השוטר האמריקני הולך לנוח

המשטרה באמריקה בשיתוק בעקבות הזעם הציבורי כלפיה, והדבר משתקף בעליה חדה בפשיעה האלימה בערים. זו בעיה של האמריקנים. אבל אמריקה היא גם השוטר של העולם ונראה שגם בחזית זו היא מתעייפת. זו כבר בעיה שלנו.

חוסר ההתלהבות של המפלגה הדמוקרטית מהתערבויות כוחניות בעולם ידוע. אבל גם במפלגה הרפובליקנית נוצר נתק בין הצמרת של המפלגה לבין המוני התומכים שלא רואים שום סיבה שארצם תבזבז את האנרגיות שלה בשיטור העולם. טראמפ סימן את ראשית המגמה אבל לא בצורה עקבית כל כך. בזמן האחרון מדברים על כך שמחליפו הטבעי של טראמפ ב-2024 הוא טאקר קרלסון, שדרן פוקס ניוז. קרלסון שייך לזרם הבדלני המובהק של המפלגה הרפובליקנית, היורשים של מתנגדי כניסת ארה"ב למלחמת העולם השנייה. הוא הרבה יותר מתוחכם אינטלקטואלית מטראמפ והרבה יותר שיטתי בעמדותיו.

זה לא שקרלסון לא אוהב את ישראל, הוא בטח מעדיף ישראלים על ערבים, שלהם קרא:"קופים פרימיטיביים אנלפביתים למחצה". וכמו הימין החדש בכל העולם מן הסתם הוא יודע להבחין בין ישראלים לבין יהודים ליברלים אמריקניים שאינו מסוגל לשאת. אבל הוא לא אחד שירצה לשעבד את משאביה העצומים של האימפריה לטובת סדר חדש במזרח התיכון. את תקיפותו של טראמפ כלפי אירן לא אהב כל כך ומהסגנון הרפובליקני הניצי שמסמלת השגרירה לשעבר באו"ם ניקי היילי הוא סולד.

2024 רחוקה מדי ומי יודע מי יתמודד אז אצל הרפובליקנים. תיאורטית ייתכן שאפילו טראמפ ינסה להתמודד אם יפסיד הפעם לביידן וכך לשחזר את הישגו הנדיר של גרובר קליבלנד שהיה פעמיים נשיא בקדנציות נפרדות. אבל שימו לב לטאקר קרלסון, למשנתו ולהשפעתה.

42 תגובות בנושא “השוטר האמריקני הולך לנוח

  1. לגבי המאמר הקודם "איזה חורף שגרתי":
    בישראל הקורונה פגעה מעט מאוד לכן נתוני התמותה ממנה לא כל כך משפיעים על נתוני התמותה הכללית.
    תביא נתונים לגבי נתוני התמותה בבלגיה, איטליה, ספרד, מדינת ניו-יורק ומדינת ניו-גרסי ואז נראה אם היתה עלליה או לא.

    אהבתי

  2. טוב תמריץ, הנקודה הזו, של עקביות בשיטור עולמי, באמת בעייתית וחשובה. כי אין לארה"ב, שום אפשרות אחרת, אלא, להיות שוטר עולמי. אפילו טראמפ מבין זאת (ראה למשל, התקיפה בסוריה, בגין שימוש בנשק כימי על ידי משטרו של אסד וכו…ראה סנקציות על ונצואלה וכו….). כך שלא משנה מי יעלה. לא יעזור. נמחיש זאת עיונית כך אפילו:

    לארה"ב ועוד מעצמות, יש זכות וטו במועצת הביטחון. האם ארה"ב, תוותר על זכות הוטו ? ברור שמגוחך הדבר. אם יש זכות וטו, ישתמשו בה, ותכל"ס, זה יחרוץ גורל מדינות וארגונים ואנשים. אז:

    אם אי אפשר להימנע משימוש בזכות הוטו ( או טיפשות להימנע מכך) הרי, מניה וביה, בעל כורחך, תתערב בכל מה שקורה בעולם. שהרי, תמיד תצטרך להחליט האם להטיל וטו, אם לאיו, גם בעניינים הרי, שלא נוגעים ישירות לארה"ב. זה פשוט כמו תות.

    זוהי רק המחשה זניחה למעשה, ולא הכי חשובה אפילו. אם כי פורמלית ועיונית, עוצמתית מאוד.

    להתראות

    אהבתי

  3. אל רום אפילו את חמשת מיכליות הנפט לונצואלה מאירן השוטר טראמפ לא העז לעצור

    אהבתי

  4. יתכן שקניה ווסט יקח קולות לביידן.
    טראמפ לכאורה במצב גרוע אבל כשהדמוקרטים מאבדים את עצמם לדעת ההתפקחות של כלל הציבור מתחילה בימים אלו והיא תשחק חזק לידיים של טראמפ. כמעט אפשר לחשוב שהוא ארגן את כל הטרוף. הנאום שלו לפני מאונט רושמור זו הכרזת מרוץ בחירות.
    כדאי להתחיל לעקוב ב 538, האפרובל של טראמפ כ 43%, בכלל האוכלוסיה להצבעה הוא מפגר ב5%, בפלורידה הוא כבר בשוויון אחרי שהיה בפיגור של 5% לפני 10 ימים,

    מי יתמודד ב 2024,
    אצל הדמוקרטים יהיה כסגן נשיא עם שם יהודי למהדרין, אני מהמר על וופי גולדברג.

    Liked by 1 person

  5. כששמעתי אתמול ששגרירות ארה"ב מזהירה אזרחים אמריקניים שלא להתקרב למוקדי ההפגנות של העדה האתיופית, זה היה נראה לי די מופרך. השלכה של האמריקניים מבולטימור אל תל אביב שנובעת מחוסר הבנה של ההבדלים היסודיים. המציאות האלימה והפרועה בשטח הראתה שאולי היה משהו בדבריהם ובכל אופן השוני מהותי.

    מעמדם של האתיופים בארץ אינו דומה לזה של השחורים בארצות הברית. שתי הקבוצות עניות, פחות משכילות, סובלות מאלימות שוטרים, יש בקרבן שיעור פשיעה גבוה (אצל האתיופים בארץ – בעיקר אצל הנוער). אולם ההבדל גדול – האתיופים כלולים עמוק בתוך הלאומיות הישראלית, בעוד שהשחורים נותרו במידה מסוימת מרוחקים מאמריקה ומערכיה. עד כדי כך שגם כשיש נשיא שחור, רבים ממתנגדיו משוכנעים שבתוך לבו הוא מנוכר לחלוטין לערכיה של המדינה אותה הוא מנהיג.

    אהבתי

  6. משתמש אנונימי,

    טוב, טראמפ והפנטגון גם מפעילים שיקול דעת לפעמים. עשית פיק אפ לאירוע אחד, והתעלמת ממאות אחרים כמובן. לא תמיד האמריקנים, מפעילים כוח ומיד ועד הסוף כמובן.

    במקרה הזה, האיראנים גם היו בתמונה. מצב קצת סבוך. המצב הכללי גם לא פשוט.

    אבל, אין צורך להזכיר כמובן:

    ונצואלה סנקציות. ישראל כמובן תוכנית המאה. משיכת המימון לאונר"א. התקיפה בסוריה כאמור. התקיפות באפגניסטן. חיסול אבו בכר אל בגדדי. סנקציות על רוסיה ( בגין כיבוש חצי האי קרים ) ועוד.

    אז צריך לראות התמונה הכוללת כמובן. אמריקה לעת הזו, תישאר אמריקה, אפילו יעלה איזה KKK עם סדין לבן על הראש לא יועיל.

    להתראות

    אהבתי

  7. תמריץ, חייל זקן.
    יש פה איזה פרופסור לרפואה בחדשות שמתווכחת על הגדרות. לא יאמן. כנראה לא לקחה אצלכם קורס בפסוודו מדע פוסטמודרני.

    באותה הזדמנות, אני רואה שאלרום פה חזר לתגובות אז
    א. שלום אלרום.ברוך השב.
    ב. אם אפשר שאלה מקצועית : האם אפשר לתבוע(ואם כן על כמה) את הבלוגוספירה הישראלית על עוגמת נפש בגין קשקשת. האם הקיעס שלי משתפר עקב העובדה שבשנים האחרונות הקשקשת התפשטה בכל הספירה ונהייתה לפנדמיה?

    אהבתי

  8. @חייל זקן
    אני יודע שאתה כבר לא יכול לחכות לראות שוב את א. ברק במדי אישה מבצע אקטים נלוזים. לצערנו הרב, הלחץ והטירוף יגררו את גברת מקסוול לשלוח יד בנפשה ע"י דקירת גבה ב-50 דקירות וקפיצה מהחלון

    Liked by 1 person

  9. מיקו, תודה על קבלת הפנים.

    האם אפשר לדעתך לתבוע כלב ? ממש לא. למה? כי כלב הוא לא ישות משפטית . ישות משפטית, משמע:

    ישות, שהיא כשירה לתבוע ולהיתבע.אתה תתבע קוף או פיטבול ?

    כאשר אתה רוצה לתבוע את הבלוגספירה, אתה רוצה לתבוע, ישות, שהיא לא משפטית. אז איך תתבע כלב בן כלב ? (אמר אבו מאזן על טראמפ, וירק עליו, רציני, אמיתי).

    יש הבנה מר ברוך ? תתבע איזה בלוגר אחד משהו, לא בלוגספירה. קח תתבע את תמריץ. תתחרע עליו בבית משפט על קורונה אולי. עם או בלי מסיכות תגיד לשופט. אני הולך לקרוע אותו. יגיד לך השופט, פעם היו סלטי מיקי או מיקו. פשטו הרגל.גם אתה רוצה ?

    להתראות

    אהבתי

  10. נו, חייל אז אתה {כן} מתווכח על 2 ועוד 2 שווה 4
    עם הפוסטמורניסטית למעלה.אז אתה רואה שהגדרות חשובות למדע והן הבסיס שלו? ולא נותנים לכל אחד להגדיר מה שהוא רוצה?
    כך זה לפחות במדע המודרני.

    (לראות פה לדקה ב 0820 )
    סטפן היקס הוא פילוסוף מודרניסט ואנטי מרקסיסט ( הטענה שהמרקסיסטים המציאו את הפוסט למודניזם משום שראו שהפסידו את המאבק הכלכלי לקפטליזם בשביל לנגח אותו ולמוסס את השפה סטייל מגדל בבל).

    אי אפשר לוגית פילוסופית להיות מחד להיות נגד פרוגרסיבים ואמה ומאידך לומר שהגדרות לא חשובות (או לתת פלורליזם הגדרתי לכל אחד) למדע .
    למעשה כשנתקלים בתופעה שמישהו מחזיק את 2 הגישות/עמדות יחדיו זהו סימטום מזהה לקשקשת ברשת.

    בברכת החלמה מהירה.

    אהבתי

  11. אלרום, הבנתי. תודה.
    גם ברוך הבין.

    כשירות לציבור אני אניח את זה כאן.
    2.5 דקות בהתחלה. לא לפספס … איך להתדיין עם פוסטמודרניסט.

    אהבתי

  12. פינת הטרלול הבין לאומית

    מומלץ לקרוא את כל השרשור

    אהבתי

  13. אלרום כתב:

    > ונצואלה סנקציות. ישראל כמובן תוכנית המאה. משיכת המימון לאונר"א. התקיפה בסוריה כאמור. התקיפות באפגניסטן. חיסול אבו בכר אל בגדדי. סנקציות על רוסיה ( בגין כיבוש חצי האי קרים ) ועוד. אז צריך לראות התמונה הכוללת כמובן. אמריקה לעת הזו, תישאר אמריקה, אפילו יעלה איזה KKK עם סדין לבן על הראש לא יועיל.

    תגובתי:

    שכחת את קאסם סולימני, שהיא התערבות אופיינית לעידן החדש של טראמפ. התערבות כירורגית, זולה מאד מבחינת משאבים, אבל בעלת השפעה עצומה.

    אני לא רואה את ארה"ב מפסיקה את ההתערבויות האלו תחת טאקר או אחר, מהסיבה הפשוטה שהם זולות, אך מאד אפקטיביות. יחס עלות\תועלת מדהים. למה להפסיק?

    Liked by 1 person

  14. 3718,

    "שכחתי" הרבה מאוד. כתבתי אבל: "ועוד" .

    וההגדרה נכונה: " יחס/תועלת מדהים. למה להפסיק ? " .אבל, לא רק על זה זה עומד. יש עוד רציונלים להתערבות בענייני העולם. למשל: ככל שמדינות ישקדו על זכויות אדם, יהיו יותר מפותחות, קפיטליסטיות סו קולד, האמריקנים, ייצאו יותר, ירוויחו יותר ( בלי קשר, הם באמת ובתמים מאמינים בחופש, וזכויות אדם).

    להתראות

    Liked by 1 person

  15. הבעייה היא שהימנעות ממלחמות / מדיניות בדלנית – אינה תלויה ברצון צד אחד בלבד. מספיק שצד אחד יחפוץ במלחמה בכדי שהיא תהפוך לבלתי נמנעת.
    (בניגוד ליחסי שלום ולחתונות אוהבים, שבהם שני הצדדים אמורים לחפוץ).

    תזכורת: ארה'ב למעשה נגררה להשתתף בשתי מלחמות עולם, למרות תמיכתה המוצהרת בדוקטרינת מונרו. הגרמנים והיפנים למעשה "הכריחו" אותה להתערב. (דוקטרינה לפיה ארה'ב לא תתערב בשום מלחמה אירופית. היא תצא למלחמה רק אם כוח זר כלשהו ינסה להשתלט על שטח כלשהו ביבשת אמריקה. הצפונית או הדרומית.)

    בהקשר ישיר – טענה שאנו מצויים במלחמת עולם קרה מס' 2 (בין הגוש הסיני לגוש האמריקאי). לא בגלל רצון ממשל טראמפ וכוונותיו אלא בגלל רצון הממשל הסיני. מהרגע שהראש הנוכחי של המפלגה הקומוניסטית הסינית קיבל לידיו עוצמה שהיא כמעט לא מוגבלת.

    כתבה די ארוכה בבלומברג, שבין השאר מצטטת את דברי הנרי קיסינגר בכנס, וספר מד'ב סיני אולטרה פופולרי בסין.

    קטע מהכתבה
    Yet the book that has done the most to educate me about how China views America and the world today is, as I said, not a political text, but a work of science fiction. "The Dark Forest" was Liu Cixin’s 2008 sequel to the hugely successful "Three-Body Problem." It would be hard to overstate Liu’s influence in contemporary China: He is revered by the Shenzhen and Hangzhou tech companies, and was officially endorsed as one of the faces of 21st-century Chinese creativity by none other than … Wang Huning.

    "The Dark Forest," which continues the story of the invasion of Earth by the ruthless and technologically superior Trisolarans, introduces Liu’s three axioms of “cosmic sociology.”

    First, “Survival is the primary need of civilization.” Second, “Civilization continuously grows and expands, but the total matter in the universe remains constant.” Third, “chains of suspicion” and the risk of a “technological explosion” in another civilization mean that in space there can only be the law of the jungle. In the words of the book’s hero, Luo Ji:

    The universe is a dark forest. Every civilization is an armed hunter stalking through the trees like a ghost … trying to tread without sound … The hunter has to be careful, because everywhere in the forest are stealthy hunters like him. If he finds other life — another hunter, an angel or a demon, a delicate infant or a tottering old man, a fairy or a demigod — there’s only one thing he can do: open fire and eliminate them. In this forest, hell is other people … any life that exposes its own existence will be swiftly wiped out.

    Kissinger is often thought of (in my view, wrongly) as the supreme American exponent of Realpolitik. But this is something much harsher than realism. This is intergalactic Darwinism.

    Of course, you may say, it’s just sci-fi. Yes, but "The Dark Forest" gives us an insight into something we think too little about: how Xi’s China thinks. It’s not up to us whether or not we have a Cold War with China, if China has already declared Cold War on us

    אהבתי

  16. מתקשר עקיפות לנושא

    ראיון בחדשות המשק עם ד'ר מוטי קידר.
    *גם* על השפעות מלחמה באמצעים כלכליים (במקום ו/או בנוסף לאמצעים צבאיים.)

    מה שמעלה בהכרח את השאלה האם ארה'ב של טראמפ אכן נוקטת במדיניות בדלנית לגבי איראן, רוסיה וסין.

    בכל מקרה, מנקודת מבט ישראלית, יש גם בשורות טובות.

    https://www.meshekil.com/ReadNews/337

    קטעים מהראיון;
    ————————–
    —————————–
    " … מלבד הערך הנמוך של הריאל", אומר קידר, "שהוא מדד שנסחר בעולם וניתן לראותו גם ללא פרסום מגמתי מאיראן, יש להם בעיה גדולה עם תעשיית הנפט". בדבריו מתייחס ד״ר קידר למשבר ייצוא הנפט שאיראן נתונה בו כיום. לפי פרסומים זרים, שטחי אחסון הנפט של איראן נוצלו כבר כמעט לחלוטין, ונראה שהמשטר מתקשה למצוא מדינות שיסכימו לשבור את הסנקציות ולקנות את הנפט שלו. עובדה זו כשלעצה מאיימת למוטט את הכלכלה האיראנית, בייחוד כאשר תעשיית הנפט מהווה בימים כתיקונם כ-60 אחוז מהכנסות המדינה. ״התפרסם שהם מצליחים לייצא אחוזים בודדים בלבד מתוך אחוז הייצוא שלהם מלפני שנתיים״, מציין קידר. ״מקור מימון זה, עשרות אחוזים מתקציב המדינה, התאפס להם כמעט לחלוטין. סין והודו, שתי מדינות שהיו לקוחות מרכזיות של איראן בעבר, הפסיקו לקנות מממנה נפט בגלל הסנקציות האמריקניות״.

    ״נפט אי אפשר להפסיק לייצר״, מוסיף קידר. ״אם אתה מפסיק לשאוב מבאר מסוימת, קשה מאוד לחדש את השאיבה בה מאוחר יותר. לפעמים זה בלתי אפשרי. התהליך של חידוש שאיבה הוא יקר, מסובך ולא תמיד עובד. מדינה שמפיקה נפט חייבת להמשיך להפיק אפילו אם אין לה יעד ייצוא והיא שופכת אותו ללא שימוש. מה שמסביר מדוע האייתוללות היו כה נדיבים ושלחו נפט בחינם לוונצואלה. זה היה נפט שלא היו לא קונים …״.

    " … איראן נשארה בלי מקור רשמי חוקי למזומנים, והדבר גורם לאי אמון אזרחי. "שער המטבע הנמוך הוא דוגמה מובהקת לאי אמון זה״, מסביר קידר. ״כשהמצב מידרדר, והפיצוצים שהתרחשו שם לאחרונה מוסיפים ללחץ בשלטון ובאוכלוסייה, אנשים מתחילים להאשים אחד את השני. כולם מאשימים את כולם …״.

    ״ … חילוף שלטון במובן הרגיל של המילה לא יכול לקרות שם, כי לא קיימת אלטרנטיבה לשלטון האייתוללות. הם לא איפשרו לאף אליטה במדינה להתפתח עד רמה שתוכל להחליף את השלטון״. דבר זה ידוע היטב לאזרחי המדינה: ״לכולם ברור שאם השלטון הנוכחי קורס אנשים יתחילו לרצוח אחד את השני, יהיה בלאגן ברחובות ולא יהיה מי שיגן על חייהם ורכושם של האזרחים. במצב כזה ייקח זמן עד שיגיע מישהו מבחוץ וינסה לייצב את המערכת. זה הולך להיות פאודה, בלאגן, כאוס. לכן למרות המצב הכלכלי הקשה, רוב האנשים לא יוצאים לרחובות למחות. הם יודעים שהחלופה עלולה להיות גרועה בהרבה … ״.

    " … ומה אם תרחיש האימים שהממשל חושש ממנו יותר מכל, בכל זאת יתממש? ״בתרחיש כזה אנשי השלטון יברחו עם מה שביכולתם לקחת. כל אחד יגנוב מה שיצליח ויברח. הכאוס והבלאגן יגיעו למצב של ׳חרב איש באחיו׳, כי כאשר מאשימים אחד את השני גם מחסלים אחד את השני. זו תהיה שרשרת שקשה מאוד לשים לה סוף״.

    שאלת השאלות לפי קידר קשורה לארה״ב. ״ככל שהלחץ על איראן יגדל ויתמיד, הכלכלה שלהם תמשיך לצנוח. ואז תישאל השאלה מה יגיע קודם – קריסה מוחלטת של השלטון או בחירות באמריקה והחלפת השלטון בבית הלבן. שליטי איראן מקווים שמנהיג אמריקני חדש יסיר את הסנקציות. מבחינתם, צריך לעבור את התקופה עד לסיום כהונתו של טראמפ ׳כשהראש מעל המים׳״.

    אהבתי

  17. היחידה הרב מימדית של כוכבי
    שני חיילים, טנקיסט במילואים וגולנצ'יק, מתארים את הכשירות של היחידות שלהם במכתבים ששלחו לאלוף במיל. בריק (לא מומלץ למי שרוצה לישון טוב בלילה)
    הטנקיסט:
    יצחק בריק שלום,
    אפתח ואציג את עצמי ואח"כ אמשיך לעצם העניין. שמי – ( השם שמור אצלי )השתחררתי משירות הסדיר/קבע שלי בחטיבה 188 בשנת 1997 כך שבאופן יחסי, בטח ביחס למצב השורר היום, אני מילואימניק ותיק. אני רס"נ במילואים, משרת משנת 2016 כמ"פ מפקדה בגדוד שריון בחטיבה טנקים מילואים .לפני כן הייתי מ"פ טנקים בגדוד. כל השנים אני באותו הגדוד, אותו הימ"ח כך שיש לי פרספקטיבה טובה על הנעשה.

    המצב בעיני הוא בלתי נסבל. לא טרחתי על המכתב המצ"ב יותר מדי אלא בפרץ של תסכול לאחר ישיבה שדיברה על הגרף השנתי הריק ועל תהליכים בימ"ח (מחסני החירום). אני חרד לרמת היחידה שלי ולדם שנשלם בגלל חוסר באימונים, חוסר בהכשרות, חוסר ביממ ( ימי מילואים ), ירידה בלכידות וגם במוטיבציה, חוסר בהבנת של הפיקוד הבכיר בקבע לחשיבות האימון שלנו, שמירת הכשירות, הלכידות והמוכנות. ובעיקר אני חושש ליכולת שלנו להכריע במלחמה הבאה וזה הכי חשוב. רק בשביל הפרספקטיבה של הירידה בכמות האימונים: אני רגיל לעשות כ 40 ימי מילואים בשנה. בשנה שעברה ביצעתי 25 יום כל השנה. השנה, ואנחנו כבר בחציה, עשיתי רק 5. כפי שאתה יודע, מ.פ. מפקדה הוא אחד האנשים ביותר עמוסים בגדוד ומעורב בכל אימון או תהליך. אם זה המצב אצלי, מה המצב אצל השאר…

    לא ברור לי איך הצבא מסב חטיבה לטנקים עם בק"ש ( בקרת אש ) חדש ולא מתקיים אימון מלא באש, אפילו לא אימון תותחנים מפקדים.(וגם זה, מצחיק אותי שחיל השריון שכל תהילתו בנויה על תמרון ותותחנות חושב ששני פגזים לתותחן פעם בשנתיים משמרים תהילה זו למלחמה הבאה….)
    2. יש לנו במחסנים ובכלים פגזים חדשים , אנחנו לא ראינו אותם מעולם, אף תותחן לא ירה או אפילו ראה אחד כזה! אנחנו אפילו לא מרועננים על סידור הפגזים בטנקים!

    הגולנצ'יק:
    שלום רב,
    שמי… ואני מתגורר… למדתי בביה"ס בירושלים. דחיתי את השירות הצבאי בשנה; ולקחתי חלק במכינה קדם צבאית. במהלך שנת המכינה, החלטתי לשרת בגדודים בחטיבת גולני. שאפתי לשירות המשמעותי ביותר; וחשבתי כי זה המקום הנכון בשבילי.

    כחלק מההכנות, ביום רביעי (יום לפני "ש" כניסה לעזה) באותו השבוע הפלוגה שלי מבצעת תרגול מער"ים יחיד ע"י חונכים מבה"ד 10. התרגול הינו פלוגתי, אך מתוך פלוגה בסד"כ של 107 חיילים דאז, רק 20 נוכחים! הכיצד? – התרגול לא היה מפוקח ע"י המפקדים והחיילים בפלוגה שלי

    באימון האחרון בתפקידי כחובש פלוגתי, במסדר חולים לפני אימון בשטח, הגיעו למעלה מ- 15 חיילים (פי 4 מיום רגיל). כולם לא מתביישים להגיד שהם לא רוצים לרדת לשטח. מדובר במחלקות שלמות שלא רוצות לרדת להתאמן בשטח. חיילים עושים כל שניתן כדי להתחמק מהאימונים וזה נתפס כלגיטימי וחלק מהשגרה הנוהגת.

    מקרה אחד היה בוחן המסלול, בוחן אותו כל חייל חייב לעבור בכדי להיות מוכשר כלוחם. היו רבים בפלוגה שלי לא הצליחו לעבור אותו, לאחר מספר ניסיונות בבסיס האימון החטיבתי. היה ידוע כי כל עוד לא עברת את הבוחן, לא תוכל לסיים את ההכשרה. באחד השבועות במהלך ההכשרה, הפלוגה עברה לבסיס "בסל"ח 17" לצורך הכשרה על כלי הרק"מ "הנמר. הוחלט כי כלל החיילים שלא עברו את הבוחן יקבלו ניסיון נוסף.
    באופן מפתיע כולם עברו. הכיצד ?? המבחן היה בזיוני. דילוג על מתקנים וקיצור המסלול.

    עם הזמן חלה התדרדרות בנורמות שהכרנו מהמפקד. אם בעבר היה ידוע שאי עמידה בזמנים, התעסקות בנייד במהלך שמירה וחוסר מקצועיות משמעותם עונש חריף; הרי שבתעסוקה בלבנון המצב כבר לא נראה כך. המפקד עצמו היה מאחר לזמנים, לא בודק את העמדות בזמן שמירות, לא היה מתבצע לו"ז סדיר. מבחינת החיילים זו הייתה ברכה גדולה ומפקד המחלקה נתפס כ"שחור" שאפשר לסמוך עליו ו"להוריד הילוך".

    Liked by 2 אנשים

  18. חייל בנוגע לצבא, הדג מסריח מהראש. ואני לא מדבר על הרמטכ"ל – אני מדבר על הממשלה, חברי הכנסת וכל שאר נותני ה"דוגמה האישית". כאשר אדם מהיישוב רואה שנבחריו דואגים רק לעצמם ולביתם, אתה באמת מצפה להתנהגות אחרת מצד החיילים הפשוטים?

    Liked by 1 person

  19. לגבי התגובה הגרמנים והיפנים למעשה "הכריחו" את אמריקה להתערב במלחמת העולם השניה.
    על פי דני אורבך, האמריקאים אז הטילו אמברגו כלכלי על יפן, בדומה למה שהם עושים כיום על אירן בשל המדיניות של יפן בקוריאה וסין. ההנהגה היפנית אולצה להכנס למלחמה נגד ארה"ב על ידי ארה"ב.
    דברים הם לא כל כך שחור לבן כפי שצד אחד נוהג להציג. לאירן יש את המדיניות שלה לארה"ב את שלה. את לא יכולה לטעון שאירן לא מקשיבה ולא מבינה.

    אהבתי

  20. amehaye

    > חייל בנוגע לצבא, הדג מסריח מהראש. ואני לא מדבר על הרמטכ"ל – אני מדבר על הממשלה, חברי הכנסת וכל שאר נותני ה"דוגמה האישית". כאשר אדם מהיישוב רואה שנבחריו דואגים רק לעצמם ולביתם, אתה באמת מצפה להתנהגות אחרת מצד החיילים הפשוטים?

    אתה טוען שחייל בן 18 יכול לטעון שהוא לא רץ על הג'בלאות כי ביבי בן ה 70 לא רץ על הג'בלאות?

    בסופו של דבר המפקד בשטח קובע מה שעושים החיילים. אם ימנו מפקד שדורש תפקוד מהחיילים, הם יתפקדו.

    אי אפשר להאשים בכל את ראש הממשלה. אם הילדים שלך לא עושים שיעורי בית, אתה מוכן שיתנו את נתניהו כתרוץ?

    אתה יכול להאשים את נתניהו בזה שהוא לא ממנה רמטכל תובעני, אבל אין קשר לממשלה. דווקא נתניהו היה חייל ששירת שרות תובעני מאד, וכך גם גנץ, ברקת, בנט ועוד הרבה.

    אהבתי

  21. לתמיר,

    כתבת:
    1. " … האמריקאים אז הטילו אמברגו כלכלי על יפן, בדומה למה שהם עושים כיום על אירן בשל המדיניות של יפן בקוריאה וסין. ההנהגה היפנית אולצה להכנס למלחמה נגד ארה"ב על ידי ארה"ב.
    ————————
    נזכרתי בהסברים על הסיבות להטלת המצור הישראלי על רצועת עזה (מצור בהנחה שאין לעזה גבול גם עם מצרים) : רשעות ו/או רדיפת בצע (המאפיינת יהודים).
    כלומר גם את העזתים, ולא רק את היפנים, ניתן להציג כקורבנות תמימים של כוחות רשע אדירים.

    אם הולכים צעד אחד אחורה – מגלים שהיפנים סיפקו לאמריקאים סיבות מצוינות להטיל עליהם אמברגו. המדיניות היפנית להתפשט באמצעות כיבוש (אגב, מאוד אכזרי) של מזרח אסיה.

    אבל אם הולכים אחורה עוד מספר צעדים ניתן לדון בהיסטוריה אלטרנטיבית. מה היה קורה במדינות מזרח אסיה לו רק לא היו מגיעים אליהן נציגי האימפריאליזם האירופי
    לדוגמא – מה היה קורה ביפן לו רק לא הייתה פורצת מלחמת האופיום בין סין לבריטניה.

    2. " …. דברים הם לא כל כך שחור לבן כפי שצד אחד נוהג להציג. …"
    ————————
    אבל תיאור שחור – לבן קצר יותר מתיאור הנכנס לאלפי גווני גוונים של כל צבעי הקשת.
    יתרון די חיוני לטוקבקים (למרות נטייתי המצערת להתעלם ממנו לעיתים קרובות מדי).

    למעשה אפילו אסור להשתמש במונח "האמריקאים" (או "היפנים") כאילו היו גוף אחיד.
    היו אמריקאים שדגלו בהיבדלות. היו אמריקאים שביקשו להתערב במלחמה בכדי לעצור את מדינות הציר. ואפילו היו אמריקאים שטענו שאם ארה'ב תתערב במלחמה עליה לצדד דווקא בגרמניה ושותפותיה.
    (בין האחרונים – גם ראשי קונצרנים אמריקאים אדירים וגם מועמד רציני לנשיאות ארה'ב. לא כוח שניתן לזלזל בו).
    רק המתקפה היפנית הקשה על פרל הרבור הצליחה לגבש קונצנזוס כלל אמריקאי (כמעט) להתערב במלחמה נגד יפן ושותפותיה.

    3. " … לאירן יש את המדיניות שלה לארה"ב את שלה. את לא יכולה לטעון שאירן לא מקשיבה ולא מבינה."
    ————————–
    איני מזלזלת כלל באיראנים, במידת הבנתם, תחכומם וערמומיותם.
    לפיכך אני תופסת אותם כאויב קיומי מסוכן.
    ומכאן נהנית מכל הזדמנות לשמוח לאידם.

    אהבתי

  22. 3718,
    האחראי העיקרי למצבו העגום של צה"ל הוא נתניהו שעיצב את דוקטרינת הביטחון ומינה את שרי הביטחון והרמטכלים ב11 השנים האחרונות. ככה זה כשהמכה השנייה חשובה יותר מהמכה הראשונה.

    אהבתי

  23. מספר דירקטורים שפוטרו מקרן כצנלסון הגישו תביעה אזרחית שבה טענו שפוטרו בגלל שלא הסכימו להעביר כספים (בצורה חוקית) לאיש של פרץ
    "9 מיליון ואתה מתווכח איתי על גרוש?": הסיפור המוזר על עמיר פרץ – ומדוע לא נחקר בבית המשפט
    פרקליטה טענה כי נמנעה מלחקור את שר הכלכלה, עמיר פרץ, בהליך אזרחי שהמדינה היא צד לו, בשל הוראה שקיבלה על רקע "שיקולים רחבים של היועמ"ש" ■ השופטת בתיק סברה כי משרד המשפטים גונן על פרץ "כדי לשמור על עצמו" ■ פרץ: "ניסיון לייצר ספין תקשורתי"

    Liked by 1 person

  24. לכל המעונין, האוייגורים הגישו תלונה לבית הדין הבינלאומי בהאג, על ג'נוסייד ופשעים נ' האנושות בקשר לדיכוי שלהם על ידי המימשל הסיני וכדומה. בעייתי מבחינת קבילות וכדומה. אבל, לכל המעונין אז כאן להלן, הודעת לתקשורת:

    https://east-turkistan.net/press-release-uyghur-genocide-and-crimes-against-humanity-credible-evidence-submitted-to-icc-for-the-first-time-asking-for-investigation-of-chinese-officials/

    אהבתי

  25. רק הערה הבהרה לגבי התלונה להאג ( אוייגורים):

    מסייג במידה מסויימת, מה שכתבתי, שיש פה בעיה של קבילות/ סמכות. התלונה מתבססת על התקדים של בנגלאדש ומנימאר ( ואפשר גם על התקדים של החקירה באפגניסטן למעשה). מה שנטען בתלונה, זה שלמרות שסין היא לא צד לאמנת רומא, הרי, כפי עם התקדים של בנגלאדש, חלק מן הפשעים בוצעו על אדמת קמבודיה ו- טג'יקיסטן. שני האחרונות, חברות באמנת רומא, ומכאן, שיש לתובעת סמכות לחקור אישים סיניים ( כולל הנשיא הסיני) על פשעים נ' האנושות, ופשע ג'נוסייד ( לא רק על אוייגורים אגב, אלא גם כפי הנטען על: קזחקים ( Kazakhs) קירגיזים ( Kyrgyz) ואחרים ממוצא טורקי או מעין ( Turkic)).

    הסינים פה, עשויים להיות בבעיה רצינית מאוד.

    להתראות

    אהבתי

  26. התקשורת גועשת מפסק דין של העליון בארה"ב בקשר לטראמפ וחיסיון על נתוני המס שלו וכו…אז כאן לפסק הדין בעליון ארה"ב ( מי שלא מבין משהו, יכול לשאול):

    יש ללחוץ כדי לגשת אל 19-635_o7jq.pdf

    יש עוד אחד באותו הקשר , אשים אחר כך לינק.

    אהבתי

  27. אוף טופיק,

    קריאת חובה לכל המתעניינים בפרשת "החטיפה" של ילדי תימן.

    תיאורים טרגיים של מה שהתחולל בתקופה זו בישראל.
    כולל עובדות שלפחות לי לא היו ידועות. או ידועות במעורפל אך לא במלוא חומרתן.צ

    במספר היבטים, רעיון "חטיפת התינוקות בכדי למסרם/למוכרם לאימוץ" מהווה חשיבה משאלתית, הנובעת מאופטימיות יתר לגבי גורל "הנעלמים".

    https://www.haaretz.co.il/amp/magazine/the-edge/.premium-MAGAZINE-1.8980123?__twitter_impression=true

    (קישרתי גם לבלוג עמדת תצפית של אבשלום, שעסק רבות בנושא זה)

    אהבתי

  28. 3718 אני מדבר על ענין ה"למה שאני אקרע את התחת ואסכן את החיים שלי בקרבי בשביל כל המושחתים האלה". אני זוכר היטב את הלך הרוח הזה כשאני התגייסתי, וזה היה לפני הרבה שנים.

    יש הרבה משמעות לסולידריות חברתית כשמדובר באחוזי הגיוס לקרבי, הרי לא כל כך קשה להוציא פטור. כאשר אתה מרגיש שכולם חוגגים עליך זה משפיע מאוד על המוטיבציה. ולהפך, כאשר יש סולידריות, הנהגה ערכית שאתה סומך עליה והרגשה שאתה לא הפראייר היחיד, אחוזי ההשתמטות יורדים פלאים.

    Liked by 1 person

  29. פינת הטרלול הישראלי

    אהבתי

  30. אתרי ההימורים נותנים לטראמפ רק 38 אחוזי סיכוי. אבל נראה שהסיכוי האמיתי נמוך עוד הרבה יותר.

    אז אתרי ההימורים הם לא מקור מהימן לתחזיות? זכור ושמור.

    אתר 538 נותן לו מעל 40% CNBC בין 40-44%
    להזכירכם בפעם הקודמת זה נגמר כשקלינטון ביקשה ולא קיבלה את הדפוזיט על זקוקי הדינור.

    אהבתי

כתיבת תגובה