כן, הערבים יתנו לגנץ את השלטון

במקרה שגוש המרכז-שמאל יעמוד על 60 מנדטים (או יותר), בני גנץ ככל הנראה יהיה ראש הממשלה. על פי כל הסקרים זו אפשרות ריאלית ביותר. ולכן בפעם הראשונה מזה שנים נראה שיש מערכת בחירות שניצחונו של נתניהו בה אינו מובטח.

אם גנץ יחזיק ב-60 מנדטים שבגוש, אזי כחלון יצטרף אליו (וגם לוי-אבקסיס אם סיעתה תיכנס). יהיו לו כבר 64-66 מנדטים. ביניהם הערבים. קיבלנו רוב בכנסת לממשלת מיעוט עם תמיכה מבחוץ של הערבים. הרי הח"כים הערביים לא יותירו את ביבי ראש ממשלה כשבאפשרותם להדיח את מי שבעיניהם מסית נגדם. אם יתקשו בכך, במוקטעה יעודדו אותם.

תמיכה מבחוץ של הערבים אינה מציאה גדולה. אין לממשלה שנשענת עליה לגיטימציה ציבורית וגם לא יכולת להילחם בעזה. אבל כדי להפריד בין נתניהו לבין רחוב בלפור די בכך.

טענתו של נתניהו שממשלת גנץ תישען על הערבים אינה שקר. בסיס שלטונו יהיה בנכונות הח"כים הערבים לתמוך בו. ממש כפי שהיה זה בסיס ממשלת רבין ב-92'. העובדה הזו גם צפויה לדחוף את גנץ שמאלה אבל יעלון, האוזר, הנדל יחסמו אותו כנראה מללכת שמאלה מדי.

אחרי שיהיה ברור לכולם שלגנץ קיימת האפשרות להקים ממשלה בתמיכת הערבים, יבואו כבר החרדים שאינם רוצים להישאר מחוץ לחגיגה. החרדים לעולם לא יעדיפו את גנץ על פני נתניהו אבל אם נתניהו אבוד בין כה וכה – הם ילכו עם גנץ. כמובן, במקרה כזה לפיד ייאלץ לוותר על הרוטציה. הוא צפרדע גדולה מדי עבור החרדים. או שינטוש כל עקרונותיו ויתרפס בפניהם עד שיתרצו. בכל מקרה מצביעיו יהיו מאוכזבים. ממשלת כחול לבן עם החרדים תהיה במובנים רבים אותה גברת בשינוי אדרת מבחינת הציבור שסולד מהחרדים.

לנתניהו אין קונטרה למהלכים אלו. הוא ינסה לפתות את אבי גבאי אבל לגבאי אין גיבוי במפלגתו שיאפשר לו לשרת בממשלה אחת עם נתניהו המואשם. גם ממשלת אחדות נתניהו-גנץ נראית בלתי אפשרית במצב הנוכחי. תיתכן אחדות רק כאשר נתניהו יוחלף בידי איש ליכוד אחר.

כל זה אם ביבי לא יצליח לחלץ, אפילו בשנייה האחרונה של ספירת קולות החיילים, את המנדט ה-61 של הגוש. לפי הסקרים האחרונים נראה שקריאתו למצביעיו צריכה להיות להצביע לישראל ביתנו. נפילת ליברמן על חרב אחוז החסימה שהוא עצמו האחראי לו, תהיה צדק פואטי אך גם תחסל את גוש הימין.

43 תגובות בנושא “כן, הערבים יתנו לגנץ את השלטון

  1. תמריץ, האם לא סביר לדעתך כי במקרה של נצחון דחוק לגוש המרכז-שמאל יראו בליכוד לנתניהו את הדרך החוצה? יש שם לא מעט טוענים לכתר שמחכים כבר שנים ללכתו, וזו תהיה הזדמנות בשבילם. אני חושב שאין הרבה אהדה כלפי ביבי בקרב צמרת הליכוד גם ככה. כל עוד הוא מנצח בחירות ומושיב אותם על כסאות הממשלה הם נאמנים לו, אך ברגע שזה ישתנה סער, כץ ואדלשטיין עשויים לדרוש אפילו את התפטרותו ולהיכנס לממשלת אחדות. לא כן?

    אהבתי

  2. השאלה היא אם ביבי בכלל יחשוב שיש ערך מבחינתו להישאר בפוליטיקה אם אינו ראש ממשלה. הרי בתור שר, אפילו בכיר, כבר לא יקבל שום הגנה מכתב אישום ויצטרך לפרוש. האמת שהייתי מעדיף שינצח רק כדי שיהיה בעמדת מיקוח טובה מול היועץ. איני רוצה לראות את כניסתו לכלא.

    אהבתי

  3. לגבי ליברמן:
    מצד אחד אם לא יעבור את אחוז החסימה הוא עלול להפיל את הימין. מצד שני אם ימשוך מצביעים מהליכוד ויעבור, גנץ עלול להזמין אותו לממשלה ולהקים קואליצית מרכז ימין בלי הליכוד (רעיונית, אין מרחק עצום בין כחולבן, כחלון, ליברמן ובנט).
    נראה כי נתניהו מבין שהישרדותו תלויה לא רק בגוש ימין מנצח אלא בעיקר בליכוד גדול ככל הניתן, שכן נאמנותן של מפלגות הימין ממש לא מובטחת לו.

    אהבתי

  4. ליברמן הוא סדין אדום בפני הערבים אפילו יותר מביבי.. בקונסטלציה מסוימת מאוד יכול לעזור לגנץ. לא ברור כמה זה סביר. כנראה שלא.

    אהבתי

  5. אפשר למשל לדמיין תסריט שבו לגנץ יש 60 מנדטים והערבים מונים 9 מתוכם (נניח שרק טיבי עובר את אחוז החסימה כמו שנראה מחלק מהסקרים), לכחלון ולליברמן יש 10 מנדטים יחד. גנץ נפרד מהערבים, לוקח את כחלון וליברמן ויש ממשלת 61 חילונית עם יכולת לשנות הרבה דברים בתחום הדת והמדינה. קשה לחבר את ליברמן ואת מרצ, אבל לא בהכרח בלתי אפשרי.

    אהבתי

  6. לתמריץ:
    לא צריכה להיות שום העדפה לנתניהו. אם הוא חף מפשע או אין נגדו הוכחות אז שיצא זכאי. אם הוא עשה עברות כה חמורות שדינן מאסר אז עליו ללכת לכלא. היועץ המשפטי ובית-המשפט לא צריכים להתחשב בתוצאות הבחירות בקשר לכך. עליהם לעשות צדק והצדק במקרה זה לא תלוי בתוצאות הבחירות.

    אהבתי

  7. תמריץ, אפשר גם באותו מצב שתיארת לדמיין מצב שגנץ לוקח את בנט (נגיד עם 8 מנדטים) ולא את מרצ, והנה לך ממשלה ימנית עוקפת ליכוד. מצב כזה הנהגת הליכוד לא תסבול. ביבי ילך הביתה בין אם מרצון או בכפייה, והם יצטרפו לממשלה.
    אני חושב שגנץ יעדיף ממשלה כזו והוא אף מכוון לשם. שותפות עם מרצ בתמיכת הערבים תהיה בעייתית ותתן תחמושת רבה בידי הימין.

    אהבתי

  8. לגבי עשיית צדק עם נתניהו, אם היה פורץ לבתים היה אפשר לצפות שיוטל עליו עונש ככל הפורצים. אבל כאן מדובר בעבירות שמטבען רק פוליטיקאי בכיר מואשם בהן. ולכן אין באמת צדק ושוויון כי אין עם מה להשוות.

    Liked by 1 person

  9. השמאל הפתטי מוכן לחבור לזועבים וטיבים, העיקר שיוכלו למסור חבלי מולדת ולהקריב ילדים יהודים על מזבח השלום.
    בדיקת פוליגרף קבעה שהמתלונן שטען כי גנץ חשף את עצמו בפני אחותו ואימו – דובר אמת. בנוסף גנץ צוטט כשאמר שנשים נחותות מגברים.
    אדון גבי אשכנזי צוטט כשאמר "נוני [מוזס], מה שאני אגיד לו הוא יעשה" ובמקביל מתנהל נגדו משפט בטענה שהטעה את משקיעי החברה הכושלת שהוא כיהן בה כיו"ר,
    אדון יעלון, האיש עם הכריזמה של עציץ שלא עבר את אחוז החסימה הולך להיות ציפי לבני הבאה,
    ולקינוח יאיר לפיד, הדביל שדוחף את פרצופו לחזה של ענת שרוף ומתלונן שנשים לא ממושמעות, ממשיך לשנות את דעותיו חדשות לבקרים.
    מדהים איך על הרבה פחות מזה, קטלו את טראמפ בשל "מיזוגניה", ואילו חבורת הגנרלים הפשיסטים המוזכרים מעלה (חוץ מהשקמיסט לפיד), מצליחים לזכות לאיתרוג מהתקשורת המטונפת של מדינת ישראל.

    אהבתי

  10. לתמריץ: זה לא משנה מי מואשם בעברות אלו. קבלת שוחד זו עברה פלילית חמורה וכנ"ל מרמה והפרת אמונים. אי-אפשר לעשות הנחות לפוליטיקאי בכיר רק בגלל שהוא פוליטיקאי בכיר. מי שבצע את העברות האלו צריך להענש בחומרה (כמובן אם ישנן נגדו הוכחות).

    אהבתי

  11. מושג השוחד מעורפל במקרה כאן. הרי אין גבול לאין אפשר לקחת שוחד במקרה של פוליטיקאים. האם ישראל כץ מקבל שוחד מנהגי המוניות בתמורה לכך שהוא לא מכניס את אובר לארץ? לא במובן האישי. כן במובן האלקטורלי. למה זה לא שוחד?
    ומה עם שלדון אלדסון שמממן לביבי עיתון – האם זה לא שוחד? מה אדלסון מקבל בתמורה? אם מדובר בדברים מעורפלים בטח אפשר למצוא משהו. למשל השפעה אידיאולוגית.

    אהבתי

  12. לתמריץ:
    מושג השוחד זה דבר ברור. הרבה אנשים נשפטו על קבלה ונתינת שוחד. חלקם הורשעו וחלקם יצאו זכאים.
    לגבי ישראל כץ מעולם לא שמעתי שמישהו טען שהוא קבל שוחד. בכל אופן אם מישהו טוען כך שיגיש נגדו תביעה לבתי המשפט. כנ"ל לגבי כל אדם אחר שחושבים שהוא קבל או נתן שוחד.
    כנ"ל לגבי שלדון אדלסון והעתון שלו. אם מישהו חושב שיש פה עברה על החוק שיפנה לבית-משפט.

    אהבתי

  13. אם הוא כל כך ברור, איך כולם מתווכחים על זה.. הגדרת השוחד בחוק היא מעורפלת וטוב היה אם הכנסת בעצמה הייתה מוחקת את ההגדרות המעורפלות של שוחד מהחוק.

    אהבתי

  14. תמריץ,
    יעלון וחבורתו היו אנשי ימין. אם גנץ יזכה בבחירות הם יעברו ציפיזציה מהירה.
    לגבי החרדים, האשכנזים לא ישתתפו בממשלת שמאל. ש"ס תרוץ לשם בשמחה. מצביעי ש"ס קרובים אמנם למרזלים אבל חברי הכנסת שלה ברבנים לזכויות אדם.
    כחלון לא יהסס לרגע אבל ליברמן ישאר בחוץ (אם יכנס)
    אם ביבי לא זוכה זה סוף הביביזם. בואי שרל'ה, הולכים…

    אהבתי

  15. חייל, אם ניבוייך יתממשו ועל פי הסקרים הנוכחיים תכהן ממשלת מיעוט שלא תצטרך את תמיכת הערבים אבל תצטרך את היעדרות חלקם מהמליאה בהצבעות קריטיות. כמובן בתמורה המתאימה למגזר.

    אהבתי

  16. תמריץ,
    זה משחק של מה אם…
    אני עדיין מעריך שביבי לוקח אבל בקטנה (אם כחלון וליברמן עוברים את אחוז החסימה)

    אהבתי

  17. מסכים עם רינגו שממשלת גנץ הנשענת על מרצ והערבים תתקשה לקבל לגיטימציה. כל פעולה קטנה שלה תעורר גלים, הפגנות ואי-יציבות.
    המודל שגנץ לדעתי מנסה לבנות הוא מודל אריאל שרון: אדם שמציג קו בטחוני ותחת הקו הזה מקדם מדיניות קיצונית. ממשלה שנתמכת על מרצ והערבים תתקשה להציג קו כזה.

    אהבתי

  18. יאיר, איזה מדיניות קיצונית אתה חושב שגנץ רוצה לקדם? הוא מקפיד להיות עמום לחלוטין ולהישאר באיזור הנוח של "כולנו יחד", "לאהוב את ישראל" וכו'. אני אישית לא הצלחתי להסיק כלום לגביו לטוב או לרע. גם כתבת רקע די מעמיקה בהארץ מציגה אותו כטיפוס של אמצע הדרך בכל מעשיו: לא נוקט פעולה קיצונית, לא ממש זז לשום כיוון, לא מפריע, בחור נחמד. מה שבאנגלית קוראים plain vanilla.
    זה לא בהכרח פוסל אותו כרוה"מ, אני פשוט באמת הייתי רוצה להבין מה עמדותיו או כוונותיו בעניין כלשהו.

    אהבתי

  19. רינגו,
    מה יעשה גנץ? התשובה פשוטה מאד. מה שעשו קודמיו בתפקיד רוה"מ עם עבר רמטכ"לי. השתוללות תקציבית ומדינית שתביא גל טרור ומיתון.

    אהבתי

  20. חייל,
    אכן רבין וברק לא היו ראשי ממשלה מוצלחים במיוחד. מצד שני הם הביאו הישגים אסטרטגיים בלתי מבוטלים: השלום עם ירדן והיציאה מלבנון.
    ההבדל בעיני הוא שרבין וברק היו כוכבים ויועדו לגדולות מגיל צעיר, נבנו מתהילת מלחמות, הפגינו שאפתנות פוליטית ונבחרו לשלטון עם אג'נדה די ברורה. מה מכל זה נוגע לגנץ? הוא נראה כמו בחור חביב שבמקרה הגיע לאן שהגיע בלי שבאמתחתו הישגים משמעותיים או דרך פוליטית/מדינית ברורה.

    אהבתי

  21. רינגו,
    שום הישג אסטרטגי לגנרלים, רק נזקים של דם ודמים. ושניהם גם לא הצטיינו במלחמות

    אהבתי

  22. חייל, מהלכיהם של ברק ורבין הביאו להרבה דם זה נכון. אין בכך כדי להפחית בהישג של שלום עם ירדן והיציאה מלבנון. האם אתה חושב שמצבנו היום היה טוב יותר אם היינו יושבים ברצועת הבטחון? מסופקני.
    אגב לא טענתי שהם הצטיינו במלחמות אלא שנבנו מתהילת מלחמות וזה כמובן שונה. ייתכן ששניהם היו טובים ביחסי ציבור יותר מאשר במצביאות, איני יודע. בכל מקרה, רבין היה רמטכל הנצחון וברק החייל המעוטר בתולדות צהל. גנץ הוא גם לא זה. זה שהוא זה שהגיע למעמד כה בכיר זו ממש מהתלה של ההסטוריה.

    אהבתי

  23. רינגו
    לגבי היציאה מלבנון הנושא מורכב ויש צדדים לכאן ולכאן. לגבי ההסכם שלום עם ירדן ממש לא ברור לי מה ההשג כאן נראה לי שלפני ההסכם שלום איתם היו היחסים איתם יותר טובים – מה בדיוק השגנו בהסכם שלום איתם.

    אהבתי

  24. מי שמספיד את ביבי עושה טעות מרה זה האיש שאמרו עליו "מצליח להלך על המים".. הוא מתאושש והדבר הזה בא לידי ביטוי בסקרים
    אשר מתפרסמים כמעט מדי יום.. לביבי יש כרגע בעיה אחת העורף שלו חשוף הן במפלגה והן בפרקליטות אבל בישראל הכל יכול להיות..
    בסבירות גבוהה ניתן לומר שהוא הולך לזכות בבחירות ולהפסיד במפלגה זאת המפלגה שבלעדיו שווה במקרה הטוב חמישה מנדטים
    וזה מה שמרגיז בהצגה הנסתרת של בחירות 2019 בישראל.. גילוי נאות אני לא בעד ביבי אבל כנראה הפעם אצביע ליכוד פעם הראשונה
    מזה שנים.. במצב הכלכלי שמסתמן בעולם המערבי היום לישראל דרושה יותר מתמיד יציבות אין מקום למהפך וגם לצערי אין עם מי..

    אהבתי

  25. שאלה לגבי החוב הלאומי:
    ידוע שחוב לאומי זה חוב שלא משלמים אותו. הרי ברור לכל שאם הממשלה היתה פורעת את חובות המדינה אז החובות היו הולכים ומצטמצמים לאט לאט עד שיעלמו תוך כמה שנים. אבל זה לא מה שקורה החובות דוקא גדלים משנה לשנה. מדוע זה קורה? כי המדינה כל הזמן לוקחת הלוואות נוספות כדי לפרוע את ההלוואות הישנות. כלומר המדינה בעצם ממחזרת חובות ולא פורעת אותם.
    בעצם המדינה לא מסוגלת לפרוע את חובותיה (לפחות לא בשטה הכלכלית הנהוגה כיום).
    מדינת ישראל (כמו יתר מדינות העולם) לא פורעת את חובותיה אבל מגבילה אותם ל-60% מהתוצר.
    השאלה מה יקרה אם מדינת ישראל תגדיל את ההגבלה הזו ל-100% מהתוצר. במקרה כזה תוכל מדינת ישראל להשתמש בעוד חצי טריליון ש"ח. היא תוכל לבנות הרבה יותר חדרים בבתי-חולים, לייצר או לקנות ציוד רפואי רב יותר, להכניס המון תרופות לסל, להכשיר יותר אחיות ורופאים, לשלם כסף רב יותר לעובדים סיעודיים (כדי לבחור עובדים טובים יותר), לצייד את הצבא בנשק טוב יותר (לפי דו"ח של איזה קצין בכיר, לפי ההסטוריון מיכאל הרסגור וגם לפי מה ששמעתי כאן בפורום (נדמה לי מהחייל הזקן) – המצב לא טוב), לתת לצבא יותר ימי אימונים, לשפר את איכות החינוך, להגדיל את תקציב הביטוח הלאומי ועוד.
    נדמה לי שבארצות הברית וברוב מדינות אירופה החוב הוא בסביבות 100% מהתל"ג.
    השאלה שלי איזה נזק יכול להגרם מהגדלת החוב ל-100% (נניח שההגדלה תעשה בהדרגה על פני 10 שנים לפחות)?
    שאלה שניה: איזה נזק יכול להגרם מהגדלת החוב פי 10?

    אהבתי

  26. השאלה אינה אם יש מספיק כסף לכל זה, אלא אם יש מספיק משאבים. אם מדובר בדברים שניתן לקנות במט"ח אז כנראה שאפשר לקנות יותר מט"ח..הרי בנק ישראל מגדיל יתרותיו ויש קרן גז לאומית. אם לא.. צריך להתייעל. סתם כסף לא יעזור.

    אהבתי

  27. לתמריץ:
    האם מה שענית זה לגבי השאלה שלי על החגדלת החוב הלאומי?
    בכל אופן אני שואל מה יקרה אם יגדילו את החוב ל-100%? ומה יקרה אם יגדילו אותו ל-800%?

    אהבתי

  28. בשלב מסוים יותר מדי כסף ירדוף פחות מדי משאבים.. תפתח עוד עשרה בתי חולים, תצטרך לגייס עוד המון רופאים ואחיות. אבל אין לך רופאים ואחיות זמינים, אז משכורותיהם יעלו אבל בלי עלייה גדולה במספרם. סתם אינפלציה. אלא אם תהיה מוכן להביא רופאים מחו"ל ולשנות חוקי העבודה לשם כך. אבל זה אתה יכול לעשות כבר עכשיו אפילו שגילדת הרופאים תתנגד.
    בטווח הארוך יותר אנשים יבינו שכדאי ללמוד רפואה. בארץ אין מספיק מקומות. אז ילכו ללמוד בחו"ל. להגדיל מספר סטודנטים שנוסעים לחו"ל זה דווקא דבר שניתן להשיג בקלות עם תוספת כספית כי הוא מנצל כספי מט"ח ולא דורש התייעלות פנימית.
    עם זאת הדבר יוריד מכוח העבודה האיכותי בתחומים אחרים. כאן אני דווקא בעד. סביר שהתועלת של רופא לחברה עולה בהרבה על זו של עוד מתכנת בעסקי הקזינו למשל.

    אהבתי

  29. כלומר לדעתך הסכנה במקרה כזה היא אינפלציה? האם זוהי הסכנה היחידה או שיש עוד משהו?

    אהבתי

  30. כל הדברים הכרוכים באינפלציה: צניחת שער המט"ח. הצמדה דולרית.. בטווח הארוך מדינה שלא מצליחה לייצב מטבע משלה נאלצת להסתמך על מטבעות זרים, וזה יוצר סכנה אמיתית להפוך ליוון. כלומר, חוב במטבע מקומי לא יוצר סכנת יוון. אבל אובדן שליטה על ההוצאות שוחק את המטבע המקומי ומעודד אנשים לקחת חובות במטבעות זרים. זו הסיבה שארגנטינה במצב נורא. היא לא מצליחה לבנות כלכלה שעובדת רק עם מטבע מקומי.

    אהבתי

  31. עד רגע זה כולם מדברים בעיקר על סכנת אובדן קולות של הימין – אם ישראל ביתנו ו/או כולנו ו/או יחד ו/או זהות לא יעברו את אחוז החסימה.

    אבל שמתי לב שלאחרונה גם תומר פרסיקו (*) וגם עומר מואב (**) טרחו לתקוף את מפלגת זהות של פייגלין.

    האם יש לפרש זאת כעדות לכך שהשמאל הישראלי מתחיל לחוש מאוים מאובדן קולות לפייגלין?
    אולי. אם מפלגת כחול לבן תתחיל לאבד כבר במהלך החודש הקרוב את זוהרה של מפלגת התקווה האופנתית החדשה – ו"המגניב הייחודי" פייגלין יהפך לוו התליה של התקווה האופנתית.

    אבל אולי השמאל הישראלי טועה גם לגבי נקודה זו, ואין כל סכנה / תקווה (מחקו את המיותר בעיניכם) שהמוני מצביעי שמאל או מרכז יוטעו לבחור בזהות.

    ############################

    (*) תומר פרסיקו:

    https://7minim.wordpress.com

    " … לפני כשבועיים כתבתי בפייסבוק על משה פייגלין והבאתי כמה טקסטים שהוא עצמו חיבר, כולל כמה ציטוטים שאמר לי אישית, שמראים שמדובר באדם קיצוני שלא באמת מאמין בחוסר התערבות ממשלתית בחיי הפרט. בתגובה קיבלתי תגובות רבות שמבקשות ממני לקרוא את המצע הנוכחי של 'זהות', שכן לכאורה הוא, ולא דברים שאמר רק לפני שש שנים, מגלים את עמדותיו.

    תראו, יש לי כנראה יותר שעות קריאה ושיחה עם פייגלין מ-99% ממצביעי זהות, אבל נניח לצורך העניין שאני לא מבין כלום ו/או שהאיש שינה את עורו וחזר בו מכל הדברים המטורללים שאמר בעבר והוא אדם חדש לגמרי. בסדר. אז קראתי את המצע. הנה כמה להיטים:

    1. אמונה בבחירה האלוהית ובכוחו המאגי של הר הבית:
    על פי מצע 'זהות', ציטוט, "ארץ ישראל שייכת לעם ישראל לבדו מתוקף הבחירה האלוהית". לדעת פייגלין ו'זהות', שימו לב, "קיים קשר ישיר בין איבוד אחיזת ישראל בהר (מאז שנמסר בפועל לוואקף) לבין איבוד הלגיטימציה הבינלאומית של מדינת ישראל לאורך השנים". הר הבית, מסתבר, הוא מעין טוטם שעבודתו מסדירה את פעולת הקוסמוס.

    בהתאם לכך "זהות' תחתור להעברת קריית הממשלה, משכן הכנסת ובית משפט העליון ממערב העיר אל העיר העתיקה בשטחים הסמוכים להר הבית." כמו כן "מטרופולין ירושלים תכלול את בית לחם". כי למה לא.

    בקיצור, התפיסה המדינית של 'זהות' מעוצבת על פי עמדות תיאולוגיות ובהתאם לאלה פועלים. שיהיה בהצלחה.

    2. שמירת המונופול האורתודוקסי:
    על פי המצע, ציטוט: "'זהות' מאמינה שעל המוסדות הממלכתיים של המדינה להיות מחויבים להלכה ולמסורת ישראל כביטוי לזהותה היהודית של המדינה." — כלומר הזהות היהודית של המדינה היא אורתודוקסית. לא משנה שרוב היהודים בעולם אינם אורתודוקסים, לפייגלין ברור ש"זהות יהדות" היא רק אורתודוקסית. ולכן האורתודוקסיה מקבלת מונופול על כל המוסדות הממלכתיים.

    זה גם בא לידי ביטוי בפועל: "'זהות' מתכוונת למסור את הר הבית לניהולה של הרבנות הראשית". — הממסד האורתודוקסי והרבנות הראשית הם מהמוסדות הממלכתיים השנואים ביותר על אזרחי ישראל. פייגלין מתכוון להעביר להם עוד סמכויות ולבצר את המונופול שלהם. ליברטריאניזם זה לא.

    3. "אני הומופוב גאה":
    פייגלין כזכור הצהיר בעבר שהוא "הומופוב גאה". כעת מספרים לנו שהוא שינה את עמדותיו. במצע זהות אכן כתוב כי "'זהות' מתנגדת להתערבות המדינה באופי המשפחה". זה יופי, אבל מצד שני באותו מצע כתוב כי אחד מיעדי המפלגה הוא "מדינה המשמרת את ערכי המשפחה". אופס. איך זה הולך יחד? זה לא. פייגלין מספר לכם מעשיות על חירות, בפועל הוא יתנגד למצעד גאווה בירושלים (כפי שאמר לי אישית לפני 6 שנים).

    אבל רגע, מהופנטיי 'זהות' מסבירים לנו כי "'זהות' תבטל את רישום הנישואין הממלכתי המתקיים כיום", כפי שכתוב במצע. אז תנו לי להסביר לכם משהו: אין שום משמעות לביטול הרישום כל עוד כל המדינות האחרות בעולם רושמות נישואין … "

    _________________________________
    (**) עומר מואב

    https://omermoav.com/למה-לא-זהות/

    " … בכל פוסט שקשור לבחירות מיד קופצים מגיבים רבים עם השאלה "למה לא זהות"? ובכן, קבלו תשובות בצורה מסודרת ישירות מהמצע של זהות:

    סיפוח של יו"ש, ולא רק גושי התיישבות, תחת הטיעון:
    ארץ ישראל שייכת לעם ישראל לבדו מתוקף הבחירה האלוהית

    צריך להרחיב את הדיבור למה אדם רציונאלי לא יכול להצביע למי שמאמין בהבלים מסוכנים?

    טרנספר לפלשתינים, או במילים של המפלגה:
    לתושבי יהודה ושומרון שאינם יהודים תוצענה שלוש אפשרויות- עזרה בהגירה: המדינה תאפשר לתושבים המעוניינים בכך למכור את רכושם, ותסייע להם להגר למקומות שבהם יחפצו ולהיקלט שם.
    תושבות: המעוניינים להישאר ולהצהיר אמונים בגלוי, יקבלו מעמד של תושבי קבע במדינה היהודית. אזרחות: המעוניינים להיות אזרחים נאמנים ולשרת בצבא (כמו הדרוזים למשל), יוכלו לקבל אזרחות מלאה לאחר מסלול בדיקה ארוך ומעמיק.

    אתם טוענים שזה לא טרנספר בגלל שהם יכולים להצהיר אמונים? במחילה זה קשקוש מוחלט, כי מי שיצהיר אמונים תחת איום בגירוש יכול למחרת היום לפנות לטרור. זהות רוצה לשכפל את "ההצלחה" של סיפוח השטח שנקרא מזרח ירושלים לכל יו"ש. התוצאה הצפויה -יירצחו כאן הרבה אנשים. והכי מגוחך זה האפשרות להתנות אזרחות בשירות צבאי, במקביל לכך שבסעיף צבא יש מעבר לצבא מקצועי… כי אולי זה דווקא הגיוני, שהערבים יעשו את העבודות שהיהודים לא אוהבים לעשות…. אהה, ולתת נשק לפלשתינים. בכלל נפלא.

    ומה לגבי הר הבית:
    מתוקף חוק השמירה על המקומות הקדושים, 'זהות' מתכוונת למסור את הר הבית לניהולה של הרבנות הראשית, שתוכל גם להסדיר את העלייה ואת התפילה של היהודים בהר במסגרת ההלכה לתחומים המותרים, ולסמנם בשטח. בית כנסת יהודי יוקם על ההר. כמו כן, הר הבית ייפתח למחקר ארכאולוגי בלי ההגבלות הנהוגות כיום

    בקיצור, אם לא יהיה מספיק טרור כתוצאה מיישום הסעיפים הקודמים אז בואו נשתגע לגמרי.

    ובקטנה, ובסתירה לכל הדיבורים על גישה ליברלית:
    מדינה המשמרת את ערכי המשפחה

    חברים, זו מפלגה הזויה. …"

    אהבתי

  32. יש תחושה שזהות הפכה לטרנד. אבל כנראה מוקדם מדי. דבר כזה צריך לקרות בשבוע האחרון לפני זמן הקלפיות. אפילו לי חלף הרהור זהותי בראש בעצמי כשראיתי כמה יפה גלעד אלפר מדבר על הצלחת הקפיטליזם בהונג קונג.

    https://www.fxp.co.il/showthread.php?t=19513394

    לא שהתחלתי לחבב כלכלנים אוסטריים, אבל אחד כזה בכנסת מול הקונצנזוס הסוציאליסטי "החברתי" זה נייס טו האב.
    באופן פרדוקסלי יש להם גם מועמדת אישה שדווקא באה להילחם על זכויות הגבר ואת הרב אמסלם שהוא דמות חיובית בפוליטיקה הישראלית.

    Liked by 1 person

  33. ביבי בסבירות גבוהה ינצח בבחירות הקרובות ולו מהסיבה הפסיכולוגית.. בבחירות הקודמות הוא הזהיר
    את כולנו ממצביעים ערבים שמגיעים באוטובוסים בהמוניהם להצביע לכנסת.. בבחירות הללו הוא הוא מפיץ רעל אחר נגד שמאלנים
    הם בעיניו האויב החדש ומסוכן וגנץ הוא מנהיגם.. לתומי חשבתי שאולי אצביע עבור "ביבי" והליכוד אבל אני חוזר בי האיש ישאיר כאן הרס
    פוליטי ושבר עמוק בחברה ישראלית הוא כלום רק "מוניפולטור" מוכשר ומסוכן.. יש לביבי ואשתו שרה לאן ללכת
    לפלורידה פאלם ביץ' לרוב הישראלים אין את האפשרות הזאת וגם אין עניין להגר שביבי ואשתו שרה יקחו את ה"צוללת" שלהם
    ויעזבו אותנו בשקט ומהר ככל האפשר..

    אהבתי

  34. קראתי את הפוסט הזה בדיעבד. הוא נראה כל כך עבש שהשתכנעתי שאין לי מה להתעסק בפרשנות פוליטית יותר. קרו כל כך הרבה תהפוכות מאז והמרכזית שבהן היא הפיכתו של ליברמן לבסיס הגוש שמאל-ערבים. המציאות עולה על כל דמיון.

    אהבתי

כתיבת תגובה