שום דבר לא השתנה מתקופת הקרח

אל על ניסתה לחסום את מדיניות השמים הפתוחים. אך נכשלה. נהגי המוניות בישראל הצליחו באמצעות השפעתם על ישראל כץ למנוע את כניסת אובר לארץ. אבל לא ירחק היום והם יצטרכו להתמודד עם כניסת הרכב ללא נהג. מדריכי התיירים מנסים לכפות רגולציה שתמנע מכל אחד להציע את כישוריו כמדריך תוך צבירת ביקורות אוהדות בטריפ אדוויזור, כמובן תוך גיוס הציונות עצמה כנימוק.

לכל אלו, ולרבים אחרים שההשתכללות וההתקדמות מאיימות על פרנסתם, לנימוקים שכבר העלו מדוע חשוב להשתמש בכוחה של המדינה כדי לחייב את כולם לממן אותם ולנימוקים שעוד יעלו, אני מקדיש את הכתבה הבאה שפורסמה בעיתון מעריב ב-20 ביולי 1955, ושהגיעה אליי באדיבות אחד מהקוראים.

ice

151 תגובות בנושא “שום דבר לא השתנה מתקופת הקרח

  1. העולם מתקדם וההנהגה הישראלית מתעקשת לפגר מאחור, בעקביות.
    עם הח"כים שיש לנו היום, היינו רואים את איציק שמולי מזיל דמעה מעל בימת הכנסת ומספר איך אביו פוטר מעבודתו כמחלק קרח,
    סתיו שפיר הייתה מדלגת מאולפן לאולפן כדי לספר איך ביבי שולח עוד ועוד אנשים למעגל העוני,
    ושלי יחימוביץ הייתה מספרת לנו על אלפי המשפחות שהולכות להתפרק בעקבות ההיתר להכנסת מקררים לישראל (והיו מקשיבים לה, כי מי יודע יותר טוב ממנה על פירוק משפחה).
    הבעיה שגם הימין לא חף מהתפיסה הסוציאליסטית וסיפורי הציונות המטופשים (הרי מה יותר ציוני מלקנות מיני-אננס ב-38 ש"ח?).
    אנשים כמו מיקי זהר, חיים כץ, משה כחלון ושות' הם אסון מהלך.

    Liked by 1 person

  2. חחח. קרולין את ארסית כלפי שלי.
    כחלון הביא את האבטלה (וגם האינפלציה) בישראל לשפל היסטורי. לא כך נראה אסון.

    אהבתי

  3. אחרי תקופה קשה לבבונים,
    אלכס שטיין מפגיז בעליון
    עמית סגל אין, נחום ברנע אאוט, סיק טרנזיט גלוריה מונדי…

    אהבתי

  4. אל רום,
    מה תאמר על העליון? וגם על זה:
    הבעל בגד באשתו והפסיד את זכויותיו בדירה
    ביהמ"ש למשפחה העניק לגבר זכויות בחצי דירה שהיתה רשומה על שם אשתו, אך המחוזי קיבל את ערעורה וביטל את ההחלטה – בגלל שלא היה נאמן לה
    https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3626280,00.html

    אהבתי

  5. פסיקת העליון נשמעת שערורייתית. הפסיקה של המחוזי לא. יש הבדל בין חיי נישואים שזורים בבגידות לבין החלטה של אישה לעזוב את בעלה אחרי שלושים שנה ולהסתובב אז עם גבר אחר אף שהיא עדיין נשואה. ענישה על משהו מהסוג האחרון היא ענישה למפרע מטעמים דתיים.
    אפשר לפקפק בכל נושא השיתוף של נכסים שאדם הגיע איתם לנישואים אבל מרגע שזו נורמה משפטית, מי שרוצה להתמודד איתה צריך לדרוש הסכם ממון עם בנזוגו במקום לנסות לתפוס אותו בהתנהגות שצורמת לרבנים דתיים.

    אהבתי

  6. תמריץ,
    כדאי שתקרא את פסיקת העליון. שופטי הרוב קבעו שבית הדין הרבני לא התבסס על הבגידה כסיבה העיקרית לאי שיתוף ולכן אין עילה להתערבות. מכאן שעמדתם הפוכה מזו שאתה מייחס להם

    אהבתי

  7. פחד מהשתכללות והדרישה לפצות את מי שנשאר מאחור תמיד היתה.
    מה שמשתנה לפי רוח התקופה זה הצד הפופוליסטי של המפה הפוליטית שרוכב על הרגשות האלה.

    אינטואיטיבית זה באמת נשמע שצריך להגיע ממחוזות השמאל, בהם ניתן לדמיין את שלי יחימוביץ מספרת לנו על אלפי המשפחות שהולכות להתפרק בעקבות ההיתר להכנסת מקררים לישראל.

    אבל בעולם בו טראמפ מלהג מעל כל במה אפשרית על אהבתו ל-"פחם", "שחור", "יפה", "נפלא" (!!!) ומדבר לליבם של כורי הפחם שהעולם המתועש השאיר מאחור, הקולות האלה באים דווקא מהימין השמרני.

    אהבתי

  8. קראתי את הפסיקה של העליון. לא קראתי את הפסיקה של בית הדין הרבני. יש לי חשד שכל הסיבות פרט לבגידה הן חארטה אבל כאמור לא קראתי.

    אהבתי

  9. תמריץ,
    חרטא או לא, הפסיקה של בג"ץ לא קבעה שבגידה מבטלת את השיתוף וממילא מה שהופץ במדיה ועל ידך הוא החרטא

    אהבתי

  10. kb,
    הדוגמא של הפחם שהבאת אינה מוצלחת. יש כבר היום טכנולוגיה שמפחיתה את הזיהום שנוצר מבעירת פחם לרמת הזיהום של בעירת גז.

    אהבתי

  11. רק לא כדאי סתם לכתוב סברות כרס , או השערות בעלמא לגבי מה שקרה שם בהתנהלות הגירושין . הנושא לא פשוט . לא יהיה לנו פה זמן לעמוד על כל המכלול של הסיפור , אבל , רק נצטט מן הבג"ץ , קטעים ממצים , על מנת להבין בקליפת אגוז הסיפור , הנה מצטט , מה שיבאר המסכת העובדתית הכללית ביותר :

    פסק דינו של בית הדין עסק בבית בו התגוררו בני הזוג עם ילדיהם במשך שנות נישואין רבות (להלן: הבית). המגרש והמימון לבניית הבית הובאו אל תוך הנישואין על ידי הבעל, כפי שקבע בית הדין, והבעלות בו נשארה רשומה על שמו בלבד. האישה טענה לקיומה של שותפות שוות זכויות בבית; הבעל טען, כי הבית היה ונשאר כולו שלו; ובית הדין הסכים עם הבעל. בית הדין הכניס במניין השיקולים אשר שוללים את קיומה של שותפות שוות זכויות בבית את העובדה כי האישה, בעודה נשואה לבעל, קיימה מערכת יחסים אינטימית עם גבר אחר. השופט עמית סבור כי שיקול כאמור יש בו משום סטייה מהוראות הדין וחריגה מסמכות. דעתי היא שונה. הנני סבור כי שקילתה של עובדה זו כחלק ממכלול העובדות הרלוונטיות לעניינה של שותפות מכללא איננה בגדר טעות גלויה ומוכחת על פני הפסק, ובוודאי שאיננה מהווה חריגה מסמכות.

    עד כאן הציטוט :

    אם כך , הבית היה ונשאר של הבעל , והוא היה שלו לפני הנישואין גם . הרכוש לא נצבר במשותף במהלך חיי הנישואין ( בקשר לבית ) אלא הובא על ידי הבעל . השאלה הינה זו :

    האם יהווה שיתוף או חלוקה בשיתוף ( הבית עצמו ) אם לאיו . זוהי שאלה שבעובדה ובדין ולמעשה שאלה אינידיבידואלית הנוגעת להתנהלות הספציפית של בני הזוג . בית הדין הרבני הגדול , הגיע למסקנה , שאין שיתוף על הבית , ובין היתר , שירבב את נושא הבגידה של האישה . אבל , בית הדין , לא לקח ממנה מה ששלה , אלא לא נתן לה , מה שלא שלה לכאורה , אלא של הבעל . מדוע ? שוב מצטט את שטיין :

    במקרה דנן , קבע בית הדין כעניין של דין וכנעיין של עובדה , כי בני הזוג לא קיימו שותפות שוות זכויות בבית

    עד כאן הציטוט :

    בעיני השופט שטיין , ובטח עמית , לא מצא ממש חן הדבר . אבל , מסיבות שנוגעות לסמכות ופורמליות וזכות עמידה בבג"ץ , הם מצאו לנכון , לא להתערב בפסיקה של בית הדין הרבני הגדול . חשוב להדגיש :

    הבגידה זה לא הסיפור האמיתי באמת . הסיפור האמיתי , זה כוונת השיתוף , על רכוש אישי , שנצבר לפני הנישואין . אין לעשות מזה דרמה שהיא לא .

    השאר , סבוך מדי , אולי אחר כך ….

    להתראות

    Liked by 1 person

  12. רק הבהרה :

    הציטוט הראשון מן הבג"ץ , הוא גם של שטיין , שמביע את עמדת הרוב כמובן ( לא ציינתי זאת שם )

    להתראות

    אהבתי

  13. רק לא ציטטתי את דעתו הלא נוחה של השופט שטיין כאמור ( בקשר לכוונות השיתוף מכללא , ובפרט בקשר לבית רכושו של הבעל לפני הנישואין ) הנה מצטט :

    במקרה דנן, קבע בית הדין כעניין של דין וכעניין של עובדה, כי בני הזוג לא קיימו שותפות שוות זכויות בבית. אודה ולא אכחד: דעתי אינה נוחה עם קביעה זו, שכן נתגלו לנגד עיניי ראיות אשר הראו כי הבעל והאישה חיו בבית הזה שנים ארוכות וגידלו בו את ילדיהם, וכי חיי המשפחה שלהם היו ברובם תקינים (אם כי לא נטולי מהמורות). דא עקא, דעתי בכגון דא איננה קובעת מכיוון שהסמכות לקבוע את עובדות המקרה ולהחליט אם אלו מקימות שותפות שוות זכויות ביחס לבית לא נתונה לי. סמכות כאמור מצויה בידו של בית הדין הרבני האזורי, כפוסק ראשון, ושל בית הדין הרבני הגדול, כפוסק אחרון. בית משפט זה רק בודק אם גבולותיה של סמכות זו נפרצו, ולאחר שנוכח לדעת כי אין זה כך, עליו לסיים את המלאכה אשר הופקדה בידיו בסעיף 15(ד)(4) לחוק-יסוד: השפיטה. לא נותר לי אפוא אלא לצרף את דעתי לדעת חברי, השופט מינץ, לאשר את פסק דינו של בית הדין ולדחות את העתירה.

    עד כאן הציטוט :

    כך או כך , מסיבות אחרות ( וכלל לא ליברליזם נ' שמרנות כפי שאנו רגילים תדיר לראות הדברים בקשר לשופטים ) השופט שטיין גרס שאין להתערב .

    להתראות

    אהבתי

  14. ואגב , אתם מבלבלים פה , בין פסקי דין שונים . יש את זה לאחרונה , שעשה רעש בתודעה הציבורית , עם בית הדין הרבני ( והאשה הבוגדת ) ואליו הפניתי אכן בבג"ץ , ועליו כתבתי לעי"ל . המחשה כאן בגלובס :

    https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001261465#utm_source=RSS

    עירבתם כנראה הבג"ץ , עם זה , שניתן לקרוא כאן , ( פסק דין חלקי , מי שרוצה , יכול לרכוש, וזה בית משפט לענייני משפחה , ולא רבני , ועל המשפחה , ערעור למחוזי ) :

    https://www.psakdin.co.il/Court/פסק-דין-בתיק-עמ"ש-13313-12-11#.W_WDnjJR0eA

    להתראות

    אהבתי

  15. תמריץ
    במקרה של נהגי המוניות אני דווקא חושב שיש להם קייס משכנע. המדינה מטילה רגולציה משמעותית על נהגי המוניות מתוך מחשבה שראוי לפקח על מי רשאי ואינו רשאי להסיע אנשים ברכבו תמורת כסף. אפשר לטעון שהרגולציה הזו מיותרת אבל עובדתית היא קיימת בכל העולם המתוקן, אז כנראה שיש לכך סיבה טובה. אובר היא חברה נצלנית ומרושעת המתנהלת בצורה עבריינית וחומקת מרגולציה על ידי הטענה שהיא ׳פלטפורמה טכנולוגית׳ ולא חברת מוניות, טענה שכבר נדחתה על ידי בתי משפט במדינות שונות.
    ולגבי הרכב האוטונומי אני מעז להמר כאן בפומבי כי לא יהיה דבר כזה בעשרים שנה הקרובות. זה מסוג החלומות שחברות אוהבות למכור כדי לייצר לעצמן תדמית חדשנית, אבל המרחק בין הטכנולוגיה הקיימת שעובדת יפה בתנאי מעבדה לבין יישום המוני של מיליוני רכבים בכבישים אמיתיים הוא הרבה יותר גדול ממה שמוכרים לנו. גם אתה אם אני זוכר נכון כתבת על ריבוי התאונות של הרכבים יחסית למספר הקילומטרים הזעום שהם נסעו עד כה.

    אהבתי

  16. רינגו, אולי חשבו פעם שלא ניתן לתת לכל אחד להיתפס ברחוב ולהציע הסעה בתשלום ואפשר להבין למה. אבל מאז הומצאו האפליקציה הסלולרית ומנגנון הדירוג של הנהגים. הרגולציה מהעבר כבר לא כל כך רלוונטית.
    לגבי רכב ללא נהג, מי שנוסע עם הרכב של גוגל יוצא עם רשמים טובים ויש להם רקורד בטיחות מעולה לעת עתה. עוד נראה איך הם יתקדמו. בקרוב הם מתחילים בהרצה מסחרית ראשונה בפיניקס.

    אהבתי

  17. אם הרגולציה לא רלוונטית, אדרבא, הסירו אותה גם מנהגי המוניות עצמם, הם בטח לא יתנגדו.
    אבל אני מפקפק מאוד ביכולתה של אפליקציה ומנגנון דירוג להחליף פיקוח חוקי ורגולטורי בנושאים מהותיים, כמו בטחון ובטיחות למשל.
    נניח שנהג כלשהו הוא עבריין תנועה סדרתי. אובר אינה מונעת ממנו להמשיך להסיע אנשים, ומנגנון הדירוג אינו יעיל במקרה כזה. היו גם מקרים של נהגי אובר שתקפו נוסעים והתברר שהם בעלי עבר פלילי משמעותי. אובר לא יכולה ולא רוצה לבצע בדיקות רקע לנהגיה. להפך, היא מסירה אחריות וטוענת כי הנהגים הם לא עובדים שלה אלא ׳משתמשים׳ או ׳קבלני משנה׳ או כל טיעון משפטי נכלולי אפשרי.
    לצורך ההשוואה, מדיניות השמיים הפתוחים מאפשרת לחברות תעופה לפעול בחופשיות בישראל, אבל חברות התעופה האלו נמצאות תחת רגולציה חמורה. האם היית מציע לאפשר לכל בעל רשיון טיסה לקחת מטוס ולהתחיל להטיס נוסעים מישראל כרצונו, תוך שאתה שם מבטחך במנגנון דירוג? ואם המטוס אינו מתוחזק כראוי ועלול להתרסק, האם הנוסעים ידרגו את המפעיל בהתאם?

    Liked by 1 person

  18. כותרת הפוסט ("שום דבר לא השתנה מתקןפת הקרח") – עלולה להטעות.

    השימוש הבייתי ההמוני במקררים חשמליים [במקום קרור המזון בבלוקים של קרח, מה שהקל את עול קניית מזונות ובישולם כמעט מדי יום ויום (ובמכונות כביסה חשמליות במקום לטרוח בכביסת יד, ועוד מספר מכשירים בייתים קרובים)] למעשה קידמו את אחת המהפכות הגדולות ביותר (*) שעוברת האנושות במאות האחרונות. את שחרור רובן המכריע של הנשים מכבלי העבודות הסיזיפיות של משק הבית. הוא שאפשר את ציאת המוני נשים ללימודים ולמקןמות בהן יכלו לקבל שכר תמורת עבודתן (ללא תלות באביהן או בבעלן)..

    עם זאת, קיימת כנראה אמת בטענה ששום דבר לא השתנה מבתקופת האבן.
    נראה שתמיד השינויים הגדולים ביותר אינם מתרחשים במקומות בהם אנו מצפים לשינוי, ומתווכחים האם הוא נמנע או בלתי נמנע ו/או האם הוא רצוי בכלל.
    הכנסת המקררים החשמלים לא השפיעה רק או בעיקר על יצרני הקרח אלא דווקא על כל מערכות היחסים בין נשים וגברים.
    מה שמעלה בהכרח את התהיה איזה עוד שינויים אדירים מתחוללים בזמננו, אבל מתחת לפני השטח – בלי שאנו בכלל שמים לב להיווצרותם ומתווכחים עליהם.

    (*) בעיני ישעיהו ליבוביץ – המהפכה החשובה ביותר שעברה על האנושות במאה העשרים הייתה הפיכת האישה מייצור שערכו כשל חית מחמד לייצור שערכו שווה ערך ל"חצי בן אדם". ברור שכוונתו במונח "בן אדם" הייתה כמובן לבן אנוש ממין זכר..

    Liked by 1 person

  19. קמיליה,
    הגמרא אומרת שכל אישה שיש לה 10 שפחות בבית איננה חייבת דבר ממטלות הבית אבל היא חייבת לעבוד שכן הבטלה מביאה לידי טירוף. היום לכל אישה יש 10 שפחות:
    מקרר
    מקפיא
    תנור
    מכונת כביסה
    מייבש
    מדיח
    בלנדר
    מיקסר
    בוילר
    רובוט שואב

    Liked by 1 person

  20. המקרה של מקררי חשמל זו אומנם דוגמא שבא מאוד ברור שעדיף להשתמש בטכנולוגיה החדשה אבל אלי לציין כמה דברים:
    1. אינני יודע צה שלי יחימוביץ היתה אומרת על זה אבל מי שהחליט להשתמש בטכנולוגיה החדשה זו הממשלה הסוציליסטית של אז שהיתה לא פחות סוציליסטית משלי יחימוביץ.
    ממשלה סוציליסטית זו נתנה גם אישור להקמת סופרמקטים במקום חנויות מכולת למרות שבעלי החנויות פפגינו וטענו לפגיעה בפרנסתם.
    2. לא בכל מקרה כדאי לבטל את הרגולציה. יש דוגמאות שבהם היא מאוד חיונית ואפילו צריך להגדיל אותה. דוגמא: צריכה להיות רגולציה הרבה יותר חזקה בתחום בטיחות בבניה. צריכה להיות רגולציה חזקה בנושא של זיהום אויר, זיהום הקרקע וזיהום משאבי המים.
    אי-אפשר לתת לכל אדם לעבוד בכל מקצוע שמתחשק לו. אי-אפשר לתת לכל אחד להיות רופא או חשמלאי. אנשים כאלו מסוגלים לגרום לנזקים בלתי הפיכים.
    רגולציה זה דבר חיוני. אם מישהו חושב שיש עודף רגוליציה אז שיצביע על המקומות שיש בהם עודף ואם הצדק איתו אז אפשר לקצץ שם. אי-אפשר לעשות בה קיצוץ רוחבי או לבטל אותה כליל.

    Liked by 1 person

  21. לדעתי בבניה זה בדיוק הפוך. רגולציה חזקה = עלות יותר גבוהה = מחפשים בכל מיני מקומות פתרונות זולים = יותר הרוגים. לכן הפחתת הרגולציה תביא לפחות הרוגים. – מה שכן צריך להחמיר את הענישה ובצורה חדה וישירה לא הפסקת עבודה או משהו כזה אלא קנס ישיר גבוה על הקבלן.

    אהבתי

  22. למשה:
    איך רגולציה חזקה תגרום ליותר הרוגים. רגולציה חזקה זה קנסות כבדים על הרשלנים והעמדה לדין באשמת הריגה כאשר מישהו נהרג בגלל רשלנות. נראה לי שזה עונש מאוד מרתיע.
    לדעתי יש להטיל את האחריות לא רק על הקבלנים אלא גם על החברות שמזמינות עבודה מהקבלנים.

    אהבתי

  23. גלגל רגולציה וענישה הם שני דברים שונים. תתכן רגולציה כבדה עשרות תנאים וביקורות איך צריך לדאוג לביטחון ומאידך אם מישהו נהרג אצלך העונש קל כמו קנס של כמה עשרות אלפי ש'ח.. יכול להיות שאין שום רגולציה תדאג לביטחון שאיך שאתה מבין ורוצה אבל אם מישהו נהרג אצלך קנס של מיליון ש'ח. האחריות צריכה להיות מוטלת על גורם אחד בלבד אחריות על כמה פותח בלגאן שכל אחד יחשוב שהאחר דאג ושכל אחד יאשים את האחר. אחראי אחד יותר בטוח. מלבד זאת נראה לי מופרך שמזמין העבודה ידאג. תאר לך אתה גר בבית ושוכר קבלן שיבנה קומה שניה. אתה זה שצריך לדאוג שהוא יעבוד עם הפועלים שלו בצורה בטוחה? איפה הגבול אתה מזמין מטבח בנגריה אתה צריך ללכת לנגריה לפקח על הנגר שהוא דואג לבטחון פועליו?!

    אהבתי

  24. תמריץ מסכים לדבריך לכן כל הרגולציה מיותרת. שהקבלן ידאג לביטחון איך שבא לו ובלי שום פיקוח רק ידע עובד מת = מליון ש'ח קנס ותראה שאין יותר שום עובד מת.

    אהבתי

  25. למשה:
    חלק מהרגולציה זה ענישה כבדה במקרה של רשלנות פושעת.
    ופה יש להבדיל בין 2 דברים. אם העובד נהרג אבל זה לא נבע מרשלנות פושעת של הקבלן – אין להטיל עליו עונש כלל.
    אבל אם העובד נהרג עקב רשלנות פושעת יש גם להטיל קנס להשליך את מי שהתרשל לכלא לתקופה ארוכה.
    אבל יש דבר נוסף: דבר זה לא מספיק להרתיע את כל אחד. אנו יודעים שהיו נהגים שהשתוללו בכבישים למרות שידעו שהם יכולים להרוג מישהו ולמרות שידעו שישבו בכלא בגלל זה. אבל זה לא הרתיע אותם. לכן יש גם את משטרת התנועה שמטילה קנסות על עברינים גם אם עדיין לא פגעו במישהו. גם כאן יש להטיל קנסות כבדים עוד לפני שנגרם נזק.

    אהבתי

  26. גלגל
    טוב אם אתה רוצה להכליל ענישה ברגולציה אז אשנה את הניסוח (ברוח תמריץ – על הגדרות לא מתווכחים): החלק ברגולציה של ענישה כבדה על אסון בניה מועיל החלק ברגולציה של הרבה כללים ותקנות ופיקוח מזיק.
    הנושא של תאונות דרכים לדעתי שונה לגמרי מכמה בחינות א. עם כל הבעיה של מתים בבניין הקף התופעה הוא שולי בייחס לתאונות הדרכים. ב. האוכלוסיה שונה לגמרי נהגים זה כלל האוכלוסיה כולל צעירים כאן מדובר על אנשי עבודה – אדם שבא לעבוד להרוויח כסף אז הפסד כספי ניכר בהחלט יתריע אותו אדם שבא להראות את גבורתו בכביש זה סיפור אחר לגמרי. ג. בכביש אדם משתולל עלול להרוג עובר אורח תמים בבניה בסופו של דבר אף שיש אחריות לקבלן העובד שמת עיקר האשם בו עצמו שלא שמר על כללי זהירות – עד כמה שידוע לי המקרים שם הם לא מקרים של מישהו שהתנהל באי זהירות והרג מישהו אחר – אלא עובד שהתנהל באי זהירות ונהרג – נכון יש להטיל אחריות גם על הקבלן שידאג שהעובד יתנהל בזהירות אבל להשוות זאת למי שבאי זהירותו הורג אחר לא נראה לי הגיוני.

    אהבתי

  27. הנה דוגמא נוספת, למי שביקש.

    טאקר קרלסון, שמרן ימני (Fox news) מסביר למה חייבים רגולציה מפני הרכב האוטונומי שיגרום לאובדן מקומות עבודה בקרב נהגים צעירים. אפילו בן שפירו, אותו הוא מראיין, מגמגם למשמע הדברים.

    אהבתי

  28. אוף טופיק,

    סוף סוף כתבה באתר מידה, המצדיקה את זמן קריאתה.
    נסיון להסביר את העקרונות המנחים את מדיניות החוץ של צרפת. "מנפוליאון ועד מקרון".
    ניתן להסיק ממנה על מדיניות צרפת כלפי האיחוד האירופי וגרמניה, בריטניה והברקזיט, "המתחרה הגדולה" ארה'ב, המזרח התיכון וישראל.

    https://mida.org.il/2018/11/24/מנפוליאון-עד-מקרון/

    פסקת הסיום של המאמר:
    " … עמנואל מקרון. כמו דונלד טראמפ, גם הוא מתנגד לעודף המופרז במאזן המסחרי של גרמניה שאותו הוא כינה “בלתי מתקבל”. זמן קצר לאחר היבחרו הוא טען כי המאזן המסחרי של גרמניה אחראי להחלשתן של כלכלות אחרות באירופה (בשנה שעברה היה העודף במאזן המסחרי של גרמניה בשיעור של למעלה מ-8% מהתוצר).

    כאמור, מקרון היה רוצה לשנות מציאות זו על ידי הקמת איחוד פיסקלי ומינוי שר אוצר לגוש האירו, ופיקוח על-ממשלתי שיצמצם עוד את השליטה של גרמניה בכלכלתה היא וממילא בכלכלת אירופה. גרמניה, יש לציין, נזהרת מליפול למלכודת זו.

    מקרון אינו יותר אירופי מאשר צרפתי. הצעתו להעמקת האיחוד, ובעיקר לאחר הברקזיט, נועדה בראש וראשונה להמשיך בדרך קודמיו החל מהחשמן רישלייה, ולהבטיח לארצו מעמד מוביל בזירה האירופית. בביקור בדלהי במרץ 2018, אמר מקרון לראש ממשלת הודו כי הוא שואף שצרפת תחליף את מקומה של בריטניה כ”שער הכניסה של הודו לאירופה”. התגשמות שאיפה זו תלויה בגדולתה של פריז, ומקרון מבין שתנאי לגדולה זו הוא ריסונה של ברלין.

    מסורת פוליטית זו מדריכה את מקרון גם ביחס לאזורנו בו יש לצרפת אינטרסים כלכליים חשובים, בנוסף למטען נוסטלגי של מעצמה קולוניאלית. צרפת אמנם אינה יכולה להזיז את אמריקה ממעמדה כיוזמת תכניות למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, אך אם יוזמת טראמפ לא תצלח יקפוץ מקרון על ההזדמנות להוסיף לארצו עוד נופך של תהילה באמצעות יוזמת שלום משלו. אחרי הכול “צרפת אינה יכולה להיות צרפת ללא תהילה."

    אהבתי

  29. תמריץ
    ישנה רגולציה על כל נהג, אבל יש הבדל בין מי שמסיע את עצמו 50 ק״מ ביום לבין נהג מקצועי שלוקח נוסעים תמורת תשלום.
    ההתנגדות לאובר אינה דומה להתנגדות למקררים. במקרה של המקררים זוהי התפתחות טכנולוגית אשר מחליפה עמל אנושי. במקרה של אובר זהו עדיין עמל אנושי לכל דבר, רק שמזמינים את המונית באפליקציה ולא בשיחת טלפון, ומשתמשים בכך כתירוץ לעקוף רגולציה. אם נהגי המוניות היו מתנגדים לרכב ללא נהג בטענה שהוא יפגע בפרנסתם הרי שהייתי מסכים אתך והטיעון היה מגוחך (כמו האוויל הזה בסרטון פה למעלה).

    אהבתי

  30. ואגב, אם אתה חושב שהרכב ללא נהג ייצר יותר מקומות עבודה מאשר יקח, אז מה בדיוק התועלת בו? בהנחה שמקומות העבודה נובעים כמו שאמרת מהאופרציה עצמה, הרי שלא הרווחנו דבר. אלא אם כוונתך כי ייווצרו מקומות עבודה בענפים אחרים (נגיד תיירות או אירוח, כי לאנשים יהיה יותר זמן פנוי בגלל ירידת העומס בכבישים או משהו דומה).

    אהבתי

  31. התכוונתי באופן כולל אבל אפילו אם האופרציה עצמה תדרוש יותר, זה גם רווח עצום כמו שגם אם תעשיית מכונות הכביסה דורשת יותר עובדים מאשר המכבסות של פעם זה עדיין חוסך מעקרות בית עבודה ללא משכורת ומפנה להן זמן. החיסכון בזמן ובאפשרויות של אנשים שנוהגים מבלי שזה יהיה מקצועם הוא עצום. וכמובן ובתקווה גם האלמנט הבטיחותי.

    אהבתי

  32. לא מצליח להבין את הטיעון הזה. גם אם התעשיה בסה״כ דורשת יותר עובדים עדיין יש כאן רווח עצום כי לעקרות הבית מתפנה זמן? הרי לא נוצר זמן חדש יש מאין. בסיטואציה כזו מתפנה לעקרות הבית זמן אבל הן עובדות בזמן הזה בייצור מכונות כביסה. אם על כל נהג שנחסך מתווסף מוקדן בחברת רכב אוטונומי מה בדיוק השתנה? שהנהג עכשיו לא בכביש אלא עונה לטלפון?

    אהבתי

  33. רינגו,
    רכב ללא נהג (כמו כל טכנולוגיה) אמור לעבוד בשני כיוונים. בכיוון הראשון הוא אמור לאפשר לנו יותר בפחות – יותר צריכה בפחות מאמץ ולכן לפנות לנו יותר זמן פנוי לנוח ולהינות (במקום לנהוג לקרוא, לישון, ללמוד או להתווכח באינטרנט). בכיוון השני הוא אמור לשחרר אנשים לעסוק בדברים שקודם אף אחד לא עסק בהם. ריפוי בעיסוק היה מקצוע שלא היה קיים לפני 50 שנה. הנחת היסוד הייתה שמי שדפוק בעיה שלו ולחברה יש דברים דחופים יותר לעסוק בהם. אולם ככל שנשים השתחררו מעול מטלות הבית בזכות הטכנולוגיה (ראה את רשימת 10 השפחות שלי למעלה) נוצר כוח עבודה עצום שאפשר לחברה לטפל במקרים שקודם פשוט לא היו אפשריים. צמיחה במובנה העמוק זה תנועה של עקומת התמורה כלפי חוץ ולכן כדאי לקרוא על הערך של עקומת התמורה ולחשוב עליו היטב.

    אם צמיחה לא מתבטאת בשני המדדים שהזכרתי – למשל אנחנו ממשיכים לעבוד המון שעות – אז ישנה בעיה: או שפירות הצמיחה לא מתחלקים באופן הגיוני, או שישנם אנשים שנהנים מהם בעוד אחרים לא נהנים מהם. כדאי להכיר את השאלה כדי לחשוב עליה היטב אבל כדי להבין אותה קודם צריכים להבין את ההנחה בשאלה שאותה הסברתי למעלה.

    Liked by 2 אנשים

  34. י.ד.
    אתה צודק כמובן, אבל כל זאת אפשרי אם הפיתוח הטכנולוגי בכללותו מאפשר את אותה תוצאה בפחות מאמץ (ובכללותו נכנס כמובן גם כמות המאמץ המושקעת בייוצר והתחזוקה השוטפת של המוצר).
    לצורך הדוגמה בוא נניח שכיום מושקעות בישראל מיליון שעות ביום על ידי 100 אלף נהגים מקצועיים. אם באמצעות טכנולוגית הרכב האוטונומי, ניתן להחליף כל עשרה נהגים במוקדן אחד, הרי שחסכנו 900,000 שעות אדם ביום שיכולות להביא תועלת במקום אחר. זה ברור ועל כך אין ויכוח.
    אבל, אם כפי שתמריץ כתב, האופרציה היא כה מורכבת עד שתדרוש יותר מקומות עבודה מאשר תחסוך, הרי שאותן מיליון שעות עדיין יושקעו עבור אותה תפוקה – פשוט לא יהיו אלו נהגים, אלא מוקדנים, טכנאים וכו׳. אז חסכנו את שעות העבודה של הנהגים, אז מה? במקומם יש שעות עבודה אחרות. איזה תועלת יש כאן?
    ועל כן אני לא מבין את טיעון מכונות הכביסה. אם על מנת לכבס את כל כביסת ישראל באופן ידני נדרשות מיליון שעות אדם (של עקרות בית) ביום, ועל מנת לכבס את אותה כביסה במכונות עדיין נדרשות מיליון שעות אדם (של פועלי יצור) ביום, איזה רווח יש כאן? ברור מאליו שבמקרה מכונות הכביסה זה לא המצב, וגם לא בשום התפתחות טכנולוגית אחרת. כל הרעיון הוא הגעה לאותה תפוקה בפחות עבודה – לא רק פחות עבודה של האדם בקצה, אלא של כלל המערכת הכלכלית. תקן אותי אם אני טועה, כמובן.

    אהבתי

  35. כמות השעות שתושקע בנהיגה ונספחיה בוודאי תרד דרמטית. אבל כמות השעות שיושקעו בנהיגה ונספחיה כמשלח יד תעלה. זו ההבחנה.

    אהבתי

  36. רינגו,
    התהליך מזין את עצמו. ברגע שנוצרת טכנולוגיה שחוסכת זמן היא מפנה אנשים לעסוק בדברים שקודם לא היה אפשר לעסוק בהם ושבתורם יוצרים עוד טכנולוגיה שמפנה אנשים נוספים לעיסוקים חדשים. אולם לא תמיד אנשים פונים לעסוק בעבודות חדשות. לפעמים הטכנלוגיה החדשה מאפשרת לאנשים להוריד את כמות שעות העבודה ועדין להנות מרמת חיים שווה או גבוהה יותר. בעבר עבודת ילדים היתה דבר נצרך ואפילו הכרחי. כיום אנשים מתחילים לעבוד בגיל התיכון או אפילו אחרי צבא. החברה עשירה הרבה יותר ומאפשרת להשיג רמת חיים גבוהה בהרבה פחות השקעה. במצב הזה אין סיבה לעבוד כל כך קשה.

    לנקודה עצמה שאתה שואל אפשר לתהות על סוג הטכנלוגיות. ישנן טכנלוגיות שכבר ברגע המצאתן ההשקעה בהן כל כך נמוכה מצד אחד והרווח עליהן כל כך גבוה שהשינוי הוא מיידי. בטכנלוגיות אחרות נדרשת השקעה מסוימת לפני שרואים רווח שמצדיק את ההשקעה. לדעתי רוב הטכנלוגיות שייכות לסוג הראשון.

    Liked by 1 person

  37. כלומר, 100 אלף נהגים מקצועיים ירדו מהכבישים, ובמקומם יהיו 120 אלף מוקדנים שיחליפו גם את המקצועיים וגם את הלא-מקצועיים?
    אוקיי, זה כבר נשמע הגיוני 🙂
    ועדיין אני אוחז בדעתי שזה לא יקרה ב 20 שנה הקרובות. בואו נדבר ב- 2038

    Liked by 1 person

  38. בהנחה שמוטב מאוחר מאשר לעולם לא

    הערות המתקשרות עקיפות לדיון הער (בישראל ובבלוג) בתאונות בענף הבנייה:

    א. מדי שנה יש
    – עשרות בודדות של הרוגים בענף הבנייה (ניתן להניח שניתן היה למנוע די בקלות ובמחירים זולים יחסית את רוב מקרי המוות הללו, אם כי כנראה לא את כולם) +
    – מאות בודדות של הולכי רגל שנהרגים בתאונות דרכים (חלק ניכר מהם קשישים, ילדים ו/או הולכי רגל שנהרגו על מעברי חצייה. למיטב זכרוני – ישראל היא שיאנית ה oecd באחוז הולכי הרגל מכלל הרוגי תאונות הדרכים) +
    – אלפים רבים (אם לא עשרות אלפים) של נפטרים בגלל זיהומים שניתן היה למנעם.
    לראייה – התואר של חיפה כבירת הסרטן בישראל, שהושג בזכות "עודף של אלפי נפטרים מסרטן בהשוואה למספר הנפטרים מסרטן בשאר אזורי הארץ.

    כאשר בוחנים את מספרי ההרוגים בשנה – מתעוררת בהכרח התהייה מדוע מוקדשת כיום אנרגיה רבה כל כך דווקא לענף הבנייה, ומועטה כל כך להרג, הקל יחסית למניעה, של הולכי הרגל בישראל. [נעזוב כרגע בצד את הנושא המורכב יותר, והיקר יותר, של הטיפול הראוי בעשרות הבודדות של המפעלים המזהמים ביותר.]

    מדוע יו'ר ההסתדרות אינו מאיים להשבית את כל המשק בכדי ללחוץ על הרשוויות המקומיות לסלול פסי האטה לפני כל מעברי חציה הממוקמים ליד גנים, בתי ספר, מרכזי יום לקשישים, מרפאות ובתי אבות? מדוע הקנס על אי עצירה לאדם המנסה לחצות כביש במעבר חציה נמוך מהקנס על אי אסיפת הצואה של הכלב? מדוע רק למשטרה סמכות קנסות על נהגים המסכנים את חיי הולכי רגל (ולא לפקחי רשויות מקומיות ו/או לאזרחים שיכולים לשלוח למוקד תעבורה צילומי עברות / עבריינים?

    ב. שנים תהיתי מדוע האגודה למלחמה בסרטן בישראל עוסקת באינטנסיביות כה רבה דווקא באזהרות מנזקי השמש / סרטן עור (אפילו על חשבון התעלמות מחשיבות ספיגת ויטמין D שמקורו בקרני שמש), אך קולה אינו נשמע כלל כשמדובר בהמוני מקרי הסרטן הקשורים לזיהומי אוויר, מים וקרקע.
    עד שנתקלתי ברשימת עשרת הארגונים שהם התורמים הגדולים ביותר לאגודה למלחמה בסרטן. זכור לי שנדהמתי מהדמיון בין רשימה זו לבין רשימת עשרת החברות העסקיות /המפעלים המזהמים ביותר בישראל.
    (בתי הזיקוק, חברת החשמל ועוד)
    קשה שלא לחשוב על כך שכאשר האגודה למלחמה בסרטן תוקפת את השמש ונזקיה – היא לא עלולה לשלם על כך כל מחיר. אך לו הייתה מעזה לתקוף את החברות מחוללות הסרטן – המזהמות ביותר- האגודה ובכיריה היו עלולים לשלם על כך ביוקר.

    ג. שלוש מסקנות אפשריות:
    1. קבלני הבניין וחברות הבנייה בישראל הם קטנים ופעוטי כוח.
    לכן מאוד נוח לממשלה / להסתדרות / לתקשורת הממוסדת ועוד – לתקוף אותם, להעלות את הדרישות מהם, את ההוצאות המוטלות עליהם וכו'. גם בכדי להוכיח שהם עושים משהו חיובי וגם כפעולת הסחה ממעללי הגופים והחברות האחראים למאות, אלפי ועשרות אלפי הרוגים.

    2. כנראה לא יחול שום שינוי מאוד משמעותי במספרי ההרוגים בשנה באתרי הבנייה.
    מדובר בפעולות ראווה בלבד, לפיאור תדמיתם של כל "המטפלים בנחישות ובתקיפות" בנושא.
    ספקותי האם תוך חצי שנה יוחלפו *כל* הפיגומים בישראל לפיגומים בתקן אירופי. עלות ההחלפה תהיה כנראה גבוהה מדי. אבל גם אם כן – רובם המכריע של העובדים בענף הבנייה בישראל ישארו חסרי מיומנויות נדרשות בענף הבנייה, לא תשתנה הנטייה התרבותית לחפף הוראות בטיחות (כמו חובת חבישת קסדות), חסרים מפקחים, חסרים מהנדסי בניין ועוד ועוד.

    3. 1 + 2 נכונים.

    אהבתי

  39. קמיליה ההשוואה לא מתאימה כי השאלה כמה אחוז מהחשופים לסכנה נפגעים ממנה. אחוזי התמותה של פועלי בניין הם כמו של חיילי חי"ר במלחמה.

    אהבתי

  40. הערות לנושא רכב ללא נהג

    א. מעניין לעקוב אחרי השתנות השפה.
    בעבר המונח "התייעלות" שינה את מובנו משיפור היחס בין ההשקעה לתמורה אל קיצוצים ופיטורים המוניים.
    כיום, גם בתגובות בפוסט, המונח רגולציה משנה את מובנו לתקיעת מקלות בגלגלים ועצירת תהליכים.

    ב. אך ברור שמיליארדי השעות שהושקעו בעבר בכביסת יד לא יוסבו למיליארדי שעות עבודה במפעלי ייצור מכונות כביסה ותיקונן. לא היה מספיק מקום על כדור הארץ להחזקת מלאי מכונות כביסה שיצטבר לאחר שנת עבודה שכזו. כנ'ל ברור שאין שום צורך במוקדן אחד עבור כל מכונית אחת ללא נהג.
    העבודות החדשות יהוו רק חלק קטן מהעובדים שהועסקו בעבר בתחום. השאר יבצעו הסבות למקצועות חדשים, חלקם כאלו שבכלל לא היו בעבר.
    חשוב לזכור שבעבר הלא מאוד רחוק כשני שליש /ה כשלושה רבעים מהאוכלוסייה של כל מדינה עסקה בחקלאות. אבל כיום, במדינות המפותחות שבהן רק אחוזים בודדים עוסקים בחקחלאות, שני שליש מהאוכלוסייה אינה מובטלת.

    ג. נחמד להשוות את נימוקי טאקר קרלסון לאסור במאה ה 21 על נסיעת רכבים ללא נהג לנימוקים אפשרים בתחילת המאה ה 20 לאסור על הכנסת כלי מיכון חקלאי (טרקטורים, קומביינים, מנפטות וכו').

    בשני המקרים מדובר בטכנולוגיות שאמורות להחליף המוני עובדים (החקלאות היוותה את תחום העיסוק העיקרי של רובה המכריע של האוכלוסייה באלפי השנים האחרונות. כאמור כיום, במדינות המפותחות, היא מקור הפרנסה של אחוזים בודדים בלבד).
    בשני המקרים – זהו מקור הפרנסה העיקרי של בעלי ההשכלה הנמוכה יחסית (בתחילת המאה ה 20 עסקו בחקלאות המוני אנלפביתיים ובעלי השכלה יסודית, ובתחילת המאה ה 21 – עוסקים בנהיגה בעיקר בעלי השכלה עממית ותיכונית. לדברי טאקר נהיגה היא המקצוע העיקרי של גברים צעירים ללא תואר קולג'). והחשוב מכל – בשני המקרים, הפגיעה במקור הפרנסה עלולה למנוע מאנשים חרוצים והגונים לחיות חיים טובים.

    טאקר קרלסון מתעלם מהעובדה שאנשים, בעיקר כאלו העוסקים במקצועות הנמצאים בתהליך הכחדה, אמורים לבצע הסבות מקצועיות [ בהקשר להערתי הקודמת – ניתן לקוות שבעתיד הנהגים המובטלים של ישראל – ימלאו את בתי הספר למקצועות הבנייה המתקדמת שיוקמו בישראל]
    עדיף שהממשלות ינסו להקל על המובטלים והמובטלים בפוטנציה לבצע את ההסבות המקצועיות הנדרשות במקום לנסות לשרוף את המכונות ולהשמיד את הטכנולוגיות החדשות.

    בכל מקרה, הקדמה הטכנולוגית אכן הופכת את בעלי ההשכלה המועטה לללא מבוקשים בשוק העבודה . ואפילו לבלתי ניתנים לתעסוקה. בעבר היו שפע מקורות פרנסה גם לאנלפבתים, ובעלי השכלה של 3-4 שנות לימוד נתפסו כעובדים מיומנים. ואילו בעתיד הקרוב גם בעלי השכלה תיכונית יתפסו כבלתי ניתנים לתעסוקה.

    Liked by 1 person

  41. לתמריץ,

    לא ברורה לי טענתך ש" ההשוואה לא מתאימה כי השאלה כמה אחוז מהחשופים לסכנה נפגעים ממנה…"

    מדוע להתייחס יותר דווקא למקרים בהם אחוז הנפגעים מתוך סה'כ הנחשפים הוא גבוה, ופחות למקרים בהם מספר הנחשפים לסכנה הוא ענקי ולפיכך גם מספרם האבסולוטי של הנפגעים הרבה יותר גבוה?

    בעיני מספרם האבסולוטי של הנחשפים לסכנה מסוימת אמור להשפיע על חשיבות הטיפול בנושא.
    סיפורם העגום של המוני הולכי הרגל בישראל – קשה בסדר גודל יותר מסיפור פועלי הבניין.
    העובדה שמיליוני איש חשופים לסכנת מוות, על אחת כמה וכמה סכנה שקל יחסית למנעה – אמורה להוות קריטריון חשוב בקביעת סדרי עדיפויות בטיפול.

    בשולים, איני מבינה גם את הטענה ש"אחוזי התמותה של פועלי בניין הם כמו של חיילי חי"ר במלחמה." האם אתה מתייחס למספר פועלי הבנין ההרוגים מתוך מספרם האבסולוטי של כלל העובדים בענף הבנייה בישראל?

    אהבתי

  42. מחקתי תגובה שלי שהתבססה על נתונים שגויים. מספר פועלי הבניין גבוה משחשבתי ולכן הסיכוי להיפגע קטן משחשבתי. ועדיין ברור שלא ניתן לזלזל בסיכויי תמותה גבוהים בקרב אוכלוסיה ספציפית כמו שלא ניתן להגיד לתושבי עוטף עזה שסיכוייהם הגבוהים למות מקסאם לא מעניינים כי באופן מוחלט אלו מספרים קטנים.

    אהבתי

  43. קמיליה
    מותם של פועלי הבניין נובעת מרשלנות של מעטים, שקל לאתר, להבין ולטפל בה (אם למישהו באמת היה אכפת).
    מותם של מאות הולכי רגל נובעת מרשלנות מקרית, ספורדית, אקראית ובלתי צפויה ששותפים לה אחוז גדול מהנהגים, ועל כן קשה למצוא לה אשם ברור או דרך טיפול שיעילותה ודאית.
    מותם של אלפים מזיהום אוויר הוא איטי, שקט ואלמוני, ונגרם על ידי רשלנות מכוונת של מעטים האוחזים בהון וכוח רב.
    זהו העניין כולו לדעתי. אין כאן שום תעלומה.

    Liked by 1 person

  44. לתמריץ,
    מאוד אשמח אם פחות אנשים יהרגו מדי שנה באתרי בנייה, אם פחות נשים ירצחו ע'י בני זוגן וקרובי משפחתן (ועוד ועוד ועוד).
    אבל כשבאים לקבוע סדרי עדיפויות ודחיפויות לטיפול, לעירור סערה תקשורתית, לאיומים להשבית את כל המשק וכו' וכו' – ברור לי שלא הייתי שמה את שני הנושאים הנ'ל (הנוגעים לעשרות הרוגים בלבד בשנה) בראש סדר העדיפויות של המדינה.

    ההשוואה לנפגעי הטרור בעוטף עזה – אינה רלוונטית בעיני.
    זכור לי במעורפל מהובס, שההצדקה הבסיסית ביותר לקיומה של מדינה (הדורשת שיצייתו לה, ישלמו לה מיסים, יתגייסו לצבאה ועוד) היא הבטחתה לשמור על בטחון החיים והרכוש של נתיניה. מעין הד לפסוק "ללא מוראה של מלכות – איז את רעהו חיים בלעו".
    כאשר הצבא ו/או המשטרה של יישות מדינית כלשהי כשלים בכך לאורך זמן – כל הצדקת קיומה של המדינה נעלמת.
    לא כך הדבר כאשר מדינה מחליטה האם / היכן / כיצד להתערב בצמצום תאונות בתוך מקומות עבודה פרטיים. במקרים אלו עולים בהכרח שיקולי עלות מול תועלת, דרוגי חשיבות ודחיפות, ועוד.

    לרינגו,
    אני תומכת בהבחנותך לגבי מקור הבעייות של פועלי בנין, הולכי רגל והנפטרים מזיהומים. אכן אין כאן תמיהה. אלא סוג של צעקה והפניית תשומת לב אל העיוות וחוסר הצדק.

    מכאן, עצם ההתמקדות האחרונה של מספר פוליטיקאים בכירים (ורוב התקשורת) דווקא בשני נושאים שולים יחסית אלו – חשודה בעיני כמניפולציה תקשורתית / כספין להסחת דעת הקהל מנושאים חשובים יותר / כניסיון להצדיק את העדר הטיפול שלהם בנושאים חשובים מהם בעשרות מונים.

    #############################################################
    כמעט אוף טופיק,

    הרבה השתנה (ממשיך להשתנות), בניהול דיקטטורות, מאז תקופת הקרח.

    כיצד הדיקטטורה הסינית הענקית משכילה להשתמש במערכות הטכנולוגיות / מחשוביות המשוכללות ביותר. המרדנים והטרבל- מייקרים הסינים לא יוכלו להמשיך להסתתר בקרב מיליארד הסינים שסביבם. חזון הבלהות הטכנולוגי.
    נראה שלשוודים יהיה ממי ללמוד כיצד לשפר את הפיקוח החברתי.

    http://rotter.net/forum/scoops1/516021.shtml

    פורסם ברוטר, על בסיס כתבה וסרטון של הבי.בי.סי
    ניתן לצפות בסרטון (די מומלץ) לאחר כניסה ללינק.

    " … מערכת הדירוג החברתית של ממשלת סין צפויה להיכנס לפעולה בבייג'ינג בשנת 2021, כך דווח בבלומברג, כאשר התושבים ידורגו על סמך הנתונים המבוססים על מעמדם החברתי עד סוף שנת 2020. בפועל התוכנית תסמן כל אדם שהפר חוקים או קודים חברתיים ותגביל את הגישה שלהם לשירותים כמו תחבורה או תוכניות מסוימות.
    התוכנית פורסמה במקור באתר האינטרנט של עיריית בייג'ינג בחודש יולי, אך היא הוצגה על ידי סוכנות הידיעות הממלכתית שינוהואה. על פי התוכניות שתוארו על ידי הוועדה המוניציפלית לפיתוח ורפורמה, מערכת הדירוג יכולה להשפיע על כל דבר, החל מגישה של אדם לשירותים ציבוריים, על היכולת שלהם להקים עסק או למצוא עבודה.

    עיר הבירה תאחסן נתונים ממספר מחלקות כדי לתגמל ולהעניש כ – 22 מיליון אזרחים על בסיס מעשיהם והמוניטין שלהם עד סוף שנת 2020, כך על פי תוכנית שפורסמה באתר האינטרנט של עיריית בייג'ינג ביום שני שעבר. אלה עם אשראי חברתי חיובי יקבלו הטבות בעוד שאלה המפרים את החוקים ימצאו את החיים קשה הרבה יותר.

    הפרויקט ישפר את מערכת "הרשימה השחורה", כך שאלו שנחשבים בלתי מהימנים לא יוכלו "לזוז אפילו צעד אחד", כך על פי תוכנית הממשלה.

    עד כה המערכת חסמה 11 מיליון אנשים מלטוס, ו 4 מיליון אנשים מלהשתמש במערכת הרכבות המהירה.

    אהבתי

  45. רינגו,
    זה למה: "מותם של אלפים מזיהום אוויר הוא איטי, שקט ואלמוני, ונגרם על ידי רשלנות מכוונת של מעטים האוחזים בהון וכוח רב.
    זהו העניין כולו לדעתי. אין כאן שום תעלומה."
    האם המזגן שלך לא מזהם את האוויר?

    אהבתי

  46. חייל
    למיטב ידיעתי מזגנים אינם מזהמים את האוויר. תחנות הכח המייצרות את החשמל יכולות לזהם את האוויר ויכולות גם לזהם הרבה פחות.
    כנ״ל לגבי בתי הזיקוק ושאר המזהמים הגדולים. בעליהם של המפעלים הללו אינם מצמצמים את הזיהום שהם גורמים, כי זה לא כדאי כלכלית, ולא אכפת להם מהנזק שנגרם. הם הרי לא גרים בסביבת המפעלים ולא יחלמו לעשות זאת. הנסיון להציג את האזרחים הקטנים כמזהמים ״לא פחות גדולים״ הוא ספין שקרי.
    אני ברמתי האישית והקטנה משתדל לצמצם את הזיהום שאני גורם. למשל לא אקנה רכב ענקי ומזהם. כך שאני לא חושב שאני לוקה בצביעות שאתה רומז עליה.

    אהבתי

  47. רינגו,

    כתבת:
    "למיטב ידיעתי מזגנים אינם מזהמים את האוויר. תחנות הכח המייצרות את החשמל יכולות לזהם את האוויר ויכולות גם לזהם הרבה פחות.
    כנ״ל לגבי בתי הזיקוק ושאר המזהמים הגדולים. בעליהם של המפעלים הללו אינם מצמצמים את הזיהום שהם גורמים, כי זה לא כדאי כלכלית, ולא אכפת להם מהנזק שנגרם. הם הרי לא גרים בסביבת המפעלים ולא יחלמו לעשות זאת. הנסיון להציג את האזרחים הקטנים כמזהמים ״לא פחות גדולים״ הוא ספין שקרי."

    עבור מי תחנות הכח מייצרות את החשמל? הן הרי מייצרות אותו עבורך.
    ואם אתה חושב שתחנות הכח יזהמו פחות, מי ישלם על זה אתה חושב (דרך חשבון החשמל)? אתה.
    אין קסמים. נקוי הפליטות ממזהמים עולה כסף. הקמת תחנות כח חדשות ונקיות עולה כסף. מישהו צריך לשלם על זה. בדרך כלל הלקוח (אתה ואני).

    אגב, ומי שממש מתעניין כמה משקיעים בתי הזיקוק בנקוי הפליטות שלהם, יכול להכנס לדוחות של בזן שהיא חברה ציבורית.

    אהבתי

  48. חייל
    אני לא בטוח שכל תקציב הסרט מגיע ממשרד התרבות, ובנוסף, לסרטים יש הכנסות נוספות מעבר למכירת כרטיסים בארץ. עם זאת אני תומך לחלוטין בהפחתת המימון לכל מיני אמנים בעיני עצמם שמתמחים בלחיות על חשבון המדינה תחת כיסוי של ״יוצרים״ וחשיבות עצמית. אם מירי רגב היתה מתרכזת בזה, ולא בנאמנות האווילית שלה, שכל מטרתה לקושש קולות לקראת הפריימריז, הייתי תומך בה בלב שלם.

    אהבתי

  49. 3718
    בוא לא ניתמם.
    בזן הרוויחה ב – 2017 262 מיליון דולר. היתה יכולה בקלות להשקיע 50 מיליון דולר נוספים בניקוי הפליטות, בלי שהעלות תתגלגל ללקוח. היא לא עושה זאת כי זה לא מעניין אותה וכי אף רגולטור לא מכריח אותה. אם בעלי בזן היו גרים קרוב ומריחים את הריחות שעולים משם, אתה יכול להיות בטוח שהמצב היה אחר.
    ועובדי חברת החשמל לעומת זאת תוקעים את הרפורמה במשק החשמל כבר עשרים שנה, כי זה פוגע בתנאים החזיריים שלהם.
    שוב אני אומר: הטענה כאילו האחריות לזיהום היא של האזרח הקטן לא פחות משל המזהם הגדול היא ספין שקרי. גם אם תגיד אותו עשרים פעם.

    Liked by 2 אנשים

  50. רינגו,
    הכוכב של רשימת הקולנוענים הוא עמוס גיתאי שזיכה אותנו בשני סרטים בשנה ההיא שנצפו (שניהם יחד) על ידי 3133 צופים. האמן המיוסר הביע את דעתו על חוק רגב: "הקולנוע הישראלי בסכנת הכחדה". אסי דיין המנוח תיאר כך את סרטו הבולט של גיתאי, "כיפור": "השתתפתי באותה מלחמה ולא זכור לי שהיתה כל כך משעממת."

    אהבתי

  51. רינגו,
    זוכר מה אמרו ועשו אבירי החופש האומנותי לפני מספר שנים כאשר היה נסיון להציג סרט יגאל עמיר בפסטיבל בירושליים? גוגל זוכר:
    ח"כ איציק שמולי פנה היום (א') באופן דחוף לשרת התרבות, מירי רגב, ולראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, וביקש לבחון את אפשרות הסרת הסרט מהפסטיבל, וכן לוודא כי הסרט לא קיבל מימון ציבורי כלשהו.
    לדברי ח"כ שמולי, "זה הזוי ובלתי נתפס שלמישהו הייתה החוצפה לאשר הצגת סרט שמבקש להראות את הרוצח השפל יגאל עמיר באור של גיבור אידיאליסט, ועוד בירושלים. אין שימוש ציני מזה בחופש הביטוי, ואני דורש מהממשלה, שכל-כך עסוקה בימים האלה בחופש הביטוי, להתערב בכך באופן מיידי".

    אהבתי

  52. עמוס גיתאי הוא אכן המאסטר הבלתי מעורער של לייצר קולנוע מיותר, משמים וחסר ערך תחת פוזה אמנותית ולשאוב לצורך כך תקציבים מהמדינה. הלוואי שמירי רגב היתה מפסיקה מיידית את החגיגה הזאת מהסיבות הנכונות. אלא, שהפסקת מימון מטעמי ׳לא נממן גחמות שלציבור אין עניין בהן׳ לא היתה מעוררת עניין רב בקרב הבייס של מירי. ולכן בחרה בסיסמה ׳לא נממן בוגדים׳ – הרבה יותר קליט. זה גם איפשר ל ״אמנים״ להתמקד בנושא חופש הדיבור, ולהציג את עצמם כקורבנות של צנזורה, במקום חבורת פריבילגים שיונקת מעטיני המדינה ללא הצדקה. בסיכומו של דבר החוק של מירי נפל, האמנים ימשיכו לקבל תקציבים ושום דבר לא השתנה, חוץ מהפופולריות של מירי שעלתה אצל תומכיה וירדה אצל מתנגדיה.
    אגב כיפור סרט טוב בעיני.

    אהבתי

  53. ניתוח חכם ומעמיק של אורי כץ (מדעת מיעוט) על הצדקת מימון תרבות ע'י המדינה.

    האם וכיצד צריכה המדינה לתמוך בתרבות?

    שורה תחתונה לממהרים:
    יש הצדקה כלשהי למימון ממשלתי של ספריות ציבוריות. אולי גם של טקסי / שירי יום העצמאות ויום הזכרון.
    לכל שאר סעיפי המימון ע'י הציבור (קולנוע, תיאטראות, תזמורות ומוזיאונים) – אין ! ! !.

    כלומר (במילים שלי) במקביל להבחנה הנדרשת בין מימון ספורט תחרותי לבין מימון ספורט עממי צריכה להיות הבחנה בין מימון תרבות להמונים לבין מימון תרבות אליטיסטית.
    אפשר להוסיף, ברוח הלוגיקה של אורי כץ (למרות שהוא עצמו לא מתייחס לנושא), שניתן לממן עבור אזרחי המדינה וואוצ'רים לצריכת תרבות (X שוברים לקניית ספרים עבריים ו/או X כרטיסי כניסה מדי שנה למופעים ו/או למוזיאונים בישראל), שיחולקו לכל אזרחי המדינה (לבחירתם מתוך ההיצע של השוק הפרטי). אך אין לתת כסף ישירות לאמנים ולמוסדות תרבות, שכל מיני וועדות של המדינה יבחרו אותם.

    Liked by 1 person

  54. אוף טופיק,
    על הגורל הצפוי של יורש העצר הסעודי ועתיד הרפורמות שלו.

    המקור – בלומברג.
    התרגום של "אתאיסט ציוני" [ שם עט שבאתר רוטר, מרובה הדתיים והחרדים, מעיד על אומץ להיות חריג]

    http://rotter.net/forum/scoops1/516388.shtml?utm_source=rotter.net&utm_medium=newsticker

    קטע הסיום של הכתבה:
    " … לנסיך הכתר בן ה-33 יש מבקרים ואויבים רבים בארה"ב, כולל מחוקקים בכירים, ובאירופה, שם הוא זכה לעוינות גוברת והולכת על מלחמתו בתימן והשלכותיו על זכויות האדם שם.

    באופן מקומי, יש פטפוטים על קיטור מלכותי וספקולציות שאחיו המלא של המלך, הנסיך אחמד, שחזר מלונדון לפני כמה שבועות, יכול אפילו להחליף אותו.

    אנשים מלוכה בכירים אחרים נדחקו הצידה כאשר הנסיך מוחמד השתלט על הצבא, על ביטחון המדינה ועל רוב המוסדות הכלכליים במדינה. הוא השליך את מערכת הקונצנזוס שהייתה קיימת במשך עשרות שנים, מהלך שכנראה עורר טינה רבה בקרב נסיכים בכירים.

    "הוא חייב להיות מודאג כל הזמן מהעתיד שלו" אומרת בוכארי. "למרות שהוא כלא מתנגדים פוטנציאליים, שיחד אחרים, וכפה על בני משפחה, איך הוא יכול להיות בטוח שכשהוא מסתובב אין אחרים שמתכננים נגדו מהלכים מאחורי הקלעים?"

    אינדיקציה לביטחונו של הנסיך בגורלו תהיה אם הוא יגיע למפגש ה- G-20 החל ב-30 בנובמבר. שליטים שאינם מרגישים בטוחים בבית בדרך כלל נמנעים מלטייל בחו"ל. הטלוויזיה הסעודית אל-ערבייה דיווחה כי הנסיך מתכנון להגיע. "

    מקור –

    https://www.bloombergquint.com/business/saudi-prince-s-protectors-can-t-stop-speculation-over-his-fate

    אהבתי

  55. חייל
    צביעות אכן לא חסרה בשני צידי המפה הפוליטית. כולם רוצים חופש ביטוי, בעיקר לעצמם. חופש ביטוי לצד השני פחות קריטי.
    עם זאת, במקרה של שמולי אני חושב שפיו וליבו שווים: הוא באמת מזועזע מהקרנת סרט על יגאל עמיר.
    האמנים, לעומת זאת, יותר מזועזעים משלילת המימון שלהם, שיאלץ אותם חלילה לעסוק בעבודה אמיתית, מאשר משלילת חופש הביטוי. קשה לי להאמין שהיו מוחים אם מירי היתה מאיימת למנוע מימון מכל תאטרון המציג בישוב היהודי בחברון.

    אהבתי

  56. גנרל אמריקאי על גנץ, אייזנקוט וכוכבי:
    "אחד המיתוסים שרובנו מרגישים באינטואיציה, אבל לא תמיד יודעים אם הוא נכון, הוא המיתוס שלפיו המוכשר והטוב ביותר יקודם. במציאות, לעומת זאת, אנחנו מקדמים שוב ושוב אנשים שהם כישלון מהלך", אומר מק'קריסטל. "אנשים כאלו יגיעו לעמדות השפעה ענקיות במשק, ירוויחו הרבה כסף, כשהם למעשה מפסידנים".
    הסיבה לכך, מציין הגנרל לשעבר, נובעת מכך שקידום של אדם כזה או אחר בדרגה או במעמד לא תלוי רק בהבאת תוצאות ובהצלחה. "אנחנו מקדמים אנשים שעונים על צורך אצלנו, הרבה יותר מאשר על פי התוצאות שלהם. זו עובדה. החלטות לא מתקבלות על סמך נתונים אלא על סמך התחושה שלנו. לכן לא פעם האדם הכי מוצלח ומתאים לא נבחר בגלל שהוא לא תואם מבחינתנו לאווירה. ההבנה של הנושא הזה חשובה מאוד, מכיוון שאנחנו רואים שוב ושוב איך אנשים מוצלחים מאוד נותרים מאחור, כשדווקה אנשים אחרים מקודמים למרות שהם רק יגרמו לכישלון".
    https://www.israelhayom.co.il/article/611473

    אהבתי

  57. אתמול פירסם שוברים שתיקה את עוללות הכיבוש החדשות. שיא הזוועה נחשף בעדות מספר 19 (מתוך 24):
    לכו ותגידו להם להוריד את המוסיקה
    מקום: בית המריבה · תקופה: 2016
    בבית שצמוד ל"בית האדום" )מכונה בתקשורת "בית המריבה", על ידי המתנחלים "בית השלום",
    ועל ידי הפלסטינים "בית ראג'בי"( הייתה חתונה שמחה בלילה, בין 00:23-00:22 .לא אמצע
    הלילה, ממש לא. ואנחנו מקבלים פקודה: לכו ותגידו להם להוריד את המוסיקה. מאוחר,
    שיורידו את המוסיקה. זה 00:23-00:22 ,לא כל
    כך מאוחר, ]אבל[ ברור שזה מפריע לילדים ]של
    המתנחלים[ בבית האדום לישון כי זה ילדים עד
    גיל 7 שצריכים לישון בשעות כאלה, אבל… אנחנו
    היינו צריכים ללכת לחתונה ולהגיד להם להוריד
    את המוסיקה. זה ממש צרם לי האירוע הזה כי
    פשוט ]אנחנו[ עומדים שם על ציוד, עם קסדה,
    מלא פלסטינים, אומרים להם שמאוחר וצריכים
    לכבות את המוסיקה. וכאילו אתה חושב לעצמך
    שדבר אחרון שכאילו פלסטיני רוצה בחתונה שלו
    זה מישהו שיבוא ויבאס לו את השמחה. והם לא
    רוצים בעיות, אז הם יודעים שהם לא יתחילו לריב
    והם לא יתחילו לפתוח את הפה ולהתעצבן כי הם
    רוצים שהכול ייצא בשלום. עכשיו, זה היה אירוע
    מבאס כי מבאס לעשות את זה, אבל מה שיותר
    חשוב זה השתלשלות הפקודה. הדרך היחידה
    שאנשים ידעו שהייתה שם חתונה זה אם מישהו מהבית ]האדום[ אומר את זה כי זה מפריע לו,
    וזה מפריע רק לאנשים מסוימים שזה האנשים שגרים ב"בית השלום".
    בכל מקרה, זה לא אתם דיווחתם על החתונה.
    אנחנו קיבלנו את הפקודה פשוט מהפלוגה. זה יכול להגיע רק ממקום אחד הפקודה הזאת,
    השתלשלות הפקודה הזאת של לסגור את הבאסטה שם: או מי שגר מעבר לוואדי ]בקרית
    ארבע[ או מי שגר בבית האדום. וכן ידוע על מקרים שיש קו ישיר בין המתנחלים לבין הפיקוד,
    בין המ"פים. אם זו הייתה חתונה יהודית, אז בוא נגיד שהפלסטינים לא יכלו אפילו להגיד, אם
    היה עכשיו אירוע ענק בקריית ארבע, היה חתונה או כל דבר, אירוע סתם.

    לחובבי הביזאר:

    יש ללחוץ כדי לגשת אל hebronline-heb.pdf

    אהבתי

  58. ההולנדים עוזרים ליהודים כמו פעם…

    Liked by 1 person

  59. למשה:
    לא ברור למה אתה חושב שרגולציה של הטלת קנסות על קבלנים גם במקרה שלא קוראת תאונה, תזיק – הרי יש הרבה אנשים ובינהם הרבה קבלנים שחושבים ש-"לי זה לא יקרה" כך גם קבלנים יכולים לצפצף על החוקים ולחשוב ש-"לי זה לא יקרה". ענישה לאחר המעשה עשויה להרתיע אותם ואת האחרים אך היא לא מועילה כבר למי שנהרג. בגלל זה יש להעניש גם לפני שקורה משהו.
    בקשר לעונש על מקרה מוות כזה עקב רשלנות פושעת זה לא רק קנס של מיליון ש"ח. זה צריך להסתיים גם עם מאסר ארוך ושלילת רישיון הבניה.

    אהבתי

  60. חייל
    אני לא מאוד אוהב את שוברים שתיקה ובצלם אבל תזכור שהעובדה שהם קיימים וישראל מאפשרת להם לפעול ולהפיץ את דבריהם מסייעת להצגתה של ישראל כדמוקרטיה עם חופש דיבור ותקשורת, וזה דבר חשוב. לדעתי התועלת עולה על הנזק שהם עושים.

    אהבתי

  61. רינגו,
    מדינה שבה אומרים לערבים להוריד את המוסיקה אחרי חצות זו מדינה עם חופש דיבור? בסוף עוד יגידו לערבים גם להוריד בתים לא חוקיים

    Liked by 1 person

  62. חייל זקן,

    > מדינה שבה אומרים לערבים להוריד את המוסיקה אחרי חצות זו מדינה עם חופש דיבור? בסוף עוד יגידו לערבים גם להוריד בתים לא חוקיים

    אכן מדרון חלקלק, בסוף עוד יגידו לערבים להפסיק לרצוח יהודים…

    אהבתי

  63. פינת הטרלול האמריקאי
    Six-year-old James is caught in a gender identity nightmare. Under his mom’s care in Dallas, Texas, James obediently lives as a trans girl named “Luna.” But given the choice when he’s with dad, he’s all boy — his sex at birth.
    https://thefederalist.com/2018/11/26/mom-dresses-six-year-old-son-girl-threatens-dad-losing-son-disagreeing/?fbclid=IwAR3Zlk96gl3AgbvXR8UCdm8bXsV52JfEcwdisq1lsOC8BoWL6up87L8pxBI

    אהבתי

  64. ראיון עם פרופ' רות וייס. יהודיה אמריקאית שמאוד שווה להכיר.
    נדמה לי שהבאתי פעם כתבה אחרת עליה – אך ממש לא יזיק לקראה שנית.
    כותרתו:" מי שתולה את סבלם של הפלשתינים ביהודים הוא אנטישמי."

    לטענתה קיימות בעיות יסוד באסטרטגיה הפוליטית של היהודים.
    הבעייה הבסיסית היא שבלי כל קשר לתרומות הגדולות של היהודים למדינות בתוכן חיו ולשליטיהן, תמיד מגיע הרגע בו יותר משתלם לשליט להחרים את רכוש היהודים ולגרשם או להרגם.
    אחת ההשלכות הבעייתיות של נסיונות ההישרדות של היהודים בקרב עמים אחרים היא הנטייה להאשים את עצמם ו/ או להתגונן, במקום לדרוש ו/נאו לתקוף.

    למרות שהראיון ארוך, ולעיתים השאלות של דרור אידר ארוכות מתשובותיה.

    https://www.israelhayom.co.il/article/611971

    קטע מהראיון:
    ____________________

    " … הדבר המכאיב הוא ההכרה, שהציונות פתרה את כל הבעיות שפתרונן היה תלוי ביהודים עצמם. אך הציונות לא יכלה לפתור את הבעיה שפתרונה תלוי באחרים. היא מעולם לא השכילה להבין, שאותם ערכים שהיו לאנטישמיות במונחים פוליטיים, עובדים הרבה יותר טוב כאשר הם מופנים כלפי עם ישראל השוכן בארצו. אנו ממעטים לדבר על האכזבה הגדולה לנוכח העובדה שפתרנו את הבעיה שלנו, אבל השנאה כלפינו רק מתגברת והולכת. איש לא יכול היה לצפות זאת, כפי שגם את היטלר לא יכלו לצפות. עשינו כל מה שנכון ואפשר – ובכל זאת לא זכינו להכרה. לחמנו את כל המלחמות, בנינו את המדינה הזאת ואנו מוכנים להפוך לשוויץ של המזרח התיכון; עשינו הכל נכון, ללא שום קיצורי דרך מוסריים, ועדיין, במקום להגיע אל המנוחה והנחלה ולהתקבל למשפחת העמים כפי שראוי שיהיה – זה לא קורה. מה שמטריד אותי הוא העובדה שיהודים אינם מוכנים להודות בכך שלא פתרנו את הבעיה הזאת, שלא יכולנו ולא נוכל לפתור אותה. זו האכזבה הגדולה – להמשיך לחיות כעַם, בידיעה שלא תוכל למצוא פתרון לבעיית האנטישמיות. יש יהודים הממשיכים להטיל על יהודים אחרים את האשמה שלא זכינו להתקבל למשפחת העמים, ממש כפי שהיה בגרמניה: בגלל שאינכם מגלחים את הזקן.

    מה המסקנות שלך? קראתי בספרך עצות הנוגעות לכך שאנו מצויים במצב של עימות מתמשך.

    אין לי תשובות, אבל אוכל לומר לך שאחד הדברים שמעולם לא עשינו, כבר מההתחלה, הוא להציב דרישות לצד השני. למן הרגע שהעולם הערבי סירב לחיות בדו קיום עם ישראל ועד היום, היה עלינו להציב דרישה מדי יום: לא נעשה דבר עד שתקבלו אותנו ללא תנאי ותכירו בנו כפי שהדבר מתחייב מהחלטת האו"ם. איננו צריכים להרוויח זאת, וזהו החידוש הגדול של התנועה לזכויות האדם. אומות אינן צריכות להרוויח את זכותן להתקיים, היא קנויה להן באופן טבעי ואינה טעונה הוכחה.
    המסקנה היא שלעולם אין להתגונן ולעולם אין להשיב על האשמה או לנסות ולהוכיח משהו – צריך רק לתבוע! אתה מאשים אותי בסבל הפלשתיני שיצרת בעצמך? זה בלתי נסבל. לעולם לא אשיב על האשמה כזאת, ומי שמפנה אצבע מאשימה כלפי היהודים בגלל סבלם של הפלשתינים – ובכן, זוהי ההגדרה הנוכחית של אנטישמיות. בגרמניה, אנטישמי היה מי שהאשים את היהודים בסבלם של הגרמנים. בפולין, אנטישמי היה מי שהאשים את היהודים בכך שהפולנים מובטלים. בצרפת, אנטישמי היה מי שהאשים את היהודים בבגידה. וכל מי שתולה את סבלם של הפלשתינים – או של ערבים אחרים – ביהודים, הרי הוא אנטישמי. … "

    Liked by 1 person

  65. מאוד מענין קמיליה , רק שצריך לשים לב , לאיזה יותר מסתם ניואנס , קצת סבוך :

    אנטישמיות או שנאת ישראל למעשה , במהות שלהם , הינם פתלוגיים בעיקרון . פתלוגיים משמע : נובעים ממקור ערטילאי , מנטלי , לא אחוז ברציונלים קונקרטיים , אלא עוגן על פחדים ותחושות לא רציונליות .

    בלי להיכנס לסיבוכים , אי אפשר להשליך בין אשם בקשר לסכסוך הישראלי פלסטיני , לבין אנטישמיות בהכרח . מדוע ? תחילה , הסכסוך הוא יותר דומה לסכסוך רציונלי מאטריילי , קונקרטי ( רק דומה , אבל זה משמעותי ) . לכן :

    אם נעמיד מבחן פשוט , נגלה שזה יותר מורכב , מה יהא המבחן :

    ניקח אדם , שחף מאנטישמיות , אין לו ממש הטיות אנטישמיות ( יש גם כאלו ) . ונעמיד אותו אל מול הסכסוך הישראלי ערבי , ונבקש חוות דעתו האישית :

    האם ניתן יהא לטעון , שהוא יטען בהכרח , שכל האשם , וכל כולו רק על הצד הישראלי ? קשה להניח , קשה מאוד . נמחיש זאת :

    נניח אנגלה מרקל , אנטישמית ? קשה להלום , אבל , רואה את שני הצדדים , וגורסת לפיתרון ופשרה מקובלים , ולא תטיל אחריות רק על הצד הפלסטיני . נניח ההודים . נניח הסינים . הסינים היו רוצים לתווך ולפתור הסכסוך . הם גורסים שמה ? הכל על הפלסטינאים . קשה להלום .

    ניקח ישראלים . ניקח את תמריץ אפילו :

    תמריץ לא נחשד כשמאלן כאן . מקסימום ימין – מרכז . מרכז מושגי . אבל :

    הוא יוצא תדיר נגד בניית התנחלויות . נשקיף ממעוף הציפור על ההתנחלויות :

    מבחינת כל העולם , יהודה ושומרון שטח כבוש . גם מבחינת ישראל ( יש שם משטר צבאי בעיקרון ) . מבחינת כל העולם , אין לכובש שום זכות חוקית , ליישב בשטח כבוש , את תושביו , או לנשל תושבים מקומיים מאדמתם ומביתם ( בטעות נתפס כלגמרי לא חוקי , אבל כך נתפס , גם בעיני ישראלים ) .

    אז ממעוף הציפור , אדם יתהה , הרבה התנחלויות פורחות . בריכות שחיה . קוטג'ים וכדומה . בניה נמשכת . האם זה חוקי ? בעיני העולם , אין שום סיכוי קלוש ממש ? יש בעיות ביטחון . בסדר . נניח . למה לבנות שם ? ועוד ועוד , יישובים אזרחיים . כל זאת :

    לעומת פלסטינאים , שנחזה להיראות שהם מנושלים מאדמתם תדיר . שמשאבי טבע נגזלים מהם . התפיסה הינה גם של ממש מעין אפרטהייד שם ( גם כן בטעות ) .

    אז , האם אדם סביר , חף מאנטישמיות . לנוכח כל זאת . יטיל אשמה גם על הצד הישראלי , ויואשם באנטישמיות בגין עמדה דנן ? מופרז כמובן . מופרז מאוד .

    זה לא דומה , ליורה מפיטרסבורג . שירה וצעק , שהיהודים הם בני שטן ששולטים בעולם . כלל וכלל לא . האחרון , פתלוגיה מובהקת . חסרת אחיזה של ממש במציאות הקונקרטית ( אם כי , עיקר השנאה , הפנה כלפי ארגונים יהודיים שעוזרים לפליטים להגיע ולהתיישב בארה"ב , עדיין , יש הבדל מהותי , הוא מיקד זאת ביהודים , לא באמריקנים תחילה , וקרא להם בני שטן ששולטים בעולם ) .

    יש קשר בין ישראל לאנטישמיות . הקשר קצת שונה , וסבוךמאוד ……

    להתראות

    Liked by 1 person

  66. קמיליה ( וכל המעונין ) :

    הנה כאן , הרצון של הסינים לתווך ולפתור הסכסוך כאן . תוכנית ארבע הנקודות . בין היתר : שני מדינות לשני עמים . מזרח ירושלים , בירת הפלסטינאים . אם כך , מניה וביה , הסינים גורסים , שיש להטיל אחריות , על שני הצדדים ( בלי לתמהל כרגע אחריות בחלוקה אחוזית ) . אז מה , יואשמו באנטישמיות?מופרז ביותר !! כאן :

    https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/China-pushing-their-four-point-peace-plan-501375

    להתראות

    אהבתי

  67. תמריץ,
    ברשותך צל"ש לשופט גולדברג
    צ'יקו אדרי הוא מאפיונר משטרתי מהזן הכי גרוע כפי שתועד באופן רישמי לפחות 3 פעמים.
    1. ביטול דוחות תנועה ל9 קצינים בכירים + עדויות שקר – מבקר המדינה
    2. מתן דו"ח (אחרי מרדף מסוכן) מפוברק לנהג + עדות שקר – בית המשפט
    3. התעמרות בחושף השחיתויות רפי רותם – מח"ש.
    ארדן הביתה

    Liked by 1 person

  68. לאל רום,

    עליך להבחין בין שני אלמנטים
    א. שאלות השיפוט המוסרי:
    – על מי מוטלת האשמה במצב העם הפלסטיני ואומללותו העכשווית (על הישראלים, על מדינות ערב, על הפלסטינאים עצמם …) + למי שייכים שטחי הקרקע (והמים) שבין נהר הירדן והים התיכון

    ב. השאלות המעשיות: איזה מין הסדר/ים יסיימו את הסכסוך המדמם הזה במזרח התיכון או לפחות ידחו לתקופה ארוכה את מועד פרוץ ההתלקחות הבאה.

    א. אני בהחלט מסכימה עם רות וייס שעיסוק היתר העולמי בסבלם של הפלסטינאים (כשקיימים עמים הסובלים פי כמה וכמה מהם) +
    הנטייה הגורפת של רבים מדי להטיל את כל האשמה המוסרית על אומללות הפלסטינאים רק על ישראל, [כאילו הפלסטינים (והעולם הערבי שתמך בהם והאחרים שתמכו בעולם הערבי) הם רק תינוקות חסרי ישע וחסרי כל אחריות למצבם] +
    חוסר הנכונות להכיר בזכות היהודים לבעלות על לפחות חלק מהקרקעות בין הירדן לים ובזכותו על לפחות חלק מירושלים
    – קשורים בחוזקה לנטיות אנטישמיות. בין אם נטיות אלו מודעות ובין אם אינן מודעות.

    ב. אין בהכרח קשר בין שאלות השיפוט המוסרי לעיל לבין הסוגיה איזה מין פתרונות לסכסוך הישראלי – פלסטיני / יהודי – מוסלמי באים בחשבון.
    [כפי שאין בהכרח קשר בין השאלה מהי אחריות כל צד לגירושים, ומהי זהות ה"אשם" העיקרי לבין הנסיון לגשר בין הצדדים להגיע להסדרי חלוקת רכוש ומשמורת על הילדים ששני הצדדים יוכלו לחיות אתם. לעיתים קרובות, כמו במקרה הישראלי – פלסטיני, דווקא הצד הפוגע מעונין להמשיך את הנישואים האומללים, ואילו הקורבן מוכן לשלם כמעט כל מחיר בכדי להתגרש ולנתק כל מגע מהצד השני].

    אני יכולה להמשיך להאמין שהפלסטינאים והמוני תומכיהם (מדינות ערב וכל שאר מדינות העולם שתמכו, מסיבות שונות, בהנצחת ה"פליטות" הפלסטינאית) הם האחראיים לרובו המכריע של הסבל שנפל בחלקם.
    שהיהודים בסך הכל כבשו מחדש את השטחים שבעבר הרחוק הערבים כבשו מיושבי האזור – ו"הכובש מכובש פטור" וכד' – ועדיין להתנגד בתוקף לחלק ניכר מההתנחלויות, ולחלק מהבנייה יהודית בחלקים ממזרח ירושלים.
    כיון שהפתרון האפשרי היחיד בעיני הוא לעודד פלסטינאים רבים ככל האפשר להגר ליבשות אחרות, את רוב הפלסטינאים שישארו ביו'ש (והאדמות עליהן הם יושבים) לנסות "לדחוף" לזרועות ירדן, ואת עזה לזרועות מצריים – אזי להשקפתי *כל* ההתנחלויות היהודיות ביו'ש אמורות להתרכז בשטחים דלילי אוכלוסיה פלסטינית הצופים אל נתב'ג, תל אביב והמותנים הצרים של המדינה בנתניה. ההתנחלויות במקומות אחרים – רק ימנעו מאיתנו מלהגיע לאיזשהו הסדר גירושים מניח את הדעת.

    נדמה לי שגם התנגדותו של תמריץ להתנחלויות אינה נובעת מתמיכתו הגורפת בצדקה המוסרית של הפלסטינים (והטלת כל האשמה רק על היהודים) אלא מהערכתו לגבי האפשרויות הריאליות הניצבות בפני ישראל והרצון העז "להתגרש" מהפלסטינאים ולנתק מגע עם רובם המכריע.

    ברור לי שהמוטיבציות של הסינים בנוגע למזרח התיכון אינן נובעות, או מושפעות, מאיזשהן נטיות אנטישמיות. (להבדיל מנוצרים וממוסלמים, שבעיני כולם חשודים באנטישמיות – עד שלא מוכח ההפך).

    כפי שמצוין במאמר שצירפת, הסינים מונעים מהרצון לשמור על יחסים קרובים עם המדינות הגדולות והעשירות ביותר באזורנו (רמז – לא ישראל) + מהעובדה שסעודיה, המפרציות ואיראן הן הספקיות העיקריות של המחצב המאוד חיוני למשק הסיני – הנפט + רצון למצב את עצמם כמעצמה עולמית הפותרת סכסוכים.
    מכאן שיש גם לסינים אינטרס למנוע כל מצב שעלול לאיים על יציבות האזור, כמו סבב מלחמה נוסף, על מחירי הנפט ועל אמינות המשך משלוחי הנפט לסין ועוד.
    מכאן, שגם הסינים רוצים להאמין שברשותם הנוסחאות הנכונות לפתרון המצב. לא רק לאמריקאים ולצרפתים.

    אהבתי

  69. קמיליה , אין צורך ממש לסבך הדבר בהקשרים גורפים כרגע , שהרי את מסכימה בסופו של דבר עם מה שכתבתי . הנה מצטט את הציטוט שהבאת :

    המסקנה היא שלעולם אין להתגונן ולעולם אין להשיב על האשמה או לנסות ולהוכיח משהו – צריך רק לתבוע! אתה מאשים אותי בסבל הפלשתיני שיצרת בעצמך? זה בלתי נסבל. לעולם לא אשיב על האשמה כזאת, ומי שמפנה אצבע מאשימה כלפי היהודים בגלל סבלם של הפלשתינים – ובכן, זוהי ההגדרה הנוכחית של אנטישמיות. בגרמניה, אנטישמי היה מי שהאשים את היהודים בסבלם של הגרמנים. בפולין, אנטישמי היה מי שהאשים את היהודים בכך שהפולנים מובטלים. בצרפת, אנטישמי היה מי שהאשים את היהודים בבגידה. וכל מי שתולה את סבלם של הפלשתינים – או של ערבים אחרים – ביהודים, הרי הוא אנטישמי. … "

    עד כאן הציטוט :

    אז היא גורסת מפורשות , שמי שתולה האשם ביהודים ובישראל , אזי , הוא אנטישמי , כפי האנטישמים דאז וכדומה . אני הוכחתי בעליל , שזה מופרז , שהרי , הרבה ישויות לא אנטישמיות בעליל , יסרבו בעליל , להטיל כל האשם , על הפלסטינאים ורק עליהם . מה גם שאנטישמיות , היא נובעת ממקור ערטילאי יותר כפי שכתבתי . ויש קשר אגב אכן בין היחס לסכסוך , לבין אנטישמיות , אבל , לא במובן שההיסטוריונית הנכבדה כתבה , רק לא נכנסתי לזה .

    בסוף הסכמת אכן והבנת . אז לא הבנתי , מה שני האלמנטים שציינת , קשורים לענין . על פי הציטוט , וביחס לציטוט , את מסכימה ש :

    לא כל אדם , שמחלק אשם בין ישראלים ופלסטינים , ובצורה מאוזנת יותר , יכול בהכרח להיחשד באנטישמיות הרי . נניח עוד המחשה : הילארי קלינטון , שני מדינות לשני עמים , אז היא אנטישמית ? ומה אומר שני מדינות לשני עמים ? זה אומר , פשרה , ומניה וביה , שני הצדדים נושאים באחריות מסויימת ( בלי חלוקת אשם מדוייקת כרגע ). נניח הילארי קלינטון , הייתה דואגת סביר להניח להקפאת התנחלויות . אז מה זה היה אומר ? היה אומר מניה וביה , שהצד הישראלי , עשה מעשים לגבי דידה לא אחראים וחוקיים , וצריך לשאת באחריות ובאשם מסויים . אז אנטישמיות ?ממש לא . זה הכל …..

    להתראות

    אהבתי

  70. ואגב קמיליה , זה לא משנה המניע של הסינים או הבקמיינד . מה שמשנה , זה שזוהי העמדה שלהם המוסרית והאפקטיבית לגבי הסכסוך ופתרונו . וזה לא נובע מאנטישמיות פשוט . אם הם גורסים שני מדינות לשני עמים , הם גורסים מניה וביה , שזה הפתרון המוסרי והאפקטיבי הצודק לגבי דידם . והעמדה שלהם , ממש טריוויאלית , או בכלל בעולם , כך נתפסים הדברים אגב באופן כללי ביותר .

    בכלל אגב , שאלות של מוסר סו קולד , מאוד סבוכות , קשה הדבר , כאשר עסקינן הרי בעממים או אינדיווידואלים , שמשלמים את מחיר הטעויות הנוראיות של המנהיגים שלהם . אז זו בעיה כשלעצמה .מה גם שהסרט הנע של דורות באים והולכים גם משפיע כמובן . על כך , כמובן , תפיסות סובייקטיביות למכביר ממש כמובן .

    להתראות

    אהבתי

  71. ורק בקטנה קמיליה :

    מי שבאמת אנטישמי , אפשר לזהות לא פעם , שהוא כלל לא היה רוצה לפתור הסכסוך . אלא : ללכת על " רה " אחד גדול , משמע :

    רה נראטיביזציה , רה קונסטיטוציה , רה אינסטוטיציה של המדינה או של ארץ ישראל / פלסטין . משמע : לפתוח הכל מחדש , ולהגדיר הכל מחדש . מעין ריסטרט או פירמוט מחדש של האזור . כאשר הסובלימציה לזה , הינה זו , שכך אושיות הצדק מחייבות . שהרי , הקמת המדינה לגבי דידם , יסודה בעוולה ובגזל עקרוני ומהותי וכוללני , מעין " חטא קדמון " . אז הצדק ( מעל הראש מבחינתם ) מחייב להשיב המצב לקדמותו , באופן מיטבי . משמע : הפלסטינאים בעלי הבית , אדוני הארץ , ומוכנים איכשהוא באצילות ליבם , להשלים עם קיומם של יהודים פה .

    למה להמשיל הדבר :

    נניח יצאת לחופשה . מישהו השתלט לך על הבית . במקום לזרוק אותו קיבינימט כאשר חזרת שזופה עם מבט פראי בעיניים , את עוד מסכימה לחלוק איתו הבית , מסכימה לפשרה , במקום לזרוק אותו . כך הפלסטינאים לגבי דידם : הם עוד מוכנים לחלוק משהו , ולהכיר בעובדת הקיום של יהודים כאן .

    להתראות

    אהבתי

  72. רק הערה :

    עסקינן לא באנטישמים מוצהרים כמובן ( מעטים מאוד הינם מוצהרים ) אלא , מוכמנים כמובן , סובלימטיבים . זה משתמע מפסיכואנליזה , לא מן הכתוב צומח כמובן . אשאיר לינקים יותר מאוחר .

    או שבעצם רק מתאבן להלך רוח כללי . מומלץ לקרוא הריאיון הזה למשל ב- "תזנים" ( עיתון האוןליין / אינטרנט של משמרות המהפיכה באיראן ) עם פרופסור אוסטרלי , כאן :

    https://www.tasnimnews.com/en/news/2018/05/02/1715655/australian-prof-likens-israeli-regime-to-nazi-germany

    להתראות

    אהבתי

  73. שי לחג החנוכה

    קטע וידיאו קצרצר (פחות מארבע וחצי דקות) –
    אנימציה של תנועה (רוכבי הקו) כשמוסיקת הרקע היא קטע מתוך הסמפוניה החמישית בדו מינור של בטהובן.
    בכדי להשיג סינכרוניזציה טבעית, לכאורה "חסרת כל מאמץ", ומדהימה כל כך בין אנימציה של 41/2 דקות לבין המוסיקה, נדרשו יותר משלושה חודשי עבודה מאומצת.

    והקשר לחג החנוכה?
    קטע טריוויאה: בתקופת מלחמת העולם השניה ה BBC הבריטי פתח את שידוריו בקטע מהסמפוניה החמישית של בטהובן. דוגמאות חביבות בקטע המצ'ב.
    הבחירה שלהם דווקא בנעימה שחיבר בן עמו של האויב (בטהובן היה גרמני /אוסטרי) נבעה מקוד המורס (שבתקופת מלחמת העולם נעשה בו שימוש רב).
    אות המורס של האות V, המכונה בקשר victory, הוא: נקודה, נקודה, נקודה, קו. ואילו המוטיב החוזר של הסמפוניה החמישית הוא: טא, טא, טא, טאאם.
    אם הבי בי סי יכל להתייחס לסמפוניה החמישית כסמל לניצחון הצפוי על בני עמו של מלחין הסמפוניה, אזי גם אנו יכולים להתייחס לסמפוניה החמישית כסמל לניצחון המקבים על היוונים /המתיוונים (או כל ניצחון אחר שנרצה לבחור עבור חג החנוכה. חג *ה*ניצחון בהיסטוריוגרפיה הציונית).

    https://eureka.org.il/item/42137/מה-בין-בטהובן-למלחמת-העולם-השנייה

    אהבתי

  74. לאל רום,

    כנראה לא הצלחתי להבהיר את עמדתי.

    כתבת: " … אם הם גורסים שני מדינות לשני עמים , הם גורסים מניה וביה , שזה הפתרון המוסרי והאפקטיבי הצודק לגבי דידם …. "
    _______________________
    אני חולקת על עמדה זו.
    מוסריות, אפקטיביות וצדק אינם בהכרח הולכים יד ביד.
    אנשים שונים יכולים לתמוך בפתרון מסוים, לדוגמא פתרון "שתי מדינות לשני עמים", בגלל מגוון סיבות.
    חלקם בגלל אמונתם שזהו פתרון "פשרה" ולפיכך הפתרון הצודק ביותר לסכסוך בו הצדק לא נמצא בצד אחד בלבד.
    חלקם בגלל אמונה שזהו הפיתרון היחיד שבתקופתנו "רוב העולם" תומך בו, וכדאי (ממגוון סיבות רב) להצטרף לרוב. יתכן אפילו ובסתר ליבם הם מעריכים שפתרון זה אינו צודק (עבור הפלסטינאים או עבור היהודים) אך נדמה להם שזהו המהלך האפקטיבי היחיד.
    חלקם בגלל רצונם (האנטישמי) לפגוע ביהודי ישראל, ואמונתם שפתרון שתי המדינות יהיה שלב חשוב בדרך להחלשת המדינה היהודית ולבסוף לחיסולה המיוחל.

    מכאן, להערכתי *אי אפשר* להסיק מה"פיתרון" של הסכסוך בו אדם מסוים / מדינה כלשהי תומכים – , לגבי המוטיבציות הפנימיות שלהם ולגבי תפיסת הצדק בעיניהם.

    כתבת: " … זה לא משנה המניע של הסינים או הבקמיינד …. "
    _______________
    אבל כאשר דנים בשאלה האם עמדה כלשהי קשורה או לא קשורה לאנטישמיות, אנו בהכרח דנים בשאלה מהי בעצם המוטיבציה הפנימית.
    הרי אנטישמיות היא עמדה פנימית, הנמצאת (או לא נמצאת) בבקמיינד של האדם / הארגון / המדינה.
    כלומר, לתפיסתי כאשר דנים באנטישמיות – יש במשפט הנ'ל שלך סוג של סתירה פנימית.

    *****
    כתבת: " … יש קשר בין ישראל לאנטישמיות . הקשר קצת שונה , וסבוךמאוד …."
    __________________
    אשמח אם תואיל להרחיב, ולו במעט, לגבי תובנותיך על הנושא.
    אני מנסה כבר 15 או 20 שנה להבין את הפתולוגיה הנפשית האנטישמיות, את סודות הישרדותה בעולם שהשתנה בכמעט כל היבט אחר ועוד, ולשווא.
    אני אולי מצליחה לזהות טוב יותר מבעבר את חשיבותה, את השפעותיה ואת צורות הביטוי המגוונות שלה – אך לא באמת מצליחה להבין את התופעה הזו.

    אהבתי

  75. קמיליה ,

    זה מאוד פשוט . אם המתווך הוא הוגן , או הצופה מבחוץ הוא הוגן ( ולא אנטישמי , כפי שהמבחן שהעמדנו ) אזי :

    הוא יחפש בעיקרון , פתרון של פשרה . פתרון שהוא הוגן . אחרת , איך מתווך ? ומה הפשרה או ההגינות המתבקשת לכאורה בעיני צופה ומתווך מן החוץ :

    תן לקיסר מה שלקיסר , ותן לאלוהים מה ששל האלוהים , משמע :

    האו"ם חילק שני מדינות ( בעיקרון ) . יש כרגע לא שניים , אלא רק מדינה אחת . יש עם או קבוצה אתנית שחיים תחת כיבוש ודיכוי נחזה להיראות . הם רוצים הגדרה עצמית . רוצים מדינה , רוצים עצמאות , רוצים ריבונות . מדינה על שטח שנכבש צבאית הרי וכדומה . הכל כפי שבינלאומית , ו – אומניקית ( או"ם ) הדברים נתפסים , כולל נניח נשיאים ומדינות ידידותיות לגמרי תופסים זאת ( למשל , הילארי קלינטון כאמור ) .

    אז איך מתווך הוגן רואה הדברים :

    הרי אם לא ייתן לפלסטינאים מדינה , איך יהא מתווך הוגן ? אם ישאיר המצב כפי שהוא , ורק מדינה אחת מן הירדן לים , אז איך הוא מתווך הוגן ?

    כלומר , על מנת להצליח כמתווך הוגן , אתה צריך , להיות מאוזן , הוגן , נותן בצורה אפקטיבית , לכל צד , את הזכויות שנגזלו ממנו , או החסך שעליו הוא עוגן ( ביטחון ושלום למדינת ישראל מחד , מאידך : מדינה עצמאית לפלסטינאים ולפליטים וכדומה ) .

    כלומר :

    שהזהות של המתווך , הינה עצם היותו מתווך מחד , ומאידך , התוכן שיש לצקת לכך :

    פשרה מוסרית , מאוזנת והגיונית . כלומר :

    המוסר והאפקטביות שבפתרון , חבוקים וכרוכים אחד בשני . השאר :

    עניינים שבלב כמובן , מאוד כאוטים , שקשה כמובן , לשפוט אותם מבחוץ , אבל , מעט מאוד רלבנטיים למעשה .

    אז אם הסינים למשל , מתבוננים מבחוץ , והם לא אנטישמים , ורוצים פתרון הוגן , איזהוא ? ברור כשמש :

    ביטחון ושלום מחד למדינת ישראל , ומאידך , זכויות הפלסטינים להגדרה עצמית וריבונית . אחרת , איזה מתווך זה יהא ? אז זוהי הזהות שלהם גם . זוהי גם בעליל , מחדלית , בלתי כי אם הוכח אחרת , התפיסה שלהם הכנה לגבי הסכסוך . למרות שניתן לטעון בעליל הרי , שהסינים , מבכרים הצד הישראלי מבחינת מושגית . למה ? מדינות פדרליות בטבע , נזהרות כמו מאש , ממתן עצמאות לקבוצות אתניות פנימיות , זה יוצר אי יציבות , ומכרסם בריבונות וכדומה ( ראי : קטלוניה ספרד . ראי סינים אוייגורים דיכוי מאוד קשה . ראי סינים וטווייאנים וכדומה . ראי את פוטין , אחת הסיבות שהתערב צבאית בסוריה , נעוצים בפחד שאביב העמים הערבי יצלח , וזה ישפיע עליו מבית . ראי הרוסים עם חצי האי קרים ואוקראינה . ראי הרוסים ומלחמת ג'ורג'יה ) .

    אותו כנ"ל הרוסים אם היו מתווכים . ולמה רוסים ? מדינת ישראל הכירה בזכות הפלסטינאים למדינה ( עיונית , דה יורה ) . אז ברורים הדברים .

    על הקשר בין אנטישמיות לבין הפתרון או העמדה כלפי הסכסוך , נרחיב אולי יותר מאוחר .

    להתראות

    אהבתי

  76. רק הבהרה קמיליה ,

    המוצג בקשר למתווך הוגן , או עמדה כללית בקשר לסכסוך , מתיחס לעמדה כללית , מיקדמית , פרה דיספוזיטיבית ככה בגדול . כמובן , שלא צריך בהכרח לעגון על פתרונות מקובלים , בשביל לפתור סכסוכים באופן הוגן . אפשר גם לחשוב מחוץ לקופסא , אפשר גם לחשוב על פתרונות יצירתיים . אלא שכמובן , כאשר מגיעים לסכסוך הישראלי פלסטיני , הטענה תדיר , הינה זו , שאין קופסא , ואין מחוצה לה ממילא , המקלדת סובלת הכל , אבל , אפילו היא זו האחרונה , לא יכולה לסבול ואפילו כמקלדת כולה , פתרון בלתי אפשרי או מתקבל על הדעת שיימצא , לסכסוך כאן . הרוב ממש טוענים כך .

    להתראות

    אהבתי

  77. אלרום,
    הייתי יכול להאמין בסוגיה של מתווכים הוגנים אלמלא קיומה של אונר"א. אונר"א היא המיסוד של אי הקבלה של מדינת היהודים. באותה תקופה פליטים היה דבר נפוץ. במזרח אירופה גורשו מיליוני אנשים. חלוקת הודו ופקיסטן הביאה לחילופי אוכלוסיות של מיליוני אנשים. להונג קונג ברחו 5 מיליון אנשים בעקבות השתלטות הקומוניסטים. כולם יושבו מחדש וכך המנדט הרגיל של סוכנות האו"ם הרגילה לפליטים.

    ישנו אך ורק חריג אחד – הפלסטינאים. כתב הרשב"א שדינא דמלכותא דינא אך ורק אם זה דין כללי. אם זה דין פרטי לא מדובר ביחס הוגן אלא ברשעות. אונר"א זה דין פרטי למדינת היהודים. לא מדובר כאן בהתניה כללית – אם תעשה כך יהיה כך. אלא בהתניה פרטית על מדינת היהודים. בהתניה פרטית לא המעשה מותנה אלא הקיום מותנה. ולכן הטענות כאילו אין כאן אנטישמיות מטעות.

    Liked by 1 person

  78. י.ד :

    טוב , נושא האונר"א , לא ממש קשור לסיפור למעשה . אבל , אסור לשכוח , שלהיות פליט זה דבר מאוד מאמלל . הסוכנות דואגת לרווחת הפליטים באופן כללי . ואכן , עד כה ארה"ב , תמכה במעל 300 מליון דולר בשנה . טראמפ אם אתה יודע , הפסיק התמיכה לגמרי , ומצבם הידרדר מאוד . באמת בעיה .

    אלא שלא עסקינן בדין פרטי וכללי . דין או חוק , צריכים להיות עיוורים וכלליים , ולחול על כולם באופן שווה . אבל , אם אתה עוזר ועושה חסד , נניח לעניי עירך הקודמים , אז הרי לא תוכל לבוא בטענות לאדם , למה הוא עוזר לעניי עירו , ולא לאחרים . עצם העזרה לעניי עירך , היא כשלעצמה מבורכת . ואנו הרי תדיר באים בטענות לשמאל , על כך , שהוא מעדיף את העניים האוניברסליים , על פני אלו של עיריו .

    אז השאלה הינה , האם אונר"א עזרה לפליטים באופן רלבנטי למה שמתבקש ביחס לרווחתו של פליט . התשובה היא כן . הם עזרו . שיפרו מצבם . זה לא מעלה או מוריד הרבה לגבי פתרון הסכסוך . עם או בלי אונר"א , הבעיות אחרות הרי .

    להתראות

    אהבתי

  79. קמיליה , רק בקצרה לגבי אנטישמיות ומדינת ישראל ( לפחות בקשר לשמאל , שהוא יותר רלבנטי , מאשר הימין באופן פרדוקסלי ) :

    הגדרנו את ההבדל בין ימין לשמאל , בכך ש :

    הימין נוטה לראות באדם אמצעי , אמצעי לתכליות מעוננות ( מלשון : עננים , נניח : קדושה , אלוהות , אדמה , דגל , מדינה וכדומה …) ואילו השמאל , רואה באדם התכלית גופא , ואם אמצעי , הרי , לא לתכליות מעוננות , אלא תכליות שקשורות לאדם עצמו , ולכאן ועכשיו .

    כלומר : אם השמאל רואה באדם תכלית , ולא אמצעי , הרי , היותו של האדם קורבן , קורבן לכוחות גדולים ממנו ( נניח מימסד , כוחות גלובליים וכדומה ) תהא משימה ראשונה במעלה לגבי דידו . לא לתת לאדם ליפול קורבן לכוחות גדולים ועושקים שמטבע הדברים , הופכים אותו לאמצעי .

    אם כך , שני ווקטורים , שמייצרים זיקה בין השמאל לבין אנטישמיות , בקשר לסכסוך כאן :

    אחד : כוחות גלובליים . כוחות גדולים . עושקים ציבורים חלשים . נניח :

    שליטה פיננסית גלובלית . שליטה תקשרותית גלובלית . תאגידים גדולים עושקים וכדומה . כאן הרי ישנה זיקה סובייקטיבית / אובייקטיבית מובהקת בין ארה"ב והמימשל שלה , לבין יהודים או לובי יהודי , ששולט למעשה בגבעת הקפיטול וכדומה . נניח הלובי היהודי / ישראלי , וגם הלובי האוונגליסטי למעשה וכו…..

    הווקטור השני קורבנות :

    הרי זה בדיוק מצבם של הפלסטינאים לגבי דידם . קורבנות מובהקים , של תפיסות אימפריאליסטיות מקדמת דנא . העוגן המערבי אימפריאליסטי , במזרח התיכון ,הוא מדינת ישראל , שהוקמה על התחת של הפלסטינאים , באמצעות המערב האימפריאליסטי , שתדיר עשק עמים וקבוצות אתניות .

    אז , מדינת ישראל היא חיבור מובהק לגבי דידם של :

    כוחות גדולים ( ברית הדוקה ביורת בין ארה"ב וישראל ) אשר מאמללים ומקרבנים , קבוצות אתניות עשוקות וחלשות , על ידי משטרים אפרטהדיים גזעניים וכדומה .

    אז היורה מפיטרסבורג , זעק ( תוך כדי ירי ) שהיהודים הם בני השטן ששולטים בעולם . וכך גם השמאל , הנלחם בכוחות גלובליים מימסדיים עושקים , רואה בישראל , מעין מרכז עצבים , אשר מפעיל זרוע ארוכה בוושינגטון , ושולט למעשה וחורץ גורלם של מדינות וקבוצות אתניות .

    זוהי תפיסה למעשה ערטילאית פתלוגית , שבאופן הדוק , זיקתית היא , לאנטישמיות או לשנאת ישראל הקלאסית פתלוגית .

    להתראות

    אהבתי

  80. רק עוד הוספה קמיליה :

    כוחות גדולים וישראל , לא רק בהקשר של ברית הדוקה עם ארה"ב , אלא , זיקה בין יהדות העולם , בעלת עוצמה אדירה ( וכסף , איך לא ) לבין מדינת ישראל . יהדות העולם , אשר מתגייסת תדיר , לעזרתה של מדינת ישראל במובנים שונים ומגוונים לאורך כל ההיסטוריה למעשה .

    להתראות

    אהבתי

  81. רק הבהרה :

    וויקיפדיה לעי"ל , שם דגש על ימין קלאסי קיצוני לאומני ( והקשר לאנטישמיות ולציונות וכו…. ) . אני כמובן , שמתי יותר דגש על השמאל הגלובלי . ואמחיש עוד, יותר מאוחר .אבל , חשוב לראות או לאבחן הפתלוגיה המושגית :

    פראנואידות , ערטילאיות , ישויות ערטילאיות, שליטה ערטיאלית , וגלובלית ככזו , והקשר למשטר הציוני .

    למשל , כפי המתואר שם , ימין קיצוני בשבדיה , שטוען , שבעיית הפליטים , נוצרה על ידי היהודים והציונות או המשטר הציוני , על מנת לזהם הדם הטהור או הגזע הלבן / נוצרי הטהור באירופה למשל .

    להתראות

    אהבתי

  82. קמיליה, רק קטע קרקטריסטי , מהוושינגטון פוסט לעי"ל ( המאמר של הרבנית , ג'יל ג'קוב , המנכלית של " תרועה " ) הכל לגבי שמאל וקונספירציות אנטישמיות / ציוניות , כך מצטט :

    On the left and the right, anti-Semitism often manifests in a nefarious belief in a worldwide Jewish conspiracy that wields outsize power. On the right, it’s “globalists” and “elites” who manipulate events. On the left, it’s “Zionists.” The terms may differ, but the fundamental conspiracy theory is the same. For example, after news broke that a private investigative firm made up of former Mossad officers had been digging up dirt on Obama administration officials who helped broker the U.S. nuclear deal with Iran, Columbia University professor Hamid Dabashi tweeted, “Every dirty treacherous ugly and pernicious act happening in the world just wait for a few days and the ugly name of ‘Israel’ will [pop up].”

    את לא ממש צריכה תרגום אני מעריך , אבל ככה בכללי מתרגם ספונטנית :

    גם בימין , וגם בשמאל ,האנטישמיות תתגלם בתפיסות מרושעות גלובליות בדבר קונספירציה יהודית ומניפולציות ברמה גלובלית ( מימין יטענו : כוחות גלובלים ואליטיים , ומשמאל יטענו : ציונים הם האחראים ) . למשל : ידיעה חדשותית בדבר חקירה פרטית בזמנו , אשר מאחוריה עמד למעשה המוסד , ואשר חפרו ודגו לכלוך על בכירים במימשל של אובמה , אשר עזרו לתפור העסקת גרעין עם איראן . פרופסור חמיד דבאשי מאוניברסיטת קולומביה צייץ : כל ענין מלוכלך , בסוף מתקשר לישראל .

    להתראות

    Liked by 1 person

  83. רק הבהרה :

    בתגובתי לעי"ל , המאבחנת והמגדירה ההבדל בין שמאל לימין , הכוונה לשמאל האולטרא מודרני , לא לשמאל מרקסיסטי משטרי כמובן .

    להתראות

    אהבתי

  84. אלרום,
    כאשר ישנן שתי סוכנויות פליטים אחד כלל עולמית (UNHR) ואחד לפליטים הערביים שברחו במלחמת השחרור אתה מגיע למסקנה שמדובר שמדובר בחוק פרטי נגד המדינה היהודית ולא בחוק כללי לטיפול בפליטים. וכאשר המדיניות של הראשונה היא ישוב הפליטים מחדש ואילו של השניה היא של השבתם לשטחי מדינת ישראל אתה מגיע למסקנה שמדובר בחוק פרטי נגד מדינת ישראל. וכאשר מעמד הפליט הוא לאנשים שברחו בלבד במקרה הראשון ואילו במקרה השני הוא מועבר לבנים, לנכדים ולנינים אתה מגיע למסקנה שמדובר בחוק פרטי נגד מדינת ישראל.

    כאשר אתה רואה משהו שהולך כמו ברווז מגעגע כמו ברווז ושוחה כמו ברווז כנראה שמדובר בברווז. כאשר אתה רואה חוק פרטי נגד יהודים הסוטה בכל כך הרבה פרטים מהחוק הכללי אתה מגיע למסקנה שמדובר באנטישמיות.

    העובדה שפקידים במערכת הביטחון פעלו נגד הקיצוץ לאונר"א רק מוכיחה את החולשה הישראלית המעדיפה באופן קבוע את הטקטי על פני האסטרטגי. ואם בשבילה יש איזה גורם המתחזק מערכות רווחה אז נמשיך לתמוך למרות שהתחזוקה הזו של מערכות הרווחה הללו גם מפנה זמן ומשאבים לערבים לערוך פעולות טרור במקום ללכת לעבוד וגם ממשיכה לתחזק את המלחמה נגד ישראל. במקום אחר טענתי כי יש כאן את הטרגדיה הישראלית שאיננה מסוגלת להישיר מבט אל הכשלון של המפעל ההרצלייני ועדין חיה במין גן עדן של שוטים לפיו העולם קיבל אותנו. בינתיים טרמפ הוא היחיד שהישיר מבט אל המציאות וקבע שקיומה של הסוכנות הזו הוא אנטישמי. דומני שאם אנחנו רוצים ללכת בדרכו של הרצל צריך לפחות להכיר בקיומה של האנטישמיות כנגד מדינת ישראל במקום לקבור את הראש באדמה.

    Liked by 1 person

  85. י.ד : זה לא חוק פרטי ולא שום כלום כפי שהסברתי . השאלה היחידה , הינה האם הסוכנות עוזרת לפליטים , עוזרת לפליטים ככאלו . התשובה היא כן . וזהו . אתה סתם נתפס ונמרח על נקודה שולית , חסרת כל משמעות של ממש לגבי הסכסוך , ולגבי פתרונו . אפילו לא הייתה סוכנות , ואפילו לא היה פליט אחד , הסכסוך היה מדמם ואכזרי . אפילו לא היה פליט אחד , הייתה אפילו ערגה לזכות שיבה באופן פרדוקסלי . אין טעם להתעסק עם זוטות .

    וטראמפ פשוט היה בקריזה . הם מקבלים כ – 360 מליון דולר בשנה , ושורפים דגלים של ארה"ב , מקללים , חותרים תחת וכו…. הוא לא מסוג הטיפוסים שיסכין עם זה . ועוד : הוא צריך מינוף ל – " עסקת המאה " שלו , בקשר לפתרון הסכסוך כאן . והמינוף שלו , כמה אופייני , כסף…. כסף …. כסף…. זה הכל.

    חבל על הזמן פשוט ….

    להתראות

    אהבתי

  86. ישנם פליטים כלליים וישנם פליטים "ערביים מארץ ישראל". זה ההבדל בין חוק כללי שמתאר מצב (אדם שבורח מארצו וצריך ליישב אותו) לבין חוק פרטי המתאר זהות (ערביים מארץ ישראל שהיו בארץ שנתיים לפני מלחמת השחרור וברחו או גורשו בעקבות המלחמה). חוק כללי הוא חוק הוגן. חוק פרטי איננו חוק הוגן אלא רשעות אנטישמית המתחזה להומניטריות. הפליטים המקוריים רובם זקנים, אולם צאצאיהם שלא גורשו משום מקום ממשיכים עדין להחזיק תעודות פליט ולנפנף בהם בלי סיבה אמיתית חוץ מהרשעות של אומות העולם אשר איננה מוכנה לקבל את קיומה של מדינה יהודית ובשביל זה משתמשת בכל צידוק אפשרי.

    והיהודים כדרכם יורקים עליהם והם אומרים שזה גשם. כדי לקבל פיסת לגיטימציה מגרמניה הקיסרית ומדינות אחרות הם היו מוכנים לקבל חוקים אנטישמיים פרטיים שכוונו אך ורק נגד אנשים בעלי זהות יהודית תוך אמירה שזה בטח יחלוף עם הקידמה. זה אכן חלף כאשר לא נשארו יהודים שעליהם יחולו החוקים הללו במשרפות.

    Liked by 1 person

  87. י.ד. : תשמע , אין ספק שיש הטיות מרושעות נגד מדינת ישראל . אבל , בסך הכל , גם אם הן קיימות , הן הרבה יותר גדולות מאונר"א .הטיעון הזה , שזה מנציח את בעיית הפליטים , אין לו הרבה על מה לסמוך . פליטים פלסטינאים , לא דומים לפליטים אחרים , מסיבות אחרות , שלא קשורות לאונר"א ממש . בדרך כלל פליטים , אין להם לאיפה לחזור . חייהם בסכנה אם יחזרו או יוחזרו . אבל , פליטים פלסטינאים , עורגים לשיבה למדינה שהם גורשו ממנה לשיטתם , על ידי כוחות חיצוניים . לא על ידי מלחמת אזרחים פנימית או שסע פנימי . וזה הבדל גדול מאוד . כאשר עסקינן במלחמת אזרחים , חיו של פליט , אם יחזור , בסכנה ממש . אבל פה , עסקינן בקונפליקט בין כוחות חיצוניים , העם הפלסטינאי מחד , ומדינת היהודים מאידך . אז , יהודה ושומרון למשל , תמיד שם . זוהי מולדתו הטבעית . והיא קיימת , ויכולה לקבל אותו חזרה כדרך משל . למה? כי היא קיימת ( נניח מדינת יהודה ושומרון תיאורטית ) . על כך , אסור לשכוח :

    רוב הפליטים , נמצאים במדינות ערב . נניח בירדן יש קרוב ל – 3 מליון פליטים . האתוס הערבי / מוסלמי , הוא כוללני . אומה אחת גדולה . לכן , באופן פרדוקסלי , היישוב שלהם באופן זמני , במדינה ערבית , הוא זה אפילו , שמטפח יותר , מנציח יותר , את בעיית הפליטות סו קולד . אצל כל מנהיגי מדינות ערב , לדורותיהם , אין ולא הייתה פשרה , לגבי הבעיה הפלסטינאית ופתרונה .למעשה , זה תיחזק את הלאומנות הערבית הכוללנית .

    אז , בוא נרד מאונר"א י.ד. לא רציני פשוט .

    להתראות

    אהבתי

  88. י.ד. : ועל כך כמובן , כך או כך , הסכסוך תדיר עוגן על פתרון , על בדרך למשא ומתן וכדומה …. עם או בלי פליטים . אז זה מייצר תחושה תדיר , שהסכסוך יכול להיפתר , והם ישובו למולדתם . אלו לא פליטים נקודתיים ומנותקים מן המולדת מזה כבר . להתראות

    אהבתי

  89. י.ד. ,

    רק נמחיש הדברים בצורה חדה וקונקרטית :

    רוחאני נחשב מנהיג מתון יחסית . זוהי התדמית שלו , והוא גם מתון יחסית כשלעצמו ( יחסית ) . אבל , כאשר זה מגיע לבעיה הפלסטינית , ומדינת ישראל , אין חוכמות , אין פשרות . הנה ביום אלקודס / ירושלים ( 2017 ) כך הוא מכריז ( מצטט עירובין העיתון , והוא עצמו ) כך :

    A report from the official Tasnim news agency trumpeted the final declaration issued after the rallies had ended, which praised “the attempts to eliminate and destroy Israel — the region’s cancerous tumor — as ‘the Muslim world’s top priority,’ and slammed any move aimed at sidelining the issue of Palestine.”

    אתרגם ספונטנית את דבריו :

    המשימה הראשונה במעלה של העולם האיסלאמי מוסלמי , הינו , השמדתה של מדינת ישראל , שהיא גידול סרטני באזור זה . לא תהא שום פשרה לגבי הענין הפלסטינאי ופלסטין ( שלא נדבר על אל אקסא , הוספה שלי ) .

    אז המחשבה , שפליטים או אונר"א לא כל שכן , זה הסיפור פה . ממש לא מתקבל על הדעת . יש פה אומה ערבית גדולה . וכמו עצם בגרון , משטר ציוני שמטמא את האזור . וזהו י.ד . והלאומנות הערבית , היא זו שטיפחה למעשה את בעיית הפליטים אם כבר .

    כאן :

    https://www.algemeiner.com/2017/06/23/in-al-quds-day-message-iranian-president-hassan-rouhani-urges-muslim-war-on-israel/

    להתראות

    אהבתי

  90. י.ד : אפילו ארדואן , טורקיה שהיא מדינה חילונית לגמרי ( עד לא מזמן לפחות ) ואפילו קשרים דיפלומטיים , לא מועילים . הנה כאן תקרא , הוא קורא לעולם המוסלמי, להגן על מסגד אל אקסא . זוהי לאומנות ערבית , ו/ או איסלאמית גדולה , כאן :

    https://www.timesofisrael.com/erdogan-urges-muslims-to-protect-jerusalem-support-palestinians/

    זה בעיקר , או אחד העיקרים שתיחזק בעיית הפליטים .

    אפילו סדאת , לא יכול היה לבגוד בעולם הערבי , לגבי בעיית הפליטים והבעיה הפלסטינאית , ושירבב כידוע לך , להסכם השלום , את פיתרון הבעיה הפלסטינאית ,באמצעות אוטונומיה וכדומה ( תקופת מעבר של 5 שנים אם אתה זוכר ) .

    פשוט לאומנות ודת , קוהרנטיים כוללניים , חוצים מדינות . אומה אחת גדולה . וסכסוך בין ישויות חיצוניות , לא מלחמת אזרחים פנימית . ועוד : כל הזמן ,בדרך למשא ומתן , שנותן תקווה ותחושת אופוריה . אונר"א בטלה בשישים . שא עיניך מסביב , מה לנו ולאזור הזה לכאורה בעיניהם .

    להתראות

    אהבתי

  91. רק ציטוט ישיר של ארדואן לשים :

    “It is the common duty of all Muslims to embrace the Palestinian cause and protect Jerusalem,”

    אם כך , זוהי חובתם הברורה של כל המוסלמים , להתגייס לענין הפלסטינאי , ולהגן על ירושלים .

    להתראות

    אהבתי

  92. אני מסכימה עם אל רום שאונרא אינה הבעיה היחידה המנציחה את הסכסוך הישראלי / יהודי – פלסטיני / ערבי / מוסלמי. גם לעמדות הלאומיות ערביות, פרסיות וטורקיות ו/או המוסלמיות, כלפי מדינה בשליטה יהודית ב"דאר אל אסלם" חשיבות רבה.
    אני מסכימה עם י.ד. שגם לעמדות הבעיתיות של היהודים – ישראלים וגם לעמדות המאוד בעייתיות של "העולם" כלפי המדינה היהודית – תפקיד חשוב בהנצחת הסכסוך.
    אבל להערכתי אי אפשר להתעלם מכך שגם לאונרא ישירות חלק משמעותי בהנצחת הסכסוך. מכאן שלתפיסתי זהו אינטרס ישראלי אסטרטגי לעזור לגמול את הפלסטינאים מההתמכרות המזיקה שלהם ל"סיוע" מאונרא.
    וכמו עבור כל תכנית גמילה למכורים קשות – ברור לי שאנו נאלץ לשלם בטווח הקצר כל מיני מחירים.

    א. מצ'ב עמדתו של שבתאי שביט לגבי אונרא. עמדה שפורסמה בעיתון הארץ, שאינו חשוד בהעדר אהדה לפלסטינאים ואפילו נחשד בנטייה לצדד תמיד בצדקתם.
    כותרת מאמרו: אונרא מנציחה את הפליטות הפלסטינאית. אסור לממשלת ישראל לתת לזה יד.

    https://www.haaretz.co.il/magazine/the-edge/.premium-1.2436541

    ב. השאלה האם אונרא עוזרת לפליטים הפלסטינאים וצאצאיהם (כטענת אל רום), או בעצם פוגעת בהם, מחייבת השוואה בין מצבם הנוכחי, האזרחי – כלכלי – השכלתי – בריאותי (ועוד) של פליטי 48 וצאצאיהם שטופלו ע'י אונרא לבין מצבם הנוכחי של המוני אלו שהפכו גם הם לפליטים באמצע המאה ה 20, אך לא זכו ליהנות מטיפולה המסור של אונרא.

    ההשוואה המתבקשת הראשונה היא כמובן לגורלם של הפליטים היהודים, אלו שגורשו מארצות ערב והגיעו באמצע המאה ה 20 למחנות הפליטים שהוקמו עבורם בארץ ישראל (שנקראו אז "מעברות" או "מחנות עולים").
    כל מחנות הפליטים האלו פורקו לאחר מס' שנים, וכיום אף אחד מילדי, נכדי או ניני הפליטים היהודים אינו מגדיר את עצמו פליט. רובם למדו לקבל אחריות על חייהם, ולא נזקקים לתרומות העולם בכדי לקבל מזון, חינוך או בריאות.

    ג. השוואה מתבקשת נוספת היא לגורלם של מיליוני האנשים ממוצא גרמני או איטלקי, שברחו או גורשו (למעשה טוהרו אתנית) ממקומות מגוריהם מזה דורות רבים מפולין, מצכוסלובקיה ועוד ועוד.
    פרק היסטוריה שאינו מוכר מספיק לרוב הישראלים.
    מיותר לציין שכולם, וכל צאצאיהם הפכו לאזרחים מהמנין במדינות בהם יושבו.
    קל להניח שרובם המכריע אינם נתמכי סעד.

    https://he.m.wikipedia.org/wiki/גירוש_גרמנים_בתום_מלחמת_העולם_השנייה

    קטע ויקיפדיה – גירוש גרמנים:
    ___________________
    " … ב-29 באוקטובר 1946 היו בשטחי גרמניה הכבושים על ידי בנות הברית כ-9.5 מיליון פליטים ומגורשים גרמנים: 3.6 מיליון באזור הבריטי, 3.1 מיליון באזור האמריקאי, 2.7 מיליון באזור הסובייטי, 100,000 בברלין, ו-60,000 באזור הצרפתי.

    מספרם של הפליטים שגורשו אל תוך גרמניה גדל, ובשנת 1950 נמנו בגרמניה המערבית 7.9 מיליון (16.3% מכלל האוכלוסייה). מוצא הפליטים הגרמנים שהגיעו לגרמניה המערבית היה ברובו משטח פולין שלאחר המלחמה, כ-5.5 מיליון איש, רובם מן הטריטוריות המזרחיות, שני מיליון פליטים מאזור הסודטים, ויתרתם מדרום מזרח אירופה, מן המדינות הבלטיות ומרוסיה.

    באזור הסובייטי גדל עד 1948 מספר הפליטים ל-4.2 מיליון (24.2% מהאוכלוסייה), ובשנת 1950, שנה לאחר ייסוד גרמניה המזרחית, היו בה 4.4 מיליון פליטים.

    בשנת 1950 היוו 12.2 מיליון המגורשים (בגרמנית: Heimatvertriebene)‏ 18% מאוכלוסיית שתי מדינות גרמניה, בעוד 500,000 מגורשים נוספים מצאו מקלט באוסטריה ובמדינות אחרות. בגלל הגירה המונית זו אוכלוסיית גרמניה גדלה ב-9.3 מיליון איש (16%) בין השנים 1939 ל-1950, למרות מספר ההרוגים הגדול בימות המלחמה.

    עם תום המלחמה ישבו על גבולה המזרחי של גרמניה המוני פליטים, חלקם חיו במחנות עקורים. בחלק מן המדינות המהוות את גרמניה היו הפליטים לחלק משמעותי ביותר באוכלוסייה: בשלזוויג-הולשטיין היוו הפליטים 45% מסך האוכלוסייה, ובמקלנבורג-מערב פומרניה 40% מסך האוכלוסייה. מצב דומה שרר באזורים אחרים לאורך גבולה המזרחי של גרמניה עד לבוואריה בדרום. במדינות המערביות של גרמניה היו מספרי הפליטים נמוכים באופן משמעותי, ובמיוחד בשטח שבשליטת צרפת. מן הפליטים שמצאו עצמם בגרמניה המזרחית, רבים היגרו מערבה. … "

    אהבתי

  93. קמיליה , תקראי בזהירות תגובותי :

    השאלה היחידה שעמדתי עליה , הינה , האם אונר"א עזרה לפליטים , ככאלו . משמע : כפליטים . את לא רגילה או לא מבינה אולי מהי הישרדות אכזרית , הישרדות לטווחים קצרים ומיידיים . זה התפקיד שלה . לא לפתור בעיות פוליטיות או גיאו פוליטיות . בכך היא עמדה באופן כללי ביותר . וגם ישראל למעשה , נבנתה מזה לא מעט . אונר"א הייתה אבן הנגף לפתרון הסכסוך ? פשוט לא מתקבל על הדעת .

    כאשר מדובר בהנצחת הסכסוך , אז זה מה שהוכחתי : גם מבלעדי אונר"א , הסכסוך היה נראה כפי שהוא נראה . בעיית הנצחת הפליטות , לא קשורה כמעט לאונר"א .אונר"א מספקת פשוט הישרדות בסיסית . כאשר ארה"ב הפסיקה הסיוע , היו התפרעויות בעזה . מצרכים בסיסים , הישרדות בסיסית , הפכה להיות מוטלת בספק וכדומה .

    להתראות

    אהבתי

  94. קמיליה , תקראי קצת כאן , ממש זניח , על הזעם בעזה , ועל הצורך בסיוע דנן . ואגב , הרבה מדינות בעולם ( בלגיה , גרמניה , יפן , במפרץ וכו… ) כבר התגייסו להשלים החסר , ואפילו לעבור הסיוע האמריקני . רק לצטט תגובה של עזתי , הנה :

    “I do not know what will happen to us in Gaza. We have enough calamities to endure,” said Samir Abu Riala, 56. “If they want to abolish the right of return, this is an illusion. I am a refugee who was born in a refugee camp and we will not stop receiving aid as long as we stay here as refugees. When we get back to our land they can stop helping.”

    כך או כך אנו חיים בזבל . אם הם חושבים שזה ירחיק אותנו מזכות השיבה , זוהי אשליה פרופר . כאשר נחזור , מצידנו , שיפסיקו לתמוך .הרי כל הפגנות הגדרות בעזה לאחרונה , היו בין היתר , מבוססות על זכות השיבה במופגן , ובפועל , כנגד הרשות , וכנגד תוכנית המאה של טראמפ . איזה אונר"א ?

    https://www.theguardian.com/world/2018/sep/01/palestinian-anger-over-us-decision-to-end-funding-for-un-agency

    אשאיר לינקים לגבי סיוע של מדינות אחרות , יותר מאוחר …. להתראות

    אהבתי

  95. ואגב קמיליה , לא נעלם מעיני , שאת מסכימה איתי לגבי הלאומנות הערבית והשפעתה על הנצחת הסכסוך והפליטות ( ציינתי אגב עוד גורמים ) ואני מברך על כך . יחד עם זאת , עדיין ציינת שאונר"א , גורם מהותי בסיפור . אני גורס בעליל , שפחות מזניח אפילו . יתירה מזו :

    למעשה אונר"א יותר תרמה , מאשר סתם טיפלה בפליטים ולא הייתה גורם מנציח . ואיך ? אם כך , המגע התמידי של העזתים , עם אקטיביסטים מערביים , עובדי או"ם , עיתונאים , פעילי שמאל אירופאים וכו… לימדו אותם להעריך ,את אומץ ליבם ואת מידת החסד איתם הם שפטו את העזתים והסיפור הפלסטינאי ( מנקודת ראותם הסובייקטיבית ) . זה קירב אותם יותר, לפוליטיקלי קורקט המערבי . נכון , התוצאה הסופית , לא ממש אפקטיבית לגבי ישראל , אבל , בכל זאת , חמאס הוא לא דעא"ש . ולא מעט בזכות אונר"א ודומים לה .

    אני לא יודע אם את זוכרת או שמעת על כך . אבל , ב – 2011 עיתונאי איטלקי , אוהד פלסטינאים ואהוב עליהם , נחטף ונרצח באכזריות על ידי ג'יהאד עזתי. היו תהלוכות אבל לזכרו , צער רב על מותו , וחמאס ירד בקריזה עליהם ( שיחרר אותו בכלל במבצע צבאי ) . כאן :

    https://www.theguardian.com/world/2011/apr/15/italian-peace-activist-murdered-gaza

    אפילו נסראללה לא פעם , לועג לפחדנות של השליטים הערבים ( הסונים בעיקר ) ומשווה בין אומץ הלב והנחישות של השמאל האירופי נגד הפחדנות והבוגדנות של מנהיגי מדינות ערב ( ראי הפלוטילות לעזה למשל ) .

    אז , אולי לא ממש מהותי , אבל , כאשר שמים על כף המאניים מחד : את אונר"א עם הנצחת הסכסוך והפליטות עלק , ומצד שני , ההשפעה החיובית הפוליטקלי קורקטית על פלסטינאים , אין ספק , שהכף נוטה בבירור , אפילו לאור אבחנה , לא ממש מהותית לגמרי .

    להתראות

    אהבתי

  96. רק תיקון טעות : אותו עיתונאי איטלקי כמובן שנרצח , לא שוחרר במבצע צבאי , הוא נמצא מת . טעות שלי , בלבלתי בין שני אירועים שונים . להתראות

    אהבתי

  97. קמיליה אגב , ניגשתי ללינקים שהשארת , וממש לא מובן הקשר . את מפנה אותי לאיזה עיתונאי מן הארץ , ולמה ? כי הוא לא חשוד בהטיה נגד אונר"א משהו ? מה זה עוזר בדיוק ? לא זו אף זו : אין הרי גישה למאמר שם , צריך מנוי וכדומה הרי . וויקיפדיה גם , לא רלבנטי פשוט :

    השאלה אינה מה המודל התיאורטי הנכון לטיפול בפליטים , אלא , האם אונר"א אחראית להנצחת נושא הפליטות . הוכחתי שאם בכלל , אז משהו זניח ביותר , לעומת התמהיל הכולל , שהוא זה המהותי . גם פליטי פוסט מלחמת העולם השניה , מקושרים הרי למרכיבים נסיבתיים שונים לגמרי , מאלו של פליטי הנאכבה וכו…. לא בר השוואה . כך או כך , זה לא הדיון : אלא , האם אונר"א . וכך או כך , עם או בלי אונר"א , הפליטות הפלסטינאית הייתה זהה בכל מובן שהוא ממש . כל מנהיג ערבי , שנשען על תמיכה אמריקאית , משלם מס שפתיים ללאומנות הערבית , על ידי תמיכה בלתי מסוייגת בענין הפלסטיני . מה זה מעלה , מה זה מוריד אונר"א ? זה פשוט חסר שחר . זה פשוט מנטרה ממוחזרת של חיפוש שעירים לעזאזל בקשר לסכסוך המדמם .

    להתראות

    אהבתי

  98. לאל רום,

    למיטב הבנתי, אחת הציטטות שהבאת, בכדי לנסות להוכיח את שוליות תרומתה של אונרא, דווקא מחזקת את הטענה שתפקידה של אונרא בהנצחת הפליטות הפלסטינאית אינו שולי כלל.

    המשפט שהבאת הוא:
    Samir Abu Riala, 56. “If they want to abolish the right of return, this is an illusion. I am a refugee who was born in a refugee camp and we will not stop receiving aid as long as we stay here as refugees. When we get back to our land they can stop helping.” us

    משפט שלהבנתי קיימת חוסר סבירות קיצונית שהיה מושמע מפי אדם ששהוריו היו מטופלים של סוכנות הסיוע הכללית לפליטים של האום.

    ניתן להבין מציטטה זו שאדם בן 56, שמעולם לא שהה דקה אחת בשטחי ישראל, גם מעולם לא שבר את ראשו כיצד למצוא פרנסה נאותה לעצמו ולילדיו.
    לתפיסתו, "העולם" חייב להמשיך להעניק לו ולמשפחתו סיוע. (אחרת … ).

    ידוע בעולם שבמשפחות המתקיימות רק מסעד, ולגובה הקצבאות יש קשר ישיר למספר הנפשות במשפחה, קיימת מוטיבציה עזה להגדיל את מספר הילדים.
    כנראה הודות לאי הפסקת הסעד של אונרא גם לצאצאי הצאצאים של עוזבי ישראל – מגלים שקצב גידול האוכלוסייה העזתית הוא מהגבוהים בעולם.
    מגיע לאונרא כל הכבוד על שהצליחה בתקופה קצרה יחסית של שלושה דורות, להגדיל את היקף הבעייה ממאות אלפים למיליונים רבים. עובדה המהווה חלק לא זניח מהקושי לפתור את הסכסוך.

    לא קשה לשים לב לכך שמרואיין זה לא מתייחס לעזה כאל מקום המגורים והפרנסה הקבוע שלו, של ילדיו ושל נכדיו. מקום בו חשוב שישקיע ויטפח, שיבנה מקורות פרנסה (כמו חממות, או בתי מלאכה, בתי חרושת מלונות נופש לתיירים וכדומה) חלופית הוא גם לא חושב כיצד להגר מעזה למדינה אחרת, בה יוכל לבנות לעצמו ולמשפחתו עתיד מבטיח יותר.
    הוא בסה'כ רק ממתין, וממתין וממתין וממתין לרגע בו תתאפשר לו, או לניני ניניו, "השיבה".

    לתפיסתו, שאותה מערכת החינוך של אונרא (בה למד) השכילה להשריש ולטפח, גם הוא פליט בעל *זכות מלידה* לשוב למקום מגורי הוריו.
    ניתן להניח שלתפיסתו "העולם" מכיר בזכות מולדת זו (עדות לכך היא נדיבות המימון של אונרא וו/או של הפלסטינאים ו/או של העזתים ע'י מדינות ערביות ומערביות רבות). ואם העולם מכיר בכך – זו רק שאלה של מתי ולא שאלה של האם.
    כידוע מהרבה מקרי אובדן אחרים (כמו אובדן אנשים אהובים) השלמה עם חוסר כל אפשרות להחזיר את המצב לקדמותו, היא תנאי הכרחי לשיקום. [לפיכך מצבם של הורי שבויים ונעדרים תמיד גרוע ממצבם של הורי הרוגים. כל עוד קיים, ולו שביב של תקווה, שהנעדר יחזור – תהליך האבל לא מסוגל להסתיים, ותהליך השיקום לא מסוגל להתחיל].

    מכל הנ'ל אין בעיני ספק בכך שלו הוריו היו מטופלים ע'י סוכנות האום הכללית לפליטים – הבעיות הניצבות היום בפנינו היו הרבה הרבה פחות חמורות.

    ****

    אגב, נכונות מדינות מערביות רבות להמשיך לתרום עשרות מיליונים בשנה דווקא לאונרא, *יכולה* להתפרש גם כעדות לטענת י.ד. על האנטישמיות של העולם המערבי. אנטישמיות בשלה, בניגוד להצהרותיו הפומביות, הוא אינו מוכן להכיר בזכות קיומה של מדינה בעלת רוב יהודי מובהק.
    כלומר, אמור להיות הסבר משכנע לכך שהעולם מעוניין ליישב את כל פליטי העולם (ולהפסיק בהקדם האפשרי את מצב החירום שלהם כפליטים) *פרט ל* צאצאי אלו שעזבו ב 48 את שטחי מדינת ישראל.

    ניתן כמובן להעניק לממצאים אלו פרשנות שונה. לדוגמא, שעדין לא גונבו לאזניהם ממצאים על הרעב הקשה ועל המגפות שהורגות המוני ילדים בתימן. שאנו בורים מכדי להכיר בכך שדמם של הפלסטינאים סמוק מדמם של שאר אומללי העולם.

    Liked by 2 אנשים

  99. קמיליה, כל זה נובע מזה , שאת לא ממש מבינה מה הולך בעולם .אנו שוכחים שיש מצור על עזה . כך או כך , מעל 50 אחוז אבטלה . תנאי המחיה שם בלתי נתפסים . דובר אפילו על מגיפה קרובה ,שתעבור גם לישראל , בגין מצב הביוב , והעדר מים ראויים לשתיה . אין שם חשמל כמעט . אין להם לאיפה ללכת ומה לעשות . המון נכים מכל המבצעים והפעילויות של צה"ל . המון עזתים מכורים למשככי כאבים .

    העולם מזועזע מאוד מן המצב שם ( גם מן המצב בתימן , אל תטעי ) . מדינת ישראל , נתפסת כאחראית למצב , בגלל המצור הזה . אנו שוכחים זאת שוב ושוב .

    אז אותו מרואיין , עומד על זכות השיבה שלו . אין קשר לפרנסה . מכיוון שכך או כך , אין לו פרנסה , ואין לו חיים . אבל , הוא עוד חושב על זכות השיבה הרי. וכך הרבה פלסטינאים ועזתים . כך ש :

    כפי שטענתי , לא אונר"א הנציחה את הבעיה של הפליטות . גם אנו לא אשמים . אבל שוב :

    אם נשים על כפות המאזניים , את אונר"א בכף אחת ( והישרדות כה בסיסית ,זה לא פרנסה כלל ) ובכף שניה את המצור על עזה , ונשאל , מי תרם וטיפח יותר סו קולד בעיית הפליטות, אזי , אין ספק שהמצור , מאשר אונר"א .

    אונר"א מספקת מזון בסיסי . מספקת קליניקות לאבחון וטיפול . חינוך בסיסי . אבל תנאי החיים שלהם הכוללים , כך או כך , אכזריים להדהים . אז את חושבת שאיזה עזתי , חי מפיה של אונר"א ? קצת מחשבה !!

    להתראות

    אהבתי

  100. אל רום,
    יש שתי שאלות נפרדות:
    א. האם מדינות המערב הן מתווכות הוגנות?
    אני טוען שאונר"א מוכיחה שלא. הן בהיבט ההצהרתי כחוק פרטי המכוון כנגד יהודים והן באופן מעשי על ידי המימון של מחנות הפליטים.
    ב. האם מדינות המערב הן הגורם היחידי לסכסוך?
    לא. אבל הן אלו שמתחזקות אותו ומונעות מאיתנו להגיע לשווי משקל כמו שיש לנו מול סוריה, מצרים וירדן. אני לא חושב שמצרים נמצאת איתנו בשלום ומצורפת כאן סדרת מאמרים על ההתחזקות הצבאית של המצרים שכנראה מכוונת נגדנו:
    https://nziv.net/12962/
    ועדין בלי תביעת השיבה שמייצגת אונר"א, שאלת הלגיטימיות הישראלית בכלל לא הייתה עולה ברמה הבין לאומית ונשארת כסכסוך אזורי כמו שיש בין גורמים שונים מה שאונר"א עושה זה לבנאם את הסכסוך. כתוצאה מכך הסכסוך איננו עניין מקומי והופך לעניין בין לאומי.

    בקשר לסוגיית ישוב הפליטים אינני חושב שמדינות ערב היו ממשיכות לממן את מחנות הפליטים. ובפועל מי שמממן הן מדינות המערב ולא מדינות ערב. אלמלא המימון שלהם כבר היו מיישבים אותם מזמן. במילים אחרות הפכת סיבה ותוצאה. זה לא שבגלל שהם פליטים שממנים אותם אלא בגלל שממנים אותם הם פליטים.

    ולבסוף אעיר שלהתייחס אל אנשים שמעולם לא ברחו או גורשו מבתיהם כאל פליטים בדומה לכל מיני פליטים במלחמות אזרחים באפריקה או מה שיש היום בסוריה זה מעשה מנפולטיבי אכזרי שהיה מצחיק אלמלא העובדה שאנחנו מושאי הבדיחה פה.

    Liked by 1 person

  101. י.ד. : תקרא שוב התגובות שלי , ובזהירות :

    הלאומנות הערבית ותפיסת האיסלאם הכוללנית ( אומה אחת גדולה ) היא זו אני כותב שטיפחה בעיקר את בעיית הפליטות . לא כתבתי וציינתי , האם מדינות המערב הן מתווכות הוגנות אם לאיו . כתבתי למשל על הסינים , שרוצים לתווך בסכסוך . ובכלל , מבחינת הרבה יותר מדי ערבים , אנו שליחי המערב . אנו היינו כוח חלוץ כאן . כלי בידיהם של אנשי המערב . הצהרת בלפור . זוכר משהו ? אמריקה השטן הגדול , אנו השטן הקטן . לא מובן י.ד. מה אתה כותב פה. ואם הם פליטים אם לאיו , זה ענין סובייקטיבי , לא ענין רק לקביעה אובייקטיבית . פעם הם חיו פה , ובגין פעולות איבה , עם אשם או בלי , נושלו מבתיהם כך או כך . זה מספיק מכללא לאדם , היה מספיק לך !! לא כך ??

    אבל , השאלה אינה זו הייתה , אלא , האם יש קשר בין אונר"א לבין הפליטות או הנצחתה . קשר זניח ביותר !! יש יותר מדי פלסטינאים , ביהודה ושומרון , שחיים בביתם מקדמת דנא , אפילו חיים טוב בארה"ב , ועדיין חולמים על זכות השיבה . הם לא נזקקים לאונר"א וחולמים על זכות השיבה ( לפחות הקולקטיבית , לא האישית , יש לאבחן בין השניים . לגבי האישית , הרבה כמובן לא יכולים לחלום , לגבי הקולקטיבית , אין פשרות ) .

    יש בעזה מאות אלפי צעירים בגילאים קריטיים ( 18-40 משהו ) אונר"א תחתן אותם ? תבנה להם בתים ? מכשירים סלולריים ? מחשבים אישיים ? כלי רכב ? הם צעירים ! לא כפי צעירים לגמרי בכל העולם , אבל , עדיין צעירים . הם לא חיים מפי אונר"א . הם משתוללים על הגדרות , מתאבדים על הגדרות . איזה אונר"א ?

    תקרא שוב י.ד. , ובזהירות .

    להתראות

    אהבתי

  102. י.ד : תקרא כאן למשל , הפלסטינאים רוצים לתבוע את " ממשלת הוד מלכותה " על העוולה או הפשע ההיסטורי של " הצהרת בלפור " . מבחינה משפטית זה די מגוחך , זה לא ממש actionable , אבל , מבחינת הלך הרוח , ברורים הדברים . בחיי י.ד. …. אז אונר"א ?

    https://www.theatlantic.com/news/archive/2016/07/abbas-balfour-declaration-lawsuit/493424/

    להתראות

    אהבתי

  103. י.ד. : להלן , פרופיל אחד מיני אלפים . ערבי , פלסטינאי , מזרח ירושלים , עובד חב' בזק . ממש לא חי מפי אונר"א , טכנאי בבזק . יצא לפיגועי דריסה ואללה . כמותו בערימות ביהודה ושומרון . הוא לפי דעתך , לא חולם על זכות השיבה הקולקטיבית לפחות ? מה עשה אותו פנאט כזה לדעתך ? אתה הרי בימין . תדיר הימין מטיף שאין פתרון לסכסוך . למה ? קנאות איסלאמית וערבית ואללה . מה אז אתה רוצה מאונר"א ? עובדי או"ם מפגרים שמחלקים קמח ושמן . לא מובן י.ד. !!

    האוטוסטרדה זה הלאומנות הערבית הכוללנית . האיסלאם הכוללני . והדלק , אלו תנאי החיים הקשים . הדיכוי . הכיבוש וכדומה ……

    הנה כאן :

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4710613,00.html

    וחבל על הזמן פה …..

    אהבתי

  104. אל רום,

    נניח הוריך היו משקיעים את כל חסכונותיהם בכרטיס מפעל הפייס, ואז היתה הגרלה והם היו מפסידים.

    רוב האנשים היו זורקים הכרטיס לפח , והולכים לעבוד כדי לפרנס את עצמם.

    נניח שהיה בא מישהו לחלק מהאנשים ואומר שיתן להם משכורת מינימום שתפרנס אותם, וגם ישלם על תהליך של תביעה משפטית כדי לבטל את תוצאות ההגרלה ולעשות הגרלה . אותם אנשים יהפכו לממורמרים נצחיים שיתפרנסו מהקצבה (אונרא) , וגם יחכו עד אינסוף לתוצאות התהליך המשפטי (זכות השיבה).

    אלמלא הקצבה, אף אחד לא היה ממתין. אנשים צריכים להתפרנס.

    עד 1967 עזה היתה חלק ממצריים, ועדיין היו פליטים, מי שהחזיק אותם ככאלו היתה אונרא.

    אהבתי

  105. 3718 , תקרא התגובות שלי שוב , במקום סימולציות מגוחכות כאלו . זוהי לא קצבת מינימום . זוהי דאגה בסיסית לרווחתו של פליט. אנשים שם מתים בערימות בעזה מתנאי חיים קשים ביותר .

    והרי המחשתי שגם פלסטינאים שהם מבוססים כלכלית , עורגים לזכות השיבה .

    ואכן , העולם הערבי כתבתי , הוא זה שהנציח הבעיה . תיחזק הלאומנות הערבית כתבתי , על הבעיה של הפליטים והפלסטינאים . אז אתה חוזר אחרי ? הרי סדאת סירב לקבל את עזה בהסכם השלום . וגם מדינות ערביות , מנציחות הבעיה במחנות פליטים בסוריה ולבנון הרי .

    איזה קצבה ? זה מבזק טכנאי בבזק , שדרס וחתך כמו מטורף בירושלים . תקרא הלינק לעי"ל .

    וכתוב לך על מצור בעזה . נניח לא הייתה אונר"א . לא היה מצור בעזה ?

    אחרי כל ההתגבבות הזו , אתה כותב לנו את זה פה ? לא מבין !!

    מה שכן , כתבת דברי טעם איכשהוא , שהם מחכים לתוצאות ההליך המשפטי כפי שציינתי . ומקווים ומקווים , באמצעות אינספור הכנות למשאים ומתנים , שיום אחד הם יחזרו . אבל :

    המשא ומתן , או ההליך המשפטי , לא קשור לאונר"א . כך או כך הפלסטינאים דואגים תדיר לכך , להציג הצד הישראלי כסרבן משא ומתן , סרבן להסכם שלום פוטנציאלי וכו… שהרי , כך או כך , יהודה ושומרון למשל , נמצאת שם . ופלסטינאים חיים שם . בחיי …..

    אהבתי

  106. ורק לצטט מוויקיפדיה והמקורות משם , לגבי הנטען הרי , שמדינות ערב עצמן , תיחזקו הבעיה הפלסטינאית למעשה , וכך :

    אונר"א הוקמה 5 ימים בלבד לאחר ייסוד ארגון ה-UNHCR – נציבות הפליטים העליונה של האו"ם, וזאת משום שמטרת ארגון ה-UNHCR הייתה שילוב הפליטים בעולם במדינות בהן הם שוהים – מטרה לה התנגדו מדינות ערב שסירבו ליישב את הפליטים הפלסטינים בתחומן. אונר"א, בעידודן של מדינות ערב, הוקמה במטרה שלא ליישב את הפליטים הפלסטינים באורח קבע במדינות אליהן הגיעו.

    עד כאן הציטוט :

    כפי שציינתי למשל את סדאת , שסירב לקבל את עזה כמובן . כך או כך , עם או בלי אונר"א , מדינות ערב עצמן , היו ועדיין מעוניינות לתחזק הסכסוך הזה , על הגב אם לאיו , של הבעיה הפלסטינאית וקיומם של פליטים פלסטינאים . אז הרי קשה להלום , כיצד הפליטים היו הופכים אזרחים במדינות ערב שונות . וכך או כך , אפילו היו מקבלים אזרחות , הבעיה הייתה מתוחזקת להפליא , בגלל זכות השיבה הקולקטיבית הרי . שהרי : יהודה ושומרון פה ( לפחות יהודה ושומרון ) ומיושבת על ידי פלסטינאים וישות פלסטינאית .הסכסוך הזה , כפי שהימין בעצמו גורס , הרבה יותר עמוק ועקרוני , מאשר אונר"א, ואפילו הפליטים עצמם . זוהי הבלות רוח ממש .

    אהבתי

  107. רק הבהרה : פלוטילות לעזה של אנשי שמאל כמצויין לעי"ל , פלוטילה , משמע : משט ….. כמו המרמרה נניח . להתראות

    אהבתי

  108. אל רום,
    מי שמעולם לא גורש מביתו איננו יכול להיקרא פליט ולכן לא זכאי לעזרה המוניטרית מיוחדת. יש הרבה מסכנים בעולם. חלקם מסיבות חיצוניות להם וחלקם מבחירתם. עזה מסכנה בעיקר בגלל הבחירות שלה. במקום לבחור בשלום היא בוחרת במלחמה ובמקום לבחור בשגשוג היא בוחרת בעוני. את הבחירות הללו מגבה אונר"א על ידי סבסוד של האוכלוסיה המקומית באופן המאפשר לה להתמקד במלחמה בישראל. אם לא הייתה אונר"א לא בטוח שעזה יכלה לאפשר לעצמה את הלוקסוס הזה.

    אם אינך מסכים שמי שמעולם לא גורש מביתו לא יכול להיקרא פליט כי אבא שלו או סבא שלו גורש מביתו אז באותה מידה אני יכול להיקרא פליט כי סבא שלי גורש מהעיירה שלו בפולין על ידי הקוזאקים במלחמת העולם הראשונה וגם אני אהיה זכאי ליחס מיוחד ולסבסוד מיוחד. אנא פנו אלי בפרטי כדי לקבל את פרטי חשבון הבנק שלי. בפועל אף אחד בעולם לא מקבל את ההגדרות הללו של אונר"א. ההגדרות הרגילות מגדירות פליט אך ורק על אדם שגורש בפועל מביתו וזאת עד שהוא יתיישב מחדש במקום שבו הוא גר. ילדיו ונכדיו כבר לא מוגדרים פליטים.

    אתה קורא למסובסדי אונר"א "פליטים" כי במובלע אתה מקבל את הטענה שיש להם זכות שיבה קולקטיבית המונחלת גם לצאצאים שלהם. שוב זהו חריג מאד. ליוונים אין זכות שיבה קולקטיבית למערב אנטוליה. לארמנים אין זכות שיבה קולקטיבית למזרח אנטוליה. לפינים אין זכות שיבה קולקטיבית למחוז קרליה. לגרמנים אין זכות שיבה קולקטיבית לשלזיה ופרוסיה. לפולנים אין זכות שיבה קולקטיבית לפודליה וואהלין. ליפנים אין זכות שיבה קולקטיבית לאי סחלין וכן הלאה. הסיבה היחידה שמסובסדי אונר"א דורשים שיבה קולקטיבית לארץ ישראל היא אנטישמיות אשר איננה מוכנה לקבל את זכות קיומה של מדינת ישראל. והיות ומדובר בחוק פרטי כמו שהסברתי למעלה אינני מוכן לקבל את הדרישה הזו ולהעניק להם את התואר "פליטים" עם כל ההטבות המשתמעות מכך (זכות כניסה למדינות, סבסוד כלכלי וכו').

    Liked by 1 person

  109. לתמריץ,
    טוב עכשיו אתה מתחיל לשאול שאלות טובות. לכאורה דרישת השיבה היא התשליל של חוק השבות וכפי שהבחין דניאל פרידמן בית המשפט העליון עוד עלול להשליט אותה על מדינת ישראל בשם "השוויון". נדמה לי שהזכות של יהודים לשוב לארץ ישראל לא הוקנתה להם על ידי האו"ם אלא על ידי חוקי מדינת ישראל. האו"ם רק החליט שלתושבים היהודים בארץ ישראל מגיעה מדינה יהודית. העובדה שהיהודים שבו לארץ ישראל הושגה במסגרת האימפריאלית של האימפריה הבריטית. אימפריות בניגוד למערכות הנוכחית של מדינות לאום מאפשרות שינוי דמוגרפי בשטחיהן שהופך אחר כך לעובדה מוצקת. כך האימפריה העותמנית הביאה להתיישבות שבטים טורקיים ממרכז אסיה באנטוליה שהביאה לשינוי של אנטוליה מארץ נוצרית בעלת אוכלוסיה יוונית – ארמנית לארץ מוסלמית בעלת אוכלוסיה טורקית. דרך אגב, אחת המטרות של רוסיה במלחמת העולם הראשונה היה להחזיר אחורה את הגלגל ולהפוך את אנטוליה שוב לארץ נוצרית יוונית ארמנית כאשר האוכלוסיה הטורקית הייתה אמורה לעבור רצח עם הדומה למה שקרה לארמנים. לרוע מזלם של הארמנים אך גם של היוונים הסתבכה רוסיה במלחמה עם הגרמנים – שבו גם הפסידה – ולא יכלה לממש את התוכניות שלה לגבי הטורקים. בשביל הטורקים שהיו מודעים לתוכניות הרוסיות מלחמת העולם הראשונה (שנמשכה למעשה עד 1922) הייתה מלחמת השרדות. זה מסביר משהו את ההתנהלות שלהם מול הארמנים והיוונים גם אם זה לא מצדיק אותם.

    אהבתי

  110. ואם התנועה הציונית הייתה מתעוררת רק בתום השלטון הבריטי ב1950, אתה מכיר בכך שלא הייתה יכולה ליהנות מלגיטימיות?

    אהבתי

  111. לתמריץ,
    חושבני שבמקרה כזה כדאי היה שאיזה משיח היה בסביבה לעזור לנו. גם ככה המהלך הציוני נתקע די באמצע ולא הצליח לקבל את הלגיטימציה שאליה הוא שאף. דווקא כציוני אני ממליץ לקרוא את הביקורת החריפה הזו של הרב אליעזר מלמד:
    https://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/10487
    התנועה הציונית ראויה לכל שבח על עצם הניסיון להגן על היהודים מהאנטישמיות האירופאית המרושעת שאף גורם אחר לא ניסה אבל בחשבון ישיר התנועה הציונית לא הצליחה לממש את המטרה שהרצל נתן לה. כדאי גם לקרוא את הערך מנחם אוסישקין באינציקלופדיה העברית שבה קלוזנר מבכה את הבחירה בוויצמן השתדלן במקום באוסישקין המעשי ליו"ר הוועד הפועל הציוני. רק בעיצומה של השואה ומלחמת העולם השניה הצליח דוד בן גוריון המעשי לחלץ את התפקיד מוויצמן. אפשר לדמיין איזה מקום אחר היינו נמצאים אם 12 מיליון יהודים היו בורחים מהנאצים לארץ ישראל כאשר הייתה לנו מדינה יהודית בסוף שנות השלושים הן מבחינה דמוגרפית והן מבחינת המעמד שלנו. במקרה הזה היינו יכולים לאזרח את כל הערבים בארץ ישראל בלי שום פגיעה בדמוקרטיה הישראלית. זו הייתה התוכנית הציונית המקורית אבל כיום אנו מבוססים בבוץ במקום לרוץ קדימה.

    אהבתי

  112. י.ד. , תקרא שוב , לא רק שאתה לא מבין כלל מהו פליט , אלא , שלא על זה נסוב הויכוח ביננו . אבל , שוב , נניח לטובתך , שהם לא פליטים , אלא : סו קולד פליטות או פליטים . נניח פליטים פליטות לכאורה . נניח סובייקטיבית כך . הרי הדיון נסוב סביב הסוגיה , האם הסו קולד פליטות , טופחה על ידי אונר"א , על ידי עצם קיומה . הוכחתי בעליל שלאיו , שכך או כך היה כך הדבר . אז באמת , הרבה למעלה מן הדרוש טחנו את הענין . והוכחו הדברים כדבעי . תקרא שוב . להתראות

    אהבתי

  113. בהמשך לנושא סדר העדיפויות הרצוי בטיפול בפועלי הבנין ההרוגים *או* בנשים שנרצחו ע'י בן זוגן או קרוב משפחה מדרגה ראשונה *או* בהרג הולכי הרגל (ובעיקר ילדים וקשישים) – מצ'ב קטע ממאמר שהופיע היום במעריב.

    להערכתי, ניתן להסיק מהמיקום החריג של ישראל בדרוג העולמי של הרג הולכי הרגל – שלא יהיה מאוד קשה או מאוד יקר להשיג בנושא ממוקד זה שיפור מאוד משמעותי.

    1. הרוגים

    " …. הנתונים שעולים מדוח של עמותת "אור ירוק" שיצא ב־20 בנובמבר, לרגל יום הילד הבינלאומי, עגומים: מאז תחילת השנה נהרגו בארץ 30 ילדים בתאונות דרכים, עליה של 15% בהשוואה לשנה שעברה, אז נהרגו 26 ילדים. עוד מעלה הדוח כי תאונות דרכים הן הסיבה המרכזית לתמותת ילדים בישראל, שנמצאת במקום השני הגרוע בעולם בשיעור מותם של ילדים בתאונות. רק איסלנד הציגה נתונים גרועים יותר. … "

    2. פצועים (חלקם הפכו לנכים לכל ימי חייהם)

    " … בחינה של הילדים שנפגעו בתאונות דרכים לפי מקום הפגיעה מעלה כי בעשור החולף מרבית הילדים (75%) נפגעו כנוסעים ברכב, כ־2,300 ילדים מדי שנה בממוצע; כחמישית מהילדים (22%) נפגעו כהולכי רגל, כ־670 ילדים בממוצע מדי שנה; והשאר כרוכבי אופניים.
    אולם, בעוד שילדים נפגעים בעיקר ברכב, הפגיעות הקטלניות שכיחות בקרב ילדים הם כהולכי רגל. לאורך העשור החולף מרבית הילדים נהרגו כהולכי רגל והם היוו כ־75% בממוצע מכלל הילדים ההרוגים. …"

    אהבתי

  114. לי.ד,
    כתבת ב 3.12 בשעה 12.29 : " … כאשר אתה רואה חוק פרטי נגד היהודים הסוטה בכל כך הרבה פרמטרים מהחוק הכללי אתה מגיע למסקנה שמדובר באנטישמיות … "
    ______________
    אנטישמיות אינה החלופה היחידה להסבר התופעה, ובודאי שלא החלופה הבלעדית.

    ניתן להשוות זאת למניעים של המוני חברות אירופאיות, אמריקאיות ומזרח אסיאתיות לקטוע את כל קשריהן הכלכליים עם ישראל, לא ליבא ממנה דבר ולא לייצא לה דבר, לאחר הכרזת החרם הערבי על ישראל. המוני חברות ענק בינ'ל כמו קוקה קולה האמריקאית וסוני היפנית, שהועמדו בפני הבחירה בין סחר עם ישראל הקטנטונת לבין סחר עם כל מדינות ערב, לא התלבטו זמן ממושך.

    באופן דומה, המדינות שכל כלכלתן תלויה בהמשך ייבוא הנפט ממדינות אופ'ק, ובעיקר ממדינות שעמדו בעבר בראש הכרזת החרם על ישראל, לא יהססו להצביע באו'ם נגד ישראל. גם כאשר בסתר ליבם הם יודעים שנעשה לה עוול.

    בדיוק כפי שבימנו החשש מתגובות עוינות של סין מניע מדינות וארגונים רבים לנתק כל קשר עם טאיוואן, ולהפנות כתף קרה לפשעים המבוצעים ע'י סין כנגד הטיבטים והאויגורים. לא איזושהי שנאה פתולוגית עתיקה כנגד טיאוונים, טיבטים ואויגורים.
    יש גם שוני בין ההכרה ברצח העם שנעשה לארמנים לבין הנכונות לספוג את חמת זעמה של טורקיה על הכרה פומבית בעובדה היסטורית זו.

    מה שכמובן לא שולל את החשד שהתנהגות כל המדינות הנוצריות והמוסלמיות נגד ישראל מושפעת *גם* או בעיקר מאנטישמיות עמוקה.

    כאדם מאמין תוכל, אם תרצה, להתייחס לפיתוח הטכנולוגיות להפקת נפט מפצלים, הפיכת ארה'ב ללא תלויה בייבוא נפט, ולמוטיבציות להקטין את השימוש באנרגית מחצבים ולעבור לאנרגיות מתחדשות – כניסים שנעשו לאחרונה למדינת ישראל.
    כנ'ל השלכות התפוררות המדיניות הערביות והמוסלמיות ויכולתן לפעול כגוש מגובש אחד נגדנו.
    ניסים שתוצאותיהם החיוביות לישראל רק מתחילות להיות מורגשות.

    *****

    ב 6.12 00.43 כתבת:
    " … המהלך הציוני נתקע די באמצע ולא הצליח לקבל את הלגיטימציה שאליה הוא שאף. …
    התנועה הציונית ראויה לכל שבח על עצם הניסיון להגן על היהודים מהאנטישמיות האירופאית המרושעת שאף גורם אחר לא ניסה אבל בחשבון ישיר התנועה הציונית לא הצליחה לממש את המטרה שהרצל נתן לה. … "
    ——————–
    אני מודה שמעולם לא טרחתי להתעמק בהגדרות השונות של מטרות הציונות ע'י הרצל, אוסישקין, קלוזנר, ויצמן, הרב אליעזר מלמד (ועוד ועוד).
    אבל לתפיסתי אבסורדי להאמין שמטרת העל של הציונות היא שינוי מחשבותיהם ואמונותיהם של מיליארדי נוצרים ו/או מוסלמים, ריפויים ממחלת הנפש האנטישמית ו/או הפיכת מדינת היהודים *בעיניהם* למדינה בעלת זכות קיום ככל המדינות האחרות.

    מטרות העל של הציונות אמורות להתמקד ביהודים, בתנאי חייהם ובאפשרויות הניתנות להם להלך בגו זקוף כשהם מממשים בפומבי את העמיות היהודית ו/או את הדתיות היהודית.
    לא ב"אחרים" הסובבים אותנו.
    שינוי עמדות ואמונות הסובבים אותנו אמנם מאוד רצוי, אך הוא אינו הכרחי. אפשר להסתפק גם בפיתויים לקבל מאיתנו דברים שחשובים להם או בפחדים שלהם מכך שנפעיל נגדם את הפצצות הנמצאות ברשותנו.

    בהקשר זה, אחזור על מה שכתבתי בבלוג זה גם בעבר –
    זכותם של היהודים על השטחים בהם הם מחזיקים במערב הים התיכון אינה קטנה בכהוא זה מזכות האבוריג'ינים שהגיעו לייבשת אוסטרליה ורצחו את כל תושביה האנושיים הקודמים, ומזכות צאצאי המתיישבים הבריטים שכבשו את יבשת אוסטרליה מהאבוריג'ינים.
    אפילו מיותר לטעון שזכותם של היהודים על ארץ ישראל גדולה יותר. ניתן להסתפק בהשוואת ההכרה בזכות הקיום של ישראל להכרה העולמית בזכות הקיום של אוסטרליה.

    אהבתי

  115. לאל רום,
    ב 4.12 שעה 13.23 כתבת:

    " … , כל זה נובע מזה , שאת לא ממש מבינה מה הולך בעולם .אנו שוכחים שיש מצור על עזה . כך או כך , מעל 50 אחוז אבטלה . תנאי המחיה שם בלתי נתפסים . דובר אפילו על מגיפה קרובה ,שתעבור גם לישראל , בגין מצב הביוב , והעדר מים ראויים לשתיה . אין שם חשמל כמעט . אין להם לאיפה ללכת ומה לעשות . המון נכים מכל המבצעים והפעילויות של צה"ל . המון עזתים מכורים למשככי כאבים .
    העולם מזועזע מאוד מן המצב שם … "
    " … אונר"א מספקת מזון בסיסי . מספקת קליניקות לאבחון וטיפול . חינוך בסיסי . אבל תנאי החיים שלהם הכוללים , כך או כך , אכזריים להדהים …."
    " … אם נשים על כפות המאזניים , את אונר"א בכף אחת ( והישרדות כה בסיסית ,זה לא פרנסה כלל ) ובכף שניה את המצור על עזה , ונשאל , מי תרם וטיפח יותר סו קולד בעיית הפליטות, אזי , אין ספק שהמצור , מאשר אונר"א ….".

    —————–
    גם אני כמעט והתמלאתי חמלה על העזתים האומללים וכמעט וזועזעתי קשות מתנאי חייהם הבלתי נסבלים – עד שנזכרתי שמעט קודם העזתיים האלו ניסו לרצוח אותנו ולנשלנו מכל אדמותינו. ורק אח'כ, ובשל כך, תנאי חייהם הפכו להרבה יותר קשים מכפי שהיו קודם לכן.
    אולי בשל איזשהו פגם אישיותי – איני מסוגלת לחוש יותר מדי חמלה ואמפתיה כלפי מי שחש שנאה רצחנית כלפי, ונענש לאחר המוני נסיונות הרצח שביצע. גם אם רוב נסיונותיו כשלו.
    .
    חשוב להזכיר שלפני שישראל החליטה, בשרירות ליבה ורוב אכזריותה, להטיל "מצור" על עזה – המוני עזתים עבדו בתוך ישראל. הן בכל ישובי סובב עזה והן במרכז הארץ ודרומה. רובם אמנם עבדו במשכורות מינימום – אך המוני משכורות אלו הניעו את כל הכלכלה העזתית. בנוסף המוני ישראלים נהרו מדי סוף שבוע לעזה בכדי לבצע קניות מוזלות, לתקן את מכוניותיהם, לנפוש בחוף הים העזתי ולאכול במסעדותיהם.
    מיותר לציין שאז האבטלה העזתית הייתה נמוכה ובהשוואה למדינות עולם שלישי – תנאי החיים בה היו בהחלט נסבלים.

    [בשולי הדיון אפשר להוסיף שכיון שאוכלוסיית עזה הייתה אז קטנה יותר – גם בעיית המים שלה הייתה אז הרבה פחות חמורה. כל הייצורים החיים אמורים להתחשב באילוצי המקום, המים והמזון כשהם מביאים צאצאים לעולם. אפילו העזתים. ועל תפקיד אונרא בעידוד גידול האוכלוסייה העזתית – כבר כתבתי]. .

    המצור, ואי הנכונות להעסיק בשטחי ישראל עזתים, התחיל רק *לאחר* ירי רקטות מעזה על ישובי העוטף ושרשרת מאוד ארוכה של נסיונות פיגוע בתושבי ישראל.

    אגב, העזתים סיפקו גם למצרים סיבות טובות להטיל סגרים על המעברים ברפיח, כך ש"המצור" על הרצועה יהיה מצד שתי שכונותיה. לא רק מצד שכנה אחת.

    התאור שלך את המצב בעזה הזכיר לי כמה דיווחים של רשתות שידור עוינות על פיגועים של פלסטינאים בישראלים: "קבוצת ישראלים שוב רצחו בדם קר עוד נער/ה פלסטינאי !!!! ". באותיות קטנטנות הן אולי הוסיפו עוד כמה מילים על נסיבות ביצוע הפשע הישראלי.
    הן רק "שכחו" לספר שאותו נער/ה ניסה/תה לרצוח ישראלים רבים ככל האפשר, והריגתו/ה הייתה במסגרת הגנה עצמית.

    ניתן להניח. אך לא להוכיח, שלולא הסעד שמספקת אונרא לאוכלוסיית עזה – הם היו חושבים עוד שבע פעמים לפני שהיו מעודדים את ילדיהם להפוך לשהידיים. תקציבי אונרא למעשה מספקים להם את האפשרות לא לשלם את *מלוא המחיר* על בחירותיהם.
    מעין רשת ביטחון שניתנת לעזתים, בידיעה שתמיד יוכלו לקבל איזושהי רמה מינימלית של מזון, חינוך ורפואה – יהיו אשר יהיו פעולותיהם כנגד הישראלים וכנגד המצרים.

    יתכן ולו היו לרגע אחד בסכנת רעב אמיתי – הם לפחות היו מנסים להמשיך להפעיל את החממות שהותירו אחריהם מתיישבי גוש קטיף ולא הופכים את היישובים המפונים למחנות אימונים של לוחמי החאמס.

    אך סביר בעיני שהפלסטינאים היו מתפללים מספר פעמים בשנה, במועדים חגיגים ובכל מיני ארועי חיים : "אם אשכך רמלה (או חיפה או שייך מוניס וכדומה) תשכח ימיני, תדבק לשוני לחיכי אם לא אזכרך… ". אך נוהגים בשכניהם בדומה להתנהגות היהודים לשכניהם במהלך אלפים שנות גלות.
    כלומר, יתכן שרשת הביטחון המינימלי שמספקת להם אונרא (והפרשנות שלהם למשמעות המשך תחזוק אונרא ע'י העולם) היא שמאפשרת לפלסטינאים להמשיך להילחם בנו, במקום להשלים עם תבוסתם ולהפיק את המירב ממצבם.

    אהבתי

  116. קמיליה , את יכולה לגלות חמלה אם לאיו , זה לא מעלה או מוריד מן התיאור האובייקטיבי הרי . לא גרסתי שאת יכולה וצריכה לגלות חמלה ואמפתיה , זה נושא לדיון אחר . אלא תיארתי המצב , בצורה אובייקטיבית . משמע : איך המצור ( שלא התחיל עם רקטות , כפי שבפוסט אחר הסברתי , אלא , עם הצהרות של החמאס לגבי המשך פעילות צבאית , אבל , לא משנה הרבה כרגע ) . לא דנתי בצידוקים לכאן ולשם. הקביעה , שתנאי המחיה בעזה , הם נוראיים , לא קשורה לצידוק אם לאיו בקשר לסכסוך .שמתי שם הלינק לגבי נתניהו הרי , או בכירים במשרד החוץ , שקבלו על הפסק הסיוע של אונר"א . אלו קביעות אובייקטיביות . אלא אם כן , את תגרסי , שתנאי החיים הנוראיים שם , הם לא דלק ומצת למיליטנטיות ושנאה . ואם הם לא , וכך או כך , אז מה את רוצה מאונר"א לא מבין . את חובשת פה שני מגבעות , ולא מתיישב הדבר . בכובע אחד , זה של הקוסם מארץ עוץ , את גורסת : שאונר"א אחראית בגלל עניינים חומריים ואידיאולוגיים . בכובע שני , את הרי גורסת , שהשנאה שלהם , לא קשורה לחומר או לתנאי חיים , אז למה ? אז כפי שאני גורס ומוכיח ( ראי הלינק לטכנאי בזק לעי"ל ) ש :

    האוטוסטרדה זוהי הלאומנות הערבית / איסלאמית ( הכוללנית ) והדלק , תנאי החיים הקשים . העדר התקווה . ומה , המצור על עזה ( בין היתר ) לא אחראי לכך ? רק שוטה יגרוס אחרת .

    אנו פשוט משוכנעים שאנו חיים פה , ומבינים מה הולך . אז , זה כלל לא כך . אנו פשוט לא משיגים בדברים פשוטים ביותר . מציע שתקראי שוב התגובות , ובזהירות פשוט .

    להתראות

    אהבתי

  117. בתמצית קמיליה :

    פשוט יחס של סיבה ומסובב . הסיבה לסכסוך , הינה זו הגיאופוליטית , הלאומנות הערבית , האיסלאם במהות , והמסובב או המסובבים : תנאי החיים , הפליטים/ פליטות , הכיבוש , הדיכוי וכדומה . אונר"א , לא עשתה כלום , לא תרמה במאומה כמעט לסכסוך ולתחזוקו או בקשר לפליטות . רק קצת הקלה על הפליטים עצמם החיים . ואין פה שום קשר מהותי . ונהפוך הוא כפי שכתבתי והמחשתי :

    אונר"א מיתנה אותם , וקירבה אותם יותר להזדהות מינימלית עם תפיסות מערביות וכדומה ( ראי העיתונאי האיטלקי לעי"ל שנרצח , ועוד המחשות בלינק אליו הפניתי ) . אפשר לטעון אפילו בגיחוך מה ( אבל לא לגמרי חסר בסיס ) :

    שהחלטות האו"ם ( מס' 194, 302 ) הטילו האחריות בין היתר על ישראל , ליישב מחדש הפליטים הפלסטינאים שאחרי 1948 , או לפצות אותם בהתאמה . אונר"א , רק הסיחה אפילו לשיטתך , את האחריות ממדינת ישראל , לאונר"א עצמה ניתן לטעון בגיחוך מה , אבל , ניתן לטעון . אחרת , ישראל לכאורה , הייתה צריכה להתעסק איתם , ולקחת אחריות ( לא שהיו שמים על זה פה כמובן ) .

    להתראות

    אהבתי

  118. הנה קמיליה , נצטט את סעיף 11 להחלטת האסיפה הכללית של האו"ם ( מס' 194 , לא ממש מחייב , כפי החלטה של מועצת הביטחון , תחת פרק 7 לפחות אבל יש לה משמעות משפטית ) הנה :

    Resolves that the refugees wishing to return to their homes and live at peace with their neighbours should be permitted to do so at the earliest practicable date, and that compensation should be paid for the property of those choosing not to return and for loss of or damage to property which, under principles of international law or in equity, should be made good by the Governments or authorities responsible;

    Instructs the Conciliation Commission to facilitate the repatriation, resettlement and economic and social rehabilitation of the refugees and the payment of compensation, and to maintain close relations with the Director of the United Nations Relief for Palestine Refugees and, through him, with the appropriate organs and agencies of the United Nations;

    נתרגם או נתמצת קלות :

    ככל המוקדם אשר ניתן להיעשות הדבר , יש להשיב את הפליטים לבתיהם . על הממשלות האחראיות לפצות על הרכוש והנזק של הפליטים אשר לא רוצים לחזור מאידך . האסיפה מנחה בזאת , את וועדת הפיוס , לאפשר את החזרה של הפליטים למולדתם ויישובם מחדש .

    אז למה לא לטעון לשיטתך , שבמקום שמדינת ישראל תעשה זאת , אונר"א , הסיחה או יצרה מסך עשן , מן החובות של מדינת ישראל , וכך תחזקה ולקחה אחריות , במקום שמדינת ישראל תיקח אחריות . מגוחך אה ? נו , לא פחות להשליך על אונר"א , עם כל הסכסוך הפנאטי והמדמם הזה . רדי מזה , חבל על הזמן שלנו פה .

    להתראות

    אהבתי

  119. קמיליה , בשביל שתביני שלא אני ממציא פה הגלגל ( המצאתי הרבה גלגלים, לא זה ) . להלן , אייזנקוט , מתריע על המשבר ההומניטרי הקשה בעזה , ועל ההשלכות שלו , כאן :

    https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-620717

    את הרי לא יכולה לצפות מעזתי כלשהוא , לא להאשים את מדינת ישראל . במקרה הכי טוב : עזתי , יאשים החמאס גם ( אי הטייה מספקת של משאבים להתמודדות עם המצור , והטייה מאידך של משאבים , להתעצמות צבאית על חשבון רווחתם הבסיסית של העזתים ) במקרה היותר מצוי , מאשימים את ישראל הרי . אז זה לא קשור לאמפתיה או לחמלה ( זה ענין לתחושות אישיות סובייקטיביות ) אלא זה ענין לקביעה אובייקטיבית חד משמעית ממש . אז שנפסיק להטרחן ולהתייגע פה על הבנת הנקרא באמת .

    להתראות

    אהבתי

  120. ואפרופו נתניהו ואסון הומניטרי . ידיעה טריה, מצטט כותרים :

    הכסף הקטארי זורם לעזה: 15 מיליון דולר יועברו במזומן

    מקורות ברצועה אמרו ל-ynet כי הפעימה השנייה של המענק הקטארי תושלם עוד היום. בימים האחרונים איימו בכירים בחמאס בהסלמה מחודשת אם לא יתקדמו מאמצי ההסדרה.

    ונתניהו עצמו מצטט אותו :

    "זה מפוקח, אין ברירה כי צריך למנוע מפולת הומניטארית"

    כאן :

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5421046,00.html

    להתראות

    נ.ב : ומי מאשים אותו במורך לב , ובאי עמידה נחושה כנגד הטרור , פת"ח , אלללה , מחבלים , לא פחות לא יותר : גבאי …….יצא ישר מספר קומיקס . איזה גיחוך …..

    אהבתי

  121. ורק לשים לב , לדבריו של נתניהו בכתבה לעי"ל , על הביוב , שכבר מגיע לאשקלון , יש פחד ממחלות ומגיפות , שיעברו לצד הישראלי . תנאי התברואה איומים שם בעזה , כפי שכתבתי לעי"ל . להתראות

    אהבתי

כתיבת תגובה