אמריקה תשרוד את האמריקנים

לארה"ב יש דימוי של מדינה מטומטמת במיוחד. אפשר למצוא ביוטיוב סרטונים שבהם אמריקנים מן השורה נשאלים שאלות ידע כללי פשוטות עד גיחוך ותשובותיהם מפגרות להפליא. במבחני פיז"ה הבינלאומיים הציונים של תלמידי ארה"ב נמוכים יחסית. עם זאת, כאשר מנטרלים את הפערים הבין גזעיים, נראה שהלבנים באמריקה אינם נופלים בהישגיהם ממקביליהם במערב על אף המוניטין הרע שיצא להם כטיפשים. דבר זה אומנם ראוי לבחינה מחודשת בעקבות עליית טראמפ לראשות המפלגה לה מצביעים רוב הלבנים באמריקה. הפרשנים שזלזלו בסיכוייו ערכו חשבון נפש, וג'ונתן צ'ייט הכותב בניו יורק מגזין, אחד הבולטים שבהם, פסק: פשוט לא הערכנו כמה המצביעים הרפובליקנים מטומטמים.

הדקאמרון, קובץ הסיפורים הסקסיים המופלאים מימי הביניים המאוחרים, מכיל כמה וכמה פנינים בנות אלמוות. הסיפור האהוב עליי עוסק ביהודי ונוצרי שהיו ידידי נפש. הנוצרי אהב את חברו, אך היה טרוד ומודאג. הימים ימי טרום טרום טרום ועידת ותיקן השנייה שנתנה לגיטימציה ליהדות, והנוצרי סבר שללא אמונה בישו תרד נשמתו של חברו אלי שחת. הוא ניסה אפוא לשכנעו לטבול ולהציל את נשמתו הנצחית. היהודי היה בעל ראש פתוח והסכים לבחון ההצעה, אך הכריז שלא יקבל החלטה לפני שיסע בעצמו לרומא לבחון את הדת על קנקנה במרכזה הראשי. הנוצרי שמע זאת והצטער עד עומקי נשמתו. הוא ידע היטב שברומא יפגוש חברו רק בשחיתות ובתאוות הבשרים שבהן שקועים החשמנים. אף על פי כן לא הייתה לו אמתלה להניא חברו מלצאת לדרך והוא ברכו לשלום.
חולפים הימים והיהודי חוזר. חברו הנוצרי שואל בחשש לרשמיו והוא משיב שמצא את הכמורה כולה מושחתת, נואפת ורקובה, לאור זאת, מסכם היהודי והופך את הקערה, הוא החליט להמיר דתו ולטבול. היהודי המפולפל מסביר עצמו: אם על אף עליבותם ושחיתותם של הכמרים דתם מצליחה כל כך ומתפשטת בעולם, אין זאת אלא שיד האלוהים בדבר והוא נתן לה ברכתו.

טמטומה של אמריקה כפי שהתגלה בבחירות האלו, לא בהכרח מעיב על אופיה וזהותה, אלא להיפך, ברוח ההיסק מהדקאמרון: אם האומה כל כך בעייתית ואף על פי כן היא מהווה סיפור של הצלחה אדירה שכמעט אין לה אח ורע בתולדות העמים, כנראה יש משהו מבורך מאוד בדת שלה – תרבות הצריכה והקפיטליזם החוקתי שעיצבו אותה משלהי המאה השמונה עשרה ועד עצם היום הזה.

רושם כזה מתקבל גם מהתבוננות בסטטיסטיקות ההכנסה האמריקניות. אמריקנים ממוצא הודי ופיליפיני מרוויחים באמריקה סכומי עתק, על אף שמדינות המוצא שלהם עניות. כך גם אמריקנים ממוצא איראני, רוסי, בולגרי או סיני. זה לא האמריקנים. זו השיטה האמריקנית. היא כל כך טובה שהיא מאפשרת לאזרחי מדינות עניות לבוא ולראות ברכה גדולה בעמלם. נכון שיש בכך גם אלמנט של הגירה סלקטיבית. לא כולם מגיעים, רק האליטה מגיעה ואם כך אין זה מפתיע כל כך שהיא מרוויחה טוב. אבל ההפרשים הגדולים בין ארה"ב לבין מדינות המקור רומזים לדעתי שמדובר ביותר מאשר סלקציה בהגירה. זו השיטה האמריקנית שמאפשרת לאנשי העולם להגיע ולהצליח. היא הופכת אנשים שהיו נחשבים כישלון בארצותיהם לסיפור הצלחה ונותנת להם את הצ'אנס לעקוף על הדרך את האמריקנים הוותיקים עצמם.

וורן באפט אמר שהוא משקיע רק בחברה שתשרוד גם אם אידיוט ינהל אותה, כי מתישהו זה יקרה. אולי אמריקה מהווה דוגמה לשיטה כל כך טובה שיכולה לשרוד לא רק מנהלים אידיוטים, אלא גם אידיוטיות של אומה שלמה.

159 תגובות בנושא “אמריקה תשרוד את האמריקנים

  1. תמריץ , למעשה , ההגדרה היותר מדוייקת הינה זו שהעדר האתוס , הוא האתוס בארה"ב , וזה מה שעשה בין היתר את האומה לכה גדולה ( וגרם אגב אורחא , לתיעוב מיוחד כלפי ג'ונתן פולארד ) .

    אלא שאסור לשכוח , האוונגרדיות שהתגלעה בבחירות או בקמפיין הנוכחי , מהווה סימן אזהרה , אולי סימנים ראשונים לדעיכה של הסיזיפיות האמריקנית , לא כל שכן , לנוכח הענק הסיני שהולך וצובר תאוצה .

    וורן באפט , אכן זה מאוד מתאים לו , יש לו חמצן לנסיעה ארוכה , לטווח ארוך , שום צונאמי בשווקים לא יזיז לו , על נושאת המטוסים האדירה שהוא משתכן בה , ומתי שהוא זה יקרה לגבי דידו !! נפילה פה ושם בשווקים , זה זמני , יעבור , יעני מה :

    launch and forget , שגר ושכח , אתה לא צריך אפילו לדבוק עם הצלב במטרה , עד הבאנג הגדול , הטיל מתביית מעצמו .

    להתראות

    אהבתי

  2. היית צריך לסכם כך:
    אני משקיע רק במדינה שתצליח גם אם נשיא אדיוט ינהל אותה.

    שזה מה שיותר ויותר מסתמן שיקרה ….

    אהבתי

  3. אין ספק שבמימדים מערביים מדובר בהצלחה: המערב מודד באמצעות מדדים חומריים לחלוטין, ולפי שיטת המערב מדינות סקנידביה הן המוצלחות ביותר, למרות שאנחנו יודעים שיש שם את אחוז המתאבדים הכי גבוה במערב.
    אני דווקא טוען שאתה טועה מאוד לגבי אמריקה שברובה רחוקה מהדימוי הוייט טראשי.
    מדובר על אומה שהגנה בגופה על העולם המערבי, וממשיכה לעשות זאת.
    זה חוסר ההתפשרות על הערכים המערביים יחד עם תפיסה פרגמטית שלהם ושמירה אקטיבית עליהם, הם ההצלחה שלה.
    אירופה מפחדת מהאיסלאם, אז היא נופלת לנרטיב האנטי ציוני. לארהב זה לא יכול לקרות.

    אהבתי

  4. תמיד אני מרגיש שגם במישור האינטלקטואלי טקסטים אמריקניים מצטיינים בבהירות ובשכל ישר. בעוד שטקסטים אירופיים, בעיקר צרפתיים, הם לשלשת אינסופית של מילים. השאלה אם כל זה באמריקה אינו פרי יצירתה של אליטה צרה, אולי אפילו כל כך צרה שהיא ברובה יהודית. זאת בעוד שההמונים פשוט מתחת לכל ביקורת.

    אהבתי

  5. אל רום הענק הסיני לא מעוניין לשלוט בעולם המערבי ובעולם בכלל להנהגה הסינית יש בעיה חמורה יותר איך להביא אוכל ותעסוקה לעוד מיליארד סינים מלכה לא פשוטה גם לגבי הענק החדש ומתחדש..רוסיה הולכת עם אמריקאים לכל כיוון אפשרי פוטין הצהיר שאין לו שום כוונה לפתוח במירוץ חימוש מחודש מול המערב..
    אמריקה תמשיך להנהיג את העולם הגלובלי לטוב ולרע וגם במצבים קשים והיו כאלה בעבר בשנות השלושים של מאה ה20..וורן באפט הוא הסמל המובהק של קפיטליזם מנצח באמריקה הגדולה אולם חשוב לציין שאין לו ולאחרים בשוק פוליסת ביטוח להצלחה מובטחת בהמשך אומנם עסקיו מפוזרים וזה טוב מבחינת הסיכון אולם גם הם ממונפים ואי אפשר יהיה להעריך איך יעמדו מול סערה הרסנית בדמות צונאמי או אף גרוע מזה..האליטה החברתית כלכלית באמריקה פתחה במאבק הישרדות מול מה שנדמה כניצחון סוחף של דונאלד טראמפ בבחירות לנשיאות.. ברזים מתחילים להיפתח ואת הסימן הנחשוני לכך הראה וורן באפט כאשר רכש לאחרונה מניות AAPL במיליארד דולר גם מנהלי הבנק הגדול והמשפיע גולדמן זאקס מגלים אופטימיות זהירה ואפשרות של צמיחה מתחדשת במשק אמריקאי ואף שינוי למגמה שורית בוול סטרית וזה אומר הרבה..אמריקאים הם לא "אוקסים"
    הם הדורי אמונה בכלכלת שוק אלא קרתה שם תאונה אולי החמורה ביותר במאה ה21 60% מכלל אזרחי אמריקה פספסו את הקדמה או שזו פסחה עליהם חלקם הם בני 60+ ולא מצליחים לשרוד במצב החדש העוני הופך את החברה לאלימה ומסוכנת עתידם של צעירים רבים לוטה בערפל גם המשכילים שבניהם אובדי עצות מבחינתם דונאלד טראמפ אולי זה האיש שיצליח לסובב את מחוגי הזמן ולהחזיר אותם אחורה מעשה של קוסם או סוחר חלומות מדופלם.. כך או אחרת מדובר באיש בעל אינטלגנציה רגשית גבוהה במיוחד כריזמה מכאן ועד להודעה חדשה אז מה צריך יותר מזה..?

    אהבתי

  6. אני רוצה להוסיף כמה מילים על מה שמתרחש במשק הישראלי..
    קיימת קורולציה הפוכה ומוזרה בנינו לבין אמריקאים כאשר המשק באמריקה בנסיגה אצלנו בישראל בדרך נס הוא בעליה וזה מה שקרה עד עכשיו ניתן לבדוק את זה גם לגבי העבר..
    ישראל על פי כל הסימנים גולשת למיתון כלכלי ההייטק מנוע צמיחה חשוב נבלם הענף כולו מתמודד עם שוק תחרותי קשה ביותר היצוא קטן בכל הענפים לרבות תרופות וענפי תעשייה מסורתיים לא כולם אבל רובם..ביבי לזכותו האיש מבין היטב בכלכלה והוא רואה בצמיחה של השנים האחרונות את ההישג החשוב של ממשלתו
    ברור לו שללא תזרים מזומנים חיובי ישראל תאבד את מעמדה בשוקי הכספים העולמיים וממשלתו המורחבת לא תעמוד בהתחייבויותיה כלפי שותפיו הקואליציונים פתח לקריסה פוליטית..בתקופה הקרובה ממשלתו המורחבת תעשה מאמץ אדיר לעבור את כל המכשולים הביורוקרטים ופוליטיים כל זה בשביל להמשיך לפתח את שדות הגז באופן מואץ ואם יצליח בדבר הזה יזכה קרוב לדבר לשקט יחסי בזירה הפנימית והביטחונית מעמדו אף עשוי להתחזק מול כל כל אויביו מבית ..

    אהבתי

  7. מירון , תודה על התגובה , רק שהיא על שום דבר וענין שאני כתבתי . לגבי הסינים רק , בלי קשר למה שכתבתי כלל , אתה טועה טעות קשה !! אפילו אם הייתי מוכן להניח , מראש , ולטובתך , שהסינים רק עסוקים בבעיות פנים , הרי אפילו בשביל זה , הם צריכים להיות ענק גלובלי , ולשלוט בזירה הבינלאומית ( או להיות דומיננטיים בה ) . אתה כנראה מפרש זאת , רק במונחים מיליטנטיים של מירוצי חימוש ( ואפילו כך , זה לא היה נכון לגבי הסינים , ותקצר היריעה ) .

    קח למשל נושא של משפט בינלאומי . ישנם עקרונות , עקרונות על , הם בדרך כלל , נגזרים מתפיסות מערביות , שלא תמיד תואמות הראש של הסינים . זוהי מלחמה של ממש .

    לא מזמן , הקימו הסינים , בנק לפיתוח אסיה , שיתחרה בבנק העולמי , יתחרה בקרן המוניטרית הבינלאומית ( IMF ) .

    יש מלחמה על טוויאן , מלחמה על איים שורצים בגז בים הסיני ( עימותים עם הפיליפינים , עם ויטנאם , עם יפן ) . הם מנסים להשתלט על אורניום במדינות מזרח אפריקה . קונים טכנולוגיות בכל העולם , כולל השקעה של מאות מליוני דולרים פה .

    חסר אחיזה מינימלית אפילו במציאות …. ראה לינקים :

    על עימותים של סין עם מדינות בים הסיני וסביבתו , על קצה המזלג ממש :

    http://www.bbc.com/news/world-asia-pacific-11341139

    http://www.bbc.com/news/world-asia-28168447

    http://www.bbc.com/news/world-asia-20690338

    על חדירה למזרח אפריקה לאורניום ועוד מחצבים :

    http://www.mining.com/feature-chinas-scramble-for-africa/

    על הבנק לפיתוח אסיה שיתחרה עם הבנק העולמי והקרן המוניטרית הבינלאומית , משפטי , קצת סבוך , אבל מאוד מרתק , הנה :

    Emerging Voices: Asia Infrastructure Investment Bank and the Global Financial Order

    אם לא תבין , תוכל לשאול …. אבל באמת תקצר היריעה , לגבי השקעות באוניברסיטת ת"א וטכניון , הנה :

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4521342,00.html

    להתראות

    אהבתי

  8. מירון , תגובה שלי לא עלתה משום מה , אז הנה היא שוב פה

    מירון , תודה על התגובה , רק שהיא על שום דבר וענין שאני כתבתי . לגבי הסינים רק , בלי קשר למה שכתבתי כלל , אתה טועה טעות קשה !! אפילו אם הייתי מוכן להניח , מראש , ולטובתך , שהסינים רק עסוקים בבעיות פנים , הרי אפילו בשביל זה , הם צריכים להיות ענק גלובלי , ולשלוט בזירה הבינלאומית ( או להיות דומיננטיים בה ) . אתה כנראה מפרש זאת , רק במונחים מיליטנטיים של מירוצי חימוש ( ואפילו כך , זה לא היה נכון לגבי הסינים , ותקצר היריעה ) .

    קח למשל נושא של משפט בינלאומי . ישנם עקרונות , עקרונות על , הם בדרך כלל , נגזרים מתפיסות מערביות , שלא תמיד תואמות הראש של הסינים . זוהי מלחמה של ממש .

    לא מזמן , הקימו הסינים , בנק לפיתוח אסיה , שיתחרה בבנק העולמי , יתחרה בקרן המוניטרית הבינלאומית ( IMF ) .

    יש מלחמה על טוויאן , מלחמה על איים שורצים בגז בים הסיני ( עימותים עם הפיליפינים , עם ויטנאם , עם יפן ) . הם מנסים להשתלט על אורניום במדינות מזרח אפריקה . קונים טכנולוגיות בכל העולם , כולל השקעה של מאות מליוני דולרים פה .

    חסר אחיזה מינימלית אפילו במציאות …. ראה לינקים :

    על עימותים של סין עם מדינות בים הסיני וסביבתו , על קצה המזלג ממש :

    http://www.bbc.com/news/world-asia-pacific-11341139

    http://www.bbc.com/news/world-asia-28168447

    http://www.bbc.com/news/world-asia-20690338

    על חדירה למזרח אפריקה לאורניום ועוד מחצבים :

    http://www.mining.com/feature-chinas-scramble-for-africa/

    על הבנק לפיתוח אסיה שיתחרה עם הבנק העולמי והקרן המוניטרית הבינלאומית , משפטי , קצת סבוך , אבל מאוד מרתק , הנה :

    Emerging Voices: Asia Infrastructure Investment Bank and the Global Financial Order

    אם לא תבין , תוכל לשאול …. אבל באמת תקצר היריעה , לגבי השקעות באוניברסיטת ת"א וטכניון , הנה :

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4521342,00.html

    להתראות

    אהבתי

  9. תמריץ , תגובה שלי למירון , לא עלתה , פעמיים שלש , תואיל לבדוק , תודה

    אהבתי

  10. עד שתמריץ יעלה התגובה שלי למירון , רציתי רק להשחיל לינק קצת יותר הגיוני מניתוח משפטי סבוך באנגלית , המביע את השאיפה הסינית , להגמוניה גלובלית , לא רק במונחים מיליטנטיים , אז הנה , ישראל מצטרפת לבנק לפיתוח אסיה , שהוקם והובל על ידי הסינים ,ולמעשה יתחרה בקרן המטבע העולמית , הבנק העולמי וכו… כאן :

    הבנק האסייתי להשקעה בתשתיות (Asian Infrastructure Investment Bank (AIIB :

    http://mfa.gov.il/MFAHEB/PressRoom/Spokesman/2015/Pages/Asian_Infrastructure_Investment_Bank_310315.aspx

    להתראות

    אהבתי

  11. השיטה האמריקאית הצליחה כל זמן שהיתה הגירה נכונה. ההסטוריה של אמריקה, כמו ההסטוריה של העולם, מראה שהמהגרים הם שניצלו את ההזדמנות ויצרו, תמיד המהגרים. הדור השני והשלישי כבר רצה להנות ממה שמגיע לו בזכות אבות בלי להשקיע. גם בישראל זה ככה במידת מה. באמריקה הכסף גדל על עצים והמקומיים התעצלו לטפס. האוניברסיטאות היו מלאות בזרים. אמריקאים ותיקים לומדים פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית, מהגרים לומדים מקצועות שנותנים הכנסה. כיום המצב שונה, ב 20 שנים אחרונות דברים השתנו. קנדה מקבלת מהגרים מאותו סוג שארה"ב בחרה בעבר, אמריקה מקבלת בעיקר פראזיטים.
    הקושי שלכם, של כולנו, לקבל את טראמפ בשילטון הוא בשל הקושי שלנו לעכל שינויים. תמריץ הסביר לנו שוב ושוב שימנים בדעותיהם חוששים משינויים ומאיטם את הקידמה, והוא עצמו מתקשה להפנים שדברים משתנים תחת רגליו גם אם זה מתסכל ולא כהגיוננו. כבר בבחירות ב 2008 דובר על כך שההגירה ההיספנית הגדולה תסלק את הימין מהשלטון לתמיד, שהרפובליקנים העניים בדרום מצביעים נגד האינטרסים שלהם. הצעירים שמצביעים לסאנדרס ולסוציאליזם הם כלל לא סוציאליסטים, החברה האמריקאית משתנה וגם הפוליטיקה שם תשתנה וגם הכלכלה. בעבר כלכלת השוק החופשי היתה הברירה הטבעית שהביאה להתקדמות של ארה"ב, אבל אין כבר את הסוג הנכון של מהגרים שיאכיל את הבערה וגם התנאים לא קלים למהגר לקפוץ קדימה ולקטוף כסף מהעצים. עדיין האוניברסיטאות והחברות בארה"ב מציעות את התנאים הטובים ביותר למבריקים ברחבי העולם אבל לא במידה שזה היה בעבר, יש כבר אופציות אחרות. מהגרים פוטנציאלים שבאים ללמוד באוניברסיטאות חוזרים הביתה לסין ולהודו ודבר כזה לא ארע בעבר. אולי לתקשורת המודרנית שמאפשרת למדען מבריק מטימבקטו להשאר בבית ולהמשיך לעבוד ולהשתכר יפה מרחוק יד בדבר.
    יש אמריקאים מבריקים, אבל הם בודדים, הם ליכדו מאחוריהם בעבר את הזרים המבריקים.

    "תמיד אני מרגיש שגם במישור האינטלקטואלי טקסטים אמריקניים מצטיינים בבהירות ובשכל ישר."

    לפני שנים הלכתי ליום עיון לזכרו של דדו באוניברסיטת תל אביב. הנושא היה פוליטיקה, אני לא זוכר את ההגדרה המדויקת אבל זה היה משהו על השפעתה ומעורבותה של פוליטיקה. עלו בחירי הפוליטיקאים הישראלים להביע את משנתם רובם בעיברית עילגת ובניסוח מבולבל ובתורו עלה לבמה מרטין אינדיק והפיל את הלסתות בהסבר חד וברור ומשכנע ומקצועי. אפשר היה לראות מה זה פוליטיקאי מקצוען לעומת החובבים שלנו.
    לימים למדתי שהוא טיפוס נבזה ושאני מאד לא מסכים עם ההשקפות שלו, אבל כמו שעון דיגיטלי הוא מרשים מאד בהופעה ונראה מדוייק מאד. זה לא אומר ששעון דיגיטלי מדויק יותר מאנלוגי הוא רק מראה את הטעות בצורה יפה יותר.

    אהבתי

  12. אורי, תגובה יפה שתענוג לקרוא. כמובן, לא לגמרי הסכמתי עם הכול. בסדר, צריך לקבל שינויים. זה אומר שאלירז, שי חי וטהוניה צריכים להיות בקבינט ולנהל את צוק איתן? טראמפ הוא דמות ריאליטי יותר מכל דבר אחר.

    אהבתי

  13. בזכות האמריקאים המטומטמים, והשיטה שהקימו המטומטמים האלו ושימרו עליה לאורך עשרות מערכות בחירות, שאר העולם סובל מ (רשימה חלקית ביותר) :

    – יכולת לכתוב תגובות בבלוגים, המחייבת מחשב אישי זול דיו לכל בני המעמד הבינוני בעולם ו/או אייפון, פרוטוקול www ופיתוח מערכת האינטרנט ועוד.

    – העובדה שהנאצים לא הצליחו להשתלט על כל "מרחב המחייה" אותו רצו לנכס לעצמם. המטומטמים הצילו את אירופה ואת כל מדינות מרחב ההתפשטות היפנית, מהכוחות שהעלו ה"עמים החכמים".

    – העובדה שבריה'מ לא הצליחה במקום בו גרמניה הנאצית נכשלה, ומדינות רבות מאוד בעולם לא הפכו לקומוניסטיות. במדינת המטומטמים של ארה'ב נערכו מאבקים מוצלחים רבים לשיפור תנאי העבודה במפעלים ושכר הפועלים בהן, אך המפלגה הקומוניסטית עצמה מעולם לא זכתה לפופולריות שהייתה לה במדינות מתוחכמות ונבונות כמו צרפת, ספרד ואיטליה

    – תחבורה המונית זולה ונוחה מקצה העולם לקצהו. המטומטמים האמריקאים לקחו המצאות שנולדו במקומות אחרים בעולם כמו מכונית ומטוס – והשכילו לבנות שיטות יצור שהפכו אותם מצעצועים יקרים לעשירים מופלגים בלבד לנחלת ההמונים

    – יכולת להתגבר על העמדות הקדומות האירופיות – נוצריות, הטבועות גם בהם, כלפי יהודים, איראנים, ניגרים וסינים ולאפשר אפילו להם לשגשג בארצם ולהעשיר אותה. המטומטמים האלו, בניגוד לרוב חכמי העולם, מוכנים לקבל בשורת גאולה אפילו אם היא מגיעה ממצורעים.

    – הנאה מסרטי קולנוע וטלוויזיה, כשההצלחה העולמית של הוליווד ואולפני דיסני מהווה את מודל החיקוי וההשראה לאולפנים המוקמים כיום גם בדרום קוריאה, אירופה והודו.

    ***
    נראה שחזרנו לשאלה איך מגדירים מהי חוכמה ומהי טיפשות.
    בעיני מבחן התוצאה קובע, לא התשומות.
    ידיעת לטינית, שליטה בהגות פילוסופים צרפתיים, מבחני ידע כללי ו/או הצלחה במפחני פיז'ה הבינלאומיים – הן תשומות בלבד. אם אין בכוחן לנבא את הקריטריון הסופי של הצלחה – כנראה יש צורך לחפש מדדים אחרים למדידה של טיפשות וחוכמה. לא להגדיר את כל המקבלים ציונים נמוכים במבחני תשומות אלו כמטומטמים.

    ***

    אגב, בעיני לא טראמפ ולא מצביעיו טפשים. ואפילו לא מצביעי הליכוד.

    אהבתי

  14. קמיליה , יפה , אהבתי מאד.
    נוסף על כך אם יש משהו שעלול לגרום לי לשנות דעתי , למרות המחקרים המדעיים , שמערכת התמריצים אבולוציונית גורמת לנשים להיות יציבות ומרוכזות יותר במרכז עקומת הפעמון וגורמת לגברים להיות בעלי נטייה להתבלט ולהיות בעלי עד פי 7 יותר תכונות הרסניות, אבל גם בעלי עד פי 7 תכונות יצרניות הם התגובות שלך.
    כך שאולי לא רק בממוצע אין הבדלים בתכונות אלא גם שהשונות לא כזו גדולה. כל זה כמובן לא כולל את תכונת החנפנות.

    בברכה.
    😉

    אהבתי

  15. אם נחזור לרעיון בלוג שהוא גם כלכלי:

    הולכים ומתרבים הרמזים שמי שמעוניין להשקיע לטווח מאוד מאוד ארוך צריך להסתכל על קנדה / מדדי מניות קנדיים:

    א. הם משמרים חלק ניכר מגורמי ההצלחה העיקריים של ארה'ב אפילו טוב יותר מהאמריקאים עצמם. הם, לדוגמא, פתוחים להגירה המונית, מכל מדינות העולם, אך רק על בסיס פוטנציאל התרומה המשוער לחברה ולמשק הקנדי.
    הם אינם מקבלים מסתננים (רק כיון שהצליחו להסתנן) או לפי הקריטריון של "איחוד משפחות" כפי שעושים כיום האמריקאים.
    הם גם אינם מקבלים מהגרים מהקולוניות לשעבר שלהם (כי לא היו) או מסיבות הומניטריות ופסאודו הומניטריות כמו האירופים.
    הם גם אינם חוסמים עצמם כליל להגירה בקנה מידה משמעותי כמו היפנים.

    ב. (כפי שנאמר במאמר אליו הפנה אורי היפו) תהליכי ההתחממות הגלובלית, והמחסור העולמי הצפוי במים, יתנו יתרון משמעותי למדינות הצפוניות הקרות, והמשופעות במים, כמו רוסיה, מדינות סקנדינביה וקנדה. שטחים שהם כיום מאוד לא ידידותיים לאדם יהפכו לנוחים יחסית, בזמן שאסם התבואה העולמי במרכז ארה'ב יהפך לקערת אבק צחיחה. וקנדה אינה סובלת ממגבלות הצמיחה שיש ברוסיה.

    ג. המיקום של קנדה בגלובוס, אופייה, וזהות שכנתה היחידה, יצליחו לשמור על קנדה מחוץ לכל המלחמות, הקרות והחמות, שאולי יתחוללו בעולם בעשרות השנים הקרובות. כפי שארה'ב זכתה מההפקר כשאירופה ומזרח אסיה החריבו את עצמן במלחמות, התערבה רק בסוף וקטפה את כל הפירות – נראה שקנדה מועמדת טובה לחזור על השיטה האמריקאית להגיע לעמדה דומיננטיות בעולם.

    אהבתי

  16. לגיא,
    מאז ומתמיד הערכתי את חוכמתם ושיקול דעתם התבוני והמעמיק של החנפנים. אבל עליך להקפיד להיזהר מכל רמז, שממנו עלול להשתמע, שאני נמצאת במרכז עקומה כלשהי ומשקפת אותה. החנופה עלולה לסתור את עצמה 😊
    אינני יודעת אם עלי לשמוח או להתעצב מהעובדה שגם בבתי הספר של ה"חינוך המיוחד" וגם בכל המסגרות לילדים מחוננים – בנות הן מיעוט בלבד ולא כמחצית מהתלמידים. אך ברור גם שהן לא תופעה מאוד חריגה, שניתן לייחסה רק ל"תאונת עבודה" של הטבע.

    ———————————————————————————————————–

    במחשבה נוספת על הקריטריונים לקביעת חוכמה – טיפשות:

    מי קבע שיש להשוות בין מדינות בעיקר על פי מדדי מרכז העקומה כמו ממוצע, חציון ושכיח? שהמאמץ העיקרי של מדינות אמור להיות מופנה לשיפור ההישגים של אלו הנמצאים במרכז העקומה הנורמלית?

    לדעתי, יש כאן הד להשקפת עולם סוציאליסטית הפוחדת פחד מוות מפערים גדולים. זו המנסה לדכא תחרותיות, העלולה להוביל לכך שרבים ישארו מאחור. היא תשקיע רבות בשיפור השכיח – גם אם זה יבוא על חשבון קיצוץ כנפיהם של המצטיינים. על פי תפיסת עולם זו, מערכת החינוך בסקנדינביה, ובעיקר בפינלנד, זוכה לשבחים רבים. שבחים שכלל לא ברור לי האם היא ראויה להם.

    מערכת החינוך האמריקאית ידועה בתחרותיות הכמעט אכזרית שהיא מכניסה בתלמידיה, ואי השוויון הקיצוני שבה. מעט בדומה למערכת הכלכלית של המדינה. מכאן, אולי לא פלא שדווקא כתבים אמריקאים מצטיינים בבהירות רבה – פחות ממאיון מהאמריקאים כותבים אותם וקוראים אותם. ויתכן שזה כל מה שבעצם צריך כדי להבטיח הצלחה של מדינה.
    כלומר, אולי צריך להשוות בין מדינות על פי הישגי העשירון העליון או המאיון העליון שלהן ולא על פי ההישגים הממוצעים של האוכלוסייה.
    לאמץ גישה קפיטליסטית, במקום גישה סוציאליסטית, להשוואה בין מערכות חינוך של מדינות.

    ———————————————————————————————————-
    אגב, ניסו לגלות איזו התנהגות הורית תצליח להביא להישגים גבוהים יותר של ילדים בבית ספר:
    1. הורים היושבים מדי יום שעות עם ילדיהם עד שיסיימו להכין את שיעורי הבית ויתכוננו למבחנים (או שוכרים סוללת מורים פרטיים שיעשו זאת במקומם)
    2. הורים מגוננים העושים את שיעורי ביה'ס של ילדיהם, מתקשרים תכופות למוריהם, מעורבים בניהול בתי הספר של ילדיהם ומתנדבים לעזור להם
    3. הורים המכניסים לילדיהם לראש את המנטרות שכל מי שלא מצליח בבית הספר יהפוך לכישלון עני ואומלל, והצלחה בלימודים תלויה בעיקר בילד, בהתמדתו ובכוח רצונו.
    4. הורים "רגילים" שלא ייחסו חשיבות רבה להישגי ילדיהם בבית הספר, ולא השקיעו בכך מאמצים גדולים

    תוצאת המחקר: ילדי הורים מסוג 3 הם אלו שהצליחו ביותר בלימודיהם.

    כשבוחנים מנטרות מס' 3 אלו – רואים את הדימיון הרב ביניהן לבין אתוס ההצלחה האמריקאי. מכאן, יתכן וההצלחה האמריקאית נובעת גם מהאתוס אותו השכילו לאמץ, ויכולתם להחדירו לראשי אזרחי אמריקה, למרות שבכל שאר הקריטריונים הם רחוקים מלהצטיין.
    אולי האתוס יותר חשוב להצלחה מכל דבר ספציפי אחר.

    אהבתי

  17. לתמריץ,
    האם אין יכולת להשקיע במדד מניות קנדי מנוטרל מסקטור האנרגיה?
    או ליצור "נטרול" תוצרת בית (להמר על צמיחת מדד המניות הקנדי הכללי ובמקביל להמר גם על שקיעת סקטור האנרגיה)?

    אהבתי

  18. מן הסתם אפשר אבל הימור על מדינה בכל מקרה לא זהה להימור על מדדי המניות. בדיוק היום הייתה כתבה על התשואה הגרועה של המדדים בארץ בעשור האחרון למרות גילוי הגז ולמרות שצלחנו יפה המשבר העולמי. גם דברים שהיו טובים לכלכלה בכללותה כמו הוזלת הסלולר פגעו במניות סלקום ופרטנר.

    אהבתי

  19. בהמשך לפוסט של דני רשף, אני רוצה לחזק את הטענה שלו בנוגע לחוסר ההבנה מהו תפקיד שר הביטחון במערכת דמוקרטית.

    לשם מה צריך שר ביטחון? אפשר בקלות להכפיף את הרמטכ"ל ישירות לראש הממשלה. (ואת המפכ"ל, ואת
    שר הביטחון הוא אישיות ציבורית שתפקידה לייצג את העם ולהעניק לה ביטחון. זה התפקיד שלו.
    לכן כאשר יעלון לאחר פרשיית החייל היורה מחברון אמר שהחייל פגע בערכי צה"ל, הרי שגם אם הוא אמר דבר נכון, הרי שאין זה תפקידו לומר זאת. זה התפקיד של הרמטכ"ל שצריך לדאוג לערכים של הארגון עליו הוא מפקד. אחרת מה ההבדל בין הרמטכ"ל לבין שר הביטחון? לשם מה הכפילות?

    האם ערכי צה"ל צריכים להעסיק את שר הביטחון?
    בוודאי שכן, אבל רק כחלק ממכלול שלם של שיקולים. אינטרס הציבור גם הוא צריך להיות אל מול עיניו.

    בדומה, השר לביטחון פנים אינו שר המשטרה, שר החינוך אינו שר המורים, שר המשפטים אינו שר השופטים, ושר הדתות אינו שר הדתיים או הרבנות הראשית.
    שרים אמורים לייצג את אינטרס הציבור. השר לביטחון הפנים אינו יכול לשים מול עיניו את טובת השוטרים כי אם את טובת הציבור. שר החינוך אין תפקידו לספק הטבות למורים כי אם קידום החינוך הציבורי (שלעיתים מגיע דרך סיפוק הטבות למורים), וכו'..

    ההתנהלות של יעלון, כמו שרי בטחון לפניו שהיו אלופים או רבי-אלופים, נטתה לעיסוק בטובת צה"ל על-חשבון עיסוק בטובת העם. בוודאי שלא בכל מה שנגע לביטחון השוטף של מדינת ישראל ואזרחיה, אבל בנוגע לסוגיות אחרות בוודאי שכן.
    ראינו זאת בנוגע לתקציב הביטחון (http://www.themarker.com/markerweek/1.2717928), וגם בנוגע לפרשיית החייל מחברון ולאמירה המזעזעת של סגן הרמטכ"ל. וזה צורם.

    יעלון הוא אדם ראוי ועתיר זכויות, (והציבור חייב לו רבות, וגם ליאיר גולן ולאיזנקוט), אבל במחשבה מחדש, אחרי שני סבבי לחימה ארוכים (צוק איתן ועופרת יצוקה) שלא נגמרו בניצחונות מזהירים, על-אף העדיפות הטכנולוגית, ועל-אף גבורת הלוחמים ברמת השטח – אולי (ואני אומר זאת בזהירות רבה) כדאי שעזיבת יעלון תעורר את הקצונה הבכירה לחשבון נפש.
    אולי כדאי לוותר על עיסוק בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ("איתור תהליכים") ולהתמקד בלנצח במלחמה. זה אולי לא האינטרס של חלק מקציני צה"ל (אלו שהחליטו לחנך את הציבור) אבל זה בוודאי האינטרס של הציבור.

    אהבתי

  20. מה המשמעות של ניצחון במלחמה מול החמאס בעזה? הניצחון האולטימטיבי, כיבוש עזה, הוא התבוסה מבחינתנו, כי איננו רוצים לשלוט שם בכלל.

    אהבתי

  21. התבוננו בתמונת המפה החלקית שמתחת לדברי הפתיחה האלה. מפה זו נותנת תשובה לשאלה מתי וכיצד הומצא "העם הפלסטיני". אם תלחצו על הקישור שמחת לתמונת המפה החלקית תוכלו לראות את המפה כולה

    http://www.zeevgalili.com/2016/04/21173#more-21173

    אהבתי

  22. ניצחון מזהיר זה לא רק למוטט את החמאס, זה גם להגיע לאותה תוצאה בזמן קצר, להיות מוכן למנהרות החמאס, ועוד

    אהבתי

  23. "[רוני] דניאל מצטרף לשורה של עיתונאים שבזמן האחרון כללי המשחק הדמוקרטיים התחילו להימאס עליהם. שחשים שהשיטה הזו – שבה העם מחליט בעצמו מה טוב לו, שבה פעם בכמה שנים יש בחירות, שבה הצבא עובד אצל הממשלה ולא להפך – היא ניסיון מעניין שמיצה את עצמו. החבורה הזו, שהתייאשה מהחלום לייצר כאן מהפך פוליטי, התחילה יותר ויותר להאמין בהפיכה צבאית. בשלטון גנרלים. הם מעדיפים להשאיר בידיים שלהם את האחריות לקבלת ההחלטות הנכונות מול אבו מאזן, מול חמאס ומול האיראנים. נבחרי הציבור בעיניהם הם חבורה חסרת אחריות שככל שקציני הצבא יידעו לנטרל אותם מוקדם יותר כן ייטב …

    התבהלה שאחזה ברבים מהם הייתה משעשעת ממש. למה? כי במשך תקופה ארוכה, החברים האלה, כשהם בונים בדמיונם הרכבים אפשריים שונים ומשונים לקואליציית "רק לא ביבי", ראו בליברמן שותף בכיר ולגיטימי לכל דבר ועניין. רביב דרוקר פרסם "תרחיש דמיוני" שבו יאיר לפיד מרכיב את הממשלה וליברמן משמש לו שר ביטחון.

    כדי להסביר למה צריך להשתמש בו כדי להפיל את ביבי, פרשנים מדיניים ופוליטיים אחרים הציגו אותו כ"מבוגר האחראי" וכמי שברגע האמת יתגלה ככבשה מתונה. ב"ידיעות אחרונות" שיווקו לנו את יוזמת השלום שלו, לאמור: "ליברמן זה לא הבריון שאתם חושבים שהוא". ואז הוא סגר השבוע עם נתניהו על כניסה לקואליציה, ובפרשנים כולם אחזה תבהלה. ליברמן יהיה מסוכן, ליברמן יפציץ את אסואן, ליברמן ירגיז את הפלסטינים, ליברמן יחרחר מלחמה.

    לפני עשרה ימים קרא צבי בראל ב"הארץ" להפיכה צבאית. "כאשר הממשלה מאמצת ומטפחת ערכים שהנהגת הצבא רואה בהם איום על קיומה של המדינה, וכשהציבור שמזין את כוח האדם של הצבא דורש שהצבא יתבהם, יושחת ויאבד צלם אנוש – הנהגת הצבא תצטרך להחליט מהו האיום האולטימטיבי על ביטחונה וקיומה של המדינה: אלפי טילים ופלסטינים סכינאים, או ממשלה שמהנדסת ציבור להיהפך למפלצת שמאיימת לטרוף את ערכי היסוד של הדמוקרטיה הישראלית…הצבא אינו צריך לכבוש את הכנסת או את משרד ראש הממשלה ואת תחנות הטלוויזיה כדי לחולל את המהפכה", הבהיר. "ה'עם' עדיין איתו. אבל איזנקוט, גולן ואפילו יעלון אינם יכולים להיות בטוחים כמה זמן יישאר 'העם' עם הצבא".

    קחו את הדברים הללו, תוסיפו להם את האמירה של רוני דניאל שצוטטה בתחילת הטור הזה על הרמטכ"ל ואלופיו שיצילו אותנו מפני שר הביטחון, את השתיקה שבה עבר כאן סיפורו של מאיר דגן המנוח, שבתוכנית "עובדה" גילינו כיצד חתר תחת הממשלה מול האמריקאים, את מחיאות הכפיים שמעניקים הפרשנים הצבאיים לקציני צה"ל ש"בולמים" יוזמות של שרי הממשלה בקבינט, ואת ההערכה שבה נתקבלה בעיתונות קריאתו של יעלון לקצינים לצאת נגד הדרג המדיני, ותבינו שהשמאל נפל על הראש. שהדמוקרטיה מתישה אותו. שהוא רוצה להמליך עלינו עכשיו שלטון גנרלים. שהוא מעדיף את קציני צה"ל על נבחריו של העם.

    39 שנה עברו מאז המהפך הפוליטי של 1977 ויש מי שעדיין לא השתחררו מההלם ועדיין לא מוכנים לאפשר לעם לקבוע מה יהיה פה. ואם המחיר זה שלטון צבאי, אז שיהיה …

    אם אכן יש "תהליכים מעוררי חלחלה", הם מתחילים במקום שבו עיתונאים מאבדים עניין בדמוקרטיה.

    http://www.maariv.co.il/journalists/journalists/Article-542528

    אהבתי

  24. פתאום קם ערבי בבוקר ומרגיש שהוא עם ומתחיל לרצוח.

    הגרף הזה מוכיח שמשנת 1800 עד 1920 אין זכר לעם פלסטיני בחמישה מיליון ספרים. כך בספרים בשפה האנגלית ותוצאה דומה מתקבלת גם בחצי תריסר שפות אחרות, כולל עברית. כלומר: המושג "פלסטיני" [או בעברית של אז "פלשתינאים] הופיע רק עם ראשית המנדט הבריטי על ארץ ישראל. בתקופה זו התייחס המושג לפלשתינאים כמו אבי, אחיו ואחיותיו, ילידי הארץ, שקיבלו אזרחות פלשתינאית עם הכיבוש הבריטי,. כמו גם פלשתינאים נוצרים, דרוזים וערבים.

    http://www.zeevgalili.com/2012/01/16257

    אהבתי

  25. אין ספק שפלסטין היא המצאה קולוניאליסטית, אבל האומה הערבית היא עתיקה מאוד. נניח שתוכיח שאין פלסטינים, לא תוכל להוכיח שאין ערבים. אז מה זה משנה.

    אהבתי

  26. השאלות כמה ערבים היו באזורנו במאה ה-19 ותחילת המאה ה 20 + האם קיים / לא קיים עם פלסטינאי – ילידי, ממנו גזלנו את אדמותיו, אינן חלק מחיפוש ידע אקדמי טהור ונטול פניות.

    הן חלק מהותי במיתקפה הטוענת שהציונות ביצעה עוול מוסרי נורא לילידים הפלסטינאים, עליו עליה לכפר גם במחיר התאבדות, או מניסיונות ההתגוננות נואשים ממתקפה זו.

    אני חוזרת על טענתי שעדיף לטעון שהציונות לא ביצעה שום דבר גרוע יותר ממה שביצעו האמריקאים והאוסטרלים, וכנראה להפך – ורמת מוסריות זו הולמת מצוין את כל יומרותינו המוסריות. עצם העיסוק והדישדוש בשאלות אלו הוא גול עצמי.

    אהבתי

  27. בהמשך לשאלת הטיפשות של האמריקאים + לטענתי שהאמריקאים השכילו לבחור אתוסים המביאים להצלחה ולשגשוג, והדבר חשוב עשרות מונים יותר מהצלחה במבחני פיזה וידע כללי + לדיון הפילוסופי בפוסט קודם האם האדם הוא עבד נרצע לגנטיקה שלו ולסביבה ולתרבות בה גדל ואינו אחראי למעשיו או שקיימת חשיבות חברתית אדירה לעצם האמונה בקיום רצון חופשי, אשמה, בושה וגאווה.

    מצ'ב קטע מכתבה הטוענת שמה שהביא לשגשוג המערב, בהשוואה לעמים אחרים כדוגמת סין, הוא אימוץ רעיונות פילוסופיים / אתוסים. הרעיון החשוב ביותר הוא רעיון החופש. הרעיון שכל אדם נולד בן חורין, חופשי משיעבוד לתפיסות מפלות בשל מינו או דתו, חופשי משיעבוד להיררכיית אצולה או היררכייה ביוקרטית וכו'. לטענת הכתבה אנשים החשים חופשיים הם גאונים. הם כבר ימציאו הכל. המשועבדים והכנועים לנסיבות הולדתם – ידשדשו במקום.

    חשוב לזכור שהאתוס המכונן העיקרי של אה'ב הוא חופש. לא שיוויון, לא אחווה אנושית, לא כניעה לאללה, או ציות לאבות ולקיסר וכדומה.
    אם מקבלים תזה זו של מחבר המאמר – האמריקאים היו חכמים דיים לבחור נכון את הדבר החשוב ביותר. האתוס הנכון. דבר בו כשלו כל העמים האחרים.
    ובתרגום פרוע לישראל: אני אגדיר כמטומטמים את כל מי שאולי זוכרים הכל אבל אינם מסוגלים ללמוד דבר. לא מניסיון העבר שלהם ולא מניסיונם של אחרים.
    אנשים שעדיין מאמינים שניתן להגיע עם הפלסטינאים לשלום אמת.
    או "החברתיים". אנשים הרואים מה קורה בוונצואלה ועדיין מאמינים שעל ישראל להגביר את מעורבות הממשלה במשק, לפקח על המחירים, ולסבסד מוצרי יסוד. מכאן, שכל המאמינים אחרת הם בעיני בחזקת חכמים.

    The capital became productive because of ideas for betterment—ideas enacted by a country carpenter or a boy telegrapher or a teenage Seattle computer whiz. As Matt Ridley put it in his book “The Rational Optimist” (2010), what happened over the past two centuries is that “ideas started having sex.” The idea of a railroad was a coupling of high-pressure steam engines with cars running on coal-mining rails. The idea for a lawn mower coupled a miniature gasoline engine with a miniature mechanical reaper. And so on, through every imaginable sort of invention. The coupling of ideas in the heads of the common people yielded an explosion of betterments.

    Look around your room and note the hundreds of post-1800 ideas embedded in it: electric lights, central heating and cooling, carpet woven by machine, windows larger than any achievable until the float-glass process. Or consider your own human capital formed at college, or your dog’s health from visits to the vet.

    The ideas sufficed. Once we had the ideas for railroads or air conditioning or the modern research university, getting the wherewithal to do them was comparatively simple, because they were so obviously profitable.

    Storefronts along Hudson Street in New York City, circa 1860 to 1900.
    Storefronts along Hudson Street in New York City, circa 1860 to 1900. PHOTO: FOTOSEARCH/GETTY IMAGES
    If capital accumulation or the rule of law had been sufficient, the Great Enrichment would have happened in Mesopotamia in 2000 B.C., or Rome in A.D. 100 or Baghdad in 800. Until 1500, and in many ways until 1700, China was the most technologically advanced country. Hundreds of years before the West, the Chinese invented locks on canals to float up and down hills, and the canals themselves were much longer than any in Europe. China’s free-trade area and its rule of law were vastly more extensive than in Europe’s quarrelsome fragments, divided by tariffs and tyrannies. Yet it was not in China but in northwestern Europe that the Industrial Revolution and then the more consequential Great Enrichment first happened.

    Why did ideas so suddenly start having sex, there and then? Why did it all start at first in Holland about 1600 and then England about 1700 and then the North American colonies and England’s impoverished neighbor, Scotland, and then Belgium and northern France and the Rhineland?

    The answer, in a word, is “liberty.” Liberated people, it turns out, are ingenious. Slaves, serfs, subordinated women, people frozen in a hierarchy of lords or bureaucrats are not. By certain accidents of European politics, having nothing to do with deep European virtue, more and more Europeans were liberated. From Luther’s reformation through the Dutch revolt against Spain after 1568 and England’s turmoil in the Civil War of the 1640s, down to the American and French revolutions, Europeans came to believe that common people should be liberated to have a go. You might call it: life, liberty and the pursuit of happiness.

    To use another big concept, what came—slowly, imperfectly—was equality. It was not an equality of outcome, which might be labeled “French” in honor of Jean-Jacques Rousseau and Thomas Piketty. It was, so to speak, “Scottish,” in honor of David Hume and Adam Smith: equality before the law and equality of social dignity. It made people bold to pursue betterments on their own account. It was, as Smith put it, “allowing every man to pursue his own interest his own way, upon the liberal plan of equality, liberty and justice.”

    And that is the other surprising notion explaining our riches: “liberalism,” in its original meaning of “worthy of a free person.” Liberalism was a new idea.

    אהבתי

  28. טראמפ משתמש בכינויים משלגיה ו שבעת הגמדים.
    הסקרים מראים שהוא סגר את הפער בקצב מהיר מאד ומשתווה לקלינטון. מכיוון שהסקרים הם ממוצע של מספר ימים התוצאות האחרונות צריכות להיות מאד מוטות לטובתו על מנת שהשינוי יהיה גדול כל כך.
    קלינטון עברה לניו יורק שרתה 8 שנים כסנטור כהכנה לנשיאות והובסה על ידי מתומדד קל משקל. העבירה לו את נאמנותה שרתה תחתיו בחריקת שינים והכינה 8 שנים נוספות את עצמה לנשיאות. ברחל בתך הקטנה.
    סאנדרס הוציא לה את המיץ ועצבים וכעת טראמפ עומד אחרי 16 שנים לאיים על ההזדמנות האחרונה שלו. אחרי הועידה היא תשלוף צפורנים, אם מישהו רוצה הימור שיקנה ביטוח חיים על טראמפ.

    http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

    אהבתי

  29. הנסיקה של טראמפ נובעת מכך שמפלגתו התאחדה אחריו בעוד שסאנדרס עדיין מתעלל בקלינטון אבל סביר להניח שגם זה ייגמר מתישהו.

    אהבתי

  30. בינתיים הוא מונע ממנה להתמרכז ולהגיע לקולות המרכז ולבזבז את הכסף שלה במאבק פנימי על המועמדות במקום במאבק על הנשיאות.
    כנראה ששנאתו לאליטות מובילה אותו להעדיף את טראמפ.

    אהבתי

  31. גם ההודעה של האחים קוך, אילי הון שמסורתית תורמים לרפובליקנים, שהם יתרמו להילארי, משדרת לעם האמריקאי שמדובר במאבק בין העם לבין אליטות. שזה בדיוק המסר של טראמפ.
    גם אם קלינטון תזכה בנשיאות קשה לי לראות אותה מתעלמת מרצונות ואינטרסים שהובעו במערכת הבחירות ע"י מי שתמך בסנדרס וטראמפ.
    האמריקאים לא מטומטמים כפי שמציגים אותם.
    השחורים יצאו רע מכל הסיפור הזה כי הם מצטיירים כמי שמשתפים פעולה עם האליטות כנגד האמריקאי הממוצע.

    אהבתי

  32. הקריאות להתאחדות המפלגה הן מ 3 הימים האחרונים, עדיין לא היתה הכרזה וזה יקרה קרוב לועידה. הסקרים הם מלפני 4-5 ימים במקרה הטוב רובם שבועים ראשונים של מאי.
    סאנדרס הבהיר שזה לא תפקידו לבקש מהבוחרים שלו להצביע לקלינטון.

    אהבתי

  33. המשפט שאמרת לגבי השחורים: מעניין אם הם יעשו הערכה מחודשת ויצביעו ברגליים.

    אהבתי

  34. נניח שיהיו פריימריז בליכוד בין נתניהו לפייגלין והציבור המזרחי המסורתי יצביע בהמוניו לנתניהו בניגוד למתנחלים שיצביעו לפייגלין. לכאורה תגיד – המסורתיים רוצים זיקה יהודית וגישה ימנית ופייגלין גם יספק להם זאת. למה הם נצמדים לנתניהו. זה דומה לדעתי לשאלה של תמיכת האפרו-אמריקנים בקלינטון.

    אהבתי

  35. האפרו אמריקאים לא בעלי דעה, זאת אומרת: לא אופיניניטד. הם מרגישים דפוקים ולא נותנים אמון בכל מי שלבן, הם מרוקאים אסלים. הם שונאים את כולם אבל לא אוהבים אף אחד. בשבילם זה טרפה וזו נבלה. הם לא יצביעו לדמוקרטים כי התאכזבו מאובמה שלא קיים ולמרות שהמנהיגים שלהם יורו להם הם לא יצאו לבחור במידה שיצאו בשתי הבחירות האחרונות

    אהבתי

  36. ההשוואה שהבאת לא מתאימה. ברור שמזרחיים יבחרו בנתניהו. מה להם ולנציג אולטרה ליברלי, שקורא להפרדת הדת מן המדינה, לליגליזציה של סמים קלים, ולסדר יום שבכלל לא מדבר אליהם.
    בבחירות האחרונות בין פייגלין לנתניהו המתנחלים הצביעו לנתניהו ולא לפיגליין. מאותן סיבות בדיוק.

    האמריקאי הממוצע לא מצפה מהשחורים לתמוך בטראמפ, אבל כן לתמוך בסאנדרס ולפחות לא לתמוך פומבית בקלינטון שהיא "נציגת וול סטריט וגולדמן זאקס".

    אהבתי

  37. ראוי לכותרת "אמריקה תשרוד את האמריקאים".

    דיווח על ה"תרומות" שהעניק הממשל האמריקאי (דרך קרנות עלומות) בכדי לקדם את עסקת הגרעין עם איראן. בין הגופים: גיי סטריט. הארגון הטוען שהוא פרו ישראלי.

    אי אפשר שלא להעריץ את שיטת הפעולה האמריקאית ויסודיותה. בסכומים לא ממש גבוהים הממשל הצליח לקנות תמיכה במדיניות "שנויה במחלוקת". סכומים שאפילו ישראל הייתה מסוגלת לגייס לו ידעה לעבוד כמותם.

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/780/034.html?hp=1&cat=666

    אהבתי

  38. המשך לנושא עסקת הגרעין עם איראן + אי טיפול נאות באיומי צפון קוריאה + מדיניות הבדלנות האמריקאית של טראמפ + סיכויי בחירת אטראמפ אינם בגדר אפשרות זניחה: סכנת מירוץ חימוש גרעיני במזרח אסיה.

    יפאן, דרום קוריאה וטאיוון שוקלות לפתח נשק גרעיני ו/או ליפול לזרועותיה של סין. כלומר, סוף עידן הבריתות האמריקאיות במזרח אסיה.

    הכתבה גם מזהירה מהאפשרות שבעידן לוחמת סייבר – מלחמה גרעינית עלולה לפרוץ גם בטעות. בשל דיווחים אלקטרוניים כוזבים על מתקפה.

    חוק התוצאות הלא צפויות מראש?

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/780/391.html?hp=1&cat=666&loc=58

    אהבתי

  39. קספרוב מזהיר מפני סכנה נוספת בה מצוי המערב, הנובעת מתהליך עמוק שעוברת החברה האמריקנית. מדובר לא רק בנסיגה פיזית מהעולם והתכנסות של אמריקה בתוך עצמה, אלא במגמה ערכית מסוכנת; חולשה רעיונית שתפגע בארה"ב בכל התחומים.

    "זה לא רק אובמה. אפשר להאשים את אובמה, ומי שקרא את המאמרים שלי יודע שאני לא בדיוק מעריץ שלו. אבל אובמה נבחר פעם שניה, ואני מדגיש – פעם שניה, על-ידי כ-70 מיליון אזרחים אמריקניים. וזה אומר שהוא נושא מסר שמהדהד בציבור. זו התוצאה של שנים ארוכות של חיי נוחות, שמולידות את הרעיון שאתה יכול לחיות כך תוך התעלמות משאר העולם. 'אמריקה תחילה' [סיסמת מדיניות החוץ שבחר טראמפ, א"ג]: שום דבר חדש – כבר היה לנו 'אמריקה תחילה' בשנות ה-30 המאוחרות, לשכוח משאר העולם. כולנו יודעים איך זה נגמר.

    "אני מזהיר במשך שנים שהנסיגה של אובמה היא לא טקטית – היא אסטרטגית. ואנחנו צריכים תמיד לשים לב להבדל. כי לא מדבר על נסיגה ממשבר פה, משבר שם. להפך: המשברים נוצרו כתוצאה מההחלטה המושכלת והמתוכננת מראש של אובמה לסגת ולצמצם את המעורבות האמריקנית בעולם. מתחילת הדרך הוא העביר את המסר לעולם ש'אנחנו הולכים לצאת מכאן, מכאן ומכאן', ואפילו פרסם לוחות זמנים. אגב, יש שני דברים שאובמה עשה שהיו פוסלים אותו מלהיות איש עסקים בכל מקום בעולם: אחד, הוא מפרסם את לוח הזמנים שלו; ושניים, הוא אומר לכולם מה הוא לא מתכוון לעשות. אלו שגיאות בסיסיות בניהול משא-ומתן".

    אתה משווה את הגישה הבדלנית לתקופת המחצית הראשונה של המאה העשרים, אבל אמריקנים רבים אומרים היום שהאיומים פחתו, שאין איום קיומי על ארה"ב היום כך שהם יכולים להרשות לעצמם להתכנס ולהתרכז בעצמם.

    "אני לא יודע על מה הם מדברים. אני קורא ספרים. אני קורא עיתונים. ואני יודע שבשנת 2001, ביום הטראגי הזה של ה-9.11, 19 טרוריסטים הרגו יותר אמריקנים ממה שהרג כל הצי היפני 60 שנה לפני כן [הכוונה להתקפה על פרל הארבור, א"ג]. והיום אתה כנראה אפילו לא צריך 19 – יכול להיות שמספיקה קבוצה קטנה של האקרים שיכולה לפגוע באמריקה מעבר לכל דמיון. זה כל כך מטופש לדבר על "הגנה על אמריקה" ו"שיקום הכלכלה האמריקנית". אנחנו חיים בעולם שהוא כפר גלובלי, וזו התקופה שבה הכלכלה גלובלית יותר מאי-פעם. הגישה הזו מפגינה טיפשות וחוסר-הבנה בתהליכים הגלובליים.

    "הכלכלה הגלובלית ביותר אינה יכול לסגת מהיחסים הבינלאומיים, מכיוון שהתאגידים והחברות האמריקניות עושים עסקים בכל מקום בעולם. אתה חושב שהם לא יסבלו מכך? זה גם יוביל לאבדן מקומות עבודה בארה"ב, מכיוון שהנסיגה תגרום לכך שהחברות האמריקניות יאבדו נתחים מהשוק העולמי. כך שלאמריקה אין באמת ברירה אלא להיות המנהיגה. אני תמיד חושש משימוש במילים "השוטר העולמי", מכיוון שזה לא רק עניין של שיטור אלא של מנהיגות. תפיסת העולם הצרה הזו, שאפשר להפריד בין המשרות והכלכלה של ארה"ב ליחסים הבינלאומיים, גוברת היום בפוליטיקה האמריקנית. אנחנו רואים הן את טראמפ והן את סנדרס – משני הצדדים של הקשת הפוליטית – מוכרים בהצלחה את הרעיון המגוחך הזה".
    "אני לא הייתי מפריד בין טראמפ לסנדרס. הם שני צדדים של אותו מטבע. מדובר בתהליך לטווח ארוך, אך אובמה לבטח האיץ אותו. אובמה יצר אטמוספרה שבה אנשים משני צידי המפה הפוליטית מחפשים פתרונות פשוטים ושטחיים. במובן מסוים סנדרס מסוכן מטראמפ, מכיוון שהוא מוביל את לידתה של מפלגה סוציאליסטית באמריקה. אני לא אתפלא אם בבחירות של 2020 תופיע גרסה צעירה, בועטת ואנרגטית של סנדרס שתצליח לתרגם את התמיכה המסיבית שאנו רואים היום לתנועה פוליטית שתוציא לפועל את האג'נדה שלהם.

    "טראמפ, מצד שני, מייצג את הגבר הלבן הזועם. חלק מהם כועסים, ובצדק, על המדיניות של אובמה – הפוליטיקלי קורקט, המלחמה בשוטרים, החולשה בחוץ-לארץ ותפקוד דל בכלכלה – אבל גם הם מחפשים תשובות פשוטות. וטראמפ, באופן אירוני, הוא המגייס הטוב ביותר עבור הסוציאליסטים. מכיוון שעליו הם יכולים להצביע ולומר 'זה אנחנו או המשוגע ההוא. עניין מצער נוסף שראינו, הוא היעדר מנהיגות במפלגה הרפובליקנית. המפלגה הזו קרסה. התפיסה שלי, שמחברת אותי עם ביל [קריסטול, עורך מגזין 'הוויקלי סטנדרט', א"ג], אנשים מה'וול-סטריט ג'ורנל' ואחרים, היא שהמפלגה לא יכולה להשתקם. מפלגה שממנה את טראמפ מתה מבחינה פוליטית. ואולי הרגע הזה הגיע".

    אהבתי

  40. ליאיר,

    קשה לי להאמין שמצב השחורים בארה'ב יורע או ישתפר משמעותית בשל תוצאות הבחירות לנשיאות. הבעיות שלהם קשות ועמוקות מכדי שאובמה או סנדס או קלינטון או טראמפ ישפיעו עליהם משמעותית.
    אחוזי ההצבעה שלהם ברוב מערכות הבחירות לנשיאות – מעידים שכנראה גם הם שותפים להערכתי.

    הילארי קלינטון היא מבחינתם לפחות דמות אוהדת, שמתייחסת אליהם בכבוד, ועוסקת רבות בעניינים המעסיקים אותם. היא מדברת גבוהה גבוהה על חשיבות החיים השחורים ויחסה המחפיר של המשטרה ומערכת המשפט אליהם. סנדרס די מתעלם מבעיותיהם, וטראמפ למעשה מבטיח חזרה למדיניות הישנה והטובה של שנות החמישים והשישים כלפי שחורים: "להחזיק אותם בחבל קצר".

    אהבתי

  41. לאורי היפו,

    אפשר לדון ארוכות בהשלכות מדיניות הבדלנות האמריקאית הן על העולם והן על ארה'ב. אך ה"איום" של קספרוב שמדיניות זו תפגע בתאגידים הבינ'ל שמרכזם בארה'ב ו/או תעלה את האבטלה בתוך ארה'ב – אינו מנומק. הוא צריך להשקיע הרבה יותר מאמצים בהוכחת טענתו, אחרת היא תיתפס כאיום סרק.

    בהמשך למאמר אליו הפנתי על סכנת חימוש גרעיני במזרח אסיה – נדמה לי שתעשיות הנשק האמריקאיות דווקא ירוויחו יפה ממדיניות בדלנות אמריקאית. כל מדינה היודעת שארה'ב לא תחוש לעזרתה בעת הצורך – תהיה חייבת להצטייד עד השיניים בנשק. וארה'ב היא יצואנית הנשק הגדולה ביותר בעולם. ובניגוד לרוב התאגידים הבינ'ל שמרכזם בארה'ב – זו תעשייה שמפעליה ממוקמים בתוך ארה'ב ומעסיקה בעיקר אמריקאים.

    אהבתי

  42. כרגיל, רוב המסקנות שלך הן רדודת ואת לא מנסה להבין את המשמעות של מה שעולה בדעתך.
    בשביל לקנות נשק צריך כסף, ובדרך כלל זה נעשה כחלק מתוך מסחר והסכמים. נשק צריך חלקי חילוף וחימוש והקונה לא רוצה למצוא את עצמו בניגוד אינטרסים או במצב שהוא נסחט פוליטית. קונים נשק ממי שיש אתו אינטרסים משותפים ופוליטיקה דומה וזו במידה מסויימת חתונה קתולית. מכירת נשק סותרת את מדיניות הבדלנות.

    קספרוב הביע דעה לא איים, והוא נימק, למרות שלא פרט, יתכן שלא השגחת. קספרוב היה בראיון. את רוצה להכנס לפרטים תקני את הספר שלו או תעלי את השאלה פה בפורום. הבדלנות וההשפעה על כלכלה הוא נושא מעלי. אולי לתמריץ יש רעיון.

    אהבתי

  43. לאורי היפו,

    למרבהה אירוניה – מדיניות בדלנית, שאינה מתערבת בסכסוכים בעולם, דווקא מגדילה את המכירות של התעשיות הצבאיות – בטחונית.
    קיימים נתונים שמדיניותו הבינ'ל הבדלנית של אובמה הגדילה משמעותית את מכירות הנשק בעולם. וחלק משמעותי ביותר מגידול זה קטפו כצפוי התעשיות האמריקאיות. בשוליים, גם הישראליות.

    מצ'ב מאמר מדה מרקר, מלפני כשנה, המדבר על העלייה במכירות הנשק במזרח התיכון, והציפיות ששוק זה עוד יגדל משמעותית.

    http://www.themarker.com/markets/1.2643649

    באנלוגיה: ביישובים ובשכונות אליהם המשטרה נמנעת להיכנס – כל תושב, כולל שומרי החוק שבינהם, רץ להצטייד בנשק להגנה עצמית. ראה המצב ביישובים הערבים בישראל.
    כשארה'ב מסרבת למלא את תפקיד השוטר העולמי: זהו בדיוק מה שהמוני מדינות נאלצות לעשות. השקעת כספים שהיו יכולים להיות מתועלים לצרכים אחרים.

    רק היום פורסם שאובמה הסיר את אמברגו הנשק מויטנאם. מדינה האמורה להתגונן בכוחות עצמה (?) בפני התחזקות סין. ההשלכות הצפויות: חגיגה בתעשיות הביטחוניות האמריקאיות. אגב, בשורה רעה לתעשיות הבטחוניות הישראליות שעד היום ייצאו לויטנאם.
    .

    אהבתי

  44. זה נעשה על חשבון קיצוץ בתקציב של הפנטגון שמצטייד בפחות נשק מדובר על קיצוץ של 5 בליון השנה לאחר ש ב 4 השנים האחרונות היה קיצוץ של למעלה מ 15% בתקציב. אולי ויאטנם תקנה יותר אבל אמריקה תקנה פחות. בדלנות לא נעשת בחלל הריק יש לה 2 קצוות.
    אין ספק שהמתח בין אירן לסעודיה גורם לסעודים לקנות מכל הבא ליד. יש להניח שאירופה תוציא יותר כספים על חיזוק הצבאות. אבל כל זה בניגוד לרעיון שהיה קיים 70 שנים שהעולם יכול להשקיע בכלכלה כשאמריקה שומרת. מרוץ חימוש מביא למלחמות ולהרס. העולם הגיע למה שהגיע בקצב מהיר מתמיד מכיוון שלא היו מלחמות והיה שוטר

    אהבתי

  45. בכל שנה יש מילה מצלצלת חדשה הפעם זה בדלנות, פעם היתה הדרה ולפני זה פירחי בך. אם זו מילה חדשה זה לא אומר שצריך לגלגל אותה בפה מול הראי כאילו שזה מילת סקס. איזה כף להגיד אותה.
    אז עם בדל של פורופורציה. האם אמריקה הכריזה שהיא פחות הולכת להתערב בעיניני העולם? האם אובמה קיצץ את הצבא כי הוא רוצה להתבדלל מהערבים? או אולי הוא מתבדל לביתו כיוון שהוא קיצץ את התקציב? הוא התרחק מעירק מכיוון שהוא התחייב לאזרחים האמריקאים שהוא יצא מעירק ושלא ימותו חילים אמריקאים בגלל איזה עבדללה.
    אמריקה מצמצמת את המעורבות, זו מדיניות של הדמוקרטים, באיזה מידה זה יהיה זה לא ברור למרות שיתכן מאד שאם המצב הכלכלי ימשיך להיות גרוע יתכן שיהיה עדיף למכור נשק כדי שכולם יאכלו את כולם אבל יש לזה השלכות ולאמריקה יש עדיין את הצבא החזק בעולם והוא יצטרך להתערב כשמשהו יקרה כך שדברים הם לא מוחלטים ושחור ולבן. הכל פרופורציות כמו שגיא אומר.

    אהבתי

  46. אורי, בבקשה תנהג בכבוד בקמיליה.
    אני במקומה הייתי מפסיק להתדיין איתך.

    אהבתי

  47. אל רום עברתי על כתבות לגבי סין חלק מהמידע היה ידוע לי מקודם ועל חלק אחר במיוחד זה על המינרלים בנמיביה לא ידעתי וזה גם לא חשוב לעצם הוויכוח בנינו …אני עומד מאחורי הטענה שלי שלסין אין עניין לקחת את מקומה של אמריקה בהנהגת העולם הגלובלי.. למרות כל המידע החשוב שהפנתה את תשומת לבי לגבי סין מדובר על מעצמה מספר 2 בכלכלה העולמית וכל ההשקעות החיצוניות של סין בעולם נועדו לחזק את המשק הסיני בהווה ובעתיד ואין בדבר הזה שום פסול גם אירופים מנסים ללכת באותה דרך ואיש לא חושד בכוונותיהם..

    אהבתי

  48. מירון , אם היית יודע לפני כן , האמן לי , לא היית כותב זאת . ותבין שוב :

    כל מה שכתבתי , כתבתי בשביל שתבין : אפילו אם כדבריך , סין רק דואגת לחזק המשק הסיני בהווה ובעתיד , הרי :

    כרוך הדבר בהיותה או בעתידה כמעצמה גלובלית !! וזה הרבה מעבר לזה !! אלא , שאפילו אניח לטובתך , את כל ההנחות הכי טובות , אתה פשוט לא מפוקס , ולא מתמצא , כהוא זה עם כל הכבוד !!

    מעבר לזה , לצערי הרב , הפסקתי להגיב פה , התגובות שלי , נבלעות ונעלמות תדיר פה , אין לי נרוובים להתעסק עם תקלות טכניות תדיר פה. אז בוא תוריד אותי מהמשך התגבבות איתך ( שהיא כשלעצמה מאוד מהנה ומפרה כמובן , נו אופנס !! ) .

    להתראות

    אהבתי

  49. תמריץ , לא מבין מה הקשר , אבל , לא ממש מתמצא במערכת הזו , אבל , ננסה עוד מקצה … תודה

    אהבתי

  50. אל רום
    לסין היתה מדיניות נגד קוליניאליזם. במאה ה15 היה לה צי של אלפיים ספינות שטייל ברחבי העולם והגיע לאמריקה לפני קולומבוס. הקיסר שינה את דעתו ביטל את הצי ופרק את האוניות ונקט בבדלנות קיצונית. אין לסין מה לחפש במקומות אחרים והיא שמרה על המדיניות הזו באדיקות.
    כיום יש לה נמל צי בג'יבוטי שהיא משתמשת בו כדי להגן על ספינות סוחר מפירטים,וזו חריגה מהמדיניות אבל היא הגיונית, גם לאמריקה יש נמל לצי שמה.
    סין נכנסה לאפריקה לפני כ 15 שנים, היא מחפשת מחצבים וקושרת קשרים עם מנהיגים מושחתים נותנת להם כבישים בתמורה. כמובן שהיא רוצה לשמור על האינטרסים שלה אבל היא לא שונה מארה"ב או כל מעצמה אחרת. היא בתהליך בניה של 6 נושאות מטוסים עם אוניות ליווי. לא בונים נושאת מטוסים אם לא מתכוונים לסוע רחוק מהבית.

    יעקוב הבין מדבריך שלדעתך יש לסין כוונות התפשטות והשתלטות מרחיקות לכת, לפי התגובה הנוכחית שלך כנראה שלא לזה התכוונת או אולי כן. וזו הבעייה שאי אפשר להבין את התגובות שלך, צריך לקרוא אותן 7 פעמים כדי לפענך את כתב החידה, הן נשמעות כמו האורקול מדלפוי. ואין כוונה לפגוע בך. למה שלא תנסה לכתוב פשוט יותר וקצר יותר כדי שנבין. אנשים לא קוראים את התגובות שלך כי אולי הרעיון שלך טוב אבל הפיענוח מתיש.

    לגבי תקלות טכניות: אם אתה שולח תגובה, אחרי ששלחת תחזור לעמוד הקודם, בחץ שנמצא למעלה בפינה, זה יחזיר את התגובה שלך למסך ואז תפתח בחלון אחר לאתר של תמריץ ותראה אם התגובה עלתה. כך תשאר לך התגובה המקורית למקרה והיא לא עלתה.
    האתר מגביל תגובה באורך, יש כמות של משאבים מצומצמת שמחולקת לכל משתמש.

    אהבתי

  51. זה רע לנו מאוד כי האג'נדה של סאנדרס משפיעה בעקיפין על האג'נדה של קלינטון.
    אם הוא ימשיך כך הוא מחזק את הסיכויים של טראמפ לנשיאות.

    בתגובות לכתבה נטען ש"רק יהודים מן השמאל מסוגלים לעולל לנו דברים כאלו". לצערי, היסטורית הם צודקים בהחלט. חבל.

    אהבתי

  52. לתמריץ וליאיר,

    לצערי, אפשר רק להאנח.
    ולצערי הגדול עוד יותר, איננו מופתעים כלל.

    הפסיכופתולוגיה היהודית הזו היא דפוס היסטורי עתיק יומין.
    מחלה תורשתית, יהודית – אשכנזית, די שכיחה, וקטלנית בפוטנציה.
    אפשר אולי להילחם בהתבטאותה באמצעות עידוד נישואי תערובת בין אשכנזים למזרחיים. אולי האינטליגנציה תפחת מעט – אך הבריאות הנפשית תעלה פלאים.

    אהבתי

  53. אחח , איזה יופי! איפה פה הלייקים?
    איזה מזל שיש יש מגיבות/ים ובלוגרים/יות לא צדקנים ולא מתחסדים.
    מחזה ההולך ונהיה נדיר לצערי.

    אהבתי

  54. לתמריץ,
    נדמה לי ששכיחות האוטו-אנטישמיים ממוצא מזרחי די דומה לשכיחות הילדים שנולדו לנשים נשואות שלא מזרע בעלן החוקי.

    אינך יודע בוודאות עם מי הסתובבה גב' וענונו, ועם מי גב' פחימה. אני מהמרת על האדונים וינברג ופלקוביץ 😊

    אהבתי

  55. קמיליה , אני חושש מאוד , שאת לא מודעת לתופעה מדהימה בישראליות של העשור האחרון משהו . מזרחיים , שעולים באוטו אנטישמיות , אפילו על אשכנזים סו קולד . הם יוצרים זהות בין הפשעים החברתיים לכאורה של הציונות ( הפליה כנגד מזרחיים ) לבין הפשעים לכאורה הגיאו פוליטיים כנגד הפלסטינים , ורואים בהם ( בפלסטינים ) מעין אחים לנשק , או שותפי גורל למעשה . הם יותר ממורמרים וקיצוניים וחדורי שנאה , מאבות אבותיהם , שהם הקורבנות הישירים של הפליה לכאורית , נגד מזרחיים .

    כמה המחשות זניחות ביותר :

    http://www.haokets.org/2015/07/24/לא-רק-נגד-השמאל-בחזרה-למאבק-מזרחי-ואוני/

    http://www.haokets.org/2014/10/27/ראשית-הציונות-המזרחים-הנשכחים/

    להתראות

    אהבתי

  56. קמיליה , כדאי היה לך לעשות היכרות אפרופו , עם ד"ר מירב אלוש – אברון , היא מרצה לתקשורת וקולנוע באוניברסיטת ת"א , ומוחה נמרצות על אובדן הזהות המזרחית בתוך הקלחת הציונית – אשכנזית , דיעה שלה , הארץ :

    http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2165595

    להתראות

    אהבתי

  57. רק להבהרה , קמיליה משתמשת ואני אחריה ( לשיטתה ) במינוח : אוטו אנטישמיות ……. כמובן שצריך היה להוסיף התיבה : לכאורה …… הם לא רואים עצמם ככאלו כמובן , האופן שבו קמיליה השתמשה במינוח , הרבה יותר רחב וגורף מהמשמעות המיידית והמצומצמת שלו ….. להתראות

    אהבתי

  58. בזמן המרוץ לנשיאות קלינטון תצטרך להתחרות בטראמפ מי אוהב יותר את ישראל וכל זה יהיה הסטוריה. בעוד חודשיים איש לא יזכור את מה שמו הזקן המצחיק עם השיער הלבן.

    אהבתי

  59. לאל רום,

    אם ארצה להשתמש במתכונת הדיבור שלך יהיה עלי לכתוב "תקצר היריעה, סיבוכי איימים… ".😊

    קראתי פוסט מעניין של דני אורבך בבלוג הינשוף, המבוסס על הפתגם הערבי "ההופך עצמו לקש – יאכלו אותו החמורים".
    בפוסט זה הוא מנסה לנתח את הישראלים / היהודים השייכים לשמאל הרדיקלי, האנטי ציוני, תומך ה BDS, המאמץ למעשה את כל מטרות החמאס, ותמיד ובכל נושא תוקף את ישראל ברשעות ובאכזריות.
    אותו חלק מהשמאל שהדבקתי לו את הכינוי "אוטו – אנטישמי".

    הוא מציין שני מאפיינים של שמאל זה:
    1. קושי משמעותי עם עצם הזהות היהודית, עמדה סופר ביקורתית כלפיה המגיעה עד דמוניזציה ותיעוב, וניסיון לבטלה ולצמצמה.
    בניגוד לערבים / לפלסטינאים הגאים בלאומיותם, תרבותם, זהותם הייחודית, דתם, ועברם – יהודים אלו מנופפים בספר הקדוש בעיניהם של זנד "מתי ואיפה הומצא העם היהודי".
    2. השפעה נוצרית של תפיסת החטא הקדמון, עקרון האשמה הנוצרי המחלק את העולם בין המדכאים לבין המדוכאים, בין העשירים והחזקים לבין העניים והחלשים.

    אין בעיני ספק ששני הגורמים הנ'ל חזקים לעין שיעור בקרב יהודים אשכנזים מאשר בקרב יהודים מזרחיים.

    ——————————————————–
    מצ'ב חלק מתגובה שפורסמה בפוסט זה של הינשוף ע'י יהודי ממוצא תימני, הטוען שהוא חילוני אך גאה להתפלל מספר בן 500 שנה:
    "עוד מחשבה שעברה במוחי שעה שקראתי את הפוסט נוגעת למקומם של יהודים ממוצא אשכנזי בהשוואה ליהודי המזרח בסיפור הזה. אמנם פעילות אנטי ישראלית היא לא נחלתם הבלעדית של יהודים ממוצא אשכנזי (ע"ע טלי פחימה, מרדכי ואנונו…). ועם זאת, נראה – לפחות בעיני – שרובם ומניינים של פעילי הBDS הישראליים במוצאם הם ממוצא אשכנזי, בעלי זיקה נמוכה מאוד (עד אפסית) לדת ולמורשת ישראל. אם קודם דיברתי על הסיבות הפסיכולוגיות לפעילות שלהם, הרי שכאן הרקע הסוציולוגי של הפעילים הללו מסקרן אותי מאוד: האם החוויה הפריבילגית שלהם בקונטקסט הישראלי (אשכנזים-מזרחים) תרם לצורך שלהם להכות על חטא? האם נטמעו ביהודי אשכנז ערכים בעלי גוון נוצרי (שאותם הזכרת) אשר "דילגו" על יהודים ממוצא מזרחי? ואפילו- מה מקומה של המשפחה הגרעינית והמורחבת בעידוד/דיכוי עמדות פוסט ציוניות?? כמובן שגם יהודי המזרח אינם עשויים מקשה אחת בהקשר זה… היהודים המזרחיים (למשל מתפוצות תימן ויוון) שעלו טרם הקמת המדינה (שלא כחלק ממפעל "העלאת יהודי המזרח" של המפעל הציוני) התערו בארץ (כלכלית וחברתית) באופן מהיר בהרבה. ראייה לכך קיימת עד היום בקרב יהודי מרוקו ש"הועלו" ארצה – ושמבטאים לא אחת את תחושת העקירה שנכרכה עם חווית העלייה לארץ. מבלי לחקור את הנושא לעומקיו- אני יכול להעריך שהתחושה הזו, המחלחלת מדור לדור, עשויה לייצר אפקט אנטי-ציוני חזק מאוד."

    ———————————————————-
    לשמחתי, אנשי הקשת הדמוקרטית המזרחית אינם פופולריים בקרב רובם המכריע של בני עדות המזרח.
    בעיניהם הרעיון שבארץ יחיו בשלווה ובנחת, זה לצד זה, ערבים – נוצרים, ערבים – יהודים וערבים – מוסלמים, מעורר חלחלה. הם אינם מוכנים להגדיר עצמם כערבים בני דת משה.
    אפשר גם להוסיף שהרוב המכריע של המזרחים בישראל פחות מושפעים מהרוחות הנושבות באקדמיה המערבית, בפקולטות למדעי החברה והרוח, ומנטיותיהם "האוניברסליסטיות" (למעשה הנטיות האנטי – קולוניאליסטיות, התומכות תמיד בילידים האומללים נגד מדכאיהם הלבנים העשירים).
    הקשת המזרחית היא למעשה מעין אליטה, די מנותקת מההמונים עליה ברצונם להשפיע, ודחויה על ידם.

    אהבתי

  60. קמיליה , מן התגובה שלך פשוט , עלה שאת מקשרת באופן די סטיגמטי , בין אשכנזים לרדיקליות שמאלנית אוטו אנטישמית לכאורה , פשוט , הבהרתי קצת יותר בחדות הגוונים . מובן שהנושא סבוך אימים , את לא יכולה להעלות על הדעת , כמה סבוך ומטורף , ברגים וקפיצים יצאו לאדם מכל החורים בגוף . רק עשיתי לך מה שנקרא : מבצע היכרות ….. אינטרודוקציה כללית ביותר . להתראות

    אהבתי

  61. אין ספק בכלל שבימין אין קיצוניים כלל ומעלליהם יעשו לנו רק טוב. אנשי המחתרת היהודית שהייתה קרובה מאוד לפיצוץ כיפת הזהב בהר הבית ויהודה גליק וחבריו שפועלים נמרצות להקמת בית המקדש השלישי והריסת מגדל אל אקצא תוך החלת מלחמת גוג ומגוג יעשו לנו רק טוב…..

    אהבתי

  62. ד
    לפי התיאור שלך הימין הקיצוני ממש זניח ליד השמאל הקיצוני. סיפור מלפני עשרות שנים על משהו שכמעט התרחש אבל לא קרה וסיפור לא ברור על יהודה גליק – מה בדיוק הוא עשה? הבריח ציוד להר הבית להרוס את אל אקצה או חומרי בניין לבנות את בית המקדש?!

    אהבתי

  63. ד' , לא מובן בדיוק מה אתה רוצה מיהודה גליק . הוא אמנם פעיל הר הבית , אבל איש שוחר שלום , וכל חטאו בכך שהוא חפץ להתפלל בהר קודשו .

    בית משפט הרי פסק לו חצי מליון ש"ח פיצויים , על התעמרות המשטרה בו . בית משפט קבע חד משמעית , שהוא לא ביצע כהוא זה , שום אקט אלים או פרובוקטיבי , בלתי כי אם נניח : מילמול שפתיים , תפילה חרישית וכיוצא באלה . זוהי סתם מנטרה פסיכית נישאת בפי כל , השם הזה : יהודה גליק , עלק פעיל קיצוני , הזוי , מחרחר מלחמה .

    אתה יכול להגיע בלינק להלן , בית משפט שלום , פיצוי חצי מליון לזכותו . נכון שהתהפך במחוזי , אבל , לא בגלל שנמצא בו אשם , אלא שהמשטרה לגבי דידו של המחוזי , לא נהגה ברשלנות ( לעומת השלום ) , הנה :

    יש ללחוץ כדי לגשת אל d7a4d7a1d7a7-d793d799d79f-d791d799d794d79ed7a9-d7a9d79cd795d79d-d799d7a8d795d7a9d79cd799d79d-d7a9d795d7a4d798d7aa-d790d791d799d791d799.pdf

    בסך הכל , אתה צריך לבוא בביקורת נגד המדינה , שלא מאפשרת ליהודים להתפלל בהר הבית , הכל בניגוד לחוק ברור : חוק המקומות הקדושים , סעיף 1 , כאן :

    http://www.nevo.co.il/law_html/Law01/P224K1_001.htm

    להתראות

    אהבתי

  64. ד,
    הנושא הוא לא קיצונים כי מהם יש בכל צד (וכאמור יהודה גליק אינו קיצוני, אבל בוודאי שקיצונים קיימים בימין).
    נכון שקשה למצוא נושא שכולנו מאוחדים סביבו אבל bds הוא בהחלט כמעט קונצנזוס בציבור שהוא נגדנו והוא מזיק לנו.
    ומה נעשה שרק יהודים מן השמאל תומכים ב-bds ולא יהודים בימין. זאת עובדה. גם יהודים שקוראים לביטול מדינת ישראל כמו חומסקי או מתנגגין אחרים לקיומנו כמו סורוס הם מן השמאל. זאת עובדה.
    למה לטמון את הראש באדמה?

    אהבתי

  65. Particularly as America’s Muslim population grows, the chance of both parties remaining 100% pro-Israel is non-existent. If you recall, at the 2012 Dem national convention, the plank about recognizing Jerusalem as Israel’s capital was booed by the audience and objectively lost the voice vote, but was adopted by party leaders anyway. Only so much longer they can keep a lid on anti-Israel sentiment.

    David Pinsen
    May 24, 2016 at 11:46 am
    Reply

    אהבתי

  66. הימין לא ניצח בגלל יגאל עמיר, תתמודדו
    מתן אשר | 24/05/2016
    בניגוד למיתוס הרווח בשמאל, לפני רצח רבין מחנה הימין הוביל בעקביות בסקרים ונתניהו הסתמן כמנצח הגדול בבחירות הקרבות. הגיע הזמן להתמודד עם האמת: השמאל כשל בגלל מדיניותו, לא בגלל הרצח

    http://tinyurl.com/jyn3o3q

    אהבתי

  67. גם רק ימניים תמכו בפיצוץ כיפת הזהב ותומכים היום בהקמת בית המקדש השלישי שמימושו יוביל לרעידת אדמה אזורית תרתי משמע ואולי עולמית.

    ארגון ה-bds הינו ארגון קטן בקנה מידה עולמי שהימין בארץ הצליח לנפח למימדים מפלצתיים. אין ספק שזה ארגון קיצוני וצריך לפעול בנחישות להקטין את השפעתו אבל בואו לא נגזים.

    אל רום, אני מקווה שאתה לא כ"כ תמים להאמין שגליק רוצה "רק" להתפלל בהר הבית וזהו. הוא פעיל בארגון שפועל להקמת בית המקדש השלישי (שכחתי את שמו כרגע).

    אהבתי

  68. ד
    השאלה העיקרית היא לא אם יש קיצוניים אלא מה יחס המיינסטרים של כל צד לקיצוניים. רוב מוחלט של הליכוד מגנה את הקיצוניים בימין. במפלגת העבודה אף אחד לא גינה את השמאל הקיצוני עד שאם תרצו עשו קמפיין אגרסיבי מאוד בנושא וגם היום יש קבוצה נכבדה במפלגת העבודה שלא מגנה (זוהיר בהלול, סתו שפיר, יוסי יונה, מירב מיכאלי)

    אהבתי

  69. בעיני, הן הקיצוניים בשמאל והן הקיצונים מהימין מאוד מסוכנים. אבל הסכנות מהם לא מקזזות אחת את השנייה, אלא מתווספות אחת לשנייה.
    הנסיון ליצור סימטריה, ולהגיד ש"לכל צד יש את הקיצוניים שלו, אפשר להירגע ולהפסיק לעסוק בנושא", לא פותר שום בעייה. להפך.

    אהבתי

  70. קמיליה
    את צודקת אבל מפספסת את הנקודה.
    עיקר הטענה של 'אם תרצו' לא היתה תראו יש קיצונים גם בשמאל אלא שבכלל לא עוסקים בטיפול כנגד הקיצונים בשמאל. אפשר להתווכח עם הקמפיין שלהם נעשה בצורה ראויה או לא אבל העובדה שעד אז שוברים שתיקה וכדו' לא 'זכו' לגינויים מהמיינסטרים בשמאל. בעיה שלו מתייחסים אליה יותר בעייתית מבעיה שמתייחסים אליה.

    אהבתי

  71. ד' , הבעיה חורגת מיהודה גליק . אנו מדינת חוק , מדינה בה שורר שלטון חוק , מדינה בה מכבדים זכויות אדם . ירושלים המזרחית נכבשה , והוכרזה יחד עם שטח כפרי סובב לה , כחלק ריבוני של ירושלים מכאן ואילך ( חוק יסוד : ירושלים ) . זוהי שערוריה , שמדינת ישראל , לא דואגת , בשטח ריבוני , לזכויות יסוד של אזרחיה ( זכות הפולחן , להתפלל במקום קדוש ) ונכנעת במשך עשרות שנים , לפורעי חוק . לא מדובר על בניית מקדש או השקפתך בנוגע לכך .

    ואפילו אם היה רוצה לבנות מקדש , כל עוד יהודה גליק , הינו שומר חוק , ואיש שוחר שלום , זכותו לפעול לכך ( אם היה פועל לכך , בינתיים הוא רק מנסה שם לבקר ולהתפלל ומונעים ממנו ומיהודים רבים אחרים , זוהי שערוריה !! ) .

    זהו שטח ריבוני לחלוטין של מדינת ישראל ( להלכה ) אתה פשוט לא קולט !!

    להתראות

    אהבתי

  72. אל רום, בעיית ירושלים המזרחית ברורה לי מאוד ובטח ובטח ההחלטה שלנו מאז 1967 לא להחיל את החוקים שלנו שם במלואם והפיכתה ל"מערב הפרוע".
    דרך אגב, הימין הוא הרי זה שטוען שירושלים שלנו לעולמי עולמים, כולל מזרח ירושלים, אבל פא עושה כלום לגבי החלת שלטון החוק שם. אפילו לא דיוו אחד בנושא בממשלה.

    קמיליה, אף אחד בשמאל מרכז לא טען לרגע שאנשי הימין הם אנטי-ציוניים בעוד שהימין מרכז טוען בתוקף שהשמאל כולו הינו אנטי-ציוני. השמאל טוען שהימין הקיצוני מסוכן למדינה וטענות דומות אבל אנטי ציוניים לא נטען.

    אין מה להשוות את מסע הדה-לגטימציה שהימין עושה להיפך. הימין הרבה יותר גרוע ושלא נדבר על הלגיטימציה בימין של הפעלת אלימות מצד הימין (אמיל גרינצוויג ורבין).

    אהבתי

  73. ד
    אתה יכול להביא ציטוט של ממיינסטרים של הימין שהשמאל כולו הוא אנטי ציוני? אתה יוכל להביא ציטוט מהמיינסטרים של הימין שמצדיק את רצח רבין?
    דבריך אינם מסע דה-לגיטימציה לימין?!

    אהבתי

  74. ד', טוב , אני שמח שאנו מסכימים לגבי אותו " מערב פרוע " . על מי להטיל האשם , זה סיפור מסובך , שכמובן חורג מעבר לבעיה של ירושלים ויהודה גליק . להתראות

    אהבתי

  75. לד' ולכל שאר המגיבים,

    לטעמי, לא נעשה מספיק כנגד הקיצונים המסוכנים בימין, ולא כנגד הקיצונים המסוכנים שבשמאל.

    א. רוב הטיפול בקיצוני הימין המסוכנים נמצא בידי המחלקה היהודית בשב'כ. בגדול, נראה לי שהם אולי מצליחים לסכל ביצוע מעשים העלולים להבעיר את כל המזרח התיכון, אך די כושלים ביצירת דה לגיטימציה שלהם בקרב הצעירים בימין הדתי. קרקע הגידול של קיצונים אלו והאוכלוסייה התומכת שלהם. לצורך כך היה צורך לגייס לפעולה רבנים ומובילי דעה בימין הדתי. האנלוגיה בעיני היא הנסיון להילחם בנכונות צעירים מוסלמים להתגייס לדעא'ש ו/או הנסיון לשנות את עמדות המוסלמים 'המתונים' כך שיעזרו לכוחות הביטחון לאתר את הקיצונים ולאסרם. כוחות הביטחון לא יכולים להצליח לבדם בשינוי עמדות אוכלוסיות דתיות, לא מוסלמיות ולא יהודיות.

    ב. בהתייחסות לקיצונים המסוכנים משמאל – הבעייה הפוכה.
    גם על פי דו'ח מבקר המדינה האחרון – המדינה כשלה בגדול בטיפול ב BDS ותומכיו. היא הפקירה את כל הטיפול בנושא לעמותות כדוגמת אם תרצו. מסע הדה לגיטמציה שאם תרצו מנסים לעשות לשמאל הקיצוני הוא בעיני מבורך בכוונותיו, גם אם לעיתים קרובות דרך ההתבטאות שלהם אינה לטעמי. חמור מכך, עמותות קטנות, וטוקבקיסטים מתלהמים, אינם מסוגלים להתמודד עם עומק הבעייה והיקפה.

    אהבתי

  76. קמיליה
    השב'כ אולי מצליח לסכל מעשים העלולים להבעיר את כל המזרח התיכון?! מישהו פוצץ את אל אקצא ולא שמעתי על זה? הרצח בדומא היה המעשה הכי חמור ב20 שנה האחרונות ועם כל חומרתו הוא רחוק מאוד מלהבעיר את כל המזרח התיכון והוא חריג מאוד גם אם תתאמצי מאוד תתקשי למצוא עוד מעשים כחומרתו. יש בהחלט מה לשפר ויש אלימות אבל בכל חברה בעולם יש בעיות של אלימות ולא ראיתי נתונים שכאן היא חורגת מעבר לזה.

    אהבתי

  77. למשה,

    לתפיסתי, אתה ממעיט בחומרת הסכנה מהימין הקיצוני, בדיוק כפי שד' ממעיט בחומרת הסכנה מהשמאל הקיצוני.

    המחתרת היהודית, בשנות ה80, רצחה ראשי ערים (שכיום אנו מייחלים למתונים שכמותם בהנהגה הפלסטינית) ונעצרה רק מעט לפני יישום תוכניתה לפוצץ את מסגד אל אקצה.
    תוכנית שלו הייתה מצליחה – הייתה עלולה להבעיר את כל העולם המוסלמי.
    מעצר אנשי המחתרת לא הביא לחיסול רעיונותיה ושאיפותיה. הם ממשיכים לפכפך במסתרים.
    כפי שגם אחרי חיסול מנהיגים מוסלמים קיצונים – תמיד נמצא מי שיתנדב להחליפם. הרעיונות הג'יהדיסטים המסוכנים ממשיכים להשפיע.

    בני גופשטיין, לדוגמא, קרא לשרפת מסגדים וכנסיות.
    משה אורבך, מהקבוצה שנכלאה על שריפת כנסיית הלחם והדגים, פרסם את מטרות קבוצתו:
    1. הצתת סכסוך בהר הבית
    2. גרוש גויים (באמצעות הצתת בתי ערבים)
    3. ביעור עבודה זרה בארץ ישראל (שרפת מסגדים וכנסיות)
    4. הפיכת ישראל למדינת הלכה יהודית (כפייה דתית)
    5. להעביר מהעולם את מערכת השלטון הדמוקרטית ולהקים במקומה "מלכות קודש".

    אין לי ספק שסעיפים 1 + 3 עלולים להבעיר את המזרח התיכון.
    הסיבה העיקרית לכך היא שמעשים מסוג זה יעשו באוויר המוסלמי, הספוג במילא באדי דלק, שכל ניצוץ קטן יכול להבעירם (ביטוי ששאלתי מדני אורבך מאתר הינשוף).

    מצ'ב כתבה ממבט לתקשורת הפלסטינית, על "עלילת אל אקצה בסכנה". הטענה, שמוסלמים רבים מאמינים בה, שהיהודים מתכוונים להשתלט על הר הבית. קל לשער כיצד יגיבו אם יתחוור להם שכמה "משוגעים" יהודים אכן פגעו במסגד.

    http://www.palwatch.org.il/main.aspx?fi=771&all=1

    מיותר להוסיף שגם מידע על שרפת כנסיות בישראל – לא יתרום לשיפור יחסי החוץ שלנו בעולם המערבי. אם כיום אנו נתפסים, בעיני חלק מהנוצרים, כמתמודדים מול אויב משותף, סביר שאח'כ נתתפס כלא טובים במאום מדאע'ש.

    מכאן, שרפת המשפחה בדומא היא כנראה המעשה המזעזע ביותר, אך לאו דווקא המסוכן ביותר.

    אהבתי

  78. המחתרת היהודית אכן כללה אנשים שאינם מהשוליים אבל זה היה לפני מעל 30 שנה!!!
    בנצי גופשטיין לא קרא לשרוף מסגדים – הוא נזהר מאוד לא לעבור על החוק. ברור שזה לא מאהבה וכבוד לחוק אבל הוא בדיוק דוגמא לאדם שהמערכת מרסנת אותו – ברור לו שאם הוא יעבור על החוק הוא יכנס לכלא.
    אני לא יודע מי זה משה אורבך אבל אכן יש כאלו עם דעות כמו שציינת אבל אנשים עם דעות כאלה תמיד יהיו השאלה הנכונה היא האם האנשים עם הדעות האלה זו קבוצה מספיק גדולה ועם יכולת להוציא משהו לפועל.
    האם ב10 שנים האחרונות היה אירועים שכמעט יצאו לפעול?
    אומנם צריך לחשוש שבעתיד הם יגדלו וצריך לוודא שלא. האם השב'כ והמערכת עומדות במשימה? נראה לי שבהחלט כן.
    האם ב10 שנים האחרונות יש איזה נתונים (כמובן שהכוונה לנתונים מספריים ולא כותרות בעיתונים) שמראים שהקבוצה הזו גדלה?
    (אחרי ההתנתקות היתה איזו עליה אבל זה היה תופעה חד פעמית לא מגמה)

    אהבתי

  79. משה, סלח לי על הביטוי מראש אבל באיזה סרט אתה חי??
    מנהיגי המחתרת היהודית משנות השמונים הם גיבורים אצל ציבור המתנחלים היון וחלקם התקדמו לעמדות השפעה שם.
    אל תשכח שהם קיבלו גיבוי ממנהיגי הליכוד בזמנו שהמתיקו להם את פסקי הדין משמעותית.
    גופשטיין, סמוטריץ', גליק ופייגלין היו באמת שייכים עד לפני 10 שנים לשוליים הקיצוניים ביותר שאף אחד לא ייחס להם חשיבות ואילו היום הם במעמד הרבה יותר משפיע בציבור.

    קמיליה, כל ארגוני השמאל הנוראיים האלה פועלים תחת שלטון ימין שלא נלחם בהם יותר מדי. אולי זה נוח לימין שיש ארגונים כאלה כי אז קל יותר להמשיך לצעוק "הם אנטי-ציונים"….
    גם ממה שכתבת מעלה על מטרות הימין הקיצוני אז ברור לחלוטין שהוא הרבה יותר מסוכן מהשמאל הקיצוני. ואל תשכחי שהם היו מאוד קרובים להגשים את חזונם והם ממשיכים להתחזק כיום. אלה כבר מזמן לא "עשבים שוטים".

    מעניין שהקיצוניים הימניים הם תמיד רק "עשבים שוטים" בעוד שהשמאל כולו הוא אנטי-ציוני. אפילו על יגאל עמיר השמאל לא אמר שהוא אנטי-ציוני אבל בימין בקלות אומרים כזה ביטוי נורא על בוז'י וציפי.
    ואת עוד בכלל משווה ביניהם????

    אהבתי

  80. ד

    נא הבא ציטוט אחד מסמוטריץ' גליק או פיגליין הקוראים לפעולה בנוסח המחתרת היהודית. נא הבא ציטוט אחד מחגי סגל מאז השתחרר מהכלא שבו הוא קורא לפעול בנוסח שהוא פעל בימיו במחתרת היהודית. הפרחת האשמות אינה תחילף לעובדות. מי שמחשיב את הפרחת האשמות במקום עובודות הוא זה שחי בסרט.

    הם לא קיבלו שום גיבוי ממנהיגי הליכוד למעשיהם בין קיצור עונש להסמכה למעשה המרחק רב מאוד. כל פעם שבית משפט בערכאה גבוהה יותר מפחית עונש זה אומר שהוא מסכים לעבירה שעשה הנדון?! מאיפה השטות הזאת. (המתקת פסק הדין סביר שהיה מיתוך הנחה שזו הדרך הטובה שבה הם ומקורביהם יזנחו את הדרך הזאת לפעמים העונש הוא לא הדרך הכי יעילה והעובדות מראות שהם צדקו.)

    בנצי גופשטיין אינו מהמיינסטרים של הימין ואגב גם אצלו אני מעריך שלא תמצא ציטוט שהוא אמר לפעול בדרכי המחתרת היהודית.

    ולדבריך בסיום:
    והסיבה שבאופן כללי המיינסטרים של השמאל נתפס עם הקיצוני כי הוא לא מגנה אותו. עד הקמפיין של אם תרצו שמעת את מנהיגי השמאל מגנים את השמאל הקיצוני?! ולגבי בוז'י וציפי האם אכן נתניהו מגדיר אותם כאנטי ציונים מאשר

    אתה באמת חושב שבמיינסטרים של הימין מתבטאים בצורה מכוערת כלפי בוז'י וציפי יותר מאשר במיינסטרים של השמאל על ביבי ובנט?

    ואגב הביטוי אנטי ציוני יותר נורא בעיניך מהביטוי פאשיסט המופנה לימין?

    אהבתי

  81. האלימות הפוליטית בישראל היא נמוכה מאוד, נמוכה בימין ועוד יותר נמוכה בשמאל.
    למה אני אומר נמוכה מאוד בשמאל? כי ביבשת הישנה למשל קיימת אלימות פוליטית משמאל (שכמעט ונעדרת אצלנו). תראו מה קורה עכשיו בצרפת. גופים אנרכיסטיים מפגינים, שוברים, הורסים מכוניות משטרה, פוגעים בשוטרים וזאת במהלך זמן ארוך. ועל מה? על חוקי עבודה/פנסיה ונושאים כלכליים. נושאים שאצלנו הם בכלל לא לגיטימיים כמקור לאלימות.
    בקיץ 2011 יצאו חצי מיליון-מיליון איש להפגין ו(כמעט) לא היו שום מעשי אלימות. גם סילמן פגע בעצמו ולא באחרים.
    בארה"ב יש גלי הפגנות של שחורים שכוללים הצתות של חנויות, ואנדליזם ופחד לצאת לרחוב. זה לא קורה כאן.
    באירופה יש אלימות שוטפת גם מימין (פשיסטים) וגם משמאל (אנרכיסטיים). אצלנו יש אלימות שוטפת פוליטית קלה משמאל (אנרכיסטיים נגד הגדר) ואלימות פוליטית כבדה יותר מימין (תג מחיר) שמופנית כלפי ערבים. וכל אלו נשלטות בהרבה לעומת אירופה.
    אז נכון שאנחנו ב"ימים קשים לדמוקרטיה הישראלית" (כי ליברמן נכנס לקואליציה/השמאל נכזב מחלומותיו שאוטוטו ממשלת נתניהו נופלת) אבל מי שעיניו בראשו יכול להתגאות בדמוקרטיה הלא-מושלמת שלנו. מצבנו לא פחות מאותם מקומות שהשמאל לוטש אליו עיניו כמודל לחיקוי.

    אהבתי

  82. אני מסכים עם יאיר ומשה מבחינה זו שהאלימות היהודית נדירה יחסית, אולי יותר מבכל מקרה דומה בעולם. אבל רצח רבין ורצח אמיל גרינצוויג ושריפת הילד הערבי והצתת הבית על יושביו מראים שאי אפשר להיות שאנן.

    אהבתי

  83. משה, הימין מכשיר את האלימות כלפי הערבים בכללותם ויהודים שהוא החליט על דעת עצמו כ"שמאלנים". כל מקרי האלימות הקשים הגיעו עד היום רק מהצד הימני של המפה הפוליטית (אבל הם רק עשבים שוטים כמובן…).
    אין ספק גם שהיחס שחברי המחתרת היהודית מקבלים היום אצל המתנחלים הוא גרוע כאל פושעים נתעבים….
    תיכף תגיד לי גם שברוך גולדשטיין הוא שנוא נפשם של המתנחלים…..

    הביטוי אנטי-ציוני מעניק הכשר לרצח אותו אדם כי אנטי-ציוני שווה ערך בעצם לבוגד. הביטוי פאשיסט לא מעניק הכשר לרצח אותו אדם.

    מטרות הימין הקיצוני הוא להביא למלחמה דתית (ע"י פגיעה קשה במסגד אל אקצא), כלל אזורית ושעשויה להיהפך לסוג של עולמית (בנסיבות מסויימות).
    השמאל הקיצוני בכלל לא מעוניין במלחמה אלא בשינוי דראסטי ביחס שלנו לערבים (זכות שיבה, הענקת אזרחות ושוויון זכויות לכולם).

    מבין שניהם, הימין הקיצוני הרבה יותר קרוב להשגת מטרותיו. כנראה שאתה מאמין שמלחמה דתית אזורית בינינו לבין כל המוסלמים זה עדיף. שיבושם לך.

    אהבתי

  84. יאיר, האלימות באירופה גבוהה יותר כי הנוצרים אלימים יותר מהיהודים.
    היהדות לא מעודדת אלימות בכלליות. גם חיי המשפחה הטובים ושיעור גירושים ושאר בעיות משפחתיות נמוך הרבה יותר יצרו אנשים טובים יותר פסיכולוגית.

    אהבתי

  85. אתם מדברים על אלימות יהודים כנגד יהודים? או כנגד ערבים? אנחנו חיים במדינה שכמעט 100 שנים הערבים מבצעים פעוליות רצחניות נגד אזרחים. נשים וילדים. בכל פעם שפוגעים בערבי עושים מזה סיפור שלם הרי זה בסדר שהם כאלו הם ברברים אבל שאנחנו נתנהג כמוהם? אולי אם היו מגיבים כלפיהם באלימות זה היה עוזר כי השפה היחידה שהם מבינים זו הרתעה. הוכחה, השקט בעזה בשנתיים האחרונות. אצלנו נוהל שכן ישר בגץ. כשדופקים בגג הם מיד מעלים עשרות נשים וילדים על הגג שלא נפציץ פעם פעמיים נוריד אותם הם יבינו. מורשת רבין, לשבור להם את הידיים והרגליים,

    אהבתי

  86. ד
    בדיון אפשר להביא עובדה מציאותית המוסכמת על הצדדים אבל משהו שלדעת צד הוא עובדה מציאותית ודעת הצד השני לא כך המביא את העובדה צריך להביא סימוכין לעובדה (סימוכים = מקורות ומספרים לא כותרות של דעות בעיתונות) כשאתה כותב 'הימין מכשיר את האלימות כלפי הערבים בכללותם ויהודים שהוא החליט על דעת עצמו כ'שמאלנים'. זו טענה על מציאות שקיימת זכותך להעריך שזו המציאות אבל בויכוח כשדעת הצד השני המציאות שאתה מתאר לחלוטין לא קיימת ואתה לא מביא אפילו ציטוט אחד מהמיינסטרים הוא דבר חסר טעם.

    ישנם כמה מחבלים בודדים שעזבו את דרך הטרור ויש אפילו אחד שהתגייר. היחס של הימין אליהם הוא כמובן לא כאל מחבלים הם מקבלים יחס טוב היות ועם עזבו את דרכם הרעה. למה היחס לאנשי המחתרת היהודית שעזבו את דרכם צריך להיות אחר?

    לגבי 'אנטי ציוני' כאן כבר זה פירוש שלך. לדעתי לא נכון. עובדה יש קבוצות חרדיות אנטי ציוניות (סאטמר, נטורי קרתא) בהחלט משתמשים גם לגביהם במילים 'אנטי ציוני'. לא ראיתי שום סימן קלוש של הכשר להרוג אותם. אולי גם כאן אתה רואה מציאות אחרת ממני?! הביטוי אנטי ציוני בפירוש אינו הכשר להרוג.

    גם אם נניח שאתה צודק שכל מטרת השמאל הקיצוני הוא לשנות את יחסינו לערבים – הוא משתף פעולה עם גורמים שמטרתם היא חיסול מדינת ישראל. (ולדעתי גם בשמאל הקיצוני עצמו יש גורמים כאלה אבל זה לא משנה)

    האם הימין הקיצוני קרוב יותר להגשמת מטרתו או הגורמים שהשמאל הקיצוני משתף איתם פעולה. הערכתי שונה משלך אבל זו לא הנקודה העיקרית. בימין הקיצוני המדינה/ השב'כ מטפלת. יכול להיות שיש מקום לשיפור בטיפול. אבל גורם לא מטופל גם אם כרגע הוא יותר רחוק הסבירות שהוא יזיק בפועל יותר גדולה – זה ממש טיפשות וחוסר אחריות לא לטפל בזה. הפעילות של גורמים אלו נגד ישראל הולכת ומתגברת. ב20 שנה האחרונות לא היה שום דבר שהתקרב לברוך גולדשטיין או למחתרת היהודית – גם אם זה יותר קרוב מהשמאל הקיצוני – זה לא מתקדם זה אומר דבר פשוט הטיפול שהם מקבלים הוא לפחות סביר.

    אהבתי

  87. http://edition.cnn.com/2016/05/25/politics/state-department-report-faults-clinton-over-email-use/

    דו"ח המפקח הכללי במחלקת המדינה האמריקנית אמר שמזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון לא צייתה לחוק ולא הודיעה לצוות המחלקה לגבי השימוש שעשתה בשרת הדוא"ל הפרטית, על פי עותק של הדו"ח שהגיע לידי
    CNN
    ביום רביעי.

    אהבתי

  88. לד'

    אני חולקת קשות על טענתך שה BDS היא תנועה קטנה וחסרת חשיבות, שפוטנציאל הנזק ממנה קטן.

    בהנחה שגם בעיניך יחסי ישראל – ארה'ב הם אחד הנכסים האסטרטגים החשובים ביותר של ישראל – פעילי ה BDS עושים לילות כימים בכדי לקעקעם.
    ולצערי, השפעתם הולכת וגדלה בהתמדה.
    התעמולה האנטי ישראלית, המציגה את ישראל כמדינה פושעת, חסרת זכות קיום, שנולדה בחטא, והצדק הקוסמי מצדיק כל פעולה נפשעת כנגדה – משפיעה על יותר ויותר אנשים. בעיקר באקדמיה המערבית, ועל סטודנטים צעירים (כולל הרבה מאוד יהודים חילונים ורפורמים).
    מפחיד לחשוב שמדור זה תצמח האליטה המנהיגותית הבאה של ארה'ב.

    אפילו כיום, בקרב המוני הצעירים הנוהים אחרי ברני סנדרס, רבים תומכים בעמדות אנטי ישראליות קיצוניות ביותר. ולברני סנדרס השפעה לא מבוטלת על הצהרות הבחירות של הילארי קלינטון, ועל מצע התנועה הדמוקרטית בארה'ב.
    כלומר, תנועת ה BDS משפיעה על מפלגת שלטון ב"נכס האסטרטגי החשוב ביותר של ישראל" !

    מצ'ב כתבה המספרת על החדירה המסיבית של תומכי BDS למיניהם למחנה ברני סנדרס, ועל השפעת אנטי ישראלים אלו על מצע המפלגה הדמוקרטית. גם אם הילארי קלינטון תזכה למועמדות המפלגה הדמוקרטית – המפלגה הדמוקרטית בארה'ב תפסיק להיות פרו ישראלית.

    https://pjmedia.com/ronradosh/2016/05/24/anti-israel-socialists-write-democrat-party-platform/?singlepage=true

    לתפיסתי, התמקדות באלימות פיזית (של הימין בהשוואה לשמאל, או של יהודים בהשוואה לנוצרים ולמוסלמים) היא טעות קשה. האנשים המסוכנים ביותר הם דווקא אלו שידיהם מעולם לא הרגו זבוב. אלו שנואמים מעל במות מכובדות, וטופחים באצבעותיהם על מקשי מקלדות.
    עמוס שוקן, בעיני, הוא אחד האנשים המסוכנים ביותר בישראל. מסוכן שבעתיים מכל בריון חמום מוח מתלהם מהימין, שעלול לרצוח מספר ערבים או מספר יהודים.

    אחד המשגים האסטרטגים של השמאל הישראלי הציוני הוא חוסר נכונותו ו/או חוסר יכולתו להתנער מהשמאל האנטי ישראלי, ולבדל עצמו ממנו. זלזול בכוח השמאל האנטי – ישראלי, והכחשת מידת מסוכנותו, רק מונעת התמודדות עם הבעייה.
    אולי היה ראוי שהמינסטרים של השמאל הישראלי ייקח בכך דוגמא מהמינסטרים של הימין הישראלי.

    אהבתי

  89. למשה, לג'וש וליאיר

    האירוע שהחל את "המלחמה הגדולה", מלחמת העולם הראשונה, הוא סטודנט סרבי צעיר שהתנקש בחיי יורש העצר האוסטרו-הונגרי.

    סרביה סרבה לוותר על ריבונותה ולאפשר לנציגים אוסטרו-הונגרים לחקור את הרצח, בתגובה אוסטרו-הונגריה פלשה לסרביה, בתגובה הרוסים (בני בריתם של הסרבים) הכריזו מלחמה על הקיסרות האוסטרו הונגרית, ואז הגרמנים… ואז הצרפתים…
    השאר היסטוריה עגומה מאוד ומפחידה מאוד.
    היסטוריה שלמעשה מגיעה גם לסיבות לפריצת מלחמת העולם השנייה.

    ברור שתיאור זה של כדור שלג שהחל להתגלגל ללא יכולת לעצרו, הוא הצגה שטחית מאוד של הדברים, המתעלמת מכל סיבות העומק למלחמה. היו יחסי עוינות וחשדנות קשה בין המדינות, שטחים נתונים במחלוקת כתוצאה ממלחמות קודמות, מרוץ חימוש, תחרות קשה על השליטה בימים ועוד ועוד.

    אבל, תמיד אפשר לחשוב גם על תרחישים חלופיים של מה היה אילו. אילו רק אותו סטודנט צעיר לא היה מצליח לרצוח את יורש העצר, וכדור השלג לא היה מתחיל להתגלגל. אולי ההיסטוריה הייתה מתגלגלת אחרת.

    אם לחזור ליחסי ישראל והעולם הערבי מוסלמי, כל סיבות העומק ל"מלחמת עולם" אקופליקטית מחכות כבר שנים להזדמנות הנכונה להתפרץ.
    התעמולה האנטי ישראלית קיצונית, ואפילו האנטישמית, חדרה כבר ללבות מאות מיליוני מוסלמים בעולם. אוסף עלילות "אל אקצה בסכנה", שהבאתי ממבט על התקשורת הפלסטינית, הוא רק דוגמית זעירה.
    יתכן גם שהתלכדות מוסלמים להילחם בישראל תיתפס כאפשרות היחידה להפסיק את המלחמות הנוראיות המשתוללות עכשיו בעולם המוסלמי.

    מכאן, אולי מספיק רק רדיקל ימני קיצוני, או חבורה קטנטנה, בכדי להצית את כל מאגר חומרי הנפץ האדיר שביננו לבין הסובבים אותנו.

    השאלה אינה מספר הקיצונים המסוכנים בימין אלא יותר בנפיצות המטרות שיבחרו. העלאת משפחה באש היא פשע חמור ומזעזע לעין ערוך יותר מכל חבלה ברכוש. אך בעיני הסכנה העיקרית היא דווקא מחבלה ברכוש מקודש.

    ברור שהימין לא יצליח למנוע לחלוטין צמיחה של "עשבים שוטים מסוכנים" משורותיו. אבל הוא חייב לשאול את עצמו האם השקיע מספיק בחינוך צעיריו ובמלחמה באידיאולוגיות המסוכנות – כך שכל אדם החושד שמישהו בסביבתו מתכנן לבצע מעשה טרור ידווח על כך מיידית לרשויות החוק.

    אני חוששת שכפי שהשמאל השפוי אינו נלחם מספיק בהשפעת השמאל הקיצוני האנטי ישראלי, כך גם הימין השפוי אינו נלחם מספיק בהשפעת הימין הקיצוני המסוכן.

    אהבתי

  90. קמיליה

    אני מסכים עם כל מה שכתבת אבל המשפט האחרון שכתבת הוא ממש השוואה מעוותת. השמאל השפוי אינו נלחם בכלל בשמאל הקיצוני הוא כמעט מסרב בכלל להכיר בבעיה. יותר מזה – הוא מחבל במאמצי הימין להלחם בימין הלא שפוי. תארי לך נוער קורא מאמר בעיתון בשבע של הרב אליעזר מלמד שכותב באופן חד ומוחלט נגד אלימות ולקיחת החוק לידיים ואחרי זה קורא את ציפי/ בוז'י / נחום ברנע ושות' כותבים שהרב אליעזר מלמד הוא סהרורי לא שפוי. כנ'ל נוער קורא מאמר של חגי סגל נגד אלימות ועבירה על החוק ואחרי זה מאמרים (בהשראת ד) שחגי סגל הוא טרוריסט נתעב.

    לגבי האם הימין עושה מספיק. בצד החינוכי תשקורתי קשה למדוד את זה אבל באופן כללי החינוך והתקשורת הימנית באופן ברור נגד זה ומושקעים משאבים רבים לזה. תמיד אפשר עוד אבל ברור שיש דברים בחיים ולא יעזבו הכל ויתרכזו רק בזה. יש לך נוסחה מה המינון הנכון?

    לגבי דיווח על חשד למעשה טרור. כשיש ידיעה ודאית או כמעט ודאית אין לי ספק שזה ידווח (אגב מישהו שחשד ביגאל עמיר דיווח למשטרה על חשדו).
    לגבי חשד אם הטיפול של המשטרה היה כמו בכל פשע ברור שהיה דיווח. אבל כשמתיחסים לזה כאל טרור ועוצרים כל מיני אנשים סביב החשוד שאולי מכירים אותו זה כבר נעשה מאוד לא קל.
    לך לא תהיה בעיה לדווח על חשוד בפשע אבל תארי לך שהחשוד בפשע גר בבניין שבו גרים גם בנך ואחותך לפי מה שאת יודעת אין להם שום קשר אליו אבל דיווח יגרום שכל הבניין יעצר ויעבור חקירה כמה שבועות במרתפי השב'כ האם זה פשוט שתדווחי על חשד לא ברור?
    על זה בדיוק סמוטריץ' דיבר שלא להגדיר את זה כטרור יהודי לא אכפת לו מעצם המילה טרור והוא לא אמר שיש להפחית מחומרת המעשה או מהעונש המגיע לעושה אלא שהתיחסות סביבתית לא נכונה מזיקה.

    אהבתי

  91. קמיליה, לא לעולם חוסן. אף אחד לא מבטיח שארה"ב תמיד תהיה בעדנו. להזכירך, עד 1967 בעלת הברית העיקרית שלנו הייתה צרפת.
    בגלל שמאז 1992 היו נשיאים אמריקאים שמאוד אוהדים את ישראל וחיזקו אותה צבאית וכלכלית (כן, גם אובמה חיזק אותנו צבאית) אז התרגלנו לחשוב שככה זה היה ויהיה לעולמים. צריכים להיות מוכנים נפשית לכך שהיחס של האמריקאים אלינו ישתנה. השינוי לא חייב להיות אנטי-ישראלי מייד אבל מספיק שהם ייהפכו להיות נייטראלים יותר כלפינו.
    ברור לי שכל שינוי כזה , אפילו הקטן ביותר, ישר יגרור מהצד הימני האשמות שהשמאלנים אשמים בכך. כי הרי השמאלנים אשמים בכל מה שרע למדינה.

    לא זלזלתי בכלל בהשפעות הפוטנציאליות השליליות מאוד של ה-bds במידה והם יצליחו חס וחלילה במטרותיהם.

    אני אישית מאוד מצר על העובדה שבוז'י לא מגנה בחריפות את ארגון "שוברים שתיקה".

    משה, אתה כנראה מתחמק מאוד מהיחס אל הרוצח ברוך גולדשטיין בקרב הימין המתנחל. שכחנו את הקבר המפואר והרצון שהיה ועדיין קיים להקמת אחוזת קבר מאוד מפוארת לו??

    הציבור שפועל בעקביות נגד שלטון החוק במדינה הוא הציבור המתנחל הימני שפועל בפראות כמעט כנגד כל צו פינוי שהצבא או בממשלה או בג"ץ מוציא (להזכירך, זה הכל בזמן שלטון ימין).

    בעיניך זה לגיטימי לפעול כנגד מוסדות החוק של המדינה וגם שרי הימין מתוך הממשלה עצמה מעודדים את זה (להזכירך את בנט צועק על הגגות שם לא מזמן). תזכיר לי בדיוק מתי שרים אנטי-ציונים מהשמאל צעקו והפגינו כנגד מילוי צו חוקי כלשהו??

    הימין הינו היחיד שפועל באלימות פיזית והשימוש שלו באלימות מילולית נרחב מאוד ונבחרי הציבור שלו פועלים באלימות מילולית פוליטית מתוך הממשלה עצמה(נפיל d9 על בג"צ) אבל כמובן שעדיין הכי מסוכנים הם השמאלנים האלה שלא נמצאים בשלטון כבר 40 שנים. סחטיין עליך….

    אתם מזכירים לי את המצב ברוסיה. שולט שם כבר איזה 15 שנה דיקטטור ימני וכל פעם שיש בעיות כלכליות או מדיניות אז האשמים הם האופוזיציה (הלא קיימת) שמשתפת פעולה עם אויבי העם (במקרה שלהם זה האמריקאים ואוקראינים גם בימים האלה).

    קמיליה, הטענה שלך היא טענה ימנית נפוצה ביותר לא רק בישראל – "השמאל משתף פעולה עם אויבי העם". עוד אימרה שמכשירה רצח של אנשי שמאל באשר הם.

    אהבתי

  92. קמיליה, מעניין ששיתוף הפעולה ההדוק בין הימין בארץ לנוצרים האוונגליסטים אינו נכלל תחת הקטגוריה של "שיתוף פעולה עם אויבי העם".
    הרי האוונגליסטים רואים בשליטת היהודים בארץ ישראל וירושלים את אחד השלבים בתחייתו של ישו והפיכת כולנו לנוצרים.
    אבל כיוון שהם עוזרים לימין רבות אז זה בסדר כמובן….

    אהבתי

  93. ד,
    מדוע האוונגליסטים אויבי העם? יש לנו אינטרסים זהים
    זהו שלב בדרך לחזרתו של ישו אבל אין דרישה להפוך את כולנו לנוצרים. קודם יבוא האנטיקריסט ומלחמת גוגו ומגוג ואז ממי שישאר אם הוא לא גילה את ישו 12 אלף ישראלים מכל שבט יעלו השמימה. יש דרישה מפורשת שישארו יהודים אחרת לא יהיה לישו את מי להציל.

    בכל מקרה האהדה של האמריקאים כלפנו קשורה לדת, וכשאמריקה נהית פחות דתית זו בעייה. אבל המהגרים המקסיקנים קתולים כך שהעתיד ורוד

    אהבתי

  94. תמריץ, האוונגליסטים רוצים שבסוף כולנו נתנצר. אבל אתה מאמין שזה לא יקרה לעולם או אם כן אז עוד שנים רבות מאוד. כלומר, הם אויב פחות מסוכן.

    העזרה שלהם ליהודים פה היא רק מתוך אגואיזם טהור, אמונה שזה יעזור להם עצמם וזה שלב חובה לגאולה. זה לא שהם ממש אוהבי יהודים.

    אהבתי

  95. דיברת עם אוונגליסטים? פגשת? הם אוהבי יהודים, מאמינים שאנחנו עם הבחירה, אלוהים בחר ואנחנו שליחיו. הם מעריצים אותנו כמו נציגיו עלי אדמות

    אהבתי

  96. ד' , עם כל הכבוד , אני מסכים , שזילות בית המשפט בא יותר חזק מן הימין מאשר מן השמאל . אבל , השמאל בהחלט לא נשאר חייב , וגם הוא , תוקף באכזריות את בתי המשפט והחלטותיהם , וכמובן , מערער אל אושיות שלטון החוק במדינת ישראל , ותקצר היריעה , על קצה המזלג , מבחינת השמאל , בתי המשפט , הם אלו שהכשירו המימסד הביטחוני מדיני קלגסי :

    כיבוש , מעצרים מינהליים , תקנות ההגנה לשעת חירום , התנחלויות , דיכוי אוכלוסיות תחת כיבוש וגם דיכוי מיעוטים במדינת ישראל , הכשרה של המימסד האורטודוקסי דתי חרדי , חופש הביטוי , מה נאמר , מה נוסיף ?

    כל אלו , הוכשרו בעליל על ידי בתי המשפט מבחינת השמאל . אם אתה רוצה המחשות יותר מפורטות , יספיק אפילו רמז , ואשכרה , מבול זלעפות יירד פה על הבלוג . אבל , אני מניח שאתה מודע ומבין !! ואגב , גם בעולם , מתחילים לתהות לגבי אחריות בתי המשפט פה , לכל הפשעים הבינלאומיים הלכאוריים שזועקים עליהם תדיר .

    להתראות

    אהבתי

  97. ד , אני זוכר ששאלו את בני איילון לגבי האוונגליסטים.
    הוא אמר: מה בעיה?
    כשהמשיח יבוא נשאל אותו אם זאת הפעם הראשונה או השניה.

    אהבתי

  98. הפעם אתם לא רק משחררים את האדמות שלכם. אם תנצחו, תוכלו לקחת בידיכם את האויב: את הנשים, את הבתים ואת היין הטוב בעולם… במשך 50 שעות תהיו האדונים לכל מה שתמצאו… אף אחד מכם לא ייענש ולא יבוא חשבון על מה שיעשה.

    http://tinyurl.com/hnrpa2r

    אהבתי

  99. ד

    לא ברורה לי השגתך על דברי אכתוב טענתי בצורה מסודרת

    א. קיים ימין קיצוני שבדעתו לעשות פעולות שיביאו להבערת המזרח התיכון לשם הקיצור נקרא לקבוצה זו קבוצת התבערה.
    ב. קבוצה זו אינה במגמת העלמות
    ג. קבוצת התבערה הגיעה לשיא לפני כ30 שנה ומאז היא במגמת בלימה / דעיכה
    ד. הסימוכים העובדתיים לטענה ב : 1. מאז לא יצא לפועל ולא היתה התארגנות בסדר גודל שמתקרבת לפעולות הנ'ל 2. אין שום דמות מהמיינסטרים של הימין שמזוהה ומזדהה עם קבוצת התבערה להפך היא מגונה ביותר על ידם
    ה. מסקנה: בעיית קבוצת התבערה מטופלת לא בשלמות אבל ברמה סבירה

    ובכן מה שכתבת:"משה, אתה כנראה מתחמק מאוד מהיחס אל הרוצח ברוך גולדשטיין בקרב הימין המתנחל. שכחנו את הקבר המפואר והרצון שהיה ועדיין קיים להקמת אחוזת קבר מאוד מפוארת לו??"
    מתאים למה שכתבתי בא' וב' אני מניח שכוונתך לסתור את אות ג' או ד' אבל איך זה סותר? אותה קבוצת אנשים שתוארה באות א' בנתה קבר מפואר ורוצה לבנות אחוזת קבר. הרצון שלהם לבנות אחוזת קבר מראה שהם גדלו?! העובדה שהם בנו קבר מפואר מראה שיש להם יכולות יותר גדולות מהמחתרת היהודית?!

    כתבת על עוד נושאים כמו שלטון החוק וכו' שגם עליהם יש מקום להשגות אבל בשביל לא להתפזר מיקדתי נקודה אחת.

    אהבתי

  100. משה, קבוצת הימין הקיצוני לא "נבלמה" היא נרצחה. כל מי שהיה בקבוצות הימין הקיצוניות חוסל על ידי הפלסטינם. כל פעילי כ"ך והמקורבים והתומכים ועד רחבעם זאבי. כמו שאנחנו רוצחים את המנהיגים שלהם הם רצחו את שלנו רק שאנחנו שחצנים מדי מכדי להודות. חיסול הימין הקיצוני הוא בעל משמעות פוליטית גדולה מאד.
    הימין הקיצוני לא מעוניין להבעיר את האיזור, הוא מעוניין לבסס את השילטון שלנו ולדאוג לעתיד. כבר הרב גורן רצה לסלק את כפת הסלע ביום שירושליים שוחררה. לא צריך להשתפן, אנחנו החזקים, כרגע, המצב הפוליטי בעולם המוסלמי הוא כזה שעכשיו צריך להשיג יתרון ולדחוק את הפלסטינים ולספח את הר הבית. למה שלא נבנה את הבית השלישי? נקבע עובדות בשטח. מה כבר העולם המוסלמי יכול לעשות שלא ניסה?

    אהבתי

  101. אנונימי, התגובה שלך רצינית או נאמרת בצחוק לגבי הקמת בית המקדש השלישי תוך הריסת מסגד אל אקצא וסיפוחו המלא?

    אנונימי נוסף (או שזה אותו אחד), לא דיברתי עם אוונגליסטים אבל ההיסטוריה היהודית באלפיים השנים האחרונות הוכיחה לנו שאנו צריכים להיזהר הרבה יותר מהנוצרים מאשר המוסלמים….

    אהבתי

  102. אל רום, די כבר עם התחקירים השמאלניים האלה. מדובר בחובבי ציון ויהדות אמיתיים שתומכים בכל היהודים באשר הם מסיבות הומאניטאריות וככפרה על חטאי הנוצרים בעבר….

    אל תהרוס את הנרטיב הקבוע שרק השמאל משתף פעולה עם אויבי העם וממומן ע"י כספים זרים….

    אהבתי

  103. אלרום

    עברתי על זה – זה בהחלט מאמר מעניין אבל ממש לא תחקיר מעמיק. א ב של תחקיר זה השוואות וזה כל כך בולט בחסרונו שם. כמה דוגמאות.
    מביאים שם את חזון האוונגליסטים על זה ששני שליש מהיהודים ימותו במלחמת גוג ומגוג ואז שואלים איך יהודים מתחברים לאנשים עם חזון כזה.
    ובכן כאן מתבקשת השוואה לחזונות אחרים. אם תפתח בתנ'ך בספר דניאל פרק יב' תגלה חזון דומה להפליא שבו ימותו 2 שליש מעם ישראל כשאותו חזון נמצא גם אצל היהודים השאלה הופכת למגוחכת.
    הצגת הבעיות בקשר עם האוונגליסים מעניינת אבל חסר השוואה לחלופות. קשר בעייתי הוא התנהלות לא סבירה כאשר יש חלופות יותר טובות …
    גם החלק של טיסות פוליטקאים חסר השוואה כמה זה ביחס לטיסות של פוליטיקאים הקשורים לארגונים אחרים. כמעט כל פוליטקאי הוא גם נהנתן אי אפשר לדעת מכאן האם הנהנתנות של הקשורים לאוונגליסטים היא סבירה מוגזמת או צנועה ממאמר זה.

    אהבתי

  104. א"ב של תחקיר זה השוואות. אהבתי. משפט חשוב לזכור. במדע אומרים שאין ערך למחקר בלי קבוצת ביקורת.

    אהבתי

  105. ד' , כן , יש בזה משהו , אבל חשוב לזכור :

    מבחינת הימין , האינסטינקטים הבריאים , הם אלו הבריאים !! משמע , כל אדם סביר והגיוני או מן היישוב , יודע לזהות , מי בני הברית האמיתיים שלו . האוונגליסטים , מבחינה אמוציונלית , נתפסים כבני ברית אמיתיים , הואיל והם דואגים לעם ישראל ככזה , ולא לערכים אוניברסליים , על חשבון עם ישראל ( לגבי דידם ) . אם אתה במצוקה , מענין אותך , מי עומד תכל"ס לצידך , בפועל , הלכה למעשה , ולא רק , מי חושב שאתה צודק אם לאיו . במובן זה , האוונגליסטים , הם בני ברית אמיתיים מבחינת הימין, כי הם כאמור , דואגים לעם ישראל ככזה , ומעריצים אותו ככזה ,ותורמים תכל"ס בחומר ובתמיכה ללא סייג .

    משה ותמריץ ,

    תחקיר מעמיק , משמע : לא אתית מדעית בהכרח , אלא , מעבר לכותר שטוח כמובן . אם התחקיר מציג זיקה ברורה בין האוונגליסטים ותפיסתם התיאולוגית , לבין הפוליטיקה ופוליטיקאים בישראל , אזי , התחקיר מעמיק , שהרי , הוא הרבה מעבר לכותר כללי ( אם בכלל כותר ידוע ככזה , עד לא מזמן , הייתי מתאר את הזיקה או את האוונגליסטים כחובבי ציון , או נוצרים ציונים , אמריקאים יהודים אפילו , היו מתקשים להאמין ) .

    כך שאין מה לחפור יותר מדי , זה לא מדע מדוייק , אלא מייצר זיקה ורושם ברורים , בין לבין ….. ואגב , גם פה מתארים זאת כך , הנה לא מזמן הרב עמאר , קרא להם : עישווים סכסכנים הכל בקשר לחרחורי מלחמה בקשר ל- אל אקצא ( עישיו , כידוע אדומי נוצרי על פי הדרש , ומבחינת הרב עמאר ,הם מסכסכים על מנת לחרחר פה מלחמה , בבחינת גוג ומגוג וקץ הימים ) .

    להתראות

    אהבתי

  106. משה, מסתבר שאתה אוהב מאוד להשוות אבל "משום מה" הימין מתנגד לכל חשיפה של כמה כספים מועברים לציבור המתנחלים מחו"ל וע"י מי (כנראה בעיקר ע"י הימין האוונגליסטי ובסכומים הרבה יותר גדולים ממה שמוזרם לעמותות השמאל).
    הימין מסתתר בקביעות מאחורי הטענה שאלה כספים פרטיים ולכן אסור לחשוף אותם.
    אז איך אפשר בכלל להשוות בין הצדדים כשצד אחד מתנגד לכל חשיפה??.

    הטענה שנהנתנות צריכה להיות מושווית לאחרים זו בדיוק הטענה של המון פוליטיקאים או מושחתים אחרים – "עשיתי מה שכולם עשו לפניי"…
    זה לא מחזיק מים בעיני הציבור וגם לא בעיני מערכת המשפט.

    אהבתי

  107. משה, תקרא קצת על ה"חברים" הנוצרים שלך:

    מה אמרו בכירי המנהיגים האוונגליסטים על נושאים שונים:
    "היהודים סובלים מעיוורון רוחני וזקוקים בדחיפות למשיח ולגואל שלהם".

    "חלקכם לא אוהבים יהודים, ואני יודע בדיוק למה: יהודי עושה יותר כסף בטעות
    .משנוצרי עושה בכוונה"

    "פמיניזם הוא תנועה פוליטית סוציאליסטית, אנטי-משפחתית, שמעודדת נשים
    לעזוב את הבעלים שלהן, לרצוח את הילדים שלהן, לעסוק בכישוף, להרוס את
    המערכת הקפיטליסטית ולהפוך ללסביות"

    "פיגועי ה-11 בספטמבר קרו בגלל עובדי אלילים, אנשים שתומכים בהפלות,
    .פמיניסטיות, הומואים, לסביות והאגודה האמריקאית לזכויות אזרח"

    אהבתי

  108. ד
    הנושא אכן בעייתי אין לי דעה מגובשת בנושא ואין לי כלים לזה. אני לא יודע אם אכן הציטוטים האלו מייצגים את הלך הרוח הכללי אצל האוונגליסטים. (אתה יודע שיש כאלה שמצטטים את בנצי גופשטיין כמייצג את הלך הרוח בימין בשעה שלימין יש עשרות מנדטים והוא אם ירוץ לכנסת לא יעבור את אחוז החסימה) וגם אם זה נכון שזה הלך הרוח עדיין האיסלם הרבה יותר בעייתי והנושא של להתחבר למישהו בעייתי בשביל להלחם במישהו עוד יותר בעייתי הוא נושא לא פשוט . על זה התפלגו האצ'ל והלח'י בזמנו. וגם לא ברור לי עד כמה הצדדים הבעייתיים ב'חזון' שלהם מתורגם מעשית (באיסלם הם מצווים לממש את חזונם בחרב ול'חזון' הבעייתי יש תרגום מעשי מאוד)
    עם טענתי שהמאמר אינו מחקר מעמיק – מאמר הוא דבר לגיטימי ויכול להיות מועיל ומעניין ובהחלט חשוב לי לראות את את הדברים שם. אגב גם בימין הדתי יש המתנגדים לקשר איתם וחלק מהדברים במאמר כבר ראיתי אצל ימנים שמתנגדים לקשר איתם.
    כרגע הגישה (לא דעה) שלי היא כן לקשר איתם כי השלמתי עם זה שיש דברים שאין לי את הכלים לנתח את הנתונים ולגבש דעה ואני זורם עם החברה שאני חלק ממנה. ועם זאת שיש גם בימין המסתייגים מהקשר איתם אני זורם עם הזרם הכללי. זאת בנוסף לאינטואציה הפשוטה שבעולם עם הרבה אויבים מסוכנים ידיד אפילו בעייתי מאוד הוא נכס.

    אהבתי

  109. משה, אני מסכים איתך שהנושא אכן מסובך ולא חד משמעי. אני פשוט מזועזע מהאמירות הרבות והקשות שנאמרות בקלות דעת בסגנון ש"רק השמאל משתף פעולה עם אויבי העם" בעוד שהימין תמיד הוא קרבן, שה תמים שפועל ללא מימון ושיתוף פעולה.
    מפעל ההתנחלויות לא סתם מכונה "מפעל". מדובר במפעל עצום של אנשים, כספים מהארץ ומחו"ל ועוד. וחלק גדול ממנו מתנהל במחשכים וקשה עד בלתי אפשרי לדעת בדיוק כמה כספים מופנים אליו. גם מפלגת העבודה אשמה בכך שהיא שיתפה פעולה והסכימה לשיטת ההסתרה הזו עד שהגיעה סתיו שפיר וניערה אותה בעניין הזה ובצדק.

    אהבתי

  110. כל בוקר שאני קם אני שואל את עצמי לאן מובילה אותנו ההנהגה שנבחרה..?
    עברתי על כמה תגובות בפוסט הזה ואני נדהם מהרוח המשיחית אשר השתלטה על חלק מבני עמינו כאן ובמיוחד בישובי יו"ש..אין בין הנצרות לבין היהדות קוו מחבר גם לא עם הזרם האוונגליסטי זכותם לנסות להתגייר..יחד עם זה אני שמח שיש הרבה אהדה ודו שיח בין הנוצרים ויהודים כאן ובעולם כולו לשם שינוי משנאה רבת שנים מצד קטולים לותרנים ואחרים כלפי היהודים ואסור לשכוח את הדבר הזה..יהודים לא קיבלו את ישוע מנצרת כמשיח ישראל זאת עובדה תלמידיו לא הצליחו לגרום להמוני ישראל להמיר את דתם אדרבא הם אותם שליחים נרדפו גם על ידי יהודים וגם על ידי רומאים ..מדינת ישראל מיום שנוסדה גילתה סובלנות רבה כלפי כל הדתות בארץ ישראל לרבות כלפי מוסלמים וכך יהיה גם בדורות הבאים אחרת קיומינו בארץ ישראל יהיה בסכנה של הכחדה וחורבן חסר תקדים לנו ולאחרים באזור כולו…

    אהבתי

  111. לדיון בנושא הקשר עם האוונגליסטים,

    חקוקה בזכרוני שורה משיר של רחל: "אך אני לא אווה בשורת גאולה, אם מפי מצורע היא תבוא". היא מסמלת בעיני את עומק הטמטום שבעמדת הטהרנים למיניהם ולסוגיהם, ואת הסיבה שבשלה הם נכשלים פעם אחר פעם בהשגת מטרותיהם.
    אנשים מעשיים ופרקטיים מקבלים בהתלהבות כל מתנה שתעזור להם להשיג את מטרותיהם. אם מתעורר בהם חשד שהמתנה נגועה בחיידקים או בוירוסים מסוכנים – הם פשוט ידאגו לחטאה היטב לפני תחילת השימוש בה. הם לא יסטרו על פניהם של נושאי המתנות, ויגרשו אותם ואת מתנותיהם.

    יותר מכך, הטהרנים הללו לא מסתפקים בבדיקת שיני הסוס שקיבלו במתנה. הם רוצים לבדוק גם את שיני מי שנתן להם אותה.
    הדבר היחיד שצריך לבדוק ביסודיות זה רק את גובה המחיר של מתנות החינם. לעיתים קרובות מדי מתברר שה"מתנות" האלו יקרות מאוד.

    אבל, אם נחזור לאוונגליסטים – כל הלוואה שמועד פרעונה יחול רק עוד מאות או אלפי שנים, אם בכלל, נראית לי כמציאה כשרה.

    אהבתי

  112. לתמריץ,

    לנושא המאמר על אישיות טראמפ מהניו יורק טיימס מגזין

    המאמר, ובעיקר החלק המציג את מאפייני השקרנות היחודיים של טראמפ אכן מרתק.

    אבל, כל הקישור לסמכותיות ולטוטליטוריות נתפס בעיני כמאולץ ודחוק.
    נכון שגם משטרים טוטליטריים ידועים בשקריהם הבוטים – אך כמותם גם סוחרי מכוניות משומשות, אנשים בשוק הפנויים פנויות ואינסטלטורים.

    אני חייבת להוסיף ששקרי טראמפ הזכירו לי ילדים בגילאי גן חובה וטרום חובה. שקרים בגיל בו הגבולות בין אמת לשקר, בין משחק או סרט למציאות, די מטושטשים. כשלא לגמרי ברור האם הילד יודע שהוא משקר או שהתחיל להאמין בשקרים של עצמו, או שגם וגם. שקרים בוטים שכל אדם בוגר היה נמנע מהפרחתם בשל הידיעה הוודאית שיתפס.
    למעשה, גם חלוקת העולם לאנשים "לבנים" לחלוטין (אלו התומכים בו) ולאנשים "שחורים" לחלוטין (יריביו ומתחריו), למפלצות ולגיבורים – אופיינית מאוד לגיל זה.
    אבל, מצד שני, אני מתקשה מאוד לתפוס את טראמפ כאדם שגילו המנטלי אינו עולה על 5.
    למרות הכתבה – אישיות טראמפ עדיין חידתית בעיני.

    אהבתי

  113. ד' או משה , אגב , אם הענין הזה של עמותות וכספים חשובים לכם , והייתם רוצים להבין המצב באמת ובתמים , אזי , יכולתם בעצמכם , וכך :

    1) ישנו רשם עמותות ( פקיד ממשלתי על פי חוק , מפקח על עמותות ) .
    2) יש לעתור אליו , על פי " חוק חופש המידע " ולבקש מידע על עמותות המדווחות על קבלת כספים " מישות מדינית זרה " על פי חוק העמותות . ( לא פשוט , אבל אעשה זאת ללא תמורה בשבילכם אם תרצו ) .
    3) לרכז המסמכים , לרכז החומר , ולפלח על פי סוגי עמותות ( ימין , שמאל , נייטרלים ) .
    4) באמצעות תוכנה גרפית פשוטה , לייצר מצגות , כמה בשמאל ומאיפה , וכמה בימין ומאיפה , מקבלים כספים .

    זה לא פשוט כמו תות , אבל , גם לא בשמים היא ….

    להתראות

    אהבתי

  114. נראה לי תשובה פשוטה הילדותי מכיר בבעיה האיסלמית ויש סיכוי שיטפל בה. יש בסביבה איזה מבוגר אחראי בסביבה שמכיר בבעיה?

    אהבתי

  115. בהמשך לדברי משה,

    אובמה, במהלך ביקורו במזרח הרחוק, טען שמנהיגים עמם נפגש אמרו לו שהם משקשקים מפחד למחשבה שטראמפ יבחר לנשיאות ארה'ב.
    סביר שהיה משוכנע שדבריו אלו יעזרו למסע הבחירות של הדמוקרטים.

    תגובת טראמפ לדברי אובמה: נהדר. הגיע הזמן שיתחילו לשקשק מאיתנו.

    כשמנתחים זאת, לגמרי לא ברור האם אובמה והילארי קלינטון (היכולים להוות סמל לאדם בוגר, שקול, שלעולם אינו יוצא מכליו ונוקט בצעדים נמהרים ופזיזים) מקדמים טוב יותר את האינטרסים של ארה'ב בעולם מכפי שאולי יקדם טראמפ הילדותי.

    הדבר מזכיר לי פוסט ישן של תמריץ על ההבדלים בין שמאל וימין בישראל. הועלתה בו השאלה האם אנשי השמאל השכלתנים, המנותקים מהאינסטינקטים שהועברו במהלך האבולוציה, מתאימים יותר מאנשי הימין להתמודד עם אתגרי המזרח התיכון.

    אהבתי

  116. בכדי למנוע אי הבנות:
    אני מאוד לא ממליצה לאפשר לבני חמש לנהל אף הבית.
    על אחת כמה וכמה לא את המעצמה העולמית החשובה ביותר.

    אהבתי

  117. אל רום, חבל על הזמן היקר שלך. כספי העמותות שתורמות למתנחלים, כנראה האוונגליסטים בעיקר, אינן מוגדרול כישות מדינית זרה ולכן פנייה לרשם העמותות לא תעזור להשוות ביניהם.
    גם במחקר שהפנית אליו היא מציינת שמאוד קשה להשיג מידע עליהם, גם דרך רשם העמותות.

    הימין הרי התנגד נחרצות לשקיפות על כל סוגי הכספים והתעקש רק על כספים מישות מדינית זרה וזאת כדי לא לחשוף כמובן את הכספים הגדולים כנראה שהם מזרימים למתנחלים.

    תודה על ההצעה בכל מקרה 🙂

    אהבתי

  118. קמיליה, אין ספק שטראמפ הוא ספינולוג תקשורתי אדיר שיכול לתת לביבי אפילו כמה שיעורים.
    קלינטון בחרה לא להתעמת איתו בשלב הזה וכנראה גם בגלל שהיא יודעת שהיא תתקשה מולו מאוד בעימות מילולי אחד על אחד.

    אהבתי

  119. ד' , הצעתי זאת לכם , מחמת ההתענינות שלכם , בתמונה הכללית השוואתית , בלי קשר לאוונגליסטים כמקרה ספציפי .

    אפילו כך , זה לא כזה פשוט כפי שאתה חושב , זה לא שחור לבן כלל וכלל , הנה ההגדרה של " ישות מדינית זרה " לצורך תרומות , על פי חוק העמותות , תשמ"א 1981 , הנה :

    36א. (א) בסעיף זה –
    "ישות מדינית זרה" – כל אחד מאלה:
    (1) מדינה זרה, לרבות –
    (א) איחוד, ארגון או חבר של מדינות זרות (בסעיף זה – איחוד מדינות זרות);
    (ב) אורגן, רשות או נציגות של מדינה זרה או של איחוד מדינות זרות;
    (ג) רשות מקומית או מחוזית, רשות שלטונית של מדינה זרה או של מדינה שחברה בברית מדינות במדינה זרה (בסעיף זה – גוף זר);
    (ד) איחוד, ארגון או חבר של גופים זרים;
    (2) הרשות הפלסטינית, כמשמעותה בחוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (יהודה והשומרון – שיפוט בעבירות ועזרה משפטית), התשכ"ח-1967;
    (3) תאגיד שהוקם בחיקוק של אחד מהגופים המפורטים בפסקאות (1) או (2), או שגוף כאמור מחזיק ביותר ממחצית מסוג מסוים של אמצעי השליטה בתאגיד או שהוא מינה את התאגיד לפעול בשמו; לעניין זה, "אמצעי שליטה", "החזקה" – כמשמעותם בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968;
    (4) חברת חוץ שמחזורה בשנת הכספים האחרונה שלגביה היה עליה להגיש דוח כספי, היה ברובו מגופים המנויים בפסקאות (1) עד (3);

    עד כאן הציטוט :

    אם כך , אתה רואה , זה יכול ליפול גם לגדרי תאגיד , או ארגון , שיש לו זיקה חלשה יחסית אפילו למדינה תכל"ס . אתה קורא למשל את סעיף 4 :

    חברת חוץ , שהמחזור שלה נגזר מישויות דנן , אבל , החברה עצמה , לא ישות מדינית זרה (חברת חוץ , מוגדרת כ : – תאגיד, למעט שותפות, שהתאגד מחוץ לישראל; על פי חוק החברות ) .

    סבוך קצת , אבל , לא פשוט כפי שאתה מדמה או קורא .

    בכל מקרה , הזמן לא שלי , הצעתי לכם רק לנסח המכתב לרשם העמותות , דבר כזה אני עושה בדקה וחצי . פשוט , קלטתי שיש לכם ענין בדבר , ואגב , יש ענין ציבורי עצום בסיפור הזה .

    להתראות

    אהבתי

  120. ד' , ואגב , היית יכול לקבל מידע , על תרומות , מרשם העמותות , לא רק בקשר לישות מדינית זרה . אלא , לבקש רשימות תורמים , לעמותות שונות , על פי חוק חופש המידע פשוט . זה עשוי היה לעורר בעיות מסויימות ,אבל , לא כאלה שאי אפשר להתגבר עליהם . אם הסתכלת בנספחים ( ראה לינק ) לגבי האוונגליסטים ,יש שם למשל בעמוד 23 , רשימת תורמים לעמותה בשם " חיים בשפע " בלי קשר לישויות מדיניות זרות .

    גש ללינק להלן ( נספחים ) ולעמוד מס' 23 :

    יש ללחוץ כדי לגשת אל Nispach.pdf

    להתראות

    אהבתי

  121. ד' , רק תיקון קל , תמשיך , מעמ' 23 ( שם טבלה ריקה של תרומות מישויות מדיניות זרות ) לעמ' 24 , ושם רשימת תורמים , נניח יותר פרטיים . להתראות

    אהבתי

  122. ד
    אגיב כאן על עוד כמה דברים שכתבת וקשורים באופן כללי למאבק ימין שמאל שלדעתי אתה לא תופס אותו נכון : "אני פשוט מזועזע מהאמירות הרבות והקשות שנאמרות בקלות דעת בסגנון ש"רק השמאל משתף פעולה עם אויבי העם" בעוד שהימין תמיד הוא קרבן, שה תמים שפועל ללא מימון ושיתוף פעולה."
    ובכן אף אחד לא חושב שהימין הוא שה תמים ברור לי ולכל אחד שהפוליטיקאים הימניים מלוכלכים בדיוק כמו כל הפוליטקאים יותר מזה אם יקום איזה שה תמים ימני שירוץ לכנסת אני לא אבחר בו הוא יהיה פוליטיקאי גרוע מאוד. פוליטיקאי 'ישר וצדיק שאך ורק טובת הציבור נגד עיניו' קיים רק בפנטזיות. פוליטיקה היא עסק מלוכלך שמתאים למלוכלכים.
    אבל גם בעסק המלוכלך הזה יש קוים אדומים. השאלה המרכזית איפה עוברים הקוים האדומים זה מאוד לא מוגדר וממש לא פשוט למצוא איפה הם עוברים. מכאן אני מגיע לעוד דבר שכתבת: "הטענה שנהנתנות צריכה להיות מושווית לאחרים זו בדיוק הטענה של המון פוליטיקאים או מושחתים אחרים – "עשיתי מה שכולם עשו לפניי"… זה לא מחזיק מים בעיני הציבור וגם לא בעיני מערכת המשפט."
    את הצד המשפטי אשאיר לאל רום אבל להבנתי אתה טועה בו בכפליים א. טובות ההנאה של הטיסות אינם עבירה על החוק. ב. גם היא עבירה על החוק יש מושג של 'אכיפה בררנית' והיו מקרים שעברייני חוק נפטרו מעונש כשהוכיחו שאחרים שעשו אותו דבר הרשויות לא פעלו נגדם.
    אבל עיקר הטעות היא במישור הציבורי: נהנתנות היא דבר מגונה אבל איננה שחיתות ובוודאי הקו האדום הציבורי קשור לנורמה ויותר מזה אפילו בשחיתות עצמה יש משמעות ליחסיות בשיפוט הציבורי. במאבק בין הימין ושמאל שני הצדדים מלוכלכים אבל כל צד רואה עצמו בצד שלפני הקו האדום ואת הצד השני מעבר לקו האדום והוא מנסה לשכנע את הציבור בכך. בדרך כלל אין הכרעה אין הגדרה ברורה איפה עובר הקו האדום קשה לדרג בצורה ברורה סוגים שונים של לכלוך איזה יותר מלוכלך (כמובן הלכלוך של הצד השני יותר מלוכלך).
    כאן הגיע תנועת אם תרצו עם נקודה חזקה מאוד קו אדום ברור ומוחלט שאותו עבר השמאל בתנועת DBS והדומות לה יש גורמים אנטישמיים שפעילותם המוצהרת היא פגיעה במדינת ישראל. שיתוף פעולה איתם בפעילות שלהם גם שמצד שמאל המטרות אחרות הוא חציית קו אדום. ושוב לא שלפני קו האדום הזה זה לא לכלוך אבל גם בלכלוך יש חציית קו אדום. חוסר ההתנערות של השמאל הוא חלק מפנטזיה של פולטיקאים משכילים וטהורים נאורים ותמימים העומדים מול פוליטיקאים זדים ורשעים בבונים מלוכלכים. כי גם עם מישהו בצד שלנו עושה משהו לא טוב זו טעות תמימה כי הרי הוא בצד הנאור.
    הנושא קשור גם לשקיפות הכספים להתנחלויות וסתו שפיר ועוד דברים אבל כבר עכשו זה ארוך אז אולי בפעם אחרת

    אהבתי

  123. התסריט של מירוץ חימוש בין ציר יפן-וייטנאם ובין סין ובנות חסותה, לא מבשר טוב לעולם המערבי. במסגרת מדיניות הפייסנות של אובמה מול מדינות תוקפניות, ישנו חשש אמיתי שהיפנים ושותפיהם יישברו במהלך המירוץ, יחליפו נאמנויות, ויעברו לחסות תחת כנפיה של סין; כמו שמתרחש בין השאר עם אינדונזיה, מיאנמר ותאילנד. במצב כזה, ארצות הברית ואירופה יאבדו את השפעתן במזרח הרחוק והוא יופקר למעצמה הסינית המתפשטת.

    ומה שמתרחש בהיקפים אדירים במזרח הרחוק, מתרחש בהיקפים קטנים יותר גם במזרח התיכון. החולשה הכללית שהפגין אובמה מול איראן וכוונותיה הגרעיניות, דוחפים את שכנותיה ויריבותיה של טהרן למסע התעצמות משלהן, ולבריתות אסטרטגיות מפתיעות. סעודיה וישראל למשל.

    כמה סמלי שאובמה עולה היום לרגל להירושימה, בשעה שיפן עצמה קרובה להחליט על הליכה להתחמשות גרעינית.

    http://mida.org.il/2016/05/26/שליח-הכאוס-אובמה-מגיע-לביקור-במזרח/

    אהבתי

  124. משה , יש לך רק טעות אחת בהגדרה :

    הפוליטיקה מלוכלכת ? כן , בעיקרון !! למלוכלכים ? תלוי איך מסתכלים על זה , מכיוון , שאם יש כאלו , שמוכנים להתלכלך , בשביל מטרה טובה , אפילו סובייקטיבית , גדולה מהם , נוגעת לטובת הכלל , ויתירה מזו :

    מבינים , שאי אפשר בלי להתלכלך ( אמנות האפשר , הרצוי נ' המצוי ) אז , לא בטוח שהם עצמם מלוכלכים !!

    נתניהו למשל , או ברק למשל , עם כל הציניות , יכלו להרוויח 60 אלף דולר לשעה , רק מהרצאות . הם לא עשו חשבון נומינלי כספי , אלא : גם חשבונות אחרים .

    בוא ניקח השמאל הטהרני , שנמנע במשך שנים מללכלך ידיים בקואליציות עלק ימניות :

    מה הם השיגו בשביל הבוחרים ? גורנשיט !! האם לא היה יותר טוב , להרצוג , לשלי יחימוביץ , להתלכלך עלק , אבל , להשיג :

    עוד נקודות זיכוי לחד הוריות , לשכבות חלשות . עוד צ'אנס לתהליך מדיני . עוד יושרה ושקיפות במערכות מימשל , הכל לשיטתם , והכל במקום :

    לצווח בלי סוף מספסלי האופוזיציה . הרצוג טוען שהוא יפרק את ליברמן מן האופוזיציה , אבל , מתוך הקואליציה והממשלה , היה לו יותר קל .

    אז נניח , שהרצוג או שלי יחימוביץ , היו מבינים שכך ישיגו יותר , אזי , היו קוראים להם מלוכלכים !! אלא : שלא יותר טוב , לקבל מנדט מן הבוחרים , ולא להשיג כלום , לא לשפר בשום צורה מערכות ומצב אוכלוסיות בוחרות .

    לא ברור שזה עושה אותם מלוכלכלים או אנשים מלוכלכים , אם הם מתפשרים על עקרונות טהרניים , בשביל להשיג משהו קונקרטי , הכל במקום שום כלום !!

    נ.ב : איזה טיסות ועבירות על החוק ? האם אתה מתכוון , שפוליטיקאים ממומנים לטיסות בחו"ל על ידי ארגונים בינלאומיים או פרטיים ?

    להתראות

    אהבתי

  125. אלרום

    הכוונה לטיסות במאמר (או המחקר לשיטתך) של מולד שהבאת למעלה.
    אתה ודאי צודק יש גם צד אידאולוגי אמיתי האדם מורכב רק רציתי להוציא מהפנטזיה שיש פוליטקאי שהוא שה תמים. לא אבחר בשה תמים ועוד יותר לא אבחר במי שהוא כולו לכלוך.

    אהבתי

  126. משה , אז זה נשמע יותר טוב , פשרה פוליטית , או כוס תרעלה , שפוליטיקאי שותה , לא עושה אותו מלוכלך בהכרח , אלא עושה אותו אדם , שבוחר להתעסק עם לכלוך , ולפעמים בשביל מטרה צודקת ונעלה .

    בעיקרון , השאלה של טיסות וכאלו , כרוכה בה שאלה של הימצאות במצב של ניגוד עינינים ( בגדול ) . אם איש ציבור , מקבל טובות הנאה כלשהן , והן מביאות אותו למצב של ניגוד עינינים , הרי עסקינן בשוחד או הפרת אמונים וכיוצא בזה . מעבר לזה , אלו שאלות יותר של היגיינה ומראית עין וכו….

    אבל מבחינת החוק , השאלה המרכזית ,הינה בדרך כלל : הימצאות במצב של ניגוד ענינים והפרת אמונים .

    להתראות

    אהבתי

  127. שוב תגובה שלי לא עלתה , אז הנה :

    משה , וכל המעונין , אפשר לקרוא סיכום של המצב המשפטי , בכל הנוגע למימון נסיעות לחו"ל , של שרים , סגני שרים וכו… כאן , בדו"ח מבקר המדינה להלן :

    http://www.google.co.il/url?url=http://www.mevaker.gov.il/he/Reports/Report_248/64f54242-cf32-4427-a2e2-d5c082469c3d/101-ver-5.docx&rct=j&q=&esrc=s&sa=U&ved=0ahUKEwiHjpCxyfrMAhXDthQKHZ2cDMcQFggeMAM&sig2=qVwhEhC0zl86J2rVmFxmZw&usg=AFQjCNHQuxWT6R7_x_02FS2_Jml1Gg60Wg

    להתראות

    אהבתי

  128. לחושב בקול,

    איני מבינה מה הקשר לעקרון ההכבדה באבולוציה.
    האם תואיל לפרט קצת יותר / להסביר?

    ——————————————————————————————-

    מצ'ב כתבה של ניצן הורוביץ (ח'כ מרצ לשעבר) – דע את הבוחר האמריקאי, מהאתר ליברל.

    כתבה קריאה וקלילה, השייכת לז'אנר הישראלי הידוע בשם "נהג המונית שנסעתי איתו אמר לי ש .… ".
    כלומר, לא כל כך אמינה, חסרת תובנות עמוקות, אך כתובה בכשרון רב.

    http://theliberal.co.il/דע-את-הבוחר-האמריקאי-ניצן-הורוביץ/

    אהבתי

  129. אענה בשם חושב בקול. הרעיון הוא שכמה שאתה עושה לעצמך צרות במובן אחד, זה רק מוכיח כמה הצלחותיך מרשימות בכך שעומדות בצרות האלו. למשל בחור שמושך בחורות באמצעות מכוניות פאר מדגים להן שהוא בזבזן נוראי. אבל במקום שזו תהווה הוכחה שכדאי להתרחק ממנו, זו הוכחה שהוא שווה, כי הוא כל כך מוצלח שהוא מסוגל לעמוד בבזבוזים. כך גם זנב הטווס מהווה הוכחה שהוא מסוגל להתמודד עם הפיתוי לטורפים הטמון בזנב כה מרהיב. במקרה כאן – על ידי זה שהשיטה האמריקנית הוחלה על מטומטמים גמורים כמו האמריקנים, אפשר להוכיח כמה השיטה הזו מוצלחת, שעמדה במבחן כה קשה.

    אהבתי

כתיבת תגובה