מצביעי טראמפ עושים ילדים

יש ערך מעניין בוויקיפדיה המונה את רשימת המדינות בארה"ב ממוינת לפי שיעור הילודה בהן. הטבלה הזו, בפרספקטיבה של בחירות 2016, היא לחלוטין חד משמעית. כמעט כל המדינות שמעל לממוצע יצביעו לטראמפ. כמעט כל המדינות שמתחתיו הן מדינות כחולות שיתמכו בהילארי קלינטון. הבחירות האלו גם צפויות לסדר כמה אנומליות בטבלה הזו. יש מדינות מעל הממוצע שאיכשהו בעבר היו דמוקרטיות, כמו אוהיו ואיווה. אבל חוזים שבבחירות האלו יצביעו לטראמפ. צפון קרוליינה שמתחת לממוצע היא מדינה משכילה למדי שמזוהה עם הרפובליקנים בדרך כלל, אבל יש סיכוי טוב שהפעם תלך עם הילארי. יישארו כמה יוצאות דופן נדירות – בהוואי הדמוקרטית האישה הממוצעת מולידה שני ילדים, מעל לממוצע האמריקני, אבל זה יהיה חריג שבחריגים. את הכלל הרגיל משקפת מסצ'וסטס הליברלית, המדינה היחידה שסירבה להצביע לניקסון ב-1968, הממוקמת הכי נמוך מבחינת שיעור הילודה בה.

כולם חוזים את גסיסת המפלגה הרפובליקנית בשל הדמוגרפיה ההיספנית, אבל אם המדינות האדומות מוציאות מתוכן ילדים בשיעור שעולה לפחות ב-10% על המדינות הכחולות, יש בכך משום איזון מסוים. כאשר הפילוג באמריקה נושא אופי כל כך גזעי, והמוביליות החברתית דועכת, הקשר בין הצבעת ההורה להצבעה הצפויה של ילדו מתחזק.

מה הקשר בין להצביע לטראמפ לבין לעשות ילדים? קודם כל ישנו הקשר בין דתיות לילודה, שעסקנו בו כבר רבות בבלוג. הדתיים מצביעים לטראמפ ועושים הרבה ילדים. דבר זה משתקף יפה גם בפיצול בקרב המצביעים היהודים. אלו מהם שעושים הרבה ילדים יהיו אלו שמסמנים טראמפ בקלפי (אגב, היהודיה האורתודוקסית איוונקה טראמפ כבר עקפה את הממוצע האמריקני עם שלושת ילדיה).

אפשר גם להסביר את הפער בכך שטראמפ הוא מיזוגן לא קטן, ואילו שליטת האישה ברחמה היא ערך פמיניסטי. ישנו גם ההבדל בין מגורים בכפר לבין מגורים בעיר. העירוניים מסתפקים במשפחות קטנות ומצביעים לדמוקרטים. הכפריים הרפובליקנים ממלאים את החוות הגדולות שלהם בילדים. מצד שני במדינות כפריות דמוקרטיות כמו מיין וורמונט (מדינתו של סאנדרס), הילודה נמוכה. אפשר היה לטעון שיותר מכל זהו פשוט הקשר ההפוך בין ההשכלה לבין כמות הילדים, אבל אין מקום שחור יותר מארה"ב מאשר וושינגטון די סי, ושם הילודה בתחתית, אף ששחורים אינם משכילים במיוחד. כך גם בפורטו ריקו.

לאליטות הלבנות אין דרך לאזן את פער הילודה, ולכן ברור שהאינטרס הדמוגרפי מבחינתן הוא להביא לאמריקה כמה שיותר מהגרים כדי למנוע מטראמפ ומדומיו לשלוט עליהן לאורך דורות. לאליטות שלנו אין אופציה כזו בשל חוק השבות שמגביל זהות המהגרים לארץ וגם בשל הירידה בילודה הערבית שעליה בעבר יכולים היו להסתמך. לכן התחזית לטווח הארוך היא שארה"ב וישראל יעלו על מסלולים דמוגרפיים שכיוונם הפוך.

