בני גנץ – איך הפסקתי לזלזל והתחלתי להיות מוקסם

הרבה שנים מאוד אהבתי את ביבי נתניהו והצבעתי לו בלב שלם מדי מערכת בחירות. אבל הדבר אינו אפשרי עוד. נתניהו נקלע, לא רק באשמתו, למצב שבו מערכת התמריצים האישית שלו שונה באופן קולוסאלי מהתמריצים הנכונים למדינה. הדוגמה הבולטת ביותר היא התקציב החד שנתי שנתניהו חותר אליו, תוך הפרת ההסכם הקואליציוני, רק בתקווה לעוד מערכת בחירות שהיא הדבר האחרון שהמדינה זקוקה לו בעת הזו. הדוגמה הבולטת השנייה היא קידום הסיפוח ביו"ש. אפשר היה לצפות מאדם מפוכח כנתניהו להבין איזה רעיון נואל זה.

מי האלטרנטיבה לנתניהו בעת הזו? יצא שזהו ראש הממשלה החלופי בני גנץ. גנץ לכאורה לא מרשים מאוד (מעבר להופעתו החיצונית הנאה). הוא לא הוגה דעות מבריק בסוגיות של מדיניות ציבורית, בוודאי לא בנושאי כלכלה, לא נואם חוצב להבות בשפה האנגלית ואיש לא ימהר לייחס לו את 180 נקודות האייקיו שמייחסים לנתניהו.

ברם, גנץ הוא אחד שיכול להקיף את עצמו באנשים מוכשרים מאוד, גם בדרג הפקידותי וגם בדרג המיניסטריאלי. זאת בעוד שנתניהו עסוק במשך שנים בלהבריח ולהקטין כל כישרון בליכוד (ורעייתו עסוקה בהברחת כל היתר). האם עדיף מישהו עם 180 נקודות אייקיו (נאמר. בפועל אין באמת כזה דבר כמו שמי שהתמקצע קצת בפסיכולוגיה קוגניטיבית יודע) שממנה את מירי רגב לשרת החוץ על פני מישהו עם אינטליגנציה יותר קרובה לנורמלי שממנה את גבי אשכנזי לשר החוץ? לא בטוח.

גנץ לא משועבד לפופוליזם הנחות של הבייס. הוא הפסיק לריב עם הרשות הפלסטינית על משכורות המחבלים (כפי שעשה בנט), מתוך הבנה שקיום הרשות הוא אינטרס ישראלי עליון שמצדיק את ספיגת התופעות המטרידות שמתלוות לו.

הוא עסוק בסיכול רעיון העיוועים הסיפוחיסטי וכך מקנה לעצמו (ולגבי אשכנזי) מקום של כבוד בפנתיאון המדינאות הישראלי, גם אם לא יעשו שום דבר נוסף בחייהם הפוליטיים.

רק הבוקר עלתה האפשרות שאולי גנץ יסדר לנו אפילו עוד הישג מרשים, כפי שמתארת מירב ארלוזורוב (תודה KB על ההפנייה) וישחרר את החרדים מכלאם בישיבות.

בכל מה שקשור להעזה ישראלית במישור הביטחוני, נראה שדברים מרעישים קורים בחזית האיראנית בתקופה האחרונה ואילו גנץ סותם פיו בחוכמה בסגנון ה"שמעתי ברדיו" של יצחק שמיר על חיסול אבו ג'יהאד. הקרדיט על התרחשויות אלו מגיע בראש ובראשונה לבנימין נתניהו, אבל נראה שגם ראש הממשלה החלופי זורם איתו.

החלטתו של גנץ לחבור לנתניהו, לאכזב את המחנה שלו, להתנתק מאחיזת הצבת של יאיר לפיד ולהחזיר למדינה קצת משפיותה הייתה אחת מההחלטות המנהיגותיות הגדולות והחשובות בתולדות המדינה. אולי אולי נולד אז מנהיג, מתוך הוואקום המוחלט שהיה עד אז סביב ביבי.

40 תגובות בנושא “בני גנץ – איך הפסקתי לזלזל והתחלתי להיות מוקסם

  1. מזעזע תמריץ, כבר עדיף היית ממשיך להיות ביביסט.

    מה שבעצם תיארת שקוסם לך בגנץ זה מה שאתה תופס כ-"שמרנות", כאילו מדובר פה באיזו אידיאולוגיה מוסדרת.
    ימנה אנשים ראויים סביבו?? וואו… כמה נמוך הרף אליו הגענו.

    כל הדוגמאות שתיארת (משכורות מחבלים, סיפוח, נושאים ביטחוניים, חרדים), המכנה המשותף לכולם זה שאתה מתרשם מרפיון הידיים של גנץ, חוסר רצונו לעימות.

    האירוע המכונן בהבנת אישיותו של גנץ, היה היום ההוא ב- 26 למרץ, בו קיבל פיק ברכיים לנוכח האיומים של נתניהו שאם כחול לבן תצביע על מאיר כהן כיו"ר כנסת הוא מפסיק איתו את המו"מ. היתה שם כניעה מוחלטת, בזויה, מופרעת, תחת הלחץ. זו גם היתה טעות אסטרטגית קשה בכל הקשור לניהול מו"מ, מנקודה זו והלאה הוא היה נתון לרחמיו של נתניהו, בלי שום קלפי מיקוח, כצאן לטבח. ממליץ להקשיב לעופר שלח מתאר את הסיטואציה מאחורי הקלעים (https://geekonomy.net/2020/04/21/geekonomy320/).

    זה לא אירוע שיש ממנו חזרה, אתה לא יכול להחליט שאתה מפחד מעוד מערכת בחירות אז אתה זורק את כל מה שנבחרת עבורו (לא לשבת עם נאשם בפלילים, ועדת חקירה על הצוללות, דת-מדינה וכו' וכו') לפח ומצטרף לצד השני שטינף קמפיין שלם על הראש שלך. זו לא "מנהיגות", סתם פחדנות. הצמד גנץ-אשכנזי בונים על הזיכרון הקצר של הבוחרים שלהם. "היו ימים קשים", "נדרשה ממשלת חירום", "קורונה, אחים, קורונה". אני מעריך שהם טועים.

    אהבתי

  2. לגבי הרצון לעימות – אם גנץ יסכים לתקציב חד שנתי אז אני חוזר בי מהפוסט הזה והוא באמת רפה ידיים. התקציב הדו שנתי הובטח בהסכם הקואליציוני. החרדים מתקשים לשרוד ללא תקציב ולכן לא בקלות ביבי יוליך אותם לבחירות חוזרות בהעדר תקציב ובכלל המדינה כולה תסער על בחירות חוזרות כבר ב-2020. זה קלף חזק של גנץ ואם לא ינצלו, זו תהיה הוכחת חולשה איומה.
    מאיר כהן הוא לא איש של גנץ ואני לא רואה שום סיבה שגנץ יתאבד עבורו..

    אהבתי

  3. מענין תמריץ שינוי הדיעה הזה ( מה שוירוס אחד קטן יכול לעשות). טוב, במצבי לחץ קיצוניים, דברים אחרים מתעוררים אצל הרבה אנשים, אינסטינקטים ראשוניים יותר הופכים לדומיננטים. זה קורה.

    ואגב, גנץ לא ממש נגד סיפוח. הוא בעד סיפוח לייט. תיאום עם האמריקנים וכדומה. זה לא מה שאתה מדמה בדיוק שהוא יוצא חוצץ לגמרי.

    כאן:

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5740510,00.html

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5749366,00.html

    זה הרבה יותר מורכב.

    להתראות

    אהבתי

  4. תמריץ,
    גנץ? האיש ידע רק כשלונות בחייו המקצועיים, הוא שותק כי אין לו (אלא אם אמרו לו) עמדה וגם אין לו מפלגה שבה יוכל להבריח מי שמאיים עליו. כל מהותו הפוליטית היא "רקלאביבי" ובלי זה אין לו מה להציע. אפילו מאי גולן עדיפה עליו כתחליף ביבי

    אהבתי

  5. אל רום,
    לא צריך פרוייקטור. שים לב לירידה הדרסטית, כ50%, במספר בנדבקים בקורונה שהושגה אתמול ללא פרוייקטור. משרד הבריאות הביא פיתרון קסם. במקום סגרים ומגבלות לא מקלידים את כל הנתונים ובא לציון גואל

    אהבתי

  6. חייל זקן, זה לא מעיד על מגמה. זה רחוק מאוד מזה. הקורונה הזו סבוכה מדי להבנה כרגע. אל תשכח, היה סגר, טוטאלי. חשבו איזה זבנג וגמרנו, והנה, גל שני. מאוד קשה. וכך בהרבה מדינות בעולם. הקורונה הזו זה לא פשוט. עד היום למשל, לא משוכנעים לגמרי, באם הדבקה חוזרת תיתכן (הדבקה חוזרת למי שהחלים). הבדיקות מעידות שהוא עוד נגוע, אבל, כנראה שזה מרכיבים שיוריים וכו… יש גם הרבה תופעות לוואי אדירות אחרי החלמה. בעיות של איבוד חוש טעם וריח. בעיות של עייפות כרונית. זה עסק משוגע.

    נראה מה יהיה. רק החיסון, הוא כנראה יעבוד. וגם זה לא יהיה פשוט.

    הנה קראתי עכשיו:

    כץ מאשים את זוהר, במה ? בזה שהוא תומך בפתיחה או בדומה לכך, בגלל שלבן דוד שלו יש אולם משהו. אולם אירועים. בטח לא ננסה להבין מי צודק מי לאיו. אבל, כאשר הציבור קורא דבר כזה, בתוך קורונה, זה לא נעים. פרויקטור, מבחוץ, ממלכתי, נהנה מאמון ציבורי גורף. יכול לשנות הדברים והאוירה. מה גם שהנושא סבוך, וכל הזמן:

    לומדים אותו בתנועה. מסתגלים. משתכללים וכו…. לא פשוט. הציבור גם לא מקבל אינפורמציה רלבנטית, מהימנה, תומכת ( פסיכולוגית) שוטפת וכו… זה גם מאוד חשוב.

    כאן, תחת הכותר:

    " בשיא המשבר: עימות חריף מול המצלמות בין בכירי הליכוד כץ וזוהר

    קרב מתועד בוועדת הכספים: שר האוצר האשים בוועדת הכספים את יו"ר הקואליציה ואמר כי "הדחף שלו נובע כי יש לו בן דוד עם אולם". זוהר הגיב: צריך לקרוא לראש הממשלה להפסיק את כהונתו כשר האוצר, גישתו אלימה ומתנשאת"

    http://www.ynet.co.il/article/ryo37ymgD

    להתראות

    אהבתי

  7. רק תיקון טעות שלי. כתבתי שהסכסוך בקשר לפתיחה או בדומה לכך. לא פתיחה ולא דומה, אלא, מצטט:

    העימות החל לאחר שזוהר התייחס במהלך הדיון לתקרת הפיצוי שמעגן החוק לעניין עסקים, ודרש להגדילה. כץ ענה לו: "זו עמדה אישית שלך, בניגוד לעמדת ראש הממשלה, ולנוכח כך שיש לך בן דוד עם אולם. אמר לי אחד הגורמים בתחום, מה הדחף שלך, שיש לך בן דוד עם אולם".

    עד כאן הציטוט:

    אבל, לא משנה, מבחינת המהות, משמע: אמון הציבור. כך או כך.

    אהבתי

  8. ידע רק כשלונות? הבן אדם הוא רמטכ"ל, ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון. אפילו אם הוא מוצלח רק בהשגת תארים יפים, שאחד ממיליון זוכה להם, זה עדיין לא עונה להגדרה "ידע רק כשלונות".

    אהבתי

  9. הייתה בכלל מחשבה ( גם שלי) שאולי הקורונה, תונחת בקיץ. למה ? טבען של שפעות.וזה הוכח מדעית. עד כה, הוכח, שהקיץ לא עושה כלום. לא מעלה, לא מוריד כלום. אגב, מה שמחזק קונספירציה ( מבוססת אגב, לא עורבא פרח) שהנגיף הזה, מעשה ידי אדם. מהונדס במעבדה. טוב, אלו דברים שצריכים להיבדק לעומק. אבל, עד כמה הנגיף הזה, לא פשוט.

    להתראות

    אהבתי

  10. הנה פה, ממש בקטנה, מזכיר המדינה האמריקאי ( פומפיאו) טוען כך, מצטט הכותר:

    Mike Pompeo: 'enormous evidence' coronavirus came from Chinese lab

    Secretary of state does not provide any evidence to back claim
    Trump aide unclear on whether claim is virus was manmade

    לטענתו, המון ראיות מוכיחות, שהנגיף מעשה ידי אדם, ויוצר במעבדות בסין, קולטים ? יש אגב גם מחקרים מדעיים שמבססים זאת ( מעשה ידי אדם).

    כאן:

    https://www.theguardian.com/world/2020/may/03/mike-pompeo-donald-trump-coronavirus-chinese-laboratory

    אז לנוכח בוקה ומבולקה כזו, צריך ארגון וסדר, יצירתיות, שליטה, יוצאים מגדר הרגיל פה.

    להתראות

    אהבתי

  11. יש להבחין בין הטענה שהוירוס הונדס (מופרכת לחלוטין) לבין הטענה שברח ממעבדה (לא בהכרח נכון אבל לא מופרך)

    אהבתי

  12. תמריץ, מאיפה אתה יודע מה מופרך או לאיו ? אם זה היה מופרך, היו מבינים בדבר, יודעים את מקור הדבר. אף אחד לא יודע כבר בוודאות היום. הייתה טענה שברח ממעבדה. למה ? זה פשוט, 2-3 ק"מ מהשוק חיות ( Wet market ) בהואן סין ( שם על פי הטענה התחיל הסיפור) ישנה הרי מעבדה סינית לנגיפים ( ממש מטורף, לכאורה צירוף מקרים מטורף). אז הסברה הייתה, שברח מן המעבדה הזו, ובמקרה , קישרו לשוק החיות הסיני וכו…. אבל, זה הרבה פחות סביר. שהרי הנגיף כפי שהסברתי, יש לו מאפיינים כל כך ייחודיים, שמשהו נראה מהונדס בעליל בנגיף הזה. אבל, כרגע רק נראה. לא מוכח בעליל. ומה יברח לשיטתך ? בנגיף חדש לגמרי הרי מדובר פה. אז איך הגיע למעבדה קודם וברח משם. זה נגיף, שאם לא הונדס על ידי אדם, הרי עבר דרך חיות, מוטציות גנטיות, והדביק אנשים. אבל, לא הצליחו להוכיח בוודאות, מאיזה חיה. אין מיתאמים בסיפור הזה.

    הנגיף חזק. התפשט במהירות וקטלניות אכזריים. שונה מכל השפעות הקודמות. לא נקטל בקיץ על ידי הקיץ. לא ברור מה המקור שלו. תופעות שיוריות מטורפות לגמרי, ועוד כהנה וכהנה חשדות. עדין לא מוכחים בעליל. אבל, חשדות כבדים.

    אשאיר אחר כך עוד לינקים…..

    אהבתי

  13. כאן יש למשל בלינק להן , ריכוז של תיאוריות לגבי הנושא. מצויין שהמעבדה הסינית מרחק 9 מייל. אני כתבתי 3-4 ק"מ. פה מדובר אז על 14 ק"מ בערך. אני הבנתי מרחק הרבה יותר קצר. לא בדקתי ממש לעומק. אבל, להראות צירוף המקרים, כאן:

    https://www.axios.com/wuhan-institute-of-virology-china-coronavirus-79ad2d32-9834-4099-8a94-5df501845e3d.html

    אהבתי

  14. כמצביע גנץ אני לחלוטין בהחלטתו להיכנס לממשלה. הייתי שמח אם היה קצת יותר דומיננטי כרגע ולא משאיר את הבמה ללהקת העלובים של ביבי. אבל גם האיזון החלקי והקול השקול שהוא וחבריו מביאים לשולחן הוא בעל ערך. ייתכן שגנץ הוא חסר כישורים בפני עצמו אבל עצם התנהלותו הנורמלית והעובדה שהוא מביא איתו אנשים איכותיים הופכים אותו לעדיף על ביבי, שהוא עצמו אולי גאון אבל משאיר את ניהול המדינה לקומבינטורים ועסקנים חסרי כישורים כדוגמת מיקי זוהר ודוד אמסלם.
    לגבי סוגיית הגיוס, מזמן הגיע הזמן שיקום מישהו ויעצור את הקשקוש הזה של שוויון בנטל. הצבא לא צריך עוד אלפי חרדים, גם ככה יושבים שם אלפי ג׳ובניקים בבטלה גמורה. החברה יכולה רק להרוויח ממעבר למודל של שירות לאומי לחרדים – שיעזרו בבתי חולים או בתי אבות, וייצאו לעבודה. כל עניין גיוס החרדים הוא סתם דחליל פוליטי שמאפשר לפופוליסטים משני הצדדים לנופף בו מול הציבור שלהם.

    Liked by 1 person

  15. רינגו,
    השוויון בנטל הונחת על הפוליטיקאים על ידי בג"ץ. אילולי בג"ץ הבעיה היתה יורדת מזמן מסדר היום.

    אהבתי

  16. רק הכי חשוב בחשד לגבי הנגיף ומעשה ידי אדם:

    הנגיף לא מדביק חיות כמעט ( ממש נדיר ביותר) אלא רק בני אדם. מצטט ממחקר של מדענים אוסטרליים ועוד:

    Overall, the data indicated that SARS-CoV- 2 is uniquely adapted to infect humans, raising important questions as to whether it arose in nature by a rare chance event or whether its origins might lie elsewhere

    נתרגם ספונטנית:

    בסך הכל, המחקרים והנתונים מצביעים על כך שה- SARS-CoV- 2 באופן ייחודי מותאם להדביק בני אדם. זה מעלה שאלה חשובה או תהייה לגבי מקור הנגיף. האם בטבע באופן אקראי, או בדרך אחרת.

    אז שוב, זה לא הוכח עדיין. אבל, זה בבחינת עוד גורם שמעלה חשד: חיות לא נדבקות בעיקרון. רק בני אדם. ימים יגידו.

    אשאיר לינק למחקר אחר כך…..

    אהבתי

  17. חייל זקן, כמה פעמים צריך להסביר לך, בג"צ לא עושה כלום, מבלי שעותרים לו. אף בית משפט לא יכול לעשות כלום, בלי עתירה, תביעה וכדומה. אז מי עותר ותובע ? הציבור. הסברתי לך את זה לא פעם. ואם תובעים, צריך להכריע. הם מחוייבים להכריע. זה לא חוצנים שעותרים. וגם לא שופטי בג"צ שעותרים לעצמם. מתי תפנים זאת אני תוהה ?

    אהבתי

  18. אל רום,
    לפני מספר ימים קבע בג"ץ בעתירה כנגד יד ושם כי הנושא אינו שפיט. בהרכב ישבו אלרון, סולברג ושטיין. אילו דן הרכב זה בחוק טל היינו מקבלים תוצאה דומה. הכל פוליטי

    אהבתי

  19. חייל זקן, הם לא קבעו שהנושא לא שפיט. אין דבר כזה בכלל משהו לא שפיט. למה סתם להמציא דברים ? הם קבעו משהו אחר לגמרי:

    מה שהם קבעו, זה שליד ושם כמוסד, אין ולא הייתה סמכות לקבוע מי יבקר מי לאיו. זו הייתה הטענה של העותרים, מצטט:

    ראשית, יש לדחות את טענות העותרים ככל שהן מכוונות כלפי יד ושם. סעיפים 1 ו-2 לחוק זכרון השואה והגבורה – יד ושם, התשי"ג-1953, שאליהם מפנים העותרים, אינם מעניקים סמכות מנהלית ליד ושם ביחס לביקור אישי מדינה זרים. החלטת הממשלה, שמסדירה באופן מפורט את הכללים והנהלים בהקשר זה, קובעת במפורש כי "האחריות הכוללת וסמכויות הביצוע, בעת עריכת הטקסים ואירוח אישי מדינה בארץ כמפורט בהחלטה זו מוטלת על משרד החוץ" (ההדגשה הוספה). הנה כי כן, יד ושם איננה בעלת הסמכות; לא לה לקבוע אם יש לאפשר ביקור של מנהיג זה או אחר, אם לאו. באין סמכות, אין שיקול דעת; באין שיקול דעת, אין יסוד לטענה בדברים פגמים שנפלו לכאורה בהפעלתו.

    עד כאן הציטוט:

    אז ככל שזה נוגע ליד ושם, העתירה נדחתה בעליל כי אין להם סמכות כמצוטט. אז למה אתה אומר לא שפיט ? מאיפה זה בא לך לראש ? אף אחד מן השופטים לא ציין כדבר הזה, לא שפיט. אפילו היו מציינים, לא היה עוזר, כי אין דבר כזה, משהו לא שפיט. מה שכן:

    יש דברים שהם חוקיים. ואם הם חוקיים, אז, בית משפט קובע שהם חוקיים פשוט. אבל, כל מעשה, כל דבר, נגוע באחד מן השניים:

    חוקי, או לא חוקי. אפילו סולברג קבע, מצטט חלק רלבנטי :

    "החלטות המתקבלות על ידי דרג נבחר – ממשלה, שרים, ראשי רשויות – הן על פי רוב החלטות המשקפות תפיסת עולם; תפיסת עולם ערכית, תפיסת עולם מקצועית. לעיתים ההחלטות עוסקות בסוגיה נקודתית, לרוב עניינן בהתוויית מדיניות הנושאת עימה משמעויות רוחביות. עובדה זו כשלעצמה אינה מחסנת החלטות אלו מפני ביקורת שיפוטית.

    עד כאן הציטוט:

    כלומר: גם החלטות לא שפיטות לכאורה, לא חסינות מביקורת שיפוטית כפי שהסברתי לא פעם. וכך או כך, לא משנה הדבר. צריך לדון לגופה של עתירה בסוף. וכך או כך, הציבור תובע. במקרה הזה, 66 פרופסורים משהו. בית משפט, לא עותר לעצמו כפי שהסברתי לך.

    להתראות

    אהבתי

  20. עוד נתונים על הטירוף של ההשלכות הכלכליות של הקורונה:

    "משבר הקורונה: חשש מסגירה של כ-80 אלף עסקים עד סוף השנה
    על פי בדיקה שערכה חברת המידע העסקי, דן אנד ברדסטריט, במחצית הראשונה של 2020 נסגרו כ-37.6 אלף עסקים. לראשונה מזה עשור יותר עסקים צפויים להיסגר מאשר עסקים שצפויים להיפתח. המשק צפוי להתכווץ עם ירידה של כ-35-40% בעסקים שנפתחו בהשוואה ל-2019 "

    כאן:

    https://www.ynet.co.il/economy/article/SknpUfXgv

    אהבתי

  21. אגב חייל זקן, אמ"ן חושב אחרת, מצטט כותרים:

    "זו לא ירידה אמיתית": דו"ח אמ"ן חושף את הסיבות לצניחה במספר המאובחנים
    סגן שר הבריאות קיש והמשנה למנכ"ל גרוטו הצביעו על "נתונים מעודדים", אבל ניתוח מפורט מגלה: צניחה בבדיקות במוקדי התחלואה ובדיקות נרחבות בבתי אבות הובילו לירידה לפחות מאלף מאובחנים. "שיעור החיוביים צפוי להמשיך לעלות", כתבו. אתמול: שיא במספר החולים קשה. אלו מוקדי הסיכון"

    כאן:

    https://www.ynet.co.il/article/r1L7p77lv

    ממילא אבל בזבוז זמן, תיכף תכתוב, שהם נפלים אחד אחד. נמושות. רפי שכל. אבל, לינק קולגיאלי מה שנקרא.

    אהבתי

  22. במערכת הבחירות לנשיאות ארה'ב 2016 לא יכולתי להשתחרר מהתהיה איך אומה כל כך מוכשרת ומתקדמת, המונה כ 330 מיליון איש, מציגה לתפקיד החשוב ביותר בעולם את הבחירה העלובה והמחפירה בין דונלנד טראמפ לבין הילארי קלינטון.
    (ובבחירות 2020 את הבחירה הלא פחות עלובה ואומללה בין טראמפ לבין ביידן.)

    מה שהבהיר לי שיש משהו מאוד לא בריא במערכת הפוליטית האמריקאית, המצליחה למשוך אליה ,,(ולקדם) רק אנשים "פרובלמטים" מדרג ג' ומטה. טובי האמריקאים לא מגיעים למערכת הפוליטית (כפי שטובי המקסיקאים לא בוחרים להגר לארה'ב)

    מכאן שכישראלים אנו אולי יכולים להתנחם מעט בכך שהבחירה בין נתניהו לבין גנץ אמנם אינה בין שתי חלופות טובות, אך לפחות בהשוואה לארה'ב היא מעט פחות עלובה ואומללה.
    (אם כי במקרה זה צרת הרבים היא נחמת טיפשים, כיון שאנו סובלים *גם* מההיצע הפוליטי שלנו וגם מההיצע הפוליטי האמריקאי).

    כפי שכתבתי בעבר – הייתי שמחה לו נתניהו היה יורד מבמת ההיסטוריה הישראלית מיד לאחר שנכשל גם במערכת הבחירות השניה. אז הוא היה עדין מסוגל לעשות זאת תוך שמירה על שאריות כבודו, ובלי לפגוע קשות במדינת ישראל .
    אך כיון שנתניהו התעקש להיצמד בכוח לכיסא ראש הממשלה – הגורל הטיל דווקא על בני גנץ את התפקיד ההיסטורי של זה שיוריד את נתניהו מהבמה ויחליפו.

    מכאן ועד היקסמות מגנץ עוד ארוכה הדרך.
    לפחות נכון לרגע זה – עדין לא התפעלתי ולו מהישג אחד שלו.

    אם תנוח עלי רוח נדיבה, אסכים לטענה שהילד גנצי מגלה איזשהם סימני פוטנציאל. אולי בעתיד הפוטנציאל הזה יתממש. ואולי לא.

    Liked by 2 אנשים

  23. נעמה סיקולר (עורכת גלובס) על תפקוד אגף התקציבים / "נערי האוצר".

    מעין המשך עקיף לדיון קודם בבלוג על המצוי והרצוי בנוגע לכלכלני בנק ישראל.

    https://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnVq=IDDLML&c41t4nzVQ=FJE

    לטענתה, מדובר בקבוצה מאוד מוכשרת אבל יותר מדי הומוגנית.
    כאשר הם נדרשים ע'י פוליטיקאים ליישם מדיניות ממנה אינם מתלהבים (ולא הצליחו לשכנעם לסגת ממנה) הם נוקטים בשיטת 3 השלבים.
    שלב ראשון – מיסמוס
    שלב שני – טרפוד
    שלב שלישי – טינוף בתקשורת.

    טענה נוספת – נתניהו הוא חלק מהבעיה, כיון שנמנע מביצוע רפורמות באגף התקציבים – כל עוד הוא אישית לא סבל מפעילותם. (מה שמעלה בהכרח אסוצ' לטיפולו במערכת המשפטית).

    Liked by 1 person

  24. אוף טופיק,
    ד'ר רן ברץ על סיבות מוצדקות לפחד מ"הלהט המהפכני" (או הטירלול) של השמאל הפרוגרסיבי. כולל באקדמיה.

    כתבה עם שם דרמטי – להט החרב המתהפכת, והתייחסויות רבות לגלי האלימות בתקופת המהפכה הצרפתית.
    כולל גם איזכור של סטיבן פינקר כאחד הקורבנות.

    https://www.makorrishon.co.il/opinion/247829/

    הקטע החותם את הכתבה:
    ———————–
    " … כותבי המכתב, שחווים אלימות תרבותית של השמאל, צודקים בדאגתם לחופש הביטוי הנרמס תחת רגלי הפרוגרס. אך אליה וקוץ בה: צביעותם שלהם זועקת. רובם התעלמו במשך שנים ממפעל ההדרה והדה־לגיטימציה התרבותי, האקדמי והמוסדי, כל עוד הופנה כלפי הימין לגווניו – בהצדקות דומות לאלה שמופנות היום כלפיהם.

    רוב החותמים שתקו, אם לא שמחו, כאשר הימין הושתק, נרמס והורחק באמצעות הגדרת דיבור פסול (פוליטיקלי קורקט), איסור על דעות "לא לגיטימיות" במרחב הציבורי, נידוי, החרמה, הכפשה ואפילו הפללה. רק כשהאש החלה ללחך את שולי שמלתם, הם נזכרו שאש היא דבר מסוכן.

    עד כדי כך הכותבים עיוורים למוסר הכפול שלהם, עד שאפילו במכתבם הם לא מבקרים בהוגנות את טראמפ והימין, אלא עושים להם דה־לגיטימציה בסימונם כ"איוּם ממשי לדמוקרטיה". הם מתחננים ללגיטימציה מהשמאל שמנדה אותם, באמצעות דה־לגיטימציה של הימין, תוך אימוץ שיטות ההשחרה וההכפשה שמופנות נגדם. ספרו לנו עוד על "צדק ודיון פתוח".

    אלה שהרשו לעריצות המחשבתית להשתולל נגד הימין, מגלים את חוק קונדורסה: בחלוף הזמן, המאכלת האנטי־ליברלית סבה לכיוונך. אבל אנו רחוקים מסוף הסיפור. בחודשים האחרונים הדיכוי המחשבתי הפרוגרסיבי מתורגם ברחובות ארה"ב לאלימות פיזית, וגם אצלנו מתחילה לבצבץ בשמאל אלימות פוליטית. ההיסטוריה מלמדת שכדאי לכולם להתחיל לדאוג – גם לאויבי המהפכה, וגם לתומכיה."

    Liked by 1 person

  25. חייל זקן, אז אכן, צריך מגמה יציבה, מצטט הכותרים:

    " שוב יותר מ-1,000 מאובחנים ביום, שיא במספר המאושפזים במצב קשה
    משרד הבריאות הודיע בבוקר שאתמול אובחנו פחות מאלף חולי קורונה חדשים, והנתונים הערב מצביעים על עלייה מחודשת. אחד מכל 12 נבדקים אומת כחיובי לנגיף – שיעור גבוה ביחס לתקופה האחרונה. 80 חולים מונשמים "

    כאן:

    https://www.ynet.co.il/article/HkuB8XXev

    ושוב למה פרויקטור:

    אמון. סדר. משמעת. קוהרנטיות. מצטט הכותר:

    " קריאה למחאת מיסים המונית: "איבוד אמון טוטלי, נוריד את השאלטר"
    בעלי עסקים מתכוונים להתאגד ולשלם מיסים יחד למדינה – במטרה להציב בפניה דרישות ואף להפסיק לשלם. אחד היוזמים: "האחיות משביתות את בתי החולים ורשות שדות התעופה את נתב"ג. זה כוח". המעצב מושיק גלאמין: "צריך להתאחד"

    https://www.ynet.co.il/article/HyA200W7xD

    והמצב פה טוב עדיין, יחסית למקומות אחרים בעולם.

