פרספקטיבה ישראלית על הבחירות באמריקה

נותרו ככל הנראה ארבעה מועמדים שמהם ייצא הנשיא הבא, והבחירות שיתקיימו במדינת ניו יורק הן קריטיות לאמריקה וקריטיות גם לנו הנשענים על חסדה של אמריקה.

ישראלי שיחבב את דונאלד טראמפ הוא מי שיחשוב ששמואל פלאטו שרון מתאים להיות מנהיג העולם החופשי. אני מאוד מוקיר את דיזנגוף סנטר, אבל לא.
ישראלי שיתמוך בטד קרוז יחשוב שבצלאל סמוטריץ' מתאים להנהיג את העולם החופשי. לא נראה לי. מה עוד שלסמוטריץ' יש כנראה יחסי אנוש טובים בהרבה משל קרוז שנחשב לאדם השנוא בסנאט.
ישראלי שירצה לראות בהצלחתו של ברני סאנדרס הוא מי שחפץ לראות את דב חנין מנהיג את העולם החופשי. תרחם ההשגחה העליונה עלינו ועל העולם החופשי כולו במקרה כזה.
ומי שכמוני חושב שהילארי קלינטון היא הכי מתאימה, סבור שפוליטיקאית מרכז-שמאל ותיקה, מנוסה ומאוד אינטליגנטית יכולה לאחוז במושכות של העולם כולו, על אף שהייתה קורבן לרצח אופי מתמשך בקריירה שלה ואפילו שהיא, שומו שמים, אישה.

104 תגובות בנושא “פרספקטיבה ישראלית על הבחירות באמריקה

  1. תמריץ , מי מתאים , ומי לאיו , זה ייקבע בדיעבד !! ההיסטוריה מוכיחה , שמנהיגים , משנים עורם וזהותם אפילו , מן הקצה אל הקצה . מה זה עוזר עכשיו ??

    אריק שרון , אבי ההתנחלויות והמלחמה בטרור , נסוג כמו כלב מעזה , ובגלל טרור . נתניהו , אבי המלחמה בטרור , אין אצלו חדש תחת השמש , כמה הרצה וכתב , ובסוף : שיחרר 1200 על גלעד שליט . בגין החזיר את כל סיני . אובמה , הוריד בלי הכרה טרוריסטים עם דרונים ( מזלטי"ם ) בכל העולם , רבים מן הקהיליה המשפטית בארה"ב ובעולם , רותחים עליו . מה נאמר ?מה נוסיף ?

    הנה , ראש הסי איי איי ( ראה לינק ) שיחרר לאחרונה הצהרה , שאם דונאלד טרמפ , חושב , שיחזרו לעינויים עם ה – waterboard ואפילו יותר גרוע כדברי טראמפ , אז הוא טועה , כי הוא ( ראש ה- סי איי איי ) לא ייתן !! ומה יעשה טראמפ ? אתה חושב שזה פשוט ? המימשל , האדמיניסטרציה , בכל מדינה , זה ענק , עם חיות משלו , זה לא פשוט כלל ועיקר לא !! לחצים בינלאומיים , בכלל טירוף !! דעת הקהל , סיפור מן התחת !!

    בוא נראה מה יהיה בסוף …… לינק , ראש הסי איי איי :

    http://www.theguardian.com/law/2016/apr/11/cia-john-brennan-waterboarding-republican-president-trump-cruz

    אהבתי

  2. עוד כתבה משכילה מהאתר העברי על פילים וחמורים.
    הסבר מקורות התמיכה של השחורים, ובעיקר במדינות הדרום העמוק, בקלינטונים, ומדוע תמיכת השחורים בהילרי, במדינות הצפון, מצומצמת יותר. נכנס לפירוט החוקים בהם תמכו ביל והילארי קלינטון, והשפעותיהם על קהילות שחורות שונות.?
    הוא טוען שקיימים סימנים לכך שתמיכת השחורים בהילרי קלינטון במגמת הצטמצמות. להערכתו, יתכן שבבחירות הכלליות בנובמבר – חלק מהשחורים שתמכו בעבר בקלינטון יעדיפו להישאר בבית.
    עוד שיעור, במובן החיובי של המילה, על ארה'ב.

    http://yiffysamericanelections2016.blogspot.co.il

    אהבתי

  3. רק תיקון קל לתגובתי הראשונה , עסקינן ב – מלטי"ם כמובן , ולא מזלטי"ם ( אם כי , בישראל גם מבצעים גם סיכולים ממוקדים עם מזלטי"ם , אלא , שלמרחקים , וגלובלית וכו… ברור שמלטי"ם , למעשה : predators ) . להתראות

    אהבתי

  4. קל להיות פופוליסט, אבל פה אני אתן לעצמי להיות כזה: הבחירה של אובמה הייתה מספיק חשובה רק כדי לתקוע עצם בגרונו של הימין הלבן, השמרן ולעתים הגזעני של ארה״ב.
    גם כאן הנדינה שמהגיגה את העולם החופשי צריכה להראות שיגולה לעמוד בראשה מנהיגה ולא רק מנהיג.
    דווקא הבחירה באובמה הייתה מעולה, ולדעתי הוא אחד הנשיאים הכי טובים (ולפחות הכי בעלי חזון מצד אחד ורגליים על הקרקע מהצד השני) שהיו לארה״ב.
    מי שטוען דרך אגב שאובמה לא טוב לישראל מדבר שטויות: בהיבט הביטחוני הסיוע הביטחוני בכספי הסיוע גדל בעיקר בתקציבי פרוייקטים (כגון תמיכה בכיפת ברזל) .
    גם השתפ מול הכוחות המזויינים של ארהב גדל, ותרגילי ה jc וה bf שכל שנה מבוצעים.
    בהיבט המדיני, לא היה מקרה אחד של וטו שלא הוטל במועצת הביטחון לטובתנו ולא היה מקרה שארהב נמנעה או הצביעה נגדנו באום.
    הבעיה עם הישראלים זה שהם מאמינים לכל מה שמטכילים אותם וחושבים שמנהיגים משחקים ביחסי כוחות עם בעלות ברית אסטרטגית כמו באופרת סבון.

    אהבתי

  5. אני תומך בטראמפ וחושב שהוא עלול להיות בשורה לאנושות והוא כלל לא דומה, בעיני, לפלאטו-שרון.

    אהבתי

  6. אל רום, זה נכון שהרבה פעמים התנהגות מנהיגים מאוד מפתיעה. השאלה אם זה אומר שלבחירות אין משמעות. נראה לי מרחיק לכת לטעון כך.

    אהבתי

  7. אף שהאתר פילים וחמורים ללא ספק אתר מעולה, אני חושב שהגיע פה למסקנות עם בסיס מאוד דל. נראה כאילו קרא את הדיונים בפורומים של תומכי ברני במי לדעתם השחורים אמורים לתמוך והשתכנע.
    השחורים מחוברים לזוג קלינטון בקשר אהבה ארוך שנים, ואין שום סיבה שיינטשו אותם לטובת מישהו שהמסר העיקרי שלו כלל לא מעניין אותם (מלחמה בוולסטריט). גם אם שחורים מיליטנטים הצליחו לעורר איזה דיון בעיתונות הליברלית על מעשה או אמרה של הקלינטונים. זה כמו לחשוב שהקשת המזרחית הדמוקרטית תעשה פולמוס נגד הליכוד ולכן המזרחיים יפסיקו להצביע לו.
    בכיר תנועת black lives matter שעושה כל כך הרבה צרות לקלינטון, קיבל משהו כמו אחוז מהקולות במעוז שחור כמו בולטימור. לגבי האפשרות שהשחורים יישארו בבית ויסכנו את ניצחונה של קלינטון מול מועמדים קיצוניים כמו טראמפ או קרוז – לא סביר בעליל.

    Liked by 1 person

  8. וגם – בניגוד למה שכתוב שם קלינטון ניצחה את סאנדרס בקרב השחורים בוויסקונסין ברוב של 30-70. היה סקר אחד של מכון לא אמין שניבא אחרת טרם הבחירות אבל במדגם הcnn המדויק שפורסם במוצאי הבחירות נחשפו הנתונים האמיתיים.

    Liked by 1 person

  9. הבעיה של קלינטון אינה השחורים. היא אפילו לא הליברלים במפלגה שלה. הבעיה שלה היא שגברים לבנים פשוט לא סובלים אותה. לא יודע אם משובניזם או מסיבה הגיונית. דווקא השובניסטים הכי גדולים – חסידי סאטמר בניו יורק – הודיעו השבוע שייתמכו בה בהמוניהם. זה יהיה יותר מאחוז מהקולות במדינה. לא זניח.

    Liked by 1 person

  10. קלינטון הינה הראויה ביותר מכל הבחינות. בטח ובטח ביחס לשלושת המועמדים האחרים. אבל יש הפתעות בחיים…..

    אהבתי

  11. קרוז אמר כמדומני שיעביר את ההכרעה בעניין ההפלות וסוגיות אחרות שנויות במחלוקת לרמת המדינות. זה מקביל לכך שסמוטריץ' היה אומר שיעביר את ההכרעה בעניין תחבורה ציבורית, נישואים אזרחיים וסוגיות נוספות לרמת הערים: בתל אביב יסעו, בבני ברק ישבתו.

    * הגישה שמבקשת להעביר סמכויות למדינות נקראת פדרליזם.

    אהבתי

  12. עבור הליברלים בארה"ב העובדה שזכויות שנראות להן זכויות פרט יסודיות יתאפשרו ברמת המדינה, אם יוכרע כך דמוקרטית, אינה מנחמת. התרגלנו לאיסור נסיעה בתחבורה ציבורית, אבל מה אם הרוב החרדי בעתיד יאפשר נסיעה בשבת ברכב פרטי בת"א ולא בירושלים?

    אגב עניין הנשק הוא יוצא מהכלל. כאן השמרנים אינם תומכים בזכות מקומית להגבלת אחזקת נשק.

    Liked by 1 person

  13. עוד משהו על סמוטריץ' – פרסם לפני כמה זמן מאמר שבו כתב שביסודו בית המשפט העליון הוא דבר טוב. מכשיר את הקרקע לזמן שבו דיינים יפסלו חוקים בשם ההלכה.

    Liked by 1 person

  14. בכל החלטה יש גם מפסידים. מה שיפה בהעברת סמכויות לרמה המקומית הוא שלמפסידים יש חלופה.

    אהבתי

  15. כתומכת נלהבת בתנועת "רק לא סנדרס", למרות שטרם נוסדה, מצ'ב מאמר של יובל ברנדששטר על העוזרת של סנדרס – תומכת ה bds. יהודיה כמובן.
    המאמר גם מתייחס לשאלה שנדונה בפוסט הקודם על חשיבות החיים – האם ניתן לשמר זהות יהודית – חילונית במקום כלשהו מחוץ לישראל.

    http://maraah-magazine.co.il/13292

    אהבתי

  16. קמיליה, אהבתי המאמר שהפנית אליו. אני מניח שלבד מהזעם על אי השוויון בעולם, שאכן יש בו משהו מאוד יהודי, לא בוער לפעילת סאנדרס הזו להיות יהודיה בשום מובן אחר.

    אהבתי

  17. תמריץ , אתה שוב בודה טיעון שכלל לא טענתי !! אני טענתי שלבחירות אין משמעות ?? תמשיך להגדיל את המנות שאתה לוקח , תתמכר עוד ועוד , זה ממש יעזור לך בהבנת הנקרא . אין ספק בדבר !!

    Liked by 1 person

  18. תמריץ , אלא שלא שאלתי אותי כלל וכלל , דחפת לי , צינור פיטום לאווזים , הר על גיגית וחלאסטרה על כל הראש . נו , אז עכשיו אתה שואל !! אז בסדר , ניקינו הדסק ממסמכים לא רלבנטיים , ותכל"ס :

    קודם כל , ההצהרות של הנבחרים , מהווים מודל , ומעשיהם בפועל , מהווים סטיה מן המודל . זה כשלעצמו , מהווה , התבוננות מאורגנת ותבונית , ומעניק משמעות או כושר ניתוח לבוחר . מוטב שיהא מודל וסטיה , על פני בערות ושוק אימים !!

    הבחירות , כמו חופש הביטוי , מהוות גם קתרזיס , או ביטוי לאוטונומיה ולחירות של הפרט , לעצב או לחוש שיש לאל ידו לעצב את עתידו ואת בחירותיו והעדפותיו . אדם יושב ורוטן ומקונן ומעביר ביקורת . האם הוא חושב שזה ישנה הרבה ? לרוב כלל וכלל לא !! אבל , עצם החירות , עצם הקתרזיס מעניקים משמעות להוויה האנושית .

    ואולי אולי , גם מפיקים לקחים !! ומה הלקח , שעדיין לא הופק ממש במלואו :

    פשוט: מוטב לעשות , מאשר לדבר !! להצהיר כמה שפחות , להתחייב כמה שפחות , על מנת לא להסתבך בקורי עכביש של הונאה עצמית והשחתת מערכות , ולעשות הרבה יותר , כאשר העשיה כרוכה :

    בדינמיקה , בהסתגלות למציאות , בזרימה , בהתאמה , בכיוונון , בעמידה נכוחה מול הדברים , ממש כפי :

    אריק שרון , מה רואים מפה , לא רואים משם , ופינוי של עזה … נושא סבוך מספיק , האמן לי ….

    אהבתי

  19. ד. מדוע הילרי הראויה ביותר מכל הבחינות ומדוע הרע במיעוטו?
    בתור שר החוץ היא לא הצטיינה, הדעות שלה בעניני פנים דומות לטענתה לאלו של אובמה, סוציאליסטיות הרבה יותר מאשר בתקופת ביל קלינטון, כלפי ישראל היא לא תהיה אוהדת במיוחד.
    לא התרשמתי שהיא יציבה ומגובשת, היא פתלתלה בויכוחים ולא נותנת הרגשת ביטחון, היא לא מנהיג.
    בתור ישראלים מדוע שלא נעדיף את קרוז?
    לגבי טראמפ, מדוע שלא ננסה משהו שונה? נתן הזדמנות לחידוש.

    אהבתי

  20. אל רום (ולכולם), לא קשור לנושא הפוסט, בנוגע לחייח היורה בחברון, האם ידוע על עוד מקרים של כתבי אישום על הריגת מחבלים כנגד חיילי צה"ל?

    אהבתי

  21. אל רום, דבריך מעלים בי מחשבה מעניינת: אם כמו שאתה אומר אי אפשר לנבא מראש מה יעשה פוליטיקאי, אז אולי התפקיד האמיתי היחיד של בחירות זה לתגמל אותו לטוב או לרע על מה שעשה כבר בקדנציה הקודמת. לכן ישראל שבה כל הזמן פוליטיקאים ישנים מתמודדים שוב היא דמוקרטית בהרבה מארה"ב שבה נשיא יכול להיבחר רק לשתי קדנציות. עכשיו רוצים בשמאל להחיל את השיטה האמריקנית גם על ראש ממשלת ישראל כדי לקטוע את עידן ביבי.

    אהבתי

  22. סקר אחרון בניו יורק מראה שההפרש בקרב השחורים לטובת קלינטון הוא בסדר גודל של 25-75. לא יודע מתי בתולדות היחסים של ארה"ב וישראל, האינטרסים של השחורים היו כל כך חופפים לאינטרסים של מדינת ישראל.

    לקרוא מה חושבים בחוגי סאנדרס (באנגלית):
    http://www.salon.com/2016/04/16/sanders_is_making_history_on_the_israel_palestine_conflict_while_clinton_is_as_extreme_as_netanyahu/

    אהבתי

  23. ד' , בעיקרון , הרבה עבירות פליליות רגילות , הן גם עבירות או חובות שחלות על חיילים . כך שזה לא משנה בעיקרון , שחייל הוא חייל ומשרת בצבא . יש חפיפה בעיקרון , בין עבירות או הגדרת העבירה כפי שחל הדבר על אזרחים , וחל הוא גם על חיילים . ברור שיש עבירות ספציפיות החבוקות בשירות הצבאי , אבל , הרבה מאוד עבירות חופפות . כך גם עבירת ההריגה למשל .

    בקייס הבא למשל ( לינק ) תמצא חייל מג"ב , שהואשם , במהלך שירותו הצבאי , בשוד , תקיפה וכו… ותראה , שהוא הואשם , מתוך חוק העונשין הרגיל ( חוק העונשין , תשל"ז 1977 , שחל על כל אזרח ואזרח , וגם על חיילים פשוט ) .

    הנה ( הכרעת הדין , וגזר הדין ) :

    http://psakim.com/verdicts/no-cat/תפ-ירושלים-18303-מדינת-ישראל-נגד-סיסאי-נוג/

    אותו כנ"ל בעיקרון לגבי הריגה , אלא שהסיבוך , כפוף או כרוך בנסיבות כמובן . אז שוב , אם המקרה הוא קלאסי ולא כרוך בנסיבות מבצעיות , אין בעיה , אלא שכאן בחברון , הקושיה , חוזרת לסוגיה , שהרי עסקינן בנסיבות מבצעיות לכאורה . אבל תקצר כאן היריעה .

    לי לא ידוע ממש על כתב אישום דנן על הריגה כפי שביקשת , אבל , אחפש לך , ואחזור אליך אם אמצא .

    להתראות

    אהבתי

  24. תמריץ , אז עושה רושם שהבנת את הדוקטרינה של : מודל וסטיה … עצם הסטיה , מצביעה על מודל , והסטיה , או קיומה , מהווים בסיס לשיפוט . הטעם בכך , מבחינה מוסרית, נעוץ ביצירת מודל , שאיפה אליו , הגדרת סטיות , ותיקונים בדרך למודל , על מנת :

    לייצר אופטימיזציה של הדרישות . עצם האופטימיזציה , או השאיפה והדרישה , מחילים עיקרון מוסרי חשוב , שחורג מן המינון לעיקרון של מהות מוסרית , המציבה רפים ( רף ) ודרישות על בסיס איכות ודבקות מוסרית .

    גם אם לא ברור , מהו המודל האסטרטגי תמיד, הרי לא רק הדבקות חשובה כאמור , אלא :

    ההתמדה יוצרת חשיפה של איכויות או שיפורים מוכמנים , שמשתכללים ומשתכללים , והכל , לא היה למעשה , אלמלא , דרישות וספים , שבעיקרם הינם תיאורטיים .

    אמחיש לך זאת כך :

    הליכוד למשל , הינו בתיאוריה , מרכז / ימין גיאופוליטי , אלא שבנושאים כלכליים וחברתיים , הוא בכובעו האחד חברתי , בכובעו השני , מעין אנטי רווחה או חברה ( אנטי קונסטרוקטיבי , לא בעליל כמובן ) .

    אלא שהדרישות , או הפערים , בין ההצהרות , לבין קיומם בפועל , יצר או יוצר לחץ פנימי בליכוד , וכך , ישנם חברי כנסת , שמנסים לשפר את תדמית הליכוד בהקשר דנן . מעל הכל :

    זה ( בין היתר ) הגורם לפרישת כחלון מן הליכוד ,והקמת ליכוד ב' , או קטן , מסונטז , בצורה מדוייקת , לימין/ מרכז גיאופוליטי , עם העצמה של תפיסות חברתיות ורווחתיות .

    משמע: הדרישה המתמדת , הבקרה המתמדת , ההשגחה המתמדת , לגבי המודל והסטיה , היוו הגורם ( בין היתר ) להקמת מפלגה עצמאית של כחלון .

    אהבתי

  25. אורי, וסנדרס נוטף מנהיגות?? יש לו דעות סופר שמאלניות בלי שום תכנית פעולה אופקטיבית איך ליישם אותן. כולו סיסמאות פופוליסטיות.
    שמעתי אותו נואם, מזכיר לי ממש את הזקנים ביציע מהחבובות.

    טראמפ הכי כריזמאטי אך הוא חסר ניסיון טוטאלי, משנה דעותיו כזיקית לפי הסקרים וללא שום הבנה בינלאומית וחוקתית.

    קרוז אפילו לא אהוד בתוך מפלגתו וידוע כשמרן קיצוני.

    הילארי הינה כנראה המועמדת עם הניסיון העשיר ביותר אי פעם בהיסטוריה האמריקאית. אבל כמובן זה לא מונע את זה שהיא עלולה להיות נשיאה גרועה. את זה רק ההיסטוריה תגיד…. (במידה והיא תיבחר כמובן).

    אהבתי

  26. אל רום, קודם כל תודה על הלינק. ידוע לי על משפט נגד חיילים על עבירות של ביזה, שוד, חבלה וכו' אך לא מצאתי שום תקדים דומה על הריגת מחבל.
    אז האם באמת זהו המקרה הראשון והתקדימי בתולדות צה"ל?

    אהבתי

  27. ד' , כפי שכתבתי , אני אטרח ואנסה למצוא אם יש . לי כרגע לא ידוע . אני אשאל את לירון ליבמן , התובע הצבאי הראשי לשעבר , אם ידוע לו על דבר כזה , אחזור אליך . כי אם הוא חותך קונקלוסיבית ש- לא או כן , אז , כנראה , חבל יהא על הזמן . אחזור אליך ברגע שאדע בוודאות . להתראות

    אהבתי

  28. ד' , בין לבין , תמצא הרבה ענין , בפרשת סרן ר' בזמנו אם אתה זוכר , יש אנלוגיות מסויימות, אלא שהוא לא הואשם בהריגה , כאן :

    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A8%D7%A9%D7%AA_%D7%A1%D7%A8%D7%9F_%D7%A8'

    להתראות

    נ.ב : תרשה לי לשאול , למה אתה מוצא בזה כל כך הרבה ענין ? ( אם תחפוץ להשיב כמובן )

    אהבתי

  29. היה לי ויכוח ביום שישי בערב בארוחה המשפחתית בנושא הזה.
    לדעתי החליטו לקחת אותו כשעיר לעזאזל. בתולדות צה"ל נעשו דברים הרבה יותר גרועים (גם במהלך החודשים האחרונים נעשו "הוצאות להורג" דומות).
    עלתה שאלה בויכוח האם זו הפעם הראשונה שחייל הואשם בהריגה. אף עיתונאי ישראלי לא הביא מקרה דומה וגם לא חיפוש בגוגל.

    אהבתי

  30. הבנתי ד' , אוקיי , לירון ליבמן יחתוך סופית אם אכן לראשונה …נחכה …להתראות

    אהבתי

  31. תמריץ , האירוע עם אריה שדה , היה למעשה הריגת שבוי , לא היה בזה שמץ של ענין מבצעי , פה מדובר על הריגה , בתוך אירוע מבצעי לכאורה , שהרי זה מה שמעסיק את ד' הבנתי . במבצע ליטני , היה שם גם סיפור של הריגת כפריים אגב , וגם כן הוגש כתב אישום על הריגה . אבל כל זה , לא ממש נסיבות מבצעיות חמות , כי זה באמת סיפור ( טוב יטען הטוען , שגם כאן , כבר לא היה ממש חם , על זה הסיפור בעצם …..) להתראות

    אהבתי

  32. איני מכיר את האירוע שם לפרטיו אבל נראה שפה אכן יותר גבולי – השבוי לא נשבה. אבל אז לא היו מצלמות בכל מקום.

    אהבתי

  33. תמריץ , ההבדל הוא פשוט :

    החיל בחברון , מתרץ המעשה , בצורך מבצעי סובייקטיבי : הוא חשב ש… נדמה היה לו ש…. מטען חבלה אולי וכו… בקיצור : הוא היה בתוך מסגרת כללית עקרונית של אירוע מבצעי , ודימה לא נכונה מצב דברים מסוים לטענתו , בעוד האירוע חם או פושר נניח .

    בקייסים בליטני , אלו היו פשוט הוצאות להורג , ממש בלי זיקה מבצעית סובייקטיבית אפילו ( על פי התיאורים , לא ממש קראתי הפסק דין והכתב אישום ) .

    ההבדל , הוא גדול מאוד . במובן הראשון , של כתב אישום בהריגה , בתוך אירוע מבצעי ממש , לא נתקלתי מעולם , אבל אולי לירון יודע אם אכן אירע אי פעם כדבר הזה ….

    אהבתי

  34. תמריץ גם אני סבור שהילרי קלינטון היא המועמדת הרצינית ביותר לתפקיד נשיא ארה"ב ועדיפה על כל המועמדים האחרים אשר מנסים להיבחר לרבות ברני סנדרס חברה למפלגה.. יחד עם זה לא מקובלת עלי האמירה שלך כאילו ישראל נשענת על חסדה של אמריקה טעות לחשוב כך וזה גם לא נכון..לישראל אין ולא היה ידיד נאמן יותר ממעצמה מספר אחת בעולם קרי ארה"ב שני העמים מגלים יחסים מיוחדים ועל זה אין בכלל וויכוח..לארה"ב יש אינטרס לאומי שישראל תהיה חזקה ועומדת איתן מול אויביה במזרח התיכון והם גם אויבי המערב ואמריקה בפרט..הסיוע הכלכלי ביטחוני לישראל משרת גם את האינטרסים המיוחדים של ארה"ב באזור ..
    אם בוחנים את העניין מנקודת ראות כלכלית אזי קל לבדוק עד כמה חשובה ישראל חזקה לאמריקאים במזרח התיכון.. עלות מלחמת עירק מאז הפלישה ועד סיום הנוכחות האמריקאית בעירק ב2011 עלתה למשלם המסים מעל לטריליון דולר סכום אדיר ובכלל לא משתווה לסיוע הביטחוני אותו מקבלת ישראל לאורך שנים ושלא נדבר על הנפגעים הרבים בין חיילי ארה"ב במדינה זו..
    לגופו של עניין טראמפ שבוי בידי אוונגליסטים ולכן הוא מבולבל פעם הוא תומך בהפלות ואחרי זה הוא מתנגד הוא תומך בחזרה של ארה"ב לימים של בדלנות כלכלית אבל הוא גם מבין שיש הסכמים בינלאומיים חתומים ולא ניתן להפר אותם גלובליזציה זאת עובדה מוגמרת..בקיצור האיש מלא כריזמה והוא בהחלט יכול להיות מאמן קבוצת כדורגל אבל לא נשיא ארה"ב לגבי אחרים אין להם ממילא סיכויים לנצח..דבר חשוב להדגיש באותו מסע אומלל של המועמדים השונים למועמדות לנשיאות ארה"ב התגלה קרע עמוק בחברה אמריקאית הדבר הזה חייב להדליק אורות אדומים אצל מנהיגי ארה"ב בהווה ובעתיד ולנו כישראלים חשוב לבחון לעומק את העשוי להתרחש בעתיד.. העולם משתנה מול עינינו לטוב ולרע כל תזוזה קיצונית באמריקה תשפיע בהכרח על כל העולם ועלינו במיוחד..

    אהבתי

  35. פרשת אריה שדה ממש מוזרה. כמעט ואין איזכורים לזה ברשת, ומה שיש מאוד כללי ואינו מפרט את פרטי הארוע ממש.

    אהבתי

  36. ד' , אני עוד אמצא לך , את פסק הדין המרשיע את אריה שדה , אבל בינתיים , תוכל לקרוא בלינקים להלן , על סגן דניאל פינטו , קצין בצנחנים , שהורשע ברצח של לבנונים במצבע ליטני , ונדון למאסר , הנה כאן ( חפש דניאל פינטו בתוך המסמכים ) :

    http://www.peopleil.org/details.aspx?itemID=7888

    https://d8c0998dc937d5cec7297c2d80569e42bb8ac493.googledrive.com/…/ 646-notebook-2005-shira.doc

    אהבתי

  37. ד' , ואגב , אם אתה כל כך מתענין בקייס הזה של החייל היורה מחברון , אזי , לירון ליבמן , העלה כמה פוסטים לאחרונה בענין , תמצא שם הרבה ענין אני מניח. בכלל מומלץ ( וגם לשאר המגיבים כמובן ) להירשם לבלוג שלו , למי שמתענין בנושאים הללו , הוא היה התובע הצבאי הראשי , הוא מומחה למשפט פלילי בינלאומי , היה ראש הדין הבינלאומי בצה"ל , וגם כותב על נושאים כלליים על סדר היום , מאוד מומלץ , הנה :

    https://lironsblawg.wordpress.com/

    להתראות

    אהבתי

  38. תודה אלרום. מקרה דניאל פינטו די שונה, פינטו עינה ורצח ארבעה כפריים שלא היו מחבלים.
    הבלוג של לירון ליבמן מעניין.

    אהבתי

  39. לד' ואל רום

    נזכרתי בסיפור קו 300. נראה לי שהוא רלוונטי לדיון שלכם.
    למיטב זכרוני: אנשי שב'כ החליטו, כנראה בהוראה מגבוה, לרצוח את המחבל שנשבה. הם עשו זאת לאחר שצולם עומד על רגליו ואפילו הולך.
    לאחר פרסום הצילום ניסו לגלגל את התיק על ראשו של קצין צה'ל הבכיר שנכח במקום – איציק מרדכי. בסופו של דבר אנשי השב'כ נשפטו ונדונו למאסר – אך קיבלו במהירות חנינה ושוחררו מהכלא.

    אני חייבת להוסיף שזועזעתי יותר מ"עלילת הדם" שרקחו על קצין צה'ל מאשר מרצח השבוי.

    אהבתי

  40. קמיליה , רק מדובר בשב"כ , לא בחיילים . שב"כ אין להם שום קשר למערכת הצבאית . אם הם עומדים לדין , זה במערכת האזרחית הרגילה לגמרי . להתראות

    אהבתי

  41. זכרתי את המקרה הזה קמיליה. אנשי השב"כ לא נשפטו וקיבלו חנינה מראש מהנשיא דאז.

    אהבתי

  42. לד' ואל רום,
    זכרונכם שלכם טוב משלי.
    אבל, אם שני אנשי שב'כ בוגרים ומנוסים, לא נענשו כלל על רצח בדם קר, כשברור היה שלא נשקפה כל סכנה לחייהם – האם ניתן להעניש חייל חובה צעיר על מעשיו, כשהאירוע עדין לא הסתיים ולא הייתה וודאות מוחלטת שלא נשקפת ממנו כל סכנה?
    כנראה צריך להענישו במשהו ,לדוג' על הפרת פקודות, בשל החשש שהצבא יגלוש לאנרכיה, כשכל חייל קובע לעצמו את מדיניות הפתיחה באש שלו. אבל, לא נראה לי הוגן להחמיר עמו.

    אהבתי

  43. קמיליה , הטיעון שלך לגבי אנרכיה צודק ונכון . אלא שהוא גם נכון לגבי השב"כ באופן כללי . אלא שיש בעיה פילוסופית / אבולוציונית קשה בטבע האנושי :

    בכל מדינה כמעט בעולם ( בכל מדינה למעשה) יש פער עצום , בין הפרספציה של ביטחון הפנים השגרתי ( שיטור/ פשיעה ) לבין : הביטחון הלאומי ( במובן של חוץ / ביטחון ) .

    מה שלא יעלה על הדעת , במונחים של שיטור ופשיעה פנימית , ועוד איך יעלה על הדעת , במונחים של : ביטחון לאומי . כך זה בכל העולם !!

    סוכנויות ריגול וביון למשל , פועלות ככל העולה על רוחן בזירה הבינלאומית והלאומית , ואילו , בכל הנוגע לפשיעה , מקפידים קלה כחמורה :

    צוים על ידי שופט , התדיינויות משפטיות אינספויות , עתירות לבג"ץ , מח"ש ( מחלקה לחקירות שוטרים וכו…. ) . זה סיבוך מן ההפטרה ממש !!

    ואילו בעולם : מזייפים דרכונים , רוצחים טרוריסטים , חוטפים אותם , מאזינים ומצתתים בכל העולם לראשי מדינות ובכלל , והכל בשם הביטחון הלאומי .

    הנה , לפני שנים מספר , השב"כ שלח אס אם אס בתפוצה בלבנון ( ממש לסלולרים של אזרחים לבנונים ) והזהירם מפני שיתוף פעולה עם גורמים עויינים . תארי לך , היה עושה פה כדבר הזה . תארי לך , היית מקבלת אס אם אס מן המשטרה , ככה כהאי לישנא :

    " מעשייך יקרבוך , מעשייך ירחיקוך יא קמיליה . שמרי היטב צעדייך , ואל תפירי כהוא זה את החוק , עיננו פקוחות , ונבוא איתך חשבון על כל הפרה קלה כחמורה של החוק . "

    לא נעים !! אבל , זה המצב , יש לו הסברים אבולוציונים , די סבוכים .את כמובן תקשי : הרי הצבא הוא כמו השב"כ !! לא בדיוק , תקצר היריעה . תוכלי לקרוא דיווח פה ( די לאקוני , בבלוג , עוד אדחוף לך בהמשך , לא חסרות המחשות כמובן …. ) על הודעות אס אם אס דנן , כאן :

    לבנון: תושבים קיבלו איומים מישראל דרך הניידים והודעות קוליות בטלפונים

    נ.ב : למה אגב לדעתך הפער הזה , מענין לשמוע ….

    להתראות

    אהבתי

  44. תמריץ , תודה , אלא שההבדל לא נעוץ במותר ובאסור כמובן , אלא : בין הרצוי והמצוי כמובן .החוק הבינלאומי או הלאומי בכל מדינה, לא מתיר כמובן מעשים דנן . אתה לא מתאר לעצמך , שזיוף דרכונים של מדינה על ידי סוכני מדינה אחרת , מותר באיזשהיא צורה . אלא פשוט עושים זאת , במחשכים ובנסתרים . להתראות

    אהבתי

  45. קמיליה, לא צריך ללכת כל כך רחוק בעבר עד פרשת קו 300. באינתיפאדה הנוכחית שוטר "הוציא להורג" שתי מחבלות בנות 14 ו-16 בירושלים שתקפו עם מספריים וירה בהן שהן היו על הרצפה ולא היוו סכנה. החקירה נסגרה (אך נפתחה שוב ע"י היועץ המשפטי על שימוש לא חוקי בנשק כמדומני אבל לא הריגה).
    מח"ט בנימין ירה על מיידה אבנים על מכוניתו, בן 17, כשהפלסטיני בורח ממנו, המח"ט ירה לו 2 כדורים בגב ואחד בראש. המח"ט טען שהוא ביצע נוהל מעצר חשוד, כיוון לרגליים אבל כנראה פיספס (אשרי המאמין שהוא כיוון לרגליים….). הוא לא היה בסכנת חיים בכלל, זה בניגוד לפקודות צה"ל. מצ"ח סגר את התיק ללא אישום וקבע שהוא פעל כשורה.
    יש עוד מקרים מהאינתיפאדה הנוכחית לירי על המחבלים כשהם כבר על הרצפה.
    נראה לי שהחליטו לקחת את המקרה בחברון כדוגמא לכולם כי זה אולי עבר את הגבול אצל המפקדים למעלה.

    אני בטוח שאם היה עושה את זה קצין מצטיין ולא חייל מצטיין אז הוא לא היה מואשם בהריגה.

    אהבתי

  46. קמילה

    היה מצב דומה, ישראלי שירה בערבים נתפס על ידי המשטרה ובעודו אזוק נרצח על ידי הערבים הישראלים.
    והיה מקרה של סורי מקבוצה הנלחמת בדרוזים בסוריה שנשלף מאמבולנס ונרצח על ידי דרוזים.
    ומה בנוגע לטיס הרוסי שנפצע בסוריה ונרצח על ידי אנשי המליציות הסוריות?

    ואם זה היה חיל ישראלי שלאחר שנפצע נורה על ידי החמס?

    במקרה של קו 300 הטענה היתה שרצו לחלץ ממנו מידע אם יש עוד מחבלים וזה היה פיקוח נפש. גם אם לא- זה מחבל שירה ורצח ילדים נשים וטף וזה היה לנגד עיני המחלצים.

    אהבתי

  47. למעשה, כל הדיון שלנו על חוק ומשפט, בנוגע להרג מוצדק או לא מוצדק של מחבלים, הוא די אבסורדי כיון שאין למעשה אלטרנטיבה משפטית אמיתית למחבלים. אלטרנטיבה הקיימת לגבי כל הפושעים הפליליים הרגילים.

    בהנחה שהמחבל לא נורה – הוא יובא למשפט, ימנו לו סנגור, יוצגו ראיות, השופט יגזור לו מספר מאסרי עולם כפונקציה של מספר הנרצחים, ו… אחרי תקופה קצרה יחסית הוא ישוחרר מהכלא בשל עסקת שבויים.
    עסקאות אלו הופכות את כל התהליך המשפטי לחוכא ואיתלולה, להצגת תיאתרון חסרת משמעות וחשיבות.
    אפשר היה מראש לזרוק אותו למעין מחנה שבויים, ממנו משוחררים אנשים בכל פעם שנחתמת עסקת חילופי שבויים, ללא כל הטרחה וההוצאות הקשורים בניהול משפט.
    הסיבה שלא עושים זאת היא חוסר הרצון להכיר בטרוריסטים כבשבויי מלחמה, וכל הבעיות הצצות כשמנסים ליישם את חוקי מלחמה בין צבאות למלחמה בטרוריסטים. אבל ברור שגם החוק הפלילי הרגיל אינו רלוונטי לאור עסקאות השבויים.

    האמת, שאף אחד לא מעז לאמר בקול רם, היא שכל חיל או שוטר ההורג מחבל במקום הפשע – עושה לכל המערכת טובה. ושוב, כמו תמיד קיים החשש מאנרכיה.

    ————————————————————————————————————

    לאל רום,
    אם אקבל מהמשטרה מסרון המתרה בי שאענש על כל הפרה קלה כחמורה – אאלץ להפסיק להתייחס לרמזור של הולכי הרגל כמספק המלצות לא מחייבות, וכסמן למי מגיע זכות קדימה בכביש. 😊

    אהבתי

  48. קמיליה , לכאורה , זה נשמע ככה פראפרזי , מוגזם , על דרך המליצה , ההשאלה , העצמה , הפרזה , הגזמה , המשלה וכיוצא באלה , ודוק :

    במציאות , ישנם מקרים , לא ממש רחוקים , ואם תעמדי אל מולם ,אזי : לא רמזור , לא הולכי רגל , לא המלצות , לא אללה ולא חיזבאללה , וסיפורי אלף לילה ולילה , ולא בטיח . רוצה המחשה , בקשה :

    https://www.acri.org.il/he/28080

    רוצה עוד , נגביר אפילו מינון , הנה , אני אצטט לך , את נשיאת בית המשפט העליון לשעבר ( דורית בייניש ) לגבי פרשת קו 300 הפרקליטה דאז ( שנות ה- 80 ) דורית בייניש , אשר ניהלה המאבק המשפטי כנגד ראשי השב"כ ( ידיעות אחרונות , מתאריך 10/2/06 ) כך מצטט אני אותה , להלן :
    .
    " ראש השב˝כ הפעיל איום על ראש הממשלה ,על ˝פורום ראשי הממשלה ˝ ,על השרים ,הח˝כים ואנשי המשפט .המסר עבר ,ולפיו אם תיפגע שערה משערות ראשו,יתמוטט מערך הביטחון של מדינת ישראל…כדי למנוע את התוצאה האפוקליפטית הזאת מותר וצריך לרסן את היועמ˝ש והפרקליטה .כל האמצעים כשרים לעשות בהם שימוש נגד ה−˝בוגדים˝ .על ראש הממשלה להיפטר מהיועץ המשפטי −מהפרקליטה אין בעיה ,נפיץ סיפור שהיה לה רומן עם מי מה− ˝ בוגדים˝ ,ונרחיק אותה מהזירה…מצאנו עצמנו במלחמה למען האמת ,מאוימים ,מושמצים ,ואף חשופים להאזנות ומעקבים …˝ .
    .
    אני עצמי˝ ,התודתה בייניש,˝מתקשה להאמין שכל הדברים הללו התרחשו במציאות ,ואם אספר אותם לחברי בפרקליטות העומדים היום במקום שבו עמדתי אז,הם לא יאמינו כי כך קרה וכך יכול היה לקרות ˝. "

    אולי עוד משהו בקטנה ככה , לפינאלה , סחיטה של הומואים פלסטינאים נניח , הנה , תגיעי לכותר :

    " איך אומרים הומו בערבית " בלינק פה :

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4570055,00.html

    להתראות

    אהבתי

  49. קמיליה, כל הממשלות, משמאל ומימין, שיחררו מחבלים. היום כל הימנים מאוד מתנגדים לזה אבל אני לא זוכר שהייתה התנגדות רבה בזמן אמת לעסקת שליט הנודעת לשימצה, וזה רק בגלל שהממשלה הייתה ימנית.
    הרי ברור לך מה היה קורה אם בוז'י היה חותם על עסקה כזו…. הכיכרות במדינה היו מתמלאות במאות אלפי אנשי ימין שהיו קוראים לו בוגד, כולל ביבי עצמו.

    לירות באדם פצוע קשה על הרצפה, גם אם הוא מחבל, לא הופך אותך לגיבור ישראל. במלחמות ישראל טיפלנו בהרבה פצועים של האויב ולא ביצענו בהם וידואי הריגה (אם כי היו מקרים של הרג שבויים אבל זה היה יוצא מן הכלל).

    אני אישית חושב שכל העסקות חילופי שבויים שביצענו מאז תחילת שנות האלפיים היו בושה וחרפה לא רק להיסטוריה שלנו אלא להיסטוריה המערבית המודרנית.

    אהבתי

  50. אורי צה"ל הוא לא צבא פרטי של עולם הפשע בישראל החייל התנהג כמו מחסל חסר מצפון מ"החברה הטובים" מקומו בבית סוהר ולהרבה זמן..
    אין לי ספק שעלינו לנהוג ככתוב בתורה "הקם להרגך השכם והרגהו" זה לא המקרה המחבל שכב על הארץ חסר אונים וזה לאחר שנורה מטווח קצר וזה בסדר אבל הכדור לא הרג אותו האיש היה פצוע ולא איים על הסביבה מרגע זה הוא נחשב לשבוי..צה"ל הוא צבא העם לאורך שנים מאז הקמתו היה מאמץ אדיר לשמור על טוהר הנשק בשנים אחרונות יש הפרה של בסיס הערכים עליו כולנו התחנכנו.. אני בהחלט סבור שיש לפגוע במחבלים במיוחד באלה אשר מנסים לפגוע בנו ובני עמינו אולם תמיד צריך לדעת בשם מי חיילים ומפקדים פועלים בשטח אסור לנו להידמות לשכנינו הערבים בשום מקרה ובשום תנאי..

    אהבתי

  51. לאורי היפו, ד' ואל רום

    דבריכם ממחישים את הטענה הכללית שלי שקיים לימבו חוקי ומשפטי בכל הנוגע למלחמה בטרוריסטים. הלימבו הזה קיים בכל העולם (לדוגמא – חוקי ארה'ב לא מוכלים על שוכני כלא גונטנמו, צורך ב "חוקי החירום" שהפעיל הולנד בצרפת ועוד).
    אצלנו הוא מתבטא בכל מה שקשור לטרור הפלסטיני.

    יש לנו מערכת חוק ומשפט המתייחסת לפשיעה הפלילית הרגילה – שבסה'כ מתפקדת לא רע.
    ברור שאף אזרח ישראלי לא יוכל להצדיק את העובדה ש"נטל את החוק לידיו" בטיעון שמערכת החוק והמשפט לא מתפקדת. ברור גם שאף רהמ'ש לא יעז להורות על שחרור מאות רוצחים, בהתעלמות מוחלטת מפסקי הדין של שופטי ישראל.

    גם כשיש מלחמה בין צבאות – קיימים חוקים ברורים של מותר ואסור, חוקי אמנת ז'נווה וכל שאר האמנות הבינ'ל עליהן ישראל חתומה. הכוללים בין היתר גם התייחסות לשבויים. באופן כללי, צה'ל שומר עליהם היטב. על אחת כמה וכמה אם משווים את יחס ישראל לשבויי המלחמה המצרים והסורים במלחמות ששת הימים ויום כיפור , ליחס המכפיר של המצרים והסורים לחילי צה'ל שנפלו בשביים.

    אבל, שתי מערכות החוק והמשפט הללו אינן יכולות להתאים למלחמה בטרוריסטים המפוזרים באוכלוסיה אזרחית. כל ניסיון להתייחס לטרוריסטים כמו אל פושעים פלילים רגילים – הופך במוקדם או במאוחר לפארסה.
    גם השימוש במונח "עסקת חילופי שבויים", הלקוח מתחום המלחמה בין צבאות, הוא הטעייה. חילופי שבויים נעשים בתום המלחמה, במסגרת הסכמי הפסקת אש / כניעה. מה שנעשה שוב ושוב בישראל דומה יותר להיענות לסחיטה של כנופיות פשע, הממשיכות לתפקד אחרי העסקה בכוחות מתוגברים.

    יתכן שהתפקוד המתמשך של השב'כ בתוך הלימבו החוקי – המשפטי הזה, מסביר גם את הצורך להיזהר ממנו שבעתיים יותר מאשר מהמשטרה או מצה'ל. שתי מערכות שמגבלות כוחן ברורות ומוסכמות.
    אני תהיתי כיצד השב'כ לא הוענש על התיק שתפר לאיציק מרדכי. הסיפור שהביא אל רום, על הסחיטה באיומים של ממשלת ישראל ע'י השב'כ יכול רק להזכיר את קריאת המצוקה הרומית המפורסמת: "ומי ישמור על השומרים?!".
    ליתר דיוק: מי נותר לשמור עלינו מפני כוחם הבלתי מוגבל של השומרים ששמנו להגן עלינו.

    אהבתי

  52. רק הבהרה
    המונח "לימבו" אומץ מהדוקטרינה הקתולית. במקור, הוא מתייחס למקום בו שוהות נשמות המתים, שאינן יכולות להגיע לגן העדן אך גם לא מגיע להן להגיע לגיהנום. לדוגמא, נשמות ילדים שלא הוטבלו והפכו לנוצרים אך גם לא הספיקו בחייהם הקצרים לחטוא. מעין "חדר המתנה" שהשהות בו נצחית.
    בהשאלה, הוא מתייחס לאזור / למצב ביניים, מעורפל ולא מוגדר, שלא חלים עליו כל חוקים ותקנות.

    ———————————————————————————————————-

    לד' – בנוגע לעסקות המכונות "חילופי שבויים".
    למיטב זכרוני, מתקופת גולדה, שסרבה לכל מו'מ עם טרוריסטים – רק אולמרט אינו אשם בחתימה על עסקאות שערורייתיות אלו. כל השאר, כולל רבין, שרון ונתניהו – אשמים גם אשמים.

    אהבתי

  53. מירון
    לטעמי אתה מערבב בין מוסר לנהלים. השארת מחבל מנוטרל בחיים אינה 'טוהר הנשק' אלא מעשה מרושע. לפעמים צריך לעשות מעשים מרושעים בגלל אילוצים בינלאומיים ולכן יש לציית לנוהל של השארתו בחיים. ההשוואה בין החייל למחסל במאפיה אינו נכון גם אם החייל נהג שלא כשורה. לכל מצב יש את ההתנהלות המוסרית המתאימה והיא שונה בין אויב לבין פושע מקומי.

    בין צדדים שיש בניהם הסכם/אמנה ושניהם מחוייבים בפועל לאמנה הכוללת אי הריגת שבויים המעשה המוסרי הוא עמידה בהסכם. זה פשוט לא המקרה כאן.

    הטיעון של אנחנו שונים מהם לכן אנו לא הורגים שבויים שלהם אין לו שום בסיס הגיוני. הם גם נוהגים לפי הבא להורגך השכם להורגו לכן נהיה שונים מהם וגם לא נשכים להרוג מי שבא להרוג אותנו?
    השוני בנינו לבינם הוא שיש לנו מערכת מוסרית שאנו עומדים בה. אם קורה בפועל שהמערכת המוסרית מכתיבה בנסיבות מסוימות לנהוג כמותם אז במקרה זה לעשות שונה מהם זה לא מוסרי.

    אהבתי

  54. משה, מה שאתה מפספס לדעתי ומירון צודק בו הוא שהאמנה שלנו היא מול כל האנושות, ובפרט העולם המערבי שאנחנו חלק ממנו, לא רק מול הערבים. זה לא סיבה להתאבד או להימנע מהגנה עצמית נחוצה, אבל זו כן סיבה לא לירות במחבלים שרועים על הרצפה. ואפילו אם לא הייתה סיבה, זו לא החלטה שחייל בודד יכול לקחת על דעת עצמו. כתבתי על זה פוסט – לא כל כך מזעזעת אותי מוסרית הריגת מחבל בדם חם גם קצת אחרי הפיגוע כששרוע על הרצפה (שלא כמו הריסת בתי משפחות מחבלים שזה דבר קשה מאוד מבחינה מוסרית), אבל בראייה הכוללת של חוקי המוסר נכון לנו להיות חלק מהנורמות של המערב, כל עוד הן סבירות ולא אובדניות (כמו שהייתה לזמן קצר מדיניות גרמניה ושוודיה לגבי הפליטים).

    אהבתי

  55. קמיליה, תיקון טעות לגבי עסקאות חילופי השבויים/מחבלים, גם שמיר שיחרר מחבלים (הצביע בעד עסקת ג'יבריל) ואולמרט שיחרר את סמיר קונטאר השפל בתמורה לגופות החיילים (עוד עסקה בזויה היסטורית).

    אהבתי

  56. תמריץ, אראל מרגלית סופסוף מרים ראש. שים לב ליועץ תקשורת החדש שלו, רק בגלל זה נכתב כזה פוסט תוקפני.

    אהבתי

  57. ד' , רשום שיועץ זה מייעץ במקביל לבנט אז אני מבין שמעכשיו אף אחד בארץ לא הולך להתנצל …. גם לא זכור לי שקודם מישהו פה בארץ התנצל , אולי מלבד אהוד ברק(וראינו לאן זה הוביל אותו).

    אהבתי

  58. לד' – נושא עסקאות החילופין

    מקבלת את תיקון הטעות. שכחתי שגם אולמרט ביצע עסקה בזויה.
    זכרתי שהיו רק שני מנהיגים ישראליים שביטאו התנגדות אידיאולוגית מנומקת לכל העסקאות עם ארגוני טרור, וטענו שכל עסקה שכזו רק מעצימה את הטרוריסטים ומדרבנת אותם להמשיך בדרכם: גולדה ונתניהו.
    גולדה לא נסוגה מעמדתה למרות כל הלחצים עליה, נתניהו כן. הנחתי בטעות שאולמרט לא הספיק, במהלך כהונתו הקצרה, לבצע עסקה.

    אגב, אחד ההסברים לאי גיבוש תנועת מחאה כנגד כל הלוחצים לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר (שהזכרת) – האמונה, בדיעבד הנאיבית, שנתניהו לא יתקפל בפני הלחצים. שאדם שכתב ספר איך להתמודד עם טרור – אינו זקוק להפגנות תמיכה במדיניותו.

    אהבתי

  59. על הפוסט האחרון של אראל מרגלית – יש לאמר "הקול קול יעקב, והידים ידי עשו. "

    הסגנון מאפיין את תומכי הליכוד בשוק הכרמל ומחנה יהודה. אולי את חברי מרכז הליכוד. אבל אפילו לא את מנהיגי הליכוד.

    התוכן הוא בעצם חזרה על כל המנטרות הישנות, והלא כל כך אמינות, של מפלגת העבודה:
    – אנחנו דואגים טוב יותר לפריפריה מאשר הליכוד
    : אנחנו הלוחמים והם הג'ובניקים (טוב שלא הזכיר את הש. גימלים)
    – הסיבה היחידה שבגללה הליכוד ניצח בבחירות האחרונות – הסתה ביום האחרון נגד נהירת הערבים לקלפיות
    – המדינה היא שלנו! תחזירו לנו אותה!

    הרמז היחיד לאיזשהו חשבון נפש / הפקת לקחים / ביקורת עצמית בדברי מרגלית; הסתייגותו מהמופע שארגן עיתון הארץ שכלל תקיעת דגל ישראל בישבן.
    ביקורת עצמית ואידיאולוגית קצת קלושה מדי לטעמי, עבור מי ששואף להנהיג את מפלגתו ולכהן כראש ממשלה הבא של ישראל.

    אהבתי

  60. לתמריץ,

    אנו חלוקים בנוגע לעסקת שליט.

    א. לא לגמרי ברור לאן רוב העם נטה. לא נערך על הנושא משאל עם. המתנגדים לא היו מאורגנים, וכאמור לקו בשאננות יתר.

    ב. על פי לקסיקון המושגים שלי: 😊
    כאשר העם חושב כמוני – יש לתאר זאת כ'חוכמת ההמונים' ולשבחה.
    כאשר העם חושב הפוך ממני – יש לתאר זאת כ'טפשות ההמונים' ולגנותה.
    אם אכן הרוב תמך בעסקת שליט, אני אתייחס לכך כעוד עדות לנכונות ההמון להרוויח משהו מוחשי ומהנה בטווח הקצר, על חשבון הפסדים וסיכונים, לא בהכרח ברורים מראש וודאיים, בטווח הארוך.

    ג. אני מזדהה עם החשיבות הגבוהה המיוחסת בישראל לחיי כל יהודי, ובודאי לאור הטראומה של השואה ורצף השכול מהמלחמות ומהטרור. אני גם תומכת בערך פדיון שבויים, על אחת כמה וכמה פדיון חיי חייל צעיר שנשלח ע'י מדינתו לגבול.
    אבל, כאדם הדוגל בפרגמטיזם, אין בעיני שום ערך, נעלה וחשוב ככל שיהיה, ש"שווה כל מחיר".
    בעיני העסקה, כפי שסוכמה, היא עדות לפאנטיות. ופאנטיות היא בעיני הלך רוח מסוכן, ואנשים פאנטים (אפילו אם מטרותיהם נתפסות בעיני כראויות וחשובות) נתפסים בעיני כאנשים מאוד מסוכנים.

    אהבתי

  61. א. עובדה שהפופולאריות של ביבי זינקה בעקבות העסקה.

    ב. אמת לאמיתה

    ג. בוודאי שהמושג "שווה כל מחיר" מופרך לגמרי. הנימוק שלי בעד מלבד החשיבות ההומניטרית והמוראלית העצומה הוא שההסכם נתן פתח להסדרה ארוכת טווח מול עזה.

    אהבתי

  62. קמיליה , כמובן שלייק לכל התגובה וספציפית ובמיוחד לגבי סעיף ב.
    את גם כמובן מקבלת עליו פעם נוספת נקודות אם כי אני רוצה לציין
    שחוק התפוקה השולית הפוחתת עדין עובד ( לפחות בבלוגינו ) ועל כן קיבלת עליו פחות נקודות מאשר בפעם שעברה. בכל מקרה , כמו הבקשות שהופנו פעם ובזמנו לרפי מהפרסומת אנו (כלומר אני) מבקשים שתשתדלי לחדש לנו ולרגש אותנו. 🙂
    בברכה.
    (לאן נעלם שמעון? )

    אהבתי

  63. לתמריץ,

    א. אני משערת שאתה צודק – אך "ההוכחה" שהבאת עומדת על כרעי תרנגולת.
    סקרי דעת קהל אינם ידועים באמינותם, על אחת כמה וכמה כשלא מובא הניסוח המדויק של השאלה ואפשרויות התשובה, ועל אחת כמה וכמה וכמה כשמדובר על נסיון להסיק מסקר בדיעבד.
    לפני מינוי גולדה מאיר כראשת ממשלה – רוב הציבור הישראלי לא תפס אותה כמתאימה לתפקיד ראשת הממשלה. מעט לאחר מינוייה – רוב הציבור העריך אותה כראשת ממשלה ראויה וטובה וביטא שביעות רצון מתפקודה. יתכן שאפילו שכחו מה חשבו עליה לפני שמונתה.

    לא ברור מה היו תוצאות סקר לו היה נערך מעט אחרי רצח קצין המשטרה שנסע עם משפחתו לליל הסדר ע'י אחד ממשוחרי העסקה, או לאחר חטיפת שלושת הנערים. שלא להזכיר את האפשרות שהחמאס יצליח לבסוף באחד מניסיונותיו לחטוף חיילים נוספים.

    ג. 1. חשיבות הומניטרית -מסכימה.

    2. חשיבות מורלית – מעט בעייתי.
    במילא הציבור הישראלי נוטה לזיגזגים חזקים מדי לטעמי בין תהומות הדפרסיה לבין פסגות האאופוריה המאנית. אבל אולי לא יפה מצידי לנסות לגזול מהציבור את חדוות הקרנבלים, גם כשאני מנבאת שאחריהם הציבור ישקע לתהומות היגון והייאוש, וחוזר חלילה.

    3. פתח להסדרה ארוכת טווח עם עזה – ההפך הוא הנכון.
    גם לו היה סיכוי קלוש להשיג זאת ( ואני סקפטית) העסקה רק הקטינה עוד יותר את הסיכוי. היא חיזקה את שלטון החמאס בעזה ובעיקר את הזרוע הצבאית שלו, הגבירה את התמיכה בחמאס ביו'ש, הציגה את ישראל כחלשה בעיני כל אויבנו, הגבירה את התקווה לנצחה ועוד ועוד. אך זהו כבר נושא דיון ארוך וכבד מדי לשעה זו.

    ———————————-
    מצ'ב בזאת מאמר של מרדכי קידר מאתר מידה, המנסה לענות על השאלה האם לנצח נאכל חרב.
    בעיני חלק הוא פסימיסט מדי. בעיני, בכל הקשור למזרח התיכון, רק הפסימיסטים הם ריאליסטים.

    http://mida.org.il/2016/04/19/כן-לנצח-נאכל-חרב/

    אהבתי

  64. בהמשך למאמר שלמרדכי קידר – עוד פרספקטיבות ,
    האמת העצובה(The Saad Truth) , הפעם דיון של נבחרת הכוכבים , פרופסור לביולוגיה אבולציונית https://en.wikipedia.org/wiki/Gad_Saad
    בראיון עם ביל וורנר ( המזהיר)
    https://www.politicalislam.com/author/
    אומנם שעה ושתי דקות אבל מומלץ (אפשר להקשיב במהלך הניקיונות לחג)

    אהבתי

  65. קמיליה, נראה לי שתמריץ מתכוון שהעסקה לא פגעה בפופולריות של ביבי בכלל וההוכחה לזה שבבחירות לאחריהן הוא ניצח בצורה מוחצת.
    כולנו יודעים מה היה קורה לפופולריות של ראש ממשלה מהעבודה אם הוא היה עושה עסקה כזו….. צונחת פלאים.

    אהבתי

  66. קמיליה, לדעתי אנחנו ממש עכשיו בעיצומה של הסדרה ארוכת טווח עם עזה גם אם לא קוראים לה כך. ועובדה – אם לפני עשר שנים היה אומר לי מישהו שחמאס ימנע אקטיבית ירי רקטות, הייתי אומר שהוא הוזה. היה קשה לקיים מסגרת כזו, רופפת ככל שתהיה, כאשר גלעד שליט נמק בתאו.

    אהבתי

  67. מרדכי קידר צודק אך ממעיט במורכבות הנושא. הערבים ישנאו אותנו שנאת מוות עוד דורות, אך עלינו לנהוג בהם בצורה שלא תנתק אותנו מאהדת המערב.

    אהבתי

  68. הגדרנו פה בבלוג ימנים כשמרנים המונעים חידושים, ושמאלנים כליברלים ומעודדי קידמה. והנה יש לנו הילרי קלינטון שמיצגת את השמאל הליברלי, היא קונסרבטיבית באופיה וההתבטאויות שלה הולמות לסוף המאה הקודמת. גם ניתוח המצב המדיני והכלכלי העולמי שלה שמרני. וזו הסיבה שכולכם פה, מכיון שאתם בעלי נטיות ימניות, מעדיפים אותה ומתקשים להסתכן בחדשנות שנבחרי הימין מציע.

    לא קשור לנושא
    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/320690

    אהבתי

  69. ד' , התשובה של לירון , לשאלה שלך ( דרכי ) הנה כדלקמן ( p/s ) :

    " שלום אל רום,
    שאלה מעניינת מאוד – בזכות מחקר בנושא אחר שאני עושה, אספתי באופן שיטתי פס"ד צבאיים בנוגע להפרות חוק בלחימה או כלפי אוכלוסיה מוגנת, כך שרציתי לבדוק את רישומיי: התשובה הקצרה היא – כן. כמובן, תלוי איך אתה מגדיר "מחבל". יש מקרים שהוגשו כתבי אישום על הריגה. כך למשל, במקרה של ירי כדור גומי ממרחק של מטר במתפרע שנפל תוך כדי בריחה בזמן האינתיפאדה הראשונה (ע/222/88). פרשה מעניינת אחרת מתקופת האינתיפאדה הראשונה נוגעת לכתב אישום שהוגש בגין הריגה נגד מפקד יחידת "שמשון" (בדרגת סא"ל). הוא הואשם בכך שנתן לפקודיו הוראה כי במעצר רעולי פנים (לגביו היו אכן הוראות מיוחדות), לאחר ירי לרגליים אם רעול הפנים לא נעצר, יש לנקוט שלב רביעי של ירי למרכז מסה. בסופו של דבר, הוא זוכה מהריגה רק בגלל קושי להוכיח שרעול פנים מסוים נהרג כתוצאה מהירי האחרון שביצעו חייליו ולא כתוצאה מירי (חוקי או לכל היותר, רשלני) שביצעו קודם לכן. הוא הורשע בחריגה מסמכות עד כדי סיכון החיים והבריאות (לפי ס' 72 לחש"ץ) (ע/136/92). יש עוד כמה מקרים מעניינים ואולי אתפתה לכתוב פוסט מפורט בנוגע להיסטוריה (הגלויה לפחות) בנושא זה. מכל מקום, כתב אישום ברצח מצאתי רק במקרה אחד ידוע – פרשת כפר קאסם."

    להתראות

    אהבתי

  70. ד' , רק תיקון , כתבתי בטעות : p/s , במקום : c/p ( משמע : קופי / פייסט כמובן משמע : לא נגענו !! ) . להתראות

    אהבתי

  71. תודה אל רום !!
    מקרה הירי כדור גומי הכי רלבנטי מבין שני המקרים שהוא תיאר.

    מעניין שאף חייל או קצין נשפטו על הריגה במבצעים האחרונים בעזה למרות שנהרגו שם אלפי אזרחים "בלתי מעורבים" אבל דווקא את החייל הזה כן….

    אהבתי

  72. ד' , בעזה מדובר ב – " נזק אגבי " וזה לחלוטין חוקי . מדובר במילוי פקודות קונקרטיות ומושגיות במהלך לחימה צבאית , לגיטימית , על מטרות צבאיות , לא במקרה חריג , של ירי ופעולה על דעת עצמו של החייל . לא למדתי עדיין הקייס של החייל מחברון , אבל , על פניו ברור שאין אנלוגיה כלל .

    נניח תותחן מקבל פקודה , להוריד בלוק או לטווח שכונה . הבלוק או השכונה , מטרה צבאית לגיטימית , הואיל ויורים משם ( בכללי ) . אלא , שהיו שם גם אזרחים , והם נהרגו . אתה לא מצפה שיעמידו התותחן לדין :

    הוא מילא אחר פקודה מפורשת , לא ירה על דעת עצמו , והמטרה , הייתה צבאית לגיטימת , והכל במהלך לחימה ומלחמה . ואזרחים שנהרגו , הם בבחינת " נזק אגבי " ( כל כמה שזה נשמע מצמרר ) .

    האם זה הקייס של החייל בחברון ? אני לא למדתי אותו עדיין , אבל תסכים , שאין מינימום של אנלוגיה עם עזה .

    להתראות

    אהבתי

  73. לגיא,
    אפשר לקבל איזשהו תקציר?
    אין מצב שאשב עכשיו שעה ומשהו לצפות בסרט. התחייבתי להכין כמות מסחרית של 3 ק'ג מרציפן בייתי, והמג'ימקס אמור לטרטר, במלוא שאונו, עוד שעות.

    ——————————–
    לד'
    ההצבעה בבחירות אינה אינדיקטור טוב למידת ההסכמה עם מעשה מסוים או שביעות הרצון מההתנהלות בתחום מסוים. נראה לי שהיא יותר אינדיקטור להערכת האלטרנטיבות, ומי נתפס כרע במיעוטו.
    אם אשתמש בעצמי כדוגמא – למרות כל הביקורת הקשה שלי על נתניהו, הן על עסקת שליט והן על תפקוד ממשלתו בתחומים נוספים, בבחירות האחרונות הצבעתי לליכוד.

    ——————————————————————–
    לתמריץ, ולכל האחרים

    דבריך על הצורך של ישראל להתנהג כך שלא תאבד את אהדת המערב – הזכירו לי את נושא "אשליית השליטה".
    השאלה באיזו מידה אהדת המערב לישראל תלויה בנו ובאיזו מידה בגורמים שאינם בשליטתנו (לדוגמא התלות בנפט הערבי, עמדות המנהיגים שיבחרו במדינות המערב, הצורך בארדואן בכדי לחסום את זרם הפליטים, הקצב בו דעאש מנפק סרטוני סנאף ופיגועי טרור ועוד ועוד.)

    מצאתי כתבה שפורסמה בגלובס לפני מספר שנים, ושווה קריאה.
    לטעמי היא אפילו קצרה מדי.

    היא נוגעת גם במספר נושאים שונים שנדונו לאחרונה בבלוג, כולל מעמד יועצי ההשקעות והצורך בשינוי הגדרת התפקיד שלהם, התהיה האם אנו נצבים בפתחו / בעיצומו של משבר כלכלי ועוד.
    המסר הכללי, להבנתי, הוא הצורך לעבור למודל חשיבה של ניהול סיכונים (במקום פאטליזם של שב ואל תעשה מצד אחד, ובמקום תכנון אסטרטגי לטווח ארוך מצד שני) .

    http://m.globes.co.il/news/m/article.aspx?did=1000497616

    אהבתי

  74. ד' , רק הבהרה חשובה :

    מיודענו התותחן , טיווח שכונה , אחרי שצה"ל , קשה לתאר , מה עשה ולא עשה , בשביל להזהיר אזרחים , מראש , לצאת מן השכונה :

    נוהל " הקש על הגג " , וואלק , בא לך , אף 16 , קוברה , יורה לך על הגג , מזהיר אותך לצאת , כך זנגה זנגה !! פליירים , הודעות אס אם אס לעזתים , מה לא …..

    כך שקל וחומר , שהתותחן לעי"ל , נקי מבחינת חוקית , עם כל הזעזוע שהדברים האלו גורמים לאדם .

    נ.ב : לא מבין קמיליה , יעני את מכינה כמות מסחרית של 3 קילו מרציפן , ומוכרת את זה , במקום לאכול את זה בעצמך ? מגוחך …..

    להתראות

    אהבתי

  75. קמיליה , התשובה שלילית , אני מצטער אבל מבטיח שתהני וזה יהיה שווה את זמנך. מקסימום שווה לחזור לזה כשזמנך יהיה בידיך. בכל מקרה ,מקבלים על זה הרבה נקודות ואם לא תהיה מרוצה תמריץ יחזיר לך את כספך או יבקש ביס מהמרציפן .

    במקום להקל אני אף אקשה. חיפשתי את הערך 'גד סעד' בעברית והגעתי
    לבלוג המוכר לקוראים כאן ,הומו סאפיינס ,ולפוסט מ2009- המתקפה על הפסיכולוגיה האבולוציונית. זהו פוסט שגם נראה אמ"לקי. בשל הניקיונות אני רק בתחילתו אבל נראה שאפשר להמליץ גם עליו.
    http://tinyurl.com/znl97ql

    אהבתי

  76. האם-הקמפיין-של-סנדרס-קרב-אל-קיצו
    בקמפיין של סנדרס מאמינים שהם יכולים להצליח לשכנע את צירי-העל להצביע עבורו בתקופה שבין סיום הפריימריז עד הוועידה (כחודש וחצי). הטענה החזקה שלהם היא, שכל הסקרים מראים שסנדרס מנצח כל מועמד רפובליקני שיהיה, ואילו הילרי מפסיד לקרוז וקייסיק. אם לא די בכך, אחוזי האי-פופולריות שלה מגיעים בסקרים ל-60%.

    http://tinyurl.com/hr99n8w

    אהבתי

  77. אם מישהו הציץ בפוסט על "המתקפה על הפסיכולוגיה האבולוציונית" שצרפתי וקרא גם את התגובות (התחלתי עכשיו לקרוא את המאמרים מהקישורים בפוסט)
    יוכל לראות שמלחמות בבלוגוספירה אינם דבר חדש. אם הוא קורא נבון הוא יזהה בנקל מי הם הכותבים הנבונים ומי אינם.

    במאמר מגלובס שקמיליה צירפה מצוטט קונפוציוס שאמר
    'מה שאתה לא יודע – זהו ידע אמיתי' , מדובר שם גם הצורך בלקבל אי-הוודאות ושמנהלים (ברור שגם מהנדסים) לא מצטיינים בכך בלשון המעטה. אנשים נופלים ל"אשליית השליטה" בגלל יהירות , בגלל שהם רוצים להרגיש (שרק) הם, ולא (גם) המזל, אחראים להצלחה. המחיר של היהירות הזו יכול להיות גבוה מאוד, כי החוכמה היא לא רק לדעת מה אתה יודע אלא גם לדעת מה אתה לא יודע. זהו פרדוקס השליטה – צריך(במובן של מומלץ) לשחרר ולא לנסות לשלוט במה שלא ניתן לשליטה. במילים אחרות לזכור ש"מה שאתה לא יודע הוא הידע האמיתי" , שהמפה אינה הטרטוריה.

    ובא לציון גואל.

    אהבתי

  78. אל רום, תראה למשל את המקרה של "מטח הכבוד" של מג"ד שריון במבצע "צוק איתן"
    http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.2682432

    המג"ד החליט לירות על מרפאה יממה שלמה לאחר שבוצע משם ירי צלף שהרג מ"פ שלו. בכך סיכן לשווא אזרחים "בלתי מעורבים" וזה בטוח במינימום ירי לא מוצדק, ללא צורך מבצעי וללא סכנת חיים.
    ובכל זאת, לא הוגש כתב אישום או הערה פיקודית או סגירת תיק עד היום, כמעט שנתיים אחרי המקרה.

    להבהרה, אין לי אישית שום בעיה עם הירי הזה של המג"ד. אבל זה רק מדגיש בעיניי את הצביעות של הקצונה הבכירה שנותנת גיבוי לקצינים אחרים שפעלו בניגוד לפקודות ובטוח מפעילה לחצים לא להגיש נגדם כתבי אישום אך "זורקת לכלבים" חיילים רגילים כמו החייל מחברון תוך פחות מיממה לאחר הארוע.

    אהבתי

  79. ד' , ההקשיה שלך חכמה , אלא , שאם תשים לב , כתבתי לך בסוגריים : " בכללי …." יורים משם ( מן השכונה , הבלוק המתוארים ) . משמע :

    לא כל מטרה צבאית , הינה לגיטימית כשלעצמה . צריכה להיות פרופורציה בהפעלת הכוח , הכל ביחס לסיכון של חיי אזרחים . לא תהרוג למשל : 2000 אזרחים , בשביל ירי של חייל בודד , על הכוח שלך , כאשר נניח , כולו במחסה ( הכוח שלך ) .

    אסור לך גם לשכוח , על המרפאה הזו , אתה יודע מ – " שוברים שתיקה " לא ממקור אחר . אז צריך זהירות . באשר , לא שמענו את גרסת הכוח שהיה במקום . אין לטעת מסמרות , מבלי שהצד השני , או בא כוחו ,נשמעו טיעוניו , ולגופו של ענין , בפרוצדורה מסודרת והוגנת .

    הדברים לא ממש תמיד יכולים להיות מובנים מן הצד , זה אני מסכים .

    להתראות

    אהבתי

  80. לכל המעוניין בתגובה שלי לאורי בקשר להרג מיותר אותו ביצע החייל מיחידת כפיר בחברון…הכוונה שלי לשמירה על טוהר הנשק גם במצבים קשים וזה לא על מנת לרצות את מדינות המערב הדבר הזה פחות מעניין אותי חשוב לי יותר כאזרח וכחייל לשעבר שנמשיך לשמור על ערכים עליהם התחנכו דורות של לוחמים בעבר ובהווה..

    אהבתי

  81. אל רום, מבין את כוונתך.
    תיקון טעות קטן, המקרה הזה לא הגיע מ"שוברים שתיקה". המג"ד הודה בירי הזה בראיון שהוא נתן לעיתון "במחנה". מאז התחילה דווקא המהומה….

    אהבתי

  82. ד' , אין פה שום טעות : " שוברים שתיקה " חשפו הענין , מעדות של חייל , שהיה ממש נוכח בירי . יש גם גרסה שאיזה בלוגרית פלסטינאית כתבה כך . המג"ד לא הודה בכלום !! הוא פשוט ביצע מה שביצע ,ולגרסתו , זה היה ירי מוצדק , אלא :

    שהוא יצר כותר : " מטח כבוד …. " אגב אורחא ( לגרסתו ) . מן המטח הכבוד הזה , הבינו שזה היה ירי שרירותי , וכך נבנתה לה הגרסה . אלא שנציג הפצ"ר הקשיב לשיח בקשר , וכך גרס ( נציג הפצ"ר ) מצטט :

    "ההחלטה לפתוח בחקירה התקבלה אחרי שהובאה לידיעת הפצ"ר תוכנה המלא של רשת הקשר, שבה נשמע המג"ד ישורון מאשר את ביצוע הירי למרפאה. בנסיבות העניין קיים יסוד סביר המצדיק פתיחת חקירה מיידית. כל טענה עובדתית של המג"ד תיבדק באופן מעמיק ומקצועי".

    מנגד גרסת הקצין היורה כך ( מצטט פרקליטו ) :

    "הירי בוצע מתוך צורך מבצעי אמיתי ומובהק, שבמרכזו נטרול עמדה של האויב שמוקמה בתוך מרפאה שממנה בוצע ירי אפקטיבי לעבר כוחותינו, שאף גרם למותו של סרן דימה לויטס ז"ל. משימת כוח השריון שפעל במקום הייתה לחפות ולאפשר לכוח החי"ר מגדוד 12 של גולני לבצע את המשימה של איתור מנהרות התקפיות החודרות לישראל, שלפי המידע המודיעיני המוקדם היו קיימות במתחם אותה מרפאה. בעת ביצוע הירי משימת הכוח טרם הושלמה, וחרף מות המ"פ היה צורך בהשלמתה. לכן היה הכרח מבצעי בירי לעבר נקודות שאותרו כעמדות אויב".

    "אתר רגיש כמו מרפאה מפסיק להיות כזה אחרי שמבוצע ממנו ירי לעבר כוחותינו או למדינת ישראל, והוא הופך מיד לעמדת אויב שמותר לירות לעברה. על הצורך המובהק לביצוע הירי כאמור, נוסף גם הצורך הפיקודי-מנהיגותי, לחזק את רוח לוחמי ומפקדי הפלוגה שנפגעה בעקבות נפילת מפקדם הנערץ, ולהחדיר בהם את הנחישות להמשיך לפעול בעוצמה לאיתור מנהרות התקיפה החודרות לשטח ישראל. הירי לעבר המרפאה בוצע באופן מדוד ומבוקר וכלל 3-2 פגזים בלבד".

    אתה רואה , לא פשוט כלל ועיקר לא , לזה צריך לתת למקצוענים לעבוד , ולחקור כמו שצריך , הכל :

    ביושר , בהגינות , ובמקצוענות….. כי אני עצמי , לא תמיד מבין ומתיימר להבין , עד אשר , קורא פסק דין מאורגן , ואז מחווה דעתי באמת ובתמים .

    להתראות

    אהבתי

  83. לאל רום,
    ב
    ירחם אלוהים על מי שינסה לאכול בכוחות עצמו קילוגרמים של מרציפן.
    אבל מי מדבר על מכירה?
    הכמות המסחרית שהכנתי מספיקה ל:
    – מילוי חובתי להביא קינוח לסעודת ליל הסדר, שאפילו טבעונים אדוקים בדתם יוכלו לאכול ממנו.
    – מספר מארזי מתנות של נגיסות מרציפן משובח – במקום לקנות כמתנות מוצרים שאין לאיש חפץ בהם. מתנות שיאפשרו לי גם להתהדר בתרומתי לצמצום טביעת הרגל האקולוגית וזיהום האוויר סביב המפעלים בסין, וגם במעבר לאורח חיים חסכני ואנטי-צרכני)
    – גוש מרציפן גולמי, הממתין בפריזר לאירוע בו יש להעסיק שעה ארוכה חבורת ילדים (הכנת פסלוני מרציפן)

    ————————————————————————————————————–
    לגיא,
    המאמר על פסיכולוגיה אבולוציונית, אליו הפנת, פחות מחדש ומעניין מהתגובות אליו.
    הטענה בתגובות היא שאנשי ימין נוטים לחבק בחום את הפסיכולוגיה האבולוציונית, ההולמת את הנחות היסוד שלהם על טבע האדם והחברה. אנשי שמאל פוסלים את כל התחום על הסף, ובזעם, כיון שהוא סותר את הנחות היסוד שלהם. ומחבר המאמר הטוען שאלו גם אלו בורים, כיון שאינם מבינים שמדובר בתחום מדע "אוביקטיבי", והשקפות העולם של החוקרים אינן משפיעות על ממצאי המחקרים בתחום.
    הזכיר לי דיון קודם בבלוג זה על חשיבות / אי חשיבות השקפות העולם של השופטים.

    הסרט אליו הפנת אכן מאוד מרתק.
    בעיקר לגבי חשיבות קיבוע מעמדם הנחות, המוגבל, הנשדד והמושפל של הלא-מוסלמים (מעמד הדימים).
    הוא יצר מוטיבציה להתאסלם, בקרב רובם המכריע של הלא מוסלמים, בכל מקום שהשתלט עליו האיסלם. מהמגרב ועד טורקיה ואינדונזיה.
    אלמנט המעלה תהיות מה אפיין את מיעוט היהודים והנוצרים שעמדו בכל הלחצים, במשך מאות שנים – והתעקשו לשמור על דתם.

    יש אפילו קשר בין המאמר לסרט.
    לאיסלם (בניגוד ליהדות לדוג') מנגנונים פנימים חזקים להפיץ את עצמו באוכלוסיות לא מוסלמיות. גם העובדה שמאוד קל להתאסלם ובלתי אפשרי לעזוב את הדת, גם הדחף להשתלט על כל אוכלוסיות העולם שעדין לא אוסלמו, גם מעמד הדימים ועוד ועוד. דת עם מנגנונים פנימים מאוד חזקים "להפיץ את זרעה ולהרבותו". דת סופר מוצלחת במונחים אבולוצונים.
    תובנה המעלה תהיות האם האיסלם יצליח, במאה השנים הקרובות, להשתלט לבסוף גם על אירופה.

    אהבתי

  84. לתמריץ,

    בנוגע להסכם גלעד שליט ול"הסדרה ארוכת הטווח שיש לנו כעת עם עזה" – מצ'ב מאמר ממר'י. המאמר עוסק באנרגיה האדירה של החמאס המופנית להערכות לקראת סבב הלחימה הבא, ובעיקר זו המופנית לחפירת המנהרות.
    וזאת למרות המצב הגיאופוליטי הקשה של החמאס כיום (בשל יחסיהם הרעועים עם מצרים, איראן, וסעודיה – קאטר), ולמרות מצבם הקשה של תושבי עזה שעדין לא שוקמו מאז צוק איתן.
    ובהמשך לנושא הסכם גלעד שליט – מוזכרת במאמר זה גם המטרה הקדושה, המצדיקה את חפירת המנהרות, של ביצוע חטיפות ושחרור אסירים נוספים

    http://www.memri.org.il/cgi-webaxy/sal/sal.pl?lang=he&ID=875141_memri&act=show&dbid=articles&dataid=4124

    ——————————————————————————————————
    בהמשך לנאום אראל מרגלית

    נתקלתי בהתייחסות ששיעשה אותי – של דני רשף מהאתר 'אודות ישראל'.
    הוא מצא לא מעט קווי דמיון בין אראל מרגלית לבין דונלד טראמפ.
    למרות חוסר התלהבותו מהצמד – הוא הציע לקרוא רחוב על שם דונלד מרגלית.

    אהבתי

  85. קמיליה , לא כל
    "אנשי שמאל פוסלים את כל התחום על הסף, ובזעם, כיון שהוא סותר את הנחות היסוד שלהם." אלא רק אלו בעלי חשיבה דיכוטומית(כנראה שיש לא מעט ). יש גם בריאתנים שפוסלים את התחום מהימין. כפי שכתב מחבר הפוסט יש גם כאלה שמקבלים חלקים מהתיאוריה שלא משפיעה להם על האידאולוגיה ופוסלים חלקים שלא תומכים בה.
    בכל מקרה , הפסיכולוגים האבלוציונים טוענים חזור וטען שמערכת החומרה שלנו קובעת תכונות בממוצע אך היא אינה קובעת דטרמניזם התנהגותי ועל שכבת החומרה יש את התוכנות התרבותיות שמאפשרות בחירה. [אם] הייתי שמאלן ראציונלי , לא דיכוטומי ,ולא כזה שלועג לטענות ענייניות ונכנס ללופ( לולאה) מוטרף
    של העלבות ושתוך כדי מנסה לטפס בגרם המעלות האוטופיסטיות הייתי טוען שבשל שהחומרה לעיתים לא מוצלחת (ראי ערך – הטרגדיה של נחלת הכלל) צריכים [יותר] כספי מיסים בשביל לחנך את הדורות החדשים לסביבות שונות מהסביבות הפרה-היסטוריות בהן התעצבו ההתנגויות שלנו. הייתי לומד את התיאוריה על מנת שאדע מה הדברים שיש לשים אליהם לב ואיפה אפשר לתקן את העולם.

    האנשים שתיארת כמובן מעדיפים לחיות באידיאולוגיה.
    מה שמזכיר לי את הגברת שהעזה לשאול שאלה פעם את החבר בריז'נייב שהחליט לטייל ברחוב ולפגוש את הפרולטריון. היא שאלה , החבר בריז'נייב,
    תואיל לומר לי בבקשה , האם קומוניזם זה מדע או אידואולוגיה?
    הוא אמר , ממממ , שאלה מעניינת , מה את חושבת?
    ענתה הגברת : אני חושבת שזו אידיאולוגיה , אם זה היה מדע היו מנסים את זה קודם על עכברים.

    אהבתי

  86. לגיא,
    אם ברצונך לעסוק בתיקון עולם, ובשיפור ה"החומרה" הלא מוצלחת של האדם – מדוע שתלך בקטנות ותתעסק רק בשיפור החינוך? לך על שיפור דרמטי בגנום האנושי !
    קח דוגמא משמש העמים (סטאלין). הוא הורה על פרויקט שייצר את החיילים וכורי התעלות האידיאליים: ייצור כלאים בין אדם לקוף. הוא היה אמור להיות בעל כוח פיזי אדיר וחשיבה לא מפותחת (כך שקל יהיה לשלוט בו).
    כל הנסיונות, שהתבססו על המדע של תחילת המאה ה 20, להפרות קופות בזרע אדם ונשים בזרע גורילות נכשלו. סטאלין, כנראה בכדי למנוע המשכיות גנטית של מי שמעז להגיד לו "אי אפשר", הורה לשלוח את האחראי לניסוי לגולאג בסיביר.

    לפני שמזדעזים מסטאלין, ומהקריטריונים שלו להגדרת "הייצור האידיאלי", זה שישגשג בעולם לאחר "תיקונו" המיוחל – אפשר להתייחס אליו כאביו הרוחני של הרעיון להחליף את המון בני האנוש המיותרים והמכבידים ברובוטים, או בהכלאות בין האדם למכונה.

    אהבתי

  87. קמיליה, מה עם הבנת הנקרא?! מה קורה בבלוג הזה?!
    הדגשתי את [אם] הייתי שמאלן ראציונלי.
    אישית , אני לא חושב כל הזמן שהעולם מקולקל ואין לי פנטזיה לתקן אותו אלא לשבת ביציע כזכור . (לפי קרלין לשבת על האסלה – למטה)

    מחשבותיו מחשובתי (כמעט)

    אהבתי

  88. (המשך)

    ובקשר לאי ביצוע ניסוי בעכברים לפני שעוברים לניסויים בבני אדם –
    זכור לי, אם כי די במעורפל, שיוצא קיבוץ רוחמה תבע את הקיבוץ / התנועה הקיבוצית, בטענה שכל הקונספט של לינה משותפת היה ניסוי אסור בבני אדם.
    לא חייבים להרחיק עד ברז'נייב, יש לנו סיפורים מבית.

    אהבתי

  89. לגיא,

    אני לא מבינה מאיפה שלפת את התביעה להבנת הנקרא. 😊
    מדוע אסור לי, כמו לשאר בני האדם, לעגל פינות ולהבין רק את מה שברצוני להבין ?!

    ג'ורג' קרלין שלך הוא באמת אדם מרתק, ששווה להקשיב לדבריו.
    אבל נדמה לי שפילוסופיית החיים הנינוחה שלו, המשקיפה על כל הקיום האנושי ועתידו מלמעלה, סותרת את קצב הדיבור שלו. לו הייתי קוראת את דבריו מהכתב – לא הייתי מנחשת שהוא מוצא סיבה כלשהי למהר לאיזשהו מקום.

    אהבתי

  90. לא היא לא. קרליין מת זמן קצר לאחר מכן. הרבה זמן לא היה לו. זה סיכום של אדם שיודע שהוא עומד להגיע לאיזשהו מקום שהוא לא ממהר להגיע אליו אבל אין לו ברירה. אפשר להבין את זה מהנקרא, או לקרוא את זה אחרת כשמבינים.

    הסיבה שלקמילה אסור להבין רק מה שהיא רוצה כמו לשאר בני האדם היא שהיא רוצה להבין יותר והלהיות יותר משאר האדם ולא סתם להתפשר על בינוניות.

    אהבתי

כתיבת תגובה