הרגע הפוליטי המסעיר בחיינו

עבור כל מי שמרותק לפוליטיקה האמריקנית ולנפתוליה ולפוליטיקה בכלל – אפשר שהימים הקרובים הם הרגע הפוליטי המסעיר ביותר לחזות בו בשנות חיינו.
דונאלד טראמפ עשה את מה שאיש לא העלה על דעתו – הצליח באמצעות הפופולאריות שרכש בתוכניות ריאליטי, הסתה נגד מיעוטים, סיסמאות דמגוגיות שטחיות ועלבונות אישיים רדודים להגיע מרחק נגיעה מהמועמדות הרפובליקנית למשרה החשובה בעולם, נשיאות ארה"ב. כמה מגוחכת ובלתי נתפסת הייתה נראית הסיטואציה אילו היינו מדמיינים אותה לפני שנה.

עתה זה זמן האליטות של המחנה השמרני בארה"ב להגיב – חברי הקונגרס, המושלים, מועמדי העבר לנשיאות, הפרשנים, היועצים, עורכי הביטאונים, אנשי העמותות, כותבי הטורים והספרים. לאליטות יש את הכסף, יש להן את כלי התקשורת אבל אין להן את המצביעים. הן יכולות להוריד ראש ולקבל בהכנעה את החלטת הבוחר, מטומטם ככל שיהיה בעיניהם. במקרה זה הן מסתכנות במשפט ההיסטוריה ובאות קלון רב שנים על המפלגה הרפובליקנית. פה ושם גם יהיה מישהו שירחיק לכת בהקבלה היסטרית ולא הוגנת ויזכיר את הרפיסות של האליטות בגרמניה, שנת 1933. האליטות יכולות לתהות מה הטעם בהמשך נוכחותן במפלגה – אם הבוחר הרפובליקני המליט מתוכו את המועמד טראמפ הפעם, מי יודע איזו מפלצת נוסח הנוסע השמיני יוציא מתוכו בפעמים הבאות. וכמובן – יש סיכוי מסוים, לא מבוטל, שאם יתאפשר לטראמפ לנצח במירוץ הרפובליקני, הוא יהפוך לנשיא ארצות הברית בנובמבר, הליצן החזק בעולם.

אבל מהי האלטרנטיבה? על ידי תמיכה בהילארי או ניסיון להריץ מועמד שלישי האליטות מסתכנות בקרע עם ההמונים שלא יתאחה. מכיוון שבקרב האליטות קיימת נוכחות דומיננטית של יהודים, תגובת הנגד יכולה לעטות קווים אנטישמיים ואנטי ישראליים. כדאי להסתובב קצת במקומות ברשת שבהם פעילים התומכים הנלהבים של טראמפ ולקרוא את הגיגיהם כדי לחוש בכך.

בסופו של דבר כוחן של האליטות מוגבל. נכון, יש להן כסף, אבל הבחירות האלו שמו ללעג את הטענה שהכסף הגדול שולט בפוליטיקה האמריקנית. יש הרבה יותר כסף נגד טראמפ מאשר בעדו, וטראמפ עצמו כנראה בכלל אינו המיליארדר הגדול שהוא טוען שהוא, ובכל אופן הוא הצליח בהגיגיו המפגרים למדי לחסל מתמודדים עתירי תורמים אחד אחר השני.

האם האליטות ייכנעו בשקט? כשמושל ניו ג'רזי כריס כריסטי הודיע על תמיכתו בטראמפ, הוא ספג בוז נוקב מכל כיוון. עוד ועוד רפובליקנים חשובים מודיעים שלעולם לא יצביעו לטראמפ. מרקו רוביו יורד לרמתו של טראמפ ותוהה האם הוא מטיל מימיו במכנסיים במהלך עימותים. מרתק לעקוב אחרי ההתרחשויות האלו. כרגע נראה שלא תהיה כאן השתתקות של כבשים, אלא קרב שריטות של חתולות.

89 תגובות בנושא “הרגע הפוליטי המסעיר בחיינו

  1. תודה על הפוסט תמריץ , טוב ברור שנושא כזה סבוך מאוד , אבל יש לי רק בקטנה שני התסייגויות שאאזכר כאן :

    תחילה , ישנו סינדרום , שאני מכנה אותו : " פליק פלק למרכז " הסינדרום כאמור להלן , מייצר פרספציה מוטעית בדבר קיומן של אליטות שולטות . מה קורה ? אם כך , כאשר מועמד מגיע לרסן השלטון , אפילו אם הוא מן הימין או השמאל הקיצוני , הוא חייב להתמרכז בעיקרון !! למה ?

    שוב , הפוליטיקלי קורקט , המלחמה נגד האדמיניסטרציה הקיימת , בלתי אפשרית , העמידה בלחצים בינלאומיים , בלתי אפשרית . כל שינוי , כל רפורמה , מזקיקה :

    לקחת בחשבון : שביתות , חקיקה , הליכי אישור והצבעה , בתי משפט , בגצי"ם , לחץ של קבוצות לחץ , מודיעין הנוגע לביטחון לאומי , שמבהיר לך , עד כמה אתה הזוי , בלתי אפשרי במכה וזהו !!

    וכך , מי שעלק לא באליטה , ואוחז פתאום ברסן השלטון , מגלה שבעצם , הוא חייב לשמור על הפוליטיקלי קורקט , ועל דוקטרינות של מרכז למעשה . ומה הן דוקטרינות של מרכז :

    אם כך , לרוב , זה יהא כרוך : במימסדיות , שמירה על שלטון החוק , שמירה על זכויות מיעוטים , ציות לקודים בינלאומיים וכו… או כי אז , כמו מה זה נשמע ? ודאי :

    שמאל אליטי תקשורתי . אין אשליה גדולה מזו כמעט !! ותקצר כאן היריעה , מהמחשות אינספור !!

    נקודה שניה ( במחשבה שניה ) :

    אני לא ממש עוקב , אבל , מה מצב מימון ההמונים בקמפיינים שם ? אתה או אורי יודעים אולי ? אני יודע שבזמנו אובמה גייס סכומים יפים כך ( הכל במיקרופיימנט ) . זוהי נקודה חשובה להבנה של מצב הדברים בקמפיינים , אבל שוב , לא מתמצא לעת הזו ממש .

    טוב , אני כבר סבוך , תקצר היריעה … להתראות

    אהבתי

  2. רק הבהרה ותוספת לעי"ל :

    באותה מידה שהתמרכזות , נשמעת או נראית כמו שמאל תקשורתי אליטי , כך גם השמאל , ייראה ימני קלאסי כמובן .

    להתראות

    אהבתי

  3. אצל טראמפ פחות מדובר בבעיה שהעמדות קיצוניות לעומת האליטות. נכון שדיבר בקיצוניות נגד מהגרים והסכמי סחר חופשי, אבל מצד שני מתון בנושאים חברתיים, בתמיכה ברפורמת מס ובביטוח בריאות. הכי קיצוני אצלו הוא הסגנון והססגוניות.
    מה שקורה איתו לא שונה ממצב שבו גיידאמק היה מאיים על שלטון ביבי או אפילו שי חי מהאח הגדול. בארץ גיידאמק היה רק קוריוז וזה ממחיש אולי שאנחנו במצב טוב בהרבה מבאמריקה.

    אהבתי

  4. תמריץ , טוב סגנון באמת , נשמע קיצוני גם כן , עד אשר מגיעים למלכות תכל"ס . הנה ליברמן :

    היה קיצוני ? כן !! טילים על סכר אסואן אם צריך , וכל מיני הצהרות קיצוניות . האם כצעקתה כאשר הגיע לשלטן , לא !! שמר על קור רוח ופוליטיקלי קורקרט . הנה :

    על ג'ון קרי , ירדו חזק , שהוא אנטישמי ואללה אל תשאל . והוא ( ליברמן ) בתורת שר החוץ , הרגיע ענינים , והטיף , לא להפריז ולהגזים . ועוד :

    היה בזמנו הסיפור המטורלל לגמרי , עם השגריר הטורקי ודני איילון ( אז סגן שר החוץ ) וליברמן הביע דעתו , שזה לא ראוי כלל וכלל לנהוג כך ( בקיטון צר , ועל כסא נמוך , להושיב השגריר הטורקי , על מנת להשפילו ) .

    אז הגיע לשם , ונרגע !!

    פה אתה צודק , גאיידימק היה רק קוריוז ( ואוהדי בית"ר , שהרעיף עליהם ים כסף , לא עזר לו אפילו איתם ועם בית"ר ירושלים ) . למה זה ?

    הואיל וזה נושא לחמישים כוסות קפה , ואתה לא תטרח אפילו להכין לי אחת , נדחה להזדמנות אחרת , קצרה ידי כרגע .

    לינקים לסיפור הטורקי , אדחוף בהמשך עוד המחשות כמובא , שימו לב , ללינק השלישי , ההתנצלות של משרד החוץ ודני איילון , ותבינו מירכוז מהו :

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3833003,00.html

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3833213,00.html

    http://www.mako.co.il/news-military/israel/Article-27fd976dd5d2621004.htm

    להתראות

    אהבתי

  5. וישנה גם האפשרות שה"ליצן" לא יהיה נשיא כזה רע. היה לאמריקה כבר נשיא שחקן קולנוע שהפך להיות אחד הנשיאים הגדולים.

    אהבתי

  6. אי אפשר להשוות את רייגן לטראמפ.. אין כל דמיון בסגנון ביניהם. אולי אפשר להשוות את רייגן ושוורצנגר. רייגן גם כיהן כמושל קליפורניה קודם רץ לנשיאות.

    אהבתי

  7. נראה לי שטראמפ לא מגייס ככה כסף במימון המונים.

    רוביו לחלוטין לא לוקח שבויים. הכריז שיש מטורף בצפון קוריאה שרוצה להשתלט על נשק גרעיני ושיש מטורף באמריקה שרוצה להשתלט על הנשק הגרעיני.

    אהבתי

  8. באחד הבלוגים האינטליגנטיים שתומכים בטראמפ הבלוגר שואל בלעג מה השם שצריך לתת למפלגה השלישית שיקימו האליטות אחרי ניצחון טראמפ. בין התשובות הפופולאריות: ליכוד ב', הליכוד ארה"ב או החזית העממית של יהודה.
    http://www.unz.com/isteve/contest-name-the-mooted-gop-donors-3rd-party/

    די מדהים לראות כאלו טקסטים באמריקה. מנהרת הזמן.

    אהבתי

  9. תמריץ , לא שאלתי ספציפית לגבי טראמפ , אלא בכלל אם מישהו מבין המועמדים . אז אני מניח שאף אחד לא ( אם כי היה מתאים לסאנדרס ) . מענין מאוד . עושה רושם שאולי אתה לא מכיר הנושא בכללותו . הנושא הזה צריך להיות מאוד קרוב לליבך ( או מענין מאוד מבחינתך ) . אגב , יש גם בצנרת הצעת חוק ,למימון המונים כתחליף לבורסה וכו…. הנה :

    יש ללחוץ כדי לגשת אל IsaFile_270714.pdf

    אתה יכול לשקול פוסט בנושא אם תחשוב על כך , שהרי , זה גיים צ'נז'ר רציני היום בעולם .

    להתראות

    אהבתי

  10. טראמפ לא. האחרים כן לדעתי. בפרט סאנדרס. אפשר לראות באינטרנט צעירים היפסטרים שמספרים שמקמצים באוכל כדי לתרום לו.

    אהבתי

  11. אוקיי תמריץ , אני עוד אבדוק בהזדמנות , כי זוהי יכולה להיות אינדיקציה חשובה , לגבי פילוח הקולות האוונגרדים מבוזרים ובכלל . להתראות

    אהבתי

  12. זה לגבי התרומות לקארסון.
    http://www.theatlantic.com/politics/archive/2016/02/ben-carson-thinks-maybe-his-campaign-was-a-scam/470715/?utm_source=SFTwitter
    זו נשמעת התנהלות ממש פלילית. לקחת כסף מתורמים קטנים ולבזבזו בצורה לא סבירה על שכירת יועצים מקורבים. מצד שני מי שתורם לדמות תמהונית כמו קארסון אולי מגיע לו.

    אהבתי

  13. תמריץ , קראתי הלינק לעי"ל , מבדח למדי, אלא שזה לא בדיוק מימון המוני , לא צויינו שם מאפיינים דנן :

    סכומים קטנים , מהרבה מאוד תומכים , מעמד ביניים מינוס , באופן אנונימי ,שימוש בפלטפורמה חברתית או מדיות מבוזרות ( אי מייל ,לא נחשב לצורך הענין ממש , מתוך הנחה , שהפניה היא לאדם ידוע מראש ,מבחינת המתקשר וכו…. ) . אבל , די מבדח ומגוחך משהו …..

    להתראות

    אהבתי

  14. סנדרס מתבסס רק על מימון המונים. למיטב זכרוני, התרומה הממוצעת לסנדרס 27$.
    בנאום בחירות ששמעתי סנדרס התגאה בכך שהוא, בניגוד לקלינטון, אינו ממומן בכלל ע'י התורמים הגדולים. הוא למעשה טען שקלינטון תאלץ לשרת את מממניה והאינטרסים שלהם, ואילו יהיה חופשי לשרת את האינטרסים של העם. כלומר – זהו קלף מאוד משמעותי במסע הבחירות שלו.

    אפשר גם להוסיף שקיימת הסתברות מאוד גבוהה שכל מי שתורם למועמד, ולו 5$, גם ילך להצביע לו. יש כאן פיתוח מחויבות והתלהבות. אלמנט המקנה יתרון נוסף ללסנדרס. ובודאי בקרב צעירים (ששיעורי ההצבעה שלהם בד'כ נמוכים).

    אהבתי

  15. לדעתי, התופעה / דמות הדומה ביותר לטראמפ: סילביו ברלוסרקוני, ראש ממשלת איטליה לשעבר. אדם נבוב ומפוקפק – שההמונים אהבו אותו ובחרו בו שוב ושוב.

    נראה לי שסוד הקסם של טראמפ וברלוסקוני הוא ששניהם מרשים לעצמם לעשות כל מה שאנשים מתוסכלים וכועסים, ממעמד בינוני ומטה, חולמים לעשות אך לא יכולים:
    שניהם אילי הון סופר עשירים, המלויים באישה יפיפיה הצעירה מהם בעשרות שנים (החלום של הרבה אמריקאים ואיטלקים).
    האליטות המסורתיות שונאות את שניהם ובזות להם – בדיוק כפי שהן בזות לאנשים הפשוטים. אבל, טראמפ וברלוסקוני אינם מתחנפים לאליטות ומנסים למצוא חן בעיניהן. הם יודעים 'איך להחזיר' ומנקבים בסיכה את כל הבלונים הנפוחים מחשיבות עצמית. החלום הבלתי ניתן להגשמה של האדם הפשוט.
    מכאן, נראה לי שלהמוני המצביעים לא באמת כל כך חשוב מה טראמפ /ברלוסקוני אומרים, ומהן בדיוק תובנותיהם והתוכניות שלהם. סביר שהם מבינים שכל תוכניות הפעולה שלהם אינם יותר מבלון מטופש. אבל הם נהנים מהמוזיקה של דבריהם. כנראה גם שאינם מאמינים שפוליטיקאי אחר, עם תוכניות 'רציניות', יביא לשינוי אמיתי בחייהם. עם טראמפ וברלוסקוני הם לפחות מתנחמים בכך שהם יכולים להינות ע'י שליח.

    יתכן שהאליטות, של איטליה וארה'ב, אמורות לשאול את עצמן מדוע בעצם ההמונים כל כך כועסים עליהן, וכל כך מתלהבים ממי שמנגח אותם ולא רוקד לצלילי חליליהם.

    אהבתי

  16. הצורה שטראמפ ממן את המסע שלו לנשיאות שונה מהמקובל, הוא הלווה כספים לעצמו למימון וכאשר יגיעו תרומות הוא יוכל להחזיר לעצמו את המימון. הוא הימר בכספו שלו שהוא יצליח בעסק הזה שנקרא מרוץ לנשיאות ואם ההימור יצליח בשלב מאוחר יותר יתחילו לזרום תרומות. קלינטון אספה עד כה ותוציא עד סוף המרוץ יותר מביליון דולר של אחרים. גם שאר המתמודדים הוציאו הרבה יותר מטראמפ. נראה שהוא יודע לעשות הכל בצורה חסכונית מבלי לבזבז את כספי הבוחרים. בשלב מאוחר כשהוא יוכיח את עצמו והוא מוכיח הוא יקבל מימון עבור מה שיצר, מרוץ מוצלח.

    קמיליה, מדוע שטראמפ יהיה פחות טוב מהנשיאים הקודמים לו. האם הכשורים שלו כמנהל והנסיון שלו לא עולים על אלו של אובמה? האם הנשיאים הקודמים היו פחות עשירים נהנתנים מאשר טראמפ? הם רק לא עשו את זה מהמקפצה. הסיפור של הנשיא קלינטון שונה מברלוסקוני? ולבטח היו אין סיפורים אחרים שלא התפרסמו. אהוד ברק היה נודע בחיים היוקרתים שלו בדירות יוקרה שעונים יקרים שלל מאהבות צעירות. גם על נתניהן מספרים, כולם כאלו לדורותיהם. חלק מההטבות של המשרה היא היכולת להשפיע על העתונים לא לפרסם את זה.
    המשיכה של סאנדרס היא שהוא איננו כזה, הוא באמת יהודי יבש שרץ אחרי עקרונות בלי שיענין אותו כסף, וזו קיצוניות שקצת מבהילה בחוסר המציאות שלה.

    האמריקאים יותר מתענינים במדיניות פנים, וזה הגיוני וסביר, וטראמפ אומר להם אני אשפר את החיים שלכם ואחזיר אותם לקדמותם, ביחוד את ההרגשה. ומכיון שהוא בליונר ולא צריך את הכסף הם מניחים שהוא באמת מתכוון לזה. אז אולי הוא לא יבנה חומה של 10 מטר לאורך הגבול אבל הוא יעשה משהו וזה העיקר. וכשנשיא מקסיקו לועג לטראמפ וטראמפ עונה לו עכשיו החומה תהיה גבוהה ב 3 מטר זה לא אומר שליטרלי היא תהיה גבוהה יותר אלא שאני כנציג האמריקאים יודע לשמור על כבודנו ואם אתה בז לנו תשלם על זה ביוקר וזה מה שהם רוצים לשמוע.

    וישנה גם האפשרות שה"ליצן" לא יהיה נשיא כזה רע. היה לאמריקה כבר נשיא שחקן קולנוע שהפך להיות אחד הנשיאים הגדולים. אבל ריגן היה בעל הרבה מאד ניסיון מוכח כמושל וזה גם נסיון במסע ומתן והוא לא בא עם רעיונות שלו הוא הטמיע את הרעיונות של כל אותם מיליונרים רפובליקנים שהריצו אותו, הוא יצג ממסד רפובליקני רחב ומקושר. הוא היה סגנון שונה. שורצנגר נכשל מאד כמושל קליפורניה.

    אהבתי

  17. במסמך שהגישה היום (ו') אפל לבית המשפט, היא טוענת שלא ניתן להכריח אותה לשנות את התוכנה באייפון עבור ה-FBI, שכן מדובר בעבירה על התיקון הראשון לחוקת ארה"ב, שכולל הגנה על חופש הביטוי. כלומר, אפל טוענת למעשה שקוד שנכתב בשפת תכנות הוא ביטוי לשוני, והחוק לא מתיר לגוף כלשהו להכריח אותה לבטא בלשון משהו שאיתו היא לא מסכימה. אם בית המשפט יכריח את אפל לשנות את הקוד באייפון – הוא פוגע בחופש הביטוי שלה.

    אהבתי

  18. יאיר , הבעיה היא , שאין ציטוט ישיר ומלא ומדויק של דבריו של לפיד ( לגבי קזינו ) . הכי קרוב , זה המובאה של : news 1 וכך , מצטט אני :

    " יושב-ראש יש עתיד, יאיר לפיד, אמר כי מפלגתו תצביע נגד הקמת קזינו באילת. לדבריו, מי שמגיעים להמר הם העניים ומה שמתלווה לקזינו הם פשיעה וזנות, שאין להם מקום בארץ-הקודש."

    אם תקרא בזהירות , תיווכח , שהוא לא מקשר בין קזינו לארץ הקודש , אלא , בין הנלווה לקזינו , בין תוצרי הלואי ( פשיעה וזנות ) לבין קזינו ,ואלו הראשונים , אין להם מקום בארץ הקודש , ולא קזינו ממש . צריך לדייק בכגון דא , דברים מוצאים מהקשרם , ויכולים להיתפס לגמרי אחרת .

    אלא שאני מסכים איתך ועם תמריץ , שמוטב לו , לא לשרבב מינוחים קצת גורפים כגון דאלו כמו : " ארץ הקודש " . אם הוא חילוני ופרגמטי , אזי , זה טוב ורצוי להתחשב ולהידבר עם קבוצות שונות , אבל :

    לא לאמץ ככלל באופן גורף , תפיסות של קבוצות או מיגזרים , כאילו הוא גופא עוסק בקודש . לתת כבוד , לא להפריז !!

    news 1 הלינק :

    http://www.news1.co.il/Archive/001-D-375745-00.html

    להתראות

    אהבתי

  19. תמריץ , זוהי טענה כלל וכלל לא מגוחכת , זוהי קביעה של בית המשפט העליון בארה"ב , כדאי אולי שתקראו גופא את הבקשה של אפל למחוזי פדרלי מרכז קליפורניה ( להלן לינק ) אצטט רק משם הטיעון הרלבנטי :

    The Supreme Court has made clear that where, as here, the government seeks to
    compel speech, such action triggers First Amendment protections. As the Court
    observed in Riley v. Nat’l Fed. of the Blind of N.C., Inc., 487 U.S. 781,796 (1988),
    while “[t]here is certainly some difference between compelled speech and compelled
    silence, . . . in the context of protected speech, the difference is without constitutional
    significance.”

    שהרי , תוכנה , כתיבת תוכנה , הינה חבוקה בתיקון הראשון ( חופש הביטוי ) הנה מן האסמכתאות שבבקשה , מצטט :

    Under well-settled law, computer code is treated as speech within the meaning
    of the First Amendment. See, e.g., Universal City Studios, Inc. v. Corley, 273 F.3d
    429, 449 (2d Cir. 2001); Junger v. Daley, 209 F.3d 481, 485 (6th Cir. 2000); 321
    Studios v. Metro Goldwyn Mayer Studios, Inc., 307 F. Supp. 2d 1085, 1099–1100
    (N.D. Cal. 2004); United States v. Elcom Ltd., 203 F. Supp. 2d 1111, 1126 (N.D. Cal.
    2002); Bernstein v. Dep’t of State, 922 F. Supp. 1426, 1436 (N.D. Cal. 1996).

    הנה הלינק לבקשה עצמה של אפל :

    יש ללחוץ כדי לגשת אל apple-motion-to-vacate.0.pdf

    להתראות

    נ.ב. : תמריץ , מה זה מגוחך ? מדובר בעורכי דין כלים אכזריים ביותר , איך עלה על דעתך , מבלי להבין בדבר לטעון כך . עורך דין כזה , מרוויח לך בשעה , מה שאדם מן היישוב מרוויח בשנה לפעמים . קצת זהירות .

    אהבתי

  20. אכן, דבריו ברדיו היו אודות פשיעה וזנות בארץ הקודש, אבל זכרתי רק את נושא "ארץ הקודש" כי זה מה שנדבק בזכרוני.

    אני חושב שיאיר לפיד מריץ קמפיין שהוא השאלה הגדולה של הבחירות הבאות. חייבים להמשיך ולעקוב אחרי הסיפור הזה, כי נכון לעכשיו זה הסיפור הגדול. ההחלטות של לפיד הן שיקבעו אם השמאל יצליח להעמיד מועמד משלו לראשות ממשלה, אם לאו.

    החיבוק הפתטי שלפיד מחבק את החרדים לא יעזור לו. החרדים לא מטומטמים, הם זוכרים את לפיד, את אמירותיו, את מעשיו, ואת אבא שלו. לא יקנו אותם כל-כך מהר. בשביל שהם ישתתפו בממשלתו (של לפיד אם תקום שכזאת) המחיר הפוליטי-הכלכלי יהיה גבוה מאוד. כזה שהציבור לא יהיה מוכן לשלם, בטח לא הציבור שרוצה להמליך את לפיד.
    מה גם, שבשביל שאגודת ישראל תכנס לכזאת ממשלה, ש"ס תצטרך לדפן את הכניסה הזאת, וש"ס בממשלת לפיד היא איומה לש"ס, כי הם מתחרים פורמלית על אותו קול מרכז, מקופח ושקוף. [מה שלא נכון לא לש"ס ולא ליש עתיד. ש"ס דואגת לחרדים הספרדים ויש עתיד למרכז החילוני הבינוני. לא אלו ולא אלו דואגים ל"שקופים"].

    אהבתי

  21. גם דונלד טראמפ אולי יהיה נשיא ארה"ב. זה לא הופך דבריו לרעיונות חוכמה עמוקים. לא משנה כמה אפל משלמת לעו"ד שלה, הטענה מטופשת. אסתכל בקישורים.

    אהבתי

  22. תמריץ , יותר טוב לך , לקרוא , להבין , אחר כך אולי תצליח ( ספק רב ) לחלוק על הדברים ( לא על ההכרעה , אלא על החוק והתפיסה וההלכה להבדיל מרעיונות של טראמפ אם לאיו ) הכל במקום לכתוב דברים כאלו , האמן לי אלו קביעות של בית משפט עליון ( הקביעות העקרוניות ) . הסברתי לך לא פעם , הדיוטות , לא יכולים להבין בחוק ומשפט , וזהו ……להתראות

    אהבתי

  23. תמריץ , במחשבה שניה , אולי דוגמא יותר רומנטית , תמחיש לך הענין :

    חופש הביטוי , הינה זכות חוקתית בכל העולם כמעט . חופש הביטוי אינו רק החופש תכל"ס לדבר ולמחות , אלא כל מעשה ומעשה , שיביע ביטוי של עמדה , דיעה ורעיון . אותו כנ"ל גם כתיבת תוכנה . נניח שתוכנה או קוד תוכנה , מביעים גזענות תכל"ס , או מחאה , אזי , עסקינן ביכולת העקיפה יותר או עקיפה פחות , תכל"ס , לזכות להביע רעיונות , מחאות , דיעות ובכלל .
    כך למשל , בארץ , אומנית מסויימת , עשתה צרכיה על הדגל ( של ישראל ) . הדבר עצמו , או מניעה שלו , נתפס כפגיעה ( או ביזוי ) של חופש הביטוי . זוהי הדרך שלה לבטא עצמה .

    הנה שני לינקים , הראשון המעשה עצמו של האומנית , והשני , פוסט בענין , של יונתן קלינגר ( משפטן , מומחה לקשר בין העולם הדיגיטלי לבין הגנת הפרטיות ) , הנה :

    http://news.walla.co.il/item/2798122?m=1

    https://2jk.org/praxis/?p=5195

    להתראות

    אהבתי

  24. חופש הביטוי הוא על עמדות. לא על מעשים. תוכנה קשורה לעולם המעשה.
    קראתי עכשיו בעיון הפסיקה הישנה בנושא ובאמת נראה שבאמריקה הרחיבו חופש הביטוי ללא גבול. צריך לשים לב שבכל מקרה וגם לשיטה האמריקנית חופש הביטוי לא נותן הגנה מלאה. אי אפשר לצעוק שריפה בתיאטרון הומה אדם בטענת חופש הביטוי.

    אהבתי

  25. ההרחבה שעשו בארה"ב לעניין חופש הביטוי אינה הרחבה הומאנית כי אם הרחבה קפיטליסטית.
    כלומר, לתאגידים ניתנו זכויות שניתנות לבני אדם.
    קשה להבין את הרעיון הזה אבל זאת השיטה שם.
    מוזר אבל שריר וקיים.

    אהבתי

  26. תמריץ , תגיד לי אתה רציני ? תקרא מה כתבתי לך , הרי אם המעשים גורמים או מונעים את הביטוי , אזי הרי עסקינן בחופש הביטוי . נניח שאתה סותם פיו של אדם בכוח , אזי , מעבר לתקיפה , גרימת חבלה , לא פגעת בחופש הביטוי ? והרי זה מעשה תטען ? מגוחך !! במקרה של אפל :

    הפדרלים , רוצים שהיא תכתוב תוכנה ( תכתוב תוכנה אתה קולט ) שתפענח או תשבור את האייפון הנעול . אזי , זה ענין שנוגע לחופש הביטוי , באשר :

    אם מכריחים אדם להתבטא , נניח , להרים דגל שהוא לא רוצה להרים , אזי זוהי פגיעה בחופש הביטוי . זה כך מקדמת דנא , לא הרחיבו ולא בטיח ולא נעליים . אתה צריך להבין הקונפיגורציית בסיס קודם כל , זה לא אומר , מה השופטים יכריעו , כי צריך איזון עם הביטחון הלאומי , ובחינה דקדקנית של הקייס , אבל , היה סמוך ובטוח , שחופש הביטוי בסיפור , אינו כלל וכלל רעיון מטופש כפי טענתך , אלא בעליל אחוז בקייס .

    תקרא טוב הלינקים , ותבין ….להתראות

    אהבתי

  27. השופטים בארה"ב עסוקים כל הזמן בהרחבה בלתי הגיונית של החוקה כדי להעצים את סמכויותיהם וכוחם. כך הליברלים עם חופש הביטוי. כך השמרנים עם הזכות לנשק. לכן הבחירות הנוכחיות כל כך חשובות כי אם הילארי תנצח אז תקום שם דיקטטורה שיפוטית ליברלית אקטיביסטית כמו שאהרון ברק הקים פה. כרגע נראה שהימין בארה"ב החליט להתאבד ולבחור בטראמפ וכך להבטיח את שלטון הילארי ואת מפלתו בבית המשפט לדורות.

    אהבתי

  28. חופש הביטוי זה לאסור על אפל לבטא את התנגדותה למעשה. האם אפל בפועל צריכה לציית זה עניין אחר לגמרי שכריכתו לחופש הביטוי היא אבסורד מוחלט.
    אנחנו קרבים לעולם שבו תוכנה תנהל כל דבר. אז בעולם כזה הכול זה חופש ביטוי? ואם המשטרה רוצה להורות למכונית ללא נהג לעצור, אז היא חסרת סמכות להתערב בחופש הביטוי לכתוב קוד שלא עוצר לדרישות המשטרה? אבסורד.

    אהבתי

  29. תמריץ , מסביר לך שוב :

    אפילו אם אתה חושב , שחופש הביטוי כרוך בהבעת עמדה , ולא במעשה , אבל אם במעשה , תימנע הבעת העמדה , או תובע העמדה , אזי הרי המעשה ,חבוק בחופש הביטוי . תחזור לדוגמא לעי"ל עם סתימה פיזית של הפה .

    לכן אני מסביר לך שוב ושוב , שהדיוטות לא יכולים להבין בדבר . בזמנו הבאתי הדוגמא או ההמחשה של ערבי , שהתחזה ליהודי , הבחורה שכבה איתו , נהנתה , והכל לכאורה מרצון . כאשר הסתבר שהוא ערבי , אזי הוא הואשם באונס. ואיך אונס ? איפה אנס ? איפה שימוש בכוח ? איפה כפיה ? היא בכלל עפה על האורגזמה וכו….. אלא שזה אונס לכל דבר !! האונס הוא לא רק במעשה של כפיה וכוח , אלא שלילת הרצון החופשי להתנגד . הרצון החופשי , בא לידי ביטוי , רק כאשר האדם מבין את משמעות בחירותיו . אם נשללת ממנו האפשרות להבין את משמעות בחירותיו , אזי : הוא נעשק ונאנס , שהרי בחירה כזו , אינה רצון חופשי של ממש .

    נניח שוטר לא רשאי לחפש על גופו או ביתו של אדם , אין לו חשד סביר , אלא מאי :

    הוא " שואל בנימוס " האדם , אם הוא יאות לתת לו לערוך חיפוש . שאל בנימוס ? אפשר גם לשאול בנימוס אדם , עם כמה כלבי פיטבול , אלות ביד , סכינים בחגורה , אקדחים על הירך , האם זה בנימוס ? האם זה מרצון ? ודאי שלאיו !!

    במקרה של השוטרים , אזי , אדם כזה , צריך להבין , לפני שהוא נותן הסכמה , מה משמעות הדבר :

    שאם יימצא משהו , הוא יופלל . אם יימצא משהו , שהוא לאיו דווקא קשור למושא החיפוש שבראשם של השוטרים ( נניח חיפשו אקדח , מצאו אצבע חשיש ) אז הוא גם כן יופלל . הוא צריך להבין משמעות הבחירה . הוא צריך גם להבין :

    שאם יסרב לחיפוש " המנומס " אזי , לא ינקטו כנגדו שום צעדים , וזכותו לסרב . אם השוטרים לא יבהירו לו זאת , אז :

    אין זה כלל חיפוש חוקי !!

    עיניך הרואות , גם מבחן התוצאה , הינו מהותי , ומשליך . אם המעשה , לא קשור פיזית , אבל גורם לתוצאה , אזי , התוצאה מכריעה ( במקרים כאלו , לא במקרים אחרים , אבל סבוך ) .

    כך גם לגבי מעשים , שפיזית , מעשית , משפיעים על חופש הביטוי . תוכל למשל בלינק הבא , לקרוא על מקרה שעורר חופש הביטוי , בצפון קרוליינה , שם רופאים הוכרחו , לתאר , בפרוצדורת האולטרא סאונד , בפני האישה ההרה , את העובר , על מנת שתבין משמעות ההפלה . במקרה כזה , כמו עם אפל , הכורח לעשות מעשה , הינו פגיעה בחופש הביטוי .

    לפסק הדין ארה"ב :

    יש ללחוץ כדי לגשת אל 141150.P.pdf

    לפוסט שלך בו אני מתאר האונס ערבי / יהודי :

    נבירה בכתבי הקודש של דת המספרים

    להתראות

    אהבתי

  30. אתה לא מבין את כוח המשיכה של טראמפ, ולכן אתה בוחר להאמין שהמיליונים שמצביעים לו (או מתכוונים להצביע לו) הם טיפשים רפי שכל.

    זו בעיה אנושית נפוצה, לראות בכל מי שלא מסכים איתנו אידיוט, במיוחד בחוגי ההשכלה הגבוהה.

    טראמפ הוא זה שיצא נגד ההגירה הבלתי חוקית שהיא די נפוצה בארה"ב.
    אם אתה מאמין שמהגרים בלתי חוקיים מתחרים איתך בשוק העבודה – מה שיקרה בעיקר בעבודות עם שכר נמוך – אז הצבעה למועמד שיבטיח להרחיק אותם משוק העבודה זה עמדה רציונלית לחלוטין.

    אהבתי

  31. כתבתי לא פעם שלדעתי העמדות העקרוניות של טראמפ בנושא ההגירה הן הגיוניות (בניפוי ההגזמות המגוחכות – שמקסיקו תשלם על החומה או שאף מוסלמי לא ייכנס). מכאן ועד לקבל את האפשרות שבן דמותו של טראמפ יהיה הנשיא המרחק רב, והסקרים מראים שכוח משיכתו של טראמפ הוא בקרב אלו הלא משכילים. או בשפה לא תקינה פוליטית: האהבלים.

    אהבתי

  32. זה שמישהו לא משכיל זה לא אומר שהוא אהבל.
    ואני לא תומך בתקינות פוליטית או בשפת התקינות הפוליטית. רק מתוך יחס מכבד.

    אהבתי

  33. לאורי היפו, יואב ותמריץ – שאלת טראמפ

    אני מנסה לפצח את כוח הקסם של טראמפ, המושך המוני אמריקאים, ואת ההתלהבות האדירה שהוא מעורר בהם – דווקא כיון שבי אישית הוא מעורר רגשות שליליים של רתיעה ואפילו דחייה. מסוג אלו שהייתי פוסלת (ואולי בטעות) על הסף.

    אין בכך הערכה שטראמפ יתגלה כנשיא גרוע יותר מהילארי קלינטון או מכל אחד מהתמודדים האחרים. אני פתוחה לאפשרות שיתכן ואפילו להפך.
    גם אם אכן קיים דמיון בין תופעת טראמפ לתופעת ברלוסקוני (כפי שנראה לי) – לא מתחייב מכך שטראמפ יצליח כמו ברלוסקוני. או כמו אהוד ברק שהזכיר אורי היפו. שניהם, אגב, לא זכורים במדינותיהם כמצטיינים.

    אני פוסלת על הסף את כל ה'הסברים' המתייחסים לאינטליגנציה נמוכה ו'אהבליות' של ההמונים. ההמונים בד'כ הרבה פחות טפשים מכפי שמייחסים להם. יותר מכך, אין בכך כל הסבר מדוע הטפשים הללו בוחרים דווקא ב X ופוסלים את Y.

    אני מקבלת את הטיעון של תמריץ שטראמפ פונה גם למישור הרציונלי. הוא היחיד מבין המתמודדים שיטפל בהגירה (ממנההמעמד הבינוני נמוך ומטה סובלים).

    בינתיים חשבתי על אלמנט משיכה אפשרי נוסף של טראמפ בעיני לבנים ממעמד בינוני ומטה: פוליטיקה של זהויות. בקהל זה מושרשת כנראה התפיסה שהסדר הקוסמי הנאות מחייב שנשיא ארה'ב יהיה גבר + נוצרי + לבן + אמיד + גבוה ונאה + משדר עוצמה וכו'.
    אחרי 7 שנים נוראיות לדידם עם נשיא שחור, (שעד היום הם התקשו להשלים עם בחירתו), מציגים מועמדות לנשיאות: אישה + יהודי קשיש ולא אמיד הנראה שברירי + פורטוריקאי + לבן שנשוי לפורטוריקאית + עוד שחור וכו'.
    יתכן ולדידם רק טראמפ יחזיר את הסדר הקוסמי הנאות על כנו. סוף סוף גבר, נוצרי, לבן, המשדר ממון ועוצמה.
    בהנחה שלבנים ממעמד בינוני ומטה מאוד מוטרדים מההיחלשות היחסית של הלבנים בארה'ב, ומעליית כוחן של קבוצות אחרות – לפוליטיקה של זהויות עוצמה רבה.

    אהבתי

  34. לתמריץ,

    לטעמי, אריה הבלוגוספרה טועה כשהוא מדבר על ה'גזענות' של האדם הלבן. משתמע מכך שאין 'גזענות' בקרב קבוצות אחרות כמו שחורים, היספנים, אסייתים ועוד.
    למעשה, אני לא אוהבת בכלל את השימוש ב 'גזעני' / 'גזענות'.
    הוא בד'כ מניפולטיבי, נועד להקטין ולהכפיש, לשלול לגיטימציה ולסתום פיות, ולא מסביר דבר.

    אני מעדיפה להתייחס לזהויות קבוצתיות, ולנטייה טבעית של כל קבוצה להגן על עצמה מזרים, ולשפר את מעמדה בתחרות עם קבוצות אחרות.
    אגב, אחת האוניברסיטאות האמריקאיות המובילות ערכה מחקר על תינוקות בני פחות משנה. התינוקות גילו העדפה חזקה לדומים להם, ועוינות כלפי השונים מהם. כנראה, זו נטייה לה ערך אבולוציוני משמעותי.

    יש לו גם טענה מעין מעגלית (או לכל הפחות חסרת הגיון בעיני):
    הלבנים גזעניים אבל האליטות מצנזרות את ביטוי הגזענות וחשיפתה >
    טראמפ אינו כפוף לחוקי הצנזורה ויבטא גזענות > הגזענות של הלבנים תגבר > גזענות היא רעה אז אל תצביעו טראמפ.
    אם במילא יש בלבנים גזענות, אזי ביטוי הגזענות ו/או הצבעה לטראמפ לא יעלו או יורידו את רמת הגזענות.

    אהבתי

  35. קמיליה , איחולנו , אני מניח שאם את ב – היי ….סימן שזה מן האייפון , לא מן המחשב . הלינק אכן מוליך לדף שריר וקיים , ונצפה ללינקים איכותיים ממך ( כפי התגובות ) . בהצלחה

    אהבתי

  36. האריה טוען שטראמפ יעשה את השימוש בביטויים גזעניים לגיטימית וקול וזה יעודד גזענות.
    לא כל כך הבנתי בלינק את הקשר בין ההגירה מאצל צאוצסקו להגירה אצל טראמפ אבל הנושא של מנהיגים שמאמינים לשקרים ולא למציאות מענין.

    נראה כרגע שטראמפ יהיה הנשיא הבא. לפחות יהיו לנו כמה חודשים מענינים כשקלינטון וטראמפ יתנצחו בינהם והציבור יצטרף בקולניות לחגיגה. תהיה הזדמנות לראות את התפרצות המרד נגד הפוליטיקלי קורקט המדכא.

    יכול להיות שחסרי ההשכלה הם לא אהבלים כשזה נוגע לשרידות אבל פוליטיקה זה לא המגרש שלהם. המנהיגים השחורים קיבלו טובות הנאה ממשפחת קלינטון שנים רבות, ולכן הם אומרים לשחורים להצביע עבורה למרות שזה לא לטובת האינטרס של הציבור השחור. המנהיגים מכפרים בזה על שכבר בגדו בקלינטונים עם אובמה.

    אני מהמר שינסו להתנקש בטראמפ בין יוני לנובמבר

    משהו שונה, שדנו בו רבות בעבר: זכוי למורשע ומשפט חוזר. דווקא באתר מאקו שבדרך כלל יותר מענין אותו יותר לדעת אם אני מתקלח בעירום מאשר נושאים רציניים

    http://tinyurl.com/gsjjlgu

    אהבתי

  37. חברים, אל תכתירו את טראמפ כ"כ מהר… המירוץ רק בתחילתו ובטח ובטח לא לפני יום שלישי הגדול מחר.
    קמיליה, ברכות על פירסום הלינק 🙂

    אהבתי

  38. אם תקרא קצת בבלוג של האריה מסביב, תראה שהוא תומך טראמפ רציני.
    גם ברשומה הזאת בבלוג, הוא אומר – רק לשעשוע, אל תקחו ברצינות.

    אהבתי

  39. ד, העניין נראה כמעט חתום ורק האל מן המכונה יכול להושיע. יש שמועות שזה יהיה בכל אופן מיט רומני. אם הסקרים יראו שיש לו סיכוי, אולי יקח את הסיכון.

    אהבתי

  40. הקשר בין המאמר על ההפתעה כשדיקטורה מופלת, לבין דיכוי ביטויי התנגדות, ולבין ההפתעה בפופולריות הגבוהה של טראמפ המתנגד להגירה – אכן סבוך. אנסה להסביר מה לדעתי הקשר:

    א. קיים דמיון בין אירועים שבהם השלטונות / האליטות מופתעות מהתנהגות המוני העם. דוגמאות:
    – 3 ימים אחרי עצרת תמיכה בקומוניזם ברומניה, צאוצסקו ואשתו מוצאים להורג, לקול תרועת ההמונים (כנ'ל הפלות דיקטטורים נוספים). למעשה, מועד פריצת המהפכות תמיד מפתיע.
    – טראמפ, המתבטא בצורה גזענית, שוביניסטית ואיסלמופובית זוכה לאחוזי תמיכה המפתיעים את כל האליטות ואת הממסד הרפובליקאי. הם מופתעים כיצד אדם מסוגו מצליח להביס את כל מתחריו.
    – לאחר תקופת שקט ארוכה, בה נראה שהאירופים משלימים עם המשך גל ההגירה ומקבלים את המהגרים בברכה – התפרצות גל הפגנות המוניות נגד ההגירה ונגד המשך מנהיגות מרקל ואולנד, גל הצתות של מעונות מהגרים, עלייה חדה של הימין והימין הקיצוני ,איומים על המשך קיום האיחוד האירופי

    ב. בכל המקרים הנ'ל השלטונות / האליטות מדכאים בחוזקה את כל ביטויי ההתנגדות של המוני העם להם ולמדיניותם.
    במשטרים דיקטטורים באמצעות הפחדה בפיטורים והרס כלכלי, כליאה, עינויים והוצאות להורג.
    במשטרים דמוקרטים באמצעות תיוג ההתנגדות כנובעת ממניעים נפשיים אפלים ונלוזים, וביוש המתנגדים למדיניותם: גזען, שוביניסט, חסר חמלה אנושית, איסלמופוב, אנטישמי, הומופוב, פרימיטיבי, חשוך וכדומה.
    רובם המכריע של ההמונים אכן מושתק. בחריגים כבר קל לטפל, לתייגם כקיצוניים ולהוציאם מחוץ למחנה.

    ג. האליטות / השלטונות תופסים את השקט כהסכמה שבשתיקה (או אפילו בהתלהבות) עם המשך שלטונם ועם עיקרי המדיניות שלהם. הם מאמינים לשקר שהמציאו שהעם אתם, מרוצה ותומך.
    כלומר, הם מבלבלים בין אי ביטוי משהו בקול רם לבין העלמותו.
    בדומה לפעוט עמו משחקים ב'קו-קו' : מה שהם לא רואים ולא שומעים הפסיק לכאורה להתקיים.
    למעשה התנגדות לדיקטטורה ולקומוניזם / תפיסת מהגרים כמתחרים מאיימים / הגזענות / האנטישמיות וכו' כו' מעולם לא הפסיקו להתקיים. הם רק ירדו למחתרת, ומבעבעים מתחת לפני השטח.

    ד. אירוע פעוט כלשהו, שלא מצליחים לדכאו מיידית בחוזקה, הופך את ביטויי ההתנגדות לאפשרי. כשאנשים קולטים שאינם חריגים, ושרבים חושבים כמותם, נוצר סחף המוני. התקוממות הגדלה בטור הנדסי. ניתן להשתלט ולדכא 1,000 10,000 או אפילו 100,000 מתנגדים. אי אפשר להשתלט על יותר.

    טראמפ הוא הטריגר הזה בארה'ב. הוא מבטא בקול רם את מה שהמוני אמריקאים לבנים מרגישים וחושבים לגבי ההגירה מדרום אמריקה והמוסלמים. כשהם רואים שלא קורה לו כלום, וכל שמות הגנאי והניסיונות של האליטות והממסד לסתום את פיו כושלים, הם מצטרפים אליו בהתלהבות.
    ניתן גם לנבא שככל שמחנהו יגדל – רבים עוד יותר ירצו להצטרף למחנה זה (עד שמאגר הלבנים הלא מרוצים ימצה את עצמו).

    אהבתי

  41. לאורי היפו,
    רק אנשי מאקו מסוגלים בכלל להעלות על דעתם את האפשרות שקיימים סלבריטאים מוזרים הנוהגים להתפשט לפני המקלחת.
    האם לא הגיוני שירצו לדעת האם גם אתה אחד מהם?

    אהבתי

  42. קמיליה , אהבתי מאד את הניתוח.
    נקודה נוספת שגם הוזכרה במאמר ושחשוב לציין לגבי האליטות המופתעות היא שהאליטות עצמן באמת באמת מאמינות לגמרי בסיפורים של עצמן –>
    Because they believed their own Narrative, even when they should have suspected it was a lie of their own making.

    אהבתי גם את האזכור במאמר שאנשים שחיים תחת עריצות(*) חיים בו זמנית תחת תפיסות סותרות של אמת פרטית ושקר ציבורי בדומה לסופרפוזיציה בה נמצא החתול של שרודינגר.

    (*) ולא משנה לרגע אם זה תחת דיקטטורה מדינית או במקום העבודה.

    אהבתי

  43. בעקבות הפוסטים האחרונים רציתי להציג את הנושא הבא שקשור מאד למסורתינו תחת האימרה ש'לא חשוב מה עושים הגויים חשוב מה יעשו היהודים' אבל זה לא מתאים למקרה המתואר בהרצאה למטה שבו בעקבות מה שעשו הגויים הזיזו היהודים את מקומו של גן עדן מהארץ לשמיים.
    לא קשור לנושא אבל מומלץ ביותר.

    http://www.ranlevi.com/2016/02/23/ep181_the_history_of_paradise/

    אהבתי

  44. עולם ללא שוטר: קרבנות הפייסנות של אובמה
    עקיבא ביגמן | 29/02/2016
    המספרים מציגים את האמת המרה: תחת כהונתו של אובמה נהרגו יותר אנשים בקרב מאשר תחת בוש, שניהל שתי מלחמות ארוכות מעבר לים. ההגיון הפנימי של השימוש בכוח מוכיח את עצמו שוב ושוב

    קירת הנתונים הללו מוליכה למסקנה ברורה: כאשר ארצות-הברית מתערבת ומפעילה כוח בעולם, הוא הופך למקום בטוח ויציב הרבה יותר מאשר כאשר המעצמה הליברלית ביותר בהיסטוריה נסוגה, מפייסת ומובילה מאחור. ב-7 השנים האחרונות חוקי הטבע של הפעלת הכוח והיחסים הבינלאומיים הוכיחו שוב ושוב את כוחם. בהעדר "שוטר גלובלי" נחוש ועוצמתי, מתגברים כוחות אלימים ומסוכנים.

    http://tinyurl.com/j8fmjus

    אהבתי

  45. אורי, זה מאמר חשוב של ביגמן ותואם טענה ידועה ובעלת תוקף במסורת ההובסיאנית: הנכונות של כוח אחד תקיף למשול במלוא העוצמה חוסכת את הדימום המתמיד שיוצרת האנרכיה.

    אהבתי

  46. ידיד אמריקאי כתב לי הבוקר:
    I fear for my country, and for the world. If America turns fascist, what America will save it?

    אהבתי

  47. 🙂 , תמריץ , אני רק שאלה, ברשימה שלך, האם אתה מוסיף את תומכי טראמפ לפני הכלכלנים האוסטרים או אחריהם?

    אהבתי

  48. גיא, חחח. העמדות של האוסטרים מנותקות לחלוטין מהמציאות בעוד שאני חושב שהעמדות של טראמפ הגיוניות כמעט בכל תחום (לא כולל המקומות שבהם הסיט עמדותיו הליברליות כדי להתאים עצמו למפלגה הרפובליקנית). האישיות הנרקסיסטית, הסגנון הוולגרי וגסות הרוח הן הבעיה.

    אהבתי

  49. נו באמת… כאילו שטראמפ יהפוך את ארה"ב לפאשיסטית. איזה שטויות במיץ.
    הבקרות והחסמים בדמוקרטיה האמריקאית כל כך גדולים שכמעט ואין מצב שזה יקרה.
    המצב היחיד שיכול להביא לתוצאה כזו זה רק משבר ביטחוני או כלכלי או שניהם שיביא לשינוי רדיקאלי בשיטת הממשל.
    אפילו בזמן מלחמת האזרחים האמריקאית העקובה מדם הדמוקרטיה האמריקאית החזיקה מעמד.

    אהבתי

  50. יש גם אופציה שסגן הנשיא והקבינט מודיעים שהנשיא לא כשיר לתפקד. עם הפרעת האישיות של טראמפ, זה עוד יכול לקרות ולהיות מוצדק.

    אהבתי

  51. אם טראמפ יבחר, אתה חושב שהוא יביא סגן נשיא או שרים שידיחו אותו?
    האם הדחה שכזאת אירעה מעולם?
    אתה מבין את ההשלכות של הכרזה שהנשיא לא כשיר לתפקד? זאת פגיעה בלתי הפיכה בממשל ובכוחה של ארה"ב.
    יש הבדל בין הדחה על בסיס מוסרי (ניקסון/קלינטון) לבין הכרזה על חוסר כשירות.

    אהבתי

  52. יאיר, תודה על ההפניה. תגובה יפה של מיכאל שם. בגדול חופש כלכלי עובד. העולם הוא גדול, אבל מורכב גם מהמון אנשים קטנים שיכולים ליפול בין הכיסאות.

    אהבתי

  53. טראמפ לא יקח סגן נשיא מסוגו. אלא מישהו שיעזור לו להיבחר ולפייס את האליטות. אז אולי יהיה יותר מאוזן. לגבי הקבינט שלו מי יודע.

    אהבתי

  54. לתמריץ, חובב המכוניות ללא נהג

    דיווח ברוטר מהבוקר: התאונה הראשונה בהיסטוריה של מכונית גוגל ללא נהג שהתנגשה באוטובוס. אין נפגעים.
    זכור שביאליק ייחל ל'גנב עברי ראשון' כאות לנורמליות. אז 'מזל טוב'.

    אהבתי

  55. לגיא,
    מצא חן בעיני הקישור למצב בהרבה מקומות עבודה.

    בינתיים חשבתי על עוד הפתעה של האליטות: תוצאות הבחירות האחרונות בישראל. הביטחון הנכזב שיתחולל 'מהפך'.

    האליטות / התקשורת הן היחידות שהאמינו לשקרים שהן עצמן המציאו והפיצו (מצב כלכלי קטסטרופלי וכל ילד שלישי בישראל רעב … הרס חסר תקנה של היחסים עם ארה'ב … כל מנהיג אחר יהיה טוב יותר מביבי … הסקרים מוכיחים שהרצוג יהיה ראש הממשלה הבא …).

    האליטה הישראלית מסרבת לפנות מקומות בתקשורת הממוסדת ל'שבטים האחרים' ומנסה להשתיקם – ובכך היא למעשה מונעת מעצמה את היכולת להקשיב להם. בהעדר אמצעי האזנה, האליטות האמינו שהציבור הרחב, בדיוק כמותם, מאמין ל"אמיתות" אלו שלהן ויצביע בהתאם.

    תוצאות הבחירות נחתו עליהן כהפתעה מרה.

    אהבתי

  56. קמיליה , אני מסכים. אני חושב שעל הבחירות גם דיברנו פה בזמנו. לגבי ההשתקה זה גם נכון , גם גיא בכור בדיוק כתב על כך שזו הסיבה שהוא פתח את gplanet לפני עשור. יצא לי גם כמה פעם לטעון בדיונים טענות של גיא בכור בדיניום והמענה שקיבלתי היה בסגנון "עזוב אותך , גיא בכור?" מבלי בכלל להתייחס עניינית(=השתקה). גם ברור שכל טענה שבאה מהימין היא טענה "פשטנית".
    אישית, גם כשהצבעתי לשמאל לא הייתי כזה מתנשא.

    לגבי עבודה , אם כבר עלה הנושא אקראית, אז הוכחה לדיסוננס אפשרי הם כל האנשים שמתגוננים כשתוקפים כללית את מקומות העבודה והם אומרים "אנחנו מאד אוהבים את מקום העבודה שלנו וכו…" ( אני כמובן לא טוען שאין כאלו שנהנים והדבר בלתי אפשרי!)

    אם תמריץ למשל, היה מדפיס לי כסף(*) תמורת תגובות וזה היה נקרא עבודה לא היה אכפת לי בכלל שאנשים יורדים על מקום/מקומות העבודה, להיפך!
    הייתי אף מעודד את זה שהם לא יעבדו וכך היתה לי פחות תחרות ויותר כסף ומעמד וחלק גדול יותר מהעוגה.
    גישה כזו מראה שאין באמת דיסוננס ומציאות שאני מנסה ליפות לעצמי ואני באמת ובתמים נהנה מהעבודה.

    באותו אופן , רק הפוך , אני מתנגד לפרישה מוקדמת של הרבה אנשים … חסר לי שיסתבבו בין הרגליים באמצע השבוע?!

    בכל מקרה אין שמח ממני שכל עניין העבודה הוא זכרון דוהה עמום ורחוק.

    (*) הכל כמובן היפותטי ובלי אשליות שהרי ברור שבמקביל להפעלת מדפסת הכסף תמריץ כמו כל מעסיק אחר היה בא אלי פתאום בדרישות שונות ומשונות
    (רשימה חלקית) כמו:
    א.) להתייצב מול מחשב התגובות ב8 בבוקר ולהישאר עד 17.
    ב.) להגיב לפחות 10 תגובות ביום.
    ג.) תלונות על איכות התגובות.
    ד.) הייתי מושם במתח מובנה כמו יוסף ק. גיברו של קפקא שיודע שהוא אשם במשהו ולא יודע במה.

    אהבתי

  57. כרגע עובד משהו כמו 20 % משרה ולא פוסל לחזור לכ50%.
    אין מה להשוות למשרות מלאות…. יוצא לי לא לזכור את התאריך , את היום בשבוע… לא סופר שעות לסיום יום העבודה…אין מתח…וכו' ….
    למרות הכל איני פאנט ואם תהיה משרה שתעניין אותי איני פוסל לגמרי אפילו 100%.

    אהבתי

  58. גיא , אתה תאהב הלינק :

    http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/0,2506,L-4772722,00.html

    נ.ב : אתה יכול לעבוד ?20 אחוז עלק ? 50 אחוז ? יש סיכוי שבעל הבית שלך יקלוט משהו ממך ? יגיד לך משהו ? על בורד מסמרים תעבוד ? מהשאנטי תצא ? איזה סיכוי יש , גיחכת אותנו , אללאללה גיחכת !!

    להתראות

    אהבתי

  59. לגיא,

    אני מקנאת בחופש הבחירה שלך. החופש להחליט האם לעבוד ואם כן כמה.
    מקומות עבודה הם אכן דיקטטורות. ולא תמיד דיקטטורות נאורות. אבל כל עוד העובדים יכולים להרשות לעצמם להתפטר – הדיקטטורות האלו לא יכולות להרשות לעצמן להפוך לאימתניות.

    בהשפעת הקנאה: מה פשר ההתבכיינות על מכסה של 10 תגובות ליום עבודה? לו אני הייתי המעסיקה שלך (במקום תמריץ הדמיוני) הייתי קובעת מכסה גבוהה במאות אחוזים, אבל מסכימה לאפשר לך לעבוד מהבית. אני אחסוך הוצאות משרד, תשלומי נסיעות וכו' ואתה תחשוב שעשיתי לך טובה.

    אהבתי

  60. אלרום , כמו בהכל ( ולא רק בספורט) מומלץ לאחוז בזה וגם מהזה לא להניח את ידינו. מפות והוויז הן נפלאות בתנאי שיודעים היכן להשתמש בהן והיכן לא. אותו כנ'ל לגבי עבודה. בכל מקרה, אפשר לעבוד מאה אחוז משרה בעשרים אחוז תפוקה ואפשר לעבוד כמות שעות השוות לכעשרים אחוז משרה מלאה במאה אחוז תפוקה.בכל מקרה 2, בדרך כלל בעבודות במשרות חלקיות יהיה פחות עניין שאותו אפשר יהיה להשלים בשעות הפנאי שמתפנות. אישית , בתור אחד שלא איכפת לו וכל היום באללה של השאנטי באנטי והיין ויאנג אני מוצא שקצת שיעמום ורוטינה בקצת העבודה עושים את רגעי העניין יותר מעניינים.

    אהבתי

  61. גיא , לא הבנתי , איך אתה יודע מתי להתשמש בוירטואל , ומתי לא ? זה ענין טכני או מהותי ? שהרי , אדם בדרך כלל , לא מניח שהוא עומד לטעות ולהתברבר , אלא מוצא עצמו לרוב , בבור , כרעם ביום בהיר !! האם אתה מניח , שאם יש סיכון תיאורטי , אזי לא להשתמש , ואם אין , אזי להשתמש ? כי זה פקינג מסבך עינינים הרי !! להתראות

    אהבתי

  62. אלרום , אפילו אני שכבר כמה שנים לא עושה מילואים ( פעם אחרונה שעשיתי היתה לפני המצאת הוויז) יודע שיש בעיות עם וויז בניווט בשטחים משום שכנראה קראתי על כך בעיתונים. אם הייתי שם שלשום אז אפילו אני עם כל השאנטי באנטי לא הייתי מסתמך על הוויז בניווט באיזור.

    קמיליה. את צודקת לבכות על עשר תגובות ביום זה באמת בכיינות 🙂
    אבל ככה מנהלים משא ומתן.
    הבהרה – המצב שלי מתאפשר גם משום שאישתי עובדת. מצד שני אם היתה מסכימה להנזיל נכסים ו'לרדת' לרמת חיים מינימליסטית פלוס פלוס יכלה גם היא לא לעבוד – כך שמצפוני שקט ואני נהנה מכל העולמות 🙂 ( אחז בזה וגו').

    בנוסף ,בהרבה מקרים הדיקטטורות במקומות העבודה יודעות שכשיש ביכולת העובדים להתפטר אז הם יהיו מוכנים פחות להיגרס במטחנות העבודה ולכן חלקן מערימות קשיים לקבלה לעבודה בגילאים מאוחרים יותר ועל העובדים שבפנים הן שומרות (או משתדלות לשמור) במתח ופחד תמידי. אני לא אקרא לזה חלילה 'שיטה' אבל כך פועלים האינטרסים והיד הנעלמה.
    בכל מקרה האינפורציה הזו די גלויה והיתה גלויה כשהייתי בשנות ה20 שלי כך שיכולתי והיה באפשרותי(וגם לאחרים) להתכונן למצב ולתאם ציפיות.

    הנושא פה סבוך וקצרה היריעה. בנושא זה נזכרתי בנקודה שלא ראיתי או זכור לי שהועלתה בשיטוטי ברשת….. הדור שגדל בשנות ה70 והתחנך בשנות ה80 לפני התוכנית הכלכלית של 1985 היה הדור שחונך לערכים סוציאליסטים ויצא לשוק החופשי הקפטליסטי. חצי הדור הקודם ברובו הקודם כבר הספיק להתבסס ו/או לקבל תנאי פנסיה או ביטוח מנהלים מעולים והחצי הדור הבא כבר היה במערכת קפליסטית ולפחות היה מותאם מבחינת הציפיות.

    אהבתי

  63. גיא , אני מסכים שיש בעיות אם כך כמובן , וזה לא פשוט . לגבי דידי , ניווט בכלל ואלקטרוני בפרט , בכל האזור השחור ( ירושלים ומזרחה , יהודה ושומרון ) הוא בבחינת סכנת נפשות , ולא פעם , המשטרה הפלסטינאית , הצילה אזרחים ישראלים , מלינץ מטורף , הצילה כאלו , שהגיעו והתברברו לשטח A בטעות .

    אלא , שזה כלל וכלל לא פשוט , לשלב , פרקטית: ניווט ספונטני , אלקטרוני , ומסורתי ( עם מפה מנייר ) . תקצר היריעה , מסיבוך דנן . אנשים מסתמכים בסוף , על הדרכים הקצרות , המיידיות , האלקטרוניות , השטוחות והזריזות ביותר . אלא :

    שאפילו יביא אותך הניווט מנקודה A לנקודה B , בשטחים , אתה לא יודע , כלל וכלל , באיזה שטח גופא , יעבור המסלול ( במובן של : A, B, C ושליטה פלסטינאית – ישראלית וכו…. ) .

    באמת נושא לא פשוט …. הטריטוריה היא אכן לא המפה , לא כל שכן , לא זו הוירטואלית .

    להתראות….

    אהבתי

  64. בהמשך ללינק שהביא תמריץ על השינוי שטראמפ מנהל, הן בציבוריות האמריקאית והן במפלגה הרפובליקנית:

    "טראמפ לוקח את כל תשתית הפחד והשנאה שייצרה המפלגה הרפובליקאית בשנים האחרונות, ומנתב אותם לתמיכה ברעיונות לאו דווקא רפובליקאים. אם תרצו, הוא משתמש בנשק של הרפובליקאים נגד עצמם, ועוד מבפנים.
    וזו הגאונות של טראמפ. טראמפ הצליח להבין ולהפריד בין שורש הגרעין הפופליסטי שטופח על יד הרפובליקאים בעשור האחרון, לבין התפיסות הרפובליקאיות השמרניות שנלוו אליו; בין גרעין השייכות המפלגתית לבין הפריימינג (המסגור).

    אנשי מסיבת התה, אותה תנועה אולטרה שמרנית ופופוליסטית שחטפה את המפלגה הרפובליקאית בעשור האחרון, חשבו שהם שולטים באג'נדה המפלגתית: כל מועמד רפובליקאי חוייב להצהיר אמונים לערכים קיצוניים של אהבת הנשק, הדת הנוצרית, התנגדות לזכויות חד מיניים, התנגדות מוחלטת להפלות, ושנאת זרים. ואכן כולם יישרו קו עם ערכים אלו. גם המתונים ביותר מבין הרפובליקאים אולצו בשנים האחרונות להתחייב לערכים שלא בהכרח האמינו בהם בשביל לזכות בקולות. מועמדים מתונים יותר פשוט נעלמו או הפסידו הפסדים מביכים לנציגים קיקיוניים של מסיבת התה.
    ואז בא דונלד טראמפ שלא שייך למסיבת התה. למעשה אנשי מסיבת התה מתנגדים לו ופוחדים ממנו … טראמפ נתפס בעיניהם כליברל. נשוי בפעם השלישית, שערכים דתיים הם ממנו והלאה, ניו יורקי, תמך בעבר בהפלות ובנישואים גאים. טראמפ לא מייצג "שמרנות". אבל אותם אנשים שהצביעו בעבר לאנשי מסיבת התה מצביעים עכשיו לטראמפ בהמוניהם – מה קורה פה? אמריקה השתנתה, בין השאר בזכות התרבות הפופולרית, היא הרבה יותר סובלנית לערכים ליברליים ממה שחושבים. מה שהביא אנשים להצביע לאנשי מסיבת התה זה לא ההתנגדות להפלות ולהומואים – זה היה רק פריימינג – מה שהביא אותם להצביע זה רגשות פחד ושנאה. קסנופוביה במובן הכי עמוק ורחב. טראמפ הבין שאם הוא ישלוט בפחד, הוא ישלוט גם בכל הבוחרים שמונעים על ידי הפחד, ולא משנה מה יהיו עמדותיו בנושאים אחרים או מה הוא יגיד ויעשה בפועל. ואכן טראמפ לקח רק מסר אחד מכל המסרים השמרניים ורץ עליו, פמפם אותו, הקצין בכוונה, והפך אותו לשלו: הפחד מזרים. המקסיקאים, הסינים, האירופאים, הערבים, המוסלמים; כל מי שהוא לא אמריקאי. ועל גלי הפחד הוא חטף למפלגה הרפובליקאית ההמומה את כל המצביעים.
    מצבו של טראמפ אולי טוב, אבל מצבה של המפלגה הרפובליקאית רע מאוד. טראמפ מתנהג כמועמד עצמאי ויש לשער שלקראת נובמבר מגמה זו רק תתחזק. צריך להבין שבנובמבר לא מצביעים רק על הנשיאות, מצביעים גם על שליש מהסנאט, כל בית הנבחרים, ועוד משרות מושלים, תובעים וחברי מועצות – אם המפלגה הרפובליקאית לא תהיה מאוחדת ולא תהנה מ"קצה המעיל" של המועמד שלה לנשיאות בקלפי – המשמעות יכולה להיות הרסנית. המפלגה הרפובליקאית יכולה להפסיד הרבה יותר מהנשיאות. השמחה לאיד היא שהם לגמרי הביאו את זה על עצמם. טראמפ הוא הקרמה של הרפובליקאים על הדה-לגיטימציה שעשו לאובמה."

    הגולם קם על יוצרו: הפופוליזם הגאוני של טראמפ

    אהבתי

  65. מתנצל. עכשיו עברתי לפוסט החדש וראיתי שהלינק כבר פורסם בתגובות.

    אהבתי

  66. 40 על טראמפ מול 59 על קלינטון? באמת הסיכוי של טראמפ נראה כל כך גדול? והאם אין סיכוי שג'ו ביידן יגיח ברגע האחרון כדי להחליף את קלינטון שהסתבכה עם החוק? ואולי עוד יש סיכוי למיט רומני? המהמרים לא ממש מאמינים בשני התסריטים האחרונים.

    אהבתי

  67. תמריץ, חזרתי לפוסט הזה שבאמת תיאר יפה את ההלם והתדהמה של השתלטות טראמפ על המפלגה הרפובליקנית. באותו נושא אגב היה בזמנו פוסט מצויין של יפתח דיין ב- 2016, בשם "פילים בתהלוכה" (http://yiffysamericanelections2016.blogspot.com/2016/05/blog-post_22.html).

    אחרי 4 וחצי שנים, השאלה ששאלת "האם האליטות ייכנעו בשקט" נענתה במלואה.

    בתקופה האחרונה מזכירים ללינדזי גרהאם, הסנטור הרפובליקני מדרום קרוליינה, את התבטאויות הקשות שלו כשהבחירה היתה בין טראמפ לטד קרוז לראשות המפלגה (בחירה בין למות מכדור רעל או כדור בראש…), ולאחר מכן כשטרמאפ נבחר לראשות המפלגה, ההסתייגות הבוטה מהאיש – ליצן, מטומטם, אדיוט – החברים במפלגה הרפובליקנית לא חסכו בשום מילים כלפיו.

    בסופו של יום הם כולם התיישרו. נכון, השנה הראשונה של הקדנציה היתה קשה, טראומטית, ראשים נערפו, אבל בסופו של יום, חוץ מאוליי כמה מעוזים אחרונים של התנגדות (ג'ף פלייק הסנאטור מאריזונה אוליי דוגמה), הכניעה של ה-"אליטות" היתה מוחלטת. טראמפ זרק לעברם רפורמת מיסים ומינה 3 שופטים אולטרה-שמרנים לעליון, והכל נסלח מבחינתם. סותמים את האף ותומכים.

    למה הדבר דומה? להצהרות החוזרות של בכירי מפלגות הימין בארץ בשנה שלפני הגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה, שלמרות שאוליי תיאורית אפשרי מבחינה חוקית, הדעת לא תסבול שנאשם בפלילים יכהן כראש ממשלה. אמר את זה כחלון במפורש, ובנט ושקד בצורה חלשה יותר, אבל אמרו גם אמרו. בסוף התקפלו כי הבינו שנוכחות נתניהו בזירה הפוליטית משרתת אותם ואת האג'נדה שלהם.

    Liked by 2 אנשים

כתיבת תגובה