במקום אינספור מילים

מילים. מילים. מילים. מתוכניות הבוקר ועד למהדורות החדשות בפריים טיים ולעיתוני הערב הררי מילים נשפכות ועוד יישפכו על שאלת אשמתו של ראש הממשלה נתניהו ועל טיב יחסיו עם מיליארדרים. נהרות קוצפים של מילים טרחניות. מהנה יותר להתמקד בגיבורי עונת האח הגדול הבאה עלינו לטובה. לפיכך אני חושב שאעשה שירות טוב לקוראיי אם אעז להביא להם כבר עכשיו את השורה התחתונה ולחסוך מהם את כל השאר הכה מיותר: אין בישראל אליטה משפטית שתגיד שראש הממשלה ורעייתו הוציאו מתנות עצומות מעשירים אבל זה בסדר. אין חיה כזו. אז ביבי יצטרך לפרוש. מקווה ומאמין בשבילו ובשבילנו שלא ילך לכלא (ניתוח מפורט יותר כתבתי לפני שנה).

קראתי את הביוגרפיה המעניינת של בן כספית על נתניהו. בעקבות זאת יש לומר שלצד הצער על עזיבתו של מנהיג ששמר על ביטחון ישראל ועל כלכלת ישראל בצורה פנומנלית, יש גם הקלת מה. בעיקר על כך שיושם סוף לתופעות הפתולוגיות שרעייתו הנחילה – כמו ההתנכלות לדמויות רבות כישורים שהסתבכו איתה ועם מקורביה הבעייתיים – מנפתלי בנט ואיילת שקד ועד יועז הנדל וצבי האוזר.

106 תגובות על ״במקום אינספור מילים״

  1. צהלות השמאל ובקבוקי השמפניה שנפתחו אתמול באולפני חדשות 2 מזכירות את שאגות השמחה בערב הבחירות ב-1996,
    כי גם אם נתניהו יפרוש, רוב הציבור לא רוצה את השמאל בשלטון, ולכן נציגי המסתננים והערבים בכנסת יאלצו להישאר באופוזיציה גם בפעם הבאה.
    גם יאיר לפיד, זה שמשנה את דעתו וסותר את עצמו עשרות פעמים, באותו יום, לא יצליח להרכיב ממשלה.

    אהבתי

  2. פרישת נתניהו לא תתרחש כל-כך מהר ובטח לא בצורה קלה. בדרך תכתש המערכת הפוליטית והציבורית עד דק.
    אני חוזר לתחזית שלי שהוא לא יהיה ראש הממשלה הבא אבל ממשלתו תסיים את ימיה (לפחות 4 שנים).
    מלבד כך אני רואה 2 תרחישים הפוכים אפשריים:
    כתישת המערכת הפוליטית-ציבורית תחזק את הימין.
    או
    כתישת המערכת הפוליטית-ציבורית תפגע בימין.
    זה תלוי איך ינוהל המאבק ואיך יתנהגו הרכיבים המרכיבים את הימין.

    סיפור מוזר הוא המעורבות של לפיד בהמלצות כנגד נתניהו. אלו נקודות רעות מבחינתו, בעיקר שהוא טוען ש"ממשלה מחליפים בקלפי". לא מבין איך הוא לא הצליח לחמוק מהסיפור הזה. בדיעבד מובן יותר ויותר מדוע ממשלת נתניהו הקודמת לא החזיקה מעמד והלכה לבחירות.

    אהבתי

  3. מי שינצח בפריימריז של הליכוד אחרי ביבי יוכל להישפט על בסיס מדיניות הליכוד המוצלחת ולא על בסיס אישיותו הבעייתית של ביבי ורעייתו. אני לא רואה סיבה הכרחית לכך שיגיע סוף שלטון הליכוד. אפילו מפלגה פיקטיבית כמו קדימה ניצחה בבחירות שבהן ירד מהבימה המייסד שלה.

    אהבתי

  4. אני גם לא רואה סיבה לסיום שלטון הליכוד, אבל יהיה קשה למועמד הבא להישפט על סמך מדיניות הליכוד אם נושא השחיתות יהפוך למרכזי. וזה (גם) תלוי בהתנהלות של ביבי עד סוף כהונתו.

    בחירת ראש ממשלה חדש ללא בחירות היא הדבר הטוב לימין, אבל זה כלל לא עולה על הפרק כרגע. אם היועץ יגיש כתב אישום אז כנראה זה יקרה.

    אהבתי

  5. "…אין חיה כזו. אז ביבי יצטרך לפרוש…"
    למה? אין לו שום תמריץ לפרוש ולוותר על עמדת הכח בה נמצא כיום.
    ביבי נלחם על חייו; לא הפוליטים, אלא על חייו ממש, שלא יגמור כמו אולמרט בכלא.
    על הדרך יהרוס כל מה שבדרכו, ישסה כנגד כל אוייביו. נדמה לי שהשנה האחרונה היתה רק קדימון.

    אהבתי

  6. Kb, כרגע התמריץ שלו להילחם בכל הכוח מעמדת ראש הממשלה אולם היועץ המשפטי יכול לשנות את התמריץ אם יציע לו כמו שהוצע בזמנו לעזר ויצמן לפרוש בשקט ללא משפט. מנדלבליט יעשה לביבי שירות עצום אם יצליח לגמור כך את הסיפור. אבל לבטח לא יוכל להותירו ראש ממשלה.

    אהבתי

  7. קשה לי לראות את שונאי נתניהו מסתפקים בפרישתו ללא משפט. גם אם מנדלבליט יציע עסקה שכזו, בג"ץ יענה לעתירות כנגדה.
    התמריץ של נתניהו זה להילחם על הכול ועד הסוף.

    אהבתי

  8. תמריץ, התרחיש שהצעת היה הגיוני לפני שנתניהו עלה על עץ גבוה כלכך. הוא אומר – "לא היה כלום כי אין כלום", "מתנהל נגדי מסע צעד פוליטי" וכו' וכו'. לא ייתכן שבסופו של דבר הוא פשוט יפרוש בשקט והדבר לא יתברר בבית המשפט!! אני חושב שגם מנדלבליט מבין את זה.
    זה כבר הרבה מעבר להאם ראש ממשלה עבר עבירה פעוטה או לא פעוטה, הוא הפך את הסיפור למערכת אכיפת החוק כולה נגדו. בבית המשפט יתברר אם לא היה כלום כי אין כלום.

    אהבתי

  9. מה הפואנטה של בנט בנאומו? למה הוא יצא לתקשורת ככה?
    חיזוק הימין?
    הצגה של עצמו כמועמד להחלפה?
    שמירה על שרידות הממשלה?
    גם וגם?

    אהבתי

  10. תמריץ , מי אלו בדיוק האליטות המשפטיות , אולי עו"ד ווינרוט , שהוא נחשב בין הכלים במדינת ישראל , שגרס שזה בסדר לקבל מתנות מחברים ? וכך ייעץ לנתניהו הסתבר משהו ? אולי מנדלבליט שהוא מונה על ידי נתניהו עצמו ( בעיקרון ) . אולי אלשיך המפכ"ל , שגם מונה על ידי נתניהו ? בסך הכל , הכל רווי מיתוסים . היועמ"ש מענין אותו דבר אחר לגמרי :

    מה סיכויי ההרשעה בבית משפט . ולא אליטות , ולא פוליטיקה ולא כלום . אבוי לו מיוצרו , אבוי לו מייצרו . באם נתניהו יזוכה , הוא הגדיר המצב כ – חורבן מערכות אכיפת החוק בישראל ( הגדרה סובייקטיבית לגמרי ) . מאידך , אם לא יגיש כתב אישום , יהרגו אותו . מה נשאר לו להתפלל אליו כתסריט האופטימלי ? אם כך :

    אם יוגש כתב אישום , וביבי יורשע , אזי , לא יהיו מכללא טענות כלפיו , הוא עשה הדבר הנכון ביותר . כל תסריט אחר , בעיניו לפחות , אקספרס לגיהנום . היית מתחלף איתו תמריץ ? בטח היית מעדיף להיות בואש מסריח אפילו , מאשר בנעליו .

    לגבי שרה נתניהו : מציע שתרגיע קצת . היא תמיד הייתה בצל של הדברים . לא חיפשה שאו אוף , חשיפות מגולמניות וכדומה . תמיד צנועה . ממש לא חיית תקשורת וחשיפה ורייטינג ופרסום . ובצנעה , עשתה למען חיילים בודדים , ילדים במצוקה וכדומה . זה לא מעט כלל וכלל .אתה צריך להקביל עם נשים אחרות בעולם , ולקלוט ההבדל . להרגיע !!

    להתראות

    Liked by 2 אנשים

  11. רק למי שרוצה לקרוא או לצפות בריאיון עם עו"ד וינרוט בעובדה , אז כאן :

    https://news.walla.co.il/item/3110537

    ועוד , כתבתי בטעות ייעץ משהו , הוא ייצג בעבר , לא ייעץ בקשר לפרשיה הנדונה כנראה .

    תמריץ ,

    עיניך הרואות שוב , את השוטה הזקן , והתגובה שלו עלי . כל כולו של הפסיכופט הזה , לחרחר פה מדנים . עכשיו , אני אתן לך צ'אנס אחרון , למחוק התגובה . אם לא תמחק , אז לפי דעתך כך צריך להיות , ומה שאני עושה לו , אעשה גם לך . זה יהיה מר גורלך תמריץ . מחק לו התגובה , או קבל עליך האחריות לתוצאות . הדברים ברורים כשמש . זוהי תגובה כפי שהסברתי לך , שאין חולקין לגבי הצידוק למחיקתה . אז אני אמתין פה …… לפני שאני גם נכנס בו . אתן לך צ'אנס ליישב זאת בדרך הוגנת וחוקית ומוסרית .

    אהבתי

  12. יכול להיות שאתה צודק וקפץ לו המזרוחניק. כי אני לא מבין מה הלחץ להגיב לפני המצלמות תוך פחות מחצי יום.

    אהבתי

  13. תמריץ , ומדגיש ומזכיר , יש פה על השוטה הזקן , כפי שנוכחת , נטל היסטורי מכביד ביותר , כך הוא נוהג , מקדמת דנא , ולא נרתע , ושוב ושוב מחפש זאת . הוכחתי לך זאת בעליל . זה לא מכאן התחיל . עשרות תגובות דנן . עכשיו , לפתחך רובץ הדבר . אתה תישא באחריות ובתוצאות , שלא תאמין פשוט …..

    אהבתי

  14. בנט בבעיה כי הקהל שלו לא בהכרח יאהב הליכה אחרי צו התקשורת (מינוס ישראל היום). מצד שני הוא כן בעל זיקה טבעית לנורמות אליטיסטיות בתחום טוהר המידות.

    אהבתי

  15. "לא ייתכן שבסופו של דבר הוא פשוט יפרוש בשקט" – לגבי קצב היה טררם גדול גם כן ובכל אופן כמעט שכך נגמר הסיפור. רעש ומהומה עושים רושם חזק, אבל בסוף תמריצים נוטים להכתיב את התוצאה הסופית.

    אהבתי

  16. תמריץ, הייתי רוצה להאמין שהפרקליטות למדה משהו מפארסת העסקה שכמעט עשו עם קצב. כשהיועמ"ש דאז מזוז היה צריך לסנגר על עסקת טיעון בבית המשפט הוא למעשה היה צריך לטעון שהקייס נגד קצב חלש, ושהסיכוי להרשעה לא גדול. למעשה לירות לעצמו ברגל. כשקצב החליט לחזור בו מעסקת הטיעון, הפרקליטות נתפסה עם המכנסיים למטה, היה קשה ליישב את הדברים עם הנמכת הציפיות שהם עצמם יצרו.

    מנדלבליט, עם כל רצונו הטוב, מסונדל, הן ע"י הנאשם והן ע"י המאשימים – להחליט, להכריע, לא למרוח. כמו שכתב יאיר, צל"ש או טר"ש, אין דרך ביניים, אין סגירה שקטה ופרישה מהחיים הפוליטים ע"ע ויצמן. או שהיתה מזימה פוליטית של השמאל והתקשורת "להפיל ראש ממשלה מכהן" או שביבי כאחרון העבריינים ירצה תקופת מאסר בכלא.

    Liked by 1 person

  17. פרישתו של ביבי נראית לי קרובה ל-100% סיכוי. הסיכוי שיישב ממש בכלא בגין האישומים הנוכחיים (לא עבודות שירות) נראה לי 20% אולי. אפשרי אבל לא התסריט הכי סביר. גם תיתכן חנינה. מה שכן, תיק בזק נראה לי מצחין בצורה קיצונית ואולי דווקא משם זה יגיע.

    אהבתי

  18. יאיר,
    ארצות הברית רחוקה מביצוע EXIT במזרח התיכון. בהמשך יש לינק לבלומברג שמעריך את מספר ההרוגים הרוסים במתקפת האוויר האמריקאית בגבול האזור הכורדי ב200. ראיתי גם מספר מקורות נוספים בפיד שלי (מידיד דובר רוסית שעוקב אחרי דפי פייסבוק של אנשים הקשורים לחברת שכירי החרב ווגנר) שמעריכים את מספר הנפגעים הרוסים (כולל פצועים) בלמעלה מ600. הן האמריקאים והן הרוסים ממלאים את פיהם מיים אבל עוצמת האש שהפעילו האמריקאים במקום (הרבה מעבר הנדרש לחילוץ כח לכוד) מעידה על החשיבות שלו בעיניהם. ושוב כרגיל קרב חשוב זה עבר מתחת לרדאר שח המדיה הישראלית.
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-02-14/kremlin-stays-aloof-as-army-treats-wounded-in-u-s-syria-strike

    אהבתי

  19. מי שכבר לא מסוגל לשמוע או לקרוא, ולו עוד מילה אחת, על פרשיות נתניהו, והחלופה של האח הגדול אינה לטעמו – מוזמן להתנחם בצרות של אחרים.
    איסלנד, המתהדרת בשפע החשמל הירוק והזול שלה, למעשה סובלת מהיותה אבן שואבת לגדולי בזבזני החשמל העולמיים – "כורי הביטקוין".

    https://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3731813,00.html

    #############

    הפניית חייל זקן, ללטאות הריגול הישראליות אחרי מתקני הגרעין האיראנים, הזכירה לי את הכרישים שהפעילה ישראל בשארם א שייך בכדי להבריח את התיירים ממצרים לאילת. כרישים שהצליחו להבחין בין שוחים יהודים (אותם הכרישים לא תקפו) לבין שוחים מוסלמים ונוצרים שכן הותקפו.

    http://mobile.mako.co.il/pzm-magazine/Article-6ad4cbb6a57f341006.htm

    כדברי אחד המגיבים לפוסט הנ'ל – אני מניחה שבקרוב נתבשר גם על צבא הדרקונים שמפעילה ישראל נגד שכניה. 😊

    אני תוהה איך / מאיפה, להערכת אותם "הוגים" ערבים, טורקים ואיראנים. ישראל השיגה את כוחות העל האלו להפעלת חיות כנגד אויביה.
    אני חוששת שהם מאמינים שחתמנו על חוזה עם השטן, ולפיכך חובתם להעלות אותנו על מוקד.
    או שאולי זהו הטיפול הראוי לכורתי ברית עם השטן רק בעיני הנוצרים, ואילו למוסלמים יש רעיון אחר איך יש לטפל בהם?

    אהבתי

  20. קמיליה , זה לא איזה משחק הדברים האלו . הדברים האלו שרירים וקיימים , לא מומלץ לנהות אחרי מיתוסים גורפים , אבל גם לא לגמרי לא להבין , שהמציאות לפעמים עולה על כל דמיון . היכולות של סוכנויות ביון , הינן הרבה מעבר לתפיסה של אדם מן היישוב לא פעם . כאן למשל , תוכלי לקרוא , על כריש , למטרות ריגול , שהפנטגון ( מחלקת הדארפה למעשה ) שותל לו שבב במוח , ומשתמש בו לצרכי ריגול . אין בזה רבותא גדולה , זה למעשה , משהו די פרימיטיבי , היי סמוכה ובטוחה בכך !! הייתי יכול להפנות אותך לעוד אלפים , היית מזיעה דם פה , כאן :

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4767428.stm

    להתראות

    אהבתי

  21. תמריץ , אתה תמחק לו התגובה וזהו !! הסוציופט הזה , לא לומד להתנהג . הוא עושה זאת כבר במשך עשרות פוסטים . וכל הזמן מחדש . אתה ביקשת זאת , לא פעם ולא פעמיים . אתה רואה ונוכח בעצמך , שהוא בשלו פשוט !! הוא הוזהר , לא פעם , לא פעמיים , ובעזות מצח ממשיך . אפילו בסשן , בסיבוב הנוכחי , מחקת לו תגובה , והוא דבק בעזות מצח במעשיו בסיבוב הנוכחי ממש . אם כך , אתה צריך , למחוק גם התגובה הזו , לתת לו צ'אנס אחרון , להיטיב דרכיו , ואם לאיו , לחסום אותו באופן קבוע מלהגיב פה . שהרי , הוכחה בעליל , תבנית שיטתית אצל השוטה הזה . הנטל ההיסטורי , כבד מנשוא . אין ספק בדבר !! תמשיך פה להתחנחן ולהתייפייף איתו , והוא בשלו . מחק התגובה לאלתר , תבהיר לו שפה זה לא משחק . זה לא עיתון הארץ , לא אן אר ג'י או איזה בלוגריה מבולגנת . מי שרוצה להגיב פה , גם אם הוא לא מקצועי , הוא יכול , אבל , הוא צריך להגיב בצורה מאורגנת , ועניינית , ורצוי מנומסת . מי שיש לו , לא כל שכן , תפקיד פה , ומראש, להיכנס בשביל להתעמר במגיבים ולחרחר מדנים פה , ועושה זאת באופן שיטתי , אתה :

    מזהיר , שוב מזהיר , מוחק , שוב מזהיר , אחר כך חוסם אותו מלהגיב . הכל ברור וגלוי מלפניך . עכשיו , תמחק , ותזהיר אותו שלהבא , הוא לא מגיב פה יותר ונחסם מראש מלהגיב , וחלאס .

    להתראות

    אהבתי

  22. תמריץ , נוכחתי שמחקת חלק מן התגובה . זה לא מספיק . שים לב , בחלק השני , הוא כותב ברמיזה עבה מאוד : אל רומי …. משמע , רמיזה ברורה אלי : אל רום . אתה צריך למחוק לו הכל , ולהזהיר אותו סופית , בדבר חסימה מכאן ואילך . אם זה ממשיך , ומבחינתך בסדר , אזי , נעשה לך זאת , ותשתוק !! שהרי , לשיטתך אז זה סביר וראוי .
    אגב אורחא , שית ליבך ( וכך גם הקוראים ) הוא מביא לינק , לתופעה מוכרת , של משדרי רדיו של צפרים למעקב ( קרוב לוודאי ) . זוהי לא התופעה כלל . התופעה האמיתית הינה רצינית ביותר , וסוכוניות ביון , מוציאות עליה ים כספים ( כפי שעל קצה המזלג אפשר לקרוא בלינקים שהבאתי ) . האינפורמציה נועדה לתעתע למעשה בקוראים . במקום לקרוא הלינקים שלי , להתעמק בתופעה , אחרי שעיניו נכחו בדבר ובקיומם של הדברים ( זה אפילו לא על קצה המזלג ) הוא הביא שוב לינק , לא רלבנטי , מניפולטיבי בעליל , בשביל לחרחר שוב מדנים , ולהטעות בעליל את הקוראים .

    אהבתי

  23. רק להמחיש פה לקוראים בפעם המיליארד , שמדובר במניפולטור פסיכופט :

    לא מדובר בפעם הראשונה . רק בנושא המצומצם של טכנולוגיה . כאן בלינק תוכלו לקרוא , כיצד יש לו תפקיד ממש , תפיסות אקטיביות ממש . לא רק בקשר אלי מסתבר הדבר . אלא גם מכללא לתעתע בקוראים , בקשר לחדשנות טכנולוגית . השוטה הזה , ניסה כאן בלינק להלן , לנגח את מה ? את הננו טכנולוגיה , כתחום חסר משמעות . קשה לדמיין שוטה זב חוטם כזה . תקראו שם באיזה אופן עשה זאת , איזה גיחוך רבתי . זה גם עלבון לאינטיליגנציה של קוראים , לקיומה של האנושות אשכרה , מרוב שהמוח שלו מורסתי בעליל . מי הוא חושב יקנה זאת ? אני משאיר לקוראים , לנסות לפענח , מה אידיאולוגית לכאורה , מניע אותו לכך , הנה כאן פוסט בעבר של תמריץ :

    https://tamritz.wordpress.com/2017/07/09/אנוכי-הרובוט-הלא-אנוכי/

    תקראו טוב טוב , איך הפסיכופט הזה , לא יודע אנגלית , לא יודע כלום במדעים , בטכנולוגיה , במקום להתעמק בלינקים ולנסות להבין , דופק לך פוזות מנופחות , תקראו איזה גיחוך רבתי . תבינו , זה שיטתי !!

    להתראות

    אהבתי

  24. תמריץ , אתה תחזיר מה שמחקת לי , אני מזהיר אותך פה . אני אפילו לא אטרח להסביר לך , כפי שהסברתי לך בפעם המיליארד , שאין לבלבל בין אגרסור , לבין קורבן . תחזיר זאת לאלתר !! אני מזהיר אותך פה !!

    אהבתי

  25. רק עוד הבהרה נוספת , אני פשוט לא רוצה לסבך פה עניינים :

    כבר הוכחתי , שממבט שטוח וראשון , אפשר לראות שהשוטה הזקן הזה , הוא פסיכופט מנופח , בלי שום ידע הבנה בהויות חיים מינימליים אפילו . מתייצג פה כאיזה אסטרטג מבריק . שימו לב להמחשה שטחית נוספת ( על איראן ושדות הנפט , על אל אור אזריה ומה זה חיילות בכלל , על עזה וצוק איתן ואללה , לא נגמור פה , כמה הוא הוצג ככלי ריק ) הנה :

    בתמונות ובכתבות שהביא , רואים שלציפורים , יש משדרי רדיו חיצוניים . ברור שסוכנויות ביון , אם היו משתילים צ'יפים או משדרי רדיו , הרי זה היה בתוך הגוף , מתחת לעור וכדומה . זוהי פרקטיקה נפוצה מזה עשרות שנים . אז הרי זה מגוחך , להציג ציפורים עם משדרי רדיו חיצוני , נחזה וגלוי לעין , כהפרכה לקיומה של התופעה . אני כבר הוכחתי לעי"ל בעליל . אבל , להביע , את הטמטום המזהיר של האדם הזה , שמתייצג פה כאיזה נפוליאון דה לה שמטס , הנה , במרפאות כאב , משתילים אלקטרודות , לגירוי חשמלי , בתוך עמוד השדרה למשל ( יש גם במוח ועוד , למשל לטיפול בדיכאון או מניה דיפרסיה , ראשי תיבות : DBS לכל המתעניין : Deep brain stimulation ) הכל על מנת לרכך כאב , כאן אפשר לקרוא למשל ( בעברית ) :

    http://www.ipa.org.il/electric.asp

    אז סוכנויות ביון , ישלחו ציפורים , עם משדרי רדיו על הרגל ? עליהם ונחזה להיראות הדבר ? היו משתילים בזריזות מתחת לעור . רבק חשיש , כמה מפגר אפשר להיות ? אפשר להמית אדם כזה ? המתת חסד ? מה ייצא מזה ? חבל על החומר , ועל החמור גרם הזה .

    יסלחו לי הקוראים , על גלי ההלם והשוק והזעזוע , שאני מייצר , כל אימת שאני נאלץ להתעמת עם המפגר הזה …. זה נורא !!

    להתראות

    אהבתי

  26. תמריץ,
    אני מקבל בהכנעה את ההתקף הצוקרברגי שלך אבל מבקש בכל לשון של בקשה שלא תחיל אותו על ידידנו המלומד אל רום ועל שפתו העשירה אחרת אנה אנו באים?

    אהבתי

  27. תמריץ,
    אחד אחרון.אם משהו לא נראה לך מחק את כל התגובה. מחיקה חלקית משנה את כוונת הכותב והיא מעשה לא הגון.

    אהבתי

  28. פרשת נתנייהו דומה למשולש: פוקסי, תמריץ ו חייל זקן,
    השמאל הסנילי מפעיל סחיטה באיומים על המערכת המשפטית שתעשה הכל כדי לרצות אותו. פניה להגיון הבריא לא רלונטית, המערכת המשפטית כרגיל תתפלפל ותמציא תרוץ כדי להצדיק את התנהגותה.
    למרבה הצער עוד לא האשימו את חייל זקן בעבירות סקס

    אהבתי

  29. רק לכל המעונין , כתבה או סקירה ממש יעילה ומקיפה יחסית , איך נשות מנהיגים ומנהיגים מושחתים וכדומה ….. חיים וצוברים עושר . ככה בקטנה , להסתכל אחרת או קצת יותר בפרופורציות על שרה נתניהו ( בלי קשר לפן המשפטי , אלא בגלובל ) :

    http://www.mako.co.il/finances-magazine/Article-dd3da8fdb4e3b51006.htm

    להתראות

    אהבתי

  30. התמריץ של מנדלבליט לטעמי הוא לא להחליט, למסמס ולזרוק את ההחלטה ליועמ"ש הבא אחריו

    אהבתי

  31. בהקשר לנושא המקורי של הפוסט -שני פוסטים המצדיקים להערכתי את הזמן הנדרש לקריאתם.
    עם שניהם הזדהתי – למרות שמסקנותיהם הופכיות לגמרי זה לזה.
    מה שמסביר את המועקה שפרשה זו משרה עלי.
    (או שהתחילו להתבטא אצלי גנים "מיזרחניקים" / צדקניים, שאפילו לא הייתי מודעת עד היום לקיומם בתוכי, הגורמים לכל מי ששמו מתקשר ישירות או עקיפות לנושא (מתומכי נתניהו ועד תומכי אלשייך) להעלות ריחות סירחון וצחנה.

    א. אורי הייטנר

    https://heitner.wordpress.com/2018/02/14/עבודת-אלילים/

    ב. זאב גלילי מהבלוג הגיון בשגעון

    http://www.zeevgalili.com/2018/02/22720?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+zeevgalili+%28zeevgalili%29

    אהבתי

  32. אנחנו לא יודעים אם לביבי יש תחליף כי עוד לא ראינו את השטויות שיכול לעשות יורשו. מה שכן, עסקת שליט, ההתפייסות עם טורקיה והתקפלות המגנומטרים – כל מה שהייטנר מציין לרעה הם בעיניי הסיבות המשכנעות ביותר לכך שביבי אולי באמת חסר תחליף. להעביר החלטות לא פופוליסטיות (או במקרה של שליט, פופוליסטיות רק מבחינת השמאלנים) ועדיין להישאר מלך הימין הלא מעורער.

    אהבתי

  33. אגב כששרון החליף את ביבי, שרון באמת התנהל הרבה פחות טוב מביבי באינתיפאדה. השתהה עם הגדר ועם חומת מגן בצורה שעלתה בחיי מאות. מצד שני שרון שחרר אותנו מעולה של עזה. מה שביבי לא היה מעז לעשות.

    אהבתי

  34. הדעה של אורי הייטנר, מהצד השמאלי , מדגימה היטב את הבעיה של המשאל.

    הוא מציג את הצדדים החיוביים של נתניהו (הכלכלה והמצב הבטחוני) , כאשר כל הדברים הללו הם עובדות ברות מדידה שנוגעות לכל אזרח מדינה.

    ואז הוא מציג את הצדדים השלילים של נתניהו (פלגנות, "השחתה ציבורית", "סגידה" , נהנתנות) – כאשר כל הדברים הללו הם לא עובדות ברות מדידה אלא התרשמויות שהן בעיני המתבונן, ונראה שהצד השמאלי רגיש להם הרבה יותר מאשר הצד הימני של המפה (באופן טבעי, כי ההשתלחויות הן כלפיו).

    בקיצור, הוא תימצת היטב את הבעיה של השמאל, אך בלי להבין אותה בעצמו (הוא עדיין לא מבין למה מעדיפים את נתניהו).

    אהבתי

  35. לי לא נראה שהליכוד יפסיד בבחירות הבאות. כמעט תמיד הוא ניצח ב-40 השנים האחרונות.
    האמת היא שאני לא מבין איך השמאל לא נמחק כליל מהמפה הפוליטית אחרי הכישלון הגדול של אוסלו.

    אהבתי

  36. לתמריץ:
    כבר היו מספיק מקרים שראשי ממשלה הלכו לכלא בכל מיני מדינות זו לא תופעה חדשה. בכל אופן לנו זה לא משנה ואין לנו קשר לזה כך שזה לא אמור להיות מביך לאף אחד גם אם זה יקרה עוד 10 פעמים.

    אהבתי

  37. גויאה
    אם הייתי יודע שיש פה כזה אקשן טרחני בין 2 המגיבים הקדושים הנל, אז הייתי בא כל יום.

    לגבי מביך.. המע הפוליטית מזמן מביכה שלא לומר קרקס ובושה לאינטליגנציה. עוד רהמ בכלא ממש לא משנה. מאחל לו שלא ילך לכלא, אבל שילך הביתה לפני שיסית סופית לרצח הפוליטי הבא.

    אהבתי

  38. אחרי שהשופט החליט כי הנאשם אכן אשם במעשה, הנאשם שאל אותו, "מה תעשה עם אני אגיד לך שאתה בן זונה?"
    "כנראה שאני אאשים אותך בביזיון בית המשפט", השיב השופט.
    הנאשם המשיך ושאל, "ומה תעשה אם אני רק אחשוב שאתה בן זונה?"
    "כלום", השיב השופט, "אין בכוחי לשפוט אותך על מחשבותייך."
    "אם כך", אמר הנאשם, "אני חושב שאתה בן זונה…"

    אהבתי

  39. חסה , באמת משעשע , רק שים לב : הוא אמר לשופט , שהוא חושב שהוא בן זונה , אבל , הוא כבר אמר , במלל , זוהי כבר לא מחשבה , אלא אמירה מפורשת , ואגב אורחא , בוטה ביותר לשופט . אבל , נחמד מאוד , בדיחה נדירה באיכותה , חייב להודות . להתראות

    אהבתי

  40. אוליי אוף טופיק,

    הועתק מתוך חדשות המדע:

    להזמין דג שלישי לזירה על מנת לנצח את הדג השני
    __________________________________________________

    פורסם ב 09/01/2016 מאת עופר בן חורין |

    דג שוניתן לימוני (Pomacentrus moluccensis) הוא דג אשר חי בשוניות האלמוגים של האוקיינוס השקט המערבי. כמו לכל דג, יש לו אוייבים והוא נאלץ להתמודד איתם באמצעים שונים. אחד האמצעים הללו הוא חומר אותו משחררים דגים פצועים לזירה, כאשר חומר זה משמש כחומר אזעקה ומושך דגים אחרים אל הזירה.
    מחקר אשר נעשה באוניברסיטת ג'יימס קוק שבאוסטרליה על-ידי אונה לונסטדט (Lonnstedt) ומארק מק'קורמיק (McCormick) סבר שחומר זה נועד למשוך דווקא אוייבים אל הזירה ולא דגים אחרים לעזרה. בניסוי שעשו הם אכן ראו שהחומר אותו מפריש דג פצוע גורם למשיכת טורפים כגון דגי צבעון מהמין פסאודוכרומיס פוקוס (Pseudochromis fuscus) שאחריהם עקבו בעיקר, דגי קוד (בקלה), פורל ואפילו כרישים. לטענתם המטרה של הפרשת החומר היא למשוך אויבים לזירה על מנת לאפשר לשוניתן לנצל את המהומה ולברוח. במחקר נוסף הם הדגימו הצלחת השוניתן לברוח ביותר מקרים כאשר הצטרף לזירה טורף נוסף.
    מחקר זה מעורר מחשבות לגבי תכונת בעלי חיים רבים, כולל האדם, להשמיע צעקות כאשר הם במצוקה ושאולי במקור המטרה היתה קצת שונה ממה שאנחנו חושבים כיום.

    מבוסס על כתבתם של ד"ר יונת אשחר וד"ר נעם לויתן, גלילאו מ"ס 207, ע"מ 14 –

    אהבתי

  41. עוד קצרצר מחדשות המדע.

    http://madanews.co.il/כיצד-הצליחו-היונקים-לשרוד-בתקופת-הדינ/

    עברה בי מחשבה שהישרדות היונקים בתקופת הדינוזאורים היא נושא נהדר למעוניינים להתנתק מפרשיות נתניהו.
    אבל במחשבה נוספת אפילו נושא זה ניתן לקשר לבעייה הקשה של מציאת מחליף לראש הממשלה הנוכחי, שלא יפול ממנו משמעותית בכל הנושאים החשובים ביותר למדינה.
    לפיד, גבאי ושאר המועמדים בעיני עצמם ממפלגת הליכוד – נתפסים בעיני כשחקנים בליגה נמוכה משמעותית משל נתניהו (למרות כל חסרונותיו).
    האם יתכן שאחרי שהדינוזאור הגדול והמפחיד נתניהו יפנה את הזירה – יצוצו מהחורים החזשוכים בהם הם מתחבאים עכשיוו מחליפים ראויים? אני מקווה שכן – אבל מודעת לעובדה שלכל המחליפים הללו לא יהיה את הניסיון שיש לנתניהו. לא בזירה הפנימית ולא בזירה הבינלאומית. כנראה איני צעירה מספיק בכדי לזלזל בחשיבות הנסיון.

    Liked by 1 person

  42. קמיליה, שארל דגול אמר כבר מזמן, מזמן
    (טוב, בסדר …. לא כל כך מזמן מזמן) שבתי הקברות מלאים באנשים שאין להם תחליף.
    בטוח שגם הדינזאורים חשבו כך ולהבדיל גם החדשנים כמו סטיב גובס.
    בנתיים נראה לפחות שגם היונקים וגם התפוחים והגויאבות מסתדרים מצויין.

    אהבתי

  43. לקמילה:
    הסיפור על ייצור הביקוונים באיסלנד זה אמיתי? הגיוני שהממשלה שם לא תסגור את כל חוות הביטקוונים אם צריכת החשמל שלהם כה גדולה?
    ועוד דבר: איך זה שצריכת החשמל של איסלנד קטנה פי 100 מזו של ישראל למרות שמספםר תושביה קטן רק פי 25 ממספר תושבי ישראל?

    אהבתי

  44. הסיכוי שביבי יישב ממש בכלא עלה דרמטית. פרשת בזק היא עניין חמור מאוד וצריך להיות עיוור כדי לא לראות את מוטיב השוחד הברור.

    אהבתי

  45. אל רום, הכתבה על הכרישים מושתלי השבבים היא פרופגנדה לשמה. הכריש מקסימום עוקב אחרי הריח הדמיוני וגם זה לא בטוח. אפילו חיל זקן מצליח להוביל אותך באף לאן הוא רוצה ביתר הצלחה גם מבלי לשתול לך שבב במוח

    אהבתי

  46. משתמש אנונימי , בוא , שמפגר כמוך יסביר , למה זוהי פרופוגנדה לשמה ? כתבתי שם למשל , על פרוצדורה שנקראת : DBS , פרוצדורה , של עשרות שנים כבר , שבה מגרים גירוי חשמלי , באמצעות אלקטרודה , חלקים במוח , ומקלים על כאב , או על הפרעות נפשיות . אתה הרי מבין בדבר , אתה קובע ממש :

    " הכריש מקסימום עוקב אחרי הריח הדמיוני וגם זה לא בטוח…. "

    זאת אומרת , שאתה מבין יותר מכל המדענים , הכתבים המדעיים וכדומה …. בוא ותסביר לנו. איזה ריח דמיוני ? אפילו כך , אם הבנת הכתבה , זה הרי נסיוני . ואם הבנת התגובות שלי , זה די פרימיטיבי לעומת הקיים בפועל . בוא עכשיו , נחכה להסבר מכבודו ….. ואם אתה חושב , שמישהו מהקוראים , יאמין , שאתה מחלץ את השוטה הזקן , מן הפדיחות שהוא אוכל תדיר פה , אז הרי , בתורת יחצ"ן , אתה ממש רפה שכל , אפילו ג'וב כזה , גדול עליך באלף מידות .

    בוא נחכה לך , ולהסברים שלך …..

    אהבתי

  47. הנה הצלחתי בלחיצת כפתור או שניים לגרום לך להתרוצץ באקווריום בחוסר מנוחה. ממש פתטי.
    לגבי הבדיחה פה למעלה בסך הכל הוא אומר מה שהוא חושב, אם לטענת השופט אין אפשרות להעניש אותו על מה שהוא חושב השופט יצא נוכל אם יעניש אותו. אבל כמובן שהנוכל ימצא לופ הול ואתה הגשת לו את זה על מגש

    אהבתי

  48. משתמש אנונימי ,

    איזה אקווריום ? איזה חוסר מנוחה ? אולי אתה אותו אחד , שמדמה ריח דמיוני של כרישים לעי"ל ? אתה מסומם בקריז ?

    לטענת השופט ( וזוהי בדיחה סך הכל , אבל , די מוצלחת חייב להודות , אבל מה הסיפור ? היא בטח לא שלך !! ) הרי אי אפשר להעניש אותו על מחשבות . נכון !! אבל , כן אפשר על מילים . אז :

    מה שנשאר בגדר מחשבה , לא נענשים עליו . אבל , בבדיחה עצמה , זה יצא הרי מגדר מחשבה , למילים !! ועל מילים נענשים , וקשות ביחס לשופטים .

    אז לא הבנת הבדיחה שהבאת לנו פה ? סוף מעשה במחשבה תחילה . זה מתחיל במחשבה , ונגמר במילים !! הוא נענש לא על עצם המחשבה , אלא על הביטוי שלה .

    אגב , בוא נמחיש לך החוק , סעיף 255 לחוק העונשין , כך :

    האומר או כותב דבר על שופט או דיין לענין כהונתו בכוונה לפגוע במעמדו, או מפרסם דברי גידוף נגד שופט או דיין כדי להחשיד או לבזות את דרכי השפיטה, דינו – מאסר שלוש שנים, אולם ביקורת כנה ואדיבה לטיב החלטתו של שופט או דיין בדבר שיש בו ענין לציבור לא תהא עבירה לפי סעיף זה.

    עד כאן הציטוט :

    נו ….נענשים על מילים ? כתוב לך : האומר דבר , אשר משפיל מבזה שופט , דינו מאסר שלוש שנים . אתה יודע מה , אהיה לארג' עם מפגר כמוך , יש לך שכל סמול יעני , או : זעיר יעני , עם מיקרוסקופ אלקטרוני , לא יזהו משהו , אז הנה :

    פסק דין להלן , שבו אדם ממש נענש על ביזוי שופט , כאן :

    https://goo.gl/WZQyNt

    המערער , כתב על שופט :

    " אני רואה בהתנהגות של השופט דורון מעשה אנטישמי-גזעני, כי הנני חובש כיפה ועתור זקן עבות …. "

    ונענש . אז תעשה חיים , זה על חשבון הבית . בחיי שהייתי לארג' איתך , אבל , הייתי דווקא במצב רוח טוב , לרוב , לא טורח יותר מדי אל מול מפגרים מסוגך , לרוב , מוציא פטיש 10 קילו , ונותן מכת חסד עדי עד . אבל , הבאת בדיחה טובה , אמרתי , נחליק אותה …. נרחם עליו !!

    סלאמת

    אהבתי

  49. לגלגל 21,

    א. כתבת: "הסיפור על ייצור הביקוונים באיסלנד זה אמיתי? הגיוני שהממשלה שם לא תסגור את כל חוות הביטקוונים אם צריכת החשמל שלהם כה גדולה?"
    ______________________________
    כבורה *גם* לגבי איסלנד – אני נוטה להניח שהסיפור אמיתי.
    לרוב עד שממשלות של מדינות דמוקרטיות מתעוררות לטפל בבעיה עוברים חודשים או שנים.
    גם בוונצואלה הסוציאליסטית הענייה, שהחליטה לסבסד מחירי "מוצרים חיוניים" כמו חשמל – משגשגים כורע הביטקוין. (כמו גם "יצואנים" שקונים מוצרי יסוד מסובסדים בונצואלה ומוכרים אותם בקולומביה, ותורמים למחסור במוצרי יסוד במדינה).
    אבל אני במקומם לא הייתי מגרשת ממדינתי דלת האוכלוסין את "כורי" הביטקוין. הייתי קובעת מדרגה שעד אליה צריכת החשמל היא מאוד זולה (בערך בהיקף הצריכה של משק בית איסלנדי חציוני), ושממנה ומעלה צריכת החשמל היא מאוד יקרה.
    רוב משקי הבית האיסלנדים לא יפגעו (ואולי אפילו ירוויחו מהשינוי), ואילו כורי הביטקויין / בזבזני החשמל הגדולים יתרמו קצת לכלכלת המדינה (לפחות עד שיצליחו להעביר את "מפעלם" למדינה אחרת המסבסדת בכבדות את החשמל שלה)

    ב. הוספת: "עוד דבר: איך זה שצריכת החשמל של איסלנד קטנה פי 100 מזו של ישראל למרות שמספםר תושביה קטן רק פי 25 ממספר תושבי ישראל?"
    _____________________________________

    לא שמתי לב לנתון לפני שהצבעת עליו.
    לא טרחתי לחפש נתונים. אבל לו הייתי נדרשת להמר – הייתי דווקא מנחשת שצריכת החשמל לנפש של האיסלנדים תהיה גבוהה משמעותית מצריכת החשמל לנפש של הישראלים. (*)

    בבחירה בין טעות של הכתב בכלכליסט (די קל, לדוגמא, לבלבל בין גיגה ווט / מגה ווט / קילו ווט) לבין טעות בהסקה שלי שהאיסלנדים הם דווקא צרכני אנרגיה מכובדים – אני, משום מה, נוטה להניח שהטעות היא של כלכליסט. 😊

    (*) הסיבות מדוע אני מהמרת שתושבי איסלנד הם צרכני אנרגיה גדולים יותר מהישראלים:

    1. כי האיסלנדי החציוני עשיר מהישראלי החציוני.
    ידוע שככל שהאדם עשיר יותר כך הוא צורך יותר חשמל (למכשירי החשמל הרבים יותר שלו) + מייצר יותר זבל.

    2. כי החשמל באיסלנד זול יותר.
    בדיוק הסיבה בשלה עובדי חברת חשמל צורכים פי כמה וכמה יותר חשמל מכל שאר הישראלים. ובשלה חברי קיבוצים שיתופיים, לפני התקנת מוני חשמל ומים בכל בית, נהגו לבזבז כמויות עתק של מים וחשמל. אחת ההשלכות הוודאיות של סבסוד מחירי מוצרים היא שימוש בזבזני בהם.

    3. כי האקלים באיסלנד גרוע מהאקלים בישראל.
    זכור לי במעורפל שהעיר הראשונה בעולם שכולה חוברה לרשת החשמל (בתחילת המאה ה 20) הייתה דווקא בנורווגיה. לא בארה'ב או באחת מהמדינות היותר עשירות. כאשר במשך חודשים רבים בשנה אין כמעט אור שמש, והקור והרוחות מאמללים את הקופים הערומים, המוטיבציה להתחבר לרשת חשמל אדירה. ומזג האוויר בקו הרוחב של איסלנד אינו נוח יותר לאדם מזה של נורווגיה.

    אהבתי

  50. לגיא,

    כתבת: "שארל דגול אמר כבר מזמן, מזמן
    (טוב, בסדר …. לא כל כך מזמן מזמן) שבתי הקברות מלאים באנשים שאין להם תחליף.
    בטוח שגם הדינזאורים חשבו כך ולהבדיל גם החדשנים כמו סטיב גובס.
    בנתיים נראה לפחות שגם היונקים וגם התפוחים והגויאבות מסתדרים מצויין."

    _______________________________________________

    אחד הדברים היחידים לגביהם זאב גלילי, אורי הייטנר אני (וכנראה גם תמריץ) מסכימים הוא שבאופן כללי נתניהו הוא ראש ממשלה טוב משמעותית מממוצע ראשי הממשלות שהיו לנו מאז משה שרת. (את דויד בן גוריון אני מוציאה כרגע מהתמונה). זאת למרות שאיננו מסכימים בהכרח לגבי רשימת ההחלטות הגרועות שקיבל.

    אין ספק שימצא ראש ממשלה חלופי, השאלה רק מה תהיה איכותו בהשוואה לאיכות נתניהו.
    מכוח תופעת ה"רגרסייה אל הממוצע" [התופעה המסבירה את העובדה שלהורים הרבה יותר גבוהים מהממוצע יהיו ילדים נמוכים מהם, ולהורים נמוכים מהממוצע ילדים גבוהים מהם] סביר להניח שראש הממשלה שיחליף את נתניהו יהיה גרוע ממנו.

    להזכירך, מיד אחרי תקופת הדינוזאורים – היונקים ש"החליפו אותם" היו יונקים קטנטנים ודי עלובים. בגודל של חדפים ועכברים, או לכל היותר סנאים. כנראה כאלו שחיו בחושך. עדין לא "פאר הבריאה" כמו בני האדם. 😊

    Liked by 1 person

  51. קמיליה, שכחת את הטיפוח שהורים טובים אמורים לטפח את ילדיהם. אם עוד בימי חייו ההורה דינוזאור אכל(ולא טיפח)כל פוטנציאל של ילד יונק שהרים את הראש והיה מסוגל אולי יום אחד להיות "פאר הבריאה" אזי שאחרי לכתו של הדינוזאור היו נשארים בסביבתו לכל היותר יונקים מלחכי פנכה קטנטנים ודי עלובים. בגודל של חדפים ועכברים, או לכל היותר סנאים ….
    מנהל [טוב מאד באמת ] כזה שבאת קשה להחליף זה מנהל שבונה חברה שגם אידיוט יכול ויוכל לנהל כי כמו שאומר באפט יום אחד אכן ינהל אותה כזה.
    אם לא התקרבנו לפחות למודל הזה אז צטערת …. אני לא קונה את הרעיון שלנתניהו 'אין תחליף' או ש'סביר' שאין.

    Liked by 1 person

  52. בוודאי שיש תחליף לנתניהו

    השאלה היא למה אידיוט כלשהו יסכים להיות ראש ממשלת ישראל תמורת משכורת נטו של 17K שקל לחודש, עם סכנות תמידיות ולחץ מטורף והחלטות של חיים ומוות ורדיפות תמידיות והקלטות של הילדים, כאשר במקום הוא יכול להיות מנכ"ל טבע או כל חברה בורסאית אחרת עם שכר של 10 מליון דולר בשנה והחלטות הרבה יותר נינוחות ורגועות ובלי רדיפה תקשורתית מוטרפת.

    בסוף זה מה שנקבל בתור ראשי ממשלה – או אידיוטים, או, וזה הרבה יותר גרוע, אידאולוגים משוגעים שירצו לכבוש את החורן והבשן או לעשות ניסויים חברתיים מטורפים בסגנון ונצואלה

    אהבתי

  53. 3718, אני מסכים שצריך לעלות את שכר ראש הממשלה אבל נראה לי שיש פה בעיה עם כל האחרים שמוצמדים לשכרו.
    בעניין של ביבי אני מתרשם(רק מתרשם כי אין לי דרך אמיתית לדעת) שמדובר בעניין פסיכולוגי וגם אם השכר שלו היה משולש בנטו הוא היה חוסך את ההפרש וממשיך לשנורר הטבות ממי שאפשר.

    אהבתי

  54. להתרשמותי זה פשוט מסוג הדברים הללו … כפי שנשאל סר אדמונד הילרי על למה הוא טיפס על האוורסט וענה "כי הוא שם".

    Liked by 1 person

  55. לתפקיד ראש ממשלת ישראל יש הטבות כספיות פנומנליות אבל הן מגיעות רק אחרי הפרישה בהרצאות ובתפקידים ייצוגיים בסקטור הפרטי.

    אהבתי

  56. מדינה היא ארגון שגדול על סך חלקיו, ושהמינהל שלו מניע את העניינים במקביל ולעיתים בניגוד למערכת הפוליטית. כך שצריך באמת ראש ממשלה גרוע בכדי להרוס.
    להביא איש חינוך מובהק (כמו הרב שי פירון) יכול להוביל לשחיקת מערכת החינוך ולהביא איש ציבור (כמו שטייניץ) שאינו כלכלן יכול לקדם את משרד האוצר.
    אולי החוכמה של נתניהו היא/הייתה היכולת לזהות מה החסמים האמיתיים ולעסוק רק בהם ולתת לכל השאר לריב על השאריות.

    אחת הטענות כנגדו שהקידום הכלכלי בתקופתו היה קורה גם בלעדיו. תשובתי היא שזה שהוא לא הפריע לכך זה פלוס גדול בפני עצמו.
    ועדיין אני חושב שצריך לקצוב תקופת כהונת רהמ ללא יותר מ 10-12 שנים.

    אהבתי

  57. גיא,
    שליט חכם נזהר מטיפוח יורש כמו מאש. ירושה שילטונית מבטיחה בעיות אפילו במשפחות מלוכה (מי לנו כמו משפחתו המטורללת של דוד המלך)

    אהבתי

  58. חייל, אפילו מקיוולי שיעץ לנסיכים אוטריטרים אמר שנסיך טוב נמדד בצוות שהוא מקים ומה שנשאר אחריו. חוצמזה, האם אתה גורס שמה שמתאים לבאפט ולקפטיליזם לא מתאים למדינה? אני לא חושב שזה מה שאתה רוצה לגרוס.
    ברומא הקיסרית אגב ,בעיית הירושה היתה מהותית ודווקא בשושלת האנטונינית שכל קיסר כמעט בחר את יורשו מראש ואימצו לבן חילופי השלטון עברו בצורה חלקה וטובה עד אולי הקיסר הטוב מכולם מרקוס אורליוס שדווקא הוא בחר את בנו הביולוגי לקיסר שהחל את תהליך הקריסה הראדון של רומא למאה השלישית.

    אהבתי

  59. בואו ניקח כדוגמא את יאיר לפיד (מספר 2 במרוץ לראשות הממשלה אחרי ביבי), האיש לא היה נכנס לרשימת המועמדים הראשונית להיות מנכ"ל טבע, או בנק כלשהו, או חברה גדולה אחרת, בגלל החוסר בהשכלה פורמלית ובנסיון בניהול מערכות גדולות.

    לעומת זאת, לראשות ממשלת ישראל הוא כיום מועמד כמעט ריאלי, נשאלת השאלה: האם ראש ממשלת ישראל הוא תפקיד לחסרי נסיון שלא היו נשקלים אפילו להיות מנכ"ל טבע\אינטל\בנק ?

    אגב, גם נתניהו היה כזה בהתחלה. היום הוא כבר השתפשף על חשבוננו.

    אהבתי

  60. לא נכון עובדתית. נתניהו הגיע מתפקיד שגריר באו"ם, סגן שר החוץ ואולי גם שר זוטר לתקופה קצרה

    אהבתי

  61. דרך אגב, הטענה שלך 3718 צריכה להוביל את מצביעי השמאל לאבי גבאי. כי הוא ניהל בעברו מערכות גדולות

    אהבתי

  62. שוויץ היא בעלת המדיניות המוניטרית המקלה ביותר במערב, גם כיום כשהריבית בה שלילית עמוקה ובטח בתקופה שבקישור, כשקיבעה את שער המטבע כך שלא יעלה מדי.

    אהבתי

  63. דעתי שהם לקחו יותר מידי מיסים ובגלל המורשת הקפוצה(בלי לכתוב מאיזה איבר) שלהם לא שמו לב שהם בדיפלציה או אינפלציה אפסית ויש להם אבטלה של בכל זאת 3 אחוזים(לא נורא אבל לא נעים ל3 האחוזים בכל זאת) במגמת עליה שהיתה יכולה לרדת לרמות יותר נמוכות.

    אהבתי

  64. גם נכון. נתניהו הגיע לראשות הממשלה מרקע כלכלי ודיפלומטי. וגם נכון שהוא השתפשף על חשבוננו, בעיקר בקדנציה הראשונה, אבל זה המחיר לצבירת ניסיון.

    גם המהלך שבכירי האוצר הוליכו שולל את לפיד בכהונתו הקצרה וניצלו אותו להעברת קיצוצים גם הוא סוג של ניסיון. גם אם מעט מביש.

    אהבתי

  65. מה שהיה אגב מעלה את התוצר שלהם עוד.
    כן, לפי דעתי "עוד" זה תמיד יותר טוב. מה לעשות – אני קפטליסט.

    אהבתי

  66. יאיר,

    אכן, באופן אישי אני מעדיף את גבאי. הבעיה היא המחנה ה(לא) ציוני שהוא נמצא בו.

    לגבי נתניהו, אכן הוא השתפשף על חשבוננו, לזכותו יאמר שהמעט שהספיק לעשות קודם לפוליטיקה היה מרשים (קצין בסיירת מטכ"ל, תואר ב MIT ) והעיד על יכולות ומיקוד במסלולי ניהול וקבלת החלטות. קשה להגיד זאת על לפיד שעשה בעיקר תוכנית ארוח בטלביזיה וכתב לעיתון.

    אהבתי

  67. גיא,
    תוצר לנפש בשוק גלובלי הוא מספר בעייתי (האירים מחשבים את אפל, פייסבוק, אינטל, גוגל ועוד בתוצר שלהם). רמת צריכה ושיעור אבטלה הם מספרים חשובים בהרבה.

    אהבתי

  68. חייל, הייתי מתקן שגידול ברמת הצריכה בלי הגדלת החוב הפרטי מעבר לרמת 150(סדג) אחוזי תוצר ובשיעור גדילה של החוב מעבר לגידול בתוצר היא חשובה.

    בנוסף, הרי הכינותי מראש (מהכתבה)
    For comparison, some 250'000 jobs had been created in education, government and healthcare during the past 20 years. This number pales when taken into account that nearly 100'000 jobs were cut in the manufacturing sector during that same period.

    It is no secret that Switzerland is an exporter of services rather than manufactured goods. But here again, the perceived stability and growth in employment actually comes from a rather specialized industry: Commodity trading.
    כלומר, הגידול בתעסוקה הוא גידול ממשלתי . רוב הסקטורים הפרטיים איבדו מקומות תעסוקה מלבד סקטורי הסחר במטח אופציות ,סחורות ושאר מיני ירקות ופוילה שטיקס שגם בארץ איננו גאים בהם.

    ובכל מקרה אם אין אינפלציה הממשלה יכולה תמיד לשחרר עוד מיסים להוריד עוד אבטלה אפילו שהאבטלה נמוכה להגדיל בכך אפילו עוד את התוצר ובתקווה להקטין את החוב הפרטי

    אהבתי

  69. גיא,
    קראתי את הלינק שלך. מסופר שם (לגנאי) שיש קיטון של יצור תעשייתי לעומת גידול בשירותים. זו תופעה שמאפיינת כל משק טכנולוגי. בתעשייה מתקיים היום תהליך דומה לזה שעבר על החקלאות, בסופו היא תגיע לאחוזים בודדים מהמשק.

    אהבתי

  70. אז גידול במשרות על חשבון הממשלה זה טוב?
    ואף מילה על החוב הפרטי?
    אולי אתה חושב, כמו קרוגמן, שהוא לא משמעותי למאקרו?

    אהבתי

  71. משרות בסקטור הציבורי זה רע. משרות בסקטור השירותים הפרטי זה טוב. בלינק שלך מצויין משקלם הגובר של השרותים ביצוא בהשוואה למשקל התעשיה. אני מניח שהשוויצרים לא מייצאים שירותים ממשלתיים.

    אהבתי

  72. חייל הם מדברים על זה שהמיתוס הוא שהשווייצרים חזקים בייצור תעשייתי(תרופות,שעונים,אולרים שווייצרים ואולי שוקלד = המיתוס) ולא כך הוא:

    8. Industrial production is the Holy Grail
    Last but not least, another myth! Export surpluses do not result from industrial manufacturing, but rather from the service [sector. It may be mind-boggling that exports of services outweigh industrial exports by a factor of four!

    But with Switzerland being a global hub for commodity trading, anywhere from 15 – 25% of trades happen in this pristine little country. Copper, oil, gas, coffee – you name it! There is a good chance that the gas in your car or the beans in your Starbucks coffee were traded in Switzerland!

    וגם הגידול שהיה בתעסוקה מגיע ברובו מסקטור המסחר הלופטגשפטי ומהפעילות הממשלתית ולא מייצור תעשייתי כפי שנתפס במיתוס.
    זה כנראה קורה כי הממשלה שם לוקחת יותר מידי מיסים מהסקטור הפרטי
    כי יש מי שחושב שם שגרעון של ממשלה הוא כמו גרעון של משק בית
    וממשלה בעלת מטבע ריבוני מוגבלת בהכנסות שלה ממסים ולא באינפלציה.

    אהבתי

  73. בנוגע לדיון של האם יפרוש בשקט בתמורה לאי-העמדה לדין או שכבר עלה על עץ גבוה מידי, אצטט את יוסי ורטר מהבוקר:

    "…אין לדעת כיצד ינהג. כל ספקולציה זוכה. כאקט של ייאוש הוא עשוי לפרוץ לבחירות מוקדמות על מנת להקדים הגשת כתב אישום. את ההזדמנות שלו להציע ליועץ המשפטי עסקה — סגירת תיקים ועונש קל בתמורה להתפטרות ועזיבת החיים הציבוריים — הוא החמיץ. גם את ההזדמנות לקיים בחירות לפני שהעננה מעל ראשו התקדרה והפכה לשבר ענן הוא פספס. כל מה שלא יעשה כעת, ייראה כניסיון שקוף של הימלטות מאימת החוק…"

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: