אצלנו עדיף בשתיים מתוך שלוש קטגוריות

מירב ארלוזורוב כתבה טור נזעם היום בדה מרקר על מגרעות השיטה הישראלית להבאת מטפלות סיעודיות מהפיליפינים לעומת השיטה הקנדית. בהתבסס על הכתבה (ללא מקורות מידע אחרים בנושא), ערכתי טבלה שמשווה בין השיטה שם ופה בשלושה מישורים – האם השיטה טובה לקשישים, האם היא טובה למחפשי עבודה בפיליפינים, והאם היא טובה ליפי הנפש.  נראה שהשיטה הישראלית עדיפה בשתיים מבין שלוש הקטגוריות בטבלה.

השיטה הקנדית השיטה הישראלית
האם טובה לקשישים? לא. הם מקבלים רק כמה שעות סיעוד. חלקם צריכים לעבור למוסד האם טובה לקשישים? מאוד.

אפשר לסעוד זקנים בביתם לאורך היממה. בזכותה ישראל ידועה בסטנדרט גבוה של טיפול בקשישים.

האם טובה למחפשי עבודה בפיליפינים? לא כל כך.

קנדה מייצרת רבע מהביקוש לעובדים פיליפינים שמייצרת ישראל.

האם טובה למחפשי עבודה בפיליפינים? כן.

הרבה ביקוש לעובדים מהפיליפינים. עבודה למעוניינים בכך במשכורת גבוהה מאוד במונחי הפיליפינים.

האם השיטה טובה לאזרחים יפי נפש?  שיטה נעימה מאוד! נפגעיה (פיליפינים שאינם מגשימים חלום לחסוך כסף במערב או זקנים שנזרקים במוסדות) אינם בולטים לעין ואינם מעוררים אשמה האם השיטה טובה לאזרחים יפי נפש? לא. השיטה מכבידה מאוד. יפי נפש רואים נשים וילדיהן מגורשים וחשים אשמה, בושה, תחושות של שואה ונאציזם

 

18 תגובות בנושא “אצלנו עדיף בשתיים מתוך שלוש קטגוריות

  1. אני באמת לא רואה שום קשר.. אם מטורללי השמרנות האמריקנית החליטו שהם מצפצפים על קונצנזוס המדענים לגבי ההתחממות הגלובאלית, זה לא קשור להגדרתה של ימניות או שמרנות ובטח לא מחייב אותי לעצב את דעותיי בהתאם.
    במקום אחר הקבלתי את סירוב הימין להאמין בהתחממות הגלובאלית לסירוב השמאל להאמין בקשר בין אייקיו וגזע.

    Liked by 1 person

  2. פסק הדין המלא (לא חלק, לא תקציר) של השופט שטיין בעניין השב"חית מהפיליפינים:
    "בהחלטת בית משפט קמא לא נפל כל פגם אשר עשוי להצדיק מתן רשות ערעור והוצאת צו ארעי"
    היידה איילת!!!

    Liked by 1 person

  3. ענין 'גירוש' העובדים הזרים מצטרף לשורה של עניינים בסיסיים שהשמאל בישראל מפספס.
    הציבור בארץ מצביע לימין לא בגלל שהציבור טיפש. הציבור מצביע לימין בגלל שהוא חכם.

    השמאל בישראל רוצה להעניק אזרחות למסתננים ומהגרים לא חוקיים.
    השמאל בישראל רוצה להעניק אזרחות לעובדים זרים שעוברים על החוק ומנסים בציניות לגרום לנו לרחם עליהם ('בייבי ויזה').
    השמאל בישראל נותן במה לתוכניות 'סוציאליסטיות' שמהותן הרס הכלכלה. לדוגמה המצע הנוכחי של מפלגת העבודה-גשר. סאב-פריים לכולם!
    השמאל בישראל אמור להיות 'ליברל' 'פמיניסט' ושאר מילים יפות. החוקים ה'חברתיים' לכאורה שהשמאל מקדם הם ההפך הגמור. החוק להפללת צרכני זנות שפוגע בעיקר בזונות – על פי נציגי הארצות בהן החוק כבר קיים, ראו למשל כאן https://committees-next.oknesset.org/meetings/2/0/2008525.html (פרוטוקול מישיבת הכנסת עם נציג מנורבגיה).
    חוק חזקת הגיל הרך שפוגע בילדים ובאמהות קרייריסטיות כאחד – מקודם ע"י השמאל. דוקא הליכוד ניסה לקדם כאן רפורמה.
    השמאל רוצה לקדם את רעיונות העיוועים של 'החזרת שטחים', 'שטחים תמורת שלום' ושאר הזיות שאינן קשורות למציאות. למי בדיוק רוצים להחזיר את 'השטחים' – לירדן? הרי יהודה ושומרון מעולם לא היו בשליטת אלו שנקראים פלסטינים. כמו כן הרי כבר ראינו כמה טוב עובדת מסירת שטחים – עזה היא דוגמה מצויינת לניסוי בשטח. רבין בזמנו לעג ל'הפחדות הימין לגבי טילים מעזה'. כולם יודעים מי צדק.

    אפשר להמשיך עם הרשימה הזו, אבל אין ממש צורך. הציבור בארץ מצביע למפלגות ימין, גם כאשר השחיתות פושה בהן, בין השאר בגלל שהשמאל מקדם אג'נדות שפשוט פוגעות במדינה. וזו בעיה, כי כשאין אלטרנטיבה השלטון הופך כאמור ליותר ויותר מושחת. כמו כן, כחילוני אתאיסט האפשרות הבערך יחידה שלי היא מפלגתו של ליברמן – שאולי הייתי שוקל אם לא היה מדובר במפלגה שכל מהותה קידום קומבינות כאלה ואחרות.

    אני לא אופטימי, ככל שעובר הזמן יותר ויותר נראה כאילו השמאל בישראל חי בעולם מקביל שפשוט לא קשור לעולם האמיתי.

    Liked by 2 אנשים

  4. תמריץ כתב: " … האם השיטה טובה לאזרחים יפי נפש? לא. השיטה מכבידה מאוד. יפי נפש רואים נשים וילדיהן מגורשים וחשים אשמה, בושה, תחושות של שואה ונאציזם. "
    ———————————
    לתפיסתי, הילדים המבכים את "גירוש חברם לכיתה", הוריהם וכל שאר בעלי הלב הרגיש, המזדעזע והחומל על "האומללים" – הם למעשה "אידיוטים שימושיים".
    ציבור שלצערי קל מדי להפעיל עליו מניפולציות רגשיות.

    הם מופעלים על ידי תקשורת המחפשת ריגושים סנטימנטליים (מעלי ריטינג) וממומנים על ידי אלו המעוניינים לשנות את אופייה הבסיסי של מדינת ישראל.

    יש יותר מדי מדינות זרות, עמותות וקרנות המשקיעות רבות בנסיון להפוך את מדינת ישראל ממדינת העם היהודי למדינת "כל אזרחיה, כל תושביה, וכל שאר אומללי העולם המעוניינים להגר אליה".

    – הם יראו תמונות של ילדים חמודים, שאכן לא חטאו בדבר, הבוכים מרה על העתיד הנורא הצפוי להם לאחר "הגירוש האכזרי" (גם לדברי הוריהם), ומקשקשים על הקושי האדיר שיחוו כשיאלצו ללמוד את שפת אימם (בניגוד חד להמוני הילדים העוברים עם הרילוקשיין של הוריהם ממדינה למדינה ומשפה לשפה)
    – יקשקשו על חלומותיהם של אותם ילדים לשרת בצה'ל, כחיילים קרביים, כשיגדלו
    – יעזו להשוות את מצב המסתננים, השוהים הבלתי חוקיים ומהגרי העבודה החוקיים למצבם של הפליטים היהודים שניסו להימלט מנסיון הרצח של כל בני עמם באירופה. ומצאו את שערי רוב מדינות העולם חסומים בפניהם.
    – ינסו לשכנע שמדובר רק במספר זעום וזניח של אנשים, שישראל יכולה להכיל בקלות, בלי להרגיש בעול כלשהו. כאילו מספר זה ישאר זעום גם לאחר שיתפרסם בעולם השינוי במדיניות ההגירה של ישראל.

    אחת ההוכחות (מיני רבות) שהמניפולטורים, מפעילי מתקפת התעמולה הרגשית על הציבור הישראלי האובר – רגשני, אינם מונעים מסיבות רגשיות היא אדישותם המוחלטת למצוקתם של תושבי דרום תל אביב ושות'.
    לא רק שאינם מרחמים על שפי פז וכל שאר הנשים שהפכו יעד להתקפות מיניות בלתי פוסקות – אלא שהם אינם מזילים אף דמעה קטנטנה על גורלם של הקשישים החולים, העניים והחלשים ביותר, שאין ביכולתם לברוח משכונת מגוריהם. שכונה שהפכה לשכונת פשיעה של עובדים זרים. אומללים שלמעשה נגזר עליהם לחיות את שארית חייהם בחרדה בלתי פוסקת ו/או להיות במעצר בית ברוב שעות היממה.
    למצוקת חלשים אלו הם לא יתנו שום במה תקשורתית, ולא תמצא אף עמותה שתישמח לממן את כל עתירותיהם לביהמ'ש ואת כל ערעוריהם לבג'צ.
    לו היו פועלים מסיבות מוסריות ו/או רגשניות – האם הפיליפינית, מפרת החוזה, ובנה היו אמורים לעמוד בסוף התור. אבל "האג'נדה" שלהם אחרת לגמרי.

    Liked by 2 אנשים

  5. אוף טופיק,

    המשך נושא האיוולת הצבאית עליו דנו בעבר בבלוג.

    ראיון של כמעט שעה עם ד'ר אורי מילשטיין על שורשי האיוולת הצבאית הישראלית.
    ממלחמת העצמאות ועד מלחמת הלבנון השנייה.

    http://www.zavitaheret.com/%d7%a8%d7%90%d7%95%d7%91%d7%9f-%d7%9e%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%90%d7%aa-%d7%93%d7%a8-%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%a9%d7%98%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%91%d7%99%d7%98%d7%97

    עבור מי שמכיר את עיקרי הגותו של מילשטיין – היה ניתן לקצר.
    אבל היו בראיון גם כמה נקודות חדשות ( לפחות עבורי).
    לדוגמא הקישור בין אי ביצוע הכנות צבאיות ראויות לפני מלחמת העצמאות (שעלה בחיי אחוז שלם מהיישוב היהודי!) לבין תשעה באב. הוויתור על הריבונות, והבקשה לקבל רק את "יבנה וחכמיה" לבין 2.000 שנה שבהם העם היהודי היה מנותק לחלוטין מכל עיסוק באסטרטגיה צבאית.

    אידיאלי למבקשים פס קול שילווה טיול עם הכלב, מלאכות מטבח או צעידה ספורטיבית נמרצת.

    אהבתי

  6. המשך אותו אוף טופיק + רמיזה לבעיית הקושי לחזות את העתיד (כולל את העתיד האקלימי).

    קטע שהועתק במלואו מהפוסט האחרון של ד'ר רועי צזנה
    'צוללות וכלכלת הוופי. איך סופרי מד'ב חזו, ועדין חוזים, את העתיד':

    " … בעלות-הברית מצאו עצמן בסגר שנכפה עליהן מצד מדינה שכוחה הימי היה זעום ביחס אליהן, אך טכנולוגיה חדשנית אחת אפשרה לה לשתק את יתר האומות בימים.

    מה שמדהים הוא שהבריטים היו אמורים לדעת למה לצפות, כי אחד הסופרים המפורסמים ביותר שלהם – ארתור קונן דויל, שכתב את סיפורי שרלוק הולמס – פרסם מוקדם יותר באותה שנה סיפור מדע בדיוני, בו הצליחה מדינה מומצאת קטנה להשתמש בצוללות כדרך להטלת סגר על האימפריה הבריטית[1]. האדמירלות ביטלה את הסיפור פומבית כשטות מוחלטת, ובריטניה לא הצליחה להיערך לדרך הלחימה התת-ימית החדשה לפני שזו היכתה בה שן ועין. חודש אחד בלבד לאחר שהאדמירלים הבריטים לעגו בפומבי לרעיונותיו ההזויים של קונן דויל, נפתחה מלחמת העולם הראשונה. בארבע השנים הבאות הטביעו הצוללות הגרמניות יותר מ- 5,000 ספינות של בעלות-הברית, במחיר של 199 צוללות גרמניות בלבד[2]. … "
    __________________

    אגב, יש בפוסט זה רמיזה אפשרית למחפשי עבודה חלופית מעניינת. לכתוב כמה סיפורי מד'ב, ואז להציע את עצמם לצבא שחושב שהוא מעוניין גם באנשים שחושבים אחרת.
    רמז עצוב נוסף – לא צה'ל.

    אהבתי

  7. שמעתי קצת את דברי מילשטיין ואני סקרן לדעת איך הוא מחשיב גנרל כמו לפוליאון לגנרל מוצלח? הרי לנפוליאון היו כמה תבוסות קשות מאוד. למשל הוא יצא עם צבאו למצרים והבריטים השמידו את הצי שלו וסגרו אותו ואת צבאו שם (הוא הצליח לברוח לצרפת אבל יתר צבאו נאלץ להכנע לבריטים לאחר מכן), הוא נחל תבוסה קשה ברוסיה שבה רוב צבאו חוסל. הוא נחל תבוסה מוחצת נוספת במלחמת האומות שהיתה שנה לאחר מכן. שנה נוספת לאחר מכן צרפת נכנעה לחלוטין. שנה נוספת לאחר מכן הוא ברח מגלותו והשתלט על צרפת אבל הובס בקרב ווטרלו ע"י חיל החלוץ של מדינות אירופה (כלומר רק חלק קטן מצבאות אירןפה הצליח להביסו). צרפת אבדה 3 מיליון חיילים בקרבותיו ולפחות אותה כמות היו לנכים (כלומר רב הגברים בצרפת בגיל צבא היו מתים או נכים בסוף כל מלחמותיו).
    לגבי הצלחות הגרמנים במלחמות העולם, צריך לציין שהצבא הגרמני היה הצבא המתוכחם ביותר באותה תקופה. למעשה גרמניה הוכרעה רק בגלל העדיפות העצומה שהיתה לבעלות הברית בכוחן הצבאי.

    Liked by 1 person

  8. למשה. מה שכתבת לא נראה לי נכון. החשמל ברובו מיוצר מנפט ולכן שמוש ברכב חשמלי לא יקטין את הזיהום. כדי לייצר את החשמל הדרוש לרכב חשמלי יש לשרוף המון דלק (יותר דלק מאשר הדלק שנשרף במכוניות). כמו כן המצבר שוקל הרבה יותר מהדלק בתא הדלק ולכן המכונית החשמלית כבדה יותר ותצרוך הרבה יותר אנרגיה לכל ק"מ נסיעה.
    צריך גם לזכור שהסוללות יוצאות מכלל שימוש לאחר תקופה מסויימת ויש בעיה להפטר מהן והן מאוד מזהמות.

    קודם כל שיפיקו את האנרגיה החשמלית ממקור אחר ולא מדלק. רק אח"כ אפשר לחשוב על מכוניות חשמליות.

    באשר למיסים: זו לא בעיה. אם לממשלה חסר כסף היא יכולה להטיל מיסים אדירים על חשמל במקום על דלק.

    אהבתי

  9. לאנונימי
    א. זה יקטין את הזיהום ברחובות וימנע פגיעה בריאותית קשה הזיהום בחברת חשמל הרבה פחות משמעותי. ב. יתכן שהפקת חשמל עם טורבינות בגודל עצום יותר יעילה מהפקה של המון מנועי בנזין קטנים במכוניות. ג. בחברת חשמל יותר מעשי להפיק חשמל מאנרגיה גרעינית כשהנושא הזה יתקדם יותר סביר שהגרעין יהיה באיזה מתקן מרוחק ולא על הכביש. שאר הדברים אני מסכים איתך.

    אהבתי

  10. למען הדיוק יש לציין, כי עובדת זרה מהפיליפינים ומבקש מקלט מדרום סודן לא נמצאים באותו מצב ואין לדון אותם לפי אותו דין.
    הפיליפינים היא מדינה בה שוכן שלום, ולמי ש ״מגורש״ אליה לא נשקפת כל סכנה, מלבד ירידה ברמת החיים. אין כל הצדקה לאפשר לפיליפינית שמצפצפת על החוק להישאר בישראל. בדרום סודן שורר (או לפחות שרר בעבר) מצב של מלחמת אזרחים ואסון הומניטרי. מי שמגורש לשם יש סיכוי סביר שיירצח.
    אני מניח כי רבים ממבקשי המקלט האפריקאים לא נמצאים בסכנה במולדתם והם אכן ״מהגרי עבודה״, אבל יש ביניהם גם כאלו שאכן גירושם יסכן את חייהם.
    ותמריץ, אוף טופיק לגבי דיון ישן שלנו:
    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5567997,00.html
    המכונית האוטונומית מתרחקת, כמו שחזיתי.

    אהבתי

  11. לאנונימי, כתבתי פעם פוסט נגד הטיעון הזה.

    טיעון המחץ לדעתי בעד מכונית חשמלית הוא פשוט שצריך להתחיל ממשהו. אפילו אם במצב הנוכחי מכונית חשמלית היא מחוללת פליטות גדולה, המעבר אליה יצדיק את עצמו מתישהו בעתיד, כשרשת החשמל תהיה ירוקה ואנרגיות ירוקות יהיו בשימוש גם בהליך הכרייה. אם לא יוקמו פסי ייצור של מכוניות חשמליות ואם לא תהיה לתוצרתם דרישה ערה מצד קונים כבר היום, התהליך לא יתקדם אל עבר האוטופיה הירוקה של העתיד.

    אהבתי

כתיבת תגובה