רפורמת הבריאות עדיין חיה

נדב אייל שיתף בטוויטר שלו הופעה מרשימה של משתתף באסיפת בוחרים באמריקה, שתיאר את האסון שיפול על משפחתו אם יבוטל האובמה קר. למזלו של הדובר ולמזלה של הקידמה האנושית הסיכון שהחוק שעבר בבית הנבחרים לביטול האובמה קר יעבור גם בסנאט הוא עדיין נמוך. לדעתי אולי ייעשו באובמה קר שיפוצים קוסמטיים. לא יותר. התקפות הרפובליקנים על החוק היו תעמולה שקרית. בפועל אין להם אלטרנטיבה טובה אליו. יש לציין עם זאת ששוק התחזיות נותן סיכוי משמעותי לביטול סעיפים מרכזיים באובמה קר, בערך 40%, מה שלי נראה מופרז אבל ימים יגידו.

29 תגובות בנושא “רפורמת הבריאות עדיין חיה

  1. מה עשו כל אלו לפני 10 שנים? מי שעובד ואחראי ומחזיק ביטוח פרטי מכוסה בכל הדברים האלו. מי שלא מכוסה אחראי למעשיו. בהרבה מדינות גם אם יש ביטוח רפואי האנשים מחזיקים ביטוח משלים פרטי

    אהבתי

  2. בעיקרון באמריקה אתה יכולת להגיע למצב שתיאלץ למכור כל רכושך למען טיפול רפואי. פשיטת רגל על רקע רפואי הייתה בעיה משמעותית באמריקה.

    אהבתי

  3. בישראל יש ביטוח רפואי מצויין שמכסה כמעט הכל, אבל זה לא כך ברוב המדינות, אפילו המערביות. בהרבה מדינות טיפולים יוצאי דופן וטיפולי סרטן יביאו אותך למצב שאתה תאלץ למכור את כל רכושך. דווקא בארה"ב אתה יכול להכריז בקלות על פשיטת רגל דבר שלא ישפיע על חייך כלל. פשיטת רגל בארה"ב על רקע רפואי פרושו שאתה לא יכול לשלם את כרטיסי האשראי שלך בשל סיבה מספקת לפשיטת רגל. אני לא בטוח שאתה אפילו מאבד את הבית והמכונית.
    בדמוקרטיה נותנים לך אופציה, תקנה ביטוח רפואי ותשלם או שתעשה את החישוב שלך לבד. זרים לא צריכים לשלם עבור ההחלטות הגרועות וההעדפות שלך.

    אהבתי

  4. גם באמריקה לא מעזים למנוע ממישהו טיפול חירום בשל העדר כסף. כך שבפועל בכל מקרה אחרים יממנו בריאות של מי שלא בוטח רק בשילוב תלאות ביורוקרטיות ואסון פיננסי אישי. יש כל מיני מסלולי פשיטת רגל באמריקה. נעים זה לא. המטרה של חברה היא להגן על יחידים במידת האפשר מהשרירותיות של החיים. בנושא הבריאות בטרם האובמה קר אמריקה נכשלה בכך.
    עניין התנאים לביטוח פוגע קשות גם במי ששילם ביושר כי יש תמריץ לחברות הביטוח לחפש דברים לא רלוונטיים בעברו כתירוץ למניעת תשלום.

    אהבתי

  5. אין לי נתונים האם האובמה קר טובה או לא אבל משהו אחד ברור הופעה מרשימה של מישהו שנפגע מביטול האובמה קר באה לעבוד על הרגש. גם בהחלפת תוכנית גרועה מאוד בתוכנית טובה מאוד יהיה מי שיפגע ואפשר להציג אותו בצורה מרשימה.
    אני מסכים עם תמריץ שחברה צריכה מערכת בריאות ממלכתית ויעילה אבל הכישלון בטרם האובמה קר לא אומר שהאובמה קר הוא כישלון עוד יותר גדול וראוי לבטלו.

    אהבתי

  6. הכשלון בטרם האובמה קר גם לא אומר שהאובמה קר עדיף ולא עדיף למצוא את הפגמים בשיטה שהיתה קיימת בעיקר מכיוון שנראה שהאובמה קר לא פותר אותם.
    זה לא נכון שלא מונעים טיפול חירום בהעדר כסף, אתה מדבר מבלי להכיר. שרותי החרום בארה"ב מזעזעים, אתה תמות במסדרון ותקבל טיפול של עולם שלישי, מי שאין לו ביטוח אין לו טיפול והוא יקבל טיפול גרוע מאד וחשבון.
    לא כל חברה צריכה מערכת ביטוח ממלכתית, זה שגדלתם במדינה של קופת חולים לא אומר שבכל מקום יש וחייב להיות. בארה"ב היתה שיטת ביטוח רפואי לעובדים והרופאים הפרטיים סחטו וניצלו אותה, זה הרופא שדופק את חברת הביטוח של המעביד לכן השיטה קרסה. ברוב המדינות בהן יש ביטוח ממלכתי יש עומס גדול על המערכת וממילא יש ביטוחים פרטיים, ישראל היא מעט יוצאת דופן. הרצון לביטוח רפואי ממלכתי נובע מהטענה הליברלית שכולם שווים, אבל זה לא כך, יש בעלי אמצעים כספיים והם יכולים להרשות לעצמם ויש להם זכות בחירה. אפשר ליעל את המערכת הציבורית,אבל בדמוקרטיה אמיתית אדם צריך לבחור בעצמו את הביטוח שלו

    אהבתי

  7. דווקא יצא לי להיות אישית בסיטואציה של הגעה לחדר מיון בניו יורק. איש לא שואל אותך לפני הטיפול אם יש לך כסף לשלם. לגבי המצב אחר כך, אם אין לך ביטוח, אפשר לקרוא כאן: https://www.quora.com/I-just-got-a-bill-from-the-local-emergency-room-I-dont-have-health-insurance-I-cant-afford-to-pay-the-bill-What-should-I-do

    אהבתי

  8. האם שמתם לב לדמיון בין הסאגה האמריקאית של אובמה קאר – טראמפ קאר לבין הסאגה הישראלית של רשות השידור הישנה – תאגיד השידור החדש?

    בתאגיד הזיזו את השעה הבינ'ל של רשת ב' משעה 15.00 לשעה 14.00 !!!!

    ###############################################

    לא קשור

    בהמשך למאמר שהבאתי בעבר של דניאל פייפס (טענתו שלא יהיה ניתן להגיע לשום הסדר עם הפלסטינאים לפני שישלימו עם תבוסתם במאבק למחיקת ישראל) – מאמר בו הוא עונה לשלושה מאמרי תגובה שכתב מרטין שרמן.
    בפוסט גם הפניה ל 3 מאמרי התגובה, אך ניתן גם לקרוא רק את המאמר של פייפס.

    http://www.danielpipes.org/17575/achieving-israel-victory-with-martin-sherman

    בעיני לפחות זהו כיוון חשיבה מבטיח יותר מ"תוכניתו החדשה" של אהוד ברק לעשות עוד מאותו דבר.

    אהבתי

  9. אני חושב שדווקא בנט היטיב לאפיין את הסכסוך עם הפלסטינים כרסיס בישבן. זה לא הגיוני לחתור לפתרונות רדיקליים מהסוג שפייפס מדבר עליו, כאשר העימות עם הפלסטינים אינו כרוך בשנים האחרונות באובדן מסיבי של חיי אדם ותוצר כלכלי.

    לישראל יש הרבה רווחים משניים מהסכסוך, כמו תחושת לכידות לאומית שהיה
    קשה מאוד לייצר בהעדרו, תירוץ לחסום גבולות למתאזרחים פלסטינים. כל הרוג הוא עולם ומלואו, אבל יכול להיות שמאמצים להקטין קטל בתחומים אחרים כמו תאונות דרכים, זיהומים בבתי חולים, התאבדויות וכו' יניבו הרבה יותר פירות ויחסכו יותר חיים, מאשר הניסיון הסיזיפי לפתור את הסכסוך הישראלי ערבי.

    אהבתי

  10. הקבלת תאגיד השידור לטראמפ קר מתאימה מבחינת חוסר הקומפיטנטיות המוחלט שבו נעשית בניית האלטרנטיבה לחוק הקיים בידי המנהיג הלאומי, אך שאר נקודות הדמיון חסרות.

    אהבתי

  11. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4962750,00.html
    פאדיחה קטסטרופלית של טראמפ שחשף מידע מסווג לרוסים בקלילות האנלפביתית שבה הוא משוחח. אבל גם לבגין קרה שהתחיל לתאר את הכור העירקי שהושמד ובעצם תיאר את הכור בדימונה.
    אם בעלות ברית יהססו לשתף מידע עם ארה"ב, זה יהיה נזק אמיתי.

    אהבתי

  12. תמריץ, טיפול חירום אינו לב הבעיה של הביטוחים הרפואים, זה רק פלח בעוגה, אלו טפולי המשך ומחלות כרוניות. אדם שהגיע לחדר מיון אחרי שמעד וחבט בראשו וטוען איננו יכול לשלם את החשבון קרוב לוודאי שאיננו רוצה לשלם אותו. זו העדפה. עליו לשלם כמה מאות דולר שלא מבחירתו והוא אפילו לא נהנה מזה. עדיף איפון חדש ושמישהו אחר ישלם את החשבון. זה הולם את האופי והתרבות של חלק מהאמריקאים אבל אף משפחה רצינית לא פושטת רגל על חשבון חדר מיון של 200 דולר או 1500 וגם לא על 5000 וחדר מיון זה לא פיתרון רפואי כמו שאתה מציג עם בירוקרטיה.
    גם בחדרי חירום יש המשכיות לטיפול. אם אין לך מיטה משולמת ע"י ביטוח ברגע שאתה לא מקרה חרום בשניה שהמחשב יראה את שימך ללא ביטוח הם יעבירו אותך עם אמבולנס לבית חולים ממשלתי למיסדרון שם תקבל טיפול של מדינת עולם שלישי.
    גם בחדר חירום אם שברת את האף יעצרו את הדימום אבל לא יקבעו אותו אם אין לך ביטוח כי זו קוסמטיקה של סיטי ומומחה ואו שתלך עם אף עקום או שכשיהיה לך כסף הרופא ישבור שנית ויאחה. נוכחתי בזה, לא המצאתי. אם ישבר לך רסיס עצם בשורש היד הם יגבסו אבל לא ינתחו בלי ביטוח ותחיה שארית חייך עם כאבים אם זה יתאחה לא כראוי ולא תוכל לבוא בעתיד להגיד כואב לי.
    אם קרעת מניסקוס חדר חירום יתן לך אקמול ב 50 דולר הוא לא ינתח.
    אם יש לך סרטן, ולכל אחד לבטח יהיה, לפחות במשפחה, לא תקבל טיפולים וגם אם יש לך ביטוח בסיסי ספק אם הוא יקיף טפולי תרופות חדישות, יש לו תקרה נמוכה.
    המצב הקודם שהיה מקובל של ביטוחים דרך מקומות עבודה בארה"ב הפסיק להיות יעיל עם הזמן היות ורופאים למדו לנצל את חברות הביטוח עד מלוא התיקרה של הביטוח שלא לצורך. גם חברות הביטוח הגיבו מצידן כדי להגן על עצמן. גם אם עשית ניתוח שאושר על ידי חברת הביטוח היא עלולה להודיע לבית החולים שלא תשלם בשל סיבה טכנית ובית החולים יזרוק אותך מיד הביתה או לבית חולים ממשלתי, הביטוח ישלם בסופו של דבר מיד אבל החשבון שלו יהיה הרבה יותר נמוך. לא המצאתי זה היה תרגיל נפוץ.
    האזרח האמריקאי הממוצע היה ישר על פי רוב, החברה האמריקאית ישרה, אלא שדברים השתנו ואחוז קטן של מניפולטורים הרס לכולם.
    ההתנצחות ביחס לאובמה קר קשורה לגישה של המפלגה הדמוקרטית שכולנו שווים וזה צריך להתבטא גם בטיפול הרפואי לבין הגישה הרפובליקנית שכל אחד אחראי למעשיו מרמה פדרלית עד רמה אישית.

    Liked by 1 person

  13. לתמריץ,

    כתבת "זה לא הגיוני לחתור לפתרונות רדיקליים מהסוג שפייפס מדבר עליו, כאשר העימות עם הפלסטינים אינו כרוך בשנים האחרונות באובדן מסיבי של חיי אדם ותוצר כלכלי."

    גם אני מסתייגת מכל חתירה להשגת "הפתרון". אפילו איני מאמינה באפשרות להגיע לפיתרונות סופיים לקונפליקטים מורכבים ורב שכבתיים הנמשכים כבר יותר ממאה שנה. בנוסף, אני מעריכה שהזמן עובד לטובתנו ואין לנו סיבה למהר.
    אבל לתפיסתי זו טעות לתפוס את תובנותיו של דניאל פייפס כישימים רק לגבי החתירה להשגת פתרון רדיקלי.

    אני מניחה שככל שיותר ויותר פלסטינאים ישלימו עם תבוסתם ויאבדו את כל תקוותיהם לניצחון מפואר בסוף הדרך אזי:

    1. ילך ויתגבר זרם המהגרים הפלסטינאים מיו'ש ומעזה אל מדינות המפרץ, קנדה ודרום אמריקה. אבדן כל תקווה שבעתיד מצב הפלסטינאים ישתפר, ואפילו חשש שבשל המשך ה"התנגדות" מצבם עוד יורע – יניע כנראה הרבה צעירים לנסות לבנות את עתידם במקום אחר. חלקם – יצליחו, ואין מי שישתתף בשמחתם כמוני 😊
    2. הסיכוי לפריצת אינתיפדה המונית שלישית יפחת (או שישתתפו בה פחות מתנדבים להפוך לשהידים)
    3. האנרגיה והתקוות של מקדמי החרם הבינ'ל על ישראל, ההחלטות האנטי ישראליות באונסקו ובפיפא וכדומה – יפחתו. להזכירך, זרם המתנדבים מארצות המערב לדאע'ש היה חזק כשנדמה היה שדאע'ש הוא כוח עולה ובלתי ניתן לעצירה. ככל שהתרבו התבוסות של המדינה האיסלמית, וככל שנאלצה לסגת יותר – כך זרם המתנדבים מהמערב הלך נחלש. מכאן שזהו אינטרס ישראלי לצייר בעולם את הפלסטינים כמטרה אבודה שאין לה כל סיכוי לנצח. זו תובנה אכזרית על העולם, אך הוא לא נרתם לעזור למסכנים ביותר (כמו היזידים והדארפורים) אלא למי שמציירים את עצמם כדויד הקדוש המעונה, שאם טיפ-טיפונת עזרה מידידיו עומד להפיל את גוליית הרשע ולהביסו. הפלסטינים הצליחו למכור לעולם תסריט זה – וזהו האינטרס שלנו לקעקע אותו.

    לתפיסתי, התובנות של דניאל פיפס עשויות לקדם את 3 המטרות הנ'ל, גם אם נדחה כל חתירה לפתרון רדיקלי וכל פנטזיה לגבי קץ הסכסוך.
    ________________________________________________

    נקודת דמיון נוספת לזו שציינת בין תאגיד השידור החדש לבין טראמפ קאר – חוסר כל פרופורציה בין הזמן, המאמצים, המאבקים הפוליטים, המשפטיים והציבורים שהושקעו בתקווה ליצירת שינוי משמעותי, לבין התוצאה.
    בשני המקרים כנראה נקבל את אותה גברת בשינוי אדרת.

    אהבתי

  14. כל ירידה במספר המבוטחים, מגדילה משמעותית את ההוצאות של בתי חולים ציבוריים שנאלצים לטפל בלא מבוטחים.
    https://insight.kellogg.northwestern.edu/article/who-bears-the-cost-of-the-uninsured-nonprofit-hospitals

    יש מי שחש חובה להיות בצד הימני של כל ויכוח, וזה יוצר אבסורד אצל ישראלים שנהנים ממערכת הבריאות הציבורית בלי לפקפק בעקרונותיה אבל חשים אהדה אוטומטית לצד הרפובליקני שמנגח את הרפורמה של אובמה שנוא נפשם. האמת היא שכל מדינה מערבית כבר הבינה שמערכת בריאות חייבת להיות מבוססת על ביטוח אוניברסלי, וטוב שגם ארה"ב תבין זאת.

    אהבתי

  15. אורין, הטיפול הרפואי בארה"ב הוא מאוד יקר למי שאין ביטוח פרטי טוב (ויקר).
    דודה שלי פנסיונרית בניו ג'רזי, עם ביטוח מדיקייר (או מדיקייד, לא זוכר בדיוק) הלכה למיון עקב כאבים שהיו לה בגלל אבנים בכליות ויצאה עם חשבון של 2,500 דולר שהיא צריכה לשלם (ובנוסף לזה הביטוח מוסיף כסף) והיא רק קיבלה משככי כאבים בסך הכל. בחשבון רשומים חיובים על כל דבר – זמן עבודה של אחיות, של הרופאים, צילומים, תרופות, אבחנות וכו'.
    מזל שהייתה מהנדסת בעברה ויכולה לשלם חשבון כזה.
    אתה יכול לתאר לעצמך מצב כזה שאנשים בארץ ייכנסו למיון וייצאו עם חשבון של אלפי שקלים על בעיות בריאותיות לא משמעותיות?? הארץ תרעד מרוב הפגנות.

    אהבתי

  16. תמריץ, לגבי פליטת הפה המודיענית של טראמפ הבוקר, הוא עבר ממצב שבבוקר הוא קרא לכל התקשורת "שקרנים" ל-"עשיתי את זה וזה היה ראוי שאעשה את זה". לא להאמין….

    כבר מתפרסמים סקרים האם יש להדיח אותו. 48% טוענים שצריך להדיח אותו מול 41% שמתנגדים.
    http://thehill.com/homenews/administration/333589-poll-42-percent-of-voters-support-impeaching-trump

    מסקרים שגרתיים לכל נשיא של "האם אתה מעריך בחיוב או שלילה את תפקודו של הנשיא", למצב שבקושי 100 ימים עברו לתחילת נשיאותו של טראמפ וכבר עושים סקרים של האם להדיחאותו או לא… זה לא מבשר טובות…

    אהבתי

  17. לתמריץ,

    כתבת "איזה מדינה רוצה לקלוט המון פלסטינים?".

    תשובתי: מדוע שהמדינות שקלטו, וככל הנראה ימשיכו לקלוט, המוני אפגניסטנים, פקיסטנים, איראנים, עירקים, סורים, תורכים, מרוקאים, אלג'יראים, סומלים, אריתראים, ניגרים ועוד ועוד ועוד – יפלו לרעה דווקא את הפלסטינים?
    דווח היום שהאוסטרלים תפסו "פליטים" איראנים, שטענו שצפוי להם עונש מוות, אחרי שחזרו מביקור במולדתם האהובה. האם להערכתך עזתיים פחות כישרוניים מהאיראנים בהונאה של רשויות הגירה ובהצגת עצמם כפליטים אומללים? האם הפלסטינים ביו'ש מאומנים פחות מהאריתראים בהסתננות למדינות שאינן חפצות בנוכחותם והשגת עבודות (או גניבת רכוש)?

    נכון רק שהמונח "רוצים", בו השתמשת, הוא בעייתי. ככל הנראה רק מיעוט רדיקלי באמת רוצה בגיוון אתני, תרבותי ודתי בסביבת מגוריו ו/או בהחלשת הזהות הלאומית והדתית של מדינתו ו/או לעטר עצמו במדליה הצדיק הגלוי וחסיד אומות העולם.
    חלק נוסף אולי אינו באמת רוצה, אך משלים עם רוע הגזרה כרע במיעוטו, בהתחשב בכל מה שיהיה כרוך בסגירה מוחלטת של הגבולות, שלא לדבר על גירוש המוני של מיליוני איש.
    הנותרים – מצביעים למפלגות אנטי הגירה שלרוב מפסידות בבחירות ו/או במאבקים בתוך בתי המשפט של מדינותיהם.

    איני מבינה מדוע למנוע דווקא מהפלסטינאים לתפוס את מקומם בגל האופנתי האחרון של נדידות העמים.

    ובעיקר אם ימצא מי שיתמוך בכך –
    – מורלית (כלומר – ינפץ את אשלייתם שבקרוב יצליחו לנצח את האויב הציוני, יחזרו, בעזרת המפתח העובר בירושה מדור לדור לבית בו נולד סבם, ובקרוב יתחילו לחיות בעושר ואושר)
    – ו/או כלכלית (רעיון מתן מענקי הגירה לפלסטינאים)
    – ו/או מדינית (הגעה להסכמים, כן או לא סודיים, עם מדינות אחרות על קליטת מכסות של פלסטינים).

    #############################

    כתבה שהייתי יכולה לשבץ גם בפוסט "קץ הסוציאליזם".
    החרמת דירות ריקות בכדי לשכן בהן פליטים / מהגרי עבודה.
    בכדי להוסיף חטא על פשע – השיפוצים מאונס של הבתים, בכדי להתאימם ליעודם החדש, יבוצעו על חשבון בעלי הבתים.

    https://he.gatestoneinstitute.org/10370/גרמניה-מחרימה-בתים

    Liked by 1 person

  18. גם במצב הנוכחי אין מדינה בעולם השלישי שמתרוקנת מתושביה לטובת מערב אירופה. אפילו לא סוריה.

    אהבתי

  19. קמיליה , אף אחד לא מפלה שום פלסטינאים . יש חוק בינלאומי או נוהג בינלאומי ( המבוסס על אמנת הפליטים ) . חשוב להדגיש :

    המבחן אינו על פי גזע ומוצא ולאום , אלא זהו מבחן אינדיבידואלי . כל אדם , צריך להוכיח , באופן אינדיבידואלי , שהוא פליט , וצפויה לו סכנה אם יוחזר לארץ מולדתו , או לארץ שהוא ברח ממנה .

    האם פלסטינאי יוכל להוכיח בהכרח בכל מקרה שהוא צפוי לסכנת חיים , לעינויים וכדומה …. ודאי שלאיו !! לעומת זאת , איפה שברור שיש מלחמה , או נרדפים פוליטית , אזי , קל להם להוכיח יותר .

    אבל , בכל מקרה , זה לא מראש , לא לגבי קבוצה , כל אדם , סיפור מחדש .

    בכל מקרה , לא לכך נועדה האמנה ( למצב של " אביב העמים " וכדומה … ) וזוהי עיקר הבעיה . נועד לקבוצות קטנות יחסית של פליטים . ולכן , צריך לתקן האמנה , ובכלל , להקים מדינת או"ם . אבל סבוך ….

    בכל מקרה , מכורח הנסיבות כמובן , סורים בורחים כדרך משל , אבל , פלסטינאים לא נמצאים כלל באותו כורח , שהרי , בעיקרון , ישראל לא מגרשת פלסטינאים מביתם .

    להתראות

    אהבתי

  20. קמיליה, הבאת מאמר מעניין על הפקעת הדירות בהמבורג. הכי עיצבן אותי זה שהרשויות ידרשו מבעלי הנכסים את עלויות השיפוץ. ממש "הרצחת וגם ירשת"…
    מסתבר שבהמבורג יש בעיית דיור כמו פה אבל כל התקשורת הישראלית מתמקדת רק בברלין שם אין כעיית נדל"ן.

    אהבתי

  21. לתמריץ,

    כתבת "גם במצב הנוכחי אין מדינה בעולם השלישי שמתרוקנת מתושביה לטובת מערב אירופה. אפילו לא סוריה." – מי מדבר על ריקון?

    אחד החסרונות הידועים של דמוקרטייות הוא שהפוליטקאים מגבילים את חשיבתם לתוכניות שפירותהם יבשילו תוך שנה – שנתיים או לכל היותר 3 שנים. רק רודנים, כדוגמת שליט סינגפור או מלכי ירדן ומרוקו, מסוגלים להשקיע בפרויקטים שפירותיהם יבשילו רק עוד עשרות שנים.
    נראה לי שזוהי גם אחת מתוצאות הלואי השליליות של המעבר מהעידן החקלאי לעידן התעשייתי. תעשינים מצפים להחזר השקעתם תוך חודשים או לכל היותר שנים ספורות, ואילו חקלאים נאלצים לחשוב שנים רבות קדימה.

    מצד שני – גם הורות מחייבת לחשוב גם לטווח של עשרות שנים קדימה.אז אני סבלנית. אשמח לו בכל שנה רק אחוז אחד או שנים מתושבי עזה ושכם יחליטו לחפש את עתידם בארצות נכר. בהנחה שרוב המהגרים יהיו צעירים מובטלים, לפני גיל הולדת ילדים, הפירות ילכו ויצטברו בהדרגה. מה עוד שכל מהגר שהתבסס וקיבל אזרחות במדינה כלשהי – יהיה מסוגל לסייע לעוד כמה פלסטינים להיכנס למדינתו החדשה, וגם הם בתורם יסייעו לאחרים, וכן הלאה וכן הלאה.
    אם רק מגמה חיובית זו תלווה במגמה חיובית נוספת של צמצום מספר הילדים לאישה – עוד כמה עשרות שנים לא נאלץ לספור את הפלסטינאים בעזה וביו'ש במיליונים אלא רק במאות אלפים.
    שיפור מאוד מאוד משמעותי, שיאפשר לנו, בעתיד המאוד רחוק, לאמץ פתרונות שהיום אינם באים בחשבון. לדוגמא, מתן אזרחות ישראלית וזכויות אזרח מלאות לכל תושבי יו'ש. או השגת הסכמה מהמצרים ומהירדנים לתת אזרחות למאות אלפי פלסטינאים שעדין יתגוררו בעזה או ביו'ש.הסכמה שאין כל סיכוי להשיג היום כשמדובר על מיליונים.

    לו הייתי יודעת ערבית, הייתי מנסה לתרום את תרומתי הצנועה לעידוד ההגירה מעזה, ולמתן רעיונות לצעיריה המיואשים, באמצעות תרגום המאמר שצירף אלרום, (על העזתי שהצליח להגיע לארה'ב ושוחרר ממחנה המעצר בו היה כלוא), והפציתו בכל הרשתות החברתיות הפלסטיניות.

    אהבתי

  22. מהמסמכים ששוחררו לרגל 50 שנה למלחמת ששת הימים: תוצאות מפקד האוכלוסין שערכה ישראל בשטחי יו'ש, עזה והגולן.
    כיום אפשר רק לחלום על חזרה למצב שהיה ב 1967. בעיני – מחדל זוחל ישראלי.
    אבל כאמור, להערכתי, עדין ניתן לפעול לסיבוב הגלגל מעט לאחור ולזחילה אחורה. כתבתי כבר בעבר שאיני מאמינה בפתרון של זבנג וגמרנו או בניצחון בנוק-אאוט,ולא שיניתי דעתי מאז.

    http://rotter.net/cgi-bin/go-news.pl?file=36896.html

    אני עדין ממתינה בקוצר רוח לשחרור מסמכים, ישראלים ואמריקאים, ביום בו ימלאו 50 שנה למלחמת יום כיפור. אבל, *אם* יש ממש בחשד לקונספירציה של קיסינגר דיין – המסמכים האמריקאים ישוחררו רק אחרי 100 שנה, אם בכלל. מבחינתי זה יהיה כנראה מאוחר מדי.

    אהבתי

  23. קמיליה , אפרופו , המון ענין אני מניח תמצאי כאן ( הבלוג עצמו , מאוד מומלץ למי שמתענין ב – די בי אס , תנועות אנטי ישראליות וכדומה ) :

    https://electronicintifada.net/content/dangerous-escape-gazas-despair/20506?utm_source=EI+readers&utm_campaign=7b4f2bb2ee-RSS_EMAIL_CAMPAIGN&utm_medium=email&utm_term=0_e802a7602d-7b4f2bb2ee-299192757

    להתראות

    אהבתי

  24. תמריץ, לגבי ההפניה לטיפול הנדיב ללא מבוטחים, לא כל דבר שכתוב בעיתון הוא נכון ובוודאי שלא מדויק. אני מניח שאתה מודע ללהיט החדש שנקרא פייק ניוז. הרי פוקס ניוז לפני מספר ימים שידרה כתבה נחמדה על סוכן בכיר אמריקאי שנרצח בפקודת הקלינטונים על שהעביר לויקיליקס וכו וכו
    ביחוד כשנושא כמו כן ביטוח בריאות, לא ביטוח בריאות, הוא נושא לוהט כל אחד יציג עצמו בצורה שלא הולמת את המציאות. וכך גם לגבי טיפול בחולים בארה"ב.
    תנסה לתאר לך מהו ביקור של חולה סרטן לדוגמה בבית חולים ממשלתי. ואגב, חולה סרטן לא יושב בבית חולים ומקבל באדיבות בית החולים טיפול כמו חולים משלמים, רוב חולי הסרטן מגיעים לבית חולים לצמיתות רק שבוע שבועיים לפני הסוף. רוב הזמן אלו ביקורים. הוא מגיע עם דם בצואה או משתעל דם. הרופא צריך להפנות אותו לרופא מומחה. אם הוא בבית חולים פרטי או רופא פרטי תחת ביטוח זה יהיה כמעט מידית. בכמעט תלוי בסוג הביטוח ובמחירו. וזה נכון לכל מדינה אבל קיצוני יותר בארה"ב. התור לרופא מומחה נקבע לפי דחיפות, הרופא שקובע צריך לבצע החלטה על פי הנתונים, הוא מקבל כל חולה ל5 דקות יש לו 60-70 חולים ביום, לא כל חולה יכול להסביר את עצמו ברהיטות כמו הכותבים שלך, רובם זקנים מבולבלים או בהסטריה או פשוט אנשים חסרי השכלה. לרופא הזה היו כבר כמה טרדנים והוא באיחור הוא מקבל את החולה של 10 כשכבר 11 וחצי ויש לו הפסקת צהרים ולמרות שהוא רוצה הוא פשוט כבר אדיש וחסר כוח, זו המערכת שעמוסה. הוא צריך לקבוע אם הדחיפות כזו שהרופא המומחה יראה את החולה עוד 8 ימים או שלושה חודשים או 8 חודשים. וכמובן תלוי אם זה חורף ויש אפידמיה או המיטות מלאות.
    כשהחולה מגיע למומחה שנמצא במצב דומה מבחינת לחץ המומחה צריך לשלוח אותו ל CT למרות ש PET CT עדיף זה יקר יותר והוא מציע לחולה לעשות את זה בפרטי או לחכות לתור עוד 3 חודשים בבית חולים או לבוא ב 3 לפנות בוקר למכונה שעובדת 24 שעות ביממה בעוד חודש וחצי. לא תמיד החולה יכול להגיע ב 3 בלילה. המכונת CT היא ישנה מאד כי אין תקציב ומגלה רק גידול אחד למרות שיש לחולה שניים. בין לבין החולה צריך לעבור בית המסדרונות ממשרד למשרד לבירוקרטיה להראות שהוא גר באיזור הזה ולהוכיח, להראות שאין לו הכנסה להביא תלוש זה או אחר. כשהוא מגיע לניתוח הרופא צריך להחליט אם יש טעם לנתח בכלל כי הוא ימות ממלא אם לו עוד 3 חודשים אז עוד 8 ולהציל אותו זה עלות שיכולה להציל 3 אחרים שמשלמים. כל רופא שהחולה מגיע אליו הוא רופא שראה את התיק ל5 דקות קודם לכן, אפילו לא 5 דקות ולא מכיר אותו לעומקו. כשצריך להחליט על טיפולים יקרים הרופא חושב על התקציב והטעם וכו וכו. הוא מסביר לחולה שהאיכות של הטרופות לטיפול בבית הן זהות לאלו שהוא יקבל בבית חולים, כי כך אמרו לו להגיד. כל זה לא קיים כשיש לך ביטוח פרטי. אתה צריך לעבור את זה כדי להבין שהפער בין ביטוח לבין בית חולים ממשלתי הוא אדיר ואין דבר כזה שחולה שאינו משלם מקבל טיפול שאפילו מתקרב….יכרתו לו את היד במקום להציל אותה שלא לדבר על שיניים ודברים קטנים. אלו הפערים בתקופה פיאודלית. אם אתה חושב שהמצאתי אתה טועה, זו המציאות שנתקלתי בה והרבה יותר. אתה חי בתוך חלום ורוד ולא מציאותי

    Liked by 1 person

  25. אוקי אורין, יכול להיות. אין לי ידע מספיק כדי לחלוק עליך. בכל אופן דבריך הם בסופו של דבר סיבה טובה להתלהב מאובמה קר שאמור למנוע התנהלות כזו הפוגעת בלא מבוטחים.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה