לא נהרו לקלפיות

כתבתי פוסט סיכום בחירות שלפיו לא קרה שום דבר חריג במגזר החרדי, שבו רבים ציפו לשווא לראות אותות התפרקות ממשמשים ובאים. ההצבעה ליהדות התורה ולש"ס כסדרה.

אבל צריך לדבר גם על מה שמשתנה, ולא רק על מה שנותר אותו דבר. ובמגזר הערבי חלו שינויים לעומת הבחירות הקודמות. אחוז ההצבעה ירד. מרצ התחזקה מאוד. אלמלא הערבים מרצ לא הייתה עוברת את אחוז החסימה בבחירות האחרונות. שיעור ההצבעה ירד משמעותית. למשל באום אל פאחם נרשמה ירידה חדה מ-67% הצבעה ל-45%.  ירידה דומה חלה גם בבאקה אל גרביה ובעוד מקומות רבים.

ישנו מיתוס שלפיו הערבים לא מנצלים את כוחם האלקטורלי כי רבים מהם מצביעים למפלגות ציוניות. הרי הם מונים 21% מאוכלוסיית המדינה אבל לעולם אינם מקבלים בהתאם 25 מנדטים. בפועל מעט מאוד ערבים מצביעים למפלגות ציוניות והרשימות הערביות מקבלות באזור 90% מהקולות. גם הפריצה של מרצ – אין להגזים בה. קיבלה בסך הכול כ-5% או קצת יותר מהקולות בערים הערביות. בעיתונים כתבו שהליכוד צפוי להצליח במגזר. אז כתבו. זה לא ניכר בתוצאות.

בבחירות הקודמות הערבים היו קרובים מאוד ל-14 מנדטים, אבל איבדו את המנדט ה-14 בספירת קולות החיילים.  בבחירות אופטימליות מבחינתם סביר להניח ש-15 מנדטים הם יעד אפשרי. אבל לא יותר מכך כי ב-21% הערבים של מדינת ישראל מנויים דרוזים, שאין לרובם דבר עם הרשימות הערביות. מנויים גם תושבי מזרח ירושלים שאינם אזרחים אשר יכולים להצביע. מנויים גם ילדים רבים כי המגזר הערבי ובפרט הבדואי צעיר מהמגזר היהודי.

כן מעניין להסתכל על הסמן הישראלי ביותר של הערבים במדינה – הכפר אבו גוש. בבחירות הקודמות שיעור ההצבעה היה גבוה והרשימה המשותפת קיבלה 85% מהקולות. בבחירות האלו שיעור ההצבעה היה נמוך, הרשימות הערביות קיבלו רק כמחצית הקולות, וכחול לבן, מרצ והליכוד קיבלו יחד 40%.  זה שינוי אמיתי. האם הוא מבשר תחילתו של שינוי במגזר כולו? ימים יגידו.

21 תגובות בנושא “לא נהרו לקלפיות

  1. אם התבססת על אתר הבחירות כדי לכתוב את הפוסט הזה, הרי שמדובר במקור לא אמין.
    הבחירות הללו זוייפו, בניצוחו של אדון מלצר, איש חצוף שפסל תשדירים, התערב בתכנים, צינזר בלי הכרה והעיף משגיחים מקלפיות.
    הוא גם שאף להשתיק את האינטרנט בישראל בימים שלפני הבחירות – כן כן גבירותי ורבותי, זהו פרצופו של השמאל הנאור.
    לצערו הרב, לא הלך לו וליתר חבריו הפשיסטים ועל אף כל נסיונות ההשתקה שלהם הימין ניצח בגדול.
    (אמנם יאיר לפיד מאיים שהוא ימרר את חיי הממשלה, אבל יאיר לפיד עדיין לא יודע איפה הכנסת נמצאת.. הוא תמיד מטייל בחו"ל, אתם יודעים על חשבון מי)

    אהבתי

  2. תמריץ , השינוי יבוא , כאשר , במיגזר הערבי יבינו , שהם צריכים לדאוג לא רק לפלסטינאים אחיהם , אלא גם לעצמם . ואז , יתחילו לשלוח נציגים לכנסת, שידאגו למיגזר עצמו : חינוך , בריאות , רווחה , תשתיות וכו…. אבל , עד כה , מעט מאוד עשו בשבילם נציגיהם , ויותר זעקו על מוראות הכיבוש מאשר דאגה ממשית לאלקטורט . במקום שממשלת ישראל תדאג לגיים צ'נג'ר כזה , מחכים שהזמן אולי יעשה את שלו , אם בכלל . נמחיש זאת :

    בעיתון ידיעות אחרונות ( נייר , מיום שישי , 15.3.2019 , המוסף לשבת ) קראתי על ראש עיריית נצרת , עלי סלאם. ונחום ברנע הגדיר אותו יפה :

    " מנהיגות פרגמטית , ממוקדת בצרכים של המגזר , מצליחנית , שמעמידה את ההשתלבות בכלכלה ובחברה הישראלית בראש סדר היום שלה "

    והוא עצמו ( עלי סלאם ) כך מצטט :

    "אני לא רוצה פוליטיקה " ו –

    " מ- 1948 אנחנו חולמים על שלום , על מדינה פלסטינית שתתקיים לצד ישראל , אבל אני רואה שזה רחוק . לכן לקחתי על עצמי לבנות בתוך נצרת "

    ואילו ( מן הכתבה עצמה ) :

    " באוקטובר 2015 הוא עבר במכוניתו על פני איימן עודה , שהלך בראש הפגנה בנצרת . " עוף מפה , אתה ואנשים כמוך לא עשיתם בשבילנו כלום " , צעק עליו . הצעקה הידהדה בכל המגזר ."

    אז או שיבוא ההר למוחמד , או שמוחמד אל ההר , או שלא ניוושע , לא מזה , ולא מזה .

    להתראות

    אהבתי

  3. מעניינת כמובן , גם זוית ימנית בסיפור של ערביי ישראל . חבר הכנסת דוד ביטן דאז , מצטט ( מעריב , עירובין הוא והעיתון ) כך:

    בהתייחסו לאמירה המפורסמת של ראש הממשלה ממרץ 2015 לפיה "הערבים נעים לקלפיות בכמויות אדירות", אמר "הייתי מעדיף שערבים לא ינהרו לקלפיות, ולא יגיעו בכלל לקלפי". על מנת להבהיר את דבריו ציין כי "95 אחוזים מערביי ישראל בוחרים ברשימה המשותפת שלא מייצגת אותם, אלא את האינטרס הפלסטיני".

    כאן :

    https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-566292

    להתראות

    אהבתי

  4. שיעורי הילודה הממוצע במגזר הערבי (כולל הבדואים) שווה למזר היהודי. השיויון הגיע לפני מספר שנים מועטות אבל הנטיה לשיוויון החלה קודם לכן ולכן זה לא מדויק לכתוב שהם לא יכולים להגיע ל-21% מהמנדטים בגלל שרבים מה-21% הם ילדים. זה נכון גם למגזר היהודי (בממוצע).
    אבל זאת לא הבעיה העיקרית שלהם. הערבים כלואים במצב הבא:
    אם הם יעלו את ההצבעה שלהם ויחזקו את כוחם אז הם יגרמו לתזוזה של מצביעי שמאל למרכז, ומצביעי מרכז לימין. למה? כי מצביעי השמאל והמרכז גזעניים בדיוק (ואולי יותר) ממצביעי הימין. אם המפלגות הערביות יתחזקו – הציבור השמאלי והמרכזי ירגיש מאוים וינדוד ימינה. במצב שכזה ההתחזקות שלהם לא תניב דבר.
    לכן אני מסכים עם המסקנה שרק אם הם יתעסקו בקידום מצבם (באמת ולא במסכה) הם יקבלו לגיטימציה לפעולתם ויוכלו "להעלות מנדטים" מבלי לגרום לשינוי הגושים.

    אהבתי

  5. השאלה החשובה מהפוסט של תמריץ היא למה הערבים משנים את דפוס ההצבעה שלהם?
    להבנתי ההסבר הוא ממשלות הימין. ככל שהימין מאריך את שלטונו, הערבים מבינים שהמסלול היחיד הוא להשתלב במקום להתנגש. זה לא מקרי שמאורעות אוקטובר 2000 באו בזמן ממשלת שמאל. זה כמו באיחוד האירופאי. כאשר האיחוד החליש את המדינות הריבוניות – החלו יותר ויותר מיעוטים באירופה להרים את הראש. מישהו שמע על הרצון הסקוטי/אירי להיפרד מהממלכה המאוחדת לאחרונה? מהיום שרוב הבריטים בחר בברקזייט (שזה הרבה אנגלים כי הלא-בריטים יותר תמכו בהישארות) ההיפרדות ירדה מהכותרות.

    Liked by 1 person

  6. רק הערה לגבי אחוזי ההצבעה במגזר הערבי:

    חלק מאי ההצבעה במגזר הערבי היא סירוב אידיאולוגי לשתף פעולה עם המערכת השלטונית הישראלית. ההנחה שלהם היא שעצם ההשתתפות של הערבים בבחירות נותנת סוג של לגיטימציה לשלטון הישראלי. לגיטימציה שישראל משתמשת בה, למורת רוחם, בעולם.
    השתתפותם בבחירות מאשרת (לתפיסתם) שישראל היא דמוקרטיה אמיתית. בניגוד לתפיסתם שישראל, המדינה שמצהירה על עצמה שהיא יהודית – דמוקרטית, היא דמוקרטית רק לגבי יהודיה.

    לראיה מסע התעמולה של הפלג האיסלאמי הצפוני כנגד עצם השתתפות הערבים בבחירות. כנ'ל התנגדות הנהגת הדרוזים בגולן וכנ'ל התנגדות תושבי מזרח ירושלים / הרש'פ להשתתפות ערבים בעלי זכות הצבעה בבבחירות המוניציפליות בירושלים.

    מגמה אידיאולוגית העומדת בסתירה לאינטרסים החומריים של הציבור הערבי לצבור כוח רב ככל האפשר בכל מוסדות השלטון.
    בגלל הסתירה – לא ברור לי איזו מגמה תגבר בעתיד הקרוב על השניה.

    ############################

    אוף טופיק,
    קצרצר מאתר חדשות המדע.
    נוגע עקיפות בחלק מהדיונים בבלוג. בעיקר בהצעות פיתרון מאוד מורכבות.

    http://madanews.co.il/ככל-שמוח-האדם-השתכלל-כך-הוא-נעשה-פגיע-י/

    ___________________________

    " .. כאשר למכשיר מסוג מסוים, נניח מכונת כביסה או מחשב, יש מספר חלקים קטן ופונקציות פעולה מעטות – הסיכון לתקלות ושגיאות במהלך פעולתו קטן. מאידך ככל שרבות הפונקציות והמורכבות של המכשיר – כך הסיכון לתקלות ושגיאות עולה. מחקר חדש, אשר נערך במכון ויצמן למדע בראשותו של רביב פרילוק, תלמיד מחקר בקבוצתו של פרופ' רוני פז, והתפרסם בכתב העת המדעי היוקרתי Cell, הראה באחרונה כי כך קרה גם במוח האדם – ככל שיכולת הקידוד שלו הלכה והתייעלה, הוא נהפך לחסין פחות לשגיאות, וכך הופיעו פסיכופתולוגיות שאינן נמצאות בפרימטים בעלי מוח מתוחכם פחות- כמו הפרעות קשב, חרדה ודיכאון ועד אוטיזם.

    עד היום היה ידוע שמוח האדם שונה ב"חומרה" שלו מפרימטים אחרים, אך לא היו נתונים לגבי הבדלים ב"תוכנה", כלומר באופן שבו תאי העצב מתקשרים ומקודדים מידע. לשם בדיקת מידע זה, פיתחו החוקרים מבחן למדידת יעילות הקוד העצבי, הבודק כמה מידע יכול להעביר תא עצב בודד בכמה שפחות אנרגיה. בשלב הבא של המחקר, נעזרו החוקרים במנתח המוח פרופ' יצחק פריד והקליטו את הפעילות המוחית בבני אדם ובקופי מקוק בשני אזורים – בקליפת המוח הקדם-מצחית אשר אחראית על תפקודים גבוהים המאפשרים קבלת החלטות וחשיבה רציונלית, ובאמיגדלה – אזור מוקדם יותר אבולוציונית שאחראי לתגובות הישרדותיות ורגשיות. החוקרים גילו כי הקידוד העצבי בקליפת המוח הקדם-מצחית יעיל יותר מאשר באזור המוחי הקדום יותר, האמיגדלה, הן בבני אדם והן בקופים. כמו כן הקידוד העצבי בשני אזורי המוח בבני אדם היה יעיל יותר מאשר באזורים אלה בקופים.

    עם זאת, החוקרים גילו כי ככל שיעילות הקוד העצבי הייתה גבוהה יותר, החסינות לשגיאות הייתה נמוכה יותר. כך למשל הקוד העצבי של האמיגדלה אצל קופים היה חסין יותר לשגיאות מאשר בבני אדם, ולכן זו יכולה להיות הסיבה שאצל בני האדם יש תגובות הישרדותיות גם לסיטואציות שאינן מסכנות חיים – בדומה למה שאנחנו מכירים למשל מהפרעות חרדה ופוסט-טראומה- זהו בעצם המחיר שאנו משלמים על התחכום והיצירתיות של המוח האנושי. האבולוציה ניסתה לייצר מערכת יעילה יותר ושילמה על זה במערכת חסינה פחות לטעויות

    המחקר הוכיח שמצד אחד יש לבני אדם יכולות קוגניטיביות משופרות ויכולות למידה והתאמה לסביבות חדשות, ומצד שני נטייה להפרעות חרדה, דיכאון והפרעות נפשיות אחרות- אלו שני הצדדים של אותו המטבע. מעבר לכך, ייחודו של המחקר, בנוסף לתוצאותיו, הוא ביכולת שפיתחו החוקרים להשוות רישומים ברמת תא העצב הבודד בין בני אדם לקופים- פריצת דרך ביכולת לחקור את ייחודו של המוח האנושי."

    _________________________

    Liked by 1 person

  7. הסבר נוסף לאחוזי ההצבעה הנמוכים של המגזר הערבי – חולשת הרעיון הדמוקרטי בתרבות הערבית – מוסלמית. התרבות הדומיננטית בהשפעתה גם על הערבים בעלי תעודת הזהות הישראלית.

    לראייה – כתבה מתורגמת מערבית לעברית, שהתפרסמה לאחרונה בעיתון יומי ירדני.

    [נדמה לי שקראתי פעם שברוב הנושאים, כולל רצח נשים על ידי בני משפחתן ש"כבודם נפגע", ערביי ישראל הכי דומים לערביי ירדן. ]

    בכתבה שלוש ציפורים באבן אחת: גם תקיפת השיטה הדמוקרטית, גם תקיפת ישראל / היהודים וגם אזכורים נרחבים לנאצים ולשואה.
    (כידוע, רק לסגני רמטכ'ל יש היתר להשמיע אזכורים לשואה ולנאצים).

    http://www.memri.org.il/cgi-webaxy/item?4981

    כותב ביומון ירדני ממסדי: מנהיגי המדינות הדמוקרטיות לא נתנו את הדין על פשעי המלחמה שביצעו, בשעה שהנאצים נידונו על בסיס טענות מוגזמות של היהודים

    ב-5.11.2018 פרסם העיתונאי הירדני, רומאן חדאד, בטורו ביומון הממסדי אל-ראי מאמר, שבו יצא נגד השיטה הדמוקרטית אותה כינה "נפשעת ולא אנושית" וטען כי המדינות הדמוקרטיות מעורבות ביותר בפשעי מלחמה ובהרג חפים מפשע מאשר מדינות אחרות. כדי להוכיח את דבריו, חדאד סקר את המלחמות בהן היו מעורבות ארה"ב, צרפת ובריטניה וטען כי הן היו אחראיות להטלת פצצות האטום על יפן, לשימוש בנשק אסור ולהתעללות בבני אדם. חדאד גם קבל על כך שאף אחד מהאחראים לפשעים אלה במדינות הללו לא הועמד לדין, בניגוד לקצינים הנאציים שנותרו בחיים ונידונו כפושעי מלחמה, בהתבסס על טענותיהם המוגזמות של היהודים בעניין ממדי השואה

    להלן תרגום קטעים ממאמרו:
    "אינני מסונוור מהדמוקרטיה למרות מה שמפיצים לגביה פטרוניה ואני סבור שהאנושות כיום זקוקה לשיטות ממשל חדשות, שהולמות את השינויים הגדולים שחלו בכל תחומי החיים. מה שמגביר את ביטחוני בכך מדי יום, הוא הרפיון שניכר אצל מגני הדמוקרטיה, כשבכל משבר שחושף פגם של הדמוקרטיה, הם תולים את האשמה באנשים או ב[אופן] היישום, ולעולם לא ברעיון [הדמוקרטי]. הדמוקרטיה, כפי שהיא מוצגת בתיאוריה, היא משטר, שמפקיד את הסמכות בידי האזרחים כדי להבטיח שלטון הפועל למען טובת העם. במסגרת משטר זה מוענקת לאזרחים ההזדמנות לבחור מי ישלוט עליהם – דבר שמספק לכולם חירות ושוויון. יש מי שמתעקש לטעון כי המשטר הדמוקרטי מאפשר לבוא חשבון עם בכיר שהתרשל בתפקידו. משמעות הדבר היא משילות ודרישת דין וחשבון [מנבחרי העם], שהם שני גורמים הכרחיים לבניית מדינה מודרנית.

    למעשה, כשאני חוזר להיסטוריה ומדפדף בדפיה אינני מוצא שום דבר ממה שמוזכר מבחינה תיאורטית מיושם בשטח. שכן, המדינות הדמוקרטיות הן המדינות המעורבות ביותר במלחמות, בהרג חפים מפשע ובהחרבת ערים וכפרים. … "

    אהבתי

  8. קמיליה , רק צריך לקחת בחשבון , שככל שהמוח מורכב יותר , יש לו יותר אפשרויות או סיכוי ,טובים יותר , להתמודד גם עם הפתלוגיה עצמה . כלומר , מחד יותר רגישות או פרה דיספוזיציה לפתלוגיה , מאידך : היכולת גם להתמודד איתה( בגלל המורכבות של המוח ) יותר טובה ( פיצוי מעגלי , כלומר : מימשקים בין פונצקיות שונות במוח . נניח , אדם עיוור , שמפתח מרכז ראיה יותר חזק , או חוש שמיעה יותר טוב וכדומה , זוהי המחשה באמת קלאסית ).

    הדמוקרטיה אגב , היא לא בחירות . הבחירות זה רק ביטוי שטוח ביותר ( יש בחירות והיו : בעיראק של סדאם , בצפון קוריאה , בסוריה וכו…) .הדמוקרטיה היא משטר בו שורר שלטון החוק , לא שלטון אדם . ואותו ירדני אם היה טורח , היה מוצא למשל :

    את הנשיא קצב יושב בכלא . את הירשנזון ( שר האוצר לשעבר ) יושב בכלא . את דרעי . את רמון שהורשע . את פנחס בניזרי בכלא. את ראש הממשלה לשעבר אולמרט ועוד …. אז להרגיע. פה מכירים ומלינים על בג"ץ ששולט ביד רמה ? זוהי בדיוק הדמוקרטיה . בתי משפט עצמאיים , שמגינים על הציבור ועל העם , מפני שרירות הלב של השליטים , תוך יישום והקפדה על שלטון החוק . נכון :

    באספקטים בינלאומיים לוחמניים , יש בעיה . אבל , היא אוניברסלית , ומקדמת דנא , משחר ההיסטוריה כך, וקשורה לאבולוציה בעייתית של האדם והאנושות . לא קשור לדמוקרטיה , נהפוך הוא . הדמוקרטיות נלחמו בעריצות לא פעם ולא פעמיים . יצרו אכן עריצות מוכמנת או עקיפה לא פעם , אבל , גם נלחמו בחירוף נפש נגד עריצות ( מלחמת העולם השניה למשל , או סנקציות של מח' המדינה בארה"ב על משטרים המדכאים זכויות אדם ) .

    להתראות

    אהבתי

  9. רק קטע נבחר מן המאמר לקמיליה ( המוח ) :

    The researchers found that parts of the prefrontal cortex take over when the hippocampus, the brain's key center of learning and memory formation, is disabled. Their breakthrough discovery, the first demonstration of such neural-circuit plasticity, could potentially help scientists develop new treatments for Alzheimer's disease, stroke and other conditions involving damage to the brain.

    נתרגם ספונטנית :

    החוקרים גילו כי חלקים מן הפרה פרונטל קורטקס , מועצמים כאשר ההיפוקמפוס נפגע ( ההיפוקמפוס ,פונקציה מרכזית ללימוד ואגירת זכרונות במוח ). התגלית פורצת הדרך שלהם , הינה המחשה לאלסטיות/ מוביליות של מעגלים עצביים במוח , וזה בתורו , יכול לעזור לחולי אלצהיימר , חולי שבץ מוח ואחרים שמוחם נפגע .

    עד כאן :

    רק יוער , שהפרה פרונטל קורטקס , אחרי לשיפוט הגבוה מה שנקרא . שיפוט שמזקיק : עיבוד מידע לא אינסטינקטיבי , אלא : לטווחים יותר רחבים , תוך הפעלת שיקולים מוסריים בעיקר ( מוסריים / חברתיים ) .

    להתראות

    אהבתי

  10. יאיר, בסיבת השוני אצל הערבים ייתכן שאתה צודק. זה מתקשר לעניין של יאוש לאומי ותקווה אישית שדיברנו עליו פעם כמצב שמביא שלום בעוד שייאוש אישי ותקווה אישית זהו מצב שמביא מלחמה. שלטון הימין מייאש את הערבים, אבל אולי במובן הטוב של המילה.

    Liked by 1 person

  11. בהתפלגות הגילאים יש שנתון סטטיסטי עדכני. 43 אחוזים מהערבים הם מתחת לגיל 19. זאת לעומת 34 אחוז מהיהודים. ההפרש מצטמק אך לא נעלם. זאת אומרת שבערך כ-60 אחוז מהערבים כשירים להצביע לעומת 70 אחוז מהיהודים. יחס של 79:21 הופך ככה ליחס של 18.5:81.5. זה משמעותי בשינוי מספר המנדטים הפוטנציאלי.
    אפילו אם הילודה תשתווה לאורך זמן רב, האוכלוסיה היהודית יותר זקנה וגם בעלת תוחלת חיים יותר ארוכה. ישאר פער מסוים באחוז בעלי הזכות להצביע.
    בכל אופן אם הפוטנציאל ההתחלתי של הערבים הוא 18.5% ומורידים 5% דרוזים ומזרח ירושלמים. נותרים עם 13.5%. קיבלנו 16 מנדטים. בהנחה שבכל אופן יהיו פה ושם ערבים שיצביעו למפלגות ציוניות, שבאדר עופר עובד לטובת המפלגות היהודיות הגדולות וששיעור ההצבעה יהיה נמוך במשהו מאצל היהודים, כי אוכלוסיות פחות משכילות מצביעות פחות (למעט חרדים) אז 14 מנדטים, כמו שכמעט התקבל בבחירות הקודמות, זה באמת הישג שיא ואין שום תעלומה בכך שהערבים לא מקבלים יותר. ממש כפי שחישוב זהיר ונאמנות לחוקי החשבון מסבירים שהגידול האיטי של המפלגות החרדיות אינו סותר את התפוצצותו הדמוגרפית של הסקטור.

    אהבתי

  12. רק תיקון טעות : כתבתי :

    רק יוער , שהפרה פרונטל קורטקס , אחרי לשיפוט הגבוה . וכמובן צריך להיות : " אחראי " ולא : " אחרי " .

    ועוד טעות :

    כתבתי : "פנחס בניזרי" , וצריך להיות :" שלמה בניזרי" כמובן .

    להתראות

    אהבתי

  13. קמיליה,
    החוקר שלך טועה כבר בהנחת המוצא שלו. מערכות מכניות שהפכו מסובכות ותר עקב הוספת מחשוב הפכו גם הרבה יותר אמינות. כך הדבר לגבי מכונות כביסה וגם מכוניות ומטוסים.

    אהבתי

  14. מורכבות מגדילה את הפוטנציאל לבאגים אבל מספר הבאגים בפועל תלוי גם בזמן שהוקדש לניפויים ולשיפור הקוד. הבעיה במוח היא לא המורכבות כשלעצמה אלא שקיבלנו גרסת ביטא וצוות הפיתוח האבולוציוני עובד ממש-ממש לאט.

    Liked by 1 person

  15. תמריץ,
    סיפוח רק יחליש את המפלגות הערביות.
    אם "ערביי הקצפת מן החוף" משנים את דפוס ההצבעה שלהם, אז מה יאמרו "ערביי ההר הכבושים"?

    במצב של סיפוח שטחי C:
    1. לא בטוח שהם בכלל ירצו אזרחות (בדומה לערביי מזרח ירושלים)
    2. גם אם תהיה להם אזרחות לא בטוח שהם יצביעו לכנסת
    3. גם אם הם יצביעו לכנסת שיעורי ההצבעה שלהם לא יעברו את שיעורי ההצבעה הערביים כיום, וכנראה שהרבה הרבה פחות
    4. אם כולם יצביעו לכנסת וכולם יבחרו במפלגות ערביות – אז תתרחש התזוזה שכתבתי עליה לעיל והשמאל יקרוס ואיתו סיכויי המפלגות הערביות להשפיע

    אהבתי

  16. 26% !
    הכצעקתה?

    אהבתי

  17. בנושא הזה כמו בתורת הקוואנטים אפשר לשקר ולהגיד אמת בבת אחת. איך? אם מכלילים את הדרוזים בערבים. זה שקר במהות ואמת לכאורה.

    אהבתי

  18. ביישובים הערבים המרכזיים מרצ לקחה 5 אחוז מהקולות. המפלגות הערביות 90 אחוז. השאר התחלקו בשברירי אחוזים.

    אהבתי

כתיבת תגובה