חשיבותה של רצינות

ניצחונו של טראמפ בבחירות לנשיאות היה האירוע המגוחך ביותר שחווינו בימי חיינו. עיניהם של הרבה אנשים נותרו מאז כואבות וגרויות מרוב שפשופים, לוודא שזו המציאות ולא חלום. אבל כנראה שאנו בתוך המציאות, כי על אף האירוע הקומי החד פעמי – בחירת טראמפ, הדברים המרכזיים שקרו מאז מראים את חשיבותה של הרצינות. שני אירועים כאלו קרו רק הלילה. הסתיים בכישלון המאמץ להחליף את אובמה קר, מאמץ שהתבסס על שקרים והצהרות סרק על כישלון אובמה קר וניסה להותיר את ארה"ב כמדינה המפותחת היחידה שלא דואגת לאזרחיה החולים. הרפובליקנים לא הרימו ידיים לגמרי ועתה חותרים לביטול אובמה קר ללא החלפתו, אך נראה שהסיכוי לכך נמוך. 

בחזית אחרת נאלץ הנשיא טראמפ לאשרר את הסכם הגרעין עם אירן. גם כאן דיבורי רהב חסרי אחריות על ביטול ההסכם מצאו דרכם לפח האשפה. זה לא שהסכם הגרעין עם אירן הוא מושלם. רחוק מזה. הוא מציב סכנה לעולם בעתיד הרחוק אבל לא כל כך רחוק. ברם, ברור שבעת הזו אין כל דרך לבטלו במציאות הבינלאומית, וכל הבטחה אחרת הייתה שקר. יאמר לזכותו של ראש הממשלה נתניהו שלא שם יהבו באפיק חסר תקווה זה.

מודעות פרסומת

54 תגובות to “חשיבותה של רצינות”

  1. ד Says:

    היה ידוע שהרפובליקאים הם פשוט חבורה של זבלני שכל ופשוט אמרו הפוך מאובמה על כל דבר גם אם הוא היה צודק.
    טראמפ לפחות חשף את הצביעות של הרפובליקאים בכל תחום כמעט.
    הרפובליקאים התלוננו וצעקו שאובמה רך עם הרוסים ואילו עכשיו שהנשיא שלהם ואנשיו עושים הכל כדי להתחנף לרוסיה ולנסות להקל על הסנקציות אז הם שותקים.
    שלא לדבר על שיתוף הפעולה שלהם עם הרוסים בניסיון להפיל את קלינטון.
    אם מישהו מהדמוקרטים היה עושה את זה אז מזמן כבר היו מאשרים הקמת וועדת הדחה.

    תנועת "מסיבת התה" טירללה לגמרי את הרפובליקאים וגורמת להקצנה נגדית של השמאל.

    Liked by 1 person

  2. אל רום Says:

    תמריץ , לגבי האובמה קר , זה נכון , לגבי ההסכם עם איראן , אין שמץ בדבר . טראמפ נהפוך הוא , נתן הזדמנות אחרונה ליועצים שלו , להביא לו אסטרטגיית יציאה מן ההסכם ( הם כנראה מנסים להיבנות על כך , שהאיראנים יעשו הצעד , והאיראנים סבלנותם פוקעת ) . הוא בסך הכל , לא אישרר ( אישרר זה משהו אחר לגמרי ) אלא : אישר למעשה ( אישרר נ' אישר ) את המשך הקיום של ההסכם לעת הזו ( כל 90 יום הוא צריך לדווח לקונגרס ) זאת הואיל , וכל ההערכות , מאשרות שהאיראנים עומדים בעיקרון בהסכם ( בעיקרון , אבל לא לישון ) . כך שאין לזה שחר ממש . מה שכן , הוא לא ממש יודע מה לעשות , והמצב סבוך …. ובאמת תקצר היריעה מסיבוכים פסיכים . להתראות

    אהבתי

  3. אל רום Says:

    תמריץ ( וכל המעונין כמובן ) כאן למשל אפשר לקרוא :

    להתראות

    אהבתי

  4. תמריץ Says:

    אכן השימוש שעשיתי במילה "אישרר" לא היה מדויק. לטראמפ אין כל כוונה לצאת למלחמה נגד אירן כשהמצב הוא שהיא מכבדת את ההסכמות.

    אהבתי

  5. קמיליה Says:

    אני מוחה כנגד הגדרת טראמפ כליצן (וגרוע מכך) ואת הבחירה בו כארוע קומי ומגוחך (וגרוע מכך).
    בעיני נכונה לגביו אמרה על נשיא אמריקאי אחר (נדמה לי שעל רוזוולט, אבל אני כנראה טועה) "הוא טועה קשות לגבי המוני דברים, אבל לגבי המספר הקטנטן של הדברים החשובים באמת – אין צודק ממנו,." (ציטוט מזכרון די צולע).

    דוגמאות לדברים החשובים מאוד בעיני:
    – נאום ריאד שלו (בו תבע מהעולם השיעי להילחם בטרור היוצא ממנו) צודק שבעתיים מנאום קהיר של קודמו (שניסה להתחנף לאחים המוסלמים ולחזק את השפעתם בכל המדינות המוסלמיות, ובכך עודד את "החורף המוסלמי"). הוא צודק בזיהוי האיסלם בתקופתנו כבעייה עולמית (במקום הכחשת המציאות של קודמו ושל רוב מדינות אירופה, עם כל השלכותיה האפשריות האיומות לטווח רחוק)
    – בעיני הוא צודק שבעתיים מכל הדמוקרטים והרפובליקאים שתמכו בהגירה המונית, וגילו נכונות לאזרח מיליוני מסתננים בלתי חוקיים לארה'ב – ובכך לשנות לנצח נצחים את עתידה הדמוגרפי של מדינתם.
    – הוא צודק לגבי הצורך להשקיע בתשתיות האמריקאיות המתפוררות, שמקרבות אותה להפוך למדינת עולם שני
    – באופן כללי הוא גם צודק בצורך להפחית את הרגולציה והביורוקרטיה האמריקאית, שבדומה לאבק יש להן נטיה טבעית להתרבות ולהערם (אלא אם תוקפים אותן מדי פעם במטאטא חזק)

    בעיני הטענה שאם טראמפ לא הצליח לשנות כרצונו את אובמה קאר ו/או את הסכם הגרעין עם איראן – זו הוכחה לכך שהוא שקרן חסר אחריות אינה הוגנת בעיני.
    ידוע שכל הנשיאים (וראשי הממשלות) אינם מצליחים לממש את *רוב* הבטחות הבחירות שלהם, ו/או שהם מממשים אותן בצורה מאוד חלקית ומוגבלת. מה עוד שעדין לא מלאה אפילו שנה אחת לנשיאותו של טראמפ.
    האם גם כל הבטחות הבחירות של אובמה, אותן לא הצליח לבצע בשמונה (!) שנות כהונתו, מקנות לו את התואר שקרן?
    בעיני תואר זה אמור להיות שמור רק לאלו שאפילו לא ניסו לממש את הבטחות הבחירות שלהם. קשה להאשים את טראמפ שאינו מנסה לממש את הבטחותיו, [למרות שהיו רבים בתקשורת העוינת אותו ש"ניבאו" שהוא בכלל לא מתכוון לממש דבר, ודבר לא מעניין אותו פרט להיבחרותו וקידום עסקיו].

    ##################

    בעקבות ההפניה של יאיר בפוסט קודם, גיליתי מאמר מעניין נוסף של המחבר. לטענתו עצם קיום "הגוש המערבי" בהובלת ארה'ב הוא אילוזיה. גם גרמניה וגם צרפת (ובמידה מסוימת אפילו בריטניה) אינן מזדהות עם ארה'ב וערכיה. להפך. הן נוטות לתפוס את עצמן כנמצאות בין הגוש המזרחי לבין ארה'ב.

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-120715-00.html

    למאמר זה חשיבות גם לגבי אי יכולתו של טראמפ לבטל את הסכם איראן. הסכם בו תומכות בהתלהבות רבה מדי לטעמי רוסיה + סין + גרמניה + צרפת.
    ניתן רק להתנחם בכך שבהשפעת טראמפ – הפיקוח על יישום ההסכם מצד איראן יהיה קפדני יותר מהפיקוח שהיה מתבצע בתקופת אובמה / הילארי קלינטון.

    נושא שהמזכיר לי ויכוח קודם ביני לבין ד'. לטענתו, כיון שהימין נמצא בשלטון הוא יכול (וחייב) לבטל את הסכם אוסלו ואת ההתנתקות מרצועת עזה להם כל כך התנגד בעבר. לתפיסתי הוא סרב לקבל את מציאות הקובעת שישנם גם דברים בלתי הפיכים או שמחיר הפיכתם יהיה אדיר. כנ'ל לגבי טראמפ.

    Liked by 1 person

  6. אל רום Says:

    רק הצהרה של זריף לגבי אפשרות פרישה שלהם עצמם מן ההסכם :

    https://www.tasnimnews.com/en/news/2017/07/18/1467505/withdrawal-from-jcpoa-an-option-for-iran-fm-zarif

    להתראות

    אהבתי

  7. חייל זקן Says:

    קמיליה,
    ניתוח מצויין.

    אהבתי

  8. תמריץ Says:

    קמיליה, כל רוכל בשוק הכרמל היה מסכים עם טראמפ בנושאים אלו. זה לא אומר שכל רוכל בשל להיות נשיא. אני כן מסכים שזה עצוב שהאליטות כל כך התרחקו מחוכמת הרחוב של הרוכלים, שיש יתרונות לנשיאותו של אחד שכל מה שיש לו זו חוכמת רחוב גסה.

    אהבתי

  9. תמריץ Says:

    אם כי לאור הפוסט צריך להודות שלטראמפ יש לצד חוכמת הרחוב הגסה גם יכולת מינימלית לא לעשות דברים בניגוד מוחלט ליועציו.

    אהבתי

  10. קמיליה Says:

    לתמריץ,

    *אם* הבחירה היא בין רוכל בשוק, בור ועם הארץ, גס רוח, בהמי ועילג אבל עם ראש בריא על הכתפיים ושפע חוכמת רחוב, שיוביל את ארצו לכיוונים הנכונים, לבין אדם משכיל, כריזמתי, בעל כושר ביטוי ונאום מופלאים שיוביל את ארצו לתהום ממנה לא תצליח להיחלץ – ברור לי במי אני הייתי בוחרת כמנהיג.
    אבל אני גם לא הייתי מוכנה לוותר על בשורת גאולה רק כיון שהיא באה מפי מצורע. למרות כל תחושות הפחד, הגועל והרתיעה.

    איני יכולה שלא לחוש אלא אהדה, אמון והערכה כלפי אנג'לה מרקל.
    אבל למדיניות אותה כפתה על ארצה (וניסתה לכפות, במידות שונות של הצלחה גם על שאר מדינות האיחוד האירופי) של קליטה המונית ובלתי מסוננת של מיליוני מהגרים ממדינות עולם שלישי, מה עוד שרובם מוסלמים, יהיו השלכות דרמטיות על עתיד אירופה, גם עוד מאה שנה מהיום.
    להערכתי, ההיסטוריונים העתידיים יוקיעו אותה על כך, ושמה יקשר לנצח לאסונות שהנחיתה על ראשם.
    (ועדיין לא התייחסתי לתמיכתה החמדנית באיראן בכלל ובהסכם הגרעין עם איראן בפרט).

    *****

    טענה שהקונספציה הישראלית העכשווית ממעיטה בחשיבות האיום הסוני (ומתמקדת מדי באיום השיעי).

    http://mida.org.il/2017/07/17/הקונספציה-המסוכנת-של-ישראל-זלזול-באיו/

    להערכתי הוא מעט טועה לגבי האיום *הצבאי* הסוני על ישראל (בעיקר כיון שהסונים מתמחים במלחמות פנימיות בינם לבין עצמם. בינם לבין השיעים, ובינם לבין "המערב", וישראל רחוקה מלהיות בראש מעייניהם).

    אך הוא מאוד צודק לגבי הזלזול בסכנה הנשקפת מהמיעוטים המוסלמיים, ההולכים וגדלים במדינות המערב. קונספציה מוטעית המאפיינת את האליטה הדמוקרטית / שמאלית בארה'ב ובאיחוד האירופי. כולל אובמה, אנג'לה מרקל ומנהיגים "נאורים" / "פסאודו- ראויים" אחרים.
    קונספציה מוטעית, הרת אסון, שטראמפ, מנהיגי מדינות מזרח אירופה ורוב הישראלים – לא נשבו בה.

    אהבתי

  11. תמריץ Says:

    השאלה מי מסוכן יותר לישראל – הסונים או השיעים היא שאלה מעניינת. להערכתי ב-95% מהיקומים המקבילים הסונים יהיו יותר מסוכנים בשל קרבתם לפלסטינים ובשל אופיו החשוך יותר של העולם הסוני ובשל ברית המיעוטים שיכולה לאחד את השיעים עם הנוצרים והדרוזים וגם היהודים. אבל אנחנו חיים ביקום שבו אירעה ב-1979 המהפכה האיסלאמית אחרי שקרטר הצליח, אולי דווקא בשל קרבת אירן למערב, להחליש את השאה. וביקום הזה יש מצב שהשיעים יותר מסוכנים.

    Liked by 1 person

  12. קמיליה Says:

    כתבה של זאב גלילי מדוע ישראל זקוקה לצוללות, ולהרבה מהן.
    כולל איזכורים היסטוריים מתקופת בן גוריון ואילך, הפניה לספר מתח על התקפת ישראל בגרעין, ועוד דברים מעניינים.

    http://www.zeevgalili.com/2017/07/22155?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+zeevgalili+%28zeevgalili%29

    אני מודה שהחקירות בנוגע לעסקת הצוללות התחילו לעורר בי ספקות לגבי מספר הצוללות להן ישראל באמת זקוקה. זאת למרות שאין קשר הכרחי בין השאלה לכמה צוללות זקוקה ישראל לבין השאלה האם בכירים מושחתים מסוימים לא גזרו לעצמם קופונים מהעסקה.
    נזכרתי שבאחד הפוסטים בבלוג חייל זקן התווכח איתי על הנושא, והתחלתי לחשוש שאאלץ להודות שהוא צדק ואני טעיתי. הודאה שלרוב עולה לי בבריאות 😊
    האם מישהו זוכר באיזה פוסט התנהל הויכוח הזה?

    אהבתי

  13. חייל זקן Says:

    קמיליה,
    כלכלה צבאית מבוססת על ניפוח מחירים ועל גוזרי קופונים. כך היה וכך גם יהיה בעתיד ללא קשר לרף הפלילי.

    אהבתי

  14. יאיר Says:

    השאלה אם הסונים מסוכנים לנו מן השיעים או להפך, מניחה שמהתאולוגיה שלהם ניתן לגזור את יחסם לנו או יחסם לטרור או לשהידיות וכדומה. אבל המציאות מראה שהחידוש (האלים) נטמע במהירות גם בתיאולוגיה שמרנית כמו האיסלאם ומאפיינים שנראו שיעים עברו לסונים כמו פיגועי התאבדות.
    כנראה שאין ראש מכוון אבל יש "אווירה מכווינה" והיא שמייצרת שינוי במאפייני האלימות, למשל המעבר לאירועי דקירה, או דריסה, ועכשיו התמקדות בשוטרים וחיילים.

    Liked by 1 person

  15. יאיר Says:

    ניתן לראות בלינק לדברי פנחס ענברי שיש יותר מסונה אחת, הראשונה וואהביסטית-סעודית והשנייה האחים המוסלמים. אלו הצדדים הקנאים (יש כמובן עוד צדדים קנאיים) כאשר רוב האוכלוסיה הסונית פחות קנאית ומושפעת מהצדדים הקנאים.
    לכך נכנס גם מדינות שמזדהות עם אחד הצדדים למשל סעודיה ותורכיה, לעומת מדינות חילוניות יותר כמו מצרים וירדן.

    אהבתי

  16. ד Says:

    קמיליה, כתבת "לטענתו, כיון שהימין נמצא בשלטון הוא יכול (וחייב) לבטל את הסכם אוסלו ואת ההתנתקות מרצועת עזה להם כל כך התנגד בעבר. לתפיסתי הוא סרב לקבל את מציאות הקובעת שישנם גם דברים בלתי הפיכים או שמחיר הפיכתם יהיה אדיר. כנ'ל לגבי טראמפ.".

    לי ברור שאי אפשר לבטל את הסכמי אוסלו כי בשנייה לאחר מכן נוכרז רשמית ככובשים ומדינת אפרטהייד והכלכלה תספוג מכה קשה עד אנושה.
    הטענה שלי היא שהימין הוא זה שטען וטוען שהסכמי אוסלו הם פשע בלתי נסלח שנעשה ע"י בוגדים שדינם מוות. אז אם הפשע כל כך גדול למה הוא לא ביטל אותו כשעלה לשלטון רק שלוש שנים לאחר שהדבר נעשה והרבה לפני שפירותיו הכלכליים הורגשו?
    הרי כמו שאת אומרת, זה כמעט בלתי הפיך. אז למה לא לטעון שזה בלתי הפיך? לפחות לא בדור הזה.
    קל מאוד לטעון טענות פופוליסטיות בלי שום יכולת לבצע בפועל.

    זה אותו הדבר עם אובמה-קר, שבע שנים הרפובליקאים צועקים מעל כל במה שהרפורמה הזו היא אסון והם יבטלו אותה או יחליפו אותה במהירות בתכנית טובה יותר. והנה, הם שולטים כבר חצי שנה בכל המוסדות השלטוניים ולא מצליחים להסכים בינם לבין עצמם על שטם שינוי.
    קל מאוד להיות פופוליסט….

    Liked by 1 person

  17. חייל זקן Says:

    פינת הטירלול האמריקאי:
    Gender-Neutral Babies Are the Future

    אהבתי

  18. קמיליה Says:

    לאן נעלם גיא?

    עלתה במוחי הסברה שהעלמותו קשורה לתפיסתו את כל הפוסטים האחרונים כפוליטיים, ולפיכך ככאלו שאין לו דבר מאוד חכם או מאוד טפשי לאמר עליהם.

    אבל, ניתן להוכיח שהפוסט הנוכחי אינו עוסק רק בפוליטיקה, אלא גם בנושאים אחרים. כולל בקלאסיקה של התרבות המערבית (אליה קשור גם גיבורו של גיא – דון קישוט) ואפילו בכלכלה וסגנון חיים צרכני (ומהיבטים החביבים במיוחד על גיא)!

    כותרת הפוסט מקשרת ישירות, באופן שבלתי ניתן להכחישו, אל המחזה הקלאסי של אוסקר ווילד "The importance of being earnest".
    (*** רק למעוניינים בהרחבה נוספת על המחזה דרך ביקורת סרט נעשה על פיו)

    ידוע שאוסקר ווילד טען, בדומה להמוני כלכלנים אחרים: "בצעירותי סבור הייתי כי אין חשיבות נודעת אלא לכסף. עתה, לכשזקנתי, יודע אני כי אמת הדבר".
    הוא היה גם אחד מהאבות הרוחניים של סגנון החיים המומלץ באתר הסולידית ובאתר תנועת slow (החביבים על גיא), כאשר טען "קמצנות גם היא סוג של הכנסה".
    הוא אפילו עסק במדיניות מס הראוייה לפולנים לדורותיהם (בלי קשר למוצאם). הוכחה לכך היא טענתו ש"רווקים צריכים לשלם מס גבוה יותר, כי זה לא הוגן שהם יהיו שמחים יותר".

    נותר לי עתה רק לקוות שגיא, בכבודו ובעצמו, ירחיב ויעמיק את הדיון הנ'ל בהיבטים הכלכלים של משנתו של אוסקר ווילד והשלכותיהם על סגנון החיים המומלץ.

    ___________________________________________________________________

    ***
    חשיבותה של רצינות', או 'The Importance of Being Earnest' כשם המחזה של אוסקר וויילד, היא ראשית כל החשיבות הגדולה של להיות אדם כן, טיפוס רציני, מישהו שיודע מה הוא רוצה מעצמו ומהחיים, כפי שזה אולי מנוסח באתרי היכרויות. אבל באיות שונה במקצת, באנגלית, משמעות המשפט היא כמה חשוב שיקראו לך ארנסט. כן, ארנסט …

    גיבורי הסרט, בכל אופן, הם לא זה ולא זה. לאחד קוראים אלג'י … ולשני ג'ק …, ואף אחד מהם לא כן במיוחד. למעשה, הם מלאי שקרים כרימון: ג'ק בורא לעצמו אח סורר, שמסתבך בצרות על ימין ועל שמאל, ומכריח אותו לנסוע נסיעות תכופות אל העיר הגדולה, להתארח שם בבתי מלון יוקרתיים, לאכול במסעדות החברה הגבוהה, ולהתרועע עם נשים יפות, המסכן. ואילו אלג'י אף הוא אינו טומן ידו בצלחת, ומתברר שיש לו חבר, נכה בגוף ובנפש, שמחלתו מחמירה מפעם לפעם, במיוחד כשדודתו של אלג'י, הליידי ברקנל (ג'ודי דנץ', שנראתה על מסכינו לאחרונה ב'אייריס וג'ון'), מזמינה אותו אליה לארוחות ערב.

    אלג'י, אף שבא ממשפחה טובה ומוכרת (בניגוד לג'ק) ועל אף שהוא נושא עימו תואר אצולה כלשהו, סובל ממחסור כרוני במזומנים, ומבלה חלק ניכר מזמנו בבריחה משעשעת למדי מגובי חובות למיניהם. אלא שבניגוד לצ'כוב – שאצלו בני האצולה שמצבם הכלכלי קשה, מתדרדרים לשתיה ומתים משחפת – אוסקר ויילד פותר את העניינים בצורה, הממ, אלגנטית יותר. אלג'י מתאמץ לברר היכן ממוקם ביתו הכפרי של ג'ק, ונמלט לשם, כשהוא מתחזה בפני בני הבית לאותו האח האובד והסורר, שג'ק נסע לחפשו בעיר.

    בסך הכל, אין בכך כל רע. כנאמר ב'סנדק', איני נוהג לשפוט אנשים לפי הדרך שבה הם מוצאים את פרנסתם, או מתחמקים מאירועים משפחתיים. הצרות, אם כן, מתחילות לצמד הפרחחים הויקטוריאנים, בשעה שתחת מעטה הדמויות שהם עוטים לעצמם, הם מתאהבים עד מעל לראש בבנות המין השני, גוונדלין וסיסלי, ואף זוכים באהבתן בחזרה, Lucky Bastards. והבנות, אף שהן מרוצות מהעניין, שוגות באשליות בצורה מאוד משונה: בשל הונאתם של הבנים, שתיהן משוכנעות, כל אחת בתורה, שהבחור שלה שמו ארנסט. ומכיוון שכל אחת מהן פשוט משוכנעת שהארנסט האמיתי הוא שלה, אי הסדר חוגג.

    אני יכול רק לשער, שעתה מהבהבת מעל ראשיכם נורית האזהרה "קומדיה של טעויות", והסרט באמת מתאים להגדרה הזאת: הוא מצחיק מאוד, ומרובות בו הטעויות וההטעיות, אבל אלו נשמרות בגבולות הסביר. ההומור של הסרט מתבסס בעיקר על אופין המשונה והמבדר של הדמויות, לדוגמה, הכומר שהוא גם רופא, המאוהב במקצת באומנת שהיא גם מורה לגרמנית, ושאם הפרצוף שלה היה רק קצת יותר קודר, הרי שמנורת ההקרנה הייתה נסדקת …."

    Liked by 2 אנשים

  19. יאיר Says:

    גיא חזור הביתה

    Liked by 1 person

  20. גיא Says:

    קמיליה , את אלופה.
    האמת , מה שכתבת נכון מאד בקשר לפוסטים הפוליטיים אך אני בוש להודות
    שהחלטתי לא 9מזמן לקחת פרוייקטים זמניים ומוגבלים בין המובטליות שלי וזה משום שאני קמצן וכל חודש שאני לא מושך מהתיק שלי זה בונוס רציני וכך יותר כסף מצטבר
    בירושה לילדים (עשיתי כמה – אז זה לא צחוק וחשוב להיות רציני בעניין זה).
    זהו אז השבוע התחלתי במקום חדש ויש רק הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני טוב
    וזה תוך כדי שאני תומך בפרוייקט קודם…. אז אין לי משאבי זמן פתאום@!! $#

    בשביל להסביר את העניין אעתיק לכאן חלק משיחת ווטסאפ שהתרחשה ביני לבין חבר באחד ממקומות העבדות בארצינו.

    אני מתקשר ומקבל הודעה :

    אוכל להתקשר יותר מאוחר?

    אני עונה:

    כן. אבל אולי בדיוק גם אני אעבוד ותתצרך לקבוע פגישה. עכשיו אני קרייריסט בחברת הייטק עם כרטיס תן ביס.

    הוא עונה:אדוני, לידיעתך, התחזות היא עבירה פלילית. אני מכיר גיא אחר. תפסיק לגנוב זהות לגיא גורו שלנו שאנחנו כל כל אוהבים אותו ונאמנים לדרכו!

    אני:

    😅
    רק שתדעו ….
    הגוראים הכי טובים הם גוראים נוכלים.
    אם ההולכים בדרכם לא מסוגלים להגיע לתובנות בעצמם מבלי להסתמך על גוראים אז רק על ידי זה שגורו יפעל נגד מה שהוא אומר …
    אמור לגרום למאמין להיות גורו בעצמו ולחיות לפי אמונתו בלי צורך בתקדים…
    אחרת הוא ישאר אותו טמבל כמו ממקודם.

    בכל מקרה זה לשלושה חודשים בלבד…
    אז אל תתבלבלו כשאבוא לבקר בגשם הראשון של נובמבר בתור מובטל.

    הוא עונה:ממתינים לגורו אמיתי!

    אני:בסוף אני אתקדם בקריירה ובחיים ואתקבל להיות מנהל מחלקה שלכם אצלכם במקום העבודה…
    אדע את כל הסודות השלכם. לא תוכלו להפתיע אותי עם מטריות וכדורי שלג….
    הכל יהיה צפוי והרשות לא תהיה נתונה!
    מאוחחה מאוחחה חה חה חה!

    הוא:
    בדרך כלל במצבים כאלו(מקורבים ותלמידים בכירים רואים שגורו יצא מדעתו וזה בלתי הפיך) עושים כיפה אדומה לגורו. ככה בשקט. ויוצאים עם הכרזה מחר בבוקר לקהל המאמינים שגורו היגיע לשלב סופי של קארמה ונירוונה ונשמתו (וגם גופתו) עלו בהצלחה לשמיים. וכרגע הוא בישיבת עבודה עם בודהה….
    הייתי שוקל לפני שליחת הודעות שלך…

    Liked by 2 אנשים

  21. ד Says:

    התגעגענו גיא 🙂

    Liked by 1 person

  22. יעקוב מירון Says:

    אני מרשה לעצמי לחלוק על דעתך תמריץ בקשר לדונאלד טראמפ נשיא ארה"ב נבחר ובעלה של מלניה אישה יפה ומדהימה.. היא זו שלבשה ביום ההכתרה חליפה כחולה פרי יצירתו של המעצב היהודי הנודע ראלף לורן אהבתי אותם..
    לגופו של עניין נשיא ארה"ב הנבחר לא הסתיר את אהבתו היוצאת דופן לישראל והוא מוכיח את הדבר ביום יום הוא ונציגי הממשל החדש.. אני כאזרח ישראל חושב מנקודת ראות מעט אגואיסטית ושואל את עצמי "האם זה טוב ליהודים"
    והתשובה היא פשוטה טוב, מצוין ומשובח שאלוהים ישמור על אמריקה ועל הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ הוא מבורך ואולי בבוא היום נכריז עליו כקדוש..
    עכשיו בקשר לטענות כלפיו כאילו הוא לא מסוגל לעמוד מאחורי הבטחתו ולבטל את תכניתו של הנשיא הקודם אותה "תכנית נוראית בשם "אובמה קר" אני אישית לא רואה בדבר הזה כישלון היות ולנשיא הנבחר אין תכנית חלופית טובה יותר וזה בסדר.. צריך לזכור דבר אחד הסכמים אשר נחתמו על ידי ממשלות קודמות וחוקים חדשים לא ניתן לשנות בקלות דרוש רוב מיוחס ולגבי הסכמים בינלאומיים דרושה הסכמה של הצד הנפגע אחרת לא ניתן.. לנשיא הנבחר
    אין הרבה מרחב פעולה חופשי הוא יכול לבוא עם תכניות חדשות לסנט ולקונגרס ולנסות לקדם אותם אבל לבטל את הקיים זה כבר סיפור אחר..
    דונאלד טראמפ זוכה לאמון המשקיעים בוול סטרית הוא מנסה לקדם ולהתקדם בכל הנושאים שעומדים על הפרק ובגדול הוא לא מכשול לעשיית עסקים ההפך הוא מנסה לקדם וזה טוב..אני לא ליברל לא שמאלני ולא פשיסט ימני אני חסר אידאולוגיה כמו "אטאיסט" חסר דת מאמין בשכל הישר זה מה יש וצריך לחיות עם זה..

    Liked by 1 person

  23. חייל זקן Says:

    פרופ' אליעזר טאובר פירסם לאחרונה תוצאות מחקר ארוך בספר בשם "דיר יאסין – סוף המיתוס" (אמל"ק – היה קרב לא טבח). ראיון שערך עמו גדעון דוקוב בעיתון בשבע (עמוד 25)
    http://en.calameo.com/read/001660802c0695d09a6e7

    Liked by 1 person

  24. קמיליה Says:

    בהמשך להפניית חייל זקן למיתוס הטבח בדיר יאסין

    1. לאלו שאינם מסתפקים בכותרת / לא מפחדים ממסמכים ארוכים, ומעוניינים לקרוא את הראיון המלא עם גדעון דוקוב

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/351252

    2. טענתו של דוקוב שמחקרו היסודי ינפץ את המיתוס, הזכירה לי שגם ד'ר אורי מילשטיין עסק לפני שנים בנושא זה, ועדיין לא הצליח לנפץ את המיתוס.
    מצ'ב פרק 18 בספרו בו הוא טוען שסיפור טבח דיר יאסין הוא המיתוס המכונן של האומה הפלסטינית. מיתוס שהשמאל הישראלי (במלחמת התעמולה השקרית שלו בימין הישראלי) למעשה אחראי להיוולדו.

    http://www.news1.co.il/Archive/002-D-92301-00.html

    3. בעיני מאוד מעניין להשוות בין דוקוב לבין מילשטיין, המדברים בדיוק על אותו נושא.
    שניהם מסכימים שלא היה טבח אלא קרב (שבהלכו בוצע פשע מלחמה קטן אחד שנופח לממדים מפלצתיים), ושבתקופת מלחמת השחרור – פשעי המלחמה של היהודים בערבים בטלים בשישים בהשוואה לפשעי המלחמה של הערביים ביהודים.

    בכל השאר, כמעט, הם שונים.
    *אחד* ההבדלים ביניהם הוא שדוקוב שם את הדגש על האינטרס הפלסטיני (קצר הראות) לנפח את הסיפור, בתקווה לקבל סיוע מארצות ערב. היבט שמילשטיין מתעלם ממנו. כולל הבהרה שהבריחה הערבית ההמונית מכפריהם הונעה יותר מפחד פגיעה בכבוד המשפחה (כלומר – אונס נשים)) מאשר מפחד מוות.
    מילשטיין, שם את הדגש על האינטרס המפאיניקי (קצר הראות) להעליל על אנשי אצ'ל, ולטייח על מחדלי הפלמ'ח ומפקדיו. עלילה שמילשטיין מגדירה כעלילת דם. [מילשטיין גם מרחיב בנושא מסורת הטיוח, והצגת כשלונות כהצלחות, שלתפיסתו מחבלת, עד עצם היום הזה, ביעילות צה'ל]. הבט שדוקוב מתעלם ממנו.

    4. אני מאוד סקפטית גם לגבי יכולתו של פרופ' טאובר לנפץ את המיתוס.
    הבנתי כבר שאנשים מאמינים רק למה שהם רוצים להאמין בו (או לכל הפחות – מוכנים להאמין בו). ליותר מדי אנשים, הן בארץ והן בעולם, אינטרס להאמין שיהודים מתנהגים כלפי ערבים בדיוק כפי שהנאצים התנהגו כלפי יהודים.

    הוכחה ניצחת לכך היא כתבה בעיתון הארץ, שפורסמה לפני 6 ימים בלבד, על סרטה "התיעודי" המזעזע של נטע שושני על טבח דיר יאסין. כולל אזכור לקיום צילומים שהם מזעזעים מכדי שניתן יהיה לפרסמם.
    מוזכר גם ראיון עם אחד מלוחמי האצ'ל שהיו בכפר, המספר על המנוסה ההמונית, כשהעיתונאי קובע בבטחון של הכל – יודע, שהוא *ממשיך להכחיש* שבוצע טבח.

    https://www.haaretz.co.il/news/education/.premium-1.4256661#hero__bottom

    Liked by 1 person

  25. תמריץ Says:

    קמיליה, הבלוגר היהודי-אמריקני "אריה הבלוגוספירה" ששנינו מוצאים עניין בכתיבתו סיכם היום את פני הדברים כך:
    Trump is the best president we could have hoped for, but it’s sad that our political situation has degraded to such a state that Trump is the best president we could have hoped for.

    https://lionoftheblogosphere.wordpress.com/2017/07/20/only-trump-a-retrospective/

    Liked by 3 אנשים

  26. יאיר Says:

    בהמשך לדיון שפתח תמריץ על סונים ושיעים:
    http://mida.org.il/2017/07/17/הקונספציה-המסוכנת-של-ישראל-זלזול-באיו/

    אהבתי

  27. קמיליה Says:

    לתמריץ,

    האם יתכן שאריה הבלוגוספרה קיבל את ההשראה לפוסט שכתב מדבריך "…אני כן מסכים שזה עצוב שהאליטות כל כך התרחקו מחוכמת הרחוב של הרוכלים, שיש יתרונות לנשיאותו של אחד שכל מה שיש לו זו חוכמת רחוב גסה." ?

    אני חייבת להודות שאצלי העצב מהול בהרבה כעס. המציאות העגומה הזו אינה אסון טבע או גזרת גורל.
    אני כועסת על האליטות, שהקיפו את עצמן בתיבת תהודה ענקית, כך שהן שומעות רק את מי שחושב כמותן, ואינן מוכנות ו/או יכולות לבצע חשיבה ביקורתית כלשהי על הנחות היסוד שלהן. כתוצאה מכך הן שועטות קדימה כעדר חסר מחשבה. ויש צורך בטיפוסים חריגים כמו טראמפ, ומצביעים שנשבים בקסמו, בכדי לעצרן.

    ואני כועסת על המחדל של הימין, שהפקיר את כל השטח האקדמי – האינטלקטואלי לשמאל. אם כי יותר על הימין הישראלי, שאינו מנסה לשאוב מעט תובנות והשראה מהחשיבה הימנית – שמרנית שמתבצעת בכמה מעוזים מבודדים בארה'ב ובריטניה. חשיבה שהייתה יכולה לעזור לו להתמודד עם מסרי תיבת התהודה שמגיעה לאוניברסיטאות ישראל באיחור אופנתי של 5-10 שנים.

    אהבתי

  28. galgal581 Says:

    ל-ד: יש לך ביקורת על טראמפ אבל אזכיר לך שהילרי עשתה דבר לא פחות בעייתי ולא עשו לה כלום. היא שלחה emails במערכת לא מוצפנת כאשר היתה מזכירת המדינה. אם חייל צהל בן 20 היה שולח emails כאלו – הוא היה נשלח לכלא מייד. ממנה אפשר לצפות להרבה יותר מחייל צהל והיא החזיקה הרבה יותר חומר סודי. למרות זאת לא עשו לה כלום.

    אהבתי

  29. תמריץ Says:

    גלגל, הדוגמה שלך היא התשובה לשאלה. העונש על עבירה כמו זו של הילארי הוא משמעתי. בצבא זה יכול להיות מחבוש קצר, בלי רישום פלילי אחריו. בשירות המדינה זה אולי פיטורים. אבל בסיטואציה שבה הילארי הייתה בזמן האישומים, לא הייתה דרך להעניש אותה באופן משמעתי, אלא על ידי רצון הבוחר (שאכן העניש).

    אהבתי

  30. תמריץ Says:

    מירון, טראמפ אכן טוב לעסקים אבל בינתיים לא התקדם כלום עם קיצוצי המס שלו, בגלל ההתמקדות המטופשת וחסרת התוחלת ברפורמת הבריאות. קיצוצי מס באמת היו יכולים לתרום הרבה לכלכלה האמריקנית.

    אהבתי

  31. קמיליה Says:

    רק אתמול גיליתי, באיחור של יותר מ 6 שנים, מאמר מעניין של ד'ר אלון דהן על משנתו של שמעון פרס בנוגע למזרח התיכון החדש. למעשה, למרות שלא כך משווק הדבר לציבור המצביעים, רעיון הקמת "איחוד המזרח התיכון" שיהיה בקשרים טובים עם האיחוד האירופי. (וגם על שחיתותו של פרס, אך היא פחות מעניינת בעיני).
    זו למעשה, גם האידיאולוגיה המסתתרת אחרי רעיונות הגלובליזציה והאיחוד האירופי.
    ניתן כמובן להתווכח עם אלון דהן, אך חשוב להיות ערים לאידיאולוגיה המנחה כנראה חלק ניכר מהאליטות הבינ'ל, ומובילה אותן לתהום.

    ובהקשר לטראמפ – חשוב בעיני שבעתים שילחם בהגירה הבלתי מסוננת, ויחסום את יישום האידיאולוגיה של "הגבולות הפתוחים", מאשר ברפורמת בריאות וקיצוצי מיסים. ובכך אני מתחברת לעמדתם של מגיבים רבים בבלוג של אריה הבלוגוספרה.

    קטע מתוך המאמר, המאוד מאוד ארוך, אבל בעיני גם מאוד מעניין.
    לקצרים בזמן – ניתן לדלג לפרק על המזרח התיכון החדש. פרק הנמצא בערך באמצע המאמר.
    ____________________

    "… לאורך שנות השמונים הולכת ונשלמת התפנית של פרס כשהוא מכריז על תוכניתו הידועה בשמה השיווקי 'מזרח תיכון חדש'. פרס סבר, ועדיין סבור, כי מגמות הגלובליזציה ואיחוד אירופה יוצרות מציאות חדשה וכי עתיד האזור תלוי בצורה זו או אחרת של ביטול מדינות הלאום, אינטגרציה צבאית, כלכלית, חברתית ושלטונית ואיחוד מוחלט של המזרח התיכון תחת ריבונותה של מסגרת משותפת לנו ולערבים שתהיה כפופה לנציבות האיחוד האירופי.

    לפי פרס: "אין די בארגון של כל מדינה ומדינה בפני עצמה. הצוותא האנושית התרחבה ורק מסגרת של כלל רחב יותר, על בסיס אזורי ואף על אזורי יכולה לתת לפרט את ההגנה על חייו, על גופו, על פרנסתו ועל חרותו. יבוא יום וגם תודעתו העצמית של האדם, זהותו האישית, תתבסס על מציאות חדשה זו. לכשיבוא יום זה תימצא האנושות מעבר לשלב הלאומי בתולדותיה, ובמערב אירופה כבר ניכרים סימנים ראשונים המבשרים את בואו של אביב אנושי זה…". ('המזרח התיכון החדש', עמ' 78).

    במילים ספורות אלו מקופלת כל משנתו של פרס. המדינה היא מוסד שמאבד את תוקפו בזמן החדש, משום ש'הצוותא האנושית התרחבה' (גלובליזציה), וצריך לחשוב על התאגדויות אלטרנטיביות בתוך גושים, או בלשונו של פרס 'מסגרת…על בסיס אזורי ואף על אזורי', כלומר מזרח תיכון נטול מדינות ההופך באחת לגוש אזורי אחיד והמשתלב כגוש במערך הקולניאליסטי האימפריאליסטי של האיחוד האירופי. לכך מכוונת הדוגמא למגמה המשיחית הפוסט לאומית – מערב אירופה – המסמנת את הכיוון אליו נעה האנושות כולה – אל 'מעבר לשלב הלאומי בתולדותיה' כלשונו של פרס.

    התוכנית ההזויה הזאת, שמקורה ומימונה מהאיחוד האירופי, פורסמה בשני ספרים עיקריים של פרס, 'המזרח התיכון החדש' ו'בראשית חדשה'. בספר הראשון (עמ' 19) מסביר פרס את בחירתו בדגם האירופי לאיחוד אזורי על בסיס ביטול הלאומיות ומדינות הלאום: "בשיחות הרבות שניהלנו (הכוונה לפרס ולרבין) במשך השנה הראשונה לכהונת הממשלה העמדנו את המזרח התיכון החדש על בסיס קווי המתאר של הדגם האירופי: שיתוף פעולה כלכלי בשלב ראשון ואחרי כן יצירת הבנה פוליטית בתהליך מתמשך, הבנה פוליטית הולכת וגוברת בין כל הצדדים, הולכת ונבנית. בסופו של דבר הצית הרעיון את דמיונם היוצר של רבים מידידינו, ובהם הנשיא פרנסואה מיטראן, הקנצלר הלמוט קוהל וראש נציבות הקהילייה האירופית ז'אק דלור. הם רואים את האפשרויות הנפתחות לפני אירופה ולפני המזרח התיכון כאחת, לנוכח אדריכלות היסטורית מעין זו. ואכן, חברות אירופאיות החלו לתכנן פיתוח דרכים ומסילות למזרח התיכון".

    ה'אדריכלות ההיסטורית' של פרס איננה אלא יישום הפרקטיקה האירופית …"

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-19625-00.html

    Liked by 1 person

  32. יאיר Says:

    ההסבר שקמיליה הביאה אודות פרס מתרץ לי את הסתירה שראיתי בין ההתנהלות הפוליטית-תרבותית של פרס לעומת הכבוד המופגן שפרס העניק לדת, כולל לאישים דתיים שרחוקים מאוד מהמיינסטרים השמאלני כמו הרב עובדיה יוסף ואדמו"רים חסידיים וראשי ישיבות ליטאיים. אם ההסבר שקמיליה הביאה הינו נכון, אזי פרס רצה לדחוף את היהדות בחזרה למסגרת הדתית שלה, ללא שיוך לאומי. ובכך הוא מצטרף לנרטיב של האמנה הפלסטינית כי היהודים הם דת ולא עם.
    מה שמזכיר לי שהסכם אוסלו דרש לבטל את הסעיף באמנה הפלסטינית שקורא להשמדת מדינת ישראל (סעיף שכמובן לא בוטל) אבל לא דרש לבטל את אי-ההכרה בנו כעם.

    Liked by 1 person

  33. אל רום Says:

    יאיר , אינך כלל מכיר את פרס , ומורח סתם השערות מגוחכות . הוא ראה בתקומת העם היהודי בארצו , את מפעל חיו ומפעל המילניום ממש . הוא היה , רדוף תסביכי שמד ( כמו כל הגברדיה הותיקה ) . הוא סבל באופן קלאסי , מאותו סינדרום שכתבתי עליו ( לך בזמנו : סינדרום תסביך השואה הדו קוטבי . מחד : קוטב קלגסי , מאידך קוטב הומני , והכל מאותו מעיין עכור : השואה ומוראותיה ) .

    מבחינתו מדינת ישראל , הינה מדינת מקלט , לעם היהודי הנרדף , ונרדף ככזה. תסביכי שמד , היה אחד הווקטורים המרכזיים שהניעו אותו . הוא היה בין אדריכלי הכור בדימונה . למה לפי דעתך ? בגלל שישראלים כצברים נרדפים ? הוא עצמו ניצול שואה , הנה מצטט מתוך וויקיפדיה :

    בעת השבעתו לנשיא מדינת ישראל, הזכיר פרס בחיבה את הסב, אשר "עיצב את עולמי כילד" אך בעת השואה היה בין "אחרוני היהודים שהובלו לבית הכנסת העשוי מעץ ונשרפו חיים בתוכו, כאשר טליתותיהם על כְּתֵפָם". על פי עדותו של פרס, הסב ליווה אותו אל תחנת הרכבת בדרכו לארץ ישראל, ובקשתו האחרונה מהנכד הייתה "להישאר תמיד יהודי"[7]. על שמו נקראה בתו צביה[8].

    עד כאן הציטוט :

    ואילו בטקס השבעת הרבנים הרבנים הראשיים לישראל 2013 כך מצטט :

    "בחלקכם נפלה זכות גדולה לקרב בין אחים – דתיים ושאינם דתיים… להסיר מחיצות של חשדנות וניכור, לחרוץ ברגישות דין אמת וצדק ולנווט את מערכת בתי הדין הרבניים ברוח בית הלל, להטות אוזן אנושית השואבת משאר רוחכם התורני, ולשמש תל תלפיות לכל דורש… על הרבנות להרביץ תורה לעשות דין צדק ולהטות כתף לבניית המדינה… הדמוקרטיה נולדה בעריסה יהודית… [ש]נבורך ברבנות שתפעל לאחדות העם, רבנות עם נשמה."

    ועוד ספדו לו במותו :

    הוא ליווה את המדינה מרגעיה הראשונים. אחראי על מאמץ ההתחמשות הנואש בימים הנוראים של מלחמת השחרור, כיתת רגליו וקושש מכל הבא ליד כדי שהיהודים יוכלו להילחם על חירותם.

    עד כאן הציטוטים :

    הימין החדש ובכלל , אוהבים לבוז לו ולשנוא אותו . זוהי תפיסה מסויימת לגיטימית ( אם כי שופטת אותו על בסיס קונפיגורציות לא נכונות ) . אבל , מבחינתו :

    תקומת העם היהודי בארצו , החיבור בין יהדות ללאום , למדינה , היו אבן יסוד בתפיסתו . אלא מאיי :

    מדינת ישראל , היא מדינה בעלת משטר אזרחי , חילוני , דמוקרטי , ליברלי , ובסך הכל , אחד ממקורות ההשראה הסימבוליים והחוקתיים והחקיקתיים , הינה הדת . אבל , כך נוסדה המדינה , וזהו טבעה . משטר ליברלי הנושא ברמה שיויון זכויות אזרחי , עם דת כלאום , המהווה מקור השראה .

    בסוף , פרס כלל וכלל לא הפריד , בין היהדות כלאום , לבין מדינת ישראל . אחרת , היה מתנגד לחוק השבות ? מגוחך …. אתה לא מכיר אותו , וסתם מורח !! אתה כמו רבים , מבלבל בין השמאל הרדיקלי , לבין הגברדיה הוותיקה .

    להתראות

    אהבתי

  34. אל רום Says:

    רק הבהרה ותוספת :

    חוק השבות , חוקק ב – 1950 והסעיף המרכזי בו , הינו סעיף 1 כך :

    1. כל יהודי זכאי לעלות ארצה .

    אם כך , כיצד אפשר לטעון , שהגברדיה הותיקה ( בינהם פרס , 1950 כאמור ) שאפו להפריד בין הדת והלאום . לא רק שבלתי אפשרי , אלא , שאקטיבית , כך חוקקו , כך יצרו , כך עשו . מה פתאום יהודים עולים ארצה , מן ארצות הניכר , ומקבלים אוטומטית אזרחות ? פשוט :

    תסביכי שמד , וחיבור בין הדת ללאום ( זה אפילו לא חיבור , משמעות הדת הינה : קודם כל לאום ) . אז להאשים את פרס בדבר כזה ?

    להתראות

    אהבתי

  35. יאיר Says:

    אני אתן צ'אנס נוסף ואענה בכל-זאת (על אף החלטתי בפעם הקודמת להפסיק להגיב לך):
    כל מה שתיארת אודות פרס שריר וקיים, אבל עבור "פרס המוקדם" ולא "פרס החדש". אי אפשר להתכחש לשינוי שפרס עבר במהלך חייו והוא החוליה המקשרת בין "הגברדיה הישנה" ל"שמאל החדש": מהקמת אלון מורה למזרח תיכון חדש. בשונה מהשמאל החדש הוא נתן יותר משקל למסורת היהודית ("דת") אבל הוא החוליה המקשרת.

    בשונה ממך, אני פחות נותן משקל לנאומים כמו נאום ההשבעה שלו בו הוא מספר על סבו (הדתי) משביע אותו "להישאר יהודי". נאומים נחשבים בעיני כאשר הם מוצמדים למעשים התואמים להם.

    Liked by 1 person

  36. אל רום Says:

    יאיר , אל תגיב באמת , כי אתה עושה לעצמך פדיחות מן התחת . אבל אתה מתעקש להמשיך להגיב הרי . אז לפי דעתך , שמעון פרס , התגבשה לו האישיות , במשך עשרות שנים , והרי חיו ואישיותו , שזורים בשואה ותקומה והקמת מדינת ישראל . ופתאום , בוקר בהיר אחד , בערוב ימיו , הוא הפך את עורו ? לא הבאת אפילו : המחשה אחת , משהו קטן ביותר סדור . מה המקסימום ? מהתנחלויות , להסכמי שלום ? אז זה להפוך את עורו ? ולהחליט פתאום , שמדינת ישראל , אינה מדינת היהודים ? שהרי זו המשמעות של מה שכתבת !! הנה מצטט אותך :

    " אזי פרס רצה לדחוף את היהדות בחזרה למסגרת הדתית שלה, ללא שיוך לאומי. ובכך הוא מצטרף לנרטיב של האמנה הפלסטינית כי היהודים הם דת ולא עם."

    ואם כך , בערוב ימיו , התנגד לחוק השבות לפי דעתך ? זוהי למשל המשמעות המיידית של מה שכתבת !!

    בשביל מה אתה אכן מגיב , ועוד עלי ….

    אהבתי

  37. חייל זקן Says:

    אל רום,
    משה שרת על פרס של השואה והתקומה: "אני שולל את שמעון פרס תכלית השלילה ורואה בעליית קרנו קלקלה מוסרית ממארת ביותר. אקרע קריעה על המדינה אם אראנו יושב על כיסאו של שר בישראל"

    שמעון פרס של השואה והתקומה: "כל ההיסטוריה של המלחמות הינה ידע בלתי רלוונטי. את מי זה מעניין כמה מלחמות ניהל נפוליאון? אם זה היה בידי הייתי מוחק זאת ממערכת החינוך"

    פרס של השואה והתקומה על היהודים בראיון לעיתונאי בן סימון:
    פרס: אנחנו הפסדנו.
    בן סימון: מי זה אנחנו?
    פרס: אנחנו הישראלים.
    בן-סימון: ומי ניצח?
    פרס: כל מי שאין לו מנטליות ישראלית.
    בן-סימון: מי אלה?
    פרס: תקרא לזה "יהודים".

    חיים חפר: "איך הפשפש עלה למעלה?"

    Liked by 2 אנשים

  38. אל רום Says:

    חייל זקן , הזהרתי אותך מפורשות , כמה פעמים , לא להתגבב איתי יותר . וחרצת גורלך הפעם ….

    אהבתי

  39. חייל זקן Says:

    אל רום,
    סליחה, כוחי לא עומד לי לשתוק אל מול ההשראה שאתה מעורר.

    אהבתי

  40. קמיליה Says:

    בהשך לתהית יאיר האם פרס הכיר גם בלאומיות היהודית (ולא רק בדת היהודית), ולטענת אל רום שפרס היה ונשאר ציוני – אני מצרפת קטע נוסף מהמאמר של ד'ר אלון דהן.
    [למרות שאני ממליצה כמובן לקרוא את כולו. שני הקטעים הנ'ל ביחד אפילו אינם עשירית ממנו וממאמר ההמשך שאותו אפילו לא טרחתי להביא].
    דהן מתבסס בעיקר, אם כי לא רק, על ניתוח הספרים הרבים אותם כתב, וההתפתחויות מספר לספר – במקביל לארועים ולהתפתחויות באירופה, ובעיקר בצרפת (כדוגמת אלג'יריה) .
    דהן מסמן קו התפתחות עקבי ברור. פרס של שנות החמישים שונה מפרס של שנות השישים, ופרס בשנות השבעים שונה מפרס של שנות השמונים.

    ——————————————–
    "פרס מטיף לאינטגרציה בכל התחומים. בתחום הגיאוגרפי הוא קובע בספרו 'המזרח התיכון החדש' (עמ' 134) כי: "בעקבות כינון שלום כולל יפתחו הגבולות בין מדינות האזור לתנועה חפשית…". הסעיף התמים הזה, בו מציע פרס לבטל את הגבולות במזה"ת, הוא שאפשר לישראל באוסלו ובנספחיו לקבל לראשונה את זכות השיבה של הפזורה הערבית לישראל, שכן פתיחת גבולות המדינה ושורת ההסכמים הכלכליים בין ישראל לבין מדינות האזור מאפשר לפליטים לרכוש בתים בכל עיר וכפר בישראל ולהתגורר בהם ללא הגבלה, כמו באירופה.

    את התוכנית לאינטגרציה בתחום הכלכלי תיאר פרס בשורה של ספרים וחיבורים והיא כוללת בנק אזורי משותף, מטבע מזרח תיכוני אחיד, מסגרת שלטונית משותפת ועוד כיו"ב יסודות שהפכו עקרונות יסוד בהסכמי אוסלו ובנספחים הכלכליים שלהם בהסכמי פריז – הסכמים אירופיים מובהקים כפי ששמם מעיד עליהם. רעיונות אלה מעסיקים את פרס, כפי שראינו, כבר מאמצע שנות החמישים לפחות, והם מבשילים ומקצינים בד בבד עם ההקצנה האירופית.

    בשלהי שנות השבעים, כאשר האופציה למימוש האינטגרציה הקונפדרטיבית הייתה ירדן, פרסם פרס את ספרו 'כעת מחר' שנכתב יחד עם חגי אשד. בפרק 'פשרה פונקציונלית וטריטוריאלית' מדבר פרס על שוק ישראלי ירדני משותף, על גבול פתוח ועל 'צבא ישראלי ירדני' משותף. במילים אחרות, פרס מדבר על תוכנית שיישומה פירושו קץ מדינת ישראל. על חורבות המדינה ועל חורבות מוסדותיה הנבחרים פרס מבקש לכונן את מפעל חזיונותיו וחזיונות פטרוניו מארה"ב של אירופה – מזרח תיכון חדש, אינטגרטיבי, נטול מדינות, בו חיים בשלווה ובנחת אזרחים נטולי זהויות לאומיות, דתיות או אחרות חיי שלום ומשרתים יחדיו את המולך התורן בדמות נציבות האיחוד האירופי. קיומה העקשני של מדינת היהודים עומד כאבן נגף על דרכה הסלולה של אירופה למזה"ת החדש של פרס נציגה ומשרתה המובהק והנאמן. "

    ——————————————-

    מה שמעלה את השאלה האם יכולה בכלל להיות משמעות ל*לאום* היהודי באידיאולוגיה הקוראת לביטול כל הרגשות הלאומיים וכל מדינות הלאום. אידיאולוגיה שלמעשה סותרת את שורשי הרעיון הציוני של הקמת מדינת לאום לבני העם היהודי.

    לא נתקלתי בהתייחסויות ספציפיות של פרס אל חוק השבות – אך קיימות התייחסויות, ישירות ועקיפות רבות, לזכות / לדרישת השיבה.
    מתן אפשרות לכל אזרחי המזרח התיכון לרכוש קרקעות ובתים בישראל – היא למעשה פתיחת ישראל להצפה של מיליוני מוסלמים (באמצעות כספים שיגויסו מסעודיה והמפרציות או מהאיחוד האירופי). כלומר, פתיחת השעריים לקץ מדינת הלאום של העם היהודי. אלמנט שנחבא מעיני בהסכמי אוסלו – שלמעשה מעולם לא הובאו במלואם לידיעת טזרחי ישראל *לפני* החתימה החגיגית עליהם.

    *****
    הבהרה: נתקלתי במאמר רק אתמול ואני עדין בתהליכי עיכולו. העלתו בבלוג וקריאת תגובותיכם אליו היא חלק מתהליך זה.
    מכאן איני בהכרח תומכת בתזה של דהן, ובודאי שלא בכל פרטי פרטיה. אני כבר מסתייגת מהחשיבות הרבה שמקנה דהן לשחיתותו / נהנתנותו של פרס בגיבוש האידיאולוגיה שלו (בעיני) או האינטרסים שלו (בעיני דהן).

    בכל מקרה, אני מחפשת כרגע את מי להאשים בעובדה שנתקלתי במאמר זה רק שנים לאחר שנכתב. זאת למרות חשיבותו הרבה, לפחות בעיני, לדיון הציבורי בנושאים החשובים ביותר לעתיד ישראל.

    אהבתי

  41. אל רום Says:

    קמיליה , טוב , טרחת וטרחת , יפה כשלעצמו , רק שאין קשר בין ימין – שמאל גיאופוליטי , לבין מדינת ישראל כמדינת היהודים . אדם יכול להיות בשמאל , ולגרוס ולהאמין ( בעובדה כשלעצמה ) שמדינת ישראל הינה מדינת היהודים , ואדם , גם יכול להיות בימין , וכמובן כך לגרוס . זה גם בכלל לא ענין של השקפת עולם , אלא , ניתוח מציאותי ואובייקטיבי .

    תתפלאי , יש גם ימין חדש , שהוא באדישות יטען , שאם צריך , נפריד סו קולד הדת מן המדינה , ואפילו , את חוק השבות נבטל . תתפלאי !! זה לא רובם , אבל יש בימין החדש !!

    לגבי השאלה העקרונית , אז תשמעי , זה גם שאלה של השקפת עולם . יש הרבה אירופים לאומנים , שהם בעד האיחוד האירופי , בלי קשר . אם ארדואן עצמו , טורקיה עצמה , היו יכולים , היו מצטרפים לאיחוד האירופי . אין קשר בין הדברים . פה כמובן מזרח תיכון , שונה מאוד . אבל , השאלה העקרונית שהצגת , יש לה גם תשובה עקרונית .

    רק מה שיאיר עשה לגבי שמעון פרס, בקשר ללאום דת וכדומה , עבר כל גבול !! וצריך היה להעמיד דברים על דיוקם ומכונם.

    להתראות

    Liked by 1 person

  42. אל רום Says:

    חבר'ה , אל תחמיצו את זה :

    http://blog.simplejustice.us/2017/07/21/the-crime-of-not-loving-israel-enough/

    להתראות

    אהבתי

  43. תמריץ Says:

    קישור מעניין. כתבתי בעבר פוסט שבו הגנתי על הזכות להחרים את ישראל.
    https://tamritz.wordpress.com/2015/04/16/לא-חופשיים-להחרים/

    אהבתי

  44. אל רום Says:

    תמריץ , אכן , יש כאן איזון או מתח די פשוט , בין הזכות לחופש ביטוי לבין מערכות אחרות . רק אסור לשכוח , שבחלק מן המקרים , קוראים לזה , חרם צרכני . אבל , זה איזה מיתוס מסויים ולא יותר . לא תמיד מבדילים , בין סימון , לבין חרם . באירופה למשל , לא עסקינן בחרם , אלא בסימון מוצרים . משמע , כפי שיש לאקטיביסט ירוק , או אקטיביסט של צער בע"ח , הזכות או חופש בחירה , לזהות המרכיבים של המוצר , ולהימנע מקניה של מה שמזיק לפי תפיסתו , כך גם בסימון דנן :

    לצרכן האירופי , יש הזכות לטענתם , לדעת , שמוצר מסויים , יוצר בשטח כבוש , או התנחלות וכדומה , וזכותו לדעת מזאת , לבחון זאת , ולהימנע מקניה כמובן . זה לא מיישם חרם צרכני , או חרם בכלל , שהרי , זה לא איסור לייבא ולמכור , אלא , רק חובת סימון נאותה ונכונה ומשקפת .

    בלינק כמובן , רציתי להראות , עד כמה עצום הכוח של הנוצרים הציונים בארה"ב , ותופעה זו , מסבירה הרבה מאוד אירועים , לא מובנים בדרך כלל . אפילו הבלוגר שם , עורך דין ניו יורקי לשעבר , סתם פרווה ביחס שלו לישראל , לא מאמין או קולט , איך זה ייתכן כדבר הזה ….

    להתראות

    אהבתי

  45. יאיר Says:

    "האם יכולה בכלל להיות משמעות ל*לאום* היהודי באידיאולוגיה הקוראת לביטול כל הרגשות הלאומיים וכל מדינות הלאום?"

    תיאורטית, מי שמבטל את רעיון הלאום מפיל גם את הלאום היהודי. בפועל, הרעיון המודרני אודות לאומים הוא חדש בהרבה מהלאום היהודי שהתקיים כאן לפני מאות שנים. כך שאני לא רואה את התלות המעשית של הלאום היהודי באידיאולוגיה הלאומית. נכון שהרעיון הלאומי המודרני הוא שאיפשר לממש מחדש את הלאום היהודי, אבל מרגע שהוא התחדש – אני לא חושב שהוא תלוי בו. [בעבר/בהווה התקיימו עמים נוספים על בסיס שבטי/אתני, וזאת עוד לפני האידיאולוגיה הלאומית, וגם הם לא בהכרח תלויי הרעיון המודרני הלאומי, כמו למשל הסינים*]

    כך שלאום יהודי יכול להתקיים בנפרד מהרעיון הלאומי המודרני כל עוד הוא כמובן מאמין בכך ומאמין בעצמו, מה שמחייב חיבור מתמיד לעברנו, כי ההווה הוא בהכרח תלוי ברעיון הלאומי המודרני.

    הקושי שייוצר הוא שהלאום היהודי יהיה מותקף תדיר מצד הסביבה האל-לאומית שלו. על-כן מטרת המאבק להכרה מחודשת בלאום ובלגיטימיות שלו היא כפולה. הראשונה, לייצר סביבה אוהדת ולא מנוכרת (כמו שמתרחש כיום מצד
    אירופה מחד, ומאידך האיסלאם הסובב אותנו שמכיר רק בדת ולא בלאום). השנייה, הכרה אמיתית בשונות שבין עמים ולא האחידות המונוליטית שקומץ אליטות מנסה לקדם. אחידות מונוליטית שגם פוגעת במוסדות עתיקים אחרים כמו מוסד המשפחה והקהילה.

    * לקשרים הכלכליים/פוליטיים שנרקמים בין ישראל להודו (וסין) יש תרומה תרבותית חשובה. אנחנו יוצרים קשר עם עמים, שאפילו שהם חוו את הרעיון הלאומי המודרני שאיפשר את הרנסאנס שלהם, הרי שתודעתם הלאומית-עצמית נעוצה בעבר העתיק שלהם, ולכן הם לא שותפים לתהליכי הפירוק שאירופה עוברת.

    אהבתי

  46. אל רום Says:

    רק תיקון לתגובתי לעי"ל :

    כתבתי עורך דין ניו יורקי לשעבר , מוסרת בזאת התיבה : " לשעבר " …. בטעות נכתבה .

    להתראות

    אהבתי

  47. מירון יעקוב Says:

    שאלה לקמילה מי זה ד״ר אלון דהן מי האיש הזה ומה יש לו למכור..?
    שמעון פרס התגלה כיהודי ממולח שהצליח בחוכמתו הרבה למכור ליאסר ערפאת וחבריו בהנהגה הפלסטינית הרבה לוקשים ואלה מיהרו לחתום על פסק דין מות לתנועת השחרור הלאומית של ה״עם הפלסטינאי״ קרי הסכמי אוסלו..
    אין בהסכמי אוסלו הסכמה מצד ישראל על זכות השיבה של הפלסטינאים הם ויורשיהם ..הערבים הפלסטינאים מעצם החתימה על הסכמי אוסלו הודיע שהם שוללים כל מאבק מזוין כנגד ישראל מכירים במדינת ישראל היהודית בגבולות 67 והכל יתנהל במ״מ ישיר בין הצדדים.. יש עוד הרבה סעיפים אשר מעניקים לישראל יתרון חזק מול אותו עם אומלל אשר הפסיד את כל ההזדמנויות שעמדו לזכותו וכולם לרבות ערבים מכל המדינות פשוט ניצלו אותם כל אחד לצרכים שלו..שמעון פרס ז״ל היה עסקן פוליטי ענק גאוני אבל אידאולוג קטן וכל הירושה שלו על מרכז פרס לשלום ומזרח תיכון חדש זה דבר יפה אבל חסר חשיבות מעשית.. רק עד לפני שבועים ערבים ב״מזרח תיכון חדש ״ שחטו זה את זה
    למעלה ממיליון פליטים ערבים מסוריה ברחו לאירופה ורק גרמניה פתחה את גבולותיה אחרים פשוט גירשו אותם..שמעון פרס ז״ל יהודי יקר עשה רבות למען מדינת ישראל הציונית מפותחת וממשיכה להתפתח די יפה גם עכשיו עם כל הצרות שמסביב ולמרות הצוללות של ביבי..לגופו של עניין לא שמעון פרס ז״ל ולא אף אחד בעולם יכולים לבטל את הלאומיות היהודית משולבת בדת הנצחית של בני עמינו ישראל ביטול לאומיות יהודית זה כמו ביטול ספר התנ״ך …איך אפשר..?

    אהבתי

  48. מירון יעקוב Says:

    בהמשך למה שכתבתי קודם לתשומת לב של קמיליה אל רום ואחרים אני היום מגדיר את עצמי כיהודי פשוט לא ציוני ..ביום שבו נרצח על ידי יהודי ראש ממשלה ורמט״כל לשעבר יצחק רבין ז״ל נגמרה הציונות והתחיל עידן של מדינת ישראל האזרחית לא יהודית אבל תחת שלטון יהודי לעת עתה..

    אהבתי

  49. אל רום Says:

    מירון , עם כל הכבוד , לא הצלחתי להבין התגובה האחרונה ( השניה ברצף ) . היא סותרת משהו התגובה הראשונה , והרי רבין נרצח על ידי יהודי , בשביל האדרה או העצמה של היהדות ( אם כפי כתיבתך הנכונה , יהדות ולאום הם אחד ) . אז כיצד כפועל יוצא :

    " התחיל עידן של מדינת ישראל האזרחית לא יהודית אבל תחת שלטון יהודי לעת עתה …. " .

    מה גם שהמשטר במדינת ישראל , הוא מה שהוא , מקדמת דנא ועד היום . מה נשתנה מאז הקמת המדינה ? בעיקרון כלום ! וגם לא יכול בעיקרון להשתנות כלום !! או לפחות , לא מהותית כלום !! לא לעת הזו כלל וכלל !!

    להתראות

    אהבתי

  50. אל רום Says:

    קמיליה , תמריץ ( וכל המעונין כמובן ) תגלו המון ענין אני מניח , בדו"ח להלן , דו"ח מקיף על עזה של רוברט פייפר , שליח האו"ם לאזור , בקשר לעינינים הומניטריים וכיוצא באלה , מאוד מומלץ :

    https://unsco.unmissions.org/sites/default/files/gaza_10_years_later_-_11_july_2017.pdf

    להתראות

    אהבתי

  51. תמריץ Says:

    תודה על הקישור לדו"ח על עזה. מעניין מאוד.
    קישור מעניין אחר באנגלית שעוסק בהתאסלמות אירופה ומקשר זאת איכשהו גם לדת של התחממות כדור הארץ:
    http://www.americanthinker.com/articles/2017/07/a_new_look_at_the_death_of_europe.html

    אהבתי

  52. מירון יעקוב Says:

    אלרום בוקר טוב ושבת שלום אני יהודי פשוט לכן מותר לי להקליד בשבת אין איסור מפורש על כך..זה נכון שאותו רוצח יהודי ממוצא תימני כיוון את הכדור כנגד מי שסימל בשעתו כפוסק אחרון לגבי אותו הסכם אוסלו השנוי במחלוקת..
    לאומן קיצוני או עובד אלילים קשה להגדיר את האיש יגאל עמיר אני בכוונה ציינתי את מוצא משפחתו מתימן ותיכף נגיע לזה..אין זה סוד שהמחנה הימני או הלאומי באותם ימים עשה כל שביכולתו לבטל את הסכמי אוסלו ולא לאפשר את החתימה עליהם ..נתניהו אז באותם ימים ניהל מלחמת חורמה נגד ההסכם עם פלסטינאים תוך הסתה פרוע. נגד ראש הממשלה דאז יצחק רבין ז״ל..
    יצא הגורל והיום מכהן כמפכ״ל משטרת ישראל יהודי מכובד וגם הוא מוצאו מיהודי תימן איש אשר התמנה לתפקיד על ידי ראש הממשלה נתניהו והמפה״ל
    הזה פועל ובצדק לגלות מושחתים בממסד הישראלי והוא לכאורה לוחץ על סביבתו הקרובה של ביבי ועל ביבי עצמו. ..גורל או עונש משמיים..?
    לשאלתך העיקרית מה השתנה במדינת ישראל מאז ההקמה אומר בפשטות הרבה מאוד ולא הכל לטובה כאשר חלק מהעם חלק חיוני ביותר מתרחק ממסורת ישראל בז לחוקי התורה ואילו חלק אחר וגם הוא חשוב ביותר החלק הדתי ודתי לאומי מסתגרים כמחנה או כשבט נפרד וגם הם לא משחקים לפי הכללים..
    במקביל לחדלות מעש של הממסד היהודי ציוני אנחנו מאבדים חלקים נרחבים מאדמת ארץ ישראל ארץ אבותינו ..יש כלל היסטורי מוצק עם שלא מחזיק בבעלות על אדמתו ולא מעבד את הקרקע החקלאית הוא עם חסר מולדת ודינו שיגורש מארצו..עבדים ועובדים עקשנים הכריעו אימפריות ובראש וראשונה את רומא אם כן מי אנחנו לעומתם..?תורת ישראל לימודי התורה תלמידי חכמים הם אלה אשר החזיקו על גבם את המסורת היהודית את ההיסטוריה והזהות היהודית הם היו אותם עבדים ועובדים שבזכותם אנחנו נקראים עם ישראל כדאי שנזכור את זה ..

    אהבתי

  53. אל רום Says:

    חבר'ה , אל תחמיצו את סמורטיץ כאן , איזה מופע , איזה תגובות , אין לא רואים דברים כאלה ….. :

    https://mekomit.co.il/תמונת-העליונות-היהודית-שצייץ-סמוטריץ/

    להתראות

    אהבתי

  54. חייל זקן Says:

    פינת הטירלול האמריקאי:
    Berkeley, California radio station KPFA cancels Richard Dawkins event because he criticized Islam
    https://www.jihadwatch.org/2017/07/berkeley-california-radio-station-kpfa-cancels-richard-dawkins-talk-because-he-criticized-islam

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: