המהמרים חצויים

האם בנימין נתניהו יהיה ראש ממשלת ישראל בסוף יוני 2019? שאלה זו כמעט שקולה לשאלה האם הוא יעקוף את שיא זמן הכהונה האגדי של דוד בן גוריון, דבר שצפוי לקרות אם ימשיך לכהן ביולי.

באתר ההימורים הבינלאומי פרדיקטאיט נותנים 57 אחוזים כרגע להמשך כהונת ביבי. שווה לעקוב ומלמד יותר מכל פרשנות פוליטית שהיא.

81 תגובות בנושא “המהמרים חצויים

  1. גם אני שמה את כספי על על ביבי.
    רוב הציבור יתפכח ויפנים שגנץ הוא פשיסט אלים, שמעדיף לראות את חיילי צה"ל חוזרים בארון מאשר לפגוע באוכלוסיה ערבית עויינת.
    לא לשווא הוא הלך לשבת בטקס זיכרון למחבלים.

    אהבתי

  2. לא מובן תמריץ . יש שם פרמטרים מפלחים או משהו כזה ? או שזה הימור על הבלנק פשוט ? הם לא יודעים על כתב אישום בדרך ? רק טרחתי במחשבה שניה לבקר בלינק , וכנראה שלא הבנת הענין . ההימור בעצם הוא על עצם הגשת כתב האישום ( כלומר , האם יוגש כתב אישום עד תאריך נקוב ) ומזה אתה גוזר ראשות ממשלה ( כלומר , אתה גוזר , לא הם ) . אבל , אבדוק שוב ….. להתראות

    אהבתי

  3. תמריץ,
    מלבד הפיקנטיות בעניין, מה המשמעות של הימור שכזה באתר בינלאומי שכלל לא מכיר את הפוליטיקה הישראלית? ועוד רק ב-7% יותר מהנדרש מלהפוך לראש ממשלה?
    אם היה מדובר באתר ישראלי הייתי מייחס יותר חשיבות לפריט מידע זה.

    אהבתי

  4. תמוה מאוד , על פי הסטטיסטיקה שם , עד כה כנראה :

    הרי לגבי הפרדיקציה האם נתניהו יואשם עד יוני ( 30 ליוני כנראה ) אזי :

    39 נ' 61 שגורסים שלא יואשם ( כלומר , עד כה , הרוב גורס שלא יואשם , כלומר , לא יוגש כתב אישום בכלל על פי הנוסח ) . מטורף לגמרי.

    לא מובן פה כלום ,עוד אברר ….

    אהבתי

  5. בסדר מצאתי שם למעשה , כלל אחר שכנראה תמריץ התייחס אליו :

    האם נתניהו יהא ראש ממשלה עדיין , בתאריך הנקוב של ה – 30 ליוני , אזי התפלגות ההימור :

    58 גורסים שכן נ' 42 שלא .

    להתראות

    אהבתי

  6. לביבי יש הרבה מאוד אוהדים בעם בעיקר במעמד הביניים מעשירון השישי ומטה.. אבל האיש מאבד לאחרונה גובה
    ולא כל כך באשמתו אלא באשמת חבריו במפלגה.. השאירו אותו בודד במערכה ויש בניהם כאלה שמוכנים לעזור לאנשי אופוזיציה
    להוריד את ביבי מגדולתו כמו הנשיא ריבלין גדעון סער שר הרווחה כץ ואחרים פחות ידועים.. אני מעריך שהוא יודח
    בסופו של דבר יש מאחוריו הרבה תיבות פנדורה וסטיות תקן הוא טעה במעשיו וישלם מחיר.. עדין לא ברור לי מי ירש אותו
    איזו קואליציה תקום ביום שלמחרת אם גדעון סער יחליף את ביבי יש לליכוד סיכוי להישאר בשלטון גם בעבודה יעשו חושבים
    ויצטרפו לסער ולליכוד בממשלה שתקום באפריל מאי 2019..

    אהבתי

  7. הסיכוי של גנץ להרכיב ממשלה הוא קטן.
    ביבי ירכיב ממשלה, ולדעתי יאלץ להתפטר מתישהו לניהול משפטו.

    אבל כאמור, שום פוסט אינו שלם ללא שגב' גרינברג תשתלח במישו שהוא פשיסט/קומוניסט/פופוליסט.
    המשיכי כך!

    אהבתי

  8. מצטרפת להנחה המובלעת בדברי יעקב מירון – שהאופוזיציה אינה זוכה בבחירות בשל מעשיה ובשל מחדליה. לעיתים ההנהגה, בשל מעשיה ובשל מחדליה, מאבדת בבחירות את השלטון.

    לכאורה אוף טופיק:
    פרופ' דן שיפטן על הבעיה האסטרטגית של המזרח התיכון, ובעיקר של ישראל, עם איראן.
    לטענתו להנהגה האיראנית הנוכחית אמביציות להגמוניה אזורית. ישראל היא זו שמהווה את המכשול העיקרי להגשמתן. מכאן חתירתה של איראן לגרעין שירתיע את ישראל ו/או נסיונה לנטוע עשרות אלפי טילים מדויקים על גבולות ישראל.
    אגב, שיפטן מנבא שישראל תאלץ להילחם בקרוב על "מדינת החיץ" ירדן.
    רק 13 דק'

    אם שיפטן צודק – הרי שהתפיסה האסטרטגית של נתניהו צודקת מאין כמוה. יותר מכך, היו לנתניהו את הכוחות הנדרשים להילחם עליה.
    נתניהו הוא זה שאמר, בניגוד לדעת רוב ראשי מערכת הביטחון הישראלית ורבים בממשל האמריקאי, שלפני ישראל ניצבות שלוש סכנות קיומיות: 1.איראן, 2. איראן, 3. איראן.

    עם זאת, למרבה הצער, נתניהו עובר לאחרונה מביצוע טעות קשה אחת לביצוע טעות קשה אחרת.
    רק לאחרונה ביטל פגישה מתוכננת חשובה עם פוטין בכדי להמשיך לבחוש במפלגות הימין. לתפיסתי, טעות חמורה בסדרי העדיפויות שלו + חשיפת סדרי העדיפויות שלו לעיני כל.

    טעותו נבעה גם מכך שבמהלך כל שנות שלטונו נתניהו הרחיק מעצמו עוזרים וסייענים רצינים. לא היה לנתניהו על מי להטיל את המשימה המלוכלכת (והמזיקה תדמיתית) של הכנסת עוצמה לישראל / "יורשי הגזען כהנא" למפלגת ימין שעוברת את אחוז החסימה.
    אפילו לא עמד לצידו מישהו רציני ושקול דיו שהיה יכול לייעץ לו לא לבצע את שרשרת הטעויות הנ'ל.

    ככה נתניהו מאבד, במו ידיו, את השלטון בו הוא כל כך רוצה (כשלדאבוני עדין לא ידוע לנו מי יצליח למלא את נעליו).

    Liked by 1 person

  9. נתניהו תמיד לא בחל באמצעים על מנת להישאר בשלטון (״הערבים נוהרים״ וכו׳).
    ברור שכאשר המאבק הוא לא רק על השלטון אלא על עצם החירות שלו, הוא יהיה מוכן ללכת אפילו יותר רחוק.
    עם זאת אני לא בטוח שזה מה שיביא לנפילתו. מי שמצביע לנתניהו למרות כתב האישום, יצביע אחרת בגלל איתמר בן גביר? אני בספק.

    אהבתי

  10. קמיליה,
    1. גם אם לנתניהו היו עוזרים רצינים לטפל ב"משימה המלוכלכת" של צירוף עוצמה לישראל לבית היהודי – עדיין היה צריך ראש הממשלה לסגור את הנושא כיון שההבטחות שניתנו היו מהשריונים של ביבי וברמת קבלת החלטות של ראש הליכוד ולא של עוזרים.
    2. לא רואה "שרשרת של טעויות" ברמה קריטית.
    3. לא רואה איך צירוף עוצמה לישראל גורם לאיבוד השלטון.

    אהבתי

  11. לרינגו וליאיר,

    הבאתי את העיסוק של נתניהו, בהכנסת עוצמה לישראל לכנסת – רק כ*דוגמא* האחרונה למהלכים המוטעים של נתניהו.

    צירוף איתמר בן גביר, כשלעצמו, נותן נשק בעיקר לסולדים מראש מנתניהו, וליהודי ארה'ב הסובלים לאחרונה במילא מעיסוק יתר בנושא הגזענות (בעיקר כנגד שחורים ומהגרים) ובמתן לגיטימציה לגזענות (כלומר בשנאת טראמפ).
    אני מניחה שרוב הישראלים לא כל כך מאוימים מחיסול הדמוקרטיה הישראלית בשל מפלגונת זו, ולא תופסים אותה כממשיכת מעשי הלינ'ץ ההמוניים של ה KKK.

    עם זאת, להערכתי אופן הטיפול של נתניהו בנושא סכנת הפסד קולות גוש הימין – היה מוטעה.
    טעויות שנבעו גם מכך שאין לנתניהו אנשי סוד ואנשי אמון הנושאים ונותנים מטעמו, ומכך שהליכוד הפך למפלגת נתניהו, ללא נבחרת מנהיגים רצינית ומרשימה פרט לנתניהו עצמו. (אנשי אמון רציניים, כפי שהיו לצד רבין ולצד אריאל שרון, היו יכולים לסגור כמעט הכל – ואז לקבל את האישור הסופי של נתניהו גם בשיחת טלפון ממוסקווה. ואם מתעורר הצורך – לטעון שפעלו על דעת עצמם ללא ידיעת ראש הממשלה).]

    בהתייחסויות רק לשנה האחרונה, ניתן היה להיזכר גם ב :

    – הפיאסקו של הטיפול במהגרי העבודה (הבטחת הוצאתם מהארץ, ההכרזה המפתיעה על "ההסכם עם האו'מ להשארת רבים מהם בארץ, ולאור התגובה של תומכיו – החרטה הפומבית וביטול ההסכם
    – השדות השחורים בדרום בשל ה"בלונים' +' מזוודות הכסף הקטארי, המצולם היטב, המועברות לעזה
    – הפרסום האחרון שבתקופת נתניהו (שפירסם ברבים את דימוי האיש הרזה והאיש השמן) – עלה משמעותית אחוז העובדים במגזר הציבורי בהשוואה למגזר הפרטי + שכרם ותנאי עבודתם טובים משל העובדים במגזר הפרטי
    (יכולתי להמשיך, אך נדמה לי שזה מיותר, כמעט לכל אחד ממצביעי נתניהו דוגמאות לכעס ולאכזבה מתפקוד נתניהו בשנה – שנתיים האחרונות).

    מכאן, אני מניחה (בלי שום הוכחות) שגם אלו שהצביעו בעבר לנתניהו ואפילו אינם מתחרטים על כך – לא מתייחסים לשנה האחרונה של נתניהו כתקופת השיא של שנות שלטונו. מה שמפחית משמעותית את רצונם להמשיך להצביע עבורו.

    אהבתי

  12. קמיליה,
    אם לוקחים את רשימת המחדלים/טעויות שאת מייחסת לנתניהו (וגם אני) ובודקים מה יעשו אלו שמתיימרים להחליפו היד רצה מעצמה לפתק של נתניהו.

    Liked by 1 person

  13. קמיליה,

    ראי התגובה של חייל זקן . זו בדיוק גם התחושה שלי.

    נכון שנתניהו + כחלון התנהגו כאחרוני הפופוליסטים, אבל כשרואים האלטרנטיבה (ניסנקורן+מיקי חיימוביץ) של גנץ, פתאום נתניהו+כחלון נראים כרע במיעוטו.

    בגלל שהכלכלה במצב טוב, כולם מתחרים ביניהם בפופוליזם שלהם, ההבדל הוא שנתניהו + כחלון קצת מנוסים יותר בתחום, וגם קצת פחות מחוייבים לועדים הגדולים (ואולי עם ה"בגידה" של ניסנקורן בכחלון, נזכה אפילו לשר אוצר שעומד על דעתו מול ההסתדרות? …)

    חבל שזה המצב, אבל זה מה יש.

    אהבתי

  14. אני מהמר שנתניהו יפסיד את השלטון בגלל כתב האישום, לא בבחירות.
    נכון, נתניהו עושה טעויות והתנהלותו מול התקשורת ורשויות החוק מקוממת גם ליכודניקים רבים. אבל : א. אלטרנטיבה של ממש אין כרגע – גנץ הוא תעלומה וחסר נסיון פוליטי, ומביא עמו כנדוניה את לפיד הליצן וניסנקורן. בנוסף מורכבת כחול לבן מערב רב של אנשים, חלקם טובים יותר וחלקם פחות, שמחזיקים בעמדות מנוגדות לחלוטין בנושאים מהותיים.
    ב. ליכודניקים רבים יצביעו ליכוד מתוך הנחה סבירה שימי נתניהו קצרים, והם מעדיפים את הליכוד בהנהגת כץ/סער/אדלשטיין/ברקת על פני גנץ והעדר שלו.

    אהבתי

  15. שתי ציפורים באבן אחת

    אהבתי

  16. משה, הציטוט הדי מדויק הוא:
    ״הערבים נוהרים לקלפיות, עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים״
    זו אמירה:
    א. שקרית כמובן.
    ב. מסיתה, גזענית ודמגוגית.
    ג. מתאימה לפוליטיקאי דרג ז׳ ולא לראש ממשלה מכהן שאמור יום לאחר הבחירות להיות ראש ממשלתם של כל האזרחים.

    אהבתי

  17. לגבי א וג זה נושאים שוליים – יתכן שהיא שיקרית ודמגוגית לא ברור לי שאתה צודק אבל צריך קודם לעסוק בעיקר שזה לא שייך לשאלה האם זו אמירה גזענית ומסיתה.
    אז לגבי העיקר בתקשורת הרבו לטעון שאמירה זו גזענית ומסיתה – זה שאתה חוזר על טענה זו לא מבסס את זה שזה נכון. קח דוגמא מאמן קבוצה כדורגל בשביל לגרום שהשחקנים שלו יתאמנו הרבה אומר להם שקבוצה היריבה שיש להם 3 שחקי חיזוק צרפתים אז הצרפתים מתאמנים כל יום 5 שעות. – מה בדיוק הבעיה של הסתה וגזענות פה??? (גם אם נניח שהוא משקר אין שום קשר לגזענות)

    אהבתי

  18. אני ממש לא רואה בזה בעיה ברור שהתקשורת תשתולל על זה אבל מה רע בלעודד את מעמד הביינים הלבן לנהוג כמו השחורים ולהצביע בהמוניהם?? אם למשל טראמפ היה מפציר בתומכיו לחסום רחובות שגרים בהם שחורים בשביל שלא יוכלו להצביע זו בהחלט הסתה וגזענות או כל הפצרה אחרת למנוע מהשחורים את זכויתיהם הדמוקרטיות.

    אהבתי

  19. משה,
    ואם מנהיג ימין כלשהו באירופה היה אומר לתומכיו ״היהודים מצביעים בהמוניהם״, זה גם בסדר? ואם אלי ישי יגיד ״ההומואים מצביעים בהמוניהם״?
    יש הבדל בין עידוד הצבעה על ידי טענה שהצד השני מצביע בהמוניו (למשל, ״השמאלנים מצביעים בהמוניהם״), ובין שימוש בלאום או בגזע של קבוצה אחרת. בוודאי שכאשר הלאום הזה טעון בקונוטציות שיש לערבים בישראל: ביבי הרי לא סתם אומר ״ערבים״. הוא פונה לפחד ולשנאה שיש ליהודים כלפי ערבים, ומפעיל אותם באמצעותם. זה לא דומה בכלל לדוגמת המאמן והצרפתים שהבאת, שהיא כל כך תלושה שאני בספק אם אתה עצמך מאמין לה.
    מעבר לכך אתה טוען שלכך שזו טענה שקרית ושזו התנהלות פוגענית ומביכה אין משמעות. ובכן אני טוען שיש משמעות וגם השלכות לדרדור השיח הפוליטי והציבורי לביוב. זה מייצר חברה אלימה ומשוסעת שאינני רוצה לראות כמוה בישראל.
    אם אין לזה שום חשיבות בעיניך הרי שנסכים לא להסכים.

    אהבתי

  20. רינגו
    אתה מערבב בין שני דברים שונים. אדם שמסתייג מלאום מסוים אך ורק בגלל הלאום שלהם הוא גזען. אדם שמסתייג מלאום מסויים כי הלאום הזה פועל נגדו – זה לגיטימי. מכאן שבאופן עקרוני אכן אמירה מצד מנהיג ימין באירופה היהודים מצביעים בהמוניהם (כאשר היהודים פועלים נמרצות לכיוון שמאל) באופן עקרוני היא לגיטימית. באופן מעשי האמירה בעייתית מאוד בגלל האנטישמיות המשתוללת באירופה ואמירה כזאת אף שאינה אנטישמית מצד עצמה תהיה למעשה רוח גבית לאנטישמיות.
    (אגב קמיליה כתבה כאן כמה פעמים שיהודים שמנסים לשנות את אופי החברה שהם חיים בה מביאים שנאה על עצמם – שנאה כזו לדעתי אף שהיא פסולה היא אינה אנטישמיות)
    פחד ושנאה מפני לאום אך ורק בגלל הלאום שלו היא גזענות. פחד ושנאה כלפי לאום שפועל נגדך היא לגיטימית אדם שפוי ומוסרי מפחד מטרור וכשטרור הזה בא מלאום מסוים אז יש פחד מאותו לאום. – הערבוב של זה עם פחד ושנאה גזענית הוא דמגוגיה.
    לגבי הסיום לא כתבתי שאין משמעות לדברים אחרים כתבתי שאם זה שיקרי ודמגוגי זה לא העיקר וקודם יש לעסוק בעיקר. אם בעינך דמגוגיה חמורה כמו גזענות והסתה הרי שנסכים לא להסכים.

    Liked by 2 אנשים

  21. משה, כתבת:
    "באופן מעשי האמירה בעייתית מאוד בגלל האנטישמיות המשתוללת באירופה ואמירה כזאת אף שאינה אנטישמית מצד עצמה תהיה למעשה רוח גבית לאנטישמיות."

    ובכן הרשה לי לערוך מעט את המשפט:
    ״באופן מעשי האמירה בעייתית מאוד בגלל שנאת הערבים המשתוללת בישראל, ואמירה כזאת אף שאינה גזענית מצד עצמה תהיה למעשה רוח גבית לגזענות״.

    והנה אתה כתבת בדיוק למה האמירה של נתניהו היא פסולה.
    ואגב, לשנוא מי שעוסק בטרור זה בסדר. לשנוא את כל הערבים כי חלקם (הקטן מאוד אגב) עוסק בטרור, או בגלל שקיים עימות לאומי בינינו, זו גזענות.

    אהבתי

  22. תמריץ, רינגו, קבלו את אבי הגזענות משה בן מיימון:
    "ואתם אחינו, ידוע לכם שהקב"ה הפילנו במהמרות עונותינו בתוך אומה זו שהיא אומת ישמעאל, שרעתם חזקה עלינו, והם מתחכמים להרע ולמאוס אותנו, כמו שגזר עלינו יתברך "ואויבינו פלילים". ושלא תעמוד על ישראל אומה יותר אויבת ממנה, ולא אומה שהרעה בתכלית הרעה לדלדל אותנו ולהקטין אותנו ולמאוס אותנו כמוהם. שאפילו דוד המלך ע"ה, כשראה ברוח הקודש כל הצרות העתידות לישראל, התחיל לצעוק ולקונן בלשון האומר מרעת בני ישמעאל ואמר תהלים ק"כ ה' "אויה לי כי גרתי משך שכנתי עם אהלי קדר". וראו איך זכר "קדר" משאר בני ישמעאל, לפי שהמשוגע הוא מבני קדר, כמו שהוא מפורסם מייחוסו. "

    אהבתי

  23. חייל, אם הרמב״ם היה יודע מה יעוללו לנו האירופאים בהמשך, ספק אם היה חושב שהערבים הם האויב הכי גרוע שלנו.
    מעבר לכך, אני רחוק מלחשוב שהערבים הם שכנים נפלאים ואוהבי ישראל. אבל בין להכיר בקיומו של סכסוך לאומי/אתני בין העמים לבין ניצולו להעצמת שנאה ופחד כדי להביא מצביעים לקלפי יש מרחק גדול.
    אם המשתמש בטקטיקה הזו היה איזה פוליטיקאי משולי הימין זה לא היה מאוד מטריד. אבל כשזה בא מראש הממשלה הייתי מצפה למעט יותר אחריות וממלכתיות. למרות רוח הזמנים, אני מאמין שממלכתיות ונורמות התנהגות הן קריטית לקיומו של שלטון דמוקרטי בו ישנו אמון בסיסי בין העם ונבחריו. כשהנבחרים מתנהגים כמו להקת ליצנים הדרך למות הדמוקרטיה ועליית עריצות מתקצרת.

    אהבתי

  24. "הוא פונה לפחד ולשנאה שיש ליהודים כלפי ערבים, ומפעיל אותם באמצעותם."

    מדוע יש "פחד ושנאה"? בניגוד ליהודים שמצביעים בהמוניהם במדינה אירופאית בה הם משתדלים להיות חלק מהאומה, הערבים מודיעים כמעט בגלוי שמטרתם להביא לחיסול מדינת ישראל. צריך להיות נאיבי או מטומטם לטעון שמשהו לא ראוי באמירה הזו. להשוות את זה ל השחורים מצביעים בהמוניהם מעיד על הצורך הדחוף לשימוש בפרוזק

    יותר מתמיד הערבים, גם אם הם בעלי תעודת כחולה, הם אויבים שלנו ובני משפחה מדרגה ראשונה של הפלסטינים בעזה, גם הם בעצם נמנים בקהל הפלסטינים. האם היה מדוייק וראוי יותר לו ביבי היה אומר "הפלסטינים מצביעים בהמוניהם" ? או שגם פה השמאל היה מוצא טענה צדקנית מלוקקת.
    "אלו שאומרים ב במקום פ נוהרים לקלביות בהמוניהם"….

    אם על זה אתם מתווכחים צריך לומר "המטומטמים מגיבים בהמוניהם"

    אהבתי

  25. הערבים באמת הצביעו בהמוניהם וזכו ל 13 קולות, אחת המפלגות הגדולות במדינה. רינגו אתה סתם רוצה לסתום את הפיות ומזיין את השכל,

    "בין להכיר בקיומו של סכסוך לאומי/אתני בין העמים לבין ניצולו להעצמת שנאה ופחד כדי להביא מצביעים לקלפי יש מרחק גדול." זו המציאות, הערבים נהרו בהמוניהם ואתה סתם נתפסת לטענה דמגוגית של השמאל.

    אהבתי

  26. רינגו כתב:
    ובכן הרשה לי לערוך מעט את המשפט: ״באופן מעשי האמירה בעייתית מאוד בגלל שנאת הערבים המשתוללת בישראל, ואמירה כזאת אף שאינה גזענית מצד עצמה תהיה למעשה רוח גבית לגזענות״.
    ובכן יש לך טעות לוגית חריפה כשאתה משנה את תחילת המשפט צריך לשנות את סופו בהתאם השנאה ללאום המייצר טרור אינה גזענות לכן אמירה כזאת לא תהיה רוח גבית לגזענות אלא רוח גבית לשנאה ללאום המייצר טרור.

    אהבתי

  27. רינגו כתב
    "ואגב, לשנוא מי שעוסק בטרור זה בסדר. לשנוא את כל הערבים כי חלקם (הקטן מאוד אגב) עוסק בטרור, או בגלל שקיים עימות לאומי בינינו, זו גזענות."
    גם כאן כנראה נסכים שלא להסכים להגדיר שנאה בגלל עימות לאומי כגזענות נראה לי משונה מאוד. יש עימות לאומי בין סין לטאיוואן. לא בדקתי אבל יתברר לך שבטאייוואן שונאים את סין – זו גזענות? האם יהודים ששנאו את הבריטים בתקופת המדנט זו גזענות?
    לגבי זה שחלקם (הקטן מאוד) עוסק בטרור. – השנאה היא לציבור הערבי שמייצר טרור – דבר שאין לו שום קשר לגזענות. יש כאן פחד הגיוני. אם תחליט להסתובב לבד בלילה באיזה שכונה יהודית הסיכוי שלך להפגע מאלימות הוא אלפית האחוז. אם תעשה זאת בשכונה ערבית הסיכוי הוא פי אלף ועדיין הסיכוי קטן מאוד אבל זה מספיק בכדי לייצר פחד לעשות זאת. יתכן שאתה לא מפחד אבל רוב האנשים כן והפחד הוא הגיוני. ציבור מייצר מצב של פחד להסתובב אצלו – הפחד ואיתו השנאה אינם גזענות. (האחוזים שזרקתי כאן הם סתם מספרים שזרקתי הם רק באים להבהיר נקודה – יש מצב ציבורי שהוא נוצר על ידי חלק קטן)

    אהבתי

  28. שמעון היבוסי,
    ראשית אני משתדל להימנע מלכנות את מי שאינו מסכים איתי ״מטומטם״ או ״מזיין את השכל״. זו שפה שמעידה על המשתמש בה.
    שנית אני איני מעוניין לסתום פיות, להיפך, אני בעד השמעת כל הדעות. לדעתי האמירה של ביבי לא ראויה. לדעתך כן? אין לי בעיה עם זה.
    שלישית, הערבים הם 20% מהאוכלוסיה ואילו המפלגות שלהם קיבלו בערך 10% מהקולות, כך שלא נראה לי שהם נוהרים יותר מאחרים.
    רביעית ואחרונה, אני מכיר בכך שיש סכסוך בינינו לבין הערבים. ועם זאת אני מתנגד לשנאה כלפי אדם בגלל שהוא שייך ללאום. גם אם הלאום שלו נמצא בעימות מול שלי.

    Liked by 2 אנשים

  29. רינגו,
    איך תסביר את "להיפרד מהערבים כדי שלא נהפוך למדינה דו לאומית"?

    אהבתי

  30. מסכים עם רינגו שאין לשנוא ערבי בגלל שהוא ערבי.
    מסכים גם עם האנונימי שהגיב לפני שהצעת השמאל להיפרדות מהפלסטינים/מהערבים היא גזענות במסווה של שלום.
    כשביבי אומר "הערבים נוהרים לקלפיות" עוד אפשר (בקושי) לפרש את זה על דרך החיוב: ביבי מזהיר מפני הצבעתם שתשפיע על הבחירות אבל בעצם מקבל את נוכחותם ויכולתם להשפיע.
    כשהשמאל מדבר על היפרדות הוא בעצם אומר "לא רוצים אתכם, לכו מכאן", ומי שהכי מבין את הגזענות הזאת מצד השמאל הם הערבים עצמם.
    מההיכרות שלי עם אנשים, אנשי השמאל הרבה יותר גזענים מאנשי ימין. גם ביחס לערבים, והכי גרוע ביחסם לספרדים/מזרחיים בני עמם.

    אהבתי

  31. חייל זקן כתב:
    " … אם לוקחים את רשימת המחדלים/טעויות שאת מייחסת לנתניהו (וגם אני) ובודקים מה יעשו אלו שמתיימרים להחליפו היד רצה מעצמה לפתק של נתניהו. …"

    3718 כתב:
    " … ראי התגובה של חייל זקן . זו בדיוק גם התחושה שלי.
    נכון שנתניהו + כחלון התנהגו כאחרוני הפופוליסטים, אבל כשרואים האלטרנטיבה (ניסנקורן+מיקי חיימוביץ) של גנץ, פתאום נתניהו+כחלון נראים כרע במיעוטו."
    ______________________

    זו גם התחושה שלי לגבי האלטרנטיבות.

    לפיכך אני כמעט מוכנה להמר (למרות הזמן הרב מדי עד הבחירות באפריל) שאחוזי ההצבעה בבחירות הקרובות יהיו נמוכים מאשר במערכת הבחירות הקודמת.

    מה שישמח בשלב הראשון את החרדים (הנהנים כשאחוז ההצבעה שלהם גבוה בהרבה מאחוז ההצבעה הארצי). למרות שהם עלולים לבסוף למצוא את עצמם מחוץ לקןאליציה של ליכוד + כחול לבן.

    הסבר ההימור:
    הנחה שאיכות התפקוד (במקרה שלנו של ראש הממשלה ) = מכפלה של רמת הכישורים הנדרשים לתפקיד X רמת המוטיבציה והנכונות להשקיע בתפקיד זמן ומאמצים.
    כפי שלומדים בחשבון בכתה ג' – במכפלה אין חשיבות לסדר הגורמים. אם הציון של אחד משני הגורמים במכפלה הנ'ל מאוד נמוך – תוצאת המכפלה תהיה מאוד נמוכה.

    מכאן שראש ממשלה בעל כישורים מאוד מאוד גבוהים לתפקיד אבל שכל מעייניו / זמנו / מרצו נתונים אך ורק (או בעיקר) להישרדותו האישית יתפקד בדיוק באותה רמה כמו אדם בעל מוטיבציה מאוד גבוהה אבל כישורים מאוד נמוכים למלא את התפקיד כהלכה.

    אני מניחה שרבים בציבור יאמינו (באינטואיציה שאינה מתבססת כלל על מכפלות תיאורטיות) שאין בכלל טעם ללכת להצביע. שכל המועמדים לראשות הממשלה גרועים באותה מידה – ועדיף לנצל את יום החופשה לשיטוט בשמורת טבע מרוחקת או בקניון הסמוך לביתם.

    #####################################
    אוף טופיק,

    דיוויד גולדמן על האופציות הגרועות העומדות בפני ארה'ב לגבי המצב בוונצואלה.

    מעניין לשים לב שלקראת סוף הכתבה – גולדמן מכריז שהוא לא רוצה שיספרו לו מה ארה'ב מתכננת לעשות בונצואלה.
    כלומר הסתמכות על יתרונות הבורות המכוונת.

    https://pjmedia.com/spengler/a-bloody-war-of-attrition-in-venezuela/

    אהבתי

  32. יאיר ואנונימי:
    מסכים שהשמאל נגוע בגזענות והתנשאות כלפי הערבים.
    עם זאת האמירה ״להיפרד כדי שלא נהיה מדינה דו לאומית״ היא לא גזענית, אלא מכירה בקיומו של סכסוך לאומי שלא יאפשר למדינה כזו להתקיים בצורה סבירה. מצד שני, אני לא בטוח שבצד הערבי מעוניינים בפתרון כזה.
    לחשוב שהערבים יוותרו על שאיפותיהם הלאומיות כי ניתן להם תנאי חיים נוחים יותר – זו בדיוק ההתנשאות השמאלנית. למה, אנחנו היינו מסכימים להישאר תחת המנדט הבריטי אם היו נותנים לנו עוד קצת כסף? ברור שלא.

    Liked by 1 person

  33. ולגבי נהירת הערבים:
    ״שיעור ההצבעה ביישובים היהודיים והמעורבים עמד על 69.1%, ושיעור ההצבעה בקרב היישובים הערביים היה 63.7%. שיעור ההצבעה הכללי היה גבוה יותר, 72.3%, בשל המעטפות הכפולות שמספרן היה 234,599.״ (בחירות 2015)

    אהבתי

  34. רינגו,
    אתה יכול לפרש את הקריאה להיפרדות איך שאתה רוצה, אבל בפועל אתה לא תצליח לשכנע את הרבים מהו המניע האמיתי שמאחוריה. עד כמה שהדבר ישמע לך מוזר – הגוש-דני הממוצע גזעני יותר מהמתנחל הממוצע.

    חייל,
    צא מהאנונימיות. מעכשיו בכל תגובה אנונימית נחשוד בך שאתה מאחוריה.

    אהבתי

  35. רינגו תפסיק לדבר כמו הומו.
    השימוש במילה גזעני זו פרה קדושה, כמו להגיד לא דמוקרטי. גם אם המשפט של ביבי גזעני, זה עדיין לא עושה את זה לא נכון. הערבים בניגוד ליהודים באירופה מצביעים למפלגה אחת שמעונינת לפרק את המדינה. מדוע אתה לא טוען שההצבעה שלהם מעידה על גזענות מצידם? שהמפלגה שלהם גזענית לא פחות מזו של כהנא? כל מילה שתצא מהפה של ביבי תגיד עליה שהיא לא מנוסחת כראוי.
    ומדוע שונאים את הערבים? שלא בצדק? "אני מתנגד לשנאה כלפי אדם בגלל שהוא שייך ללאום. גם אם הלאום שלו נמצא בעימות מול שלי." אז כדאי שתתבגר. הערבים משמידים את אירופה, זו התרבות שלהם, הלאום ואתה רוצה להגיש להם את הלחי השניה. יש דעות קדומות ויש דעות שמבוססות על נסיון חיים. לסטראוטיפים יש בדרך כלל סיבה מבוססת. כשאתה נמנע מללכת באיזור ערבי בלילה אתה גם מתנהג בגזענות.

    69.1%, 63.7%. מה רצית שיגיד: אני מתנצל שאמרתי בהמוניהם הייתי צריך להגיד במקום זה: הערבים נוהרים בחלק יחסי גבוה יותר מאשר בבחירות קודמות?
    עצר אותי פעם שוטר ונתן לי רפורט ואמר היתי מוותר לך אבל התחצפת. הגבתי בתדהמה ואמרתי: אבל לא אמרתי מילה והוא ענה: אבל גלגלת אלי את העיניים בצורה מעליבה. אז ככה אתה מגיב לגבי ביבי…הטון שלו לא מצא חן בעיניך – תפנים הוא יהיה ראש הממשלה הבא שלך בעיקר כי תמריץ תמיד טועה בנבואות שלו ואתר פרדיקטיט משקף 400 דולר ביום, אפילו לא 400 איש מאחורי כל דולר.

    לפי סקר של "ישראל היום" ו-"i24NEWS" שהתבצע לאחר סגירת הרשימות לכנסת, הרשימה המאוחדת של גנץ ולפיד מובילה עם 36 מנדטים – אך ספק אם תוכל להרכיב ממשלה. הליכוד עם 31 מנדטים, וגוש הימין כולו עם 62 מנדטים לעומת 58 לגוש השמאל-מרכז. עוד תוצאות מהסקר: 8 מנדטים לאיחוד מפלגות הימין, מרצ מזנקת ל-7, העבודה יורדת ל-8, כחלון, ליברמן, בל"ד, פייגלין ואורלי לוי-אבקסיס – בחוץ
    כולם מדברים על האיום הנורא שעומד בפני נתניהו: החלטת היועץ המשפטי לממשלה בתיקיו השונים. אך אם ננקה את הכותרות הבומבסטיות, ספק אם המלצות משפטיות יגרמו לאדם שמצביע ימין לדלג אל מעבר לגדר אל זרועות השמאל. נכון, לא מעט מצביעים פוטנציאלים כועסים על נתניהו בשל פרשיות טוהר המידות שלו, והם עלולים לעזוב את הליכוד. אך אלה יעדיפו ככל הנראה להישאר בתוך הנגמ"ש, אצל בנט, כחלון או אפילו ש"ס.

    אהבתי

  36. טרנסג׳נדר יקר,
    מודה לך על תגובתך המשעשעת. מאז התיכון לא אמרו לי ״תפסיק לדבר כמו הומו״. מעניין מה יחשוב על זה אמיר אוחנה.
    מעבר לכך אתה מייחס לי הרבה דעות שדווקא איני מחזיק בהן.
    למשל: אני מסכים שפלישת התרבות הערבית לאירופה היא דבר שלילי ובעייתי.
    וגם: אני בהחלט מעדיף להתגורר רחוק מכפרים ערביים (מניסיון).
    ועוד: אני לא מחבב כלל את הרשימה המשותפת או כל מפלגה ערבית אחרת, ולא מזדהה עם יללות הקיפוח שלהם.
    וגם אני כמוך סבור שנתניהו ינצח בבחירות, ואיני סבור שזה אסון לאומי. אני חושב שהוא ראש ממשלה סביר לגמרי, אם לא נתייחס להתנהלותו האישית שהיא די דוחה (בעיקר של אשתו, האמת).
    מה כל זה קשור לעניין האמירה המדוברת? זו עדיין אמירה פסולה בעיני. זה דבר אחד שאני כאדם פרטי אמנע מלהסתובב ברחובות קלאנסווה בלילה, וזה דבר אחר שראש הממשלה יעשה מזה תעמולה.

    Liked by 2 אנשים

  37. אהבתי

  38. עמדתי בויכוח מי גזען יותר: השמאלני מגוש דן או הימני מהתנחלות – שניהם כנראה גזעניים באותה מידה.
    יש עדויות מחקריות להימצאות דעות קדומות, סטריוטיפים, העדפה לדומים ורתיעה מהזרים ומהשונים – אפילו בתינוקות בני חודשים ספורים. כלומר הרבה הרבה לפני שהתינוקות הצליחו לגבש איזושהי עמדה פוליטית, או אפילו לדעת מהי כתובת מגוריהם.
    במחקר אחר נמצא שתינוקות חריגים בכך שהם *חסרי* דעות קדומות סובלים מתסמונות כמו תסמונת ויליאמס.

    מצ'ב כתבה עברית די קצרה אחת (מיני רבים), שכותרתה: "האם אנחנו גזעניים מלידה?".

    https://mobile.mako.co.il/ninemonth-research/Article-b0973bf2aed6541006.htm

    אגב, ממצאים די דומים התגלו גם בקרב להקות פרימאטים, עמם אנו חולקים אבות קדמונים משותפים.
    מה שמרמז על כך של"גזענות" הטבועה מלידה ברובם המכריע של בני האנוש – יש שורשים אבולוציוניים קדומים. יש בה תועלות הישרדותיות חשובות לשבט או ללהקה.

    ******
    ניתן להסביר את ה*לכאורה הבדלים* בעמדות כלפי ערבים בין שמאלנים לבין ימנים בשני גורמים:

    1. כמות המאמץ המושקעת בנסיון להסתיר את העמדות הקדומות השליליות כלפי הערבים (כולל בנסיון להסתירם אפילו מהעצמי).
    הגדרתם כ"אויב" מאפשרת לאדם (הימני) להצדיק בקלות את כל עמדותיו השליליות כלפיהם. מי שמתקשה יותר להגדירם כאויב (השמאלני) – יאלץ להשקיע הרבה יותר מאמצים ברמייה עצמית.

    2, המשפט שאמר ראש הממשלה דאז לוי אשכול – כאשר מיד לאחר מלחמת ששת הימים נלקח לסיור במסוק מעל שטחי יהודה ושומרון. הוא אמר משהו כמו "הנדוניה יפה אבל אני לא סובל את הכלה".
    חלק מהויכוח בישראל בין ימנים ושמאלנים הוא לגבי השאלה האם כדאי או לא כדאי להתחתן עם כלה בלתי נסבלת בכדי לזכות בנדוניה מדהימה, או שכדאי לברוח מהכלה, ולהתנחם בכך שנחייה מצוין גם בלי הנדוניה, ושהיא בכלל לא משהו.

    אהבתי

  39. וואללה, יש פה איזה טרול ליצן שמתחזה אלי ומקלל אחרים.
    כבוד כבוד
    אם אני מושא להתחזות אז את שלי עשיתי

    אהבתי

  40. קמיליה,
    הימני מההתנחלות (הממוצעת) הרבה פחות גזען מהשמאלני הממוצע מגוש-דן.
    1. השמאלני הזה לא מוכן לגור ביו"ש בגלל הערבים (ולא בגלל שזה "שטח כבוש")
    2. הימני הזה נוסע ליד הערבי בכביש, פוגש אותו ובעבר גם קנה ממנו. לא אכחיש שאין מתיחויות כי יש, אבל אין שנאה תהומית כלפי הערבי
    3. כשהשמאלני הזה יגיע למילואים הוא יחטיף מכות לערבי, כאשר הוא בכלל לא עשה לו דבר. כשאשרת קוטלר אמרה שהכיבוש הופך אנשים לחיות היא דיברה מניסיון סביבתה הקרובה. זה גם המקרים ש"שוברים שתיקה" מפרסמים.

    לשמאל קשה להודות שהערבים מוציאים ממנו את הצדדים הכי קשים ורעים.

    הימין פוצץ את מלון המלך דוד, השמאל חתך לערבי את האשכים.

    אהבתי

  41. קמיליה,
    שנאת ערבים אינה גזענות כשם ששנאת גרמנים אינה כזאת. "באבוד רשעים רינה…"

    אהבתי

  42. פוסט מצוין של דובר שמאל מוכר (שממעקב אחריו בשנים האחרונות מתפכח יותר ויותר) על למה השמאל מפסיד בבחירות לימין, למה הציבור בוחר בנתניהו אפילו שהוא יודע שהוא פשע, ומדוע הציבור איבד את אמונו בשמאל:
    http://udimanor.blogspot.com/2019/02/blog-post_16.html

    מספר ציטוטים:

    "… כשנתניהו אמר לפני ארבע שנים ששאלת הקיום חשובה יותר משאלת הפערים [הכלכליים] … הוא, מה לעשות, צדק.
    … נתניהו צודק בכך שישראל, גם אם היא סוג של מעצמה אזורית מרשימה למדי מהרבה בחינות .. נתונה באיום אסטרטגי משמעותי … איראן זו לא המצאה שלו לצורך הפניית תשומת הלב הציבורית מהבקבוקים של שרה או שטויות דומות שאנשים במחנה השמאל מייצרים ומפיצים. אם כך, נתניהו צודק בזיהוי הבעיה הגדולה של ישראל. אין בכך לומר שבעיות אחרות, כמו זו הכלכלית-פוליטית, או הסביבתית, או הרווחתית, או החינוכית, אינן בעיות גדולות. ועוד איך. אבל מה לעשות ובליגה של הבעיות הגדולות הבעיה הבטחונית-מדינית נמצאת במקום הראשון בפער של 22 נקודות בערך. ככה לפחות סבור ציבור המצביעים. עובדה, למרות הכל הליכוד ממשיך להנות מתמיכה ציבורית.
    אז נתניהו צודק בהגדרת הבעיה המרכזית, אבל זה לא אומר שהוא צודק בניסוח הפתרון. וכאן אנו סוף סוף מגיעים לשמאל. הואיל ובשמאל או שלא מזהים כמו נתניהו את הבעיה המרכזית או שמסכימים איתו על הבעיה המרכזית אבל מציעים לה פתרון לא משכנע ולא רציני, התוצאה ברורה: תמיכת הציבור בליכוד כאילו שלא קרה כלום כי כולם יודעים שקרה ועוד איך … כולם יודעים את זה, גם חברי הליכוד. זו הסיבה להבנתי שהם כבר הציבו את סער כחלופה ליום בו נתניהו יכנס לכלא (והוא יכנס לכלא).

    באשר לשמאל מכחיש בעיית הבטחון אין צורך לומר מלה. מי שממשיך לחשוב שמחיר המילקי שקול לאיום האיראני … שלא יתפלא שהוא הופך להיות סרח עודף בכנסת ולא רק בכנסת. הוא יכול להמשיך ולפרסם מאמרים נוקבים על 'הפרטה' … אבל מנקודת המבט של העולם האמיתי מדובר בפחות מקיקיוניזם מביך.

    באשר לשמאל המסכים שהשאלה הבטחונית מדינית היא אכן השאלה המרכזית הבולטת ביותר, הבעיה אצלו כאמור היא הפתרון שהוא מציע, ליתר דיוק 'הפתרונות: 'אנחנו פה-הם שם', 'היפרדות חד צדדית', 'שתי מדינות לשני עמים בקוי 67'. 'אנחנו פה-הם שם', זו בהחלט סיסמא נהדרת … אבל במציאות הממשית, הלאומית, הפלסטינית-יהודית מדובר בדבר הבל מטופש. כי אם 'אנחנו כאן-הם שם' זו הדרך, אז אחרי שנסיים לעקור את חצי מליון היהודים החיים מעבר לקו הירוק, אין שום סיבה [שלא] לעקור ממקומם – בשם אותו הגיון מופלא – את שני מליון הפלסטינים הישראלים.

    'היפרדות חד צדדית' הכוללת את 'גושי ההתנחלויות' .. או 'מדינה פלסטינית בקוי 67' הם שני פתרונות דומים למדי, במובן החשוב והמכריע הבא: הפקרת הבקעה והצד המזרחי של גב ההר לכוחות ידועים בכוונותיהם וביכולותיהם … ההפקרה הזו חשובה פעמיים, פעם אחת עבור השמאל ופעם אחת עבור הימין.

    היא חשובה עבור השמאל כי ההפקרה הזו פירושה הרעה קיצונית במצבו של העם לו דואגים הדוברים המרכזיים המזוהים עם השמאל: העם הפלסטיני. מי שדוגל במוסר אוניברסלי, הכולל זכויות נשים, מיעוטים-עדתיים ולהט"בים, חזקה עליו שלא ירצה לראות תמונות קשות של פלסטיניות נזרקות חזרה לבתיהן-פנימה, של פלסטינים-נוצרים מוכים ומדוכאים, ושל פלסטינים גאים מושלכים כמו באיראן או בעזה מהקומה העשירית.

    וההפקרה זו חשובה לימין כי פירושה היא הרעה משמעותית במצבו של העם לו דואגים הדוברים המרכזיים המזוהים כימין: העם היהודי. כאן אין צורך להרחיב ולהסביר. אולי במשפט אחד למען הסר ספק: מה שעושה חמאס מרצועת עזה לישובי מערב הנגב …, יעשה חמאס סלאש חזיבאללה פינת דעא"ש וכן הלאה לכל רצועת החוף …. הסיכוי של התסריט הזה (פצמ"רים על רעננה) הוא אחד לשניים. וכשניגש הציבור הישראלי לקלפיות בעשרים השנים האחרונות, הוא, כך מסתבר בכל אופן, לא מוכן לקחת את הסיכון הזה.
    … נסיגה של ישראל ממה שנקרא 'שטחי C' היא מתכון לשני פשעים בטוחים למדי: אחד נגד רובו של העם הפלסטיני והשני נגד רובו של העם היהודי …

    כשהשמאל מקרקר כבר בערך 40 שנה על 'חלון הזדמנויות שנסגר' בלה בלה, האמינות שלו יורדת עוד קצת. פוליטיקת הזגגים הזו כבר לא משכנעת אף אחד. וגם לא 'האיום הדמוגרפי' בלי קשר לשאלה כמה פלסטינים יש ביו"ש: 2.85 מליון כגירסת השמאל ההיסטרי, 1.8 מליון כגירסת המינימליסטים הרציניים, או 1.5 מליון כגירסת יורם אטינגר ושות'. ….."

    Liked by 1 person

  43. אכן הטקסט לא שמאלני, אבל מדובר באדם שהיה חבר מפלגת העבודה במשך שנים, רואה את עצמו כשמאל, קיבוצניק במקור, חבר סגל במכללה שהיא מכללת שמאל ….

    ואני חושב שהוא מתאר מצוין מדוע השמאל קרס ומדוע ממשיכים לבחור בנתניהו/ימין.

    אהבתי

  44. הביטוי הגלוי ביותר של תפיסה זו הוא ההתעסקות הקדחתנית, הפנאטית והצלבנית כמעט, בחשיפת גזענים נסתרים ובניתוח קפדני של כל מילה שיוצאת מפיהם. לכך תמיד מתלווה דרישה תקיפה להתוודות על אשמתם ולחזור בתשובה – מתודה שהועתקה בדקדקנות מחיפושי הכנסייה הקתולית אחר כופרים בימי הביניים.

    האמת היא, שלדעות מתועבות – והגזענות בהחלט נכללת לטעמי בקטגוריית הדעות המתועבות – יש חשיבות מועטה למדי כשלעצמן. עם כל חשיבותן הבלתי מעורערת של דעות ואמונות להיסטוריה האנושית ולחיי היום-יום שלנו, שיפוט מוסרי הגון צריך להתבסס על מעשים בלבד, ולא על המתחולל בראשנו פנימה.

    ביטול האדם
    האובססיה שמגלה זרם מסוים במערב לעולמו הפנימי של האדם ולהוקעת דעות שגויות לתפיסתו היא מיותרת ומזיקה, ומתעלת את המשאבים ותשומת הלב של המין האנושי לכיוון הלא נכון. הרעיון העומד בבסיסה הוא שיש להעניק למדינה שררה על מחשבתו ועולמו הפנימי של האדם, ומשם כבר הדרך קצרה בחזרה לימי האינקוויזיציה והנ.ק.ו.ד.

    זהו למעשה רעיון אנטי-רעיוני, אליו יש להתנגד בתקיפות בטרם יקום שוב לתחיה בתקופת חיינו: שום מחשבה, אמונה או אידיאולוגיה – מתועבת ככל שתהיה – לא יכולה להיות אסורה בחוק. אף עמדה איננה פשע, ועל שום מחשבה לא צריך לחקור אדם במרתפי המשטרה.

    לאדם שמורה הזכות לומר כל מה שעל ליבו, אלא אם כן אפשר להוכיח באופן מובהק וחד משמעי שדבריו הובילו באופן ישיר לאלימות או היוו הוצאת דיבה. אך אפילו יותר מחופש הביטוי, זהו חופש הדעה והמחשבה שאיננו יכול להיחשב כעוד זכות אחת מיני רבות, אלא כמרכיב בסיסי המגדיר בני אדם בתור כאלה. ביטול המחשבה הוא ביטול האדם.

    אהבתי

  45. מיועד יקר,
    ראשית תודה על יעוד התגובה עבורי, זה נוגע ללבי, ועל כן אין זה בזבוז זמן כלל ועיקר.
    שנית אני חוזר ואומר שאני נגד סתימת פיות או צנזורה או פוליטיקלי קורקט או כל דבר מסוג זה.
    זכותו של נתניהו לאמר מה שאמר, וזכותו של כל אחד לתמוך באמירה הזו. זכותי גם לחשוב שזו אמירה לא ראויה. כשאני אומר ״לא ראויה״ אין כוונתי ״אסורה״.
    גם אמירות משמאל כמו ״חיילי צהל מתנהגים כמו יודונאצים״ הן מאוד לא ראויות בעיני (וגם לא נכונות עובדתית, כמו גם אמירתו של נתניהו). ועדיין אני לא חושב שהן אסורות.

    אהבתי

  46. ליאיר ולחייל זקן,
    נדמה לי שכוונתי (שהימני מההתנחלות הממוצעת אינו פחות, או יותר, גזען מהשמאלני הממוצע מגוש דן) לא הובנה.

    נסיון לניסוח חלופי:

    א. הנחת בסיס:
    רק כאשר לא ניתן להסביר את ההתנהגות של אדם (או של קבוצה או של עם) כהתנהגות רציונלית מותאמת לנסיבות (כלומר התנהגות השומרת ומקדמת את האינטרסים העצמיים) – יש מקום לייחס לו/להם איזשהם מניעים לא רציונלייים (לדוג' גזענות, אנטישמיות, שנאת נשים, פרנואידיות ועוד ועוד).
    אבל כאשר ההתנהגות היא רציונלית – אין שום צורך להסבירה במניעים הלקוחים מתחום בריאות הנפש.

    ב. הנחה נוספת:
    מאוד מאוד רציונלי לפחד מאויבים ולרצות להתרחק מהם או להרחיקם ממך ! ! !
    למעשה, מי שאינו חש כל פחד מאויבים מוצהרים, שכבר הוכיחו בעבר את נכונותם ואת יכולתם לפגוע קשות, וברור שהם רק ממתינים לשעת כושר נוספת – הוא זה שאינו רציונלי . התנהגותו שלו היא זו שדורשת הסבר.
    בשל אותו אינטרס רציונלי של הגנה עצמית – אך הגיוני לרצות שכל האויבים שלך יפגעו אנושות, או לפחות יחלשו משמעותית. אחרת הם יצליחו להמשיך לפגוע בך.

    לתפיסתי, כאשר (כתיאור יאיר) "השמאלני הזה לא מוכן לגור ביו"ש בגלל הערבים"
    והוא נרתע מליסוע "ליד הערבי בכביש" ו"לקנות ממנו" – הוא מתנהג לגמרי ברציונליות ! מכאן שהטענה שמבקשי ההפרדה מערבים מונעים מגזענות – היא זו המופרכת.

    לתפיסתי מאוד לא רציונלי להתעלם מהעובדה שהתרחשו הרבה מאוד פיגועי טרור, שבהם ערבים ירו ביהודים וזרקו עליהם אבנים, או שפגעו בלקוחות היהודים של עסקים ערביים.
    לא רציונלי גם להתעלם מהסטטיסטיקות על המעורבות הגבוהה של הערבים, בהשוואה למעורבות היהודים, בתאונות דרכים ובפלילים. סטטיסטיקות אלו אמורות לגרום לכל אדם רציונלי לפחד ליסוע במכוניתו ליד משאיות הנהוגות על ידי ערבים או לשוטט בלילות במקומות יישוב ערביים.

    כיון שיהודים רבים מדי כבר שלמו על החיים לצד ערבים בחייהם, וכיון שאין שום סיבה הגיונית להאמין שאירועים שכאלו יפסקו – יש צורך לחפש הסברים נפשים מורכבים דווקא להתנהגות של אותם יהודים שבחרו לגור בסמיכות לאוכלוסייה ערבית צפופה. בין אם מדובר ביש'ע ובין אם במרכז הגליל.
    יותר מכך, כאשר תומכי הסיפוח של מיליוני ערבים למדינת ישראל מנסים לייחס למבקשי ההיפרדות מהערבים מניעים גזעניים – הם בסה'כ מוסיפים חטא על פשע.

    ג. במקביל, בהחלט יש מקום לתהות מהם המניעים הנפשיים של אותם אנשי שמאל, המוכנים לתת לאויביהם המוצהרים להקים מדינה עצמאית בקרבת מרכז מדינתם, כולל את חופש פעולה להתחמש כרצונם, להקים על אדמתם בסיסי תקיפה וטרור ולאמן בהם לוחמים, להקל על קבלתם כמדינה מוכרת ע'י שאר מדינות העולם ובתוך מוסדות על מדינתיים ועוד.
    לתפיסתי, גם זו אינה התנהגות רציונלית !
    חוסר הנכונות המוחלט של השמאל להפיק לקחים חיוניים מכישלון הסכמי אוסלוה ומתוצאות נסיגות חד צדדיות ישראליות קודמות (מדרום לבנון ומרצועת עזה) – אינה רציונלית.
    מכאן, שבהחלט יש מקום לחפש מניעים נפשיים פתולוגיים להסברת מניעי השמאל ללכת לכיוון זה.

    ד. ניתן להוסיף שבהתחשב בעבר ההיסטורי המר בין אויבים, בסכסוך הנמשך כבר יותר ממאה (או יותר מאלף) שנים – מאוד טבעי לחוש כלפיהם גם שנאה, וגם רצון בנקמה.
    למעשה לא רציונלי לא לחוש הקלה ושמחה כאשר רשעים/ אויבים אובדים. יהיה צורך לחפש מניעים לא רציונליים דווקא לתופעה של העדר תחושות הקלה ושמחה.

    בשל אותו עבר היסטורי מר – די קל לי להבין רגשות שנאה. הן כלפי ערבים והן כלפי גרמנים, להבין את הששון והגיל כשהאויבים נופלים ונפגעים, ובמידה מסוימת אפילו את הרצון בנקמה.
    עם זאת, לרוב אין זה רציונלי לפעול בהתאם לרגשות אלו.
    בעיני חיסול חשבונות העבר אמור להיות הרבה הרבה פחות חשוב מההווה ומהעתיד. (ומכאן גם תמיכתי בהסכם השילומים עם גרמניה).

    כלומר, כאשר חייל זקן טוען ש"באבוד רשעים רינה" – מבחינתי לפחות הוא די מתפרץ לדלת פתוחה.

    .

    Liked by 1 person

  47. oמאוד נהניתי לקרוא את הקטע שהביא יאיר מהבלוג של אודי מנור.

    לתפיסתי פרופ' אודי מנור הוא חלק אינטגרלי מבשרה של מפלגת העבודה – לפחות כפי שהייתה פעם, כשעדין הייתה מפלגת שלטון. לפני שבוצעה עליה השתלטות עוינת של בעלי אידיאולוגיית מר'צ – רק'ח – בל'ד בטקטיקה של התגנבות יחידים. ולפני שהעיתון דבר הוחלף בעיתון הארץ.

    בעבר לא מאוד רחוק זה – אודי מנור היה כנראה חלק ממחנה הביטחוניסים /הניצים של מפלגת העבודה. מחנה שהיווה כמחצית מחברי מפלגת שלטון זו.
    די בדומה לקיבוצניק אורי הייטנר, איש רמת הגולן, שהצטרף במערכת בחירות זו לתל'מ של הקיבוצניק בוגי יעלון.

    בשל הנאתי מהקטע – הבאתי קטע נוסף מפוסט זה.

    מי שרוצה, ימצא בו המשך לדיון על מניעים רציונלים ומניעים לא רציונלים (השאלה האם עמדותיהם של גדעון לוי ורוגל אלפר ביחס לסכסוך הן רציונליות או שחובה להסבירן בפתולגיה נפשית. כמו שנאה עצמית)

    _____________

    " …. מסקנה ברורה וחד משמעית: נסיגה של ישראל ממה שנקרא 'שטחי C' היא מתכון לשני פשעים בטוחים למדי: אחד נגד רובו של העם הפלסטיני והשני נגד רובו של העם היהודי (מי לא נכלל? יצורים מסוגם של רוגל אלפר או גדעון לוי שישמחו לראות את מדינת היהודים עולה באש. אין לי צל של ספק בכך. גם בכך עוסקים היסטוריונים: בגילויים המופלאים של שנאה עצמית שאין כמו היהודים להביא אותה לרמות בלתי נתפסות ממש, ולא מאתמול. גידי ורוגי ועמירל'ה לא המציאו כלום, הם כמובן תורמים את שלהם, בתורם)

    במלים אחרות: כשכל המערכת הפוליטית, או כמעט כולה (כי מאיימן עודה ומאחמד טיבי אני לא מצפה לכלום בכל הקשור לאמיתות אנושית אלמנטריות) תגיד את האמת הפשוטה הזו – ישראל חייבת לשלוט לנצח נצחים בבקעת הירדן ובפרוזדור ירושלים-ים המלח ולעבות בו את ההתיישבות ולפתח בו את הכלכלה והחברה וכן הלאה – רק אז אפשר יהיה לעבור לעימותים פוליטיים-אלקטוראליים הנוגעים לשאלות חשובות הנמצאות במקום השני (כלכלה-פוליטית ובעיקר האופן בו משרד האוצר לקח בשבי את מדינת ישראל), במקום השלישי (חינוך-בריאות-רווחה), ובמקום הרביעי (סביבה-מים-אנרגיה-פיזור אוכלוסין).

    אפשר יהיה אפילו לחזור ולדון ברצינות בפתרון המדיני הסביר היחיד: 'בין המדבר לים' אמר רבין ביוני 1974 כשהוא מהדהד את תכנית אלון – 'יש מקום לשתי מדינות בלבד: מדינה ערבית ומדינה יהודית'. במלים אחרות, הפלסטינים של אזורי A וB יחזרו להיות אזרחי ירדן, מדינה ש70% מתושביה הם פלסטינים. המדינה הזו תמשיך להחזיק צבא, תמשיך לעשות שימוש בנמל עקבה, תמשיך להנות מיחסי השכנות עם ישראל, תפתור יחד איתה את בעיית המים ותממש סוף סוף את הפוטנציאל שלה, שיקבל תרומה רצינית ביותר מה
    הון האנושי המשובח שצומח ממש ברגעים אלו ברמאללה ובמקומות אחרים. …"

    אהבתי

  48. קמיליה,
    1. אודי מנור הוא בהחלט בשר מבשרה של מפלגת העבודה הישנה (הוא חדל לשמש כחבר המפלגה לפני כשנתיים-שלוש. הוא גם עזב את הקיבוץ שלו ועבר להתגורר ביקנעם). הוא משתייך למה שכינו פעם "חוג אורנים" (ושהשתייכו פוליטית-פילוסופית למחנה יגאל אלון).

    2. נדמה לי שהאמירה שלו אותה ציטטת לא מובנת עד תומה ללא הכרות עם הקונטקסט. כולם בשמאל מסכימים ש"הסכסוך" (אקיבוש) מפריע לקידום אג'נדה כלכלית-חברתית. אבל בעוד ש"חבריו" של מנור בשמאל (עליהם דיברת ב"השתלטות עוינת") טוענים כי "ללא פתרון הסכסוך לא ניתן להתקדם לפתרון המאבק החברתי בחברה בישראל", הרי שאודי מנור טוען אחרת (להבנתי – את זה לא שמעתי מפיו ממש אבל אני עוקב אחריו שנים רבות):
    צריך לסגור את הסכסוך הזה (לא משנה כרגע איך) בשביל לפתוח את הדיון החשוב באמת בנושא חברה וכלכלה. לפי מנור (שוב לפי הבנתי) בכדי שנוכל להתעסק באמת בשאלות הללו צריך לחסל את סיפור "אקיבוש".

    Liked by 1 person

  49. הטוענים שראש ממשלה מחליפים בקלפי ולא בבית-משפט מנסים להפיל מועמד לראשות הממשלה בבית-משפט במקום בקלפי.
    צביעות

    אהבתי

  50. שִׂפְתֵי חֲכָמִים יְזָרוּ דָעַת וְלֵב כְּסִילִים לֹא כֵן הגיב:

    רינגו
    תאר לך שמישהי פוגעת במכונית שלך, אתה יוצא אליה והיא מהסה אותך ב: אבל למה אתה צועק, אבל אל תצעק אל תצעק. ואתה עונה שאתה לא צועק והיא עונה שכן ואתה מנסה להוכיח לה באותות ובמופתים שהיא צעקה 53 אחוז מהזמן ואתה רק ב 42 אחוז ואחוז אחד הוא בחזקת הספק.
    בינתיים היא הסיתה אותך מעצם העניין, וזה מה שקורה לך תמיד, אתה בעקביות מחמיץ את העניין העיקרי ודן בשולי. ולמען הסר ספק כי עדיין לא תפסת, העניין העיקרי הוא לא שהיא דפקה לך את האוטו אלא שהיא דפקה לך את המוח.
    להסתער על המוח שלך רינגו, זה להסתער על חומה בצורה, אתה לא מחמיץ הזדמנות להחמיץ.

    הטיפ של ג'ורדן פיטרסון: אם בוויכוחים ובמריבות שלכם הדחף להיות "צודק" מלהיט אתכם, אתם צריכים לסגת ולהפסיק להתווכח.
    99 אחוז מהזמן שלך ושל החברים שלך פה עסוק בלשמוע את עצמך. וליאיר, זו הסיבה שאני בוש להזדהות בשמי במושב הליצים הזה.

    התקופה הקודמת לפסח נקראת אצל הנוצרים לינט. בפרק הזמן הזה אנו מנסים לתקן את דרכנו ע"י התנזרות מהרגלים רעים. המקילים מתנזרים משתיית קפה 30 יום, אולי תתנזרו מתגובות בפורום הזה ובאינטרנט ל 30 יום ותנקו את הרעל מהמערכת שלכם

    בְּלֵב נָבוֹן תָּנוּחַ חָכְמָה; וּבְקֶרֶב כְּסִילִים תִּוָּדֵעַ

    אהבתי

  51. יאיר,
    ברור היה תמיד שזו צביעות. הם יגידו הכל למען הקיסר.
    המקרה המגוחך של גנץ, מעשה קונדס של מתבגר מלפני 40 שנה, כמובן שלעולם לא יגיע לבית משפט. ולדעתי נסיון הטלת הרפש המגוחך הזה, פועל לטובתו.

    אגב, המתלוננת גם חברה טובה של מדונה…
    :)))
    והיא הגישה תלונה במשטרת ניו יורק על הטרדה.
    יאמר לזכות רגב שאני אכן מוצאת הזויים ראויים

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1063447520398687&id=100002003469794

    אהבתי

  52. אוהו, שפתי חכמים, מה קרה? אני חש הרבה זעם בתגובתך, ונראה שזה גם הדיר שינה מעיניך אם כתבת אותה בשלוש בבוקר. אני מהמר כי למרות ההצעה להתנזר מהאינטרנט, בכל זאת תשוב ותציץ פה. ובכן: אני צר לי על כי כסילותי גורמת לך עוגמת נפש כה רבה. מעתה אתקן את דרכי ואדון אך ורק במה שאתה מעוניין לדון בו ומרגיש שהוא "העיקר". כמו כן אשתדל להציג אך ורק דעות אשר אתה מחשיב כחכמות, חלילה לי מלהרגיז אדם רגיש ונבון כמוך עם דעות שונות משלו. בברכת עלה והצלח, ואל תתרגש כל כך מכל מגיב בפורום צנוע החותם בכלל בשם של כלב שנפטר זה מכבר.
    שלך,
    רינגו

    Liked by 1 person

  53. אחרי כתב הטענות של היועץ כבר לא מאד חצויים. ירד ל -1 ל 5 והתאושש לבערך 1 ל 4 שיהיה רה"מ ב-30 ביוני.

    אהבתי

  54. ביבי עלה כבר ל-64%. השפעת הסקרים מורגשת ובבירור המהמרים מבינים שבסוף זהות של פייגלין תמליץ על ביבי.

    אהבתי

  55. 83% לביבי. המהמרים כבר החליטו, אבל זו כמעט במדויק הייתה ההערכה לגבי הברקזיט שלא ינצח והילארי שכן. ואנחנו יודעים מה קרה.

    אהבתי

כתיבת תגובה