יום היסטורי בתולדות הטיפשות וגם יותר מכך

עם ההכרעה באינדיאנה ופרישתו של טד קרוז, המערכה הדרמטית על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב תמה למעשה, ודונאלד טראמפ ניצח. אל תמעיטו בחשיבותו של הרגע. זהו יום שייזכר לדורות. נשיא ארה"ב הוא האדם החשוב בעולם. רווחתם וחייהם של מיליוני בני אדם תלויים בהחלטותיו. רק חשבו כיצד כל יום מחדש עמודי הדעות בכל עיתון רציני ובכל מדינה בעולם ובבלוגוספירה באינטרנט וגם בבלוג הקטן שלנו, דנים בעמדות הממשל האמריקני, בתוכניותיו, בהצלחותיו ובכישלונותיו. דמיינו את האנושות נדונה ארבע שנים, או אפילו שמונה, לערוך מדי יום ביומו ספקולציות סביב השאלה מה עובר במוחו של דונאלד טראמפ, דמות ריאליטי וולגרית, מפריחת קונספירציות, בעלת סקרנות אינטלקטואלית ששואפת לאפס מלמטה, המלהגת ללא סוף קשקשת גסה, יהירה ונטולת בושה.

העובדה שטראמפ הצליח לנצח במירוץ כה חשוב לאנושות היא יום גדול לטיפשות ויום עצוב לציביליזציה המערבית במאה ה-21. החל מהמחצית השניה של המאה העשרים, בכל מאבק שהתנהל במערב בין הטיפשות לבין הצד המתורבת בעל התחכום והאינטליגציה, הטיפשות נחלה תבוסה. טראמפ, כחלק מסגנונו הילדותי הגס והמאוס, אוהב לדבר ללא הרף על ניצחונות, אבל המחנה שהוא מייצג, הוולגריות המטומטמת, הפסיד בכל המערכות במישור הציבורי ונותר נחלת הריאליטי והטבלואידים, מהם טראמפ הגיח פתאום. קרוב לוודאי שגם במערכה על הנשיאות ב-2016, הצד הזה יפסיד.

אבל יש גם היבט נוסף לנסיקתו של טראמפ. עמדות שהן לגיטימיות, כמו גאווה בזהות לאומית ואתנית והתנגדות על בסיס כזה להגירה, למעורבות גיאופוליטית חסרת גבולות ולסחר גלובאלי נטול מחסומים, ננטשו בידי האליטות. לא רק שננטשו אלא גם הוקעו והושתקו. אבל להמונים העמדות האלו נותרו קומון סנס אינטואיטיבי, ובפרט בתקופה של זעף ומרמור כמו שחווים רבים באמריקה הלבנה. כאשר הופיעה דמות ריאליטי אהובה ועשירה בעלת קסם אישי שהייתה מוכנה לחטט בפח האשפה של הרעיונות, לשלוף משם את העמדות האלו ולרוץ על בסיסן, ההצלחה הייתה גדולה משנדמה, וזאת גם משום שהרעיונות האלו בבסיסם אינם כה רעים, ובמינון הנכון ובהתאמות הנחוצות היה להם ויהיה להם תפקיד חשוב בהיסטוריה של האנושות ושל המערב.

111 תגובות בנושא “יום היסטורי בתולדות הטיפשות וגם יותר מכך

  1. לא להאמין שהמרוץ הרפובליקאי הסתיים לפני הדמוקרטי. ברני סנדרס לדעתי הוא סיפור הרבה יותר גדול מטראמפ בבחירות האלה.
    תמריץ, ההמונים בארה"ב הם גם גזענים, אנטישמים, לא מאמינים באבולוציה ועוד טופינים למיניהם. אז האליטות טעו שנטשו רעיונות אלו?
    טראמפ מדבר שטויות במיץ. הוא לא יפתח במלחמת סחר מול סין כי האמריקאים יפסידו הרבה יותר והסינים יכולים להחזיק מעמד הרבה יותר זמן מהאמריקאים. נראה אותו מדבר אחרי שמדדי המניות יקרסו באיזה 20% רק מהמחשבה שמלחמת סחר גלובאלית הינה אופציה ריאלית. טראמפ יתקפל מהר מאוד.
    שלא לדבר על בניית חומה שהמקסיקנים ישלמו על זה…. כמו שאובמה אמר על הרעיון הזה: "Good luck with that…"

    אהבתי

  2. זורע רוח יקצור סופה. המפלגה הרפובליקנית אוכלת את מה שבישלה עבור אובמה במסיבת התה ובמלחמה חסרת הפשרות על תקרת החוב.

    אני תמיד תוהה כיצד הימין מצליח להצמיח בערוגותיו את האנשים המטורללים ביותר. הרפובליקנים לא פיספסו אף אדיוט במערכה הנוכחית. בן קרסון. קרוז. פיורינה, וכמובן – טראמפ.

    זה לא במקרה שהצד הימני של המפה הפוליטית, זה שמלבה רגשות לאומניים, שהולך יד ביד עם שמרנות ודת, ושניזון משנאה כלפי זרים, הוא כר פורה לאדיוטים לרוץ ולהיבחר. גם אצלנו לא חסר, יש את אורן חזן, מירי רגב, אופיר אקוניס, איוב קרא, מיקי זוהר, ירון מזוז, וכו'. לא במקרה אילו שצייניתי נבחרו במפלגת הליכוד – בניגוד לצרה של המפלגה הרפובליקנית, אף אחד מהם לא עומד בראש המפלגה.

    לפעמים קורה ואני מוצא עצמי מסכים עם רעיונות ימניים, בד"כ רק בנושאים כלכליים ולא בנושאים חברתיים, אבל מספיקה לי מחשבה קצרה על האנשים ששייכים למחנה הזה כדי לשכוח מזה.

    אהבתי

  3. ד, אז אתה חושב שארה"ב צריכה לקלוט כל מישהו שמשפחתו הולידה אותו בעולם השלישי לצד שמונה אחים? כך הילארי חושבת לכאורה, לפי דבריה המוצהרים.
    ואתה חושב שארה"ב צריכה לשאת לבדה בהגנת העולם בעוד אירופה מתפנקת? ואתה חושב שארה"ב צריכה לקבל את זה שלכולם מותר לעשות פיחות פרט לה? העמדות של טראמפ בסוגיות רבות סבירות למדי כשמסירים מעטה ההגזמות שמסביב.
    במידה מסוימת ולהגנתו של טראמפ, מהשטויות האמיתיות של הרפובליקנים הוא התנער. אמנם דיבר נגד הפלות, אבל כל אחד הבין שמהשפה ולחוץ. נגד גייז וטרנסג'נדרים לא דיבר בכלל. לא שקע בקשקשנות נוצרית פנאטית.

    Liked by 1 person

  4. קיי בי, יש לי דעה בנושא שכבר כתבתי עליה לא מעט. השמאלנים חדשניים ואילו הימניים צמודים לעקרונות אבולוציוניים. באבולוציה היינו על העצים וחלק גדול מהימניים נשאר שם מכל בחינה. אבל השמאלנים לא מעריכים מספיק את העובדה שעקרונות אבולוציוניים עמדו בניסוי ותעיה של אלפי דורות ולכן גם בהם יש ערך מסוים, ובפרט כשהזירה היא כזו שבה אתה מתמודד מול יריבים אחרים בעלי מנהגים מתקופת השהיה על העצים.

    אהבתי

  5. זה מעניין, אבל מצד שני ניתן גם לומר שמהצד הרפובליקאי פשוט לא היה שום מועמד שעשה רושם טוב יותר. אם היו מועמדים אחרים שהיו מתמודדים מול טראמפ אולי הם היו מנצחים אותו, וכל הניתוחים האלו על השינוי בהעדפות האמריקאים היו מתגלים כשגויים.

    Liked by 1 person

  6. אורי, זו אמירה בדיעבד. ובאמת מסתכלים על כל השישה עשר מול טראמפ וכולם נראים חיוורים. אבל מלכתחילה רבים כתבו שזה המירוץ עם המתמודדים החזקים מזה שנים, ולא בגלל טראמפ שנחשב אז לבדיחה.
    כדאי לקרוא את המאמר של הפרשן המבריק של הטיימס מלפני שנה על המירוץ המסתמן – http://nytimes.com/2015/04/10/upshot/-2015-04-10-2016-elections-upshot-the-gop-presidential-field-looks-chaotic-its-nothtml.html

    אהבתי

  7. למי שאין לו כוח לקרוא המאמר הארוך באנגלית בקישור מתגובתי לעיל – אחסוך ואומר לו שהשם bush מופיע שם 38 פעם והשם trump אפס. וזאת אף שנייט כהן אכן פרשן מעולה.

    אהבתי

  8. תמריץ, זה פשוט מצחיק אותי שאתה חושב שלטראמפ יש איזושהי אג'נדה. מדובר באיש עסקים ותקשורת נטו חסר כל אג'נדה מלבד לפאר את האגו שלו עצמו.
    הבן אדם לא מצליח להחזיק בדעה מוצקה ומלומדת באיזשהו נושא וגם מחליף אותה כזיקית לפי הרגשתו באותה דקה.
    לפוליטקאי רגיל אסור להאמין אז לאחד כמוהו בכלל לא.

    גם ג'ורג' בוש הבן היה אידיוט גמור אבל לפחות יכולת לדעת מה המדיניות שלו לפי האנשים שהקיפו אותו שהיו להם השפעה גדולה עליו. על טראמפ אף אחד לא יכול להשפיע. כולם מנגנים כינור שני לצליליו.

    קלינטון לא תפתח את שערי ארה"ב לכל הפליטים בעולם. גם בעלה לא עשה זאת כשארה"ב הייתה בתקופת פריחה כלכלית חסרת תקדים בשנות התשעים.
    להזכירך, רונלד רייגן הרפובליקאי פתח את שערי ארה"ב בשנות השמונים להמון מהגרים (המון ישראלים ירדו מהארץ לארה"ב אז בין היתר עקב מדיניות זו).

    ארה"ב כבר לא השוטר של העולם כי שחקנים אחרים התחזקו. כמו מכבי ת"א בכדורסל, עד לא מזמן היא הייתה הקבוצה היחידה עם תקציב גדול אבל בשנים האחרונות קמו לה מתחרות והיא כבר לא הקבוצה היחידה החזקה בליגה. ובנושא הזה, אובמה הוא זה שהחזיר את מדיניות הבדלנות האמריקאית ואילו טראמפ הרפובליקאי תומך בה לחלוטין ואף מקצין אותה.

    אהבתי

  9. תמריץ, גם אובמה הליברלי מאוד לא הסכים לקבל אף פליט סורי ועיראקי.

    אהבתי

  10. ד, טראמפ משמיע אותן עמדות כבר עשרות שנים. השלטה של חוק וסדר, מניעת מצב שאמריקה פראיירית בין האומות. אין שום סיבה להניח שאלו אינן עמדות מוצקות שלו. ממליץ לקרוא הראיון המצוטט בתחתית הכתבה מפלייבוי לפני יותר מעשרים וחמש שנה. אותו הטראמפ.
    http://www.zerohedge.com/news/2016-01-25/real-donald-trump-fascinating-interview-1990

    Liked by 1 person

  11. ואין סתירה בין טיפשות לבין עמדות מוצקות. לעתים דווקא הטיפשים איתנים במיוחד בדעותיהם, כי הטיפשות מקשה עליהם לראות את מורכבות המציאות.

    אהבתי

  12. אני חולקת על התפיסה שהבחירה בטראמפ, ואחוזי ההצבעה המפתיעים בגובהם לסנדרס, נובעים מטפשות המצביעים.

    להערכתי, הם נובעים מכעס על אי צדק, מאמונה שהאליטות של שתי המפלגות בגדו בהם ומשרתות את עצמן בלבד, ומחרדות קשות לגבי העתיד.
    המצביעים מושפעים מאי השוויון ההולך וגדל בקצב מואץ, מהקטנת סיכויי המוביליות כלפי מעלה, מהחרדה הגוברת ליציבות התעסוקה, מחרדה מהשלכות ההגירה ועוד.
    הנסיונות (המטופשים) של מועמדי הממסדים, הרפובליקאי והדמוקרטי, להסיח את דעת המצביעים ממה שבאמת מדאיג אותם ומכעיס אותם (ע'י עיסוק בזכויות המיעוטים, נישואי הומוסקסואלים, הפלות והנושא (ההזוי) של טרנסגנדרים בשירותיים ציבורים) – כשלו.

    אי אפשר שלא להיזכר בניסויי שהצביע על עומק תחושת האי צדק של קופים והזעם שהוא עורר בהם. קופים שיתפו פעולה בשמחה עם נסיינים בתמורה לחתיכות מלפפון. אבל, כשקוף ראה שקוף אחר קיבל ענבים על אותה פעולה שתמורתה הוא קיבל מלפפונים – כל שיתוף הפעולה נגמר. חלק מהקופים אפילו זרקו בכעס את המלפפונים שקיבלו על הנסיינים.
    הם אולי פגעו בעצמם (ויתרו על המלפפונים) אבל עשו משהו הרבה יותר חשוב עבורם – מחו, בצורה היחידה שיכלו, על אי הצדק.

    הבחירה בטראמפ ובסנדרס היא למעשה המקבילה האנושית לזריקת המלפפונים על הנסיינים. לא טיפשות – זעם!
    בטווח הארוך – מעשה מאוד חכם. הממסדים של שתי המפלגות יאלצו להפיק לקחים, להבין איפה / במה עברו את גבול הסיבולת של המצביעים, ולשנות כיוון.

    מומלץ, קצר, בעברית, מאתר הידען על ממצאים ממחקרי קופים (המורשת האבולוציונית גם של המין האנושי) :

    http://www.hayadan.org.il/מוסר-קופים-ההתחלקות-בדבר-מה-לא-בהכרח-ב

    אפשר גם להיזכר בתגובת הציבור לשכר הבנקאים – יש גבול לכעס ותחושת אי הצדק שהציבור יכול לעמוד בו בלי להתפוצץ.

    Liked by 1 person

  13. קמיליה, אהבתי את הפרספקטיבה שהזעם של הציבור מועיל כי עוזר לטווח הארוך. אפשר למצוא הצדקה להרבה התנהגויות שהתרבות שלנו רואה כדי מטומטמות – כמו דרישת כבוד מופרזת – אם זוכרים הטווח הארוך שבו דבר כזה יכול להועיל. נקווה רק שאם טראמפ יגיע בסוף לשליטה על כלי הנשק הגרעיניים, יישאר טווח ארוך לשאוף אליו.

    אהבתי

  14. נראה לי שתגובתי הקודמת התמקדה בעיקר בכעס ולא עסקה מספיק בחרדה.
    חרדה היא כוח מניע לא פחות חזק מכעס, ואולי אפילו יותר.

    דוגמא מהבחירות האחרונות בישראל: טענת נתניהו שהחיים חשובים מאיכות החיים, חרדה מ"נהירת הערבים לקלפיות" וכו'.
    מכאן, החרדות בישראל הן בעיקר ביטחוניות.

    בארה'ב בעיקר כלכליות. והמשמעותית ביותר – החרדה מבריחת משרות.
    נושא היחס להגירה משלב חרדות ביטחוניות וכלכליות. טרור, פשיעה, תפיסת משרות ומשיכת השכר כלפי מטה.

    המועמד היחידי בארה'ב שהתייחס בכלל לחרדות אלו הוא טראמפ.
    אנשים החיים בחרדה לא מגיבים בחיוב להתעלמות מחרדותיהם, להפך.
    מכאן, לא פלא שתמכו בטראמפ ולא במועמדים שלמעשה התעלמו ממקורות החרדה או אפילו "הבטיחו" שידאגו לכך שמקור דאגותיהם יגבר.

    ———————————————————————————————————–

    נראה לי טפשי להניח שרמת הטפשות של המצביעים ב 2016 גבוהה משמעותית מרמת הטפשות ב 2012. (כנראה משהו אחר השתנה).
    זה אפילו סותר את הטענה שהובאה בבלוג זה שרמת האינטליגנציה האנושית במגמת עלייה. אחת משתי הטענות הסותרות חייבת להיתפס כטפשית 😊

    אהבתי

  15. לתמריץ,

    אפילו אני, כפחדנית גאה, לא חוששת מכך שטראמפ יפעיל נשק גרעיני.
    הוא אוהב מאוד את החיים, ומאוד רחוק מנטלית מהמתאבדים השיעים והסונים. אז שאתה תחשוש?

    ניתן לחשוש, לכל היותר, שארה'ב תבחר לא להגיב אם מדינה ב' תשתמש בנשק גרעיני על מדינה ג'. כל עוד זה מספיק רחוק מארה'ב – מה איכפת לו.

    Liked by 1 person

  16. ד, ו kb
    לרפובליקנים היו 16 מועמדים, חלקם כוכבים צעירים חלקם מנוסים ומוצלחים מאד. לדעתי הנבחר הוא המוצלח ביותר. הוא הנבחר, זה שהאזרח האמריקאי חשב שמתאים להנהיג את אמריקה. קצת מגזימים בהערכה שהמשבר הכלכלי הביא רצון לשינוי, והפערים בין העניים לעשירים גרמו לעוינות כלפי הממסד והעלו מועומדים של קצוות. בארה"ב תמיד היו לובינג ואינטרסים של בעלי כוח, זה ידוע ולא חדש.
    ההשואה של טראמפ לסאנדרס מוטעת. סאנדרס העלה את המצע של אליזבט וורן, אנשים הצביעו לרעיון הסוציאליסטי. ההגבלה של פעילות הבנקים שאותן לכאורה הילרי מייצגת היא אולי הבטוי העיקרי וההגיוני לסלידה מהממסד אבל גם אובמה יזכר בזכות הרפורמות החזקות שהנהיג נגד הבנקים ככה שאין פה שום דבר מהפכני.
    הלינק של תמריץ מתחתית כתבת הפליבוי מדבר בנושא ומומלץ מאד בקריאה לסולדי טראמפ: טראמפ מתכוון למה שהוא אומר והאיגו שלו ישרת את אמריקה, הוא רוצה להזכר כנשיא מצויין ומוצלח ששמו מזוהה עם אמריקה גדולה וחזקה. אין לו אג'נדה ברורה אבל יש לו כיוון ברור. על פי רוב מנהיגים משנים אג'נדה מול המציאות והוא אומר ביושר: איך אני יכול לדעת מה הולך להיות?
    טראמפ יהיה הנשיא ב8 השנים הקרובות ויהיה נשיא טוב.

    Liked by 1 person

  17. מה רע בלהפעיל נשק גרעיני?
    מה רע יותר מלהפעיל נשק מסוג אחד מאשר מנשק מסוג שונה? האם זה משנה איך הורגים בן אדם?
    ומי שיגיב בקשר לתופעות ארוכות טווח שלך קרינה יש כיום סוגי נשק אטומי עם שיורת רדיו אקטיבית נמוכה.

    טענת נתניהו שהחיים חשובים מאיכות החיים. מובן שהחיים חשובים מאיכות החיים. אולי לא תמיד בשביל האדם אבל בשביל הקרובים לו.

    אהבתי

  18. כדי להאמין שטראמפ יכול להיות נשיא טוב צריך להאמין שסקרנות אינטלקטואלית היא דבר נטול ערך, שחשיבה היא דבר מיותר, שהתנסחות לעניין דבר פתטי. אבל אם אאמין בכך, אאבד את כל העניין בכתיבה ובקריאה ואאבד הרבה ממה שגורם לי להנאה ולטעם בחיים. אני פשוט בניגוד אינטרסים.

    אהבתי

  19. אמריקה חוגגת את הדמוקרטיה בדרכה שלה וכל מי שדוגל בשיטה זו חייב לקבל את התוצאות ברוח חיובית אם כי לא בהכרח בהסכמה עניינו של כל אחד ואחד..
    דונלד טראמפ ניצח בגדול בניגוד לכל הסקרים ואנליסטים פוליטיים אני יכול רק להעריך שגם ב"פינלה" לנשיאות ארה"ב סיכוייו לנצח השתפרו מאוד..
    משקיעים בוול סטרית צפויים להריך מחדש את הסיכונים לשווקים אם ישנם כאלה
    במידה ויחול שינוי בממשל ארה"ב בנובמבר הקרוב אבל גם להעריך סיכויים לרווחים לפחות לחלק מהחברות הנסחרות בבורסה אמריקאית..אמריקה אמרה את דברה בגדול גם על ידי התמיכה בטראמפ וגם בהישג המרשים של ברני סנדרס מהצד השמאלי של המפה הפוליטית ואסור לשכוח אותו.. העם רוצה שינוי ובראש וראשנה להחזיר את אמריקה לאזרחיה ואת החלום הישן של ארץ עם אפשרויות בלתי מוגבלות לכל אזרח שירצה בכך אותה אמריקה שכל העולם חלם להיות חלק ממנה …
    נשאלת כמובן השאלה האם זה טוב ליהודים במידה ודונלד טראמפ יבחר כנשיא ..?
    אני משוכנע שהוא כנשיא ארה"ב יגלה נכונות לעזור לישראל אבל הוא יהיה מוגבל במתן סיוע כלכלי ביטחוני היות ואת כל האמצעים שיעמדו לרשות הממשל החדש הוא יפנה לזירה הפנים אמריקאית כל זה על מנת לממש ולו חלקית את הבטחותיו לבוחר..
    כפי שזה נראה עכשיו העולם המערבי והגלובלי גולש למיתון כך על על כל פנים משדרים לנו הנתונים המתפרסים מדי יום על ידי הפד ואחרים וגם הנסיגה המתמשכת במחירי המניות אשר החלה עוד באוגוסט 2015 מחזקת את דעה זו..
    כסף נזיל זה יהיה הדבר היקר ביותר בעתיד הקרוב גם האיתותים משוקי האג"ח באמריקה מרמזים למשקיעים בכל העולם שהריבית בארה"ב צפויה לנוע צפונה די בקרוב וזה בניגוד למגמת ההחלשות של הכלכלה האמריקאית כדאי להקשיב ל"ציפורים" המבשרים על בוא הסערה..דונלד טראמפ כנשיא ארה"ב במידה ויבחר לא ידפיס כסף היות וזה נוגד את התפיסה השמרנית של המפלגה הרפובליקאית ישראל תזקק לסיוע כלכלי ביטחוני בשווי ערך אני מקווה שנהיה ברשימת המוטבים נזדקק לזה מאוד..

    אהבתי

  20. תמריץ , הפוסט לא ממש בפוקוס , וקמיליה עמדה על זה איכשהוא . ההצלחה של סאנדרס , היא לא פחותה מזו של טראמפ ( במונחים יחסיים ) . אסור לשכוח , טראמפ לא היה צריך חדירה , הוא מייצג את הקלסה הרדיקלית של אמריקה , ואילו סאנדרס , הוא זה הסוטה מן הקלסה , הוא זה שבמונחים שיווקיים , היה צריך לחדור , ולהכות את מי שכבר מבוסס בשוק ( אם לתת פה אנלוגיה מתחום השיווק המסחרי ) .

    הואיל וכך , הלקח העיקרי הינו זה : שאמריקה נעשית יותר אוונגרדית , לכאן או לשם , זה הפילוח האמיתי !! אלא , שבאמריקה , קשה יותר להיות אוונגרד שמאל , מאשר ימין כמובן ( באופן כללי כמובן , שהרי יש דיכוטומיה בין חירות הפרט וזכויות היסוד שלו , לבין כלכלת ימין בארה"ב ) .

    וזה הסיפור האמיתי עד כה , אוונגרד !! ההשפעה של המדיות המבוזרות , המיאוס מן הממסד , הרצון והצורך המתעתעים , לשנות רדיקלית השיטה . סיבוך לא פשוט ממש ….

    מעבר לכך , הסברתי לא פעם , ימין נ' שמאל , אין קשר לשמרנות ואבולוציה . השמאל דואג , ולא פעם בחירוף נפש , לאנשים שמרנים ( פליטים , דתיים וכדומה ) האבחנה יסודה ב : באדם כתכלית נ' האדם כאמצעי ( עם החרגה לא מהותית בכלכלה , שם עסקינן בקורבנות כלכליים נ' יזמים פרטיים , אבל , גם שם במלוא העוצמה ניכרת האבחנה ) .

    להתראות

    אהבתי

  21. תמריץ , קורא זה לא קונה את העניין שתאבד עניין אם תאמין ש'טראמפ יכול להיות נשיא טוב וגו'.'
    לא תאבד עניין בסקרנות אינטלקטואלית וגו' כי זה בטבע שלך.
    במובן זה אתה כמו הצפרדע שנושאת את העקרב על הגב ושיודעת בדיוק שטבעו של זה לעקוץ אותה למרות הבטחתו.

    במאמר של קמיליה ,החוקרת ברוסנן גילתה שזכרי הקפוצ'ין רגישים פחות לחוסר צדק, אולי מכיוון שמעניינים אותם דברים אחרים: "זכרים מתעניינים במין ונקבות מתעניינות באוכל. ייתכן שזו הסיבה שזכרים לא מוצאים לנכון להתרגז בשל חוסר צדק בחלוקת מזון".

    לי המסקנות נראות דווקא הפוכות! כלומר חוצמה מהמסקנה הברורה ש
    "זכרים מתעניינים במין ונקבות מתעניינות באוכל" – כאילו דה ?!
    – Boys will be boys
    זכרים לא עושים עניין מהחלוקה משום שהם יודעים שהנקבות יאכלו להם את הראש
    בעד זה ששל השכן יותר ירוק וגדול והם עכשיו יצטרכו לצאת למלחמה על זה!
    הם לא רוצים ולכן לא עושים עניין!
    מה שמעניין אותם יותר והם יותר רגישים מבחינה מוסרית היא [שאלת החיים עצמם]!

    אהבתי

  22. קמיליה, הניסוי של הקופים שתיארת פשוט מדהים!! לא הכרתי את זה כלל.
    המאמר המקורי בנייצ'ר גם מעניין:
    http://www.nature.com/nature/journal/v425/n6955/full/nature01963.html

    לגבי טראמפ וטיפשות המצביעים, לי הייתה הארה מסוימת לגבי מי הוא קהל המצביעים האמריקאי הרחב ומה מידת האינטליגנציה שם כאשר צפיתי בכתבה הזאת:

    אהבתי

  23. לפי המאמר של אורי על החייאת המתים יש אולי עוד אפשרות למפלגה הרפוליקנית להחליף את טרמפ. אם יחיו בזמן שנשאר עד לבחירות במדינה הבאה את איזנהאור אז בטוח כולם יצביעו לו מהגעגועים ו הנוסטלגיה לאמריקה של שנות החמישים עם המדשאות בפרברים והגדרות הלבנים( \לבנות – כל אחד לפי העדפתו).

    Liked by 1 person

  24. לתמריץ,

    הכתבה אליה הפנת ב 10.10, המנתחת ראיון שטראמפ נתן לפלייבוי בשנת 1990, מרתקת. היא מאפשרת הצצה למיהו "טראמפ האמיתי", ללא טקטיקות בחירות, וללא תיווך תקשורת די עוינת.

    לו הייתי אמריקאית, ועל אחת כמה וכמה לו הייתי גבר שחור צעיר בארה'ב, הייתי מאוד מודאגת מהערצתו את הקשיחות שהפגינו הסינים כשדכאו את המהומות בכיכר טיינמאן. כבר כיום אחוז האסירים בארה'ב הוא הגבוה ביותר בעולם המערבי, ואחוז הצעירים השחורים הכלואים בבתי כלא בארה'ב -ממש מפחיד. הרעיון שתחת נשיאות טראמפ תהיה הקשחה נוספת (במקום שינוי כיוון) היה מדיר שינה מעיני. יותר ברור לי עכשיו מדוע שחורים אינם תומכים בהמוניהם בטראמפ.

    ————————————————————————————————————–

    לגיא, בנוגע לניסוי הקופים

    לא ניתן לתרץ את העובדה, שהקופות הגיבו בחומרה רבה יותר לאי צדק מאשר הקופים, בטענה שהזכרים פשוט מתעניינים יותר בדברים אחרים (בסקס יותר מבאוכל).
    תירוץ שמצביע על פגם חמור בחשיבה המופשטת של המתרצים – הקופות הגיבו לתחושת העוול ואי הצדק ולא לאוכל עצמו.
    כנראה לחוקרים לא היה נעים לאמר את האמת: התגלתה הוכחה נוספת לעליונות הנקבות על הזכרים. 😊

    אהבתי

  25. ההזדהות שלך עם הקופות וההעדפה שלך לצדק על פני סקס אינה עליונות.

    אהבתי

  26. קמיליה , מאחר ואני חסיד של הגישה שסבורה שהצדדים לדיון מעדיפים להגיע להסכמה מאשר לאי הסכמה אני מוכן ללכת לקראתך ולטעון שכנראה קופי הקפוצין שנבחנו היו קופים מהנדסים מה שבהחלט יסביר את ההתעניינות הפחותה במוסר. נוסף , אני סבור שאם החוקרים היו מציעים להם לבנות צינור דם מחיפה לבאר שבע גם קופי הקפוצין לא היו שואלים מדוע.

    אהבתי

  27. Orihippo, ייתכן וכתבה כזאת היתה משודרת גם בארץ, אך נראה לי שמידה כזו של טימטום שהאישה הזאת הפגינה בראיון איתה לא היינו רואים.

    אהבתי

  28. אדם המייחס לאישה כוחות על קסומים (כמו להפוך יצור אנושי חביב כדוגמת גיא לטרול, רק בהשפעת השעמום והתסכול שמשרות תגובותיו), אינו יכול לחזור בו. עליו להמשיך לדבוק בתזה על עליונות המין הנשי. 😜

    אהבתי

  29. כוחות על קסומים? כל אשה שמורידה את הבגדים הופכת יצור אנושי חביב לקוף קאפוצין חסר מוסר.
    השאלה היא: אם יהיה עליך לבחור בין גיא לאשכול ענבים, במה תבחרי?

    אהבתי

  30. kb, הלכתי פעם ל"הרצאה" של ה"רב" אמנון יצחק, ממליץ. היית דופק את הראש בקיר ארוכות מתוך תסכול. אתה לא צריך להגיד: אלו הבוחרים המטומטמים שמצביעים לטראמפ. אתה צריך להגיד: הם אחרים. אם היו מסבירים לך שזה קורה בסין היית מבין, "נו הרי סינים זו תרבות אחרת", גם האמריקאים אחרים.
    תנסה לחשוב אם אנחנו לא יכולים להבין אחד את השני מה הסכוי שירד חוצן מכוכב אחר ונצליח לתקשר איתו?

    Liked by 1 person

  31. קמיליה . אף על פי שהוצבה כאן ברירה כוזבת אני ממליץ
    עקב היכרות רבת שנים לבחור באש כול הענבים.

    אהבתי

  32. לתמריץ,

    אינך אמור להיות בניגוד אינטרסים, להפך.

    אובמה (כמו אהוד ברק), מעולם לא האמין שהוא נזקק לאנשים "חושבים", וקיימת איזושהי אפשרות, ולו תיאורטית בלבד, שהם צודקים והוא טועה. ברור שלא היה לך מה לעשות בממשלו.

    טראמפ, מאידך, מצהיר שיקבל החלטות רק לאחר שאנשים שלו ילמדו את הנושא (לדוגמא לגבי כניסת מוסלמים לארה'ב). הוא מתגאה בכך שהוא יודע לשכור את האנשים "הכי טובים" בכל תחום, והוא גם דואג לשלם להם היטב.

    אז אולי יהיה לך סיכוי לקבל מינוי לאחד מצוותי החשיבה שיקים הנשיא טראמפ. 😊

    ובנימה מעט רצינית יותר:
    גם רייגן לא נחשד מעולם בנטיות אינטלקטואליות כלשהן, אפילו להפך. אבל הוא ידע להפעיל אנשים מאוד חכמים במגוון תחומים. וכיום, נשיאותו נחשבת לאחת הטובות בארה'ב בעשרות השנים האחרונות.

    להערכתי, כישורי הניהול ויכולת עבודת הצוות של נשיא (או ראש ממשלה) חשובים לעין ערוך יותר מסגולותיו האישיות.
    ראה גם כישלון אהוד ברק כראש ממשלה – למרות ההערכה הגבוהה לחוכמתו האישית, פיקחותו ויכולתו לפרק שעונים.

    ————————————————————–

    הבחירה בין גיא לענבים כרוכה בהתלבטות קשה.
    אבל אין לי ספק שהייתי מעדיפה את גיא על מלפפונים.

    Liked by 1 person

  33. הכתבה הזו מיולי שנה שעברה מעניינת מאוד.
    http://www.businessinsider.com/donald-trump-poll-debate-2015-7

    כולם מסבירים איזה מביך זה למפלגה הרפובליקנית שטראמפ יצליח להשתחל בין עשרת המועמדים שיופיעו בעימות, שזו זכותו מאחר שהוא במקום השביעי(!) בסקרים.

    ארי פליישר יועצו של בוש מצוטט שם אומר שדונאלד טראמפ הוא כמו תאונת דרכים. כל אחד עוצר כדי לצפות בבלגן. טראמפ חושב שזה מבדר, אבל בחירות זה עסק רציני והוא מכתים את המפלגה.
    האירוניה היא שהבוקר פליישר הכריז שיצביע לטראמפ בבחירות כי הוא עדיף על הילארי.

    Liked by 1 person

  34. דונלד טראמפ אינו רייגן. מספיק לצפות בנאום אחד של רייגן כדי להיווכח. באותה מידה המפלגה הרפובליקנית יכולה הייתה לקחת כל מוכר פלאפל ממולח ונרקיסיסט, גם אם לא התמזל במזלו לרשת מיליונים, לעמוד בראשה.

    אהבתי

  35. ידוע שריגן נבחר על ידי מנהיגים ועשירים לעמוד בראש המפלגה וליצג את האינטרסים שלהם, והצעד הסמלי הראשון שלו היה לשבור עד דק את איגוד פקחי הטיסה. אבל הוא היה מושל קליפורניה מצליח, וזה לא רק ניסיון זה גם קולות מדינה דמוקרטית גדולה שלעולם לא מצביעה לרפובליקנים. לריגן היה מזל ותזמון. אבל אני זוכר שגם עליו לגלגו והציעו לו לבחור את ג'רי לואיס כסגן נשיא.
    הדוגמה של הארי פלישר מוצלחת, טראמפ היה תאונת דרכים אבל הוא יצא מההריסות, ניער את האבק ועלה על הסוס וצריך לעשות ריסט לכל

    Liked by 1 person

  36. אל רום תגובה שלך מעניינת אבל גם מורכבת צריך לנתח אותה עם סכין חד אבל ניחא היא ממילא פונה לתמריץ אולי הוא מבין אותה אני קטן מדי וזה לזכותך..
    בקשר ל"אוונגרד" ההגדרה שלך נכונה אבל לדעתי בימין אין אוונגרד היות ואין להם אידאולוגיה מהפכנית כל שהיא כל עניינם הוא איך להעביר את מעט החסכונות שלך לכיס הפרטי שלהם אם לזה קוראים אוונגרד אז אתה צודק..

    אהבתי

  37. תמריץ, אחרי קריאת כל הראיון עם טראמפ של פלייבוי משנת 1990 אז אכן מתברר שיש לו אג'נדה: כבוד ואגו.
    אם חשבתי עד עתה שפוטין רודף תמידית אחר כבוד אז מסתבר שטראמפ גדול עליו בכמה מידות.
    ב-1990 האויב של טראמפ היו היפנים ה"רעים" שגנבו ושדדו את ארה"ב בזמן שהמנהיגים החלשים של ארה"ב נתנו להם לעשות את זה אז היום אלה הסינים מבחינתו.
    מספר ציטוטים נבחרים:
    "I give credit to the japanese and their leaders, because they have made our leaders look totally second rate" – ואת זה הוא אמר לגבי ממשל רפובליקאי של ג'ורג' הבוש האב…… איזו אמירה טיפשית זו הייתה אז וגם היום. איפה המנהיגות היפנית ואיפה האמריקאית…. גם היום הוא טוען שמנהיגי רוסיה וסין גורמים למנהיגות האמריקאית להיראות חלשה. אין שינוי באג'נדה שלו. הטיפשות בנושא זה נמשכת.

    "They have no respect for us, because they're getting a free ride. of course, it's not just the japanese or the europeans – the saudis, the kuwaitis walk all over us" – זה אמיתי??? גם אז ארה"ב הייתה המעצמה הגדולה בעולם וגם היום (אבל היום אכן פחות מ-1990). זו אג'נדה בעיניך? זה אדם אינטיליגנט עם ראייה היסטורית ומדינית נכוחה??

    "Our country is right now percieved as weak… as being spit on by the rest of the world" – שוב פעם אותו פופוליזם זול, אז כמו היום, כל העולם יורק על ארה"ב. את זה הוא אמר לאחר נפילת הקומוניזם ושיא השפעתה של ארה"ב על העולם כשנשארה המעצמה היחידה והגדולה בעולם. טיפשות לשמה.

    בראיון הזה הוא גם נוטה יותר לצד הדמוקרטים – "I'd do better as a democrat than a republican" – אין פלא שהממסד הרפובליקאי לא אוהב אותו כי הוא לא מייצג את הערכים שלהם ובליבו הוא הרבה יותר קרוב לדמוקרטים.

    "Part of the problem is that we're defending some of the wealthiest countries in the world for nothing…. we're being laughed at around the world, defending japan" – הוא מדגים פה חוסר הבנה היסטורית, מדינית וביטחונית טוטאלית. ארה"ב היא זו שדרשה את התפרקותה של יפן מנשק וקביעת בסיסים צבאיים אמרקאים שם. במידה והיא תפסיק זאת היא תאבד בסיסי כח בכל מזרח אסיה ותאבד לגמרי את השפעתה הצבאית שם, יפן תיאלץ לשוב ולהתחמש מחדש, זה ידליק עוד יותר את סין וכל האזור כולו. בנוסף, צבא אמריקאי גדול דורש יותר תקציבים וזה גם תורם בתורו לכלכלה ולתעסוקה. פשוט אידיוט מוחלט. מה השלב הבא שלו? הוצאת ארה"ב מברית נאט"ו? הרי למה שארה"ב תגן על מדינות עשירות כמו גרמניה וצרפת….? זה אותו היגיון. שהאירופאים ידאגו לעצמם. אין ספק שפוטין יהיה מרוצה לגמרי אם ארה"ב תצא לגמרי מאירופה.

    מצד אחד הוא מבקש צבא גדול וחזק ומצד שני מבקש להסיג בסיסים צבאיים ואת ההשפעה הצבאית על כל המדינות ולמסמס את כל הנוכחות הצבאית האמריקאית שהושגה במלחמת העולם השנייה ויצרה את אחת מהתקופות השקטות והפוריות בהיסטוריה האנושית. אין ספק שמהלך כזה יגרום ליותר כבוד כלפי ארה"ב….. פחחח….

    אחרי שקראתי את הראיון הזה השתכנעתי עוד יותר שמדובר באדם מסוכן, טיפש, חלול ונבוב שהדבר היחיד שמעסיק אותו זה האגו שלו.

    היטלר אינטיליגנט לידו.

    אהבתי

  38. ועוד בעניין טראמפ… כתבה מצויינת של Vox מלפני כמה שעות שלדעתי קולעת בול לדרך ההסתכלות של טראמפ על עצמו (לפי הראיון איתו בפלייבוי מ- 1990):

    אהבתי

  39. מירון ,

    תודה על המחמאות משהו , אבל אין צורך בדרמות , אתה לא שונה מתמריץ בשום אופן , צריך ריכוז , אולי קריאה נוספת , רצון להבין בלב פתוח ונפש חפצה , ואז מבינים ( או שואלים ) למה אתה חושב שאתה נופל ממנו , או שונה ממנו ?

    תתפלא , יש אוונגרד גם בימין . האוונגרד בימין הוא לא רק כלכלי או נוגע לחסכונות והעברתם מכאן לשם . האוונגרד בימין , קורא תגר על מערכות מימשל , באופן בסיסי , ומנסה לעקוף מערכות אשר נבנו בתהליך ארוך , משוכלל ואבולוציוני . זהו טראמפ !! הוא דואג לאמריקה , ואמריקה בלבד , ובכל דרך שמביעה זיקה בין הרציונל לבין האמצעים , הא ותו לאיו .

    אם צריך : בונים חומה , והמקסיקנים ישלמו ! זה פשוט , וחד כמו תער , חד וחלק !! אם צריך , מענים טרוריסטים או נחקרים ,ומוציאים מהם מידע , אין מידתיות , אין רכות , אין שלטון חוק וכדומה …. אלא :

    שכל ישר , צרכי העם והמדינה , הא ותו לאיו . רוצה המחשה ( תקבל גם אלף אלפיים אם תתעקש ) הנה , עקיבא ביגמן , מבלוג : " מידה " מכתב מטיף למרים נאור , נשיאת בית המשפט העליון :

    " גם כשאת אומרת שממשלה במשטר דמוקרטי לא יכולה "לעשות ככל העולה על רוחה", אנחנו, ההמון, נוטים להגיב בספקנות. תני לי לגלות לך משהו: ממשלה לא באמת עושה ככל העולה על רוחה, יש כנסת שיכולה להפיל אותה, יש בחירות, יש תקשורת, יש דעת קהל ויש גם בית-משפט שאמור לוודא שהיא לא עוברת על חוקים מפורשים.

    כן, אני יודע שמלאכי העליון בטוחים שבלי האקטיביזם המופרז שלהם "כסדום היינו, לעמורה דמינו", אבל האמת הפשוטה היא שהממשלה מוגבלת היטב, גם בלי האקטיביזם השיפוטי שלכם. אנחנו, ההמון ונציגיו, אנחנו מגבילים אותה. "

    עד כאן הציטוט :

    שים לב , הוא משתמש תדיר במילה " המון " המילה המון , מביעה אוונגרדיות , מביעה עקיפה של תפיסות ואורחות מימשל מושרשים היטב , שאין להרהר אחריהן מזה זמן רב מאוד , אפילו נשיא בית משפט עליון ובתי משפט . הדיעה של ההמון , או של האדם הפשוט , השכל הישר , רצונו הישיר של העם , זה אוונגרד !!

    כך טראמפ , פשוט , ישירות , כנות , שכל ישר , דוך למטרה , הינעלות , ובול פגיעה .

    מידה , ביגמן :

    http://mida.org.il/2016/04/16/שיעור-בדמוקרטיה-למרים-נאור/

    להתראות

    אהבתי

  40. מירון , רק 2 הבהרות :

    אתר מידה , ועקיבא ביגמן , ללא ספק , משוייכים לימין בעיקרון ( בעיקרון , אבל לא לישון ) . ועוד :

    באוונגרד הכוונה היא פשוט , לגישה מהפכנית , שקוראת תגר על הקיים והידוע והמסורתי , זה ברמה של המהות , ברמה של המיהות ( מיהות משמע : אנשים או האנשים בהם עסקינן ) :

    הרי עסקינן בחלוצים ההולכים לפני המחנה , ברעיונות או תפיסות חדשניות ומהפכניות .

    כך שנשדר על אותו גל פשוט . להתראות

    אהבתי

  41. אגב קמיליה, את נשמעת לי קצת סלחנית כלפי טראמפ. איך את מתמודדת עם המיזוגניה הקיצונית שלו?

    להבהיר לגבי הסלידה מטראמפ, אני שותף לה, איני חושב שיש שמץ הגיון בדעותיו כפי שהן, אבל יש הגיון בכך שמישהו יציב קונטרה חזקה לאליטות במקום שבו הרחיקו לכת, גם לאליטות הרפובליקניות.

    אל רום, מסכים עם התיאור שלך. יש בזה גם צימאון ל"מנהיג חזק", והאישיות הסמכותנית שצמאה למקורות סמכות חזקים מנבאת תמיכה בטראמפ.

    אהבתי

  42. ד, שים לב לסרטון של kb. הדבר היחיד שמעסיק את טראמפ זה אגו, אבל לא רק שלו. האגו של הקבוצה האתנית והלאומית שלו גם חשוב לו. אני מאמין שחשוב לו בכנות, והאזרחים מזהים זאת בו בצדק.

    אהבתי

  43. גיא, צודק. אני מניח שזה יהיה תמיד הטבע שלי (ושל חבורת המגיבים החכמה פה), אבל יותר נחמד להאמין שיש בזה גם איזו תועלת.

    אהבתי

  44. תמריץ, לכל המנהיגים בעולם חשובה התדמית של המדינה שלהם, וגם לאמריקאים.

    אבל כל מנהיג היה שם את זה בסדר עדיפויות שונה גם בהתאם לפסיכולוגיה האישית שלו. אובמה למשל אינו רודף כבוד בעוד שלטראמפ זה הרבה יותר חשוב.

    הבעיה היא שההיסטוריה מראה שרודפי אגו וכבוד היו לרוב מנהיגים גרועים.
    אני מניח שכולם פה כמוני והכירו רודפי אגו כאלה בעבודה ובצבא ויודעים כמה "הערכה" הם מקבלים מהסביבה…. לרוב הם מנהלים גרועים.

    אהבתי

  45. מירון ( ותמריץ , וכל המעונין כמובן ) :

    הנה דיעה , מאוד מענינת ( אם כי אובייקטיבית חסרת שחר ומגוחכת , אבל זה לא משנה , הואיל והניתוח או הדיון הנוכחיים הינם סובייקטיבים ) איך הימין של היום , אפרופו אתר " מידה " המובא לעי"ל , מאשים את בגין , ואישים מן הימין בעבר , על כבוד מופרז ועיוור למערכת המשפט , הכל , לעומת הימין של היום ( עקיבא ביגמן המובא לעי"ל , ושוב מדגיש את האוונגרדיות היותר ממסויימת , בקריאת תגר על מערכות מימשל ומשפט מסורתיות ומושרשות היטב ) הנה , ארז תדמור , העורך הפוליטי של אתר " מידה " ב – מעריב / nrg , בקשה :

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/764/414.html

    להתראות

    אהבתי

  46. לתמריץ – לשאלת סלחנותי לגבי המיזוגניה של טראמפ,

    טראמפ, כאדם, דוחה אותי.
    המיזוגניה שלו מצטרפת לנרקסיזם, לרדיפת סימני סטטוס, לחשיבה שטחית ופשטנית, לוולגריות, לעילגות ועוד ועוד.
    אבל, לו הייתי אמורה לדרג את רשימת התכונות השליליות בעיני – ספק אם הייתי שמה את המיזוגניה בראש הרשימה. הנרקסיסטיות ורדיפת הכבוד וסימני הסטטוס דוחים אותי אפילו יותר.

    יותר מכך, אני מאמינה שברוב האנשים (כולל נשים) טבועים סטריוטיפים ודעות קדומות שבהשפעתם הם מעט מיזוגנים, גזעניים כלפי עמים וגזעים אחרים, כלפי בעלי נטיות מיניות שונות משלהם ועוד.
    ההבדלים בין אנשים הם בעוצמות ((ובנושא המיזוגניה גברים בני דורו של טראמפ מקבלים ממני הנחת פנסיונרים) ובמידה שהם מרשים לעצמם לבטא בציבור עמדות מסוג זה.
    טראמפ משתין ללא בושה מהמקפצה, במקום להבין שהוא חייב להסתיר זאת ולהשתין רק כשהוא בתוך מי הברכה.
    מה שהופך אותו לדמות חינוכית מאוד מאוד בעייתית. הייתה אמורה להיות לו התובנה שעליו להתבייש במיזוגניה שלו ולנסות להסתירה. והוא אפילו לא קולט שעליו להתבייש. (זו כנראה התזה שלי בגנות גילוי הלב ובזכות הצביעות).

    אבל,
    1. איני מתייחסת למועמדים לנשיאות ארה'ב ברמה האישית.
    אני חשה אהדה, ואפילו סוג מסוים של חיבה והערכה לברני סנדרס. חשבתי שהיה יכול להשתלב מצוין בליל הסדר במשפחתי כעוד דוד זקן נחמד עם דעות קצת מעצבנות. וכידוע – אני תומכת מושבעת של תנועת ה'רק לא סנדרס'.

    2. חשוב בעיני להבין על איזה צרכים לא מסופקים עונה כל אחד מהמועמדים ומהו היתרון הייחודי שלו.
    לצערי, טראמפ הוא היחיד שמתייחס לחרדות של הציבור האמריקאי מהעתיד ולזעמו. בעיני, עדיפה התייחסות שטחית ולא רצינית מאשר התעלמות מוחלטת ועיסוק בנושאים שחשיבותם משנית.

    3. אני ערה לאפשרות שהסלידה הרגשית מטראמפ, הן שלי והן של התקשורת, עלולה להוביל לתפיסה מעוותת שלו. להקטנת תכונותיו החיוביות ולהעצמת תכונותיו השליליות.
    נדמה לי, לדוגמא, שהוא הרבה פחות מטומטם מכפי שהתקשורת עושה ממנו. יתכנו אולי הפתעות חיוביות נוספות.

    אהבתי

  47. הסרטון שהביא kb אכן מומלץ.
    הוא משלים את הכתבה שהביא תמריץ על ניתוח אותו ראיון שנתן טראמפ לפלייבוי.
    ————————————————————————————————————-

    לד'

    א. טענתך ש "אובמה אינו רודף כבוד" אמנם נכונה, אך יש לה גם צד שלילי ולא רק חיובי.
    אובמה לא קלט שחשוב, לארה'ב ולעולם כולו, שמדינתו תיתפס ככזו שעומדת בדבריה ובהתחיבויותיה וכוח ההרתעה של איומיה ישמר. ל"וויתור" שלו על כבודה ומילתה של ארצו השלכות קשות.
    במזרח התיכון היא נתפסת כיום כבוגדת ומפקירה את ידידותיה (ומכאן – הפנייה של ידידותיה לשעבר לרוסיה ולסין, ואובדן אזורי השפעה אמריקאים).
    האיומים על "קו אדום" אמריקאי מעלים גיחוך בקרב הצפון קוריאנים, הסינים הבונים במרץ איים בכוונה להשתלט על ים סין הדרומי, ודאעש המגדיל את "מדינתו" בלוב.
    אובמה מוכן לוותר הן על כבודו האישי והן על כבודה של מדינתו, ואילו טראמפ, אם יבחר, לא יהיה מוכן לוותר לא על כבודו האישי ולא על כבוד מדינתו.
    בעיני, ממש לא ברור איזו משתי האפשרויות גרועה יותר.

    ב. אני חולקת על פרשנותך למשפט של טראמפ "אצליח יותר כדמוקרט מאשר כרפובליקאי".
    אתה פרשת אותו כהודאה של טראמפ שעמדותיו קרובות יותר לאלו של המפלגה הדמוקרטית מאשר לרפובליקאית.
    אני מבינה אותו כמעין "תלונה" של טראמפ שהמיעוטים והאנשים הפשוטים נוטים להצביע אוטומטית למפלגה הדמוקרטית – וזאת בניגוד לאינטרסים שלהם. לדעתו, דווקא מדיניותו תיטיב איתם יותר, ולו היה דמוקרט היו מצביעים עבורו בהתלהבות בהמוניהם. אבל, הוא קרוב יותר לרפובליקאים מלדמוקרטים.
    בכל מקרה, שנינו מסכימים שאינו רפובליקאי טיפוסי, והוא בוודאי רחוק מאוד מאנשי מסיבת התה והדתיים במפלגתו.

    אהבתי

  48. שום דבר לא רע בדרישות של סאנדרס, זו שאלה של טעם. המצע של סאנדרס דומה מאד למה שהיה קיים בקליפורניה בשנות ה80 תחת המושל ג'רי בראון, ולא במקרה אותו ג'רי בראון חזר ונבחר כמושל אחרי 25 שנים והוא המושל הנוכחי. סאנדרס לגמרי לא היה רע לארה"ב, זה לא משנה איזה תפריט יגישו, אלא איכות הביצוע.

    אהבתי

  49. כששומעים את ההתבטאות של טראמפ על כך שהאנשים הפשוטים מצביעים לדמוקרטים צריך לזכור שזה 1990. מאז חל מפנה, והלבנים העניים עברו למפלגה הרפובליקנית. הסלידה מההיספנים ומהשחורים גברה על איבתם למדיניות שמעדיפה תאגידים ומקצצת ברווחה. בהחלטתם להכתיר את טראמפ יש סוג של השתלטות עוינת.

    Liked by 1 person

  50. ארון דיוויד מילר, מומחה למזרח התיכון שייעץ לכמה נשיאים אמריקאים בנושא הישראלי-פלסטיני, הטיל ספק בכך שטראמפ ידבק בעמדה זו אם אכן ייבחר לנשיא. הוא אמר ל"דיילי מייל" כי בתרחיש הבלתי סביר שבסופו יהפוך טראמפ לנשיא, הלחץ על ישראל יגבר אם יחל משא ומתן לשלום.

    עוד אמר בנאומו באיפא"ק כי ייפגש עם נתניהו באופן מידי, והוסיף כי "אובמה טועה כשהוא מפעיל לחץ על חברינו ונותן פרס לאויבינו".

    עם זאת, לפני הנאום בפני השדולה הפרו-ישראלית הציב טראמפ במסיבת עיתונאים סימן שאלה סביב הסיוע הביטחוני שמספקת ארצות הברית לישראל. טראמפ נשאל אם גם ישראל צריכה לשלם עבור סיוע צבאי כמו גרמניה, יפן וסעודיה ואמר: "כן, גם ישראל תשלם. היא תעשה זאת".

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/774/608.html

    אהבתי

  51. אל רום עברתי על התגובה שלך ואני עדיין חולק עלך בעניין זה..
    ראשית המושג הזה של "אוונגרד"נולד באומנות מיד אחרי מלחמת העולם הראשונה
    מספר אומנים חשובים וידועים החליטו לפרוץ את החוקים המקובלים ויצרו זרמים מודרניסטים כמו אקספרסיוניזים פוטוריזם קוביזם ועוד היו בניהם לרוב ציירים אבל גם משוררים וסופרים רבים הצטרפו אליהם.. השפעה שלהם ניכרת עד היום באיכות ברעיונות ובגישה המהפכנית שלהם אם כי הלהט נבלם ויש מעבר לאומנות דיגיתלית..
    במקביל לאוונגרד האמנותי נוצר במהלך המהפכה הבולשביקית אוונגרד פרולטרי
    והדבר הזה תפס תאוצה באירופה כולה בשורה תחתונה מדובר על גרעין סוציאליסטי מהפכני אשר דגל במהפכה והריסת העולם הישן ..
    אני לא ארחיב על הנושא היות והזמן שלי אוזל ואני חייב לצאת לפגישה מתוכננת מראש..בקצרה בקשר לביקורת על בית המשפט העליון אשר נשמעת בשנים אחרונות בעיקר בחוגי הימין זאת ביקורת לגיטימית ולא צריך לפחד ממנה בסופו של יום בית המשפט נשען על פרשנות של חוקים כתובים ועל פסיקות תקדימיות בישראל ובחו"ל ועל פי זה הוא פוסק ..
    בקשר לדונאלד טראמפ האיש הוכיח שהוא יכול עובדה הוא זוכה לאהדה בקרב המוני אזרחים אמריקאים והם מאמינים בו וביכולתו לשנות ולו במקצת את האווירה הקשה אשר נוצרה מאז פרוץ המשבר הפיננסי וצריך לכבד אותם..
    דרך אגב עמדותיו הכלכליות לא רחוקות מאלו של מר ברני סנדרס בחשיבה האסטרטגית הם זהים שניהם דוגלים בביטוח רפואי לכלל האזרחים במדינה וגם בנושאים אחרים כמו תעסוקה מסים ועוד הם חלוקים בנושאי מדיניות החוץ ועוד נושאים..דונאלד טראמפ הוא לא מפלצת פשיסטית הוא איש עסקים אשר צמח מתוך העם וידע גם ימים קשים בעסקיו רבים מאמינים ביכולתו הוא אנטי ממסדי
    ויש לו היום סיכויים טובים להצליח בבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר הקרוב
    רצוי להיות מוכנים גם לאפשרות זו..נ.ב אני לא מצדד באף צד אני בוחן כל דבר
    כיהודי וכישראלי מבחינת האינטרסים שלנו ובנוסף איך הדבר הזה ישפיע על הכלכלה אצלנו ובעולם כולו..

    Liked by 1 person

  52. מירון , לא צריך לדקדק סמנטית ולחפור באופן סתמי במינוח אוונגרד . אלא : האם הגישה היא יותר חדשנית , פורצת דרך , סוטה וחורגת , אין צורך בכל החפירה הזו . הבנת אני מניח הענין . לכל טרמינולוגיה אגב , יש הגדרה ליבתית מילונית ( מילון ) ויש הגדרה דיסטריבוטיבת ( distribution ) משמע :

    איך בפועל , בדיבור יום יומי משתמשים במינוח .

    אז אני מסביר שוב : יש ימין אוונגרד , הימין האוונגרד , קורא באופן יסודי תגר על מערכות מימשל ותפיסות מסורתיות :

    וכך : כרסום בכוחו של בית משפט ( כרסום משמעותי , זו הייתה רק המחשה אחת מיני …. ) , כרסום בכוחן של נורמות בינלאומיות ( כרסום משמעותי ביותר) בזכויות אדם וכדומה …. הכל תוך דגש על :

    המונים , העם , שכל ישר , בהירות , פשטות , זיקה ברורה ופשוטה בין רציונל לאמצעים , תוך כרסום משמעותי, במערכות ושיטות מימשל שהתפתחו במשך מאות שנים לשכלול אבולוציוני עדין ומורכב .

    כל השאר , קצת ערטילאי בתגובה שלך , ולא ממש ממוקד , לא ממש זיקתי למה שכתבתי .

    להתראות

    אהבתי

  53. מירון , פשוט לא היה לי הרבה זמן , והתגובה שלך , ערטילאית ולא ממש זיקתית לדיון , אבל , אמחיש לך ביתר פירוט :

    תחילה , כפי שכתבתי , יש משמעות ליבתית / מילונית ( מילון ) למונחים ומילים , ויש משמעות : דיסטריבוטיבית ( distribution ) משמע : נפוצה , משומשת בפועל , בדיבור יום יומי על ידי אנשים , בחריגה והשאלה , מן המשמעות המילונית / ליבתית . וכך למשל :

    למילה פוטש , יש משמעות של : הפיכה במדינה , הפיכה צבאית וכדומה , הנה מילון אבן שושן 2000 :
    " פּוּטְשׁל (ז') [גרמנית: Putsch דחיפה]
    1. נִסָּיוֹן שֶׁל הֲפִיכַת הַמִּשְׁטָר בַּמְּדִינָה.
    2. מְרִידַת נֵפֶל "

    עד כאן אבן שושן :

    ואילו , דיסטריבוטיבית , אהרון ברק נשיא בית המשפט העליון לשעבר , מקונן על כך , שמאשימים לשווא מערכת המשפט , בביטול חוקים דרקוני של הכנסת , דרקוני וסיסטמטי , ומצביע כולה על שלש ביטולים , ותוהה :

    זה כל הפוטש ?

    ברור שלא מדובר בהפיכה , אלא בהשאלה , ומכאן המשמעות הדיסטריבוטיבית . כך גם לגבי : אוונגרד , לא צריך לחפור , אלא : רעיונות חדשים , אנשים לפני המחנה , פורצי דרך , קוראי תגר , מקדים זמנו וכו…. אפילו כך , מוצא המילה מצרפתית , בוא נראה המינוח בצרפתית , שהרי מקור המילה צרפתי (מילון tv5 ברשת , בזיכיון ממילונים אחרים , לא ניכנס לזה ) הנה :

    > avant-garde, pl.avant-gardes
    (nom féminin)
    Partie d'une armée qui est en avant, en première ligne.
    Se dit des gens qui sont en avance sur les idées de leur temps.

    ובתרגום מצרפתית , עסקינן ב – כוח צבאי , אשר מוצב בקידמת הכוח העיקרי , והולך לפניו , בשורה הקדמית ביותר , בחזית וכו…. ובהשאלה : אנשים אשר מקדימים זמנם , ברעיונות פורצי דרך .

    כך שזה ברור , כל רעיון ואנשים מקדימים זמנם , ברעיון ובמעש , הרי : אוונגרד !!

    בוא ניקח בימין (שהרי אתה תוהה איך ימין אוונגרד ) את פייגלין למשל ( משה פייגלין ) הנה מצטט אותו מערוץ 7 :

    " זו העת להפעיל את כל העוצמה הפוליטית, הציבורית והמוסרית, כדי לשחרר את ישראל מעולה הכבד של הנהגה כושלת, חסרת חוליות שידרה וצלם אנוש, ולהחליף את מערכות השלטון, המשפט, התקשורת והכלכלה. היעד הוא מנהיגות יהודית אמיתית, איתנה, לאומית, גאה ונקיית כפיים."

    אם כך אתה מבין , מערכות המשפט והממשל בישראל , מבוססות בעיקרון על ה – common law ( המנדט הבריטי והשיטה הבריטית , וזו ה – אמריקנית, ניו זילנדית , אוסטרלית , קנדית וכו…. ) והוא מה רוצה ? מסורת של מאות שנים ,להמיר במה : מסורת יהודית ( באופן כללי , בלי לדון באחיזה האובייקטיבית שבדבר , אלא ניתוח סובייקטיבי של הדחפים והפרספציה שלו ).

    זה לא נראה לך אוונגרד ? ברור שכן !! ואגב זהו תהליך ותפיסה כוללנית , שחורגת מפייגלין באופן אישי כמובן .

    כך גם עם טראמפ . מסורות של מאות שנים ,חוקה אמריקנית , נורמות בינלאומיות , אוסרות באופן מוחלט וחמור על עינויים , אבל , לגבי טראמפ , זה לא אוכל !! אפילו ראש ה- סי איי איי , הביע התנגדות לתפיסתו של טראמפ , וגרס בעליל , לא במשמרת שלי !! ( ראה לינקים )

    לינקים :

    אהרון ברק , זה כל הפוטש , גלובס :

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=691526

    ערוץ 7 , משה פייגלין :

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/122032

    ראש הסי איי איי מתנגד לעינויים כפי טראמפ , הנה :

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4790095,00.html

    http://www.theguardian.com/law/2016/apr/11/cia-john-brennan-waterboarding-republican-president-trump-cruz

    ושוב , אין כאן דיעה אישית , אלא ניתוח סובייקטיבי , ולא אובייקטיבי , משמע : עד כמה הגישה מציאותית , מוצלחת , תועיל , בעלת תוחלת ,מוסרית וכו….

    להתראות

    Liked by 1 person

  54. אם תבחר נשיאה דמוקרטית הסטטיסטיקה לא תישבר.

    תמריץ , לרגע חשבתי שהתגובה שלך שייכת לשמעון חש ( בגעגועים)
    ממליץ על בדיקה , כמו שהמלצתי ל ד , אצל פרופורציומטריסט מורשה
    במערבולת הפרספקטיבה הטוטאלית. לפי המאמר של אורי אפילו קרוגמן מצליח לשמור על פרופורציות.

    בברכה .

    אהבתי

  55. מירון , אגב , גם במונחים כלכליים , מדובר באוונגרדיות :

    אתה למשל מבין מסאנדרס , שהוא רוצה להעלות שכר מינימום , מ- 7 דולר לערך , ל – 15 דולר ( ראה לינק , ממש כפול , תאר לך , פה 5 אלפים שח' שכר מינימום , ואילו בין לילה , יעלו , ל – 10 אלפים , מעל שכר ממוצע אפילו ) אז זוהי המחשה לאוונגרד שמאל !!

    טראמפ , יוצא באופן נחרץ , נגד קשרי הון שלטון מושחתים , וגורס שיש לבזר ( ביזור ) בטירוף מערכות , על מנת , להוריד מחירי מחיה ולחסוך למימשל כספים . זה לא קורה בגלל הון שלטון , הנה ציטוטים שלו ( וראה לינקים ) :

    “We are not allowed to negotiate drug prices. Can you believe it? We pay about $300 billion more than we are supposed to, than if we negotiated the price. So there’s $300 billion on day one we solve.”

    “So I said to myself wow, let me do some numbers. If we competitively bid drugs in the United States, we can save as much as $300 billion a year.”

    עיניך הקוראות , מחירי התרופות גבוהים , בגלל העדר מיקוח מתאים , אנו משלמים לגרסתו , פרמיום של 300 מיליארד דולר בשנה , אלא שלא ממכרזים אותם כלל , צריך למכרז בצורה מבוזרת , הנה באתר פורבס כיצד הוא מצוטט ( יד שניה ) :

    The Republican establishment doesn’t trust Donald Trump who keeps saying that Washington is stupid, that it should be run like a business, that contracts should go to the lowest bidder. But there is a reason why they don’t go to the lowest bidder.

    הרפובליקנים לא סומכים עליו ומפחדים ממנו , וושינגטון טיפשים לשיטתו של טראמפ , היא צריכה להיות מנוהלת כמו עסק , צריך לבזר מכרזים , ולתת הזיכיון או הניצחון במכרז , לעסקים יותר קטנים , זולים .

    לנתק באופן קיצוני , קשרי הון שלטון לגבי דידו . זוהי קריאת תגר , כלכלית , אוונגרדית .

    לינקים :
    על טראמפ , קשרי הון שלטון וכו…

    https://www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2016/02/18/trumps-truly-absurd-claim-he-would-save-300-billion-a-year-on-prescription-drugs/

    http://finance.yahoo.com/news/why-trump-thinks-save-fortune-153011836.html

    בארני סאנדרס , ושכר מינימום :

    http://www.forbes.com/sites/timworstall/2015/07/26/bernie-sanders-insists-15-minimum-wage-will-cost-jobs/#6764becf8d77

    תקצר היריעה , כך גם ברמה בינלאומית , שום כבוד כמעט , לשום נורמה מן הנורמות המסחריות בינלאומיות כפי שאני מניח ששמעת לא פעם אולי .

    להתראות

    Liked by 1 person

  56. לפני ארבעה ימים זה עוד היה נראה פסיכודילי.
    אבל במקום לחשוב שהפסיכודילי כולו בנקודת הקצה, אולי חלקו אצלנו שמרן מדי או מושפע מהתעמולה.
    מעולם לא היתה לנו אפשרות להעמיק כל כך ולאסוף כל כך הרבה מידע בנושא (90% מכלל המידע העולמי נוצר בשנתיים האחרונות) אנחנו לא בקיאים בבחירות ולא יודעים עד כמה המצב שונה מאשר בבחירות בעבר. האם יש לנו באמת את היכולת לשפוט כישורי מועמדים? כבר היה בליונר עצמאי שרצה להיות נשיא ורץ בדרך הקשה במרוץ משולש והשיג 20% מהקולות, רוס פרו, וכבר היה בעת המודרנית נשיא שלא היתה לו כל הכשרה פוליטת קודמת קודם לתפקיד, איזנהאור. האם האקסנטריות של טראמפ תשפיע על כשוריו להיות מנהיג?
    למה אנחנו פוחדים מחידושים? למה אנחנו נצמדים למוכר? האם יש לנו כח שיפוט?

    Liked by 1 person

  57. יש באי בו אני גר ניו זילנדי מוזנח בשם ג'ון סילבר, הוא נראה כמו השודד מאי המטמון, שיער לבן פרוע, הופעה מרושלת, רק תוכי ורגל מעץ חסרה לו, כשהוא ממלמל חצי ממה שהוא אומר אי אפשר להבין וגם מה שאני אומר לו אני מניח שחצי הוא לא מבין, להיות נשיא בטח לא היתי נותן לו. הוא תפס אותי ביציאה מהמעבורת לפני חודש ושאל איך הולכת הבניה ומתוך נימוס סיפרתי לו שאני צריך אישור מהנדס בניה ולא מוצא והוא ענה שגם לו היתה בעיה כזו ושהעיריה במקום לאשר את הבנין שלו אישרה את הבינין של השכנים כי טעו במספר הבית וחצי לא הבנתי ואמרתי בנימוס שאם יהיה לו פתרון אשמח לשמוע. אחרי חצי שעה קבלתי ממנו לאימייל את פרטי כל מי שהיתי צריך ולמי לפנות ולשאול דעה ולמי להגיד שאני מכיר אותו. בכל פעם שאני כותב לו אני מקבל תשובה לעניין.
    רוב אלו שאני פוגש יום יום הם בריטים עם חליפה ועניבה נימוסיים ומתחייבים לחזור אליך תכף ומיד ואתה לעולם לא שומע מהם יותר.
    אז כמו שאומרים בבריטית: ההוכחה לפודינג היא בטעם.

    Liked by 1 person

  58. אל רום
    אתה מוציא דברים מהקשרם ומבלבל בין נושא לנושא. התלונה שלו על חוסר היכולת להוריד מחירי תרופות קשורה לצורה שהאובמה קר בנוי מה שמעלה את מחירי הביטוח והשרותי בריאות בצורה דרמטית, השנה עלית עלות 7.5%. בדרך כלל בתי חולים ומגישי שרות רפואי יכולים להתמקח ולקבל מחירים טובים על קניות מאורגנות יותר מאשר בביטוחים פרטיים ובאובמה קר לא כך.

    גם לגבי שכר ממוצע, בארה"ב בכל מדינה יש את השכר המינימום שלה, בקליפורניה השכר הוא 10$ בניו יורק העלו שנה שעברה את שכר המינימום לעובדי מזון מהיר כמו מקדונלד מ 8.75 למינימום 15 וזה בדומה לחוקים דומים בהרבה ערים ומדינות אחרות שנחקקו לאחרונה. הדרישה של סאנדרס אינה מנותקת מהמציאות אותה אתה לא מכיר ואני חוזר ומסביר לך שאם אתה לא מכיר אל תתביש לשאול וללמוד לפני שאתה מביע דעה.

    אהבתי

  59. אורי , אתה פקינג מפגר תגיד לי ? את מי לשאול ? אותך לשאול ? הרי אתה כותב בדיוק מה שאני כתבתי , ומה שטראמפ מצוטט עליו ? עם טוויסטים של מטורף !! תקרא הלינקים , תקרא הציטוטים , בשביל מה אתה מזיין השכל פה ? אלו ציטוטים ישירים שלו ( של טראמפ ) . והרי , לא רק לגבי תרופות , תקרא הציטוטים , זה לא רק קשור לאובמה קר בכלל ( אם בכלל , שוטה מופרע אתה ) אלא בכלל שיטת ההתמכרזות לגבי טראמפ . תקרא הלינקים , תקרא הציטוטים ( והיד השניה בפורבס ) .

    מי גרס שהדרישה של סאנדרס מנותקת מן המציאות ? אני גרסתי ? נתתי אנלוגיה פה , העלאה מ – 5000 שח' , אובר נייט ל : 10,000 שח' ,הייתכן כדבר הזה פה ? אבל אפילו כך , אוכיח לך שאתה שוטה מושלם :

    אז בארה"ב , להעלות את שכר המינימום , במכה , פי שניים ? כלומר , לפי דעתך , זה דבר שלא ייתפס כאוונגרדי ? אתה ספייסמן תגיד לי ? אתה בקריז ?

    תקרא פה את טבלת שכר המינימום בארה"ב , שוטה זב חוטם שכמוך , אתה רוצה להביע הבורות שלך , הדעתנות הכסילית שלך , הנה :

    http://www.ncsl.org/research/labor-and-employment/state-minimum-wage-chart.aspx

    תקרא פה במדינת אלבמה בירמינגהם , איך נאבקים שם על פאזות של עשרות סנטים העלאה , לקצת יותר משבע דולר , אז במכה כפול שניים ? ל – 15 דולר ?

    http://www.theguardian.com/us-news/2016/apr/28/alabama-minimum-wage-workers-sue-birmingham-fast-food

    חופש הביטוי , חל על כסילים כמוך ? הזהרתי אותך , אל תגיב עלי ? אם תתעקש להציג את הכסילות שלך קבל עם ועולם , אז תהיה יעיל להחריד אכן . צריך לשלוח אותך , לאיזה מחנה של חינוך מחדש , עם עבודת פרך , אצל קים ג'ונג און , אולי תלמד להתנהג , המרחק יותר קצר מאיפה שאתה נמצא , נחסוך בעלויות . במחשבה שניה , החרפה , לאן נוליך אותה ? אין מה לעשות פשוט !!

    סלאמת רפה שכל

    אהבתי

  60. כבר שעה שאני מחפש ב dx.com אור לחדר מדרגות שנדלק בתנועת יד. אני חושב שעכשיו מצאתי אחד אצל תמריץ

    אהבתי

  61. לכל המתאבלים על עליית טראמפ:
    בהמשך לכתבה של פול קרוגמן מהארץ – עוד נסיון להכניס לפרופורציות, ולקלוט שטראמפ אינו סיוט מושלם., הוא מייצג עמדות לגיטימיות.
    הבעייה בצורה / במעטפת יותר מאשר בתוכן.

    כתבה הטוענת שהשוני העיקרי בין קלינטון לבין טראמפ הוא על ציר השסע בין חסידי הגלובליזציה לבין חסידי הלאומיות. ומכאן, השוני בעמדות כלפי הגירה, מדיניות חוץ, סחר חופשי ועוד.
    כתוב ללא ארכנות יתרה.
    גם התגובות מעניינות. הן מקשרות למחלוקת בין חסידי האיחוד האירופי לבין היורוסקפטים והבראקסיט – על אותו ציר של גלובליזציה מול לאומיות.

    http://nationalinterest.org/feature/trump-vs-hillary-nationalism-vs-globalism-2016-16041

    Liked by 1 person

  62. לגיא,

    נדמה לי שרצוי שתספק גם הכוונה לרשימת פרופורציוניסטים מורשים.
    ואולי, אם יש לך – גם כמה המלצות.
    נראה לי שהצורך בהם עולה במהירות.

    אהבתי

  63. קמיליה , הנקודה שהעלת נכונה מאוד בעיקרון ( גלובלי נ' לאומי , בעיקרון , אבל לא לישון ) .מענין בהקשר זה , שלא גילית עד היום , ענין , או אזכור לגב' לה פן ( פרונט נסיונל , צרפת ) שהיא לכאורה ימין קיצוני , ובעד פרישה מן האיחוד האירופי ( תהיתי אולי את לא יודעת מי היא , הגעתי למסקנה שלא הגיוני ….. ) להתראות

    אהבתי

  64. קמיליה ,מדובר במקצוע מכובד , ברוב הגלקסיות עיסוק בפרופורציומטריה דורש לימודים ייעודיים ורישוי. פרופורציומטריסטים וארגוני פרופורציומטריה פועלים בשיתוף פעולה עם פדרציות אינטר-פלנטריות בגלקסיה ועם קהילות בין-כוכביות על מנת להעניק טיפול בחוש הפרופורציה. לימודי הפרופורציומטריה במסלול אורכים שש שנים וחצי, למעט מסלולים ייחודיים, ובסופם שנת השתלמות מעשית (סטאז') אצל פרופורציומטריסט מומחה. את ציינת פרופורציוניסט שהוא מקצוע קשקשת בקומקום ניו-אייג'י חאפרי.

    ד ' כנראה ניסה לחסוך וניכנס לבד למערבולת הפרספקטיבה הטוטאלית ו/או נעזר
    בפרופורציוניסט חאפר ולא בפרופורציומטריסט מורשה. כל מה שצריך על מנת שפרופורציומטריסט מורשה יגיע לביקור בית אצל הפציינט הוא להרטיב את המגבת ולכרוך אותה 3 פעמים מסביב לצוואר.

    אהבתי

  65. גיא, הכנסת אותי עכשיו עמוק יותר למערבולת…. 🙂

    תגיד, כתבת את התגובה הזו ממוחך הקודח…? אם כן אז יש לך כשאון מבוזבז לכתיבה.

    אהבתי

  66. תודה, תודה, רק חבל ש מ.ב , המורה שלי לספרות מכיתה ח לא רואה.
    אכן,כן תגובה זו נכתבה ממוחי הקודח עם הסתמכות כמובן על מדריך הטרמפיסט.

    אהבתי

  67. לאל רום,

    יש מישהו שלא שמע על מרין לה פן?

    אבל, רק בעקבות שאלתך התחלתי לחשוב על כמה קווי דמיון בין טראמפ לבין מרין לה פן:

    1. שניהם יקירי תקשורת, המקבלים הרבה זמן מסך בלי לשלם על כך

    2. שניהם מציגים עצמם כיחידים הנותנים מענה לאנשים "הפשוטים" / "הרגילים" / "מהפריפריות" ולא לאליטות.

    3. שניהם נתפסים כהצבעת מחאה מול הממסדים הקיימים שאיכזבו / שבגדו / שמעלו באמון

    4. שניהם מתנגדים לגלובליזציה ולהגירה חופשית

    5. שניהם לא עוצרים בלשונם בדבריהם כנגד מהגרים (טראמפ נגד המקסיקאים ולה פן נגד מוסלמים) – על סף המסיתים ומלבים יצרים

    6. עצם השיוך של שניהם לימין הכלכלי הוא חלקי/ מוטל בספק. לדוגמא: טראמפ בעד הרחבת הביטוח הרפואי למגינת לה הרפובליקאים. לה פן נגד הפרטת שירותים ממשלתיים כמו הדואר והגנה קשוחה על האיכרים הצרפתיים מייבוא זול.

    אבל, ללה פן גיבנת שאין לטראמפ: המסורת האנטישמית של מפלגתה בכלל ושל אביה בפרט. לא ברור לי איזה תכונות אישיות נדרשות בכדי שבת תזרוק את אביה, ועוד ממפלגה שהוא עצמו ייסד.
    אבל, הנימוקים להדחת האב לא כללו התנערות עמוקה מאנטישמיות, אלא רק טענה שהאב פוגע בה, במפלגה ובסיכויי הצלחתה. מה שמשאיר מקום לספק בנוגע לעמדות אותן היא חושבת שלא משתלם לבטא.

    ואם נחזור לנקודה 6, לפיה קיים ספק האם מפלגתה של לה פן שייכת בכלל לימין – יש לזכור שהמפלגה הנאצית בגרמניה הגדירה עצמה כלאומית – סוציאליסטית, ומכאן הצבע האדום בדגלה. העובדה שנלחמה בבריה'מ הקומוניסטית – לא משייכת אותה לימין.

    ————————————————————————————————————

    אגב, לנושא הדיון הקודם שלך עם יעקוב מירון, האוונגרד הימני האמיתי בישראל הם חסידי הרב גינצבורג / נוער הגבעות / אנשי תג מחיר. בהגדרה אחרת ה"קוקיסטים". הם מבקשים להחליף את ישראל הדמוקרטית – חילונית במדינת יהודה הפועלת על פי ההלכה היהודית. ובכדי לקדם אוטופיה זו הם מתנדבים להיות אלו שילבו את המלחמה בין היהודים לנוצרים ובין היהודים למוסלמים.
    למעשה, גם אנשי המחתרת היהודית שביקשו לפוצץ את מסגד אל אקצה בכדי ללבות מלחמת עולם עם המוסלמים – הם אוונגרד ימני אמיתי.
    הם המקבילה הימנית לתנועת אוונגרד, שפרשה ממצפן, וביקשה להשליט על כל היהודים והערבים במרחבנו שלטון קומוניסטי על-לאומי.
    כלומר, בהגדרה שלי אוונגרד הם מי שמנסים לנתץ את הקיים, ולקרב את המהפכה (יהיה אופיה אשר יהיה)

    הכתבים באתר מידה, המבקשים לצמצם מעט את כוח השפעתו של בית המשפט העליון, אינם נתפסים בעיני כאוונגרד כלל. הם פועלים במסגרת חילוקי הדעות הלגיטימיים במשטר דמוקרטי, ואינם מנסים לנתץ דבר.

    Liked by 1 person

  68. לגיא,

    כשהתחלתי לקרוא את תיאורך על פדרציות, לימודים ייעודיים, סטאז', רישוי … נבהלתי. חשבתי שהגעה לפורפורציומטריסט מורשה, ולא לסתם שרלטן מצוי, תהיה הרחק מעבר להישג ידם של הכותבים בבלוג זה.

    כשהסברת שבכדי לקבל ביקור בית של מוסמכים נדירים אלו, צריך בסך הכל להשתמש במגבת רטובה – הדבר נראה לי כיותר מדי קל וזול מכדי להיות אמיתי. ריח של הונאה עלה באפי. איפה הקאטצ'?

    אהבתי

  69. קמיליה ,

    תגובה מאוד מעניינת , וקצרה ידי כרגע , אלא שאת טועה קשות עם מרי לה פן . היא בקריזה ובכסח עם אביה , בעיקר בגלל ההתבטאויות הגזעניות שלו ( אגב , הם לא ממש אנטישמים לא היא ולא הוא , אלא גזענים בקשר למוסלמים ואפריקנים בעיקר ) . היא נקבה וטקטית ומתוחכמת , והוא זכר אגריסיבי אלים ואסטרטגי בעיקר . ולכן , היא בקריזה עליו ( היא אגב מחזיקה חתול , הוא מחזיק דוברמן , שקרע לה החתולה , ומאז היא בקריזה עליו , ראי לינקים ) . את לא מעריכה אותה אל נכונה , אני אמנם קצת סובייקטיבי , כי אני מעריץ שלה , אבל , מפריד היטב ומעוגן במציאות ובעובדות .

    לבסוף , יש הבדל אכן , בין " מידה " לבין פייגלין וכו…. אבל , ההבדל הוא אכן במינון , לא בעיקרון !! עצם הדה לגיטימציה לבתי המשפט בשנים האחרונות , מספיקה בשביל להגדיר זאת כאוונגרד . לא היה מעולם , למן הקמת המדינה , דה לגיטימציה ברמה כזו עקרונית מהותית . ותקצר היריעה .

    לינקים לה פן :

    הכלב והחתול :

    http://www.thetimes.co.uk/tto/news/world/europe/article4223729.ece

    בקריזה על ההתבטאויות הגזעניות של אביה , והדחה אותו כנשיא כבוד של המפלגה , בקריזה עליו :

    http://www.theguardian.com/world/2015/may/04/jean-marie-le-pen-front-national-disciplinary-hearing

    נ.ב. : מי לא שמע עליה ? עם כל הכבוד העצום קמיליה , את עושה השלכות , ולא ממש מבינה , איך הרבה יותר מדי אנשים חיים , כלל וכלל לא מובן מאליו .

    להתראות

    Liked by 1 person

  70. קמיליה , כל זבת חוטם יודעת שבמדריך למגיב בבלוגוספירה שהוא ספר ההמשך למדריך לטרמפיסט בגלקסיה מודגש באותיות של קידוש לבנה
    שלמגבת ערך פסיכולוגי עצום. אם אדם מן השורה מגלה שטרמפיסט \ מגיב בלוגים ורסטילי נושא עימו את מגבתו הוא יניח אוטומטית שיש ברשותו
    משחת שיניים , קצף גילוח ,סבון , קופסת ביסקביטים , ממיה , מצפן , ציוד חורף , מפה , חליפת חלל וכו' . יותר מזה , האדם מן השורה ישמח במצב זה
    להשלים לטרמפיסט\ מגיב בלוגים ורסטילי כל ציוד אשר 'אבד' . האדם מן השורה יחשוב שאם הטרמפיסט\ מגיב הבלוגים הורסטילי יכול לטייל בגלקסיה\ בלוגספירה הקשוחה , האכזרית וחסרת הרחמים ולשרוד רק כשמגבת לרשותו אזי שאין שמדובר בקוטל קנים אלא במגיב בשכמו ומעלה.

    אהבתי

  71. לאל רום,

    ידוע שמרין לה פן הדיחה את אביה מהמפלגה בשל התבטאויותיו האנטישמיות, והיחסים ביניהם עלו על שרטון. הוא זועם, אינו רוצה שתישא את שמו ועוד. שפע חומר לשובר קופות הוליוודי. גם סיפור הדוברמנים והחתול ישתלב נהדר בסרט.

    לי אין ספק שהאב (כמו גם חלק מחברי מפלגה אחרים) הוא אנטישמי מושבע, ומהסוג הרצחני והנקלה ביותר. הוא טען שמרשל פטן, ששיתף פעולה עם המשטר הנאצי בצרפת, אינו בוגד. פטן שהיה הממונה על המשטרה הצרפתית ורשות הרכבות שהובילו את יהודי צרפת למחנות הריכוז. ואז הוא הוסיף שתאי הגזים הם בסך הכל פרט שולי במלחה'ע השניה.

    ברור גם שמרין לה פן, בניגוד לאביה, משוכנעת שביטוי עמדות אנטישמיות פוגע קשות בתדמית מפלגתה, מציג את המפלגה כניאו-נאצית ומכאן כלא לגיטימית, ומקטין משמעותית את סיכוייה להגיע אי פעם לכס הנשיאות בצרפת. הכיסא עליו היא חולמת.

    השאלה הפתוחה, שלמעשה לא ניתן לענות עליה, היא מה מרין חושבת בסתר ליבה על יהודים, והאם גם היא אנטישמית.
    יתכן ועמדותיה ותפיסותיה לגבי יהודים אכן שונות מהותית מעמדות אביה.
    מיעוט מהילדים מורד בהשקפות העולם עליהם גודל וחונך, ומתנער מהן לחלוטין. חלקם אף מגיע לצד השני. אבל הרוב נוטים להמשיך את דרך הוריהם, עם ווריציות קלות האופייניות לדורם.
    מכאן, יתכן והמחלוקת עם אביה היא רק לגבי השאלה האם חכם, טקטית, לבטא עמדות כאלו בציבור.
    אין לי ספק שהיא הרבה יותר חכמה ומוצלחת מאביה. יש לי רק ספק לגבי עמדותיה האמיתיות.

    ואפרופו יום השואה – כנראה קל לי יותר לסלוח על מיזוגניה מאשר על אנטישמיות.

    Liked by 1 person

  72. קמיליה , אלא שאת עושה טעות של הרבה אנשים סיזיפים ( משמע : שאנשים סיזיפים עושים ) :

    לדעתך , אפשר להפריד לגמרי בין ההצהרות והמעשים , לבין הדיעות פנימה , ולא לתת משקל , לדיעות המוצהרות ולמעשים , כמשקפים ( לפחות במידה מסויימת ) את הדיעה גופא .

    שהרי , את לא מתארת לעצמך , את היטלר , או : אבו בכר אל בגדדי , עומדים להדחה , כלאחר כבוד , בגלל התבטאויות אנטישמיות . במילים פשוטות :

    אם פוליטיקלי קורקט משפיע עליה , אז , היא בעד פוליטיקלי קורקט ( לפחות במידה מסויימת ) . אם גבר היה מאוד רוצה להשכיב בחורה , וגם לאנוס אותה אפילו , אבל , לא עושה זאת מחמת קונפורמיזם , אזי :

    הוא לא אנס ( מבחינת תואר ) ממש כפי שאחד אחר , שמכבד מחפץ לב ובאמת ובתמים , נשים , ולא כופה עליהן מיניות , אלא זה הראשון מקסימום : הייתי קורע לה הבגדים עם סכין חיתוך , ועושה בה מעשה קצב , הכל : אם רק לסבתא היו גלגלים , או לצפרדע היו כנפיים , כי אז , לא הייתה גוררת התחת על הרצפה .

    בפועל : צריך להבדיל בין אנטישמיות או גזענות פרנואידית , לבין אסטטית . הימין הקיצוני בצרפת , יותר אסטטי , פחות פראנואידי . אסטטי משמע :

    עינינים שבחזות , עינינים הקשורים למארג תרבותי , פחד טבעי ולגיטימי מהשתלטות תרבות זרה על צרפת , ואיבוד הזהות הלאומית :

    שאוורמה , קבב ברחובות , מסגדים מתנשאים לגבהים ומכל עבר , כושים שחורים ורעלות בכל פינה , גלאביות , הצהרות על משטרי שריעה שיושלטו בעתיד באירופה , בקיצור :

    איבוד הזהות לדעת , זאת לעומת :

    גזענות פראנואידית , שם , הזהות האסטטית או המרכיבים האסטטיים , פחות קריטיים ( והשווי : גרמנים בני דת משה ) אלא , ישנה השלכה מפסיכופתולוגיה פנימית , על קבוצות , ממוזגות באוכלוסיה , אבל , בגלל שהן לא מאובחנות או מתמזגות , זה מגביר הגזענות , אמשיל לך כך :

    ספי הסבלנות והסובלנות כלפי ערבים , וישראלים הולכת ויורדת . אלא מאיי :

    הערבים מאובחנים בישראל , כקבוצה נפרדת והומוגנית לרוב :

    הם לא ממש גרים בתוך יהודים , אלא בקהילות נפרדות לרוב . שיוך גיאוגרפי נפרד , המבטא עשוי לרוב להסגיר וכדומה ( כמה את מכירה כמו לוסי הריש וכו…. ) . עכשיו :

    תארי לך , שאי אפשר בשום אופן היה , לאבחן בין יהודי לערבי . לא במראה , לא בשיוך הגיאוגרפי , לא במבטא , בשום כלום , יחד עם זה , היה ממשיך הטרור , הדקירות ואללה….

    אם כך , אתה לא יודע מי מולך , אוייב או ידיד ? זה היה עשוי להגביר גזענות פרנואידית , של צורך : לטהר השורות , לבצע הפרדה , לנקז רעלים , לעקור הסרטן מן הגוף וכדומה ….

    אלא שבמקרה של ה – פרונט נסיונל , הוא יותר אסטטי , מאשר פרנואידי , ולכן , אין להם בעיה גדולה כזו עם יהודים , הם לא מאיימים , ומשתלבים היטב במירקם ובזהות מבחינה אסטטית לפחות .

    על זאת , מדינת ישראל , שנתפסת כגזענית בעולם , מייצרת מושא הזדהות ומעניקה לגיטימציה לא אחת , לקבוצות גזעניות אחרות בעולם , והואיל ויהודים מזוהים עם מדינת ישראל , ומדינת ישראל מזוהה נ' מוסלמים וטרור , אז , יש איזה הזדהות וקירבה , זה הוכח , אסור לשכוח :

    האנטישמיות הקשה ביותר , הינה זו המונעת על ידי שמאל רדיקלי באירופה , ולא הימין באירופה .

    להתראות

    Liked by 1 person

  73. לאל רום,
    איני מבינה את ההבחנה שעשית: האב אסטרטגי והבת טקטית.
    בעיני, הבת מכניסה את אביה לכיס הקטן הן באסטרטגיה והן בטקטיקה. מה אסטרטגי באב? אשמח לקבל הסבר.

    ——————————————————————————————————
    לגיא,
    אני נאלצת להמיר את בקשתי להכוונה אל פרופורציומטריסטים מוסמכים, בבקשה להכוונה אל הספר 'מדריך למגיב בבלוגוספירה'.

    אגב, קראתי כבר מספר מדריכים לטרמפיסט בגלאקסיה, ומעולם לא עלה על דעתי שלמגבת ציוד נלווה הכולל בין השאר קצף גילוח, ביסקוויטים, מצפן וחליפת חלל. חשבתי שלמגבת ציוד נלווה הכולל רק את חדר האמבטיה בו היא מאוחסנת.

    אהבתי

  74. קמיליה , האב אסטרטגי בטיפשות , זוהי לא מחמאה , מי שדבק רק במטרות האסטרטגיות כפי שהסברתי לך פעם , ולא יכול להיות טקטי , נופל בערבו של יום : הוא לא יכול לתמרן , להכיל תיסכול , לבצע נסיגות טקטיות הכרחיות וכו…. והוא עולה לה במנדטים , והיא בקריזה …..משמע : אתה לא יכול להרוויח מטרה אסטרטגית ( כמעט ) בלי להיות טקטי ממילא . הוא אסטרטגי במובן שהוא באופן עיוור רואה מטרה , ולא הדרך אליה . להתראות

    אהבתי

  75. לאל רום,
    ההבחנה שעשית בין גזענות / אנטישמיות אסתטטית לפרנואידית – מעניינת בעיני. אצטרך להמשיך לחשוב עליה.

    אבל, נכון לרגע זה, איני מבינה:

    1. מה הקשר לסיזיפיות?

    2. מה אסתטי באנטישמיות צרפתית הטוענת שתאי הגזים הם בסך הכל פרט שולי במלחה'ע, ושאין סיבה להתנצל על שיתוף הפעולה של ממשל פטן עם השמדת היהודים? (או שבכוונתך לטעון שחל שינוי בצרפת. בעבר היו גם אנטישמים פרנואידים כדוגמת האב לה פן, ואילו כיום הגזענות היא בעיקרה אסתטית, ומופנת רק כלפי מוסלמים ולא כלפי יהודים? )

    3. האם יחס היהודים לערבים בישראל הוא במסגרת גזענות פרנואידית ולא אסתטית של איום על הזהות? או שבכוונתך לטעון שהעובדה שאדם פרנואידי אינה שוללת את האפשרות שיש לו אויבים אמיתיים?

    אהבתי

  76. האב הצליח לגייס קבוצה גדולה של אוהדים,בסיס המפלגה ולאחריו המפלגה התחילה קוסמטיקה. אם אפשר לחזור לנושא- האם זה מה שיקרה עם טראמפ או שמהיסוד יש משהו רקוב באלו שהולכים אחריו?
    אם נתיחס לתאורית הטקטיקה והאסטרטגיה של טראמפ ואל רום כקנה מידה, טראמפ הצליח להוציא לפועל את מבוקשו (וזה בעצם משמעות כל התגובה הקודמת של אל רום) הוא התמודד מול 15 מועמדים וגבר עליהם. כשהגיעו הבחירות בויסקונסין והוא כשל התחילו להעריך שזה תחילת הסוף וכעת כשהוא מתמודד בקבוצה קטנה הוא יפול ודווקא אז הוא פתח סדרת נצחונות סוחפת של 50% ויותר. אז בתחלס מה שהוא עושה עובד.
    הרעיונות שלו טובים, אפילו האוהדים של סאנדרס היו מקבלים את הדעות הכלכליות שלו לו מישהו אחר היה מעלה אותן. אז מה החשש ממנו? הוא הראה הראה בתהליך בחירתו שהוא תקטיקן.

    קמיליה, בשביל מה צריך להכנס לכל ההבחנות האסטטיות האלו? אין לזה משמעות זה מיותר זו לא סריגת גובלן. מה אכפת לך אם זה גפן במובן גאפן.

    זה שבן אדם גזעני לא אומר שהוא לא יכול להיות אדם ישר ולשנוא גם את המוסלמים וגם את והיהודים במידה שווה.

    Liked by 1 person

  77. קמיליה ,

    הסיזיפיות פרט שולי , אבל אם תתעקשי על הסבר אז כך :

    הסיזיפי , מפריד ופורץ קדימה . הטנטלי ( בניגוד לסיזיפי ) רואה מעגלים כוללניים , רואה השלם על סך חלקיו , ולא מפריד בינהם .

    לפני שנים מספר , בעירק דאז , תחת הכיבוש האמריקני , מפקד צבאי אמריקני , הורה לעירקי בבגדד , לשים עמודי בטון בתחנת הדלק שלו , מחמת מחבלים מתאבדים שיפוצצו לו התחנה . העירקי ענה לו :

    שזה על אללה , ואם אללה גוזר , הוא ילך ככה או ככה !! הסיזיפי רואה באדם ופועלו הגאוני , הטכנולוגי , הפורץ קדימה , את הרצוי והעיקר , ומבחינת הטנטלי :

    החיים מעגליים , יש להם הדינמיקה או גזירת הגורל הטבעית והטבועה , ולכן , הוא עוגן על מעגלים רדיקלים ותיאולוגים לרוב , ופחות נסמך על האדם כמכריע , פורץ , ומעצב גורלו .

    זוהי אבחנה מתודולוגית ורטורית ומהותית בין תרבויות וטיפוסים.

    לגבי תאי הגזים , הרי זה שייך לעבר , פחות להווה הגזעני . לא גרסתי שהפרונט נסיונל מחבב יהודים כמובן , אלא , לא רואה בהם איום עיקרי כלל וכלל .

    לא גרסתי אדם פרנואידי , זהו ביטוי או כותר . פרנואידי , לא מציין בהכרח כפי השפה השימושית , אדם חרדתי ומפחד באופן גורף ולא רציונלי , אלא :

    מוקד פנימי מנטלי פסיכופתלוגי , שמושלך החוצה . זה העיקר ! ורק המשלתי דרך ערבים ישראלים . ראי כהמחשה מסויימת , את מירי רגב , המסתננים כדבריה , סרטן בגוף האומה , ואפשר רק לשער , כמה שמיקומם , בלב הארץ , בדרום ת"א , תרם לתחושת הצורך , להיפטר מגוף זר , מעין : לטהר השורות וכדומה ….. הנה :

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4233655,00.html

    להתראות

    אהבתי

  78. קמיליה ( וכל המעונין ) לגבי האבחנה בין טיפוסים סיזיפיים נ' טנטליים , קצת יותר העמקה למי שמעונין :

    מתוך מאמר של פרופ' שלמה גיורא שוהם ( חוקר רב תחומי וקרימינולוג ) מתוך : משרד החינוך , מחוז תל אביב , המרכז למחקר ומידע ( מצטט ) :

    תרבות פעלתנית ותרבות של חוסר מעש

    החלוקה הקוטבית בין האופי החברתי סיזיפי-המפריד לבין האופי הטנטלי-האיחודי השפיעה על השקפת העולם של חוקרי התופעות האלה מאז ומעולם. הפילוסוף היווני פרמנידס (Parmenides), ייסד את האסכולה האליאטית (Eleatic) על בסיס ההנחה, כי המציאות היא סטאטית. זהו העיקרון היסודי של חוסר מעש, הקוויטיזם (quietism), המשותף לאידאלים האיחודיים של הטאואיזם, הבודהיזם היניאני, של הסוּפים המוסלמים ושל החסידים הקוויטיסטים. הרקליטס מאפסוס, לעומתו, הניח, כי השטף הוא הנצחי, אותו מאבק בין ניגודים הסוחף הכל אל זרם בלתי פוסק של שינוי. זהו הבסיס לדיאלקטיקה של הגל, זהו גם עיקר האמונה המרקסיסטי במטריאליזם ההיסטורי, המניח, כי הישועה תבוא באמצעות המעשה. המרכיב הראשון של התרבות המפרידה הוא, אפוא, אוריינטציה פעלתנית.
    הממד השני של האופי החברתי מתייחס לעימות בין היחיד לריבוי. התרבות האיחודית מטיפה לשחרור מן התפישה המטעה של החושים כדי להגיע לשלמות המוניסטית. תפישת המציאות המפרידה, לעומת זאת, רואה את העולם מסודר בתוך ריבוי מדדים המאורגנים לפי הנוסחה האוניברסלית של רציפות והרמוניה דינמית בתוך הֶגדרים הקשורים ביחסי גומלין.
    הממד השלישי של האופי החברתי מציג זה מול זה את אידאל היציבות של התרבויות האיחודיות עם האוריינטציה של יחסי גומלין המקובלת בתרבויות המפרידות. בעיני התרבויות האיחודיות, יחסי גומלין הם אשליה ומקור הרוע, העצב והכאב. בתרבויות המפרידות מערכת היחסים עם הזמן, המרחב והאנשים האחרים היא עיקר מעיינו של האדם ועליו להתמודד אתה תוך שאיפה להשתלבות בין-אישית וסולידריות חברתית.
    הממד הרביעי של האופי החברתי מתייחס להבדל בין התרבות המפרידה, המבוססת על היגיון, נוסחאות ומודלים המסבירים את האדם ואת היקום, לבין התרבות האיחודית, הדוחה את ההיגיון ונשענת בעיקר על אינטואיציה והתגלות.
    הממד החמישי של האופי החברתי מעמיד את האורינטציה של העשייה בתרבות המפרידה אל מול תרבות הסמלים האיחודית, המעוגנת באידאות ומערכות אמונה.
    הטיפוסים המפרידים, או האיחודיים האידאליים של תרבויות אינם קיימים במציאות התרבותית, אך אפשר להציגם ברצף בין שני קטבים: בקוטב המפריד אפשר להעמיד את התרבויות האירופיות, אשר ניזונו מן האתיקה הפרוטסטנטית; בקוטב האיחודי אפשר להעמיד את הבודהיזם ההיניאני, או גם את היהדות, כפי שהיא באה לידי ביטוי בציון יום הכיפורים.
    את המאבק המתרחש בימים אלה נגד עינינו, בין המערב לבין האיסלם אפשר לתאר כמאבק בין שני סוגים של אופי חברתי. האופי החברתי של החברה המוסלמית נוטה גם הוא יותר לעבר הקוטב הטנטלי, שעה שתרבויות המערב נוטות יותר לעבר הקוטב הסיזיפי. "

    להתראות

    אהבתי

  79. ואגב אורחא , יש לפרופ' שוהם לעי"ל , ספר , לא להחמיץ :

    " אישיות וסטיה " אור עם, 1995

    הבנה אמיתית של התיאוריה המוצגת בספר , מעיפה בן אדם , לקיבינימט …מומלץ ביותר .

    להתראות

    אהבתי

  80. בעיני, הביטוי הגלוי והישיר של עמדות גזעניות / אנטישמיות / מיזוגניות / הומופוביות וכו' (בחברות המענישות את המבטאים עמדות שכאלו) הם בד'כ רק קצה קצהו של הקרחון. רוב המחזיקים בעמדות אלו מנסים להסתירן, ורוב הזמן גם די מצליחים בכך.
    ידוע שרוב רובו של הקרחון מסתתר מתחת פני המים, וכל מה שאינו נראה בברור עלול להפתיע, ולהתגלות כמסוכן ביותר.
    מכאן, חשדנותי כלפי האנטישמיות החבויה הן במפלגות הימין הקיצוני האירופי והן במפלגות השמאל האירופי (ואפילו במפלגה הנתפסת כדי מרכזית כמו מפלגת הלייבור הבריטי ומפלגת השלטון השוודית).

    בנושא המיזוגניה של טראמפ, ביטאתי כבר את העדפתי לאלו שמשתינים במים מאשר לאלו שמשתינים מהמקפצה. וזאת בעיקר מסיבות חינוכיות. מצד שני, אני מעדיפה את הגלויים, את אלו שאינם עלולים להפתיע אותי לרעה. כלומר, אני בדילמה.

    בנושא מרין לה פן – ברור שהיא אינה משתינה מהמקפצה, אך אינני יודעת האם אינה משתינה במים. ובודאי שלא ברור לי מה קורה עם שאר חברי מפלגתה ותומכיה.

    אבל, לגבי שניהם, איני שותפה לתפיסתם כ'דמוניים', ולחרדה העמוקה, ואפילו הפניקה, שמא יבחרו.
    לטעמי, יותר מדי אנשים מאבדים את הפרופורציות, ומסרבים להתייחס אליהם כאל עוד עסקת חבילה של יתרונות וחסרונות.

    גם כשבגין נבחר בפעם הראשונה ב 1977, המוני אנשים היו משוכנעים שקץ המדינה הגיע. לקח שנים עד שנרגעו והבינו שהוא בסה'כ עוד עסקת חבילה. אם המונים הצביעו למענו – כנראה שיש בו גם צדדים חיוביים משמעותיים.
    ובאופן כללי, נראה לי שמדינות דמוקרטיות הרבה יותר חסינות למנהיגים, אפילו די גרועים, מכפי שחוזי השחורות מאמינים.

    אהבתי

  81. מאמר של כתב עת שמרני על טראמפ:

    On the same day Trump wins the GOP Indiana primary and secures the party's nomination, he decides to use a National Enquirer story — the future in-flight publication of Air Force One — to accuse opponent Sen. Ted Cruz's father of helping Lee Harvey Oswald assassinate President John F. Kennedy. This was just an amuse-bouche of the utter stupidity that down-ballot GOP candidates will have to deal with, justify, rationalize, ignore, excuse or support every day for the next six months or so. One hopes the stench of this kind of endorsement clings to them for the rest of their unprincipled and, hopefully, short political careers.

    Liked by 1 person

  82. המאמר אליו הפנה ד', על בנם של גודי וסילבן שלום – ראוי מעין כמותו לכותרת "יום היסטורי בתולדות הטיפשות". הרבה יותר מהבחירה בטראמפ.

    משפטי המפתח שלו הם:
    "הבחירה הכי יהודית היא לרשימה המשותפת, לא כי אני תומך באידיאולוגיה שלה או מחבב את חנין זועבי… ."
    "השמאל טוען שאם ניתן לפלסטינים מדינה לא יהיה ביטחון. ואני אומר שלפני שיש לנו זכות לביטחון – יש לאחר זכות להגדרה עצמית."

    מסקנה: להיות יהודי זה להיות מוכן להתאבד למען זכויותיהם של אויבך.

    ————————————————————————————————————–

    כתבה נוספת על מה שמדאיג את האמריקאים (ולפיכך משפיע על הצבעתם בקלפי) : הפערים הענקיים באיכות בתי הספר בארה'ב.
    לטענת המאמר רבים מבני המעמד הבינוני (הכנסה שנתית של 40-100 אלף דולר), שהם הורים לילדים, מתקשים לחסוך אפילו 400 דולר למצב חירום). הסיבה – הם ינסו לשלוח את ילדיהם לבית הספר הטוב ביותר שרק יוכלו להרשות לעצמם. החלטה שהכותב משוכנע שהיא נכונה ורציונלית בשל השפעתה הדרמטית על עתיד הילדים.
    מכאן, יאלצו לרכוש גם בית מאוד יקר בכדי להתמקם ליד אותו בי'ס מעולה. לטענתו, קיים קשר ישיר בין עלויות חינוך, עלויות דיור ועלויות דלק. שלושה סעיפי הוצאה משמעותיים.
    הפיתרון שמציע הכותב: אינו בכיוון הגדלת הכנסה (כי אז ידחפו לרכוש לילדיהם חינוך יקר עוד יותר) אלא צמצום הפערים באיכויות בתי הספר האמריקאים.
    מעין המשך לבעיית הלוואות הסטודנטים המניעה חלק ניכר ממצביעי סנדרס.

    http://www.theatlantic.com/business/archive/2016/05/american-financial-hell/481107/

    אהבתי

  83. קמיליה , לדעתי ,לא יהיה סוף למירוץ החימוש בחינוך. גם העלאת הרמה הכללית לא תגרום לאנשים להוריד את הרגל מדוושת המירוץ.
    נראה לי שהתירוץ 'טובת הילדים' הוא תירוץ מקובל חברתית שמזכה את בעליו בהרבה נקודות. (הרי מי כמונו חסידים של נקודות)
    סחבק לא קונה את טענות ההורים שמסתתרים מאחורי חינוך וטובת הילדים לקניית נדל"ן בשכונות טובות ויקרות והשתתפות במירוץ החימוש המצלחני לתחתית שבנוסף לכל ההשקעה שלהם הם גם אלטוראיסטים שבכלל לא חושבים על עצמם ומעמדם החברתי אלא רק על טובת הילדים. בשל כך הם גם קונים רכבי יוקרה כי הם יותר בטוחים לנסיעה ושומרים על המשפחה( הפחתת הנסיעות יותר יעילה סטטיסטית).
    בכל מקרה , אני כלל לא מלין על כך ודוגל בחופש הבחירה והתירוץ של ההורים כל עוד הם נמצאים במשרדים בשעות היום ולא מסתובבים בן הרגלים למי שנהנה מכל העולמות.

    אהבתי

  84. האם לא עדיף לראות את זה שמשתין מהמקפצה? האם אין זו הסיבה שנותנים לרשימה המשותפת להתקיים? כדי לתת לשונאים שלנו להתבטא ולא להסתיר?
    זאן מארי לא פאן בן 88, הוא גדל ברקע אנטישמי. כולם שנאו יהודים. גם האמריקאים. בארצות הברית עד 1989 היו מועדוני חברים שלא קיבלו יהודים וזה היה חוקי. לכל המערביים יש דעות קדומות כלפי יהודים זה גנטי כמו שאומר מבקר.
    מישהו מאמין לסקרים שבאמת משפחה אמריקאית ממוצעת לא יכולה למצוא 400 דולר לתיקון מכונית ? מישהו באמת מאמין לספורים שמשפחה אמריקאית ממוצעת מוציאה כסף על חינוך הילדים? אכפת להם מחינוך ילדים?

    מדאיג שטראמפ צריך להוציא את הסיפור מהנשנל אינקוירר על האבא של קרוז. אלו מסוג הטעויות הטקטיות שגורמות לי לחשוב להוציא דרכון סיני.

    אהבתי

  85. לגיא,

    מצא חן בעיני "מרוץ החימוש המצליחני לתחתית".
    וגם ה"אלטרואיסטים שבכלל לא חושבים על עצמם ועל מעמדם החברתי… ובשל כך קונים רכבי יוקרה … כי הם יותר בטוחים… למשפחה".

    אבל בעיני, נכונות לשלם פרמיה משמעותית על בית הממוקם ליד בתי ספר איכותיים – אינה רק תרוץ (דגש על המילה רק).

    להורה הרוצה שלילדיו, כשיתבגרו, יהיו שפע אפשרויות בחירה לאיזו אוניברסיטה להרשם ולאיזה מסלול לימודים (נושא שנוי במחלוקת, הראוי לדיון פילוסופי בפני עצמו) – בחירת בתי הספר וחוג החברתי של הילדים היא הדרך הקלה יחסית.

    קיימת אלטרנטיבה – אימוץ הדרך בה מהגרים סינים והודים עניים למדי דחפו את ילדיהם להישגים מסחררים בארה'ב. להשקפת עולמי, הדרך מאוד מאוד בעייתית. אך גם זהו עניין לדיון ערכי – פילוסופי ארוך.

    בהקשר זה – מאוד ממליצה לכל מי שלא קרא על הספר "אימא נמרה". ספרון סופר קריא, שחסרונו היחיד כספר טיסה הוא שהטיסה תגמר לפני הספר. אבל משאיר שעות של מחשבות על ערכי התרבות הסינית בהשוואה לתרבות המערבית, היתרונות והחסרונות של דרך החינוך המערבית אותה אנו מקבלים כמובן מאליו בלי לחשוב על הנחות היסוד שלה, ועוד.

    צרפתי ביקורות על הספר מאתר סימניה.

    http://simania.co.il/book_reviews.php?itemId=936923

    Liked by 1 person

  86. משל בודהיסטי לפיו הסיכוי לייחודיות האינדיבידואלית שלנו דומה למצב הבא: דמיינו שבכל מרחבי האוקיינוסים שוחה לבדו צב ים בודד. כעת דמיינו שהדבר הנוסף היחיד שיש בכל ימי העולם הוא גלגל הצלה שצף על פני המים. הסיכוי להיווצרותו של כל אדם דומה לסיכוי שהצב הזה יעלה אל פני המים ויוציא את ראשו דרך גלגל ההצלה בניסוי הראשון.

    http://www.eol.co.il/articles/623?utm_source=outbrain&utm_medium=outbrain&utm_campaign=outbrain_eol_content

    אהבתי

  87. המים יזוהמו באותה מידה ע'י המשתינים מהמקפצה וע'י המשתינים כשהם בתוך הברכה.

    לכאורה לפחות, עדיף שאנשים ישתינו מהמקפצה כדי שקל יהיה לזהותם. אויבים מוסווים מסוכנים מאויבים גלויים ומוכרים.
    מה גם שהזיהוי מאפשר גם יציאה למסע שיימינג, המספק הנאה לרבים.

    אבל, הבעיה עם השתנה מהמקפצה היא חינוכית.
    כשילדים רואים המונים המשתינים מהמקפצה – הם מסיקים שזו התנהגות קבילה חברתית ואפילו מכובדת.
    וכך, עמדות אנטישמיות / מיזוגניות / הומופוביות וכו' עוברות מדור לדור.
    בימינו, צעיר בעל עמדות מסוג זה לא יחלום לקבל "הנחת אזרח וותיק" – ובצדק.

    אהבתי

  88. אורי , כזכור השתנה מהמקפצה פוגעת בסדר הציבורי הטוב ואינה מאפשרת שיתופי פעולה. על האדם תרבותי להשתין בבריכה אחרת עולה לו השתן לראש
    ןכמו שאנו יודעים זה אף פעם לא נגמר טוב. –> תזכורת –>
    http://tinyurl.com/zrjpj4d

    אחלה משל , בכל מקרה אנו כל כך רוצים להיות מיוחדים ושוכחים שאם באמת נהיה כל כך מיוחדים אף אחד לא יבין על מה אנחנו מדברים.

    קמיליה , אילו אכן אחלה נושאים שתקצר היריעה. מקווה לפתח לחזור ולערוך דיונים בהם בעתיד. אולי יקל הדבר כשחלקינו יחזור לפרופורציות 🙂

    אהבתי

  89. קמיליה , אני מניח שגישתה של האמה נמרה היא קונפוציאנית.
    לכל המעוניין – הרצאה מונומנטלית על ההבדלים בין הזרמים הפילוסופים הסינים בינם לבין עצמם וכיצד הם מגשרים יפה על ההבדלים בינהם. יש גם התיחסות ל"יצר הרע" שלנו . (צריך להקשיב כמה פעמים – אפשר להתחיל ב10-15 דקות הראשונות)

    אהבתי

  90. רק תיקון : אמא נמרה.
    תיקון (2) : לאוהבי הפואנטות והתקצירים: דקות 5.30 עד 9:30 מסכמים יפה את ההבדלים.

    אהבתי

  91. עדיין אוחז בתיזה שטראמפ הוא ריאקציה ל-8 שנות אובמה אביר הפוליטיקלי קורקט. לא הייתי מזלזל בסיכוייו.
    יש אמריקאים שמתביישים להגיד בגלוי שתומכים בו אבל יצביעו לו.
    באנלוגיה לארץ יש מקומות עבודה שאנשים מתביישים להגיד שמצביעים לנתניהו.

    אהבתי

  92. פרופסור עוז אלמוג מאוניברסיטת חיפה הוא סוציולוג והיסטוריון ישראלי, החוקר את החברה והתרבות בישראל החל מתקופת היישוב.

    מאמר זה הינו תמלול של תכנית הרדיו שלו, "השבוע שלי", ששודרה ברשת ב' ב- 28/5/16.

    לעלייתו של טראמפ יש גורמים סוציולוגיים הרבה יותר עמוקים.

    להערכתי, הגורם המרכזי הוא המשבר האידאולוגי שאליו נקלע השמאל החברתי. הפלורליזם המערבי שיקף התקדמות מוסרית. הוא הטיף לראיית הגוונים מבעד לאחידות, לרגישות לחולשה ולמצוקה, לקידום השוויון, לריסון התוקפנות ולעידון הכוח. אבל עם הזמן, הוא הרחיק לכת ונעשה עיוור ודכאני. השחור הולבן, הרשע קיבל הנחות, והאמת הוסתרה בתוך מעטפת של תקינות פוליטית. במקביל, הוא נעשה מתנשא, ומי שאינו נכלל בעדת מאמיניו, מתויג כבריון אלים וטיפש. אין ספור שקרים וחצאי אמיתות בהקשרים, הכלכלי, הביטחוני, החינוכי ועוד, מופצים מידי יום בתקשורת המערבית. זה כולל גם את התקשורת שלנו. הם מופצים בשם אג'נדה פסאדו-הומנית. לאנשים רבים פשוט נמאס, ולכן, הימין עולה.

    http://www.xn--7dbl2a.com/2016/05/30/%D7%A2%D7%95%D7%96-%D7%90%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%92/

    אהבתי

כתיבת תגובה