30 תגובות בנושא “מצביעי טראמפ עושים ילדים

  1. …החשד עלה עקב התכתבות במטה קלינטון שעסקה בהתבטאות של סנדרס. במהלך הקמפיין שלו, סנדרס העיר על עושרם של הקלינטונים: "תאורטית אתה יכול להיות מיליארדר ועדיין להיות מודאג מרווחתו של מעמד הפועלים. תאורטית זה נכון", אבל הוסיף: "כשאתה מחזיק כזאת כמות כסף, אתה לא אוכל במסעדות כאלה. אתה יושב במסעדות שבה אתה מוציא […] מאות דולרים לארוחת ערב. זה העולם שאתה רגיל אליו. וזו נקודת המבט שאתה מאמץ. לא אגנה את הילרי וביל על כך שיש להם הרבה כסף, אבל מדובר בממון שיש לו הפוטנציאל לבודד אותך מהמציאות האמיתית בעולם".

    הציטוט נשלח למנהל הקמפיין של קלינטון, רובי מוק, שתגובתו עוררה את החשש לסחיטה: "ההתבטאות הזאת (של סנדרס) לא עולה בקנה אחד עם ההסכם. מאחר שבבירור יש לנו כוח, יהיה טוב להבהיר לו את זה".

    אהבתי

  2. כדאי להוסיף שהתמיכה המובהקת של ההיספנים במפלגה הדמוקרטית אינה מובטחת בטווח הארוך. הכנסיה האוונגליסטית נמצאת בצמיחה במדינות דרום אמריקה וגם בקרב ההיספנים בארצות הברית.

    אהבתי

  3. א. יהיה מעניין לבדוק איזה אחוז מהשונות בדפוסי הצבעה בארה'ב מוסבר ע'י רמת דתיות / רמת השכלה / רמת הכנסה / מספר ילדים / מגורים בעיר או בכפר / השיוך אתני.

    נדמה לי, למרות שאיני בטוחה, שיתגלה שהשיוך האתני (שחור / היספני / אסייתי / מוסלמי / לבן …) משפיע בעוצמה רבה יותר על דפוסי הבחירות מאשר כל המשתנים האחרים.
    האיטי, שרוב אוכלוסייתה אינה לבנה, רק דוגמא לכך ששחורים, גם הדתיים ומרובי הילדים שבינהם, נוטים להצביע למפלגת 'הלא לבנים'. כלומר למפלגה הדמוקרטית. כנ'ל היספנים דתיים ומרובי ילדים.

    כלומר, להערכתי בארה'ב מתחולל כיום מאבק על הזהות. הלבנים, שבעבר הלא מאוד רחוק נתפסו כמייצגי 'הזהות האמריקאית' האמיתית, אליהם כל השאר ביקשו להתקרב, מנהלים כיום קרב מאסף.

    ב. הקצב המדהים של השתנות אחוז ההיספנים בארה'ב – לא יכול לנבוע מקצב ילודה גבוה מהממוצע. הוא חייב לנבוע ברובו מהגירה.
    יתכן שעליית אחוז השחורים נובע ברובו מילודה פנימית.

    מצ'ב לינק לכתבה, (שנדמה לי שהבאתי אותה בעבר), כשבתוכה ניתן לעבור מיידית לטבלה השנייה. סקירה היסטורית של אחוז לבנים, שחורים, היספנים ואסייתים. טבלה מומלצת.

    http://yonatanamir.blogspot.co.il/2015/06/blog-post.html

    לאחר עיון בטבלה ניתן להבין את הזעם של הלבנים תומכי טראמפ.
    ההקלות שהכניס אובמה על הגירה לארה'ב, ואזרוח המוני מסתננים בלתי חוקיים וילדיהם שנולדו בארה'ב, שינו כנראה לדורות את אופיה של ארה'ב ואת זהותה. וידה של הילארי קלינטון עוד נטויה.

    ג. גם בישראל מתחולל כיום מאבק על הקלות בהגירה ועל אזרוח לא חוקיים.
    אבל, בשל הנסיון להצליח לקבוע עובדות לדורות באמצעות 'פעולות מתחת לראדר', רוב המאבק אינו מכוסה ע'י התקשורת.

    1. בעיקר בתקופות שלטונה של מפלגת העבודה, אך לא רק, הוכנסו לישראל המוני תושבים מיו'ש ועזה, במסגרת 'איחוד משפחות'. גם כאשר בן/בת הזוג קיבלו רק אישור תושבות קבע – כל ילדיהם הם תושבי ישראל מלידה.
    אגב, עזה היא המקור העיקרי לנשים השניות, השלישיות והרביעיות של הבדווים בישראל.
    חשוב להוסיף שביילין, אולמרט ושאר אלו שהשתוקקו לחתום על הסכם עם אש'פ, הסכימו לקלוט בשטחי ישראל עשרות אלפי איש עד יותר מ 150,000, במסגרת 'זכות שיבה' חלקית. נתון שניסו להצניעו ככל האפשר מידיעת הציבור.
    מספרים שיש להם נטייה מגונה לתפוח (בהסכם אוסלו סוכם על חזרתם של כ 7,000 ערבים מתוניסיה לשטחי הרשות הפלסטינית. בסופו של דבר, כולל בני משפחה ונספחים, הגיעו יותר מ 40,000. ניתן רק לשער לאן תוכל להגיע התפיחה של זכות השיבה החלקית).
    2. במקביל, ארגוני השמאל מנהלים מאבק למתן תושבות קבע, ואפילו אזרחות, להמוני 'מבקשי מקלט' / 'מסתננים באפריקה ומאסיה. ובעיקר – למתן אזרחות מלאה לכל הילדים שנולדו וחונכו בישראל. ואז להשארת הוריהם על תקן של הורי אזרחים ישראליים.
    3. קיים מעין מאבק סמוי בין הימין לשמאל על העלייה מצרפת. עלייה שכנראה תתחבר ברובה לימין הישראלי המסורתי. הימין מבקש לתת הקלות לעולים ולהסיר חסמים ביורקרטים המקשים על עולים פוטנציאליים, והשמאל מנסה להקשות על כך ולמרוח את התהליכים.
    למעשה, אחרי שנכזבה תקוותו של השמאל שהמוני העולים מבריה'מ יצטרפו למחנה שלהם, הוא נוטה לנסות להכביד גם על העלייה מאוקראינה ורוסיה.

    אבל, הניסיון להשפיע על הדמוגרפיה הישראלית, שלא באמצעות ילודה, אינו מוגבל רק לשמאל.
    הימין לוחץ להעלאת המוני בני פלאשמורה, שהקשר שלהם ליהדות קלוש ביותר. גל אחרי גל, ללא סוף הנראה לעין. בהבטחות שווא שמדובר ב'גל האחרון' וזהו.
    וכן למציאתם ולהעלאתם לארץ של כל מיני קהילות נידחות מהעולם השלישי, מהודו דרום אמריקה וכד', בטענה שיש להם איזשהו קשר היסטורי ליהדות, ולפיכך חוק השבות חל גם עליהם.

    אהבתי

  4. עיתון ה'ניו יורק פוסט' דיווח הבוקר (א') כי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילארי קלינטון, הניחה לעוזרת הבית שלה להדפיס ולשלוח בדואר מיילים – בהם גם כאלו המכילים מידע מסווג. היה זה בעת מילוי תפקידה כמזכירת המדינה; קלינטון ביקשה מהעוזרת מרינה סנטוס להדפיס בקביעות חומרים ממשלתיים רגישים ואף מסמכי FBI, בעוד סנטוס כמובן חסרה את הסיווג הביטחוני המתאים לכך.

    לפי הדיווח בפוסט, קלינטון ביקשה כי לכתובת המייל של סנטוס יועברו מיילים ממשרדי מחלקת המדינה – זו על מנת שסנטוס תדפיס אותם בבית המגורים של בני הזוג קלינטון. נאומים, מזכרים ונקודות שיחה אותם נשאה מזכירת המידע לפגישות עם מנהיגי מדינות זרות – כל אלו עברו תחת ידיה.

    סנטוס הורשתה בנוסף להיכנס לחדר ביטחון שבו אכסנה קלינטון מסמכים בעלי סיווג גבוה ביותר. לפי הדיווח היא הייתה אוספת עבור קלינטון מסמכים אלו, שנשלחו למכשיר הפקסימיליה שהוצב בחדר. בין המסמכים היה התדריך היומי הנשיאותי, מסמך סודי ביותר שנכתב על ידי ה-CIA וסוכנויות מודיעין אחרות מידי יום ואפילו נקודות שיחה לקראת פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הפוסט, ה-FBI מעולם לא חקר את סנטוס על העניין, וגם קלינטון לא נשאלה עליו במהלך חקירת האימיילים הסבוכה שלה ב-FBI.

    אהבתי

  5. קמיליה, האיטי? אין מדינה כזו בארה"ב.

    ההצבעה בארה"ב שבטית וגזעית וכמעט כל המיעוטים מצביעים לדמוקרטים (פרט ליהודים אורתודוקסים ולקובנים). הנוצרים הלבנים מפוצלים לשניים. ברובם הגדול רפובליקנים דתיים. מיעוטם חילונים וליברלים. פניה של אמריקה שאנחנו מכירים בתקשורת ובבידור ובמדע הם בסך הכול אותו ציבור לבן חילוני משכיל ועירוני שמצביע לדמוקרטים. אך הוא מיעוט.

    קראתי כתבה מעניינת על הקסם שמוליך טראמפ דווקא על מהגרים סינים.
    שנמשכים לסמכותנות הגסה והבוטה ללא שקרי התקינות הפוליטית. אבל רוב האסייתים דמוקרטים.

    אכן, גם בארץ יש מאבק דמוגרפי הקשור להגירה. היחס של השמאל להעלאת הפלשמורה מעניין במיוחד כי מתקשים להתנגד להעלאת אפריקאים.

    אהבתי

  6. הסיפור עם העוזרת נשמע מאוד אמין אבל מתקשה לחשוב שיהפוך לפלילי. אבל זה דוגמה לכמה קשה להיות איש ציבור. ינסו לתפוס אותך בכל דבר.

    אהבתי

  7. חייל זקן, בקרב השחורים יש דתיים אדוקים שמצביעים לרפובליקנים אבל זהו מיעוט קטן. על אף שבציבור השחור יש הרבה זיקה לדת באופן כללי. מניח שגם בקרב ההיספנים ההשפעה הפוליטית של הדת תהיה מוגבלת ולא יצביעו למפלגה שהיא אנטי השבט שלהם.

    אהבתי

  8. אפשר להרשם להצביע בדואר ולהצביע בדואר. מי בודק זהות? אין תעודת זהות.
    כל מהגר לא חוקי יכול להרשם ולבוא להתביע וגם במדינות שיש צורך להציג תעודת זהות אפשר להציג רשיון נהיגה.

    http://rotter.net/forum/scoops1/358886.shtml

    אהבתי

  9. תמריץ , בקשר לתמיכה המובהקת של ההיספנים במפלגה הדמוקרטית שאינה מובטחת בטווח הארוך :

    כתבה של יואב קרני מלפני שנה:
    דיבוק, דיבוק צא
    עוד מוקדם להודיע ש"הגל הוורוד" בן 15 השנה באמריקה הלטינית מגיע אל קיצו
    (העולם הוא כדור, זה ברור, זה ברור, אבל מה לא יודעים, מה שיש בו בפנים. )
    ====================================================
    בתחילת השבוע היו בחירות לנשיאות בארגנטינה. ניצח בהן הבוס המצליח לשעבר של אחת מקבוצות הכדורגל המפורסמות ביותר בעולם. רק לפני חודש, סיכוייו לנצח נחשבו מבוטלים. הוא ייצג חלופה ימנית, פרו-קפיטליסטית למשטר, אשר חרת חוסר אחריות פיננסית על כל דגליו.
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001084007

    אהבתי

  10. בפועל זה לא כזה פשוט להצביע ללא אזרחות וגם הציבור ההיספני הוא לא חרדים בבני ברק. זה לא סוג הציבור שיעסוק בזיופים ספונטניים בהיקף ענק. אנשים קשי יום שעסוקים בטרדות החיים.

    אהבתי

  11. זה שההיספנים הם לא הסוציאליסטים הכי גדולים זה כבר ראינו בכך שלא בחרו בסאנדרס. אנו חייבים להם תודה. מבחינת ישראל הבחירות תמו כבר ביוני כשהתברר שלא יהיה מועמד עוין.
    אבל קשה להאמין שהיספנים יצביעו ברובם למפלגה של שבט אחר.

    אהבתי

  12. על פי האנתרופולוגים שכתבו לפני 8 שנים הדמוגרפיה חיסלה את העידן הרפובליקני ובכל זאת ראינו רוב רפובליקני בשני בתי הקונגרס. מלבד הדת יש עוד גורם שעשוי להשפיע על ההצבעה של ההיספנים בעתיד וזה התיעוב שלהם ללבנים הפרוגרסיביים ולשחורים.

    אהבתי

  13. חמי שלו סיכם זאת יפה מאוד:
    http://www.haaretz.co.il/news/world/america/us-election-2016/1.3115745

    גם אם נצא מהנחה שהחלפת שלטון טובה לדמוקרטיה, שהנשיא אובמה כשל ושקלינטון מושחתת, אף שאין לכך כל הוכחה, בחירתו של טראמפ לנשיאות עדיין תנחית מהלומה קשה על מושגי יסוד כמו הוגנות, הגינות וכבוד הדדי. זה יהיה ניצחון החושך על האור, גם אם יש באחרון צללים שחורים. מי שאיננו מבין זאת, מי שההיסטוריה של הורינו וסבינו איננה מהדהדת באוזניו בחודשים האחרונים, מי שאין לו אסוציאציות לאיטליה, גרמניה, ספרד או פורטוגל של מחצית המאה העשרים, לא עקב, כנראה, אחר מערכת הבחירות ב–18 החודשים האחרונים, או שטחו עיניו מראות.

    אהבתי

  14. חייל, על ההיספנים לא הייתי בונה. אולי האסייתים יתקוממו נגד האפליה המתקנת לטובת המיעוטים שבאה בעיקר לרעתם. כיום מהגרים לארה"ב יותר אסייתים ממקסיקנים.

    אהבתי

  15. בשביל להביע עמדה ולא לצאת נקניק:
    חשבתי על מה הייתי עושה אם היתה לי זכות הבחירה
    ועם כל הצער שבדבר לא הייתי יכול לשים פתק לטראמפ.
    במועמד הליברטריאני גם לא הייתי בוחר.
    הייתי כותב על פתק לבן (אם יש שם?) וורן מוסלר שהכריז על מועמדות ב2012 ולא רץ בסוף.

    אהבתי

  16. כמי שיש לו זכות בחירה, כיום אני היתי יכול לשים פתק לטראמפ דבר שלפני שבועות ספורים נראה לי לא מציאותי. צריך לשבור את השינויים שהדמוקרטים הכניסו לחברה דרך האוניברסיטאות והמדייה וזו ירידה לצורך עלייה. עדיף להסתכן עם מישהו כמו טראמפ מאשר עם חסרת עקבות כמו קלינטון.
    המפלגה הרפובליקנית תצטרך לבנות את עצמה מחדש או לסיים כמו מפלגת העבודה.

    אהבתי

  17. תמריץ,
    "ניצחון החושך על האור"? לא נסחפנו? גם אתה מזהה תהליכים?
    לתחזיות מבוססות אקסטרפולציה יש נטיה להתבדות, ראה תחזיות הדמוגרפים הישראלים טרום שנת 2000.

    אהבתי

  18. מועמדות טראמפ איש הקוספירציות וגסות הרוח היא נסיגה חריפה בתרבות הפוליטית של ארה"ב, וזה מעציב. בדרך כלל אני נוטה להאמין שהעולם מתקדם.

    אהבתי

  19. הקייס הכי חזק למען טראמפ הוא שההגירה לארה"ב מסכנת את עתידה ומאיימת להפוך אותה למדינת עולם שלישי. האירוניה היא שמצד שני טראמפ עצמו מייצג סוג של פוליטיקה שהיית מצפה לראות רק בעולם השלישי. הוא התגשמות האסון שהוא מזהיר מפניו. ובאמת, הוא הרי קרא למקסיקנים אנסים ויצטרך להתגונן מהאשמה באונס בעצמו.

    אהבתי

  20. Hypernomalization, הסרט החדש של קרטיס, הוא ניתוח קר עד מקפיא דם של התהליכים שהתרחשו בעולם מאז שנות השבעים ועד מלחמת האזרחים בסוריה ועלייתו של דונלד טראמפ. הוא שם במרכז את התרסקות תנועות המחאה של שנות השישים, ההשתלטות של כוחות השוק על הפוליטיקה הבינלאומית, עליית הרשת ומה שקרטיס מתאר כנסיגה של האוכלוסייה הכללית מניסיון לשנות את העולם על מורכבויותיו, לטובת התמכרות למציאות מדומיינת שבאה בצורה של עולמות וירטואלים ועיסוק מוגבר ונרקסיסטי באני. בדרך, קרטיס טוען, הגענו למצב של היפר-נורמליזציה – קבלה פסיבית ואמונה מזויפת במערכת שברור לכל שהיא שבורה ורקובה עד היסוד. הפוליטיקה הפכה למשחק פנטסטי שעניינו העיקרי הוא מניפולציה של דעת הציבור וטשטוש ההבדלים בין מציאות לבדיון. הסרט של קרטיס בעייתי במגוון רמות ולוקח לעצמו חירויות רבות בעיצוב הנאראטיב ההיסטורי, אבל בו זמנית זהו גם אחד הטקסטים המדויקים והחשובים יותר שניתן לקרוא על העידן הנוכחי. טקסט חובה למי שרוצה להבין טוב יותר איך הגענו למקום שבו אנחנו נמצאים כיום.

    אהבתי

  21. תמריץ,
    "נסיגה חריפה בתרבות הפוליטית של ארה"ב"?
    קרן קלינטון, עלילות בנגזי, גריסת דיסקים וסמארטפונים (קיבלו ייעוץ מברק?), סיגרים רטובים (לא מרוק) ושמלות מוכתמות מבטיחים כנראה פסגה של תרבות פוליטית.

    אהבתי

  22. לתמריץ,

    1. חשבתי כמובן על הוואי, המדינה בה נולד אובמה, וכתבתי האיטי.
    לצערי זו לא הפעם הראשונה בה אני עושה חילוף שמות זה.

    2. מצד אח אתה מזדהה עם המאמר של חמי שלו: "זה יהיה ניצחון החושך על האור …. מי שאיננו מבין זאת, מי שההיסטוריה של הורינו וסבינו איננה מהדהדת באוזניו בחודשים האחרונים, מי שאין לו אסוציאציות לאיטליה, גרמניה, ספרד או פורטוגל של מחצית המאה העשרים, לא עקב, כנראה, אחר מערכת הבחירות ב–18 החודשים האחרונים, או שטחו עיניו מראות."

    ומצד שני אתה טוען, בפוסט שהוקדש לנושא, שאינך אוהב את רטוריקת הקטסטרופות.
    נדמה לי שאתה סותר את עצמך.

    האמנם טראמפ הוא בן דמותו של מוסוליני או של פרנקו? האמנם הבחירה בו תביא לקץ הדמוקרטיה, ותהפוך את ארה'ב, מרגע זה ואילך, למדינה פשיסטית?

    מאוד מובן מדוע לא היית בוחר להצביע לטראמפ, אבל אתה נסחף להצגת הבחירה בו כקטסטרופלית, ומכאן כמובן גם כלא לגיטימית.

    3. דווקא הלינק שהבאת לתפיסת אובמה, שעצם ההשתפות בהצבעה בארה'ב מקנה לאדם זכאות לאזרחות במדינה (במקום להיתפס כעילה לגירוש מיידי של המסתנן העבריין מגבולות המדינה), הוא בעיני קטסטרופלי. זהו צעד שאי אפשר לחזור ממנו.

    נכונות הדמוקרטים לתת סטטוס של אזרח ארה'ב, להמוני מסתננים מהעולם השלישי, הקרויים בלשון מכובסת 'חסרי מסמכים', עלולה לשנות את כל עתיד ארה'ב בדורות הבאים.
    בעיני, סכנה בעלת הסתברות גבוהה שבעתיים מאשר הפיכת ארה'ב למדינה פשיסטית.

    4. עד היום נטיתי להתייחס לטענת טראמפ, על זיופי בחירות המוניים, כהגזמה פראית, וכהכנה מראש של התירוץ למקרה של כישלונו בבחירות. תירוץ נרקסיסטי — ילדותי שיאפשר לו לא להודות בכך שלמעשה נכשל.

    דווקא כיום, גם לאור דברי אובמה, אני מתחילה לחשוב שלא הענקתי לנושא חשיבות מספקת.
    לכל המסתננים הבלתי חוקיים, ולכל בני משפחותיהם שהם אזרחי ארה'ב, יש מוטיבציה אדירה להביא לנצחון הדמוקרטים ולכישלון טראמפ. מוטיבציה השמה בכיס הקטן את המוטיבציה של החרדים מבני ברק.
    התארגנות גורמים במפלגה הדמוקרטית לסייע להם לזייף את הבחירות, במספר קטנטן של מדינות המתנדנדות על חודו של קול, עשויה/עלולה להכריע את הכף במדינה אחת לפחות, ולהבטיח בכך את ניצחונה של הילארי.

    אהבתי

  23. רשימת יעדים אליהם מתעל ג'ורג' סורוס, אהוב נפשי אחריו אני עוקבת באדיקות, את כספי התרומות האדירים שלו.

    אחד היעדים: מלחמה ברעיון להכניס לארה'ב תעודות זיהוי עם תמונה, כאמצעי לזיהוי מצביעים ולהקטנת קלות זיופי בחירות.
    דבר שבישראל נתפס כאלמנטרי.

    כתבה ארוכה שכל אחת ואחת מהפסקות בה מתחילה בביטוי "כספו של סורוס ..".
    כצפוי, מספר מדהים בגובהו של תגובות. רובן מבטאות זעם אדיר עד נכונות לקרוא להתנקשות פוליטית בחיי כמאה איש. אמונה שהניסיון להשפיע בצינורות הפוליטים הרגילים חסר תוחלת, ורק אלימות פוליטית תוכל להשיג שינוי.
    מלא מעטות מהן עולה גם ניחוח אנטישמי, וגינוי 'זרים' המתערבים בענייני ארה'ב ומנסים לשנותה.

    https://pjmedia.com/jchristianadams/2016/11/07/leaked-documents-reveal-expansive-soros-funding-to-manipulate-federal-elections/?singlepage=true

    לתפיסתי, זו מעין הוכחה להרבה מטענותי בפוסטים האחרונים.

    אהבתי

  24. אני לא אוהב את רטוריקת הקטסטרופות לגבי המצב הכללי במערב. אבל במקרה של עלייתו של טראמפ, תופעה שאין לה אח ורע בהיסטוריה הידועה לנו, ייתכן שהיא צודקת. אני מוכן גם לתאר תרחישים שבהם טראמפ הוא נשיא דגול, בשל היכולת להניע תמריץ ענקי סביב התשתיות ולעשות סדר בכל הנושא הפרוץ של ההגירה הלא חוקית לארה"ב, וכן, קצת להטיל אימה על העולם שאמריקה מופרעת ומסוכנת. אם זה נעשה במידה זה יכול להיות דבר טוב אחרי תקופת אובמה.

    אין ארגון היספני שיחולל זיופים גדולים לדעתי. מעולם לא שמעתי על כזה דבר, וזה נראה לי מהתחום הקונספירטיבי הפרוע.

    אהבתי

  25. אחד הדברים שפחות מדברים עליו אבל צריך לזכור אותו זו ההתערבות הבוטה של אובמה ואשתו לטובת הילארי. לעולם לא הייתה השתתפות כ"כ פעילה של הנשיא המכהן ואשתו בקמפיין של המועמד מטעמם.

    אני די בטוח שאם זה היה נשיא רפובליקאי שעוזר ככה למועמד הרפובליקאי אז כמעט כל המדיה השמאלנית הייתה יוצאת בביקורת קשה מאוד על "התערבות לא הוגנת בדמוקרטיה".

    אהבתי

  26. ד..אובמה מריץ את אשתו לנשיאות כבר מעכשיו הצלחה של הילרי קלינטון בבחירות הנוכחיות תפתח פתח רחב לאשתו להיבחר כמועמדת הדמוקרטים
    לנשיאות בקדנציה הבאה או זו שאחריה.. בזכות החשיפה התקשורתית בתקופה האחרונה מישל אובמה התגלתה ככוכב עולה בפוליטיקה האמריקאית אשה כריזמתית בעלת דעות מגובשות פוליטיקאית מהשורה הראשונה.. אכן מערכת בחירות מפתיע ומרשימה..נחכה לתוצאות אני מעריך שעוד יכתבו על המערכה הזאת הרבה בשנה הקרובה ובכלל..

    אהבתי

כתיבת תגובה