השכל של הטראמפיזם

את פוסט יום העצמאות שלי, על תור הזהב הבלתי ייאמן שזכינו לחיות בו, פרסמתי כבר סתם ביום חולין לפני חצי שנה. לכן ארשה לעצמי בפוסט זה לעסוק בנושא אחר ולהפנות את הקוראים המתעניינים בחשיבה הפוליטית באמריקה לכתבה מעניינת שפורסמה אתמול בניו יורק מגזין על סטיב סיילר. סיילר הוא מצד אחד בלוגר מושכח ומצד שני קול אינטלקטואלי נדיר של הימין הפרו טראמפי בארצות הברית. 

לא ניתן להגיע לתודעה של המגזינים החשובים באמריקה בלי לדבר בשפת השכל. תומכי טראמפ אינם מדברים בשפה זו וקולם הושתק. כך קרה שנבחר נשיא חדש שאף עיתון לא ביטא תמיכה בו (פרט לישראל היום ולמקבילו בשליטת אדלסון בלאס וגאס). מה שעומד מאחורי האהדה לטראמפ זו ההתלהמות הגסה, צרת האופקים והלאומנית, ואף עיתון שמכבד את עצמו לא יקדיש לה מקום. רק אתר אינטרנט צעקני כמו ברייטברט.

סיילר הוא קול קורא במדבר שממה, ניסיון לנסח את הטראמפיזם וגישת הימין האלטרנטיבי באופן אינטלקטואלי. כתיבתו מתבססת על הנחה לא כל כך נסתרת שיש פערים גנטיים ביכולות השונות בין גזעי האדם, אפשרות שהמדע היום מדחיק ואפילו רודף. מכאן שיש אצלו נימה עוינת וקרובה לגזענית ביחס לשחורים, אך ללא תמיכה בחקיקה גזענית במסורת הדרום בארצות הברית. אין זה שהוא מדרג את האנושות על סקלת אייקיו או התנהגות נאותה ואוהב רק את המובחרים. סיילר מודע טוב מאוד לכך שמעמד העובדים הלבן, הווייט טרש, אינו מציאה גדולה בכל מה שקשור לחוכמה, נימוסים והליכות. אף על פי כן הוא חש נאמנות אתנית עמוקה אליו ומתעב את ההגירה הדוחקת את רגליו, בפרט את זו המוסלמית והמקסיקנית. הוא חש בוז עמוק לשמרנות נוסח ג'ורג' בוש המכלה את משאביה על ניסיון לתקן ארצות אחרות באמצעות כיבושן בד בבד עם הזמנת תושבי העולם להגר לאמריקה. "כבוש את העולם, הזמן את העולם", הוא מכנה זאת בלעג.

מה שלא נידון במאמר הוא יחסו ליהודים ולישראל, שהוא מעניין ביותר ובמידה מסוימת כמעט אובססיבי. בנפשו סיילר שייך לימין הבדלני האמריקני שסלד ממעורבות ארצות הברית במלחמת העולם השנייה וראה אותה כאתנן ליהודים. הוא רואה את היהודים בזמננו כליברלים צבועים. זאת בשל הפער בין גישתם פותחת השערים לאמריקה לבין גישתם האתנוצנטרית לישראל. הוא לא מתנגד לאתנוצנטריות הישראלית ונהנה מאוד לדווח למשל על הקמת גדר בנגב בפני מסתננים מאפריקה, אך מתענג על חשיפת הצביעות המופגנת אצל יהודי ארצות הברית שנאמנים לישראל הלאומנית בד בבד יחד עם מחויבות לקידום נורמות קוסמופוליטיות באמריקה עצמה.

סיילר הוא לא אנטישמי גמור ולא פעם רמז שישמח לחתום על דיל עם יהדות ארצות הברית. אתם תכירו בצרכים האתנוצנטריים שלנו הלבנים הנוצרים. אנחנו נכיר בצרכים שלכם ונתמוך במדינתכם מעבר לים. אין ספק שרבים בימין הישראלי היו רואים זאת כעסקה טבעית מאוד ושמחים לחתום עליה בשתי ידיים. מי שגולש באתר רוטר למשל רואה כמה אהדה יש שם לא רק לטראמפ אלא גם ללה פן, נציגת הלאומנות הלבנה הצרפתית. אך ביהדות ארצות הברית לא יימצאו לה תומכים נלהבים רבים. לאמונת תיקון העולם היהודית אמריקנית אין דבר במשותף עם הטראמפיזם.

41 תגובות בנושא “השכל של הטראמפיזם

  1. לא חסר תומכים בטראמפ. בארץ יש את יורם חזוני שהגיע תמיכה בכמה רעיונות של טראמף. הם פשוט לא מגיעים לפייק ניוז.

    אהבתי

  2. לא קשור לפוסט:
    נשיא ונצואלה מעלה שוב את השכר מינימום לעובדים ב-60% לאור ההיפר-אינפלציה במדינה, כאשר היא צפויה להגיע ל-2000% (!!!). בנוסף, הוא מחלק מאות דירות בחינם כדי לנסות לשכך את ההפגנות והזעם כלפיו.

    http://www.ajc.com/business/venezuela-maduro-hikes-minimum-wage-amid-rising-protests/d5FSq870kl88Dl9uwwBHGO/

    עדיין לא מבין איך הצעירים שם לא עושים מהפיכה אלימה ומפילים את הממשלה הזו.

    אהבתי

  3. תודה ד' . אני מצטט מהמאמר
    This means that banks can create book money just by making an accounting entry: according to the Bundesbank's economists, "this refutes a popular misconception that banks act simply as intermediaries at the time of lending – ie that banks can only grant credit using funds placed with them previously as deposits by other customers". By the same token, excess central bank reserves are not a necessary precondition for a bank to grant credit (and thus create

    יפה. גם הבנק המרכזי הגרמני מודה שהעולם העגול למרות שבהרבה מקומות מלמדים שהוא שטוח.
    אהה , מעניין מי היה מעלה שזה כך על דעתו?

    Banks Don’t Lend Reserves! Who Knew? MMT, That’s Who!

    http://www.economonitor.com/lrwray/2013/08/15/banks-dont-lend-reserves-who-knew-mmt-thats-who/

    אהבתי

  4. את פוסט יום העצמאות שלך כבר פירסמת תמריץ, אבל איחולי חג שמח עוד לא.
    אז חג עצמאות שמח לך תמריץ ולכל קוראי הבלוג.

    אהבתי

  5. תמריץ,
    מתנצל על הסטיה מהנושא ושמחת החג אבל אני חייב למחות על חילול הקודש שנעשה אתמול בטקס המשואות, כשנתנו לריטה את ירושליים של זהב שנגזל מבעלת הבית החוקית שולי נתן.

    אהבתי

  6. בדיוק כשאתה חושב שטראמפ לא יכול להתעלות על עצמו ולהראות בורות גדולה יותר אז מגיע משהו חדש…

    דונאלד טראמפ אומר בראיון "מדוע הייתה צריכה להיות מלחמת אזרחים? אם אנדרו ג'קסון היה הנשיא אז הוא היה מונע את זה". הנשיא אנדרו ג'קסון מת ב-1845 (כיהן כנשיא עד 1837) ומלחמת האזרחים פרצה ב-1861.

    http://thehill.com/homenews/administration/331349-trump-why-was-there-the-civil-war

    אהבתי

  7. ד' .. תה יודע מה. זו לא נראית לי כזו בורות איומה. בטח לא יותר גדולה
    מבורות סטייל בוש. גם אם תקרא פעם שניה זו לא חייב להיות משפט שמצביע על בורות. זה כמו לומר שאם בגין זל היה חי(נפטר ב92)היה יכול למנוע את הסכמי אוסלו(93).
    בכל מקרה טוב שטראמפ לא אמר שהוא זוכר מילדותו שחיילים בריטים הסתובבו ברחובות(כמו מישהו אחר שאנו מכירים).

    אהבתי

  8. 🙋 אני מקווה שעדיין לא מאוחר מדי לאחל חג עצמאות שמח לכולם 🙋

    ##############################################

    לתמריץ,

    אני חולקת על הערכתך שמתוך עשרה קבים של טפשות שירדו על העולם השמאל (בישראל ובארה'ב) נטל תשעה [ולכל הימין נותר קב אחד בלבד]. נושא שהתווכחנו עליו יותר מפעם אחת.

    יש הרבה מאוד כותבים שמרניים, משכילים ואינטליגנטים בארה'ב (שרבים מהם העריכו שטראמפ פחות גרוע מקלינטון), ולצדם מספר גדול מאוד של אתרי אינטרנט ובלוגרים השייכים ל Alt right, שגם כותבים "בשפת השכל" וגם תמכו בטראמפ.
    העובדה שהתקשורת המרכזית בארה'ב, כמו הניו יורק טיימס ודומיו, בוחרים שלא לתת להם במה אינה קשורה לרמתם אלא להשקפותיהם. בדיוק כפי שעיתון הארץ לא יספק במה ויאפשר פתחון פה להמוני אנשים החולקים על "דעת המערכת" (פרט ל"עלה תאנה" אחד או שניים).

    הימין בישראל נמצא בבעיה חמורה יותר מבארה'ב, לא כיון שאינו דובר "בשפת השכל", אלא כיון שחלק מאוד משמעותי ממנו לא דובר בשפה בה מדבר וחושב הציבור הכללי.
    כל הימין החרדי ורוב הימין הדתי – לאומי אינו משתמש בדוגמאות ובנימוקים העשויים להתקבל על דעתם של חילוניים ושל מסורתיים. נדב שנרב, אליו קשרת, הוא אחד היוצאים מהכלל.
    ולכך נוספת בעיית המימון, למעשה סדרי העדיפויות בהשקעה של הימין הישראלי. בעיני, בהיבט זה, אבל כמעט אך ורק בהיבט זה, הימין הישראלי אכן טיפש יותר מהשמאל הישראלי.

    מצ'ב לינק למאמר מהירחון הימני והשכלתני "תכלת" זכרונו לברכה [נסגר בגלל בעיות מימון / סדרי עדיפויות מוטעים].
    נושאו – תוגתו של השמאל הרדיקלי.
    המאמר מאוד מאוד ארוך, אך לא חובה לקרוא את כולו. בחלקו הראשון מתקיים דיון על ההבחנה בין כיבושי 48 לבין כיבושי 67. נושא עליו חלוקים קשות לא רק הימין והשמאל אלא גם השמאל הציוני – המתון והשמאל האנטי ציוני -הרדיקלי.
    מחלוקת אותה תמריץ ניסה לנפנף ולבטל. (וזו דרכי לנסות לצוד שתי ציפורים בלינק אחד).

    http://tchelet.org.il/article.php?id=471&page=all

    #################################################

    לחייל זקן,

    אני מודה שלא צפיתי בטקס, ולפיכך גם לא נהנתי או סבלתי מהופעתה של ריטה.
    אבל נדמה לי שעליך לשמוח ששיר כל כך ימני ופשיסטי, החוגג את כיבוש ירושלים, והכולל משפט כמו "איכה יבשו בורות המים, ככר השוק ריקה", הושמע בטקס ישראלי ממלכתי.
    טקס העלול להכעיס את כל "ידידנו" באונסקו, שאינם מכירים בקשר בין העם היהודי לבין ירושלים, ואינם מוכנים להכיר בירושלים כבירת ישראל.
    ולא רק זאת, אלא שבטקס לא ניסו "לאזן" את השיר ירושלים של זהב בשיר קינה פלסטיני על כאב כיבושה של אל קודס וחילול קדושתה של אל אקצה.

    תתענג על חצי הכוס המלאה. 😊 אולי בעתיד, כשהטקסים האלטרנטיביים יהפכו לממלכתיים, גם חצי כוס זו תתרוקן, ועוד תתגעגע לשירתה של ריטה.

    אהבתי

  9. אין ספק שערבים רבים ויהודים מעטים רואים גם במה שקרה ב-48' חטא בל ייסלח שדי בו לפסול את הציונות. אבל זו אינה השקפת המיינסטרים של הקהילה הבינלאומית שבהכרתה אנו חפצים. מהזווית הזו דעתי היא שהניסיונות להשוות את 48' ו-67' כדי להצדיק את 67' הם קלושים ותלושים כמו שהניסיונות להשוות אותם כדי לפסול את 48' הם אנטישמיים ואפילו בקרב החמאס כבר מתחילים לגמגם לגביהם, כפי שמשתקף בניסוח אמנתו המחודשת.

    אהבתי

  10. תמריץ, הפנית למאמר היסטורי מעניין. אבל כתוב שם בתוך המאמר:

    "Jackson was able to bring about a compromise that averted the Civil War in 1833. It is impossible to know if he would have been able to achieve this in 1861. Unfortunately for Trump, it is likely Jackson would not have been able to do so"

    אבל זה לא העיקר. לעולם אי אפשר לדעת מה היה קורה אילו. זה בורות ושטחיות לטעון כאלה דברים. נשיא ארה"ב במיוחד לא אמור לדבר בצורה כזו ילדותית ושטחית.

    אהבתי

  11. מאמר של הימין האלטרנטיבי (כלומר של מצביע טראמפ) המנסה לענות על השאלה, שאסור לשאלה בחוגים "נאורים", האם הקולוניאליזם של אפריקה ע'י הלבנים היה רק רע. כולל הרבה מידע על מה שקורה ללבנים בדרום אפריקה לאחר ביטול האפרטהייד.

    http://www.truthjustice.net/politics/south-african-apartheid-a-case-study-on-the-effects-of-european-colonialism-in-africa/

    מי שמתעניין ימצא באתר, אותו גיליתי הודות לשמו המופלא בעיני
    " truth is justice ", גם מספר אדיר של רפרנסים למחקרים התומכים בטענה ש diversity + proximity = war. (מלחמה בדרכים שונות).

    זו למעשה הצדקת ההתנגדויות של הימין האלטרנטיבי לכל הגירה מסיבית, והמניע העיקרי של רבים מתומכי טראמפ (ווילדרס ולה פן) להצביע עבורם.

    אפשר כמובן לחלוק על עמדה זו ביחס להגירה מסיבית ו/או להראות שהמחקרים עליהם הם מתבססים לקויים או חלקיים (אני מודה שלא נכנסתי למחקרים והתעמקתי בהם, רק התרשמתי ממספרם ומגיוונם), אך קשה לטעון שכל מצביעי טראמפ סובלים מרמה נמוכה, ילדותיות / פרימיטיביות, שטחיות וכדומה.

    נזכרתי גם שתמריץ הפנה בעבר לבלוג בשם אריה הבלוגוספרה. בלוג שאני זוכרת כאינטליגנטי + של אדם המתכוון להצביע לטראמפ. גם באתר pj media, אליו קישר כרגע תמריץ, כותבים שמרנים אינטליגנטים רבים, כמו דיויד פרידמן.
    נזכרתי שגם גיא הביא בזמנו סרטון של אדם משכיל ואינטליגנטי שטען שלדעתו הנושא החשוב ביותר לארה'ב הוא עצירת הגירה מוסלמית, ומסיבה זו, ורק זו, בכוונתו להצביע לטראמפ.
    די מדהים אותי שאין כל קשר בין מעשיכם, וההערכה שהבעתם לפחות לחלק מתומכי טראמפ לבין הדעה הקדומה שלכם שכל מצביעי טראמפ הם פרימיטיבים ובורים שלא מסוגלים לדבר "בשפת השכל".

    אהבתי

  12. הייתי אמורה להוסיף שרק אינטלקטואלים לא נותנים לעובדות להרוס להם את התיאוריות. 😊

    אהבתי

  13. בבלכה, הסברתי פעם את הפרדוקס. מי שבאורחותיו ובסגנונו חי על העצים משמר בתוכו באופן אינסנקטיבי את הידע האבולוציוני. ידע שהצטבר על ההתנהלות הנכונה בג'ונגל.
    עיין בפוסט זה מהעבר:
    https://tinyurl.com/lqv33sf

    אהבתי

  14. יש סיבה לכך שקשה לתת אמון בהשקפת עולם נאורה שכולה חידוש בהיסטוריה האנושית. אצטט את עצמי:
    הרי לא היינו נותנים לוועדה בראשות זהבה גלאון או מיטב פרשני עיתון הארץ לתכנן מחדש את איברי גופנו שעוצבו בתהליך אבולוציוני ממושך. כדאי להיות פתוח מצד אחד, אך גם להפגין זהירות מה בטרם ניתן לוועדה כזו לעצב מחדש את השקפת העולם האנושית, שבסיסה נוצק גם הוא באבולוציה רבת דורות שכללה תהליכי ניסוי ותעיה עצומים.

    אהבתי

  15. מתאים לי חוקי הגונגל לנעוץ איזה נקבה שבא לי מתי שבא לי בגונגל גם אין כבוד המשפחה אז אין רצח על כבוד המשפחה

    אהבתי

  16. נשאלת השאלה אם תיתן לצל ואוהדיו , עם כל האינסטינקטים האבולוציונים שלהם, לתכנן את איברי הגוף

    אהבתי

  17. לתמריץ,

    ניסיתי ליישב בין קביעתך ש 99.9% ממצביע טראמפ הם טיפשים, בורים, לאומנים, מתלהמים, שיא הרמה הנמוכה, מגוחכים, סתומים, חיים על העצים וכדומה וכדומה, לבין המידע שארה'ב היא מדינת עולם ראשון, ובין נתוני ההצבעה בארה'ב.
    רוב הלבנים בארה'ב, שהם עדיין רוב האוכלוסייה של ארה'ב, הצביעו לטראמפ (כולל רוב הנשים הלבנות), מיעוט משמעותי מההיספנים ומיעוט קטנטן מהשחורים.

    הדרך היחידה בה הצלחתי* להסביר את התופעה היא שאמנם רוב אוכלוסיית ארה'ב, שהיא עדין הלבנים, הם טיפשים ונחותים, שמסתכלים על I.Q 80 מלמטה למעלה. אבל מה שמונע את הפיכת ארה'ב למדינת עולם שלישי זו העובדה שההאינטליגנציה הממוצעת של המיעוט היספני הגדול גבוהה מ 120, ושל המיעוט השחור הקטן גבוהה יותר מ 140.

    * יתכן ש*אני* לא הצלחתי למצוא הסבר חלופי נובעת מהעובדה שהאינטליגנציה שלי נמוכה משל ממוצע המצביעים להילארי קלינטון. עד היום, כחצי שנה לאחר הבחירות, אני עדיין מתלבטת למי הייתי מצביעה לו הייתה לי זכות הצבעה בארה'ב, ואת מי מהשניים ללהק לתפקיד נבלה ואת מי לתפקיד הטרפה.

    _________________________________________________________________

    בהקשר לרמה של 0.01% ממצביעי טראמפ – כתבה של דיוויד גולדמן מ pj media, שלמעשה מאמץ את התזה של מתנגד נוסף למפלגה הדמוקרטית דניאל פייפס.
    [תזה לפיה ניתן יהיה להגיע להסדר עם הפלסטינים אם, ורק אם, יפנימו שהובסו ויאבדו כל תקווה לניצחון. (תזה שבעבר הבאתי לינק אליה)].

    https://pjmedia.com/spengler/2017/04/30/what-germanys-foreign-minister-should-have-done-in-israel/

    —————————————————–

    בכדי למנוע פיספוס מועדים נוספים – אפשר כבר לציין בלוח השנה שעוד מספר ימים יהיו הבחירות בצרפת, וחשוב מכך – שאנו מתקרבים במהירות לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים.

    אהבתי

  18. מעניין באמת להבין כיצד הפלסטינים עדיין מסרבים להשלים עם תבוסתם ב-48'. אולי זו ההיאחזות במורשת המלחמה עם הצלבנים שלבסוף גורשו. משיחותיי עם ערבים ישראלים מתונים יחסית, אני יודע שהם אינם מוכנים להכיר בהשלכות התבוסה מבחינה זו שאינם מוכנים לוותר על זכות השיבה. אבל צריך לחשוב איזה מניין מחריד של קורבנות במרד בר כוכבא גרם ליהודים לוותר על ארצם ולהסתפק באמונה שמתישהו אלוהים ישיבם אליה. גם כאן זה היה אפקט מוגבל בזמן, רק 2000 שנה.

    99.9% מהכותבים האינטליגנטיים לא הצביעו לטראמפ. זו סטטיסטיקה שאני מניח שאינה רחוקה מהאמת. אולי טיפה מוגזמת אך לא יותר מטיפה. איני כולל בזה את מי שסלד מטראמפ בפריימריז, אך העדיפו על הילארי בבחירות הכלליות.

    אהבתי

  19. תמריץ,
    מרד בר כוכבא לא היה סופו של הישוב בארץ. המשנה נכתבה ונחתמה בארץ לאחר המרד וכך גם התלמוד הירושלמי. סנהדרין גדולה התקיימה בארץ עד המאה החמישית. מה שחיסל את השליטה היהודית בארץ ישראל לא היה המרד אלא האסכולה של יוחנן בן זכאי שעיקר את היסוד הטריטוריאלי של הדת היהודית (חלק ניכר מתרי"ג המצוות הן מצוות התלויות בארץ)

    אהבתי

  20. תמריץ,
    השוואה לא מוצלחת. לערבים שהתגוררו בארץ לא היתה מעולם מדינה. פלשתינה הומצאה על ידי הבריטים ולא הוגדרה מעולם כישות ערבית. רק בהחלטת החלוקה של האו"ם מ47 יש הכרזה על מדינה ערבית בחלק משטחי פלשתינה הבריטית.

    אהבתי

  21. לד' (בהמשך לכתבה שצרפת)

    מצד אחד, גם תוכניתה של איראן, לעזור לחותים השיעים בתימן להשתלט על מיצרי טיראן (בסיוע טילי חוף ים), ולאיים בכך על חלק אדיר מהסחר הבינ'ל העובר במיצרים אלו (בדרכם אל תעלת סואץ וממנה), אפילו אם תצליח – תהפוך לניצחון עקר.

    מצד שני, יחד עם המסת הקרח בקוטב הצפוני, גם מנבאים שתושבי המדינות הנמצאות בקרן אפריקה (סביב סומליה) יגוועו בצמא. יתכן שגם תושבי מצרים. ואנשים לא נוטים ללכת אל מותם הוודאי בהכנעה, בלי לנסות לפלוש קודם למקומות מתאימים יותר לקיום אנושי. לדוגמא, למדינה הנמצאת על קו הגבול בין אפריקה לאסיה.

    אם רוצים למצוא הוכחה לטיפשות אמיתית של טאמפ ותומכיו – ניתן למצאה דווקא בזלזול השאנן שלהם באזהרות מומחי האקלים.
    כמו גם בהחלטה, המגה -קטסטרופלית של טראמפ, להפסיק את המימון האמריקאי לתוכניות המסייעות להפלות / לצמצום הריבוי הטבעי האדיר של אפריקה.

    אהבתי

כתיבת תגובה