עניין עם פועלי בניין

בפוסט האחרון בבלוג עמדת תצפית אפשר לקרוא את הדיון שהתקיים בכנסת בעניין מות פועלי הבניין בתאונות באתרי בנייה. מתברר שאין תקציב למפקחים באתרים, שמשכורת הבסיס של מפקח היא 3,200 ש"ח, שאין למפקחים אפילו רכב מטעם העבודה, והם צריכים להגיע לאתרים באוטובוס. שלא נערכים תחקירים על אירועים בצורה הראויה.

בימים כתיקונם איני מחבב את שלי יחימוביץ'. היא מתנהלת בעולם הכלכלי כפיל שמנחית מהלומות על תמריצים קפיטליסטיים. אבל צריך לתת לה קרדיט על המשפטים הנכוחים האלו שאמרה:

לו היה מדובר ב-26 הרוגים השנה שהם מתוך המיינסטרים של החברה הישראלית, אנשים ממעמד הביניים, יהודים, אשכנזים, כל המדינה הייתה רועדת, אבל ההרוגים הם או פלסטינאים או סינים או ערבים ישראלים ואם הם ישראלים יהודים אז הם או עולים חדשים או מזרחיים. קשה לי להגיד את זה, אבל אני יודעת בוודאות גמורה שזה היה אחרת אם זהות ההרוגים הייתה שונה…

לפני עשר שנים רציתי, סליחה שאני מדברת משהו אישי, רציתי לקנות דירה בבניין מסוים, דירה נהדרת שעמדה בכל הסטנדרטים שחיפשנו אבל פשוט ידעתי שחצי שנה קודם נהרג שם פועל בניין. לא הייתי מסוגלת לקנות דירה, פשוט חשבתי שדמו יזעק אליי מהקירות כל הזמן. יכול להיות שהתרופה לזה היא אפילו לא דרך הכיס ולא דרך הכיס, אלא שיימינג, שאנשים יידעו שבבניין הזה נהרג בן אדם, שהדברים לא ימשיכו סתם. וחלק מהדבר זה להדמים את האתר, להדמים אותו. גם מה פתאום, יכול להיות שיש מי שאחראי להרג והוא ממשיך לתפקד שנייה אחרי. אתם מזמנים אותו לחקירה, אתם עושים כל מה שאתם צריכים, אבל העולם ממשיך לנוע ומחולל המוות ממשיך לעבוד והסכנה נמשכת. זה לא הגיוני, חבר'ה, זה פשוט לא הגיוני בתפיסה הבסיסית.

במקרה של קבלנים ודירות אני חושש שגם שיימינג לא יעזור – המצפון של הרוכשים לא ימנע מהם לרכוש דירה אצל קבלן גם אם אלף פוסטים ושיתופים בפייסבוק יכריזו שתנאי העבודה אצל אותו קבלן לא אנושיים. כשעושים עסקה והסכום על הפרק הוא בסדר גודל של דירה, המצפון אילם.

צריך להגביר את הפיקוח ובמקרה הצורך גם לנקוט בהליכים פליליים נגד קבלנים רשלניים. המדינה שלנו צריכה לכבד את הערכים שבשמם הוקמה ולהתייחס ברצינות גם לחיים של פועלי בניין שקופים. אולי ההתייחסות הזו גם תשכנע יותר ישראלים להסכים לעבודה בענף.

63 תגובות בנושא “עניין עם פועלי בניין

  1. פוסט מאוד מענין תמריץ . גם שיפור בטכנולוגיות בניה , יכול היה לצמצם מאוד הרוגים דנן . פועלים זרים אגב , מעכבים התקדמות טכנולוגית , מורידים פיריון , ויש לזה גם חלק בתאונות דנן ( קבלנים, מעסיקים ,חושבים בצורה לא מאורגנת , יסודית , אסטרטגית לטווח ארוך , ומשלמים פרוטות לזרים , וגומרים פרוייקט ועבודה ) . להתראות

    אהבתי

  2. אני מסכים. אפשר להגיד לכאורה שדגש על בטיחות יאט את הבנייה ויעצים עוד את בועת הנדל"ן. אבל סביר דווקא ההיפך – שמודרניזציה תעזור גם בשיפור ביצועים וגם בבטיחות. הרי בכל תחום של ייצור יש עם הזמן שיפור גם בבטיחות וגם באיכות ובמהירות.

    אהבתי

  3. תמריץ, ככלל טכנולוגיה, גם מעצימה בטיחות , וגם מגבירה יעילות ופריון . בועת הנדל"ן ? תשמע , קצת לא סביר בעיני לקשר בין הדברים , הבועה היא גם לא בדיוק בועה , כפי שטרחתי לא פעם להסביר .

    אבל ככה בקטנה , לגבי שלי יחימוביץ , האם זה לא הרבה יותר מדי , או : לא עשוי להכריע הכף לגביך לגבי יחסך אליה ? הרי כולם מתלוננים שהם מצביעים על דבר , ומקבלים דבר אחר , זוהי עובדה ממש !!

    אם כך המצב , ודוקטרינות או אידיאולוגיות חסרות אימפקט ממשי בפוליטיקה , אזי :

    צריך לשים הרבה יותר דגש על אישיות ויכולות !! וזוהי שלי יחימוביץ ( בעינך לפחות ) !! הנה אריק שרון :

    האם לא היה הוא אבי ההתנחלויות? אבי ההתיישבות ? אבי המלחמה בטרור ? פינה את עזה , כמו כלב שוטה בעיני רבים . ברח עם הזנב מקופל , בלי הסכם , בגין טרור למעשה , החריב ישובים , החריב משפחות , הרס חיים .איפה נתניהו וגלעד שליט ועמידה נחושה אל מול הטרור ? אז איך מקיצוניות לקיציוניות ? אילו החיים , זוהי המציאות הפוליטית , ולכן :

    יכולות מנטליות ואישיות , לאין ערוך חשובות יותר בסופו של חשבון .

    להתראות

    אהבתי

  4. לגבי שלי, אף פעם לא אמרתי שהיא בן אדם רע, שלא כדברי רני רהב המפורסמים. האידיאולוגיה שלה רעה מאוד ותמרר את החיים לכולם. אבל מה שמפחיד אותי באפשרות (הקלושה) שתהיה ראש ממשלה זו לא הכלכלה כמו הביטחון. היא בוודאי לא מישהי שניתן לסמוך עליה שתעמוד מול הערבים. מרקל מוכיחה איך טיפשות ותמימות של מנהיגה מול האיסלם ממיטים על המדינה שלה אסון לדורות.

    אהבתי

  5. תמריץ , אני הרי לא מבין , כתבתי לך בתגובה שלי לעי"ל , על אריק שרון ועזה , אתה הרי מהימין החדש , אז אתה עכשיו מדבר איתי על שלי יחימוביץ , ועמידתה האיתנה התיאורטית אל מול הערבים ? לא מבין !! להתראות

    אהבתי

  6. תודה על ההפניה. לטעמי החשיבות בפרסום מוגבר של פרטי התאונות מגיעה מכך שככל שהמודעות הציבורית תהיה גבוהה יותר, כך יגדל התמריץ עבור הדרג הפוליטי לחזק את מערך הפיקוח והחקירה של תאונות העבודה, כך שהעיסוק בפרסום הוא אפיק פעולה אפקטיבי כדי לקדם את השינוי הממשי בנושא.
    לגבי השאלה האם הידיעה על תאונה קטלנית שאירעה בדירה היא שיקול עבור הלקוח לא לקנות אותה, ולכן שיקול דעת משמעותי גם עבור הקבלן – אני מכיר מישהי שהוריה רכשו לפני אי-אלו שנים בית בבית חפר, בפרוייקט בו ידעו שפועל התחשמל למוות בתאונת עבודה באחד הבתים, אבל היזם לא היה מוכן לגלות באיזה מהבתים. לדעתי בהינתן אפשרות בחירה בין דירות דומות, אנשים תמיד יעידפו שלא לקנות דירה שלא נהרג בה אדם/מקבלן יותר הוגן לעובדיו. אם כך, הפרסום יגרום לכך שהביקוש לדירות ספציפיות יהיה נמוך מאשר לאחרות, והמחיר שלהן ירד. כך יווצר גם תמריץ נוסף עבור הקבלן להקפיד יותר על בטיחות עובדיו.

    אהבתי

  7. נראה לי שתמריץ להקפדה על בטיחות זה פקוח הדוק וענישה מחמירה (משהו כמו 20 שנות מאסר לאשמים + מליוני שקלים פיצויים אם מוות כזה נגרם מרשלנות פושעת).

    אהבתי

  8. אדם שמכריז שהוא יקפיד על תזונתו, לא בהכרח יעמוד בכך. סביר להניח שיהיו לו נפילות.

    לעומת זאת, אדם שמכריז שהוא הולך להשתולל עם ממתקים, סביר להניח שיעמוד בכך, במידה רבה.

    ההכרזות הפופוליסטיות של שלי מתוקות ומזיקות. קל לעמוד בהן, והנזק מובטח.

    אהבתי

  9. שלי לא מסוגלת לסבול אי שוויון. כלומר היא לא מסוגלת לסבול שרע לעניים בשעה שטוב לאחרים, ושטוב לאחרים בשעה שרע לעניים. כשהיא פועלת מתוך החלק הראשון של המשפט, אני מסוגל למצוא איתה נקודות הסכמה.

    אהבתי

  10. משהו כזה. לצערי לא ניתן לסמוך על המצפון של השוק החופשי – נראה לי שאנשים יגורו ללא היסוס בבניין שנבנה על דמם של בני אדם אחרים.

    אהבתי

  11. אם להיכנס לנושא של שרון, בדיעבד הימין צריך לבקש ממנו סליחה ומחילה. בנסיגה מעזה שרון הניח את הבסיס לתפיסה העכשווית של חלק גדול מהימין, על סיפוח יו"ש כפיתרון לסכסוך. עם עזה המתווה הזה אינו סביר.

    אהבתי

  12. כלומר הנסיגה מעזה לא באמת שברה את לב האידיאולוגיה הימנית. היא רק מיקדה אותה. דבר דומה ניתן היה לומר אולי על רבין והסכמי אוסלו. רבין רק נתן לערבים אוטונומיה שבמילא בגין כבר הסכים לה. אבל רבין גם שידר בתחושת המתנחלים אדישות לטרור נגדם בעקבות אוסלו. זו הייתה לדברי יגאל עמיר עילת רציחתו ולא הנסיגות עצמן.

    אהבתי

  13. תמריץ , תתרכז ותקרא טוב :

    זה לא האפקטיביות של המעשה , אלא : הפיכת העור , מעבר מפולר אידיאולוגי , לפולר אחר ( מקוטב לקוטב , בקלות בלתי נסבלת , אפרופו שרון ) . משמע :

    יש מעט אפקטיביות בסוף לאידיאולוגיה ( ולכן מלינים תדיר על הבטחות ואי קיומן ) ולכן :

    חשוב מאוד להתרכז במנטליות , וביכולות האישיות . לדעתי האישית , לשלי יחימוביץ , אין מתחרים בענין זה . אני לא מחובר לאידיאולוגיה שלה אמנם , אבל שוב : היכולות האישיות , יותר חשובות , כי כך או כך :

    המציאות בשטח , הוכיחה שהיא מכריעה או חזקה יותר, מכל אידיאולוגיה מקדמית .

    להתראות

    אהבתי

  14. יחימוביץ' הייתה שדרנית רדיו מעולה, אבל אני לא מוצא בה שום דבר שיכשירה להיות מנהיגה במדינת ישראל (חס וחלילה).

    אהבתי

  15. שלי יחימוביץ היא פוליטקאית נדירה ביושרתה האישית. היא סיפרה שיריביה שלחו חוקרים פרטיים בכדי למצוא עליה אישהו לכלוך ולא מצאו דבר. ואני מאמינה לה לחלוטין לשני חלקי המשפט. היא גם מעולם לא תמכה במושחתים במפלגתה (פואד בן אליעזר, דני עטר ועוד).

    יחד עם זאת, שלי יחימוביץ לעולם לא יצאה כנגד הוועדים הגדולים של חברת החשמל , הנמלים וכו' למרות כל הנזקים שהם גורמים למדינה. כנ'ל גם לא כנגד מערכות השכר והקידום המעוותת במגזר הציבורי וברשויות הממשלתיות.
    יתכן והיא לא מבינה את נזקם ויתכן ושרידותה הפוליטית חשובה לה יותר. שתי האפשרויות הנ"ל פוסלות אותה בעיני ממילוי תפקיד כלכלי בכיר.

    אהבתי

  16. טוב תמריץ , אתה טוען או מכחיש בעלמא כמובן , בלי לפרט , אלא שאני טענתי , ואני צריך לפרט , עלי נטל ההוכחה למעשה , ולא עליך , קצת סבוך , אבל בגלובל :

    – שילוב טוב מאוד בין אין ל – יאנג ( קשיות / רכות )
    – דוגמא ומופת אישיים
    – נחישות ודביקות במטרה
    – נכס אלקטורלי ( הציבור מכללא , מעריך אותה מאוד ברמה האישית )
    – אינטגריטי , העדר אופורטוניזם , העדר נהנתנות ושירבוב של שיקולים פסולים , אישיים , פוליטיים וכו….
    – טבע אינטלקטואלי
    – שכל ישר , רגש אנושיות טבועים

    ועוד כהנה וכהנה סיבוכים קצת , רק צריך להודות שהיא סובלת מ –

    סוציאליזם נוקשה וטהרנות יתר ….. אבל , אולי יעבור לה , מבחינת פוטנציאל אבל , אין לי ספק …. להתראות

    אהבתי

  17. יש אמירה כזאת שעדיף טיפש עצלן מטיפש חרוץ.

    אני לא טוען (וגם לא מכחיש) שיחימוביץ' טיפשה אבל כן טוען שתוכניותיה הרסניות. נחישות ודבקות וכו' מגדילים את פוטנציאל ההיזק שלה.

    אהבתי

  18. אני לא רוצה לראות את שלי יחימוביץ כראש ממשלה, אבל בהחלט כשרה בכירה שיושבת על שולחן הממשלה ושואלת שאלות טובות ומציגה אלטרנטיבות ראויות לביצוע. זה בהחלט כן, בעיקר כמינוי אישי ולא כחלק מקואליציה שכוללת את השמאל. אם יהיה ראש ממשלה מהימין שיוכל למנות אותה (יחד עם דרגות חופש לתת לה לקדם עניינים שחשובים לה ולא סתם לתפארת המליצה), זה יכול להיות מהלך נכון אם הוא יבנה נכון.

    אהבתי

  19. רק להוסיף למסכת או רצף הנקודות לעי"ל לגבי יחימוביץ , ענין באמת עקרוני :

    היא פשוט אישה !! התדמית הבינלאומית משחק תפקיד חשוב מאוד !! מצבנו ממש לא טוב , ויש סיכוי מסויים , שהוא ילך ויחמיר . אישה כראש ממשלה , לא דבר מבוטל כלל וכלל , בקשר לענין דנן של תדמית בינלאומית . התדמית של מדינת ישראל בעולם , לא קלה בכלל , ולא ניתנת ממש להבנה מבחוץ . אישה בתורת ראש ממשלה , זה מקדם חשוב מאוד בקשר להבעה של : נאורות , שלטון החוק , ליברליזם , אושיות המשטר הדמוקרטי וכו… כאנטי תיזה לסובב אותנו ( וילה בג'ונגל וכו…. ) להתראות

    אהבתי

  20. וורדפרס פתאום הציג שרשור בסדר של תגובה לתגובה, רק בלי קינון. כלומר התגובות לא היו לפי סדר הזמן. תגובה מאוחרת יכולה הייתה להיכנס באמצע אם נועדה לתגובה שמעליה. זה היה בלתי קריא לחלוטין.

    אהבתי

  21. תמריץ , אני אישית מעריץ נלהב של איילת שקד , אלא כללית , לא בהקשר דווקני הנוגע לראשות ממשלה . ראש ממשלה במדינת ישראל , זה סיפור סבוך , אכזרי , ללא ספק התפקיד הקשה והסבוך ביותר על פני הגלובוס .

    רק לא הבנתי : האם אתה מתכוון שהיא באופן דווקני מתאימה לתפקיד ( ראש הממשלה ) או :

    שאם כבר חשוב אישה שם , ובינלאומית – תדמיתית כפי שציינתי , אזי היא ?

    להתראות

    אהבתי

  22. מבקר,
    אני מתפלא עליך
    המשפט הוא:
    יותר גרוע מחכם עצלן
    זה טיפש חרוץ.
    ——————–

    ולשאר
    למרות הסכנה הסוציאליסטית של יחימוביץ
    אני מעדיף את יושרתה ונקיון כפיה לאין ערוך
    על השחיתות וחוסר נקיון הכפיים של של רבים רבים בכנסת
    ובמפלגת השלטון במיוחד (שלא לדבר על הטיפשים הרבים שם).

    דרושים לנו עוד הרבה אנשים ישרים, שטובת האזרח היא נר לרגליהם, כמו שלי יחימוביץ.

    אהבתי

  23. וגם עם גברת שלי טועה לרוב,
    אז רצונה האמיתי והנקי בטובת העם הוא הבסיס לכל ממשל תקין.

    ולעומתה,
    כשהבסיס רקוב, כשהמניעים הם, מקורביזם, שמור לי ואשמור לך וכו, כמו אצל רוב "נבחרינו", אז שום דשא לא יכול לצמוח שם.

    אהבתי

  24. תמריץ, נראה לי הגיוני שיהיו שני פרמטרים, אחד קובע האם לאפשר תת-תגובות, והשני קובע את אופן ההצגה של תת-תגובות (אינדנטציה כן או לא).

    אם אתה לא רוצה לאפשר תת-תגובות, אתה צריך למצוא את הפרמטר הראשון, ולהשבית אותו (אני מתאר לעצמי).

    אהבתי

  25. שמעון חש, הנה גרסה קצת אחרת:

    I divide my officers into four groups. There are clever, diligent, stupid, and lazy officers. Usually two characteristics are combined. Some are clever and diligent — their place is the General Staff. The next lot are stupid and lazy — they make up 90 percent of every army and are suited to routine duties. Anyone who is both clever and lazy is qualified for the highest leadership duties, because he possesses the intellectual clarity and the composure necessary for difficult decisions. One must beware of anyone who is stupid and diligent — he must not be entrusted with any responsibility because he will always cause only mischief.

    אהבתי

  26. מיוחס לנפוליאון.
    חברה, תתעדכנו, אתם ממחזרים תגובות . אני הגבתי את זה כבר ב 2013 ומכיר את זה מ48.

    אהבתי

  27. שמעון, אתה כותב על "רצונה הנקי והאמיתי" אך לעתים נדמה לי שמרירות ורוע רושפים מעיניה וניתזים מפיה. זו כמובן התרשמות סובייקטיבית.

    ואם כבר פתגמים אז "הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות".
    כוונות טובות = "רצון נקי ואמיתי".

    אהבתי

  28. מבקר יקר,
    שיפוץ קטן לפתגם
    כוונות טובות יתכן ויביאו לגהנום. אך סיכוי לא רע גם שיובילו לטוב.
    כוונות רעות בוודאי יביאו לגהנום.

    וכשאני אומר יביאו, אני מתכוון אותנו, לא את הח"כ.
    אם נסתכל על 90% מחכי"נו אז כוונותיהם אינן חופפות כלל את טובתנו או את האינטרסים שלנו. ולכן בוודאי שיוליכונו לגהנום.

    המרירות שיתכן שניתזת מעיניה מובנת מאוד, היא מוקפת בכ"כ הרבה רוע, שחיתות, וחוסר נקיון כפיים, זה דבר מתסכל מאין כמוהו.
    לא חושב שזה רוע שניתז מעיניה. קל להתבלבל.

    אהבתי

  29. מבקר המגיב הזה http://tinyurl.com/gnc4mow טוען אחרת אבל נראה שהצדק איתך.
    חוצמזה , אני באותה דעה כמו קמיליה חוץ מעניין הפסילה.
    אוסיף שלדעתי יש בכל זאת דימיון מה בין שלי ובינך.
    היא עיוורת או מתעוורת לנוכח סוציאליזם חזירי כפי שהינך לקפטליזים חזירי.

    (אני מקווה שלא כל פעם שאני מבקר את המבקר אצטרך לציין שאני מאד מעריך וכו' … כי זה מעייף)

    בברכה.

    אהבתי

  30. שמעון חש,

    אידיאליסטים מרירים שזעמם קדוש — אלה הכי מסוכנים.

    קח למשל את רובספייר. נזירי, נקי כפיים, דבר לא רצה עבור עצמו. זכה לכינוי The Incorruptible

    he was an eloquent spokesman for the poor and oppressed, an enemy of royalist intrigues, a vigilant adversary of dishonest and corrupt politicians

    In more recent times his reputation has suffered as historians associate him with radical purification of politics by the killing of enemies.

    השלטת השוויון באמצעות טרור:
    "It is time that equality bore its scythe above all heads. It is time to horrify all the conspirators. So legislators, place Terror on the order of the day! Let us be in revolution, because everywhere counter-revolution is being woven by our enemies. The blade of the law should hover over all the guilty."

    As an orator, he praised revolutionary government and argued that "terror" – at least as he defined it – was necessary, laudable and inevitable.

    אהבתי

  31. גיא, אני לא עיוור לבעיות, רק חושב שחלקן נגרמות ע"י אי-אכיפה של החוקים הרגילים נגד אלימות והונאה, וחלקן נגרמות תוך שימוש בכוחו של הממשל עצמו. לא כל בעיה אפשר לפתור… בלי ליצור חמורה יותר.

    אהבתי

  32. אוקיי, אז אני אישית אשמח אם אתה בעצמך תפגין קצת סקפטיות 😉 ותעלה מידי פעם בעיות שאתה רואה או מכיר בשיטה ( ולא רק כאלו שנגרמו תחת כוח הממשל עצמו) או אם יש בעיה שאתה מזהה בודאות והיא ראויה לגינוי לדידך אלא שהפתרונות המוצעים לה עלולים להחמיר את המצב.

    אהבתי

  33. גיא, כפי שהכינוי שלי רומז, המוטיבציה שלי יותר תגובתית מאשר יוזמתית.

    תביא לכאן מגיב או שניים שיביעו דעות טהרניות* של שוק חופשי, ואז אני לא אוכל שלא להסתייג פה ושם מדבריהם.

    ——–
    * יותר טהרניות משלי. כן, זה בהחלט אפשרי.

    אהבתי

  34. בקשר לפרסום הדם שנשפך ואפקטיביות לערך הנכס: אציין שיש לי קרובים באחת ההתנחלויות שבבית שלידם נרצחה משפחה לפני כמה שנים
    מאז הבית הנל ריק.

    לגבי שלי יחימוביץ' (וחלק לא קטן מהפוליטיקאים החדשים שלנו) לפעמים יש לי תחושה שכוחם בפיהם גדול משבמעשיהם, מה שהופך אותם לאופוזיציונרים טובים – אבל לא הייתי סומך עליהם לתפקידים ביצועיים

    אהבתי

  35. היכן אורי?
    לא הייתי כאן לאחרונה אז אני לא יודע אם הוא כבר נעדר זמן רב או רק ביום-יומיים האחרונים.

    אהבתי

  36. יאיר , אורי אכן בימים האחרונים ( 3 לערך , לא מגיב ) אלא שלא מובנת השאלה : " איפה אורי " ? שוחה עם דולפינים לבנים במימי הונק קונג ? אוכל צלופחים עם איזה מלוכסן ? אולי הוא עצור בסין בעוון הסתה להומוסקסואליות ?

    איך נדע יאיר ? וואלק , אתה מזכיר לי את ארדואן ואובאמה , מעשה שכך היה ( באמת אירע ) :

    אובאמה ( מן הסגלגל ) וארדואן שוחחו בטלפון . אובאמה החזיק ונפנף אלת בייסבול במהלך השיחה ( כמו לפרוק הקריזה שלו עליו : אם לא תיתן לי לתקוף באיראן , דרך טורקיה , יא טורקי , זולל קבב טלה דפוק , משל היה אומר לו ……) .

    הרוחות געשו בטורקיה מן מעשה הנבלה , וארדואן ? כך :

    "מאיפה אני יכול לדעת , מה הוא מחזיק ביד , במהלך שיחת טלפון ? "

    אז יאיר , אני לא מבין , אפילו טורקי אהבל כזה , כמו ארדואן , יש לו יותר שכל ממך ?

    נ.ב. : בצחוק כמובן יאיר , אל תיקח אישית לוחצת כמובן ….

    לינק לשיחה :

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4265286,00.html

    להתראות

    אהבתי

  37. למבקר הטוקבקים

    הבעייה אינה האם האידיאליסטים מגיעים בטעם זועם – מריר או בטעם חייכני – חלבי. הסכנה היא באמונתם שמטרתם כל כך צודקת וקדושה עד שהיא מצדיקה את כל האמצעים.

    ראה השמועות האחרונות (בינתים לפחות אין הוכחות) לגבי מאמציהם של אלון ליאל ושות' לטרפד את מינוי דני דיין לשגריר + לקדם את החרמת ישראל באולימפיאדה. ניתן להניח שהם מאמינים שמטרתם קדושה.

    ובחזרה לשלי יחימוביץ – האם תמיכה בהסתדרות ובוועדים הגדולים והמושחתים אינה נתפסת בעיניה כמחיר פעוט בהשוואה למטרה המקודשת של הגעתה לשלטון?

    אהבתי

  38. Lol אלרום 🙂 , נוסף ,נראה לי שיאיר ואורי ינפנפו אלותיהם ולא עתים במהלך כתיבת התגובה אליך.

    אהבתי

  39. רוצה לכתוב –> עטים … ברמיזה לחרוביהם לאתים … אבל לקינדל מוח משל עצמו והוא מחליט לבד.

    אהבתי

  40. גיא , הכל דאחקות והלצות , ברוח טובה , יאיר ואורי , שני מגיבים מאוד אינטילגנטים ומוערכים . הם לא איזה יורמים מפגרים שיחשבו שזה נכתב ברצינות , אשכרה , משל , הלכה למעשה כך חושב אני ( בצחוק גם נכתב מפורשות שם …. ) .

    בכל מקרה , להרים אלה עלי ?? זה לא מעשה של מה בכך גיא !! אדם כזה מסתכן , או למעשה , מבצע התאבדות , נכוחה , לנוכח פני האוייב ממש …..

    יש להם הרבה יותר שכל מזה ….. להתראות

    אהבתי

  41. קמיליה,

    אפשר לנסות לשכנע את ההמונים שהמטרה מקדשת את האמצעים, אך אפשר גם לשכנעם שהאמצעים רצויים ומעוררי עונג בפני עצמם, מפני שהאנשים שנגדם האמצעים מופעלים הם כל כך מתועבים שזה פשוט מגיע להם. מרירות וזעם יכולים לשמש כדי לעורר בהמונים תאוות נקם וענישה כלפי אותם אנשים.

    אהבתי

  42. המעשה של אלון ליאל לטירפוד מינוי דני דיין, ממה שידוע בוודאות עד כה ולא רק משמועות שאינן מוכחות, מוכיח כמאה עדים שרוממות שלטון החוק בפיות נציגי השמאל, אבל כשמגיע ה-pay day, הם נוהגים כאחרון המאפיונרים.
    מדובר בקבוצה שלא מסוגלת לקבל שיש פה עם שבוחר בנציגיו. מבחינתם ש"העם יקפוץ לנו".
    אבל זה עניין זמני בלבד. הימין כשעלה לשלטון (בגין) השאיר את בכירי השירות הציבורי במקומם מתוך תפיסה שהם משרתי ציבור נאמנים (ורובם אכן כאלה) ושהם יכבדו את השלטון הנבחר, ולחלקם גם לא היו מחליפים מתאימים. היום המצב שונה:
    1. אנשים כמו אלון ליאל פוגעים בקבוצה החברתית ממנה הם באו. הם מגבירים את שיח החרשים של קבוצת קוראי הארץ שבטוחה שהכל נהיה רע ורק הם יכולים להציל את המצב. ובעיקר הם מזהים את הקבוצה שלהם כשחצנית, יהירה ופוגעת בתפקוד הממשל ובשם הטוב שלנו בעולם. הם אט אט מונעים מהקבוצה החברתית שלהם גישה לתפקידים בכירים.

    2. גם לימין יש מכללות למדיניות, גם לימין אנשים שיכולים לשרת בתפקידים בכירים, גם לימין יש אנשים רהוטים שיכולים לייצג אותנו בעולם, והם תופסים את מקומם אט אט בשירות הציבורי.

    זה עניין של זמן. בעזרת אלון ליאל וחבריו מחד, ואנשי ימין צעירים מאידך, זה קורה וימשיך ויתחזק.

    אהבתי

  43. אני לא בדיוק בקיא בשאלה מה ליאל עשה ומה לא, אבל אני שותף לדעה שהדרך הטובה ביותר וכנראה היחידה להוציא את ישראל מהשטחים היא באמצעות לחץ בינלאומי אינטנסיבי. קל להבין מדוע זה יוצר דילמה עבור מי שרוצה להפסיק את הכיבוש, אך מהסס לגייס לחץ חיצוני כנגד מדינתו שלו. להבדיל אותה דילמה קיימת עבור מתנגדי משטר באירן למשל שמודעים לכך שרק כוח צבאי חיצוני חזק יכול למוטט את המשטר הקיים, אך מתקשים לתמוך במתקפה נגד מולדתם.

    אהבתי

  44. ההשוואה שלך, למתנגדי המשטר באירן שרוצים למוטט את המשטר שם, מאוד תמוהה בעיני.

    אהבתי

  45. אם כוונתך הייתה שמעשי ליאל וחבריו היא למוטט את המשטר בישראל, כשם שזאת מטרת האופוזיציה האיראנית – אני איתך.
    אם כוונתך שמעשי ליאל וחבריו (במדינה דמוקרטית עם בחירות חופשיות והוגנות) לגיטימיים כמעשי האופוזיציה באירן – תמיהתי בעינה עומדת.

    אהבתי

  46. אני יכול להבין נקודת מבטם. אפשר לדרוש מאנשים לציית לחוק, אבל קשה לדרוש מהם לציית לנורמה ציבורית לא מחייבת ("לא מסיתים נגד הממשלה/המדינה בחוץ לארץ") כשמדובר במשהו שהוא בציפור נפשם. נכון, השמאל ישלם מחיר על ההתנהלות הזו – סלידת הרוב.

    אהבתי

  47. לעניות דעתי, מה שמוביל אותם אינו ציפור הנפש (את ציפור הנפש אני מעריך מאוד). מה שמוביל אותם הוא איבוד השלטון. מעשיהם מונעים בידי ההכרה באיבוד היכולת לחזור לשלטון למשך זמן רב מאוד, ויותר מכך – באיבוד הלגיטימיות של דעותיהם בקרב רוב הציבור. במסגרת זאת, המעשים שלהם הם בבחינת "תמות נפשי עם פלישתים". אם השלטון לא בידי – אז הוא גם לא יהיה בידי הימין ואף לא בידי שום גורם במערכת המקומית (אנרכיה שמובילה להתערבות בינלאומית).
    [במאמר מוסגר, מה שגורם להם להכיר באיבוד הלגיטימיות שלהם, זה יותר מפלגות המרכז ממפלגות הימין. ההצלחה האלקטורלית של המרכז, בעיקר לפיד (שיוצא פומבית נגד מעשיהם), משדרת להם שאת הקולות שהם פעם קיבלו הם יותר לא יקבלו. במובן זה, לפיד בהחלט משרת את הימין כפי שהם טוענים.]

    אפרופו הדיון הקודם אודות שלי יחימוביץ. היא לא הייתה עושה "מעשה ליאל", והיא גם יצאה פומבית נגד מעשה זה. לכן על-אף דעותיה הסוציאליסטיות (שאתה חושש מהן) אני מעריך אותה. היא פרלמנטרית אמיתית, ישרה ואינה שופכת את המים יחד עם התינוק.

    אהבתי

  48. בהמשך לדיון שהתפתח כאן בתגובות לפוסט אודות השמאל, ובעיקר השמאל המיואש (כדוגמת אלון ליאל), להלן ציטוטים נבחרים מהבלוג של דני רשף בדיוק בנושא הזה תחת הכותרת "שקיעת השמאל – אובדן הלגיטימיות":

    "עד לפני כעשור היה השמאל בישראל … המגדיר העיקרי של התקינות הפוליטית בישראל. הזרם הפוליטי שאיפיין את כל המי ומי בתקשורת, באמנות ובמרכזי החברה. אפשר כבר לקבוע שהשמאל, זה שנאבק בכל כוחו לשתי מדינות לשני עמים שקע, שוקע ומאבד מהרלבנטיות שלו. כמו כל זרם פוליטי שוקע שמנהל קרב מאסף חלה בו הקצנה לכיוונים בלתי נשלטים …

    יש כמה סיבות, שביחד יוצרים תהליך גדול, שהשמאל דועך במהירות בחברה הישראלית:
    א. – שינויים דמוגרפיים בישראל, כולל העליה מרוסיה.

    ג. – התפוררות מול עינינו של "המודל האירופי", נקודת היחוס של חלק גדול בשמאל הישראלי – גבולות פתוחים, רב תרבותיות, הזנחת הלאומיות וקבלת האחר.
    ד. – ה"אביב הערבי", ההגדרה מחדש של המזרח התיכון ונטישת הזהויות ה"מומצאות", בינהן הזהות הפלשתינית, לטובת זהויות שורשיות יותר ולטובת הזהות האסלאמית החובקת.

    מכאן היו ועדיין יש לשמאל כמה אפשרויות – לעדכן את התפיסה … להשקיע בציונות מגשימה, … לייצר שיתופי פעולה, אפילו עם גורמי ימין וחרדים, בנושאים מוגדרים לטובת החברה … להציע יוזמות של שיתוף פעולה ישראלי-פלשתיני, לטובת שני הצדדים, למשל בפיתוח היי-טק ותעשיית מידע, רפואה ושאר נושאים כיד הדימיון הטובה גם בלי פתרון סוגיית "הכיבוש".

    במקום זה בחר השמאל, אפילו זה השפוי יותר, להתנכר ולהחרים את הימין. הסיסמה "רק לא ביבי" היא בעצם התרסה לרצון הבוחר … אין דרך לשנות מציאות בחברה דמוקרטית אלא דרך רחשי הלב והשכל של הציבור הרחב ואין שיטה אלא שיטת הפשרה שלא רואה פסול בהישג חלקי כשהאלטרנטיבה היא אפס השגיות. בסוף השמאל מרחיק עצמו מהקהל הרחב ומהסיכוי ארוך הטווח גם להשפיע ולשנות. השמאל דן עצמו להיות מיעוט נרגן, זועם שככל שהוא מקצין הוא מרחיק עצמו מהסיכוי לשנות וזה, בעצם, עונשו."

    http://danireshef.blogspot.co.il/2016/01/blog-post_18.html

    ואני אוסיף לדני רשף עוד סיבה לשקיעת השמאל – איבוד המונופול שלו אודות הנכון הטוב והישר. אנחנו בעידן המידע, לכל אחד מאיתנו יכולת להתחבר למידע שלא דרך מערכות העיתונים. מי שמדבר על השפעת מהפכת המידע על החברה החרדית, שכח לספר לנו שיש לה גם השפעות רבות נוספות, ביניהן על השמאל הישראלי. איבוד המונופול הזה מתרחש לא רק בתקשורת, אלא גם בדיפלומטיה, בצבא, במערכת המשפט ושלטון החוק, ובמקומות נוספים. ההקצנה שחלה במקומות כמו האקדמיה הישראלית היא סימפטום ל"אחיזת קרנות המזבח" שהשמאל אוחז בשביל לשמר את מעמדו.

    אהבתי

  49. אהבתי את ההקבלה של מהפכת המידע והחרדים לאובדן המונופול של השמאל. דבר שלא חשבתי עליו אבל יש בו אמת רבה.

    אהבתי

כתיבת תגובה