נביאי השקר של הנפט

מחיר חבית נפט צנח לאזור ה-45 דולר הערב, מכה קשה לידידינו (המעטים אך מתרבים) ואויבינו (הרבים אך מתרבים עוד) בארצות הנפט. התפתחות כלכלית זו, שנובעת מהצלחת הפראקינג באמריקה ומההתייעלות המתמשכת של קידוחי הנפט, כמו גם מהשיפור ביעילות הדלק של מכוניות ומעוד סיבות, היא הזדמנות לעשות חיפושי גוגל ניוז על תחזיות מהעבר למחירי הנפט.

  • צ'רלס מקסוול, המתואר כבכיר האנליסטים של הנפט, חזה בראיון משנת 2008 משבר כלכלי גדול מתחיל עד 2015. הוא ראה בעיני רוחו תחנות דלק נסגרות בשל מחסור בדלקים, ומחיר חבית הנפט לדעתו אמור היה להגיע עד 300 דולר.
  • בעל טור באתר המשפיע בנושא, אויל פרייס דוט קום, הוסיף נופך משלו בשנת 2010 ואמר שאינו רואה שום דבר בחזית הטכנולוגית שיכול למנוע פער הולך ומתרחב בין הביקוש לנפט וההיצע. הוא ניחם והוסיף שבני אדם יוכלו להסתגל לחיות עם חצי מכמות הנפט, אבל זה לא יהיה קל.
  • מיליונר הנפט האמריקני טי בון פיקנס חזה ב-2008 שכבר באזור 2010 הנפט יגיע לטווח שבין 200 ל-300 דולר לחבית. "אגודת האינפלציה הלאומית", שמטרתה לעורר מודעות לסכנת ההיפר-אינפלציה, צפתה ב-2010 שבעקבות חבילות התמריץ הממשלתי השונות, יהפכו כל האמריקנים למיליארדרים בדולרים חסרי ערך. מחיר הנפט, כמו מחירן של סחורות אחרות, אמור היה לזנק בהתאם.
  • הניו יורק טיימס הקדיש ב-2008 כתבה לתחזיותיו של ארג'ון מורטי, אנליסט גולדמן זאקס המכונה "האורקל של הנפט", שצפה שמחיר חבית יזנק בקרוב ל-200 דולר.  מורטי זכה לתהילה באותה שנה, כאשר תחזיותיו שהנפט יחצה את גבול מאה הדולר, שנראו לא ריאליות, התממשו.
  • עבודותיו של חוקר שוודי, שהלך וסקר בארות נפט גדולות וחזה להן קצב הפקה צפוי, הראו בשנת 2007 שהעולם קרוב מאוד לשיא תפוקת הנפט, אם לא נמצא שם כבר. דרך ארוכה מאוד עברו תיאוריות שיא תפוקת הנפט מאז ועד היום. אז תלו את הגעת השיא בכך שהנפט המצוי באדמה ילך וידלדל, היום צופים שיא בתפוקה לקראת שנת 2030, אך מהסיבה ההפוכה: יהיה נפט בשפע, אך כבר לא יהיו לו דורשים עם בוא המכוניות החשמליות, ולכן חברות האנרגיה לא יטרחו להוציאו מהאדמה.

81 תגובות בנושא “נביאי השקר של הנפט

  1. פוסט משעשע תמריץ , מאוד אופייני , ושוב ושוב מוכח , שוקי הון , הינם סנטימנט !! מרכיב הסנטימנט , הוא המרכזי ביותר , ובאמת תקצר היריעה , כי הרי , הנפט אני מזכיר , ירד בשבעים אחוז , במכה ממש , בשנת 2014 , אחרי שכבר נשק ל – 105 דולר בקירוב ( נפט טקסני , או – יו אס למעשה ) . הרבה תלוי בטראמפ ובמצב הגיאו פוליטי בקרוב ( צפון קוריאה , הסכם הגרעין עם איראן , רוסיה וכדומה …… ) .

    רק שחסר אייטם בפוסט , אייטם כדלקמן :

    תמריץ בשנת 2016 הימר על הדולר הקנדי, ועל הנפט שיעלה , וכך כהאי לישנא , בפוסט שכותרו :

    " שבחי ירושלים " כך מצטט :

    " אני מאמין שיש סיכוי שהנפט יתייקר וגם אם לא קנדה תפתח ענפי יצוא אחרים. היא לא ונצואלה שלא מסוגלת לצאת מהתלות בנפט. "

    עד כאן הציטוט :

    מאז , עברו הרבה מים בנחל … לא הקנדי , ולא הנפט , לא עצפור לא בטיח , לא נעליים !! ( אולי תשחיל לפוסט , יעבירו עליך דאחקות ברשת ואללה , צוחק ….. ) . אבל פוסט טוב ….

    להתראות

    אהבתי

  2. השימוש בפחם אגב נמצא בנפילה חופשית בשל האלטרנטיבה של האנרגיות המתחדשות. במדינות שבהן היה חלק ניכר מתמהיל האנרגיה כמו בריטניה הצריכה שלו ירדה דרמטית.

    אהבתי

  3. ברוך שובך אל רום. ההימור על קנדה, שלעת עתה איכזב אותי אך אני ממשיך בו, היה הימור שגם אם הנפט יצנח, הכלכלה הקנדית תפתח אלטרנטיבות.

    אהבתי

  4. כולם צופים חוסר כי כולם מאמינים בתפיסות כלכליות של עודף ייצור…
    עדיין למול הכלכלה המתפתחת של סין והודו אף אחד לא ציפה ששיטות הפקת נפט יהיו כל כך מוצלחות, והדבר שאי אפשר לחזות אותו ואוייב מגדי העתידות מספר 1 זה ההתפתחות הטכנולוגית.
    פה אנשים עוד לא חזו שעד אמצע המאה יכול להיות מהפכה כלכלית נוספת:
    מרבית מהתעשייה הקלה והבינונית תקרוס למול יכולת ייצור בהדפסה מולקולרית (יחד עם עוד דברים מפחידים כמו נשק מפלסטיק בייצור עצמי – כבר קיים..,)
    כמובן מדינות כמו סין והודו יפסידו הרבה יחד עם חברות שינוע ימי אם אני יכול לייצר פריט ברגע שהלקוח בא לקנות אותו (או שהלקוח בתוכנה יכין את הפריט והוא יישלח לו אותו, או שאולי יש לו כבר יכולת להדפיס את הפריט בבית… )

    אהבתי

  5. דניאל, במידה מסוימת צניחת הנפט היא המגמה ההפוכה לרעיון ההדפסה התלת מימדית, שיתרונה העיקרון הוא חיסכון בעלויות שינוע.

    אהבתי

  6. תמריץ , תודה …. ( ו – ד' , תודה ) טוב , הבאתי את זה במעין דאחקה , כי היית דיי מתון וזהיר בהערכות ובציפיות . אבל , חשוב להבין :

    אין קשר בהכרח בין מטבע חזק , לבין כלכלה חזקה . זה לא כמו מניה של חברה ( שם בעיקרון , יש קורלציה בערבו של יום לפחות , בין ביצועי החברה , לבין ערך המניה ) .

    במטבעות , זה הרבה יותר מורכב ( מספיק כהמחשה נניח מטבע חלש , לעידוד היצוא , כך סין הרי במשך שנים עם היואן , כלכלה חזקה , מטבע חלש יחסית , על מנת להעצים היצוא ( זה בין היתר , הטירוף של טראמפ על הסינים וטענות על מלחמת סחר וכדומה ) אם כי המטבע לא נסחר כמובן ) .

    על זה , היבטים טכניים , או ניתוח טכני , מאוד קריטיים לביצועי המטבע כמובן …. והיבטים טכניים , אין להם ממש קשר לכלכלה .

    להתראות

    אהבתי

  7. אל רום, ההנחה שלי הייתה שקנדה לא תשתמש בהגבלות הון כמו סין כדי לייצב המטבע ואפילו לא בקניות מט"ח גדולות כמו ישראל או צ'כיה או שווייץ.

    אהבתי

  8. ומה בנוגע לתחזיות והערכות שלך על אובמה כנשיא מוצלח שבמוצלחים? או על הסכם אוסלו כטוב שבין כל העולמות הקיימים?

    אהבתי

  9. תמריץ , גם אם הנחת כך , אכן , יצא משהו אחר . מעבר לזה , כמובן שחשוב לקחת בחשבון , מה תהא המדיניות של המימשל או הבנק המרכזי , אבל , לא פחות חשוב , מה הסוחרים או כוחות השוק חושבים או עושים . שהרי , אתה הימרת על הקנדי כנגד הדולר האמריקני , והדולר האמריקני מה יעשה , זה ענין גלובלי , כוחות גלובליים וכאוטים מאוד . מזכיר שוב :

    מעל 5 טריליון דולר ביום , היקף המסחר בפורקס מט"ח . לכן , זה סבוך מאוד … שוב , זה לא כמו ביצועי חברה , בשוק הריאלי , שם , הביצועים של החברה קובעים ערך המניה , ולפעמים , זה די מנותק מכוחות גלובליים אפילו יכול להיות .

    קשה לסחור במטבעות , בלי לקחת בחשבון הדולר למשל , והדולר , זה ענין גלובלי , כאוטי ועצום ממש .

    אבל , באמת סבוך ….. זה לא כמו שחושבים או מה שנראה מבחוץ .

    משמתמש אנונימי ( לא מזוהה ) :

    האם במקרה פנייתך אלי ( אובמה , ואוסלו ) בוא תענה לי קודם , באם כן , או לא …. ואחר כך נמשיך …..

    אהבתי

  10. דניאל,
    אל תמהר לקנות מניות של יצרני מדפסות תלת מימד, זה שוק שלא יצמח בעשור הקרוב. הבעיה העיקרית היא מיעוט החומרים הניתנים להדפסה. השוק המיידי למדפסות הוא לכאורה שוק מוצרי הפלסטיק אלא שאפילו שם אין מקום למדפסות מאחר וייצור באמצעות ריבוד של אלפי/רבבות שכבות (כמו בהדפסה) לוקח זמן רב ומחירו לעולם לא יתחרה בשיטה המסורתית. כמובן שגופי מתכת וגבישים גם הם לעולם לא ייוצרו בהדפסה (חוקי הכימיה והפיסיקה). זוהי שיטה שתתפתח רק למספר שווקי נישה ולבניית אבות טיפוס.

    אהבתי

  11. א. בהקשר לנטיית תחזיות להתבדות, חשבתי שחסר לנו בשפה / במחשבה מונח שמשמעותו היא הופכית ל self fulfilling prphecy .

    כולנו מודעים לתופעת הנבואות שמגשימות את עצמן (לדוג' כשעצם הציפיות לאינפלציה משפיעות על ההתנהגות, וההתנהגות זו מגבירה את אינפלציה).

    אנו יודעים שגם ההפך קיים, אך נוטים לא להביא זאת מספיק בחשבון.
    "נבואה שמסכלת את אפשרות התממשותה" הוא מונח ארוך מדי לטעמי. יש למישהו רעיון למונח מוצלח יותר?

    עצם הפרסום של תחזיות רבות כל כך ומברי סמכא רבים כל כך, על העלייה המטאורית הצפויה במחירי הנפט, כנראה הניע רבים להשקיע בחיפוש מאגרי נפט וגז נוספים, בפיתוח טכנולוגי של הפקת נפט מפצלים, בפיתוח טכנולוגי של מקורות אנרגיה מתחדשים ועוד. בהחלט סביר בעיני שלא היו מפנים כל כך הרבה מאמצים ומשאבים לכיוונים אלו – לו היו מעריכים שבעתיד מחיר הנפט יהיה נמוך מ $ 50 לחבית.

    ניתן להסיק שאסור לכלכלן שלדבריו תהודה בינ'ל, שרוצה שבעתיד ניבוייו יוכחו כמדויקים, לפרסם אותם.
    בנוכחות עדים, עליו להכניס את כל דפי התחזיות שלו למעטפות אטומות שעליהן תאריכי הפתיחה העתידיים, ולכספת.

    ב. בנוגע לרמיזה בפוסט שסעודיה והמפרציות הן ידידותנו החדשות – לינק לראיון עם פרופ' אמריטוס משה שרון.

    http://mida.org.il/2017/05/03/מומחה-לאסלאם-באזהרה-לטראמפ-אין-שום-משמ/

    הוא מזהיר את טראמפ לא להאמין למה שמוסלמים ומנהיגים ערביים אומרים באנגלית.
    אך אזהרה זו לא אמורה להיות מכוונת רק לטראמפ ולצוותו, אלא גם להרבה ישראלים הסובלים מנטייה כרונית מסוכנת לאופטימיות יתר.

    ג. לאחר כל האזהרות מתחזיות ומניבויים – נראה לי שגם אני אמורה להתבזות. אז להל'ן שני הניבויים שלי:
    1. קשה לי להאמין שמדינה ששורש זהותה הוא השמירה על המקומות הקדושים ביותר לאיסלם, והפצת הגרסה "הנכונה" שלו בעולם [כלומר סעודיה], תצליח לעבור את כל השינויים המהפכנים הנדרשים להפסקת תלותה בנפט. כאשר הכלכלה והזהות נמצאים בקונפליקט – סביר בעיני שהכלכלה תיפגע הרבה יותר קשה מאשר הזהות.

    2. להבדיל מסעודיה, רוסיה הוכיחה את עצמה כמדינה שמסוגלת להגיע להישגים מופלאים – אבל אם, ורק אם, היא ניצבת בגבה אל הקיר. רק כשאין לה שום ברירה אחרת.
    יתכן ודווקא צניחה אדירה במחירי המחצבים, עליהם מתבססת כיום כלכלת רוסיה – תוכיח עצמה בעתיד כמתנה הגדולה ביותר אותה רוסיה יכלה לקבל. רק היא תכריח את הרוסים לעשות את השינויים הנדרשים במדינתם ובכלכלתם. שינויים שגם יהפכו את מדינתם לדמוקרטית יותר ולנדיבה יותר לאזרחיה. אין להם מחסור בכוח אדם משכיל וטכנולוגי שיוכל להשתלב היטב בכלכלת המידע העתידית.

    Liked by 1 person

  12. קמיליה, אני זוכר מסדרת המוסד של אסימוב שמוטיב מרכזי היה שאסור לפרסם ניבויים כי אז יקרו תהליכי נגד שיסכלו אותם. החשאיות הייתה הכרחית למדע הניבוי הפסיכו-היסטורי שתיאר.

    Liked by 1 person

  13. ראיון של לגזור ולשמור עם פרופסור משה שרון.

    קטע חזק וממצא מתוכו :
    "החברה האסלאמית היא חברה מוּכוונת-בושה, זאת בניגוד לעולם הנוצרי שהוא מוּכוון-אשמה"

    אהבתי

  14. כולנו צריכים לשמוח שמחיר הנפט יורד. לא רק בגלל ההטבה לצרכן הפרטי בהרבה מישורים אלא בעיקר כי זה יפיל את רוסיה לקרשים וזה טוב לישראל ולמערב.

    קמיליה, ברוסיה כנראה לעולם לא תהיה דמוקרטיה. הסיכוי שברוסיה תהיה דמוקרטיה כמעט זהה לסיכוי שבמצרים תהיה דמוקרטיה.

    דמוקרטיה ברוסיה משמעותה קריסתה כלפי פנים על ידי פיצולה להמון פרובינציות עצמאיות וזו עוד סיבה שזה לא יקרה.

    אהבתי

  15. קמיליה , מזה זמן רב , עונג צרוף …. אפשר לחשוב על :

    " סיכול אוטונומי " ( autonomous prevention ) .

    להתראות

    אהבתי

  16. האם היו גם תחזיות שהתגשמו?
    כלומר תחזיות במונחים של עשרות שנים שהוכיחו את עצמן?
    קל מאוד לצחוק על אנקדוטות בתחום, אבל מעניין אותי האם יש גם סטיסטיקות (כי כידוע אנקדוטה איננה סטיסטיקה) לגבי תחזיות של מומחים בתחומים שונים.

    הניחוש שלי שמחקר כזה יראה שיש פונקציה פשוטה בין מידת הקיצוניות של התחזית, משך הזמן, והנכונות שלה. קל לחזות 5 שנים קדימה יותר מאשר 50, ולתחזיות שרוב המומחים תומכים בהם יש יותר סיכויים להתממש מכאלו שלא.

    אבל ייתכן שאני טועה ובכל מקרה תחזיות ל 50 שנה נוטות להתבדות, וזו הנורמה ולא רק היוצא מהכלל. אני שואל כי אני שומע, ודעותיי ומעשיי מעוצבים בהתאם לכך, תחזיות דמוגרפיות, סביבתיות (התחממות גלובלית, היכחדות מינים וכו'), כלכליות, טכנולוגיות ומדיניות לגבי העתיד (לעוד 30 שנה בערך) ומעניין אותי כמה מבחינה היסטורית הן היו מדוייקות.

    אני יודע למשל שז'ל וורן דייק באופן מפתיע בהרבה מהתחזיות הטכנולוגיות שלו.
    ולכן אני תועה האם יש לזה מקבילה בתחומים אחרים.

    אגב עובדה מעניינת: דירוג המדינות לפי עושר ועוצמה צבאית לא השתנה משמעותית ב 100 השנים האחרונות. הודו וסין קיבלו עצמאות, רוסיה עלתה ואז ירדה, וארה"ב עלתה. אבל אלו לא שינויים קיצוניים. ארה"ב, סין, הודו, רוסיה, יפן, גרמניה, אנגליה וצרפת היו ונשארו הכוחות החזקים בעולם, וזה לא השתנה משמעותית ב 100 השנים שחלפו, חרף שינויים דמוגרפים, טכנולוגים וכלכליים עצומים. גרמניה, יפן, סין ורוסיה היו כוח בינלאומי מוביל תחת מספר משטרים שונים (מלוכה, דמוקרטיה, קומוניזם ופשיזם) גם כשהחליפו משטרים, או חוו קריסה זמנית שממנה התאוששו במהרה. ולכן מעניין אותי האם זה משהו שהמומחים חזו אז, והאם הם חוזים את זה גם לעתיד.

    אהבתי

  17. מבין 10 המעצמות המרכזיות לפני 100 שנה לעומת היום, רק האימפריות האוסטרו-הונגרית והעותומנית הפסיקו להתקיים כמעצמות בינלאומיות, ורק הודו וסין נוספו כמעצמות בינלאומיות היום, ולא היו כאלו לפני 100 שנה.

    ושני השינויים האלו לא היו מאוד מפתיעים. גם לפני 100 שנה האימפריות האוסטרו-הונגרית והעותומנית היו חלשות יחסית לאחרות, ברשימת 10 המובילות, והמומחים חזו את נפילתם (הן כונו האיש הזקן של אירופה). ומנגד חזו שסין והודו יעלו כי היה ברור שהן אומות מגובשות (יותר משתי האימפריות הנ"ל), עם היסטוריה ואתרוגניות אתנית, ויתרון דמוגרפי אדיר על פני כל אומה אחרת בעולם.

    אבל שוב מעניין אותי האם זו רק קריאה סלקטיבית שלי, בדיעבד, של המציאות או שיש סיסטיקות המראות שגם לפני 100 שנה רוב המומחים חזו את השינויים הללו. כלומר את נפילת האימפריות האוסטרו-הונגרית והעותומנית ואת עליית סין והודו. אני משער שכן, אבל ייתכן שכמו בנושאים רבים גם כאן אתבדה.

    אגב גם אני כמו תמריץ מהמר על קנדה. ולכן היגרתי מישראל לקנדה. ולשמחתי תוך חודש מצאתי דירה ועבודה. בחודש שעבר גיליתי ארץ מגוונת אתנית וידידותית מאוד למהגרים חרוצים ומשכילים. עדכונים יגיעו בהמשך השנה.

    אהבתי

  18. אור, בהצלחה גדולה לעוזבים, אך גם לנשארים. מעבר לכל השיקולים המשפחתיים-לאומיים-חברתיים, אני מניח שעבור חלקנו מחסום השפה יכול להיות משמעותי.

    ניסיתי באחד הפוסטים לערוך סקירה יותר שיטתית של תחזיות:
    https://tinyurl.com/nxnojx6

    אהבתי

  19. היי

    תמריץ תודה על התגובה.
    אבל אלו שוב אנקודות שאני לא יודע כמה משקפות באמת את דעת המומחים. הרי המטרה של "עתידן" היא לתת תחזיות מפתיעות, שסותרות את דעת המומחים והציבור הרחב. אחרת הוא לא "מעניין". ולכן מעניין אותי דווקא התחזיות שנותנים אנשי מקצוע בתחום לא מתוך רצון ליצור עניין אלא דווקא מתוך ידע מקצועי ואינטרס להיות צודקים.

    למשל קריסת קרנות הפנסיה קרתה בחלקה משום שהפוליטיקאים לא הקשיבו לתחזיות של כלכלנים ודמוגרפים, למרות שהיה קונצנוס חזק בקרב שתי הקבוצות הנ"ל שיש בעיהץ קרי שלא יהיו מספיק צעירים כדי לשלם את הפנסיות של הזקנים, ושמקצועות מסויימים יעלמו מהעולם ואז מצב הפנסיורים שסומכים על הכנסות מצעירים שעובדים במקצוע, יהיו בבעיה.

    מעניין גם מה קרה לתחזיות של מתכנני ערים, כלכלנים באוצר, משקיעים לטווח ארוך וחברות שמקימות מפעלים וחנויות ומדענים בכירים שצריכים לכוון את תקציבי המחקר. עד כמה הם טובים בלחזות את העתיד?

    זה אולי לא המקום לשאול, אבל אלו שאלות חשובות, ייתכן שהתשובה תפתיע. ייתכן למשל שבתחומים מסויימים, ולטווחי זמן מסויימים, אנחנו טובים מאוד בתחזיות. אני יודע למשל שאסטרונומים טובים בהם מאוד, גם לטווח של מאות שנים, ודמוגרפים כן צודקים לעיתים בטווח של עשרות שנים. מעניין מה קורה בתחומים אחרים. אני נוטה לחשוב שתחזית מוצלחת היא ענין של תחום לא פחות משל יכולת אישית. לגיאולוג קל יותר לתת תחזיות מאשר לביולוג.

    אהבתי

  20. אני חושב שדווקא שיטת המחקר שלי הייתה טובה. עושה חיפוש בגוגל ומוצא מה שאומרים. ברור שתחזיות כמו "ישראל לא תושמד בידי אירן" יצליחו בהסתברות גבוהה, אבל הן לא מעניינות ולכן אתרים לא יזכירו אותן. דוד פסיג הוא היחיד באקדמאים הישראלים שאני מכיר שנותן תחזיות מפורטות ומרחיקות לכת. עם השנים אפשר יהיה לבחון את ספרו.

    אהבתי

  21. אני שמח שוב לקרוא תגובות מפולפלות של אל רום אפשר לומר שהייתה חסר .. אגב המלצה ממני קח בקלות ביקורת על תוכן התגובות תלמד להיות פוליטיקאי להם יש עור של פיל..
    לנושא של הפוסט תחזית או תחזיות מצד מומחים פיננסיים על מחירי הנפט בעתיד.. ניתן לומר שמרבית התחזיות ולא רק לגבי מחירו של הנפט בעתיד אלא כמעט לכל מוצר או מדד התבררו כתחזיות חסרות בסיס ולא באשמתם של החזאים אלא באשמת מי ששולח אותם לתקשורת לרוב גופים פיננסיים חברות השקעה ברוקרים יצרנים וכ"ו ..תחזית של מומחה ידוע וראוי הוא מוצר חכם ויעיל לקידום מכירות ואינטרסים כלכליים רבים מבין המקורבים ואלה התעשרו מ"טעויות" של חזאים אשר לרוב עבדו עבורם..

    אהבתי

  22. בסופו של דבר מהי הבורסה אם לא שוק תחזיות לרווחים עתידיים של חברות. הצלחת תעודות הסל מראה שחיזוי קולקטיבי עובד טוב יותר מזה של רוב המומחים. אפשר לשאול איך עובד החיזוי הקולקטיבי עצמו וכאן אין לדעתי כל כך תשובה, כי השאלה היא ביחס למה.

    אהבתי

  23. לאל רום (ובמידה מסוימת גם לאור)

    מאוד מסקרן אותי להבין מה גרם לך להפסיק להגיב בבלוג, ומה בעצם הניע אותך לחזור.
    סקרנות שברור שאתה אינך מחויב להשביעה, אבל אני איני מסוגלת, ולמעשה גם לא רוצה, להימנע מלבטאה.

    #################################################

    א. תחזיות כלכליות
    __________________
    עלו במוחי (כלומר במוחה של הדיוטית בכלכלה) שתי השערות:
    1. תחזיות לגבי שערי מטבעות נוטות להגשים את עצמן.
    2. תחזיות לגבי מחירי סחורות נוטות לסכל את עצמן.

    אם מחקר רציני יצליח להוכיח שהשערות אלו נכונות – הן תוכלנה לעזור למשקיעים (להמר עם מגמת התחזיות של "רוב המומחים החשובים" או כנגד המגמה אותה הם חוזים).
    למרבה הצער, המחקר הנ'ל יוכל לעזור למשקיעים להרויח יותר אם, ורק אם, תוצאותיו *לא* יובאו לידיעת רובם המכריע של משקיעי העולם.
    מה שמקטין משמעותית את המוטיבציה של חוקרים להשקיע בחקירת שתי ההשערות הנ'ל.

    ב. נס החומוס והדגים
    ———————————–
    למיטב ידיעתי נחמיה שטרסלר מעולם לא הסביר לציבור, וכנראה אפילו לא הסביר לעצמו, כיצד טעה כל כך בתחזיותיו לגבי נכונות העזתיים לחיות בשלום לצד מדינת ישראל ולגבי שגשוגה הכלכלי העתידי של עזה.
    תופעה עצובה אך מאוד שכיחה.
    [למרות שאי אפשר לפסול על הסף את ההשערה, המעט פרנואידית, שנחמיה שטרסלר ידע היטב, כבר כשפרסם את מאמרו, שהסיכוי שהערכותיו אלו יתממשו הוא קטן ביותר. המאמר פורסם כחלק מהמאמץ לשכנע ישראלים לצאת מעזה, למרות כל ההערכות השחורות, בידיעה מראש שסביר שחוזי השחורות יצדקו].

    מטרידה אותי גם הכותרת שהעורך / שטרסלר בחרו למאמר "נס החומוס והדגים". כותרת שכל נוצרי בעולם יזהה כמתכתב עם "נס הלחם והדגים" שעשה ישו למאמיניו בכנרת.
    אולי יש כאן נסיון לשאת חן בעיני רוב קוראי המהדורה האנגלית של עיתון הארץ – בלי לטרוח לספק לרוב הקוראים היהודים של המהדורה העברית כותרת שונה. למרות שלא ברורה לי האירוניה (?) בהבאת הנוצרי, בה' הידיעה, בכדי לדבר על יחסי יהודים ומוסלמים.
    לא ברורה לי גם מדוע "הערכה אובייקטיבית" כנה של העתיד להתחולל באזורנו – הייתה צריכה, מלכתחילה, לרמוז על "נס". האם היה כאן רמז, ולו רמז לא מודע, שהעורך ידע שיהיה צורך בנס אלוהי (מהגוון הנוצרי) בכדי שהערכתו הוורודה של שטרסלר תתגשם.

    ג. תחזיות פוליטיות כלל עולמיות
    _____________________________

    בפתח ספרו של פרופ' דוד פסיג 1948, מבוצע תרגיל חשיבה נחמד ברטרוספקטיביה – חזרה של 100 שנה אחורה ובחינה כיצד תושבי אותה תקופה העריכו אז את העתיד לבוא.
    הוא מתחיל ב 2010. תקופת שלום ושגשוג. לונדון היא בירת העולם, כשהיא, ועוד מס' מדינות אירופיות, שולטים בחלקו הנזרחי של כדור הארץ. בשנה זו אנשים חשובים העריכו שמלחמות לא יתכנו עוד, ואם יתרחשו הן יתנהלו בעצימות נמוכה וימשכו לכל היותר שבועות ספורים. נימוקם: לחצים בינ'ל ושווקים פיננסיים גלובליים לא יעמדו במתח ובמועקה של מלחמות גדולות ואכזריות.
    קפיצה ל 1920 – אירופה נמצאת מול שוקת שבורה. האימפריות שעליהן התבסס חלק ניכר מהכלכלה העולמית, האוסטרו- הונגרית, הרוסית, הגרמנית והעותמנית, נעלמו (יחד עם עוד מיליוני איש במלחמה שערכה 4 שנים). ההסכם הבטיח שגרמניה לא תצוף מחדש ככוח צבאי. מדינות שהיו בפריפריה של בריטניה הגדולה, יפן וארה'ב, הפכו למעצמות על.
    גרמניה נתפסת כארץ לה תרבות עשירה ופורחת, וכשבעיתות שלום (המובטח) היא צפויה להיות נהדרת לאנשי עסקים.

    התרגיל ברטרוספקטיבה של פסיג ממשיך להתקדם בקפיצות של עשר – עשרים שנה.
    מאוד מומלץ לכל מי שיצליח להניח את ידיו על הספר, ומניח שניתן לחזות בוודאות סבירה את המגמות העיקריות העתידות להתחולל. זהו למעשה, תרגיל מופלא בצניעות ובענווה לכל ה"מומחים" בחיזוי העתיד.
    מצד שני, זאר הספר מוקדש לדיון במתודולוגיות שונות לחיזוי העתיד ולהערכת הסתברות המימוש של ניבויים שונים.

    אהבתי

  24. מירון , תודה על ה – welcome ….באמת מזה זמן רב . אין לי צורך להיות פוליטיקאי . מי שמעלה חמתי להשחית , הריני מוציא פגיון חד , ונועץ אותו בעיניו , וחסל . לרוב , עושה זאת , רק למושחתים ואכזרים , לא לאנשים ישרי מידות , בעלי צניעות ונימוס . אז אין לי שום בעיה !! למה להיות פוליטיקאי ? פוליטיקאי חשוב להיות , בשביל מטרה נעלה . אבל כך סתם , אל מול שרצים מתועבים . עכברושים בוגדניים …. למה בדיוק ? אני עצמי הרי , יואשם בהשחתת מידות , אם אנהג בנימוס או עסקים כרגיל , אל מול , השחתה , נכוחה מלפני .

    מעבר לכך , אני חושב שזו קצת הפרזה , יש הרבה יותר תחזיות וחזאים שהם בתום לב מנסים לצפות העתיד . אלא , שהם מתקשים להיות אובייקטיבים ( בתום לב ) או , לא יודעים לנתח באופן אובייקטיבי . לא כל תחזית שלא מתגשמת , היא פועל יוצא של איזה הטיה לאיזה קונספירציה כלכלית או פוליטית וכדומה …. לא פעם הנזק שנגרם לחזאים , בדיעבד , מהתבדות התחזית , יותר גדול , מכל רווח שהיה צפוי . זה גם מוניטין של אדם , לשארית חיו . אין צורך לגמרי להפריז . לא תמיד תיאוריות קונספירציה דנן , אחוזות ממש במציאות .

    להתראות

    אהבתי

  25. אפשר להוסיף באותו עניין צבאות מובחרים בעולם מחזיקים מחלקות של אנליסטים צבאיים ואלה עוסקים יום יום ב"משחקי מלחמה".. כל מטרתם היא ליצור תגובה מתאימה לאירועים ביטחוניים שונים ומגוונים על ידי הצבא וכל זרועות הביטחון הכפופים להם בצה"ל יש מספר יחידות כאלה.. חשוב לציין שהמערך האנליטי של צבאות אלה לא מתעסק בעתידנות היות ומראש ברור לכולם שהעתיד הוא בלתי נצפה ולא ידוע ..היום נעזרים בהכנת הצבא לאירועים ביטחוניים בלתי נצפים על ידי "מחשבי על" וגם הם לא מצליחים לנבא את העתיד כי לא לדבר הזה הם נועדו מראש.. מדיה כלכלית ואחרת בעולם וגם אצלנו משרתת ברוב המקרים אינטרסים של גופים כלכליים ופוליטיים מזוהים…אלה תמכים בהם כלכלית אבל לטענתם אין להם בלעדיות על המידע והם לא עוסקים בהכוונה או "דיס אינפורמציה" כפי שזה היה בברה"מ של אז…אשרי המאמין..

    אהבתי

  26. קמיליה ,

    אין לי בעיה : פה זה בלוג הכרישים ( היחידי ברשת הישראלית אגב ) אני מאוד מעריך הבלוג , ויש גם נושאים מגוונים , הוא מאוד דינמי ומגוון . אלא , שהתחילו להסתובב פה שרצים קטנים ומחליאים , וחתכתי , וזה הרס " הכרישיות " של הבלוג ובכלל . חזרתי במקרה ( עיני צדה משהו ) וזהו . אבל , הרבה זמן באמת לא הגבתי פה . אני פשוט בא והולך כרצוני , לפעמים זה מחושב , לפעמים זה אקראי .

    להתראות

    נ.ב. : ההערכות שלך , לגבי תחזיות שמגשימות עצמן אם לאיו ( לגבי סחורות ומטבעות ) אין לה ממש קשר למציאות . זוהי גישה סינטטית , במציאות קורים דברים אחרים . במציאות , סוחרים נוהגים כמו עדר לרוב . מי שמפסיד , זה לא בהכרח בגלל שהוא הלך על פי כיוון העדר , אלא מסיבות אחרות , מאוד סבוכות . מעבר לזה , יש שני סוגי סוחרים בגדול ( ובהתאמה רלבנטיות התחזיות ) :

    סוחרים סיזיפיים , וסוחרים ביהוויוריסטים ( behaviour ) . הראשונים , קובעים מטרה , יעד ארוך טווח , וחותרים אליו , מה קורה בדרך , מעט משנה לכאורה . כלומר : הם מונעים על ידי : מה השוק יעשה בעתיד , ולא מה השוק בהכרח עושה כרגע .ואילו הביהוויוריסטים , שואלים עצמם , לא מה השוק יעשה , אלא , מה השוק עושה ( כרגע ,אלפיות שניה , עד : ימים ספורים ) . בכל מקרה , תסמונת העדר מעט רלבנטית אז . הדינמיקה מבטלת התסמונת למעשה . נניח שאתה ביהוויוריסטי , ואתה הולך עם העדר , אלא , שאתה תשבור הפוזיציה ותגרוף הקופה , לפני שהעדר יגיע למטרה . אז מה העלה או הוריד ? הוא לכאורה , נוהג על פי תסמונית העדר , ולכאורה גם לא . זה סבוך , גישות סינטטיות וכלליות , לא עוזרות להבין . בפועל מדובר בקונפיגורציות סבוכות וספציפיות .

    להתראות

    אהבתי

  27. רק הבהרה :

    סוחר ביהוויוריסטי , בהכרח , לא רק שואל עצמו מה השוק עושה ( בהווה זה או אחר ) אלא , שהפוזיציה שלו , תהא לטווח יותר קצר לרוב . משמע : בעוד העדר שועט ושועט , הוא חותך , שובר הפוזיציה , וגורף הקופה …… והעדר is on ….. אז , זה לא משנה , שהוא חושב כמו כל העדר למעשה . להתראות

    אהבתי

  28. אני מסכים עם תמריץ ש"חיזוי קולקטיבי" הוא הרבה יותר מדויק מחזאים מומחים לנושא אבל על מנת להבין את השוק ואת הלך הרוחות בקרב אותו רוב קולקטיבי דרוש ניתוח אנליטי מתוחכם היות והמגמה בשוק משתנת לעתים קרובות בטווחי זמן שונים וקצרים אבל זה נכון לגבי הטווח הארוך.. בכל מקרה הדרך הטובה ביותר להרוויח כסף בבורסות שונות היא לעלות על מחזיקי מידע פנים כי להם הכוח להעלות או להוריד בטווח הנראה לעין את מחירי המניות.. חשוב לציין שמי שסוחר על פי מידע פנים אשר התקבל ממנהלי החברה או קרובים להם עובר על החוק.. אבל המסחר בוול סטרית מתנהל היטב ובגלוי בעזרת אותו מידע לא חוקי ולהם יש את הכוח והשפעה על "חיזוי קולקטיבי" של מחירי המניות בעתיד..

    אהבתי

  29. גיא , תודה ….. מירון , מסחר על סמך מידע פנים , הוא אכן אסור על פי חוק , והענישה לא פשוטה כלל וכלל לרוב ( זה יכול להיות כלא , או קנס , ביחס ישיר , לרווח שהסוחר גרף מן התועלת שהפיק מן מידע הפנים ) . אלא , שמסחר על פי מידע פנים חשוב להבין , עוזר בטווחים קצרים , בטווחים ארוכים , לא מועיל הרבה .

    אבל , יש גם מימשק חוקי ובעייתי למידע פנים כמובן . שהרי ננסה להבין :

    נניח , שמידע פנים דלף , שחברה מסויימת , עומדת לסגור עסקה , או במשא ומתן לסגור עסקה גדולה . מי שידע מכאן המידע לפני כולם , אזי , יקנה המניה , היא תעלה , בעוד ימים ספורים , ואז הוא מוכר וגורף רווח . זה נכון , אבל :

    נניח שרגע הפרסום של המידע ( בדבר העסקה , ובאופן חוקי ) היה :

    יום שלישי , 2/9/2012 , בשעה 12:20 . מנקודת הזמן הזו , ככל שקיבלת המידע ( חוקית ) מהר יותר , גם הרווחת יותר . למה ? פשוט :

    המניה מקבלת תנע , מומנטום , אבל , תעלה עד גבול מסויים !! ברגע שהיא תהא יקרה , או סוחרים יחשבו שהיא יקרה , הם ימכרו לממש הרווח , לפני התיקון . עכשיו :

    ככל , שתקבל המידע , חוקית , ומהר יותר , תהא לך משרעת ארוכה יותר בשביל למקסם הרווח ( ואם אתה סוחר בתדר גבוה , בחתימה אפסית , תוכל לבצע הרבה פעולות של קניה מכירה , באלפיות שניה , סימולטנית , אבל קצת סבוך להבנה ) .

    על זה , יש סיפור שלם , גם כן של חוקיות . מכיוון , שברוקרים , מואשמים , שהם נותנים עדיפות לזרימת מידע מהירה יותר , ללקוחות מסויימים , והם מוקדם יותר , מאריכים המשרעת , סוחרים בחתימה אפסית , וזוהי בעצם הפליה ( ידוע כ – dark pool בארה"ב ) .

    בזמנו השארתי כאן פסק דין מרתק בנושא ( ארה"ב ) אדחוף אותו בהמשך ..

    להתראות

    אהבתי

  30. אלרום יש חוק או יותר נכון כלל ידוע בבורסה "קונים עם השמועה מוכרים עם ההודעה" והכלל הזה לעת עתה הוא הכי פשוט שהוכיח את עצמו לאורך שנים והכל כמובן נעשה באופן חוקי.. אם אני כמשקיע מזהה שפלוני ידוע סוחר על פי מידע פנים ואני תופס טרמפ על זה ומרוויח כסף מבחינתי זה חוקי ואין לי כל חשש מרשויות החוק.. להוסיף לעניין שאני כמשקיע מעוניין שהמידע אשר ברשותי יצא החוצה ויתפוס גלים הרווח שלי עשוי להיות אדיר כמובן אם אממש בעיתוי המתאים לפני ההודעה.. בכל מקרה אני חוזר לעניין של משחקי מלחמה בצבא רוב בוגרי היחידות הללו צברו ידע מתקדם ועל בסיס ידע זה חלקם בנו פלטפורמות של "אלגו טריידינג" ..יש גם פלטפורמות אשר מזהות תנועות
    חשודות של בעלי עניין או מקורבים להם מנצלים את הדבר הזה לעשיית הון לביתם ,,האם כל מה שהזכרתי זה נוגד את החוק..?

    אהבתי

  31. מירון , זה בסדר , אתה צודק שזה בניגוד לחוק המסחר על פי מידע פנים . לא על זה כתבתי או חלקתי . כתבתי או סיברתי אוזניך , שגם כאשר מידע מתפרסם באופן חוקי , ישנם בעיות לא פשוטות במסחר המודרני אלקטרוני המתקדם . תקרא שוב .

    ברור שיש למשקיע אינטרס כללי שמידע יתפרסם ובגינו יפעלו סוחרים , יקנו וימכרו וכו…. אלא , שאני כתבתי , על כמה מוקדם המידע מתפרסם , ולא מה עושים איתו רק.

    מעבר לכך , יש פרקטיקות , על גבול החוקיות , מה שנקרא spoofing בארה"ב , והוגשו על כך כתבי אישום , הנה ציטוט מפסק דין בארה"ב :

    The Indictment is based upon Mr. Coscia’s design and operation between
    August and October 2011 of algorithmic, high-frequency trading programs through which he
    allegedly “entered large-volume orders that he intended to immediately cancel before they
    could be filled by other traders.” Id. ¶ 3. It is alleged that this strategy was devised to “create a
    false impression regarding the number of contracts available in the market, and to fraudulently
    induce other market participants to react to the deceptive market information that [the
    programs] created.” Id.

    בתמצית : הנאשם יצר מצגת בשווקים , על ידי ביצוע פעולות מסחר מלאכותיות ומניפולטיביות , במסגרתן , הוא קנה / מכר בתדר גבוה , ומיד ביטל הפעולות ( יצר מראית עין של שוק אסטרטיבי ) . האם זה מסחר על סמך מידע פנים ? ממש לא !! האם חוקי ? זה גבולי ובעייתי ביותר (דומה להרצת מניות ) מומלץ לקרוא הפסק דין , כאן :

    יש ללחוץ כדי לגשת אל Coscia-%20Memo%20to%20Dismiss%20Indictment(1).pdf

    להתראות

    אהבתי

  32. מירון , העיצה הבסיסית אגב שאני נותן למי שרוצה לסחור :

    תתעלם מכללים !! כלל ידוע בבורסה ? אתה צוחק עלי ? הכללים הללו , מתודולוגיות המסחר הללו , הביאו ומביאים אנשים , לעברי פי פחת ממש . או תכף תגיד לי :

    המגמה היא הטובה שבחברותיך …. ( רק בסוף תבוא עליך ) בארה"ב אומרים :

    The trend is your best freind ,j ust watch out , the awful end

    להתראות

    אהבתי

  33. פוסט מעניין, גם אם נטול חידושים, של דני רשף, אבל מתי ממשלת נתניהו אמרה כן לחלוקת ירושלים?

    אהבתי

  34. רק ננסה להמחיש , באמצעות הכלל שמירון הביא פה , לא רק למה יש להתעלם מכללים או מתודולוגיות ידועות , אלא , מה ההבדל בין סוחר סיזיפי לבין ביהוויוריסטי , ומהו מסחר בתדר גבוה :

    מירון טוען " קונים עם השמועה , מוכרים עם ההודעה " אבל :

    מאיפה מירון יודע ש :

    השמועה תתממש . שצריך לקנות ולא למכור מראש ( מה זה יעשה בשוק ) . ומתי למכור ? עם ההודעה !! אבל , זה תלוי בהתנהגות השוק , לא בהודעה !!

    מה עושה סוחר בתדר גבוה , או ביהוויוריסטי ? אם כך :

    הוא קולט השמועה , ומכין עצמו להודעה . הוא לא צופה כלום ( מענין אותו , מה השוק עושה , לא מה השוק יעשה ) . ברגע הסינכרון , הוא קולט שהשוק מזנק או מתחיל לזנק לשוק שורי או דובי . וכאן הוא מתחיל האקשן :

    אם זה שוק שורי , אז הוא קונה , ומוכר מיד ( ההנחה היא שיהא תיקון מתי שהוא , אבל , הוא הולך על משרעת קצרה ובטוחה , עם תחילת הזינוק ) ואם :

    הוא יקנה וימכור מיד , כמה מאות פעמים , הוא ירויח מעט בכל שוט , אבל , הרבה ובטוח וודאי בסך הכל .

    השוק גם לא נעשה שורי במכה , אבל , זה סבוך …… זוהי רק המחשה על קצה המזלג .

    תודה

    אהבתי

  35. תמריץ , מן התגובה משתמע , שאותו דני רשף , טוען , שממשלת נתניהו אמרה באיזשהוא שלב , כן לחלוקת ירושלים ? מה הטענה בדיוק אם יורשה לי לשאול ( משתמע הדבר מן הטענה שלך , בסיפא של התגובה , בניגוד לדעתו של כותב הפוסט , אבל , אתה לא מבאר כלום ) . להתראות

    אהבתי

  36. לתמריץ,

    רציתי להשתמש בכפתור החדש של אהבתי עבור הפניה שלך לראיון עם המדען פרימן דיסון. אדם מעניין.
    אבל, המערכת תבעה ממני לרשום סיסמא. איזו סיסמא?. מה עלי לעשות?

    Liked by 1 person

  37. אל רום, דני רשף מדבר על סירוב פלסטיני למתווה קרי בעד חלוקת ירושלים, שישראל אמרה לו כן בשנת 2014.

    אהבתי

  38. תודה תמריץ , הבנתי ….ישראל לא גרסה כן למתווה קרי בקשר לחלוקת ירושלים ( בכל אופן , בטח לא נתניהו , בטח לא במפגיע , יש גם חוק יסוד שלא מאפשר ממש הסכמה או ויתור אלא בחוק יסוד אחר וברוב מיוחד , אז איך יכול היה מישהו בכלל להסכים ) ומעבר לזה , את החמאס מענינים לא המשטרים הסוניים , כמו המערב . הוא צריך לדפוק את ישראל בהאג , לדפוק התדמית של ישראל בעולם , לקבל סיוע מן האו"ם והמערב ( בעזרת שמאל רדיקלי בעיקר ) ולשרוד בכלל מנגנונית , עד אשר , יהא תוהו ובוהו , והוא ישתלט על הגדה גם ( ושם , אופרה לגמרי אחרת לגבי דידו ) .

    כאן תקרא בישראל היום , ציטוטים של נתניהו לגבי ירושלים ( שכך או כך , לא מעלה או מוריד הרבה ) :

    http://www.israelhayom.co.il/article/246655

    להתראות

    אהבתי

  39. סטיה מהנושא,
    דב אלפון: "פרט טריוויה שלא הספקתי להכניס לכתבה הזו, ותחליטו אתם אם יש לו משמעות: אם עמנואל מאקרון ייבחר, שלוש המדינות הגדולות באירופה — גרמניה, בריטניה וצרפת — יונהגו על-ידי נבחרי ציבור שאין להם ילדים ביולוגים."

    אהבתי

  40. מעניין שבישראל לא היה כזה ראש ממשלה. אולי חלק מסגידתה של החברה הישראלית לילודה. דווקא מנהיגי העולם הדתי בדור הקודם היו לעתים קרובות להפתיע נטולי ילדים – הרב קוק הבן, הרבי מלובביץ', הרב ישעיהו קרליץ. בדור הנוכחי מנהיג הפלג הירושלמי הקיצוני, הרב אוירבך, הוא נטול ילדים.

    אהבתי

  41. תמריץ , נתניהו הוא המחשה והיפוכה למעשה :

    בישראל , התפיסות לגבי ראש ממשלה , יותר שמרניות וממלכתיות ואתוסיות ( בניגוד למדינות אחרות במערב , וביחוד ארה"ב ) . פה לא סומכים או אוהבים פריקים ( עד כה , אבל , מתחיל קצת להשתנות ) ודוק :

    נתניהו , גם מגלם ההיפוך :

    כריזמטיות " צעירה " ( לא שמרנית ) , נהנתנות , בת זוג יותר " זוהרת " , הגיל שלהם מכללא , משהו שמשדר יותר לכיוון של " צעירים ויפים " . זה אגב , חלק או ווקטור בטינה הסמויה או הלא מודעת , לזוג הזה ( בקרב רבים מן הגוורדיות הותיקות ) .

    אבל ילדים , זה חלק מן הסיפור של סגנון שונה במדינת ישראל ( לגבי ראש ממשלה , ועד כה כאמור , יש סיכוי שזה הולך ומשתנה , ותקצר היריעה ) .

    להתראות

    אהבתי

  42. אני מציע לקרוא את הלינק הזה שהעלה אל רום. הוא מכסה כמה נושאים מענינים שנעלמו מעיניו של אל רום שלא היה מודע למשמעותם או היו מורכבים טכנית מדי עבורו.
    אומנם יש שם 34 עמודים אבל ההתחלה בעיקר והסוף מכסים את הנושא
    1. מדובר בסוחר מניות שהשתמש בעובדה שכיום תוכנות מחשב מבצעות את כל פעולות המסחר כדי לגרום להן להגיב לתועלתו. משהו כמו טיל נגד טילים. כנראה שכך יהיה העתיד שלנו.
    2. למרות חוק שמונע ספופינג, כך זה נקרא, החוק לא ברור דיו וכך הוא נחלץ וזאת למרות שהחוק מפרט מה זה ספופינג על פני 800 עמודים עליהם חתם אחד אובמה, משוש ליבו של תמריץ, שכמובן לא קרא ולא הבין,
    3. למרות שהחוק אפילו נותן כדוגמא את מה שעשה הסוחר ואוסר על כך, בית המשפט קיבל את הטענה שהחוק לא יכול לאסור על פעילות לגיטימית ומקובלת כי זו הגבלת זכותו החוקית של הנאשם. אני שוכנע שבבית משפט ישראלי השופטת היתה צורחת על הנאשם שהוא רימה ולא מענינת אותה ומרשיעה אותו ולא אכפת לה מהחוק.
    פירטתי קצת יותר אצל שי למי שמעונין בנושא

    https://app.box.com/s/btlvkxac5kaggq0imr4bf7cqrgoe2p5x

    Liked by 1 person

  43. אורי היפו , נשארת אותו מפגר ? קרעת אותי מצחוק , כמעט שילשתי במכנס מצחוק , מטורף לגמרי …..

    אהבתי

  44. אורי היפו , עכשיו ברצינות ( ולא אתיחס לריפיון שכל שלך לגבי הבנה שלי ( בטח כנגד שלך ) בחוק ומשפט , או פסק דין אמריקאי וכדומה … אתה עצמך מכיר אותי , ומבין כמה היית פסיכי לגמרי ) אלא :

    אטרח בשביל שופטים והמערכת , להם נעשות תדיר עוולות , בלתי נתפסות במדינת ישראל . בוא נראה מה כתבת ( מבלי להבין דבר וחצי דבר בדבר ) הנה מצטט :

    " אני שוכנע שבבית משפט ישראלי השופטת היתה צורחת על הנאשם שהוא רימה ולא מענינת אותה ומרשיעה אותו ולא אכפת לה מהחוק. "

    עד כאן הציטוט :

    בחיים שלך , לא קראת והבנת פסק דין , אפילו אחד . אין לך מושג קלוש , על השופטים בישראל , על המערכת , על כלום . ותראה איך אתה משוכנע , בוא נראה עכשיו , מה החוק במדינת ישראל , הנה מתוך חוק העונשין , תשל"ז 1977 ( סעיף 1 , סעיף 34כא בהתאמה ) הנה :

    1. אין עבירה ואין עונש עליה אלא אם כן נקבעו בחוק או על-פיו.

    34כא. ניתן דין לפירושים סבירים אחדים לפי תכליתו, יוכרע הענין לפי הפירוש המקל ביותר עם מי שאמור לשאת באחריות פלילית לפי אותו דין.

    עד כאן הציטוטים :

    משמע , אין עבירה ואין ענישה , אלא אם כן נקובים מפורשות בחוק . וכאשר אפשר לפרש בכמה אופנים חוק ( באופן סביר לפרש ) תמיד , סייגים חלים לטובת הנאשם ( זהו כלל גדול בפלילים ) . בוא נראה עכשיו איך שופטים נוהגים :
    וכך השופטת בעליון , איילה פרקו'ציה בבג"ץ ואנונו , הנה מצטט :

    " דרישת הבהירות בנורמה הפלילית נגזרת מעקרון החוקיות. איסור פלילי שאינו מוגדר די צורכו, באופן שאדם ידע כיצד לכלכל את דרכו ולהימנע מהפרתו, אינו מתיישב עם עקרון היסוד לפיו אין עונשין אלא אם כן מזהירין תחילה. מציאות כזו עשויה לגרום לאובדן הבטחון המשפטי של הפרט… " (בג"ץ 6358/05 מרדכי ואנונו נ' אלוף פיקוד העורף ) .

    זה בבג"ץ ואנונו , כולנו יודעים מי זה ואנונו , ובכל זאת , השופטת , החמירה עם עיקרון החוקיות , ודרשה מן הרשויות לפרט באופן ספציפי הצוים , שיהיו בהירים וברורים ( צוי הגבלת תנועה ) .

    הנה , בפעם המיליארד , מוכיח נכונה , כיצד מטומטמים בגרוש כמו אורי היפו ( וכמוהו בערימות ברשת ובכלל ) מלכלכים על מערכת המשפט ועל השופטים , בלי להבין מן התחת , אפילו משהו מינימלי , תופעה פסיכית לגמרי !!

    לינק לבג"ץ :

    http://elyon1.court.gov.il/files/05/580/063/R09/05063580.r09.htm

    להתראות

    אהבתי

  45. סליחה לא הבנתי, האם אתה מתכוון לרמוז שיש לך רגל אחת ואינך משתמש בחיתול? פוקסי, אני בטוח שבארמית זה נשמע יותר טוב

    אהבתי

  46. אורי היפו , תקרא התגובה מעליך , ותבין כמה אתה פקינג מפגר , המתת חסד לא תועיל למפגר כמוך , התיקון השמיני לחוקת ארה"ב , אוסר על ענישה אכזרית וחריגה , במקרה שלך , בזבוז החומר של הזריקה , זה יהא אשכרה ענישה אכזרית כלפי הציבור …

    ועכשיו שוב , וברצינות גמורה :

    אל תתבטא בעינינים שאין אתה מבין בהם דבר וחצי דבר , לא כל שכן בדעתנות כזו , זה מגוחך אימים . אתה עושה מעצמך פקינג צחוק !! למה בדיוק ? לא מובן , יש לך יצר התאבדות מטורף , משל היית איזה דג סלמון ששועט ושועט לקראת המוות ….

    איזה דעתנות מפגרת …..

    Liked by 1 person

  47. אורי "אש בידק"..? איך אתה בערבית..? (מתורגם)..
    אפרופו אל רום היום מתממשת הנוסחה שדיברתי עליה "קנה עם השמועה מכור עם ההודעה.."השמועה עד לפני שבועיים הייתה שמקרון הולך לנצח את הבחירות בגדול השווקים הגיבו בהתאם עלו -רבים קנו מניות..
    היום כאשר הגיע התוצאה על ניצחון מקרון מול לה פן דהיינו (ההודעה) השווקים אמורים לרדת.. רבים ימכרו את המניות שרכשו במהלך השבועיים האחרונים כדאי לעקוב ואולי אף לנצל מומנטום שלילי לעשיית רווח קטן כפי שעשו האחרים עם "השמועה"..

    אהבתי

  48. מירון , על זה בדיוק כתבתי , זוהי מתודולוגיה כללית , שגורמת להפסדים רבים להרבה משקיעים . אתה מניח שוב :

    שמקרון ינצח , ומראש לבצע הפעולה ( אבל , שכחת הפתעה בעליל של ניצחון טראמפ למשל ) . ואפילו צפה אדם , שמקרון ינצח , ואפילו צפה מה השווקים יעשו בגין , זה לא הענין :

    זאת מכיוון , ששווקים לא עולים או יורדים בהכרח . הכל תלוי באינטרוול הזמן שאתה סוחר איתו , ובמשרעת הרווח . שהרי , שוק הוא לא קונסיסטני לגמרי , עולה בלבד , או יורד בלבד . הרבה פעמים הוא מזגזג בדרך , ויוצר בעיות של מינוף , מירווחים , ומעל הכל , בעיות פסיכולוגיות קשות לסוחרים .

    לכן , המתודה הזו כלל וכלל לא מומלצת . במקרה של מקרון , זה בהחלט יותר צפוי ( לא לגמרי , אבל צפוי ) המון קיואים אחרים , מאוד בעייתיים למי שעוקב באופן צמוד מאוד . יש ריבית שעולה או יורדת . יש נתונים כלכליים שמתפרסמים תדיר ומשפיעים קשות . יש אירועים גיאו פוליטים מכל מיני סוגים . מלאים של נפט .זה לא כזה חד משמעי , זה מקרה ספציפי וממש לא אופייני .

    להתראות

    אהבתי

  49. אורי , גם טיפש נכווה מאש , אתה עוד מתעקש ? תקרא שוב התגובה וחלאס , אני מכיר היטב הפסק דין , אני הבאתי אותו , אתה פקינג מסומם ? ואל תקרא לי פוקס , יצאת מדעתך ?

    אהבתי

  50. אורי היפו , בשביל הקוראים במחשבה שניה , אטרח שוב להמחיש ולהוכיח :

    אתה כתבת בתגובה שלך המכוננת , כך , מצטט :

    אני מציע לקרוא את הלינק הזה שהעלה אל רום. הוא מכסה כמה נושאים מענינים שנעלמו מעיניו של אל רום שלא היה מודע למשמעותם או היו מורכבים טכנית מדי עבורו.

    עד כאן הציטוט :

    למרות שאני הבאתי הפסק דין , למרות שציטטתי מתוכו , למרות שלא בהקשר משפטי כלל , אלא הקשר של מסחר אלקטרוני ( בעיקרון ) טרחת להניח הנחות כאלו , כאילו שנעלם ממני משהו , או מורכב מדי בשבילי ( איזה גיחוך… ומי כותב לי זאת ) .

    אחר כך , גרסת , בלי להביא ציטוט ובלי להפנות , כך :

    2. למרות חוק שמונע ספופינג, כך זה נקרא, החוק לא ברור דיו….

    ואחר כך , עוד עשית הכללות , והפשטות , כלפי שופטים במדינת ישראל ( יצוין שהוא זוכה הנאשם הרי , כתבתי גם שזה מקרה גבולי ( למירון ) והרי בכלל הוגש כתב אישום ) וכך כתבת והיית משוכנע :

    " אני שוכנע שבבית משפט ישראלי השופטת היתה צורחת על הנאשם שהוא רימה ולא מענינת אותה ומרשיעה אותו ולא אכפת לה מהחוק."

    הוכחתי לך , את הבלות הרוח , בציטוטים מדויקים של החוק והפסיקה הישראלית , מאיפה לך ביטחון כזה אינפנטילי . הנה רק אצטט מפסק הדין האמריקאי :

    This history compels the conclusion that the provision is unconstitutionally vague, and the government’s effort to hold Mr. Coscia criminally responsible here fails as a matter of law.

    כלומר , השופט גורס , שהחוק לא בהיר דיו , וזה חוקתית פוסל אותו , ולא מאפשר להפליל הנאשם . עכשיו יתכבד שוב הקורא לקרוא מה כתבתי וציטטתי את השופטת איילה פרקוצ'יה מן העליון בבג"צ וענונו שהובא לעי"ל , הנה :

    " דרישת הבהירות בנורמה הפלילית נגזרת מעקרון החוקיות. איסור פלילי שאינו מוגדר די צורכו, באופן שאדם ידע כיצד לכלכל את דרכו ולהימנע מהפרתו, אינו מתיישב עם עקרון היסוד לפיו אין עונשין אלא אם כן מזהירין תחילה. מציאות כזו עשויה לגרום לאובדן הבטחון המשפטי של הפרט… "

    עד כאן הציטוט :

    עכשיו , ישווה קורא סביר , את הציטוט של השופט בארה"ב , והציטוט של השופט כאן , ויבין מה עשה אורי . ואם אתה גבר אורי :

    תתנצל , וקח מילותיך חזרה ….. ונראה מאיזה חומר עשוי אתה באמת ובתמים .

    אהבתי

  51. מירון ( והקוראים מכללא ) רק המחשה אכזרית , איך משקיעים מפסידים התחתונים ועמל חיים עם מתודולוגיות דנן ( קנה בשמועה , מכור בהודעה , שהיא מתודולוגיה או שיטה הרבה יותר הגיונית יחסית , מאשר השקעה על המגמה למשל , אז תארו לכם ) :

    מירון טוען , שהשיטה עבדה , מכיוון שעם הניצחון של מקרון , אז , התממשו ציפיות . האם זה כך , ממש לא !! פשוט לא עקבתי בבחירות אחרי הדבר , אבל עשיתי ריקול זריז :

    ניקח נכס מרכזי , היורו . אם מקרון מנצח ( פרו יורו ) היורו יעלה על פי הסברה . אם לה פן תנצח ( אנטי יורו ) היורו יירד על פי הסברה . ודוק :

    היו שני סיבובים . אחד מקדים , אחד מכריע . בסיבוב המקדים ( לא יום ראשון האחרון ) מקרון ניצח , היורו עלה , חזק יחסית , אבל בתופעה שנקראת :

    price in משמע : " תמחור מוקדם " . מה פשר התופעה :

    סוחרים צופים אירוע מרכזי , ולפני ההתרחשות , הם קונים או מוכרים , ובעצם , ממצים את האפשרויות . מי שלא מודע לתופעה בהתהוותה , עשוי לחשוב , שמימוש השמועה והציפיה , יניב תוצאה משמעותית הרבה יותר ממה שבפועל יקרה . למה ? הוא לא מודע לתופעה של : price in ולא מבין , שהשוק כבר תומחר , וביזבז הכוחות והכסף . ואכן :

    ביום המכריע , של הבחירות , היורו עלה , אבל חלש יחסית , ומיד יחסית ירד חזרה . וירד חזק , תיקן חזק יש להדגיש !! ומתי עלה חזק ? בבחירות המקדימות רק . כלומר :

    מי שחיכה ליום הבחירות, ולא היה מודע לתמחור המוקדם , פשוט גרס או ציפה למשרעת רווח חזקה מאוד , אבל , היא הייתה חלשה , השוק ( היורו ) נשבר מהר , וירד חזק ובעוצמה ( ועד היום ) ו :

    הוא הפסיד כסף , בערימות . למה :

    אכן , חיכה להודעה , קנה מראש יורו ( ניצחון של מקרון ) אבל :
    היורו עלה , אבל , במשרעת קצרה מאוד , כי הוא תומחר מראש ( בסיבוב המוקדם כאמור ) , וכאשר המשרעת קצרה , ואתה לא צופה וחותך מראש , המדרון החלקלק מתחיל , ואתה בסוף מפסיד .

    לכן , הגישה הנכונה , אינה מה השוק יעשה , אלא מה השוק עושה . אם הגישה מה השוק עושה , התמחור המוקדם , לא היה משפיע משמעותית על הסוחר .

    תודה

    אהבתי

  52. רק דיסקליימר ( disclaimer ) לתגובתי לעי"ל האחרונה :

    התיאור הינו פילוסופי בעיקרו . שם דגש לא על צפיה של השוק , על ההתנהגות בפועל . לא מה השוק יעשה , אלא מה הוא עושה בפועל . ודוק : עדיין צריך טכניקה , צריך קריאה תבניתית טכנית של התנועה , דבר מאוד לא פשוט , ולא מומלץ כלל בלי הדרכה ותרגול כדבעי . אחרי כן , אפשר לדבר על שיטה בטוחה , ודאית , ומכונת כסף למעשה.

    ורק יודגש : במקרה של הבחירות בצרפת , הצפיה והתנועה מכללא , הם די ודאיים ובטוחים , משמע : מקרון מנצח , היורו עולה , לה פן מנצחת היורו יורד ( היורו כנגד הדולר ) ודוק :

    יש יותר מדי מקרים , שיש קורלציה הפוכה , בין הצפיה , לבין התנועה של השוק , משמע , צפוי בעקבות קיו מסוים שהשוק יירד , והוא בכלל עולה ( ואפילו סבוך הרבה יותר מזה ) ואז , זה בכלל גיהנום אכזרי , ואולי אמחיש בהמשך .

    תודה

    אהבתי

  53. רק המחשה סכמטית בגרף , לנושא התמחור המוקדם המוצג לעי"ל ( יורו נגד הדולר , שני סיבובי בחירות בצרפת ) :

    שימו לב לגרף ( בלינק רצ"ב ) :

    הקו הירוק המרכזי , מציין את תנועת היורו נגד הדולר . שימו לב , שני קוים אנכיים בצבע אדום , כל אחד מסמן מיתחם . המיתחם הראשון ( מסומן בספרה 1 ) מסמן התמחור המוקדם ( סיבוב ראשון בבחירות ) . המיתחם השני ( מסומן בספרה 2 ) מסמן הסיבוב של הבחירות הרסמיות ( רק בין לה פן למקרון ) .
    היורו אכן עלה , בשני המקרים כצפוי . אבל , לפני הבחירות הרסמיות , שימו לב , לגרף ( לקו המסמן היורו ) :

    העליה יותר חדה , המשרעת יותר ארוכה , וסך הכל התנועה יותר חזקה והרווח כמובן . ודוק , אנו בכלל לפני הבחירות . אחרי הבחירות עצמן , השוק יותר חלש , משרעת הרווח חלשה , התנועה פחות חדה ( רואים שהזוית של הגרף יותר קהה ) ובסוף :

    היורו ממש נופל חזק ומתקן . כלומר , מי שבנה על הבחירות עצמן ( קנה בשמועה , מכור בהודעה ) הרי , נאלץ מהר מאוד , בעיקרון , להפסיד הכסף , ובגדול ( אלא אם כן חתך בזמן , אבל , איך יידע ? בדרך כלל , בונים על משרעות יותר גדולות , והתיזמון של החיתוך של הפוזיציה בעייתי לסוחר סיזיפי ) .
    הכל כאן בלינק :

    https://app.box.com/s/vcs1omkmlcnndn13u42pv09msmaqe75e

    להתראות

    אהבתי

  54. פוקסי, איך אתה אומר במבטא פולני כשאתה חושב שזה עושה אותך נעלה: "איפכא מסתברא", פסק הדין שהעלת רק מוסיף משקל לטענותי, פסק הדין של ונונו שנתת הוא של שופטת שבפניה היתה החלטה על נושא זניח כשברור לה שהעתונות העולמית תכסה אותו כיוון שונונו נמצא על הכוונת של אירגוני זכויות בינלאומים לא אוהדים. זה הרגע שלה להיות באור הזרקורים, "כל כלבה בא יומה", והיא מציגה פסק דין נופת צופים מתקתק שיש להניח שהונחת עליה מלמעלה. בין הפסיקה שלה ליושר וצדק אין קשר, היא יורה את החץ ומציירת את המטרה. לו זה היה איזה זבל דמגוג מפתח תקווה או נתניה, לו אתה למשל היית עומד שם עם כל הפילוסופיה בגרוש שלך, היא היתה מראה לך את החור.
    דווקא בפסיקה של בית המשפט האמריקאי שהעלת ולא עיכלת השופט מתיחס לנאשם שהואשם בעבירה בשווי של כ 1000 דולר בלבד, אבל הוא טורח ומעמיק. הוא לא מנסה לנפנף את התיק מהשולחן כי הוא רוצה לצאת לקפיטריה לקשקש, הוא מעלה תיקון לחוק בן 800 עמודים וגם קורא אותו. והטענה שלך שהחוק לא ברור, מאד מראה שלא הבנת את עומק הנושא, החוק מסביר בפרוש שגם להציג למכירה נייר ערך כשאין לך כוונה למכור אותו זו עבירה על החוק, בדיוק מה שהוא עשה, השופט פשוט לא מסכים ואומר שהנושא הרבה יותר מורכב מכך, שכן מותר לו להציע למכירה מוצר כשאין לו כוונה למכור אותו, אסור לו להמנע מלמכור אותו כשהוא קיבל הצעה אבל לא להתכוון זה קצת מעורפל. שבמקרה הזה החוק מגביל את זכותו החוקתית הבסיסית. זה פשר האי בהירות. שממילא הפרקטיקה של הצגת נייר ערך למכירה בלי רצון למכור אותו מקובלת ע"י כל דיכפין. אם היית טורח לקרוא היית רואה שמספר חודשים לאחר מכן ניתן תיקון שהיה מפיל את הנאשם.
    אם אתה לא רואה מה קורה בבתי המשפט הישראלים אתה כנראה חי בבועה משל עצמך.
    ואגב הדוגמה של מירון הצדיקה את עצמה, וגם פה טחו עיניך, כנראה הקטרקט, אתה מכחיש את מה שקרה מול עינך ומשונה שאתה מחנך פעולות בשוקי מניות את מירון ששם אותך בכיס הקטן בנסיון חיים מוכח בתחום.
    כשגיא סיפר לי שחזרת לכתוב אצל תמריץ אמרתי לעצמי ולו, מה כבר התרח הסינילי הזה יכול להוסיף חוץ מקללות וגידופים, הוא בסך הכל מוצג מוזיאוני כמו הדודו ואחמד טיבי והנה הפתעת אותי והוכחת שאני טועה והבאת נושא כל כך מוצלח ואחרי זה, אתון למהדרין, בעטת בדלי

    אהבתי

  55. אורי , אין ספק שאתה פסיכופט …. ומי שיקרא , יראה היטב איך מוכח בעליל שאתה כזה . תהיתי ביני לביני , אם יש סיכוי שתיקח חזרה מילותיך . אבל זה לא יועיל במאומה , אין סיכוי שניחנת ביושר מינימלי להודות בדבר !!

    בדבר אחד אני משוכנע , אתה בתוך תוכך יודע האמת , והיא ברורה כשמש , והוכחה כדבעי , ותצטרך לחיות עם זה פשוט ….

    הייתי יכול לטרוח , ולהביא לך , עוד אלף פסקי דין ( ולא מגזים כלל וכלל ) שבהם יוכח בעליל מה שהוכחתי בפסק דין אחד לעי"ל . אבל , כל קורא סביר , היה מסכים , ומראש , שחבל לשים זיעה מן הביצים על פסיכופט מפגר כמוך ….

    אהבתי

  56. רק בשביל הקוראים , לא הייתי טורח אחרת כמובן , להראות בבחינת נאה דורש ונאה מקיים ( ומעבר לדרוש , בעליל כך ) אוכיח כי במערכת המשפט הישראלית , כך נוהגים שופטים באופן סיסטמטי ( לגבי עיקרון החוקיות המפורשת , מעבר לכך , שהוכחתי את הוראות החוק מדיני העונשין לעי"ל ) ואגב אורחא , תודגש שוב לעילא הפסיכופטיה של אורי היפו , אז הנה :

    ב – ת"פ 343/04 , בית המשפט המחוזי בירושלים , הואשם אדם בעבירות של הלבנת הון , והשופט זיכה אותו בגין עיקרון החוקיות , הנה מצטט , למה זיכה אותו ( וראה לינק ) :

    "כלל גדול הוא בדיני העונשין: 'אין עונשין מן הדין' (סנהדרין נ"ד, ע"א) – לא מקל וחומר, ולא מגזירה שווה, ולא מכל היקש או אנאלוגיה, אלא מן החוק הכתוב והחקוק בלבד. החוק הוא אשר יכול לעשות מעשה פלוני, על מרכיביו המוגדרים, לעבירה פלילית; ומה שלא עשה החוק בלשון ברורה ומפורשת, אין שום פרשנות ואנאלוגיה והגיון יכולים לעשות" (שם, ע' 372).

    אפשר להגיע לפסק הדין , בלינק כאן :

    http://www.amnet.co.il/joomla/attachments/pd-343-04-larry.doc

    ועוד אטרח בהמשך , ואוכיח בעליל בעוד כמה פסקי דין …..

    אהבתי

  57. עוד פסק דין :

    בית משפט לתעבורה , זיכה הנאשם , והנה למה מצטט השופטת :

    " בנסיבות הללו אני קובעת כי הוראת השוטר המתנדב שלא לפנות שמאלה לא נבעה מהצורך להסדיר את התנועה כי אם כדי להעניש את הנאשם על ביצוע עבירת תנועה, לפיכך המתנדב חרג מסמכותו ואי הציות להוראתו אינו מהווה עבירה, לפיכך אני מזכה את הנאשם. "

    עד כאן הציטוט :

    כלומר , על פי עיקרון החוקיות אשר הבאתי לעי"ל , השופט זיכה הנאשם , זאת הואיל , ואי הציות במקרה הנדון ( אי ציות לשוטר ) לא מהווה עבירה , ולכן הנאשם זוכה , מכוח אותו עיקרון החוקיות ,באשר הגדרת עבירה צריכה להיות מפורשת וחד משמעית , ואם לא , יזוכה הנאשם , כפי הפסק דין בארה"ב שהבאתי .

    לינק לפסק הדין :

    https://app.box.com/s/tshbfp2xgl7ulh10i430661o0g20uq1s

    ועוד אטרח בהמשך , להוכיח שעסקינן בפסיכופט / שוטה מושלם , שלא מבין מה הוא כותב , אבל כותב בדעתנות מפגרת , בלתי נתפסת ….

    אהבתי

  58. עוד ציטוט מבית המשפט העליון , בהליך פלילי (ערעור פלילי , להלן לינק , וראו כמה אסמכתאות יש גם בציטוט עצמו , לתפוס כמה מושרש הדבר במערכת המשפט הישראלית ) :

    " יתרה מכך, אף בטרם זכה לעיגונו החקיקתי, הוכר עקרון החוקיות בפסיקת בית משפט זה כנגזר מהתפיסה המתחייבת מעקרונות הצדק וההגינות, לפיה "אין עונשין אלא אם מזהירין ( הוספה שלי )
    ."Nulla poena sine praevia lege poenali" – (אלא אם מזהירין" )בבלי, סנהדרין, נו, ב בבסיסו של עקרון זה ניצבת השאיפה לשרטוט ברור ככל הניתן של קו פרשת המים שבין ההתנהגות האסורה על-פי חוק ובין זו המותרת )ראו למשל: ש"ז פלר יסודות בדיני עונשין כרך א ;(1984) 5-4יורם רבין ויניב ואקי דיני עונשין כרך א 92-81 )מהדורה שלישית, ) (2014להלן: רבין וואקי(; גבריאל הלוי תורת דיני העונשין כרך א) (2009) 210-209להלן: הלוי(; ע"פ 3520/91תורג'מן נ' מדינת ישראל, פ"ד מז)(1.((1973) 372 ,365 (2) רוס נ' מדינת ישראל, פ"ד כז205/73 (; ע"פ1993) 455 ,44.

    לינק לפסק הדין :

    יש ללחוץ כדי לגשת אל הבי-נ-מדינת-ישראל-ינואר-2016.pdf

    אז עכשיו , אחרי שטענו , וטעמנו מן היקב והגורן , וכדבעי , והוכחנו לעי"ל עד כמה מושרש הדבר במערכת המשפט הישראלית , נביא ככה בקטנה , איזה ויז' של ציטוטים , בשביל להתפעל שוב , באיזה שוטה מדובר , הנה מצטט את אורי היפו הפסיכו :

    " אני שוכנע שבבית משפט ישראלי השופטת היתה צורחת על הנאשם שהוא רימה ולא מענינת אותה ומרשיעה אותו ולא אכפת לה מהחוק. "

    ועוד :

    " אם אתה לא רואה מה קורה בבתי המשפט הישראלים אתה כנראה חי בבועה משל עצמך."

    ועוד :

    " פסק הדין של ונונו שנתת הוא של שופטת שבפניה היתה החלטה על נושא זניח כשברור לה שהעתונות העולמית תכסה אותו כיוון שונונו נמצא על הכוונת של אירגוני זכויות בינלאומים לא אוהדים."

    כל קורא סביר מבין , אין סיכוי אפילו , שמץ של סיכוי , שאדם כזה הוא בר דעת . אם בקוריאה הצפונית היינו , ברור שהיה נשלח למחנה של חינוך מחדש , עם עבודת פרך . אבל , לאן נוליך אנו את החרפה …

    ואל תטעו לרגע , ועוד אוכיח בהמשך , הוא ידע מי אני ומה אני , ידע היטב לאיפה הוא נכנס , הוא מכיר אותי היטב , ויודע שאני מאסטר שאין שני לו בחוק ומשפט ( לאומי , ובינלאומי ) . למה עשה זאת ? אני משאיר זאת לקוראים , אי אפשר לטעות …. הבן אדם פסיכופט וכסיל .

    אהבתי

  59. משתמש אנונימי :

    קייס מענין והיו כמותו באמת . אני רק לא מבין , למה אתה מניח שמדינת ישראל שמרנית , תוכל לפרט ? מה גורם לך לחשוב כך אם יורשה לי לשאול ?

    מעבר לזה , שופט עשוי לתמוה :

    כאשר אדם נחנק , זהו תהליך . לא סביר יהא להניח , שהוא לא מודע היה , בזמן אמת , לפין הענק שלו . גם לא סביר , שהיא נחנקה , והוא לא קלט שהיא נחנקת , חניקה היא לא בדיוק מוות פתאומי . אדם משתעל , אדם מתפתל , מנסה להשתחרר וכדומה …

    שופט עשוי לתהות , האם הוא לא שת ליבו למצוקתה בזמן אמת ? מעבר לשאלות משפטיות די סבוכות , של יחסי מין בהסכמה , מלכתחילה .

    אבל , זה על פי המאמר שהפנית אליו , ובלבד על פיו . אין לדעת בדיוק לגמרי . לפעמים , עובדות שנשמעות מראש זניחות , יכולות לחרוץ גורל המערכה .

    תודה

    Liked by 1 person

  60. אל רום אהבתי את התשובה הזהירה שלך למקרה הטרגי אשר הובא בכתבה שבקישור.. אפשר אולי להוסיף שמדובר כאן בתאונה מתוך רשלנות של הנאשם ובעקבות זה להעביר את התביעה מפלילי לאזרחי ולתבוע פיצויים מתאימים.. אני חייב לציין שאין לי שום רקע משפטי לכן כל מה שכתבתי עשוי להתברר כהצעה לא נכונה …

    אהבתי

  61. מירון , תודה …. אף אחד מירון , לא מעביר תלונה מפלילי לאזרחי , אלא , רק הקורבן או בני משפחתו מעבירים או יכולים להעביר , או לתבוע תכל"ס .

    מעבר לזה , בכל הנוגע לתביעה אזרחית , הדברים יכולים להיות קצת סבוכים . ארה"ב ופה , זה לא בדיוק אותו הדבר תמיד . בכל מקרה , אם זה היה פה ,והיה מסתבר שאין פה קטע פלילי בסצנה הזו של יחסי המין , והיה מסתבר ממילא , שיחסי המין היו בהסכמה מלאה , אזי :

    סביר להניח ששופט , היה ( אם היה ) מטיל מה שנקרא " אשם תורם " במידה מסויימת , לאישה איתה הוא קיים יחסים וכו…. . באשם תורם , השופט מחלק האשמה , בין הקורבן הניזוק , לבין המזיק , באשר , הקורבן , תרם לסיטואציה הרשלנית , שהביאה עליו הנזק עצמו .

    אבל , זה די סבוך וערטילאי על סמך כתבה ככה … העסק יכול להיות מסובך אימים .

    להתראות

    אהבתי

כתיבת תגובה