עידן רול ומוצגים בו נתונים עלהאבטלה בקרב צעירים בעקבות משבר הקורונה. לפי שירות התעסוקה הישראלי, וכמו המגמה ברחבי העולם, דורשי העבודה בישראל בקבוצת הגיל הצעירה (עד 24 )בין אלה שנפגעו באופן קשה יותר ממשבר הקורונה, שכן גם לפני המשבר העובדים בקבוצת הגיל הצעירה אופיינו כעובדים במשרות לא יציבות ובשכר נמוך .להלן תמציתהמידעהמובאבמסמך:משקלם של הנרשמים הצעירים (עד גיל 34 )בלשכות התעסוקה מכללהנרשמים עלה מ-41.7%לפני המשברל-47.6%בחודשי המשבר .על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי,מספר המובטלים הצעירים (עד גיל 27) החדשים (מחודשמרץ 2020עד סוף מאי2020) שהיו זכאים לקבלת דמי אבטלה בעבור חודש מאי 2020היה כ-202.8 אלף צעירים, והםכחמישית מכלל מקבלי דמי אבטלה החדשים בשלושת חודשי המשבר.במחוז מרכז מספר מקבלי דמי אבטלה החדשים שהם צעירים היה הגבוה ביותר בארץ,והגיע לכ-49.1אלף זכאים, כ-24.4% מכלל הצעירים הזכאים. המחוז שבו מספר המובטלים הצעירים היה הנמוך ביותר היה אזוריהודה ושומרון;היו בו כ-9,455זכאים, כ-4.7%מכלל הזכאים. בענפי המכירות ושירותי האירוח והאוכלמספר המובטלים הצעירים הוא הגבוה ביותר. מקרב כלל מקבלי דמי אבטלה הצעירים, חמישית מבני20–24ו-17%מבני 25–27הועסקו בענף המכירות, ו-19%מבני 20–24ו-16%מבני 25–27הועסקו בענף שירותי אירוח ואוכל. כפי הנראה, שני הענפים האלה מתאפיינים בהעסקת צעירים חסרי מיומנות בשכר נמוך, וממילא הפגיעות שלעובדים אלו כתוצאה מהמשבר הכלכלי רבה יותר.כחלק מתוכנית הסיוע הממשלתית בעקבות משבר הקורונה ניתנו הקלות מסוימות–לעומת המצב בשגרה–בתנאי הזכאותלקבלת דמי אבטלה, כדי לאפשר למובטלים רבים יותר לקבל קצבה זו עקב המשבר הכלכלי. אחת ההקלות המרכזיותהיא מתן דמי אבטלה גם למי שפוטר או שמעסיקו הוציא אותו לחל"ת לתקופה של 30ימיםלפחות,והוא צבר לפחות שישה חודשי עבודה (במקום 12חודשים) מתוך 18החודשים האחרונים שקדמו ליום הרישום בשירות התעסוקה. כתוצאה משינוי זה, כ-32.2אלף מובטלים צעירים נוספים זכאים לקבל דמי אבטלה.טרם המשבר מספר ימי הזכאות לדמי אבטלה של מובטלים צעירים (שלהם עד שני תלויים) קטן יחסית (50ימים לזכאים עד גיל 24ו-67ימים לזכאים עדגיל 28). עם זאת, במסגרת ההקלות שאושרו הוארכה בשלב זה תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד 16באוגוסט 2020, כך שגם מובטלים שסיימו את התקופה המרבית שלהם ימשיכו לקבל דמי אבטלה.

    כאן:

    https://bit.ly/3fmfBot

    אהבתי

  64. מאוד חשוב, קצר ובהיר מאוד, מרכז המחקר והמידע בכנסת, על " נתוני משרד הבריאות על מקור החשיפה של חולי קורונה לנגיף". משמע, איפה הכי נדבקו ( בבית, מועדון לילה, משלוחי אוכל וכדומה ) ואיפה פחות מסוכן. כאן:

    https://bit.ly/3jUDEOt

    אהבתי

  65. אהוד,
    הבעיה שלך אינה בבלפור. כדאי שתתחיל לחסוך

    אהבתי

  66. הIQ הגבוה בפעולה

    אהבתי

  67. חלופה לנתוני הקורונה של מרכז המחקר והמידע של הכנסת.

    בלוג שמתמחה במעקב אחרי נתונים והפיכתם לגרפים יפיפים. לרוב גם מאוד ברורים.

    לאחרונה עוסק רבות בנתוני קורונה.
    כולל חוות דעת מנומקת על שינויים באיכות הנתונים /הבדיקות בארץ.

    שיפור בנתונים ואולי גם במצב

    Liked by 1 person

  68. לתמריץ,

    כתבת:
    " אם המחשבה היא דמוגרפית הכלי לצמצום ילודה זה פשוט העלאת רמת החיים והעלאת המודעות לזכויות האישה. אונר״א אולי תשמח לשתף פעולה."
    ——————-
    1. אונרא מחריפה *גם* את הבעייה הדמוגרפית.
    אבל גם לו הייתה זו הבעייה היחידה שיוצרת אונרא – אני לא הייתי מזלזלת בחשיבותה הדרמטית בטווח הארוך.

    2. אני מצדדת בקידום זכויות נשים, כולל נשים ערביות ו/או מוסלמיות, גם בלי שום קשר לאינטרסים הישירים או העקיפים של מדינת ישראל.
    אך היומרה לקדם מטרת על זו, בתרבות המצדדת בפוליגמיה ובהטלת מום באברי המין של נשים והתומכת ברציחת נשים "על רקע כבוד המשפחה" (ועוד ועוד ועוד) מעוררת בי עצב יותר מאשר תקוות.

    3. מעולם לא שמעתי שאונרא,שרובם המכריע של עובדיה הם פלסטינים, ניסתה לשנות את התרבות והמינהגים של "לקוחותיה".
    ברור שהם גם לא היו מעיזים לצאת נגד ההתהדרות של ראשי החמאס בעזה ביותר מאשר אישה אחת.
    יותר מכך, כגוף המצטיין ביותר בעולם (כולל בעולם הערבי והמוסלמי) בחינוך הדורות הצעירים לאנטישמיות ארסית – קשה להניח שאם יבין שמשהו עלול לשמח את הישראלים "הוא ישתף עמם פעולה בשמחה."

    4. הטענה שעצם העלאת רמת החיים (כשלעצמה) מובילה לצמצום ילודה – נתונה בספקות כבדים. (למרות שלא ניתן לחזק או להפריך טענה זו כיון שכל הנתונים הם מתאמיים).

    * לפחות עד המאה ה 19 במערב אירופה – כל העלאה ברמת חיים תורגמה להגברת הילודה וגידול האוכלוסיה. מה שקיזז, תוך דור או שנים, את כל העליה הקודמת ברמת החיים.
    * גם בתקופתנו – העלאה דרמטית של רמת החיים, במדינות שהתעשרו מנפט, הובילה לזינוק דרמטי במספר הילדים. לראייה – גדלי המשפחות של אזרחי סעודיה.
    * כל עוד ההכנסה המשפחתית הולכת וגדלה ככל שעולה מספר הילדים (כמו במשפחות שמקור פרנסתן העיקרי הוא חקלאות או קצבאות ילדים) – נשמרת המוטיבציה להביא עוד ועוד ילדים לעולם. לא ניתן לזלזל בהשפעת קצבאות הילדים הישראליות על גודל המשפחה החרדית. על אחת כמה וכמה בהשפעת קצבאות הילדים של אונרא – במקום הסובל מעשרות אחוזי אבטלה ורמת שכר ממוצעת שהיא תת- מחפירה.

    *****
    הסבר חלופי להעלאת רמת החיים (בנוסף לתנאי ההכרחי של צמצום תמותת תינוקות וילדים):
    שינויים כלכלים – תרבותים – חברתים, המחייבים הורים לבחור בין השקעה בכמות ילדיהם לבין השקעה באיכותם / בשיפור ההשכלה של כל ילד – יוצרת מניע משמעותי לצמצום מספר הילדים.

    רק הצורך להגדיל את השקעה ב"הון האנושי", כך שלא רק שבן 12 אינו מסייע לפרנסת משפחתו אלא שבן ה 22 עדין נתמך ע'י הוריו, מחייבת הורים לצמצם דרמטית את מספר ילדיהם.

    Liked by 1 person

  69. פינת הטרלול האמריקאי
    CNN – "פרטים עם צוואר רחם…"

    Liked by 1 person

  70. סעודיה נותרה חברה מסורתית אבל עם שינוי הזמנים ואולי גם התחזקות מעמד האישה אפילו שם יש ירידה ניכרת בילודה.

    אהבתי

  71. אל רום, יש לי שאלה לגבי המשפט של נתניהו. האם השופטים יכולים להורות על הקמת צוות מהסנגוריה הציבורית שיצטרף לצוות ההגנה שלו באיזשהו שלב?

    אהבתי

  72. ד', זוהי זכות של נאשם. לרוב זה תלוי בעונש הצפוי. השופטים אבל לא יכולים להורות או לאכוף. זה תלוי בנאשם בעיקרון. אבל, זוהי זכות של הנאשם, על פי החוק, שאם אין לו מימון או כסף, לקבל הגנה של סניגור ציבורי.

    אבל, איך הגעת לנתניהו בקשר לכך לא מובן ? הוא אמנם מתקמצן, ומחליף עורכי דין בקצב וכו… מכאן עד לסניגוריה ציבורית המרחק גדול.

    להתראות

    אהבתי

  73. אלו הסעיפים הרלבנטיים בחוק או בתקנות ( תקנות סדר הדין הפלילי, תשל"ד-1974) מצטט:

    מינוי סניגור לנאשם מחוסר אמצעים

    2. (א) נאשם המבקש למנות לו סניגור מפני שהוא מחוסר אמצעים, יפרט בבקשתו פרטים לפי טופס 1 שבתוספת.

    (ב)   בית המשפט יעביר את בקשתו ללשכת הסעד של הרשות המקומית שבתחומה מקום מגוריו של הנאשם לחוות דעתה ולהערותיה, ויחליט בה לאחר קבלתן.

    מינוי סניגור ביזמת בית המשפט תק' תשמ"ח-1988

    2א. ראה בית המשפט שמתקיימים התנאים המפורטים בסעיף 15 לחוק, רשאי הוא למנות סניגור לחשוד, לעצור או לנאשם לפי הענין, אף אם לא הוגשה בקשה מטעמו.

    מינוי ללא חוות-דעת לשכת-הסעד

    3. על אף האמור בתקנה 2 רשאי בית המשפט למנות סניגור לנאשם מחוסר אמצעים אף בהעדר פרטים בבקשה, או בלא להעבירה ללשכת הסעד, או אם חוות הדעת וההערות לא נתקבלו תוך 21 יום מיום שהועברה הבקשה כאמור או תוך תקופה קצרה יותר שקבע בית המשפט, ובלבד שבית המשפט משוכנע, על פי חקירתו הוא, שהנאשם מחוסר אמצעים.

    כאן:

    https://www.nevo.co.il/law_html/law01/055_114.htm

    אהבתי

  74. אל רום, קראתי איזושהי כתבה לפני כמה זמן שבה נכתב תסריט כזה: שבוע-שבועיים לפני הדיון בינואר שני עורכי הדין של ביבי יתפטרו כיוון שהם לא קיבלו כסף ואז ביבי יבקש ארכה של חצי שנה מהשופטים כי הוא מקים צוות עורכי דין חדשים וככה זה יחזור על עצמו כל חצי שנה.
    ככה בעצם ביבי יכניס את היועץ המשפטי לפינה ויכריח אותו לאשר לו את המימון של עורכי הדין כי אם לא אז המשפט לא יתנהל.

    אהבתי

  75. ד', אתה מבלבל בין מימון של המדינה לטובת סניגור ציבורי, לבין מימון הוצאות הגנה של איש ציבור ( ובעניינו ביבי). אין קשר בין הדברים. לא מדובר על מינוי סניגור ציבורי, אלא על המימון של ההוצאות המשפטיות ( אישור מימון לא על ידי המדינה ( המימון ) אלא על ידי אישי ציבור, קרובי משפחה וכדומה). אפנה אותך בתכוף……

    אהבתי

  76. ד', פה לבג"צ ( לא מהותי ) של ראש הממשלה (ביבי) נגד:

    הוועדה למתן היתרים
    מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור
    היועץ המשפטי לממשלה

    וזה בג"צ בקטע של היתר למימון הוצאות משפטיות, לא מינוי סניגור ציבורי כאמור.

    כאן:

    https://bit.ly/31fHklI

    אהבתי

  77. קמיליה,
    דתיים היו שותפים בתנועה הציונית לפני הרצל, בזמן הרצל ואחרי הרצל. היו דתיים שהתנגדו לתנועה הציונית אבל היו גם חילוניים שהתנגדו לתנועה הציונית.

    אם תתעקשי נזכיר שכל העליות החילוניות באו על גבי תשתית דתית ציונית כולל העליה הראשונה שאת חלק ממניעיה אפשר אולי אפילו להגדיר כמשיחית.

    לכן ההגדרה החילונית שלך של המשתנה המסביר לציונות נראת לי מוטעית. מהו המשתנה המסביר המדויק? אני חושב על כך כבר שנים ואין לי תשובה טובה.

    אהבתי

  78. ד', רק הבהרה, לא סביר שתסריט כזה שתיארת, יתקע את המשפט. ביבי לא מחוסר אמצעים.

    ועוד הבהרה, בית משפט יכול להורות על מינוי סניגור ציבורי, אבל, לא יכול לאכוף בניגוד לרצונו של הנאשם התכוונתי למעשה. אז רק להבהיר זאת.

    אהבתי

  79. לגבי מי אחראי לקרבות הסכינים, אני חושב שבוגי יעלון נותן התשובה פה:

    "ח"כ משה (בוגי) יעלון (יש עתיד-תל"ם), שהגיע להפגנה בירושלים, אמר במשדר המיוחד ב-ynet: "הגיע הזמן שעם ישראל יבין שנתניהו לא ניצח בשום בחירות. בנכלוליות, לצערי, הוא הצליח להביא לכניעתם של גנץ ואשכנזי ועלינו להחליף אותו. אני מקווה שהלחץ הציבורי הזה יגרום לזעזועים. בסופו של דבר, צריך להזיז את נתניהו – בין אם זה בבחירות ולא".

    https://www.ynet.co.il/article/H1SglEX11D#autoplay

    מדובר בנסיון מובהק לדה-לגיטימציה לשלטון נתניהו, מי שחושב שזה יביא למשהו טוב, טועה בגדול

    יש לי תחושה קשה שיעלון וחבר מרעיו היו רוצים מאד לעשות מה שגנרל א-סיסי עשה במצריים, רק ששם לא ההפגנות הפילו את שלטון האחים (שנבחר באופן דמוקרטי), אלא הצבא שהחזיר את מצריים לשלטון דיקטטורי של האליטות הצבאיות (בעלי ה IQ הגבוה לפי תמריץ)

    אהבתי

  80. תמריץ,
    הידעת שגם בIQ הגבוה יש גבוהים ויש גבוהים יותר. צפה ותחי נפשך
    https://twitter.com/ronitlev12/status/1289866111610060800

    אהבתי

  81. לי.ד,
    כתבת:
    1. " דתיים היו שותפים בתנועה הציונית לפני הרצל, בזמן הרצל ואחרי הרצל. היו דתיים שהתנגדו לתנועה הציונית אבל היו גם חילוניים שהתנגדו לתנועה הציונית. …"
    —————-
    אכן.
    אבל לא רצוי להתעלם מהיחסים המספריים בין חרדים, דתיים לחילונים.
    בכל הקונגרסים הציונים שלפני הקמת המדינה, אחוז הנציגים שומרי המצוות היה נמוך משמעותית מאחוז שומרי המצוות בקרב כלל יהודי אירופה.
    גם בבחירות הראשונות שנערכו במדינת ישראל (לאספה המחוקקת שקדמה ל"כנסת") הרשימה הדתית *המשותפת* (שכללה את כל הדתיים וכל החרדים) זכתה ל 16 מנדטים /12.5%.
    כלומר, יש לזקוף את הרוב המכריע של העול, שהיה כרוך בהקמת המדינה ובהגנה עליה, על החילונים. כנ'ל לגבי הטעויות, הפשלות ומעשי העוולה.

    2. " .., אם תתעקשי נזכיר שכל העליות החילוניות באו על גבי תשתית דתית ציונית כולל העליה הראשונה שאת חלק ממניעיה אפשר אולי אפילו להגדיר כמשיחית."
    ————————–
    אלך לקראתך אפילו יותר מכך.
    – נדמה לי שהחלוקה הנוכחית, הדי חדה, בין חרדים לבין דתיים לבין לא דתים – הייתה הרבה יותר מטושטשת במחצית הראשונה של המאה ה 20 מאשר במאה ה 21..
    רוב מנהיגי השומר הצעיר, שהיו קיצוניים יותר ממפאי ביחסם לכל הדתות (כולל הדת היהודית) גדלו במשפחות דתיות. מכאן שיחסם למסורת הדתית שונה מאוד מיחס חילונים שגם הורי סביהם היו חילונים. לראייה המובאות בבלוג על הזעזוע של חלקם מהאדישות המופגנת של דור ילדיהם לתשעה באב.
    גם בני היישוב הישן, שבימנו נהוג להתייחס אליהם כחרדים, הם אלו שקנו אדמות והקימו את המושבות גיא אוני (בימנו ראש פינה) ופתח תקווה. הם התקוממו על התלות ב"כספי החלוקה" (תרומות יהודי הגולה) וחלמו להתפרנס מחקלאות. די בדומה לאידיאולוגיה של הצורך בשינוי פרמידת העיסוקים של יהודי הגולה והישוב הישן. אבל עם הקפדה על קיום מצוות. יותר מכך, השאיפה שלהם להתפרנס מחקלאות די עימתה אותם עם התעקשות החרדים על אי מציאת הקלות בנוגע לדיני שנות שמיטה. מה שהיה יכול לקרב אותם לבני הקיבוץ הדתי בימנו.

    חשוב אפילו יותר, קשה להתייחס לתנועה הציונית, לפחות בעשורים הראשונים לקיומה, כאל תנועה לגמרי רציונליסטית. היו בתנועה זו גם הרבה סממני משיחיות. אם כי משיחיות חילונית. (מעט בדומה למשיחיות שאפיינה את התנועה המרקסיסטית – לניניסטית /הקומוניסטית בראשיתה).

    3. " … לכן ההגדרה החילונית שלך של המשתנה המסביר לציונות נראת לי מוטעית. מהו המשתנה המסביר המדויק? אני חושב על כך כבר שנים ואין לי תשובה טובה."
    ———————
    לא ברורה לי כוונתך.
    אשמח אם תבהיר לי למה כוונתך ב"הגדרה החילונית שלי של המשתנה המסביר לציונות".
    לא זכור לי שניסיתי להגדיר איזשהו משתנה מסביר. אם בכלל קיים משתנה אחד כזה.

    Liked by 1 person

  82. חישובי קורונה,
    68 מתי קורונה בשבוע שעבר. קצב תמותה כמו בשיא הגל הראשון

    אהבתי

  83. הביאו את הD9
    האדון שדמי, מראשי קריים מיניסטר, איים לחסל את יאיר נתניהו. בתגובה פירסם נתניהו את כתובותיהם של ראשי קריים מיניסטר. שדמי פנה לבית המשפט ששיבץ את השופטת דורית פיינשטיין
    "ההליך למניעת הטרדה מאיימת הוא הליך צופה פני עתיד", כתבה השופטת, "ואף כי אני מורה למשיב להסיר את הפרסום מושא הבקשה, הרי שאין בכך להואיל שכן הפרסום הופץ שוב ושוב באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. נוכח העובדה שהמשיב לא סיפק הסברים בדיון לכוונתו בציוץ, לא גער בעוקבים שקראו לאלימות, ולא הסיר את הציוץ על אף השיח האלים שהוא עורר, הרי שקיים חשש כי המשיב יחזור ויטריד את המבקשים ויפגע הן בפרטיותם, והן בשלוות רוחם. על כן אני קובעת כי ניתן צו למניעת הטרדה מאיימת האוסר על המשיב לפרסם כל דבר שיש בו כדי להטריד את המבקשים בהטרדה מאיימת, לרבות פרטים אישיים שלהם, אף אם ניתן להשיג אותם במאמץ סביר".

    בתקופה שעורכי הדין נהגו לערוך משוב לשופטים היא הוערכה כך על ידם:
    האם השופט/ת דורית פיינשטיין נוהג/ת לעיין בכתבי הטענות ביסודיות לפני הדיון הראשון בתיק? כן (16% מהעונים) לא (84%)
    הציון המשוקלל שלה 1.95 (מתוך 5)
    http://www.hashoftim.co.il/judge/%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9F-83385992

    לשם השוואה אלו ציוני השופטת יעל אילני
    האם השופט/ת יעל אילני נוהג/ת לעיין בכתבי הטענות ביסודיות לפני הדיון הראשון בתיק? כן (100% מהעונים) לא (0%)
    הציון המשוקלל שלה 4.80 (מתוך 5)
    http://www.hashoftim.co.il/judge/%D7%99%D7%A2%D7%9C-%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%A0%D7%99-67169096

    אהבתי

  84. בעיות האבטלה אצל צעירים:
    לי נראה שהנתונים על אבטלה וחוסר תעסוקה אצל צעירים כפי שהם מוצגים בעיתונות – כלל וכלל לא נכונים ולא רלוונטים.
    הרבה פעמים מדברים על מספר המובטלים והלא מועסקים עד גיל 24. זהו נתון כלל וכלל לא לענין. מדוע?
    כי לא נתון מאיזה גיל.
    לפעמים זה מגיל 15 כלומר מגיל שכלל ולכלל לא אמורים לעבוד אלא ללמוד.
    לדעתי מרבית האנשים עד גיל 24 (ואפילו כמה שנים לאחר מכן) כלל וכלל לא עובדים או שעובדים לפעמים בעבודות פשוטות. זה לא אמור להפתיע. מגיל 15 עד גיל 18-19 בכלל לומדים בתיכון. עד גיל 21-22 נמצאים בצבא. אח"כ נוסעים לטיול לאיזה שנה-שנתיים. בגיל 23 בממוצע מתחילים ללמוד ומסיימים בגיל 26-27 ולפעמים יותר. במשך כל הזמן הזה ההורים מפרנסים. אני ששייך לדור הקודם התחלתי לעבוד ברצינות רק בגיל 25 ו-8 חודשים (מבלי לעשות טיול בחו"ל). הדור הזה בודאי מתחיל לעבוד ברצינות בגיל יותר מאוחר.
    אם מישהו רוצה לעשות סטטיסטיקה על מספר המובטלים והבלתי מועסקים הצעירים, אז שיעשה אותה על גילאי 27 – 40. סטטיסטיקה על גילאים נמוכים יותר היא לא רלוונטית.

    אהבתי

  85. הIQ הגבוה בפעולה

    אהבתי

  86. כדאי כאן לקרוא בג'וריסט ( ולינקים שם) למלחמה משפטית מדהימה, על נושא של פינוי שוכרי דירות במדינת פנסילבניה. יש שם צו, של המושל, להשהות הליכים לפינוי שוכרים וכדומה מדירותיהם, בגין הבלגן של הקורונה. מאוד מענין:

    https://www.jurist.org/news/2020/08/pennsylvania-supreme-court-dismisses-challenge-to-statewide-moratorium-on-evictions/

    אהבתי

  87. חייל זקן, כדאי שתביא גם התגובה של צה"ל לענין. מצטט אחד העיקרים בתגובה, הדוחים את מימצאי הביקורת:

    " אנו דוחים את הטענה לכך שאגף התכנון אישר עקרונית את הפרויקט טרם הצגתו על ידי זרוע היבשה, שכן בשנת 2013 זרוע היבשה ביצעה אישור עקרוני ורק בשנת 2017 הפרויקט עלה לאישור עקרוני מול ראש המטה הכללי ושר הביטחון."

    כאן לקריאת התגובה במלואה:

    https://app.activetrail.com/S/eiwi3zdw333.htm

    אהבתי

  88. אל רום,
    אין שום סיבה לפתח תותח חדש כאשר יש תותחים על המדף. את התותח של המרכבה רוכשים בגרמניה ולא טרחו לפתח בארץ. מישהו בעל קשרים המציא עיסקת מיליארדים לטובת אלביט (מיותרת) שכמה בעלי פנסיה תקציבית יחתכו עליה קופון.

    אהבתי

  89. אוקיי חייל זקן, הצבא חושב אחרת לגמרי, אחרים חושבים לגמרי אחרת. רק שצריך להביא התגובה של הצד מנגד פשוט.

    הצבא טוען, שאין מתום כלל בפעולותיו. רק איזה ניואנס יחסי שיכול והיה מתבצע יותר טוב. ואגב, לא אלו הטענות של מבקר המדינה ( שעדיף מראש לרכוש תותח מן המדף מוכן). ולצבא לא פעם יש שיקולים, של התאמות מקומיות או צהליו"ת. אף 15, אף 16, גם האדיר וכדומה, הם מטוסים לגמרי אחרים מבחינת צה"ל, בלי שידרוגים והתאמות ספציפיות לצבא. כך הצבא פה עובד מקדמת דנא. וזה הוכיח עצמו לא פעם אגב. אחרת, לא היה לביא דאז. לא הייתה כיפת ברזל, לא היה החץ . והתעשיה האזרחית המקומית , הייתה נראית לגמרי אחרת אלמלא אגב.

    זה לא עושה הקייס הספציפי הזה מוצדק בהכרח. אבל, רצוי לציין זאת, ולקחת זאת בחשבון.

    להתראות

    אהבתי

  90. אל רום,
    התותח עצמו הוא רק צינור מתכת (עם מטלורגיה מסובכת). אין מניעה לצרף לו כל מערכת נלווית. החידושים העיקריים בארטילריה ב50 השנים האחרונות (הגיל של התותחים שיש היום לצה"ל) הם בתחום התחמושת. חידוש מסדר גודל שני (יותר פשוט) הוא טעינה אוטומטית. בתחום התחמושת ישראל היתה הראשונה לפתח מערכות הנחיה לפגזים שהופכות אותם מנשק סטטיסטי לחמ"מ. כל תחמושת שתפותח בעתיד ממילא תהיה מותאמת הן לתותחים החדשים והן לישנים. אין שום טיעון טוב שניתן לטעון לטובת פיתוח תותח מקומי. עדיף לקחת את תקציב המו"פ והקמת קו הייצור לטובת פיתוח והצטיידות בפגזים מתקדמים. התותח עצמו ניתן לרכישה בזול ממספר מקורות.

    אהבתי

  91. אל רום,
    מה שצה"ל עושה עם מטוסים אמריקאיים הוא מנוע מלעשות עם תותחים גרמניים?

    אהבתי

  92. ודאי חייל זקן,

    מטוס אתה לא יכול לפתח, מטוס קרב מתקדם וחדיש ביותר. לא יכול לבדך. אפילו הלביא נפל. הסינים עד היום, במירוץ ולא ממש מתקרבים. הרוסים גם כן לא מדביקים המירוץ. מטוסים זה עולם אחר. נניח האדיר:

    שווה נגיד נקודת אמצע של 100 מליון דולר למטוס. זה מטורף. אי אפשר. תותח זה לא מטוס. בטח חמקן, עם מערכות שליטה ו- ל"א מטורפות לגמרי. הפיתוח של האדיר, עלה לאמריקנים כטריליון דולר. וזה של לוקהיד מרטין. משמע: מסורת, ידע עצום, תשתיות מדעיות, מהנדסים, ניסיון וכו… איך ישראל תעמוד בזה ?

    אבל, כפי שהסברתי לך, אינטגרציות מאוד סבוכות. אי אפשר להבין בהחלט מה השיקולים, בטח לטווח ארוך. צריך להיכנס לעומקו של ענין. וכל עוד לא נכנסים, לא עוזר.

    להתראות

    אהבתי

  93. אל רום,
    אחת התלונות העיקריות של בריק לגבי התקציב הצבאי הוא שצה"ל מתקצב רכש של ציוד חדיש אבל לא מתקצב כח אדם לתחזוקה שלו ואימונים כדי ללמןד להשתמש בו. חוששני שזה יהיה גם גורלו של הרכש הזה

    אהבתי

  94. אל רום,
    אתה מצדיק את טענתי. מערכת הביטחון צריכה להשקיע את תקציב המו"פ שלה במערכות שאין להן מקור חיצוני (כמו יירוט רקטות) ו/או בתחומים שבהן יש לישראל יתרון יחסי. פיתוח וייצור תותח סטנדרטי הוא ביזבוז עצום של משאבים (פרוייקט המרכבה בזבזני אפילו יותר)

    אהבתי

  95. חייל זקן,

    איך מצדיק טענותיך ? אתה התייחסת למטוסים. אני הסברתי לך, שאין אפשרות בצה"ל או חיל האויר לפתח מטוס קרב מודרני, חמקני, מתקדם וכו…. אין אפשרות תקציבית פשוט.

    מכאן עולה המסקנה, שמה שחיל האויר עושה עם מטוסים אמריקנים, אין לגזור גזירה שווה, לגבי שאר הנשקים.

    יש נשקים ויש נשקים. חלק מן הנשקים נרכשים ומשודרגים, וחלק הם בבחינת פיתוח מקורי.

    אתה טוען שפיתוח וייצור תותח סטנדרטי הוא בזבוז עצום. אבל, אתה לא מסביר למה. גם לא מובן מה זה תותח סטנדרטי. היום יש לצבא למשל, פגזים מונחי ג'י פי אס. אז מה, זה סטנדרט ? מאיפה אתה יודע מה צריך מה לאיו בשביל זה, כלומר, איזה פלטפורמה מתאימה, ולטווח ארוך. יש גבול ממש:

    נניח תיקח את מטוס הסייקהוק בזמנו. אז אתה יכול להפוך אותו לחמקן ? ודאי שלאיו. בגלל פלטפורמה ישנה.

    הנה הצרפתים, פתחו מטוס מעולה, מטוס הרפל. אבל, נסיונות לחמקן אותו באמצעות הלבשה של טכנולוגיה למערכת קיימת ( וזה מטוס מודרני מאוד) לא ממש יצלחו. לא יעבוד, אינטגרציה סבוכה מדי.

    להתראות

    אהבתי

  96. אל רום,
    בכל הקשור לחימוש קינטי ישראל מאמצת את הסטנדרט של נאט"ו כדי שהיא תוכל לרכוש (ולמכור) תחמושת בשעת הצורך.
    בקשר לחמקנות יש לה 2 מרכיבים. 1. מבנה המטוס – זוויות החזר של קרינת רדאר. 2 ציפוי העשוי מחומרים בולעי קרינה. מכאן תוכל להבין שאת 1 לא ניתן ליישם במטוס שלא תוכנן לחמקנות.
    יש גם דרך שלישית שבה יש לישראל יכולת רבה – לוחמה אלקטרונית שמשבשת את מערכות הרדאר של האויב.
    בשנות ה70 התנהל במערכת הביטחון ויכוח אם להשקיע בפיתוח טנק או בפיתוח מיגון אקטיבי לרק"מ (כבר אז היו יכולות כאלו). הטנק ניצח בויכוח ותחום המיגון האקטיבי ננטש. רק לאחר שטילי הקורנט פיצחו את המרכבה 4 במלחמת לבנון 2 החליטו לחזור למיגון אקטיבי. את טנק הרכבה הכושל לא זנחו עד היום והוא ממשיך לבזבז סכומי עתק למרות הירידה החדה בסד"כ הטנקים בשנים האחרונות. התותח המטופש עתיד להפוך למסחטת כספים כמו המרכבה.

    אהבתי

  97. תשמע חייל זקן, זה למעשה היכולות הפלטפורמיות אני מאמין, ששינו את הגישה למיגון אקטיבי. גם אם בגין טילי הקורנט, אז, מה רע בזה ? הפיקו לקחים וכו… ותשמע, זה חוכמה בדיעבד, לטעון שיש ירידה חדה בסד"כ של הטנקים. הצבא בנוי על תנועה ותמרון מהיר. זה השלד של צה"ל. תנועה מהירה, תקיפה, והעברת כובד המשקל לשטח האוייב, ומהר. אין פה יכולת אמריקנית למלחמות לוקסוס, שלוקחות זמן וכדומה. האם לדעתך הצבא צריך לוותר על כך ? עד היום הבעת גישה שונה לגמרי כמדומני.המרכבה גם בנוי לשטח בנוי, ללחימה בעצמות נמוכה. נגד טרור, בשטח אורבני וכו…

    ושוב מדגיש:

    מדינת ישראל, חבה הרבה מאוד מבחינה כלכלית, לפיתוחים צבאיים כחול לבן. צריך הצדקה חזקה מאוד, בשביל לוותר על ייצור כחול לבן, לטובת ייצור זר. כל זה מאוד העשיר את ההון האנושי, והפלטפורמה המדעית, והכניס המון כסף מיצוא. התעשייה האווירית, מייצאת בשנה משהו כמו מעל 2 מיליארד דולר. הקסדה של ה- אף 35 ( החכמה ) של אלביט נקנתה על ידי לוקהיד מרטן, וזה מעיד המון. כיפת ברזל, כבר הועמסה היום ממש ליצוא לארה"ב. המכ"ם של החץ כבר בהודו. המון הייטק אזרחי שאב ידע והשראה והכשרה מן הצבא.

    אז אולי תהיה קצת יותר אופטימי. זה עבודה. תעסוקה. הכשרות. ניסיון. סיזיפיות ומדע ופיתוחים כלכליים, זה אבן היסוד, לכל כלכלה מצליחה. זה הוכח בעליל.

    מה אני אגיד לך. אולי תחרוק שן, ותתגבר על זה. באמת….. אני יודע כמה קשה לך. אבל, קצת רחמים, אפילו איזנקוט מגיע לו קצת חמלה ….

    אהבתי

  98. כאן באמת, מטוס משוגע לגמרי נחת היום פה. מטוס אוקראיני. גודל משקל בלתי נתפסים. המטוס כאמור, מעמיס כיפת ברזל לארה"ב באמת. אותה כיפת ברזל, שעל הנייר בלתי אפשרי היה הדבר לפתח. מזכיר, שמתי פה בזמנו לינק, למפתח הפיתון הישראלי ( שזה טיל אויר אויר מדהים) שגורס שכל הכיפת ברזל, זיקוקי דינור ליום העצמאות. כה סבוך הדבר. כאן:

    https://www.ynet.co.il/article/HyK8wKH11v

    אהבתי

  99. הנה שוב, למי שלא קרא הריאיון איתו דאז:

    "חתן הפרס לביטחון ישראל טוען: "כיפת ברזל בלוף"
    "האם יכול להיות שמערכת ההגנה המהוללת אינה יותר מאשר הצגה אחת גדולה, קונספירציה משוחקת היטב, שבקושי מיירטת טילי אויב? ד"ר מוטי שפר, דוקטור להנדסת תעופה וחלל, חושב שכן. בעצם, הוא לא חושב. הוא בטוח. אז מה אם לא קיבלו את האלטרנטיבות שהציע"

    כאן:

    https://www.maariv.co.il/news/new.aspx?pn6Vq=E&0r9VQ=IELI

    אהבתי

  100. ואגב שידרוגים ישראלים על נשק אמריקני:

    הטייס הראשון שהפיל בקרב אויר, עם אף 15 בזמנו, היה טייס ישראלי ( כלומר הראשון בעולם שהוריד מטוס אחר, בקרב אויר, עם אף 15). הוא עמד מול מיגים. ניסה טיל אמריקני, לא עבד ( מיג סורי). בסוף הוריד אותו, עם הפיתון המוזכר לעי"ל. אף 15 עם פיתון ישראלי עשה העבודה. הורדה ראשונה של מטוס האף 15.

    אהבתי

  101. למי שמעונין לקרוא בעברית על משה מלניק וההפלה הראשונה באמצעות אף 15 כאמור, אז מצטט מוויקיפדיה:

    הפלת בכורה עולמית ל- F-15

    ב-27 ביולי 1979 רשמה הטייסת היסטוריה כשמטוס F-15A שלה השיג הפלת בכורה עולמית של מטוס מיג-21 סורי. ההפלה התרחשה במהלך קרב אוויר שהתפתח בין מטוסי F-15 מטייסת 133 ומטוסי כפיר מטייסת 101 לבין מטוסי מיג-21 סוריים. שתי רביעיות מיגים סוריים התקרבו במגמת יירוט אל מטוסי F-4 פנטום ("קורנס"), A-4 סקייהוק ("עיט") וכפיר בזמן שתקפו מטרות מחבלים בדרום לבנון – בדאמור, מזרעת חזרן ובסיס מחבלים צפונית לצור. הפלת הבכורה של ה- F-15 נזקפת לרס"ן משה מלניק, שביצע אותה באמצעות טיל פיתון 3 ב"בז" מספר 663 שכינויו "המדליק". שלושה טייסי F-15 אחרים מהטייסת שהשתתפו בקרב הפילו גם הם מטוס מיג-21 כל אחד – רס"ן יואל פלדשו באמצעות טיל AIM-7 ספארו ב"בז" מספר 704 שכינויו "חץ מקשת", רס"ן יורם פלד באמצעות טיל AIM-9 סיידווינדר ב"בז" מספר 672 שכינויו "טורנדו", ומפקד הטייסת, סא"ל איתן בן-אליהו שהפיל מיג-21 בקרב אוויר צמוד באמצעות תותח המטוס ב"בז" מספר 689 שכינויו "בומרנג". מיג-21 חמישי שהופל בקרב נזקף לזכותו של מטוס כפיר שרשם גם הוא הפלת בכורה.

    כאן בוויקיפדיה ( ערך: טייסת 133):

    https://bit.ly/2PjQJCS

    אהבתי

  102. פינת הטרלול האמריקאי
    הBLM הניח ממך דרישות לסוחרי רובע נולו במילווקי קנטקי. אמל"ק
    מודה שלקחתי חלק בג'נטריפיקציה של הרובע
    מתחייב ש23% מהעובדים שלי יהיו כושים
    מתחייב ש23% מהרכש שלי יהיה מספקים כושים
    מתחייב לשלם 1.5% מהרווחים לBLM

    אהבתי

  103. אוחנה,
    סוחרי באר שבע מכירים בוודאי את המכתב מרובע נולו. אפילו ראשי התיבות של BLM מתאימים.
    לטיפולך אודה

    אהבתי

  104. הטקסט דווקא מעיד על אינטילגנציה גבוהה. אבל, זה לא עושה הדברים מציאותיים או מעידים על שיפוט נכון. קודם כל, היא כלל לא הבינה את פסיקת בג"צ בקשר לנתניהו. אז חבל באמת. שנית, היא לא מבינה, שבמשטר דמוקרטי, במצבי משבר לא כל שכן, האמון במנהיג, הוא יסוד ראשון במעלה. הקורונה רק הדגישה, שלא משנה מה ביבי יעשה ( כדבריה למעשה) ישנאו אותו. למה ? אין אמון בו. הוא לא אשם בקורונה. הוא לא יצר אותה בטח ובטח. הוא גם נהג די בסבירות יחסית. אבל, זה לא יעזור, כאשר האמון אפסי, והבוז עולה על גדותיו. אז סיבות עומק, עלו לשטח בגין הקורונה, וגרמו להרבה צעירים למשל, שהיו די מנותקים, להתחיל לסלוד ממנו. אז זו בעיה.

    היא מאוד אינטילגנטית, אבל, בחיל הים אומרים: הרוח היא חסרת תועלת, אם אתה, חסר תוחלת.

    אהבתי

  105. ואסתר חיות, חכמה מאוד, ואפילו יותר מזהבה, שכבודה כמובן במקומו מונח, אישה מעולה. אבל, אסתר חיות, לא ענין אותה, להפקיד אם לאיו, את הנהגת המדינה בידי נתניהו. את אסתר חיות ענין משהו אחר:

    לשים הרגשות שלה בצד ( כפי שהיא עושה תדיר כשופטת) ולנתח משפטית המצב, על פי תרשימי זרימה בוא נגיד. חיות לא שפטה את נתניהו בסיפור. אלא, את רצון המחוקק בסיפור.

    אהבתי

כתיבת תגובה