לא יקרה ב-2016

בתחילת השנה האזרחית ניסיתי את כוחי בניבויים ל-2015. לא היה משהו. כישלון הוא לא נורא אם מפיקים ממנו לקחים. במקום לנבא מה יקרה, אנסה לנבא מה לא יקרה בשנת 2016.

דונלד טראמפ לא ייבחר לנשיא ארה"ב

לבנים טיפשים הם ציבור גדול באמריקה, וטראמפ נוחל בקרבו הצלחה שלא תיאמן. אבל רוב האמריקנים הם לא לבנים טיפשים. יש לבנים חכמים. יש היספנים. יש שחורים. יש אסייתים. יש יהודים. יש מוסלמים, שהפכו לשעיר לעזאזל של טראמפ. כולם לא יצביעו עבורו.

דאעש לא יכבוש את בגדד, דמשק או רבת עמון

דאעש אמנם מצליח לשרוד לעת עתה את ההפצצות של מדינות המערב ושל רוסיה, אבל תנופת ההתפשטות שאפיינה אותו בשלב מסוים כבר נעלמה. יש גבול מה יכולים לעשות כמה אלפי מוסלמים ברברים רכובים על טויוטות כשחילות האוויר הטובים בעולם מטווחים אותם בצוותא חדא.

רומן זדורוב לא יקבל משפט חוזר או דיון מורחב בעליון

כפי שהסברתי בפוסט לגבי משפט זדורוב, התיק שלו נראה די סגור. אין עוד איזו שאלה גדולה שחייבת להיפתר.

סין לא תקרוס לתוך משבר עצום פוליטי או כלכלי

מנהיגי סין יודעים את אומנות הדפסת הכסף וההליכה מבועה לבועה, ויצליחו להרגיע את ההמונים.

יפן לא תקרוס למשבר חובות

אחת התחזיות שכן צדקתי לגביהן בשנה שעברה הייתה שהין יתחזק לעומת האירו. אני לא אהמר אם הוא יתחזק גם השנה, אלא רק על מה שלא יקרה – גם השנה לשווא יחכו מעריציו של קייל בס לעלייה חדה בריבית על החוב היפני או לקריסת הין לרמה של 200 ין לדולר.  נראה שהיה כבר פיצוץ מבוקר של ערכו של הין. יפן היום עשירה פחות מישראל בתמ"ג לנפש. הנתון הזה נראה לי מוזר מכדי להיות נכון. על אף הבעיה הדמוגרפית יפן מדינה עם תשתיות אנושיות ופיזיות נפלאות. קריסה קשה לי לראות שם, רק התאוששות.

מחירי הדירות לא יצנחו

על אף הגידול במספר התחלות הבנייה, המגמות הדמוגרפיות, גם מבחינת הילודה וגם מבחינת העלייה, דורשות עוד הרבה יותר בנייה. לכאורה צניחה במחירי הדירות יכולה לבוא גם מעלייה בריבית, אבל אין סיבה להניח שהריבית תעלה דרמטית. קרנית פלוג מאוד זהירה, והלחצים הדיפלציוניים שמחליפים בעשור הזה את הלחצים האינפלציוניים של העשורים הקודמים לא ייעלמו ככה סתם.

לא יהיו בחירות

מתברר שממשלה של 61 ח"כים יכולה להיות יציבה במידה מפתיעה. אף חבר כנסת מהימין, אפילו אורן חזן, אינו מתאבד שיעי שימוטט עליו את ממשלת נתניהו.

46 תגובות בנושא “לא יקרה ב-2016

  1. מענין מאוד תמריץ , נקודות למחשבה …. רק אגב , זדארוב , לא יכול , לא לקבל " משפט חוזר " ( שהרי לצורך כך צריך שהקייס יהא חלוט , וראיות או עילות אחרות יצוצו פתאום ) וגם לא דיון מורחב , שהרי אין חיה כזו , מה שיש זה : דנ"פ ( דיון נוסף פלילי ) .

    מה שאני לא מבין , איך אירופה והמהגרים , שאתה כה תפוס עליהם השנה , לא קיבלו אפילו שורה אחת …..

    להתראות

    אהבתי

  2. אל רום, לגבי ההגירה – כתבתי מה אנשים חושבים שיכול לקרות ולדעתי לא יקרה. ההגירה לעומת זאת תקרה בהחלט.

    אהבתי

  3. האם דונלד טראמפ יקבל את המינוי של המפלגה? זו נבואה לטווח של שלושה וחצי חודשים, באמצע מרץ אמור לכאורה להיות ברור למדי מי מוביל בבחירות המוקדמות. ואם טראמפ לא יקבל את המנוי האם אפשר לנחש מי יהיה המועמד שיש לו סכוי גבוה יותר להיות הנשיא. האם ברנרד סאנדרס יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית?
    קיים סכוי שאף אחד מהרפובליקנים לא יזכה בתמיכה של 50% ואז יעלה מישהו מהקהל, מיט רומני נקי וזך ייצג את הרפובליקנים. הסכוי לכך גדול מאשר בעבר אבל עדיין בתחום שמתאים לתסריטים הוליוודים יותר מאשר למציאות. לרוביו עם סגנית אשה יש סכוי סביר לגבור על קלינטון. הדמוקרטים יקבלו את השליטה בסנט מחדש וזה קריטי למקרה ש
    קלינטון תזכה בנשיאות ב 2016. מה שכיום התסריט הצפוי ביותר. ככל הנראה ב 2016 נדון רבות בשאלה למה הרפובליקנים כשלו שוב.

    דעאש יחלש מאד, אבל האם הוא יובס סופית? לאיש חוץ מלעירקים אין עניין שהוא יובס. האם יהיו עוד פעולות טרור באירופה ובמערב? כיצד זה ישפיע השנה על הבחירות באירופה, יש בחירות בגרמניה פורטוגל אנגליה. האם מפלגות הימין יתחזקו? האם נושא הפליטים ישפיע על אמנת שנגן? יחסמו גבולות?
    ומצב הכלכלה? אני נוטה להאמין שההערכה של תמריץ משנה שעברה לגבי יון תתגשם השנה והיוונים יצרו משבר נוסף חמור מקודמו. יתכן שגם האיטלקים. יוון תפרוש כמעט מגוש היורו.
    מלחמה בין תורכיה לרוסיה? או שכל אחד למד את מקומו. השיווי משקל בסוריה עדין מאד וארוע קיצוני צריך להתחולל שם. הרוסים יציעו להחליף את אסד כפשרה אבל לא יהיו קופצים על התפקיד.
    ומה עם הגז הישראלי? לאן? עם מי. שוב נחתום עם מצרים. או ניפול שוב לידי תורכיה? או הפעם נלך עם בעלי ברית טבעים יותר כמו קפריסין ויוון ונציע למצרים שימוש בצינור גז שלנו.
    האם חיזבלה תכנס לעימות עם ישראל? יש טענות שהיא נשחקה מאד במלחמה בסוריה אבל בפועל רק כ 700 אנשי חיזבלה נהרגו ובמלחמה שברובה ירי טילים לא צריך הרבה חילים בשטח. חיזבלה תנסה לגרור את ישראל לעימות עם אירן ורוסיה.
    לגבי משפט זדרוב, צריך ראיות חדשות שיצוצו אבל המידיה כבר הראתה שהיא יכולה להעלות מאוב חקירות חדשות רק על שמועות ושהמשטרה פוחדת מדעת הרשתות החברתיות, אלא תחנות המשפט עובדות לאט וזה יקח יותר משנה עד שיתחדש משהו בנושא.
    כלכלת סין לא תקרוס אבל הייואן הסיני כן. יגיע קרוב ל 7 עד סוף השנה הבאה, היה קרוב ל 6 לפני כשנה וחצי.
    מחיר הדלק יעלה. למרות שהחורף השנה עומד להיות חלש מאד וכבר נרשם בכמה מקומות בעולם חג המולד החם ביותר בהסטוריה המודרנית. הנאסדאק יעלה קלות.
    מחירי הדירות ירדו ב 15% אחוז בשנה הקרובה.
    ביבי נתניהו יודיע על פרישה מהחיים הציבוריים.
    הרשות תודיע על הכרזת מדינה פלסטינית.
    אירן תהפוך עורה,תפתח קשרים כלכלים עם אירופה ותכחיש שמועות שכבר יש לה פצצת אטום.
    מכוניות אוטונומיות יבצעו פריצות דרך אבל רק ביפן וקוריאה. דגמים חדשים שימושיים ויעילים יותר של מכוניות חשמל יצאו לשוק.
    פתרונות חדשים בייצור בטריות יעילות יותר וקולטי שמש יעילים וזולים יותר עד מחירי תחרות בדלק.
    ידובר על פריצת דרך בחיסוני סרטן מבוסס חיזוק מערכת החיסון אבל לא יהיו תרופות חדשות.
    יתחיל פרויקט של יצירת מוח סינטטי שיחקה את מוח האדם בצורה מושלמת תוך שלוש שנים.
    תוכרז פריצת דרך במחשבי קואנטום, כנראה על ידי אי בי אם.
    אפליקציות שמאפשרות לבני אדם לתקשר עם מחשבים כבני חברה ולהתיעץ אתם.
    התפתחות ישומים נוספת במדפסות שלושה מימדים.
    מחירי שקדים, שוקולד, אבקודו יעלו בחדות בשל שינויי אקלים.
    הריבית בארה"ב תעלה בעוד רבע אחוז בלבד.
    שימוש בסלולרים יתחיל להחליף את מקומו במחשבים יעודיים נלבשים שישרתו אותנו בחיי יום יום וביחוד בתחומי רפואה.
    שמעון פרס ילך לעולמו והעתונות תציג אותו כמלאך גבריאל.
    סטפן קארי יזכה בMVP והעתונות תציג אותו כמייקל ג'ורדן
    מדינה כל שהיא תצביע על הכנסת מינימום מובטחת לכל אזרח בלי להתחשב בהכנסתו.
    שחקן קולנוע ידוע ימות, יצא מהארון, יודיע שהוא מתאסלם.
    מלחמת הכוכבים יזכה באוסקר על פעלולים טכנים.
    יוכרז על זוכה פרס נובל בתחום האסטרונומיה על גילוי כוכבים שחיים תבוניים יתכנו בהם.

    אהבתי

  4. יכולתי להוסיף כהימור נוסף שאינני מאמין שתהיה מלחמה בין ישראל לחיזבאללה. זה מנוגד מדי לאינטרסים של שני הצדדים.

    אהבתי

  5. אנחנו לא יודעים מה האינטרסים של החיזבלה. נראה לי שחימום הגיזרה טוב עבורם.

    אהבתי

  6. תמריץ , מה שיקרה , ומה שלא יקרה זה הרי אותו הדבר !! אם אתה צופה שמשהו לא יקרה , הרי הוא אמור לקרות , יש הסתברות כזו , ואתה צופה שזה לא יקרה , אז זה ניבוי כפי כל ניבוי !!

    מעבר לזה , בקשר להגירה , גם אם היא תקרה או תמשיך כמובן , ישנן הרבה נקודות מפנה צפויות ומפתיעות , שכבר חזינו בתחילתן :

    הסכם או הבנה של האיחוד עם טורקיה , סגירת גבולות , בניית מחנות פליטים ושם הם נרקבים , התגברות הלאומנות גם במדינות מתונות ( כמו בשבדיה וצרפת כמובן וכו…. ) .

    להתראות

    אהבתי

  7. מהבחינה הלוגית זה כמובן נכון. מה שיקרה ומה שלא יקרה אירועים משלימים. מבחינת האופן שבו אנשים, ואני בכללם, משתמשים בשפה – כשאני מנבא מה לא יקרה, כוונתי לדבר על אירועים משני סטטוס קוו שלא יקרו. אירועים שיש כאלו שצופים את התרחשותם, אך אני איני חושב שיתרחשו. אם הייתי חושב למשל שסן פרנסיסקו לא תמשיך להתקיים ב-2016 כי יפול עליה מטאוריט ענקי, לא היה הולם את רוחה של רשומה זו לכתוב "לא תהיה תנועת מכוניות בסן פרנסיסקו השנה", כי ברשומה אני עוסק בשלילה שכתוצאה ממנה ימשיך הסטטוס קוו הכללי, ועולם כמנהגו ינהג, לא ההיפך.

    אהבתי

  8. בקשר להגירה, אין דברים לא צפויים או צפויים. תורכיה לא יכולה לעצור אותם בין אם לא תרצה או לא. התגברות הלאומנות באירופה איטית מאד, הם נוקטים במדיניות של סגירת דלתות האורווה אחרי שהסוס נכנס.

    לגבי ניבוי מה לא יקרה, האם זו לא הונאה? גם תלוי איך אתה משתמש בזה, אתה יכול לגזור את הלא קרוב מאד למציאות. אף אחד לא רוצה לשמוע שהוא לא זכה בלוטו. אנשים רוצים לשמוע מה כן יקרה. גם אם לא תקלע זו מתיחת הדמיון. הם רוצים לדעת מה לא ינהג כמנהגו.

    אהבתי

  9. טוב חבר'ה , לא מדובר באירועים בדיוניים , או אירועים from scratch אלא מדובר בתהליכים מתמשכים ודינמיים עם השפעה עצומה , זה לא בדיוק אפס/ אחד!! וספציפית לגבי מהגרים היו כבר דברים או נקודות מפנה בעלות משמעות עצומה :

    הנה האיחוד האירופי תכנן לפני שנה בערך , להפציץ אוניות מהגרים העוגנות בלוב . מטורף לגמרי !!

    הנה , מדינות רבות במזרח אירופה , החתומות על אמנת הפליטים , הפסיקו לקיים בעיקרון את הוראות האמנה , ממש לאור היום ( ראה לינק כהמחשה זניחה ) . זוהי נקודת מפנה ממשית ביותר .

    הפופולריות של אנגלה מרקל , נקודה ממשית ביותר .

    שינויים דנן , יכולים לעצב או רה – לעצב את אירופה מחדש , פשוטו כמשמעו .

    http://www.aljazeera.com/news/2015/10/hungary-seals-southern-border-refugees-151017001552794.html

    להתראות

    אהבתי

  10. אל רום,
    למעשה חלק גדול מהארועים הקיצוניים סביבנו היו נשמעים דמיוניים לפני שנתיים שלוש. אמריקה מיצאת נפט, הנפט ב 30 דולר לחבית, אסד עדיין בשילטון, ביבי עדיין בשילטון, אובמה עדיין בשילטון, טראמפ כמעט בשילטון, רוסיה בסוריה מאיימת מלחמה בתורכיה, אירופה עומדת לאבד זהות ע"י פליטים סורים. יוון לא פושטת רגל. הכל היה נשמע לא מציאותי לפני 2-3 שנים.

    אהבתי

  11. אכן אורי , אלא שעל הרבה אירועים גם אפשר להגיד ש :

    למרות תוצאתם הבידיונית , הרי הם היו אירועים צפויים . בוא ניקח את אסד ( עדיין בשלטון כדבריך ) :

    הרבה גרסו , אוטוטו נופל ….אני כל הזמן עקבתי אחרי הרוסים ופוטין , בשביל להבין אם יפול ומתי ( והאיראנים וחיזבאללה ) אז מי שעקב ידע :

    שלגבי דידם , הוא לא יפול , לא בקרוב , ולכן ידעתי , שהוא קרוב לוודאי , יחזיק זמן יותר מעמד , כי נייר הלקמוס האמיתי , היו הרוסים וכדומה , ואכן :

    הסתבר כיציב וכשיר ונכון ואמיתי ……

    לכן , כאשר עוסקים בניבוי , קוניפיגורציות טריויאליות , מנבאות גם אירועים בדיוניים .

    להתראות

    אהבתי

  12. אורי, אני מסכים איתך.
    לפני שנתיים זה היה נשמע דמיוני…. גם עליית דעא"ש ההי נשמע לי דמיוני לגמרי

    אהבתי

  13. בשעות האחרונות נפוצו שמועות לגבי מצבו הבריאותי של שמעון פרס. לאחר שהתברר ששמועות אלו הן שמועות שווא, הרשת החלה לצחוק על המחשבה שמישהו מאיתנו יאריך חיים מהנשיא לשעבר. עד 120? פרס שואף ליותר

    אני מקווה שאני לא מקור השמועות. יתכן שיש לבלוג פה הרבה יותר קוראים מאשר אני מניח.

    אל רום, הרבה ארועים נראים צפויים בראיה לאחור. אהוד ברק טען לא כל כך מזמן שימיו של אסד ספורים הוא מומחה. נראה לי שההחלטה של פוטין להכנס ללבנון נעשתה בסיגנון הכל או לא כלום לאחר ארועי חצי האי קרים, משבר הדלק והכרזות של אובמה שהם לא יכניסו כוחות קרקע לאיזור. זה צעד רציני.
    כבר חזרנו ודנו פה בכך שניתוח נבואות הראה שהעתיד לא צפוי וכשאתה מנסה לצפות לפי ההגיון הזה כל דבר שמצפה מבטל את הסכוי שיתקיים. לכן הגישה הקוואנטומית של תמריץ לנחש מה לא יקרה אולי הגיונית.

    אהבתי

  14. אורי , זה כלל וכלל לא נכון :

    הרוסים ( וחיזבאללה / איראן כאמור ) תמכו באסד לאורך כל הדרך , ולכן הם היוו "נייר לקמוס " חשוב מאוד ( ראה לינק ) . כאשר הרוסים מאחוריך ( כאמור הרבה לפני התקיפות תכל"ס בסוריה ) זה לא דבר מבוטל כלל וכלל , בלשון המעטה כמובן .

    כך שאתה סתם גורס בעלמא , מי שהבין ועקב , נתן הרבה פחות משקל , לסיכוי שאסד יפול ממש בקרוב . אבל , זה נושא סבוך , אילו מיתודות מסובכות , לא אוכל להיכנס למכלול הסוגיה , המחשבה , שאין לצפות בקירוב תוצאות , תהליכים וכו…. חסרת ביסוס .

    הנה לינקים , מעורבות תמיכה רוסית עוד לפני הפלישה או התקיפות לסוריה :

    http://www.news1.co.il/Archive/0026-D-105941-00.html

    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/11846382/Russia-is-building-military-base-in-Syria.html

    http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/09/turkey-syria-russia-changing-rules-game-middle-east.html

    להתראות

    אהבתי

  15. אף אחד , אפילו לא אורי, הזכיר פה את המשחקים האולימפים.
    כמה מדליות ניקח?
    אורי נהרי הזכיר … וגם הזכיר חוכמה נוספת>>>
    למען הזהירות נזכיר את אימרתו בת האלמוות של שלום עליכם בדבר תחזיות: אם הייתי חכם לפני מעשה כמו אשתי אחרי מעשה, הייתי חכם גדול
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001091520

    אהבתי

  16. אורי נהרי יטעה. הוא לא אומר שום דבר שאיננו צפוי. הכל המשך של המציאות. לו היה אומר לדוגמא: תורכיה לא תקבל את הצ'ק שהבטיחו לה ושום גבולות לא יחסמו בניגוד להבטחות, אז לפחות תחזית, אבל הוא פשוט ממשיך בשלוש נקודות…
    המציאות הראתה שבניחוש של מה שכן יהיה הסכוי לפגוע קלוש, לכן או שצריך לנקוט בגישה של תמריץ לנבא מה לא יהיה מתוך תקווה שהכלל לא נוגע ללא נבואות ושתוכל להגיד בעוד שנה לא טעיתי, או לירות כמה דברים פרועים לא צפויים.
    ישראל לא תזכה במדלית זהב.

    אהבתי

  17. הכתבה הזו שייכת לעתידות, לדעתי
    האם לממשל אובמה יש אחריות מסוימת לרצח העם שמתרחש בסוריה ועיראק? אני שואל. "האחריות היא של בוש, אובמה והילארי קלינטון", הוא עונה.
    "זה אמריקני נורמלי, שיש לו עבודה ופרנסה והוא מחליט יום אחד לרצוח את כל חבריו לעבודה", אומר דייויד גולדמן. המשתנה היחיד בהשוואה לעמיתיו האחרים במקום העבודה, מה שהפך אותו לרוצח, הוא היותו מוסלמי. ואת האמת הזאת האמריקנים מתקשים להגיד לעצמם – או שהם יודעים שאסור להם להגיד את האמת, וזה לא פחות חמור.
    במצב הזה דווקא ההשתוללות של דונלד טראמפ עוזרת למועמד האינטליגנטי ביותר במירוץ לנשיאות, טד קרוז, להיראות שפוי והגיוני. אם ייבחר, אומר גולדמן, הוא בכל מקרה יהיה הנשיא בעל מנת האיי-קיו הגבוהה ביותר שאי פעם שירת בבית הלבן. "הוא אאוטסיידר מבריק, יש לו דעות משלו, והוא באמת תומך גדול של ישראל".

    http://mida.org.il/2015/12/28/%D7%94%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%90%D7%A1%D7%9C%D7%90%D7%9E%D7%99-%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%A9%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%AA%D7%A7%D7%A9%D7%99%D7%9D/

    אהבתי

  18. לא מאמין שאמריקה תבחר במישהו כל כך קיצוני כמו קרוז, אבל מצד שני גם על אובמה חשבתי שקיצוני ליברלי מכדי להיבחר.

    אהבתי

  19. ומעט עתידות בתחום החלל
    נאס"א המשיכה לפתח את החללית הרב-תכליתית אוריון שתשמש אותה לטיסות מאוישות בחלל העמוק – ובעתיד היותר רחוק, כך לפחות אומרת ומקווה נאס"א, גם למאדים. המשגר של החללית, בעל השם הבנאלי משהו "Space Launch System" (SLS) ממשיך בפיתוח די מואץ לקראת טיסתו הראשונה (הלא-מאוישת) בסוף 2018, ו
    השנה בחרה נאס"א עיצוב סופי לפרופיל המשימה – חללית בעלת מנוע יונים מתקדם וחזק ביותר תגיע לאסטרואיד קרוב-ארץ, תנחת עליו ותיקח ממנו סלע בעל מסה של כמה טונות, אותו תעביר למסלול סביב הירח (ולפני כן תבצע גם הדגמה של טכניקה להטיית מסלול האסטרואיד, שתוכל לשמש במקרה של אסטרואיד שעלול להתנגש בכדור הארץ). לפי לוח הזמנים של הצעת המשימה, ב-2025 יגיעו אסטרונאוטים אל הסלע במסלול סביב הירח, שם יחקרו אותו ויחזירו ממנו דגימות לכדור הארץ
    כדי להפסיק את תלותה ברוסיה, נאס"א ממשיכה בתוכנית שלה לסייע לחברות מסחריות לפתח חלליות מאוישות. ספייס איקס מפתחת דגם מאויש של החללית דרגון, והשנה חשפה את עיצובו הפנימי וביצעה טיסת ניסוי של מערכת המילוט, שמיועדת להציל את חיי האסטרונאוטים במקרה של תקלה בזמן השיגור. חברת בואינג מפתחת גם היא חללית מאוישת, שהשנה קיבלה שם רשמי – סטארליינר CST-100. לפי לוח הזמנים הנוכחי, שיגורים מאוישים ראשונים של חלליות אלו יחלו ב-2017
    תחילת יָנוּאר 2015 אישרה סוכנות החלל האמריקאית נאס"א כי נתגלה כוכב הלכת (הפְּלָנֵטה) החוץ־שמשי האלף. לאפשרות של קיום מערכות שמש נוספות לזוֹ שלנו, כלומר כוכבי לכת המַקיפים שְֹמָשות (כוכבי שֶׁבת) אחרות לא הייתה שום עדוּת עד לפני כעשרים שנה. רק אז החלו להתקבל עדויות לקיום כוכבי לכת המַקיפים כוכבי שבת אחרים – "כוכבי לכת חוץ־שמשיים", שמחוץ למערכת השמש שלנו. כאמור, בינואר הִגיע מניינם לאלף. מאז ינואר נתגלו עוד מאות רבות של כוכבי לכת חוץ־שמשיים.
    מצבו של הבית המשותף שלנו, כדור הארץ, מדאיג מאוד. הוא סובל משינויי אקלים ומהתחממות כללית, מהרס בתי גידול ומהַכְחדה עצומה של בעלי חיים. גם אם אנחנו רוצים להיות אופטימיים, קשה שלא להיות מודאגים ומוטרדים. בתחילת ינואר דיווחה הסוכנות המֵטֵאוֹרוֹלוגית היַפָּנית כי השנה הקודמת, 2014, הייתה השנה החמה ביותר מאז החלו רישומי הטמפרטורות. באמצע ינואר גם מומחים אמריקאים הִכריזו הכרזה זהה.
    באַפְּריל פורסם מחקר המצביע על כך שהמסת הקַרחוֹנים פוגעת קשות באפשרות הדובים הלבנים לשרוד, ובמאי פורסם דיווח על המסת קרחון רחבת היקף באַנטאַרקטיקה, היבֶּשת הדרומית. במאי גם פורסמה הערכה כי צפויה המסה נרחבת של הקרחונים בהִימָלאיה. ביוּלי פורסם כי המחצית הראשונה של 2015 – ינואר עד יוּני – הייתה חמה מהממוצע של המאה העשרים. בספטמבר פורסם מחקר שמֵעיד כי אוכלוסיית החולייתנים הימיים, ובכלל זה יונקים (כגון לווייתנים), עופות, זוחלים (כגון צבֵּי ים) ודגים צנחה בחמישים אחוז – ירדה לחצי! – מאז שנת 1970. חִשבו על כך. מה צפוי לבעלי החיים הימיים, לכדור הארץ ולנו אם תימשך מגמה זוֹ?! בייחוד נפגעו אוכלוסיות דגי הטוּנה והמָקֵרֶל שצנחו באותה תקופה לרבע! זה מטריד ביותר ומעורר דאגה עמוקה.

    אהבתי

  20. לא יקרה ב 2016
    תגובות משעשעות
    הקולוסוס חוזר? פלא תבל ייבנה מחדש – בגובה פי 5
    הקולוסוס מרודוס המקורי קרס ברעידת אדמה במאה ה-3 לפני הספירה. עכשיו רוצים ביוון לשחזר את הסמל, כשספינות יעברו בין רגלי הפסל בדרך לנמל. "אנחנו רוצים להראות שיוון יכוליה לשוב לעמוד על רגליה", אמר האדריכל של הפרויקט

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4744638,00.html??autoplay=1=obnetwork

    אהבתי

  21. בקשר לקולוסוס (עוד לא הספקתי לקרוא ההפניות האחרות) מייד חשבתי שכך
    יכולה לבשר עצמה תקופה נאו-רומנטית ביוון ובאירופה שתעניק תקווה לעתיד אופטימי וחפץ חיים.
    מויקפדיה –>
    ————————————————————
    התנועה הרומנטית הייתה תנועה אינטלקטואלית ואמנותית שהתפתחה באירופה בשלהי המאה ה-18. ככלל, הרומנטיקנים יצאו כנגד רוחה של תנועת הנאורות, שמשלה בחיים האינטלקטואליים במערב אירופה ובמרכזה לאורך רוב המאה השמונה עשרה. תחת האוניברסליזם של אדם באשר הוא אדם (או, בנוסח של עמנואל קאנט וז'אן ז'אק רוסו, באשר הוא יצור תבוני, שתבונתו מכתיבה לו מתוכו ציוויים שהוא אנוס למלאם), [העלתה הרומנטיקה על נס את האינדיבידואליזם הפרטיקולרי, כלומר, את החד-פעמי שבאדם מסוים, המכונן לעצמו, מתוך עצמו, את האמת האישית שלו, שאינה בהכרח משותפת לאחרים. כאשר מוכל הרעיון הרומנטי על אומה שלמה, הוא מתבטא ברצון לתת ביטוי לייחודי ולאותנטי שברוח העם]
    ————————————————————

    אהבתי

  22. שיהיה בחליפה ויחזיק איפון ביד אחת ואת גרף היורו דולר לדורותיו ביד השניה, ויהיה בלי מכנסיים. זה אולי לא נאו רומנטי אבל מציאותי מאד ויבטא את המצב של אומה שלמה. היונית. שבסלולרי יהיה המספר של אנגלה מרקל כי היא תצטרך לממן את זה

    אהבתי

  23. ריאליזם קיצוני הוא אכן אחת מרוחותיה של תנועת ההשכלה. מרוח זו התפתח מקצוע המנהדסות. לא שיש משהו לא בסדר עם זה ואפילו אני מודה שיש לחרוק שיניים ולקבל את התועפה אך בד בבד לא לשכוח את אשר ביטא יאיר בצורה ממצה (ביום חול) ->
    "אי אפשר להכחיש את השפעת החלום על חיינו, אחרת האנושות לא הייתה מתקדמת. "

    אהבתי

  24. אהבתי הדיאלוג שלכם לגבי הקולוסוס. לגבי העובדים הזרים, עוד לא הצליחו למצוא אפילו רובוט שיקפל בגדים כמו עוזרת בית.. עוד רחוקה הדרך.

    אהבתי

  25. נבאתי שזדרוב לא יקבל השנה שימוע נוסף וכבר נאמר שהוא יקבל. ותוך זמן קצר. הפעם יהיה לו עורך דין לא של הסנגוריה הציבורית.

    אהבתי

  26. ניבאתי שזדורוב לא יקבל משפט חוזר או דיון בפני הרכב מורחב בעליון ואני עומד על הניבוי הזה. זה שהסכימו לשמוע את דרישתו לדיון כזה, לא אומר שיחליטו בעדה.

    אהבתי

  27. אלי ברעם חוזה היפר-אינפלציה בסין. זה בדיוק סוג הדבר שאיני רואה שום סיבה שיקרה: http://assetscorner.com/2016/01/08/thoughts-about-hyper-money-printing/

    תיאוריות של קפיצה קוואנטית מאינפלציה אפסית להיפר אינפלציה אינן נראות לי הגיוניות. סין תעשה בחוכמה אם תחתור לאינפלציה גבוהה, כדי לשחוק מחירי נכסים וחובות בצורה הדרגתית. אבל גם אינפלציה של 4%-6% לאורך כמה שנים תעשה את העבודה, לא צריך אינפלציה של עשרות או מאות אחוזים.

    אהבתי

  28. אני לא יודע מה האינפלציה בסין אבל היא לא נמוכה. השכר שלהם עלה כהוגן, מחירי בתים, שכירות בחנויות וקשה למצוא מוצרים זולים לכן אני מניח שגם האינפלציה גבוהה מהנטען. הנתונים בגרפים מראיים שהיו בעבר קפיצת חדות, והתרבות הסינית גם הולמת שינויים חדים במחירים.
    ערך המטבע עלה ב 50% יחסית לדולר ב 10-15 השנים האחרונות, אז מה יכול להיות הנזק אם ערך המטבע הסיני יחלש? ירידת ערך נכסים תגרום לתרעומת גדולה. שחיקת ערך שכר מהירה תגרום למהפכה.
    ירידת ערך המטבע מספקת.

    http://www.tradingeconomics.com/china/inflation-cpi

    http://www.inflation.eu/inflation-rates/china/historic-inflation/cpi-inflation-china.aspx

    אהבתי

  29. אלמלא הפאשלה האחת היה לי רקורד מושלם.. אבל הפאשלה הזו כל כך גדולה שהופכת את כל הפוסט לחסר ערך. טעיתי בגדול, למרבה התדהמה טראמפ הצליח להרחיב קסמו מהלבנים הטיפשים גם ללבנים יותר משכילים וניצח את הבחירות.

    אהבתי

כתיבת תגובה