מהפך אנטי טראמפ

שוקי התחזיות עברו טלטלה חדה בימים האחרונים באשר לשאלת זהותו של המנצח בפריימריז הרפובליקנים. טראמפ, שנראה עד עתה כמוביל הבלתי מעורער, נתפס עתה כסוג של אנדרדוג. ממש כמו בראשית המירוץ. רוב הסיכויים נגדו. עדיין לא ברור מי יכול לנצחו – טד קרוז, השני במירוץ, ג'ון קייסיק, השלישי במירוץ או מועמד הפשרה הממסדי האפשרי, פול ריאן.

אולי אחרי הכול העולם אינו עד כדי כך משוגע כפי שחששנו. כמות השטויות שטראמפ פלט לאחרונה עברה את הסף הנסבל גם עבור תומכיו. גם טד קרוז, המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר לגבור על טראמפ הוא קיצוני ונראה מועמד חלש מול הילארי, אבל לפחות לא קרא לכלוא נשים שביצעו הפלה ולא פולט התבטאויות מיזוגניות קיצוניות אחת אחרי השניה. טראמפ הועיל לסיכויי קרוז בבחירות הכלליות על ידי מיצובו כמעט כאיש מרכז אל מול הפסיכוזה הטראמפית. כשטראמפ תקף בגסות ובלעג את אשתו של קרוז שהתמודדה עם אפיזודות דיכאון בעברה, קרוז רכש אמפתיה.

ביום שלישי ויסקונסין מצביעה. בזירה הדמוקרטית יהיה מרתק. ניצחון של ברני סאנדרס בהפרש גדול יכול לפתוח שוב את המאבק בינו להילארי שנדמה היה שכבר הוכרע. אבל האקשן יהיה בעיקר בזירה הרפובליקנית. נראה שתבוסה של טראמפ תהיה צעד מכריע בדרך להשלכתו לפח האשפה של ההיסטוריה הפוליטית.

24 תגובות בנושא “מהפך אנטי טראמפ

  1. תודה על הפוסט תמריץ , רק שים לב , מה מוכמן בפוסט שלך , ובשאר הפוסטים ( ולא ניכר אולי ששמת לב ) :

    הפה של טראמפ , בונה אותו , וגם הורס אותו . מחד הכנות שובה את ליבם של הרבה קבוצות בדעת הקהל האמריקנית , מאידך :

    גם יוצרת עוינות קשה בקבוצות אחרות . ולפעמים , באותה הקבוצה , לחילופין עוינות , לחילופין הזדהות .

    המסקנות מרחיקות לכת …… להתראות

    אהבתי

  2. חיים ומוות ביד הלשון.
    היה דיון בתקשורת האמריקנית למה דווקא טראמפ הצליח כל כך, והתשובה המעניינת הייתה שהוא מספיק עשיר ועצמאי כדי להרשות לעצמו להביע דעות שאף אחד אחר לא היה מעז, ויש להם הד בקרב ההמונים. חלק גדול מהאמריקנים רוצה לראות את המקסיקנים בחוץ, לא רוצה לראות אף מוסלמי נכנס. כמובן שלהציג את העמדות כך זה קיצוני ומוגזם, אבל יפן, מדינה מכובדת ודי נאורה, מצליחה ליישם מדיניות של אפס הגירה לא רצויה מבחינתה, וזו עמדה לגיטימית עבור מדינה. כך שהמדיניות שטראמפ מציע, בניגוד לאופן שבו הוא מבטא אותה, היא לגיטימית.

    ההצלחה של טראמפ יכולה לתת השראה לפוליטיקאי שירצה לקחת ממנו את הזעם ואת הנימה הלאומנית, אבל לעטוף אותם במשהו שלא יהיה כל כך גס וולגרי. באירופה יש הרבה פוליטיקאים כאלו – מארי לה פן, חירט וילדרס, מתנגדי מרקל ועוד, והם מצליחים יפה, גם באמריקה יהיה. טד קרוז הוא לכאורה כזה, אבל מוסיף שמרנות דתית קיצונית, שאין לה קהל במדינות כמו ניו יורק ומסצ'וסטס, שבהן יש קהל גדול לעמדות של טראמפ.

    אהבתי

  3. אגב האירוניה היא שהנפילה הכי חזקה של טראמפ – ההצעה לכלוא נשים שעברו הפלה – היא כאילו ניסיון לעקוף את השמרנים הדתיים מימין, אבל הפגינה בעיקר את הגסות, המיזוגניה והטיפשות שלו. הוא לא הבין שהשמרנים מעולם לא דיברו על כליאת נשים, אולי על כליאת הגניקולוגים מבצעי ההפלה.

    אהבתי

  4. אני לא חושב שטראפ התכוון באמת לכלוא נשים שעברו הפלה, הוא רק ציין ש-"צריך להיות עונש כלשהו", לדעתי במובן של – repercussions, שידעו נשים שמתכננות לעשות הפלה שיהיה לזה מחיר. גם כשהמנחה של MSNBC הקשה עליו מה יהיה העונש, הוא חזר ואמר שהוא לא יודע.

    נראה לי שאהדת ההמונים לטראמפ הפכה בשבוע האחרון לפחד ממנו, לאו דווקא פחד ממה שעלול לעשות כנשיא, אלא הכרה שמדובר באדיוט גמור ופחד להמשיך לרצות שיעמוד בראשות המפלגה, כי זה יהיה פיאסקו רציני בזירה הארצית.

    מה שמצער בכל אפיזודת טראמפ של בחירות 2016 זה שטד קרוז, איש מפחיד לא פחות (בעצם אפילו הרבה יותר מטראמפ), נהנה מההפקר כל הדרך אל המועמדות.

    אהבתי

  5. יתכן והשבוע האחרון הוא אכן תחילת הסוף של טראמפ.
    אך יתכן וזהו בסך הכל עוד גל של עליות וירידות, במהלך קמפיין ארוך. שבוע קטסטרופלי מבחינתו, ממנו יצליח להתאושש.
    תמיד חשוב להיזהר מחשיבה משאלתית. כל מי שרוצה במפלתו של טראמפ אמור לבחון בשבע עיניים האם משאלותיו אינן משפיעות על שיפוט המציאות שלו.

    אהבתי

  6. אם מישהו מתנגד להפלות, מדוע להעניש את הרופאים? מדוע לא את הנשים? אם אני משלם למישהו לבצע עברה, לפרוץ, לגנוב, לפגוע פיזית במישהו אחר, אני נושא באשמה. יש צביעות להתיחס לאשה כקורבן

    אהבתי

  7. משבר כלכלי של שנת 2008 יצר באמריקה שבר כלכלי חברתי עמוק ובלתי נסבל בעוד שאנשי הממסד הכלכלי ופוליטי באותה עת יצאו ממנו ללא פגע רבים מאזרחיה הפשוטים והלא מקושרים עובדים במגזרים שונים במשק שילמו מחיר כבד והתדרדרו לעוני… מנהלים בכירים בענפי הפיננסיים הסתדרו בג'ובים חדשים עם שכר מפנק ואילו אחרים נשארו מיליונרים במלוא מובן המילה..לאחרונה קראתי באחד האתרים הכלכליים מן המובילים בעולם ש44% מהעובדים בארה"ב מתקשים להירדם בלילה..במשק שאין בו יציבות תעסוקתית וגם קודם לא היה אבל היום במצבו הלא יציב אדם מובטל מתקשה לחזור למעגל העבודה ולרוב מוצא את עצמו ואת בני משפחתו מתדרדרים לעוני מתסכל..סנטור ברני סנדרס הסוציאל דמוקרט ודונאלד טראמפ מהצד השני של הפוליטיקה האמריקאית צד השמרני קפיטליסטי משדרים לרוב ציבור המצביעים באמריקה שאפשר גם אחרת…טראמפ מוביל קמפיין הסברתי קשוח בוטה בסגנונו המיוחד הוא יורה לכל הכיוונים ונהנה מתמיכה גורפת של חלק ניכר מאזרחים שומרי מסורת דתית נוצרית ואנשי עסקים מהדור הישן והם רבים רבים מאוד ..אבל לאחרונה הוא מתקשה להוביל את המהפך בצדה הימנית של המפה הפוליטית הוא נושם בכבדות במעלה ההר אליו טיפס ולאור המצב החדש נשאלת השאלה האם ההר לא הוליד עכבר..?
    כך או אחרת העם האמריקאי רוצה שינוי מהותי ועמוק בתפיסה ניהולית של הממשל ובהתייחסותו לאזרח הקטן בעיקר בחינוך רפואה ובביטוח סוציאלי..
    סביר סביר מאוד שאם לא יתחולל שינוי בבחירות הקרובות והמצב הכלכלי יורע אמריקאים רבים יצאו למאבק על אופיה של החברה בהווה ובעתיד יתכן והמצב החדש רק ידרדר את הכלכלה עוד יותר והעולם ישלם על כך מחיר כבד של אבדן יציבות בכל התחומים…כאוס חברתי כלכלי בדרך כדאי להיערך בהתאם..!!!

    אהבתי

  8. אורי ,

    הפלות יכולות להיות מסיבות שונות ומשונות , הדיון בתקשורת , הוא איזה הפשטה כללית ולא הגיונית . ייתכן שיש היריון כתוצאה מאונס , ייתכן שיש ולד עם מום .

    בפועל חלוקת האחריות , קצת יותר מורכבת . תכל"ס , ברור שרופא אחראי באם הוא עבר על החוק , וביצע הפלה , ברור מנגד , שאישה היא קורבן , אם היא נושאת עובר כתוצאה מאינוס וכו…

    בוא נראה את החוק הישראלי , שיהיה פשוט ונהיר יותר , הנה , חוק העונשין :

    313. מי שהפסיק ביודעין הריונה של אשה, בין בטיפול רפואי ובין בדרך אחרת, דינו – מאסר חמש שנים או קנס חמישים אלף לירות.

    314. לא ישא רופא נשים באחריות פלילית בשל הפסקת הריונה של אשה אם נתקיימו כל אלה:
    (1) הפסקת ההריון נעשתה במוסד רפואי מוכר;
    (2) ניתן מראש אישור בהתאם לסעיף 316.

    עד כאן הציטוט :

    כלומר , רופא אחראי ואשם , אלא אם כן ( בין היתר ) ניתן מראש אישור על ידי ועדה , ולמי הועדה נותנת אישורים , הנה , מצטט מחוק העונשין :

    316. (א) הועדה רשאית, לאחר שנתקבלה הסכמתה המודעת של האשה, לתת אישור להפסקת ההריון אם ראתה שיש הצדקה לכך מחמת אחת מאלה:
    (1) האשה היא למטה מגיל הנישואין, או מלאו לה ארבעים שנה;
    (2) ההריון נובע מיחסים אסורים לפי החוק הפלילי או מיחסי עריות, או שהוא שלא מנישואין;
    (3) הוולד עלול להיות בעל מום גופני או נפשי;
    (4) המשך ההריון עלול לסכן את חיי האשה או לגרום לאשה נזק גופני או נפשי;

    עד כאן הציטוט :

    אתה רואה , הפשטות כלליות , לא עוזרות להבין . ואגב , רופא , יש לו מעמד חוקי , ואחריות חוקית , שונה מאשר אדם רגיל , יש עליו חובות אתיות וחוקיות מוגברות . אתה למשל מכיר את שבועת היפוקרטס וכו… זה לא כזה פשוט !! צוותים רפואיים , הם שונים מן אדם מן היישוב .

    להתראות

    אהבתי

  9. יעקב, אתה מתווה בדבריך את מחלף הדברים לפנינו, אם קלינטון תבחר סיר הלחץ ירתח עוד יותר והפיצוץ יהיה חזק יותר, אם טראמפ יבחר או סאנדרס יהיה שינוי קיצוני, כך או כך אנחנו בפני שינוי רק שאלה של טימינג

    אהבתי

  10. אורי ידידי אני לא שונא ג'ינג'ים ההפך יש לי הרבה סימפטיה לבעלי שיער אדמדם גם הילדים שלי ג'ינג'ים ואני מכיר את אופיים החם והאנושי ..
    יחד עם זה אני מתנגד לכל סוג של אפליה ורדיפת אנשים בגלל דתם מוצאם או צבע עורם לא מקובלות עלי ההתבטאויות הגזעניות של דונלד טראמפ וחבל שכך..
    טראמפ נכשל ברני סנדרס בדרך החוצה הילרי קלינטון בנסיבות הקיימות הנה המועמדת המובילה לנשיאות ארה"ב..כנציגת הממסד הכלכלי היא תפעל להשגת יציבות בכלכלה הגלובלית וזו של אמריקה בפרט.. אין פרוש הדבר שהצלחה שלה מובטחת ולכן חייבים להיות זהירים כי אם הממשל שלה יתקשה במעשים ההכרחיים עשוי להיווצר תהליך חברתי כלכלי בלתי צפוי ..בסבירות נמוכה אם דונלד טראמפ יבחר כנשיא ארה"ב אזי ה"אפוקליפסה" שמדבר עליה משה שלום תהפוך למציאות ואולי אף גרוע מזה..

    אהבתי

  11. יעקב, הג'ינג'ים של עירך קודמים. קלינטון תכפה הסכם לא מציאותי שברור מראש יהיה כושל ויגרום נזק לישראל בעתיד הקרוב והרחוק. אני מעדיף שטראמפ או קרוז יבחרו, יעזרו לישראל וימנעו מוות של הרבה ישראלים בפעולות חבלה גם אם פרושו שמליוני אמריקאים יהיו עניים מכדי לקנות איפון או בירה. ואם יהיה משבר עולמי כלכלי, אז יהיה ניקוי חמץ יסודי, לפעמים צריך גם ככה.

    אהבתי

  12. תודה אורי. פוסט מעניין. הנסיקה האחרונה של קרוז בשוקי התחזיות היא מרשימה. לפני לא הרבה זמן איש לא נתן לו שמץ סיכוי.

    אהבתי

  13. מאמר על הצפוי בועידה הרפובליקאית וחוקיה המסובכים מהאתר הישראלי על פילים וחמורים. די ארוך, ברור ודידקטי.
    לקצרים בזמן – מומלץ לקרוא את העמוד האחרון. הקטע "פילים במלכוד" והקטע "אחרית דבר".

    http://yiffysamericanelections2016.blogspot.co.il

    אהבתי

  14. יש תוצאות מויסקונסין וזה דבר שוק התחזיות:

    מבחינת קלינטון הסיטואציה מתסכלת, היא אינה מצליחה להוריד את סאנדרס מהגב. מצד שני גם אסון לא קרה – ניו יורק ופנסילבניה עדיין נראות בכיסה ואלו מדינות גדולות עם הרבה נציגים שהיא יכולה לבנות עליהן. אם תפסיד בניו יורק הכול יכול להיפתח. אם תנצח בהפרש קטן יימשך התסכול. אם תביס את סאנדרס, אולי תוכל להתפנות לדבר רק על הבחירות לנשיאות.

    טראמפ חטף מכה קשה בויסקונסין. עכשיו יצטרך להילחם על כל ציר וציר כדי להותיר סיכוי לניצחון בועידה. קרוז מצטייר כמועמד חלופי מאוד אפשרי ובמרחקים מזדחל פול ריאן.

    אהבתי

  15. אהבתי את הכתבה הזו בוושינגטון פוסט על הילרי משתי סיבות. ראשית, כי בסך הכול לא מדברים הרבה על האישיות של מי שכנראה צפויה להנהיג את העולם החופשי בקרוב. שנית, כי משעשע הניגוד בין בוז'י שעשו ממנו קציצות בארץ אחרי דברים מאוד דומים שאמר, לבין הילארי שמתוארת בהערצה בשל יכולתה להירדם בזמן לחץ.
    https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/04/06/a-revealing-interview-about-what-makes-hillary-clinton-tick/

    אהבתי

  16. לתמריץ,

    הכתבה באמת נחמדה. אבל אינני מתחברת להשוואה להרצוג.

    אני מבינה את הכתבה כנסיון לענות על התמיהה איך יש לה כוח להמשיך במסע הבחירות הזה. לספוג מפלה אחרי מפלה, לשמוע ביקורות קטלניות על אופייה ויושרה, ועדיין להראות תמיד בהופעה מתוקתקת למופת, לחייך לקהל ולנופף בידיה בהתלהבות יום אחרי יום.
    חלק מהתשובה הוא כנראה יכולתה להסיט הצדה דברים שאינם בשליטתה ולא לבזבז אנרגיות בחשיבה עליהם. היא הזכירה לי את 'חלף עם הרוח'. האימרה החוזרת ונשנית של הגיבורה הראשית, העוברת דברים נוראיים, היא "מחר יהיה יום חדש".

    אמירתו של הרצוג, מאידך, רק חיזקה את האמונה שהוא מנותק מהמציאות, וכנראה הלך לישון בכדי להמשיך להתנתק מהמציאות. לפני יום הבחירות נשא נאום שבו טען בפתטיות שהם מנצחים. ובבוקר שלאחר השינה – טען שהמחנה הציוני ירכיב את הממשלה הבאה, ומינה את כבל כאחראי למגעים הקואליציונים.

    אהבתי

  17. תמריץ קראתי בהמלצתך את הניתוח המפורט של רותם דנון על המתחרים השונים לנשיאות ארה"ב מצד שתי המפלגות ועל המצביעים בהן נשים בכל המדינות..אני לא מכיר את האיש רותם דנון וגם לא שמעתי עליו מפריע לי העמדה הפשטנית שלו כלפי דונאלד טראמם והוא אף מכנה אותו כמי שמיצג טרוף בדרך בה הוא מציג את עצמו ואת השקפותיו בציבור האמריקאי..
    דונלד טראמפ מיצג את המודל הישן של אמריקאי טיפוסי מודל של מנצח מהסוג האהוב על רוב אזרחי אמריקה..כל מה שאומר טראמפ למצביעים השונים תצביעו עבורי ואני אדאג להחזיר לכם את הכבוד האבוד של אמריקה הגדולה או במילים אחרות תחזרו להיות מנצחים ולא לוזרים עולמיים..מזה שבע שנים החברה באמריקה מתדרדרת ברובה לעוני דלות אובדן תקווה לעתיד טוב יותר עבור הדור הצעיר אותה אמריקה אשר עמדה לצד אירופים בזמנים הכי קשים של מלחמה אמריקה אשר קידמה את יפן לכלכלה השנייה בגודלה בעולם ואת דרום קוריאה ואחרים במזרח הרחוק לרבות סין "העממית"..קל לראות את הלכי הרוח מתוך תוצאות המקדימות לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ וברני סנדרס לא מיצגים טרוף אלא מציאות שהולכת וכובשת את העם האמריקאי מציאות של מיתון מתמשך אבדן דרך ותקווה להמוני אמריקאים אשר עד עתה לא עכלו את הנפילה התהומית אשר ארע להם בשנים אחרונות..
    עד הבחירות בנובמבר עוד יהיו הפתעות רבות ובכלל אני לא בטוח היום מי יהיה נשיאה החדש של ארה"ב הגדולה בנובמבר 2016. אולי הילרי קלינטון..? או אולי בכל זאת דונלד טראמפ למרות סיכוייו החלשים יותר לפחות עד עתה על פי הסקרים המתפרסמים מדי יום..

    אהבתי

  18. טוב. הניתוח פה מתברר בדיעבד כשגוי לחלוטין. החוזק של טראמפ בחוף הצפון מזרחי כפי שהופגן אמש באופן מדהים הופכו למועמד הכמעט ודאי להתמודד מול הילארי בנובמבר. זו שאלה לעיונה של ההיסטוריה – כיצד טיפוס גס, בוטה ונבער כמו טראמפ מצליח לקבל למעלה מחצי מקולות המצביעים הרפובליקנים במדינות גדולות ועשירות וזאת כשיש מולו מועמד סביר בהחלט כמו ג'ון קייסיק ומועמד אחר כמו קרוז שיכול לרצות האגף השמרני ביותר.

    אהבתי

כתיבת תגובה