מזל שאין קונספירציות

איזה מזל שהעולם לא עובד כמו בספרי מתח ובתיאוריות קונספירציה. אחרת, אף אחד מאלו שסייעו לפתח את הטכנולוגיה המדהימה שעומדת בבסיס סרטון היוטיוב המצורף ששוחרר על ידי גוגל שלשום לא היה שורד את כדורי המרצחים. מתנקשים היו מגיעים מתאגידי הנפט הגדולים, מסעודיה, מאירן, מחיזבאללה, מעיראק, מוונצואלה, מהנסיכויות במפרץ, מאיגודים מקצועיים של נהגי מוניות ומשאיות, ממבטחי הרכב, אפילו מתעשיית הרדיו. כל המקומות והתעשיות שיטולטלו עד ללא היכר בהמשך המאה ה-21.

45 תגובות בנושא “מזל שאין קונספירציות

  1. תמריץ,
    אתה תמים. בוודאי שיש קונספירציות.
    איך לדעתך פרצה מלחמת עולם בין הפמיניסטיות לבין המיקרופונים של אלכס גילעדי וחבריו?

    אהבתי

  2. תמריץ , למעשה , אתה מתעסק , ובאופן שטחי , עם תפל ולא עם מהות . ולמה זה ? בעצם , יש דברים הרבה יותר גרועים מקונספירציות ומתוצאתן . הענין הוא , שמוח האדם , חרד מן הנעלם , יותר מאשר מן המהות והתוצאה המעוולת והאכזרית . הקונספירציה , מעצם הגדרתה , מבארת : תכנון , קשירת קשר , זדון ,הלך רוח , קור רוח , תכנון פרטני ונפשע , במחשכים ובנסתרים . הואיל וזה מוכמן , נעלם , אזי , האדם חרד מכך , יותר מן הדברים שקורים מתחת לאפו . כך מוח האדם בנוי . כך קמאית בנוי .

    מה זה מעלה או מוריד , קונספירציה לגבי הטרדות מיניות , אם בדרום סודן למשל , משלמים לחיילים , על ידי הרשאה לאנוס נשים , ילדות , ילדים וכדומה …. ? מה זה מעלה או מוריד , אם אשכרה , היית יכול לספור מספר האנסים שהורשעו בדין , או המבצעים עבירות מין , ואשכרה ישבו ויושבים בכלא . פעם שמו ברכבת תחתית , מצלמה נסתרת , פשוט הטרדות מיניות מוכמנות עלק , על ימין ועל שמאל .

    אז תכל"ס התופעות והתוצאות שלהן , לאור היום , הרבה יותר משמעותיות , ניקח טכנולוגיה אפילו :

    טכנולוגיה מוכחת ( ולרוב מוכחת ) זה דבר אחד . אבל , טכנולוגיה לא ממש מוכחת לכאורה :

    כיפת ברזל . יש הטוענים , חיזיון אורקולי ליום העצמאות . ממש מומחים לדבר . אבל , מה זה משנה אפילו ? הרי התוצאה , לא פחות גרועה מקונספירציה . למה ? יש אנשים שחושבים , שלקחו מיליארדים מכספי משלם המיסים , וזרקו אותם לאוונטה של זיקוקי דינור . ולמה עשו זאת אם עשו זאת ? אם כך , בטח הם גורסים , שמי שעשה זאת , היה מודע בטח לצעצועים שהוא בונה , חסרי התועלת והתוחלת . אז זה כשלעצמו , ברמת הפרספציה , דבר מטורף . וזה רק פרספציה , לא הוכח לכאן או לשם . אבל , יש זוועות בעולם הזה , בעודי כותב , מוכחות , מתרחשות , ולעומתן , קונספירציות , הן לא כלום !!

    אדחוף לינקים מאוחר יותר ….. יש פה בעיה טכנית בבלוג . אבל כיפת ברזל , מומחה לדבר ( כבר שמתי בעבר ) :

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000953982

    להתראות

    אהבתי

  3. אל רום. לא הבנתי מה הקשר לאונס נשים. יש זוועות בעולם אבל הן לא מתוכננות באופן קונספירטיבי, כי קונספירציות אינן באמת דבר מעשי. יעיד כישלון עסק הביש.

    אהבתי

  4. תמריץ , הכי טוב יהא , אם תקרא התגובה הראשונה , נראה שדילגת עליה , או שלא הבנת אותה . תקרא אותה בזהירות ….. בכלל הרי השארת תגובה לשוטה הזקן פה : שיפרט לגבי קונספירציות בקשר להטרדות מיניות . אז אתה תוהה מה קשור אונס נשים ?

    מעבר לאונס נשים תכל"ס , זוהי המחשה , לכך , שהקונספירציה היא התפל . ולמה? ( לא טרחתי מחמת זמן ) מכיוון שאתה מתאר קונספירציה כפי שכתבתי , כקשר מתוכנן , מזימה מתוכננת , אבל , הרבה פעמים , הקונספירציה , אינה קשר מתוכנן באופן דווקני , אלא , רוח הדברים , ההבנה שבשתיקה , או אפילו טבע טבוע באדם , שמייצרים את אותה התוצאה וגרועה ממנה .

    אפילו כך , יש והיו כמובן קונספירציות קלאסיות , נטו , מתוכננות , אדחוף לינקים מאוחר יותר …. אלא , שזה לא העיקר כפי שהסברתי . תקרא בזהירות רבק חשיש ….

    להתראות

    אהבתי

  5. תמריץ,
    נראה לי שהפסבדונים "אל-רום" זה צ'ט-בוט של גוגל. אם יוכיח את עצמו אצלך ישלחו אותו לנהוג ברכב שלהם.

    Liked by 2 אנשים

  6. שוטה זקן ,עלה לי רעיון ל- אחסן אחלה משחק מחשב : יש את נילי בלאק , אלופת העולם באגרוף תאילנדי . אתה והיא בזירה , והמהמרים , מאוד פשוט :

    תוך כמה זמן , היא עושה מן הביצים שלך שקשוקה ? אבל במחשבה שניה , כל הפרוייקט נפל , שהרי ספק אם שוטה כמוך , סוציופט , שולט בסוגרים שלו בכלל ….. רבק , איזה מבאס ….

    אהבתי

  7. שוטה זקן , עלה לי אחסן אחלה רעיון , למשחק מחשב :

    אתה ונילי בלאק , אלופת העולם באגרוף תאילנדי , בזירה . על מה מהמרים החבר'ה ? נו , תוך כמה זמן , הביצים שלך הופכות לשקשוקה …אבל , שוטה כמוך , סוציופט מושלם , ספק אם הוא שולט בסוגרים שלו !! מנחס , אלאללה מנחס ….

    אהבתי

  8. שיהיה פעמיים כי טוב !! חבל שהתוכן של התגובות על הזבל של השוטה הזקן זהה משהו . ותמריץ , באותה הזדמנות , תבדוק הנושא של ריבוי לינקים באותה תגובה , למה העסק לא מתאפשר פה ……

    אהבתי

  9. תמריץ , העלתי שני תגובות , בגלל שהראשונה נבלעה . אבל , מה שהעלתי , זה ענין עקרוני ,שריבוי לינקים בתגובה , בולע התגובה ….. תבדוק הענין , כי במקום להשאיר הרבה לינקים במכה , אני נאלץ לעשות זאת בפולסים …. להתראות

    אהבתי

  10. אלרום , עם כל הבכוד , ויש כבוד – התגובה של חייל דרשה לייק.
    היה גדול עלי להישאר אילם אפילו בידיעה שתבוא איתי חשבון
    ומקווה שגילוי הדעת שלי לא יהיה פתיח למלחמת תגובות גרעינית
    אבל פה אני עומד ואיני יכול אחרת.

    אהבתי

  11. גיא , היה גדול עליך להישאר אילם ? אם כך , בטח ובטח , יש לך נחישות מוסרית , ושכנוע בצדקת הדרך . בוא תסביר , למה היא דרשה לייק התגובה , למה לא יכולת אחרת . בוא נראה אותך , מסביר , באופן מאורגן , ופרטני .

    אני אתן לך , בפעם המי יודע כמה , צ'אנס הוגן להסביר ….. לפני שאני נכנס בך . רק הוזהרת !! אם לא תעמוד בזה , תאכל פדיחות , לא תצא מן הבית אשכרה !!

    אז הנה , נכנסת לדוג'ו , זרקת כפפות , תישאר פה ונראה ….

    להתראות

    אהבתי

  12. אלרום. זה כמו שאומרים אצלינו :
    צליל הגשם לא צריך הסבר.

    התגובה של חייל היתה פשוט "רק רשת"….
    שאפשר היה לשמווע את הסוושש אחריה.

    אהבתי

  13. גיא , אכן תיארתי לעצמי , ששוטה זני כמוך , לא יכתוב בצורה מאורגנת ומפורטת כלום , אלא יסתפק בהסברים בעלמא , מטאפורות מגוחכות ושאר ירקות רפי שכל …. בקיצור , נכנסת לדוג'ו , זרקת כפפה והתחפפת …ידעת שבתכוף ייצא המאסטר , ויחבוט בך בלי הכרה …. איזה גיחוך !! איזה עלוב נפש אתה , רבק , איך אתה מסתכל במראה על עצמך ? מה אתה רואה שם ?

    רק לזכותך אני חייב להודות , שאתה עצמך לא לוקח עצמך ברצינות לרוב ( בטח לא ברצינות יתירה ) וזוהי דווקא מעלה . אבל , כך או כך , אתה כסיל !! מה זה מעלה או מוריד בעצם !!

    אהבתי

  14. בחרתי בסוף , להביא דווקא ממצרים . מדינה שמרנית עלק . גבר מחופש לאישה , ברחובות קהיר , צפו בסרט ( סי אן אן ) על ימין ועל שמאל , לאור היום , הטרדות מיניות :

    http://edition.cnn.com/videos/world/2013/05/24/pkg-sayah-egypt-undercover-harrassment.cnn

    לא רק הקטע של הטרדות מיניות ונשים שסובלות ממגיפה בזויה . אלא גם הלקח היותר רחב : לא צריך קונספירציה , אלא המציאות כשלעצמה : מה שטבוע בה , יותר עוצמתי ומדהים ואכזרי , מהמחשבה או התפיסה , שדברים מתוכננים , במחשכים , בנסתרים , באופן מחושב , זדוני , קר רוח , משמע : קונספירציה . אבל אפילו כך , המון קונספירציות נטו , במובן הצר והקונקרטי של המונח , ואדחוף בהמשך .

    להתראות

    אהבתי

  15. ורק הבהרה :

    כותב " עלק שמרני " , לא בשביל לנגח שמרנות , או לטעון חס ושלום ששמרנות מייצרת עבירות מין וכדומה או סטיות מיניות . אלא , להביע הרעיון , שזה טבוע בנפש האדם ( או אצל זכרים שימפנזות למעשה ) וקל וחומר , כאשר מביעים או מציגים את המקרים שבחברות שמרניות . אפשר לטעון גם , שדווקא בחברות אולטרא שמרניות ( כמו חרדים כפי שהצגתי לא פעם ) . אבל , אני נזהר מסטיגמות לרוב , ונניח זאת , לדיונים אחרים .

    להתראות

    אהבתי

  16. רק המחשות לקונספירציות קונקרטיות , ברמות נקודתיות מימשליות , וגם ברמות אסטרטגיות ממש :

    בבית משפט שלום בנצרת , הוכח בעליל , שתפרו תיק על אדם , וממש על ידי המשטרה זה נעשה . העלילו עליו , בזדון , שהוא הטריד מינית , ולא היה ולא נברא , ושולמו לו פיצויים ( כולל פיצויים עונשיים , מבלי להיכנס לסיבוכים ) . הנה מצטט מפסק הדין :

    אין המדובר במחדלי חקירה רשלניים גרידא, אלא במחדלי חקירה מכוונים בכוונת זדון, מתחילתם ועד תם. דומה, כי מדובר במקרה מובהק המצדיק פסיקת פיצויים עונשיים. אכן מחדלי המשטרה, וגם התנהלותה ומעשיה, מצדיקים את ההגדרה שניתנה להם בפתיח פסק הדין, "תפירת תיק " …
    עד כאן הציטוט :

    ואמחיש יותר מאוחר , ברמות ככה באמת אסטרטגיות ומכוערות לגמרי … ואפילו כך , יישאר זניח ביחס למציאות . ביטחו בי !!

    לינק לפסק הדין בשלום :

    יש ללחוץ כדי לגשת אל ביהמש%20שלום%20נצרת,%20הש'%20יוסף%20סוהיל%20פסד%20בתביעה%20בגין%20נזקי%20גוף%20כתוצאה%20מתפירת%20תיק%20פלילי%20(תא%2047966-11-11).pdf

    להתראות

    אהבתי

  17. הלינק לפסק הדין שבור לעת עתה . אנסה לפתור הבעיה , ורק אשאיר כאן , פרטי פסק הדין , שאפשר יהא להגיע אליו בגוגל :

    בית משפט השלום נצרת
    ת"א 47966-11-11 פלוני נ' מדינת ישראל ואח'

    להתראות

    אהבתי

  18. רק לגבי פסק הדין , הלינק השבור לעי"ל , אפשר פשוט להעתיק את כל הפרטים , איך שהם בדיוק , והתוצאה הראשונה בפריסת התוצאות של גוגל , תביא לפסק הדין ( בסוגרים תראו : PDF) וזהו פסק הדין .

    להתראות

    אהבתי

  19. לתמריץ,

    באחד הפוסטים הקודמים הערכת שנתניהו יאלץ להתפטר בשל לפחות אחת מפרשיות השחיתות.
    מה שמעלה שתי אפשרויות:
    1. נתניהו אשם בלפחות אחת מפרשיות השחיתות הגדולות.
    וכמעט בהגדרה – לא תתכן פרשיית שחיתות גדולה שאינה מערבת קונספירציה.
    2. המשטרה, הפרקליטות, בית המשפט, יריביו הפוליטיים ו/או התקשורת מעורבים בקונספירציה להאשים אדם חף מפשע בשחיתות רק בכדי להורידו מהבמה הפוליטית.

    בלי קשר לאפשרות בה תבחר – תאלץ להודות שיש, גם יש, קונספירציות.
    [טיעון שמזכיר לי התקפת מזלג במשחק שחמט].

    לו תתקבל טענתך שאין בעולם קונספירציות – יהיה צורך לשחרר מיידית את כל האנשים בעולם הכלואים באשמת ריגול. ולשלם לכולם פיצויים כבדים על מאסרי השווא. [להגדרתי – כל ריגול אנושי הוא למעשה קונספירציה].

    הטענה שקונספירציות לא עובדות, והוכחה לכך היא "עסק הביש", מבוססת רק על הקונספירציות שידוע לך עליהן. כלומר – רק על הקונספירציות שכשלו. כמעט בהגדרה – איננו יודעים על הקונספירציות שהצליחו.

    אהבתי

  20. קמיליה , תמריץ כתב שהעולם לא עובד כמו ספרי מתח וכמו בתיאוריות קונספירציה.
    למרות הכותרת הוא לא התכוון שאין בכלל בכל בכלל קונספירציות בעולם. זה גם משהו שאפשר להבין מהקונטקט הכללי של הכתיבה שלו בפוסטים אחרים ומפתיע אותי שנפסת לכותרת .

    אהבתי

  21. הקונספירציה של ידיעות אחרונות ממש לא עבדה וזו טענת ההגנה שלו.
    לקבל סיגרים ממילארדרים זה פינוק נחמד. לא קונספירציה. עדיין מגונה.

    אהבתי

  22. לחייל זקן,

    כתבת:
    "אתה תמים. בוודאי שיש קונספירציות. איך לדעתך פרצה מלחמת עולם בין הפמיניסטיות לבין המיקרופונים של אלכס גילעדי וחבריו? …
    זו מזימה של ביבי להסיט מעצמו את האש."

    גם כאן עולות בדעתי שתי אפשרויות:

    1. אין לך מושג לגבי הדעות הפוליטיות של אותן "פמניסטיות" שהחליטו לחשוף ברבים את התקיפות המיניות שביצעו אלכס גלעדי וחבריו. (למיטב ידיעתי – כולן, או לפחות רובן, יצהלו משמחה אם / כשישמעו שנתניהו "התפוטר")

    2.. אתה מכיר היטב את דעותיהן הפוליטיות, ויודע שאם יקלטו שהחשיפות שלהן מסיטות את האש מנתניהו – יתכן ויחליטו להמשיך לשתוק כמה שנים נוספות. כלומר, גם אתה אחד ממיליוני (אם לא מיליארדי) המעורבים בקונספירציה החברתית – תרבותית לשמור על קשר השתיקה בנוגע לתקיפות מיניות.

    אהבתי

  23. לגיא,

    נתפסתי לכותרת – כי גם אני לא תמיד מצליחה להתאפק. לא רק אתה 😊
    היא הייתה יותר מדי מגרה לתגובה.

    _________________________________

    אגב, בנושא המכונית החשמלית – אני תוהה מדוע הטכנולוגיה הזו מתחילה להבשיל רק עכשיו.
    הטכנולוגיה של מנוע הבעירה הפנימית נמצאת איתנו, ללא שינויים מהפכניים, כבר מאה שנה. המוטיבציה למצוא טכנולוגיה משוכללת יותר הייתה אמורה לבעור בעוצמה לפחות מ 1973. מאז משבר הנפט שהקפיץ מעלה מעלה את מחירי הנפט. כלומר חלפו 44 שנים שבמהלכן לא הייתה קפיצת מדרגה. .
    כשאני חושבת איך ניתן להסביר את העיכוב בפיתוח הטכנולוגי – איני יכולה לפסול על הסף את האפשרות שהיו קונספירציות. לאו דווקא מתנקשים – אלא יותר קניית / סגירת חברות קטנות שאיימו לצאת עם טכנולוגיות רכב חדשניות / חסכניות מאוד בדלק וכדומה.

    אהבתי

  24. מחירי הנפט קרסו בתחילת שנות השמונים אבל באמת עשו סרט – מי הרג את המכונית החשמלית.
    עם זאת, על אף שהסוללות מתפתחות לאט עדיין נדרשו המון שינויים מצטברים כדי להגיע לרמת הבשלות הנוכחית שגם היא לא מושלמת.

    אהבתי

  25. איך אתה יודע שאין קונספרציות?
    הסטוריונים טוענים שהיו קונספרציות בעבר. אז למה שלא יהיו גם היום?

    אהבתי

  26. קמיליה,
    החשד לקונספירציה החל להתעורר אצלי כששמעתי את סיפורי אורנה בנאי על מעשי האונס שעברה. השכנוע הסופי הגיע עם הדיבור של נרי ליבנה אל המיקרופון של אלכס גלעדי

    אהבתי

  27. לתמריץ,

    לא ראיתי את הסרט שאליו התייחסת. אשמח אם תוכל לספר עליו יותר.

    ככל שאני חושבת יותר על הנושא – תעלומת מאה שנות הדשדוש הטכנולוגי בפיתוח מכונית חשמלית מוזרה בעיני יותר ויותר.
    כמה שנים עברו מהרגע בו ארה'ב החליטה להשיג את הסובייטים במרוץ לחלל ועד שהצליחה לבנות ולשגר חללית שתנחית אנשים על הירח ותחזירם בשלום לכדור הארץ? ופה מדובר בטכנולוגיות שפותחו מאפס.
    אז במהלך מאה שנות מחקר ופיתוח – אף אחד לא הצליח לפתח סוללה מתאימה לרכב חשמלי?

    ##########################

    לחייל זקן,

    אני מציעה שתשאל מספר נערות ונשים הקרובות אליך: מה מספר המקרים של הטרדות מיניות שהן עברו (מנגיעות לא רצויות באוטובוס בדרכן לבית הספר, הערות והצעות פוגעניות בעלות אופי מיני בצבא או במקום העבודה, ועוד ועוד).
    אולי לאחר שתווכח שאף אחת מהנערות והנשים, שאין להן שום סיבה לשקר לך לגבי נושא זה, לא עונה "אפס" – תחשוב על הנושא שנית .

    #######################

    אוף טופיק,

    מדענים המציעים לבנות בחלל "מטריה" שתגן על כדור הארץ מהתפרצויות כתמי שמש.
    יתכן וזהו גם פתרון טכנולוגי אפשרי לבעיית שינוי האקלים בכדור הארץ. נושא בו דנו באחד הפוסטים הקודמים.

    כפי שמוכח בכתבה – גם הפעם סדרת הסמפסונים הקדימה את המדענים.
    (בכתבה משובץ סרטון קצרצר מהסמפסונים, המדגים כיצד ניתן להגן על כדור הארץ. תמורה אדירה למשך זמן הצפייה).
    כזכור, סדרה זו ניבאה את עליית טראמפ, אז לא כדאי לזלזל בכוח הניבוי שלה. 😊

    אהבתי

  28. לתמריץ:
    לאנשים שמעורבים בקונספרציה יש תמריצים גדולים גם לסגור את הפה. לפעמים משחדים אותם בסכומי כסף גדולים, לפעמים מאיימים עליהם שיגמרו עם כדור בראש. לפעמים גם סתמו לאנשים את הפה עם כדור בראש. חוץ מזה אם מישהו היה מספר משהו, תמיד אפשר להכחיש את דבריו באמצעות אמצעי התקשורת הרשמיים.
    בכל אופן היסטריונים חושבים שחלק מהקונספרציות בעבר הן אמת ולכן סביר להניח שזה המצב גם כיום.

    אהבתי

  29. במדינות טטואליטריות התמריץ לשתוק גדול. בכל חיסולי העיתונאים ברוסיה קל לשער שיש קונספירציה מעורבת.
    מערכות התמריצים במדינות דמוקרטיות הן שונות.

    אהבתי

  30. על לא דבר תמריץ , רק הרבה יותר מזעזע מאשר מענין כמובן . זהו רצף אירועים שנכנס לכרוניקה ההיסטורית של ארה"ב , וכתם מאוד אפל בעבר שלה ……

    אהבתי

  31. יש עוד נקודה לגבי המכונית החשמלית שהשתנתה. תמיד ניתן היה לטעון שתרומתה לאיכות הסביבה אפסית כי חשמל שיבוא מתחנות הכוח מקורו בפחם. עליית הגז הטבעי, השמש והרוח כמקורות אנרגיה שינתה את התמונה.

    אהבתי

כתיבת תגובה