אם העולם ישתגע לגמרי

דמיינו שדונלד טראמפ נעשה נשיא ארה"ב (לא מאוד סביר, אבל בשלב זה בהחלט לא בלתי אפשרי). דמיינו שבארץ המיאוס מביבי גובר (סביר מאוד), יצחק הרצוג הנאשם בפלילים מאבד את ראשות מפלגת העבודה לשלי יחימוביץ' (סביר מאוד), ויחימוביץ' הופכת לראש המפלגה הגדולה ביותר בבחירות הבאות ונעשית ראש ממשלה (קשה להאמין, אבל לא בלתי אפשרי). עתה טראמפ המיזוגן הקיצוני ויחימוביץ' הפמיניסטית הדעתנית ייאלצו לנהל מערכת יחסים שבין נשיא אמריקני לראש ממשלה ישראלי, שלעומתה יחסי אובמה וביבי יהיו גן של שושנים שבו מושמעת נעימה פסטורלית. לא משעשע ומבעית בעת ובעונה אחת לחשוב על כך?

16 תגובות בנושא “אם העולם ישתגע לגמרי

  1. ענק תמריץ , פקינג של מופע מרהיב ( רק לזכור , שהרצוג לא נאשם כלל , סתם בדיקה מקדימה של היועמ"ש , רק בחקירה במשטרה אפשר להתחיל לחשוב על משהו )

    על זה , אונורה דה בלזק , הגאון הבלתי מעורער של המאה התשע עשרה , היה גורס תדיר :

    יד המקרה , יד הגורל , הוא הגדול שבאומנים !! הוא הרב אומן האולטימטיבי !!

    להתראות

    אהבתי

  2. התסריט שלי ממש לא מבעית, להפך.

    1. שלי יחימוביץ לא תהיה מוכנה שמישהו יצלם אותה לוחצת את ידו של איזשהו טייקון מבחיל, כמו תשובה, עופר או נשיאו החדש של ארה'ב, ומחייכת אליו.
    2. היא תהיה גם מעוניינת לשלוח למקום רחוק ככל האפשר את נאמני הרצוג, מנהיגה הקודם של מפלגתה.
    3. היא מספיק חכמה לקלוט שמיזוגניה היא נקודת חולשה של מנהיג, וניתן לנצלה

    1+2+3 = —> היא שולחת לוושינגטון את סתיו שפיר להיפגש עם טראמפ. הוא לא יעמוד בפני בחורה צעירה ויפה.

    ואם בכל זאת ישראל תעשה משהו שמאוד ירגיז את טראמפ :
    הוא יאמין שאם יירד על הופעתה החיצונית של ראשת ממשלת ישראל שלי יחימוביץ, והסבל הנוראי הנגרם לה כשהיא מסתכלת במראה – הוא "החזיר לה" והחשבון התאזן. ניתן לעבור הלאה לסדר היום.

    אהבתי

  3. קמיליה, אהבתי את ההיסק. אבל אם תבדק איך טראמפ רודף את רוזי או'דונל, תראי שלעולם אינו מרגיש שהחזיר מספיק לנשים השנואות עליו.

    אהבתי

  4. קמיליה , לא הבנתי מי הבחורה היפה ששלי תשלח לבקר את טראמפ עם סתיו שפיר.

    אהבתי

  5. לתמריץ,

    הייתי צריכה להוסיף לתסריט העימות בין ישראל וארה'ב:

    אחרי שטראמפ יורד על הופעתה החיצונית של יחימוביץ – מתעוררת בכל העולם מקהלה אדירה של גינויים לטראמפ. כולם יחלצו להגנת האישה האומללה. ובלהט הזעם הצדקני נגד טראמפ, הם אפילו ישכחו שהיא ישראלית אותה הם אמורים לתקוף.
    בכל מקרה הנושא יוסט מהפשעים הנוראיים שביצעה ישראל אל נושאי שוביניזם – פמיניזם.

    ראה "סערת" אהוד יערי – דנה וייס. הנושא הועבר מהשאלה מי מדבר שטויות ומי צודק אל השאלה מי התחיל, מי העלה ראשון התייחסויות למגדר, האם לגיטימי להשמיע בשידור מילות גינוי המיוחסות לנשים בלבד כמו יכנא, האם יערי שוביניסט וכדומה.

    ככל שטראמפ ימשיך עוד ועוד בהתקפות על שנואת נפשו, במקום על ישראל, יחימוביץ תצדיק יותר ויותר את משכורתה כראשת ממשלת ישראל. ולה לא באמת צריך לדאוג, היא כבר עמדה בהתקפות גרועות יותר מאלו שיבצע טראמפ.

    אהבתי

  6. לא ברור כיצד ממעמד של חוסר הבנה קלה והיתממות אני מוכלל באותה קטגוריה של גדולי הדור, אורי ושמעון.

    אהבתי

  7. גיא
    אתה משתפר
    יום אחד תהיה גדול בהטרלה
    ובא לציון גואל.

    אגב
    התאפקתי ממש יפה
    ולא הגבתי לפוסט הקודם
    "איזה תמריץ יהיה למנכל שמרוויח מליונים אם שכרו לא יכול לעלות…"
    הזוי משהו

    אהבתי

  8. אם התרחיש יתממש, שלי תכיר את מקומה ותפעל בצורה שתיטב עם האינטרס של מדינת ישראל.
    תשתף פעולה עם הממשל והנשיא בעניינים עקרונים ותסתום את האף בעניינים פרסונאליים.

    אהבתי

  9. אין שום סיכוי שמפלגת העבודה תחזור לשלטון בתקופה הקרובה. כישלון הסכם אוסלו הפך את זה לבלתי אפשרי כמעט. העובדה שהמפלגות הערביות התאחדו (ובכך לקחו קולות מהשמאל) חיסל את שאר הסיכויים המעטים שאולי היה לה.

    אהבתי

  10. יש קונסטלציה בה מפלגת העבודה חוזרת לשלטון אבל צריך המון שיתופי פעולה ואקרובטיקה פוליטית בשביל שזה יקרה.
    הרצוג מבין את זה ולכן הוא מנסה לבנות "שמאל חדש" כלומר שמאל ממורכז, אבל שם נמצאות מפלגות אחרות כמו יש עתיד וכחלון.
    מסכים עם גלגל שהבעיה הגדולה של מפלגת העבודה זה איחוד המפלגות הערביות. הן הכריחו את מפלגת העבודה לתפוס את רוב הספקטרום הפוליטי בשמאל, בניגוד לרצון של הרצוג.
    אוסלו כבר לא מהווה בעיה כי לציבור יש זיכרון חלש לפעמים. דעא"ש מצד מזרח וחמאס וג'יאהד איסלמי מדרום, וטרוריסטים נוספים ממערב (אירופה) עושים את העבודה היטב ללא זכרונות אוסלו.

    אהבתי

  11. לתמריץ,
    – נושא רדיפת טראמפ את רוזי אודונל: יש מישהו בעולם שזוכר איך התחיל הסכסוך בין השניים? שמתעניין בכלל בשאלה מי צדק ומי אשם בקונפליקט שהחל את היחסים העכורים ביניהם? זהו ספין מושלם! כל עוד טראמפ יעסיק את העולם בירידותיו על שלי יחימוביץ – ישראל תוכל לעשות כל מה שתרצה – וטף אחד לא יתעסק בשאלה האם אשמה במשהו.
    – במשפט "עם צדיקים מדקדקים כחוט השערה" : אתה למעשה טוען שמקורותינו רצו לתת תמריץ שלילי לצדיקות. ככל שהאדם יתאמץ יותר ויצליח יותר להפוך לצדיק – כך רף הדרישות ממנו רק ילך ויעלה, עד שיגיע לגבהים על-אנושיים. במערכת תמריצים שכזו , המסקנה המתבקשת של האנשים היא לא להתאמץ להיות צדיק ואז להינות מכך שלא מדקדקים אתם.

    לגלגל וליאיר,
    – להערכתי, יש סיכוי שהעבודה תחזור לשלטון, אך אינני רואה אותו מתממש כל עוד הרצוג או יחימוביץ יעמדו בראש המפלגה. תנאי הכרחי לבחירת ראש ממשלה בישראל הוא "אדם שמשרה תחושת ביטחון".בין אם התחושה מוצדקת ובין אם היא כוזבת. שנותן לאנשים תחושה ששום קטסטרופה נוראית לא תוכל לקרות כל עוד הוא מחזיק את ההגה. ועבור תחושת ביטחון זו אנשים מוכנים לבלוע הרבה מאוד צפרדעים. הרצוג ויחימוביץ, יהיו אשר יהיו מעלותיהם, אינם מסוגלים לעמוד בתנאי הכרחי זה.
    – בעיני, איחוד המפלגות הערביות פחות חמור מהקצנת המפלגות הערביות, ומודעות הציבור היהודי להקצנה זו. בעבר, רוב הציבור התקומם כנגד התשלום לחרדים בכדי שיאותו להיכנס לקואליציה. כיום, כשהוא עורך השוואה בין חומרת התשלום לחרדים לבין חומרת 'התשלום' הצפוי למפלגה הערבית בכדי שתתמוך בקואליציה של השמאל – התשלום לחרדים נוטה להיתפס כזניח. רוב הציבור היהודי יעדיף קואליציה הכוללת חרדים מאשר קואליציה התלויה בתמיכת המפלגה הערבית.

    לאל רום,
    סקר גאלופ על עמדות תומכי קלינטון ותומכי סנדרס, אליו הפנת, אינו מפתיע. הוא למעשה חושף שתומכי סנדרס מונעים יותר מרגש ותומכי קלינטון משכל.
    גם אני חשה שסנדרס הוא האדם הסמפטי ביותר מבין כל המועמדים, האנושי והאמין ביותר. מועמד שניתן אפילו לאהוב אותו. אבל הוא עדין במקום האחרון מבחינתי מבין כל המועמדים של שתי המפלגות. השכל שלי, של תומכי קלינטון, לא יתן לאדם כמו סנדרס להתוות את דרכה של אמריקה.

    אהבתי

כתיבת תגובה