    להתראות

    אהבתי

  26. תמריץ,
    ענקית שיש לה פעילות במפרץ ובמצריים. לא היה אפשרי בעבר והיום הם מעריכים שתוכנית המאה לא יוצרת להם סיכון

    Liked by 1 person

  27. לא רק תכנית המאה לא יוצרת להם סיכון, הם גם מעריכים (כמוני) שעניין הסיפוח הוא בלון יח״צ ותו לא. אם היו מעריכים שזה עלול לקרות היו נזהרים מלהיכנס לאזור שעומד להתפוצץ.
    אגב תמריץ תאריך היעד חלף עבר, סיפוח לא היה. כמו כן 2021 בפתח ואף מכונית אוטונומית לא נוסעת בכבישים. נשאר רק שטראמפ ינצח וכל תחזיותיי מהבלוג יתגשמו…

    Liked by 2 אנשים

  28. חייל הם פשוט קלטו שנובל בצרות (הם כבר שנים בצרות) ושקל לעשות סיבוב על הישראלים.

    מה שכן אני מסכים לגבי ההערכה שלך שהם לא מודאגים מעניין הסיפוח. כנראה כי לא יהיה סיפוח…

    אהבתי

  29. רינגו, amehaye,
    כן סיפוח או לא סיפוח העיסקה מבטאת מהפך ביחס העולם הערבי-סוני לישראל שנקלט בעולם העיסקי. זה הישג של נתניהו.
    לגבי העיסקה עצמה, נובל בצרות בגלל פעילותה בפצלי שמן שהסבה לה הפסדים כבדים. הנכס האטרקטיבי שלה הוא הגז ישראלי. לעשות סיבוב זה המניע העיקרי של העולם העיסקי והלוואי שעוד חברות ענק כמו שברון יבואו לעשות עלינו סיבוב

    אהבתי

  30. לתמריץ.

    נראה שאנו חלוקים לגבי התאמת הילארי קלינטון לתפקיד נשיאת ארה'ב.

    להערכתי הילארי קלינטון מאוד אינטליגנטית, מוכשרת וחזקה.
    מה שהופך אותה לבעלת פוטנציאל גבוה בהרבה מהמוצע להועיל ו/או להזיק.

    בעיני בהחלט ניתן (ואפילו מתחייב) לחשוד בערכיה ובמטרותיה.
    להערכתי הפוטנציאל שלה להזיק (לארה'ב. למערב ולעולם כולו) גבוה משל טראמפ וביידן גם יחד.

    השאלה העיקרית: באיזו מידה התורמים הגדולים לקרן קלינטון השפיעו על מדיניות החוץ של ארה'ב. או אפילו הכתיבו אותה. שאלה שלא הרפתה ממני לכל אורך מערכת הבחירות ב 2016. בעיקר לאור העובדה שרבים מהם היו מוסלמים.

    גם ההתייחסות שלה להמוני הלבנים ממרכז ארה'ב, שבגלל הגלובליזציה ו/או ההגירה המסיבית לארה'ב ו/או הקטנת השימוש בפחם הפכו למובטלים מרוששים כ"סל של בזויים" – מעמידה בספק את התאמתה לתפקיד נשיאת ארה'ב.
    לגיטימי להחליט לקדם גלובליזציה / ייצוא מקומות עבודה / הגירה כמעט חופשית וכד' *למרות* שחלק מאזרחי ארה'ב יסבלו קשות בשל כך.
    אך לא לגיטימי בעיני לפטור את עצמה / את הממשל מטיפול בנפגעי המדיניות הזו בטענה שהם בני אדם בזויים, נחותים מליגה ד' ומטה.
    .

    Liked by 1 person

  31. תמריץ,
    הערה קטנה ששכחתי לכתוב אחרי קריאה ראשונה של הפוסט.

    נתניהו לא באמת מינה את מירי רגב לשרת החוץ – הוא רק הבטיח שזה יקרה בעוד שנה וחצי.
    אם הוא יגרום להקדמת הבחירות כפי שאתה כותב שהוא חותר לעשות, מובן שהמינוי לא ייצא לפועל. אבל גם אם הבחירות לא יוקדמו, לא אפול מהכסא אם המינוי יהפוך לעוד הבטחה פוליטית של נתניהו שלא מומשה.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה