האנדרדוגים של העשור הקודם

פנו לעצמכם רבע שעה וקראו את הראיון הזה של נתניהו עם ארי שביט בשנת 2006. חכם, מעניין, מרחיק ראות וגם מציב את ביבי בעמדה לא מוכרת למי שזכרונו קצר, עמדת האנדרדוג. הוא גם מדבר על שחיתות ועל עסקאות אפלות עם בעלי הון. מרתק בדיעבד.

הערה אחת: נתניהו חזה בראיון שבעקבות פעולותיו כשר אוצר נפתחה לפני ישראל הדרך לצמיחה כלכלית מהירה שתוביל אותה לתמ"ג של 250 מיליארד דולר כעבור עשור, מספר שנשמע דמיוני (התמ"ג אז היה 140 מיליארד דולר). העשור ההוא כבר מאחורינו ואנו יודעים כיצד הסתיים. התמ"ג הישראלי בשנת 2016 היה 315 מיליארד דולר. מעל ומעבר לאופטימיות של ביבי. מדינת ישראל ונתניהו ביצעו יחד את המעבר מעמדת האנדרדוג לעמדת המנצח הטבעי.

27 תגובות בנושא “האנדרדוגים של העשור הקודם

  1. והיום יש לנו שר אוצר קומוניסט-פופוליסט ששואף להפוך את ישראל לונצואלה.
    אגב, כשמסתכלים מימין ומשמאל רואים רק אנשי סיסמאות בורים (לפיד, גנץ, גבאי, לבני ושות'), כך שמבינים שכרגע אין תחליף לביבי, על אף חסרונותיו.

    אהבתי

  2. מענין באמת , לקרוא הריאיון , ולבחון דברים בדיעבד . הכי מענין באמת הקטע הזה , שמאשימים אותו תדיר , בזיגזוג , באופורטוניזם , בנאמנות לעצמו ורק לעצמו , אבל :

    כאשר מדובר בנושא של כלכלה , או כלכלה פופוליסטית , הרי כאן האופורטוניזם הפוליטי , הכי בא לידי ביטוי לרוב באופן כללי . אלא שאצלו , דווקא שם , אי אפשר להאשים אותו בכך . שהרי , בכלכלה , הגישה שלו מצמצמת , מהדקת , ולא מפזרת , ולמרות זאת , מתעלמים כולם מכך , שאם היה אכן פופוליסט , אז קודם כל שם , בכלכלה , אבל לא כך המצב לגביו , ואכן , נקרא מתוך הריאיון את הציטוט של נהג המונית :

    נהג המונית זעם כששמע שזה ביבי על הקו. קצבאות הזקנה המכוסחות של חמותו. סל התרופות החסר של דודו. והעובדה שהוא ואשתו מרגישים מחוקים. מרגישים מעמד ביניים מחוק. מתוך עשרת אלפים שקל שהם מרוויחים לוקחת המשכנתה שלושה וחצי. מתוך השישה וחצי הנותרים הולכים שלושה למעונות היום של הילדים. אז על שלושה וחצי אלף מצפה ביבי שמשפחה עובדת תחיה? על שלושה וחצי אלף מצפה ביבי שיגדלו את ילדיהם להיות אזרחים ישראלים נאמנים? אין לו לב, לבנאדם הזה. איזה בומבה הביא על הראש של אנשים. ולא סתם אנשים. אנשים שתמכו בו. אנשים שהלכו אחריו. אנשים שנתנו את הנשמה בעדו.

    עד כאן הציטוט :

    אם כך , שוב נחזור למנטרה : למה הם ממשיכים להצביע בעדו מחד , מאידך , הרי אם הוא פופוליסט וזגזגן ואופורטוניסט , למה לא בכלכלה הוא מחלק כספים ?

    תשובה מורכבת , בכלל לא היינו גומרים פה עם ערב רב של נושאים מוטרפים ממש ….

    להתראות

    אהבתי

  3. אכן ראיון מרתק ומעורר מחשבות.
    בהחלט שווה את כל זמן קריאתו.
    למרות שאני עצמי נזקקתי ליותר מרבע שעה (ואני עוד נוהגת להעריך את עצמי כקריינית מהירה מהממוצע של טקסטים בעברית. אז אולי הערכתי העצמית מוטעת. או שתמריץ התייחס לאיזשהו מאיון או אלפיון עליון במהירות הקריאה 😊).

    קריאת הראיון הגבירה בי מצד אחד את ההערכה לנתניהו אך מצד שני גם את תחושות התסכול וההחמצה לגביו.
    נתניהו לא הצליח (כנראה) למנוע את התגרענות אירן / העולם המוסלמי קיצוני, זאת למרות כל מודעותו המוקדמת הגבוהה לסכנה. אבל הוא לפחות ניסה בכל כוחו לעשות זאת.
    מתסכל מכך הוא שנמנע בקדנציה הבאה שלו מלהמשיך בביצוע הרפורמות הכלכליות הנדרשות. בניגוד לכחלון, יחימוביץ ודומיהם הוא מבין היטב מהי הדרך הנכונה (לדעתי), אך למעשה לא באמת התעקש ללכת בה.
    נותר לנו רק להעלות השערות ספקולטיביות מה הניע אותו / מדוע נמנע.

    *********
    בצירוף נסיבות מופלא – בעולם התוכן של יובל פורסם עכשיו פוסט "תחזיות פסימיות בנוגע למזרח התיכון".
    תחזיות שניתנו בשלהי שנת 2000, ע'י סוכנות ביון אמריקאית ונספחים, לגבי המזרח התיכון בשנת 2015.
    מעניין.
    מאיר עיניים באיזו מידה נתונים קשים (כמו דמוגרפיה, צפיפות, רמת מע' החינוך וכו') למעשה די מכתיבים את העתיד לבוא.
    בשוליים מתייחס גם להטייה להעריך בחיוב תחזיות אופטימיות (המשקפות "חזון" ראוי לשבח) ולהעריך בשלילה תחזיות פסימיות (המשקפות רואי שחורות אפוקליפטים די נלעגים ודחויים).

    תחזיות פסימיות בנוגע למזרח התיכון

    קטע מהפוסט:
    ___________________
    " … בשלהי שנת 2000, פרסמה המועצה הלאומית לביון דוח תחת הכותרת: "מגמות עולמיות 2015: דיאלוג על העתיד עם מומחים מחוץ למנגנון הממשלתי". לדבריו הכותרת מטעה מעט וזהו למעשה חזון של סוכנות הביון האמריקנית לגבי העולם, הנתמך על ידי מומחים אנונימיים מחוץ למנגנון הממשלתי. לטענתו, זה מסמך מאיר עיניים. מי שקורא אותו מבין שאכן היו אנשים אשר העלו בדמיונם אירועים מסוג אלה שהתרחשו ב-11 בספטמבר. הדוח צופה טרור בקנה מידה חדש. הוא קובע בצורה חד משמעית כי "מירב הסיכויים שיהיו אלה טרוריסטים מן המזרח התיכון ומדרום-מערב אסיה שיאיימו על ארצות הברית".

    אולם, ההערכה הפסימית ביותר קשורה בתשתית המשאבים והאוכלוסייה. אוכלוסיית המזרח התיכון, המוגדר בדוח כעולם הערבי בתוספת איראן, תגדל מ-300 מיליון ב-2000 לכ-400 מיליון ב-2015. במדיניות מסוימות יהיה שיעור גידול האוכלוסין גבוה אף יותר. הדוח מתאר את התוצאה הבלתי נמנעת במונחים הבאים: "גורם מפתח במזרח התיכון ב-15 שני הבאות יהוו לחצים דמוגרפיים, ובייחוד בעיות של אספקת תעסוקה, מגורים, שירותים ציבוריים וסובסידיות לאוכלוסיות הגדלות במהירות וההופכות יותר ויותר עירוניות. עד 2015, יהיו האוכלוסיות ברוב חלקי המזרח התיכון גדולות הרבה יותר, עניות הרבה יותר, עניות הרבה יותר, עירוניות הרבה יותר, ומפוכחות הרבה יותר".

    הדוח ממשיך ומציין שכמעט בכול מדינות המזרח התיכון, נמצאת יותר ממחצית האוכלוסייה מתחת לגיל עשרים. כוח העבודה יגדל בשיעור ממוצא של 3.1 אחוזים בשנה. ואולם, מערכות חינוך מידרדרות מייצרות דור חסר מיומנויות טכניות וכישורים לפתרון בעיות הנחוצים לצמיחה כלכלית. באופק גם לא נראה שום מושיע העומד הכן לפרוץ לזירה עם ההשקעות הדרושות: "להוציא את מגזר האנרגיה", ממשיך הדוח, "יעדיפו משקיעים להתרחק ממדינות אלה, כשהם נרתעים ממגזרים ציבוריים מגושמים; מתקנות ממשלתיות מכבידות, מעורפלות ושרירותיות; ממגזרים פיננסיים לא מפותחים; מתשתית פיסית לקויה; ומסכנת העדר יציבות פוליטית". … "
    ___________________________

    אהבתי

  4. האנדרדוגים של הדור הקודם.
    קיצור תולדות הקומבינה במערכת המשפט (מהקלסיקות של אדם גולד)

    1. אז יש עכשיו דיבור על קומבינות ושופטים ותימנים וקץ הדמוקרטיה ואובדנה של מדינת ישראל ואילה פרוק'ציה זועקת גוועלד. ומרוב דכדוך ואובדן כמעט וכבר קצתי בחיי – עד שפתאום נזכרתי.
    נזכרתי שגם פרוקצ'יה המגדלור המתייפח, קימבנה בעצמה את בנה יובל בהתמחות אצל דורנר שסידרה לבן אריאל מקום אצל שלמה לוין שעל הדרך פינק את אמיר הבן של יואל זוסמן, שאת הבן השני אמנון העביר לבייניש שדחפה את הבת דניאלה לחברתה הטובה נאוה בן אור שאת המועמדות שלה לעליון ארגנה בייניש ממש כמו שמינתה את החברה הטובה עדנה ארבל תמורת רובינשטיין (שאשתו מרים הייתה המשנה לפרקליט המדינה אבל עזבו את זה עכשיו).

    2. אתם איתי? רק התחלנו. אז אחרי שזוסמן סידר את הנסיכים הוא קיבל באבירות את אשתו של אהרון ברק אלישבע, מתמחה בת 40 פלוס וציירת בדימוס שחיש קל התקדמה לשפיטה. מיד אחרי האשה דאג ברק המסור גם לבן אבנר שהגיע לבייניש המפנקת, ולבת מיכל שמצאה את עצמה אצל גבריאל בך ורק לאסתר ברק לא נשאר אז היא הלכה הלכה עד שאיכשהו הגיעה ללשכה של תיאודור אור.

    3. תיאודור אור, חוץ מקימבונים של החתן סוקול, גם דאג למנות את אשתו מיכאלה למחוזי (פלוס ג'ובים וניגודי עניינים בהמשך). וגם החבר שלו טירקל שלח את הבת לימור למנחם אילן שמיד שלח את הבן ישי חזרה לטירקל וסגר את הפינה.
    תחזיקו חזק כי גם ברק הוא אח ולכן פינק את אנגלרד האחוק מהאוניברסיטה במינוי לעליון וכבונוס לקח גם את הבן אסף ללשכה. ברק לא שכח גם את יצחק זמיר ופינק את בנו רמק'ה, וכמובן לקח אליו את דני הבן של מאיר שמגר שאת הבן השני שלו רם, שמגר כבר שינע לחברתו מרים בן פורת.
    תאמינו לי אני אעצור את זה כאן – אבל לבורדל הזה אין סוף.

    3. שווה לציין שברק הוא המאסטר אבל ממש לא המציא את השיטה.
    נו קידינג, לכו אחורה אל ענקי המשפט, נפילי הצדק. אל השופט זילברג שסידר לבתו אסנת מנדל (שכבר 16 שנה מנהלת את מחלקת הבגצים ברוח עדאללה) התמחות אצל חיים כהן שגם קיבל את אילן הבן של יצחק שילה, כשכהן בעצמו הקפיד על דם כחול והתחתן עם מיכל בתו של משה זמורה הנשיא הראשון שאפילו הוא מונה בקומבינה מכוערת על ידי שר המשפטים – ובמקרה שותפו למשרד – פנחס רוזן.
    גם זכותם של נכדים עומדת להם ולכן אורית סון, הנכדה של אגרנט, התמחתה אצל יצחק כהן שבעצמו מונה לעליון אחרי שעבד במשרד של אגרנט שגם הוא התקבל לשפיטה בזכות דוד של אשתו נורמן בנטוויץ' שהיה המזכיר המשפטי של המנדט הבריטי (!) והתחיל את השכונה הזו אי שם לפני טריליון שנה חד גדיא חד גדיא.

    4. בקיצור, אם אתם רגישים ומזדעזעים בקלות תעשו לעצכם טובה ואל תתקרבו לאנשים גדולים, שמא תראו עד כמה קטנים הם.
    ובחייאת, אל תהיו פאפטס שקונים את כל הנהי והבכי על קץ הדמוקרטיה.
    הדרעק אותו דרעק, הקומבינות פשוט קצת ברחו מהידיים של משפחת העליונים.
    זה הכל.

    Liked by 1 person

  5. התמ"ג זה משהו חסר משמעות. הרבה שנים אני שומע שהתמ"ג צומח ופורח אבל רמת החיים לא עולה (ולא רק אני אמרתי זאת אלא עוד אנשים שהכרתי). כנראה שחישובי התמ"ג אינם נכונים.
    לא רק אני חושב שחישובי התמ"ג לא נכונים יש עוד אנשים שחושבים כך. קראתי פעם מאמר על שורה ארוכה של בעיות בחישובי התמ"ג כך שלמעשה הוא לא רלוונטי.
    בכל אופן תמ"ג של 315 מיליארד דולר ב-2016 זה 340 מיליארד דולר ב-2018 (בהנחה של גידול של 4% בשנה).
    תמ"ג כזה פרושו 12000 אלף ש"ח לחודש לכל נפש (בהנחה שהדולר שווה 3.75 ש"ח ויש 8.8 מיליון תושבים במדינה).
    בגלל שרק 40% מהתושבים עובדים אז כל אדם צריך להרויח בערך 30000 ש"ח נטו לפי חישוב זה.
    אבל המשכורת הממוצעת היא רק 8,500 ש"ח נטו לחודש.
    כלומר התמ"ג האמיתי הוא פי 3 – 4 פחות.

    אהבתי

  6. לתמריץ, כתבת:
    ".. בינתיים אירן לא גרעינית והיא נתונה בהגבלות של הסכם הגרעין."
    ______________

    אני מאוד, מאוד, מאוד מקווה שאתה צודק.
    אבל לצערי רחוקה מלחוש סמוכה ובטוחה.

    נדמה לי שקראתי איפושהו שהמשך העשרת האורניום, שמבצעים כיום האיראנים, לרמות גבוהות יותר, *בניגוד* למה שנכתב בהסכם הגרעין, מקצר משמעותית את משך זמן הפריצה שלהם לפחות משנה אחת. כלומר משך הזמן מרגע קבלת ההוראה של הנהגת איראן עד הרגע בו כבר תמצא ברשותם פצצה גרעינית מוכנה להפעלה. רגע שישנה לעד את כל חוקי המשחק במזרח התיכון.
    לפחות עד לרגע בו יוחלף המשטר האיסלמיסטי – קיצוני של האייתולות, והמשטר האיראני החדש יסכים להתפרק מנשקו הגרעיני.

    גם המילה "בינתיים',' בה השתמשת, מאוד מטרידה אותי. כנ'ל כל אלו שמציינים שאיראן *עדין* לא גרעינית.
    מנקודת מבטי הפרטית, הבינתיים הזה אמור להמשך לפחות למשך כל המאה ה 21, כיון שאני רוצה שילדי לא ירצו להגר למדינה אחרת וגם לא יאלצו לעשות זאת.

    נדמה לי שכל האופציות שהיו בעבר לישראל לטפל בעצמה בבעיית ההתעצמות האיראנית והגרעין שלה – כבר אינן נמצאות יותר על השולחן.
    בעיקר תודות לממשל אובמה. אם כי מעט תודות מגיעות גם לאיחוד האירופי, לסין ולרוסיה. ובשוליים גם לגורמים במערכות הבטחון הישראליות שהתנגדו לכל פעולה עצמאית של ישראל, ולנתניהו שלמעשה הרים ידים מול כוחם המשולב של כל מתנגדיו .

    אהבתי

  7. לקמיליה:
    אני מעריך שאירן תישאר ללא גרעין במשך כמה שנים לפחות. מה יהיה הלאה? אי-אפשר לדעת. בכל אופן השליטה האירנית על חלק גדול מסוריה ועירק מגבירה את המתיחות והסכנה באיזור.
    קשה להאמין שאי-פעם היתה לישראל יכולת לפגוע במתקנים באירן. אירן זו מדינה ענקית שמתקניה מפוזרים על-פני שטח נרחב, היא רחוקה מישראל וזו מדינה עם צבא חזק + חיל אויר (לא כמו היחפנים של החמאס).

    אהבתי

  8. תמריץ,
    הפרשנים הצבאיים לא אוהבים לקרוא, אפילו לא את תמריץ.
    הפרשן של 10/13:

    אהבתי

  9. תמריץ,
    ברשותך נבואה שמיועדת לקריאה חוזרת עוד שנה:
    גם אם יוכח שנוה ניסה לקדם את בני סלע לעליון ועשה שלישיות עם חיות ונאור הפרשה שלו נועדה לקבורה. לאחר שסוכל נוה הוא מסכן את המערכת כבעל אוצר בלתי נדלה של ליכלוכים. המשימה הבאה של המערכת היא לעשות לו רות דוד פן יפתח על אנ"ש.

    Liked by 2 אנשים

  10. משתמש אנונימי:
    הקשר שאתה מציג בין תמג לבין שכר הוא שגוי. סך כך התמג לא שווה ולא אמור להיות שווה לסך כל המשכורות המשולמות לשכירים במשק.
    התמג הוא (בהפשטה) סך ערכן של כל העסקאות המבוצעות במדינה ומשולם עליהן מס. ברור שלא כל גרוש שעסק מכניס בעסקה מסוימת הולך ישירות למשכורות העובדים. יש הוצאות על חומרי גלם, יש פחת, יש חשבון חשמל וכו׳, וכמובן יש גם את הרווח הנקי שנשאר בסוף השנה. הפער בין התמג לבין החישוב שאתה עושה (השכר הממוצע כפול כמות העובדים) מורכב מכל הסעיפים האלו ועוד רבים.
    יש כמובן בעיות אחרות בחישובי תמג אבל המסקנה שלך שהתמג נמוך פי 4 מהמוצג היא בוודאות שגויה, ונובעת מחישוב שאינו רלוונטי.

    אהבתי

  11. האליקה של פעם:
    וַיְהִי כַּאֲשֶׁר זָקֵן שְׁמוּאֵל וַיָּשֶׂם אֶת בָּנָיו שֹׁפְטִים לְיִשְׂרָאֵל.
    וַיְהִי שֶׁם בְּנוֹ הַבְּכוֹר יוֹאֵל וְשֵׁם מִשְׁנֵהוּ אֲבִיָּה שֹׁפְטִים בִּבְאֵר שָׁבַע.
    וְלֹא הָלְכוּ בָנָיו בִּדְרָכָו וַיִּטּוּ אַחֲרֵי הַבָּצַע וַיִּקְחוּ שֹׁחַד וַיַּטּוּ מִשְׁפָּט.

    Liked by 1 person

  12. אני חושב שהתיאור הכי קולע בראיון מ- 2006 של ארי שביט, זה:
    "נתניהו תמיד נעים יותר כשהוא מוכה. פחות יהיר, פחות מתנשא, יותר קשוב."

    איפה זה ואיפה נתניהו של אחרי בחירות 2015? עם 30 מנדטים, הוא כנגד כל העולם, התקשורת, נוני, השמאל, וכל שאר האוייבים המציאותיים והדמיוניים שלו. נכנס לבחירות כדי להציל את הביביתון "ישראל היום", ומשם רק השתנה מהמקפצה. כעת יקח גם את המדינה למטה יחד איתו, או לפחות עד מעשיהו. איך אמר לאחרונה מנדלבליט? "הוא לא זהיר… חבל…".

    Liked by 2 אנשים

  13. KB
    תיאור נכון של נתניהו ופחות או יותר נכון לרוב אנשים. המדהים אצל יריביו מהשמאל הוא שגם כשהם מוכים הם עדיין לא פחות יהירים ומתנשאים ולא מקשיבים.

    Liked by 2 אנשים

  14. לרינגו:
    התמ"ג אמור להיות לדעתי סך הכל הרווח של המדינה ותושביה. אם זה איננו כך אז איזה ערך יש לו? אם התמ"ג הוא 315 מיליארד דולר אבל נניח ש- 99% ממנו הולכים להוצאות כמו פחת, קניות חומרי גלם (אני מניח שזו קניה מחו"ל כי אחרת זו לא היתה הוצאה למדינה) וחשבון חשמל – אז מה התועלת בתמ"ג גבוה? אם אננחנו מייצרים מיליון מכשירי חשמל שונים בשנה אבל יש להם פחת גבוה והם נהרסים לאחר שנה, אז מה הערך שיש לייצור בהקף כזה (הרבה יותר טוב אילו היינו מייצרים רק 50 אלף מכשירי חשמל בשנה שכל אחד יחזיק מעמד 20 שנה, למרות שזה יגרום לירידה בתמ"ג)? אם התמ"ג גדל בגלל שמחירי הדירות עלו ובגלל שמספר רב יותר של אנשים משכירים דירות מאשר בעבר, אז מה הערך לתמ"ג כזה (עדיף שכל אחד היה יכול לרכוש דירה בחצי המחיר במקום לקנות במחיר כה גבוה או לשלם שכר דירה, למרות שזה יקטין את התמ"ג)?

    אהבתי

  15. אנונימי
    התמ״ג הוא סך הכל *ההכנסות* של המדינה ותושביה. על כן כפי שאמרתי הוא אינו שווה ואינו קרוב לסך כל *המשכורות* של תושבי המדינה.
    לצורך העניין אם במדינה יש רק חברה אחת שמפיקה גז ומייצאת אותו, התמ״ג יכלול את כל הכנסותיה, ואילו החישוב שלך (השכר הממוצע כפול מספר העובדים) לא יתקרב אפילו לתמ״ג.
    לשאלתך איזה ערך יש לו – זה כבר דיון אחר והטענות שאתה מעלה בהחלט נכונות. למשל, לניגריה יש תמג יחסית גבוה (כאשר מחיר הנפט גבוה), אבל זה לא בהכרח משליך על מצבם הכלכלי של האזרחים. בעולם מושלם תמ״ג גבוה היה ״מחלחל״ לכיסי האזרחים אבל כמובן שזה לא תמיד המצב.

    אהבתי

  16. מצטרפת להמלצת חייל זקן על תכנית ערוץ 1 – אחד נגד כולם. מעורר מחשבות.

    טענות בריק די הזכירו לי את טענות ד'ר אורי מילשטיין.
    מה שמחזק, ולו במעט, את התזה שלהם.
    כזכור, מילשטיין טען שתרבות טיוח המחדלים והסתרתם התחילה כבר ב 1948 . לבן גוריון, לצמרת היישוב ולכל המפקדים הבכירים של הפלמ'ח וצה'ל היה אינטרס לטשטש את מחדל ההכנות הלקויות למלחמה הצפויה ואת החובבנות האדירה שבה התנהלה.

    עם זאת, אני מעזה לטעון שטענת בריק, שצה'ל אינו מוכן למלחמות הבאות, די בעייתית.
    ולו רק כיון שאינו מביא בחשבון שבמלחמה קיומית (על שטח ישראל) כל חייל וכל מפקד בצה'ל מודע עד לכאב לעובדה שצה'ל פשוט אינו יכול להרשות לעצמו להפסיד. כלומר שאני מאמינה שמאוד קשה, עד כמעט בלתי אפשרי, לנצח צבא שנלחם עם גבו אל הקיר.
    מכאן אני מצטרפת לטענת האלוף אלמוג שאפילו אם לא יהיו משאיות תקינות (בנות פחות מ 60 שנה) – ציוד חיוני יועבר באינסוף דרכים מאולתרות.

    אהבתי

  17. קמיליה,
    מדובר בשאלת המחיר. כמה נפגעים חיילים ואזרחים, כמה אש יחטוף העורף, מה יהיה הנזק הישיר והעקיף וכו'. כל חיל בזרוע היבשה מכיר את תרבות השקר חוץ מהגנרלים שמכחישים אותה ומוכיחים בכך גם להדיוטות שבריק צודק.

    אהבתי

  18. פינת הטרלול האמריקאי
    CA state senator bans gendered pronouns, but then violates her own rules over and over

    אהבתי

  19. ארז רביב מ"דבר" ראשון מצטרף לאלי ציפורי ואבי וייס במתקפה על תיק 4000:
    חשיפה: פרוטוקול אישור עסקת YES-בזק מראה החלטה לחוצה אך מקצועית. כך לפי מסמכי מועצת הכבלים והלוויין שהגיעו לידי 'דבר ראשון' הנוגעים לעסקה שבמרכז תיק 4000 | אם במשרד התקשורת הייתה התנגדות, איש לא הביע אותה | איך זה מסתדר עם גרסתו של נתניהו? – כל הפרטים בכתבה
    https://www.davar1.co.il/170454/

    אהבתי

  20. מונולוג- אדם אחד מדבר לעצמו
    דיאלוג- מספר אנשים שמדברים לעצמם

    אהבתי

  21. הצטרפתי לצופים בתוכנית. התרשמתי מאוד מבריק לצערי כי קיוויתי לא להתרשם. האומץ שלו במלחמת יום כיפור הוא פחות לדעתי לעומת האומץ שלו עכשיו. להיות יחיד שמתריע מול הזלזול של כולם דורש אומץ עצום. חלק מהדברים של מתנגדיו הם קלישאות מעצבנות כמו איפה היה עשר שנים.
    הנחמה שלי היא שאני מניח שאצל אויבינו הלגיטימציה לביקורת אפילו מעטה יותר והתוצאות שלהם בהתאם.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה