יש היגיון בבחירות? בעיקר מבחינת ביבי

הערב יוכרע כנראה אם פני המדינה לבחירות קרובות או להמשך כהונת הממשלה הנוכחית. מעניין לבחון את האינטרסים של הצדדים.

החרדים

המהומה הפוליטית התחילה מדרישת הרבי מגור לחקיקת חוק גיוס חדש לאלתר. אולם הסגנון של גור הידוע בכוחניותו אינו הסגנון של שאר הזרמים החרדים, המצטיינים בפרגמטיות פוליטית. החרדים צריכים באופן נואש חוק גיוס חדש, אבל אין להם שום עניין באולטימטומים מוגזמים, ואין סיבה מבחינתם להניח שממשלה חדשה תיטיב עמם יותר מזו הנוכחית. הם לבטח לא רוצים בחירות. אריה דרעי יצטרך להתמודד בבחירות עם קמפיין "הוא זכאי" שיכול להוריד את ש"ס מתחת לאחוז החסימה. מה שהוא עשה לליכוד בבחירות 99', הליכוד יעשה לו בחזרה עשרים שנה מאוחר יותר. לקיים מה שנאמר: ההיסטוריה לא חוזרת על עצמה, אבל מתחרזת עם עצמה.

כחלון

כחלון לבטח ירצה להמשיך כשר אוצר, התפקיד הטוב ביותר מבחינתו. אמת, סיטואציה שבה הוא תומך בראש ממשלה חשוד בפלילים אינה מיטיבה עמו בעיני בוחריו במרכז המפה הפוליטית. אבל בחירות לא יפתרו את הבעיה. מה יעשה אם נתניהו יהיה המועמד היחיד שיכול להרכיב ממשלה גם בכנסת ה-21? וזו נראית כרגע התוצאה הסבירה של בחירות חדשות. במהלך קמפיין בחירות יישאל ללא הרף על עמדתו בנוגע לכהונת נתניהו אחרי כתב אישום, וכל תשובה שהיא תרחיק מצביעים.

בנט

הבית היהודי אמנם לא הצליח כל כך בבחירות האחרונות, אבל בנט מינף את ההישג הצנוע יפה – לו ולשקד תפקידים בכירים בממשלה. אין לו שום סיבה להזדרז לבחירות חדשות. עדיף מבחינתו לחכות בסבלנות להיעלמותו של נתניהו מהמפה הפוליטית, שככל הנראה תקרה בסוף סאגת החקירות, ולא להזדרז יתר על המידה.

ליברמן

ליברמן שר הביטחון. איזה תפקיד טוב יותר יוכל להשיג? קשה להבין את טעם הצהרותיו הלוחמניות נגד חוק הגיוס. עם זאת ליברמן צפוי להחזיק גם בעמדה מצוינת בכנסת ה-21, בהיותו לשון מאזניים חיונית לממשלת ימין או אפילו לממשלת מרכז-שמאל. הניצחון הצפוי של תמר זנדברג במרצ משפר מעמדו עוד יותר, כי מאפשר להעלות בדמיון ממשלת יש עתיד-מרצ-ישראל ביתנו.  עמדתו של ליברמן נוחה מזו של כחלון, כי איש לא מצפה מליברמן ששיקולי טוהר מידות והאשמות פליליות יטרידו אותו. לכן לא יצטרך להתפתל לפני שיתמוך בראש ממשלה מואשם.

נתניהו

בעוד שכאוס ביטחוני או כלכלי מסוכן לנתניהו, שכעת מצטייר כאדם הכשיר ביותר להביא לישראל יציבות במישורים האלו, כאוס פוליטי כנראה משרת את האינטרסים שלו. שאלת חפותו תעמוד במרכז סדר היום הלאומי וככל שתתפוס יותר משקל ותחולל מהומה גדולה יותר, כך יוכל לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה ואולי גם את נשיא המדינה, בעל סמכות החנינה, שהדבר הטוב ביותר למדינה הוא למצוא דרך לסגור את הפרשות בצורה שקטה. כמה מאויבי נתניהו בתקשורת כבר הציעו הסדר שבו יקבל חנינה תמורת עזיבת תפקידו. בחירות כעת יעצימו את אווירת הבלגן והמשבר ויגדילו את התמריצים למצוא פיתרון נוח לבעיה הפלילית.

הסיכון הוא כמובן לתפנית מפתיעה בדעת הציבור שתנחיל לנתניהו תבוסה. עם זאת, קשה לראות דרך שבה תקום בכנסת ה-21 ממשלה שבה הליכוד אינו שותף. הגוש יש עתיד-ישראל ביתנו-המחנה הציוני-מרצ-כולנו יתקשה מאוד לאחד כוחות לממשלה, גם בתסריט שבו יש לו 61 מנדטים, הרבה יותר משנותנים לו הסקרים האחרונים. אין בלתי אפשרי בפוליטיקה, אבל קשה לראות את החרדים שותפים לממשלה בראשות יאיר לפיד או את הבית היהודי מצטרף לממשלת שמאל.

בה בעת צריך לומר שגם אם לנתניהו עניין מסוים בבחירות, בסך הכול לא מדובר בשחור ולבן, וגם האופציה להישאר על כיסאו לעוד שנה וחצי אינה בהכרח רעה כל כך מבחינתו. בשל כך אני נוטה להאמין שתמונת התמריצים בכללותה נוטה נגד בחירות חדשות.

46 תגובות בנושא “יש היגיון בבחירות? בעיקר מבחינת ביבי

  1. בסופו של יום החרדים יודעים שמה שהם ירצו הם יקבלו. גם השמאל יתכופף (והתכופף) בשביל החרדים כדי לקבל את השלטון.
    מעניין יהיה לראות מה תהיה מידת ההצלחה של המפלגה הקומוניסטית החדשה בראשות אורלי לוי-אבקסיס.
    היא תגנוב קולות מהימין ו/או כחלון, אבל אני מהמרת שהיא לא תצליח לעבור את אחוז החסימה.

    אהבתי

  2. תמריץ , רק לאחרונה די הופתעתי , מן האמירה של יעקב מרגי ( ש"ס ) שהם לא שוללים משא ומתן עם " יש עתיד " . לכן , אין לדעת . אסור לשכוח , סיכוי טוב למרכז / שמאל לבנות גוש גדול , ואם נניח גבאי ינהל משא ומתן עם החרדים , ולפיד יהא בצילו של המשא ומתן , זה יוכל אולי לעבוד . או אז , עסקינן בלמעלה מ – 10 מנדטים נוספים לגוש מרכז . יש עוד תסריטים , רק לא נצא מהם . כאן תוכל לקרוא על יעקב מרגי ואמירתו אכן :

    http://www.maariv.co.il/news/politics/Article-626913

    לגבי בנט ושקד והבית היהודי, אתה לא מסביר למעשה , למה לחכות בסבלנות ? עיקר הענין , זה דווקא החשש , שהמרכז יתחזק , והם יהיו אחראים להפלת ממשלת ימין . זה לא פשוט בשבילם כלל וכלל להיות אחראים לכך . בסך הכל הם 8 מנדטים , יתחזקו ל – 10 במקרה הטוב , לכן , הם מודעים לכך שהם עושים הרבה רעש , אבל , אלקטורלית , זה לא זה ממש .

    אויבי נתניהו מציעים חנינה , לא ממש מסבירים איך ? זה לא כזה פשוט !! אלו סתם סברות בעלמא . מבחינה משפטית , זה כלל וכלל לא כזה פשוט , הרי יצטרכו להרשיע תחילה את נתניהו במשפט ( סביר להניח בעסקת טיעון ) ואחר כך לחון אותו . אז נתניהו גרס : אין כלום , לא היה כלום וכדומה , אז מחד :

    זה יהיה מטורף , אם אין כלום כי לא היה כלום , אבל , הוא יישב כמה שנים במעשיהו . מאידך , אם לא היה כלום ואין כלום , איך עסקת טיעון ? על מה ? ואי אפשר מראש לוודות חנינה , אחרי עסקת טיעון הרי . חשבתי באמת על איזה עסקה סיבובית שהיו יכולים להגיע אליה , והייתה מרצה אולי את כולם , אולי אחר כך ….

    להתראות

    אהבתי

  3. אל רום, לפיד עלול לחסל את הקריירה הפוליטית שלו אם יכנע לחרדים בנושא דת ומדינה, בפרט בנושא הגיוס. זו לא תהיה החלטה פשוטה מבחינתו. ובקרב הציבור החרדי יש סלידה קיצונית מלפיד. אני חושב שלצד כל הנימוקים הסקטוריאליים, הם גם בזים לו באמת מבחינת כשירותו לכהן כראש ממשלה, ומצד שני מעריצים את ביבי. נראה לי שיש דברים שאפילו בפוליטיקה לא יכולים לעבור וממשלת לפיד-חרדים היא כזו.

    השאלה המשפטית שאתה מציג היא באמת מסובכת מאוד, אבל האם במקרה המחתרת היהודית לא היה תקדים לחנינה לפני הרשעה? בכל מקרה נתניהו לא יקבל זאת בחינם, ויצטרך לפרוש לפחות לכמה שנים בשביל זה.

    אהבתי

  4. קרולין, מדברים שאני שומע ממשפחה ומחברים לא הייתי קובר את סיכוייה של לוי-אבקסיס, אבל אחוז החסימה הגבוה הנוכחי הוא רף קשה מאוד לצלוח.

    אהבתי

  5. תמריץ , לפיד השתנה , והבין בדיעבד , שהוא הלך ראש בראש לא בריא כלל עם החרדים . אני מאמין , שיש סיכוי שיתנהל משא ומתן , רק באם ישכילו לנהל אותו ברגישות ( למשל גבאי כפי שכתבתי , ותקרא הלינק לגבי יעקב מרג מש"ס ) . אפילו כך , 5-6 מנדטים מש"ס , הם תוספת רצינית , ולא סביר שבמקרה של התגבשות גוש , החרדים מן יהדות התורה , לא ירצו נתח בעוגה . יש סבירות .

    לגבי הנשיא , כך מורה החוק ( סעיף 11 (ב) לחוק יסוד : נשיא המדינה , אשר מגדיר סמכויות ותפקידים של הנשיא ) כך :

    11. (א) נשיא המדינה –
    (ב) לנשיא המדינה נתונה הסמכות לחון עבריינים ולהקל בעונשים על ידי הפחתתם או המרתם.

    עד כאן הציטוט :

    אם כך , שני תנאים על פי לשון הסעיף : שעסקינן בעבריינים , ובעונשים ( שניתנו זה מכבר ) . עבריין על פי פשוטם של דברים , זה אדם שהורשע בדין . אז כיצד על פי לשון החוק , נתניהו יקבל חנינה לפני כתב אישום ? הוא צריך להיות מורשע , על מנת להיכנס לגדר " עבריין " . זה לא כמו בארה"ב פה . לגבי המחתרת , בדקתי הנושא בזריזות , ומסתבר שקיבלו חנינה בהיותם בכלא , לא לפני . הייתה באמת פרשת קו 300 בא ניתנה חנינה לפני , אבל , זה היה בעייתי מאוד . לא נראה לי , שזה יהא רלבנטי לנתניהו . קשה מאוד לראות איך . בג"ץ לא ייתן לדבר כזה להיקרות לדעתי . אולי בהמשך אעמוד על כך .

    להתראות

    Liked by 1 person

  6. רק למי שמעונין לקרוא על אותה חנינה שלפני כתב אישום ( מה שהוא חריג מאוד ) אז כאן למשל ( אם אצליח למצוא לינק לבג"ץ דאז , בג"ץ כנגד החנינה , אשאיר פה יותר מאוחר ) הנה :

    https://www.davidov-benyamini.com/300

    להתראות

    אהבתי

  7. רק איזה הבהרה פה , כי הדברים באמת סבוכים עד כדי אימה ממש :

    בפרשת קו 300 , ניתנה באופן חריג ביותר, חנינה לפני . הייתה גם דעת מיעוט בבג"ץ הנדון , נגד החוקיות או החוקתיות של חנינה דנן ( שהיא כאמור לפני הרשעה וכתב אישום ) . אבל , המקרה של נתניהו שונה מאוד , ולא נראה שיוכל להיכנס לגדר נסיבות חריגות כאלו :

    סוכני השב"כ דאז בפרשת קו 300 , הודו למעשה בביצוע העבירות ( לא בבית משפט כמובן ) ולכן , היו לפני הנשיא ראיות , והודאות , והיו לו האמצעים להפעיל שיקול דעת , על בסיס חומר עובדתי מוצק . האם ייתכן שנתניהו יודה , מראש , ואז יבקש חנינה ? קשה להאמין כמובן , עם אמירות ה – אין כלום , כי לא היה כלום .

    בפרשת השב"כ דאז , היה ענין ציבורי קצת שונה , ביטחון לאומי , דעת קהל סוערת , ואילו כאן , עסקינן בטוהר מידות , ובמגיפה למעשה במימשל הישראלי . סיפור לגמרי שונה מבחינת סנטימנט .

    הסיפור של החנינה אז , היה בשנות ה – 80 , מאז , עברו הרבה מים בנחל , ולא נראה לי שהטיעונים המשפטיים דאז , יהיו תקפים גם היום .

    כך שכל הסיפור של חנינה לפני הרשעה , כתב אישום וכו… מאוד בעייתי כיום ובקשר לנתניהו , מבלי להיכנס לסיבוכים פסיכים פה .

    מה שכן , אפשר לחשוב על עסקת טיעון , שבה מודה נתניהו , נניח רק בהפרת אמונים , מקבל הדבר ( אם בכלל ) אישור בית המשפט ( סביר להניח מחוזי בהרכב 3 שופטים ) ואז , אחרי הרשעה , הנשיא ישקול לחון אותו . לנתניהו לא יהיה הרבה מה להפסיד למעשה :

    אפשר להרכיב עסקה , שבמסגרתה הוא מקבל ענישה של נניח שנה בעבודות שירות לתועלת הציבור ( נניח הרצאות באוניברסיטאות ) במקום 3 שנים במעשיהו משהו אם יורשע בשוחד גם . הוא מודה בהפרת אמונים . ויכול בהחלט , איכשהוא לשקם התדמית שלו ( יש הבדל בין הפרת אמונים לבין שוחד ) . לגבי מנדלבליט והפרקליטות , הם נמצאים בין הפטיש לסדן , ורק הרשעה ברורה , תתן להם שקט נפשי שעשו נכון , פעלו נכון .

    אז נכון , אם אין כלום , כי לא היה כלום , אז למה עסקת טיעון מבחינת נתניהו ? טוב :

    מוטב שיצחקו עליו בעודו נותן הרצאות במכללות ואוניברסיטאות , מאשר בתא אפל במעשיהו . זה שיקול חזק מאוד . עורכי הדין שלו , יבהירו לו זאת היטב . ואם זה יעמוד רק על הפרת אמונים , תישאר ערטילאיות מסויימת ,שתשחק לטובתו , לעומת השוחד , ששופטים , האמינו לי , מחשיבים אותה , כיותר גרועה ( רגשית ) מפדופיליה אפילו . הם מתעבים אנשי ציבור מושחתים !!

    להתראות

    אהבתי

  8. רק הבהרה :

    תיתכן ענישה של שירות לתועלת הציבור למשך שנה ( אחרי הרשעה , בלי מאסר בפועל ) . זה להבדיל מן : עבודות שירות , כממירות מאסר בפועל של עד חצי שנה .

    לגבי הרצאות באוניברסיטה לעי"ל , זוהי אפשרות כללית , לא ממש מקובלת לגמרי , אבל אפשרות ( יש למשל עבודות שירות במוסדות כגון בתי ספר וכדומה , זה רק להביע עיקרון , לא אפשרות וודאית לגמרי בקשר לנתניהו , בדרך כלל עסקינן במוסדות ציבוריים מתוך רשימה . אבל , אם זה יפתור הבעיה , אולי אפשר יהא למצוא הסדר …)

    להתראות

    אהבתי

  9. רק הבהרה חשובה :
    ניתן להניח יטען הטוען , שבתסריט דנן כפי לעי"ל , הרבה עמותות הפועלות למען שלטון החוק , יתנגדו ויעתרו לבג"ץ . אני לא ממש בטוח . הרבה מאוד מהם , סביר להניח , יעדיפו לראות אותו מחוץ למשחק וזהו , מאשר להתכסח על אושיות שלטון חוק הנוגעות לחומרת הענישה . ובלבד שיילך כבר מבחינתם . בשבילם , הוא נזק עצום למדינה . אני משוכנע שיש סיכוי , שיראו זאת בעין יותר מרוסנת .

    להתראות

    אהבתי

  10. שאלה שאינה קשורה לנושא: זכור לי המלצה של תמריץ על בלוג של פיסיקאי ישראלי שכותב על שלל נושאים . זכור לי מאמר אחד נפלא על השתלטות כרומוזום y באוכלוסיה .חיפשתי יגעתי ולא מצאתי . יש אפשרות לקבל קישור או תזכורת ?

    אהבתי

  11. פלוני אלמוני, אתה מתכוון בוודאי לנדב שנרב. בעיניי אחד מגדולי האינטלקטואלים בישראל, גם אם אלמוני (בנו ישי שנרב מפורסם ממנו – מגיש ברדיו).

    בית

    אהבתי

  12. אל רום, תוכל לנתח את מצבו המשפטי של נתניהו? האם אתה רואה סיכוי שהוא יוצא נקי משפטית מכל הענין וממשיך לכהן כראש ממשלה?

    אהבתי

  13. נתניהו נוהג להקדים בחירות כדי להתחיל קמפיין מעמדה של יוזמה. אולי הוא חושב שזה נתפס טוב בעיני המצביעים. כעת מצופה שיהיה בחירות בגלל "המשבר" והפרשיות, אז הוא לא מפתיע ולא כה יוזם. לאחר זמן כשהתקשורת תרגע וכבר לא יהיה "משבר" אז נתניהו יוכל "להפתיע" כהרגלו.

    מאידך, אם נתניהו משלים את כהונתו, הוא יכול לחגוג על זה שהוא ראש ממשלה יציב ורציני היחיד שמסוגל פה לסיים את הקדנציה. ויהיה לו בונוס, לא די שהוא ראש הממשלה שכיהן הכי הרבה זמן, אלא הוא גם עקף את בן גוריון.

    אהבתי

  14. תמריץ,
    חזרתי לשנרב על פי המלצתך ומצאתי את הפנינה התלמודית (שנרב מביא אותה לצורך טיעון אחר) הזו:
    "שבאו בני אפריקיא לדון עם ישראל לפני אלכסנדרוס מוקדון אמרו לו ארץ כנען שלנו היא דכתיב 'ארץ כנען לגבולותיה' וכנען אבוהון דהנהו אינשי הוה"
    סדנא דארעא חד הוא…

    Liked by 1 person

  15. חושב בקול ,

    בלי כתב אישום ברור וקוהרנטי , אין טעם פשוט . אם יש לך איזושהיא שאלה ספציפית , אז אשמח לעזור .

    אבל יוצא נקי באופן כללי ? סיכוי קטן , אבל , תמיד יש !! שוב מזכיר את האמרה האלמותית של שופטים :

    " אין חקר לתבונת סניגור מוכשר , ואין לדעת מה יעשה עם החומר שלפניו "

    השופטים מודעים היטב לכך . לא מתרגשים עד אשר הם שומעים את הצד השני . ועורכי הדין שלו , עד כה שותקים כמובן בעיקרון . אבל , תהיה משוכנע , שזעם האל יירד על בית המשפט כאשר הם יתחילו . זה ככה בדרך כלל !!

    להתראות

    אהבתי

  16. תודה אלרום,
    האם מכל מה שהציבור נחשף לו בין אם פומבית או בהדלפות ישנן ראיות, סתירות בעדויות וכיוצ"ב או שכל הקלפים עדיין מוסתרים?

    אהבתי

  17. על לא דבר חושב בקול , עד כמה שידי משגת , אין איזה ענין לגמרי מוכמן מבחינה עובדתית . רוב הדברים בעיקרון גלויים וידועים עד כמה שאני מבין ( וכתב אישום , יבהיר לגמרי התמונה ) . לכן , אפשר להניח , שעיקר הדברים , יסובו סביב שאלות שבמשפט , ולא שאלות שבעובדה ( אם ענין הצוללות היה משורבב , אז אולי אפשר היה להניח אחרת ) . אלא , ששאלות שבמשפט , לא פחות מבלגנות את העסק כמובן . להתראות

    אהבתי

  18. רק להבהיר ההבדל בין שאלה שבמשפט , לבין שאלה שבעובדה :

    אם הנאשם מודה בעובדות , ובכולן , אזי אין מחלוקת לגבי העובדות . אלא , שצריך לשאול , האם מערכת העובדות , אפילו היא מוסכמת על כל הצדדים ועל השופט , משמעותה עבירה או עבירות מסויימות , או מה המשמעות המשפטית של מערכת העובדות הנתונה ( כך במשפט אזרחי פרטי , וכך בפלילי ,וכך במינהלי ) .

    ניקח מתודולוגיה רזה כהמחשה קיצונית :

    אדם הולך על המדרכה לתומו . ונעצר על ידי שוטר בעוון הליכה על המדרכה . אפילו יש הסכמה על העובדות :

    משמע , הנאשם או העצור , הוא זה , שהלך על המדרכה , ביום זה וזה , במקום זה וזה , בשעה זו וזו , ונעצר על ידי השוטר X , עדיין , גם אם מערכת העובדות מוסכמת , יטען הסניגור הרי , שאין הליכה על המדרכה בבחינת עבירה . התובע יטען שזוהי עבירה . אז השאלה הופכת להיות שאלה שבמשפט , לא שבעובדה .

    אלא שייתכנו גם היררכיות שונות של עובדות ומשפט כמובן , ההמחשה לעי"ל היא רזה וקיצונית :

    נניח שאדם דופק עם פטיש רכב מסויים וממש הורס אותו . קבל עם ועדה ועולם כך . שוטר רואה אותו , ומיד , מפעיל כוח , ומרסן אותו , אוזק אותו , פוגע בגופו , בחירותו , מעכב אותו וכדומה . אזי :

    אפילו , יודה האדם , יודה השוטר , ולא יהא חולקין לגבי הסיטואציה הבסיסית , יש לנו בעיה :

    אם הרכב הוא של הדופק בפטיש , אזי אין עבירה , שהרי הוא הורס נכס שלו , אפילו במזיד . אבל , אם הרכב של מישהו אחר , אזי הוא לכאורה הורס נכס במזיד , נכס לא שלו לכאורה . אלא , ששימו לב , כמה שאלות יכולות לעלות כאן , על מערכת עובדות מוסכמת :

    האם השוטר , פעל כדין ? הוא היה צריך לשאול תחילה , של מי הרכב !! אבל , קודם כל , הוא פגע ותקף האדם ההורס בפטיש , לפני שהוא בירר הענין . ייתכן גם , שהרכב רשום על שם מישהו , אבל בחזקת מישהו אחר ( בשליטת מישהו אחר ) . ייתכן שהרכב ניתן מתנה , בלי העברת בעלות . ייתכן שזה הרכב של הבן שלו , והוא תפס עליו קריזה , ואמנם לא בבעלותו הרשמית , לא רשום על שמו , אבל , זה שונה אם הוא קנה אותו לבן שלו .

    או כי אז , השאלות הופכות להיות שאלות שבמשפט , יותר מאשר שבעובדה , אבל , גם לעובדות, יש היררכיות שונות :

    כגון , מה הגדרה של בעלות על משהו ? אדם בעלים של דירה . אבל , גם שוכר הדירה בעלים שלה במובן מסויים משפטי .

    במקרה של נתניהו :

    הואיל ועסקינן במרחב ציבורי , אין הרבה מחלוקת אפשר להניח על עובדות . יש מסמכים למשל מאורגנים וציבוריים . ראש ממשלה , לא ייטה להיתפס בשקרים . גם המון פרסומים בעיתונים ( נניח חברות בינו לבין מילצ'ן , איך יכחיש ? ) . האישים או האנשים שבפרשיות , הינם עובדי ציבור וכדומה . אבל :

    שאלות שבמשפט , לא פחות מסבכות עניינים , והרבה פעמים , הרבה יותר , כל כמה שנדמה לאדם , שיש חוק ברור , אז מה הבעיה ?? או שעוברים על החוק , או שלא !! אבל , במציאות , זה מטורף לגמרי !!

    להתראות

    Liked by 1 person

  19. רק נמחיש באמצעות קייס של ממש ( ערעור פלילי לעליון , רצ"ב לינק ) עד כמה המציאות עולה על כל טירוף דמיוני בחוק ומשפט :

    במסגרת ערעור על המחוזי , הנאשם , למעשה הודה בעובדות שבמסגרת הסדר הטיעון והאשמה . אך לגבי אישומים מסויימים , מצטט את העליון :

    במסגרת הסדר טיעון, הודה המערער בכל העובדות נשוא כתב האישום, אך לגבי האישומים שמספריהם 17 ,15 ,11 ,10ו- ,21חרף הודאתו בעובדות, קיימת מחלוקת משפטית בין המשיבה לבין המערער האם התקיים היסוד העובדתי הנדרש לשם הרשעה בעבירות נשוא אישומים אלה .

    עד כאן הציטוט :

    כלומר , השאלה הינה פשוטה בקייס :

    הנאשם צילם בסתר נשים במצבים אינטימיים , והשאלה :

    האם למרות שהנאשם , רק צילם את המתלוננות ,האם ייתכן מכאן על פי החוק , להגדיר זאת כעבירה של מעשה מגונה , מעשה מגונה יודגש , למרות שלא היה מגע פיסי ( נניח הנאשם צילם ואונן רק ) .

    כלומר , הנאשם מודה במערכת העובדות , משמע : צילום המתלוננות באופן אינטימי או במצב אינטימי , אבל , יש לנו שאלה שבמשפט :

    האם המעשים עצמם , גם אם מוסכמים על כל הצדדים , הינם בבחינת עבירה של מעשה מגונה ולא עבירות אחרות רק .

    למי שרוצה להעמיק בדבר , ולהבין ההבדל בין שאלה שבעובדה , לבין שאלה משפטית ( דבר טריוויאלי ביותר בחוק ומשפט , אבל , לא תמיד פשוט כזה ) הנה הערעור בעליון , כאן :

    http://www.news1.co.il/uploadFiles/644848048686982.doc

    להתראות

    אהבתי

  20. תמריץ, הדברים של דב חנין לא כלכך רחוקים מהמציאות.
    ביבי רוצה בחירות ביוני כדי להקדים את החלטת היוהמ"ש, זה פשוט עד כדי כך. זה מבחינתו כבר מזמן לא פוליטיקה, הוא נלחם על חייו כדי לא להיכנס לכלא.

    נשמע לך הגיוני שראש ממשלה שלא מתראיין שנתיים לתקשורת מפרסם סרטוני "הסברה" בוידאו לקהל משולהב ומסביר להם שהמשטרה מגייסת עדי מדינה כשהם אומרים להם "לכלכו על נתניהו"? זה נראה לך הגיוני שכבר שנה הוא חוזר על מנטרה "להפיל ראש ממשלה מכהן"? שהשמאל הבוגדני צד אותו באמצעות התקשורת והמשטרה? מה זה אם לא ארדואניזציה של ישראל?

    אהבתי

  21. חשבתי על זה עוד קצת ובמחשבה שנייה – טעם הבחירות מבחינת נתניהו הוא בדיוק ליצור את התחושה שדב חנין צודק או עלול לצדוק. במצב כזה יש אינטרס ליועץ המשפטי לעשות הכול כדי לגמור את הפרשיות בצורה שקטה.

    אהבתי

  22. דב חנין בעצם משמש כאן עבור נתניהו בפונקציה ההולמת אותו כל כך כקומוניסט יהודי בעל השקפת עולם דמוקרטית – אידיוט שימושי.

    אהבתי

  23. הפוך תמריץ, הפוך. ככל שנתניהו מלבה את הלהבות, כך הוא מקשה על היועץ המשפטי לסגור איתו עסקה שקטה. נתניהו הפך את זה להוא או המדינה, בלפור או מעשיהו. הוא לא משאיר ליועץ המשפטי אפשרות לסגור עסקה, שכן בירור אם אכן "לא היה כלום כי אין כלום" יכול להעשות רק בבית המשפט.

    אהבתי

  24. ככל שביבי הופך הודאה שלו בסוף התהליך למשהו סנסציוני, כך הוא מגדיל ערכה. כמו שהלוחמנות של טראמפ מול צפון קוריאה הגדילה ערכה של גישה פייסנית שלו אם תאומץ. כלומר הצפון קוריאנים יסכימו לתת יותר תמורת גילויי פייסנות מצד טראמפ. כך גם היועץ המשפטי יתן יותר תמורת הודאה מצד ביבי, מה שיראה כאילו יחסוך מלחמת אזרחים. מנדלבליט מלכתחילה אולי היה מוכן להיות נדיב עם ביבי, אבל הוא צריך גב מצד בג"ץ, המערכת המשפטית והתקשורת. תחושה של כאוס כאלטרנטיבה ודאי תועיל לכך.

    אהבתי

  25. "כל שביבי הופך הודאה שלו בסוף התהליך למשהו סנסציוני, כך הוא מגדיל ערכה" –
    אתה באמת רואה תסריט אפשרי של הודאה מצד נתניהו? עסקת פרישה תמורת אי-הגשת כתב אישום שתכלול הודאה של נתניהו בקבלת שוחד / הפרת אמונים, הכאה על חטא והסתלקות מהחיים הפוליטים? מדע בדיוני. אם כבר יותר הגיוני שנראה שידור חוזר של פארסת קצב/מזוז.

    אהבתי

  26. יכול להיות שאתבדה אבל אני לא רואה בחירות ואני גם מתקשה לראות את הרווח של ביבי. כלומר תמריץ כתב נכון אבל אם ביבי ילך לבחירות הוא יאבד מהאמינות שלו. זאת הפעם השנייה שהוא גורר לבחירות.
    אני לא רואה בחירות ב 2018.

    אהבתי

  27. דב חנין עושה כאן את התרגיל הכי ישן בספר: לגייס אנשים באמצעות הפחדה. הוא פשוט לומד מהמאסטר – ביבי כמובן. אצל ביבי אלו הערבים הנוהרים לקלפיות באוטובוסים: אצל חנין זה ביבי והימין הזוממים להפיל את הרפובליקה (לא פחות!)
    זה מאכזב, כי למרות שאיני מזדהה עם השקפת עולמו של חנין, היתה לי הרגשה שהוא פוליטיקאי מזן קצת אחר. אבל הנה, הוא לא.

    אהבתי

  28. חייל זקן, יש בקישור מהאקונומיסט ציטוט חשוב:
    ost gang members are indeed first- or second-generation immigrants—72% of them, according to one report, but they tend not to be new arrivals. It takes years for migrants to be settled enough to be sucked into crime, says Amir Rostami of Stockholm University. Sweden accepted lots of asylum-seekers in the 1980s and 1990s from countries like Iraq, Somalia and the former Yugoslavia.

    כלומר אין טעם לבחון שיעורי פשיעה של מהגרים בשנים הראשונות אחרי הגעתם, להגיד שהם נמוכים ואין שום בעיה. זו לא חוכמה. בעיות של הגירה נחשפות בדור השני וכעבור שנים. במקרה של אריתראים בישראל כמובן, אפילו בדור הראשון השיעורים לא נמוכים, אלא בסטטיסטיקות שקר למיניהן.

    אהבתי

  29. למיטב ידיעתי, בעיות בדור השני להגירה אינה מאפיין כללי של מהגרים אלא רק של מהגרים מוסלמים/ערביים באירופה. לא ידוע לי על עליה בהיקף הפשיעה של דור שני של מהגרים איטלקיים או איריים לארה"ב. גם לא ידוע על עליה דומה של בני עולים מרוסיה לישראל, או של אסיאתיים שהיגרו לקנדה.
    הבאתי בעבר קישור שמסביר את התופעה הזאת בכך שהדור הראשון הגיע לאירופה בשביל חיים טובים יותר (כמו רוב המהגרים) והוא קיבל על עצמו כללית את הנורמות המקומיות, בוודאי בכל הקשור למרחב הציבורי, נורמות תעסוקתיות והרצון להתקדם. מי שעזר בכך היו מדינות הלאום שהגדירו את עצמן כמשמרות מסורות נוצריות וכאחראיות מהו "הטעם הנכון" ו"הסדר הנכון". לא כן בני הדור השני שנולדו למציאות "רב תרבותית" בו נחלשו מדינות הלאום ונלקחה מהן הזכות המוסרית להגדיר מה נכון ומה ראוי. לריק הזה נכנסו אג'נדות מוסלמיות שטיפחו מחדש בדור השני רצונות איסלאמיים והחלישו את הנורמות שקיבלו על עצמם בני הדור הראשון.

    אהבתי

  30. יאיר, מדובר על אוכלוסיות עולם שלישי. כלומר גם מוסלמים. אבל גם היספנים בארה"ב ואפריקנים באירופה.

    אהבתי

  31. נאום נתניהו במליאה:

    הבטחתי לשמור על הממשלה שמביאה הישגים אדירים למדינת ישראל.
    הבטחתי וקיימתי. אני מודה לשותפיי בקואליציה אני רוצה לפנות לחבריי בקואליציה ואני מודה לשותפיי שגילו אחריות כדי שנוכל להמשיך להוביל באחריות ובהצלחה את מדינת ישראל.

    משימות גדולות עוד לפנינו וחשוב מאוד שהחלטנו יחד להמשיך יחד. אני מבקש במיוחד להודות לשר יריב לוין שקם ממיטת חוליו ועשה עבודה נפלאה תודה לך יריב.

    ולחבריי באופוזיציה: זה היה מפחיד, נכון? אני רואה שהצבע חזר לכם ללחיים. אני יודע שחסכתי לכם מפח נפש גדול כי אם היה בחירות אני הייתי חזר לעמוד כאן ואתם הייתם חוזרים לשם.

    אהבתי

  32. הישגי ישראל 2009-18

    1. – תשתיות –
    א. פריסת רשת תחבורה ארצית – כבישים, מחלפים, כולל כבישים חדשים והרחבת קיימים ומסילות ברזל ובהם הרכבת לשדרות ורכבת העמק כבר פועלות – הרכבת לירושלים ולכרמיאל על סף סיום (שלהי 2017) והרכבת לאילת נכנסה לשלב המכרזים הראשוניים. הרכבת לרעננה החלה לפעול ב 2018 . נחנכה ומופעלת הרכ
    ב. בניה והרחבה מואצת של נמלים – נמל המפרץ בחיפה – שמיועד לתת שרותי נמל לירדן, לחזק את השלום הכלכלי ושמקושר למיזם רכבת העמק שכבר בוצע. נמל הדרום – הרחבת נמל אשדוד כדי לתת מענה להתרכזות האוכלוסיה הגדלה במרכז הארץ ולצרכי רצועת עזה /
    ג. בנית אזור סחר חופשי מדרום לבית שאן, משותף לישראל וירדן כהמשך למיזם 'רכבת העמק' והשלום הכלכלי .
    ד. – העתקת צה"ל לנגב שמאיצה מאד את פיתוח הנגב, שחווה כעת פריחה כלכלית, מצד אחד ומעמידה למדינה עתודות קרקע גדולות במרכז .
    ה. ישראל הפכה למעצמת התפלת מים כשהא מתפילה היום (01/2017) כדי 70% מהצריכה שלה במחיר הנמוך בעולם לקוב.
    ו. סלילת שדה תעופה בינ"ל חדש בתמנע לשדרוג הדרום והיחסים עם ירדן השכנה, בעיקר התיירות לעקבה – צפוי להיחנך ב 09/2018 .

    2. – כלכלה –
    א. הסכם "השמים הפתוחים" האיץ מאד את התיירות לארץ והוזיל נסיעת ישראלים לחו"ל.
    ב. שיעור האבטלה עמד בסוף 2016 על כ 4.8% – הנמוך !! בתולדות המדינה – כבר משפיע בשולים על צמצום הפערים.
    ג. צמיחת המשק בשנים 2009-16 כולל, החופף את ממשל אובאמה בארה"ב, הצמיחה הממוצעת בארץ הייתה 2.5% סה"כ בהכפלה מצטברת 23% – בארה"ב באותה תקופה 1.5% -מצטבר כדי 13% . כלכלת ישראל עברה את כלכלות דרום אירופה ומרכזה כולל צרפת – עדיין נמוכה מצפון אירופה אך משתווה לזו של בריטניה – כדי $40,000 לנפש בשנה .
    ד. החוב הלאומי הכללי ירד לכדי 60% מהתוצר, מהנמוכים בעול0 – בארה"ב החוב הלאומי עלה לכדי 118% מהתוצר – כך גם בממוצע האירופי. כך שהעליה ברמת החיים לא באה, כפי שטוענים, מצבירת חובות .
    ה. יוקר המחיה עלה הממוצע כדי 1.5% בשנה – מהנמוכים בתולדות המדינה ובכלל בכלכלות – המערב . מאז 01/2013 עד 01/2018 ירד מדד המחירים ב 1.9% ! כלומר המחירים הוזלו !!
    ו. יצוא ההיי-טק היה ב 2016 הגבוה בתולדות המדינה .
    ז. הסכמי הסחר והיקף העסקאות עם סין עלה ברציפות – משנה לשנה – בשמונה השנים האחרונות .
    ח. בכנס השנתי של ארגון ה"אגמונט" (EGMONT), ארגון-הגג הבינלאומי של הרשויות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, שבו חברות 152 מדינות, הוכרזה ביום 06/02/2017 זכייתה של הרשות (הישראלית) לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, במקום הראשון בתחרות לחקירת הלבנת ההון הטובה בעולם .
    ט. לישראל מתנקזים 20% מסך ההשקעות העולמיות הפרטיות במערכות הסייבר – חומרה ותוכנה והיא הפכה למעצמה עולמית מובילה בתחום.
    י. האבטלה ב 01/2018 ירדה לאחד המקומות הנמוכים בעולם – 3.7% מכל מבקשי העבודה מגיל 15 ומעלה. במקביל עלה מצאי המשרות הפנויות.

    3. חברה ובריאות –
    א. טיפול שניים חינם עד גיל 7 – מיועד להרחבה לגיל 15
    ב. השקעה תקציבית של 15 מיליארד שקל מעבר להשקעות האוטומטיות במגזר הערבי.
    ד. תהליך השתלבות מתגבר גם של ערבים וגם של חרדים במשק הישראלי ובענפים מובילים כמו היי-טק, רפואה ומשפטים.
    ה. גיוס 1000 שוטרים ערבים למשטרת ישראל
    ו. אחוז הסטודנטים הערבים במערך האקדמי בישראל עלה מ 12% ב 2012 ל 15.8% בשלהי 2016
    ז. כניסת הפליטים/מהגרי העבודה נבלמה לחלוטין ומקצתם הוחזרו לארצות מוצאם או ארצות אחרות.
    ח. ישראל ירדה בדירוג השחיתות העולמי ממקום 36 למקום 28 – שיעור הירידה הגבוה בעולם במדד השחיתות העולמי לאותה התקופה .
    ט. – רפורמת ה"שמים הפתוחים" (לאו קוסט) הזניקה את התיירות לישראל מ 2 מילין בשנה ל כדי קרוב ל 4 מיליון והנגישה את חו"ל להמוני ישראלים .

    4. מדיניות חוץ וקשרים אסטרטגיים
    א. – נחם הסכם פיוס עם תורכיה שכולל פיתוח הגז ובמקביל, הסכם הבנות עם קפריסין, יוון ואיטליה להנחת צינור נוסף, לא דרך תורכיה, לאספקת גז ישראלי , בעוד עשור, לדרום אירופה, בתכנית לשלב במיזם את שדות הגז המצרים ..
    ב. נחתם הסכם פיתוח משותף עם יוון, קפריסין ואיטליה לאספקת גז ישראלי בצינור עוקף תורכיה שיש לו משמעויות לגבי העמדה המדינית שהן באירופה !
    ג. פותחו הבנות אסטרטגיות שקשורות בתיאום ויצור ביטחוני עם הודו, אזרבייג'אן וקזחסטן
    ד. פוחתו יחסים דיפלומטיים נרחבים עם אפריקה, בעיקר מזרח אפריקה אבל גם עם ניגריה ולאחרונה עם מאלי ! היחסים עם הודו התפתחו כדי "שותפות אסטרטגית"
    ה. נחתמו הסכמי שיתוף פעולה ללוחמת סייבר עם יפן וגרמניה (מדינות זניחות) .
    ו. הושג תיאום ביטחוני מוגבל והבנות עם רוסיה לגבי סוריה ! – אוסיף – עצם העובדה שישראל מצליחה לשמור על מידה של חופש פעולה בסוריה וייצב "קווים אדומים" מול איראן בלי להגרר למלחמה כוללת היא הישג ענק !!
    ז. – נחתם הסכם הסיוע הביטחוני עם ארה"ב לעשור הקרוב שמקבע את העליונות הטכנולוגית של ישראל במרחב מול כל שכניה !
    ח. הועמקו הקשרים עם מרכז ומערב אפריקה וכן נוצרה ברית אסטרטגית עם קפריסין ויוון ושיתוף אסטרטגי עם מדינות דרום ומזרח אירופה .
    ט. – ב 19/02/2018 נחתם הסכם יצור גז למצרים בשווי 15$ מיליארד לעשור. בצד חשיבותו הכספית הוא מעגן את "השלום הכלכלי" ומחזק את זהות האינטרסים בין ישראל למצרים !

    סכום כלכלת 2016 – כפי שפורסם ביום 25/12/2016 על ידי הלמ"ס הצמיחה השנתית של כלכת ישראל הגיע כדי 4.0% בשנה (עדכון 05/03/2017) ולנפש עלתה ב-2.0%: רמת החיים עלתה ב-2.9% . מדובר על צמיחה שגבוהה ב-0.7% מהתחזיות – שיא בקניית רכבים: 300 אלף רכבים חדשים. האבטלה ירדה ב 2016 ל 4.8% – הנמוך בתולדות המדינה. היבוא האזרחי זינק ב-10.2% ההשקעות זינקו ה-10%, כפול מהתחזיות – אגב באירופה כאירופה מדובר על – נדמה לי 0.1% . היקף יציאות ישראלים לחו"ל הגיע לכ 8.5 מיליון בשנה .

    סיכום שנת 2017 – השכר עלה ב 3.3% לעומת אינפלציה של 0.1% . יש שיפור קל בממד הפערים העולמי מדד ג'ני . מאז 2008 ישראל הפכה למדינה עם הצמיחה המצטברת השנייה בגובהה בין מדינות ה OECD של 35% לעומת הממוצע של 14% עם רמת חיים לנפש גבוהה או משתווה לאל של צרפת ובריטניה, גבוה מאלו של מדינות דרום אירופה . הצמיחה ב 2017 היתה 3.3% (ארה"ב 2.4%).

    עוד קצת נתונים – ישראל בין חמשת המדינות עם אורך החיים הגבוה ביותר בעולם ובין חמשת המדינות עם תמותת תינוקות הנמוכה בעולם שיעור ההרוגים בתאונות דרכים, לתושב ב 2016, כדי 4.3 ל 100 אלף, בין עשרת המקומות הטובים בעולם – בארה"ב למשל השיעור כמעט פי /שלש 11.3 . ישראל גם ממוקמת במקום השלישי בעולם, יחד עם אוסטרליה אחרי פינדלנד וצ'כיה, כמקום טוב לגדל בו ילדים !!

    ב 12 שנות ממשל ביבי, כולל הקדנציה הראשונה נהרגו פחות ישראלים, פלשתינים וערבים בכלל מאשר בימי כל ראשי הממשלות האחרים בישראל חוץ מבימי משה שרת ב 1954-55 אז גרו בארץ כ 20% תושבים מהיום !

    Liked by 1 person

  33. אני נותן לייק על אף שקשה לי לראות ירידה במדד המחירים כהישג. ההישג האמיתי צריך להיות עלייה במדד לצד עליה במשכורות בשיעור גבוה יותר.

    אהבתי

  34. אני לא חושב שהאנושות תיכחד בשנות חיינו, אבל היא קרוב לוודאי תשתנה. התפתחות הבינה המלאכותית עשויה להביא גם לכך שהאנושות תתפצל לאליטה קטנה של בני אדם משודרגים, ולהמונים חסרי כל כוח כלכלי או פוליטי. כך למשל המכונית האוטונומית עשויה להגדיל מאוד את אי־השוויון בחברה. כיום, עשרות אלפי נהגי מוניות, נהגי אוטובוסים ונהגי משאיות מרוויחים מרשת התחבורה שלנו, ועבודתם נותנת להם גם כוח פוליטי לא מבוטל. הם מסוגלים להתאגד, ואם הממשלה עושה משהו שלא מוצא חן בעיניהם, הם יכולים להשבית את התנועה. בעוד כמה עשרות שנים, כל הכוח הכלכלי והפוליטי הזה עשוי להתרכז בידיהם של כמה מיליארדרים השולטים בכמה חברות היי־טק שפיתחו את האלגוריתמים שמנהלים את כל מערכת התחבורה.

    במקביל, התקדמות הביוטכנולוגיה תאפשר בפעם הראשונה בהיסטוריה לתרגם אי־שוויון כלכלי לאי־שוויון ביולוגי. העשירים יוכלו לשדרג את היכולות הפיזיות, השכליות והרגשיות שלהם ושל ילדיהם. לאורך כל ההיסטוריה העשירים טענו שהם מוכשרים יותר מהעניים, ולכן הם עשירים. זה לא היה נכון. אבל במאה ה־21 זה עשוי להפוך למציאות. העשירים באמת יהיו מוכשרים יותר מהעניים. ודווקא אז, כשיהיה צורך חסר תקדים בהתערבות המדינה, המדינה תאבד את האינטרס שלה לדאוג לחינוך ולבריאות של ההמונים. במאה העשרים אפילו מדינות דיקטטוריות כגון גרמניה הנאצית השקיעו בחינוך ובבריאות של העניים, כי הנאצים ידעו שאם הם רוצים מדינה חזקה עם כלכלה חזקה וצבא חזק, הם זקוקים למיליוני הגרמנים העניים שיעבדו כפועלים בתעשייה וישרתו כחיילים בצבא. מערכות החינוך והבריאות ההמוניות של המאה העשרים לא הוקמו רק מתוך רצון טוב, אלא בעיקר מתוך אינטרס קר. אבל במאה ה־21, ככל שהצבאות והכלכלות יתבססו על רובוטים ובינה מלאכותית, כך יקטן הצורך של המדינה להשקיע בחינוך ובבריאות של המעמדות הנמוכים.

    https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4948868,00.html

    אהבתי

  35. מה המטרה לטוב הזה? טראמפ מחליף אנשי מפתח שאוהדים להסכם האטום עם אירן בכאלו שהתנגדו לו. זה מקום לתחזיות ועתידות.

    אהבתי

  36. מסביבת נתניהו/פרקליטיו ("הצעה של וינרוט ימים ספורים לפני מותו"… פרקליט עד הסוף ומעבר…) מפריחים בלון ניסוי, התרחיש של הפוסט, ניצחון בבחירות, הישג מדיני [אופציונלי] ועסקת טיעון הכוללת פרישה מהחיים הפוליטים:
    https://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.6570811

    על "הודאה סנסציונית" אפילו הם לא חולמים. היה ונשאר מדע בדיוני.

    עדיין נראה הרבה יותר סביר שמעמדת נוחות אחרי בחירות, ושיכור מכח, יגרר נתניהו למלחמת חורמה (בדומה למה שעושה טראמפ) בכל הבאים לכלותו (תקשורת, משטרה, פרקליטות, הקרן החדשה, ועוד המצאות), מאשר להסכים לעסקת טיעון.

    אהבתי

כתיבת תגובה