לא כל הזהב נוצץ הוא

כשיש חרדה, כשיש אי ודאות, כשנוהרים למקלטים האטומיים והעולם נראה על סף חורבן, יש נכס אחד שניתן להניח בוודאות שערכו יעלה – הזהב. זו קלישאת ההשקעות מספר אחת אולי. על כן אין זה מפתיע שמאז נודעו תוצאות הבחירות באמריקה שבר הזהב כל שיא היסטורי.. הממ.. בעצם לא. 

הזהב החל לצנוח בימים האחרונים וכרגע תעודת הסל על מחיר הזהב נסחרת בשפל של חצי שנה בערך. הכיצד?

מה שבאמת מנחה את מחיר הזהב הוא שיעור הריבית הצפוי. לא מפתה להחזיק מתכות בזמן שיש ריבית יפה על העו"ש. לכן כשהצפי לריבית גבוהה עולה, מחיר הזהב צונח. התוכניות להשקיע סכומי עתק בתשתיות ובהקלות מס שנעשו רלוונטיות אחר הבחירות מבשרות צמיחה גבוהה. בסביבה של צמיחה כלכלית יש צורך בריביות גבוהות כדי לרסן אינפלציה, ולכן פקדון עו"ש נעשה אטרקטיבי ואילו מטילי זהב בכספת – הרבה פחות.

יש עוד השלכה לריביות הגבוהות הצפויות באמריקה שעוד לא ראיתי שדיברו עליה. הן מדבקות וצפויות לחלחל גם לישראל. ואם כך עלות המשכנתאות תעלה ומחירי הדירות יירדו. נס קטן למשה כחלון ומשהו לתשומת לבו של כל קונה דירה.

77 תגובות בנושא “לא כל הזהב נוצץ הוא

  1. כנראה שנשאר חלוקים על העניין שלא לגמרי ברור אם עליית ריבית בעת הזו תהיה אנטי-אנפלציונית. במיוחד לאחר שניפחה את מחירי הדיור ולצעירים יתפנה יותר כסף מהמשכורת לצריכה עם ירידתם הצפויה ולאור ההרכב הדמוגרפי הנוכחי של האוכלוסיה ויציאת דור הבייבי בום לפנסיה.דור זה יראה ריבית חסרת סיכון יותר גבוהה שממנה יוכל גם להגביר צריכתו.
    רק להזכיר שמה שיוצר אינפלציה הם ביקושים בפועל. לפני שהציבור יצטרף לחגיגה הממשלות יצטרכו לשכנע אותו בעזרת כוחן הגדול בהקמת לולאות שניתן להן בזכות החכמה וההבנה שיש לתת למדינות כוח לקיים שינויים פיזיקלים שלא מוגבלים לשימוש בשרידים ברבריים מקודשים שכובלים אותם גרביטציונית.

    אהבתי

  2. גיא, אנחנו כמובן לא מסכימים בנושא השפעת ריבית על אינפלציה. אבל אפילו אם היינו מסכימים זה לא משנה, כי הפד לא מסכים ויעלה ריבית מתוך רצון
    להילחם באינפלציה, אם תהיה אינפלציה.

    אהבתי

  3. נכון. וטוב שיעלה. אם הממשלות משחקות אותה נכון לא צריך ריבית נמוכה שמנפחת בועות וגורמת לסקטור הפרטי לקחת הלוואות בשיעורים הרבה יותר גבוהים מהגרעונות הממשלתיים כאחוז מהתל"ג. משברים פורצים כשהחובות הפרטיים גבוהים מידי ולא כשיש גרעונות ממשלתיים גבוהים.

    אהבתי

  4. באמת גיא? משברים פורצים רק כשהחובות הפרטיים גבוהים מדי?? ספר את זה לאזרחי מצרים, ונצואלה, גרמניה של שנות העשרים ועוד רבים אחרים…

    אהבתי

  5. הכוונה משברים בארה"ב הקפטליסטית ולא במדינות שפוגעות במכוון בצד ההיצע שלהם על ידי חקיקה קומוניסטית\מועלת תיאולגית\מושחתת מקורביזם ונפוטיזם.

    אהבתי

  6. הזהב ירד מגדולתו קשה לי להבין את העליה במחיר הזהב בשווקים לעת עתה אין לו ערך ממשי היות ולא ניתן לרכוש עם הזהב שום דבר חייבים להמיר אותו לכסף חיי..
    אילו הזהב היה מתנהג כמו מטבע לכל דבר ועניין אולי אז היה שווה לאגור אותו בכל מקרה זה לא המצב היום אין בעיה להנפיק ניירות ערך צמודים למחירו בכל כמות כל זה ללא השפעה ממשית על מחירו בשווקים…ביקוש למתכת עצמה קיים בגדול בהודו בקרב הבדואים בנגב ובתעשיית התכשיטים בעולם תעשייה לא גדולה במיוחד לאור תחליפים זולים אחרים..מאז בחירתו של דונאלד טראמפ לנשיא הבוננזה הכי גדולה בשווקים זהו שורט על מקבץ איגרות חוב של מדינות אירופה כגון איטליה ספרד פורטוגל יוון ועוד פירמידה אשר צמחה תודות להתערבות הבנק המרכזי מצב דומה קיים גם בארה"ב אם כי הדולר החזק ממתן את הנפילה במחיר האג"ח ל10 ו30 שנה בהסתייגות לא מדובר על המלצה לקנות..בכל זעזוע כלכלי משמעותי שיהיה בעתיד מחיר הזהב כמתכת יעלה אבל לא כהגנה על ערך הכסף אלא כהגנה על הכסף בכלל תחליף למזומן.. כאשר הבנקים בעולם יפשטו רגל מחירי המטבעות יצנחו אולי אז יהיה שווה להחזיק זהב מתחת לבלטה אבל כל זה עד שיצטרכו לקנות לחם במכולת או מים במדבר צחיח….

    Liked by 1 person

  7. לבנק ישראל יש רזרבות של למעלה ממאה מיליארד דולר סכום יפה לכל הדעות..את הרזרבה הגדולה ניתן למחוק במשך שבועיים ואף פחות מזה אם גוף ספקולטיבי גדול וחזק ירצה לשים את ידו על האוצר הישראלי אלא אם גברת פלוג הנגידה תאפשר החלשות של השקל עד 10 שקלים מול הדולר ויותר…במקרה כזה כדאי להחזיק במתכת הצהובה על אף שלדולר הירוק יהיה יתרון כל זמן היותו מטבע בר המרה בכל העולם..

    Liked by 1 person

  8. וההסטריה נמשכת, מחירי הדירות יעלו כיון שמליון עולים אמריקאים שמאלנים יגיעו לתל אביב

    במכתב שפרסמה "לחברי היהודיים-אמריקנים", היא ציינה כי "הבלתי ייאמן התרחש. אני משתתפת בהלם ובכאב שלכם". מגן ביקשה מחבריה לעלות בעקבות תוצאות הבחירות לישראל: "זה הזמן להגיד להתראות לארץ המאמצת שלכם, אמריקה, ולבוא הביתה לישראל. אמריקה תהיה מקום קשה לחיות בו במשך שמונה השנים הבאות. למה שלא תוותרו על המכאובים ותעלו לארץ?"

    למגן יש גם תלונות קשות נגד ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. "בטח, גם שם קשה. גם לישראל יש מנהיג פשיסט ומגלומני", רשמה במכתבה והוסיפה כי "מאידך, הוא לא יהיה כאן בעוד שמונה שנים ובנוסף, הוא יהודי. הדבר החשוב ביותר הוא שבעוד באמריקה הקול שלכם אובד בין ים של אנשים שחושבים אחרת מכם, שם (בישראל) תוכלו לעשות שינוי".

    היא הוסיפה עוד כי היא מאמינה שאם "מיליון יהודים ליברלים יעשו עלייה, ישראל תוכל להפוך למדינה שכולכם קיוויתם שארצות הברית תהיה. אני יודעת שאתם חושבים שאני חיה בסרט, אך אם תחשבו לאט ובזהירות, תבינו שאני דווקא מדברת בהיגיון רב. למרות כל המגרעות, ישראל היא ארץ של הזדמנות ויצירתיות. בבקשה, נצלו את הרגע, אנחנו צריכים אתכם".

    במהלך סוף השבוע האחרון נטען כי ניצחונו של טראמפ השפיע בעיקר על המדינה השוכנת מצפון לארצות הברית – קנדה. סימנים מוקדמים לכך הופיעו במהלך הלילה שלאחר הבחירות, כשהאתר הממשלתי של משרד ההגירה בקנדה קרס, ככל הנראה בעקבות חיפוש אחר אלטרנטיבה למגורים בארצות הברית.

    בסקר שנערך בחודש מרץ, יותר מרבע מהאמריקאים הודו כי ישקלו ברצינות לעזוב את ארצות הברית אם טראמפ ינצח בבחירות לנשיאות. מבין השוקלים לחיוב, שיעור גבוה הם ליברלים, כמו גם שחורים והיספאנים. גם ב"גוגל טרנדס" נצפתה במהלך החודשים האחרונים חרדת האמריקאים מפני ניצחון אפשרי של טראמפ. בחודשים האחרונים, כך לפי נתוני גוגל, מספר רב של אמריקאים חיפשו באתר החיפוש את צירוף המילים: "מעבר לקנדה".

    אהבתי

  9. איך יכול גוף ספקולנטי גדול להפיק רווח מהשתלטות על האוצר? אני לא יכול לחשוב כיצד זה אפשרי

    אהבתי

  10. א. עוד מחשבה על השלכות הנצחון של טראמפ / ההפסד של קלינטון:
    יתכן שהמפלגה הדמוקרטית תלך שמאלה לכיוון מחנה סנדרס, תקצין, ותהפוך ליותר אנטישמית מכפי שהיא כיום.
    אפשר להיזכר במה שקורה למפלגת הליבור בבריטניה, שבעבר הייתה די מרכזית, וכיום השתלט עליה קורביין הקיצוני, בסיוע מסיבי של רדיקלים, מוסלמים ואנטישמיים. חשוב להם יותר להשתלט על הלייבור, מאשר לשפר את סיכויי הלייבור לזכות בבחירות הבאות מול השמרנים.
    כנ'ל בישראל – השתלטות שמאל קיצוני, א ציוני ופוסט ציני, על מפלגת העבודה, מאז שנדחקה מהשלטון ועברה לאופוזיציה.
    כבר עכשיו יש פרשנים המשוכנעים, בהתבסס על אמונתם המוצקה בסקרים, שלו סנדרס היה רץ במקום קלינטון – טראמפ היה מפסיד.
    כלומר, יתכן שלא רק קלינטון הפסידה, אלא כל האגף המתון, ואפילו הדי-רפובליקאי, של המפלגה הדמוקרטית.
    ברור שאם אפשרות זו תתממש – כל חסידי סאטמר יצטרפו למפלגה הדמוקרטית, ויעבדו קשה בכדי לעזור לה להצליח בבחירות הבאות.

    ב. כהדיוטית בכלכלה הבנתי מהפוסט שרצוי לשנות את הפרדיגמה בהתייחסות לזהב. ופוסט זה אינו עוסק בכלכלה 😊

    במקום להתייחס לזהב כאל חלק רציונלי מעולם ההשקעות – אפשר להתייחס למצבים בהם עולה צורך הפסיכולוגי לקנות זהב ולהחזיק בו. כאשר הצורך הפסיכולוגי משתנה או פוחת – מוכרים אותו.

    עלה בדעתי שזהב הוא בעצם המקבילה ל'מאכלי נחמה'. מאכלים חמימים, הנאכלים בכף, הזכורים מהילדות (כמו פירה, דייסת סולת, מרק עוף וכד').
    כאשר האדם חולה, עצוב, מודאג או מפוחד – תשוקתו למאכלים מוכרים אלו משחר ילדותו עולה, והוא רץ להכינם.
    אבל, כאשר מצבו מתעודד ומשתפר – הוא חוזר אל המאכלים המתוחכמים יותר, הבריאים יותר או הקלים יותר להכנה, ומוכן אפילו להסתכן בהפתעות שיביאו מאכלים לא מוכרים וכו'.
    מכאן, אין כל קשר בין התשוקה לזהב לבין הרצון להרוויח בהשקעות. 😊

    אהבתי

  11. קמיליה, אכן תגובת הריאקציה במפלגה הדמוקרטית וההליכה שמאלה הצפויה שם, היא תוצאה מאוד עגומה מבחינתנו
    לגבי זהב אין ספק שממלא תפקיד מנחם. אבל השווקים יעילים ובמהרה גוברים שיקולי השקעה רציונליים יותר.

    אהבתי

  12. תמריץ,
    הזהב הוא חומר גלם שמשמש בתעשיית המיקרו-אלקטרוניקה וחשיבותו לתעשיה זו גדלה ככל שהרכיבים נעשים זעירים יותר.

    אהבתי

  13. דיין מפנה שם ליוטיוב מאוד מעניין של טראמפ מלהג על הסכסוך הישראלי – הפלסטיני ואם אפשר להשיג שם דיל. כמובן שהוא לא באמת מעניין מצד עצמו. טראמפ נבער ושטחי כרגיל. אבל מעניין מצד העובדה שטראמפ אומר זאת, ונראה שחושב שאם ישראל תרצה לוותר, יהיה הסכם.

    אהבתי

  14. בכל שנה (2009) משתמשים ב 320 טון זהב ו 7500 טון כסף בערך 21 בליון דולר ערך לחומרה אלקטרונית. (מחשבים מכל הסוגים) רק 15% מזה ממוחזרים.
    כל ההסטוריה עד כה (2011) נכרו 182 אלף טון זהב, כל שנה נכרים כ 2500 טון

    שימושי זהב במדע, אם יש למישהו חשק להעמיק
    http://www.gold.org/technology

    אהבתי

  15. תזכורת

    The great Mark Twain wrote early in the 20th century: ‘if you don’t read newspapers you are uninformed. But if you do read them, you are misinformed.’ Amen.

    (העתקתי את החלק הטוב מכתבה ארוכה על התקשורת האמריקאית בכלל והניו יורק טיימס בפרט)

    אהבתי

  16. כתבה, מתורגמת לעברית, על תגובת האיחוד האירופי לתביעת טראמפ שיגדילו את השתתפותם בהוצאות ההגנה עליהם.

    https://he.gatestoneinstitute.org/9324/טראמפ-ביטחון-בינלאומי

    צפיתי בדיון על הנושא בערוץ פראנס 24.
    הם גינו את ארה'ב המיליטריסטית ושוחרת המלחמות (לתפיסתם) + את הדרישה מהם שישתתפו בנטל + את האיום, הלא כל כך סמוי של טראמפ, שאם לא יעשו זאת ינטוש אותם לגורלם. נראה שאירופאים יכולים להתנהג כצדקנים מטיפי מוסר, כפרזיטים וכילדים חסרי אחריות מינימלית לגורלם – ולהרגיש עליונות, באותו זמן עצמו .
    לא היה אף מתדיין שהעלה על דעתו להגיד שאכן הם חייבים להשקיע יותר בהגנה צבאית, ושדרישת טראמפ נכונה וצודקת.

    אהבתי

  17. עוד מחשבות בעקבות הניצחון של טראמפ – אני חושב שהגיע הזמן שהשמאל בארץ ובארה"ב יבחן מחדש את יחסו לפועל הממוצע. בעוד שהשמאל (בגדול) הוא בעד העובדים ע"י התאגדויות, זכויות עובדים, רשת חברתית גדולה יותר וכו', הפועל הפשוט זנח אותה ומצביע לימין פה ולטראמפ שם. כלומר, ההצבעה שלו לוקחת בחשבון מרכיבים אחרים עם משקל גבוה יותר שכנראה מתחברים יותר לצד הימני-שמרני.

    יש מצב שהגיע הזמן לשנות את היחס של השמאל לפועל ואולי לזנוח אותו מהמדיניות המוצהרת. לא להתעלם לגמרי אבל פשוט להוריד משמעותית הדגש עליו בניגוד למצב כיום.

    אהבתי

  18. ב.ז, כתבתי שלא לזנוח לגמרי אלא פשוט להוריד אותו נמוך מאוד בסדר העדיפויות בדומה לימין.

    לפני הבחירות פה למשל היו הפגנות ענק במפעלים בדרום (חברת רותם אמפרט של כ"יל כמדומני) בהם חברי ליכוד תועדו שורפים את כרטיסי חבר המפלגה שלהם. הח"כים היחידים שבאו להביע תמיכה ועזרה היו של מר"צ, עבודה ויאיר לפיד ובכל זאת הם הודו לאחר הבחירות שהם הצביעו לליכוד.
    הרבה מהוועדים הגדולים והחזקים היום נשלטים ע"י ליכודניקים. לעובד הפשוט המאוגד לא לוקח את זה בשיקוליו ביום הבחירות ולכן כל המאמץ הזה והתשומות שהשמאל משקיע שם לא מביא אף קול חדש.

    בארה"ב, הפועל הפשוט מהמדינות המתנדנדות הצביע למפלגה שהכי דחפה את הגלובליזציה, הביא לשלטון את כל בעלי העסקים הכי קפיטליסטים שלא אכפת להם בשיט מהפועל וכל השנים האלה רק הפריעו ומנעו התאגדויות למיניהם בעוצמה גדולה מתוך איזושהי סימפטיה למילים חמות שנאמרו ע"י טראמפ ללא שום גיבוי מאחוריהם.

    אני לא יודע מה בדיוק צריך להשתנות אבל לנוכח המצב בארץ ובארה"ב השמאל נמצא בצומת לא רק היסטורית אלא גם צומת אידיאולוגית שמחייבת אותו לבחון הכל מחדש.

    אהבתי

  19. ב.ז, תראה איך הימין לקח לעצמו מאפיינים שמאלניים – כחלון הוא ליכוד "חברתי" שדואג כאילו לאדם הפשוט. גם לפיד, שהוא ימני, מביע הרבה עזרה וסימפטיה לאדם הפשוט הפועל.
    הימין במובנים מסויימים מאמץ את האג'נדה החברתית של השמאל והופך בכך את השמאל ללא רלבנטי.

    אהבתי

  20. יש בארה"ב כאלו שטוענים שהמפה הפוליטית השתנתה לשנות דור. הרפובליקנים ימנו מעתה פוליטיקאים שמחויבים למעמד הבינוני נמוך הלבן וישלטו בחגורת החלודה, בלי שיעניין אותם אם קליפורניה, אריזונה או נוודה יהפכו להיספניות. אבל כמובן שאם כהונת טראמפ תהיה אסון, האסטרטגיה עלולה לקרוס.

    אהבתי

  21. בשביל הקוריוז להזכירכם: אברהם לינקולן היה רפובליקן שרצה לשלוח את העבדים השחורים חזרה לאפריקה, הוא הצהיר בפרימריס שהוא לא רואה את השחורים והלבנים כשווי זכויות, הבחירה בו גרמה למדינות הדמוקרטיות שהזדעזעו מהבחירה בו והדעות שלו לפרוש מהאיחוד ובזה הביאו למלחמת אחים שחצי מליון אמריקאים אבדו בה את חייהם. הוא נרצח 5 ימים אחרי סיום מלחמת האזרחים.

    אהבתי

  22. שאלה: מה דעתכם על 2 המלחמות האחרונות בהון השחור / בהעלמות המיסים?

    1. בהודו – מהלך להחלפת שני השטרות הגדולים ביותר בשטרות חדשים.
    רקע:
    כ 90% מהכלכלה בהודו במזומן
    פחות מ 5% מההודים משלמים מיסים
    המטרה המוצהרת: מלחמה בהון השחור. אנשים המבקשים להמיר סכומים גדולים אמורים להסביר את מקורם ולהוכיח ששילמו עליהם מיסים

    (האם הביטקויין / מטבעות זהב יהפכו לפופולרים בהודו?)

    2. בעקבות חשיפת מסמכי פנמה, שטיגליץ ושות' מציעים דרך למלחמה בהעלמות המס של האלפיון העליון ע'י חשיפת מידע על המפקידים במקלטי מס.
    לטענתם, העלמות המס דוחפים את ההמונים לבחור בפוליטיקאים פופוליסטים. (?)

    http://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3701931,00.html

    אהבתי

  23. 3 הערות לדיון בין ב.ז לבין ד':

    1. אין בישראל קשר בין תפיסת עולם מדינית-בטחונית לבין תפיסת עולם כלכלית.
    תוכלו לדמיין טבלה של 2 על 2 , ולהיווכח שניתן לשבץ אנשים לכל אחד מ 4 התאים.
    כחלון וחלק ניכר ממצביעי הבית היהודי הם ימין מדיני ושמאל כלכלי.
    בדיוק כפי שחלק משמעותי ממצביעי מרץ והמחנה הציוני הם שמאל מדיני וימין כלכלי. ויש כמובן אנשים ימנים בשני האספקטים או שמאליים בשניהם.

    2. לתפיסתי, ההסתדרות והוועדים הגדולים מתיימרים אמנם לעזור ל'פועלים הפשוטים' אך למעשה הם פוגעים בעשירונים הנמוכים. בהמוני הבלתי מועסקים, עובדי הקבלן ועובדים מ'דור ב" (מושג מתועב כשלעצמו, המוכיח למי הם דואגים ולמי לא).

    3. בארה'ב, רובם המכריע של חברי הקונגרס והסנטורים, הרפובליקאים והדמוקרטים גם יחד, מבלים את עיקר זמנם בגיוס כספים מתורמים עשירים ובמילוי חובותיהם כלפי התורמים הנדיבים שלהם.
    אף אחת משתי המפלגות לא התעניינה כלל בחיהם של הפועלים בחגורת החלודה של ארה'ב ובעתידם. (כולל אובמה, שלא טיפל כלל בשערורית המים רווי העופרת בפלינט).
    רק ברני סנדרס הסוציאליסט וטראמפ הפופוליסט – התמקדו בהם.
    ועדין עלינו להמתין בכדי להיווכח מה יהיה גודל הפער בין הצהרות טראמפ, על דאגתו לפועלים הפשוטים, לבין מעשיו.

    אהבתי

  24. ל ד' ולכל המעוניין. ראיתי פה עכשיו איזה קטע מהרצאה (לא רוצה להציף יותר מידי ולכן לא אצרף . ההרצאה ארוכה)על החוב הלאומי השוודי. בשנת 2000 בערך הם קיבלו שם החלטה להוריד את החוב הלאומי שהיה כ65 אחוז מהתל"ג בטענה המרכזית (והלא חכמה) שאם יהיה משבר יהיו להם יותר כוחות להתמודד איתו לכשיבוא . הם החליטו מאז החלטה להיות בעודף תקציבי של כשתי אחוז לשנה(שבדיה יצואנית כך שהחסכון של הפרטים נעשה במט"ח ולא מחייב הוצאה ממשלתית גרעונית שביל חסכון לס. הפרטי) וכך לצמצם את החוב הלאומי.
    ובכן , עד המשבר הם הצליחו להוריד את החוב הממשלתי עד כארבעים אחוז תוצר והיום הוא חזר להיות מעל החמישים אבל הגרעון השנתי בשנים האחרונות הוא בכמה אחוזים טובים כשלכל התקופה הוא עלה בממוצע בכחצי אחוז משמע שאפילו אם יש מדיניות ברורה להיות בעודף תקציבי היא לא מצליחה ולא יכולה להצליח לטווח הארוך אבל מה שבאמת חשוב זה שהחובות הפרטיים עלו מאז שנת 2000 ממאה וקצת אחוז מהתל"ג ליותר ממתאים וחמישים אחוז! ועל הנושא הזה משום מה לא מדברים בכלל בכלכלת המאקרו כשיש לו השלכות הרבה יותר חשובות מבחינת ההשפעה על הביקושים(דובר על חובות טריליון הדולר של הסטודנטים בהרצאה לעיל)
    מה שחשוב זה שיש קורלציה בין החובות הממשלתיים לפרטיים כשהממשלה לוקחת פחות חובבות הס.הפרטי לוקח יותר ובמכפלות וכשהוא מגיע לאחוזים גבוהים מהתל"ג זו הבעיה האמיתית.

    אהבתי

  25. גיא, אין ספק שחובות פרטיים גבוהים מדי הם מאוד בעייתיים אבל חוב ממשלתי גבוה גם בעייתי אבל יכול להימשך הרבה יותר שנים בלי שהצרכן הפרטי ירגיש כמו במקרה של יפן. יותר חשוב כנראה כמה מהחוב הממשלתי נרכש ע"י זרים. אם רובו המוחלט הינו פנימי, כמו ביפן, אז זה יותר ניתן לניהול.

    אהבתי

  26. ד' , אם החוב לזרים הוא במטבע המקומי ולא במטבע זר למה זו בעיה יותר גדולה מאשר חוב לאזרחים המקומיים?
    אם הזרים מכרו משהו באותו משק ריבוני תמורת המטבע המקומי והם החליטו לא לרכוש משהו במקום כרגע באותו מטבע אלא לקנות קצת אג"ח ממשלתי באותו המטבע ובעתיד אולי לרכוש שם משהו באותו מטבע במחירי השוק העתידיים למה אתה טוען שיכולה להיות בעיית ניהול?

    אהבתי

  27. ד..אתה צודק אני מצטט "השמאל נמצא בצומת לא רק היסטורית אלא גם צומת אידאולוגית שמחייבות אותו לבחון הכל מחדש.." את השינוי השמאל התחיל לממש כבר בשנת 1985 כאשר שמעון פרס ז"ל כראש הממשלה הכריז על תכנית הייצוב..
    מאותה שנה גורלית לכלכלת ישראל התחילה ההתפכחות וחציית קווים בקרב חסידי ה"סוציאליזם האקטיביסטי "במפא"י של אז ובראשם מנהיגי דור ב' במפלגה..
    מעניין לציין שארבע שנים מאוחר יותר בשנת 1989 התרחש אירוע דומה בברה"מ כאשר מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית גורבצ'וב יצא עם תכנית משלו ה"פרוסטרויקה" תכנית שנכשלה והביאה למהפך שלטוני בברה"מ וגרורותיה בתהליך ההתפרקות של האימפריה האדומה…כאשר אני מתבונן מהצד על מפלגות השמאל בישראל אני לא מוצא אף מפלגה סוציאליסטית ובדומה לימין גם בשמאל
    קיימת אותה מחלה– פופוליזם ריק מכל תוכן אידאולוגי..

    אהבתי

  28. מדף הפיסבוק של קרולין גליק, על ביקורה בארה'ב :

    NOVEMBER 13, 2016 3:58 PM 56

    Jewish Students at Texas U Cancel Lecture by Author Caroline Glick for Fear of ‘Alienating’ Anti-Zionists on Campus

    לטענתה, הארגונים היהודים בארה'ב (הקרובים למפלגה הדמוקרטית) כל כך הפנימו את תפיסות תומכי ה bds, וכל כך חוששים להכעיס אותם ולהתבדל מהם, עד שהם כבר מטילים צנזורה על עצמם, ומנסים להתרחק במידת האפשר מכל דבר הקשור בישראל.
    לתפיסתי, אין סיכוי שיהודים היו מגיבים כך לאנטישמיות חומה של הימין. היחס המכיל והמקבל הזה שמור רק לאנטישמיות האדומה – ירוקה של השמאל. סיבה נוספת מדוע הראשונה נתפסת בעיני כפחות מפחידה מהשנייה.

    ##############################################

    כתבה, די קצרה ודי משעשעת, של קונסרבטיבי, המסביר איך עובד הראש של ליברלים.
    למותר לציין שהתזה שלו סותרת את התזה של תמריץ על מה שמבחין בין אנשי ימין לאנשי שמאל.

    http://rightwingnews.com/uncategorized/explaining-liberal-thinking-in-a-single-column/

    אהבתי

  29. קמיליה , בסדר בתור מי שבאמצע עם נטיה לימין הכתבה אכן משעשעת אבל התמה הפילוספית המרכזית הכיביכול ראציונלית שלה אנכרוניסטית ותקועה אפריורית מבחינה מחשבתית במאות ה17 וה18 ומתעלמת מזה שהפרדה הילדותית של עבודת המוח למוח רגשי ומוח שכלתני היא מיושנת ולא נתמכת בנתונים מחקריים (מי היה מעלה על הדעת?)

    מתוך המאמר שכבר הבאתי
    רגש ושכל בנפרד? המוח משלב את שניהם ולא מבדיל ביניהם
    =================================================
    הקוגניציה והרגש כל כך שזורים אחד בשני בכל רמה של המוח, עד שהם מתפזרים והופכים להתרחשות אחת משולבת שלא ניתן להפריד או לבודד אותה לפי מונחים של רגש לעומת רציונל. מי שמפריד ביניהם ומתייחס לרגש בנפרד ולקוגניציה בנפרד עושה זאת בעיקר מתוך תפיסה ישנה לפיה המוח בנוי ממספר חלקים ולכל חלק יש תפקיד. ההבנה כיום, היא שכל חלק במוח מרושת עם חלקים אחרים ותפקוד המוח הוא תוצאה של רישות זה ולא של חלק מסויים. מכאן שאיזור במוח לא עושה הרבה באופן עצמאי, אלא רק בשיתוף פעולה, אינטראקציה והחלפת אותות- הם אלו שיוצרים את ההתרחשות והופכים את המוח למכונה עוד יותר מורכבת ממה שחשבנו.
    http://www.methodic.co.il/NL/M/Article_50.html
    =================================================
    בנוסף , רק להזכיר שגם דיברנו על חשיבה מבוססת מטאפרות רגשיות הן אצל הליברלים והן אצל הקונסרבטיבים.

    ===== התייחסתי לקטע הזה מהמאמר ========================
    Since liberals tend to support or oppose policies based on how those policies make them feel about themselves, they do very little intellectual examination of whether the policies they advocate work or not. That’s because it doesn’t matter to them whether the policy is effective or not; it matters whether advocating the policy makes them feel “good” or “bad,” “compassionate” or “stingy,” “nice” or “mean.”
    =================================================

    אהבתי

  30. לקטע הקצר הזה על השפל הגדול כמעט חובה להקשיב :

    מראה שבשנים לפני השפל הגדול ממשלת ארה"ב היתה בעודף תקציבי מה שגרם
    לחוב הפרטי לעלות לרמות מגוחכות (כמו למשל בממשל קלינטון) ואז באה הקריסה. ב1937 אחרי כמה שנים של מדיניות ממשלתית גרעונית (גרעונית דרדלה כי נכנסו במקסימום לגרעון של כ5 % מהתל"ג) חשבו לחזור למדיניות של עודף תקציבי מטופש כמו בשנות ה20 ואז האבטלה עלתה מייד חזרה מ11% ל20% במה שנקרא השפל של רוזוולט.

    אהבתי

  31. לא כל הנוצץ זהב

    נעצר חשוד שנהג להכיר נשים תחת זהות בדויה של איש כוחות הביטחון במטרה ליצור עימן קשר מיני

    דוברות המשטרה (ירושלים):
    *במסגרת פעילות מבצעית יזומה של משטרת ישראל ויחידת צור של שירות בתי הסוהר, נעצר אתמול חשוד שנהג להכיר נשים תחת זהות בדויה במטרה ליצור עימן קשר מיני*

    מהחקירה עולה כי החשוד, תושב בית שמש בשנות ה 40, נהג להציג עצמו בזהות בדויה באתרי הכרויות באינטרנט לפיה הוא איש כוחות הבטחון בתפקיד בכיר ומסווג וזאת במטרה להכירן ולקבוע עימן מפגש לצורך קיום יחסי מין.

    2. אם אשה תתחפש לאשת ביטחון גברים ירדפו אחריה ויתנו לה כסף וטובות הנאה??? הזוי

    3. טען שהוא רב ניצב

    4. ואם היה טוען שהוא דוקטורנט בפיסיקה הוא גם היה נעצר?

    5. לא הבנתי אף פעם מה העבירה פה! אם אני יוסי ואגיד למישהי ששמי אלכס ושכבתי איתה אני עבריין??

    איך השטות הזו קבילה בבית משפט ??

    6. מוזר אבל הנה איך זה היה הפוך :
    אישה נעצרה לאחר :
    שצבעה את שיערה משחור לבלונד
    נעלה עקבים לשנות גובהה
    לבשה חזיית פוש אפ להגדלת החזה
    עשתה ניתוח להגדלת החזה
    טענה שהייתה רק עם שני גברים בחייה

    אהבתי

  32. למתעניינים בנושא פרשת קסטנר

    תמצית הספר האחרון (כנראה בינתיים) על הנושא
    שורה תחתונה – אשם בשיתוף פעולה עם הגרמנים בכדי להקל עליהם לרצוח, ברגע האחרון, את יהודי הונגריה.

    http://rotter.net/forum/scoops1/360783.shtml?utm_source=rotter.net&utm_medium=newsticker

    למתענינים קצת יותר – מאמר נוסף, המתחיל מדברי אייכמן שפעולות קסטנר בשירותו העניקו לו שקט נפשי, שיהודי הונגריה לא ינסו למרוד כמו יהודי וורשה.

    http://www.daat.ac.il/daat/hungary/document/25.htm

    אהבתי

  33. לגיא,

    א. המאמר שעשע אותי כיון שנזכרתי בויכוחים שניהלתי עם תומכי הקליטה בארץ של כל המסתננים מסודן ואריתראה.
    כנ'ל בעמדת אנשים כמו מרקל ואובמה לגבי "זכות" ההגירה של כל מסכני העולם לשטחם.
    כנ'ל בנימוקי המחייבים את עסקת שליט.

    אני זוכרת שניסיתי לשרטט תסריטים לאן פעולות אלו עלולות להוביל ומה יהיו השלכותיהם לטווח רחוק. והם ענו לי בטיעון שהמוסר לצידם, שלעולם לא יוכלו לסלוח לעצמם אם לא יפעלו לפי צו מצפונם, ושאני אטומה, אכזרית וחסרת לב. הם פשוט סרבו לעסוק בהשלכות לטווח רחוק, והתמקדו רק בציווי המוסר והצדק שלהם.
    הכתבה הזו ניסחה את התסכול שחשתי מדו השיח של חרשים.
    בלי שום קשר למבנה המוח ואופן פעולתו.

    למען האמת, גם בלי קשר לימין ושמאל. "פסטיבל הריגשי" סביב הילד של כולנו אלאור עזריה, וסביב הסבל התהומי של ה"מגורשים" מבתיהם בגוש קטיף ועמונה, תוך אי נכונות מוחלטת לעסוק בהשלכות לטווח רחוק של המדיניות, דורך לי על אותן נקודות.

    ב. קראתי את המאמר המעניין מהאטלנטיק, והתחלתי להיות קצת מודאגת לגבי אפשרות התקרבות משבר פיננסי קשה בישראל. ובעיקר מהניבוי ששנות החגיגה העליזות מסתיימות בהתרסקות.
    אם איני טועה החוב הפרטי של ישראלים (בעיקר במשכנתאות, אך לא רק) גבוה ומטפס במהירות.
    המאמר ציין כלל אצבע – יחס של 150% בין GDP לבין החובות הפרטיים + גידול של 18% בחוב הפרטי בחמש שנים.
    האם יש לך מידע מספרי רלוונטי לגבי ישראל?

    בכל מקרה, הגיע הזמן שכחלון יתחיל לעצור את עליית מחירי הדירות / גודל המשכנתאות. אני תולה את תקוותי בכניסת חברות הבנייה הסיניות.

    אהבתי

  34. לקזנובה,

    בכדי להגביר מכירות – חברה יכולה להשקיע בשיפור המוצר שלה ובאריזתו או שהיא יכולה להבטיח הבטחות שווא על סגולותיו, להסתיר מידע בעייתי, ולרמות את הקונים הפוטנציאלים.
    הראשון – לגיטימי ואפילו מתבקש.
    במקרה השני – היא תיתבע למשפט על הונאה / הונאה בפרסום / התחזות.

    אהבתי

  35. קמיליה, מסכים עם סעיף א' ומוסיף שבהכללה גסה (אך כיפית ביותר) שהטיפוס שנוטה להפריד את חלקי החשיבה\רגישה במוח הוא הטיפוס המהנדס הליברטריאני.

    לגבי הנתונים של ישראל התלג הוא קצת פחות מטריליון מתאים מיליארד שח.החוב של הסקטור העיסקי הוא 829 מיליארד ומשקי הבית 489 מיליארד… לפי נתוני בנק ישראל פה

    http://www.boi.org.il/he/NewsAndPublications/PressReleases/Pages/31-08-2016DebtDevelopments.aspx

    כך שאנו קצת מעל 110 אחוז חוב פרטי תוצר.
    בכתבה פה מלפני שלוש וחצי שנים רשום שהגידול בחוב משקי הבית הוא 9.4 אחוז לשנה (אני מהמר שהגידול בחוב של הסקטור העיסקי יותר נמוך)
    http://www.calcalist.co.il/money/articles/0,7340,L-3596803,00.html
    כך שאנו לא באיזור המסוכן עדיין אבל ללא ספק שבועת הדיור הגדילה את החוב הפרטי שהיה מבין הבודדים במערב שצומצם בשנים שלפני משבר 2008.

    אהבתי

  36. אהה, למותר לציין שישראל בניגוד למערב חווה גידול דמוגרפי אז גם עם אותם נתונים יש לה פור ומותר לה יותר חוב פרטי.

    אהבתי

  37. קמיליה דארלינג, לצרכי השכלה, גם המקרה הראשון של אריזה לא תמיד לגיטימי:

    חוק הגנת הצרכן,-אחריות להטעיה באריזה (סעיף 6):

    6. (א) היתה הטעיה בעיצוב הנכס או באריזתו, על גבי האריזה או במצורף לה, יראו גם את היצרן, היבואן, האורז והמעצב כמפירים את הוראות סעיף 2.

    (ב) בתובענה בשל עוולה לפי סעיף זה תהא ליצרן, ליבואן, לאורז ולמעצב הגנה אם הוכיח שלא הוא אחראי להטעיה אלא פלוני שנקב בשמו ובמענו.

    סיטואציה בה יש אריזה במחיר מסוים קבוע במועד מאוחר יותר משווקת אריזה זהה מבחינת כל הפרמטרים ללא הורדת מחיר אבל תכולת האריזה קטנה יותר. מה שקורה ההטעיה מתבצעת באופן ברור משום שהלקוח בטוח שקונה את אותה התכולה.

    ציון של תכולה חדשה בגופן קטן מאוד על פאה אחת של האריזה מבחינת בהמ"ש לא היה קביל ואמר כי זו הטעיה צרכנית לפי סעיף 2 שהוא מסגרת נורמטיבית רלוונטית.

    מה הסנקציות בגין הטעיה באריזה:

    סנקציה פלילית- עפ"י סעיף 2- דוג: פס"ד משרד המסחר והתעשייה נ גורי יבוא והפצה פס"ד מדבר על הטעיה באריזה. בהמ"ש הטיל סנקציה של קנס פלילי של 300 אלף ₪ על החברה.
    ביטול והשבה
    לפי דיני נזיקין

    על מי מוטלת האחריות על הטעיה באריזה?

    היצרן- עפ"י רוב ישא ברוב האחריות.
    האורז- שמייצר את האריזה.
    היבואן- בפס"ד גורי מי שנשא באחריות פלילית זה לא היצרן אלא היבואן. יותר קל לעיתים לתבוע את היבואן משום שהוא קרוב יותר.
    המעצב של האריזה- סעיף 6 קובע את האחראים על הטעיה באריזה.

    אפשר להגיש תביעה אזרחית נגד כל אחד מהם, כל אחד מהם חשוף גם לסנקציה פלילית. סעיף 6 (ב) נותן לכל אחד מהצדדים לצאת מהתביעה אם מצליח להוכיח שלא הוא אחראי להטעיה אלא אחר אשם כולל הכתובת. גם מהסנקציה הפלילית הוא יכול לצאת סעיף 27 לחוק הגנת הצרכן- יש עליו להוכיח כי לא ידע ולא היה עליו לדעת קרי בכוח או בפועל לא ידע.

    אהבתי

  38. האם המקרה של טראמפ לא מזכיר את מרד הנעורים היווני? העם בחר לפרוש והמנהיגים החליטו לעקוף את העם משמאל ולהתמתן. האם דבר דומה יקרה בברקסיט או שהמנהיגים יסחטו פשרה? גם טראמפ מתמתן ודווקא עכשיו מראה שהוא מציאותי ביותר. תראו שעוד נשמע שירי הלל ויעלו לרגל לפתחו.

    אהבתי

  39. הסגנון של טראמפ מתמתן אבל האנשים שממנה אינם נחשבים למתונים כמו היועץ סקוט בנון והמזכיר לביטחון לאומי מייקל פלין.

    אהבתי

  40. צניחה במחירי הדירות יכולה להוביל למשבר חוב במשק הדומה לארה"ב רק אם תהיה ממש גדולה, כי דירות ניתנות רק ב-70% מינוף בישראל. ובכל מקרה אנשים ימשיכו לשלם כי אין בארץ אופציה לתת המפתחות לבנק ולהיעלם. אלו הבדלים מאוד גדולים ביחס לאמריקה.

    אהבתי

  41. קזאנובה,
    ניצבי משטרת ישראל מפורסמים בקרב נשות ישראל בזכות יכולותיהם לספק את הסחורה. החשוד שלך יכול לטעון שניצב משמש כשם גנרי לתיאור יכולות כמו זירוקס לפקס ופריג'ידר למקרר.

    אהבתי

  42. לתמריץ, בנושא המינויים של טראמפ

    1. שלושה יהודים מכובדים טענו שהם מכירים את בנון, ולהערכתם הוא אינו אנטישמי: הפרקליט אלן דרשוביץ, דיוויד גולדמן וקרולין גליק.
    האחרונה גם רמזה שהוא סולד משמאלנים ליברליים, שבמקרה או שלא במקרה, רבים מהם יהודים, אך לא מיהודים קונסרבטיבים או אורתודוכסים.
    מצד אחד, אני מניחה שבכל אדם שגדל בציוויליזציה היהודו -נוצרית, תהיה אשר תהיה דתו, יש גרעין אנטישמי. כולל בבנון.
    מצד שני, אני גם מניחה שהתקשורת, המוטה בצורה חזקה מאוד בעד הדמוקרטים והסולדת מטראמפ, יש נטיייה לצייר כל זבוב הקשור לטראמפ כפיל ארסי טורף.
    צריך להתייחס להיסטריה שהיא מנסה ליצור, סביב כל מה שקשור בטראמפ, בהרבה מאוד ספקנות.

    2 קראתי איפושהו שטראמפ השתמש בעסקיו בשיטת הפרד ומשול. הוא מינה מנהלים בכירים שידע מראש שלא יסתדרו זה עם זה. כך שכל ההחלטות החשובות יגיעו אל שולחנו, והוא עצמו יהיה הקול המכריע, והפוסק האחרון, בכל המחלוקות הרבות בין מנהליו הבכירים.
    קראתי גם שהיחידים שהוא כנראה באמת סומך עליהם אלו בני משפחתו. לא על כל מנהליו ויועציו.
    אין לי מושג האם זה נכון. אבל יתכן שטקטיקה ניהולית זו מסבירה את ההרכב, המאוד לא הומוגני, של הצוות שהוא כנראה מרכיב.

    3. קיימת להערכתי אפשרות, לא לגמרי זניחה, שטראמפ יודח ע'י הקונגרס והסנט עוד לפני שיסיים את כהונתו.
    בהנחה שיש לו ארונות גדושי שלדים, שחלקם יפלו החוצה כאשר דלת הארון תיפתח, הכל תלוי בנכונות הרפובליקאים לעמוד לצידו כאשר הדמוקרטים יתחילו בתהליכי ההדחה של הנשיא.
    ברור גם שסגן הנשיא פנס מקובל יותר על הממסד הרפובליקאי מאשר טראמפ, ורובם ישמחו אם יחליף את הנשיא שיודח.
    יתכן וגם זהו שיקול של טראמפ כשהוא ממנה אנשים בעלי משקל בממסד המפלגה הרפובליקאית. בתקווה שהם יעמדו לצידו, כי יהיה להם מה להפסיד מהדחת הנשיא ומינוי סגנו.

    אהבתי

  43. להפך, כשכלל הציבור ימצא את עצמו במצב כמו באמריקה שהוא לא רוצה לשלם על בית שווה פחות המדינה תגיע בריצה לחלץ אותו. הוא לא יתן את המפתחות ולא ישלם לבנק וזה יהיה כמו משבר הבנקים בשנות הש80. רק שאלה של זמן.
    למזלנו העליה הגדולה שלהפליטים מניו יורק תעצור את המפולת.

    אהבתי

  44. קראתי קצת מדברי באנון. איני חושב שהוא אנטישמי ובנוסף הוא מאוד פרו ישראלי. יהדות קוסמופוליטית מהסוג שנפוץ באמריקה לבטח מגעילה אותו. במובן הזה אני מניח שקצת אנטישמי. כי אדם כמוהו שסולד מתקינות פוליטית לבטח משייך במוחו יהודי אמריקני אופייני יחד עם עמדות קוסמופוליטיות.

    לגבי 2 אני תוהה איזו יכולת לפסוק יש לטראמפ בנושאים מורכבים של מדיניות ציבורית כשהוא כל כך נבער. אובמה יכול היה להיאבק עם חברי קונגרס על פרטי כל סעיף ברפורמת הבריאות. מה טראמפ יוכל לעשות? מצד שני אני מניח שגם כשבנה מגדלים היה צריך להיכנס לדקויות.
    הטענה ב3 מאוד מעניינת וייתכן שיש בה אמת.

    אהבתי

  45. כל האזרחים הזרים, ואלו שרכשו דירות רפאים ודירות להשקעה יברחו מפה וישאירו את החובות שלהם.

    אהבתי

  46. מישהי, יש להניח שהזרים קנו במזומן ולא קיבלו הלוואות. ההערה על האמריקאים שיבואו לקנות דירות היתה ציניות כתגובה לטענה של תמריץ שיהודי אמריקה יברחו לישראל בגלל טראמפ.

    תמריץ, לגבי 2, הבה נשווה את אובמה הנשיא הנערץ עליך משום מה, לטראמפ, סנטור זעיר וצעיר חסר נסיון ממדינה קטנה שהיה צריך לצוות את כל המשרות הללו ולהתווכח עם הקונגרס. האם אתה באמת חושב שהוא אישית למד כל פרט בביטוח הרפואי ובמדיניות ציבורית? האם לדעתך יש לו יתרון על ביליונר המבוגר ממנו ב 30 שנה שכל חייו עסק במלחמות עם בתי המשפט שם לא הפסיד ולו פעם אחת, ומול חוקי עיריות וקובעי מדיניות ומתחרים? מי משניהם סביר שיש לו נסיון רב יותר באירגון? זה הרי הכל שאלה של למי יש יועצים טובים יותר. אדם חכם הוא אדם שבוחר את היועצים החכמים.
    לגבי הטענה ב 3, הטענה מעניינת אבל אני קראתי איפושהו שהוא שוקל להתגרש מאשתו ולהתחתן עם הילרי קלינטון כדי להגדיל את יציבות המימשל, והסבירות שאחד משני המקרים יקרה והשני קישקוש זהה.

    הטענה ש"טראמפ השתמש בעסקיו בשיטת הפרד ומשול. הוא מינה מנהלים בכירים שידע מראש שלא יסתדרו זה עם זה…" כן זו השיטה שביליונר בוחר מנהלים בכירים לטפל בנכסים שלו, תארו לכם איך נשמע ראיון העבודה של מנהל בכיר כזה לו אתה עומד לשלם שכר עתק: "נו מוישהלה אז מי אתה חושב שהכי יעצבן אותך לעבוד אתו? החלטי שתעבוד עם ההוא שאשתך בגדה בך אתו."

    אני מקווה שלפחות בעיניני סקס הכותבים פה מפעילים קצת יותר צלילות כי אחרת העתיד הדמוגרפי של המדינה בסכנה

    אהבתי

  47. האמרה הפרד ומשול מיוחסת לפיליפ מוקדון (האבא של) והיא החזיקה את האימפריה הרומית 500 שנה כך שאם רוצים לדאוג באמת לעתיד הדמוגרפי של המדינה כדאי אולי ללמוד קצת סוף סוף מהגויים ולא רק להיות להם לאור.
    בעניין הסקס –
    נראה לי שלטווח הארוך אין טקטיקת ניהול טובה מהפרד ומשול כשבעניין מוערבים מספר פרטנרים.(לא שיש לי ניסיון (רב) בעניין – נוט דאט דר איז אניסינג רונג ויד דאט)

    אהבתי

  48. יש הבדל בין להפריד ולמשול ביריבים שלך לבן לסכסך בין אנשים שתפקידם להיות נאמנים לך ולדאוג לאינטרסים הכלכלים שלך. צריך להיות מטורלל כדי לחשוב שביליונר יהיה מטורלל לבחור את המנהלים שלו בדרך זו.

    http://goodyfoodies.blogspot.hk/2014/03/recipe-homemade-roselle-jam.html

    אם למישהו יש מתכון טוב יותר שיקום

    אהבתי

  49. זה בסדר, הכותבים פה לא מתרגשים מאלגציות של טרלול ושהם לא מבחינים במה שמפעפע מתחת לפני השטח כמו כותבים יותר ותיקים 🙂 😉
    ==========================
    7 הערות אחרונות על הבחירות
    http://m.globes.co.il/news/m/article.aspx?did=1001161305

    מומלץ לשים לב להערה מספר 4
    ==========================
    אני אומר את המלים האלה כלפי ביקורת לא מלומדת, לא הוגנת וקנטרנית, שגם אני קיבלתי. קורא נאמן אחד האשים אותי שהתנגדותי לדונלד טראמפ עיוותה את ראייתי, ולא הבחנתי ב"מה שמפעפע מתחת לפני השטח".
    ==========================
    מי שינחש בשני ניחושים את זהותו של אותו קורא נאמן יקבל נקודות
    שזה מה שהממשל למעשה נותן כשמבצעים עבורו עבודה. העניין הוא
    שאין בעיה לתת נקודות הבעיה היא לגרום לאנשים לרצות לקבלן.

    אהבתי

  50. על סגנון הניהול העסקי של טראמפ

    כתבה מלפני כחצי שנה, על בעיות במטה המתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקאית, הדומות לרינונים על בעיות עכשוויות במינוי הכוורת של טראמפ.
    אזהרת קריאה: העיתון ידוע כעוין לטראמפ. יתכן ומדובר בהמצאה, כדוגמת ה"מוסכמה", ברוב העיתונות הכתובה, שטראמפ טיפש.
    אבל, קטעי הראיונות מרמזים על האפשרות שיש דברים בגו'. לכן גם כתבתי שאין לי מושג האם זה נכון.

    בכל מקרה, אני מציעה ללמד להכין ריבה את הכתבים המטורללים של הוושינגטון פוסט ו/או את אותו מגיב לא מלומד, לא הוגן וקנטרני, הרבה לפני ששולחים אותי עצמי למטבח.

    https://www.washingtonpost.com/politics/in-campaign-chaos-donald-trump-shows-his-management-style/2016/05/28/f24bba14-241e-11e6-9e7f-57890b612299_story.html#comments

    אהבתי

  51. עתידנות קרובה מאוד – על אפשרויות שימוש של המונים ב'בינה מלאכותית'.

    כולל דוגמא של עזרה לבלוגרים בכתיבת פוסטים, ע'י מתן פיידבאקים תוך כדי תהליך הכתיבה, על מה כנראה יעבוד ומה לא.

    כולל אזהרה שחברות הענק, המפתחות את האלוגריתמים הללו, יוכלו ל'שחק' בהם כרצונם, ולהטות את התוצאות שיקבלו המשתמשים בבינה מלאכותית.

    http://mada-duh.com/2016/11/502#comments

    אהבתי

  52. קראתי מספר פעמים את מה שכתב מייקל מור על הבחירות לנשיאות עוד לפני שאלה הסתיימו על ה"פאק יו" הגדול בהיסטרויה …מייקל מור דומה לנביא ירמיהו
    מגיע לו כבוד גדול הוא לא ימני ולא שמאלני הוא פשוט "מענטש" איש מדהים בשפה פשוטה..אבל לא על זה רציתי לכתוב בכמה מילים היות ובעיני בחירתו של טראמפ הפכה להיות היסטוריה כדאי יהיה לבדוק אותו בעתיד אולי הוא יפתיע אותנו שנית ובגדול.. על מה כן רציתי לכתוב
    על שוק ההון והאבא הבכור שלו וול סטרית ..לפני כשנה אולי יותר התמנה מנכ"ל חדש לחברת טבע הידוע ארז וויגודמן מנהל בעל רקורד חיובי בחברת שטראוס מכתשים ועוד.. משקיעים רבים התלהבו מהמינוי כולל אותי והחליטו לחדש אמון בחברה שעם הזמן איבדה אותו ולא בכדי מחיר המנייה צנח ודשדש באותו מקום במשך שנים רבות..ארז וויגודמן הבטיח שהוא יעשה הכל מכל על מנת שבעלי המניות סוף כל סוף יהנו מתשואה מתאימה ואומנם זה מה שקרה עד לפני מספר חודשים כאשר המנייה הגיע למחיר של 72 דולר..אולם מאז מחירי המניות של החברה צנחו עד ל38 דולר נשאלת השאלה האם הדבר הזה הזיז להנהלת החברה..? האם מישהו מהם הפסיד מהשכר או הבונוס השנתי? התשובה חד משמעית לא כי השיטה היא מאוד פשוטה מנהלים בוול סטרית נהנים מחסינות בכל מצב רבים מהם פרשו מעסקים בעת המשבר הפיננסי ב2008 כאשר בכיסים שלהם ובחשבונות הבנקים הצטברו מיליונים רבים של דולרים לחלקם אפילו מאות מיליונים..אזרחים מכל הסוגים ומעמדות באמריקה הגדולה החליטו לאחרונה לשים קץ לתופעה מכוערת זו בחירתו של דונאלד טראמם מסמנת לכולנו את ההתחלה החדשה והלא ברורה לעתיד לבוא כדאי לעקוב..

    אהבתי

  53. אומנם אין הנחתום מעיד על ריבתו אבל אני מכין ריבת קומקוואט חבל"ז ועוד מעט
    יהיה יבול. בקשר לעזרה לבולגרים ותפקידי במשיכת קוראים וכו' וכו'
    אפשר לראות כאן (גם הפוסט מעל לתגובה מומלץ):

    מי בכלל רוצה להגדיל את ההפקדות לפנסיה?


    יותר חשוב חבל שהקוראים יפסידו סרטון קצר שבו מסביר א.גרינספאן
    לפול ריאן (מי שהיה ומועמדו בשנית של טראמפ ליושב ראש בית הנבחרים)
    הליברטריאן את ההבדל בין המפה לטרטוריה.

    אהבתי

  54. תמריץ, האדם/גוף היחיד שחבק מתחת לרדאר הביקורת לאחר ניצחונו של טראמפ הוא הבנק המרכזי האמריקאי. גם לו יש אשמה בניצחונו של טראמפ.
    כמו שטענתי הרבה זמן, מדיניות הבנק המרכזי של הותרת הריבית האפסית למשך כ"כ הרבה שנים בשילוב עם הדפסת כספים מאסיבית בצורת ה-QE נתנה כרית ביטחון מוניטארית, מעין פסק זמן לפוליטיקאים ואיפשרה להם להתחמק מלטפל בבעיות המבניות ובמיוחד הפיזקאליות.
    הביקורת הזו נכונה הרבה יורת לאירופה מאשר ארה"ב אשר מתחמקת כבר שנים מלטפל בבעיות המבניות שלה והריבית האפסית מנשימה את הכלכלה שלה.

    אהבתי

  55. ד' אתה משער שהפוליטיקאים נמנעו מלטפל בבעיות המונטיריות ב7 השנים הנוחות שהריבית והדפסת הכספים איפשרו. אבל מה היית מצפה שיעשו ? ברור מהתגובה שלך שהסיבה שלא עשו כלום היא לדעתך חמדנות. לדעתי נעשה כל מה שניתן מתוך תיקווה שהכלכלה תחזור לצמוח.

    לגבי הדעה של יואב קרני לגבי הבחירות, במשך כל התקופה שקדמה הוא העביר ביקורת קטלנית על טראמפ ביחוד מספר פעמים ביום בטויטר ואני כתבתי לו שהוא משוחד והתעוב לטראמפ פוגע בכושר השיפוט שלו וקרני הוא אחד ששונא מגיבים שלא מסכימים אתו ומתלהט מהר וקצץ אותי לגזרים בנושא, אבל זה לא מנע ממנו להודות ברבים בטעותו וחשוב יותר הוא הודה בפני עצמו. (רמז לתמריץ)

    בשנת 2016 נמשכה העלייה בפשיטות הרגל בישראל והיא תהיה אחת מהשנים שבהן הוגשו הכי הרבה בקשות לפשיטת רגל, השנה אף צפויה לעקוף את שנת 2015, שבה הוגשו 16,491 בקשות לפשיטת רגל (נגד אנשים פרטיים, לא כולל 733 בקשות פירוק נגד חברות ו-28 בקשות של חברות להקפאת הליכים). זה סימן רע מאוד ואמיתי מאוד, אולי בגלל זה לא מתעסקים בו. הוא אמת. השקר קל יותר, מזמין יותר.

    אהבתי

  56. על פי הצהרות ההון שאובמה חויב לפרסם כנשיא, הונו מוערך בין 7 ל־12.2 מיליון דולר, אך הפרשנים מעריכים כי הוא עשוי לטפס אף מעל 100 מיליון דולר במרוצת חייו. פירוש הדבר כי הפנסיה הנכפית עליו תעשה רק טוב לחשבון הבנק שלו, לאחר שמונה שנים שבהן הרוויח 400 אלף דולר בשנה ועוד 50 אלף דולר להוצאות שוטפות. מעבר לכך, ההכנסה הכוללת שלו נמצאת בירידה מתמדת מאז 2009, אז דיווח על הכנסת שיא של 5.5 מיליון דולר, שנבעה ברובה מהצלחת הספרים שכתב שהמכירות שלהם עלו במקביל למרוצו לנשיאות. שנה לאחר מכן כבר הצטמצמה ההכנסה לסכום של 1.7 מיליון דולר. עם זאת, עבור 2015 הצהיר אובמה על ההכנסה הנמוכה ביותר שלו – 436 אלף דולר – ירידה של 10% לעומת 2014, אז הצהיר על הכנסות של 477,383 דולר.
    הערכה הרווחת היא כי אובמה יעביר את זמנו בדומה לנשיאים לפניו. אם להסתמך על הדוגמה של קלינטון ובוש, הוא ימצא עצמו עד מהרה בסיבוב הרצאות ברחבי המדינה. אובמה נחשב לאחד הנואמים הכריזמטיים ביותר בפוליטיקה, כך שהוא קרוב לוודאי יהיה מבוקש בקרב אנשי עסקים מובילים ומנהיגים פוליטיים, שיסכימו לשלם סכומים גבוהים כדי להקשיב לו. בארה”ב דווח כי בוש העניק בסביבות 200 הרצאות מאז סיים את כהונתו בינואר 2009, עליהן הוא גובה 100–175 אלף דולר להרצאה. בדומה, קלינטון ביחד עם אשתו, המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון, הרוויח מיליוני דולרים מהרצאות. התקשורת האמריקאית דיווחה בפברואר כי בין 2001 ועד להכרזתה של הילרי במאי השנה שעברה על מועמדותה לנשיאות, הם העניקו 729 הרצאות עבור תעריף ממוצע של 210 אלף דולר לאחד. מעבר לכך, בני הזוג הצהירו על הכנסה של 7.7 מיליון דולר מ־39 הרצאות שהעבירו מול בנקים גדולים כמו גולדמן זאקס ו־UBS. בדומה לביל קלינטון, גם אובמה יכול להסתמך על אשתו מישל, שצפויה להיות נואמת מבוקשת כמעט כמוהו.

    הקלינטונים הרוויחו גם לא מעט הודות לספרים שפרסמו, כולל 29 מיליון דולר במקדמות. גם במקרה הזה אובמה צפוי להגיע בקלות לרמות שלהם. שני הספרים שכבר פרסם, “חלומות מאבי” ו”תעוזת התקווה”, הכניסו לו 8.2 מיליון דולר ב־2008–2009 בתמלוגים.

    http://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3701293,00.html

    אהבתי

  57. התייחסתי לתגובה של תמריץ
    "צניחה במחירי הדירות יכולה להוביל למשבר חוב במשק הדומה לארה"ב רק אם תהיה ממש גדולה, כי דירות ניתנות רק ב-70% מינוף בישראל. ובכל מקרה אנשים ימשיכו לשלם כי אין בארץ אופציה לתת המפתחות לבנק ולהיעלם. אלו הבדלים מאוד גדולים ביחס לאמריקה."
    גם בארץ יש משקיעים שיתנו את המפתחות ויעלמו.

    אהבתי

כתיבת תגובה